Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Dit jaar wordt de kerstpakketten actie georganiseerd door @Laziness
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 03-10-2025 21:51:15 ]
Kan iemand het info blok in de OP goedzetten? Kan het vorige topic dicht en deze er aan gereekst? En kan het blok boven het invoerveld toegevoegd worden waarin staat dat laziness het nieuwe deel opent?
En als het topic tijdelijk sticky bovenaan kan zou dat helemaal top zijn!
Ik twijfel nog over het opgeven als ontvanger. Maar shopper wil ik dit jaar sowieso worden, want ik vind het een prachtige actie is er een gever die aan mij gekoppeld zou willen worden?
Ik twijfel nog over het opgeven als ontvanger. Maar shopper wil ik dit jaar sowieso worden, want ik vind het een prachtige actie is er een gever die aan mij gekoppeld zou willen worden?
Op vrijdag 3 oktober 2025 22:26 schreef Tink89 het volgende: Ik regel privé dit jaar al een pakket voor een bekende, maar ben bereid om te shoppen voor een gulle gever!
Misschien een zelfde match als vorig jaar @:manny?
No problem. Ik doe mee.
proberen is de eerste stap naar falen een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
Even een tip voor de shoppers, haal het gros van je inpak papier/linten/versieringen zo snel mogelijk. Liefst nog voor eind deze week. Elk jaar is midden november het hele kerstvak bij de winkels al compleet geplunderd en dan worden de opties alleen maar duurder, wat zonde is voor inpakpapier enzo
Ik meld me aan als gever, liefst samen met een donateur, zodat we samen een mooi pakketje kunnen samenstellen. Ik wil wel shoppen Dus donateur gezocht!
Op zondag 5 oktober 2025 15:08 schreef Pinuts het volgende: Ik meld me aan als gever, liefst samen met een donateur, zodat we samen een mooi pakketje kunnen samenstellen. Ik wil wel shoppen Dus donateur gezocht!
Ik neem aan dat je met gever shopper bedoelt? Ik ben zoals elk jaar weer van de partij als donateur (geen creativiteit om te kopen), dus dan kunnen we een koppeltje zijn.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Niets om je voor te schamen. Iedereen heeft zo zijn/haar redenen om zich (of een ander) op te geven. Ik heb Rewimo ook 2 of 3x opgegeven als ontvanger.
[..] Ik zoek ook nog een donateur, dus mocht je niemand anders vinden, dan ben ik ook nog beschikbaar.
Ik heb al iemand gevonden. Maar mocht er straks een tekort aan donateurs zijn, dan wil ik eventueel ook voor een tweede pakket instaan. Laten we eerst de tijd geven aan iedereen die zich wil opgeven, zowel de ontvangers, shoppers als donateurs.
Ik heb al eens eerder meegedaan als gever en zou dit jaar ook graag weer meedoen. Als kersverse moeder weinig tijd om me op het shoppen te storten, dus meld me graag aan als donateur. Wie wil er voor mij shoppen?
Tegen de tijd dat de pakketten bezorgd moeten worden ben ik wellicht wel beschikbaar voor route van de regio’s Alkmaar - Rotterdam. Maar dat is nog even onder voorbehoud.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
Op zondag 5 oktober 2025 22:31 schreef n0sferat2 het volgende: Ik heb al eens eerder meegedaan als gever en zou dit jaar ook graag weer meedoen. Als kersverse moeder weinig tijd om me op het shoppen te storten, dus meld me graag aan als donateur. Wie wil er voor mij shoppen?
Tegen de tijd dat de pakketten bezorgd moeten worden ben ik wellicht wel beschikbaar voor route van de regio’s Alkmaar - Rotterdam. Maar dat is nog even onder voorbehoud.
Er worden in elk geval nog wel shoppers aangeboden Kijk het topic even door naar boven toe!
Ik ben zelf ook shopper, maar heb al contact met 1 of mss 2 donateurs op dit moment!
[..] Ik heb al iemand gevonden. Maar mocht er straks een tekort aan donateurs zijn, dan wil ik eventueel ook voor een tweede pakket instaan. Laten we eerst de tijd geven aan iedereen die zich wil opgeven, zowel de ontvangers, shoppers als donateurs.
Ik heb me 2x eerder anoniem opgegeven, maar voel me erg bezwaard om het weer te doen. Nodig hebben we het niet, anderen veel meer. Maar wel een klote jaar qua gezondheid achter de rug.
Op maandag 6 oktober 2025 14:58 schreef Angelfrouk het volgende: Ik heb me 2x eerder anoniem opgegeven, maar voel me erg bezwaard om het weer te doen. Nodig hebben we het niet, anderen veel meer. Maar wel een klote jaar qua gezondheid achter de rug.
Op maandag 6 oktober 2025 14:58 schreef Angelfrouk het volgende: Ik heb me 2x eerder anoniem opgegeven, maar voel me erg bezwaard om het weer te doen. Nodig hebben we het niet, anderen veel meer. Maar wel een klote jaar qua gezondheid achter de rug.
Gewoon opgeven. Ook jij verdient een pakket, misschien wel juist omdat je het anderen meer gunt dan jezelf. Doen hoor!
Dat is precies wat ik dacht. Maar toen bedacht ik me wat het mij mentaal oplevert dat iemand voor mij iets bij elkaar zoekt. Want ik heb me dit jaar niet anoniem aangemeld, maar gewoon met mijn echte naam. En hoe beter het mentaal gaat, hoe beter het ook fysiek gaat. Dus als je dat klote jaar gehad hebt, meld je gewoon aan, want dan kun je het jaar fijn afsluiten.
En ja, het is normaal om daar eerst nog even over te piekeren en te twijfelen. Als je het daarna maar gewoon doet
troel (de ~ (v.), ~en) 1 [inf.] vrouw of meisje 2 trut
Als het helpt, ik ben bij meer edities wel ontvanger geweest dan niet. En elke keer was het zo ontzettend fijn en niemand valt er over dat ik elke keer weer ontvanger ben. Gewoon doen
[..] Dat is precies wat ik dacht. Maar toen bedacht ik me wat het mij mentaal oplevert dat iemand voor mij iets bij elkaar zoekt. Want ik heb me dit jaar niet anoniem aangemeld, maar gewoon met mijn echte naam. En hoe beter het mentaal gaat, hoe beter het ook fysiek gaat. Dus als je dat klote jaar gehad hebt, meld je gewoon aan, want dan kun je het jaar fijn afsluiten.
En ja, het is normaal om daar eerst nog even over te piekeren en te twijfelen. Als je het daarna maar gewoon doet
Ik kan me nog goed herinneren dat jij eens riep dat je zo graag een van mijn ontvangers wilde zijn
Dat vond ik zo'n tof compliment dat ik het nog steeds weet.
Als je zo'n vervelend jaar achter de rug hebt, heb je het harder nodig dan ooit. Gewoon opgeven dus.
[..] Dat is precies wat ik dacht. Maar toen bedacht ik me wat het mij mentaal oplevert dat iemand voor mij iets bij elkaar zoekt. Want ik heb me dit jaar niet anoniem aangemeld, maar gewoon met mijn echte naam. En hoe beter het mentaal gaat, hoe beter het ook fysiek gaat. Dus als je dat klote jaar gehad hebt, meld je gewoon aan, want dan kun je het jaar fijn afsluiten.
Als iemand het verdient met alles wat er dit jaar is gebeurd, ben jij het
Ik heb mijn gezin vanmiddag ook weer opgegeven, met hetzelfde bezwaarde gevoel, maar ook met dezelfde gedachte. Want wat doet dat lichtpuntje goed. Niet in woorden te beschrijven. Maar wel met de opmerking dat als er teveel ontvangers zijn, mijn aanmelding weg mag. Want ik zou het mijzelf nooit vergeven als een ander die het meer verdient niet in aanmerking komt voor een pakket door mijn aanmelding.
[..] Als iemand het verdient met alles wat er dit jaar is gebeurd, ben jij het
Ik heb mijn gezin vanmiddag ook weer opgegeven, met hetzelfde bezwaarde gevoel, maar ook met dezelfde gedachte. Want wat doet dat lichtpuntje goed. Niet in woorden te beschrijven. Maar wel met de opmerking dat als er teveel ontvangers zijn, mijn aanmelding weg mag. Want ik zou het mijzelf nooit vergeven als een ander die het meer verdient niet in aanmerking komt voor een pakket door mijn aanmelding.
Als er teveel ontvangers zijn, dan zijn er altijd nog meer gevers die bereid zijn een extra pakket te sponsoren. Dat is altijd al zo geweest.
Ook als er onderweg pakketten kwijtgeraakt waren, waren er altijd mensen die extra sponsorden voor een noodpakket (zo eentje heb ik ooit zelf mogen samen stellen, en dat pakket was nog groter dan m'n reguliere pakketten zeg maar.
[..] Ik vind het zo gaaf om te zien hoe ver van te voren je al begint Prachtig. En je bent geowon een tof mens. [..] Zo grappig, want ik vind dat anderen het veel meer verdienen En zo zal iedereen wel over zichzelf denken.
Dit jaar heb ik me nog ingehouden. Vorige jaren was ik rond juni al bezig met inkopen
Ik vorm als shopper op dit moment een match met @Starflyer & @Whiskers2009 en met @devzero Ik heb ook een PM ontvangen van @aquawoman , maar die heeft nog geen antwoord gegeven op mijn PM terug (maar het is ook nog maar kort geleden zeg maar, en het duurt nog even dat we ons kunnen opgeven!
Ik zal zelf de aanmeldingsmails naar de organisatie sturen.
Deze keer ook aangemeld, zwaar jaar gehad qua lichamelijke en mentale klachten. Hopelijk is dit geen probleem, hierdoor ook minder actief op FOK! geweest.
Er zijn veel mensen met grote harten op fok! en veel mensen die vinden dat een ander het meer verdient.
Kortom het aanbod is vaak groter dan de vraag dus meldt je vooral aan! Zet je al je bezwaren en mitsen en maren opzij. Tegen een ander zou je vast zeggen meldt je aan, dus wees ook niet zo streng voor jezelf lieve mensen.
[..] Als het helpt, ik ben bij meer edities wel ontvanger geweest dan niet. En elke keer was het zo ontzettend fijn en niemand valt er over dat ik elke keer weer ontvanger ben. Gewoon doen
Wat een hartverwarmend initiatief weer 🎄✨ Elk jaar lees ik de verhalen van de pakketten en het raakt me telkens opnieuw. Mooi om te zien hoeveel mensen hier op FOK! nog echt om elkaar geven — dat maakt dit forum zo bijzonder. Ik doe dit jaar graag mee als gever 🎁
Ik wilde nog iets toevoegen aan mijn formulier, maar ik krijg een nieuw formulier als ik dat wil doen. Heb ik iets fout gedaan? De eerste keer dat ik meedeed kon ik het nog wel aanpassen.
Op dinsdag 7 oktober 2025 13:14 schreef ReelRanger het volgende: Wat een hartverwarmend initiatief weer 🎄✨ Elk jaar lees ik de verhalen van de pakketten en het raakt me telkens opnieuw. Mooi om te zien hoeveel mensen hier op FOK! nog echt om elkaar geven — dat maakt dit forum zo bijzonder. Ik doe dit jaar graag mee als gever 🎁
Omdat ik vorig jaar ook heb meegedaan als ontvanger twijfelde ik heel erg voor dit jaar (want ik wil graag andere mensen ook een kans geven). Na alle berichten in dit topic gelezen te hebben en een weekend twijfelen heb ik mezelf toch weer opgegeven. Vorig jaar was dit initiatief echt een lichtpuntje in een zware tijd. Helaas heb ik het licht aan de einde van de tunnel nog steeds niet gevonden… dus probeer ik dit mezelf dit ook weer in dit jaar te gunnen. Aan alle donateurs en shoppers: dank je wel ❤echt ik kan geen woorden vinden om te zeggen hoe fijn dit initiatief is voor mensen die het financieel maar ook fysiek/mentaal moeilijk hebben. Bedankt voor jullie inzet weer!
Op woensdag 8 oktober 2025 13:58 schreef Gooischevrouw het volgende: I [..] Omdat ik vorig jaar ook heb meegedaan als ontvanger twijfelde ik heel erg voor dit jaar (want ik wil graag andere mensen ook een kans geven). Na alle berichten in dit topic gelezen te hebben en een weekend twijfelen heb ik mezelf toch weer opgegeven. Vorig jaar was dit initiatief echt een lichtpuntje in een zware tijd. Helaas heb ik het licht aan de einde van de tunnel nog steeds niet gevonden… dus probeer ik dit mezelf dit ook weer in dit jaar te gunnen. Aan alle donateurs en shoppers: dank je wel ❤echt ik kan geen woorden vinden om te zeggen hoe fijn dit initiatief is voor mensen die het financieel maar ook fysiek/mentaal moeilijk hebben. Bedankt voor jullie inzet weer!
Ik kreeg gisteren een berichtje van laziness dat ze me graag wilde aanmoedigen om ons aan te melden als ontvanger. Twijfel, twijfel... want ik was niet van plan om ons op te geven, maar toch gedaan. Er zijn zoveel meer mensen die het meer verdienen. Maar stiekem kijk ik er ook weer naar uit. Het idee alleen al voelt als een warme liefdevolle knuffel.
[ Bericht 2% gewijzigd door ZombieQueen op 08-10-2025 14:23:21 ]
Op woensdag 8 oktober 2025 13:58 schreef Angelfrouk het volgende: Ik wilde nog iets toevoegen aan mijn formulier, maar ik krijg een nieuw formulier als ik dat wil doen. Heb ik iets fout gedaan? De eerste keer dat ik meedeed kon ik het nog wel aanpassen.
Heb je een kopie het formulier naar je zelf laten mailen? Want daar zit als ik goed herinner een link/ button naar het formulier om te wijzigen.
Op woensdag 8 oktober 2025 13:58 schreef Angelfrouk het volgende: Ik wilde nog iets toevoegen aan mijn formulier, maar ik krijg een nieuw formulier als ik dat wil doen. Heb ik iets fout gedaan? De eerste keer dat ik meedeed kon ik het nog wel aanpassen.
Stuur me maar ff een pm dan pas ik het aan voor het naar een gever toegaat de info.
Ik download de antwoorden uit het formulier naar excel en vanuit daar maken we een extractie met gegevens die pdf geprint worden voor je gever.
Ik ben nu druk bezig met koppelen. Mocht je een aanpassing doen in het formulier geef me even een seintje want de download waar ik mee bezig ben bevat je wijzigingen dan niet.
Voor reeds gekoppelde ontvangers kunnen wijzigingen via mij doorgegeven worden of als je al contact hebt met je gever rechtstreeks natuurlijk.
[ Bericht 16% gewijzigd door laziness op 09-10-2025 12:17:54 ]
Ik download de antwoorden uit het formulier naar excel en vanuit daar maken we een extractie met gegevens die pdf geprint worden voor je gever.
Ik ben nu druk bezig met koppelen. Mocht je een aanpassing doen in het formulier geef me even een seintje want de download waar ik mee bezig ben bevat je wijzigingen dan niet.
Ik heb toevallig een uurtje geleden nog wat wijzigingen gedaan.
De meesten die al praten over koppelen zijn donateurs.
Ik ben nu eerst hen aan het mailen. Ga ik straks ontvangers dmen dat ze gekoppeld zijn.
Echter is het koppelen een samenspel tussen wensen donateurs en ontvangers. Sommigen hebben bijvoorbeeld helemaal niks met huisdieren dus dan zoek je een ontvanger zonder huisdieren. En sommigen doneren al jaren dus zorg ik dat ze niet een user toegewezen krijgen waar ze al eens een pakket voor hebben gemaakt. Het is best even een puzzeltje om te leggen dus ik ben nog bezig.
Tevens zijn er meer ontvangers dan donateurs op het moment. Dat komt wel goed maar daardoor duurt het voor een aantal nog wat langer voor ze gekoppeld zijn.
Als het een donateur die zelf niet kan of wil shoppen over de streep kan trekken: shopteam Symphonic en Doedezemaar kan ook nog wel een pakket bij elkaar shoppen. Meld je maar hier of via dm
Op donderdag 9 oktober 2025 16:36 schreef Sally het volgende: Kan het zijn dat het topic niet meer bovenaan de Forumgrid wordt weergegeven? Of ligt het aan mijn eigen instellingen ergens?
Op donderdag 9 oktober 2025 16:36 schreef Sally het volgende: Kan het zijn dat het topic niet meer bovenaan de Forumgrid wordt weergegeven? Of ligt het aan mijn eigen instellingen ergens?
@:laziness , @:Viv , @:Nizno ?
ja, een aankondiging is tijdelijk, dat verloopt. Met een nieuw topic kan dan weer een aankondiging worden gedaan.
De aankondiging is maximaal drie dagen na het openen. Dus ja, dat klopt.
Hij was van de week daar neergezet door @yvonne maar daar zit een max tijd aan waarschijnlijk.
@DJMO gaat het ook half oktober op de frontpage plaatsen is afgesproken.
Op dinsdag 7 oktober 2025 13:14 schreef ReelRanger het volgende: Wat een hartverwarmend initiatief weer 🎄✨ Elk jaar lees ik de verhalen van de pakketten en het raakt me telkens opnieuw. Mooi om te zien hoeveel mensen hier op FOK! nog echt om elkaar geven — dat maakt dit forum zo bijzonder. Ik doe dit jaar graag mee als gever 🎁
Stuur je een mailtje zoals aangegeven in de OP? We zijn heel blij met nog meer donateurs!
Op donderdag 9 oktober 2025 22:00 schreef Ireth het volgende: Het is dat mijn DNA begin november nog jarig is, anders had ik mijn kerstboom zelfs al van zolder gehaald
Mijn kind wil ‘m ook al neerzetten maar de katten lopen er de hele tijd onderdoor en tikken dan van alles aan dus dat is de hele tijd roepen, wegsturen en daarvoor soms fysiek er onder moeten liggen. Dat kan ik maar x weken aan en dat is nog niet nu
[..] Mijn kind wil ‘m ook al neerzetten maar de katten lopen er de hele tijd onderdoor en tikken dan van alles aan dus dat is de hele tijd roepen, wegsturen en daarvoor soms fysiek er onder moeten liggen. Dat kan ik maar x weken aan en dat is nog niet nu
dan doe je er nog geen ballen in... of alleen in het bovenste 2/3 deel..
[..] Mijn kind wil ‘m ook al neerzetten maar de katten lopen er de hele tijd onderdoor en tikken dan van alles aan dus dat is de hele tijd roepen, wegsturen en daarvoor soms fysiek er onder moeten liggen. Dat kan ik maar x weken aan en dat is nog niet nu
Op donderdag 9 oktober 2025 22:00 schreef Ireth het volgende: Het is dat mijn DNA begin november nog jarig is, anders had ik mijn kerstboom zelfs al van zolder gehaald
hier ook zo eentje jarig begin november. Maar daarna moet eerst 5 december zijn geweest. Voor die tijd een kerstboom gaat er bij mijn 8 jarige niet in. En zelfs daarna zouden we wat haar betreft moeten wachten tot de kerstbomen op school staan, want het kan écht niet als het op de ene plek kerst is en op de andere niet
Op donderdag 9 oktober 2025 16:22 schreef Doedezemaar het volgende: Als het een donateur die zelf niet kan of wil shoppen over de streep kan trekken: shopteam Symphonic en Doedezemaar kan ook nog wel een pakket bij elkaar shoppen. Meld je maar hier of via dm
Yes, gemeld. 1 pakket zelf bij elkaar sprokkelen vind ik leuk, maar wil er ook nog wel 1 doneren.
Denk daar tussenin ongeveer ja. En heb om een gezin gevraagd met jongeren kinderen. Zo kunnen we ook nog wat doorgeven van wat wij hadden. Niet alles hoeft nieuw te zijn toch?
Op vrijdag 10 oktober 2025 06:20 schreef Irri-tante het volgende: Wat geeft een gemiddelde shopper uit voor een pakket? Ja, het zal ongetwijfeld per persoon verschillen. Maar hebben we het over ca ¤50 of ca ¤100?
Men is niet verplicht het bedrag op te geven maar het ligt om en nabij denk ik wel tussen de 50 en 100 euro. Waarbij je voor een gezin die 100 wel nodig hebt als je met 4+ bent terwijl je voor een alleenstaande met ¤50 natuurlijk ook al een heel eind komt. Vaak komen daar de verzendkosten dan nog wel apart bovenop.
Ik vind 50 per pakket als gever/shopper best wel in de buurt van genoeg budget meestal, ook voor een gezin. Als je creatief shopt (bijv 1 + 1 gratis bij iets wat je zelf ook gebruikt), geen peperdure dingen uitzoekt enzo… dus laat je niet afschrikken!
Op vrijdag 10 oktober 2025 06:20 schreef Irri-tante het volgende: Wat geeft een gemiddelde shopper uit voor een pakket? Ja, het zal ongetwijfeld per persoon verschillen. Maar hebben we het over ca ¤50 of ca ¤100?
Ik doe dit jaar niet mee, maar ik heb volgens mij iets van 10 jaar mee gedaan (als donateur, shoppen moet je mij niet laten doen ), en het is wat je wil of kunt missen. Het maakt niet uit wat de prijs van een pakket is, het gaat om de moeite en de aandacht die er in is gegaan. Het is niet zo dat jouw pakket minder is omdat je er minder aan gespendeerd hebt t.o.v. iemand anders.
[..] Ik doe dit jaar niet mee, maar ik heb volgens mij iets van 10 jaar mee gedaan (als donateur, shoppen moet je mij niet laten doen ), en het is wat je wil of kunt missen. Het maakt niet uit wat de prijs van een pakket is, het gaat om de moeite en de aandacht die er in is gegaan. Het is niet zo dat jouw pakket minder is omdat je er minder aan gespendeerd hebt t.o.v. iemand anders.
Op vrijdag 10 oktober 2025 12:30 schreef CoolGuy het volgende: Ik doe dit jaar niet mee, maar ik heb volgens mij iets van 10 jaar mee gedaan (als donateur, shoppen moet je mij niet laten doen ),
[..] Ja, snap ik, maar ik sla dit jaar echt even over.
Als ik je heel, heel, heel erg lief aankijk he, dan wil je vast wel donateur zijn voor een pakket dat ik voor je shop. Eigenlijk zat ik al aan m'n max pakketten dit jaar, maar voor jou wil ik een uitzondering maken. Maar dan ook echt alleen voor jou.
[..] Als ik je heel, heel, heel erg lief aankijk he, dan wil je vast wel donateur zijn voor een pakket dat ik voor je shop. Eigenlijk zat ik al aan m'n max pakketten dit jaar, maar voor jou wil ik een uitzondering maken. Maar dan ook echt alleen voor jou.
Nee, sorry, want ik heb een ander doel in de analoge wereld waar dat geld voor bestemd is dit jaar.
Ik maak dit jaar zelf geen pakket dus heb al een extra bijdrage gedaan aan het pakket dat Schanu shopt maar ik kan nog wel een bijdrage doen als iemand anders ook een deel op zich neemt?
Op vrijdag 10 oktober 2025 16:26 schreef laziness het volgende: Ik maak dit jaar zelf geen pakket dus heb al een extra bijdrage gedaan aan het pakket dat Schanu shopt maar ik kan nog wel een bijdrage doen als iemand anders ook een deel op zich neemt?
Dus iemand die een half pakket wil sponsoren?
In principe hebben we nog even natuurlijk, maar mocht er echt niemand meer komen wil ik nog wel een halve bijdragen
Appears. Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
Ook hier is de doos gevonden. Ben nu de opgave aan het doorlezen om aanknopingspunten te zoeken (en vinden!) voor mogelijke kado's. Ja, dat gaat weer een hoop zoekplezier opleveren.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
[..] Als ik je heel, heel, heel erg lief aankijk he, dan wil je vast wel donateur zijn voor een pakket dat ik voor je shop. Eigenlijk zat ik al aan m'n max pakketten dit jaar, maar voor jou wil ik een uitzondering maken. Maar dan ook echt alleen voor jou.
[..] Ik doe dit jaar niet mee, maar ik heb volgens mij iets van 10 jaar mee gedaan (als donateur, shoppen moet je mij niet laten doen ), en het is wat je wil of kunt missen. Het maakt niet uit wat de prijs van een pakket is, het gaat om de moeite en de aandacht die er in is gegaan. Het is niet zo dat jouw pakket minder is omdat je er minder aan gespendeerd hebt t.o.v. iemand anders.
Anders doe je een keer mee als ontvanger voor alle moeite
Op zaterdag 11 oktober 2025 09:07 schreef H.Vviv het volgende: Wil ook voor een tweede pakket donateur worden. Dus mocht iemand willen shoppen voor mij mag je mijn een een pm sturen of gewoon reageren.
Op zaterdag 11 oktober 2025 09:07 schreef H.Vviv het volgende: Wil ook voor een tweede pakket donateur worden. Dus mocht iemand willen shoppen voor mij mag je mijn een een pm sturen of gewoon reageren.
Ben je nog op zoek naar een shopper? Want dan houd ik me ook nog aanbevolen
Op vrijdag 10 oktober 2025 16:26 schreef laziness het volgende: Ik maak dit jaar zelf geen pakket dus heb al een extra bijdrage gedaan aan het pakket dat Schanu shopt maar ik kan nog wel een bijdrage doen als iemand anders ook een deel op zich neemt?
Dus iemand die een half pakket wil sponsoren?
Ik
Met dank aan @Tink89 want ik had niet door dat de actie alweer gestart was. En na al die jaren meelezen, wil ik ook een keer iets doen. Geen idee alleen hoe en wat maar count me in voor een half pakket. Oh, maar ik shop niet. Weet niet eens meer wat ik voor mn eigen kinderen/ kleinzoons moet kopen Ben nogal slecht met kadootjes en op een ingepakte bolkaart zit natuurlijk niemand te wachten
[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 11-10-2025 11:33:23 ]
If they say Why, why, tell her that it's human nature...
Op zaterdag 11 oktober 2025 13:25 schreef Sally het volgende: Zijn er nog shoppers die zich aan willen melden? (Voor @:Mushanga71 & laziness bijvoorbeeld als die nog niemand hebben)
In geval van nood kan ik ook nog shoppen, maar ik gun het zeker ook een ander!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
True. En qua pakketten, weet je, ik heb me al vaker voorgenomen om niet meer mee te doen, en dan deed ik het toch weer, maar dit jaar hebben we een extra doel erbij gekregen, dus dat gaan we doen.
We hebben sowieso een kindje waar we al sinds onze dochter naar de basisschool gaat een broodtrommel voor mee geven elke (lange) dag, simpelweg omdat dat kind vooral lucht in de trommel heeft, en voor dat kind kopen we ook wat cadeautjes voor Sinterklaas, want dat zit er ook niet echt in.
Maar nu bij mijn vrouw op het werk hebben ze een ding waar een Kerstboom komt, en daar hangen dan wenskaartjes in van kinderen die niks te maken hebben met de werkgever van mijn vrouw, maar daar kun je dus een wens uithalen, en die in vervulling laten gaan, en dan worden alle cadeaus opgehaald met een vrachtwagen en die gaan dan naar die kindjes. Dit is het 2e jaar dat ze dat doen, vorig jaar had ik dit niet zo op het netvlies staan, maar dit jaar wel, dus we hebben afgesproken dat we daar ook 2 kaartjes doen, en als ik dat dan allemaal samen neem dan vind ik het om eerlijk te zijn wel genoeg. Ik kan niet elk jaar alles doen.
[..] True. En qua pakketten, weet je, ik heb me al vaker voorgenomen om niet meer mee te doen, en dan deed ik het toch weer, maar dit jaar hebben we een extra doel erbij gekregen, dus dat gaan we doen.
We hebben sowieso een kindje waar we al sinds onze dochter naar de basisschool gaat een broodtrommel voor mee geven elke (lange) dag, simpelweg omdat dat kind vooral lucht in de trommel heeft, en voor dat kind kopen we ook wat cadeautjes voor Sinterklaas, want dat zit er ook niet echt in.
Maar nu bij mijn vrouw op het werk hebben ze een ding waar een Kerstboom komt, en daar hangen dan wenskaartjes in van kinderen die niks te maken hebben met de werkgever van mijn vrouw, maar daar kun je dus een wens uithalen, en die in vervulling laten gaan, en dan worden alle cadeaus opgehaald met een vrachtwagen en die gaan dan naar die kindjes. Dit is het 2e jaar dat ze dat doen, vorig jaar had ik dit niet zo op het netvlies staan, maar dit jaar wel, dus we hebben afgesproken dat we daar ook 2 kaartjes doen, en als ik dat dan allemaal samen neem dan vind ik het om eerlijk te zijn wel genoeg. Ik kan niet elk jaar alles doen.
Je kan niet de hele wereld redden en wat je doet is hartstikke mooi
SPOILER
[..] True. En qua pakketten, weet je, ik heb me al vaker voorgenomen om niet meer mee te doen, en dan deed ik het toch weer, maar dit jaar hebben we een extra doel erbij gekregen, dus dat gaan we doen.
Jij bent echt een cool guy. En je vrouw ook. Jullie maken de wereld een stukje mooier. Alleen al de wetenschap dat er mensen zijn dit doen en ook dit topic geven een goed gevoel. Een beetje licht. Zo mooi.
[..] Jij bent echt een cool guy. En je vrouw ook. Jullie maken de wereld een stukje mooier. Alleen al de wetenschap dat er mensen zijn dit doen en ook dit topic geven een goed gevoel. Een beetje licht. Zo mooi.
Nooouuuuuu, ik heb ook écht mijn mindere kanten hoor, écht (en dat zijn er niet weinig), en mijn vrouw alleen maar ook. Dat is overigens niet waar die nick vandaan komt, maar dat is geen verhaal voor hier.
[..] Nooouuuuuu, ik heb ook écht mijn mindere kanten hoor, écht (en dat zijn er niet weinig), en mijn vrouw alleen maar ook. Dat is overigens niet waar die nick vandaan komt, maar dat is geen verhaal voor hier.
Iedereen heeft mindere kanten, maar een kind eten geven terwijl je dat niet verplicht bent, dat vind ik heel bijzonder. Dat je het ziet en er ook nog wat mee doet. En dan de rest nog. Dat doet niet iedereen. Dus lekker die veer in je reet steken. Je hebt mij in ieder geval met je goede kanten wat licht gegeven.
Nog een pakket helemaal zelf doen gaat me niet lukken, want ik moet het al 95% alleen doen dit jaar door afwezigheid vriendin, maar indien nodig wil ik nog best wel een ander pakket sponsoren (of bijvoorbeeld samen met iemand, dat is wellicht makkelijker).
Het is natuurlijk nog vroeg, maar als straks blijkt dat het nodig is, laat maar weten.