Dat klopt alleen als Rusland doorgaat op de ingeslagen weg en al dreigend met een kernoorlog van alles blijft eisen, dan kan het uiteindelijk wel zo ver komen dat een confrontatie onvermijdelijk is. Je kan niet blijven appeasen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is ook geen voetbalwedstrijd hè.
Ook al is Rusland niet opgewassen tegen de NAVO: een oorlog tussen beide gaat hoe dan ook zorgen voor verwoestingen.
En dat moet je zoveel mogelijk zien te voorkomen.
Is niet zo moeilijk te begrijpen tochquote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Altijd zo mooi, dan wordt er gezegd dat Rusland tegen de navo nog geen pink kan uithalen.
En dan is er weer eea generaal die zegt zich klaar te maken voor een heftige oorlog.
Ja wat is het nou dan?
Waarom niet? Aanval is de beste verdediging.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt alleen als Rusland doorgaat op de ingeslagen weg en al dreigend met een kernoorlog van alles blijft eisen, dan kan het uiteindelijk wel zo ver komen dat een confrontatie onvermijdelijk is. Je kan niet blijven appeasen.
Al zullen wij nooit zelf de eerste slag uitdelen.
Denk dat het snel genoeg helemaal fout escaleert. Rusland kan niet echt anders.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet? Aanval is de beste verdediging.
Niet direct nucleair maar dat bootje van de VS die nu in Hongarije ligt, kan met al zijn annexen al een behoorlijke intimidatie veroorzaken die na veel geroep toch tot een back-off gaat leiden.
Moet je dan ook maar eens gewoon gokken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat het snel genoeg helemaal fout escaleert. Rusland kan niet echt anders.
Very very very high risk, low rewardquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je dan ook maar eens gewoon gokken.
Hoezo?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien doen ze wel een chanante famfare in de park, alvast rip aan de nabestaandenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist denk ik. Welk bootje van de VS ligt in Hongarije?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet? Aanval is de beste verdediging.
Niet direct nucleair maar dat bootje van de VS die nu in Hongarije ligt, kan met al zijn annexen al een behoorlijke intimidatie veroorzaken die na veel geroep toch tot een back-off gaat leiden.
Ja, die ene met wielen, daar hongarije een landlocked land is.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist denk ik. Welk bootje van de VS ligt in Hongarije?
Als Rusland niet anders kan kunnen ze toch lekker oorlogje blijven voeren. Gaan wij wel wat meer raketten maken want "wij kunnen ook niet anders".quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou ik dacht, misschien is de USS Harry Truman wel de Donau opgevaren? En dan natuurlijk wel via Duitsland en kanalen enzo, want Turkije heeft de Bosporus al jaren afgesloten voor militair verkeer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die ene met wielen, daar hongarije een landlocked land is.
Ja hallo zo werkt het natuurlijk niet he. Argumenten werken altijd maar 1 kant op: Oekraïne moet zich overgeven.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Rusland niet anders kan kunnen ze toch lekker oorlogje blijven voeren. Gaan wij wel wat meer raketten maken want "wij kunnen ook niet anders".
JC.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou ik dacht, misschien is de USS Harry Truman wel de Donau opgevaren? En dan natuurlijk wel via Duitsland en kanalen enzo, want Turkije heeft de Bosporus al jaren afgesloten voor militair verkeer.
Gerald Ford lag bij Kroatie voor de kust.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou ik dacht, misschien is de USS Harry Truman wel de Donau opgevaren? En dan natuurlijk wel via Duitsland en kanalen enzo, want Turkije heeft de Bosporus al jaren afgesloten voor militair verkeer.
I know. Maar verhalen over Amerikaanse bootjes die in Hongarije liggen doen mij de wenkbrauwen fronsen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:08 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Gerald Ford lag bij Kroatie voor de kust.
Prima.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Rusland niet anders kan kunnen ze toch lekker oorlogje blijven voeren. Gaan wij wel wat meer raketten maken want "wij kunnen ook niet anders".
Het is zelfs prima (internationaal) juridisch te onderbouwen dat "wij niet anders kunnen", lijkt me. Bijvoorbeeld met het Budapest memorandum.quote:
Gezien de reacties uit Rusland wel ja.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
Sanctie nummer zo veel. Dat zal ze leren!
Nog zat keuzes die Rusland kan maken die alles snel deëscaleren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |