Ikquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:26 schreef laziness het volgende:
Ik maak dit jaar zelf geen pakket dus heb al een extra bijdrage gedaan aan het pakket dat Schanu shopt maar ik kan nog wel een bijdrage doen als iemand anders ook een deel op zich neemt?
Dus iemand die een half pakket wil sponsoren?
Leuk! Dan zet ik de grote doos die ik thuis heb liggen even opzij. Ik vermoed dat die goed van pas gaat komenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:21 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dan mag jij voor mij shoppen. Zal in de middag wel een pm naar je toe toesturen.
Ja, dat is een leuke herinnering, en zal dat altijd blijven, maar er komen geen nieuwe gesprekken meer bij helaas.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maar... maar... hoe zit het dan met de coolguy/Scorpie gesprekken? Die zijn legendarisch en tradiesie
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:25 schreef Sally het volgende:
Zijn er nog shoppers die zich aan willen melden?
(Voor @:Mushanga71 & laziness bijvoorbeeld als die nog niemand hebben)
In geval van nood kan ik ook nog shoppen, maar ik gun het zeker ook een ander!![]()
Das liefquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:
Als er shoppers te kort zijn, wil ik nog wel een 2e pakket shoppen.
Top shopper dit hoorquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:
Als er shoppers te kort zijn, wil ik nog wel een 2e pakket shoppen.
Gelukkig hebben we de herinneringen nogquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is een leuke herinnering, en zal dat altijd blijven, maar er komen geen nieuwe gesprekken meer bij helaas.
True. En qua pakketten, weet je, ik heb me al vaker voorgenomen om niet meer mee te doen, en dan deed ik het toch weer, maar dit jaar hebben we een extra doel erbij gekregen, dus dat gaan we doen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:25 schreef Ireth het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de herinneringen nog![]()
Je kan niet de hele wereld redden en wat je doet is hartstikke mooiquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True. En qua pakketten, weet je, ik heb me al vaker voorgenomen om niet meer mee te doen, en dan deed ik het toch weer, maar dit jaar hebben we een extra doel erbij gekregen, dus dat gaan we doen.
We hebben sowieso een kindje waar we al sinds onze dochter naar de basisschool gaat een broodtrommel voor mee geven elke (lange) dag, simpelweg omdat dat kind vooral lucht in de trommel heeft, en voor dat kind kopen we ook wat cadeautjes voor Sinterklaas, want dat zit er ook niet echt in.
Maar nu bij mijn vrouw op het werk hebben ze een ding waar een Kerstboom komt, en daar hangen dan wenskaartjes in van kinderen die niks te maken hebben met de werkgever van mijn vrouw, maar daar kun je dus een wens uithalen, en die in vervulling laten gaan, en dan worden alle cadeaus opgehaald met een vrachtwagen en die gaan dan naar die kindjes. Dit is het 2e jaar dat ze dat doen, vorig jaar had ik dit niet zo op het netvlies staan, maar dit jaar wel, dus we hebben afgesproken dat we daar ook 2 kaartjes doen, en als ik dat dan allemaal samen neem dan vind ik het om eerlijk te zijn wel genoeg. Ik kan niet elk jaar alles doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Jij bent echt een cool guy. En je vrouw ook. Jullie maken de wereld een stukje mooier. Alleen al de wetenschap dat er mensen zijn dit doen en ook dit topic geven een goed gevoel. Een beetje licht. Zo mooi.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True. En qua pakketten, weet je, ik heb me al vaker voorgenomen om niet meer mee te doen, en dan deed ik het toch weer, maar dit jaar hebben we een extra doel erbij gekregen, dus dat gaan we doen.
We hebben sowieso een kindje waar we al sinds onze dochter naar de basisschool gaat een broodtrommel voor mee geven elke (lange) dag, simpelweg omdat dat kind vooral lucht in de trommel heeft, en voor dat kind kopen we ook wat cadeautjes voor Sinterklaas, want dat zit er ook niet echt in.
Maar nu bij mijn vrouw op het werk hebben ze een ding waar een Kerstboom komt, en daar hangen dan wenskaartjes in van kinderen die niks te maken hebben met de werkgever van mijn vrouw, maar daar kun je dus een wens uithalen, en die in vervulling laten gaan, en dan worden alle cadeaus opgehaald met een vrachtwagen en die gaan dan naar die kindjes. Dit is het 2e jaar dat ze dat doen, vorig jaar had ik dit niet zo op het netvlies staan, maar dit jaar wel, dus we hebben afgesproken dat we daar ook 2 kaartjes doen, en als ik dat dan allemaal samen neem dan vind ik het om eerlijk te zijn wel genoeg. Ik kan niet elk jaar alles doen.
Nooouuuuuu, ik heb ook écht mijn mindere kanten hoor, écht (en dat zijn er niet weinig), en mijn vrouw alleen maar ook.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:32 schreef Radobe het volgende:
[..]
Jij bent echt een cool guy. En je vrouw ook. Jullie maken de wereld een stukje mooier. Alleen al de wetenschap dat er mensen zijn dit doen en ook dit topic geven een goed gevoel. Een beetje licht. Zo mooi.
Iedereen heeft mindere kanten, maar een kind eten geven terwijl je dat niet verplicht bent, dat vind ik heel bijzonder. Dat je het ziet en er ook nog wat mee doet. En dan de rest nog. Dat doet niet iedereen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nooouuuuuu, ik heb ook écht mijn mindere kanten hoor, écht (en dat zijn er niet weinig), en mijn vrouw alleen maar ook.Dat is overigens niet waar die nick vandaan komt, maar dat is geen verhaal voor hier.
Heldquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Helemaal leukquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:35 schreef laziness het volgende:
@:Schanu Je mag nog een keer shoppen hoor. Koppeling volgt morgen.
Hoi, wil je matchen? 😎quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:02 schreef heywoodu het volgende:
Nog een pakket helemaal zelf doen gaat me niet lukken, want ik moet het al 95% alleen doen dit jaar door afwezigheid vriendin, maar indien nodig wil ik nog best wel een ander pakket sponsoren (of bijvoorbeeld samen met iemand, dat is wellicht makkelijker).
Het is natuurlijk nog vroeg, maar als straks blijkt dat het nodig is, laat maar weten.
ik weet niet of er "genoeg" Donateurs (dus gevers) zijn...?quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:47 schreef RiZu het volgende:
Moguh, met wie ik de afgelopen jaren heeft geshopt voor mij, heeft helaas geen tijd dit jaar. Zoals ik het lees zijn er dit jaar weer genoeg donateurs. Ik denk dat ik dit jaar ook oversla. Krijg hier over een paar weken een nieuwe keuken, zal daar ook genoeg tijd aan besteden.
Als er wel shoppers over zijn, kan ik wel een donateur zijn, maar wees wel gewaarschuwd dat ik weinig originaliteit heb.
Volgens mij is er nog wel wat aan pakketten nodig om aan Ontvangers te kunnen geven?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:06 schreef laziness het volgende:
Nieuwe tussenstand:
27 ontvangers
22 gevers
22 koppelingen
Waar heb je originaliteit voor nodig als donateur?quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:47 schreef RiZu het volgende:
Moguh, met wie ik de afgelopen jaren heeft geshopt voor mij, heeft helaas geen tijd dit jaar. Zoals ik het lees zijn er dit jaar weer genoeg donateurs. Ik denk dat ik dit jaar ook oversla. Krijg hier over een paar weken een nieuwe keuken, zal daar ook genoeg tijd aan besteden.
Als er wel shoppers over zijn, kan ik wel een donateur zijn, maar wees wel gewaarschuwd dat ik weinig originaliteit heb.
Er zijn op dit moment minder donateurs dan ontvangers die zich opgeven hebben en de shopper regelt alles voor je dus als je een pakket wil sponsoren is dat zeer welkom!quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:47 schreef RiZu het volgende:
Wat super tof van je!quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:40 schreef Irri-tante het volgende:
Na een tijdje nagedacht te hebben, wil ik wel doneren. Shoppen gaat niet lukken.
Is er iemand die wil shoppen?
Ja hoor, het shopteam Symphonic en Doedezemaar heeft nog wel ruimte voor een derde pakket, stuur maar een dm naar mij. Tof dat je een pakket wilt sponsoren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:40 schreef Irri-tante het volgende:
Na een tijdje nagedacht te hebben, wil ik wel doneren. Shoppen gaat niet lukken.
Is er iemand die wil shoppen?
quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja hoor, het shopteam Symphonic en Doedezemaar heeft nog wel ruimte voor een derde pakket, stuur maar een dm naar mij. Tof dat je een pakket wilt sponsoren.
Als je dichterbij woonde kwam ik dat doen want daar hou ik dan wel weer van.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Het shoppen an sich is niet zo ingewikkeld, dat vinden we echt heel leuk. Het inpakken is bij ons de bottleneck, dus we laten het echt bij 3 pakketten. Die 4 van vorig jaar en de gevechten met het plakband waren wel legendarisch
Inpakken kun je leren, ook als het ingewikkeld isquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Het shoppen an sich is niet zo ingewikkeld, dat vinden we echt heel leuk. Het inpakken is bij ons de bottleneck, dus we laten het echt bij 3 pakketten. Die 4 van vorig jaar en de gevechten met het plakband waren wel legendarisch
Super! Ik heb je net een berichtje gestuurd!!quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja hoor, het shopteam Symphonic en Doedezemaar heeft nog wel ruimte voor een derde pakket, stuur maar een dm naar mij. Tof dat je een pakket wilt sponsoren.
Met mijn tennisellebogen en de rest ook lekker overbelast probeerde ik het inpakken aan mijn geliefde echtgenoot over te laten… the rest is, as they say, historyquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:26 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Inpakken kun je leren, ook als het ingewikkeld is
Het is niet een kwestie van niet kunnen….quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:26 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Prima!quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Hoi, wil je matchen? 😎![]()
Ik wil wel shoppen
Ik wel wil voor je shoppen hoor. Als het dan niet voor @CoolGuy kan, dan wel voor jouquote:Op zondag 12 oktober 2025 16:36 schreef RiZu het volgende:
Ha, ok, jullie hebben me overgehaald, eens kijken dan wie er voor mij wil shoppen. Donateur zoekt shopper
quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:26 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Oh, waren jullie dit? :-)quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Wel bijzonder dat deze mensen zo falen met hun plakband maar wel prachtig ingepakte pakketjes hebben met een strik en alles.quote:Op zondag 12 oktober 2025 17:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, waren jullie dit? :-)
[ link | afbeelding ]
Duct tape is de oplossing van allesquote:Op zondag 12 oktober 2025 17:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, waren jullie dit? :-)
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jij leuk vindt. Als je het nog even geheim wilt houden dat jij het bent kan je het via de organisatie vragen en anders benader je de user rechtstreeks.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:19 schreef LauriLynne het volgende:
Zo ik zal ff helpen met dit topic vol krijgen. Ik heb een vraag die niet in de FAQ staat. Ik heb mijn mail met koppeling gehad. Nav het formulier heb ik een aantal vragen aan de ontvanger (die niet anoniem is). Mag ik die via DM direct aan diegene stellen? Of houden we de koppeling geheim tot versturen?
Zeker, super die @lazinessquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Help ik graag even mee met het topic vol krijgen.
Al lees ik al langer mee,
begrijp nu pas wat voor organisatie er achter de schermen plaatsvindt. Dat dit best wel wat werk is en ik vind dan ook een bedankje aan @:laziness op zn plaats.
Bij deze dus: Laziness, dank je wel voor alle tijd en moeite die je hierin steekt![]()
Sluit ik mij helemaal bij aanquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:54 schreef Mushanga71 het volgende:
begrijp nu pas wat voor organisatie er achter de schermen plaatsvindt. Dat dit best wel wat werk is en ik vind dan ook een bedankje aan @:laziness op zn plaats.
Bij deze dus: Laziness, dank je wel voor alle tijd en moeite die je hierin steekt![]()
Een +4 hier!quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:54 schreef Mushanga71 het volgende:
En @laziness is niet alleen geweldig als organisator, maar kan óók tegelijkertijd nog eens werkelijk fantastische kerstpakketten samenstellen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar dan werken de tags / mentions niet meer.quote:
quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:54 schreef Mushanga71 het volgende:
De hulde is voor: @laziness en @Essebes en echtgenoot!quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En @:laziness is niet alleen geweldig als organisator, maar kan óók tegelijkertijd nog eens werkelijk fantastische kerstpakketten samenstellen.
Ik was vorig jaar de gelukkige ontvanger en het was écht een superpakket (pakketten eigenlijk)![]()
![]()
Eerst al de extra voorpret door een zeer onverwacht ontvangen supertoffe adventskalender. Daarnaast een énorm pakket (eigenlijk gewoon meerdere pakketten) met ook écht schitterende zelfgemaakte cadeaus. En verder echt heel erg op maat en echt helemaal naar mijn smaak samengesteld![]()
En mijn allereerste pakket van @:Essebes en echtgenoot was óók al zo supertofMet Sinterklaas nog een extra verrassing waar ik écht niet op gerekend had
Plus nog kaartjes voor Blijdorp
Ik snap hetquote:Op maandag 13 oktober 2025 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik geef lof aan de dames omdat ze dat gewoon enorm verdienen.
Maar ik ben blij met elk pakket! De gedachte erachter, hoe het mij door de periode helpt, de tijd, de energie, de moeite en liefde die erin gestoken zijn door donateur en/of shopper, de (voor)pret van ons allen zijn het állerbelangrijkst![]()
![]()
En hulde aan alle pakketsamenstellers dan maarquote:Op maandag 13 oktober 2025 01:02 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar dan werken de tags / mentions niet meer.
Ik help nog wel ff extra.....:
[..]
[..]
De hulde is voor: @:laziness en @:Essebes en echtgenoot!![]()
Mijn vriendin laat het inpakken graag aan mij over, maar daar heeft ze zelf ook voordeel bij want anders is het ook allemaal maar lastigquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Met mijn tennisellebogen en de rest ook lekker overbelast probeerde ik het inpakken aan mijn geliefde echtgenoot over te laten… the rest is, as they say, history
Jup, goed materiaal is het halve werkquote:Op zondag 12 oktober 2025 16:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van niet kunnen….
We hadden vorig jaar heel slecht plakband. We hebben de overige rollen weggemikt en beginnen met goed plakband. We hadden veel in te pakken ook. Maar ook dit jaar gaan we weer vol goede moed. Voorpret genoeg
quote:
Zo lukt het wel om het topic vol te krijgenquote:
Denk dat action hier niet genoeg inpakpapier heeftquote:Op maandag 13 oktober 2025 13:37 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Tip voor alle moeders in dit topic
(met dank aan @:Ireth van wie ik het plaatje gejat heb)
quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:37 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Denk dat action hier niet genoeg inpakpapier heeft
quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:37 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Oh jee... moeilijke kwestie op dit moment, want op dit moment heb ik al 4 pakketten om te doen!quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:14 schreef Mathijz het volgende:
@:sally, zelfde idee dit jaar weer doen?
quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:14 schreef Mathijz het volgende:
@:sally, zelfde idee dit jaar weer doen?
Als het echt niet anders kan, kan ik nog wel een pakket extra shoppen. Maar als er anderen zijn die ook graag geld van een ander uitgeven, dan graagquote:Op maandag 13 oktober 2025 22:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh jee... moeilijke kwestie op dit moment, want op dit moment heb ik al 4 pakketten om te doen!![]()
![]()
![]()
![]()
Vorig jaar uiteindelijk 2 extra gedaan, maar toen was het voor de verlate aanmeldingen en had ik het grootste deel van de andere pakketten al bij elkaar geshopt (en dus zat ik op 5 totaal).
Maar... volgens mij is er nog wel een shopper die een pakket wil doen. Ik laat het aan die user over om zich bekend te maken![]()
Moeders? En de alleenstaande vaders dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:37 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Mogelijk heb je de match tussen mij en @heywoodu nog niet mee geteld?quote:Op maandag 13 oktober 2025 22:07 schreef laziness het volgende:
Nieuwe tussenstand zonder Mathijz zijn aanbod nog![]()
29 ontvangers
27 gevers
27 koppelingen
Die horen er ook bijquote:Op maandag 13 oktober 2025 23:04 schreef devzero het volgende:
[..]
Moeders? En de alleenstaande vaders dan?
Meisjes zijn over het algemeen wat netter dan jongens, maar ik zou eigenlijk alle kledingstukken van mijn tienerdochter die op de grond liggen, in moeten pakken met pakpapierquote:
Ik herinner het van mezelf, er lag meer kleding overal en nergens dan in de wasmand. Zo ben ik helaas nog steeds een beetjequote:Op maandag 13 oktober 2025 23:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Meisjes zijn over het algemeen wat netter dan jongens, maar ik zou eigenlijk alle kledingstukken van mijn tienerdochter die op de grond liggen, in moeten pakken met pakpapier
Ik doe niet aan seksisme, dus jij mag ook meedoenquote:Op maandag 13 oktober 2025 23:04 schreef devzero het volgende:
[..]
Moeders? En de alleenstaande vaders dan?
Nou... de kledingkast van mijn dochter krijgt geregeld zo'n niesbui dat haar kamer lijkt op de primark tijdens de middagdrukte met Black Fridayquote:Op maandag 13 oktober 2025 23:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Meisjes zijn over het algemeen wat netter dan jongens, maar ik zou eigenlijk alle kledingstukken van mijn tienerdochter die op de grond liggen, in moeten pakken met pakpapier
Mijn puber jongen stopt het netjes in de wasmand elke dag! Scheelt wel dat de wasmand tegenover zijn kamer staat en het maar een paar stappen is maar ook de rest van zijn kamer is heel redelijk. Ik hoef er niks weg te plukken aan vaat bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:57 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nou... de kledingkast van mijn dochter krijgt geregeld zo'n niesbui dat haar kamer lijkt op de primark tijdens de middagdrukte met Black Friday
Doe mijn kind daar wat vanquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn puber jongen stopt het netjes in de wasmand elke dag! Scheelt wel dat de wasmand tegenover zijn kamer staat en het maar een paar stappen is maar ook de rest van zijn kamer is heel redelijk. Ik hoef er niks weg te plukken aan vaat bijvoorbeeld.
Dus ze bestaan, opgeruimde jongens.
Gewoon lekker laten liggen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:24 schreef Schanu het volgende:
En opruimen ho maar. Die kleedt ze op één dag gerust 3 keer om naar een nieuwe pyjama/huispak/onesie dus dan blijf je ook opruimen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Ik heb hetzelfde probleem met de kledingquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:25 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik besef me nu dat ik gewoon nog een puber ben.
Mijn kleding ligt overal en mijn kledingkast is altijd een puinzooi.
Het hele huis houd ik zonder problemen netjes. Maar de was blijft moeilijk.
Ik heb zelfde probleem, maar dan met kerst cadeaus voor de FHF kerstactie. Sommige cadeaus vind ik eigenlijk te leuk om weg te geven, en het slot van het liedje is dan altijd dat ik ook een exemplaar voor mezelf koop (en er vervolgens niks meer mee doe)quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem met de kleding![]()
![]()
En kleding wég doen is dan ook weer lastig![]()
![]()
Zo herkenbaar... En kleding in de kast met de kaartjes er nog aanquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem met de kleding![]()
![]()
En kleding wég doen is dan ook weer lastig![]()
![]()
Zoiets óók ja...!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:07 schreef Mommychilgrad het volgende:
[..]
Zo herkenbaar... En kleding in de kast met de kaartjes er nog aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |