abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219006442
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:35 schreef C64 het volgende:
https://www.mundoamerica.(...)9cf4a1c738b45a5.html
[..]
Best wel een realistisch scenario eigenlijk :X
Zeker nu dat er net groene mannetjes bij de grens zijn gespot.
pi_219006581
quote:
[..]
Ik heb altijd vermoeden gehad dat Russische tactieken achter de hamas aanval zaten, om Amerika's aandacht weg te trekken uit oekraine.

Maar dat Rusland aan de basis staat van de Hamas, bevestigd mijn wantrouwen weer des te meer.

Few people remember that the PLO was created by the KGB in 1964.

Rusland bevecht israel als democratie, Rusland bevecht alle vrije vormen van Democratie.
pi_219006615
twitter

Krijgt Zelensky Tomahawks of een capitulatie voorstel? Je weet het maar nooit.
pi_219006673
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Krijgt Zelensky Tomahawks of een capitulatie voorstel? Je weet het maar nooit.
Trump heeft op dit moment gevoel dat Oekraine winnend is dus daar sluit hij zich bij aan, en voelt zich bespeeld door poetin en als Narcist is dat heel moeilijk te verkroppen.

Plus hoop ik dat hij door heeft dat Poetin ook aan conservatieven een bloedhekel heeft, alles wat het vrije westen voor staat enn juist protestanten (wat Trump zelf is). dus er zal nooit een goede verstandhouding zijn met een Poetin die wraak wil nemen op de VS (dus ook republikeinen)
pi_219006896
quote:
[..]
Dan zullen de onafhankelijke denkers, die nu het hardst krijzen dat het nooit zal gebeuren, degene zijn die roepen dat we niet moeten escaleren en dat x-land de levens niet waard zijn.
pi_219006959
Kasparov is een schaker... Geen geopolitiek analist. Die man zit er zo ideologisch in dat ik hem niet heel serieus zou nemen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219007138
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Kasparov is een schaker... Geen geopolitiek analist. Die man zit er zo ideologisch in dat ik hem niet heel serieus zou nemen.
Zijn analyse klopt precies.

KGB wil wraak, europa hoopt dat redelijkheid werkt (men ontkent de uitpsraken en logica niet), maar ze blijven denken als vrije westerlingen die logisch niet zien waarom je als Rusland alles op Alles wil wil zetten.

Wij denken te vaak dat mensen als Poetin (doordat ze blank zijn) ook als ons denken en sterker nog denk dat gemiddelde gevluchte christelijke syrier makkelijker onze denkwijze kan ontarmen dan een zwaar gekrenkte KGB-er wie vindt dat de koudeoorlog nooit is afgelopen
pi_219007185
quote:
Geopolitiek is geen exacte wetenschap he.
pi_219007203
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zijn analyse klopt precies.

KGB wil wraak, europa hoopt dat redelijkheid werkt (men ontkent de uitpsraken en logica niet), maar ze blijven denken als vrije westerlingen die logisch niet zien waarom je als Rusland alles op Alles wil wil zetten.

Wij denken te vaak dat mensen als Poetin (doordat ze blank zijn) ook als ons denken en sterker nog denk dat gemiddelde gevluchte christelijke syrier makkelijker onze denkwijze kan ontarmen dan een zwaar gekrenkte KGB-er wie vindt dat de koudeoorlog nooit is afgelopen
Wat ik wil lezen vind ik wel op ISW. Kapsarov boeit me niet zo, al die keren al dat ie dit soort dingen heeft uitgekraamd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219008520
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat ik wil lezen vind ik wel op ISW.
Die sluiten het net zo goed niet uit.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219008688
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat ik wil lezen vind ik wel op ISW. Kapsarov boeit me niet zo, al die keren al dat ie dit soort dingen heeft uitgekraamd.
En gelijk heeft gehad?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219008728
quote:
Kasparov is niet alleen een schaker, maar ook politicus die weet hoe het is om in het Rusland van putin te leven (en verkiesbaar te zijn). In zijn boek "het wordt winter" voorspelt hij eigenlijk alles wat er nu gebeurd.

Dus ja het is een schaker, maar meneer heeft er (volgens mij) nog nooit naast gezet mbt tot Rusland en Putin. Dus wil niet zeggen dat hij altijd gelijk heeft, maar ik neem hem wel serieus.
pi_219008852
Oilcapital.ru: In September, Russian fuel exports by sea fell by 17%

Dat hele russische fantasie budget voor 2025-2026 valt nu al compleet in duigen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 22:28:59 #289
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219009136
https://english.news.cn/e(...)7c934f583e1bc/c.html

quote:
Kremlin says Russia ready for settlement in Ukraine, blames Europe, Kiev for reluctance

MOSCOW, Oct. 12 (Xinhua) -- Russia remains ready for a peaceful settlement of the conflict in Ukraine, but European countries and the government in Kiev have shown reluctance to do so, Kremlin spokesman Dmitry Peskov told Russian media Sunday.

"Russia has continued to state that we are ready for a peaceful settlement. And we also hear that Trump, after all, has been consistently talking about the need to sit down at the negotiating table. From this, we conclude that he still maintains his political will," Peskov told the Russia-1 TV channel.

However, Peskov said the Europeans and Kiev are showing no willingness to move in that direction.

Kremlin aide Yury Ushakov also said Sunday that Europe's "belligerent stance" toward Russia is difficult to overcome, even with U.S. efforts.

Ushakov said the agreements reached between Russian President Vladimir Putin and U.S. President Donald Trump in Alaska serve as a "guiding star" for both countries in pursuing a settlement in Ukraine and the foundation for a possible resolution.
Lijkt er op dat Rusland Trump een beetje wil ophemelen. :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219009180
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)7c934f583e1bc/c.html
[..]
Lijkt er op dat Rusland Trump een beetje wil ophemelen. :')
Wat willen ze dan toegemoed komen?

Welke eisen gaan ze laten varen, welke gebieden gaan ze uit terug trekken?
pi_219009251
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En gelijk heeft gehad?
Schaak, mat!
pi_219009427
quote:
German intelligence has stated that Putin is ready to start a war with Europe "at any moment."

Moscow intends to test the strength of European borders, and this could happen at any time, stated head of BND.

"Russia is concealing its intentions, but in reality, it is seeking to test our borders. At best, a cold peace currently reigns in Europe, which could at any moment turn into a heated confrontation anywhere. We must prepare for further escalation."

https://x.com/UkrReview/status/1977761205985919374
pi_219009439
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:50 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Dat zal in coördinatie met China gebeuren. Als die voor Taiwan gaan.
Dan komt Poetin het westen even afleiden met een aanval op navo grondgebied.

Zegt Rutte.
twitter
pi_219009524
quote:
Russia targeted a hospital in Kharkiv – a major fire broke out after the strike.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 01:15:48 #295
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219009596
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:50 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Als er in 2014 nou niet was gemerkeld en geschulzt in de tussentijd, had je dit niet gehad. Keihard terugslaan is het enige wat telt en resultaat krijgt. Laf hangen is alsmaar verder gaan en uitdagen tot er een directe oorlog uitbreekt.

Dus rammen nu het nog niet te laat is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 01:24:53 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219009605
Wat stel je voor?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219009933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 01:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als er in 2014 nou niet was gemerkeld en geschulzt in de tussentijd, had je dit niet gehad. Keihard terugslaan is het enige wat telt en resultaat krijgt. Laf hangen is alsmaar verder gaan en uitdagen tot er een directe oorlog uitbreekt.

Dus rammen nu het nog niet te laat is.
Ah ja, want dat had Rusland gestopt?
NAVO is altijd veel sterker dan Rusland, het gaat meer om bereidwilligheid.

We kunnen beter meer bezuinigen op defensie, anders wordt het algehele voorzieningen en economisch niveau net zo laag als in Rusland.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:42:32 #298
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219010206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 01:24 schreef sp3c het volgende:
Wat stel je voor?
Druk anders op de knop quote. Handig :)

Groene mannetjes afknallen bij letterlijk de eerste echte provocatie over de grens. We weten immers de MO nu.

Ukraine volstoppen met goed wapentuig en voor de rest met een EF gerichte acties plaatsen om dat rusland uit ukraine te trappen. Inclusief de krim. En de krimbrug weg.
Daarbij putler met een loodinjectie bedienen om te laten zien aan zn opvolger dat we klaar zijn met dit soort streken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:43:32 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219010211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 08:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Druk anders op de knop quote. Handig :)

Groene mannetjes afknallen bij letterlijk de eerste echte provocatie over de grens. We weten immers de MO nu.

Ukraine volstoppen met goed wapentuig en voor de rest met een EF gerichte acties plaatsen om dat rusland uit ukraine te trappen. Inclusief de krim. En de krimbrug weg.
Daarbij putler met een loodinjectie bedienen om te laten zien aan zn opvolger dat we klaar zijn met dit soort streken.
zolang ze aan de Russische kant staan is het een beetje onzin om ze af te knallen vind je niet?
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:44:41 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219010217
beetje debiel om en directe oorlog te voorkomen door hem te starten lijkt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')