SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Russian strikes in recent days have wiped out more than half of Ukraine’s domestic natural gas production, forcing Ukraine to spend ¤1.9 billion euros on fuel imports to survive the looming winter, - Bloomberg
Kyiv told its allies that a massive Russian barrage took out 60% of gas production.
quote:Zelensky: "Last week - I won't say how many - our pair of "Neptune" and "Flamingo" was used. You can analyze the corresponding results yourself.
Three "Flamingo" cruise missiles were used during the strike on the Russian intelligence base in occupied Crimea, - WELT.
Two missiles reached the target, and another one fell about 100 meters from it. The explosions formed craters with a diameter of up to 15 meters at the site.
"Consider it done....sir"quote:
Dat gebeurt toch nooit??quote:
Dit is Commandos Origins, een paar maanden geleden uitgekomen. Ik ben wederom fan.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
Commandos was wel een echt bazenspel vroegah.
Muk hebb'n. Die oude commando's liep niet goed op mijn pc, alles ging veel te snel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is Commandos Origins, een paar maanden geleden uitgekomen. Ik ben wederom fan.
Commandos Origins Review
Ouderwets goede spanning, maar alleen op pc
hoi4 ook goed?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 18:24 schreef oheng het volgende:
Echte mannen spelen alleen Grand Strategy spellen, zoals Imperialism 1. Of EU desnoods.
Nordsream is kapot dicht en blijft dicht, welke held het gedaan heeft, dondert niet, maar we gaan geen helden uitleverenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist extreem hypocriet om de Nordstream op te blazen terwijl je zelf verdient aan de doorvoer van Russisch gas. Dat is eerder het uitschakelen van de concurrentie! Blijkbaar is het doorvoeren van Russisch gas geen probleem, maar dat jij er zelf niet aan verdient. En dan nog bij een bondgenoot die jou steunt!
Het is helemaal aan Duitsland wat ze met de verdachte willen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nordsream is kapot dicht en blijft dicht, welke held het gedaan heeft, dondert niet, maar we gaan geen helden uitleveren
Dat is vragen om interne ruzie binnen de NATO
Dus geef die man snel het erekruis van verdienste waaar ie ook is binnen de NATO
dat zal Putin niet leuk vinden, maar ok
Toevallig van de week nog gemijmerd over het origineel. Goeie tip dit !quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is Commandos Origins, een paar maanden geleden uitgekomen. Ik ben wederom fan.
Commandos Origins Review
Ouderwets goede spanning, maar alleen op pc
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
Command end conquar waren bazenspellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polen gaat geen held van de NATO uitleveren en terechtquote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is helemaal aan Duitsland wat ze met de verdachte willen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Druk om de verkiezingen in Nederland te beïnvloeden?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ik word getagged en als ik klik dan is de post weg?
Ik weet dat ik node gemist word.
Internet hier is vrij slecht in zuid-afrika. Maar wees niet gevreesd, ik kom terug. Overigens heb ik het ook te druk de komende periode.
Gr,
Php,
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]En MIGs. Enige goede wat de geallieerden haddn waren de battlecruisers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 1 tenminste.
Hij is op zomerkampfquote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Druk om de verkiezingen in Nederland te beïnvloeden?
Zo, even wat beter, anders gaat de discussie steeds weer aan bagger.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Polen moet geen held van de NATVO uitleveren en dat vind ik terecht
NATOquote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo, even wat beter, anders gaat de discussie steeds weer aan bagger.
hoi3 > hoi4quote:
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.In 2 en Yuri's Revenge hadden ze iig de Kirovs en Apocalypse tanks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schat in dat je wereldwijd geen elektronisch product meer gevonden krijgt zonder Chinese massaproductie onderdelen. Dus weinig fascinerends aan. Van goedkope vibrators van Easytoys tot de meest complexe semiconductor machines of patriot batterijen. Overal zitten wel chinese componenten in.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:15 schreef PluggieOD het volgende:
De prachtige flamingo is neergehaald. MSN 106 om precies te zijn. Gebouwd in september.
Foto's van de circuit borden komen voorbij. Veel chinees. AI-25TL motor.
Soviet ontwerp dat o.a. in oude L-39s zit. Ivchenko OKB ontwerp. Motor Sich bouwde/bouwt ze nog.
Sowieso vrij fascinerend hoe beide kanten inmiddels vechten met chinese massaproduktie onderdelen.
Zag deze langs komen:quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik schat in dat je wereldwijd geen elektronisch product meer gevonden krijgt zonder Chinese massaproductie onderdelen. Dus weinig fascinerends aan. Van goedkope vibrators van Easytoys tot de meest complexe semiconductor machines of patriot batterijen. Overal zitten wel chinese componenten in.
Deze beelden heb ik al eens eerder gezien.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:28 schreef Anton91 het volgende:
Beelden van de launch van drie flamingo's:
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1976228218710737133
quote:US Permanent Representative to NATO:
If you had placed a snail on the border between Russia and Ukraine, it would have been in Poland in three and a half years. And they haven't even gotten 20%.
This demonstrates how incompetent the Russian military has proven to be on the battlefield.
quote:Kyiv will nominate Trump for the Nobel Peace Prize if he sends Tomahawk missiles to Ukraine and helps achieve a ceasefire with Russia, — Politico quotes Zelensky.
[..]
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.Mammoth tankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaren
Luister Hell March nog steeds wel eensEindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Hoe gaat Oekraine die dingen eigenlijk afschieten, als ze al komen?quote:
Nee oude man, jij bent te langzaam geworden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Muk hebb'n. Die oude commando's liep niet goed op mijn pc, alles ging veel te snel.
Die oude Commando's zijn beschikbaar via Steam en hebben zover ik weet patches gehad om goed te draaien op moderne hardware.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Muk hebb'n. Die oude commando's liep niet goed op mijn pc, alles ging veel te snel.
Alsof het gebruik van een Swastika per se zegt dat je een Nazi bent? Dat symbol wordt duizenden jaren gebruikt door verschillende geloven/beschavingen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:53 schreef Mikeytt het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
CBC gaat eindelijk in gesprek met Oekraïners. Op vanaf 17 seconden een Oekraïnse militaire trainer aan het spreken met een geblurde arm. Op 30 seconden ineens wel licht zichtbaar en zie je de swastika staan omringd door de othala runes.![]()
Waarom is dit geen uitzondering meer binnen die forces? En dan doen alsof er geen enkel probleem is...
[ afbeelding ]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)hien-~1758694365422/quote:Gepubliceerd:
do 09 okt. 15u06
Alexander Verstraete
Oekraïne roept gezinnen met kinderen op om te evacueren uit oostelijke stad Kramatorsk
De Oekraïense autoriteiten hebben gezinnen met kinderen de opdracht gegeven om te evacueren uit de stad Kramatorsk.
"Vanwege de verslechterende veiligheidssituatie in bepaalde gebieden van de agglomeratie Kramatorsk, kondigen we een verplichte evacuatie aan van gezinnen met kinderen", zo schreef de gemeenteraad op Telegram. Kramatorsk, gelegen op een twintigtal kilometer van de frontlinie, krijgt regelmatig af te rekenen met Russische aanvallen.
De Swastika wordt al duizenden jaren samen met othala runen gebruikt? Dat kwam pas op met de nazi's. Doen alsof deze man van middelbare leeftijd een swastika tattoo heeft vanwege zijn religie slaat toch nergens op?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Alsof het gebruik van een Swastika per se zegt dat je een Nazi bent? Dat symbol wordt duizenden jaren gebruikt door verschillende geloven/beschavingen.
Het frame van denazificeren en dat Oekraïners als geheel nazi's zijn vermeld jij nu als enige ter plekke.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:42 schreef sexbierum het volgende:
Jeetje, het "Oekrainers zijn nazi's en de speciale militaire operatie heeft al doel om Oekraine te de-nazificeren!" is al jaren niet meer voorbij gekomen en dan is er plotseling toch weer iemand die deze halfvergane Kremlin-diarree over dit topic heen sproeit.
Lekker gewerkt, Mikeytt!
Je hebt een wel heel naïeve voorstelling van oorlog.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:53 schreef Mikeytt het volgende:
CBC gaat eindelijk in gesprek met Oekraïners. Op vanaf 17 seconden een Oekraïnse militaire trainer aan het spreken met een geblurde arm. Op 30 seconden ineens wel licht zichtbaar en zie je de swastika staan omringd door de othala runes.![]()
Waarom is dit geen uitzondering meer binnen die forces? En dan doen alsof er geen enkel probleem is...
[ afbeelding ]
De ground launchers gaan eruit bij de Amerikanen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe gaat Oekraine die dingen eigenlijk afschieten, als ze al komen?
Dat is niet waar, in het begin van de oorlog stond Fok daar vol mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het frame van denazificeren en dat Oekraïners als geheel nazi's zijn vermeld jij nu als enige ter plekke.
Toen ja. Deze user beschuldigt mij er *nu* van alle Oekraïners nazi's te noemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is niet waar, in het begin van de oorlog stond Fok daar vol mee.
Het is wel opvallend dat je precies over die ene tatouage in de reportage valt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Toen ja. Deze user beschuldigt mij er *nu* van alle Oekraïners nazi's te noemen.
Marines wel. Army niet. Lijkt erop dat US Army verder willen met die JLTV's met lanceerder.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:12 schreef PluggieOD het volgende:
De ground launchers gaan eruit bij de Amerikanen.
Punt is dat ze een surplus hebben die ze kunnen leveren.quote:
Die moet continu geupdate worden. Zelfde geld voor ALQ pods.quote:Intelligentie zit in de (resp) raket. Afvuren vereist niet zo veel.
Je zei: de amerikanenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Punt is dat ze een surplus hebben die ze kunnen leveren.
Ja, unlike zoiets als een GMLRS is een tomahawk niet een kwestie van een GPS coordinaat invoeren. Die werken met dat je hem een kaart moet voeren, als ik het goed heb. Dus klopt, doel data zal van de VS moeten komen.quote:Die moet continu geupdate worden. Zelfde geld voor ALQ pods.
Het leveren van Tomahawks gaat niet zozeer/alleen over de fysieke levering maar over ondersteuning.
Net, alsin: scheelde niet veel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:05 schreef Parafernalia het volgende:
Trump grijpt net naast de Nobelprijs
Ik weet niet wat ik er van moet denken, en het boeit me weinig eerlijk gezegd. Het Russische leger (in het bijzonder Wagner wat nu onderdeel van het Russische leger is) zit ook vol met lui (neo Nazi’s?) met dergelijke symbolen op hun huid geprint. Het zal allemaal wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De Swastika wordt al duizenden jaren samen met othala runen gebruikt? Dat kwam pas op met de nazi's. Doen alsof deze man van middelbare leeftijd een swastika tattoo heeft vanwege zijn religie slaat toch nergens op?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 02:43 schreef Parafernalia het volgende:
Mammoth tank
Jaren
Luister Hell March nog steeds wel eens
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:28 schreef Anton91 het volgende:
Beelden van de launch van drie flamingo's:
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1976228218710737133
Yup, beelden zijn van augustus. Maar het kan natuurlijk van alles zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:50 schreef RotatoR het volgende:
Deze beelden heb ik al eens eerder gezien.
quote:From railways and automobiles to metals, coal, diamonds and cement, some of Russia's biggest industrial companies are putting employees on furlough or cutting staff as the war economy slows, domestic demand stalls and exports dry up, - Reuters
Kramatorsk begint langzaam binnen bereik van de artillerie te komen. Dit heeft direct te maken met een kleine doorbraak bij Maiske waardoor delen van de agglomeratie binnen de 15km van het front zijn gekomen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:56 schreef zakjapannertje het volgende:
Rusland heeft de oorlog intussen verhevigd
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)hien-~1758694365422/
Ruim tien jaar onder een steen geleefd?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:53 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Een FAB500 als lading begrijp ik. Dan kan dat 1150kg lading verhaal ook weer overboord.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:15 schreef PluggieOD het volgende:
De prachtige flamingo is neergehaald. MSN 106 om precies te zijn. Gebouwd in september.
Foto's van de circuit borden komen voorbij. Veel chinees. AI-25TL motor.
Soviet ontwerp dat o.a. in oude L-39s zit. Ivchenko OKB ontwerp. Motor Sich bouwde/bouwt ze nog.
Sowieso vrij fascinerend hoe beide kanten inmiddels vechten met chinese massaproduktie onderdelen.
Als de oorlog klaar is kunnen die Oekraïners nog wel van waarde zijn om in steden als Brussel en Parijs de orde te bewaken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt een wel heel naïeve voorstelling van oorlog.
Uiteraard is dit een probleem. Dat geldt ook voor Rusland. Maar dat is een probleem voor na de oorlog.
Op dit moment kun je helaas niet verwachten dat mensen er gematigd in staan als er een agressor in je land bezig is je naasten de martelen en te vermoorden en alles te verwoesten.
Dan krijg je dit soort radicalisering.
Ik had bij jou niet zo snel een voorkeur voor fascisme verwacht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de oorlog klaar is kunnen die Oekraïners nog wel van waarde zijn om in steden als Brussel en Parijs de orde te bewaken.
Niet onbegrijpelijk maar om verschillende redenen is het van belang om dit zo veel mogelijk de kop in te drukken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt een wel heel naïeve voorstelling van oorlog.
Uiteraard is dit een probleem. Dat geldt ook voor Rusland. Maar dat is een probleem voor na de oorlog.
Op dit moment kun je helaas niet verwachten dat mensen er gematigd in staan als er een agressor in je land bezig is je naasten de martelen en te vermoorden en alles te verwoesten.
Dan krijg je dit soort radicalisering.
Dat kan de lokale jeugd net zo goed. Het probleem is dat ze geen mandaat krijgen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de oorlog klaar is kunnen die Oekraïners nog wel van waarde zijn om in steden als Brussel en Parijs de orde te bewaken.
Tijdens een oorlogquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet onbegrijpelijk maar om verschillende redenen is het van belang om dit zo veel mogelijk de kop in te drukken.
Link?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een FAB500 als lading begrijp ik. Dan kan dat 1150kg lading verhaal ook weer overboord.
Noem je de Oekraïners nou facisten?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik had bij jou niet zo snel een voorkeur voor fascisme verwacht.
quote:Zelensky: A new important step in our defense cooperation with the Netherlands – today, our countries signed a Memorandum of Understanding concerning Coproduction of drones.
Poet geeft Mel wat kruimelsquote:Melania Trump: My representative has been working directly with Putin's team to ensure the safe reunification of children with their families between Russia and Ukraine.
In fact, eight children have been rejoined with their families during the past 24 hours.
Nope, maar het verbaast me niet dat jij dit als zodanig spint.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Noem je de Oekraïners nou facisten?
Maar goed, volgens mij was al duidelijk dat die dingen voornamelijk ver kunnen komen (in theorie), redelijke payload, en relatief goedkoop te produceren. Niet dat ze moeilijk te onderscheppen zouden zijn.quote:According to the report, one of the (Flamingo) missiles was shot down over Russian territory using a Buk surface-to-air missile system at an altitude of around 100 meters and a speed of roughly 600 kilometers per hour. Russian outlets published several photographs allegedly showing the remains of a downed missile as evidence.
quote:Drones spotted over NATO base in Germany with nuclear early warning aircraft, - SPIEGEL
Unidentified drones were spotted in the no-fly zone above the NATO airbase in Geilenkirchen in western Germany.The incident occurred on the evening of October 8.
Over die drones, die worden o.a. gelanceerd vanaf olie tankers.quote:
Link? Nee, valt wel mee...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:11 schreef 3rr0r het volgende:
Drones spotted over NATO base in Germany with nuclear early warning aircraft
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:30 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/bayraktar_1love/status/1976682230735921162
Kan iemand dit voor me embedden het lukt me ook niet met twitter.
quote:
Het is niet dat ik nog moeite n neem jou persoonlijk te antwoorden. Dat ben je echt te dom voor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, succes daarmee![]()
Poetin zal je dankbaar zijn.
Dit is allemaal leuk voor later, als de existentiele oorlog over is. Tot die tijd mag iedereen van eigen bodem die capabel is meevechten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet dat ik nog moeite n neem jou persoonlijk te antwoorden. Dat ben je echt te dom voor.
Maar het is vooral je eigen samenleving die je dankbaar zult zijn als je excessen binnen je leger tijdens een oorlog voorkomt. Die mensen moeten immers terug de maatschappij in. Putin heeft daar niets mee te maken verder.
Die jongen is niks te leren. Alziende doof.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet dat ik nog moeite n neem jou persoonlijk te antwoorden. Dat ben je echt te dom voor.
Maar het is vooral je eigen samenleving die je dankbaar zult zijn als je excessen binnen je leger tijdens een oorlog voorkomt. Die mensen moeten immers terug de maatschappij in. Putin heeft daar niets mee te maken verder.
Een week nadat Zelensky heeft aangegeven dat Rusland onze spullen gebruikte op hun drones gaan we nu drones aan hun cadeau doen. De ironie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
Goed dat we gebruik maken van de Oekraïense kennis en ervaring op het gebied van drones.
Dat kun je niet voorkomen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is allemaal leuk voor later, als de existentiele oorlog over is. Tot die tijd mag iedereen van eigen bodem die capabel is meevechten.
Nee. Maar ik denk wel dat naarmate rus er slechter voor staat, hoe harder ze daar mee gaan dreigen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:21 schreef Elan het volgende:
Denken jullie ook dat we aan de vooravond van escalatie staan,
Ik acht het niet totaal onwaarschijnlijk. Ik kan me Poetin ook voorstellen dat hij denkt van als ik verlies, dan verliest iedereen. Maar slecht slecht gaat het ook niet hoor voor Rusland.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:21 schreef Elan het volgende:
Denken jullie ook dat we aan de vooravond van escalatie staan, en hoe gaat dat er dan uit zien verwachten jullie?
Dan heeft hij geen reden om te escaleren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Maar slecht slecht gaat het ook niet hoor voor Rusland.
Het slechte is van het hele verhaal is dat als Oekraïne begint te “winnen” Rusland zal terugslaan op onschuldige steden met steeds zwaardere wapens. Ze hebben nog wat conventionele bommen die in de buurt komen van kernwapens qua kracht waarmee ze Kiev in een Berlijn 1945 kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:21 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)pare-for-escalation/
Denken jullie ook dat we aan de vooravond van escalatie staan, en hoe gaat dat er dan uit zien verwachten jullie?
Welke zijn dat dan? En waarom hebben we die dan nog niet gezien?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze hebben nog wat conventionele bommen die in de buurt komen van kernwapens qua kracht waarmee ze Kiev in een Berlijn 1945 kunnen veranderen.
Daarom is dat artikel ook beetje fearporn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan heeft hij geen reden om te escaleren.
Ze worden wel steeds zwaarder de aanvallen op Kiev. Dat gaat zo via een escalatieladder.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welke zijn dat dan? En waarom hebben we die dan nog niet gezien?
quote:. Naam: FOAB
Gewicht: 7.100 kg
Kracht: ca. 44 ton TNT (thermobarisch)
Aantal: 1-5 testexemplaren (niet operationeel bevestigd)
Naam: FAB-9000
Gewicht: 9.400 kg
Kracht: ca. 4,2 ton TNT
Aantal: Enkele tientallen in strategische reserves
Naam: FAB-5000 M-54
Gewicht: 5.250 kg
Kracht: ca. 2,2 ton TNT
Aantal: Enkele honderden geproduceerd; onbekend hoeveel nog inzetbaar
Naam: FAB-3000 M-46
Gewicht: 3.000 kg
Kracht: ca. 1,2–1,4 ton TNT
Aantal: Honderden operationeel; actief ingezet in Oekraïne
Naam: KAB-1500 serie
Gewicht: 1.500 kg
Kracht: ca. 1,0 ton TNT (precisie/thermobarisch)
Aantal: Enkele honderden; wordt actief geproduceerd en ingezet
Denken dat die grote logge vliegtuigen kyiv halenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Daarvoor heb je grote bommenwerpers nodig en:
Counter-drone systemen, ook handigquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
Goed dat we gebruik maken van de Oekraïense kennis en ervaring op het gebied van drones.
Dat is een suïcide missie inderdaad. Maar wat ze al doen is de FAB3000 uitgerust met gliders vanaf bommenwerpers op grote afstand buiten luchtafweer bereik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denken dat die grote logge vliegtuigen kyiv halen
Ahja, nou dan kunnen ze in Oekraïne maar beter opgeven dan.... ... .. .quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een suïcide missie inderdaad. Maar wat ze al doen is de FAB3000 uitgerust met gliders vanaf bommenwerpers op grote afstand buiten luchtafweer bereik.
De UK gaat 2000 p/m produceren?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:58 schreef cosmosis het volgende:
Drone interceptors momenteel 1 van de meest belangrijke innovaties...
[ x ]
Plus de knowhow die je kado krijgtquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:12 schreef oheng het volgende:
[..]
De UK gaat 2000 p/m produceren?
Als dat waar is, dan is dat een strategische opsteker voor Oekraine, aangezien de rus die fabrieke(en) niet rechtstreeks kan bombarderen.
Ik denk dat Oekraine na de oorlog zeer, zeer, zeer openstaat voor technologische samenwerking met (delen van) Europa.quote:
En omdat ze eerder al hun graan in de fik steken dan het ooit nog aan Rusland te verkopen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraine na de oorlog zeer, zeer, zeer openstaat voor technologische samenwerking met (delen van) Europa.
Vanwege defensieve noodzakelijkheid, en de economische opbouw van het land.
Ja. Mijn gevoel is slecht. Op de een of andere manier lijkt het alsof het op korte termijn echt uit de hand gaat lopen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:21 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)pare-for-escalation/
Dat gevoel heb ik ook. Rusland doet het niet goed in Oekraïne en ondertussen is Europa in een wapenwedloop gesprongen. Maargoed, daarom heb ik een jaar of twee geleden al een heel flink bedrag in defensieaandelen gestopt, laat maar knallen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 00:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Mijn gevoel is slecht. Op de een of andere manier lijkt het alsof het op korte termijn echt uit de hand gaat lopen.
Ben ik ook bang voor. Daar is ie inmiddels gestoord genoeg voor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kan me Poetin ook voorstellen dat hij denkt van als ik verlies, dan verliest iedereen.
Steeds meer media beginnen ook te speculeren dat Rusland verloren heeft en dat de zaak op instorten staat. Dat zal niet meehelpen. Maar ik kan me niet voorstellen dat Rusland nucleair gaat. Sowieso mag dat geen reden zijn om te stoppen met de steun.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 06:47 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor. Daar is ie inmiddels gestoord genoeg voor.
Laten we hopen dat ze daar wat generaals hebben die de zaken nog wel op een beetje op de rit hebben. 'njet meneer dat gaan we dus niet doen'
Jouw winstmarge is natuurlijk belangrijker dan de levens van talloze jonge mensen. D66 mentaliteitquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 01:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Rusland doet het niet goed in Oekraïne en ondertussen is Europa in een wapenwedloop gesprongen. Maargoed, daarom heb ik een jaar of twee geleden al een heel flink bedrag in defensieaandelen gestopt, laat maar knallen.
Je moet niet willen dat Rusland geen andere mogelijkheid ziet dan nucleair gaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 07:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Steeds meer media beginnen ook te speculeren dat Rusland verloren heeft en dat de zaak op instorten staat. Dat zal niet meehelpen. Maar ik kan me niet voorstellen dat Rusland nucleair gaat. Sowieso mag dat geen reden zijn om te stoppen met de steun.
Rusland heeft gegokt en verloren.
Wat stel je voor? Buigen voor nucleaire chantage lijkt me geen goed idee eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet niet willen dat Rusland geen andere mogelijkheid ziet dan nucleair gaan.
Zoals Tzun Tzu al zei: je moet je vijand altijd een gouden brug bieden. Dat wil zeggen: een optie die voor hem beter is dan alles of niets door te vechten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Buigen voor nucleaire chantage lijkt me geen goed idee eigenlijk.
Andersom geldt dat blijkbaar nooit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoals Tzun Tzu al zei: je moet je vijand altijd een gouden brug bieden. Dat wil zeggen: een optie die voor hem beter is dan alles of niets door te vechten.
Had twee jaar terug ook al gekund
Het gaat er ook niet om, om te winnen, maar dat iedereen verliest.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Niemand wint iets bij een kernoorlog.
Het is letterlijk een quote aangaande je tegenstanderquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Andersom geldt dat blijkbaar nooit.
quote:Enig idee waarom dat de oekrainers doorvechten?
Oekraïne had 2 jaar geleden zichzelf kunnen opheffen en een oblast van Rusland worden...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Andersom geldt dat blijkbaar nooit.
Enig idee waarom dat de oekrainers doorvechten?
Ja. Maar dat gouden brug gelul wordt altijd alleen bij Rusland gesteld, niet bij Oekraïne.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is letterlijk een quote aangaande je tegenstander
[..]
Hij gebruikt iedere keer een ander excuus maar Oekraïne uitleveren aan de grillen van Poetin is altijd zijn oplossing.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Buigen voor nucleaire chantage lijkt me geen goed idee eigenlijk.
Het is hetzelfde als dat eeuwige gezanik over de “oprukkende NAVO” en de “veiligheidszorgen van Rusland”.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja. Maar dat gouden brug gelul wordt altijd alleen bij Rusland gesteld, niet bij Oekraïne.
Zolang er mensen blijven die dat gejank serieus nemen, blijven de Russen het gebruiken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als dat eeuwige gezanik over de “oprukkende NAVO” en de “veiligheidszorgen van Rusland”.
Als het dan gaat over dat Rusland al eeuwenlang andere landen en volken bedreigt en terroriseert, dan geldt dat ineens niet en moeten we “de invloedssfeer van Rusland respecteren”.
Rusland eist van alles maar ontzegt andere landen hetzelfde. Oneindig hypocriet is het.
Dat doen ze telkens, of het zijn argumenten die in grote lijnen zeggen; Verzet heeft geen nut, uitstel van onvermijdelijke... Rusland wint toch of het zijn argumenten die uitdraaien op: Ja wacht maar tot de Beer echt wakker wordt.... Geef ze nu maar wat ze willen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij gebruikt iedere keer een ander excuus maar Oekraïne uitleveren aan de grillen van Poetin is altijd zijn oplossing.
Baudet vond de Russische eisen wel meevallen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat doen ze telkens, of het zijn argumenten die in grote lijnen zeggen; Verzet heeft geen nut, uitstel van onvermijdelijke... Rusland wint toch of het zijn argumenten die uitdraaien op: Ja wacht maar tot de Beer echt wakker wordt.... Geef ze nu maar wat ze willen.
Ik denk steeds aan baudet die in het begin van deze oorlog zei: Ik ben blij, ik zie eindelijk een front geopend tegen die liberale wereldorde.
Ergens denk ik dat mocht oekraine zich ooit overgeven, uit alle hoeken en gaten users op komen duiken, wie dan claimen dat de EU verloren heeft en dat de EU moet worden opgeheven want Ze hebben de strijd der ideeen verloren.....
Rusland verliezen zou betekenen dat hun overtuiging verliest. maar goed de nationaal conservatieven hebben in de westerse wereld elke oorlog verloren, maar zij zien dit nog steeds als losse strijdvelden.
Poetin is weet ik hoe vaak aan tafel uitgenodigd maar wou liever doorvechten. Rusland gaat alleen akkoord als ze op alles hun zin krijgen. Dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoals Tzun Tzu al zei: je moet je vijand altijd een gouden brug bieden. Dat wil zeggen: een optie die voor hem beter is dan alles of niets door te vechten.
Dat gaat wel op als je voor een oorlog vijanden van elkaar bent, echter hier gaat het om een eenzijdig conflict, ga je nu een gouden brug aanbieden, dan denkt ie, dat ging best lekker ondanks dat het allemaal niet zo op rolletjes loopt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij gebruikt iedere keer een ander excuus maar Oekraïne uitleveren aan de grillen van Poetin is altijd zijn oplossing.
Het is nu ook een kwestie van “if you come at the king, you best not miss”. Als we nu niet doorduwen en Poetin laten wegkomen zijn we elke geloofwaardigheid kwijt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat gaat wel op als je voor een oorlog vijanden van elkaar bent, echter hier gaat het om een eenzijdig conflict, ga je nu een gouden brug aanbieden, dan denkt ie, dat ging best lekker ondanks dat het allemaal niet zo op rolletjes loopt.
Daarnaast heeft Rusland zelf met de voorwaarden ingestemd dat als Oekraïne de kernwapens zouden inleveren, ze het recht op zelfbeschikking zouden houden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als dat eeuwige gezanik over de “oprukkende NAVO” en de “veiligheidszorgen van Rusland”.
Als het dan gaat over dat Rusland al eeuwenlang andere landen en volken bedreigt en terroriseert, dan geldt dat ineens niet en moeten we “de invloedssfeer van Rusland respecteren”.
Rusland eist van alles maar ontzegt andere landen hetzelfde. Oneindig hypocriet is het.
Correct. Geen enkele indicatie dat ze zich aan een volgend verdrag wel zouden houden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Rusland zelf met de voorwaarden ingestemd dat als Oekraïne de kernwapens zouden inleveren, ze het recht op zelfbeschikking zouden houden.
Ja, omdat Oekraïne onze tegenstander niet is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja. Maar dat gouden brug gelul wordt altijd alleen bij Rusland gesteld, niet bij Oekraïne.
Met het aanbieden van een ‘gouden brug’ wordt niet bedoeld de tegenstander te belonen, maar hem een andere uitweg te bieden dan tot het bittere eind doorvechten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Poetin is weet ik hoe vaak aan tafel uitgenodigd maar wou liever doorvechten. Rusland gaat alleen akkoord als ze op alles hun zin krijgen. Dat gaat niet gebeuren.
Nu hebben ze verloren en moeten we hem alsnog belonen zeg je eigenlijk. Voor wat dan precies?
En hoe bied je Rusland een gouden weg, zonder dat ze wordt beloond voor het starten van deze oorlog?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met het aanbieden van een ‘gouden brug’ wordt niet bedoeld de tegenstander te belonen, maar hem een andere uitweg te bieden dan tot het bittere eind doorvechten.
Oorlog is niet ‘grote mensen die ruzie hebben’ en het heeft ook niks met boos zijn op elkaar te maken. Dat is een hele infantiele benadering.
Het gaat gewoon om geopolitieke belangen die met geweld bereikt worden. Bij voorkeur met zo weinig mogelijk geweld, dat is voor beide partijen het gunstigst.
Maar hoe zou die “gouden brug” eruit moeten zien volgens jou dan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met het aanbieden van een ‘gouden brug’ wordt niet bedoeld de tegenstander te belonen, maar hem een andere uitweg te bieden dan tot het bittere eind doorvechten.
Oorlog is niet ‘grote mensen die ruzie hebben’ en het heeft ook niks met boos zijn op elkaar te maken. Dat is een hele infantiele benadering.
Het gaat gewoon om geopolitieke belangen die met geweld bereikt worden. Bij voorkeur met zo weinig mogelijk geweld, dat is voor beide partijen het gunstigst.
Iets zegt me dat dit niet de gouden brug is waar onze “realist” over spreekt :’).quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:44 schreef BEFEM het volgende:
Er is ook gewoon een gouden brug, ze kunnen terug gaan zonder problemen. Het is niet alsof ze omsingeld zijn en dat het kiezen is tussen doorvechten of afgemaakt worden.
Precies.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar hoe zou die “gouden brug” eruit moeten zien volgens jou dan?
Want dit klinkt als een verkapte versie van “geef Rusland zijn zin anders pakken ze het gewoon met geweld”.
Ik ben benieuwd of hij met een antwoord komt op de vraag wat voor Rusland een gouden uitweg zou zijn zonder dat ze worden beloond.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dit niet de gouden brug is waar onze “realist” over spreekt :’).
Oftwel het zou beter zijn om die brug te vernietigen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die brug zou het dan voor Rusland mogelijk maken om zich terug te trekken, ipv dat de troepen geen kant op kunnen en alleen de optie hebben om te vechten of zich over te geven.
Het gaat er dan om dat Poetin een chicken exit krijgt zodat hij kan stoppen met de oorlog zonder dat zijn kop eraf gaat. Dat snap ik ook wel. Alleen ik zie niet in op grond van wat precies Poetin tegen elke prijs aan de macht zou moeten blijven. Als de Russen hem uit een raam willen flikkeren of opknopen aan een pompstation dan moeten ze dat vooral zelf weten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:44 schreef BEFEM het volgende:
Er is ook gewoon een gouden brug, ze kunnen terug gaan zonder problemen. Het is niet alsof ze omsingeld zijn en dat het kiezen is tussen doorvechten of afgemaakt worden.
En wat zijn die "geopolitieke belangen"? Niet kunnen verkroppen dat je de koude oorlog hebt verloren, en nu het oude rijk willen herstellen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:23 schreef LXIV het volgende:
Wie is atm de verliezer dan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin is weet ik hoe vaak aan tafel uitgenodigd maar wou liever doorvechten. Rusland gaat alleen akkoord als ze op alles hun zin krijgen. Dat gaat niet gebeuren.
Nu hebben ze verloren en moeten we hem alsnog belonen zeg je eigenlijk. Voor wat dan precies?
Als ik alle factoren bekijk: rus.quote:
Rusland. Een miljoen militairen dood of uitgeschakeld, de civiele economie kapot en geen enkel militair, politiek of strategisch doel bereikt.quote:
Je vraagt "atm". En tenzij je VS pin automaat bedoelde, betekent dat 'at the moment'.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:21 schreef AchJa het volgende:
Is de oorlog al klaar dan? Zolang ze, ondanks alle verliezen/niet behaalde doelstellingen tot nu toe, aan beide zijden nog in staat zijn tot vechten is er geen winnaar of verliezer aan te wijzen.
Duh...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:22 schreef ExTec het volgende:
Je vraagt "atm". En tenzij je VS pin automaat bedoelde, betekent dat 'at the moment'.
Daar heb je op zich gelijk in alleen ik zie geen pad meer waarin Rusland nog in staat is zijn doelen te realiseren. Oekraïne komt niet meer terug in de Russische invloedssfeer. Zelfs als ze die 4 oblasten mogen houden kan je je nog afvragen in hoeverre je kan spreken van een “overwinning”. Zelfs in die propagandashows beginnen die mannen nu te janken dat ze Oekraïne definitief kwijt zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:21 schreef AchJa het volgende:
Is de oorlog al klaar dan? Zolang ze, ondanks alle verliezen/niet behaalde doelstellingen tot nu toe, aan beide zijden nog in staat zijn tot vechten is er geen winnaar of verliezer aan te wijzen.
Zolang er nog niemand heeft gecapituleerd is er niks van te zeggen ook al gaat het slecht met de economie etc. Niet de huid van de beer verkopen voordat die geschoten is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik snap ook wel dat er zoiets bestaat als “prijs de dag niet voor het avond is” maar het ziet er steeds slechter uit voor Rusland doordat de economie in versnellend tempo door het putje gaat. Ik zie niet hoe dat op korte termijn gekeerd zou moeten worden.
Rusland verliest dit uiteindelijk niet aan het front, maar op de economie.
Akkoord. Maar op dit moment zou ik geen geld meer durven inzetten op een Russische overwinning.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang er nog niemand heeft gecapituleerd is er niks van te zeggen ook al gaat het slecht met de economie etc. Niet de huid van de beer verkopen voordat die geschoten is.
True, maar er is aan de rus kant zoveel schade veroorzaakt, die niet ongedaan gemaakt gaat worden zelfs al rollen ze heel oekraine op.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang er nog niemand heeft gecapituleerd is er niks van te zeggen ook al gaat het slecht met de economie etc. Niet de huid van de beer verkopen voordat die geschoten is.
De situatie is momenteel uitzichtloos.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Akkoord. Maar op dit moment zou ik geen geld meer durven inzetten op een Russische overwinning.
Waarbij de definitie van overwinning is “vrede volledig op Russische voorwaarden”. Want met minder lijken ze geen genoegen te nemen.
Aan het front wel ja, maar in Rusland zelf gaat de situatie rap bergafwaarts. En nu niet komen met “dat horen we al 3 jaar”, het wordt nu echt problematisch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De situatie is momenteel uitzichtloos.
Ja maar dat is juist problematisch, het is de grondbodem voor rare uitspattingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Aan het front wel ja, maar in Rusland zelf gaat de situatie rap bergafwaarts. En nu niet komen met “dat horen we al 3 jaar”, het wordt nu echt problematisch.
Het is idd precies de strategie van oekraine om de situatie zo neer te zetten ja.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De situatie is momenteel uitzichtloos.
Rusland heeft zichzelf in deze hoek geverfd door een oorlog te beginnen die niet te winnen is en vervolgens maximalistische doelstellingen te blijven herhalen zonder open te staan voor enig compromis.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar dat is juist problematisch, het is de grondbodem voor rare uitspattingen.
Tenzij er een coupe plaatsvind en een oorlogsvrije poltlitiek wordt ingezet. Die kans lijkt klein m.i.
Dat is al eerder gezegd een verscheurd en verdeeld Rusland met al die wapens en mogelijkheden is nog 10 keer gevaarlijker dan een Poetin of opvolger.
Oekraïne vind ik overigens ook onbetrouwbaar die schaar ik eigenlijk grotendeels onder de Russen.
Deze fuck oorlog tussen wat oud Sovjet staten begint erg vervelend te worden, ook voor de EU en de economie en algehele veiligheid.
Ik ben bang dat er voorlopig geen rust en vrede komt in oost-europa.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland heeft zichzelf in deze hoek geverfd door een oorlog te beginnen die niet te winnen is en vervolgens maximalistische doelstellingen te blijven herhalen zonder open te staan voor enig compromis.
Als het aan jou ligt moet Oekraïne gewoon de handdoek gooien...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet niet willen dat Rusland geen andere mogelijkheid ziet dan nucleair gaan.
Nee, maar dat zegt hij niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt moet Oekraïne gewoon de handdoek gooien...
quote:..............................................................![]()
Was blijkbaar toch een andere installatie, maar nog steeds goed nieuws :quote:
https://x.com/bayraktar_1love/status/1976982530743218427quote:It was clarified that the strike targeted the AVT-5 installation at the Bashneft Novoil oil refinery
Het russische regime is hiermee totaal onbekend en niet bij machtequote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Rusland kan natuurlijk ook serieus gaan onderhandelen met Oekraïne.
De zoveelste en vervolgens horen we er niets meer over. Hoe vaak zo'n bericht al wel niet langsgekomen is het afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:18 schreef cosmosis het volgende:
Nog een nieuwe inventie.. de defensie wereld kijkt met hongerige ogen naar de ontwikkeling in UKR.
[ x ]
We maakte natuurlijk al een tijdje drones voor Oekraine in de voormalige fabriek van Nedcar.quote:Nederlandse en Oekraïense bedrijven kunnen samen drones gaan maken. Oekraïne versoepelt regels om dat mogelijk te maken, hebben de beide landen afgesproken. Nederland steekt ook nog eens 200 miljoen euro in de ontwikkeling van Oekraïense onderscheppingsdrones, zegt defensieminister Ruben Brekelmans na een bezoek aan het land.
Oekraïne maakt momenteel te midden van de oorlog de geavanceerdste militaire drones van het moment. Nederland helpt die razendsnel groeiende industrie graag vooruit en wil ook de eigen ontluikende defensiedronesector stimuleren. Maar samenwerken was tot dusver moeilijk.
,,Oekraïne heeft wettelijk vastgelegd dat wapens niet geëxporteerd mogen worden, omdat ze nu eenmaal in oorlog zijn", legt Brekelmans uit. ,,Ook het intellectuele eigendom niet."
Er zijn nu afspraken gemaakt om gezamenlijke productie toch mogelijk te maken. Die vragen nog wel wat uitwerking. Ondernemers en militairen in beide landen staan intussen al te trappelen.
,,Een nieuwe belangrijke stap in onze defensiesamenwerking", zegt de Oekraïense president Volodymyr Zelensky. Hij noemt de gezamenlijke ontwikkeling van drones 'een van de veelbelovende' zaken waarin de twee landen samen optrekken.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-kinderen~a8aa0555/
Deze uitspraak kennen we goed inderdaad. Rob de Wijk had het er vaak over. In de tussentijd is Rusland geen gouden brug maar diverse keer een diamanten Manhattan brug aangeboden maar als ze steeds hun reet afvegen met iedere vredesuitreiking uit het Westen, tsja, hun keuze toch? Je kunt hen niet dwingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is het wat, met name de singleplayer?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Ter compensatie gisteren de gehele avond NATO faction in Battlefield 6 gespeeld.
Ik ben geen swastika's tegen gekomen trouwens.
Dat is ook een beetje onzin hoor, in tijden van oorlog gaat innovatie als een malle.. Dus voordat iets ingezet is, hoor je alweer over de volgende innovatie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De zoveelste en vervolgens horen we er niets meer over. Hoe vaak zo'n bericht al wel niet langsgekomen is het afgelopen jaar.
Ik vind de singleplayer niet zo, maar daarvoor speel ik ook geen battlefield. Het is voor de rest helemaal weer battlefield itt 2042. Aanrader.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:37 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Is het wat, met name de singleplayer?
Dat was altijd al makkelijk met drones. Denk dat het juist moeilijker wordt omdat er voldoende tegen maatregelen én regelgeving ontwikkeld wordt. En dat is imho juist goed. Wordt het een kwestie van juiste certificeren halen en de hobby dit keer uitoefenen met de juiste kennis wat wel en niet mag.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:41 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje onzin hoor, in tijden van oorlog gaat innovatie als een malle.. Dus voordat iets ingezet is, hoor je alweer over de volgende innovatie.
We hebben iig geleerd dat simpele DJI consumenten drones gewoon simpel omgebouwd kunnen worden naar efficiënte wapens.. En daar maak ik me zorgen over. Want ooit wil ik die hobby weer oppakken, maar hoe lang worden dit soort drones nog toegestaan. Plus een aanslag plegen is verdomd makkelijk aan het worden zo..
Dat riepen ze ook toen ik een jaar of vijf geleden begon met de hobby, maar er is echter maar weinig van terechtgekomen. Nog steeds hebben we geen goed antwoord op drones.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:49 schreef bleiblei het volgende:
Denk dat het juist moeilijker wordt omdat er voldoende tegen maatregelen én regelgeving ontwikkeld wordt. En dat is imho juist goed.
https://x.com/wartranslated/status/1977047536637804993quote:Local channels report a missile strike on a power plant in Belgorod.
Pagina terug staan 2 relatief recente ontwikkelingenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat riepen ze ook toen ik een jaar of vijf geleden begon met de hobby, maar er is echter maar weinig van terechtgekomen. Nog steeds hebben we geen goed antwoord op drones.
Toch is het allemaal het net niet, te veel beperkingen etc... zeker de wat kleinere drones komen niet zomaar op de radar en zie je en hoor je amper aankomen. Gelukkig kan je onder die kleine drones niet echt spectaculaire bommen hangen qua gewicht.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Pagina terug staan 2 relatief recente ontwikkelingen.
En zoals altijd, oorlog of angst versnelt ontwikkelingen.
Ja, alleen alles wat je nu met kleine drones kan, kon 10 jaar geleden ook. Het is niet alsof daar in de tussentijd mindblown ontwikkelingen zijn geweest. Een ISIS/Al Qaeida terrorist die toen een IED in elkaar kon knopen, kon toen ook een dji drone kopen, daar iets slims aan vast maken dat op het juiste moment boem zegt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:33 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Toch is het allemaal het net niet, te veel beperkingen etc... zeker de wat kleinere drones komen niet zomaar op de radar en zie je en hoor je amper aankomen. Gelukkig kan je onder die kleine drones niet echt spectaculaire bommen hangen qua gewicht.
Uiteindelijk is het denk ik het gelimiteerde gewicht dat een consumenten drone kan dragen. Die zijn gewoon te klein voor echte bommen. In Oekraïne hingen/hangen er vaak gewoon simpele granaten onder om naast een vijand te droppen. Ik gok dat een handgranaat niet destructief genoeg is voor een echte aanslag, mss kan @AchJa daar wat inzicht overgevenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:56 schreef bleiblei het volgende:
En ik heb het eerder gezegd, ik heb nog ergens een 6 kanaals controller van een RC vliegtuig/helikopter liggen uit 2002 die een bereik heeft van 5km. Dus wat nu kqn, kan al decennia. Het verschil is wél dat een dji drone significant makkelijker stuurt dan een RC vliegtuig. Maar ja, terroristen kregen ook een handvol figuren goed genoeg opgeleid om een Boeing in WTCs te vliegen. Dan is het stukken makkelijker om tig man op te leiden om een RC vliegtuigje op een markt neer te laten storten met iets explosief er aan.
Kortom. Gepanikeer om niets, deze mogelijkheden zijn er al 10tallen jaren. Niets nieuws aan.
Ik had een keer één in de tuin.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:09 schreef The-BFG het volgende:
Ik ben gewoon zelf vooral bang voor de hobby, zeker nu een paar kiddo's aan het kloten zijn rondom vluchthavens etc.
Ja, vooral doen. Komt de popo je halen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had een keer één in de tuin.
Weet niet of het met camera enzo was, maar als ik een luchtbuks had dan wist ik het wel.
Valt wel wat mee.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:03 schreef ExTec het volgende:
Ja, vooral doen. Komt de popo je halen.
Ik weet niet wat je wil bereiken maar een scherfhandgranaat in je tuin kan je het leven toch behoorlijk zuur maken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:09 schreef The-BFG het volgende:
Uiteindelijk is het denk ik het gelimiteerde gewicht dat een consumenten drone kan dragen. Die zijn gewoon te klein voor echte bommen. In Oekraïne hingen/hangen er vaak gewoon simpele granaten onder om naast een vijand te droppen. Ik gok dat een handgranaat niet destructief genoeg is voor een echte aanslag, mss kan @:AchJa daar wat inzicht overgeven. Wil je zwaardere bommen gaat je drone groter en dus makkelijker te stoppen worden.
Jij hebt ook overal een antwoord op!quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt wel wat mee.
Mag je een spionerende drone met je luchtbuks neerhalen?
Ik vloog nooit (ongevraagd) over tuinen. Ik had een DJI Mini 2 (minder spectaculair, maar je mocht op veel meer plekken vliegen). Die is ooit wel gaan driften door een bug en kwam vlak bij het spoor/een station neerquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had een keer één in de tuin.
Weet niet of het met camera enzo was, maar als ik een luchtbuks had dan wist ik het wel.
Ik helemaal niets, maar ik gok dat een terrorist zoveel mogelijk mensen wil raken met een bom. Lijkt me dat een granaat dan minder geschikt is?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je wil bereiken maar een scherfhandgranaat in je tuin kan je het leven toch behoorlijk zuur maken.
Lol,quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt wel wat mee.
Mag je een spionerende drone met je luchtbuks neerhalen?
Als ze de grens oversteken meteen schieten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:14 schreef Haags het volgende:
https://x.com/InsiderGeo/(...)DJBgJCF7E5fryWQ&s=19
De groene mannetjes zijn terug, dit keer niet op de Krim maar aan de grens met Estland.
Totaal niet de zelfde situatie als op Krim of oost oekraine.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:14 schreef Haags het volgende:
De groene mannetjes zijn terug, dit keer niet op de Krim maar aan de grens met Estland.
Lijkt mij dat ze er op uit zijn om gezien te worden. Waarom ga je anders fully armed in camo met een groepje midden op een weg staan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:14 schreef Haags het volgende:
Aan welke kant van de grens staan ze? Indien aan de Estse kant: direct neerknallen want invasie van NAVO-gebied.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
WTF little green men, De Krim random green man allover wat een farce, maar toch verontrustend...
Is dit het begin?
[ x ]
Aan de Russische kant.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
WTF little green men, De Krim random green man allover wat een farce, maar toch verontrustend...
Is dit het begin?
[ x ]
Gewoon George Baker inzetten met zijn Little Green Bagquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
Is dit het begin?
[ x ]
De rus zal niks doen. Vandaag zijn 800 russen Litouwen uitgeflikkert, en er zullen nog velen volgen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lijkt mij dat ze er op uit zijn om gezien te worden. Waarom ga je anders fully armed in camo met een groepje midden op een weg staan?
Zal m.i. gevalletje uitlokken zijn. En dan is de vraag, welk signaal wil je terugsturen.
Jouw bovenste zin is eigenlijk de grondoorzaak van de huidige oorlog in de Donbass. Rusland wil niet dat hun mensen daar hetzelfde zal gaan overkomen, wat nu in Letland en Litouwen gebeurt. En in de Donbass gaat het om een veelvoud aan Russen, die daar leven.quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:31 schreef oheng het volgende:
[..]
De rus zal niks doen. Vandaag zijn 800 russen Litouwen uitgeflikkert, en er zullen nog velen volgen.
Rusland moet nu zelfs hun extreem broodnodige olietankers inzetten voor sabotage en drone activiteiten.
Europa brengt de rus op dit moment onnoemelijke schade toe. En dit soort vertoon is ronduit zielig, net als dat gedoe met drones.
Het is een sneu land en een sneu volk.
Nee. Ze bombarderen hele steden plat, inclusief de mensen die ze zogenaamd proberen te redden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jouw bovenste zin is eigenlijk de grondoorzaak van de huidige oorlog in de Donbass. Rusland wil niet dat hun mensen daar hetzelfde zal gaan overkomen, wat nu in Letland en Litouwen gebeurt. En in de Donbass gaat het om een veelvoud aan Russen, die daar leven.
Wat Litouwen nu doet, zou hetzelfde zijn als wij hier al die arrogante Hollanders Fryslân uitflikkeren, omdat ze verdommen om een beetje Frysk te spreken.
Ehm, nee.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Idisrom het volgende:
Wat Litouwen nu doet, zou hetzelfde zijn als wij hier al die arrogante Hollanders Fryslân uitflikkeren, omdat ze verdommen om een beetje Frysk te spreken.
hun mensen wonen niet in litouwen of Estland, maar in Rusland. Dat er russische mensen daar neer zijn gezet tijdens de sovjet genocide van europese bevolkingsgroepen, is natuurlijk iets heel anders. De oorspronkelijke bewoners hebben zich nooit Rus gevoeld ookal spraken ze russisch.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jouw bovenste zin is eigenlijk de grondoorzaak van de huidige oorlog in de Donbass. Rusland wil niet dat hun mensen daar hetzelfde zal gaan overkomen, wat nu in Letland en Litouwen gebeurt. En in de Donbass gaat het om een veelvoud aan Russen, die daar leven.
Ik zag van de week het nazi argument ook weer voorbij komenquote:Op zondag 12 oktober 2025 12:40 schreef ExTec het volgende:
Dat talking point hebben we echt al een hele tijd niet meer gehoord.
Godwin komt hier dagelijks wel voorbijquote:Op zondag 12 oktober 2025 13:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zag van de week het nazi argument ook weer voorbij komen
Ik zie putin anders vrijwel nooit met de man met de snor vergeleken worden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Godwin komt hier dagelijks wel voorbij
Zijn het Litouwers of Russen die het land uitgezet zijn? Dat is natuurlijk een wezenlijk verschil.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Al eens een discussie over gevoerd op een ander forum, vandaar dus.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:23 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Jij hebt ook overal een antwoord op!
ISW is niet de minste club die zomaar iets roept.quote:ISW: Russia is already preparing for war with NATO — and may strike sooner than intelligence agencies expect
The U.S.-based Institute for the Study of War reports that Moscow has entered what it calls “Phase Zero” — the stage of preparation for a potential confrontation with the Alliance. This includes espionage, sabotage, and unidentified drone flights over military bases and strategic facilities across Europe.
ISW notes that Russia is building up its reserves and developing new tactics for warfare without relying on massive armored forces.
According to experts, the Kremlin is already gaining significant experience in modern warfare and could launch new aggression without waiting for its army to fully recover from the war in Ukraine.
https://x.com/nexta_tv/status/1977291398207639691
Ze kunnen er alleen niks mee. Het zijn geen pijltjes die je in een gat in de grond zet en aansteekt.quote:
Eh, eigenlijk wel. Op het moment dat zo'n ding de lucht in is, corrigeert die zelf z'n pad wel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:11 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ze kunnen er alleen niks mee. Het zijn geen pijltjes die je in een gat in de grond zet en aansteekt.
Ik ben ook bang gezien de Russen kennende het geen high-tech hacks worden, maar vooral veel vervelio acties zoals Sabbotages in Havens, Treinrails, Bompakketjes, etc. Eigenlijk shit wat gewoon niet te verdedigen valt, maar wel veel schade berokkent.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
ISW is niet de minste club die zomaar iets roept.
quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
ISW is niet de minste club die zomaar iets roept.
Om er even een jaartal bij te zetten voor de beeldvorming. 'Much sooner' blijft vaag natuurlijk (uiteraard omdat ze het zelf ook niet weten).quote:Russia may be able to pose a significant threat to NATO on a timeline much sooner than 2036, - ISW
Ik bedoel dat die raketten niets doen zonder Amerikaanse encryptiesleutels. Alleen de Amerikanen kunnen ze programmeren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, eigenlijk wel. Op het moment dat zo'n ding de lucht in is, corrigeert die zelf z'n pad wel.
quote:Van de recente Russische aanvallen op Oekraïense installaties voor gasproductie gaan waarschijnlijk ook Europese consumenten last krijgen. De raket- en droneaanvallen van begin deze maand hebben dermate veel schade veroorzaakt, dat Oekraïne meer gas zal moeten importeren vanuit Europa.
"Dat zal zijn effect op de prijs hebben", verwacht Johan Vermij van S&P Global Market Intelligence. Dat komt door de grotere Oekraïense vraag. Hierdoor zal de prijs stijgen voor Europese gasgebruikers, zo verwacht de analist.
NOSquote:Vijftig procent van de productiecapaciteit van gas is uitgevallen. De schade blijkt zo groot, dat de Oekraïense minister van Energiezaken Svitlana Gryntsjoek verwacht 30 procent meer gas te moeten importeren uit Europa.
quote:Attacks on energy extract a very high price. Ukraine is likely to require more than 4 billion cubic meters of gas by the end of winter, according to an industry source, which at current market prices would cost about $2 billion. That's in addition to equipment to repair facilities that repeatedly come under fire.
CNNquote:According to Syrskyi, Ukrainian air defenses are "about 74% effective," but further efforts are needed to protect energy facilities.
Moeten ze natuurlijk wel het Oekraïne conflict bevriezen, want gelijktijdig gaat dat niet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
Om er even een jaartal bij te zetten voor de beeldvorming. 'Much sooner' blijft vaag natuurlijk (uiteraard omdat ze het zelf ook niet weten).
Ja, of oekraine krijgt de software om dat te doen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:59 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik bedoel dat die raketten niets doen zonder Amerikaanse encryptiesleutels. Alleen de Amerikanen kunnen ze programmeren.
Niet deze onzin weer...quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie putin anders vrijwel nooit met de man met de snor vergeleken worden.
Ik vermoed dat de echt goede IT'ers al voor de oorlog zijn opgerot uit Rusland.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook bang gezien de Russen kennende het geen high-tech hacks worden, maar vooral veel vervelio acties zoals Sabbotages in Havens, Treinrails, Bompakketjes, etc. Eigenlijk shit wat gewoon niet te verdedigen valt, maar wel veel schade berokkent.
Ze hebben nog wel goede mensen als ik de berichten mag geloven dat ze erin geslaagd zijn om Iskanders en Kinzhals zo aan te passen dat nog maar 6% wordt onderschept.quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de echt goede IT'ers al voor de oorlog zijn opgerot uit Rusland.
Of eigenlijk iedereen met een beetje IQ en financiële middelen is opgerot. Of ze moesten vriendjes zijn van het regime of er bijvoorbeeld achter staan.
Dat denk ik ook, werk zelf met Russen, en die hebben een oprechte hekel aan Putin, moet ook zeggen dat het leuke gasten zijn, echt een Can do mentaliteit, ja wat nou niet beschikbaar? Nou dan doen we het toch anders.quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Of eigenlijk iedereen met een beetje IQ en financiële middelen is opgerot. Of ze moesten vriendjes zijn van het regime of er bijvoorbeeld achter staan.
IT'ers en IQquote:Op zondag 12 oktober 2025 16:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik heb hier niets over in het nieuws gelezen.quote:Ukraine has received the mine-countermeasure vessel Alkmaar from the Netherlands, Commander of the Ukrainian Navy Oleksii Neizhpapa reported.
Thank you, Netherlands! 🇳🇱🇺🇦
He added that by the end of the year, Ukrainian Defenders expect to receive another such ship. Crew training is already underway.
The Alkmaar-class vessel is designed to detect and destroy naval mines. It is equipped with remotely operated vehicles for neutralizing them. The ship also has an automatic gun, machine guns, and underwater drones.
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1977340543815287292
quote:Trump warns Russia he may send Ukraine long-range Tomahawks if Moscow doesn’t settle war soon
President Donald Trump on Sunday warned Russia that he may send Ukraine long-range Tomahawk missiles if Moscow doesn’t settle its war there soon.
“I might say, ’Look: if this war is not going to get settled, I’m going to send them Tomahawks,” Trump told reporters aboard Air Force One as he flew to Israel. “The Tomahawk is an incredible weapon, very offensive weapon. And honestly, Russia does not need that.”
He added, ” I might tell them that if the war is not settled -- that we may very well--we may not, but we may do it. I think it’s appropriate to bring up.”
Trump’s comments came after he spoke by phone earlier Sunday with Ukranian President Volodymyr Zelenskyy.
https://apnews.com/articl(...)ce87107e1eb320abae0e
Beetje een uitgekauwd truukje dat geleur met Tomahawks. Poetin zal niet erg onder de indruk zijn, gok ik.quote:
Doe. Dan.quote:
Geen 2 weken deadline? Nu weet Rusland niet welke datum minus 1 ze moeten gaan doen alsof zodat TACO in werking kan treden.quote:
Maar het is wel leuk om al die rus milbloggers zich er druk om zien maken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje een uitgekauwd truukje dat geleur met Tomahawks. Poetin zal niet erg onder de indruk zijn, gok ik.
Die nemen ze bij de ruzziatrollololfactory zelfs niet serieus johquote:
Prima als dit soort verhalen de Russen weghoudt uit Europa.quote:
Net zoals ze bij elkaar fantaseren dat er weer ergens een ondergronds compound met 1000 NATO Generals is vernietigd?quote:
Best wel een realistisch scenario eigenlijkquote:I am convinced that the next step in escalation will be a small-scale provocation against a Baltic country before the end of the year. He will do it. He just needs to show that Article 5 does not work. His goal is to prove that NATO is dead, and the best way is to display its impotence. He will try it with a limited incursion. I'm not talking about a massive invasion or attacking Poland. He knows that would end very badly for him. But a limited incursion in Estonia or Latvia is another matter.
Het is eerder andersom. Er waren weinig problemen totdat Rusland begon te stoken en binnenviel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zeker nu dat er net groene mannetjes bij de grens zijn gespot.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:35 schreef C64 het volgende:
https://www.mundoamerica.(...)9cf4a1c738b45a5.html
[..]
Best wel een realistisch scenario eigenlijk
Ik heb altijd vermoeden gehad dat Russische tactieken achter de hamas aanval zaten, om Amerika's aandacht weg te trekken uit oekraine.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:35 schreef C64 het volgende:
[..]
Trump heeft op dit moment gevoel dat Oekraine winnend is dus daar sluit hij zich bij aan, en voelt zich bespeeld door poetin en als Narcist is dat heel moeilijk te verkroppen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Krijgt Zelensky Tomahawks of een capitulatie voorstel? Je weet het maar nooit.
Dan zullen de onafhankelijke denkers, die nu het hardst krijzen dat het nooit zal gebeuren, degene zijn die roepen dat we niet moeten escaleren en dat x-land de levens niet waard zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:35 schreef C64 het volgende:
[..]
Zijn analyse klopt precies.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Kasparov is een schaker... Geen geopolitiek analist. Die man zit er zo ideologisch in dat ik hem niet heel serieus zou nemen.
Geopolitiek is geen exacte wetenschap he.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Kasparov is een schaker... Geen geopolitiek analist. Die man zit er zo ideologisch in dat ik hem niet heel serieus zou nemen.
Wat ik wil lezen vind ik wel op ISW. Kapsarov boeit me niet zo, al die keren al dat ie dit soort dingen heeft uitgekraamd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zijn analyse klopt precies.
KGB wil wraak, europa hoopt dat redelijkheid werkt (men ontkent de uitpsraken en logica niet), maar ze blijven denken als vrije westerlingen die logisch niet zien waarom je als Rusland alles op Alles wil wil zetten.
Wij denken te vaak dat mensen als Poetin (doordat ze blank zijn) ook als ons denken en sterker nog denk dat gemiddelde gevluchte christelijke syrier makkelijker onze denkwijze kan ontarmen dan een zwaar gekrenkte KGB-er wie vindt dat de koudeoorlog nooit is afgelopen
Die sluiten het net zo goed niet uit.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ik wil lezen vind ik wel op ISW.
En gelijk heeft gehad?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ik wil lezen vind ik wel op ISW. Kapsarov boeit me niet zo, al die keren al dat ie dit soort dingen heeft uitgekraamd.
Kasparov is niet alleen een schaker, maar ook politicus die weet hoe het is om in het Rusland van putin te leven (en verkiesbaar te zijn). In zijn boek "het wordt winter" voorspelt hij eigenlijk alles wat er nu gebeurd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt er op dat Rusland Trump een beetje wil ophemelen.quote:Kremlin says Russia ready for settlement in Ukraine, blames Europe, Kiev for reluctance
MOSCOW, Oct. 12 (Xinhua) -- Russia remains ready for a peaceful settlement of the conflict in Ukraine, but European countries and the government in Kiev have shown reluctance to do so, Kremlin spokesman Dmitry Peskov told Russian media Sunday.
"Russia has continued to state that we are ready for a peaceful settlement. And we also hear that Trump, after all, has been consistently talking about the need to sit down at the negotiating table. From this, we conclude that he still maintains his political will," Peskov told the Russia-1 TV channel.
However, Peskov said the Europeans and Kiev are showing no willingness to move in that direction.
Kremlin aide Yury Ushakov also said Sunday that Europe's "belligerent stance" toward Russia is difficult to overcome, even with U.S. efforts.
Ushakov said the agreements reached between Russian President Vladimir Putin and U.S. President Donald Trump in Alaska serve as a "guiding star" for both countries in pursuing a settlement in Ukraine and the foundation for a possible resolution.
Wat willen ze dan toegemoed komen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 22:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)7c934f583e1bc/c.html
[..]
Lijkt er op dat Rusland Trump een beetje wil ophemelen.
quote:German intelligence has stated that Putin is ready to start a war with Europe "at any moment."
Moscow intends to test the strength of European borders, and this could happen at any time, stated head of BND.
"Russia is concealing its intentions, but in reality, it is seeking to test our borders. At best, a cold peace currently reigns in Europe, which could at any moment turn into a heated confrontation anywhere. We must prepare for further escalation."
https://x.com/UkrReview/status/1977761205985919374
Dat zal in coördinatie met China gebeuren. Als die voor Taiwan gaan.quote:
Als er in 2014 nou niet was gemerkeld en geschulzt in de tussentijd, had je dit niet gehad. Keihard terugslaan is het enige wat telt en resultaat krijgt. Laf hangen is alsmaar verder gaan en uitdagen tot er een directe oorlog uitbreekt.quote:
Ah ja, want dat had Rusland gestopt?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als er in 2014 nou niet was gemerkeld en geschulzt in de tussentijd, had je dit niet gehad. Keihard terugslaan is het enige wat telt en resultaat krijgt. Laf hangen is alsmaar verder gaan en uitdagen tot er een directe oorlog uitbreekt.
Dus rammen nu het nog niet te laat is.
Druk anders op de knop quote. Handigquote:
zolang ze aan de Russische kant staan is het een beetje onzin om ze af te knallen vind je niet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Druk anders op de knop quote. Handig
Groene mannetjes afknallen bij letterlijk de eerste echte provocatie over de grens. We weten immers de MO nu.
Ukraine volstoppen met goed wapentuig en voor de rest met een EF gerichte acties plaatsen om dat rusland uit ukraine te trappen. Inclusief de krim. En de krimbrug weg.
Daarbij putler met een loodinjectie bedienen om te laten zien aan zn opvolger dat we klaar zijn met dit soort streken.
Als we nog meer bezuinigen worden de baltics waar jij schijnt te wonen, rusland.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:41 schreef bianconeri het volgende:
We kunnen beter meer bezuinigen op defensie, anders wordt het algehele voorzieningen en economisch niveau net zo laag als in Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |