Met je eigen auto met stuur aan de verkeerde kant is daar met die smalle weggetjes ook een hel…quote:Op woensdag 24 september 2025 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, meerijden is vermoeiender dan zelf rijden hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
De hufterigheid van modern Nederland kent geen grenzen.quote:
Hear hearquote:Op woensdag 24 september 2025 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
De hufterigheid van modern Nederland kent geen grenzen.
Ik ben er echt ontdaan van. Een beetje gezinshereniging aanvragen duurt minimaal 4 uur (een ongecompliceerde waar iemand de papieren op orde heeft en kan lezen en schrijven in eigen taal) en daarna ben je nog minimaal 2x 4 uur (in ruim 2 jaar) bezig.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
De hufterigheid van modern Nederland kent geen grenzen.
Heb ik ook niet hoor, maar wil wel wat structuur zodat ook zij weet waar ze (zelfstandig met steekproeven door mij) aan kan werken en blij aar haar stage komt.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:13 schreef sigme het volgende:
Van de meeste MBO-stagairs moet je ook niet erg hoge verwachtingen hebben qua zelfstandigheid en initiatief, natuurlijk zijn ze er wel die dat in overvloed hebben, maar de meesten zijn bange/recalcitrante/onwillige/onhandige pubers. Die moet je liefkozend het juiste pad op masseren.
Toen ik 17 was zou ik volstrekt ongeschikt zijn geweest om ergens stage te lopen, en dan heet ik van een 'hoger' niveau te zijn dan een MBO-stagair.
quote:Op woensdag 24 september 2025 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit kregen we gisteren te horen.
GotsammeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 24 september 2025 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn thuis. Jammer want de vakantie was top.
Geen Piep bij thuiskomstOok geen ondergepieste tassen want dat vond ze dan ook altijd nodig. Maar Hans is blij dat we er weer zijn, de schat. Ze is er helemaal nerveus van en stijgt bijna op van haar eigen gespin
MBO is heel breed, je komt er echt allerlei soorten mensen en heel veel verschillende niveaus tegen.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb ik ook niet hoor, maar wil wel wat structuur zodat ook zij weet waar ze (zelfstandig met steekproeven door mij) aan kan werken en blij aar haar stage komt.
Trouwens vind ik dat er veel niveauverschil is tussen MBO-ers.
quote:Op woensdag 24 september 2025 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit kregen we gisteren te horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Niet vaak? Staat ie ergens achter in de kast dan? En waarvoor? Vind je hem zwaar? Welk merk?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb er een. Gebruik m niet vaak maar iedere keer wanneer ik m wel gebruik denk ik “moet ik vaker doen”
WOquote:Op donderdag 25 september 2025 06:27 schreef Clubsoda het volgende:
En nu nog even braaf allemaal mbo schrijven (en havo en vmbo en hbo en vwo)![]()
/pet peeve.
Het zijn n.b. afkortingen. Havo als in havo wordt geaccepteerd door Wordfeud. (!}quote:Op donderdag 25 september 2025 06:27 schreef Clubsoda het volgende:
En nu nog even braaf allemaal mbo schrijven (en havo en vmbo en hbo en vwo)![]()
/pet peeve.
Ik werk bij DUO, dan leer je dat wel af.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:27 schreef Clubsoda het volgende:
/pet peeve.
Ook ja. Minder vaak gebruikt in die vorm denk ik.quote:
Och, ik heb ooit een blauwe maandag Nederlandse Taal & Letterkunde gestudeerd en ben niet onder de indruk van de taalkundige waarde van de spellingsregels van de ANS.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:53 schreef Clubsoda het volgende:
Wat merkwaardig om af te leren om iets volgens de spellingsregels te schrijven?
Ik leer iedere stagiair (hoe ontopic) om kleine letters te gebruiken. Ik ben er nog geen een tegengekomen die het goed deed.
Ah, ik dacht dat jullie het winterdekbed nodig haddenquote:Op donderdag 25 september 2025 09:18 schreef Sarabi het volgende:
@:Kaatje1 nu liggen we alleen nog onder een laken. Maar zo dus even het dekbed erin doen.
Mijn slaapkamer is 20 gradenquote:Op donderdag 25 september 2025 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Jongens ik lig gewoon onder een serieus dekbed hoor. Ik vind 13 graden op de slaapkamer plenty dekenwaardig.
Nu nog onder een laken slapen
Neuh die gebruiken we 9 van de 10x nietquote:Op donderdag 25 september 2025 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat jullie het winterdekbed nodig hadden
Oe das ook wel erg fris.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Jongens ik lig gewoon onder een serieus dekbed hoor. Ik vind 13 graden op de slaapkamer plenty dekenwaardig.
Arbeidstijdenwet.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb sinds begin deze maand ook een stagiair![]()
Gister heeft hij z'n voorstelpresentatie gedaan tijdens de wekelijkse bijeenkomst van de hele afdeling. We hadden een uurtje van tevoren geoefend en dat maakte mij een beetje zenuwachtig want ik had liever eerder willen oefenen... hij kon het onderwerp van z'n presentatie nog niet uitspreken in het Engels
Tijdens de uiteindelijke presentatie ging het ongeveer 1/3 van de keren goed. Dat is beter dan niks.
Normaal hebben we stagiairs van de universiteit maar hij is van het hbo. Dat merk je wel in wat voor werk hij gewend is te doen en hoe. Gelukkig heeft zijn hbo heel duidelijke richtlijnen voor wat hij moet doen en hoe ik het moet beoordelen, anders had ik geen idee gehad wat ik van hem kon verwachten.
Wat ik nog wel lastig vind is dat hij 40 uur in de week moet maken en heeft besloten 4x10 te werken. In de praktijk is dat totaal hopeloos. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet dat hij al z'n maaltijden achter z'n laptop eet, maar dat hij de tijd durft te nemen om met de collega's te lunchen. Heb hem erop aangesproken, gezegd dat we zijn logboek best wat creatiever kunnen boekhouden (de hbo is er toch niet bij en hij krijgt zat werk af alsnog) maar hij wil het doen zoals hij het nu doet.Ik doe het begeleiden samen met een ervarenere collega en zij wil het verder loslaten, dus dan laten we het maar los. Ingewikkeld.
Het Groene Boekje, niet de ANS.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Och, ik heb ooit een blauwe maandag Nederlandse Taal & Letterkunde gestudeerd en ben niet onder de indruk van de taalkundige waarde van de spellingsregels van de ANS.
Je hebt gelijk. Zoals gewoonlijkquote:Op donderdag 25 september 2025 10:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het Groene Boekje, niet de ANS.
Laat het los, collega's die niet sociaal willen doen gaan niet echt veranderen ook al wil je dat graag. Je hebt het geprobeerd.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb sinds begin deze maand ook een stagiair![]()
Gister heeft hij z'n voorstelpresentatie gedaan tijdens de wekelijkse bijeenkomst van de hele afdeling. We hadden een uurtje van tevoren geoefend en dat maakte mij een beetje zenuwachtig want ik had liever eerder willen oefenen... hij kon het onderwerp van z'n presentatie nog niet uitspreken in het Engels
Tijdens de uiteindelijke presentatie ging het ongeveer 1/3 van de keren goed. Dat is beter dan niks.
Normaal hebben we stagiairs van de universiteit maar hij is van het hbo. Dat merk je wel in wat voor werk hij gewend is te doen en hoe. Gelukkig heeft zijn hbo heel duidelijke richtlijnen voor wat hij moet doen en hoe ik het moet beoordelen, anders had ik geen idee gehad wat ik van hem kon verwachten.
Wat ik nog wel lastig vind is dat hij 40 uur in de week moet maken en heeft besloten 4x10 te werken. In de praktijk is dat totaal hopeloos. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet dat hij al z'n maaltijden achter z'n laptop eet, maar dat hij de tijd durft te nemen om met de collega's te lunchen. Heb hem erop aangesproken, gezegd dat we zijn logboek best wat creatiever kunnen boekhouden (de hbo is er toch niet bij en hij krijgt zat werk af alsnog) maar hij wil het doen zoals hij het nu doet.Ik doe het begeleiden samen met een ervarenere collega en zij wil het verder loslaten, dus dan laten we het maar los. Ingewikkeld.
Jij lijkt me echt heel streng en inflexibel als juf van een stagiair.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Arbeidstijdenwet.
Pauze is verplicht, werkgever is verplicht daarop toe te zien. Dagen van 10u zijn waarschijnlijk niet toegestaan bij jouw werkgever, en bij een stage hoort ook om te leren werken in de echte wereld waarin je moet passen in regels.
Onderscheid zal er zijn. 😉quote:
Ik denk wel dat sommige MBO opleidingen / stage aanbieders best wat kritisch mogen zijn op waar ze stageplekken vragen cq. mensen neerzetten; de begeleiding moet wel in staat zijn aansluiting te bieden op de inhoud van de opleiding en het (toekomstig) werkveld.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:51 schreef sigme het volgende:
[..]
MBO is heel breed, je komt er echt allerlei soorten mensen en heel veel verschillende niveaus tegen.
Ik ben dol op het MBO![]()
Maar MBO-stagairs zijn in z'n algemeenheid gewoon echt heel jong en hebben relatief weinig voorbereiding gehad op werken op de plaats en manier die bij stagebedrijven de normale werkwijze van de volwassen werknemers is.
mbo met kleine lettersquote:Op donderdag 25 september 2025 11:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat sommige MBO opleidingen / stage aanbieders best wat kritisch mogen zijn op waar ze stageplekken vragen cq. mensen neerzetten; de begeleiding moet wel in staat zijn aansluiting te bieden op de inhoud van de opleiding en het (toekomstig) werkveld.
Want als die connectie niet goed gaat, dan zijn die stagiairs niet iets aan het leren.
Ik sliep dus al een week compleet ruk.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik zat gister nog op een middelbare school avond die gymnasium pretendeert te zijn, en alle sheets over vervolgopleidingen waren met HAVO, MBO, WO enz enz: hoofdletters.quote:
Wat naarquote:Op donderdag 25 september 2025 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Gisteravond had ik al zo’n vermoeden dat het een slechte nacht zou worden, veel pijn en dat kwam uit.
Daar is de s-bb dus voor.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat sommige MBO opleidingen / stage aanbieders best wat kritisch mogen zijn op waar ze stageplekken vragen cq. mensen neerzetten; de begeleiding moet wel in staat zijn aansluiting te bieden op de inhoud van de opleiding en het (toekomstig) werkveld.
Want als die connectie niet goed gaat, dan zijn die stagiairs niet iets aan het leren.
Ha, hier al een aardig begin om een bondje te vormen. Ontsnappen in de pauze! Ook aan elkaar!quote:Op donderdag 25 september 2025 11:42 schreef Blues het volgende:
Ik zag er een beetje tegenop om met mijn stagiair te gaan lunchen boven in restaurant (dat is altijd heel druk en rumoerig maar ik had gehoord dat ze meestal naar boven ging) want ik heb het zelf zo nodig om in mijn up door het parkje te wandelen. Dus bij verdeling wie wanneer wilde en waar, zei ze uit zichzelf ik ga ff naar buiten heb met een vriendinnetje afgesprokenWas er serieus heel blij mee
quote:Op donderdag 25 september 2025 12:07 schreef flipsen het volgende:
Sigme en Wiske en de Beverende BeversNu in de betere boekhandel
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 september 2025 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ha, hier al een aardig begin om een bondje te vormen. Ontsnappen in de pauze! Ook aan elkaar!![]()
Volgens mij vind je het erger dat ze vol in hun puberteit zittenquote:Op donderdag 25 september 2025 14:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan echt vrij weinig met stagiaires, want ik kan gewoon heel weinig met ‘pubers’. En gezien mijn werkveld mbo-4 betreft (qua opleiding dan in Nederland, in de VS en VK zijn er ook opleidingen op hbo en WO niveau, maar die lopen daarin dan weer lichtjaren voor op ons) krijg je dus automatisch pubers vol in hun pubertijd.
De woorden puberteit en pubertijd zijn beide correct, maar hebben een klein betekenisverschil.quote:Op donderdag 25 september 2025 15:04 schreef Vanyel het volgende:
Volgens mij vind je het erger dat ze vol in hun puberteit zitten
Ja?quote:Op donderdag 25 september 2025 15:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De woorden puberteit en pubertijd zijn beide correct, maar hebben een klein betekenisverschil.
Genootschap Onze Taal heeft er op hun website een artikel aan gewijd.
https://onzetaal.nl/taalloket/pubertijd-puberteit
Nee. Het is gewoon slopend. Zal blij zijn als we thuis zijn.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
TT
Et tu @:dr_Flash ?
Of blijf je wakkerder als je mee mag schelden met de bestuurder?
Hoe lang "moet" je nog?quote:Op donderdag 25 september 2025 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Het is gewoon slopend. Zal blij zijn als we thuis zijn.
Dit is vakantie! Loopt je boekje een beetje synchroon met jullie belevenissen?quote:Op donderdag 25 september 2025 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja natuurlijkquote:Op donderdag 25 september 2025 17:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit is vakantie! Loopt je boekje een beetje synchroon met jullie belevenissen?
Die van jou zijn slim, assertief, ambitieus, gemotiveerd maar moeten soms een beetje leren wat meer bescheiden te zijn. En ze kunnen doorgaans niet héél goed omgaan met dingen die ze niet kunnen. Door de bank genomenquote:Op donderdag 25 september 2025 17:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Zijn die van mij beter of juist slechter @:Clubsoda?![]()
Ik had als PhDer 16 masterscriptie studenten die dan een soort van onderzoeksstagiair waren in ruil voor begeleiding bij het schrijven van hun scriptie. En 1 bachelorscriptie student. Wisselende kwaliteit, waarbij die van de bachelor een van de besten was. Twee echt goede, een hoop prima, en een stuk of drie echt net aan voldoende. Niet tegelijk overigenselke 6 maanden drie nieuwe en de laatste keer twee.
Als docent heb ik ook een hoop stagiairs, maar die lopen dan hun stage elders en worden daar begeleid en daar ben ik dan de begeleiding vanuit de uni van. Dus minder intensief. Soms wel alsnog frustrerend of ingewikkeld, maar omdat ze niet elke dag dingen voor mij hoeven te doen is dat minder vervelend dan als ik er elke dag mee moet werken. En soms is het echt een feestje omdat alles heel goed gaat en/of ik ze een mooie groei zie doormaken en daar iets aan kan bijdragen.
Ach, we maken er wel wat van. Maar dit is wel de laatste keer denk ik. Nou ja we worden allebei ouder en zo he. Begrijp ook best dat er niet zo veel andere mensen met hem op vakantie willenquote:Op donderdag 25 september 2025 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe lang "moet" je nog?
Balen hoor, dat het niet zo'n fijne vakantie is als je had gehoopt.
Maar niet fijn, het is ook jouw vakantiequote:Op donderdag 25 september 2025 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, we maken er wel wat van. Maar dit is wel de laatste keer denk ik. Nou ja we worden allebei ouder en zo he. Begrijp ook best dat er niet zo veel andere mensen met hem op vakantie willen
Ja dat welquote:Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Zitten de stoelen lekker? Dat heb je goed kunnen uitproberen
quote:Op donderdag 25 september 2025 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow… jullie matchen niet goed meerquote:Op donderdag 25 september 2025 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, we maken er wel wat van. Maar dit is wel de laatste keer denk ik. Nou ja we worden allebei ouder en zo he. Begrijp ook best dat er niet zo veel andere mensen met hem op vakantie willen
Prachtige fotoquote:Op donderdag 25 september 2025 20:16 schreef Blues het volgende:
Ik lag ff lekker op bed een podcast te luisteren na het eten, en eerst hoorde ik een prachtig vogelconcert en toen zag ik dit
[ afbeelding ]
Haha, ik herken hier in zn algemeenheid wel een deel van de studenten die ik gezien heb in inderdaad, zowel de sterkte punten als de valkuilenquote:Op donderdag 25 september 2025 19:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die van jou zijn slim, assertief, ambitieus, gemotiveerd maar moeten soms een beetje leren wat meer bescheiden te zijn. En ze kunnen doorgaans niet héél goed omgaan met dingen die ze niet kunnen. Door de bank genomen
Edit: In z'n algemeenheid, niet de specifieke die we nu hebben.
SPOILER: niet quotenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan zou ik ze soms wel eens door elkaar willen rammelen in de hoop dat ze eens realistisch naar hun eigen niveau van functioneren kunnen kijken. Ik waardeer het altijd meer willen leren en beseffen dat er nog vanalles te leren valt enorm, maar ik zou het sommige studenten zo gunnen om daarnaast óók een wat meer realistisch positief beeld van hun eigen functioneren te hebben / zichzelf toe te staan wat meer bij dat beeld stil te staan (indien ze het wel weten maar het meteen wegwuiven met wat er allemaal nog te leren is)
[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 26-09-2025 17:48:20 ]
Ja nou ja wat ik zeg, we maken er wel wat van hoor. Ik vooral. Ben gewoon totaal niet lekker op mijn gemak eigenlijk.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:27 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Dr_Flash wat rot dat de vakantie niet loopt zoals verwacht/gehoopt
Wat kan er nou verkeerd gaan in een land waar je dagelijks voor een paar pond een ontbijt van 1000 calorieën naar binnen kan schuiven en waar een pint goedkoper is dan het kleinste pilsje in Nederland.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja wat ik zeg, we maken er wel wat van hoor. Ik vooral. Ben gewoon totaal niet lekker op mijn gemak eigenlijk.
Huuu toeristentrekkersquote:Op donderdag 25 september 2025 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb vandaag wel een mooi miniatuurtje van EIlean Donan Castle kunnen kopen. Was goedkoper dan de entree van het kasteel zelf11,50 vs 12 Pond. Maar voetje voor voetje tussen de hordes jappen door schuifelen hadden we geen zin in dus we zijn er niet in geweest
Je spul wordt teruggestuurd als je niet de juiste informatie geeft. Dit las ik er eerder deze week over: https://www.nrc.nl/nieuws(...)zake-kundig-a4907038quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Die nieuwe importheffingen van de VS
Dat was dus op machines een algemene heffing van 15% van het totaalbedrag voor het staal wat er in zit verwerkt.
Nu willen ze weten:
Hoeveel staal, wat is de herkomst van het staal.
Zelfde voor aluminium en koper.
Geen idee waar onze leveranciers hun staal betrekken. Voor onderdelen nog leuker, een elektromotor zit staal, aluminium en koper in. Tja hoeveel van alles, geen idee. Wat een rompslomp.
Moedwillig verkeerd invullen wil je niet, hoewel het natuurlijk de vraag is of ze capaciteit hebben om te controleren.
Dit project loopt al eventjes en het gaat om ruim een miljoen. Twee 40' containers.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon geen zaken meer doen met die hufters.
SPOILER: RulanticaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: EuropaparkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bonus, StraatsburgOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!![]()
Top-verslagenIk denk dat ik die Arthur en Voletarium nog nét aandurf, de rest niet
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Wat een leuk verlag @Lucky_Strike Al lijken me de glijbanen heel eng. Een band is een soort zwemband?We have far more in common than that which devides us..![]()
Klinkt als een goed uitje Lucky!
Ik ben nog nooit in Europapark geweest, is het ook wat als je niet per se een heel grote coaster fan bent? (Lees: ik ga in alle achtbanen van de Efteling, maar ik hoef niet zo nodig naar Walibi)
Had ik al gezegd dat ik nog een keer terug wil naar de HP studio’s?![]()
(Zou het liefst dan de vip tour doen omdat dat nog veel meer informatie geeft over hoe alles werkt/gemaakt is, maar ik vind 250 pp er wel echt ver over)![]()
Wat een leuk verslag Lucky![]()
Met ons Efteling abbonement mogen we ook 1x per jaar gratis naar Europapark, zo te lezen moeten we dat dus ook echt eens gaan doen![]()
![]()
Een zwemband inderdaad, waar je met je kont in het gat zit. Heel tof, leuker dan zonder band eigenlijk. En je kunt ook samen, nog leuker.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuk verlag @:lucky_strike Al lijken me de glijbanen heel eng. Een band is een soort zwemband?Jazeker, dan is het ook nog steeds leuk. Het is eigenlijk een soort Efteling qua ontwerp en feel. Enorm kneuterig. Ik ben ook geen coaster die hard hoor. Ik vind het leuk maar iets als Walibi sla ik liefst over. Daar hangt verder zo weinig sfeer. Maar J heeft zijn zinnen er op gezet dus ik ga vast wel weer eens binnenkort.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:34 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt als een goed uitje Lucky!
Ik ben nog nooit in Europapark geweest, is het ook wat als je niet per se een heel grote coaster fan bent? (Lees: ik ga in alle achtbanen van de Efteling, maar ik hoef niet zo nodig naar Walibi)
De Voltron, die aggressieve coaster, kwam ik echt beduusd en niet al te gelukkig uit. Toen was de afspraak dat ik hem eens per dag zou doen, om J een plezier te doen. De tweede keer was hij zo veel toffer dat we er uiteindelijk 6 keer zijn in geweest. Maar het kostte echt veel moeite om de tweede keer in te stappen. Net als dat ik bij de hoogste coaster, de Silver Star, absoluut niet vooraan wil zitten maar me bij het omhoog gaan wil focussen op het karretje voor me en vooral niet om me heen kijk. Net als bij de glijbanen wil ik vooral van te voren graag weten wat er ongeveer gebeurt. Dan kan ik het meeste wel handelen uiteindelijk.
Maar eerst gaan we naar EuroDisney. Daar vind ik nou eigenlijk echt geen zak aan maar we geven het mijn schoonmoeder (Disneygekkie) kado voor haar verjaardag.
Ik ben jaloers op je Potter-avontuur
Doen ja! Wel een beetje matig dat je er nog niet bent met die ene gratis dag. Tenzij je echt 1 dag gaat en die dag ook nog even 12+ uur in de auto gaat rijden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 14:27 schreef Sarabi het volgende:
Wat een leuk verslag Lucky![]()
Met ons Efteling abbonement mogen we ook 1x per jaar gratis naar Europapark, zo te lezen moeten we dat dus ook echt eens gaan doenKomt goed schatjequote:Op vrijdag 26 september 2025 12:47 schreef flipsen het volgende:
Top-verslagenIk denk dat ik die Arthur en Voletarium nog nét aandurf, de rest niet
Spoilers!![]()
Daar zijn gespecialiseerde brokers voor. Duurquote:Op vrijdag 26 september 2025 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Die nieuwe importheffingen van de VS
Dat was dus op machines een algemene heffing van 15% van het totaalbedrag voor het staal wat er in zit verwerkt.
Nu willen ze weten:
Hoeveel staal, wat is de herkomst van het staal.
Zelfde voor aluminium en koper.
Geen idee waar onze leveranciers hun staal betrekken. Voor onderdelen nog leuker, een elektromotor zit staal, aluminium en koper in. Tja hoeveel van alles, geen idee. Wat een rompslomp.
Moedwillig verkeerd invullen wil je niet, hoewel het natuurlijk de vraag is of ze capaciteit hebben om te controleren.![]()
Geweldigquote:Op donderdag 25 september 2025 08:10 schreef sigme het volgende:
Weten jullie nog de herstelde beverdam van dinsdag?
[ afbeelding ]
Die is diezelfde dag nog geruimd door het waterschap.
Toestand van woensdag:
[ afbeelding ]
Eén metertje verderop. Vanochtend was de dam al weer flink hoger. Bevers beveren, dat zit in hun aard
Maar had daar iemand last van dat het waterschap het ruimde?![]()
Kunnen die ook bijhouden hoe snel Trump de regels verandert?quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Daar zijn gespecialiseerde brokers voor. Duur
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
We rijden graag en veel maar zelfs voor ons is dat inderdaad wel too much voor 1 dag.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doen ja! Wel een beetje matig dat je er nog niet bent met die ene gratis dag. Tenzij je echt 1 dag gaat en die dag ook nog even 12+ uur in de auto gaat rijden.![]()
Zoiets is natuurlijk makkelijk weg te geven als je weet dat er niet veel mensen gebruik van gaan maken.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Doen ja! Wel een beetje matig dat je er nog niet bent met die ene gratis dag. Tenzij je echt 1 dag gaat en die dag ook nog even 12+ uur in de auto gaat rijden.
Kun je zonder app naar dat park of kun je dan in veel minder attracties? Ik heb bijvoorbeeld niet eens een powerbank. Niet dat het park me heel interessant klinkt overigens, als de klacht is dat de vuilnisbakken niet in thema zijn klinkt het als een park met veel te veel ballast tussen de attracties
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Met het Efteling abbonement kan je naar 20+ attractieparken/dierentuinen en de meeste zijn gelukkig wel een stuk dichterbij.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoiets is natuurlijk makkelijk weg te geven als je weet dat er niet veel mensen gebruik van gaan maken.![]()
Voor CSDDD zullen we dat straks ook allemaal moeten gaan uitzoeken. En dat is gewoon Europees.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit project loopt al eventjes en het gaat om ruim een miljoen. Twee 40' containers.
Krone uit Spelle (Emsland) heeft inmiddels een productie stop aangekondigd voor maïs hakselaars en zelfrijdende grasmaaiers. Dat wordt niet als voertuig gezien maar als staal dus +50% heffing. Als de machine meer dan 6 ton kost ga je dan misschien toch wel een minder goede John Deere rijden.![]()
Nou ja…na een uitgebreid en diepgaand item over geweld binnen het huwelijk wordt een vrolijk live muziekje gestart: Everybody loves somebody sometime….🎶
![]()
![]()
![]()
Jazeker, je hoeft de app niet te gebruiken. Hij slurpt trouwens geen batterij als je locatiebepaling niet aan hebt staan. Dan zie je alleen niet welke attractie het dichtbij is.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoiets is natuurlijk makkelijk weg te geven als je weet dat er niet veel mensen gebruik van gaan maken.
Kun je zonder app naar dat park of kun je dan in veel minder attracties? Ik heb bijvoorbeeld niet eens een powerbank. Niet dat het park me heel interessant klinkt overigens, als de klacht is dat de vuilnisbakken niet in thema zijn klinkt het als een park met veel te veel ballast tussen de attracties
De vuilnisbakken waren het enige echte minpunt tussen alle perfectie
Spoilers!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |