abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218868867
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dit is vakantie! Loopt je boekje een beetje synchroon met jullie belevenissen?

Ja natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218869256
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Zijn die van mij beter of juist slechter @:Clubsoda? O-)

Ik had als PhDer 16 masterscriptie studenten die dan een soort van onderzoeksstagiair waren in ruil voor begeleiding bij het schrijven van hun scriptie. En 1 bachelorscriptie student. Wisselende kwaliteit, waarbij die van de bachelor een van de besten was. Twee echt goede, een hoop prima, en een stuk of drie echt net aan voldoende. Niet tegelijk overigens :D elke 6 maanden drie nieuwe en de laatste keer twee.

Als docent heb ik ook een hoop stagiairs, maar die lopen dan hun stage elders en worden daar begeleid en daar ben ik dan de begeleiding vanuit de uni van. Dus minder intensief. Soms wel alsnog frustrerend of ingewikkeld, maar omdat ze niet elke dag dingen voor mij hoeven te doen is dat minder vervelend dan als ik er elke dag mee moet werken. En soms is het echt een feestje omdat alles heel goed gaat en/of ik ze een mooie groei zie doormaken en daar iets aan kan bijdragen.
Die van jou zijn slim, assertief, ambitieus, gemotiveerd maar moeten soms een beetje leren wat meer bescheiden te zijn. En ze kunnen doorgaans niet héél goed omgaan met dingen die ze niet kunnen. Door de bank genomen :+

Edit: In z'n algemeenheid, niet de specifieke die we nu hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 25-09-2025 19:53:39 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218869331
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe lang "moet" je nog?
Balen hoor, dat het niet zo'n fijne vakantie is als je had gehoopt.
Ach, we maken er wel wat van. Maar dit is wel de laatste keer denk ik. Nou ja we worden allebei ouder en zo he. Begrijp ook best dat er niet zo veel andere mensen met hem op vakantie willen :X
pi_218869368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ach, we maken er wel wat van. Maar dit is wel de laatste keer denk ik. Nou ja we worden allebei ouder en zo he. Begrijp ook best dat er niet zo veel andere mensen met hem op vakantie willen :X
Maar niet fijn, het is ook jouw vakantie
Dat had ik ooit eens met een tante. De eerste reis samen ging prima, maar de tweede was heel vermoeiend. Mijn vader gebeld of even te klagen (was zijn zus) en toen hoorde ik dat al zijn andere broers en zussen een enorme bewondering voor mij hadden (heb toen meteen een reis naar Afrika geboekt om dit te doorbreken zonder keihard nee te zeggen, daar durfde zij niet naartoe)
We have far more in common than that which devides us..
pi_218869436
Nieuwe auto opgehaald *O*
Meteen 2 uur in de file gestaan -O-
pi_218869545
Zitten de stoelen lekker? Dat heb je goed kunnen uitproberen ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_218869695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Zitten de stoelen lekker? Dat heb je goed kunnen uitproberen ;)
Ja dat wel :D
In de Tesla zaten we erg laag en lagen we zo'n beetje, en daar wordt ik te oud voor :D
Deze zitten mooi stevig en hoog.
pi_218869843
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee. Het is gewoon slopend. Zal blij zijn als we thuis zijn.
-O-

Wat is slopend? Het weer? Links rijden?
Balen dat de vakantie minder succesvol is dan bedacht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218869854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ow… jullie matchen niet goed meer ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218869908
Memememe…🎶 memememe…🎶
pi_218870059
Ik lag ff lekker op bed een podcast te luisteren na het eten, en eerst hoorde ik een prachtig vogelconcert en toen zag ik dit O+

pi_218870103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:16 schreef Blues het volgende:
Ik lag ff lekker op bed een podcast te luisteren na het eten, en eerst hoorde ik een prachtig vogelconcert en toen zag ik dit O+

[ afbeelding ]
Prachtige foto :Y

Die getopte boom :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218870122
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die van jou zijn slim, assertief, ambitieus, gemotiveerd maar moeten soms een beetje leren wat meer bescheiden te zijn. En ze kunnen doorgaans niet héél goed omgaan met dingen die ze niet kunnen. Door de bank genomen :+

Edit: In z'n algemeenheid, niet de specifieke die we nu hebben.
Haha, ik herken hier in zn algemeenheid wel een deel van de studenten die ik gezien heb in inderdaad, zowel de sterkte punten als de valkuilen ;). Ik denk dat een groot deel van de studenten een beetje in die groep valt, en een groot deel heeft ipv het tweede deel vd beschrijving dat ze enorm perfectionistisch zijn, hun eigen functioneren onderschatten, juist erg bescheiden zijn en (grote) moeite hebben met grenzen aangeven. En dan nog een groepje die er wat tussenin zit, en een paar die ik niet ga beschrijven ;) .

Ook dit allemaal in algemeenheid en natuurlijk is elke student een eigen individu en niet een hokje enzo /disclaimer, maar het zijn wel thema's die ik bij veel studenten terug zie komen.

Ik had woensdag een eindgesprek van een stage van een hele goede studente die een hoger cijfer kreeg dan ze had verwacht.
SPOILER: niet quoten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik ze soms wel eens door elkaar willen rammelen in de hoop dat ze eens realistisch naar hun eigen niveau van functioneren kunnen kijken. Ik waardeer het altijd meer willen leren en beseffen dat er nog vanalles te leren valt enorm, maar ik zou het sommige studenten zo gunnen om daarnaast ķķk een wat meer realistisch positief beeld van hun eigen functioneren te hebben / zichzelf toe te staan wat meer bij dat beeld stil te staan (indien ze het wel weten maar het meteen wegwuiven met wat er allemaal nog te leren is)

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 26-09-2025 17:48:20 ]
pi_218870178
En @Dr_Flash wat rot dat de vakantie niet loopt zoals verwacht/gehoopt :*
pi_218870969
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:27 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Dr_Flash wat rot dat de vakantie niet loopt zoals verwacht/gehoopt :*
Ja nou ja wat ik zeg, we maken er wel wat van hoor. Ik vooral. Ben gewoon totaal niet lekker op mijn gemak eigenlijk.
pi_218870993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja nou ja wat ik zeg, we maken er wel wat van hoor. Ik vooral. Ben gewoon totaal niet lekker op mijn gemak eigenlijk.
Wat kan er nou verkeerd gaan in een land waar je dagelijks voor een paar pond een ontbijt van 1000 calorieën naar binnen kan schuiven en waar een pint goedkoper is dan het kleinste pilsje in Nederland.
pi_218871032
Heb vandaag wel een mooi miniatuurtje van EIlean Donan Castle kunnen kopen. Was goedkoper dan de entree van het kasteel zelf :D 11,50 vs 12 Pond. Maar voetje voor voetje tussen de hordes jappen door schuifelen hadden we geen zin in dus we zijn er niet in geweest ^O^
pi_218871087
er gaat best een hoop wel goed hoor :Y
pi_218871276
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:20 schreef sigme het volgende:

Prachtige foto :Y

Die getopte boom :D.
:D
Landingsplaats voor veel vogels :D
pi_218871301
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb vandaag wel een mooi miniatuurtje van EIlean Donan Castle kunnen kopen. Was goedkoper dan de entree van het kasteel zelf :D 11,50 vs 12 Pond. Maar voetje voor voetje tussen de hordes jappen door schuifelen hadden we geen zin in dus we zijn er niet in geweest ^O^
Huuu toeristentrekkers :X
pi_218873422
Goedemorgen!

Het is herfst
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218873535
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Huuu toeristentrekkers :X
Rustig maar, Prinses Kerstmarkt :P
  Moderator vrijdag 26 september 2025 @ 10:11:30 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218873720
Die nieuwe importheffingen van de VS 8)7
Dat was dus op machines een algemene heffing van 15% van het totaalbedrag voor het staal wat er in zit verwerkt.

Nu willen ze weten:
Hoeveel staal, wat is de herkomst van het staal.
Zelfde voor aluminium en koper.

Geen idee waar onze leveranciers hun staal betrekken. Voor onderdelen nog leuker, een elektromotor zit staal, aluminium en koper in. Tja hoeveel van alles, geen idee. Wat een rompslomp.

Moedwillig verkeerd invullen wil je niet, hoewel het natuurlijk de vraag is of ze capaciteit hebben om te controleren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218873728
Gewoon geen zaken meer doen met die hufters.
pi_218873801
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Die nieuwe importheffingen van de VS 8)7
Dat was dus op machines een algemene heffing van 15% van het totaalbedrag voor het staal wat er in zit verwerkt.

Nu willen ze weten:
Hoeveel staal, wat is de herkomst van het staal.
Zelfde voor aluminium en koper.

Geen idee waar onze leveranciers hun staal betrekken. Voor onderdelen nog leuker, een elektromotor zit staal, aluminium en koper in. Tja hoeveel van alles, geen idee. Wat een rompslomp.

Moedwillig verkeerd invullen wil je niet, hoewel het natuurlijk de vraag is of ze capaciteit hebben om te controleren.
Je spul wordt teruggestuurd als je niet de juiste informatie geeft. Dit las ik er eerder deze week over: https://www.nrc.nl/nieuws(...)zake-kundig-a4907038
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')