SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk is er een meerderheid voor onderhandelen en het sluiten van een akkoord. Dat is logisch, Oekraïne is niet bij machte om Rusland er op eigen kracht uit te werken. Er staat echter niets in het stuk over welke voorwaarden dan acceptabel zouden zijn. En wie dat bepaalt. En dat kan nog wel eens lelijk worden, ik heb ook al analyses gelezen dat dat mogelijk op een burgeroorlog zou kunnen uitdraaien.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
eerste hit via google als je opinion ukrainian population about war googled
[..]
https://news.gallup.com/p(...)ffort-collapses.aspx
Ik zou ze niet meer bieden dan de Krim en Donetsk. De gebieden die Rusland 2022 de facto ook al had. Die bevolking was toch al pro-Russisch, dus ook blij om er vanaf te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat er best wat voor te zeggen is dat de meerderheid van de Oekraïners het niet rechtvaardig vindt dat Oekraïne grondgebied moet opgeven terwijl daar geen enkele significante concessie vanuit Rusland tegenover staat. En tot op heden is Rusland niet bereid tot enige concessie. Dus dan houdt het ook wel zo’n beetje op.
En grondgebied afstaan dat Rusland momenteel nog niet eens heeft weten in te nemen, zoals nu op tafel ligt, lijkt me helemaal een no go. Die gaan echt niet steden als Slovjansk opgeven in ruil voor een paar lapjes grond in Zaporizhia en Kherson.
Gewoon alle gebieden terug en alle Russen over de grens zetten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou ze niet meer bieden dan de Krim en Donetsk. De gebieden die Rusland 2022 de facto ook al had. Die bevolking was toch al pro-Russisch, dus ook blij om er vanaf te zijn.
Dan mag Putin thuis proberen te verkopen dat hij deze oorlog met alle ellende gevoerd heeft om die twee gebiedjes, die toch al in pro-Russische handen waren, de jure erkend te krijgen. Een schrale troost.
Dan zal je dat moeten bevechten en dat kost minstens honderdduizend levens. En daarna sta je daar nog eeuwig aan de grens. En er is het risico op escalatie. En je weet nooit zeker of je wint.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon alle gebieden terug en alle Russen over de grens zetten.
Laat Poetin dat maar verkopen aan de Russen.
Rusland heeft geen belang bij een wapenstilstand, dus dat gaat dan ook niet gebeuren (mmv Trump die lekker een potje kaarten het ver/delen is). Bizar dat Trump zo zijn gang kan gaan om te bepalen wat Oekraïne moet laten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:47 schreef sp3c het volgende:
oekraine heeft belang bij een wapenstilstand
kunnen ze de troepen weer aanvullen en zoveel mogelijk of volledig over op de NAVO standaard want die werkt blijkbaar tegen de Russen, dat technologische overwicht gaat op een gegeven moment de doorslag geven
Die andere optie ook niet, dus men blijft gewoon doorvechten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zal je dat moeten bevechten en dat kost minstens honderdduizend levens. En daarna sta je daar nog eeuwig aan de grens. En er is het risico op escalatie. En je weet nooit zeker of je wint.
Onrealistisch dus, gaat niet gebeuren.
Je kunt nu beginnen met onderhandelen of nog 100.000 man over de kling jagen en dan onderhandelen. Het beste is helemaal niet mogelijk, twee jaar geleden begonnen met onderhandelen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die andere optie ook niet, dus men blijft gewoon doorvechten.
Beide partijen kiezen voor het laatste.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt nu beginnen met onderhandelen of nog 100.000 man over de kling jagen en dan onderhandelen. Het beste is helemaal niet mogelijk, twee jaar geleden begonnen met onderhandelen.
Wat een draai ineens. Afgelopen dagen nog "OeKrAiNe ZaL WinNen!! Jij BeNt EeN VuILe VaTnIk aLs jE DaAraAn TwiJFeLt!". En nu gewoon "Oekraine krijgt Rusland niet op eigen kracht eruit en dus willen ze onderhandelen". Veeg me op.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een meerderheid voor onderhandelen en het sluiten van een akkoord. Dat is logisch, Oekraïne is niet bij machte om Rusland er op eigen kracht uit te werken. Er staat echter niets in het stuk over welke voorwaarden dan acceptabel zouden zijn. En wie dat bepaalt. En dat kan nog wel eens lelijk worden, ik heb ook al analyses gelezen dat dat mogelijk op een burgeroorlog zou kunnen uitdraaien.
Ik zou ze een zak zonnebloempitten bieden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou ze niet meer bieden dan de Krim en Donetsk. De gebieden die Rusland 2022 de facto ook al had. Die bevolking was toch al pro-Russisch, dus ook blij om er vanaf te zijn.
Dan mag Putin thuis proberen te verkopen dat hij deze oorlog met alle ellende gevoerd heeft om die twee gebiedjes, die toch al in pro-Russische handen waren, de jure erkend te krijgen. Een schrale troost.
quote:The US is balking at a European Union-led plan for Group of Seven nations to expand the use of frozen Russian assets to support Ukraine, citing risks to market stability as the reason for its reluctance, - Bloomberg
quote:Reporter: Did you discuss Putin's attacks on civilian areas in Ukraine?
Trump: I did. But most of the people dying are soldiers.
quote:You said Ukraine could possibly win the war and territory.
Trump: They could still win it. I said they could win anything. War is a very strange thing. I don't think they will.
Trump on Putin and Zelensky: They hate each other, and it makes it a little bit difficult.
quote:Trump complained in meeting with Zelensky that he didn’t win the Nobel Peace Prize, - WP
EU diplomat called the meeting “a mess.” On the war front, Trump’s main message was that “Russia only wants Donbas, and this is a good deal, and Putin wants to end the war, and it can be done quickly,”
quote:WP noted that Witkoff pressed Ukrainian delegation about handing over Donetsk, parroting Russian propaganda that it is mostly Russian-speaking.
Rusland blijft nog altijd vasthouden aan haar (maximalistische) doelstellingen en heeft geen millimeter bewogen. Tot nu toe nooit gedaan ook. Vandaag bevestigde Peskov dat ook nog eens voor de zoveelste keer. Het Westen/US is niet eerlijk wat dat betreft, of gewoon doof.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zal je dat moeten bevechten en dat kost minstens honderdduizend levens. En daarna sta je daar nog eeuwig aan de grens. En er is het risico op escalatie. En je weet nooit zeker of je wint.
Onrealistisch dus, gaat niet gebeuren.
Tja, je loopt daar ook een risco mee. Wie wil er dan nog investeren binnen de EU als ze zomaar je assets kunnen confisqueren. Als dit zomaar zou kunnen dan kunnen ze ook mijn assets zomaar confisqueren als ik iets doe wat de EU niet zint.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:01 schreef 3rr0r het volgende:
The US is balking at a European Union-led plan for Group of Seven nations to expand the use of frozen Russian assets to support Ukraine, citing risks to market stability as the reason for its reluctance, - Bloomberg
Je hebt gelijk, het is arrogante politiekquote:Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja, je loopt daar ook een risco mee. Wie wil er dan nog investeren binnen de EU als ze zomaar je assets kunnen confisqueren. Als dit zomaar zou kunnen dan kunnen ze ook mijn assets zomaar confisqueren als ik iets doe wat de EU niet zint.
Zie ook de Chinese tak van chipfabrikant Nexperia die zomaar word overgenomen door Nederland om de Chinezen eruit te flikkeren. Leuk maar wat doet China : Omdat ze die chips helaas in China worden gemaakt legt China nu een
exportverbod op.
https://nos.nl/artikel/25(...)erbod-nexperia-chips
Toch vind ik het raar dat het blijkbaar zó moeilijk is om die assets te confiskeren terwijl de EU wel gewoon volop wapens en munitie levert waarmee Russen gedood worden. Ik vind het tweede verder gaan dan het eerste.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja, je loopt daar ook een risco mee. Wie wil er dan nog investeren binnen de EU als ze zomaar je assets kunnen confisqueren. Als dit zomaar zou kunnen dan kunnen ze ook mijn assets zomaar confisqueren als ik iets doe wat de EU niet zint.
Zie ook de Chinese tak van chipfabrikant Nexperia die zomaar word overgenomen door Nederland om de Chinezen eruit te flikkeren. Leuk maar wat doet China : Omdat ze die chips helaas in China worden gemaakt legt China nu een
exportverbod op.
https://nos.nl/artikel/25(...)erbod-nexperia-chips
Een feit verwoorden als Russische propoganda.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook gewoon een feit.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een feit verwoorden als Russische propoganda.
Tja.
Washington Paper niet dan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iedereen die het conflict volgt weet dit toch inmiddels wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |