SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk is er een meerderheid voor onderhandelen en het sluiten van een akkoord. Dat is logisch, Oekraïne is niet bij machte om Rusland er op eigen kracht uit te werken. Er staat echter niets in het stuk over welke voorwaarden dan acceptabel zouden zijn. En wie dat bepaalt. En dat kan nog wel eens lelijk worden, ik heb ook al analyses gelezen dat dat mogelijk op een burgeroorlog zou kunnen uitdraaien.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
eerste hit via google als je opinion ukrainian population about war googled
[..]
https://news.gallup.com/p(...)ffort-collapses.aspx
Ik zou ze niet meer bieden dan de Krim en Donetsk. De gebieden die Rusland 2022 de facto ook al had. Die bevolking was toch al pro-Russisch, dus ook blij om er vanaf te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat er best wat voor te zeggen is dat de meerderheid van de Oekraïners het niet rechtvaardig vindt dat Oekraïne grondgebied moet opgeven terwijl daar geen enkele significante concessie vanuit Rusland tegenover staat. En tot op heden is Rusland niet bereid tot enige concessie. Dus dan houdt het ook wel zo’n beetje op.
En grondgebied afstaan dat Rusland momenteel nog niet eens heeft weten in te nemen, zoals nu op tafel ligt, lijkt me helemaal een no go. Die gaan echt niet steden als Slovjansk opgeven in ruil voor een paar lapjes grond in Zaporizhia en Kherson.
Gewoon alle gebieden terug en alle Russen over de grens zetten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou ze niet meer bieden dan de Krim en Donetsk. De gebieden die Rusland 2022 de facto ook al had. Die bevolking was toch al pro-Russisch, dus ook blij om er vanaf te zijn.
Dan mag Putin thuis proberen te verkopen dat hij deze oorlog met alle ellende gevoerd heeft om die twee gebiedjes, die toch al in pro-Russische handen waren, de jure erkend te krijgen. Een schrale troost.
Dan zal je dat moeten bevechten en dat kost minstens honderdduizend levens. En daarna sta je daar nog eeuwig aan de grens. En er is het risico op escalatie. En je weet nooit zeker of je wint.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon alle gebieden terug en alle Russen over de grens zetten.
Laat Poetin dat maar verkopen aan de Russen.
Rusland heeft geen belang bij een wapenstilstand, dus dat gaat dan ook niet gebeuren (mmv Trump die lekker een potje kaarten het ver/delen is). Bizar dat Trump zo zijn gang kan gaan om te bepalen wat Oekraïne moet laten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:47 schreef sp3c het volgende:
oekraine heeft belang bij een wapenstilstand
kunnen ze de troepen weer aanvullen en zoveel mogelijk of volledig over op de NAVO standaard want die werkt blijkbaar tegen de Russen, dat technologische overwicht gaat op een gegeven moment de doorslag geven
Die andere optie ook niet, dus men blijft gewoon doorvechten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zal je dat moeten bevechten en dat kost minstens honderdduizend levens. En daarna sta je daar nog eeuwig aan de grens. En er is het risico op escalatie. En je weet nooit zeker of je wint.
Onrealistisch dus, gaat niet gebeuren.
Je kunt nu beginnen met onderhandelen of nog 100.000 man over de kling jagen en dan onderhandelen. Het beste is helemaal niet mogelijk, twee jaar geleden begonnen met onderhandelen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die andere optie ook niet, dus men blijft gewoon doorvechten.
Beide partijen kiezen voor het laatste.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt nu beginnen met onderhandelen of nog 100.000 man over de kling jagen en dan onderhandelen. Het beste is helemaal niet mogelijk, twee jaar geleden begonnen met onderhandelen.
Wat een draai ineens. Afgelopen dagen nog "OeKrAiNe ZaL WinNen!! Jij BeNt EeN VuILe VaTnIk aLs jE DaAraAn TwiJFeLt!". En nu gewoon "Oekraine krijgt Rusland niet op eigen kracht eruit en dus willen ze onderhandelen". Veeg me op.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een meerderheid voor onderhandelen en het sluiten van een akkoord. Dat is logisch, Oekraïne is niet bij machte om Rusland er op eigen kracht uit te werken. Er staat echter niets in het stuk over welke voorwaarden dan acceptabel zouden zijn. En wie dat bepaalt. En dat kan nog wel eens lelijk worden, ik heb ook al analyses gelezen dat dat mogelijk op een burgeroorlog zou kunnen uitdraaien.
Ik zou ze een zak zonnebloempitten bieden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou ze niet meer bieden dan de Krim en Donetsk. De gebieden die Rusland 2022 de facto ook al had. Die bevolking was toch al pro-Russisch, dus ook blij om er vanaf te zijn.
Dan mag Putin thuis proberen te verkopen dat hij deze oorlog met alle ellende gevoerd heeft om die twee gebiedjes, die toch al in pro-Russische handen waren, de jure erkend te krijgen. Een schrale troost.
quote:The US is balking at a European Union-led plan for Group of Seven nations to expand the use of frozen Russian assets to support Ukraine, citing risks to market stability as the reason for its reluctance, - Bloomberg
quote:Reporter: Did you discuss Putin's attacks on civilian areas in Ukraine?
Trump: I did. But most of the people dying are soldiers.
quote:You said Ukraine could possibly win the war and territory.
Trump: They could still win it. I said they could win anything. War is a very strange thing. I don't think they will.
Trump on Putin and Zelensky: They hate each other, and it makes it a little bit difficult.
quote:Trump complained in meeting with Zelensky that he didn’t win the Nobel Peace Prize, - WP
EU diplomat called the meeting “a mess.” On the war front, Trump’s main message was that “Russia only wants Donbas, and this is a good deal, and Putin wants to end the war, and it can be done quickly,”
quote:WP noted that Witkoff pressed Ukrainian delegation about handing over Donetsk, parroting Russian propaganda that it is mostly Russian-speaking.
Rusland blijft nog altijd vasthouden aan haar (maximalistische) doelstellingen en heeft geen millimeter bewogen. Tot nu toe nooit gedaan ook. Vandaag bevestigde Peskov dat ook nog eens voor de zoveelste keer. Het Westen/US is niet eerlijk wat dat betreft, of gewoon doof.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zal je dat moeten bevechten en dat kost minstens honderdduizend levens. En daarna sta je daar nog eeuwig aan de grens. En er is het risico op escalatie. En je weet nooit zeker of je wint.
Onrealistisch dus, gaat niet gebeuren.
Tja, je loopt daar ook een risco mee. Wie wil er dan nog investeren binnen de EU als ze zomaar je assets kunnen confisqueren. Als dit zomaar zou kunnen dan kunnen ze ook mijn assets zomaar confisqueren als ik iets doe wat de EU niet zint.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:01 schreef 3rr0r het volgende:
The US is balking at a European Union-led plan for Group of Seven nations to expand the use of frozen Russian assets to support Ukraine, citing risks to market stability as the reason for its reluctance, - Bloomberg
Je hebt gelijk, het is arrogante politiekquote:Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja, je loopt daar ook een risco mee. Wie wil er dan nog investeren binnen de EU als ze zomaar je assets kunnen confisqueren. Als dit zomaar zou kunnen dan kunnen ze ook mijn assets zomaar confisqueren als ik iets doe wat de EU niet zint.
Zie ook de Chinese tak van chipfabrikant Nexperia die zomaar word overgenomen door Nederland om de Chinezen eruit te flikkeren. Leuk maar wat doet China : Omdat ze die chips helaas in China worden gemaakt legt China nu een
exportverbod op.
https://nos.nl/artikel/25(...)erbod-nexperia-chips
Toch vind ik het raar dat het blijkbaar zó moeilijk is om die assets te confiskeren terwijl de EU wel gewoon volop wapens en munitie levert waarmee Russen gedood worden. Ik vind het tweede verder gaan dan het eerste.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja, je loopt daar ook een risco mee. Wie wil er dan nog investeren binnen de EU als ze zomaar je assets kunnen confisqueren. Als dit zomaar zou kunnen dan kunnen ze ook mijn assets zomaar confisqueren als ik iets doe wat de EU niet zint.
Zie ook de Chinese tak van chipfabrikant Nexperia die zomaar word overgenomen door Nederland om de Chinezen eruit te flikkeren. Leuk maar wat doet China : Omdat ze die chips helaas in China worden gemaakt legt China nu een
exportverbod op.
Een feit verwoorden als Russische propoganda.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook gewoon een feit.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een feit verwoorden als Russische propoganda.
Tja.
Washington Paper niet dan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iedereen die het conflict volgt weet dit toch inmiddels wel?
Oke in die zin vind ik het ook geweldig als dit zmaar zou kunnen als het om Russen en of bedrijven gaat. Maar ooit ben je zelf aan de beurt als het zo makkelijk zou kunnen. Want hoe wil je bewijzen dat Rus x ook nog maar iets met Putin te maken heeft. Bedenk wel dat die oorlog ooit wel een keer stopt. En dan?quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch vind ik het raar dat het blijkbaar zó moeilijk is om die assets te confiskeren terwijl de EU wel gewoon volop wapens en munitie levert waarmee Russen gedood worden. Ik vind het tweede verder gaan dan het eerste.
Het gaat trouwens niet zozeer om geld van de Russische staat, maar om geld van Russen zelf en van bedrijven.
Impliceren dat dat een reden is om de Donbas op te geven is dat echter niet (wat hier het geval lijkt te zijn). Dat is Russische propaganda.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft het niet ook met de financiele stabiliteit van Belgie te maken? Waar veel van dit soort instellingen zit?quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oke in die zin vind ik het ook geweldig als dit zmaar zou kunnen als het om Russen en of bedrijven gaat. Maar ooit ben je zelf aan de beurt als het zo makkelijk zou kunnen. Want hoe wil je bewizen dat Rus x ook nog maar iets met Putin te maken heeft. Bedenk wel dat die oorlog ooit wel een keer stopt. En dan?
Dat is natuurlijk de vraag. Op dat gebied vertrouw ik overheden niet zo snel.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft het niet ook met de financiele stabiliteit van Belgie te maken? Waar veel van dit soort instellingen zit?
Het is natuurlijk wel zuur dat wanneer jij bijvoorbeeld zou vluchten voor Wilders met je geld en dat Wilders vervolgens een oorlog met Belgie begint en dat jouw geld geconfisceerd wordt. Maar ik weet niet of het echt zo werkt. Van die echte vriendjes van Putin is aan het begin van de oorlog al van alles afgepakt, oa jachten en zo
Dit staat er letterlijk: " parroting Russian propaganda that it is mostly Russian-speaking."quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:34 schreef embedguy het volgende:
[..]
Impliceren dat dat een reden is om de Donbas op te geven is dat echter niet (wat hier het geval lijkt te zijn). Dat is Russische propaganda.
Het is van de Russische centrale bank, het is helemaal niet van burgers.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft het niet ook met de financiele stabiliteit van Belgie te maken? Waar veel van dit soort instellingen zit?
Het is natuurlijk wel zuur dat wanneer jij bijvoorbeeld zou vluchten voor Wilders met je geld en dat Wilders vervolgens een oorlog met Belgie begint en dat jouw geld geconfisceerd wordt. Maar ik weet niet of het echt zo werkt. Van die echte vriendjes van Putin is aan het begin van de oorlog al van alles afgepakt, oa jachten en zo
Ik weet dat niet precies. Heb het wel eens uit willen zoeken met chatgpt, maar werd ik niet veel wijzer van.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is van de Russische centrale bank, het is helemaal niet van burgers.
Yup, de totale overwinning.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:38 schreef phpmystyle het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ensky-gebied-opgeeft
Fijn dat Trump zich inzet voor de vrede. Hopelijk worden de eu liberalen en Oekraine realistisch over wat haalbaar is. Men zal het verlies moeten accepteren.
Dat weet je wel, jij volgt genoeg financieel nieuws om zoiets simpels gelezen te hebben. Kost je 5 seconden op google.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet dat niet precies. Heb het wel eens uit willen zoeken met chatgpt, maar werd ik niet veel wijzer van.
Maar als het van de centrale bank is lijkt het me helemaal geen probleem eigenlijk! Van burgers is nog wat anders, eigendomsrecht en zo.
Poetin kan veel.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, de totale overwinning.
Poetin zet Trump maximaal onder druk.
Dat zegt genoeg.
Niet alles. 29 miljard niet. Maar hoe het ook zij, je loopt een enorm rico om de stabilteit van de euro te behouden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet je wel, jij volgt genoeg financieel nieuws om zoiets simpels gelezen te hebben. Kost je 5 seconden op google.
https://letmegooglethat.com/?q=300+billion+russia
Niet precies. Maar hier lijkt het alsof dat geld dus allemaal van de Russische bank is? Waarom hebben ze dat voortijdig niet teruggetrokken dan? Met een smoesje?quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet je wel, jij volgt genoeg financieel nieuws om zoiets simpels gelezen te hebben. Kost je 5 seconden op google.
https://letmegooglethat.com/?q=300+billion+russia
En toch doet hij het.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin kan veel.
Maar niet Trump onderdrukken.
Vals dilemma.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt nu beginnen met onderhandelen of nog 100.000 man over de kling jagen en dan onderhandelen. Het beste is helemaal niet mogelijk, twee jaar geleden begonnen met onderhandelen.
Bel ze even.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet precies. Maar hier lijkt het alsof dat geld dus allemaal van de Russische bank is? Waarom hebben ze dat voortijdig niet teruggetrokken dan? Met een smoesje?
https://goodauthority.org(...)ssias-frozen-assets/quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet precies. Maar hier lijkt het alsof dat geld dus allemaal van de Russische bank is? Waarom hebben ze dat voortijdig niet teruggetrokken dan? Met een smoesje?
Dat Oekraïne nog overeind staat is dankzij Westerse steun, er is niemand die daar aan twijfelt hoor. Nooit zo geweest ook.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:52 schreef a_l het volgende:
[..]
Wat een draai ineens. Afgelopen dagen nog "OeKrAiNe ZaL WinNen!! Jij BeNt EeN VuILe VaTnIk aLs jE DaAraAn TwiJFeLt!". En nu gewoon "Oekraine krijgt Rusland niet op eigen kracht eruit en dus willen ze onderhandelen". Veeg me op.
Interessant. Snap wel het punt dat als je bepaalde regels hebt aangaande bezit, deze altijd wil handhaven. Een beetje net zoals de Nederlandse staat in de vervolging van criminelen ook altijd binnen de wet moet blijven.quote:
Ja, en als je in rus investeert, pakt putin het af, en geeft het aan z'n maatjes.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Cherni het volgende:
Wie wil er dan nog investeren binnen de EU als ze zomaar je assets kunnen confisqueren. Als dit zomaar zou kunnen dan kunnen ze ook mijn assets zomaar confisqueren als ik iets doe wat de EU niet zint.
In het stuk staat het probleem goed uitgelegd. Het gaat er wat dat betreft vooral om dat de EU de euro tot wereldvaluta wil maken en dat er dus 100% betrouwbaarheid moet blijven dat wanneer jij een eurorekening van 300 miljard opent, dit geld altijd van jou blijft, hoe dan ook.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en als je in rus investeert, pakt putin het af, en geeft het aan z'n maatjes.
En als je in de VS meneer Intel of meneer Nvidia heet, zet trump je wel ff onder druk om riante aandelenpaketten daarvan over te dragen.
Dit is dus nogal een gepasseerd station.
En voor de rest negeer je gewoon integraal wat ik schrijf, of niet.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het stuk staat het probleem goed uitgelegd. Het gaat er wat dat betreft vooral om dat de EU de euro tot wereldvaluta wil maken en dat er dus 100% betrouwbaarheid moet blijven dat wanneer jij een eurorekening van 300 miljard opent, dit geld altijd van jou blijft, hoe dan ook.
?quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
En voor de rest negeer je gewoon integraal wat ik schrijf, of niet.
Blijkbaar.quote:
Maar het gaat hier ook om de betrouwbaarheid van de Euro om die als reserve munt te hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar.
Maar even tegen beterweten in;
Als ik onder een soort mafiose druk gewoon ff 10% van m'n bedrijf weg moet geven, maakt dat de partij weinig minder betrouwbaar dan een ander machtsblok wat gewoon een rekening plundert.
Gelul natuurlijk. Als dit de argumentatie is heeft de VS zelf geen bestaansrecht, want het zit vol met Engelstaligen en dus zou het Brits moeten zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Newsflash: absolute betrouwbaarheid bestaat niet. Zijn alleen gradaties.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar het gaat hier ook om de betrouwbaarheid van de Euro om die als reserve munt te hebben.
Wie weet. Maar het ging erover waarom de EU zo terughoudend was met het innemen van die rekeningen, en als 2e reden werd gegeven dat ze als zeer betrouwbaar te boek wilden staan voor centrale banken die euro-rekeningen gingen openen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar.
Maar even tegen beterweten in;
Als ik onder een soort mafiose druk gewoon ff 10% van m'n bedrijf weg moet geven, maakt dat de partij weinig minder betrouwbaar dan een ander machtsblok wat gewoon een rekening plundert.
Het is een feit dat in Amerika de meeste mensen Engels spreken. Toch? Verdere conclusies moet je er zelf aan verbinden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Als dit de argumentatie is heeft de VS zelf geen bestaansrecht, want het zit vol met Engelstaligen en dus zou het Brits moeten zijn.
Uiteraard garantie tot aan de deur.Maar jezult ook de wet moeten aanpassen. maw het veto recht moet verdwijnen omdat alle lidstaten in de huidige vorm akkoord moeten gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Newsflash: absolute betrouwbaarheid bestaat niet. Zijn alleen gradaties.
Mwah, da's van later belang. Inzake dit wordt de druk op achterblijvers op den duur zo groot dat die alsnog wel overstag gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard garantie tot aan de deur.Maar jezult ook de wet moeten aanpassen. maw het veto recht moet verdwijnen omdat alle lidstaten in de huidige vorm akkoord moeten gaan.
Jij voert zelf aan dat er in de Donbas hoofdzakelijk Russischtaligen wonen en maakt daaruit de onjuiste gevolgtrekking dat die om die reden inherent zouden sympathiseren met de Russische zaak en/of voorstander zijn van aansluiting bij Rusland.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een feit dat in Amerika de meeste mensen Engels spreken. Toch? Verdere conclusies moet je er zelf aan verbinden.
Alleen Russisch sprekend las ik.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij voert zelf aan dat er in de Donbas hoofdzakelijk Russischtaligen wonen en maakt daaruit de onjuiste gevolgtrekking dat die om die reden inherent zouden sympathiseren met de Russische zaak en/of voorstander zijn van aansluiting bij Rusland.
En dat is wél het napapegaaien van Russische propaganda.
Land in verval helaas. Ik heb altijd wel iets gehad met de VS. Een deel van de familie woont er. Maar de laataste tijd is mijn mening wel veranderd en blijkt dat we als EU beter zelf onze weg kunnen gaan en niet afhankelijk moeten zijn van de VS. Het is moeilijk maar vertrouwen die ik de VS niet meer zo snel.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat mij betreft heb ik echt een haat/liefde verhouding met wat er in de VS gebeurt.
Heel veel, je mag het niet zeggen, vind ik fantastisch. Steden leegruimen, daklozen wegpleuren, die zooi weg. Faliekant met gestrekt been tegen drugkartels, en hele landen in.
Tijdens VN speeches gewoon die gare klimaatshit belachelijk maken. Geweldig!
Maar ook anti democratisch, narcistisch, dom gewoonweg soms.
Maar dan ook weer zorgen uitspreken en de vrijheid gunnen aan Europa om de belachelijke migrantenstroom te stoppen. En ook gaan deporteren. Olie en gas weer gaan pompen en hot maken.
Maar vooral woke en transgekte helemaal de kop indrukken.
Geweldige tijden voor gewone mensen die flabbergasted keken naar de gekte tijdens Bidens termijn.
Nu een aantal goede dingen gebeurd, en het zou zo mooi zijn als er in Rus/Oek conflict ook iets te bereiken valt.
Nee, je moet goed lezen. Er stond dat het Russische propaganda was dat een meerderheid van de Donetz Russischtalig was. En ik replyde met dat dit een feit was.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij voert zelf aan dat er in de Donbas hoofdzakelijk Russischtaligen wonen en maakt daaruit de onjuiste gevolgtrekking dat die om die reden inherent zouden sympathiseren met de Russische zaak en/of voorstander zijn van aansluiting bij Rusland.
En dat is wél het napapegaaien van Russische propaganda.
Mwoah.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Land in verval helaas. Ik heb altijd wel iets gehad met de VS. Een deel van de familie woont er. Maar de laataste tijd is mijn mening wel veranderd en blijkt dat we als EU beter zelf onze weg kunnen gaan en niet afhankelijk moeten zijn van de VS. Het is moeilijk maar vertrouwen die ik de VS niet meer zo snel.
Het is gewoon waar. Die assumpties zijn door vele experts en media gedaan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 23:09 schreef cybje2228 het volgende:
[..]
Och, daar is onze verongelijkte php ook weer om zijn bagger uit te storten over het forum. Vol met valse aannames en overdrijvingen.
Nee je loopt weer met leugens de boel op te stoken.quote:Op maandag 20 oktober 2025 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is gewoon waar. Die assumpties zijn door vele experts en media gedaan.
Denk je dat dat zomaar even ter spraken kwam als ‘leuk feitje’ tussendoor? Dat ze lekker gezellig aan het babbelen waren over de oorlog en dat iemand ineens zegt ‘he, wist je trouwens dat een groot deel van de Donbas Russische spreekt? Wat interessant zeg! Ik bedoel er verder niets mee hoor, ik vond het gewoon een leuk feitje’?quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit staat er letterlijk: " parroting Russian propaganda that it is mostly Russian-speaking."
Dus het napapagaaien van Russische propaganda dat het grotendeels Russisch sprekend is.
Je noemt het nu zelf een feitquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:01 schreef embedguy het volgende:
[..]
Denk je dat dat zomaar even ter spraken kwam als ‘leuk feitje’ tussendoor? Dat ze lekker gezellig aan het babbelen waren over de oorlog en dat iemand ineens zegt ‘he, wist je trouwens dat een groot deel van de Donbas Russische spreekt? Wat interessant zeg! Ik bedoel er verder niets mee hoor, ik vond het gewoon een leuk feitje’?![]()
Nee natuurlijk niet. Dat feitje werd gezegd in de context van Russische propaganda. Dan is het niet gek om te stellen dat het benoemen van dat feit ‘het napraten van Russische propaganda’ is. Want dat is het ook.
Mede dankzij Noord Korea wat gewoon braaf levert en niet moeilijk loopt te doen zoals de Westerse bondgenoten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
We kunnen in elk geval concluderen dat onze media valselijk is geweest dat Rusland zou gaan inploderen of dat de munitie bijna op is. En dat straks al 4 jaar lang.
Zeker. Nooit gezegd dat dat het niet is.quote:
quote:Impliceren dat dat een reden is om de Donbas op te geven is dat echter niet (wat hier het geval lijkt te zijn). Dat is Russische propaganda.
Ik zei ook niks anders dan dat het een feit was. De rest verzinnen jullie er bijquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:12 schreef embedguy het volgende:
[..]
Zeker. Nooit gezegd dat dat het niet is.
Dat zei ik in mijn eerste reactie op jouw reactie ook al, impliciet.
Het is zeker een feit maar…
[..]
Ik zei ook nergens dat jij iets anders zei. Dat verzin je er zelf erbijquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zei ook niks anders dan dat het een feit was. De rest verzinnen jullie er bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door embedguy op 21-10-2025 09:52:15 ]Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Niet 'zomaar' hoorquote:Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
exportverbod op.
Tja, aan de andere kant, als onze leiders overgaan tot een illegale oorlog en jarenlang, dagelijks, steden als Antwerpen en Brussel bestoken met raketten en drones, is het ook wel naïef te denken dat er verder geen consequenties aan verbonden zullen zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
exportverbod op.
Nu al?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:25 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zou het kwartje bij Trump eindelijk vallen dat Putin hem als deurmat gebruikt?
Nee.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:25 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zou het kwartje bij Trump eindelijk vallen dat Putin hem als deurmat gebruikt?
Zelensky gaat echt niet op zijn rug liggen en Rusland alles geven wat ze wilt. Dus dat kun je op je buik schrijven. Dus dan rest alleen verdere uitlokking door Rusland (wat nu dus gebeurt) wat leidt tot WO3.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:36 schreef InzolVC het volgende:
Putin gaat echt niet op zijn rug liggen en Nato alles geven wat ze wilt. Dus dat kun je op je buik schrijven. Dus dan rest alleen verdere uitlokking door Nato (wat nu dus gebeurt) wat leidt tot WO3.
Het is hetzelfde als met die sancties destijds. Putin belt, de sancties gaan van tafel, Putin haakt af maar de sancties komen er niet.quote:
De oorlog is tussen Oekraïne en Rusland, niet tussen Rusland en de NAVO. Oekraïne moet de vredesdeal aanvaardbaar vinden, niet de NAVO.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:36 schreef InzolVC het volgende:
Putin gaat echt niet op zijn rug liggen en Nato alles geven wat ze wilt. Dus dat kun je op je buik schrijven. Dus dan rest alleen verdere uitlokking door Nato (wat nu dus gebeurt) wat leidt tot WO3.
Even een correctie:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:36 schreef InzolVC het volgende:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:17 schreef Perox het volgende:
Ken je die mop van die dictator die zou komen praten over vrede?
Gewoon neerschieten die handel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:16 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ben benieuwd hoe Putin gaat vliegen dan
Gelijke munt .quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gewoon neerschieten die handel.
Ja, die rekening staat nog open.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Gelijke munt .
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp_bij_Smolensk
Dat zou wat zijn zeg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, die rekening staat nog open.
Gewoon Wit Rusland de schuld gevenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn zeg.
Dat het vliegtuig met Poetin 'verongelukt'.
En iedere week een ander verhaal over de toedracht vertellen. Inclusief steeds nieuwe radarbeelden enzo.quote:
Kijk nou toch eens, het was een Russisch vliegtuig dat het vliegtuig van Poetin neerschoot:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En iedere week een ander verhaal over de toedracht vertellen. Inclusief steeds nieuwe radarbeelden enzo.
Zou een keer tijd wordenquote:
In ieder geval iets geloofwaardigers dan een “getrainde” duiker die de Noord Stream pijpleiding heeft opgeblazen met zijn gehuurde vissersbootje.quote:
Een team van duikers op een gehuurde boot is inmiddels al ruimschoots een feit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In ieder geval iets geloofwaardigers dan een “getrainde” duiker die de Noord Stream pijpleiding heeft opgeblazen met zijn gehuurde vissersbootje.
Nee dat is wat er aannemelijk is en ook aangenomen wordt, maar het is niet "ruimschoots" een feit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een team van duikers op een gehuurde boot is inmiddels al ruimschoots een feit.
Dus snap je opmerking niet.
Hoeveel meer bewijs moet er zijn dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat is wat er aannemelijk is en ook aangenomen wordt, maar het is niet "ruimschoots" een feit.
Ik betwist enkel dat het ruimschoots een feit is, want dat is het niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel meer bewijs moet er zijn dan?
Duitsland heeft zeer grondig onderzoek gepleegd.
Of gaan we nu alles betwisten?
Nou ja, die ruimte geef je dan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik betwist enkel dat het ruimschoots een feit is, want dat is het niet.
Letterlijk in dezelfde post zeg ik dat het aannemelijk is en dat dat ook zo word gezien.
Dit is een gesloten onderzoek uitgevoerd door Duitsland. Rusland heeft er nogal veel kritiek op (gehad) omdat ze niet betrokken is/was in het onderzoek en ook nooit details van het onderzoek heeft kunnen inzien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel meer bewijs moet er zijn dan?
Duitsland heeft zeer grondig onderzoek gepleegd.
Of gaan we nu alles betwisten?
Haha jullie zijn echt idioten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dit is een gesloten onderzoek uitgevoerd door Duitsland. Rusland heeft er nogal veel kritiek op (gehad) omdat ze niet betrokken is/was in het onderzoek en ook nooit details van het onderzoek heeft kunnen inzien.
Rusland zelf heeft het onderzoek afgedaan als onzin (sheer nonsense),
Maargoed, het kan zo gebeurd zijn, maar geloofwaardig is het niet. Op circa 100-110 meter diepte op open zee een zware pijpleiding opblazen vraagt nogal wat namelijk.
Volgens mij ben jij de idioot hier, kun je niet lezen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha jullie zijn echt idioten.
Het bewijs is zo zwaar dat je net zo goed kunt beweren dat P.Diddy onschuldig is.
Hmhm.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de idioot hier, kun je niet lezen?
Ik zeg dat het ongeloofwaardig is/overkomt, dat is wat anders dan zeggen dat het niet waar of een leugen is.
Dat kan verder net zo goed een false flag zijn. Ik heb dus zelf ook zo mijn twijfels of een (veredelde) vissersboot geschikt is om zoals ik zei een zware pijpleiding op 100 meter diepte ofwat op te blazen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hmhm.
Er is zijn explosieven sporen en DNA gevonden zowel bij op de pijpleiding als in de boot van de duikers. Veel duidelijker wordt het niet.
80-100 meter diep is ongeveer op het randje. Dieper en je hebt zo'n decompressie kamer nodig.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:18 schreef Joppiez het volgende:
Zeer zorgvuldig duiken omdat anders je longen knappen enz,
Dat is ook wat Putin zegt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat kan verder net zo goed een false flag zijn. Ik heb dus zelf ook zo mijn twijfels of een (veredelde) vissersboot geschikt is om zoals ik zei een zware pijpleiding op 100 meter diepte ofwat op te blazen.
Honderden / duizend+ kilo aan explosieven transporteren naar het punt op zee, enz enz. Zeer zorgvuldig duiken omdat anders je longen knappen enz, met al die zooi die je ook maar eens juist moet installeren enz.
Petje af hoor. Maar ik zelf geloof het niet zo.
[ afbeelding ]
En daar schort het aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:13 schreef Jaeger85 het volgende:
Oekraïne moet de vredesdeal aanvaardbaar vinden, niet de NAVO.
Oekraïne wil dit soort gebieden niet afstaan dus de EU bemoeit zich als tegenwicht namens hem, niet op eigen houtje.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:46 schreef vosss het volgende:
[..]
En daar schort het aan.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-afstaan-donbas-af
De EU bemoeit zich continu met dit soort uitspraken waardoor Zelensky zich gesterkt voelt.
Hoezo harmonie met trump? De Europese leiders verachten hem. Denken ze dat Trump dat niet aanvoelt? Er is geen enkele sprake van harmoniequote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:46 schreef vosss het volgende:
[..]
En daar schort het aan.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-afstaan-donbas-af
De EU bemoeit zich continu met dit soort uitspraken waardoor Zelensky zich gesterkt voelt.
Ik doelde op het tweede gedeelte.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo harmonie met trump? De Europese leiders verachten hem. Denken ze dat Trump dat niet aanvoelt? Er is geen enkele sprake van harmonie
Trump kan niet zo dom zijn als hij zich gedraagt. Anders wordt het geen 2 keer president van Amerika. Zeker niet met zijn track-record.quote:
Totaan z'n moeder zijn heel erg veel mensen het niet met je eens.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump kan niet zo dom zijn als hij zich gedraagt. Anders wordt het geen 2 keer president van Amerika. Zeker niet met zijn track-record.
Zo dom doen is deel van zijn tactiek en is eigenlijk slim.
Dat zegt verder dus niks.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Totaan z'n moeder zijn heel erg veel mensen het niet met je eens.
Nee, dat jij je weer eens iets niet voor kan stellen, wat voor de rest van de wereld bleedin' obvious is, ook niet.quote:
Rot lekker op uit het topic dan. Met je "jullie"quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha jullie zijn echt idioten.
Het bewijs is zo zwaar dat je net zo goed kunt beweren dat P.Diddy onschuldig is.
Nou ja iedereen die zich aangesproken voelt dan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rot lekker op uit het topic dan. Met je "jullie"
Decompressie kun je ook gewoon onder water doen. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Decompression_practicequote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
80-100 meter diep is ongeveer op het randje. Dieper en je hebt zo'n decompressie kamer nodig.
Al met al niet erg geloofwaardig, idd.
Je weet er verdacht veel van. Waar was jij op 26 September 2022?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Decompressie kun je ook gewoon onder water doen. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Decompression_practice
Maar hoe dieper en hoe langer je duiktijd, hoe langer de decompressietijd. Kost je alleen wel een berg tanks met lucht. Tanks die je ook mee zal moeten nemen in je zeilboot.
Tevens heb je voor diep(er) duiken ook andere gasmengsels nodig dan de lucht die we normaal inademen.
Dat is eerder een complimentquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat jij je weer eens iets niet voor kan stellen, wat voor de rest van de wereld bleedin' obvious is, ook niet.
Ik denk dat ie gewoon heel lang z'n adem kon inhouden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Decompressie kun je ook gewoon onder water doen. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Decompression_practice
Maar hoe dieper en hoe langer je duiktijd, hoe langer de decompressietijd. Kost je alleen wel een berg tanks met lucht. Tanks die je ook mee zal moeten nemen in je zeilboot.
Tevens heb je voor diep(er) duiken ook andere gasmengsels nodig dan de lucht die we normaal inademen.
Waarschijnlijk gewoon op kantoor, weinig spannends aan het doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Je weet er verdacht veel van. Waar was jij op 26 September 2022?
Iets wat voor iedereen waarneembaar is maar van de hand wijzen omdat jij het onvoorstelbaar vind is een vorm van arrogantie.quote:
En ze kunnen toch goed de explosieven verzwaart hebben of een mini duikboot gebruikt hebben?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mini duikboten zijn nou weer niet zo alledaags dat je zo'n ding ergens gewoon kan huren zonder dat het ook maar een klein beetje opvalt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En ze kunnen toch goed de explosieven verzwaart hebben of een mini duikboot gebruikt hebben?
zodat ze niet zo diep hoefden te duiken.
Wordt verfilmd in Mission Impossible 2026 las ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 17:01 schreef sp3c het volgende:
als je ziet wat de Oekrainers aan het doen zijn met de Russische Zwarte Zee vloot lijkt me een mini duikboot niet buiten de mogelijkheden
maar dat is niet het verhaal dat in twijfel wordt getrokken
de duikers zouden met een zeilboot erheen zijn gevaren, naar de pijplijn toegezwommen op 100 meter diep en er explosieven hebben geplant
Dit waren natuurlijk wel pro’s met cover.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mini duikboten zijn nou weer niet zo alledaags dat je zo'n ding ergens gewoon kan huren zonder dat het ook maar een klein beetje opvalt.
Ik sluit verder het duikverhaal niet uit hoor, als ze op die manier dat gelukt is, is het in ieder geval wel een behoorlijke prestatie en ook zeker niet iets voor amateurs. 80m is gewoon erg diep.
Volgens die afgehaakte PvdD-senator kunnen deze arme geitjes ongezien de tyfus krijgen heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:
Zoals gewoonlijk kherson:
Oma verteld over haar huis en haar geiten
[ afbeelding ]
Oma anderhalve maand later tussen haar geiten
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_safari_(terror_campaign)quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:
Zoals gewoonlijk kherson:
Oma verteld over haar huis en haar geiten
[ afbeelding ]
Oma anderhalve maand later tussen haar geiten
[ afbeelding ]
Rutte zal zichzelf toch ook wel afvragen wat ie in godsnaam allemaal moet doen voor die oranje kleuterquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:27 schreef Momo het volgende:
Rutte naar VS in poging Trump weer in kamp Europa en Oekraïne te krijgen
Teflon Mark moet weer inpraten en de kont kussen van megalomaan Trump.
Kunnen de Oekraïeners misschien de telefoonlijn saboteren. Of stiekem Poetin's telefoonnummer veranderenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:28 schreef ExTec het volgende:
En het zal em nog wel lukken ook.
Tot putin weer belt.
NOSquote:Oekraïne zegt dat het een belangrijke chemische fabriek in de regio Brjansk heeft aangevallen. Daarbij zou het onder meer Frans-Britse Storm Shadow-raketten hebben gebruikt. Rusland heeft niet gereageerd op de aanval.
De fabriek was "essentieel voor oorlogsinspanningen van Moskou", zegt het Oekraïense leger.
Ja, dat is wel een voordeel van Trump: bepaalde mensen laten hun veren vallen en tonen hun ware aard.quote:
Er is op 100 meter diepte dna gevonden op een gaspijpleiding....ehhhquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hmhm.
Er is zijn explosieven sporen en DNA gevonden zowel bij op de pijpleiding als in de boot van de duikers. Veel duidelijker wordt het niet.
Ik denk dat meer dan de helft van de mensen in NL buiten hun zorgen veel acties van de VS geweldig vinden en dat graag in hun stad zouden zien gebeuren. Niemand geeft het toe, want het heeft nogal een naam gekregen. Dus mensen zijn bang.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een voordeel van Trump: bepaalde mensen laten hun veren vallen en tonen hun ware aard.
Maar er is dna gevonden!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En ze kunnen toch goed de explosieven verzwaart hebben of een mini duikboot gebruikt hebben?
zodat ze niet zo diep hoefden te duiken.
Westerse wapens gebruikt voor een aanval diep in Rusland. Dat was een rode lijn. Volgens sommigen zouden we nu dus een kernoorlog moeten krijgen.quote:
Kan het Oekraïne topic na 1229 delen gesloten worden, het werd eens tijd.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Westerse wapens gebruikt voor een aanval diep in Rusland. Dat was een rode lijn. Volgens sommigen zouden we nu dus een kernoorlog moeten krijgen.
Mannen, het was me een genoegen.
Het algemene COR-topic ging pas na een kleine 3000 delen dicht dus in dat opzicht kunnen we nog even.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kan het Oekraïne topic na 1229 delen gesloten worden, het werd eens tijd.
Ik zie anders nog steeds mensen Trump toejuichen. Meer dan ik, met de kennis van nu, had verwacht.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat meer dan de helft van de mensen in NL buiten hun zorgen veel acties van de VS geweldig vinden en dat graag in hun stad zouden zien gebeuren. Niemand geeft het toe, want het heeft nogal een naam gekregen. Dus mensen zijn bang.
Ja, gek genoeg mis ik die reeks soms wel. Daar viel genoeg te lachen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het algemene COR-topic ging pas na een kleine 3000 delen dicht dus in dat opzicht kunnen we nog even.
Dat was ook een achtbaan trouwens, dat topic.
Je ziet het bv in België, waar ze flirten met de gedachte om Brussel en Antwerpen schoon te vegen met hulp van het leger. M.i. puur overgenomen uit de VS en ook rete effectief.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zie anders nog steeds mensen Trump toejuichen. Meer dan ik, met de kennis van nu, had verwacht.
Maar dat Trump zich als een randdebiel gedraagt betekent nog niet dat hij niet ook dingen goed kan aanpakken.
Best bijzonder gezien het feit dat Poetin de grootste angst van covid heeft onder alle wereldleiders.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:32 schreef ExTec het volgende:
En de antivax wappies zijn hier pro-rus.
Dat 'het leger inzetten' effectief zou zijn is een fabeltje. Die hebben nul bevoegdheden. In de VS is het ook gewoon voor de bühne. En dat is ook precies wat het beoogt, daadkracht uitstralen naar de achterban.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je ziet het bv in België, waar ze flirten met de gedachte om Brussel en Antwerpen schoon te vegen met hulp van het leger. M.i. puur overgenomen uit de VS en ook rete effectief.
Dat gaat er dan ook wel van komen, en is wellicht de enige mogelijkheid om probleemgebieden waar de politie niet eens meer kan komen zonder een enorme overmacht terug te vorderen.
Wat dat betreft past Trump ook wel bij deze tijd, hij geeft Europa ook beetje bij beetje groen licht om de problemen eens echt aan te pakken. En dat is noodzakelijk kwaad wat mij betreft.
Daarbij zijn het narcisme, anti democratische instellingen en de soms belachelijke acties nog steeds reden tot zorg (vnl voor de Amerikanen zelf)
Maar heeft Trump zoveel tijd over, dat hij steeds ongevraagd Mark en alleman kan ontvangen? Dat vraag ik mij steeds af.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:28 schreef ExTec het volgende:
En het zal em nog wel lukken ook.
Tot putin weer belt.
Op dezelfde wijze intermediëren in verschillende conflicten zoals Trump bedoel je? Dat denk ik niet.quote:
Ja, zal best lastig zijn om tussen z'n drukke golf schema nog tijd te vinden voor onze Mark.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar heeft Trump zoveel tijd over, dat hij steeds ongevraagd Mark en alleman kan ontvangen? Dat vraag ik mij steeds af.
Wel wat gemakzuchtig gesteld. Europa heeft decenialang achterover geleund, gedacht dat appeasement de juiste strategie t.o.v. Poetin was en geteerd op de VS voor veel zaken. Op al die vlakken is een duidelijke kentering zichtbaar, maar die is niet binnen een jaartje voltooid. Daarbij kun je zo'n conflict niet gebruiken, zeker omdat de VS zich vrijwel volledig heeft teruggetrokken en alle financiële en materiële steun uit Europa moet komen. Tel daarbij op dat de VS nog steeds op de achtergrond wel belangrijk is om betrokken te houden bij het conflict vanwege levering van bepaalde zaken waar nog geen volwaardig Europees alternatief voor is en het behouden van sancties jegens Rusland en de strategie is in mijn ogen zo gek nog niet.quote:
Die mensen hebben niet door dat het allemaal uiterlijk vertoon is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat meer dan de helft van de mensen in NL buiten hun zorgen veel acties van de VS geweldig vinden en dat graag in hun stad zouden zien gebeuren. Niemand geeft het toe, want het heeft nogal een naam gekregen. Dus mensen zijn bang.
Fascisme theater, ondertussen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die mensen hebben niet door dat het allemaal uiterlijk vertoon is.
En dan zou de meerderheid van Nederland dat hier ook willen...quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fascisme theater, ondertussen.
Als je aan de onderkant van de family guy colour chart zit wordt je standaard opgepakt, om daarna wel ff te gaan bekijken of je er thuis hoort.
Ik weet niet inhoevere dat zo gedaan wordt. De VS zit heel anders in elkaar natuurlijk, als je een paspoort hebt is er niks ad hand maar velen blijven na een greencard van 2 maanden gewoon hangen en dat is illegaal.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fascisme theater, ondertussen.
Als je aan de onderkant van de family guy colour chart zit wordt je standaard opgepakt, om daarna wel ff te gaan bekijken of je er thuis hoort.
Al meer filmpjes van dan ik kan tellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet niet inhoevere dat zo gedaan wordt.
Uh huh, maar laten amerikanen nou berucht zijn vanwege het niet hebben van een paspoort.quote:De VS zit heel anders in elkaar natuurlijk, als je een paspoort hebt is er niks ad hand maar velen blijven na een greencard van 2 maanden gewoon hangen en dat is illegaal.
Geregistreerd citizenship zal toch wel goed gedocumenteerd worden? Vlg mij is juist het probleem dat 100.000en in steden rondhangen zonder.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Al meer filmpjes van dan ik kan tellen.
[..]
Uh huh, maar laten amerikanen nou berucht zijn vanwege het niet hebben van een paspoort.
Je hebt daar geen bevolkingsregister zoals in het aangeharkte NL.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Geregistreerd citizenship zal toch wel goed gedocumenteerd worden?
Maar wel een paspoort, als je die of een kopie bij je hebt kan je weinig gebeuren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt daar geen bevolkingsregister zoals in het aangeharkte NL.
Het is algemeen bekend dat trump geen enkele interesse heeft in regeren, rapporten lezen, beleid formuleren, etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar heeft Trump zoveel tijd over, dat hij steeds ongevraagd Mark en alleman kan ontvangen? Dat vraag ik mij steeds af.
Het zal wel gebaseerd zijn op het 10-puntenplan van Oekrainequote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:56 schreef Idisrom het volgende:
Weet iemand wat meer over het twaalfpuntenplan van Europa?
Grappig detail, in het begin van deze oorlog had China een twaalfpuntenplan, wat Europa onacceptabel vond.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%27s_Peace_Formulaquote:1 Nuclear safety, especially that of the Zaporizhzhia nuclear power plant
2 Food security for Asian and African countries
3 Energy security and restoration of Ukraine's energy infrastructure
4 Release of all prisoners and the return of Ukrainian children deported to Russia
5 Restoration of the Russia–Ukraine border to that prior to the 2014 annexation of Crimea, in line with Article 2
of the Charter of the United Nations
6 Full withdrawal of Russian military forces from Ukraine and cessation of hostilities
7 Prosecution of war crimes in the Russian invasion of Ukraine, including the creation of a special tribunal for
Russian war crimes
8 Assessment of ecological damage, including that caused by the destruction of the Kakhovka Dam;
prosecution of those responsible; recovery and reconstruction
9 Guarantees against future Russian aggression
10 A multilateral peace conference with a legally binding international treaty.
Dit artikel (remove paywall): https://www.reuters.com/w(...)-reports-2025-10-21/quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:56 schreef Idisrom het volgende:
Weet iemand wat meer over het twaalfpuntenplan van Europa?
Grappig detail, in het begin van deze oorlog had China een twaalfpuntenplan, wat Europa onacceptabel vond.
quote:Ukraine wants to buy over 100 Jas Gripen – letter of intent signed
Ukraine wants to buy 100 to 150 Jas Gripen E – the newest and most advanced version of the aircraft. A letter of intent between the countries has been signed, Prime Minister Ulf Kristersson said during a press conference.
https://omni.se/zelenskyj(...)stor-export/a/Gyzrpx
Ja niet voor niks dat men het (indirect) laat weten dat er Stormshadows zijn gebruikt. Even duidelijk maken dat Rusland toch niks doet inderdaad.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Westerse wapens gebruikt voor een aanval diep in Rusland. Dat was een rode lijn. Volgens sommigen zouden we nu dus een kernoorlog moeten krijgen.
quote:
quote:Production capacity is being established — so in practice, first possible deliveries could start in about three years.
Of course you don't deliver 150 aircraft all in one go, so this is a long term process.
quote:AFU hit Saransk Mechanical Plant in the Republic of Mordovia, - General Staff
The plant produces anti-personnel engineering ammunition and mine sets, detonators for ammunition and initiation units.
quote:AFU also hit Makhachkala Oil Refinery in the Republic of Dagestan.
The main purpose of the plant is to provide fuel and its storage in the interests of the Caspian Fleet naval base and refueling military vessels of the Russian occupiers. The annual processing volume is up to 1 million tons.
quote:SBU demonstrated a new generation of legendary sea drones “Sea Baby”
The updated drones are capable of covering a distance of more than 1,500 km, carrying up to 2,000 kg of cargo, have reinforced engines and a modern navigation system.
The SBU development team demonstrated two drones with different weapons. The first is equipped with a gyro-stabilized machine gun mount, which has an auto-capture and target recognition system. The second carries heavy weapons: a 10-round Grad multiple launch rocket system.
quote:A family who had moved from Kyiv because they thought the village would be safer died today in Pohreby, Kyiv region. The house caught fire instantly from a direct hit.
Antonina Zaychenko, born in 1987, her six-month-old daughter Adelina, and her 12-year-old niece Anastasia died in the house.
Europese grootmachten hebben dat eeuwen lang gedaan. Het voorname probleem is dat het simpelweg geen grootmachten meer zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Op dezelfde wijze intermediëren in verschillende conflicten zoals Trump bedoel je? Dat denk ik niet.
Moedwillig ook dit.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:24 schreef 3rr0r het volgende:
Rusland heeft een kinderopvang geraakt in Kharkiv met een drone
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Belangrijker nog is dat ze dit doen om putin in een hoek te drijven. Nu moet putin weer reageren en laat hij Trump weer zien dat hij geen vrede wil. Doel is dat Trump dan weer teleurgesteld wordt en een keer iets gaat doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel wat gemakzuchtig gesteld. Europa heeft decenialang achterover geleund, gedacht dat appeasement de juiste strategie t.o.v. Poetin was en geteerd op de VS voor veel zaken. Op al die vlakken is een duidelijke kentering zichtbaar, maar die is niet binnen een jaartje voltooid. Daarbij kun je zo'n conflict niet gebruiken, zeker omdat de VS zich vrijwel volledig heeft teruggetrokken en alle financiële en materiële steun uit Europa moet komen. Tel daarbij op dat de VS nog steeds op de achtergrond wel belangrijk is om betrokken te houden bij het conflict vanwege levering van bepaalde zaken waar nog geen volwaardig Europees alternatief voor is en het behouden van sancties jegens Rusland en de strategie is in mijn ogen zo gek nog niet.
Wat Trump gaat doen is Poetin weer bellen om zich gerust te laten stellen en vervolgens weer te tieren tegen Zelensky.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Belangrijker nog is dat ze dit doen om putin in een hoek te drijven. Nu moet putin weer reageren en laat hij Trump weer zien dat hij geen vrede wil. Doel is dat Trump dan weer teleurgesteld wordt en een keer iets gaat doen.
Een kilometer of 100 van de Oekraiense grens... Zo "diep in Rusland" is het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat zelfs Trump dat niet lang meer blijft doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat Trump gaat doen is Poetin weer bellen om zich gerust te laten stellen en vervolgens weer te tieren tegen Zelensky.
Ik zou er niet om durven weddenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs Trump dat niet lang meer blijft doen.
vroeg of laat gaat hij het wel echt persoonlijk nemen en dat kan hij niet hebbenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou er niet om durven wedden
Een rood krijtstreepje.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moet kunnen aldus @LXIVquote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:24 schreef 3rr0r het volgende:
Rusland heeft een kinderopvang geraakt in Kharkiv met een drone
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Flauw en discussie uitlokken.quote:
Noouuuquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kan het Oekraïne topic na 1229 delen gesloten worden, het werd eens tijd.
Tja, achteraf denk ik toch dat Rusland haar waarschuwing net zo zwaar weegt als “we will defend every inch of nato territory!1” Gelukkig maar, I guess.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een kilometer of 100 van de Oekraiense grens... Zo "diep in Rusland" is het nou ook weer niet.
wel een aantal dat het ontkentquote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Flauw en discussie uitlokken.
Niemand die ik gezien heb die burgerdoden oké vind of niet afwijst.
Ik ken er een paar die het in het verleden hebben goedgekeurd.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 20:59 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
wel een aantal dat het ontkent
Meh, niet relevant. Onderaan de streep is er een Storm Shadow-raket 100 km voorbij de grens op Russisch grondgebied ingeslagen. Dat was een rode lijn, aldus Rusland. En er gebeurt niks.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een kilometer of 100 van de Oekraiense grens... Zo "diep in Rusland" is het nou ook weer niet.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1981080530247385515quote:According to US officials, Ukraine is expected to continue to carry out more strikes on Russian territory using Storm Shadow missiles, launched from Ukrainian aircraft and capable of hitting targets up to 300 km away, - WSJ
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1981076675409436886quote:The Trump administration has lifted a key US restriction on Ukraine’s use of Western-supplied long-range Storm Shadow missiles, allowing strikes deeper into Russia., - WSJ
Ja,quote:Op woensdag 22 oktober 2025 21:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er ploft weer wat in Rusland momenteel. 1700km van de frontlinie
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3skei7bas2p
Dat is de plant waar ze oa. arty munitie maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 21:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja,
RIA: An explosion rocked the Chelyabinsk region
Dat is een voorstad van Chelyabinsk, hier is Google Maps.
Misschien is dat in het noorden een munitie opslagplaats.
Storm Shadow is van de Britten en de Fransen die in 2024 beide toestemming hebben gegeven voor hun gebruik op Russisch grondgebied, wat sindsdien ook al gebeurd.quote:
Trump->navo->80% support->70% wereldwijde vuurkracht.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:56 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Storm Shadow is van de Britten en de Fransen die in 2024 beide toestemming hebben gegeven voor hun gebruik op Russisch grondgebied, wat sindsdien ook al gebeurd.
Hier heeft Trump werkelijk waar 0,0 over te zeggen en mee te maken.
Wel knap dat Rutte het uit zijn strot heeft gekregen om te zeggen dat Trump een duidelijke visie heeft als het gaat om het beëindigen van de oorlog tussen Rusland en Oekraïnequote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:55 schreef havanagila het volgende:
He he, Trump heeft eindelijk besloten extra sancties in te voeren..
Hopelijk kan Rutte nog wat op die idioot inpraten qua Tomahawks.
Voor de duidelijkheid.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Best een flink aantal. Netjes.
De Gripen is vergelijkbaar met de nieuwste F-16.
Dat zegt hij?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 23:47 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid.
Ukraine koopt geen enkele Gripen. Er is alleen een "letter of intent", een voornemen uitgesproken.
Je ziet ook meteen hoe sociale media werkt.
Anton en iedereen die het copieert met een verkeerde duiding zijn niet echt heldere lampjes.
quote:Sweden and Ukraine have signed a letter of intent to buy 100-150 JAS 39 Gripen E jets for Ukrainian Air Force.
Poetin zal er net als Rutte en Zelensky ook doodmoe van wordenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:56 schreef ExTec het volgende:
Denk dat putin binnenkort weer gaat bellen.
[ x ]
zou dat wel 'diep in Rusland' zijn?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 21:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er ploft weer wat in Rusland momenteel. 1700km van de frontlinie
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3skei7bas2p
Misschien om de bijltjes al hakkend en vloekende toch maar op te sturen.quote:bron: nu.nl
De Amerikaanse president Donald Trump zegt woensdagavond dat hij zijn vooraanstaande gesprek met zijn Russische evenknie Poetin heeft afgezegd. Ook kondigde het Witte Huis sancties aan op de Russische oliemaatschappijen Lukoil en Rosneft.
Storm shadows is toch Frans-Engels? Wat heeft Trump daarover te zeggen?quote:
Allemaal heel slim, onderdeel van z'n tactiek. Ofzo.quote:
Zal wel wat Amerikaanse software oid aan te pas komen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 00:02 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Storm shadows is toch Frans-Engels? Wat heeft Trump daarover te zeggen?
apart hoe dat werktquote:Op donderdag 23 oktober 2025 00:06 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Zal wel wat Amerikaanse software oid aan te pas komen.
https://www.theguardian.c(...)aine-russia-missiles
Amerikanen hebben alleen over Storm Shadow iets te zeggen. Niet over SCALP.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 00:06 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Zal wel wat Amerikaanse software oid aan te pas komen.
https://www.theguardian.c(...)aine-russia-missiles
Nederland mag niet eens een F-16 in een museum zetten zonder toestemming. Laat staan verkopen.quote:
Ik denk dat er gewoon nergens over te praten valt, volgens het Kremlin. Ze zijn er toch altijd duidelijk in geweest dat het slikken of stikken is? Het is juist, volgens hen, het westen wat moet bewegen want deze heeft, volgens hen, helemaal niks te zoeken dan wel te zeggen over Oekraïne en/of Rusland haar belangen. Ik vind ze juist heel helder en het westen is ook de enigste partij wat nu een jaar wanhopig bij hen aanklopt voor “een rechtvaardige vrede”. Niet andersom..quote:Op donderdag 23 oktober 2025 00:00 schreef Vallon het volgende:
TACO. Trump is weer aan het zwabberen.
[..]
Misschien om de bijltjes al hakkend en vloekende toch maar op te sturen.
Terzijde, er was bmw geen afspraak dus die kan ook niet worden afgezegd (zou het Krem-link imo zeggen).
quote:Trump on Tomahawks: It takes a minimum of 6 months to learn how to use Tomahawks. The only way is if we shoot it, we are not going to do that.
Trump denkt (door spreken met Putin?) nog steeds dat Rusland 'the whole thing' kan pakken blijkbaar. Of nou ja, het is een handig iets voor z'n praatje want kan me niet voorstellen dat Amerikaanse generaals dat ook denken.quote:Trump: I always felt Putin wanted the whole thing, not a piece of it.
I think he is willing to negotiate now. We don't want him to have the whole thing.
Eeuwig smoesjes verzinnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 00:59 schreef 3rr0r het volgende:
Ander excuus gevonden, uit de hoed van Biden
[..]
CNNquote:The impact of the new US sanctions will be greatly determined by how they are implemented and whether the administration pushes ahead with secondary sanctions, one expert told CNN.
“So far what’s come out is these primary sanctions on Rosneft and Lukoil, but the key then will be if there’s a threat of secondary sanctions on banks, oil refineries and traders in third countries who are dealing with Rosneft and Lukoil,” said Eddie Fishman, a senior fellow at the Atlantic Council.
Altijd zo mooi, dan wordt er gezegd dat Rusland tegen de navo nog geen pink kan uithalen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:00 schreef Haags het volgende:
https://x.com/InsiderGeo/(...)Vgmxyd2CTdc-VbA&s=19
Nog maar eens een waarschuwing, ditmaal uit vive la France.
Slaap rustig verder EU.
Niemand die het zeker weet, dat is een ding wat zeker is. En deze generaal wil zich wel goed voorbereiden mocht het nodig zijn. Hij denkt dat er zeker wordt getest door Rusland als we gaan zitten slapen verder.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Altijd zo mooi, dan wordt er gezegd dat Rusland tegen de navo nog geen pink kan uithalen.
En dan is er weer eea generaal die zegt zich klaar te maken voor een heftige oorlog.
Ja wat is het nou dan?
Ik denk dat je vooral een lesje in begrijpend lezen nodig hebt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Altijd zo mooi, dan wordt er gezegd dat Rusland tegen de navo nog geen pink kan uithalen.
En dan is er weer eea generaal die zegt zich klaar te maken voor een heftige oorlog.
Ja wat is het nou dan?
Mooie nuance die je aanbrengt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand die het zeker weet, dat is een ding wat zeker is. En deze generaal wil zich wel goed voorbereiden mocht het nodig zijn. Hij denkt dat er zeker wordt getest door Rusland als we gaan zitten slapen verder.
Het is ook geen voetbalwedstrijd hè.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooie nuance die je aanbrengt.
Dat mis je weleens bij dit soort verslaggeving.
Dit ging sneller dan verwacht al blijft het afwachten hoe dit stand houdt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Belangrijker nog is dat ze dit doen om putin in een hoek te drijven. Nu moet putin weer reageren en laat hij Trump weer zien dat hij geen vrede wil. Doel is dat Trump dan weer teleurgesteld wordt en een keer iets gaat doen.
Dat klopt alleen als Rusland doorgaat op de ingeslagen weg en al dreigend met een kernoorlog van alles blijft eisen, dan kan het uiteindelijk wel zo ver komen dat een confrontatie onvermijdelijk is. Je kan niet blijven appeasen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is ook geen voetbalwedstrijd hè.
Ook al is Rusland niet opgewassen tegen de NAVO: een oorlog tussen beide gaat hoe dan ook zorgen voor verwoestingen.
En dat moet je zoveel mogelijk zien te voorkomen.
Is niet zo moeilijk te begrijpen tochquote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja wat is het nou dan?
Waarom niet? Aanval is de beste verdediging.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt alleen als Rusland doorgaat op de ingeslagen weg en al dreigend met een kernoorlog van alles blijft eisen, dan kan het uiteindelijk wel zo ver komen dat een confrontatie onvermijdelijk is. Je kan niet blijven appeasen.
Al zullen wij nooit zelf de eerste slag uitdelen.
Denk dat het snel genoeg helemaal fout escaleert. Rusland kan niet echt anders.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet? Aanval is de beste verdediging.
Niet direct nucleair maar dat bootje van de VS die nu in Hongarije ligt, kan met al zijn annexen al een behoorlijke intimidatie veroorzaken die na veel geroep toch tot een back-off gaat leiden.
Moet je dan ook maar eens gewoon gokken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat het snel genoeg helemaal fout escaleert. Rusland kan niet echt anders.
Very very very high risk, low rewardquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je dan ook maar eens gewoon gokken.
Hoezo?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien doen ze wel een chanante famfare in de park, alvast rip aan de nabestaandenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist denk ik. Welk bootje van de VS ligt in Hongarije?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet? Aanval is de beste verdediging.
Niet direct nucleair maar dat bootje van de VS die nu in Hongarije ligt, kan met al zijn annexen al een behoorlijke intimidatie veroorzaken die na veel geroep toch tot een back-off gaat leiden.
Ja, die ene met wielen, daar hongarije een landlocked land is.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist denk ik. Welk bootje van de VS ligt in Hongarije?
Als Rusland niet anders kan kunnen ze toch lekker oorlogje blijven voeren. Gaan wij wel wat meer raketten maken want "wij kunnen ook niet anders".quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou ik dacht, misschien is de USS Harry Truman wel de Donau opgevaren? En dan natuurlijk wel via Duitsland en kanalen enzo, want Turkije heeft de Bosporus al jaren afgesloten voor militair verkeer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die ene met wielen, daar hongarije een landlocked land is.
Ja hallo zo werkt het natuurlijk niet he. Argumenten werken altijd maar 1 kant op: Oekraïne moet zich overgeven.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Rusland niet anders kan kunnen ze toch lekker oorlogje blijven voeren. Gaan wij wel wat meer raketten maken want "wij kunnen ook niet anders".
JC.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou ik dacht, misschien is de USS Harry Truman wel de Donau opgevaren? En dan natuurlijk wel via Duitsland en kanalen enzo, want Turkije heeft de Bosporus al jaren afgesloten voor militair verkeer.
Gerald Ford lag bij Kroatie voor de kust.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou ik dacht, misschien is de USS Harry Truman wel de Donau opgevaren? En dan natuurlijk wel via Duitsland en kanalen enzo, want Turkije heeft de Bosporus al jaren afgesloten voor militair verkeer.
I know. Maar verhalen over Amerikaanse bootjes die in Hongarije liggen doen mij de wenkbrauwen fronsen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:08 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Gerald Ford lag bij Kroatie voor de kust.
Prima.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Rusland niet anders kan kunnen ze toch lekker oorlogje blijven voeren. Gaan wij wel wat meer raketten maken want "wij kunnen ook niet anders".
Het is zelfs prima (internationaal) juridisch te onderbouwen dat "wij niet anders kunnen", lijkt me. Bijvoorbeeld met het Budapest memorandum.quote:
Gezien de reacties uit Rusland wel ja.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
Sanctie nummer zo veel. Dat zal ze leren!
Nog zat keuzes die Rusland kan maken die alles snel deëscaleren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:Poetin dringt aan op bijeenkomst met Trump en claimt: 'Rusland wil dialoog voortzetten'
De Russische president Vladimir Poetin dringt aan op een nieuwe persoonlijke ontmoeting met zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump. "Een topontmoeting moet worden voorbereid", zei hij onder meer tegen staatspersbureau RIA. "Rusland wil de dialoog voortzetten."
Woensdag annuleerde de Amerikaanse president Donald Trump zijn aanstaande ontmoeting met Poetin. "Het voelde niet goed", zei hij tijdens een persmoment met NAVO-baas Mark Rutte. Het idee was dat Trump en Poetin elkaar binnenkort zouden ontmoeten in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Een datum was nog niet vastgesteld.
Volgens Poetin bedoelde Trump daarmee dat de ontmoeting is "uitgesteld", aldus RIA. Ook wees Poetin erop dat de ontmoeting met Trump was voorgesteld door de Verenigde Staten.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:49 schreef Scjvb het volgende:
LIVE | Poetin dringt aan op bijeenkomst met Trump en claimt: ’Rusland wil dialoog voortzetten’
© https://www.telegraaf.nl/(...)zetten/99496164.html
De Amerikaanse president Donald Trump lijkt opnieuw een andere koers te hebben ingezet in de Oekraïne-oorlog. Er worden nu meer sancties tegen Rusland ingezet in plaats van raketten. Volg de laatste ontwikkelingen via ons liveblog.
----
Misschien reeds gepost, maar met oog op goede orde en initiatief die van twee kanten dient te komen, stel ik u in kennis van deze vrij nieuwe update.![]()
Het is thans aan de heer Poetin om de bal bij Donald Trump neder te leggen, nadat mijnheer de president van de VS deze belangrijke ontmoeting in het mooie Boedapest (waar zowel in de horeca als in besloten kringen tevens heerlijke wijnen rondgaan [ link | afbeelding ]) naar verluidt annuleerde.![]()
Scjvb
[ afbeelding ]De Russische president Vladimir Poetin dringt aan op een nieuwe persoonlijke ontmoeting met zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump. © ANP / REX by Shutterstock
[..]
Werkt een beetje gaar op FOK, maar wat bij mij meestal werkt:quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:14 schreef Haags het volgende:
https://x.com/sentdefende(...)1cIVsGIqt3YtLMQ&s=19
Putler is weer aan het testen.
Hoe toon je tweets?
Poetin zal wel met nquote:Op donderdag 23 oktober 2025 00:59 schreef 3rr0r het volgende:
Ander excuus gevonden, uit de hoed van Biden
[..]
Daarom zei Trump tegen Zelensky dat het land "completely destroyed" zou worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Poetin zal wel met ns hebben gedreigd tijdens hun belletje. Niet voor niets dat er gisteren een training was met de nucleaire troepen.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:49 schreef Scjvb het volgende:
LIVE | Poetin dringt aan op bijeenkomst met Trump en claimt: ’Rusland wil dialoog voortzetten’
© https://www.telegraaf.nl/(...)zetten/99496164.html
De Amerikaanse president Donald Trump lijkt opnieuw een andere koers te hebben ingezet in de Oekraïne-oorlog. Er worden nu meer sancties tegen Rusland ingezet in plaats van raketten. Volg de laatste ontwikkelingen via ons liveblog.
----
Misschien reeds gepost, maar met oog op goede orde en initiatief die van twee kanten dient te komen, stel ik u in kennis van deze vrij nieuwe update.![]()
Het is thans aan de heer Poetin om de bal bij Donald Trump neder te leggen, nadat mijnheer de president van de VS deze belangrijke ontmoeting in het mooie Boedapest (waar zowel in de horeca als in besloten kringen tevens heerlijke wijnen rondgaan [ link | afbeelding ]) naar verluidt annuleerde.![]()
Scjvb
[ afbeelding ]De Russische president Vladimir Poetin dringt aan op een nieuwe persoonlijke ontmoeting met zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump. © ANP / REX by Shutterstock
[..]
Zou de EU hier niet zelfstandig mee kunnen afhandelen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Deze oorlog put de EUsteeds meer uit
quote:OPEC is ready to raise production by rolling back its oil output cuts further if required to address market shortfalls after the United States imposed new sanctions on Russian oil majors, Kuwait's oil minister said, - Reuters
?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Deze oorlog put de EUsteeds meer uit
Wachten op de economische implosie kan ookquote:The US is trying to put pressure on Russia with new sanctions, but no self-respecting country does anything under pressure, says Putin.
Met figuren als vd leyen en kallas?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou de EU hier niet zelfstandig mee kunnen afhandelen?
Dat is wat overdreven verwoord, alsof Rusland ooit onze vrijheid zou kunnen afpakkenquote:
Sadisten, ter eigen vermaak boeren terroriserenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:11 schreef oheng het volgende:
Oil capital.ru: Reuters: Chinese state-owned refineries have suspended oil purchases from Russia
Oil capital.ru: OPEC is ready to increase oil production due to sanctions against Russia.
Oil capital.ru: Reuters: India's Reliance halts long-term oil purchases from Rosneft
Oil capital.ru: Hungary is preparing to put on Russian reactors of nuclear fuel
Oil capital.ru: Profitability of oil refining in the II floor. 2025 may grow - analysts
Lees en huiver. Ieder artikel vandaag gaat over het verlies van export.
Bonus: russische drone operators vallen Oekrainsche boeren aan
quote:Russians killed Freedom TV journalist Olena Hubanova and cameraman Yevhen Karmazin
They died as a result of an enemy Lancet UAV strike in Kramatorsk, Donetsk region.
NOSquote:De journalisten tijdens de aanval in een auto bij een benzinestation. Ze zijn geraakt door een Lancet-drone, zegt gouverneur Vadim Filasjkin. Dat is een dure en krachtige drone die vaak wordt ingezet tegen tanks en gepantserde voertuigen.
Kan je niet gewoon een Von der Leyen en Kallas bashtopic openen in KLB ofzo? Dat gezanik over de EU voegt hier niets toe en verziekt enkel de sfeer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met figuren als vd leyen en kallas?
Dat is zijn doel...quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon een Von der Leyen en Kallas bashtopic openen in KLB ofzo? Dat gezanik over de EU voegt hier niets toe en verziekt enkel de sfeer.
Russische soldaten die Oekraïense burgers/boeren terroriseren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Sadisten, ter eigen vermaak boeren terroriseren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |