Zou een keer tijd wordenquote:
In ieder geval iets geloofwaardigers dan een “getrainde” duiker die de Noord Stream pijpleiding heeft opgeblazen met zijn gehuurde vissersbootje.quote:
Een team van duikers op een gehuurde boot is inmiddels al ruimschoots een feit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In ieder geval iets geloofwaardigers dan een “getrainde” duiker die de Noord Stream pijpleiding heeft opgeblazen met zijn gehuurde vissersbootje.
Nee dat is wat er aannemelijk is en ook aangenomen wordt, maar het is niet "ruimschoots" een feit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een team van duikers op een gehuurde boot is inmiddels al ruimschoots een feit.
Dus snap je opmerking niet.
Hoeveel meer bewijs moet er zijn dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat is wat er aannemelijk is en ook aangenomen wordt, maar het is niet "ruimschoots" een feit.
Ik betwist enkel dat het ruimschoots een feit is, want dat is het niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel meer bewijs moet er zijn dan?
Duitsland heeft zeer grondig onderzoek gepleegd.
Of gaan we nu alles betwisten?
Nou ja, die ruimte geef je dan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik betwist enkel dat het ruimschoots een feit is, want dat is het niet.
Letterlijk in dezelfde post zeg ik dat het aannemelijk is en dat dat ook zo word gezien.
Dit is een gesloten onderzoek uitgevoerd door Duitsland. Rusland heeft er nogal veel kritiek op (gehad) omdat ze niet betrokken is/was in het onderzoek en ook nooit details van het onderzoek heeft kunnen inzien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel meer bewijs moet er zijn dan?
Duitsland heeft zeer grondig onderzoek gepleegd.
Of gaan we nu alles betwisten?
Haha jullie zijn echt idioten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dit is een gesloten onderzoek uitgevoerd door Duitsland. Rusland heeft er nogal veel kritiek op (gehad) omdat ze niet betrokken is/was in het onderzoek en ook nooit details van het onderzoek heeft kunnen inzien.
Rusland zelf heeft het onderzoek afgedaan als onzin (sheer nonsense),
Maargoed, het kan zo gebeurd zijn, maar geloofwaardig is het niet. Op circa 100-110 meter diepte op open zee een zware pijpleiding opblazen vraagt nogal wat namelijk.
Volgens mij ben jij de idioot hier, kun je niet lezen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha jullie zijn echt idioten.
Het bewijs is zo zwaar dat je net zo goed kunt beweren dat P.Diddy onschuldig is.
Hmhm.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de idioot hier, kun je niet lezen?
Ik zeg dat het ongeloofwaardig is/overkomt, dat is wat anders dan zeggen dat het niet waar of een leugen is.
Dat kan verder net zo goed een false flag zijn. Ik heb dus zelf ook zo mijn twijfels of een (veredelde) vissersboot geschikt is om zoals ik zei een zware pijpleiding op 100 meter diepte ofwat op te blazen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hmhm.
Er is zijn explosieven sporen en DNA gevonden zowel bij op de pijpleiding als in de boot van de duikers. Veel duidelijker wordt het niet.
80-100 meter diep is ongeveer op het randje. Dieper en je hebt zo'n decompressie kamer nodig.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:18 schreef Joppiez het volgende:
Zeer zorgvuldig duiken omdat anders je longen knappen enz,
Dat is ook wat Putin zegt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat kan verder net zo goed een false flag zijn. Ik heb dus zelf ook zo mijn twijfels of een (veredelde) vissersboot geschikt is om zoals ik zei een zware pijpleiding op 100 meter diepte ofwat op te blazen.
Honderden / duizend+ kilo aan explosieven transporteren naar het punt op zee, enz enz. Zeer zorgvuldig duiken omdat anders je longen knappen enz, met al die zooi die je ook maar eens juist moet installeren enz.
Petje af hoor. Maar ik zelf geloof het niet zo.
[ afbeelding ]
En daar schort het aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:13 schreef Jaeger85 het volgende:
Oekraïne moet de vredesdeal aanvaardbaar vinden, niet de NAVO.
Oekraïne wil dit soort gebieden niet afstaan dus de EU bemoeit zich als tegenwicht namens hem, niet op eigen houtje.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:46 schreef vosss het volgende:
[..]
En daar schort het aan.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-afstaan-donbas-af
De EU bemoeit zich continu met dit soort uitspraken waardoor Zelensky zich gesterkt voelt.
Hoezo harmonie met trump? De Europese leiders verachten hem. Denken ze dat Trump dat niet aanvoelt? Er is geen enkele sprake van harmoniequote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:46 schreef vosss het volgende:
[..]
En daar schort het aan.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-afstaan-donbas-af
De EU bemoeit zich continu met dit soort uitspraken waardoor Zelensky zich gesterkt voelt.
Ik doelde op het tweede gedeelte.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo harmonie met trump? De Europese leiders verachten hem. Denken ze dat Trump dat niet aanvoelt? Er is geen enkele sprake van harmonie
Trump kan niet zo dom zijn als hij zich gedraagt. Anders wordt het geen 2 keer president van Amerika. Zeker niet met zijn track-record.quote:
Totaan z'n moeder zijn heel erg veel mensen het niet met je eens.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump kan niet zo dom zijn als hij zich gedraagt. Anders wordt het geen 2 keer president van Amerika. Zeker niet met zijn track-record.
Zo dom doen is deel van zijn tactiek en is eigenlijk slim.
Dat zegt verder dus niks.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Totaan z'n moeder zijn heel erg veel mensen het niet met je eens.
Nee, dat jij je weer eens iets niet voor kan stellen, wat voor de rest van de wereld bleedin' obvious is, ook niet.quote:
Rot lekker op uit het topic dan. Met je "jullie"quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha jullie zijn echt idioten.
Het bewijs is zo zwaar dat je net zo goed kunt beweren dat P.Diddy onschuldig is.
Nou ja iedereen die zich aangesproken voelt dan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rot lekker op uit het topic dan. Met je "jullie"
Decompressie kun je ook gewoon onder water doen. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Decompression_practicequote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
80-100 meter diep is ongeveer op het randje. Dieper en je hebt zo'n decompressie kamer nodig.
Al met al niet erg geloofwaardig, idd.
Je weet er verdacht veel van. Waar was jij op 26 September 2022?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Decompressie kun je ook gewoon onder water doen. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Decompression_practice
Maar hoe dieper en hoe langer je duiktijd, hoe langer de decompressietijd. Kost je alleen wel een berg tanks met lucht. Tanks die je ook mee zal moeten nemen in je zeilboot.
Tevens heb je voor diep(er) duiken ook andere gasmengsels nodig dan de lucht die we normaal inademen.
Dat is eerder een complimentquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat jij je weer eens iets niet voor kan stellen, wat voor de rest van de wereld bleedin' obvious is, ook niet.
Ik denk dat ie gewoon heel lang z'n adem kon inhouden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Decompressie kun je ook gewoon onder water doen. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Decompression_practice
Maar hoe dieper en hoe langer je duiktijd, hoe langer de decompressietijd. Kost je alleen wel een berg tanks met lucht. Tanks die je ook mee zal moeten nemen in je zeilboot.
Tevens heb je voor diep(er) duiken ook andere gasmengsels nodig dan de lucht die we normaal inademen.
Waarschijnlijk gewoon op kantoor, weinig spannends aan het doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Je weet er verdacht veel van. Waar was jij op 26 September 2022?
Iets wat voor iedereen waarneembaar is maar van de hand wijzen omdat jij het onvoorstelbaar vind is een vorm van arrogantie.quote:
En ze kunnen toch goed de explosieven verzwaart hebben of een mini duikboot gebruikt hebben?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mini duikboten zijn nou weer niet zo alledaags dat je zo'n ding ergens gewoon kan huren zonder dat het ook maar een klein beetje opvalt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En ze kunnen toch goed de explosieven verzwaart hebben of een mini duikboot gebruikt hebben?
zodat ze niet zo diep hoefden te duiken.
Wordt verfilmd in Mission Impossible 2026 las ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 17:01 schreef sp3c het volgende:
als je ziet wat de Oekrainers aan het doen zijn met de Russische Zwarte Zee vloot lijkt me een mini duikboot niet buiten de mogelijkheden
maar dat is niet het verhaal dat in twijfel wordt getrokken
de duikers zouden met een zeilboot erheen zijn gevaren, naar de pijplijn toegezwommen op 100 meter diep en er explosieven hebben geplant
Dit waren natuurlijk wel pro’s met cover.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mini duikboten zijn nou weer niet zo alledaags dat je zo'n ding ergens gewoon kan huren zonder dat het ook maar een klein beetje opvalt.
Ik sluit verder het duikverhaal niet uit hoor, als ze op die manier dat gelukt is, is het in ieder geval wel een behoorlijke prestatie en ook zeker niet iets voor amateurs. 80m is gewoon erg diep.
Volgens die afgehaakte PvdD-senator kunnen deze arme geitjes ongezien de tyfus krijgen heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:
Zoals gewoonlijk kherson:
Oma verteld over haar huis en haar geiten
[ afbeelding ]
Oma anderhalve maand later tussen haar geiten
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_safari_(terror_campaign)quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:
Zoals gewoonlijk kherson:
Oma verteld over haar huis en haar geiten
[ afbeelding ]
Oma anderhalve maand later tussen haar geiten
[ afbeelding ]
Rutte zal zichzelf toch ook wel afvragen wat ie in godsnaam allemaal moet doen voor die oranje kleuterquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:27 schreef Momo het volgende:
Rutte naar VS in poging Trump weer in kamp Europa en Oekraïne te krijgen
Teflon Mark moet weer inpraten en de kont kussen van megalomaan Trump.
Kunnen de Oekraïeners misschien de telefoonlijn saboteren. Of stiekem Poetin's telefoonnummer veranderenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:28 schreef ExTec het volgende:
En het zal em nog wel lukken ook.
Tot putin weer belt.
NOSquote:Oekraïne zegt dat het een belangrijke chemische fabriek in de regio Brjansk heeft aangevallen. Daarbij zou het onder meer Frans-Britse Storm Shadow-raketten hebben gebruikt. Rusland heeft niet gereageerd op de aanval.
De fabriek was "essentieel voor oorlogsinspanningen van Moskou", zegt het Oekraïense leger.
Ja, dat is wel een voordeel van Trump: bepaalde mensen laten hun veren vallen en tonen hun ware aard.quote:
Er is op 100 meter diepte dna gevonden op een gaspijpleiding....ehhhquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hmhm.
Er is zijn explosieven sporen en DNA gevonden zowel bij op de pijpleiding als in de boot van de duikers. Veel duidelijker wordt het niet.
Ik denk dat meer dan de helft van de mensen in NL buiten hun zorgen veel acties van de VS geweldig vinden en dat graag in hun stad zouden zien gebeuren. Niemand geeft het toe, want het heeft nogal een naam gekregen. Dus mensen zijn bang.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een voordeel van Trump: bepaalde mensen laten hun veren vallen en tonen hun ware aard.
Maar er is dna gevonden!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En ze kunnen toch goed de explosieven verzwaart hebben of een mini duikboot gebruikt hebben?
zodat ze niet zo diep hoefden te duiken.
Westerse wapens gebruikt voor een aanval diep in Rusland. Dat was een rode lijn. Volgens sommigen zouden we nu dus een kernoorlog moeten krijgen.quote:
Kan het Oekraïne topic na 1229 delen gesloten worden, het werd eens tijd.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Westerse wapens gebruikt voor een aanval diep in Rusland. Dat was een rode lijn. Volgens sommigen zouden we nu dus een kernoorlog moeten krijgen.
Mannen, het was me een genoegen.
Het algemene COR-topic ging pas na een kleine 3000 delen dicht dus in dat opzicht kunnen we nog even.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kan het Oekraïne topic na 1229 delen gesloten worden, het werd eens tijd.
Ik zie anders nog steeds mensen Trump toejuichen. Meer dan ik, met de kennis van nu, had verwacht.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat meer dan de helft van de mensen in NL buiten hun zorgen veel acties van de VS geweldig vinden en dat graag in hun stad zouden zien gebeuren. Niemand geeft het toe, want het heeft nogal een naam gekregen. Dus mensen zijn bang.
Ja, gek genoeg mis ik die reeks soms wel. Daar viel genoeg te lachen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het algemene COR-topic ging pas na een kleine 3000 delen dicht dus in dat opzicht kunnen we nog even.
Dat was ook een achtbaan trouwens, dat topic.
Je ziet het bv in België, waar ze flirten met de gedachte om Brussel en Antwerpen schoon te vegen met hulp van het leger. M.i. puur overgenomen uit de VS en ook rete effectief.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zie anders nog steeds mensen Trump toejuichen. Meer dan ik, met de kennis van nu, had verwacht.
Maar dat Trump zich als een randdebiel gedraagt betekent nog niet dat hij niet ook dingen goed kan aanpakken.
Best bijzonder gezien het feit dat Poetin de grootste angst van covid heeft onder alle wereldleiders.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:32 schreef ExTec het volgende:
En de antivax wappies zijn hier pro-rus.
Dat 'het leger inzetten' effectief zou zijn is een fabeltje. Die hebben nul bevoegdheden. In de VS is het ook gewoon voor de bühne. En dat is ook precies wat het beoogt, daadkracht uitstralen naar de achterban.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je ziet het bv in België, waar ze flirten met de gedachte om Brussel en Antwerpen schoon te vegen met hulp van het leger. M.i. puur overgenomen uit de VS en ook rete effectief.
Dat gaat er dan ook wel van komen, en is wellicht de enige mogelijkheid om probleemgebieden waar de politie niet eens meer kan komen zonder een enorme overmacht terug te vorderen.
Wat dat betreft past Trump ook wel bij deze tijd, hij geeft Europa ook beetje bij beetje groen licht om de problemen eens echt aan te pakken. En dat is noodzakelijk kwaad wat mij betreft.
Daarbij zijn het narcisme, anti democratische instellingen en de soms belachelijke acties nog steeds reden tot zorg (vnl voor de Amerikanen zelf)
Maar heeft Trump zoveel tijd over, dat hij steeds ongevraagd Mark en alleman kan ontvangen? Dat vraag ik mij steeds af.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:28 schreef ExTec het volgende:
En het zal em nog wel lukken ook.
Tot putin weer belt.
Op dezelfde wijze intermediëren in verschillende conflicten zoals Trump bedoel je? Dat denk ik niet.quote:
Ja, zal best lastig zijn om tussen z'n drukke golf schema nog tijd te vinden voor onze Mark.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar heeft Trump zoveel tijd over, dat hij steeds ongevraagd Mark en alleman kan ontvangen? Dat vraag ik mij steeds af.
Wel wat gemakzuchtig gesteld. Europa heeft decenialang achterover geleund, gedacht dat appeasement de juiste strategie t.o.v. Poetin was en geteerd op de VS voor veel zaken. Op al die vlakken is een duidelijke kentering zichtbaar, maar die is niet binnen een jaartje voltooid. Daarbij kun je zo'n conflict niet gebruiken, zeker omdat de VS zich vrijwel volledig heeft teruggetrokken en alle financiële en materiële steun uit Europa moet komen. Tel daarbij op dat de VS nog steeds op de achtergrond wel belangrijk is om betrokken te houden bij het conflict vanwege levering van bepaalde zaken waar nog geen volwaardig Europees alternatief voor is en het behouden van sancties jegens Rusland en de strategie is in mijn ogen zo gek nog niet.quote:
Die mensen hebben niet door dat het allemaal uiterlijk vertoon is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat meer dan de helft van de mensen in NL buiten hun zorgen veel acties van de VS geweldig vinden en dat graag in hun stad zouden zien gebeuren. Niemand geeft het toe, want het heeft nogal een naam gekregen. Dus mensen zijn bang.
Fascisme theater, ondertussen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die mensen hebben niet door dat het allemaal uiterlijk vertoon is.
En dan zou de meerderheid van Nederland dat hier ook willen...quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fascisme theater, ondertussen.
Als je aan de onderkant van de family guy colour chart zit wordt je standaard opgepakt, om daarna wel ff te gaan bekijken of je er thuis hoort.
Ik weet niet inhoevere dat zo gedaan wordt. De VS zit heel anders in elkaar natuurlijk, als je een paspoort hebt is er niks ad hand maar velen blijven na een greencard van 2 maanden gewoon hangen en dat is illegaal.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fascisme theater, ondertussen.
Als je aan de onderkant van de family guy colour chart zit wordt je standaard opgepakt, om daarna wel ff te gaan bekijken of je er thuis hoort.
Al meer filmpjes van dan ik kan tellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet niet inhoevere dat zo gedaan wordt.
Uh huh, maar laten amerikanen nou berucht zijn vanwege het niet hebben van een paspoort.quote:De VS zit heel anders in elkaar natuurlijk, als je een paspoort hebt is er niks ad hand maar velen blijven na een greencard van 2 maanden gewoon hangen en dat is illegaal.
Geregistreerd citizenship zal toch wel goed gedocumenteerd worden? Vlg mij is juist het probleem dat 100.000en in steden rondhangen zonder.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Al meer filmpjes van dan ik kan tellen.
[..]
Uh huh, maar laten amerikanen nou berucht zijn vanwege het niet hebben van een paspoort.
Je hebt daar geen bevolkingsregister zoals in het aangeharkte NL.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Geregistreerd citizenship zal toch wel goed gedocumenteerd worden?
Maar wel een paspoort, als je die of een kopie bij je hebt kan je weinig gebeuren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt daar geen bevolkingsregister zoals in het aangeharkte NL.
Het is algemeen bekend dat trump geen enkele interesse heeft in regeren, rapporten lezen, beleid formuleren, etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar heeft Trump zoveel tijd over, dat hij steeds ongevraagd Mark en alleman kan ontvangen? Dat vraag ik mij steeds af.
Het zal wel gebaseerd zijn op het 10-puntenplan van Oekrainequote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:56 schreef Idisrom het volgende:
Weet iemand wat meer over het twaalfpuntenplan van Europa?
Grappig detail, in het begin van deze oorlog had China een twaalfpuntenplan, wat Europa onacceptabel vond.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%27s_Peace_Formulaquote:1 Nuclear safety, especially that of the Zaporizhzhia nuclear power plant
2 Food security for Asian and African countries
3 Energy security and restoration of Ukraine's energy infrastructure
4 Release of all prisoners and the return of Ukrainian children deported to Russia
5 Restoration of the Russia–Ukraine border to that prior to the 2014 annexation of Crimea, in line with Article 2
of the Charter of the United Nations
6 Full withdrawal of Russian military forces from Ukraine and cessation of hostilities
7 Prosecution of war crimes in the Russian invasion of Ukraine, including the creation of a special tribunal for
Russian war crimes
8 Assessment of ecological damage, including that caused by the destruction of the Kakhovka Dam;
prosecution of those responsible; recovery and reconstruction
9 Guarantees against future Russian aggression
10 A multilateral peace conference with a legally binding international treaty.
Dit artikel (remove paywall): https://www.reuters.com/w(...)-reports-2025-10-21/quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:56 schreef Idisrom het volgende:
Weet iemand wat meer over het twaalfpuntenplan van Europa?
Grappig detail, in het begin van deze oorlog had China een twaalfpuntenplan, wat Europa onacceptabel vond.
quote:Ukraine wants to buy over 100 Jas Gripen – letter of intent signed
Ukraine wants to buy 100 to 150 Jas Gripen E – the newest and most advanced version of the aircraft. A letter of intent between the countries has been signed, Prime Minister Ulf Kristersson said during a press conference.
https://omni.se/zelenskyj(...)stor-export/a/Gyzrpx
Ja niet voor niks dat men het (indirect) laat weten dat er Stormshadows zijn gebruikt. Even duidelijk maken dat Rusland toch niks doet inderdaad.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Westerse wapens gebruikt voor een aanval diep in Rusland. Dat was een rode lijn. Volgens sommigen zouden we nu dus een kernoorlog moeten krijgen.
quote:
quote:Production capacity is being established — so in practice, first possible deliveries could start in about three years.
Of course you don't deliver 150 aircraft all in one go, so this is a long term process.
quote:AFU hit Saransk Mechanical Plant in the Republic of Mordovia, - General Staff
The plant produces anti-personnel engineering ammunition and mine sets, detonators for ammunition and initiation units.
quote:AFU also hit Makhachkala Oil Refinery in the Republic of Dagestan.
The main purpose of the plant is to provide fuel and its storage in the interests of the Caspian Fleet naval base and refueling military vessels of the Russian occupiers. The annual processing volume is up to 1 million tons.
quote:SBU demonstrated a new generation of legendary sea drones “Sea Baby”
The updated drones are capable of covering a distance of more than 1,500 km, carrying up to 2,000 kg of cargo, have reinforced engines and a modern navigation system.
The SBU development team demonstrated two drones with different weapons. The first is equipped with a gyro-stabilized machine gun mount, which has an auto-capture and target recognition system. The second carries heavy weapons: a 10-round Grad multiple launch rocket system.
quote:A family who had moved from Kyiv because they thought the village would be safer died today in Pohreby, Kyiv region. The house caught fire instantly from a direct hit.
Antonina Zaychenko, born in 1987, her six-month-old daughter Adelina, and her 12-year-old niece Anastasia died in the house.
Europese grootmachten hebben dat eeuwen lang gedaan. Het voorname probleem is dat het simpelweg geen grootmachten meer zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Op dezelfde wijze intermediëren in verschillende conflicten zoals Trump bedoel je? Dat denk ik niet.
Moedwillig ook dit.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:24 schreef 3rr0r het volgende:
Rusland heeft een kinderopvang geraakt in Kharkiv met een drone
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Belangrijker nog is dat ze dit doen om putin in een hoek te drijven. Nu moet putin weer reageren en laat hij Trump weer zien dat hij geen vrede wil. Doel is dat Trump dan weer teleurgesteld wordt en een keer iets gaat doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel wat gemakzuchtig gesteld. Europa heeft decenialang achterover geleund, gedacht dat appeasement de juiste strategie t.o.v. Poetin was en geteerd op de VS voor veel zaken. Op al die vlakken is een duidelijke kentering zichtbaar, maar die is niet binnen een jaartje voltooid. Daarbij kun je zo'n conflict niet gebruiken, zeker omdat de VS zich vrijwel volledig heeft teruggetrokken en alle financiële en materiële steun uit Europa moet komen. Tel daarbij op dat de VS nog steeds op de achtergrond wel belangrijk is om betrokken te houden bij het conflict vanwege levering van bepaalde zaken waar nog geen volwaardig Europees alternatief voor is en het behouden van sancties jegens Rusland en de strategie is in mijn ogen zo gek nog niet.
Wat Trump gaat doen is Poetin weer bellen om zich gerust te laten stellen en vervolgens weer te tieren tegen Zelensky.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Belangrijker nog is dat ze dit doen om putin in een hoek te drijven. Nu moet putin weer reageren en laat hij Trump weer zien dat hij geen vrede wil. Doel is dat Trump dan weer teleurgesteld wordt en een keer iets gaat doen.
Een kilometer of 100 van de Oekraiense grens... Zo "diep in Rusland" is het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat zelfs Trump dat niet lang meer blijft doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat Trump gaat doen is Poetin weer bellen om zich gerust te laten stellen en vervolgens weer te tieren tegen Zelensky.
Ik zou er niet om durven weddenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs Trump dat niet lang meer blijft doen.
vroeg of laat gaat hij het wel echt persoonlijk nemen en dat kan hij niet hebbenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou er niet om durven wedden
Een rood krijtstreepje.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moet kunnen aldus @LXIVquote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:24 schreef 3rr0r het volgende:
Rusland heeft een kinderopvang geraakt in Kharkiv met een drone
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |