SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Russian strikes in recent days have wiped out more than half of Ukraine’s domestic natural gas production, forcing Ukraine to spend ¤1.9 billion euros on fuel imports to survive the looming winter, - Bloomberg
Kyiv told its allies that a massive Russian barrage took out 60% of gas production.
quote:Zelensky: "Last week - I won't say how many - our pair of "Neptune" and "Flamingo" was used. You can analyze the corresponding results yourself.
Three "Flamingo" cruise missiles were used during the strike on the Russian intelligence base in occupied Crimea, - WELT.
Two missiles reached the target, and another one fell about 100 meters from it. The explosions formed craters with a diameter of up to 15 meters at the site.
"Consider it done....sir"quote:
Dat gebeurt toch nooit??quote:
Dit is Commandos Origins, een paar maanden geleden uitgekomen. Ik ben wederom fan.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
Commandos was wel een echt bazenspel vroegah.
Muk hebb'n. Die oude commando's liep niet goed op mijn pc, alles ging veel te snel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is Commandos Origins, een paar maanden geleden uitgekomen. Ik ben wederom fan.
Commandos Origins Review
Ouderwets goede spanning, maar alleen op pc
hoi4 ook goed?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 18:24 schreef oheng het volgende:
Echte mannen spelen alleen Grand Strategy spellen, zoals Imperialism 1. Of EU desnoods.
Nordsream is kapot dicht en blijft dicht, welke held het gedaan heeft, dondert niet, maar we gaan geen helden uitleverenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist extreem hypocriet om de Nordstream op te blazen terwijl je zelf verdient aan de doorvoer van Russisch gas. Dat is eerder het uitschakelen van de concurrentie! Blijkbaar is het doorvoeren van Russisch gas geen probleem, maar dat jij er zelf niet aan verdient. En dan nog bij een bondgenoot die jou steunt!
Het is helemaal aan Duitsland wat ze met de verdachte willen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nordsream is kapot dicht en blijft dicht, welke held het gedaan heeft, dondert niet, maar we gaan geen helden uitleveren
Dat is vragen om interne ruzie binnen de NATO
Dus geef die man snel het erekruis van verdienste waaar ie ook is binnen de NATO
dat zal Putin niet leuk vinden, maar ok
Toevallig van de week nog gemijmerd over het origineel. Goeie tip dit !quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is Commandos Origins, een paar maanden geleden uitgekomen. Ik ben wederom fan.
Commandos Origins Review
Ouderwets goede spanning, maar alleen op pc
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
Command end conquar waren bazenspellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polen gaat geen held van de NATO uitleveren en terechtquote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is helemaal aan Duitsland wat ze met de verdachte willen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Druk om de verkiezingen in Nederland te beïnvloeden?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ik word getagged en als ik klik dan is de post weg?
Ik weet dat ik node gemist word.
Internet hier is vrij slecht in zuid-afrika. Maar wees niet gevreesd, ik kom terug. Overigens heb ik het ook te druk de komende periode.
Gr,
Php,
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]En MIGs. Enige goede wat de geallieerden haddn waren de battlecruisers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 1 tenminste.
Hij is op zomerkampfquote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Druk om de verkiezingen in Nederland te beïnvloeden?
Zo, even wat beter, anders gaat de discussie steeds weer aan bagger.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Polen moet geen held van de NATVO uitleveren en dat vind ik terecht
NATOquote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo, even wat beter, anders gaat de discussie steeds weer aan bagger.
hoi3 > hoi4quote:
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.In 2 en Yuri's Revenge hadden ze iig de Kirovs en Apocalypse tanks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schat in dat je wereldwijd geen elektronisch product meer gevonden krijgt zonder Chinese massaproductie onderdelen. Dus weinig fascinerends aan. Van goedkope vibrators van Easytoys tot de meest complexe semiconductor machines of patriot batterijen. Overal zitten wel chinese componenten in.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:15 schreef PluggieOD het volgende:
De prachtige flamingo is neergehaald. MSN 106 om precies te zijn. Gebouwd in september.
Foto's van de circuit borden komen voorbij. Veel chinees. AI-25TL motor.
Soviet ontwerp dat o.a. in oude L-39s zit. Ivchenko OKB ontwerp. Motor Sich bouwde/bouwt ze nog.
Sowieso vrij fascinerend hoe beide kanten inmiddels vechten met chinese massaproduktie onderdelen.
Zag deze langs komen:quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik schat in dat je wereldwijd geen elektronisch product meer gevonden krijgt zonder Chinese massaproductie onderdelen. Dus weinig fascinerends aan. Van goedkope vibrators van Easytoys tot de meest complexe semiconductor machines of patriot batterijen. Overal zitten wel chinese componenten in.
Deze beelden heb ik al eens eerder gezien.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:28 schreef Anton91 het volgende:
Beelden van de launch van drie flamingo's:
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1976228218710737133
quote:US Permanent Representative to NATO:
If you had placed a snail on the border between Russia and Ukraine, it would have been in Poland in three and a half years. And they haven't even gotten 20%.
This demonstrates how incompetent the Russian military has proven to be on the battlefield.
quote:Kyiv will nominate Trump for the Nobel Peace Prize if he sends Tomahawk missiles to Ukraine and helps achieve a ceasefire with Russia, — Politico quotes Zelensky.
[..]
Red Alert, dagen achter elkaar gespeeld.Mammoth tankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaren
Luister Hell March nog steeds wel eensEindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Hoe gaat Oekraine die dingen eigenlijk afschieten, als ze al komen?quote:
Nee oude man, jij bent te langzaam geworden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Muk hebb'n. Die oude commando's liep niet goed op mijn pc, alles ging veel te snel.
Die oude Commando's zijn beschikbaar via Steam en hebben zover ik weet patches gehad om goed te draaien op moderne hardware.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Muk hebb'n. Die oude commando's liep niet goed op mijn pc, alles ging veel te snel.
Alsof het gebruik van een Swastika per se zegt dat je een Nazi bent? Dat symbol wordt duizenden jaren gebruikt door verschillende geloven/beschavingen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:53 schreef Mikeytt het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
CBC gaat eindelijk in gesprek met Oekraïners. Op vanaf 17 seconden een Oekraïnse militaire trainer aan het spreken met een geblurde arm. Op 30 seconden ineens wel licht zichtbaar en zie je de swastika staan omringd door de othala runes.![]()
Waarom is dit geen uitzondering meer binnen die forces? En dan doen alsof er geen enkel probleem is...
[ afbeelding ]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)hien-~1758694365422/quote:Gepubliceerd:
do 09 okt. 15u06
Alexander Verstraete
Oekraïne roept gezinnen met kinderen op om te evacueren uit oostelijke stad Kramatorsk
De Oekraïense autoriteiten hebben gezinnen met kinderen de opdracht gegeven om te evacueren uit de stad Kramatorsk.
"Vanwege de verslechterende veiligheidssituatie in bepaalde gebieden van de agglomeratie Kramatorsk, kondigen we een verplichte evacuatie aan van gezinnen met kinderen", zo schreef de gemeenteraad op Telegram. Kramatorsk, gelegen op een twintigtal kilometer van de frontlinie, krijgt regelmatig af te rekenen met Russische aanvallen.
De Swastika wordt al duizenden jaren samen met othala runen gebruikt? Dat kwam pas op met de nazi's. Doen alsof deze man van middelbare leeftijd een swastika tattoo heeft vanwege zijn religie slaat toch nergens op?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Alsof het gebruik van een Swastika per se zegt dat je een Nazi bent? Dat symbol wordt duizenden jaren gebruikt door verschillende geloven/beschavingen.
Het frame van denazificeren en dat Oekraïners als geheel nazi's zijn vermeld jij nu als enige ter plekke.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:42 schreef sexbierum het volgende:
Jeetje, het "Oekrainers zijn nazi's en de speciale militaire operatie heeft al doel om Oekraine te de-nazificeren!" is al jaren niet meer voorbij gekomen en dan is er plotseling toch weer iemand die deze halfvergane Kremlin-diarree over dit topic heen sproeit.
Lekker gewerkt, Mikeytt!
Je hebt een wel heel naïeve voorstelling van oorlog.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:53 schreef Mikeytt het volgende:
CBC gaat eindelijk in gesprek met Oekraïners. Op vanaf 17 seconden een Oekraïnse militaire trainer aan het spreken met een geblurde arm. Op 30 seconden ineens wel licht zichtbaar en zie je de swastika staan omringd door de othala runes.![]()
Waarom is dit geen uitzondering meer binnen die forces? En dan doen alsof er geen enkel probleem is...
[ afbeelding ]
De ground launchers gaan eruit bij de Amerikanen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe gaat Oekraine die dingen eigenlijk afschieten, als ze al komen?
Dat is niet waar, in het begin van de oorlog stond Fok daar vol mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het frame van denazificeren en dat Oekraïners als geheel nazi's zijn vermeld jij nu als enige ter plekke.
Toen ja. Deze user beschuldigt mij er *nu* van alle Oekraïners nazi's te noemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is niet waar, in het begin van de oorlog stond Fok daar vol mee.
Het is wel opvallend dat je precies over die ene tatouage in de reportage valt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Toen ja. Deze user beschuldigt mij er *nu* van alle Oekraïners nazi's te noemen.
Marines wel. Army niet. Lijkt erop dat US Army verder willen met die JLTV's met lanceerder.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:12 schreef PluggieOD het volgende:
De ground launchers gaan eruit bij de Amerikanen.
Punt is dat ze een surplus hebben die ze kunnen leveren.quote:
Die moet continu geupdate worden. Zelfde geld voor ALQ pods.quote:Intelligentie zit in de (resp) raket. Afvuren vereist niet zo veel.
Je zei: de amerikanenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Punt is dat ze een surplus hebben die ze kunnen leveren.
Ja, unlike zoiets als een GMLRS is een tomahawk niet een kwestie van een GPS coordinaat invoeren. Die werken met dat je hem een kaart moet voeren, als ik het goed heb. Dus klopt, doel data zal van de VS moeten komen.quote:Die moet continu geupdate worden. Zelfde geld voor ALQ pods.
Het leveren van Tomahawks gaat niet zozeer/alleen over de fysieke levering maar over ondersteuning.
Net, alsin: scheelde niet veel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:05 schreef Parafernalia het volgende:
Trump grijpt net naast de Nobelprijs
Ik weet niet wat ik er van moet denken, en het boeit me weinig eerlijk gezegd. Het Russische leger (in het bijzonder Wagner wat nu onderdeel van het Russische leger is) zit ook vol met lui (neo Nazi’s?) met dergelijke symbolen op hun huid geprint. Het zal allemaal wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De Swastika wordt al duizenden jaren samen met othala runen gebruikt? Dat kwam pas op met de nazi's. Doen alsof deze man van middelbare leeftijd een swastika tattoo heeft vanwege zijn religie slaat toch nergens op?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 02:43 schreef Parafernalia het volgende:
Mammoth tank
Jaren
Luister Hell March nog steeds wel eens
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:28 schreef Anton91 het volgende:
Beelden van de launch van drie flamingo's:
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1976228218710737133
Yup, beelden zijn van augustus. Maar het kan natuurlijk van alles zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:50 schreef RotatoR het volgende:
Deze beelden heb ik al eens eerder gezien.
quote:From railways and automobiles to metals, coal, diamonds and cement, some of Russia's biggest industrial companies are putting employees on furlough or cutting staff as the war economy slows, domestic demand stalls and exports dry up, - Reuters
Kramatorsk begint langzaam binnen bereik van de artillerie te komen. Dit heeft direct te maken met een kleine doorbraak bij Maiske waardoor delen van de agglomeratie binnen de 15km van het front zijn gekomen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:56 schreef zakjapannertje het volgende:
Rusland heeft de oorlog intussen verhevigd
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)hien-~1758694365422/
Ruim tien jaar onder een steen geleefd?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:53 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Een FAB500 als lading begrijp ik. Dan kan dat 1150kg lading verhaal ook weer overboord.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:15 schreef PluggieOD het volgende:
De prachtige flamingo is neergehaald. MSN 106 om precies te zijn. Gebouwd in september.
Foto's van de circuit borden komen voorbij. Veel chinees. AI-25TL motor.
Soviet ontwerp dat o.a. in oude L-39s zit. Ivchenko OKB ontwerp. Motor Sich bouwde/bouwt ze nog.
Sowieso vrij fascinerend hoe beide kanten inmiddels vechten met chinese massaproduktie onderdelen.
Als de oorlog klaar is kunnen die Oekraïners nog wel van waarde zijn om in steden als Brussel en Parijs de orde te bewaken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt een wel heel naïeve voorstelling van oorlog.
Uiteraard is dit een probleem. Dat geldt ook voor Rusland. Maar dat is een probleem voor na de oorlog.
Op dit moment kun je helaas niet verwachten dat mensen er gematigd in staan als er een agressor in je land bezig is je naasten de martelen en te vermoorden en alles te verwoesten.
Dan krijg je dit soort radicalisering.
Ik had bij jou niet zo snel een voorkeur voor fascisme verwacht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de oorlog klaar is kunnen die Oekraïners nog wel van waarde zijn om in steden als Brussel en Parijs de orde te bewaken.
Niet onbegrijpelijk maar om verschillende redenen is het van belang om dit zo veel mogelijk de kop in te drukken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt een wel heel naïeve voorstelling van oorlog.
Uiteraard is dit een probleem. Dat geldt ook voor Rusland. Maar dat is een probleem voor na de oorlog.
Op dit moment kun je helaas niet verwachten dat mensen er gematigd in staan als er een agressor in je land bezig is je naasten de martelen en te vermoorden en alles te verwoesten.
Dan krijg je dit soort radicalisering.
Dat kan de lokale jeugd net zo goed. Het probleem is dat ze geen mandaat krijgen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de oorlog klaar is kunnen die Oekraïners nog wel van waarde zijn om in steden als Brussel en Parijs de orde te bewaken.
Tijdens een oorlogquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet onbegrijpelijk maar om verschillende redenen is het van belang om dit zo veel mogelijk de kop in te drukken.
Link?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een FAB500 als lading begrijp ik. Dan kan dat 1150kg lading verhaal ook weer overboord.
Noem je de Oekraïners nou facisten?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik had bij jou niet zo snel een voorkeur voor fascisme verwacht.
quote:Zelensky: A new important step in our defense cooperation with the Netherlands – today, our countries signed a Memorandum of Understanding concerning Coproduction of drones.
Poet geeft Mel wat kruimelsquote:Melania Trump: My representative has been working directly with Putin's team to ensure the safe reunification of children with their families between Russia and Ukraine.
In fact, eight children have been rejoined with their families during the past 24 hours.
Nope, maar het verbaast me niet dat jij dit als zodanig spint.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Noem je de Oekraïners nou facisten?
Maar goed, volgens mij was al duidelijk dat die dingen voornamelijk ver kunnen komen (in theorie), redelijke payload, en relatief goedkoop te produceren. Niet dat ze moeilijk te onderscheppen zouden zijn.quote:According to the report, one of the (Flamingo) missiles was shot down over Russian territory using a Buk surface-to-air missile system at an altitude of around 100 meters and a speed of roughly 600 kilometers per hour. Russian outlets published several photographs allegedly showing the remains of a downed missile as evidence.
quote:Drones spotted over NATO base in Germany with nuclear early warning aircraft, - SPIEGEL
Unidentified drones were spotted in the no-fly zone above the NATO airbase in Geilenkirchen in western Germany.The incident occurred on the evening of October 8.
Over die drones, die worden o.a. gelanceerd vanaf olie tankers.quote:
Link? Nee, valt wel mee...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:11 schreef 3rr0r het volgende:
Drones spotted over NATO base in Germany with nuclear early warning aircraft
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:30 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/bayraktar_1love/status/1976682230735921162
Kan iemand dit voor me embedden het lukt me ook niet met twitter.
quote:
Het is niet dat ik nog moeite n neem jou persoonlijk te antwoorden. Dat ben je echt te dom voor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, succes daarmee![]()
Poetin zal je dankbaar zijn.
Dit is allemaal leuk voor later, als de existentiele oorlog over is. Tot die tijd mag iedereen van eigen bodem die capabel is meevechten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet dat ik nog moeite n neem jou persoonlijk te antwoorden. Dat ben je echt te dom voor.
Maar het is vooral je eigen samenleving die je dankbaar zult zijn als je excessen binnen je leger tijdens een oorlog voorkomt. Die mensen moeten immers terug de maatschappij in. Putin heeft daar niets mee te maken verder.
Die jongen is niks te leren. Alziende doof.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet dat ik nog moeite n neem jou persoonlijk te antwoorden. Dat ben je echt te dom voor.
Maar het is vooral je eigen samenleving die je dankbaar zult zijn als je excessen binnen je leger tijdens een oorlog voorkomt. Die mensen moeten immers terug de maatschappij in. Putin heeft daar niets mee te maken verder.
Een week nadat Zelensky heeft aangegeven dat Rusland onze spullen gebruikte op hun drones gaan we nu drones aan hun cadeau doen. De ironie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
Goed dat we gebruik maken van de Oekraïense kennis en ervaring op het gebied van drones.
Dat kun je niet voorkomen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is allemaal leuk voor later, als de existentiele oorlog over is. Tot die tijd mag iedereen van eigen bodem die capabel is meevechten.
Nee. Maar ik denk wel dat naarmate rus er slechter voor staat, hoe harder ze daar mee gaan dreigen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:21 schreef Elan het volgende:
Denken jullie ook dat we aan de vooravond van escalatie staan,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |