abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219042871
Huidige situatie

Moeder is heel naar gevallen. Ligt in het verzorgingshuis en naast de botbreuk ook heel erg ziek geworden. Mantelzorgen doe ik met liefde, maar is wel even veel

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219042874
Laatste post:

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende: Vandaag naar een haakclubje geweest. Was super fijn Had van te voren spanning, want ik het oneens wat met iemand van mijn vrijwilligerswerk en zij had daar dienst. Alleen gelukkig liepen we elkaar mis. Lastig gedoe mijn hoofd soms. Dacht er zelfs over na om te stippen omdat ik conflict wilde vermijden
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:18:28 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219043154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Laatste post:
[..]

wat vervelend voor je ..... gelukkig elkaar misgelopen.

Ik moest aan je denken vanmorgen:

Sonja verstopt wenspoppetjes om anderen blij te maken; glimlach is genoeg
pi_219043624
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:18 schreef maily het volgende:

[..]
wat vervelend voor je ..... gelukkig elkaar misgelopen.

Ik moest aan je denken vanmorgen:

Sonja verstopt wenspoppetjes om anderen blij te maken; glimlach is genoeg
Oh ja dat verhaal ken ik! Echt top dat je dat doet. Erg leuke actie _O_
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:37:50 #5
197773 crew  maily
pi_219043998
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja dat verhaal ken ik! Echt top dat je dat doet. Erg leuke actie _O_
Dat ben ik niet :@ _O-
pi_219044027
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:37 schreef maily het volgende:

[..]
'Je' in de zin van 'iemand'?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:40:51 #7
197773 crew  maily
pi_219044039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:39 schreef r_one het volgende:

[..]
'Je' in de zin van 'iemand'?
Meh ;)
pi_219044057
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:37 schreef maily het volgende:

[..]
Autocorrect was dat! Bedoelde ze ;)

Excuus
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:45:34 #9
197773 crew  maily
pi_219044074
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Autocorrect was dat! Bedoelde ze ;)

Excuus
_O_ ^O^
pi_219044092
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:40 schreef maily het volgende:

[..]
Meh ;)
Mijn sarcasmeradar heeft weekend :@
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219052630
Een luie zondag hier, wel lekker

Alleen, een maar, ik heb CreaChick ontdekt. Super leuk mens, met super leuke creatieve ideeën. Dus ik vertel een vriendin van "wat een leuk YouTube-kanaal heb ik ontdekt"
Krijg ik het commentaar dat het kinderachtig en lelijk is. En dat ik altijd rare dingen leuk vind. Nou... daar ging mijn zelfvertrouwen...
Blijf wel gewoon kijken en haar ideeën jatten, maar je kan toch gewoon zeggen "niet iets voor mij, maar veel plezier" oid.
Ik weet best dat ik emotioneel achterloop, dat is me vaak genoeg verteld, weet zij ook. Alleen daar kan ik niks aan doen. Dat komt door een bijzondere jeugd. En dat ik niet in een diepe depressie zit, maar vrolijke dingen kijk, laat me dan. Moet ik dan allerlei duistere troep gaan maken oid. Nou dat past niet bij mij, ik maak dingen en kijk dingen om mezelf op te fleuren, niet om de zwartheid die ik voel te versterken

Bah ik baal :r

maar goed, ik zet gewoon weer een leuk filmpje op en geef haar geen tips meer.
  Spellchecker zondag 19 oktober 2025 @ 16:54:09 #12
197773 crew  maily
pi_219052638
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een luie zondag hier, wel lekker

Alleen, een maar, ik heb CreaChick ontdekt. Super leuk mens, met super leuke creatieve ideeën. Dus ik vertel een vriendin van "wat een leuk YouTube-kanaal heb ik ontdekt"
Krijg ik het commentaar dat het kinderachtig en lelijk is. En dat ik altijd rare dingen leuk vind. Nou... daar ging mijn zelfvertrouwen...
Blijf wel gewoon kijken en haar ideeën jatten, maar je kan toch gewoon zeggen "niet iets voor mij, maar veel plezier" oid.
Ik weet best dat ik emotioneel achterloop, dat is me vaak genoeg verteld, weet zij ook. Alleen daar kan ik niks aan doen. Dat komt door een bijzondere jeugd. En dat ik niet in een diepe depressie zit, maar vrolijke dingen kijk, laat me dan. Moet ik dan allerlei duistere troep gaan maken oid. Nou dat past niet bij mij, ik maak dingen en kijk dingen om mezelf op te fleuren, niet om de zwartheid die ik voel te versterken

Bah ik baal :r

maar goed, ik zet gewoon weer een leuk filmpje op en geef haar geen tips meer.
Een vriendin die je smaak afkraakt.

Lekkere vriendin.

Ga lekker dingen kijken waar JIJ vrolijk van wordt.
pi_219052665
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:54 schreef maily het volgende:

[..]
Een vriendin die je smaak afkraakt.

Lekkere vriendin.

Ga lekker dingen kijken waar JIJ vrolijk van wordt.
Naja... neug eigenlijk haar een kennis te noemen... niet aardig van me... maar soit

En ik heb super leuke ideeën op gedaan en dingen geleerd ervan

En tja... ik ben ik... niks aan te doen
pi_219052676
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja... neug eigenlijk haar een kennis te noemen... niet aardig van me... maar soit

Gewoon doen wat je zelf leuk vindt
  Moderator / Redactie FP zondag 19 oktober 2025 @ 17:06:08 #15
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219052721
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is het voornaamste toch?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219052932
Jullie hebben ook 100% gelijk en ik baal ervan dat ik het me zo aantrek... slaat nergens op... alleen dan ga ik toch twijfelen aan mezelf. Zeker omdat ik ook altijd kinderachtige dingen maak en zo...

Naja... los laten lopen
pi_219052953
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie hebben ook 100% gelijk en ik baal ervan dat ik het me zo aantrek... slaat nergens op... alleen dan ga ik toch twijfelen aan mezelf. Zeker omdat ik ook altijd kinderachtige dingen maak en zo...

Naja... los laten lopen
Het gaat erom dat je zelf leuk vindt wat je doet, je veroordeeld jezelf onterecht dat je kinderachtige dingen maakt
  Spellchecker zondag 19 oktober 2025 @ 18:02:38 #18
197773 crew  maily
pi_219053173
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

Naja... los laten lopen
Jij maakt dingen die jij leuk vindt.
Dat iemand anders daar het etiket "kinderachtig" op plakt mag niet jouw probleem worden ....
  zondag 19 oktober 2025 @ 18:06:52 #19
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219053240
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je zelf leuk vindt wat je doet, je veroordeeld jezelf onterecht dat je kinderachtige dingen maakt
Dit!

@ChildoftheStars Wat je doet is sowieso niet kinderachtig; je hebt een hobby en dat is juist heel goed.

Misschien is het goed om voor jezelf een lijstje te maken (daar ga je goed op toch?) met alle positieve en negatieve dingen aan deze persoon. Je kan zelfs nog kiezen voor een "zwaarte" door met 1, 2 of 3 aan te geven hoe zwaar iets voor je weegt.

Als het bij het negatieve hoger uitkomt, tijd om afscheid te nemen van deze persoon. Jammer maar helaas.

Je hebt het al moeilijk genoeg met jezelf. Dan moet je echt selectief zijn in energiegevers en energiezuigers :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219053384
Lekker kijken wat jij leuk vindt om te kijken.
Die zogenaamde vriendin, past waarschijnlijk prima onder het kopje "kennis".
Dat ze een andere smaak heeft prima, kan ze ook zeggen. Maar ze hoeft jouw niet te veroordelen om wat jij leuk vindt!
Dus ene oor in, andere uit en lekker verder kijken! :*
Fake it till you make it...
pi_219055098
Jullie hebben gelijk. Alleen ik voel me soms zo onzeker door wat ik leuk vind. Zeker omdat mensen ook vaak zeggen "oh dat is typisch CotS" en dat bedoelen ze niet naar... alleen het is anders of zo...

En die meid moet ik zeker met een korreltje zout nemen. Ze kan soms aardig zijn, alleen ik moet haar mening loslaten. Ze vindt sowieso praktisch alles wat ik leuk vind stom. Zegt ze ook gewoon ronduit.

Het is gewoon het zij is. Prima vrouw, alleen het glas is bij haar half leeg en daar moet ik me niks van aantrekken. Denk oprecht niet dat ze het naar bedoelt.

Ik had het er met een andere vriendin over en die zei tegen mij: "dan zijn we gezellig samen kinderachtig, want ik vind hetzelfde leuk en ben vier jaar ouder dan jij"

En ach... kinderachtig en vrolijk is opzich prima?
  Spellchecker zondag 19 oktober 2025 @ 21:25:46 #22
197773 crew  maily
pi_219055173
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie hebben gelijk. Alleen ik voel me soms zo onzeker door wat ik leuk vind. Zeker omdat mensen ook vaak zeggen "oh dat is typisch CotS" en dat bedoelen ze niet naar... alleen het is anders of zo...

En die meid moet ik zeker met een korreltje zout nemen. Ze kan soms aardig zijn, alleen ik moet haar mening loslaten. Ze vindt sowieso praktisch alles wat ik leuk vind stom. Zegt ze ook gewoon ronduit.

Het is gewoon het zij is. Prima vrouw, alleen het glas is bij haar half leeg en daar moet ik me niks van aantrekken. Denk oprecht niet dat ze het naar bedoelt.

Ik had het er met een andere vriendin over en die zei tegen mij: "dan zijn we gezellig samen kinderachtig, want ik vind hetzelfde leuk en ben vier jaar ouder dan jij"

En ach... kinderachtig en vrolijk is opzich prima?
Dat laatste vraagteken kun je gerust weglaten.
Het is jouw mening, geen vraag :!
pi_219057217
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze vindt sowieso praktisch alles wat ik leuk vind stom. Zegt ze ook gewoon ronduit.
Vind ik ook, ik vind haken, thee en kleurpotloden ook stom. So what?

Ik hoef het niet te doen en jij vaart er wel bij. Dat laatste is toch het enige wat telt? Doe gewoon je ding en wees er trots op en blij mee ^O^

(Ik doe alleen niet met je mee :P )
.
pi_219058137
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Vind ik ook, ik vind haken, thee en kleurpotloden ook stom. So what?

Ik hoef het niet te doen en jij vaart er wel bij. Dat laatste is toch het enige wat telt? Doe gewoon je ding en wees er trots op en blij mee ^O^

(Ik doe alleen niet met je mee :P )
Het is ook de toon die de muziek maakt natuurlijk
De meesten die ik ken vinden mijn hobby's niks voor zichzelf en daar heb ik geen moeite mee, en er zijn ook mensen die hobby's hebben die ik niks vind... alleen dan hoef je niet onaardig te doen
pi_219058165
Poeh sliep pas om twee uur, lukte niet eerder. Vandaag komt de woningbouw langs over de renovatie: stress! Ik klap gewoon dicht en weet eigenlijk niet wat ik hen moet vragen.
Ik weet dat het een goed iets is, echt waar, maar ik vind het ook heel erg moeilijk
Gewoon om het onbekende, de onzekerheid. Die zekerheid komt vanzelf (krijg een rooster tzt), alleen nu...

Daarna wachten op PostNL, dus ik ga lekker beneden kerstengelen haken. En daarna wachten op Picnic, mijn agenda zit zo vol dat ik even geen ruimte voor boodschappen kon verzinnen. Normaal dinsdag uit clubje, echter moet ik dinsdag met moeders naar het ziekenhuis. Of vrijdag naar de psych, alleen vrijdag is mantelzorgdag en dan heb ik geen tijd meer.
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:50:55 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219058574
Vraag hoe ze er rekening mee kunnen houden dat je overdag veel thuis bent en makkelijk overprikkeld raakt.

Waar heb je bijvoorbeeld behoefte aan? Duidelijke afspraken, een aanspreekpunt, etc.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219059017
Oké, ik was erg zenuwachtig, maar het was fijn

De grootste zorgen zijn weg. Het wordt een moeilijke periode, maar goed, het moet

Er komt tzt ook een gesprek met de woningbouw, het bouwbedrijf, begeleiding en ikzelf. Om het zo stressvrij mogelijk te laten gebeuren.

Mijn hoofd gonst van alle informatie. Weet ook even niet wat te vertellen... Alleen de grootste angst is weg nu
pi_219059441
Fijn dat ze ook nog een keer met jou en de begeleiding in gesprek gaan, lijkt me een heel goed plan. :*
Fake it till you make it...
pi_219061794
Ik moet het nu echt loslaten. Donderdag kijken in de voorbeeldwoning. Ben erg benieuwd

En nu baal ik. Eerder maakte ik gebruik van de detox app. Durf ik niet meer. Dus ik heb mijn telefoon helemaal uit het zicht gelegd. Lekker in een bubbel... Word ik gebeld... nu ben ik weer helemaal uit mijn bubbel en is het zo lastig om hem weer weg te leggen...

Nu wachten op PostNL en Picnic en daarna misschien weer de bubbel testen
pi_219081545
Slapen is de laatste tijd weer behoorlijk een dingetje... moeite met inslapen en moe worden

Zaterdag heb ik wel tijd voor een slaappil

Nu stuiter ik nog rond. Mijn theorie is dat ik mezelf nu echt moet uitputten door een nacht weinig te slapen. En dan morgen zonder een dutje door te kachelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')