abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219042871
Huidige situatie

Moeder is heel naar gevallen. Ligt in het verzorgingshuis en naast de botbreuk ook heel erg ziek geworden. Mantelzorgen doe ik met liefde, maar is wel even veel

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219042874
Laatste post:

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende: Vandaag naar een haakclubje geweest. Was super fijn Had van te voren spanning, want ik het oneens wat met iemand van mijn vrijwilligerswerk en zij had daar dienst. Alleen gelukkig liepen we elkaar mis. Lastig gedoe mijn hoofd soms. Dacht er zelfs over na om te stippen omdat ik conflict wilde vermijden
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:18:28 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219043154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Laatste post:
[..]

wat vervelend voor je ..... gelukkig elkaar misgelopen.

Ik moest aan je denken vanmorgen:

Sonja verstopt wenspoppetjes om anderen blij te maken; glimlach is genoeg
pi_219043624
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:18 schreef maily het volgende:

[..]
wat vervelend voor je ..... gelukkig elkaar misgelopen.

Ik moest aan je denken vanmorgen:

Sonja verstopt wenspoppetjes om anderen blij te maken; glimlach is genoeg
Oh ja dat verhaal ken ik! Echt top dat je dat doet. Erg leuke actie _O_
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:37:50 #5
197773 crew  maily
pi_219043998
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja dat verhaal ken ik! Echt top dat je dat doet. Erg leuke actie _O_
Dat ben ik niet :@ _O-
pi_219044027
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:37 schreef maily het volgende:

[..]
'Je' in de zin van 'iemand'?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:40:51 #7
197773 crew  maily
pi_219044039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:39 schreef r_one het volgende:

[..]
'Je' in de zin van 'iemand'?
Meh ;)
pi_219044057
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:37 schreef maily het volgende:

[..]
Autocorrect was dat! Bedoelde ze ;)

Excuus
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:45:34 #9
197773 crew  maily
pi_219044074
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Autocorrect was dat! Bedoelde ze ;)

Excuus
_O_ ^O^
pi_219044092
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:40 schreef maily het volgende:

[..]
Meh ;)
Mijn sarcasmeradar heeft weekend :@
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219052630
Een luie zondag hier, wel lekker

Alleen, een maar, ik heb CreaChick ontdekt. Super leuk mens, met super leuke creatieve ideeën. Dus ik vertel een vriendin van "wat een leuk YouTube-kanaal heb ik ontdekt"
Krijg ik het commentaar dat het kinderachtig en lelijk is. En dat ik altijd rare dingen leuk vind. Nou... daar ging mijn zelfvertrouwen...
Blijf wel gewoon kijken en haar ideeën jatten, maar je kan toch gewoon zeggen "niet iets voor mij, maar veel plezier" oid.
Ik weet best dat ik emotioneel achterloop, dat is me vaak genoeg verteld, weet zij ook. Alleen daar kan ik niks aan doen. Dat komt door een bijzondere jeugd. En dat ik niet in een diepe depressie zit, maar vrolijke dingen kijk, laat me dan. Moet ik dan allerlei duistere troep gaan maken oid. Nou dat past niet bij mij, ik maak dingen en kijk dingen om mezelf op te fleuren, niet om de zwartheid die ik voel te versterken

Bah ik baal :r

maar goed, ik zet gewoon weer een leuk filmpje op en geef haar geen tips meer.
  Spellchecker zondag 19 oktober 2025 @ 16:54:09 #12
197773 crew  maily
pi_219052638
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een luie zondag hier, wel lekker

Alleen, een maar, ik heb CreaChick ontdekt. Super leuk mens, met super leuke creatieve ideeën. Dus ik vertel een vriendin van "wat een leuk YouTube-kanaal heb ik ontdekt"
Krijg ik het commentaar dat het kinderachtig en lelijk is. En dat ik altijd rare dingen leuk vind. Nou... daar ging mijn zelfvertrouwen...
Blijf wel gewoon kijken en haar ideeën jatten, maar je kan toch gewoon zeggen "niet iets voor mij, maar veel plezier" oid.
Ik weet best dat ik emotioneel achterloop, dat is me vaak genoeg verteld, weet zij ook. Alleen daar kan ik niks aan doen. Dat komt door een bijzondere jeugd. En dat ik niet in een diepe depressie zit, maar vrolijke dingen kijk, laat me dan. Moet ik dan allerlei duistere troep gaan maken oid. Nou dat past niet bij mij, ik maak dingen en kijk dingen om mezelf op te fleuren, niet om de zwartheid die ik voel te versterken

Bah ik baal :r

maar goed, ik zet gewoon weer een leuk filmpje op en geef haar geen tips meer.
Een vriendin die je smaak afkraakt.

Lekkere vriendin.

Ga lekker dingen kijken waar JIJ vrolijk van wordt.
pi_219052665
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:54 schreef maily het volgende:

[..]
Een vriendin die je smaak afkraakt.

Lekkere vriendin.

Ga lekker dingen kijken waar JIJ vrolijk van wordt.
Naja... neug eigenlijk haar een kennis te noemen... niet aardig van me... maar soit

En ik heb super leuke ideeën op gedaan en dingen geleerd ervan

En tja... ik ben ik... niks aan te doen
pi_219052676
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja... neug eigenlijk haar een kennis te noemen... niet aardig van me... maar soit

Gewoon doen wat je zelf leuk vindt
  Moderator / Redactie FP zondag 19 oktober 2025 @ 17:06:08 #15
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219052721
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is het voornaamste toch?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219052932
Jullie hebben ook 100% gelijk en ik baal ervan dat ik het me zo aantrek... slaat nergens op... alleen dan ga ik toch twijfelen aan mezelf. Zeker omdat ik ook altijd kinderachtige dingen maak en zo...

Naja... los laten lopen
pi_219052953
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie hebben ook 100% gelijk en ik baal ervan dat ik het me zo aantrek... slaat nergens op... alleen dan ga ik toch twijfelen aan mezelf. Zeker omdat ik ook altijd kinderachtige dingen maak en zo...

Naja... los laten lopen
Het gaat erom dat je zelf leuk vindt wat je doet, je veroordeeld jezelf onterecht dat je kinderachtige dingen maakt
  Spellchecker zondag 19 oktober 2025 @ 18:02:38 #18
197773 crew  maily
pi_219053173
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

Naja... los laten lopen
Jij maakt dingen die jij leuk vindt.
Dat iemand anders daar het etiket "kinderachtig" op plakt mag niet jouw probleem worden ....
  zondag 19 oktober 2025 @ 18:06:52 #19
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219053240
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je zelf leuk vindt wat je doet, je veroordeeld jezelf onterecht dat je kinderachtige dingen maakt
Dit!

@ChildoftheStars Wat je doet is sowieso niet kinderachtig; je hebt een hobby en dat is juist heel goed.

Misschien is het goed om voor jezelf een lijstje te maken (daar ga je goed op toch?) met alle positieve en negatieve dingen aan deze persoon. Je kan zelfs nog kiezen voor een "zwaarte" door met 1, 2 of 3 aan te geven hoe zwaar iets voor je weegt.

Als het bij het negatieve hoger uitkomt, tijd om afscheid te nemen van deze persoon. Jammer maar helaas.

Je hebt het al moeilijk genoeg met jezelf. Dan moet je echt selectief zijn in energiegevers en energiezuigers :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219053384
Lekker kijken wat jij leuk vindt om te kijken.
Die zogenaamde vriendin, past waarschijnlijk prima onder het kopje "kennis".
Dat ze een andere smaak heeft prima, kan ze ook zeggen. Maar ze hoeft jouw niet te veroordelen om wat jij leuk vindt!
Dus ene oor in, andere uit en lekker verder kijken! :*
Fake it till you make it...
pi_219055098
Jullie hebben gelijk. Alleen ik voel me soms zo onzeker door wat ik leuk vind. Zeker omdat mensen ook vaak zeggen "oh dat is typisch CotS" en dat bedoelen ze niet naar... alleen het is anders of zo...

En die meid moet ik zeker met een korreltje zout nemen. Ze kan soms aardig zijn, alleen ik moet haar mening loslaten. Ze vindt sowieso praktisch alles wat ik leuk vind stom. Zegt ze ook gewoon ronduit.

Het is gewoon het zij is. Prima vrouw, alleen het glas is bij haar half leeg en daar moet ik me niks van aantrekken. Denk oprecht niet dat ze het naar bedoelt.

Ik had het er met een andere vriendin over en die zei tegen mij: "dan zijn we gezellig samen kinderachtig, want ik vind hetzelfde leuk en ben vier jaar ouder dan jij"

En ach... kinderachtig en vrolijk is opzich prima?
  Spellchecker zondag 19 oktober 2025 @ 21:25:46 #22
197773 crew  maily
pi_219055173
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie hebben gelijk. Alleen ik voel me soms zo onzeker door wat ik leuk vind. Zeker omdat mensen ook vaak zeggen "oh dat is typisch CotS" en dat bedoelen ze niet naar... alleen het is anders of zo...

En die meid moet ik zeker met een korreltje zout nemen. Ze kan soms aardig zijn, alleen ik moet haar mening loslaten. Ze vindt sowieso praktisch alles wat ik leuk vind stom. Zegt ze ook gewoon ronduit.

Het is gewoon het zij is. Prima vrouw, alleen het glas is bij haar half leeg en daar moet ik me niks van aantrekken. Denk oprecht niet dat ze het naar bedoelt.

Ik had het er met een andere vriendin over en die zei tegen mij: "dan zijn we gezellig samen kinderachtig, want ik vind hetzelfde leuk en ben vier jaar ouder dan jij"

En ach... kinderachtig en vrolijk is opzich prima?
Dat laatste vraagteken kun je gerust weglaten.
Het is jouw mening, geen vraag :!
pi_219057217
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze vindt sowieso praktisch alles wat ik leuk vind stom. Zegt ze ook gewoon ronduit.
Vind ik ook, ik vind haken, thee en kleurpotloden ook stom. So what?

Ik hoef het niet te doen en jij vaart er wel bij. Dat laatste is toch het enige wat telt? Doe gewoon je ding en wees er trots op en blij mee ^O^

(Ik doe alleen niet met je mee :P )
.
pi_219058137
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Vind ik ook, ik vind haken, thee en kleurpotloden ook stom. So what?

Ik hoef het niet te doen en jij vaart er wel bij. Dat laatste is toch het enige wat telt? Doe gewoon je ding en wees er trots op en blij mee ^O^

(Ik doe alleen niet met je mee :P )
Het is ook de toon die de muziek maakt natuurlijk
De meesten die ik ken vinden mijn hobby's niks voor zichzelf en daar heb ik geen moeite mee, en er zijn ook mensen die hobby's hebben die ik niks vind... alleen dan hoef je niet onaardig te doen
pi_219058165
Poeh sliep pas om twee uur, lukte niet eerder. Vandaag komt de woningbouw langs over de renovatie: stress! Ik klap gewoon dicht en weet eigenlijk niet wat ik hen moet vragen.
Ik weet dat het een goed iets is, echt waar, maar ik vind het ook heel erg moeilijk
Gewoon om het onbekende, de onzekerheid. Die zekerheid komt vanzelf (krijg een rooster tzt), alleen nu...

Daarna wachten op PostNL, dus ik ga lekker beneden kerstengelen haken. En daarna wachten op Picnic, mijn agenda zit zo vol dat ik even geen ruimte voor boodschappen kon verzinnen. Normaal dinsdag uit clubje, echter moet ik dinsdag met moeders naar het ziekenhuis. Of vrijdag naar de psych, alleen vrijdag is mantelzorgdag en dan heb ik geen tijd meer.
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:50:55 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219058574
Vraag hoe ze er rekening mee kunnen houden dat je overdag veel thuis bent en makkelijk overprikkeld raakt.

Waar heb je bijvoorbeeld behoefte aan? Duidelijke afspraken, een aanspreekpunt, etc.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219059017
Oké, ik was erg zenuwachtig, maar het was fijn

De grootste zorgen zijn weg. Het wordt een moeilijke periode, maar goed, het moet

Er komt tzt ook een gesprek met de woningbouw, het bouwbedrijf, begeleiding en ikzelf. Om het zo stressvrij mogelijk te laten gebeuren.

Mijn hoofd gonst van alle informatie. Weet ook even niet wat te vertellen... Alleen de grootste angst is weg nu
pi_219059441
Fijn dat ze ook nog een keer met jou en de begeleiding in gesprek gaan, lijkt me een heel goed plan. :*
Fake it till you make it...
pi_219061794
Ik moet het nu echt loslaten. Donderdag kijken in de voorbeeldwoning. Ben erg benieuwd

En nu baal ik. Eerder maakte ik gebruik van de detox app. Durf ik niet meer. Dus ik heb mijn telefoon helemaal uit het zicht gelegd. Lekker in een bubbel... Word ik gebeld... nu ben ik weer helemaal uit mijn bubbel en is het zo lastig om hem weer weg te leggen...

Nu wachten op PostNL en Picnic en daarna misschien weer de bubbel testen
pi_219081545
Slapen is de laatste tijd weer behoorlijk een dingetje... moeite met inslapen en moe worden

Zaterdag heb ik wel tijd voor een slaappil

Nu stuiter ik nog rond. Mijn theorie is dat ik mezelf nu echt moet uitputten door een nacht weinig te slapen. En dan morgen zonder een dutje door te kachelen.
pi_219085003
Neem toch vanavodn al een pil. Heb twee, misschien drie, uur geslapen en ben absoluut niet moe en hyper-emotioneel.
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 oktober 2025 @ 13:40:17 #32
Brabo Bastard
pi_219085010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Neem toch vanavodn al een pil. Heb twee, misschien drie, uur geslapen en ben absoluut niet moe en hyper-emotioneel.
* TheStigsDutchCousin aai over de bol geeft
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219085541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve C. maak dat lastige leven van jou zo comfortabel mogelijk :*
  Spellchecker donderdag 23 oktober 2025 @ 14:47:24 #34
197773 crew  maily
pi_219085556
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een lieve alleszeggende post O+ ^O^
pi_219085606
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 14:46 schreef Blues het volgende:

[..]
O+

Ja... doe mijn best

Kacheltje wat hoger dan normaal. Op tijd een pilletje erin vanavond. Lekker warm douchen straks

En nu lekker niksen.

Dank je wel O+
pi_219090875
Na mijn thee neem ik een tweede grote pam in
Ben zo druk in mijn hoofd en niet moe

Volgende week donderdag gaat mijn moeder naar huis *O* dus eindelijk wat meer rust (ja egoïstische blijheid naast blij voor haar). Alleen er zijn zoveel dingen die ik met mijn moeder moet bespreken. Er blijven dingen oppoppen

En het vooorbeeldhuis van de renovatie bekeken en besproken. Dat zijn ook veel prikkels in mijn hoofd.

Het gonst in mijn hoofd. En ik heb al een lorazepam op, die doet niks. Na mijn kop thee een temazepam en hopelijk slaap ik de komende nacht wel
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:55:29 #37
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219096224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Na mijn thee neem ik een tweede grote pam in
Ben zo druk in mijn hoofd en niet moe

Volgende week donderdag gaat mijn moeder naar huis *O* dus eindelijk wat meer rust (ja egoïstische blijheid naast blij voor haar). Alleen er zijn zoveel dingen die ik met mijn moeder moet bespreken. Er blijven dingen oppoppen

En het vooorbeeldhuis van de renovatie bekeken en besproken. Dat zijn ook veel prikkels in mijn hoofd.

Het gonst in mijn hoofd. En ik heb al een lorazepam op, die doet niks. Na mijn kop thee een temazepam en hopelijk slaap ik de komende nacht wel
Gaat de renovatie wel mooi worden?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219100099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Gaat de renovatie wel mooi worden?
Ja het gaat een eind vooruit, ja!
pi_219100136
Maandag even slapen bespreken met de begeleiders. Ik weet niet of ik gewoon minder slaap nodig heb of dat het wat anders is. Slaap echt een stuk minder en slecht. Alleen ik ben overdag niet moe, ja overprikkeld, maar ik ben niet slaperig.
Het komt denk ik ook doordat ik zoveel moet, dat ik in de avonden zoveel mogelijk leuke dingen prop, waardoor ik te actief ben in de avond om slaperig te worden. Als ik op de bang hang en ga lezen, dan ben ik rond een uurtje of half elf max wel slaperig. Alleen ik heb niet de rust in mezelf daarvoor.

Vanavond zet ik misschien de televisie aan en ga met een tijdschrift en boek op de bank hangen. Ik heb veel leuk leesvoer, genoeg slechte televisie om als achtergrond geluid te hebben... alleen de discipline nog.

Donderdag moeders naar huis en dan veel vrij. Dan hoef ik maar eens per week te komen voor het huishouden, en zij oefent om meer zelfstandig te doen, dus dat werk wordt elke week minder. Meer tijd voor mezelf. Dus nu vast oefenen met bankhangen weer. Vanavond ga ik lezen
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:38:30 #40
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219100284
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja het gaat een eind vooruit, ja!
Gelukkig krijg je er een betere woning voor terug. Zal ook wel enorm schelen in de stress.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219100293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Gelukkig krijg je er een betere woning voor terug. Zal ook wel enorm schelen in de stress.
Nee... ik zie zo enorm tegen het proces op
Het kost me moeite om het los te laten tot nader bericht. Knoop in mijn maag...
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:42:12 #42
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219100300
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee... ik zie zo enorm tegen het proces op
Het kost me moeite om het los te laten tot nader bericht. Knoop in mijn maag...
Ah zo, heb zelf ook ooit in zo'n renovatie gezeten en kon er ook moeilijk aan wennen. En dan al die vreemde geluiden in je huis. Bah. Was blij toen alle bouwlui weg waren.
pi_219100302
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:42 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ah zo, heb zelf ook ooit in zo'n renovatie gezeten en kon er ook moeilijk aan wennen. En dan al die vreemde geluiden in je huis. Bah. Was blij toen alle bouwlui weg waren.
Mijn huis wordt leeggetrokken (alles inpakken en meubels eruit en naar een opslag) en ik moet een tijd naar een andere woning.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:46:32 #44
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219100318
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Mijn huis wordt leeggetrokken (alles inpakken en meubels eruit en naar een opslag) en ik moet een tijd naar een andere woning.
Oh? Ben je daar al wezen kijken?
pi_219100326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:46 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Oh? Ben je daar al wezen kijken?
dat is pas volgend jaar herfst. Dus geen flauw idee hoe, wat en waar
Daarom probeer ik de stress nu te negeren.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:48:47 #46
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219100331
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
dat is pas volgend jaar herfst. Dus geen flauw idee hoe, wat en waar
Daarom probeer ik de stress nu te negeren.
Ja, nu snap ik je helemaal. :*

Ander onderwerp. :P ;)
  Moderator / Redactie FP zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:09:32 #47
Brabo Bastard
pi_219100445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:48 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ja, nu snap ik je helemaal. :*

Ander onderwerp. :P ;)
Nijntjes?
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:06:53 #48
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219101306
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nijntjes?
Die zijn allemaal dood. ;(
pi_219101354
Zo! Vrijwilligerswerk gehad en eindelijk vrij. Ik ben zo ongelooflijk moe nu

Even lunchen en koffie drinken
Eens zien of ik mezelf moet dwingen tot hobby of dat ik zo zin heb

Ben ongelooflijk moe in mijn hoofd... hopelijk slaap ik vannacht een beetje

Nu het einde van de stress in zicht is klap ik echt in
pi_219112684
Oh ja zomer- en wintertijd zijn gewisseld. Ben al de hele dag gedesoriënteerd in tijd. Niet ernstig. Alleen gemiddeld duurt het een week voordat ik gewend ben

Morgen drukke dag, dan wordt het wel wat gemakkelijker van

Eerst begeleiding en dan naar mijn moeder...
pi_219117987
Vandaag ben ik positief
Straks begeleider, dan naar mijn moeder en dan ben ik vrij tot woensdag
Woensdag even stemmen en boodschappen doen voor mijn moeder en langs een buur van haar om wat hulp met iets te vragen.
  Moderator / Redactie FP maandag 27 oktober 2025 @ 09:55:41 #52
Brabo Bastard
pi_219117989
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag ben ik positief
Straks begeleider, dan naar mijn moeder en dan ben ik vrij tot woensdag
Woensdag even stemmen en boodschappen doen voor mijn moeder en langs een buur van haar om wat hulp met iets te vragen.
*O*
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 27 oktober 2025 @ 10:18:02 #53
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219118218
Super om te horen. Je doet het heel erg goed ^O^
pi_219119023
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:18 schreef StevenHyde het volgende:
Super om te horen. Je doet het heel erg goed ^O^
Dank je wel O+ *;

Zit vandaag ineens weer zo lekker in mijn vel vandaag
Weet niet precies waarom, maar dat maakt niet uit! Gewoon proberen vast te houden
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 oktober 2025 @ 11:15:47 #55
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219119108
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel O+ *;

Weet niet precies waarom, maar dat maakt niet uit! Gewoon proberen vast te houden
Dat maakt helemaal niets uit inderdaad. Gewoon vast houden dat gevoel. Je hebt een zware tijd achter de rug en vanaf nu gaat alles beter en makkelijker.
  Spellchecker maandag 27 oktober 2025 @ 11:53:24 #56
197773 crew  maily
pi_219119602
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel O+ *;

Lekker van genieten! ^O^ _O_
pi_219121352
Dank jullie en inderdaad vasthouden

*O* Rust in zicht *O*

Was net gezellig bij mijn moeder, laatste bezoek in de revalidatie. Donderdag breng ik d'r lekker naar haar huis. Dan logeer ik twee nachtjes en vanaf zaterdag echt een weekje rust

Het enige wat ik dan wil doen is een afspraak inplannen bij Hans Anders voor een nieuwe bril. De huidige heb ik minimaal vijf jaar, en die is echt wel af.

maar na het eten lekker crea bezig in mijn hobbykamer
pi_219125279
Ik heb me verslapen -O-
Tien voor half negen kwam ik tot leven

Maar nu direct maar aan de slag *O*
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:49:34 #59
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219125643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 08:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb me verslapen -O-

Zet hem op! :7
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:57:11 #60
Brabo Bastard
pi_219125693
quote:
Ik heb me verslapen -O-

You go girl!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219125773
quote:
Ik heb me verslapen
SCHANDE! }:|

Was wel lekker toch?! :P
.
pi_219125890
Dank!

En geen ramp, alleen niet de bedoeling

Ach... het is een rustdag
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:47:18 #63
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219126206
Op een rustdag is het geen probleem!

En nu leuke dingen doen? ^O^
pi_219126249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 10:47 schreef qltel het volgende:
Op een rustdag is het geen probleem!

En nu leuke dingen doen? ^O^
Daarom

Nu even koffiepauze en daarna verder met het haken van engeltjes

Het enige dat echt moet is mijn tas inpakken voor slapen in mijn moeders huis. Alle knutselspullen zitten iig wel al ingepakt. Alleen nog wat kleding en zo
pi_219128849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 10:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nu even koffiepauze en daarna verder met het haken van engeltjes

Nu al bezig met kerst? :D
.
pi_219128886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 15:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Nu al bezig met kerst? :D
Vrienden hebben me al bezorgd geappt met "je hebt echt veel stress he, je bent laat voor jouw doen met de kerstboom"

Ik ben dol op kerst.
Volgende week woensdag komt de kerstboom en dat is laat. En ik denk dat ik het ook bij de kerstboom en twee houten plakken met een houten kerstdorpjes eruit neerzetten.

Normaal heb ik heel erg veel meer zooi staan. Alleen ik heb zo'n druk hoofd dat ik niet zoveel prikkels in mijn huis wil hebben.

Maar eerst woensdag naar de action voor nieuwe kerstlampjes voor in mijn boom
En misschien nog iets om voor het raam te hangen

Plus dat ik enkel een gehaakte kerstboom, een kleine boom in de woonkamer en een mini kerstboom in mijn hobbykamer.

Maar goed, als ik van woensdag tot zaterdagmiddag in mijn moeders huis ben begin ik ook vast aan een leuke sneeuwpop haken. En dan nog wat extra kleine kersthangers haken voor in de gehaakte boom.
Plus dat ik nog een krans met vogeltjes die kerstmanmutsen dragen haken

Verder zien we wel
pi_219128954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 15:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar eerst woensdag naar de action voor nieuwe kerstlampjes voor in mijn boom
En misschien nog iets om voor het raam te hangen
Bekijk deze YouTube-video

:D
.
pi_219134312
Zo naar het huis van mijn moeder, even klaar maken voor haar thuiskomst
En ik moet boodschappen doen voor haar. Dat is al moeilijk in een "bekende" supermarkt, maar nu naar een super die ik nog nooit van binnen heb gezien...

Ik heb een lijstje, doe mijn koptelefoon op en gaan

Alleen wel stress en zenuwen
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 29 oktober 2025 @ 10:14:53 #69
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219134943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik moet boodschappen doen voor haar. Dat is al moeilijk in een "bekende" supermarkt, maar nu naar een super die ik nog nooit van binnen heb gezien...

Je kunt het! Komt goed! Veel succes.
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 oktober 2025 @ 10:16:37 #70
Brabo Bastard
pi_219134965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

Gaat je lukken *O*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219135560
Het is gelukt

Stond wel te hyperventileren bij de bakkersafdeling. En paniek omdat ik de wagentjes niet kon vinden en inpakken. Want er was geen inpaktafel
Nu hopen dat ik het goed gedaan heb

Nu even pauze. Vanmiddag naar de buurman en wat klusjes

Maar morgen alles weer goed
pi_219136225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben nu al zo moe :O
Ga effe een uurtje liggen joh. Je hebt het verdiend.
.
pi_219136260
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Ga effe een uurtje liggen joh. Je hebt het verdiend.
Op zich een goede tip, maar ik ben niet slaperig, maar overprikkeld. Dan lig ik te stuiteren in bed en ga ik naar dromen als ik in slaap val

Kijk nu even naar YouTube en een heel simpel haakwerkje. Gewoon rechttoe rechtaan. Een sneeuwpop maken

En als ik bij de buurman ben geweest ga ik lekker tekenen denk ik :) gewoon even kijken wat ik wil.

Moet de bladeren nog van het tuinpad halen en wassen en de klokken goed zetten...

Ben blij dat ik in haar huis slaap, dan kan ik het rustig aan bezig
pi_219139725
Dacht vier alvast even dat morgen alles normaal weer is

Dus baileys met warme cacoa
Nu ben ik een beetje dronken en ik weet niet of dat goed is

Nu maar flink thee drinken
pi_219139779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nu maar flink thee drinken
Scheutje rum erin :')
.
pi_219139790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Scheutje rum erin :')
Ik ben nu al teut _O-
Het voelt wel lekker eigenlijk
Alleen het knalt er nogal hard in
Word er wel jolig van
pi_219139810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ben nu al teut _O-
Word er wel jolig van
Mooi. Eindelijk *O*
.
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 oktober 2025 @ 19:59:27 #79
Brabo Bastard
pi_219139836
quote:

[..]
Ik ben nu al teut _O-
Word er wel jolig van
Teute CotS!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219139867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Mooi. Eindelijk *O*
Je wilt me gewoon alcololistisch maken ;)

Ik had ineens zo zin dat scheutje baikeys. Had er niet aan gedacht, ben in mama haar huis en zij appte dat ze een fles baileys had staan

Alleen soms met de meds komt het harder binnen. Alleen ben echt wel vrolijk

Alleen tekenen doe ik morgen wel weer. Dat gaat nu niet lukken

Maar dit is soms goed voor een mens. Weet weer waarom ik als student zoveel zoop _O-
  Spellchecker woensdag 29 oktober 2025 @ 20:42:34 #82
197773 crew  maily
pi_219140528
quote:

[..]
Ik ben nu al teut _O-
Word er wel jolig van
af en toe lekker voor je!!! ^O^ _O_
pi_219145775
Nou het viel reuze mee
Gewoon fit wakker geworden

Nu rustig wakker worden en dan naar mijn moeder. De ellende is voorbij.
pi_219146155
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou het viel reuze mee
Gewoon fit wakker geworden

Nu rustig wakker worden en dan naar mijn moeder. De ellende is voorbij.
Geen kater/koppijn? :D
.
pi_219146163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Geen kater/koppijn? :D
Nee
Maar ook nog nooit een kater gehad. Terwijl ik als student echt stevig dronk.

Gewoon een liter thee gehad erna, dat werkt altijd
pi_219146196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee
Maar ook nog nooit een kater gehad. Terwijl ik als student echt stevig dronk.

Gewoon een liter thee gehad erna, dat werkt altijd
Dus eigenlijk voor herhaling vatbaar?

Van 1 Baileys word je geen alcoholist en klaarblijkelijk doet het je goed (beter dan een pammetje misschien nog wel).
.
pi_219146255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus eigenlijk voor herhaling vatbaar?

Van 1 Baileys word je geen alcoholist en klaarblijkelijk doet het je goed (beter dan een pammetje misschien nog wel).
Nee weet ik
En alcohol is niet beter dan een pammetje. Op het moment als ik die nodig heb zit ik in negatieve emoties en alcohol versterkt je emoties. Gisteren was ik blij en had een goede dronk.

Alleen het kan ook escaleren. Twee van mijn zeven suïcidepogingen kwamen voort uit dronkenschap. Het heeft zo zijn risico's
pi_219146300
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee weet ik
En alcohol is niet beter dan een pammetje. Op het moment als ik die nodig heb zit ik in negatieve emoties en alcohol versterkt je emoties. Gisteren was ik blij en had een goede dronk.

Alleen het kan ook escaleren. Twee van mijn zeven suïcidepogingen kwamen voort uit dronkenschap. Het heeft zo zijn risico's
Je weet duidelijk wanneer je geen alcohol moet drinken ^O^.
pi_219147394
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee weet ik

Oei. Dan stop ik even met (goedbedoeld) advies geven, als het ook verkeerd uit kan pakken.
.
pi_219149753
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Oei. Dan stop ik even met (goedbedoeld) advies geven, als het ook verkeerd uit kan pakken.
Oh joh, sorry
Op zich niks mis met advies
Sterker nog k waardeer het enorm!!! Alleen dit was een minder advies, je kan niet altijd zes gooien

Sorry!
  Moderator / Redactie FP donderdag 30 oktober 2025 @ 14:53:42 #91
Brabo Bastard
pi_219149760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh joh, sorry
Sterker nog k waardeer het enorm!!! Alleen dit was een minder advies, je kan niet altijd zes gooien

Sorry!
Sorry is niet nodig joh :*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219149831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh joh, sorry

Sorry!
(waarom verbaast met dit niks?!)

Sorry waarvoor? Je hebt me niet gekrenkt hoor.
Excuses niet geaccepteerd :P
.
pi_219151422
Haha oke oke :* :@

Nu bijkomen met mijn moeder. Zaterdag ikzelf weer naar huis
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:45:57 #94
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219152138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Haha oke oke :* :@

Nu bijkomen met mijn moeder. Zaterdag ikzelf weer naar huis
Kan je wel daar lekker je eigen dingen doen? Haken, lezen, tekenen en vooral: ontspannen?
|| justdiggit.org ||
pi_219152171
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Kan je wel daar lekker je eigen dingen doen? Haken, lezen, tekenen en vooral: ontspannen?
Ja hoor
Zij zit in de woonkamer en ik zit in de keuken te haken
Allebei te af om sociaal te zijn
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:51:21 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219152249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja hoor
Hoe is het met haar? Heeft ze nog veel hulp nodig?
pi_219152305
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe is het met haar? Heeft ze nog veel hulp nodig?
Ze is heel erg moe
Maar ze redt zich goed. Ben er vooral voor het veilige gevoel
Zaterdag ga ik weg, ze red zich wel. Alleen af en toe helpen met huishouden (bed verschonen en was ophangen en dergelijke)

Morgen proberen we naar winkel te lopen, en allerlei dingen bekijken hoe ze aan te vliegen
(Boodschappen het trapje naar de voordeur optillen. Handigheidjes in de keuken. Zulke dingen)
  donderdag 30 oktober 2025 @ 20:05:21 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219152458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ze is heel erg moe
Maar ze redt zich goed. Ben er vooral voor het veilige gevoel
Zaterdag ga ik weg, ze red zich wel. Alleen af en toe helpen met huishouden (bed verschonen en was ophangen en dergelijke)

Morgen proberen we naar winkel te lopen, en allerlei dingen bekijken hoe ze aan te vliegen
(Boodschappen het trapje naar de voordeur optillen. Handigheidjes in de keuken. Zulke dingen)
Oh, gelukkig. Dat is wel te overzien.

Is ze blij dat ze weer thuis is?
pi_219152492
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oh, gelukkig. Dat is wel te overzien.

Is ze blij dat ze weer thuis is?
Ja! Ze herstelt echt beter dan verwacht

Ze is super gelukkig. Kon afgelopen nacht niet slapen door het vooruitzicht. Dus wel moet, maar dolblij dat alles weer normaal is
  Moderator / Redactie FP donderdag 30 oktober 2025 @ 20:08:28 #100
Brabo Bastard
pi_219152502
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja! Ze herstelt echt beter dan verwacht

Ze is super gelukkig. Kon afgelopen nacht niet slapen door het vooruitzicht. Dus wel moet, maar dolblij dat alles weer normaal is
*O*
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 30 oktober 2025 @ 20:20:32 #101
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219152690
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja hoor
Klinkt goed. Fijn dat je moeder begrijpt dat je (en zij waarschijnlijk zelf ook) behoefte hebt aan wat alleentijd. En goed om te lezen dat ze goed hersteld O+ Hopelijk geeft het jou desondanks ook meer rust :*
|| justdiggit.org ||
pi_219152853
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Klinkt goed. Fijn dat je moeder begrijpt dat je (en zij waarschijnlijk zelf ook) behoefte hebt aan wat alleentijd. En goed om te lezen dat ze goed hersteld O+ Hopelijk geeft het jou desondanks ook meer rust :*
Ja we zijn beiden even blij om onszelf te vermaken

De ergste stress is gelukkig voorbij

Wel een compromis gesloten over een noodknop. Geen knop, wel haar telefoon altijd bij zich.

Ben nog wel de hele tijd bang dat ze weer valt. Vertrouwen krijgen kost tijd
  donderdag 30 oktober 2025 @ 20:41:53 #103
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219152958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja we zijn beiden even blij om onszelf te vermaken

De ergste stress is gelukkig voorbij

Wel een compromis gesloten over een noodknop. Geen knop, wel haar telefoon altijd bij zich.

Ben nog wel de hele tijd bang dat ze weer valt. Vertrouwen krijgen kost tijd
Je bent nu in ieder geval dichtbij. Als er iets gebeurt, is ze sowieso niet lang alleen :*
|| justdiggit.org ||
pi_219153053
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Je bent nu in ieder geval dichtbij. Als er iets gebeurt, is ze sowieso niet lang alleen :*
Ja :)
Begrijp haar ook wel hoor
We zijn voor de gulden middenweg gegaan
pi_219158178
Vandaag liep de emmer over

Ik liet een vork vallen en ging janken als een kleuter. Kon het niet binnenhouden

Toen ik klaar was heeft mijn moeder me naar bed gestuurd en nu iets beter
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:14:49 #106
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219158483
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ik liet een vork vallen en ging janken als een kleuter. Kon het niet binnenhouden

Vervelend dat het gebeurd is, maar nu is de emmer wel weer een stukje leger..
  Spellchecker vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:36:22 #107
197773 crew  maily
pi_219158646
quote:

Goed dat het eruit kwam!
En gelukkig bij je moeder thuis. ^O^
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:49:04 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219158801
quote:

Als het helpt: de afgelopen weken was je erg bezig om overeind te blijven voor je moeder. Nu ze weer thuis is is de druk eraf. En dan komen emoties soms even heel heftig naar boven.

Geef jezelf maar even een schouderklopje, want je hebt het goed gedaan.
:*
pi_219159895
Dank jullie

Ik ben gewoon erg moe
Maandag eventueel even begeleider bellen
Maar eerst een weekend rust
Zaterdag ga ik weer naar mijn eigen huisje toe

Dinsdag haakclubje
Donderdag tekenclubje, was ik weg ivm de sfeer, maar dat blijkt verbeterd te zijn, dus even kijken

Woensdag en vrijdag tandarts en mondhygiënist

Verder niks
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:51:45 #110
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219160852
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie

Ik ben gewoon erg moe
Maandag eventueel even begeleider bellen
Maar eerst een weekend rust
Zaterdag ga ik weer naar mijn eigen huisje toe

Dinsdag haakclubje
Donderdag tekenclubje, was ik weg ivm de sfeer, maar dat blijkt verbeterd te zijn, dus even kijken

Woensdag en vrijdag tandarts en mondhygiënist

Verder niks
Zaterdag zeg je alsof het nog even duurt. Het kan gevoelsmatig helpen om je te beseffen dat dat morgen is. Nog 1 nachtje.

En neem vooral je rust. Je verdere planning klinkt goed, als je tussendoor maar wel goed naar je lijf luistert :*
|| justdiggit.org ||
pi_219165681
Thuis *O*

Eindelijk tijd om even bij te komen van alles

Even tassen uitpakken en dan bij de kachel onderuit
  Moderator / Redactie FP zaterdag 1 november 2025 @ 10:23:07 #112
Brabo Bastard
pi_219165756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis *O*

Lekker opwarmen!
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker zaterdag 1 november 2025 @ 10:36:20 #113
197773 crew  maily
pi_219165883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis *O*

O+ _O_
pi_219165897
Het besef dat er nu rust is, moet echt even indalen
Verwacht nog elk moment een telefoontje dat het mis is gegaan, dat ze weer gevallen is en dergelijke.
Vertrouwen krijgen gaat vast even duren, wat ook niet gek is
  Moderator / Redactie FP zaterdag 1 november 2025 @ 10:55:42 #115
Brabo Bastard
pi_219166115
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het besef dat er nu rust is, moet echt even indalen
Verwacht nog elk moment een telefoontje dat het mis is gegaan, dat ze weer gevallen is en dergelijke.
Vertrouwen krijgen gaat vast even duren, wat ook niet gek is
Niet teveel aan denken, even lekker je rust pakken.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219166257
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Niet teveel aan denken, even lekker je rust pakken.
Ik lig lekker onder een dekentje op de bank. Serie op de televisie en als ik in slaap val, dan slaap ik lekker even bij

Drama is voorbij *O*
pi_219166307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik lig lekker onder een dekentje op de bank. Serie op de televisie en als ik in slaap val, dan slaap ik lekker even bij

Drama is voorbij *O*
Relax ze, niets lekkerders dan beetje series kijken.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 november 2025 @ 12:30:19 #118
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219167096
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Drama is voorbij *O*
Geniet ervan!
pi_219167176
Volgende week is stiekem weer heel druk geworden
maar wil wel naar het clubje op dinsdag

Komende donderdag gaat het me niet meer lukken, maar de donderdag hierna wil ik ook weer eens kijken bij de schilderclub. Was er weggegaan ivm de sfeer, maar ik kreeg een appje dat de groep groter en rustiger is geworden, dus ik ga het eventjes proberen. Leuk, prima en anders niet weer.
pi_219171850
Thuis zijn is zo fijn
Mijn moeder legt nul druk op mij, alleen thuis is gewoon de plek waar ik asociaal kan zijn.

Even niet op standje aan staan, maar gewoon lekker op de bank liggen

Gisteren lag ik op deze tijd al in bed. Nu nog niet
En gisteren niet creatief zijn, morgen hoop ik wel

En ik houd van mijn moeder. Als ze meer hulp nodig heeft, spring ik direct bij. Dit is geen klacht, het tegenovergestelde eerder.
pi_219177946
Oké, even mezelf verwennen!
Ik loop al meer dan zeven jaar met dezelfde bril rond en inmiddels matglas... maandag de tiende laat ik me een nieuwe bril aanmeten. Dacht altijd zonde geld, maar een bril is belangrijk
  zondag 2 november 2025 @ 16:53:50 #122
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219177976
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik loop al meer dan zeven jaar met dezelfde bril rond en inmiddels matglas... maandag de tiende laat ik me een nieuwe bril aanmeten. Dacht altijd zonde geld, maar een bril is belangrijk
7 jaar met 1 bril is ook wel echt lang! Vooral jezelf verwennen! Ga je voor een 2 brillen voor 1 actie? Dan kan je afwisselen ook nog :D

Edit: wat maily hieronder eigenlijk ook zegt, het is eerder noodzaak dan verwennen. Verwennen zou zijn als je net een jaar (of 2) dezelfde bril draagt :P
|| justdiggit.org ||
  Spellchecker zondag 2 november 2025 @ 16:54:41 #123
197773 crew  maily
pi_219177980
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is geen verwennen maar noodzakelijk :!

Veel plezier met een montuur uitkiezen O+
pi_219178092
@ChildoftheStars Wat een fijn vooruitzicht (pun intended)! Neem je iemand mee om mee te kijken welk montuur goed staat? Dat vind ik altijd wel fijn, anders twijfel ik te erg. Als niemand meekan, maak ik foto's, dat zou je ook kunnen doen ^O^ Veel plezier!
pi_219178116
Ja jullie hebbwn gelijk; een nieuwe bril is wel fijn. Deze zit onder de krassen en is echt af. Plus dat ik het vermoeden heb dat mijn sterkte anders is. Dus de afspraak staat; 10 november om 11.00

Het kiezen vind ik altijd erg gemakkelijk. Ben van onopvallende monturen. Metaal en echt glas. Kraswerend en ontspiegelende glazen... dan kan ik weer even vooruit
  Moderator / Redactie FP zondag 2 november 2025 @ 17:21:24 #126
Brabo Bastard
pi_219178126
Mede-brillie O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219178921
Oke... wat jullie hierop gaan zeggen is "nee Nee NEE"
En wat ik voel en wil is dat ook

Mijn broer is gestopt met sociale media. Hij gooide zijn accounts vol met memes en christelijke teksten. Normaal maakte hij van Halloween een enorm probleem

Om eerlijk te zijn was het me niet opgevallen dat de laatste tijd niks van hem voorbij kwam :@ tot Halloween

Nu voel ik een soort sociale verplichting om te vragen van hoe en wat.
De grootste tijd van het jaar appen we niet en is al het contact dat hij mijn knutselfoto's liked. Veel meer dan dat post ik niet.
Laten we dat contact noemen en nu geen contact meer

Als goede zus zou ik eigenlijk hem een berichtje moeten sturen. Alleen ik heb geen zin om hem aandacht te geven. Hij doet maar... alleen voel wel een soort verplichting

Dus wat jullie gaan zeggen is: nee Nee en NEE ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 november 2025 @ 19:39:35 #128
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219179051
nee Nee en NEE :)

En nee, ik zou het niet doen. Hij is geen broer voor jou, dus waarom zou jij jezelf ongelukkig maken door contact met hem op te nemen.Je leven is al lastig genoeg, dus haal je niet meer problemen op je hals.
pi_219179071
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:39 schreef qltel het volgende:
nee Nee en NEE :)

En nee, ik zou het niet doen. Hij is geen broer voor jou, dus waarom zou jij jezelf ongelukkig maken door contact met hem op te nemen.Je leven is al lastig genoeg, dus haal je niet meer problemen op je hals.
Je hebt helemaal gelijk
Het is een oud patroon dat ik voel en ondanks dat ik voor 90% denk dat dit de goede keuze is, heb ik eventjes een beetje bevestiging nodig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 november 2025 @ 19:54:33 #130
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219179142
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk
Het is een oud patroon dat ik voel en ondanks dat ik voor 90% denk dat dit de goede keuze is, heb ik eventjes een beetje bevestiging nodig.
Spendeer je tijd liever aan leuke dingen.. *O* *O*

Dus doorbreek dat patroon en doe iets waar je een positief gevoel van krijgt.
pi_219179152
Ik val even binnen: wanneer stuurde hij jou een berichtje om te vragen hoe het is?
Dus geen like op iets wat je op social media postte. Maar een spontane vraag naar jouw leven?
Zonder dat er een (geld)verzoek aan vasthing.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219179159
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:54 schreef qltel het volgende:

[..]
Spendeer je tijd liever aan leuke dingen.. *O* *O*

Dus doorbreek dat patroon en doe iets waar je een positief gevoel van krijgt.
Oh zeker
Weet mezelf prima te vermaken met leuke dingen
Net even zitten lezen. Nu haken en straks Heel Holland Bakt aanzetten. Prima avond

Proberen de stress weg te drukken. Hij verdient die energie niet.
pi_219179164
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik val even binnen: wanneer stuurde hij jou een berichtje om te vragen hoe het is?
Dus geen like op iets wat je op social media postte. Maar een spontane vraag naar jouw leven?
Zonder dat er een (geld)verzoek aan vasthing.
Ik denk oprecht dat dat nog nooit is gebeurd. Zonder overdrijven
pi_219179185
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik reageer hier weinig maar lees wel mee. En denk dat je dat prima in beeld hebt. Dat jullie contacten jou vooral verdriet opleveren.

Helpt die realisatie wellicht met die laatste 10%?

HHB kijken helpt wellicht ook. Kijk ik met je mee :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 november 2025 @ 19:59:58 #135
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219179190
quote:

[..]
Oh zeker
Weet mezelf prima te vermaken met leuke dingen
Net even zitten lezen. Nu haken en straks Heel Holland Bakt aanzetten. Prima avond
Oh, wat zie ik? Gaan we samen Heel Holland bakt kijken? Ook al zit er dan 200 km tussen ons in?. Ik verheug me er al op, ik vind het een erg leuk programma!

Edit: en Cat dus ook, gezellig! :+
  zondag 2 november 2025 @ 20:03:33 #136
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219179212
quote:

[..]
Dan vooral niet druk om maken. Dat doet hij andersom dus ook niet.

"Blood makes you related, loyalty makes you family" :*
|| justdiggit.org ||
pi_219179222
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik reageer hier weinig maar lees wel mee. En denk dat je dat prima in beeld hebt. Dat jullie contacten jou vooral verdriet opleveren.

Helpt die realisatie wellicht met die laatste 10%?

HHB kijken helpt wellicht ook. Kijk ik met je mee :P
Je hebt gelijk... ik vind 100% gewoon zo snoeihard.

Zeker nu, hoe hij zijn moeder negeert en haar verzoek om mij te steunen, ben ik gewoon boos en vind ik die 100% reëel. Als onze moeder is overleden en er een erfenis te verdelen is hoor ik nog één keer van hem en dan is het klaar

Als ik heel eerlijk over mijn gevoel ben, dan ben ik boos en klaar

Oooh en HHB gaat me zeker helpen ontspannen. En dan dat nieuwe reality-programma op SBS6. Prima avond hier. Kopje thee en een haakwerkje

Laat mijn avond niet verpesten door die broer van me, mocht hij willen
pi_219179226
quote:
17s.gif Op zondag 2 november 2025 20:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dan vooral niet druk om maken. Dat doet hij andersom dus ook niet.

"Blood makes you related, loyalty makes you family" :*
Klopt. Mijn vrienden zijn veel belangrijker voor me!
  zondag 2 november 2025 @ 20:09:02 #139
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219179250
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klopt. Mijn vrienden zijn veel belangrijker voor me!
En die zijn je familie. Je broer is dat overduidelijk niet. Kies voor jezelf, jij hebt het al moeilijk genoeg met jezelf en je moeder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| justdiggit.org ||
  Spellchecker zondag 2 november 2025 @ 20:10:17 #140
197773 crew  maily
pi_219179262
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... wat jullie hierop gaan zeggen is "nee Nee NEE"
En wat ik voel en wil is dat ook

Mijn broer is gestopt met sociale media. Hij gooide zijn accounts vol met memes en christelijke teksten. Normaal maakte hij van Halloween een enorm probleem

Om eerlijk te zijn was het me niet opgevallen dat de laatste tijd niks van hem voorbij kwam :@ tot Halloween

De grootste tijd van het jaar appen we niet en is al het contact dat hij mijn knutselfoto's liked. Veel meer dan dat post ik niet.
Laten we dat contact noemen en nu geen contact meer

Als goede zus zou ik eigenlijk hem een berichtje moeten sturen. Alleen ik heb geen zin om hem aandacht te geven. Hij doet maar... alleen voel wel een soort verplichting

Dus wat jullie gaan zeggen is: nee Nee en NEE ;)
NEE NEE NEE NEE NEE

Hij heeft op jouw gevoel ingespeeld toen hij stond te bedelen voor een donatie voor de verjaardag van zijn vrouw :r

Daar heb je niks meer op gehoord.

Laat hem lekker in zijn sop gaarkoken. Echt hoor!

van mij ook EEN BEETJE VEEL BEVESTIGING

Hopelijk zijn al onze steunbetuigingen genoeg.

O+ :*
  Moderator / Redactie FP zondag 2 november 2025 @ 20:11:13 #141
Brabo Bastard
pi_219179271
Nee is ook een antwoord!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219179334
quote:
17s.gif Op zondag 2 november 2025 20:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
En die zijn je familie. Je broer is dat overduidelijk niet. Kies voor jezelf, jij hebt het al moeilijk genoeg met jezelf en je moeder.

SPOILER
Ja...is ook lastige materie... kan ook niet goed uitleggen hoe het zit

Volgens de psych ben ik zo gewend dat mensen zo over mijn grenzen heengaan dat ik geen grenzen meer voel. Dus alles is oke en normaal

SPOILER
De psych en ik zijn hard aan het oefenen hoe grenzen te voelen en mijn grenzen te bewaken en emotieregulatie. Die dingetjes mis ik gewoon een beetje. Ik ben erg grenzeloos
pi_219179602
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens de psych ben ik zo gewend dat mensen zo over mijn grenzen heengaan dat ik geen grenzen meer voel. Dus alles is oke en normaal

SPOILER
De psych en ik zijn hard aan het oefenen hoe grenzen te voelen en mijn grenzen te bewaken en emotieregulatie. Die dingetjes mis ik gewoon een beetje. Ik ben erg grenzeloos
SPOILER
TL;DR : je bent goed bezig ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 02-11-2025 20:53:58 (Belangrijke ‘niet’ vergeten) ]
pi_219179607
quote:

[..]

SPOILER
Ik zie hier dat we wat gelijkenis hebben

Over je broer sluit ik me aan bij de voorgaande schrijvers

Nee nee nee
pi_219179651
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 20:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
SPOILER
TL;DR : je bent goed bezig ^O^
Ja... ik probeer meer voor mezelf te kiezen en hem minder goed te praten

Eigenlijk wil ik hem niet eens wat leren :@
Hij leeft maar zoals hij leeft... en dat gedoe naar onze moeder is echt de druppel... ik heb hem altijd alles vergeven, maar dit niet :@

quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:41 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik zie hier dat we wat gelijkenis hebben

Over je broer sluit ik me aan bij de voorgaande schrijvers

Nee nee nee
*;
  Spellchecker zondag 2 november 2025 @ 20:50:38 #146
197773 crew  maily
pi_219179682
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hij leeft maar zoals hij leeft... en dat gedoe naar onze moeder is echt de druppel... ik heb hem altijd alles vergeven, maar dit niet :@

Ja, ik zie dat je bijna de knoop kan doorhakken :Y ^O^
pi_219179733
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

[..]
*;
^O^

Ik had nog een edit gedaan want ik was een woordje vergeten. Maar ik denk dat je mijn intentie snapt.
  zondag 2 november 2025 @ 21:15:26 #148
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219179917
quote:

[..]

SPOILER
Ik vind het echt heel mooi, zoals ik laatst in het topic van Cupfighter ook al zei, dat je de mens achter de dader kan blijven zien. Maar hij is niet jouw verantwoordelijkheid. Zeker niet na alles wat hij jou heeft aangedaan.

Focus je op de mensen die goed voor je zijn. Hij is dat niet :*
|| justdiggit.org ||
pi_219180022
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waarom hij zichzelf van de socials heeft gepleurd? Kom nou. Nee hoor.

Ik denk zelfs dat-ie zich ook nog kapot schrikt van je plotselinge 'contact' en niet eens weet wat-ie ermee aanmoet.
quote:
Dus als je het niet doet, ben je opeens een slechte zus? Want? Dan heb je iets héél ergs nagelaten jegens die o zo lieve en attente jongen? Iets waar iedereen van zegt: "CotS, dat kun je niet máááken meid, je broer wácht gewoon op jouw waarom-bericht, hij is constant aan het F5-en en hij slaapt er niet meer van."

(zie je het voor je?)

SPOILER
.
pi_219181164
Kan niet slapen
Lig te pakketten
Piekeren oid
pi_219181167
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 03:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kan niet slapen
Lig te pakketten
Piekeren oid
Baileys? :9
.
pi_219181173
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 03:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Baileys? :9
Haha om zes uur gaat de wekker, als ik niks had vandaag misschien wel. Alleen om negen uur een mannetje om te kijken of ik schade heb van de aardbevingen (woon in Grunn en zo)
pi_219181175
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 03:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Haha om zes uur gaat de wekker, als ik niks had vandaag misschien wel. Alleen om negen uur een mannetje om te kijken of ik schade heb van de aardbevingen (woon in Grunn en zo)
Heb jij 3 uur nodig om wakker te worden (voor een of ander mannetje)? :o
.
pi_219181177
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 03:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Heb jij 3 uur nodig om wakker te worden (voor een of ander mannetje)? :o
Ja :@
pi_219181182
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 04:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja :@
Ik 20 minuten (bed uit, plassen, douchen, afdrogen, kleren aan, stop de klok).

SPOILER
.
pi_219181183
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 04:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik 20 minuten (bed uit, plassen, douchen, afdrogen, kleren aan, stop de klok).

SPOILER
In de praktijk kan ik dat ook
Alleen ben nogal neurotisch. Dus dan komen er zoveel "wat als"

Zodra die knakker de deur uit is ga ik eventueel een dutje doen
pi_219181184
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 04:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
In de praktijk kan ik dat ook
Alleen ben nogal neurotisch. Dus dan komen er zoveel "wat als"
Wat als wat?
Gewoon routine, kan toch niks mis gaan, ging vanmorgen toch ook gewoon goed?

Zet de wekker gewoon op 07:30 joh, heb je nog tijd zat.
.
pi_219181188
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 04:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat als wat?
Gewoon routine, kan toch niks mis gaan, ging vanmorgen toch ook gewoon goed?

Zet de wekker gewoon op 07:30 joh, heb je nog tijd zat.
Stel dat ik me verslaap oid...

Moet alleen nog bedenken of ik zo slapen nog probeer of beter door kan kachelen
pi_219181189
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 04:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Stel dat ik me verslaap oid...

Moet alleen nog bedenken of ik zo slapen nog probeer of beter door kan kachelen
Dan zet je een luide tweede wekker op 08:00, heel stuk van je bed.

Ik zou nog effe 3 uurtjes slaap pakken als ik jou was, ik ga het wel doen :z :W
.
pi_219181830
Uiteindelijk twee uur geslapen

De bevingsschade mevrouw is al een langer dan een kwartier bezig boven op mijn overloop. Ben maar achter de laptop gaan zitten, dit wordt een lang verhaal
pi_219183150
Drie uur en een kwartier verder zijn ze klaar ...

Ben wel moe nu
Maar we blijven wakker. Hopelijk slaap ik komende nacht dan wel
pi_219199269
Zo naar de tandarts geweest. Alles weer soort van prima

Dus als beloning naar de Action, want ik had nog wat spulletjes nodig

Nu overprikkeld en moe. Dadelijk sluit ik mezelf of op in mijn hobbykamer of ik blijf achter de laptop hangen

Mijn schizo/bipo-hoofd doet extreem moeilijk . Morgen komt mijn begeleider gelukkig en mijn moeder doet het goed, dus minder zorgen
Eigenlijk heb ik weinig te klagen, maar ik heb een mopper bui ;) Normaal heb ik nu al de kerstzooi staan, had eerder geen zin en voor vandaag gepland. alleen ik heb er geen behoefte aan... dat is zo vreemd voor mij... normaal staat alles in oktober al
pi_219199383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eigenlijk heb ik weinig te klagen, maar ik heb een mopper bui Normaal heb ik nu al de kerstzooi staan, had eerder geen zin en voor vandaag gepland. alleen ik heb er geen behoefte aan... dat is zo vreemd voor mij... normaal staat alles in oktober al
't Is ook niet dat je moeder elk jaar in oktober even het ziekenhuis induikt, je hebt genoeg voor de kiezen gehad. November is vroeg zat hoor.

Maar mopper gerust even :P
.
  woensdag 5 november 2025 @ 16:27:21 #164
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219199780
Hier zet ik alle kerst dingen pas op na Sinterklaas. Dat deed ik al voordat ik kinderen had. Van huis uit meegekregen ofzo en vind dat ook lang zat.

Dus dat je het "nu nog steeds" niet hebt staan; joh boeiend. Komt wel wanneer dat voor jou goed voelt. En zo niet, dan niet.

Maakt toch niet uit, behalve voor jezelf :*
|| justdiggit.org ||
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 17:20:12 #165
388664 crew  Dotteke
pi_219200060
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2025 16:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hier zet ik alle kerst dingen pas op na Sinterklaas. Dat deed ik al voordat ik kinderen had. Van huis uit meegekregen ofzo en vind dat ook lang zat.

Dus dat je het "nu nog steeds" niet hebt staan; joh boeiend. Komt wel wanneer dat voor jou goed voelt. En zo niet, dan niet.

Ik was nog later, pas na 16 december zetten ik de boom altijd op
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_219200322
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2025 16:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Hier ook niet eerder dan 6 december en blijft dan ook staan tot 6 januari..
Kennis van mij begint half september al, dan denk ik 8)7
Of sommigen 27, hooguit 28 december hele rimram de deur uit, kale boom aan de straat, dan denk ik 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:20 schreef Dotteke het volgende:
Ik was nog later, pas na 16 december zetten ik de boom altijd op
Een keer meegemaakt en was ik pas op 24 december de lampjes aan het slingeren :{
Vorig jaar helemaal niks aan kerst gedaan, ook geen boom, gewoon niks nadda.
.
  woensdag 5 november 2025 @ 18:23:22 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219200451
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Hier ook niet eerder dan 6 december en blijft dan ook staan tot 6 januari..
Kennis van mij begint half september al, dan denk ik 8)7
Of sommigen 27, hooguit 28 december hele rimram de deur uit, kale boom aan de straat, dan denk ik 8)7
[..]
Een keer meegemaakt en was ik pas op 24 december de lampjes aan het slingeren :{
Vorig jaar helemaal niks aan kerst gedaan, ook geen boom, gewoon niks nadda.
Ja, nou, ieder zijn ding. Ik ben wel al bezig met iets haken voor kerst, maar moet er niet aan denken al dingen op te zetten.

Mijn broertje is AuDHD en zet kerst direct na Halloween klaar. Ieder zijn ding, mensen die oordelen zijn niet jouw mensen etc etc.
|| justdiggit.org ||
pi_219200488
Naja... meestal zet ik het in de agenda voor het laatste weekend van oktober en ben altijd twee weken eerder dan dat _O-

Alleen ik wil gewoon rust in huis of zo. Ben er niet klaar voor. Beetje knutselen is leuk ervoor, maar daar houdt het op. Ben niet echt mezelf dit jaar
  woensdag 5 november 2025 @ 18:29:31 #169
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219200504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja... meestal zet ik het in de agenda voor het laatste weekend van oktober en ben altijd twee weken eerder dan dat _O-

Alleen ik wil gewoon rust in huis of zo. Ben er niet klaar voor. Beetje knutselen is leuk ervoor, maar daar houdt het op. Ben niet echt mezelf dit jaar
Komt wel wanneer het goed voelt. En zolang het niet goed voelt, is dat ook prima. Het is geen moetje he :*
|| justdiggit.org ||
pi_219200557
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, nou, ieder zijn ding. Ik ben wel al bezig met iets haken voor kerst, maar moet er niet aan denken al dingen op te zetten.

Mijn broertje is AuDHD en zet kerst direct na Halloween klaar. Ieder zijn ding, mensen die oordelen zijn niet jouw mensen etc etc.
Ik (ver)oordeel niet, ik verbaas me.
.
  woensdag 5 november 2025 @ 19:15:22 #171
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219200813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik (ver)oordeel niet, ik verbaas me.
Zolang je verder mensen lekker hun ding laat doen, helemaal prima.
|| justdiggit.org ||
pi_219200862
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2025 19:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Zolang je verder mensen lekker hun ding laat doen, helemaal prima.
Zolang ze mij er niet mee lastig vallen (Halloween bv, donder op!) zal het me verder jeuken.
Leven en laten leven.

Neemt niet weg dat ik het wel zonde vind, die verschraling van authentieke oerhollandse tradities.
.
  woensdag 5 november 2025 @ 20:13:56 #173
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219201407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 19:23 schreef r_one het volgende:

[..]
Zolang ze mij er niet mee lastig vallen (Halloween bv, donder op!) zal het me verder jeuken.
Leven en laten leven.

Neemt niet weg dat ik het wel zonde vind, die verschraling van authentieke oerhollandse tradities.
Tradities veranderen nou eenmaal met de tijd. Lotusvoetjes zie je ook bijna niet meer.
|| justdiggit.org ||
pi_219201478
Nou een ding is wel zeker; de kerstboom in mijn hobbykamer staat

De woonkamer komt later

Begin is er iig :Y
  woensdag 5 november 2025 @ 20:54:10 #175
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219201769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 20:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou een ding is wel zeker; de kerstboom in mijn hobbykamer staat

De woonkamer komt later

Begin is er iig :Y
Dat is al heel wat voor deze tijd, dus voel je vooral niet rot dat je niet alles hebt staan. Je doet het tenslotte voor jezelf.

Als je er blij van wordt, wel heel goed om te doen. Maar doseer het dan inderdaad. Hoeft niet allemaal nu of morgen :*
|| justdiggit.org ||
pi_219202054
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2025 20:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dat is al heel wat voor deze tijd, dus voel je vooral niet rot dat je niet alles hebt staan. Je doet het tenslotte voor jezelf.

Als je er blij van wordt, wel heel goed om te doen. Maar doseer het dan inderdaad. Hoeft niet allemaal nu of morgen :*
Ik zag dat plekje op mijn tafel en dacht ineens; ja, daar moet een boom

Misschien komt de rest morgen, misschien volgende week. We zullen het zien.

Ben gewoon traag dit jaar. En normaal bouw ik het vol
Dit jaar gaat dat zeker niet gebeuren. Rust is nu erg belangrijk

Nu hopen dat slapen gaat lukken straks. Slaappillen zijn op en ik wil ook niet verslaafd raken. Alleen word nog niet rustig in de bol

Maar nu eerst een bakkie thee
  woensdag 5 november 2025 @ 21:28:45 #177
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219202226
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik zag dat plekje op mijn tafel en dacht ineens; ja, daar moet een boom

Misschien komt de rest morgen, misschien volgende week. We zullen het zien.

Ben gewoon traag dit jaar. En normaal bouw ik het vol
Dit jaar gaat dat zeker niet gebeuren. Rust is nu erg belangrijk

Nu hopen dat slapen gaat lukken straks. Slaappillen zijn op en ik wil ook niet verslaafd raken. Alleen word nog niet rustig in de bol

Maar nu eerst een bakkie thee
Even lekker haken of lezen? Dat helpt mij meestal
|| justdiggit.org ||
pi_219202311
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:28 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Even lekker haken of lezen? Dat helpt mij meestal
Ja... lezen gedaan en nu bezig met het haken van een sneeuwpop

Ik schiet gewoon een beetje alle kanten op
  woensdag 5 november 2025 @ 22:00:48 #179
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219202570
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... lezen gedaan en nu bezig met het haken van een sneeuwpop

Ik schiet gewoon een beetje alle kanten op
Doe wat goed voelt, dat is het enige dat telt. Niet jezelf onnodig druk opleggen :*
|| justdiggit.org ||
pi_219202592
quote:
17s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Doe wat goed voelt, dat is het enige dat telt. Niet jezelf onnodig druk opleggen :*
Ja die handen moeten even rustig bezig. Ondertussen "Waar de fuck is Stuk" kijken

Idd even geen moeten. Ben ook even klaar met van alles maar moeten de hele tijd.
De mantelzorgtaak is minder intensief, dus kan ook wel even een avondje chillen.

Ik slinger nu eindelijk de waterkoker aan :Y
pi_219203824
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
haken van een sneeuwpop
:D
't Was vandaag 17 graden buiten :')

SPOILER
(sorry, kon het even niet laten :@ )

[ Bericht 8% gewijzigd door r_one op 06-11-2025 02:07:39 ]
.
pi_219205899
kerstboom hobbykamer: CHECK
kerstboom woonkamer: CHECK
gehaakte kerstboom: nope nog niet

Het komt toch wel goed met me. Beetje een kort nachtje gehad, dus nu brak chillen
  Moderator / Redactie FP donderdag 6 november 2025 @ 13:46:15 #183
Brabo Bastard
pi_219205916
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het komt toch wel goed met me. Beetje een kort nachtje gehad, dus nu brak chillen
Ontspannen is belangrijk!
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 6 november 2025 @ 15:24:09 #184
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219206449
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

Multicolor kerstboom?
  Moderator / Redactie FP donderdag 6 november 2025 @ 17:30:42 #185
Brabo Bastard
pi_219207308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 15:24 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Multicolor kerstboom?
Ik las even multiculti kerstboom :')
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker donderdag 6 november 2025 @ 17:33:24 #186
197773 crew  maily
pi_219207317
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Uh foei!!

Feestboom!
  Moderator / Redactie FP donderdag 6 november 2025 @ 17:38:13 #187
Brabo Bastard
pi_219207335
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:33 schreef maily het volgende:

[..]
Uh foei!!

Feestboom!
NEE :(

*stampt met voet*
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 6 november 2025 @ 18:49:01 #188
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219207778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Kan ook. :P Allah als piek. :D
pi_219209748
Heel vaag gesprek

Iemand wil mijn geaardheid weten. Ik ben aseksueel en a-romantisch. Maar er bleven vragen komen of ik hetero of homoseksueel ben

Alleen ik weet het niet

Mijn exen waren man. Alleen de ene relatie was een slechte. Eerst verkrachten en toen toe-eigenen. Dat was geen echte relatie

De tweede relatie was was met een man waarbij ik zo schrok dat diegene me leuk vond dat ik in een relatie dook zonder na te denken en te voelen
Wat heel slecht van me was. Alleen ik wist me geen raad. En we hadden een leuke vriendschap daarvoor

Maar soit... ik vind vrouwen aantrekkelijker dan mannen omdat ik beter met vrouwen overweg kan. Denk ik dan?

Dus ik weet het niet, hetero of homo. Ik wil nml geen relatie. Met niemand. Dus ik identificeer me met geen van beide geaardheden.

Alleen ik aseksueel en a-romantisch wel een geaardheid? Of "moet" ik kiezen

Ben een beetje in de war nu
Lijk wel een onzekere tiener. Al is het achterlijk dat je op je zevenendertigste nog steeds niet weer "wat je bent"
  donderdag 6 november 2025 @ 21:36:36 #190
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219209953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel vaag gesprek

Iemand wil mijn geaardheid weten. Ik ben aseksueel en a-romantisch. Maar er bleven vragen komen of ik hetero of homoseksueel ben

Alleen ik weet het niet

Mijn exen waren man. Alleen de ene relatie was een slechte. Eerst verkrachten en toen toe-eigenen. Dat was geen echte relatie

De tweede relatie was was met een man waarbij ik zo schrok dat diegene me leuk vond dat ik in een relatie dook zonder na te denken en te voelen
Wat heel slecht van me was. Alleen ik wist me geen raad. En we hadden een leuke vriendschap daarvoor

Maar soit... ik vind vrouwen aantrekkelijker dan mannen omdat ik beter met vrouwen overweg kan. Denk ik dan?

Dus ik weet het niet, hetero of homo. Ik wil nml geen relatie. Met niemand. Dus ik identificeer me met geen van beide geaardheden.

Lijk wel een onzekere tiener. Al is het achterlijk dat je op je zevenendertigste nog steeds niet weer "wat je bent"
Dat die ander jouw a-seksualiteit niet serieus neemt betekent niet dat je "nog steeds niet weet wat je bent". Dat weet je wel: a-seksueel.

Laat je niet in de war brengen door iemand die niet open staat voor mensen die anders leven dan zij als normaal zien :*
|| justdiggit.org ||
pi_219210026
quote:
17s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dat die ander jouw a-seksualiteit niet serieus neemt betekent niet dat je "nog steeds niet weet wat je bent". Dat weet je wel: a-seksueel.

Laat je niet in de war brengen door iemand die niet open staat voor mensen die anders leven dan zij als normaal zien :*
Ja... het is sowieso een onzeker punt... in de psychiatrie wordt die geaardheid ook niet serieus genomen: "trauma"
Alleen ik kan het meestal laten rusten in mijn hoofd totdat mensen erover beginnen. Ik weet het gewoon njet
  Moderator / Redactie FP donderdag 6 november 2025 @ 22:05:31 #192
Brabo Bastard
pi_219210184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel vaag gesprek

Alleen ik weet het niet

Je moet niet kiezen :)

Sommige mensen weten hun hele leven niet wat ze zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219213101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 22:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Je moet niet kiezen :)

Sommige mensen weten hun hele leven niet wat ze zijn.
Ja... ik weet het allemaal gewoon niet...
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:02:43 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219213291
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En dat allemaal omdat iemand wil weten in welk hokje je past. Niet jouw probleem.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 12:16:42 #195
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219213396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Daarom ook geen punt van maken. Je bent momenteel asexueel.. En wie weet kom je op een moment wel een ontzettend leuk persoon tegen waarmee je wel romantiek wilt beleven of verder wilt gaan. Prima toch? Niet op iedereen past een stickertje met een beschrijvende term.
pi_219215929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:16 schreef qltel het volgende:

[..]
Daarom ook geen punt van maken. Je bent momenteel asexueel.. En wie weet kom je op een moment wel een ontzettend leuk persoon tegen waarmee je wel romantiek wilt beleven of verder wilt gaan. Prima toch? Niet op iedereen past een stickertje met een beschrijvende term.
Dit geeft me juist het gevoel dat er iets niet klopt met mij

Tegen een homoseksueel zeg je ook niet "misschien kom je een leuk iemand van het andere geslacht tegen"

Het wringt

Ik ben aseksueel en wil geen relatie. Het is mijn geaardheid om geen seks te willen

Daarom vind ik het lastig om mijn geaardheid uit te moeten leggen. Iedereen zegt dat ik misschien iemand tegen kom, maar dat wil ik niet

Sorry voor mijn heftige reactie. Sorry sorry sorry. Alleen dit is zo'n pijnpunt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 7 november 2025 @ 17:54:35 #197
Brabo Bastard
pi_219216048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tegen een homoseksueel zeg je ook niet "misschien kom je een leuk iemand van het andere geslacht tegen"

Het wringt

Ik ben aseksueel en wil geen relatie. Het is mijn geaardheid om geen seks te willen

Daarom vind ik het lastig om mijn geaardheid uit te moeten leggen. Iedereen zegt dat ik misschien iemand tegen kom, maar dat wil ik niet

Sorry voor mijn heftige reactie. Sorry sorry sorry. Alleen dit is zo'n pijnpunt.
Er is niks mis met je :*

Dat je aseksueel bent is jouw 'keuze' (weet even geen ander woord). Daar heeft niemand wat over te zeggen en die dat wel willen moet je negeren. Jij bent jij O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219216152
quote:

[..]

Het wringt

maakt toch niet uit als je toch geen relatie wil
pi_219216448
quote:
k ben aseksueel en wil geen relatie. Het is mijn geaardheid om geen seks te willen
Nou, da's toch duidelijk ^O^
quote:
Daarom vind ik het lastig om mijn geaardheid uit te moeten leggen.
Wat valt er verder nog aan uit te leggen?
Het is wat het is.

En als iemand daar geen genoegen mee neemt en jou perse in een hetero- of homohokje wil duwen, moet je heel gauw afstand van nemen van hem of haar (of 'het') en je zeker niet laten verleiden tot het geven van een politiek correct antwoord of een afgedwongen keuze.
.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 19:06:33 #200
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219216506
quote:

[..]

Het wringt

Oeps, ja, je hebt helemaal gelijk en dat zei ik ook helemaal verkeerd. Geen enkele reden voor jou dus om je excuses aan te bieden, maar bij deze bied ik mijn excuses aan. Want ik verwoordde dat inderdaad stom en helemaal fout.Sorry!
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:17:30 #201
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219216576
Weetje,

SPOILER
Dus. Jij voelt je nu aseksueel. Het kan ook veranderen, maar wat je nu voelt is wat je huidige geaardheid is. En verder, boeiend. Iedereen moet lekker zelf weten wat ie wil en met wie. Als dat voor jou 'niets' en 'niemand' is, dan is dat zo. Maakt niet uit welke sticker erop geplakt wordt. Als jij maar gelukkig bent met wie je bent, inclusief je (a-)seksuele voorkeur :*

[ Bericht 7% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 07-11-2025 19:32:05 ]
|| justdiggit.org ||
pi_219216591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 19:06 schreef qltel het volgende:

[..]
Oeps, ja, je hebt helemaal gelijk en dat zei ik ook helemaal verkeerd. Geen enkele reden voor jou dus om je excuses aan te bieden, maar bij deze bied ik mijn excuses aan. Want ik verwoordde dat inderdaad stom en helemaal fout.Sorry!
Geeft toch niet en fout is een groot woord :* gewoon even ander inzicht die ik even anders voelde. Niks aan de hand
pi_219216618
En jullie hebben allemaal gelijk

Op zich heb ik altijd al een gebrek aan interesse in relaties en seksualiteit gehad
Nu met de antipsychotica er bovenop is het helemaal weg

Weet je, ik heb me nooit fijn gevoeld in een relatie. Ik verloochen mezelf dan zo.

Mijn vrienden zeggen ook dat ik zo'n ander en meer ontspannen mens ben als ik vrijgezel ben

Ik moet mezelf niet zo gek maken. Lekker alleen zijn en me niet in een vormpje laten drukken die niet past
  Moderator / Redactie FP vrijdag 7 november 2025 @ 19:25:17 #204
Brabo Bastard
pi_219216626
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 19:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

Op zich heb ik altijd al een gebrek aan interesse in relaties en seksualiteit gehad

Weet je, ik heb me nooit fijn gevoeld in een relatie. Ik verloochen mezelf dan zo.

Mijn vrienden zeggen ook dat ik zo'n ander en meer ontspannen mens ben als ik vrijgezel ben

Ik moet mezelf niet zo gek maken. Lekker alleen zijn en me niet in een vormpje laten drukken die niet past
Als jij lekker vrijgezel wil blijven dan doe je dat. Niemand die anders bepaalt. Lekker in je eigen vormpje zitten O+
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:27:11 #205
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219216649
quote:

Accepteer en omarm. Het is jouw leven.

Dat die ander die vragen stelt het niet snapt, tja, fuck them :)
|| justdiggit.org ||
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 19:48:41 #206
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219217003
quote:
Welja, je past prima in het vormpje waar je nu in zit..
pi_219217428
Mailtje van het buurtcentrum
Hoe alles gaat en of ik weer meer wil en kan komen. Ze hebben me wat gemist toen mijn moeder in de kreukels lag

Voel me gezien en gewaardeerd

Sowieso dinsdag haakclubje. En donderdag schilderclubje

En dan eens per maand nog een ander haakclubje

En eens per maand een creatieve workshopavond.

Plus mijn vrijwilligerswerk

Sinds augustus erg weinig geweest. Viel blijkbaar op. Dus aangemeld voor de workshops van november en december
En de clubjes en mijn diensten weer. Ze gaan me vanaf dinsdag weer veel zien *O*
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:18:30 #208
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219217536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoe alles gaat en of ik weer meer wil en kan komen. Ze hebben me wat gemist toen mijn moeder in de kreukels lag

Sowieso dinsdag haakclubje. En donderdag schilderclubje

En dan eens per maand nog een ander haakclubje

En eens per maand een creatieve workshopavond.

Plus mijn vrijwilligerswerk

Sinds augustus erg weinig geweest. Viel blijkbaar op. Dus aangemeld voor de workshops van november en december
En de clubjes en mijn diensten weer. Ze gaan me vanaf dinsdag weer veel zien *O*
Wat fijn dat je afwezigheid opgemerkt wordt O+ Dat is zeker een teken dat je gezien en gewaardeerd wordt O+
|| justdiggit.org ||
  Spellchecker vrijdag 7 november 2025 @ 20:24:20 #209
197773 crew  maily
pi_219217633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

O+ ^O^ _O_
pi_219218400
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 19:48 schreef qltel het volgende:

[..]
Welja, je past prima in het vormpje waar je nu in zit..
Welk vormpje? ;) O-)
:!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie FP vrijdag 7 november 2025 @ 23:39:27 #211
Brabo Bastard
pi_219219068
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 21:42 schreef Sally het volgende:

[..]
Welk vormpje? ;) O-)
EDIT: beetje ongepast gezien de context hier, excuses.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 08-11-2025 08:40:02 ]
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219220539
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wat fijn dat je afwezigheid opgemerkt wordt O+ Dat is zeker een teken dat je gezien en gewaardeerd wordt O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:24 schreef maily het volgende:

[..]
O+ ^O^ _O_
Was wel even een opkikker
pi_219220568
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 21:42 schreef Sally het volgende:

[..]
Welk vormpje? ;) O-)
Denk een hexagram

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 23:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
EDIT: beetje ongepast gezien de context hier, excuses.
Geen excuus nodig :*
pi_219220575
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Denk een hexagram

De 'grap' was, dat jij gewoon in geen enkel vormpje past. Of hóéft!

:P
pi_219220577
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:32 schreef Sally het volgende:

[..]
De 'grap' was, dat jij gewoon in geen enkel vormpje past. Of hóéft!

:P
Weet ik
Maar ik dacht laat ik eens evil zijn O-)

Of iig mijn deelsjoodse uiten
Wat in deze tijd ook als evil wordt gezien.
pi_219222183
Vandaag is een beetje een acceptatie-dagje, een dagje waaruit blijkt waarom ik een wajong heb

Alles heeft een aura en een energie. En het universum probeert met mij te communiceren. De vijf demonen schreeuwen harder dan normaal
Ik snap nog wel, hoe moeilijk ook, dat dit mijn hoofd doet. Alleen dat inzicht kost bakken en bakken met energie.

Plus dat het "de periode van de maand" is, dus super labiel en nergens zin in
Wel een beetje series kijken, beetje gehaakt, beetje Disney's Dreamlight Valley
Als Picnic is geweest, ga ik lekker op de luie stoel, met een laptop op schoot en een boek in de hand
Gezellig de kerstboom aan en kleine lampjes.

En ondertussen met mantra: het is niet echt het is niet echt het is niet echt
pi_219225426
Het leven zie ik even helemaal niet meer zitten -O-
  Moderator / Redactie FP zaterdag 8 november 2025 @ 21:18:23 #218
Brabo Bastard
pi_219225441
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het leven zie ik even helemaal niet meer zitten -O-
:o *;
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219225481
Ik voel me super alleenig
Niemand om even mee te appen
En verdrietig
  Moderator / Redactie FP zaterdag 8 november 2025 @ 21:36:03 #220
Brabo Bastard
pi_219225619
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik voel me super alleenig
Niemand om even mee te appen
En verdrietig
*knuffel geeft*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219225632
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
*knuffel geeft*
Dank je :*

Gelukkig even afleiding zoeken op Fok

En een vriendin appt me net toevallig
  Moderator / Redactie FP zaterdag 8 november 2025 @ 21:38:13 #222
Brabo Bastard
pi_219225642
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je :*

Gelukkig even afleiding zoeken op Fok

En een vriendin appt me net toevallig
Alsof ze het wist O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219225660
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Alsof ze het wist O+
Wilde zelf geen drukke mensen nog meer druk opleggen

Als ik weer een slechte nacht krijg bel ik de crisisdienst
  Moderator / Redactie FP zaterdag 8 november 2025 @ 21:41:32 #224
Brabo Bastard
pi_219225675
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wilde zelf geen drukke mensen nog meer druk opleggen

Als ik weer een slechte nacht krijg bel ik de crisisdienst
Heel verstandig :Y
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219230425
Vandaag is wel een goede dag :) rustig aan, vermaak me wel. Tijdje gehaakt en getekend, nu serietje. Het is immers zondag, rustdag. Plus dat ik gewoon niet zo comfortabel ben door de maandelijkse periekelen

Erg veel zin om morgen naar de opticien te gaan. Leuk een bril uitzoeken. Kijken of ik voor één maand lenzen mee kan krijgen, even kijken of dat met andere medicatie lukt. Met de haldol had ik altijd super droge ogen. Met de clozapine heb ik het idee minder. Dus even een maandje proberen

En verder zie ik wel even wat ik in de stad doen. Gewoon even een andere omgeving en lekker rondkijken denk ik. Geen specifieke plannen. Paar winkeltjes die ik even wil bekijken. Naar het Forum (nee, niet Fok, het Forum is een gebouw waarin de hoofdvestiging van de bibliotheek zit en waar theater, film en dergelijke is. Even helemaal bovenin een muntthee drinken en uitkijken over de stad.

(mijn bieb is niet een officiële bieb, hij heet ook anders, maar ivm anonimiteit noem ik het bieb hier. Het is in functie ook een bibliotheek).

maar goed, eerst nu chillen, beetje laag in energie en morgen (plus komende week) is weer super druk
pi_219242829
Zo, met het goede been uit bed gestapt. Lag er ook al vroeg in, blijkbaar even nodig

Dadelijk naar een haakclubje. Heb ik wel zin in. Even sociaal zijn is goed voor me
Vanavond ook videobellen met een vriendin. Super fijn

Gisteren een mooie bril uitgezocht. Die heeft dezelfde kleur als mijn ogen, wat in mijn beleving mooi staat :)
Nu één a twee weken geduld tot die bril af is

Ben nu al zenuwachtig voor donderdag, de schilderclub waar ik weer heen wil (eerder bij geweest, weggegaan door een slechte sfeer), maar goed... daar blijkt aan gewerkt te zijn, is me verteld (en gevraagd of ik weer het weer een kans wil geven). Alleen ik hoop niet dat ik weer zo snel mogelijk weg wil omdat ik me emotioneel onveilig voel. Al is het nu eerst het haakclubje, morgen een vrije dag en dan zien we wel weer
pi_219243739
Zoveel geluid daar
Het buurtcentrum wordt verbouwd en ik trek de herrie niet.
Heb het maar een uur volgehouden... en met verbouwgeluiden is dat al veel

Ze vonden het knap dan me _O-

Rusten nu
Misschien later nog creatief, alleen nu eerst thee en koffie drinken

Heb geen zin in knutselen. Ben nogal extreem overprikkeld
pi_219246981
Hm... ik was met iemand aan het praten over mijn vader. Hij was transgender en iemand vroeg zijn naam. En heel genant... ik weet niet eens de naam van mijn vader. En ik weet ook niet eens hoe oud hij was toen hij suïcide pleegde

Hij heeft me misbruikt vanaf baby af aan, was eigenlijk altijd onder invloed van drugs en vaak psychotisch en vaak agressief.

Dus ook geen reden om me te verdiepen in zijn leven

Alleen ik voel me bevreemd dat ik zulke dingen niet eens weet. Ook geen dingen om aan mijn moeder te vragen

Raar
  woensdag 12 november 2025 @ 09:40:45 #229
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219249679
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

Dus ook geen reden om me te verdiepen in zijn leven

Alleen ik voel me bevreemd dat ik zulke dingen niet eens weet. Ook geen dingen om aan mijn moeder te vragen

Raar
Soms maakt alles weten niet gelukkig.
pi_219250102
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Soms maakt alles weten niet gelukkig.
Het voelt alleen raar dat ik geen idee heb hoe hij heette en hoe oud hij was toen hij stierf.

Behalve nare herinneringen weet ik niks van hem
  woensdag 12 november 2025 @ 11:26:25 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219250240
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het voelt alleen raar dat ik geen idee heb hoe hij heette en hoe oud hij was toen hij stierf.

Geen enkel lijntje meer met zijn kant van de familie?

Ik heb zelf wel een beetje gedaan aan stamboomonderzoek. En dan kwam ik bijv. achter een naam omdat ik in een krantenarchief een rouwadvertentie vond van een overleden ouder waar dan de kinderen plus aanhang genoemd stonden.

Dus als je een opa of oma weet, met een jaartal en/of plaatsnaam…
pi_219250324
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Geen enkel lijntje meer met zijn kant van de familie?

Ik heb zelf wel een beetje gedaan aan stamboomonderzoek. En dan kwam ik bijv. achter een naam omdat ik in een krantenarchief een rouwadvertentie vond van een overleden ouder waar dan de kinderen plus aanhang genoemd stonden.

Dus als je een opa of oma weet, met een jaartal en/of plaatsnaam…
Ik weet helemaal niks... Geen namen, geen geboortedata, geen geboorteplaats... Ik weet niet in welke stad mijn ouders elkaar hebben leren kennen... Ik heb nul komma nul informatie. Volgens mij is er geen eens een foto van hem
En het is niet iets dat bespreekbaar is. En stel dat het wel bespreekbaar zou zijn, moet ik dan zoeken op de naam voor of na de transitie.

Het is een vreemd idee... denk dat ik het ook even vrijdag met de psych bespreek. Het houdt me bezig.

Wel grappig, de relatie tussen mijn ouders is net zo ontstaan als dat met mijn exen: je schrikt dat iemand je leuk vindt, en gaat daarom een relatie aan (terwijl zij voorkeur heeft voor vrouwen). Toen raakte ze per ongeluk zwanger en kwam mijn broer. Een kind alleen vonden ze zielig, dus toen kwam ik.

(al heeft zij wel leuke relaties met vrouwen gehad. Leuke relaties is niet iets dat ik ken)

Ik heb geen flauw idee waarom ik ineens hier zo mee bezig ben :? alleen denk ineens na over zulke dingen
  woensdag 12 november 2025 @ 11:46:42 #233
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219250379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik weet helemaal niks... Geen namen, geen geboortedata, geen geboorteplaats... Ik weet niet in welke stad mijn ouders elkaar hebben leren kennen... Ik heb nul komma nul informatie. Volgens mij is er geen eens een foto van hem
En het is niet iets dat bespreekbaar is. En stel dat het wel bespreekbaar zou zijn, moet ik dan zoeken op de naam voor of na de transitie.

Het is een vreemd idee... denk dat ik het ook even vrijdag met de psych bespreek. Het houdt me bezig.

Wel grappig, de relatie tussen mijn ouders is net zo ontstaan als dat met mijn exen: je schrikt dat iemand je leuk vindt, en gaat daarom een relatie aan (terwijl zij voorkeur heeft voor vrouwen). Toen raakte ze per ongeluk zwanger en kwam mijn broer. Een kind alleen vonden ze zielig, dus toen kwam ik.

(al heeft zij wel leuke relaties met vrouwen gehad. Leuke relaties is niet iets dat ik ken)

Ik heb geen flauw idee waarom ik ineens hier zo mee bezig ben :? alleen denk ineens na over zulke dingen
Als het jou onrust geeft, en je denkt dat wat meer over je vader te weten te komen je wat rust kan brengen, dan vooral doen. Maar waak ervoor dat het je niet juist meer onrust gaat geven :*
|| justdiggit.org ||
  woensdag 12 november 2025 @ 11:47:19 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219250384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ingeving.

Als je inlogt met DigiD bij Mijn Overheid, dan ga je naar identiteit, dan persoonsgegevens, dan tabblad familie. Als het goed is staan daar je ouders.
pi_219250487
Oké, dat had ik niet moeten doen _O-
Heb idd even op Mijn Overheid gekeken (dank je wel @Lienekien ! Goed advies, ineens wat informatie)

Oké, hij komt uit Vlissingen
Hij was een jaar ouder dan mijn moeder

Wat apart is, hij was transgender, maar stond daar als man ingeschreven

Ik heb een rare knoop in mijn borst en wil huilen. Enkel omdat ik een naam weet? Wat maakt dit kleine beetje informatie nou uit? Een naam, een geboortedatum en een geboorteplaats.

Beetje dat een monster een beetje mens is of zo? Dat ik met menselijke informatie ik hem niet meer als monster mag aanzien.
Terwijl door hem ben ik uit huis geplaatst, door hem ben mishandeld en misbruikt. Ik heb zijn psychoses aan moeten zien, ik heb hem drugs zien spuiten en zichzelf zien branden. Het is voor mijn gevoel een monster, ik heb maar één positieve herinnering aan mijn vader (namelijk dat hij me in de kringloop zo'n beetje alles liet kopen wat ik leuk vond). Voor de rest...

Ik ben in de war. Voel me ergens schuldig en slecht.
Even maar een kopje thee drinken en rustig worden

Bizar dit
  Spellchecker woensdag 12 november 2025 @ 12:08:53 #236
197773 crew  maily
pi_219250517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb idd even op Mijn Overheid gekeken (dank je wel @:Lienekien ! Goed advies, ineens wat informatie)

Ik heb een rare knoop in mijn borst en wil huilen.
Enkel omdat ik een naam weet? Wat maakt dit kleine beetje informatie nou uit? Een naam, een geboortedatum en een geboorteplaats.

Beetje dat een monster een beetje mens is of zo? Dat ik met menselijke informatie ik hem niet meer als monster mag aanzien.
Terwijl door hem ben ik uit huis geplaatst, door hem ben mishandeld en misbruikt. Ik heb zijn psychoses aan moeten zien, ik heb hem drugs zien spuiten en zichzelf zien branden. Het is voor mijn gevoel een monster, ik heb maar één positieve herinnering aan mijn vader (namelijk dat hij me in de kringloop zo'n beetje alles liet kopen wat ik leuk vond). Voor de rest...

Bizar dit
Huil maar gerust. Het zal je hopelijk een beetje opluchten O+
  woensdag 12 november 2025 @ 12:33:02 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219250679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb idd even op Mijn Overheid gekeken (dank je wel @:Lienekien ! Goed advies, ineens wat informatie)

Ik heb een rare knoop in mijn borst en wil huilen. Enkel omdat ik een naam weet? Wat maakt dit kleine beetje informatie nou uit? Een naam, een geboortedatum en een geboorteplaats.

Bizar dit
Schuldig en slecht hoeft niet. Echt niet.

Het zal een reden hebben dat het bij je boven kwam en het is begrijpelijk dat je in de war raakt van alles wat nu in je opkomt. Is dit iets in je proces waar je nu aan toe bent of toch niet? Zet het op je lijstje en bespreek het.

Het kan trouwens best zijn dat hij transgender was in een tijd dat je dit nog niet kon laten wijzigen in de basisadministratie. Of hij heeft nooit dat verzoek gedaan.
  woensdag 12 november 2025 @ 13:44:26 #238
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219251112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Persoonlijk; als ik zou meemaken net als wat jij hebt meegemaakt, dan wilde ik niets over die rotzak weten.
pi_219251698
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 12:08 schreef maily het volgende:

[..]
Huil maar gerust. Het zal je hopelijk een beetje opluchten O+
Lukt niet echt ... zit opgekropt en weigert eruit te komen

quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 12:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Schuldig en slecht hoeft niet. Echt niet.

Het zal een reden hebben dat het bij je boven kwam en het is begrijpelijk dat je in de war raakt van alles wat nu in je opkomt. Is dit iets in je proces waar je nu aan toe bent of toch niet? Zet het op je lijstje en bespreek het.

Het kan trouwens best zijn dat hij transgender was in een tijd dat je dit nog niet kon laten wijzigen in de basisadministratie. Of hij heeft nooit dat verzoek gedaan.
Ja... ik weet niet zo goed waarom.
Het staat op de bespreeklijst. Eigenlijk weet ik niet of dit random nieuwsgierigheid is of dat iets het triggerde en waarom? Maakt ook weinig uit

En misschien wel, het was in het begin van de jaren negentig.
(waar doe ik moeilijk over, zolang geleden)

Maar goed, zoals Elsa zingt: Let is go

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:44 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Persoonlijk; als ik zou meemaken net als wat jij hebt meegemaakt, dan wilde ik niets over die rotzak weten.
Ja... misschien...
  woensdag 12 november 2025 @ 18:54:03 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219252724
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Lukt niet echt ... zit opgekropt en weigert eruit te komen
[..]
Ja... ik weet niet zo goed waarom.
Het staat op de bespreeklijst. Eigenlijk weet ik niet of dit random nieuwsgierigheid is of dat iets het triggerde en waarom? Maakt ook weinig uit

En misschien wel, het was in het begin van de jaren negentig.
(waar doe ik moeilijk over, zolang geleden)

Maar goed, zoals Elsa zingt: Let is go
[..]
Ja... misschien...
Wat je triggerde maakt uiteindelijk niet uit. Het is blijkbaar iets waar je nog wat mee moet. Goed dat je het dus met je psych gaat bespreken :*

Bekijk dan ook samen of je dat nu aan moet gaan, of even moet parkeren. Er is al zoveel gaande in je leven :*
|| justdiggit.org ||
  woensdag 12 november 2025 @ 18:54:17 #241
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219252727
@ChildoftheStars , Zoals hier al eerder is gezegd; misschien vind je meer via een stamboomonderzoek? Zo hoef je ook geen mensen te vragen naar informatie.
pi_219258548
Heb mezelf totaal uitgeput vandaag

Wil slapen

Morgen het concept vader bespreken met de psych
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 november 2025 @ 18:56:50 #243
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219258564
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb mezelf totaal uitgeput vandaag

Wil slapen

Morgen het concept vader bespreken met de psych
Op tijd in bed dan, morgen weer uitgerust op en in conclaaf met de psych..
pi_219258583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:56 schreef qltel het volgende:

[..]
Op tijd in bed dan, morgen weer uitgerust op en in conclaaf met de psych..
Om acht uur, misschien half negen, ga ik lezen in bed
pi_219259029
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Goed voor jezelf zorgen en rust pakken
  Spellchecker donderdag 13 november 2025 @ 20:05:56 #246
197773 crew  maily
pi_219259513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Welterusten! O+ :W
pi_219259659
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:05 schreef maily het volgende:

[..]
Welterusten! O+ :W
Dank je
Sla de laptop dicht
Schrob mijn tanden
En ga mandje of de kribbe of het nestje of hoe je het ook noemen wilt in
pi_219261896
Uiteindelijk ging om half negen de lamp uit en was ik ook bijna direct weg
Werd alleen wel wakker van de beving

Dadelijk ga ik naar de psych. Zie er erg tegenop. 'k Had d'r al geappt over het vader-gedoe. En ik voel me super stom, maar goed... dat gaan we straks bespreken

Hopelijk heb ik wat creatieve energie vanmiddag
De laatste dagen niet echt tijd en energie voor mijn hobbykamer gehad. Als ik thuis kom gaat het huispak aan en lekker chillen tot maandag
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 november 2025 @ 09:58:30 #249
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219262441
Superstom? Met alles wat je hebt meegemaakt in je leven? Volgens mij valt dat wel mee. Maar goed, het is een gevoel, daar doe je niets aan.

Veel succes straks!
pi_219263267
Volgende week een traumabehandelweek

Paar keer diepe paniekaanvallen tijdens de sessie vandaag

Ben uitgeput voor nu
pi_219263385
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgende week een traumabehandelweek

Paar keer diepe paniekaanvallen tijdens de sessie vandaag

Ben uitgeput voor nu
EMDR?
.
pi_219263397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:45 schreef r_one het volgende:

[..]
EMDR?
Jep... alweer

nu het weekend overleven. Volgende week elke dag hulpverlening

Ik heb maar één doel voor die weekend; mezelf geen pijn doen. En dat wordt een hele pittige.

Nu maar na de lunch wat hobby doen, als dat tenminste een beetje gaat
pi_219264065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Jep... alweer

nu het weekend overleven. Volgende week elke dag hulpverlening

Ik heb maar één doel voor die weekend; mezelf geen pijn doen. En dat wordt een hele pittige.

Nu maar na de lunch wat hobby doen, als dat tenminste een beetje gaat
Sterkte - het is niet niks wat je hebt meegemaakt.
Wel fijn dat er elke dag iemand komt tijdens de week van de traumabehandeling.

(edit: wat mij betreft is de term 'alweer' ook niet helemaal op z'n plek. Er zijn soms veel meer sessies nodig aan EMDR - heb er zelf ook al tig mee gemaakt, en kan nu inmiddels wéér voor 1 van mijn trauma's, denk ik wel eens)

En... blijf praten, blijf hier komen, als het jou afleiding brengt van wat niet goed voor je is.
Schaam je niet dat je even lekker gaat chillen. Dat heb je nodig. Dat zegt je lijf.
Dus je hoeft (in elk geval van mij niet, hoor ;) ) niet steeds wat creatiefs ... te doen...

(als je mijn accenten en beklemtoning begrijpt ;) :* )

ONT-spannen is ook belangrijk :Y (dat was er één die ik mocht leren :P - maar ik wil dat moeten afschaffen, zeg maar :+ :@ :P )
pi_219264209
@Sally dank je wel :*

Reageer straks even
Net appte mijn broer en dat is even de druppel

Even die telefoon aan de kant

Sorry
pi_219264252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:Sally dank je wel :*

Reageer straks even

Sorry
Snap je, geen verontschuldigingen nodig - en ook geen uitleg. Wilde je een hart onder de riem steken met mijn vorige post :*

Knuffellllll *; *; *;
🧸🧸🧸🧸🧸

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 14-11-2025 14:06:05 (typo) ]
pi_219264272
quote:

Laat je niet weer 20 euro uit je zak kloppen he ;)

(bijna Sinterklaas, kerst, verjaardag, whatever)

SPOILER
.
  Spellchecker vrijdag 14 november 2025 @ 14:25:13 #257
197773 crew  maily
pi_219264757
quote:
@:Sally dank je wel :*

Reageer straks even

Sorry
Nixte sorry!

Sowieso kut als hij iets van zich laat horen maar dan ook net precies nu. :(
pi_219265253
@Sally
Dank je wel :* O+ en een hele dikke knuffel voor jou!

Dat is ook wel nodig, elke dag even iemand, want ik sta te wankelen
Het voelt als alweer, ik heb inmiddels wel meer dan 150 sessies EMDR gehad. En het begin frustrerend te worden. Ik weet niet waaraan het ligt

En het creatief zijn, nope... lukt niet. Twee tekeningetjes gemaakt en toen appte mijn broer. De koek was direct op. Terwijl ik zo'n leuk idee had

Maar soit, het zit er echt even niet in

Wat het opzoeken van een naam kan teweegbrengen zeg

@r_one
Hij krijgt niks van me. Begrijp alleen niet wat hij van me wilde :?
Nooit neemt hij zo maar contact met me op. Er gaat hier wat achterweg komen, alleen ik weet nog niet wat. En dat is eng

@maily
Het is gewoon een vervelende vent
pi_219265310
Weet je, mijn vader had ook heel erg veel trauma
Mijn moeder ook

En ergens, hier gaan jullie het niet mee eens zijn, maar vind ik dat ik er een soort rekening mee moet houden. Mijn ouders konden er niks aan doen. Ze wisten niet beter

Dat is ook de reden dat ik absoluut geen kinderen wil. Ik weet 100% zeker dat ik ze zou mishandelen uit onvermogen. Als ik een kind hoor jengelen, drammen of huilen is mijn eerste gedachte "waarom geef je het niet even een klap" en als dat je eerste ingeving is als je een kind hoort dat zich even "lastig" gedraagt (let wel, gedragen he, ik zeg niet dat het kind lastig is), dan moet je geen kinderen willen.

Net zoals ik op Fok heb geleerd dat het blijkbaar abnormaal is wanneer er politie komt als er ruzie is tussen mensen. Bij Bureau Utrecht was er een situatie die in mijn beleving volledig een kwestie van overreactie was, bleek men hier shockerend te vinden. En ik snap het nog steeds eigenlijk niet

En zo zijn en archiefkasten vol met verkniptheid in mijn hoofd
Ze zeggen altijd I am Damaged, not broken
Ik denk wel dat ik gebroken ben en ik vraag me nu oprecht af of ik wel gerepareerd kan worden. Op dit moment heb ik even geen moed meer en ben ik niet dapper en sterk en dat soort dingen.
pi_219265522
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn moeder ook

En ergens, hier gaan jullie het niet mee eens zijn, maar vind ik dat ik er een soort rekening mee moet houden. Mijn ouders konden er niks aan doen. Ze wisten niet beter

Dat is ook de reden dat ik absoluut geen kinderen wil. Ik weet 100% zeker dat ik ze zou mishandelen uit onvermogen. Als ik een kind hoor jengelen, drammen of huilen is mijn eerste gedachte "waarom geef je het niet even een klap" en als dat je eerste ingeving is als je een kind hoort dat zich even "lastig" gedraagt (let wel, gedragen he, ik zeg niet dat het kind lastig is), dan moet je geen kinderen willen.

Net zoals ik op Fok heb geleerd dat het blijkbaar abnormaal is wanneer er politie komt als er ruzie is tussen mensen. Bij Bureau Utrecht was er een situatie die in mijn beleving volledig een kwestie van overreactie was, bleek men hier shockerend te vinden. En ik snap het nog steeds eigenlijk niet

Ik denk wel dat ik gebroken ben en ik vraag me nu oprecht af of ik wel gerepareerd kan worden. Op dit moment heb ik even geen moed meer en ben ik niet dapper en sterk en dat soort dingen.
je ouders hebben hun trauma doorgegeven aan jou
en jij bent zoals veel kinderen heel trouw aan je ouders

daar kan ik wat van vinden, maar is niet iets waar jij wat aan kan doen.
je bent zoals je bent
met al je mooie kanten en onvolkomenheden

en je gevoel van gebroken is volledig begrijpelijk
ik hoop dat je ergens nog wat lijm vandaan kunt toveren om jezelf weer een beetje op te bouwen :* :* :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219265671
Ik wil je gewoon even een hele dikke knuffel sturen @ChildoftheStars !
  vrijdag 14 november 2025 @ 18:43:40 #262
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219266471
quote:
Mijn moeder ook

Mooie, eerlijke post.
pi_219266572
quote:
Mijn moeder ook

Veel herkenningspunten, en ik snap je dan ook volledig.
(op 1 ding na, dan: als ik je goed begrijp tussen de regels door was er bij jouw situaties wel gewoon (en vaak?) politie als er ruzie is?)

Ik heb zelf (om ongeveer dezelfde redenen) ook nooit kinderen gewild - nog steeds niet en heb ze ook niet. En nu kan het niet meer ;)

SPOILER
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:35:30 #264
364037 ChildoftheStars
pi_219268238
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2025 16:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
je ouders hebben hun trauma doorgegeven aan jou
en jij bent zoals veel kinderen heel trouw aan je ouders

daar kan ik wat van vinden, maar is niet iets waar jij wat aan kan doen.
je bent zoals je bent
met al je mooie kanten en onvolkomenheden

en je gevoel van gebroken is volledig begrijpelijk
ik hoop dat je ergens nog wat lijm vandaan kunt toveren om jezelf weer een beetje op te bouwen :* :* :*
O+

Weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen.
Dat loyaal zijn is ook besproken vandaag. Het hoort erbij.
Pijnlijk; het is ook een vorm van liefde en die wil ik niet voelen

Die lijm probeer ik morgen wel uit ;) Nu vooral de scherven bij elkaar zien te krijgen

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 16:24 schreef Scriptascripta het volgende:
Ik wil je gewoon even een hele dikke knuffel sturen @:ChildoftheStars !
Lief :* dank je wel O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:02 schreef Sally het volgende:

[..]
Veel herkenningspunten, en ik snap je dan ook volledig.
(op 1 ding na, dan: als ik je goed begrijp tussen de regels door was er bij jouw situaties wel gewoon (en vaak?) politie als er ruzie is?)

Ik heb zelf (om ongeveer dezelfde redenen) ook nooit kinderen gewild - nog steeds niet en heb ze ook niet. En nu kan het niet meer ;)

SPOILER
Ik gun je door herkenning niet -O- ben je te lief voor

Ik weet niet of het vaak was, maar de politie is wel bij ons thuis geweest

Soms is geen kinderen krijgen het liefste dat je voor een kind kan doen
http://onbegrijpelijkewonderwereld.blogspot.com/
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:38:35 #265
364037 ChildoftheStars
pi_219268297
Mijn lijf wel naar bed en mijn hoofd is te bang om in het donker te gaan liggen

Het is nog vroeg, gelukkig, maar sinds de zoektocht één en al nabeleving en herinneringen
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 november 2025 @ 21:49:19 #266
Brabo Bastard
pi_219268492
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het is nog vroeg, gelukkig, maar sinds de zoektocht één en al nabeleving en herinneringen
*knuffel en aai over de bol geeft*
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker vrijdag 14 november 2025 @ 21:58:09 #267
197773 crew  maily
pi_219268632
quote:

lieverd doe een lampje aan ......

kun je nog iemand bellen om je zorgen te bespreken?

of wil je het hier nog kwijt?
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:24:19 #268
62881 r_one
R1
pi_219268997
quote:

Misschien toch maar een pammetje? :{w
.
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:35:41 #269
364037 ChildoftheStars
pi_219269110
Geen pam... wil controle hebben.

Ik ga zo maar liggen
Lampje aan is een goede

En eventueel de crisisdienst als het niks wordt
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 november 2025 @ 22:49:04 #270
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219269283
Lampje aan lijkt me heel goed voor je. Hopelijk slaap je goed. Welterusten!

(We hebben geen knuffel-emoji hier (of ik kijk er overheen), maar ik wil je toch een virtuele knuffel geven. Bij deze een knuffel)
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:51:37 #271
62881 r_one
R1
pi_219269300
Ik ben niet zo knuffelig met vreemden maar is een welgemeend "sterkte meid!" ook goed? :@
.
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:56:20 #272
49243 Sally
pi_219269319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik gun je door herkenning niet -O- ben je te lief voor
Laat ik voorop stellen dat er bij ons thuis vééééél minder erge dingen zijn gebeurd dan bij jou. Maar wel veel ruzies tussen mijn ouders. En ik kon maar niet opschieten met mijn vader.

(spoiler want persoonlijk)
SPOILER
quote:
Ik weet niet of het vaak was, maar de politie is wel bij ons thuis geweest

Soms is geen kinderen krijgen het liefste dat je voor een kind kan doen
Ik heb al sinds ik 9 jaar oud ben de overtuiging dat ik geen kinderen wilde. Ik heb ze nu dus nog steeds niet.
Ook al zei een tante (en dochter van haar die ouder was dan ik) toen ik 12 was: "Ach, wacht maar af, tot je ouder bent..."

Nou, niet dus.

SPOILER
Ik hoop dat je een beetje kunt slapen :*
*insert het beertje-knuffeltje wat ik op de telefoon kan maken ;) *

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-11-2025 00:51:34 (typo) ]
  vrijdag 14 november 2025 @ 23:54:50 #273
504843 Masberum
pi_219269606
Ik vind het goed van je dat je geen kinderen wil als je weet dat je ze waarschijnlijk zou mishandelen.

Zoiets maakt je naar mijn idee een sterk persoon. Genoeg mensen drinken alcohol, gaan dan alsnog auto rijden met alle mogelijke gevolgen van dien om maar een voorbeeld te noemen. Zij zijn niet sterk genoeg om dan niet in de auto te stappen en het zo rationeel te beredeneren zoals jij het wel kan.

Dat zegt mij dat je intelligent bent.

quote:

Misschien helpt het als je het wel begrijpt? Ik ken de situatie niet. Kan je aangeven waarom de politie kwam? En waarom je het als een overreactie ervaarde?

Zelf zou ik niet willen spreken van verkniptheid in je hoofd. Op die manier maak je het voor jezelf ook al extra negatief zoals ik ernaar kijk. Je kan jezelf uiten, aangeven wat er aan de hand is, maar praten over jezelf op die manier is denk ik niet goed/nuttig. Als je zulke dingen zelf zegt en herhaalt heeft dat naar mijn idee geen gunstig effect.

En jezelf uiten is prima naar mijn idee, maar ik zou zeggen hou het feitelijk. Je hebt bepaalde diagnoses.. geen reden om te zeggen dat je 'verknipt' bent. Dan maak je het voor jezelf erger.

En zoals ik ernaar kijk hoef je geen moed te hebben. Of dapper te zijn. Maar ik begrijp dat andere mensen dat zeggen. Ze willen dat je een beter leven krijgt. En dat wenst iedereen denk ik wel, omdat je een erg aardig en puur persoon bent. Je pest ook geen andere mensen ofzo, je bent gewoon een heel goed persoon zoals ik ernaar kijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Masberum op 15-11-2025 00:09:36 ]
  zaterdag 15 november 2025 @ 08:22:09 #274
412056 CruzerXtreme
pi_219270488
lijkt me dat je ouders vergeven de volgende stap in je leven is om verder te kunnen gaan

veel sterkte gewenst
  zaterdag 15 november 2025 @ 10:45:45 #275
364037 ChildoftheStars
pi_219271380
Dank jullie wel O+ voor alle lieve woorden en steun... Jullie zijn belangrijk voor me
Dikke knuffel voor iedereen, behalve @r_one ;) jij krijgt een hand met dank je wel ;) (sorry even grapje moet kunnen)

Ik reageer even op alles in dit bericht hoor! Sorry als ik wat vergeet :) Jullie zijn echt super lief

Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen. Wel nachtmerries, maar goed... ik heb geslapen. De motivatie om te gaan slapen is ver te zoeken. Dus we doen het maar op discipline

En ( @Sally ) niet vergelijken! Levens zijn slecht tot niet te vergelijken. Wat de een als heftig ziet, is voor de ander gewoon. Ik ben gewoon wat onaardigheden gewend ;)

Verknipt zeg ik omdat ik al heel mijn leven in de psychiatrie rondhuppel en het blijft moeilijk en crisissen en ellende. Natuurlijk heb ik goede momenten, ook veel slecht. Dus ja, ik ben wel een beetje verpest. Het is niet een waardeoordeel, maar een gegeven.
Het woord beschadigd is voor mijn gevoel een understatement.

Wat wel interessant is, mijn familie heb ik allang vergeven. De psych wil juist dat ik wat minder vergevingsgezind ben. Dat ik eens echt boos word op hen en niet op mezelf. De "het is logisch dat ik zo behandeld ben" moet eruit.
Volgens de psych ben ik wel verder gegaan, maar moeten sommige traumadingetjes wat aandacht krijgen

Hopelijk heb ik op jullie allemaal en alles zo gereageerd. Nogmaals dank jullie wel. Mijn hoofd zit nu gewoon vol en emoties hoog. Dus een beetje warrig. Als ik wat vergeten ben was dat niet expres
  zaterdag 15 november 2025 @ 11:23:50 #276
412056 CruzerXtreme
pi_219271628
niet eens de naam van je vader kennen, lijkt me niet dat je hem vergeven hebt
er zullen nog wel zaken spelen op een meer onbewust niveau die af en toe de bovenhand nemen, ik denk dat je sterk genoeg bent om daar mee te dealen

veel rust en een klaar hoofd gewenst!
  Spellchecker zaterdag 15 november 2025 @ 11:36:25 #277
197773 crew  maily
pi_219271676
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

---knip---
Je boekt wel vooruitgang dus!
Ook al is het met ministapjes.

O+ ^O^

(Edit: foute smiley)

[ Bericht 30% gewijzigd door maily op 15-11-2025 11:50:09 ]
  zaterdag 15 november 2025 @ 11:55:55 #278
49243 Sally
pi_219271759
quote:
Dank jullie wel O+ voor alle lieve woorden en steun... Jullie zijn belangrijk voor me
Dikke knuffel voor iedereen, behalve @:r_one ;) jij krijgt een hand met dank je wel ;) (sorry even grapje moet kunnen)

Ik reageer even op alles in dit bericht hoor! Sorry als ik wat vergeet :) Jullie zijn echt super lief

Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen. Wel nachtmerries, maar goed... ik heb geslapen. De motivatie om te gaan slapen is ver te zoeken. Dus we doen het maar op discipline
quote:
En ( @:Sally ) niet vergelijken! Levens zijn slecht tot niet te vergelijken. Wat de een als heftig ziet, is voor de ander gewoon. Ik ben gewoon wat onaardigheden gewend ;)
Ik dacht dat jij het jouwe met het mijne vergeleek, dus dat """"""misverstand""""" wilde ik dan weer even uit de weg ruimen ;) :*

Nogmaals een O+ onder jouw riem van mij en dank voor die van jou onder mijn riem!
  zaterdag 15 november 2025 @ 20:48:04 #279
504843 Masberum
pi_219274870
quote:
Dikke knuffel voor iedereen, behalve @:r_one ;) jij krijgt een hand met dank je wel ;) (sorry even grapje moet kunnen)

Verknipt zeg ik omdat ik al heel mijn leven in de psychiatrie rondhuppel en het blijft moeilijk en crisissen en ellende. Natuurlijk heb ik goede momenten, ook veel slecht. Dus ja, ik ben wel een beetje verpest. Het is niet een waardeoordeel, maar een gegeven.
Het woord beschadigd is voor mijn gevoel een understatement.

Bedankt voor je reactie op iedereen, erg netjes :) Ik wou aangeven dat het zoals ik ernaar kijk geen gegeven is.

Bedoel als iemand bijvoorbeeld dom is dan kan je zeggen dat die persoon een minder hoog IQ heeft of je kan zeggen dat hij debiel is. Nogal een verschil, ook voor die persoon zelf hoe mensen die persoon benaderen.

Als ik dan lees dat jij jezelf verknipt noemt bijvoorbeeld dan krijg ik een beetje datzelfde gevoel. Voor mij lijkt het alsof je jezelf wat extra hard aanpakt door zo over jezelf te praten.. Wou dat alleen aankaarten, hoe je over jezelf praat maakt denk ik wel uit ook voor hoe je naar jezelf kijkt.

Of vanuit een ander idee gezien: een psycholoog gaat nooit zeggen tegen een cliënt dat die persoon verknipt is. Omdat het niet professioneel woordgebruik is natuurlijk maar lijkt me ook omdat het onnodig beledigend is en niks helpt.. juist averechts werkt..

[ Bericht 6% gewijzigd door Masberum op 15-11-2025 20:55:24 ]
  zaterdag 15 november 2025 @ 21:39:31 #280
364037 ChildoftheStars
pi_219275350
Crisis
Net de crisisdienst gebeld
Afspraken:
• veilige plek
• afleiding
• bij de meds en alcohol weg blijven en geen scherpe voorwerpen in de buurt
• rustiger? Douchen en één pammetje en liggen op bed

Lukt dit over een uur nog niet? Opnieuw bellen

Kan ik een OD of AM niet langer tegenhouden direct bellen. Word ik nog destructieve direct bellen

Op mijn veilige plek blijven is een uitdaging nu

@Masberum reageer morgen even op je. Excuus
  zaterdag 15 november 2025 @ 22:01:38 #281
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219275511
Neem even een stap terug en adem in en uit.

Ik weet dat dat simpel klinkt maar het helpt soms wel. Jij bent in controle.

Knuffels voor jou omdat je je slecht voelt!
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zaterdag 15 november 2025 @ 23:28:29 #282
504843 Masberum
pi_219276153
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 21:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Crisis
Afspraken:
• veilige plek
• afleiding

Kan ik een OD of AM niet langer tegenhouden direct bellen. Word ik nog destructieve direct bellen

@:Masberum reageer morgen even op je. Excuus
Ja ik reageer soms weken niet op iemand, is geen verplichting om te reageren, maar knap dat je het zelfs in zo'n noodsituatie nog kan melden. Hoop het beste voor je, jammer om te horen dat je het nu extreem moeilijk hebt
  zaterdag 15 november 2025 @ 23:34:26 #283
495039 Cupfighter
pi_219276195
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 21:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Crisis
Afspraken:
• veilige plek
• afleiding

@:Masberum reageer morgen even op je. Excuus
Sterkte en knuf
Goed gehandeld
  zondag 16 november 2025 @ 13:18:18 #284
364037 ChildoftheStars
pi_219278140
*;

ik ga niet lekker
Gisteren bezoek was fijn, daarna ingestort
Uhm... weet niet zo goed hoe het nu gaat
niks lukt
morgen weer een dag. Dan begeleider en vrijwilligerswerk
  Spellchecker zondag 16 november 2025 @ 15:52:42 #285
197773 crew  maily
pi_219279195
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 13:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
*;

ik ga niet lekker
niks lukt
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 16 november 2025 @ 16:38:27 #286
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219279548
quote:
*;

ik ga niet lekker
niks lukt
Gewoon laten gaan zoals het gaat, vanavond lekker op tijd in je bed en morgen gaat alles vast weer beter.. O+
  zondag 16 november 2025 @ 20:37:49 #287
495039 Cupfighter
pi_219281259
quote:
*;

ik ga niet lekker
niks lukt
En als het niet lukt om vrijwilligerswerk te doen omdat het niet lekker gaat denk dan aan jezelf
  dinsdag 18 november 2025 @ 11:51:19 #288
364037 ChildoftheStars
pi_219290937
Mijn hart is een beetje in stukken gescheurd.
Nu ben ik heel erg moe
En ik mag geen pam nemen deze week

Misschien zo een dutje of tekenen
Iets ter afleiding
  Spellchecker dinsdag 18 november 2025 @ 12:06:21 #289
197773 crew  maily
pi_219291022
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 20:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En als het niet lukt om vrijwilligerswerk te doen omdat het niet lekker gaat denk dan aan jezelf
Het heet niet voor niks VRIJWILLIGERSwerk :Y
  Spellchecker dinsdag 18 november 2025 @ 12:06:51 #290
197773 crew  maily
pi_219291024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn hart is een beetje in stukken gescheurd.
Nu ben ik heel erg moe
En ik mag geen pam nemen deze week

Misschien zo een dutje of tekenen
Iets ter afleiding
*;
  dinsdag 18 november 2025 @ 12:09:30 #291
364037 ChildoftheStars
pi_219291041
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 12:06 schreef maily het volgende:

[..]
Het heet niet voor niks VRIJWILLIGERSwerk :Y
Ben gisteren wel gegaan
Samen met een collega met onze kinderboeken bezig en reclamefoto's schieten. Vond ik het leuk. Sorteren op genre, leeftijd en ook kleur e.d. Ondertussen even afleidend gekeuvel

Deze week mag ik verder geen dingen doen naast de therapie. Wel jammer. Straks ook maar de schilderclub appen, workshop van morgen gisteren al gemaild...

En nu maar even bedenken wat ik zo ga doen...
  dinsdag 18 november 2025 @ 16:10:52 #292
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219291677
Je werkt heel hard aan jezelf en handelt steeds goed. Hoop dat er snel weer wat meer lucht komt. Misschien wat puzzelen?
  dinsdag 18 november 2025 @ 16:12:42 #293
364037 ChildoftheStars
pi_219291694
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:10 schreef StevenHyde het volgende:
Je werkt heel hard aan jezelf en handelt steeds goed. Hoop dat er snel weer wat meer lucht komt. Misschien wat puzzelen?
Dank je wel O+ :*

Puzzelen is idd altijd lekker

Uiteindelijk heb ik een uurtje geslapen en daarna een tekening gemaakt die mislukte. En even miniatuurbouw

Nu mag ik onderuit.

Moet energie verzamelen voor morgen
  dinsdag 18 november 2025 @ 16:15:58 #294
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219291716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel O+ :*

Puzzelen is idd altijd lekker

Uiteindelijk heb ik een uurtje geslapen en daarna een tekening gemaakt die mislukte. En even miniatuurbouw

Nu mag ik onderuit.

Moet energie verzamelen voor morgen
Fijn dat je zoveel hobby's hebt en zo te lezen ook geduld. Je mag blij zijn met jezelf, ookal is dat moeilijk. Veel mensen hier vinden dat je het goed doet en gunnen je het beste
  dinsdag 18 november 2025 @ 18:42:21 #295
364037 ChildoftheStars
pi_219292507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:15 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Fijn dat je zoveel hobby's hebt en zo te lezen ook geduld. Je mag blij zijn met jezelf, ookal is dat moeilijk. Veel mensen hier vinden dat je het goed doet en gunnen je het beste
Een heleboel zegeningen dus O+
En daar ben ik me terdege bewust van :)
  woensdag 19 november 2025 @ 15:30:38 #296
364037 ChildoftheStars
pi_219297877
Ik haat emdr

Net thuis. Anderhalf uur zoet geweest

Even kijken hoe het gaat vanavond
  woensdag 19 november 2025 @ 15:52:16 #297
495039 Cupfighter
pi_219298010
Emdr is zwaar , pak je rust/ontspanning

Is anderhalf uur ook niet te lang, bij mij deden ze het maximaal 3 kwartier
  woensdag 19 november 2025 @ 18:32:58 #298
364037 ChildoftheStars
pi_219298788
Shoot
Geautomutileerd -O-

Nu "strafregels":
Emoties zijn maar emoties en die kunnen me niks doen

En nee zeggen tegen gedachten

Crisisdienst gebeld

Nu proberen te stoppen
Afleiding
Misschien zo lekker een hete douch nemen
  woensdag 19 november 2025 @ 21:16:57 #299
495039 Cupfighter
pi_219299840
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Shoot
Geautomutileerd -O-

Nu "strafregels":

Crisisdienst gebeld

Nu proberen te stoppen
Afleiding
Blijf lief voor jezelf
  woensdag 19 november 2025 @ 21:27:47 #300
458758 PabstBlueRibbon
pi_219299896
quote:
Shoot
Geautomutileerd -O-

Nu "strafregels":
Hoe erg is het automutileren? Moest je naar de arts om het te laten hechten of valt het wel mee?

quote:
Herinner ik het mij goed dat jij o.a. de diagnose OCS hebt? Dat heb ikzelf namelijk ook. Ik weet dan uit eigen ervaring dat met name dit heel erg moeilijk kan zijn.

Wellicht (als het jou een keer uitkomt) kan je hier eens kijken of er worksheets bij zitten die jou kunnen helpen. Het OCD Workbook heb ik voor mezelf al een keer uitgeprint en ik vind het goed in elkaar zitten

https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/ocd/
  Spellchecker woensdag 19 november 2025 @ 21:52:14 #301
197773 crew  maily
pi_219300044
quote:
Shoot
Geautomutileerd -O-

Nu "strafregels":

Crisisdienst gebeld

Nu proberen te stoppen
Afleiding
Lief zijn voor jezelf!!! :*

TS opent een nieuw topic als ze daaraan toe is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')