ja maar dit is niet waar, ik heb geen idee hoe Poetin denkt, ik heb geen idee, misschien is hij wel helemaal gek en gaat hij door tot fallout New Vegas maar ik denk het nietquote:Op maandag 20 oktober 2025 10:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat zijn mogelijkheden.
Een aanname is " eem veronderstelling of uitgangspunt dat men als waar aanneemt zonder het zeker te weten"
Jij en anderen pretenderen te weten wat en hoe putin denkt.
dat boeit ze geen klotequote:Op maandag 20 oktober 2025 17:09 schreef zuchtje het volgende:
En om ons Europa wat tijd te gunnen zodat ons niet hetzelfde overkomt
Het punt is eerder dat Oekraïne zelf ook belang heeft bij een vlotte vrede of wapenstilstand. Het zit daarbij echter in een spagaat: men wil zo min mogelijk grondgebied verliezen en zo vlug mogelijk vrede terwijl het voortduren van de oorlog (momenteel in ieder geval) voor verder grondverlies lijkt te zorgen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heeft Amerika eigenlijk nog wel genoeg leverage op Oekraïne om haar bij het kruisje te laten tekenen?
Ik heb geen idee hoe de Amerikaanse steun er vandaag de dag uitziet, jij wel?
Trump heeft met veel gesteggel de Biden administratie haar toezeggingen geleverd (zo ver ik weet), maar nieuwe toezeggingen zijn uitgebleven, behalve 1: dat de Europese NAVO landen wapens voor Oekraïne kunnen kopen.
Denk je dat Trump dit gaat verbieden? Zou wel wat zijn zeg, en ik denk ook iets wat nogal nadelig voor Amerika zelf is. Maargoed, ook dat is overkomelijk, want Oekraïne moet sowieso (blijvend) op een verdedigingsmodus.
Met de nieuwe informatie van vandaag denk ik dat een terugtrekking uit Pokrovsk-Mirnograd niet lang op zich kan laten wachten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:39 schreef Idisrom het volgende:
De stad Kharkiv gaan de Russen inderdaad niet innemen.
Maar de steden Pokrovsk en Myrnohrad zijn binnenkort in Russische handen, lijkt mij nu zo.
En ook Koepjansk zal volgens mij niet lang meer duren, en dit gebied kunnen de Russen wel als ruilmiddel inzetten.
Dat klopt, maar als Rusland op het moment voortgang boekt dan zullen ze sowieso geen reden zien om serieus te praten. Dat zien we tot vandaag de dag consistent terug in haar gedrag namelijk. Eerst moet compleet vastlopen en dat punt is hopelijk niet ver weg meer.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het punt is eerder dat Oekraïne zelf ook belang heeft bij een vlotte vrede of wapenstilstand. Het zit daarbij echter in een spagaat: men wil zo min mogelijk grondgebied verliezen en zo vlug mogelijk vrede terwijl het voortduren van de oorlog (momenteel in ieder geval) voor verder grondverlies lijkt te zorgen.
Hoe langer een vrede achterwege blijft hoe minder Oekraïners terugkeren naar het thuisland (Libanova), bovendien blijft de exodus gaande (250.000 - 2025).
Dat was Minsk Iquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:08 schreef sp3c het volgende:
nee Oekraine rekt tijd om de boel om te scholen naar een modern westers leger om vervolgens de Russen een pak slaag te geven
nu ookquote:
Om nú honderdduizenden mensenlevens op te offeren zodat de Krim onder Oekraïne valt, terwijl het in 1956 een redelijk arbitraire beslissing was om het bij Oekraïne in te deken is waanzin. Alleen een Kallas kan zoiets serieus roepenquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wat het is inderdaad.
Zelden hoor je meer heldere conclusies, slechts geschreeuw over tomahawks, eruit trappen, Kremlin bombarderen.
Mooi verhalen, maar de uitkomst is altijd zwaar klote qua mensenlevens en puin.
Dus Zelensky kan hier beter naar Trump luisteren.
Trump moet eens duidelijker laten zien dat hij de EU/Oek steunt en Poetin eens voor het blok zet.
Al het andere is ontzettend lang en veel vechten met heel veel bodybags.
Ik denk dat die steun nog wel substantieel is. Het kan ook meer zijn dan enkel wapens, denk aan intel, analyse, druk in de internationale arena met sancties etc.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heeft Amerika eigenlijk nog wel genoeg leverage op Oekraïne om haar bij het kruisje te laten tekenen?
Ik heb geen idee hoe de Amerikaanse steun er vandaag de dag uitziet, jij wel?
Trump heeft met veel gesteggel de Biden administratie haar toezeggingen geleverd (zo ver ik weet), maar nieuwe toezeggingen zijn uitgebleven, behalve 1: dat de Europese NAVO landen wapens voor Oekraïne kunnen kopen.
Denk je dat Trump dit gaat verbieden? Zou wel wat zijn zeg, en ik denk ook iets wat nogal nadelig voor Amerika zelf is. Maargoed, ook dat is overkomelijk, want Oekraïne moet sowieso (blijvend) op een verdedigingsmodus.
Ja, daarom wil Rusland ook geen wapenstilstand maar een vredesakkoord.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:47 schreef sp3c het volgende:
oekraine heeft belang bij een wapenstilstand
kunnen ze de troepen weer aanvullen en zoveel mogelijk of volledig over op de NAVO standaard want die werkt blijkbaar tegen de Russen, dat technologische overwicht gaat op een gegeven moment de doorslag geven
denk ik jaquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, daarom wil Rusland ook geen wapenstilstand maar een vredesakkoord.
Ja, bij een vredesakkoord doen ze definitief afstandquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk ik ja
daarom wil Oekraine het niet
Dat komt omdat voor de Baltische staten een zo lang mogelijke Oekraïneoorlog het beste uitgangspunt is.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om nú honderdduizenden mensenlevens op te offeren zodat de Krim onder Oekraïne valt, terwijl het in 1956 een redelijk arbitraire beslissing was om het bij Oekraïne in te deken is waanzin. Alleen een Kallas kan zoiets serieus roepen
Daar is regelmatig onderzoek van. Je kunt zoeken op het demografisch instituut van Kiiv.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, bij een vredesakkoord doen ze definitief afstand
Ik zou wel eens een objectief onderzoek willen zien van de standpunten van de gemiddelde Oekrainer. Ben heel benieuwd hoe die er tegenaan kijken.
Ik zie de Baltische staten steeds maar olie op het vuur gooien. Dat snap ik niet helemaal. Ik snap wel waar hun afkeer tegen Rusland vandaan komt na 60 jaar bezetting. Ik snap ook dat ze heel erg pro-navo zijn. Maar ik snap niet dat ze als kleine landjes in een uithoek tegen Rusland aan zo pleiten voor oorlog. Als ergens harde klappen gaan vallen is het bij hun!quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat komt omdat voor de Baltische staten een zo lang mogelijke Oekraïneoorlog het beste uitgangspunt is.
Is gewoon beschikbaar. De bezetting de facto erkennen behoort tot de mogelijkheden. De jure erkennen, dus gebieden wegtekenen naar Rusland, is onbespreekbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, bij een vredesakkoord doen ze definitief afstand
Ik zou wel eens een objectief onderzoek willen zien van de standpunten van de gemiddelde Oekrainer. Ben heel benieuwd hoe die er tegenaan kijken.
de facto erkennen is gewoon erkennen dat Rusland het bezet heeft. Dat is 100% denk ik. Wie kan dat ontkennen. Het gaat natuurlijk om de de jure erkenning bij een verdrag. Door het verdrag wordt het de jure.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is gewoon beschikbaar. De bezetting de facto erkennen behoort tot de mogelijkheden. De jure erkennen, dus gebieden wegtekenen naar Rusland, is onbespreekbaar.
Ze pleiten voor oorlog tussen Oekraïne en Rusland, niet voor oorlog op het eigen grondgebied. Hoe langer de huidige strijd voortwoedt hoe minder kans er is dat ze zelf het slachtoffer zullen worden van Russische expansie, een logisch standpunt; we moeten echter wel onderzien dat dit niet het standpunt van de Oekraïners zelf is.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie de Baltische staten steeds maar olie op het vuur gooien. Dat snap ik niet helemaal. Ik snap wel waar hun afkeer tegen Rusland vandaan komt na 60 jaar bezetting. Ik snap ook dat ze heel erg pro-navo zijn. Maar ik snap niet dat ze als kleine landjes in een uithoek tegen Rusland aan zo pleiten voor oorlog. Als ergens harde klappen gaan vallen is het bij hun!
Die vindt dat onbespreekbaar omdat er dan honderdduizenden mannen voor niks gestorven zijn. Zeker als er vanuit Rusland niets significants tegenover staat qua concessies.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
de facto erkennen is gewoon erkennen dat Rusland het bezet heeft. Dat is 100% denk ik. Wie kan dat ontkennen. Het gaat natuurlijk om de de jure erkenning bij een verdrag. Door het verdrag wordt het de jure.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten is hoe de bevolking er tegen aan kijkt
Tja. In 1915 gingen er ook stemmen op om de oorlog te beeindigen die toen compleet vastgelopen was in de modder. Een van de belangrijkste motieven om door te gaan was dat er dan honderdduizenden mannen voor niks gestorven waren. Dus zijn er daarna nog miljoenen mannen gestorven.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die vindt dat onbespreekbaar omdat er dan honderdduizenden mannen voor niks gestorven zijn. Zeker als er vanuit Rusland niets significants tegenover staat qua concessies.
Kan me niet voorstellen dat een westerse okekrainer met redelijke baan en een gezin nou zoveel geeft om die uithoek van de Donbass.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is gewoon beschikbaar. De bezetting de facto erkennen behoort tot de mogelijkheden. De jure erkennen, dus gebieden wegtekenen naar Rusland, is onbespreekbaar.
eerste hit via google als je opinion ukrainian population about war googledquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat een westerse okekrainer met redelijke baan en een gezin nou zoveel geeft om die uithoek van de Donbass.
Het is niet of Oekraïne er nou zoveel om gaf, die hele provincie kostte de staat zelfs 2 miljard per jaar en het is niet gelukt er in te investeren. (Misschien juist door de vele Russen of Russisch gelieerde mensen die daar de bedrijven bezaten)
https://news.gallup.com/p(...)ffort-collapses.aspxquote:Ukrainian Support for War Effort Collapses
Public sours on Washington, loses hope for quick NATO accession
by Benedict Vigers
LONDON — Most Ukrainians now favor ending the war with Russia through negotiations, as support for fighting until victory has dropped sharply since the early days of the conflict. Although their hopes for joining NATO and the European Union have faded and approval of U.S. leadership has plummeted, Ukrainians still see the EU, U.K. and U.S. as key to ending the war. Yet, most doubt that will happen anytime soon.
More than three years into the war, Ukrainians’ support for continuing to fight until victory has hit a new low. In Gallup’s most recent poll of Ukraine — conducted in early July — 69% say they favor a negotiated end to the war as soon as possible, compared with 24% who support continuing to fight until victory.
This marks a nearly complete reversal from public opinion in 2022, when 73% favored Ukraine fighting until victory and 22% preferred that Ukraine seek a negotiated end as soon as possible.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |