Toch is het allemaal het net niet, te veel beperkingen etc... zeker de wat kleinere drones komen niet zomaar op de radar en zie je en hoor je amper aankomen. Gelukkig kan je onder die kleine drones niet echt spectaculaire bommen hangen qua gewicht.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Pagina terug staan 2 relatief recente ontwikkelingen.
En zoals altijd, oorlog of angst versnelt ontwikkelingen.
Ja, alleen alles wat je nu met kleine drones kan, kon 10 jaar geleden ook. Het is niet alsof daar in de tussentijd mindblown ontwikkelingen zijn geweest. Een ISIS/Al Qaeida terrorist die toen een IED in elkaar kon knopen, kon toen ook een dji drone kopen, daar iets slims aan vast maken dat op het juiste moment boem zegt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:33 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Toch is het allemaal het net niet, te veel beperkingen etc... zeker de wat kleinere drones komen niet zomaar op de radar en zie je en hoor je amper aankomen. Gelukkig kan je onder die kleine drones niet echt spectaculaire bommen hangen qua gewicht.
Uiteindelijk is het denk ik het gelimiteerde gewicht dat een consumenten drone kan dragen. Die zijn gewoon te klein voor echte bommen. In Oekraïne hingen/hangen er vaak gewoon simpele granaten onder om naast een vijand te droppen. Ik gok dat een handgranaat niet destructief genoeg is voor een echte aanslag, mss kan @AchJa daar wat inzicht overgevenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:56 schreef bleiblei het volgende:
En ik heb het eerder gezegd, ik heb nog ergens een 6 kanaals controller van een RC vliegtuig/helikopter liggen uit 2002 die een bereik heeft van 5km. Dus wat nu kqn, kan al decennia. Het verschil is wél dat een dji drone significant makkelijker stuurt dan een RC vliegtuig. Maar ja, terroristen kregen ook een handvol figuren goed genoeg opgeleid om een Boeing in WTCs te vliegen. Dan is het stukken makkelijker om tig man op te leiden om een RC vliegtuigje op een markt neer te laten storten met iets explosief er aan.
Kortom. Gepanikeer om niets, deze mogelijkheden zijn er al 10tallen jaren. Niets nieuws aan.
Ik had een keer één in de tuin.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:09 schreef The-BFG het volgende:
Ik ben gewoon zelf vooral bang voor de hobby, zeker nu een paar kiddo's aan het kloten zijn rondom vluchthavens etc.
Ja, vooral doen. Komt de popo je halen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had een keer één in de tuin.
Weet niet of het met camera enzo was, maar als ik een luchtbuks had dan wist ik het wel.
Valt wel wat mee.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:03 schreef ExTec het volgende:
Ja, vooral doen. Komt de popo je halen.
Ik weet niet wat je wil bereiken maar een scherfhandgranaat in je tuin kan je het leven toch behoorlijk zuur maken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:09 schreef The-BFG het volgende:
Uiteindelijk is het denk ik het gelimiteerde gewicht dat een consumenten drone kan dragen. Die zijn gewoon te klein voor echte bommen. In Oekraïne hingen/hangen er vaak gewoon simpele granaten onder om naast een vijand te droppen. Ik gok dat een handgranaat niet destructief genoeg is voor een echte aanslag, mss kan @:AchJa daar wat inzicht overgeven. Wil je zwaardere bommen gaat je drone groter en dus makkelijker te stoppen worden.
Jij hebt ook overal een antwoord op!quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt wel wat mee.
Mag je een spionerende drone met je luchtbuks neerhalen?
Ik vloog nooit (ongevraagd) over tuinen. Ik had een DJI Mini 2 (minder spectaculair, maar je mocht op veel meer plekken vliegen). Die is ooit wel gaan driften door een bug en kwam vlak bij het spoor/een station neerquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had een keer één in de tuin.
Weet niet of het met camera enzo was, maar als ik een luchtbuks had dan wist ik het wel.
Ik helemaal niets, maar ik gok dat een terrorist zoveel mogelijk mensen wil raken met een bom. Lijkt me dat een granaat dan minder geschikt is?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je wil bereiken maar een scherfhandgranaat in je tuin kan je het leven toch behoorlijk zuur maken.
Lol,quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt wel wat mee.
Mag je een spionerende drone met je luchtbuks neerhalen?
Als ze de grens oversteken meteen schieten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:14 schreef Haags het volgende:
https://x.com/InsiderGeo/(...)DJBgJCF7E5fryWQ&s=19
De groene mannetjes zijn terug, dit keer niet op de Krim maar aan de grens met Estland.
Totaal niet de zelfde situatie als op Krim of oost oekraine.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:14 schreef Haags het volgende:
De groene mannetjes zijn terug, dit keer niet op de Krim maar aan de grens met Estland.
Lijkt mij dat ze er op uit zijn om gezien te worden. Waarom ga je anders fully armed in camo met een groepje midden op een weg staan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:14 schreef Haags het volgende:
Aan welke kant van de grens staan ze? Indien aan de Estse kant: direct neerknallen want invasie van NAVO-gebied.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
WTF little green men, De Krim random green man allover wat een farce, maar toch verontrustend...
Is dit het begin?
[ x ]
Aan de Russische kant.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:25 schreef cosmosis het volgende:
WTF little green men, De Krim random green man allover wat een farce, maar toch verontrustend...
Is dit het begin?
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |