Soms maakt alles weten niet gelukkig.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dus ook geen reden om me te verdiepen in zijn leven
Alleen ik voel me bevreemd dat ik zulke dingen niet eens weet. Ook geen dingen om aan mijn moeder te vragen
Raar
Het voelt alleen raar dat ik geen idee heb hoe hij heette en hoe oud hij was toen hij stierf.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:40 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Soms maakt alles weten niet gelukkig.
Geen enkel lijntje meer met zijn kant van de familie?quote:Op woensdag 12 november 2025 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het voelt alleen raar dat ik geen idee heb hoe hij heette en hoe oud hij was toen hij stierf.
Behalve nare herinneringen weet ik niks van hem
Ik weet helemaal niks... Geen namen, geen geboortedata, geen geboorteplaats... Ik weet niet in welke stad mijn ouders elkaar hebben leren kennen... Ik heb nul komma nul informatie. Volgens mij is er geen eens een foto van hemquote:Op woensdag 12 november 2025 11:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen enkel lijntje meer met zijn kant van de familie?
Ik heb zelf wel een beetje gedaan aan stamboomonderzoek. En dan kwam ik bijv. achter een naam omdat ik in een krantenarchief een rouwadvertentie vond van een overleden ouder waar dan de kinderen plus aanhang genoemd stonden.
Dus als je een opa of oma weet, met een jaartal en/of plaatsnaam…
Als het jou onrust geeft, en je denkt dat wat meer over je vader te weten te komen je wat rust kan brengen, dan vooral doen. Maar waak ervoor dat het je niet juist meer onrust gaat gevenquote:Op woensdag 12 november 2025 11:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks... Geen namen, geen geboortedata, geen geboorteplaats... Ik weet niet in welke stad mijn ouders elkaar hebben leren kennen... Ik heb nul komma nul informatie. Volgens mij is er geen eens een foto van hem
En het is niet iets dat bespreekbaar is. En stel dat het wel bespreekbaar zou zijn, moet ik dan zoeken op de naam voor of na de transitie.
Het is een vreemd idee... denk dat ik het ook even vrijdag met de psych bespreek. Het houdt me bezig.
Wel grappig, de relatie tussen mijn ouders is net zo ontstaan als dat met mijn exen: je schrikt dat iemand je leuk vindt, en gaat daarom een relatie aan (terwijl zij voorkeur heeft voor vrouwen). Toen raakte ze per ongeluk zwanger en kwam mijn broer. Een kind alleen vonden ze zielig, dus toen kwam ik.
(al heeft zij wel leuke relaties met vrouwen gehad. Leuke relaties is niet iets dat ik ken)
Ik heb geen flauw idee waarom ik ineens hier zo mee bezig benalleen denk ineens na over zulke dingen
Ingeving.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks... Geen namen, geen geboortedata, geen geboorteplaats... Ik weet niet in welke stad mijn ouders elkaar hebben leren kennen... Ik heb nul komma nul informatie. Volgens mij is er geen eens een foto van hem
En het is niet iets dat bespreekbaar is. En stel dat het wel bespreekbaar zou zijn, moet ik dan zoeken op de naam voor of na de transitie.
Het is een vreemd idee... denk dat ik het ook even vrijdag met de psych bespreek. Het houdt me bezig.
Wel grappig, de relatie tussen mijn ouders is net zo ontstaan als dat met mijn exen: je schrikt dat iemand je leuk vindt, en gaat daarom een relatie aan (terwijl zij voorkeur heeft voor vrouwen). Toen raakte ze per ongeluk zwanger en kwam mijn broer. Een kind alleen vonden ze zielig, dus toen kwam ik.
(al heeft zij wel leuke relaties met vrouwen gehad. Leuke relaties is niet iets dat ik ken)
Ik heb geen flauw idee waarom ik ineens hier zo mee bezig benalleen denk ineens na over zulke dingen
Huil maar gerust. Het zal je hopelijk een beetje opluchtenquote:Op woensdag 12 november 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, dat had ik niet moeten doen
Heb idd even op Mijn Overheid gekeken (dank je wel @:Lienekien ! Goed advies, ineens wat informatie)
Oké, hij komt uit Vlissingen
Hij was een jaar ouder dan mijn moeder
Wat apart is, hij was transgender, maar stond daar als man ingeschreven
Ik heb een rare knoop in mijn borst en wil huilen. Enkel omdat ik een naam weet? Wat maakt dit kleine beetje informatie nou uit? Een naam, een geboortedatum en een geboorteplaats.
Beetje dat een monster een beetje mens is of zo? Dat ik met menselijke informatie ik hem niet meer als monster mag aanzien.
Terwijl door hem ben ik uit huis geplaatst, door hem ben mishandeld en misbruikt. Ik heb zijn psychoses aan moeten zien, ik heb hem drugs zien spuiten en zichzelf zien branden. Het is voor mijn gevoel een monster, ik heb maar één positieve herinnering aan mijn vader (namelijk dat hij me in de kringloop zo'n beetje alles liet kopen wat ik leuk vond). Voor de rest...
Ik ben in de war. Voel me ergens schuldig en slecht.
Even maar een kopje thee drinken en rustig worden
Bizar dit
Schuldig en slecht hoeft niet. Echt niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, dat had ik niet moeten doen
Heb idd even op Mijn Overheid gekeken (dank je wel @:Lienekien ! Goed advies, ineens wat informatie)
Oké, hij komt uit Vlissingen
Hij was een jaar ouder dan mijn moeder
Wat apart is, hij was transgender, maar stond daar als man ingeschreven
Ik heb een rare knoop in mijn borst en wil huilen. Enkel omdat ik een naam weet? Wat maakt dit kleine beetje informatie nou uit? Een naam, een geboortedatum en een geboorteplaats.
Beetje dat een monster een beetje mens is of zo? Dat ik met menselijke informatie ik hem niet meer als monster mag aanzien.
Terwijl door hem ben ik uit huis geplaatst, door hem ben mishandeld en misbruikt. Ik heb zijn psychoses aan moeten zien, ik heb hem drugs zien spuiten en zichzelf zien branden. Het is voor mijn gevoel een monster, ik heb maar één positieve herinnering aan mijn vader (namelijk dat hij me in de kringloop zo'n beetje alles liet kopen wat ik leuk vond). Voor de rest...
Ik ben in de war. Voel me ergens schuldig en slecht.
Even maar een kopje thee drinken en rustig worden
Bizar dit
Persoonlijk; als ik zou meemaken net als wat jij hebt meegemaakt, dan wilde ik niets over die rotzak weten.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het voelt alleen raar dat ik geen idee heb hoe hij heette en hoe oud hij was toen hij stierf.
Behalve nare herinneringen weet ik niks van hem
Lukt niet echt ... zit opgekropt en weigert eruit te komenquote:Op woensdag 12 november 2025 12:08 schreef maily het volgende:
[..]
Huil maar gerust. Het zal je hopelijk een beetje opluchten
Ja... ik weet niet zo goed waarom.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Schuldig en slecht hoeft niet. Echt niet.
Het zal een reden hebben dat het bij je boven kwam en het is begrijpelijk dat je in de war raakt van alles wat nu in je opkomt. Is dit iets in je proces waar je nu aan toe bent of toch niet? Zet het op je lijstje en bespreek het.
Het kan trouwens best zijn dat hij transgender was in een tijd dat je dit nog niet kon laten wijzigen in de basisadministratie. Of hij heeft nooit dat verzoek gedaan.
Ja... misschien...quote:Op woensdag 12 november 2025 13:44 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Persoonlijk; als ik zou meemaken net als wat jij hebt meegemaakt, dan wilde ik niets over die rotzak weten.
Wat je triggerde maakt uiteindelijk niet uit. Het is blijkbaar iets waar je nog wat mee moet. Goed dat je het dus met je psych gaat besprekenquote:Op woensdag 12 november 2025 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lukt niet echt ... zit opgekropt en weigert eruit te komen
[..]
Ja... ik weet niet zo goed waarom.
Het staat op de bespreeklijst. Eigenlijk weet ik niet of dit random nieuwsgierigheid is of dat iets het triggerde en waarom? Maakt ook weinig uit
En misschien wel, het was in het begin van de jaren negentig.
(waar doe ik moeilijk over, zolang geleden)
Maar goed, zoals Elsa zingt: Let is go
[..]
Ja... misschien...
Op tijd in bed dan, morgen weer uitgerust op en in conclaaf met de psych..quote:Op donderdag 13 november 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb mezelf totaal uitgeput vandaag
Wil slapen
Morgen het concept vader bespreken met de psych
Om acht uur, misschien half negen, ga ik lezen in bedquote:Op donderdag 13 november 2025 18:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Op tijd in bed dan, morgen weer uitgerust op en in conclaaf met de psych..
Goed voor jezelf zorgen en rust pakkenquote:Op donderdag 13 november 2025 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Om acht uur, misschien half negen, ga ik lezen in bed
Welterusten!quote:Op donderdag 13 november 2025 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Om acht uur, misschien half negen, ga ik lezen in bed
Dank jequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |