abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218861713

quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]
Vind ik niet hoor
Moet je voor de gein eens bij deze gast in de auto gaan zitten :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 september 2025 @ 21:20:04 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218861721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja, meerijden is vermoeiender dan zelf rijden hoor ;)
Met je eigen auto met stuur aan de verkeerde kant is daar met die smalle weggetjes ook een hel…
pi_218861725
Ja nu gaat het mis :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 21:21:51 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218861733
Ik laat me in de 346 graag chauffeuren :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218861765
Wil een modje @borisz bijvoorbeeld CUL / De bijrijder sluiten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 21:28:05 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218861790
Done :)
pi_218862019
Dit kregen we gisteren te horen. :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_218862043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:

De hufterigheid van modern Nederland kent geen grenzen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218862369
quote:
9s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Hear hear :{
Spoilers!
pi_218862383
quote:
9s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik ben er echt ontdaan van. Een beetje gezinshereniging aanvragen duurt minimaal 4 uur (een ongecompliceerde waar iemand de papieren op orde heeft en kan lezen en schrijven in eigen taal) en daarna ben je nog minimaal 2x 4 uur (in ruim 2 jaar) bezig.
pi_218862408
We zijn thuis. Jammer want de vakantie was top.

Geen Piep bij thuiskomst ;( Ook geen ondergepieste tassen want dat vond ze dan ook altijd nodig. Maar Hans is blij dat we er weer zijn, de schat. Ze is er helemaal nerveus van en stijgt bijna op van haar eigen gespin O+
Spoilers!
pi_218862514
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:13 schreef sigme het volgende:
Van de meeste MBO-stagairs moet je ook niet erg hoge verwachtingen hebben qua zelfstandigheid en initiatief, natuurlijk zijn ze er wel die dat in overvloed hebben, maar de meesten zijn bange/recalcitrante/onwillige/onhandige pubers. Die moet je liefkozend het juiste pad op masseren.

Toen ik 17 was zou ik volstrekt ongeschikt zijn geweest om ergens stage te lopen, en dan heet ik van een 'hoger' niveau te zijn dan een MBO-stagair.
Heb ik ook niet hoor, maar wil wel wat structuur zodat ook zij weet waar ze (zelfstandig met steekproeven door mij) aan kan werken en blij aar haar stage komt.

Trouwens vind ik dat er veel niveauverschil is tussen MBO-ers.
pi_218862625
quote:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gotsamme :(
pi_218862668
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn thuis. Jammer want de vakantie was top.

Geen Piep bij thuiskomst ;( Ook geen ondergepieste tassen want dat vond ze dan ook altijd nodig. Maar Hans is blij dat we er weer zijn, de schat. Ze is er helemaal nerveus van en stijgt bijna op van haar eigen gespin O+
;( en O+

Alweer voorbij ;(
pi_218862774
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb ik ook niet hoor, maar wil wel wat structuur zodat ook zij weet waar ze (zelfstandig met steekproeven door mij) aan kan werken en blij aar haar stage komt.

Trouwens vind ik dat er veel niveauverschil is tussen MBO-ers.
MBO is heel breed, je komt er echt allerlei soorten mensen en heel veel verschillende niveaus tegen.
Ik ben dol op het MBO O+

Maar MBO-stagairs zijn in z'n algemeenheid gewoon echt heel jong en hebben relatief weinig voorbereiding gehad op werken op de plaats en manier die bij stagebedrijven de normale werkwijze van de volwassen werknemers is.
pi_218863032
quote:

SPOILER
;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218863051
TT :o

Et tu @Dr_Flash ? ;(

Of blijf je wakkerder als je mee mag schelden met de bestuurder?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218863128
:W
@Kaatje1 ;(
En Lucky een ;( :* voor Piep en O+ voor Hans

Morgen kom ik meepraten over stagiairs.

Gister psych en erna naar ouders en daar blijven slapen. Vanochtend 6.15 wakker ondanks 6.50 "pas" wekker. 7u deur uit, 8.30 op uni, alvast beetje gewerkt tot werkgroepen van 9-12.45, naar kamer gelopen, gewerkt tot 17u, naar huis, 18-18.45 gewerkt, even gras gemaaid en wat uitgebloeide bloemen uit vlinderstruik geknipt, 19.30-21.45 gewerkt met tussendoor even pasta op vuur zetten en achter laptop opeten. Nu wel beetje gaar en dus nog wat moeite met afschakelen, vandaar nog wakker. Wel productieve dag: 2x 2 uur werkgroepen, van 3x werkgroepen notulen gecheckt, aangepast en teruggestuurd, 2x uur eindgesprekken van stages gevoerd en bijbehorende voorbereiding gedaan van stageverslagen lezen en beoordelingen bekijken, een stageplan feedback gegeven, een reflectieverslag feedback gegeven, mails gestuurd naar beide eindgesprek-studenten over de dingen die ze moeten aanpassen in stageverslag, nog paar andere mailtjes weggewerkt..). En ik vond op mn bureau een lief kaartje met wat chocolaatjes van een voorgaande stagestudent. Die kon ik goed gebruiken want ook nog eens ongesteld, wat verre van mijn favoriete bezigheid is.

En beetje meh over kat. Hij had al paar dagen dat ie dan nette drolletjes had maar laatste beetje dan wel wat zachter, en vanavond allemaal wel wat zachter, en bij terugkijken op camera blijkt hij om 7u vanochtend (had n extra keer klein beetje brokjes ingesteld voor zekerheid omdat buurvrouw vorige keer ochtend vergeten was) helemaal niet gegeten te hebben. Broer kwam meteen aansprinten zoals normaal, maar heeft na ene bakje ook ander leeggegeten en deze kat is helemaal niet eens komen kijken. Om 13u bij lunch kwam ie laat aanlopen op zn dooie gemakje, daarna wel gegeten maar normaal komen ze allebei meteen aanrennen. Vanavond uit machine wel weer gewoon normaal. Morgen denk ik maar wel even dierenarts bellen ter overleg.
pi_218863142
Fijne vakantie dr.Flash! Links rijdend en jij zit rechts…zie je de tegenligger goed aankomen. 😳

En Lucky al weer thuis. Wat een rust daar na het pretpark en de zwembaden. Fijn, dat Hans er blij mee is in ieder geval.

Succes met de stagiaire Blues!

En Kaatje: geen woorden voor. Wat een onmenselijke chaos creëert men.

En al weer een vraagje van mijn kant: gebruikt iemand hier een stoomreiniger en bevalt dat? Zo ja…welk merk?
Reclame is de kracht van de herhaling: en ik zie al dagen een handstoomapp langskomen inclusief herkenbare teksten als richeltjes reinigen met een oude tandenborstel…
Deze https://achate.com/products/achate-handstoomreiniger
En dan denk ik dat dit heeeeeel erg nodig heb. 8)7
pi_218863191
Ik heb er een. Gebruik m niet vaak maar iedere keer wanneer ik m wel gebruik denk ik “moet ik vaker doen”
pi_218863426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb er een. Gebruik m niet vaak maar iedere keer wanneer ik m wel gebruik denk ik “moet ik vaker doen”
Niet vaak? Staat ie ergens achter in de kast dan? En waarvoor? Vind je hem zwaar? Welk merk?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 september 2025 @ 06:23:24 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218863590
Moggel.
Vandaag RvA dag III. Tot nu toe hebben we het redelijk goed overleefd. :). Tot nu toe een kleine afwijking, die al half is opgelost. Toch fijn als ons accreditatiesysteem weer is goedgekeurd :+.
pi_218863593
En nu nog even braaf allemaal mbo schrijven (en havo en vmbo en hbo en vwo) *O*

/pet peeve.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218863599
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 06:27 schreef Clubsoda het volgende:

/pet peeve.
WO
?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218863602
quote:

/pet peeve.
Het zijn n.b. afkortingen. Havo als in havo wordt geaccepteerd door Wordfeud. (!}
Mbo als mbo ben ik nog niet tegengekomen ofwel nog niet bedacht om te leggen als woord.
pi_218863603
Goedemorgen! Goed geslapen, niet wakker gelegen tussendoor en niet voor de wekker wakker *O*. Dit mag vaker.
pi_218863659
Ruim voor de wekker wakker ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_218863864
quote:

/pet peeve.
Ik werk bij DUO, dan leer je dat wel af.
pi_218863902
Wat merkwaardig om af te leren om iets volgens de spellingsregels te schrijven?

Ik leer iedere stagiair (hoe ontopic) om kleine letters te gebruiken. Ik ben er nog geen een tegengekomen die het goed deed.
pi_218863906
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 06:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
WO
?
Ook ja. Minder vaak gebruikt in die vorm denk ik.
pi_218863954
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 07:53 schreef Clubsoda het volgende:
Wat merkwaardig om af te leren om iets volgens de spellingsregels te schrijven?

Ik leer iedere stagiair (hoe ontopic) om kleine letters te gebruiken. Ik ben er nog geen een tegengekomen die het goed deed.
Och, ik heb ooit een blauwe maandag Nederlandse Taal & Letterkunde gestudeerd en ben niet onder de indruk van de taalkundige waarde van de spellingsregels van de ANS.
pi_218863969
Weten jullie nog de herstelde beverdam van dinsdag?

Die is diezelfde dag nog geruimd door het waterschap.

Toestand van woensdag:

Eén metertje verderop >:) . Vanochtend was de dam al weer flink hoger. Bevers beveren, dat zit in hun aard (8>
pi_218864006
Ik heb sinds begin deze maand ook een stagiair :o :D

Gister heeft hij z'n voorstelpresentatie gedaan tijdens de wekelijkse bijeenkomst van de hele afdeling. We hadden een uurtje van tevoren geoefend en dat maakte mij een beetje zenuwachtig want ik had liever eerder willen oefenen... hij kon het onderwerp van z'n presentatie nog niet uitspreken in het Engels :X
Tijdens de uiteindelijke presentatie ging het ongeveer 1/3 van de keren goed. Dat is beter dan niks.
Normaal hebben we stagiairs van de universiteit maar hij is van het hbo. Dat merk je wel in wat voor werk hij gewend is te doen en hoe. Gelukkig heeft zijn hbo heel duidelijke richtlijnen voor wat hij moet doen en hoe ik het moet beoordelen, anders had ik geen idee gehad wat ik van hem kon verwachten.
Wat ik nog wel lastig vind is dat hij 40 uur in de week moet maken en heeft besloten 4x10 te werken. In de praktijk is dat totaal hopeloos. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet dat hij al z'n maaltijden achter z'n laptop eet, maar dat hij de tijd durft te nemen om met de collega's te lunchen. Heb hem erop aangesproken, gezegd dat we zijn logboek best wat creatiever kunnen boekhouden (de hbo is er toch niet bij en hij krijgt zat werk af alsnog) maar hij wil het doen zoals hij het nu doet. :{ Ik doe het begeleiden samen met een ervarenere collega en zij wil het verder loslaten, dus dan laten we het maar los. Ingewikkeld.
pi_218864057
Goedemorgen c_/
Volgens mij wordt het tijd om het dekbed er weer bij te pakken, vanmorgen wakker geworden met een loopneus.
pi_218864332
Mogge

@AnneX ik heb een bissell en inderdaad, staat in een kast waar ik nauwelijks kom. Maar hoekjes in de badkamer worden er heel schoon van, ook de pannendragers van het fornuis, die worden niet helemaal schoon maar daarna hoef je minder kracht te zetten met schuursponsje

Wij hebben nu een stagiaire, ik doe niet zijn begeleiding uiteraard, maar ben wel eerste vraagbaak. Leuke knul die nu al meer snapt dan de vorige na een jaar stage :o

Gisteravond had ik al zo’n vermoeden dat het een slechte nacht zou worden, veel pijn en dat kwam uit.

Extra dekbed @Sarabi :o ik heb nog maar net een zomerdekbed over ipv alleen een laken _O-
pi_218864383
@Kaatje1 nu liggen we alleen nog onder een laken. Maar zo dus even het dekbed erin doen.
pi_218864391
Jongens ik lig gewoon onder een serieus dekbed hoor. Ik vind 13 graden op de slaapkamer plenty dekenwaardig.

Nu nog onder een laken slapen :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218864402
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:18 schreef Sarabi het volgende:
@:Kaatje1 nu liggen we alleen nog onder een laken. Maar zo dus even het dekbed erin doen.
Ah, ik dacht dat jullie het winterdekbed nodig hadden _O-
pi_218864405
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Jongens ik lig gewoon onder een serieus dekbed hoor. Ik vind 13 graden op de slaapkamer plenty dekenwaardig.

Mijn slaapkamer is 20 graden :D
Ik slaap half onder laken half onder heel dun zomerdekbedje. Begin met dekbed, eindig zonder.
pi_218864429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ah, ik dacht dat jullie het winterdekbed nodig hadden _O-
Neuh die gebruiken we 9 van de 10x niet :)
Of de kat moet over deze kotsen :')
pi_218864435
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:20 schreef Vanyel het volgende:

Oe das ook wel erg fris.
Hier is het nog 17/18 graden op de slaapkamer.
pi_218864485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:18 schreef Tele6 het volgende:

Gister heeft hij z'n voorstelpresentatie gedaan tijdens de wekelijkse bijeenkomst van de hele afdeling. We hadden een uurtje van tevoren geoefend en dat maakte mij een beetje zenuwachtig want ik had liever eerder willen oefenen... hij kon het onderwerp van z'n presentatie nog niet uitspreken in het Engels :X
Tijdens de uiteindelijke presentatie ging het ongeveer 1/3 van de keren goed. Dat is beter dan niks.
Normaal hebben we stagiairs van de universiteit maar hij is van het hbo. Dat merk je wel in wat voor werk hij gewend is te doen en hoe. Gelukkig heeft zijn hbo heel duidelijke richtlijnen voor wat hij moet doen en hoe ik het moet beoordelen, anders had ik geen idee gehad wat ik van hem kon verwachten.
Wat ik nog wel lastig vind is dat hij 40 uur in de week moet maken en heeft besloten 4x10 te werken. In de praktijk is dat totaal hopeloos. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet dat hij al z'n maaltijden achter z'n laptop eet, maar dat hij de tijd durft te nemen om met de collega's te lunchen. Heb hem erop aangesproken, gezegd dat we zijn logboek best wat creatiever kunnen boekhouden (de hbo is er toch niet bij en hij krijgt zat werk af alsnog) maar hij wil het doen zoals hij het nu doet. :{ Ik doe het begeleiden samen met een ervarenere collega en zij wil het verder loslaten, dus dan laten we het maar los. Ingewikkeld.
Arbeidstijdenwet.

Pauze is verplicht, werkgever is verplicht daarop toe te zien. Dagen van 10u zijn waarschijnlijk niet toegestaan bij jouw werkgever, en bij een stage hoort ook om te leren werken in de echte wereld waarin je moet passen in regels.
pi_218864498
Bed staat hier in de (enige) leefruimte, die proberen we toch rond de 20o te houden.
We slapen altijd onder een dekbed en op dit moment ligt er ook een dikke sprei over, ook als we slapen.
  donderdag 25 september 2025 @ 10:04:41 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218864668
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:07 schreef sigme het volgende:

[..]
Och, ik heb ooit een blauwe maandag Nederlandse Taal & Letterkunde gestudeerd en ben niet onder de indruk van de taalkundige waarde van de spellingsregels van de ANS.
Het Groene Boekje, niet de ANS.
The love you take is equal to the love you make.
pi_218865034
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het Groene Boekje, niet de ANS.
Je hebt gelijk. Zoals gewoonlijk :Y
pi_218865062
…” Bevers beveren…” _O_
pi_218865279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:18 schreef Tele6 het volgende:

Laat het los, collega's die niet sociaal willen doen gaan niet echt veranderen ook al wil je dat graag. Je hebt het geprobeerd.
pi_218865283
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Arbeidstijdenwet.

Pauze is verplicht, werkgever is verplicht daarop toe te zien. Dagen van 10u zijn waarschijnlijk niet toegestaan bij jouw werkgever, en bij een stage hoort ook om te leren werken in de echte wereld waarin je moet passen in regels.
Jij lijkt me echt heel streng en inflexibel als juf van een stagiair.
pi_218865364
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 06:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
WO
?
Onderscheid zal er zijn. 😉

Verdorie…net de laatste grote aankoop bij ikea gedaan en beginnen zij nu met een spaarprogramma! Dat had best gescheeld op het extra lampje met driver en snoertje. 😎
Aan de andere kant: zonder discussie 30% terug op 2 lelijke beschadigingen aan de achterkant, buiten zicht.
Dat óf kosteloos door hun eigen mensen komen vervangen. Daarvoor was geen tijd in mijn planning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')