quote:Voorafgaand aan de schietpartij, rond 16.30 uur, kwam er een melding binnen van een beroving aan het nabijgelegen Wisselspoor. De verdachte zouden daar hebben geprobeerd om iemand van zijn fatbike te beroven, en liet daarbij een vuurwapen zien.
Toen de politie ter plaatse kwam, vluchtte de verdachte richting de McDonalds. „Daar liet hij opnieuw het vuurwapen zien”, verklaart de woordvoerder. Agenten met getrokken wapens sommeerden de man om zich over te geven. Toen hij opeens wegvluchtte, schoten de agenten.
AD.nl
https://www.dumpert.nl/zoek/Capelle?selectedId=100133065_37b9b7ccquote:De verdachte van een beroving die zondagmiddag bij een McDonald's in Capelle aan den IJssel is doodgeschoten, is een vijftienjarige jongen. De burgemeester van de stad benadrukt dat het incident indruk heeft gemaakt. Veel jonge kinderen waren er getuige van.
"Voor de nabestaanden van de overleden jongen is dit een groot verlies", zegt burgemeester Joost Manusama van Capelle aan den IJssel. "Ook realiseer ik me dat dit incident diepe indruk heeft gemaakt op alle omstanders die het hebben gezien."
De politie kwam zondagmiddag af op een beroving van een fatbike op het Wisselspoor in Capelle aan den IJssel. Een van de twee verdachten had een vuurwapen bij zich. Die vluchtte richting een vestiging van McDonald's aan de Hoofdweg, bijna 2 kilometer verderop.
Daar richtte de politie een vuurwapen op de verdachte en droeg hem op het wapen te laten vallen. De politie zei eerder tegen de NOS dat hij meerdere keren was gewaarschuwd. Toen de jongen zijn wapen niet liet vallen, schoot de politie. De verdachte overleed ter plekke aan zijn verwondingen.
De politie heeft een tweede verdachte van de beroving aangehouden. Over de identiteit van die persoon is nog niets bekendgemaakt. Het is ook niet duidelijk hoe het slachtoffer van de beroving eraan toe is.
Nu.nl
Die gast is (was) ook gewoon een mens. Een gedenkhoek betekent niet direct: "haal ook een pistool en beroof mensen van fatbikes!"quote:Op dinsdag 23 september 2025 08:52 schreef deedeetee het volgende:
Wel vreemd dat in de school een herdenkingshoekje is ingericht. Daar geef je toch een totaal verkeerde boodschap mee af naar de schooljeugd ? Het gaat hier niet om een iemand die omgekomen is door een ongeluk of slachtoffer is geworden van een crimineel ?
Nou ja dat laatste kun je dan mss wel zo zien, alleen was hij zelf de crimineel die slachtoffer werd van zijn eigen criminele daden.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:05 schreef Evangelion het volgende:
Het is ook een waarschuwing. Wees niet als Jerryson.
Zijn vader heette dus blijkbaar Jerry, zo rolt dat soms, daar moet je respect voor hebben.quote:
quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gast is (was) ook gewoon een mens. Een gedenkhoek betekent niet direct: "haal ook een pistool en beroof mensen van fatbikes!"
Jerry was er niet voor son en aldus eindigde het geslacht Jerry.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:26 schreef Voos_Kogels het volgende:
[..]
Zijn vader heette dus blijkbaar Jerry, zo rolt dat soms, daar moet je respect voor hebben.
Ik heb er vannacht niet van kunnen slapen, en van arrenmoeje maar een jointje gedraaid in de gemeenschappelijke woonruimte om drie uur snachts.
Nee maar voor mijn gevoel verdoezelt het wel de ernst van het feit dat deze jongeman een gewapende overval pleegde.quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gast is (was) ook gewoon een mens. Een gedenkhoek betekent niet direct: "haal ook een pistool en beroof mensen van fatbikes!"
Het feit dat hij om het leven is gekomen zal men zwaarder laten wegen dan die overval. Althans, dat zou ik een begrijpelijke redenatie vindenquote:Op dinsdag 23 september 2025 15:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee maar voor mijn gevoel verdoezelt het wel de ernst van het feit dat deze jongeman een gewapende overval pleegde.
Hij geeft eerst iemand bedreigd met een vuurwapen, beroofd, daarna op de vlucht voor de politie. En dan bij de McDonald's, waar gezinnen met kinderen zitten wederom je pistool trekken..quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het feit dat hij om het leven is gekomen zal men zwaarder laten wegen dan die overval. Althans, dat zou ik een begrijpelijke redenatie vinden
Ik had het over die gedenkplek, niet over de (on)terechtheid zijn dat die is doodgeschotenquote:Op dinsdag 23 september 2025 15:39 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Hij geeft eerst iemand bedreigd met een vuurwapen, beroofd, daarna op de vlucht voor de politie. En dan bij de McDonald's, waar gezinnen met kinderen zitten wederom je pistool trekken..
Moet er dan eerst geschoten worden door hem voor hij mag worden uitgeschakeld?
Zo kan je alles doen, als je het maar een pedagogische maatregel ter ondersteuning van het verwerkingsproces van de leerlingen die nu op school met allerlei vragen en gevoelens zitten noemt.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:39 schreef Isengrimus het volgende:
Zo'n gedenkplek inrichten is een pedagogische maatregel. Dat doe je niet voor de omgekomen leerling maar ter ondersteuning van het verwerkingsproces van de leerlingen die nu op school met allerlei vragen en gevoelens zitten.
Ah ik dacht dat je doelde op de agent die hem had neergeschotenquote:Op dinsdag 23 september 2025 15:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik had het over die gedenkplek, niet over de (on)terechtheid zijn dat die is doodgeschoten
Ik denk dat daar veel te ongemakkelijke waarheden uit komen. Zo’n rapport gaat in hetzelfde archief als het Amsterdamse rapport over hatecrimes tegen homoseksuelenquote:Op dinsdag 23 september 2025 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt je beter verdiepen in de achtergronden waarom deze jongen op deze leeftijd al dit soort praktijken uithaalde.
Ik heb er prima van kunnen slapen. Als je jezelf groot genoeg acht om met vuurwapens te zwaaien ben je ook groot genoeg om er zelf het slachtoffer van te worden.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:26 schreef Voos_Kogels het volgende:
[..]
Zijn vader heette dus blijkbaar Jerry, zo rolt dat soms, daar moet je respect voor hebben.
Ik heb er vannacht niet van kunnen slapen, en van arrenmoeje maar een jointje gedraaid in de gemeenschappelijke woonruimte om drie uur snachts.
Ik niet dus, ik zie het eerder als een vorm van beloning waar hij dus geen recht op heeft.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het feit dat hij om het leven is gekomen zal men zwaarder laten wegen dan die overval. Althans, dat zou ik een begrijpelijke redenatie vinden
Dan sta je wel extreem negatief in het leven.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik niet dus, ik zie het eerder als een vorm van beloning waar hij dus geen recht op heeft.
jeugdtrauma:quote:Op dinsdag 23 september 2025 10:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Rappers kunnen toch ook 15 zijn?
Misschien had ie die fatbike wel nodig om zijn zieke oma te bezoeken, weet jij veel?quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:25 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb er prima van kunnen slapen. Als je jezelf groot genoeg acht om met vuurwapens te zwaaien ben je ook groot genoeg om er zelf het slachtoffer van te worden.
die zat bij de Mac?quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:54 schreef Voos_Kogels het volgende:
[..]
Misschien had ie die fatbike wel nodig om zijn zieke oma te bezoeken, weet jij veel?
Prima reden om dan met een vuurwapen te gaan zwaaien inderdaad.quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:54 schreef Voos_Kogels het volgende:
[..]
Misschien had ie die fatbike wel nodig om zijn zieke oma te bezoeken, weet jij veel?
hij wou oma beschermen tegen N soortgenootjes die uit waren op haar bankpas en juwelen en bij de politie of bank werken natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 september 2025 22:31 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Prima reden om dan met een vuurwapen te gaan zwaaien inderdaad.
Dat is meestal geen rocket science. Je kunt ervan uitgaan dat ie opgevoed werd door de straatcultuur.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt je beter verdiepen in de achtergronden waarom deze jongen op deze leeftijd al dit soort praktijken uithaalde.
Als McDonalds verstandig is zetten ze er een prullenbak neer.quote:Op woensdag 24 september 2025 09:12 schreef Zipportal het volgende:
De gedenkplek wordt een veldje waar je de hond mag laten bouten. @:RamboDirk
Ach ach, op BlueSky zeker?quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
En ondertussen wordt er al op social media opgeroepen om a.s. donderdag en vrijdag in Capelle / Rotterdam in opstand te komen: 'Justice for Jerryson'
Instagram oa.quote:Op woensdag 24 september 2025 09:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach ach, op BlueSky zeker?
Deze jongen heeft zijn 'justice' al gehad. Dat krijg je ervan als een stelende crimineel met een wapen de politie gaat bedreigen.
Ja mafketels heb je altijd.quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
En ondertussen wordt er al op social media opgeroepen om a.s. donderdag en vrijdag in Capelle / Rotterdam in opstand te komen: 'Justice for Jerryson'
Wat voor justice willen ze dan?quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
Maar hij heeft toch juist gerechtigheid gekregen ? Hij kreeg precies dat wat de politie moet doen bij iemand die een gewapende overval pleegt en dat wapen ondanks waarschuwingen het neer te leggen, koppig in zijn hand blijft houden.quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
Hopelijk gaan er ook veel oma's en dushi's de straat op met een waarschuwing:quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
Ze hebben nieuwe Nikes nodig?quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
Omdat het een dief was?quote:Op woensdag 24 september 2025 09:16 schreef roos94 het volgende:
waarom wordt zijn foto eigenlijk overal geblurred?
Lekker een middagje cosplayen alsof je in Compton of de Bronx van vroeger woont.quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
Als er hier om rellen komen moeten ze hard aangepakt wordenquote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
Straight outa Compton Capellequote:Op woensdag 24 september 2025 10:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lekker een middagje cosplayen alsof je in Compton of de Bronx van vroeger woont.
quote:Op woensdag 24 september 2025 08:34 schreef DefKu het volgende:
Niet overal, kwam vanmorgen op facebook een foto tegen met het verhaaltje dat het eigenlijk 'zo'n lieve jongen was'quote:Op woensdag 24 september 2025 09:16 schreef roos94 het volgende:
waarom wordt zijn foto eigenlijk overal geblurred?
Waterkanon erop en de knuppel erover.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als er hier om rellen komen moeten ze hard aangepakt worden
Van George Floyd hadden we beelden waarop te zien was hoe hij minutenlang langzaam werd vermoord. Van dit geval hebben we geen beelden en is er in een split second een beslissing genomen die achteraf gezien wel of niet volgens protocol was. Ik denk niet dat dit voldoende mensen woest maakt om zoden aan de dijk te zetten.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:21 schreef William_Papadin het volgende:
We hebben gewoon onze eigen George Floyd te pakken
Het recht om gewapende overvallen te plegen, omdat het anders gewoon heel moeilijk is om aan een gratis fatbike te komen?quote:Op woensdag 24 september 2025 09:41 schreef maily het volgende:
[..]
Wat voor justice willen ze dan?
Free fatbikes?
Massale fatbikecontrolequote:Op woensdag 24 september 2025 10:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als er hier om rellen komen moeten ze hard aangepakt worden
In een artikel is zijn pleegmoeder aan het woord. Bij de geboorte stond hij dus waarschijnlijk al 10-0 achter.quote:Op woensdag 24 september 2025 07:42 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is meestal geen rocket science. Je kunt ervan uitgaan dat ie opgevoed werd door de straatcultuur.
Geen fatsoenlijke opvoeding + geen rolmodellen (behalve de rappende "gangsters" op youtube) + opgroeien in een omgeving zonder verantwoordelijkheidsgevoel en enige normen en waarden + vrienden die "de leven" op straat leven.
Ik begreep dat zijn pleegmoeder best goed bekend stond? Betrokken hulpvaardige dame. Zeg niet dat ze moeder Theresa is maar volgens mij heeft het daar niet aan gelegen.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:59 schreef ZarB het volgende:
[..]
In een artikel is zijn pleegmoeder aan het woord. Bij de geboorte stond hij dus waarschijnlijk al 10-0 achter.
Sommigen groeien nu eenmaal op voor galg en rad. Dat was vroeger ook al zo, tegenwoordig hebben ze dan meteen wapens op jonge leeftijd of zijn ze drugsrunner als ze pas 12 jaar zijn.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:07 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik begreep dat zijn pleegmoeder best goed bekend stond? Betrokken hulpvaardige dame. Zeg niet dat ze moeder Theresa is maar volgens mij heeft het daar niet aan gelegen.
Gewoon een pistool dusquote:Op woensdag 24 september 2025 14:12 schreef roos94 het volgende:
Wat is nou weer een omgebouwd gasalarmpistool
Moest ook even googlen.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:12 schreef roos94 het volgende:
quote:Een omgebouwd gasalarmpistool is een oorspronkelijk onschadelijk alarmpistool dat door het aanpassen van de loop zodanig is veranderd dat het scherpe projectielen kan afvuren. Het is dus geen alarmpistool meer, maar een illegaal vuurwapen dat valt onder de Wet wapens en munitie (WWM) en in Nederland verboden is.
Inderdaad, hij pleegde gewoon een gewapende diefstal/overval.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:15 schreef roos94 het volgende:
Hij wilde er dus werkelijk schade mee aanrichten anders was het wel een alarmpistool gebleven.
Dat is een mannelijk gasalarmpistool dat een vrouwelijk gasalarmpistool is gewordenquote:Op woensdag 24 september 2025 14:12 schreef roos94 het volgende:
maar nu is die zelf doodquote:Op woensdag 24 september 2025 14:15 schreef roos94 het volgende:
Hij wilde er dus werkelijk schade mee aanrichten anders was het wel een alarmpistool gebleven.
Ik zie wel gasalarm MP40's en MP44's (meteen nostalgie naar Call of Duty).quote:Op woensdag 24 september 2025 14:21 schreef StateOfMind het volgende:
Zijn er eigenlijk ook omgebouwde gasalarmkalashnikovs?
quote:Op woensdag 24 september 2025 14:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zie wel gasalarm MP40's en MP44's (meteen nostalgie naar Call of Duty).
Zo.. Poeh.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:23 schreef ootjekatootje het volgende:
De jongen werd verdacht van de beroving van een fatbike even daarvoor, waarbij het slachtoffer een vuurwapen op zijn hoofd gericht kreeg en werd geschopt en geslagen.
Telegraaf.
En hopelijk krijgt het slachtoffer indien nodig hulp hierbij. De wetenschap dat je bent beroofd door iemand met wapen dat daadwerkelijk dodelijk voor je had kunnen zijn lijkt me geen lolletje.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo.. Poeh.
Hopelijk slapen die agenten nu ook beter. Wetende dat het wel gewoon een levensgevaarlijk vuurwapen was.
Zeker.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En hopelijk krijgt het slachtoffer indien nodig hulp hierbij. De wetenschap dat je bent beroofd door iemand met wapen dat daadwerkelijk dodelijk voor je had kunnen zijn lijkt me geen lolletje.
Door een groep, want naast de dader zitten er nog twee in hechtenis en zoeken ze er nog een paar.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Dat lijkt me niet niks. Mishandeld ook nog.
Mag hopen dat ze allemaal gewoon veroordeeld worden onder het volwassenenstrafrecht. De grote jongen uithangen, betekend ook de grote jongensstraf opgelegd krijgen.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Door een groep, want naast de dader zitten er nog twee in hechtenis en zoeken ze er nog een paar.
Dit is/was dus gewoon een groep jongeren die samen gewapende overvallen plegen met mishandeling, hoe kan je in hemels naam medelijden met zo een knul krijgen.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Door een groep, want naast de dader zitten er nog twee in hechtenis en zoeken ze er nog een paar.
Lekkere bende, misschien ff opletten bij zijn begrafenis wat daar voor tuig op af komt.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:45 schreef DefKu het volgende:
De twee 15-jarige verdachten zijn woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris, op verdenking van de beroving van een fatbike aan het Wisselspoor in Capelle aan den IJssel. Ze blijven 14 dagen langer vastzitten. Het zijn geen onbekenden van politie en justitie, zo vertellen bronnen van De Telegraaf. Zo zouden deze twee tieners al meerdere berovingen op hun naam hebben staan.
Deze loopt niet weer.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:55 schreef matthijst het volgende:
Idd, krijg je met die laffe straffen in NL.
Gasten lopen gewoon vrij rond na meerdere berovingen..
Jammer dat de politie deze lui ook niet meteen afgeschoten heeft.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:45 schreef DefKu het volgende:
De twee 15-jarige verdachten zijn woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris, op verdenking van de beroving van een fatbike aan het Wisselspoor in Capelle aan den IJssel. Ze blijven 14 dagen langer vastzitten. Het zijn geen onbekenden van politie en justitie, zo vertellen bronnen van De Telegraaf. Zo zouden deze twee tieners al meerdere berovingen op hun naam hebben staan.
Zo werkt het niet he. Die mogen gewoon de bak in.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jammer dat de politie deze lui ook niet meteen afgeschoten heeft.
Waar ze weer over een klein jaartje weer de maatschappij mogen terroriseren. Jeeejquote:Op woensdag 24 september 2025 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zo werkt het niet he. Die mogen gewoon de bak in.
Valt onder jeugdrecht, dat komt er op neer dat ze een paar weken cel krijgen en op hun 25e lange lijsten extra slachtoffers zullen hebben gemaakt. Dat had hier voorkomen kunnen worden.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is idd een jammerlijke bevinding, maar ik denk nog steeds dat standrechtelijk executeren van mensen een stapje te ver gaatquote:Op woensdag 24 september 2025 15:00 schreef DefKu het volgende:
[..]
Waar ze weer over een klein jaartje weer de maatschappij mogen terroriseren. Jeeej
Ja maar dat zou hun ontwikkeling teveel schaden, want ze hadden juist net hun leven weer een beetje op de rit met een opleiding en deze gewapende overval was een uitzondering, dus we doen een taakstraf en voorwaardelijke celstraf.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Jij woont graag in een land waar de politie zonder vorm van proces mensen die geen direct gevaar vormen executeert?quote:Op woensdag 24 september 2025 14:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jammer dat de politie deze lui ook niet meteen afgeschoten heeft.
Ze vormen een permanent gevaar voor de welwillenden in de samenleving.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Jij woont graag in een land waar de politie zonder vorm van proces mensen die geen direct gevaar vormen executeert?
Hoe bedenk je het toch? Geen direct gevaar vormen. Die vent had een omgebouwd alarmpistool in zijn klauwen.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Jij woont graag in een land waar de politie zonder vorm van proces mensen die geen direct gevaar vormen executeert?
De prullenbak van FOK!quote:Op woensdag 24 september 2025 15:19 schreef monkyyy het volgende:
In een oubliette gooien. Ben je er vanaf. Maar ja, mag niet.
Dat is het probleem met idealisme; men denkt dat iedereen geholpen kan worden en dat het wel goed komt. De praktijk leert ons dat het niet goedkomt en dat dit soort personen niet te helpen zijn en uiteindelijk vele slachtoffers zullen maken.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe bedenk je het toch? Geen direct gevaar vormen. Die vent had een omgebouwd alarmpistool in zijn klauwen.
Nogmaals de vraag: wil jij in een land leven waar de politie verdachten naar believen kan executeren ? En voor de goede orde: dan heb ik het niet over mensen die met een pistool staan te zwaaien.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze vormen een permanent gevaar voor de welwillenden in de samenleving.
Niet als je 15 bent hoor.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Lezen is een kunst. Ik reageerde op BLaZ die het jammer vindt dat de politie de twee andere verdachten niet ook meteen maar heeft afgeknald.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe bedenk je het toch? Geen direct gevaar vormen. Die vent had een omgebouwd alarmpistool in zijn klauwen.
Dat gaat wel een beetje ver ja.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Lezen is een kunst. Ik reageerde op BLaZ die het jammer vindt dat de politie de twee andere verdachten niet ook meteen maar heeft afgeknald.
Ik had al bijzonder weinig medelijden met Jerryson, maar we zijn (voor zover mogelijk) nog verder gezakt.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:23 schreef ootjekatootje het volgende:
De jongen werd verdacht van de beroving van een fatbike even daarvoor, waarbij het slachtoffer een vuurwapen op zijn hoofd gericht kreeg en werd geschopt en geslagen.
Telegraaf.
De politie heeft hier toch weer een paar potentiële Djazz-Lins, Jahvensly's en Shaniqua's weten te voorkomen tezamen met een alleenstaande witte dikke moeder achter de kinderwagen over een jaar of 5.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik had al bijzonder weinig medelijden met Jerryson, maar we zijn (voor zover mogelijk) nog verder gezakt.
Dat moet je inderdaad niet willen. Maar het is wel wrang dat dit soort afval waarschijnlijk met een fopstrafje zo weer buiten staat en verder gaat waar ze gebleven waren.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Lezen is een kunst. Ik reageerde op BLaZ die het jammer vindt dat de politie de twee andere verdachten niet ook meteen maar heeft afgeknald.
Het is juist wel een echt wapen...quote:Op woensdag 24 september 2025 15:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zei toch dat het geen echt wapen was.
fixedquote:Op woensdag 24 september 2025 15:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zei toch dat ik niet kan lezen.
Je bedoelt dat het wapen waarmee Peter R. De Vries is vermoord geen echt wapen is? Bijzonder!quote:Op woensdag 24 september 2025 15:58 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe kom je daar bij?quote:Op woensdag 24 september 2025 15:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat die pleegmoeder even iets te kapot is om statements te maken met spandoeken...quote:Op woensdag 24 september 2025 16:00 schreef maily het volgende:
Ik hoop op een heleboel dushi's, oma's, buurtmoeders etc met spandoeken:
WEES GEEN JERRYSON.
Missen we niks aan...quote:Op woensdag 24 september 2025 14:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Telegraaf.
Die beelden van hem op de herdenkingsvideo zijn ook vreselijk. Erg opzichtige grote gouden ketting, veel bling bling en Gucci-tasjes en andere troep om zijn lijf. Zijn hele arm vol tattoos op zijn 15e.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:00 schreef maily het volgende:
WEES GEEN JERRYSON.
Dat grietje werd maandag geïnterviewd bij de Mac, was ook geen helder licht.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die beelden van hem op de herdenkingsvideo zijn ook vreselijk. Erg opzichtige grote gouden ketting, veel bling bling en Gucci-tasjes en andere troep om zijn lijf. Zijn hele arm vol tattoos op zijn 15e.
Hij is een wandelende stereotype.
[ tiktok ]
Enorme street trash dit.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die beelden van hem op de herdenkingsvideo zijn ook vreselijk. Erg opzichtige grote gouden ketting, veel bling bling en Gucci-tasjes en andere troep om zijn lijf. Zijn hele arm vol tattoos op zijn 15e.
[ tiktok ]
Al dat dikke goud, tattoos, dat heeft toch vele duizenden euro's gekocht...quote:Op woensdag 24 september 2025 16:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ tiktok ]
Dat zeg ik toch niet, ik heb het specifiek over overvallers die bezig zijn met een gewapende overval.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:35 schreef recursief het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag: wil jij in een land leven waar de politie verdachten naar believen kan executeren ? En voor de goede orde: dan heb ik het niet over mensen die met een pistool staan te zwaaien.
We zouden ook een naar een lijst moeten met toegestane namen.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
De politie heeft hier toch weer een paar potentiële Djazz-Lins, Jahvensly's en Shaniqua's weten te voorkomen tezamen met een alleenstaande witte dikke moeder achter de kinderwagen over een jaar of 5.
Ben benieuwd of de oudere mensen in zijn omgeving nog kritisch naar hun zelf gaan kijken. Een kind heeft dat niet van een vreemde. Ook helemaal dus geen biologische ouders in zijn leven?quote:Op woensdag 24 september 2025 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al dat dikke goud, tattoos, dat heeft toch vele duizenden euro's gekocht...
Erg veel geld voor een 15 jarige.
Goede krantenwijk
Die is er al.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We zouden ook een naar een lijst moeten met toegestane namen.
Jerryson is nu Jerrysoff.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:00 schreef maily het volgende:
WEES GEEN JERRYSON.
Die wordt echter niet gehanteerd? IJsland doet dat namelijk, wat een prima instrument is om vreemde namen te weren.quote:
Dan houden we geen Nederlands elftal meer over.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een herdenkingsplek voor een crimineel zou ook niet mogen, dit is iemand die een pistool tegen het hoofd van een onschuldige burger heeft gezet, dergelijk geweld mag niet verheerlijkt worden.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:31 schreef Komondeja het volgende:
Bloemen op de plek van zijn dood. Een gedenkplek voor jerryson binnen de school.
'God had ander plan met jou'. Ja joh, God wilde niet nóg een draaideurcrimineel. jerryson wikte maar God beschikte. Nou jongens, gedenk jerryson lekker. Zeur dan niet als jij zelf slachtoffer wordt van een beroving. Geef dan gewoon je waardevolle spullen af als de crimineel je een pistool tegen het hoofd houdt. Misschien krijg je op dat moment wel tranen in je ogen omdat de beroving je vast doet denken aan de o zo lieve jerryson die jij herdacht.
Ach, je ziet ook wel eens van die bloemenperkjes langs de weg voor lui die zich bezopen om een boom hebben gevouwen.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een herdenkingsplek voor een crimineel zou ook niet mogen, dit is iemand die een pistool tegen het hoofd van een onschuldige burger heeft gezet, dergelijk geweld mag niet verheerlijkt worden.
Tuurlijk, dat goud is echt goud,quote:Op woensdag 24 september 2025 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al dat dikke goud, tattoos, dat heeft toch vele duizenden euro's gekocht...
Erg veel geld voor een 15 jarige.
Goede krantenwijk
Als hij al dat goud nou had ingeleverd bij Postal Gold had hij gewoon een fatbike kunnen kopen in plaats van tot diefstal over te moeten gaan. Dat was echt fantastisch geweest.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat goud is echt goud,.
Valt toch wel mee?quote:Op woensdag 24 september 2025 17:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan houden we geen Nederlands elftal meer over.
Hij heeft nu te maken met de duivel, in de hemel zal die vernoedelijk nooit een stap zetten.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:31 schreef Komondeja het volgende:
Bloemen op de plek van zijn dood. Een gedenkplek voor jerryson binnen de school.
'God had ander plan met jou'. Ja joh, God wilde niet nóg een draaideurcrimineel. jerryson wikte maar God beschikte. Nou jongens, gedenk jerryson lekker. Zeur dan niet als jij zelf slachtoffer wordt van een beroving. Geef dan gewoon je waardevolle spullen af als de crimineel je een pistool tegen het hoofd houdt. Misschien krijg je op dat moment wel tranen in je ogen omdat de beroving je vast doet denken aan de o zo lieve jerryson die jij herdacht.
Misschien is Syl op vakantie?quote:Op woensdag 24 september 2025 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Het moet wel een enorm dikke puinzooi bij Bij1 zijn dat er nog geen demonstratieve plundertocht is aangekondigd.
'Doelgroepertje'quote:Op woensdag 24 september 2025 16:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ tiktok ]
Net een gewapende beroving gepleegd en linksrakker recursief rept over 'geen sirect gevaar.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Bij elk vuurwapen gebruik van de politie volgt een onderzoek van de Rijksrecherche. Bij elk vuurwapen gebruik loopt een agent dus kans zelf de bak in te draaien.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:35 schreef recursief het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag: wil jij in een land leven waar de politie verdachten naar believen kan executeren ? En voor de goede orde: dan heb ik het niet over mensen die met een pistool staan te zwaaien.
Dr moet op zn minst een grafsteen in de vorm van een fatbike voor dit sujet komenquote:Op woensdag 24 september 2025 15:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Is er al een go fund me voor de begrafenis?
Maakt het moeilijker om te profileren dus liever nietquote:Op woensdag 24 september 2025 17:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 september 2025 17:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de oudere mensen in zijn omgeving nog kritisch naar hun zelf gaan kijken. Een kind heeft dat niet van een vreemde. Ook helemaal dus geen biologische ouders in zijn leven?
Als het een gewone 15 jarige brave scholier zou zijn geweest waarschijnlijk niet nee.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat goud is echt goud,.
Ook jij kan niet lezen. Met je "linksrakker".quote:Op woensdag 24 september 2025 18:37 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Net een gewapende beroving gepleegd en linksrakker recursief rept over 'geen sirect gevaar.
En executie? Nah.
quote:Op woensdag 24 september 2025 15:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Doe toch niet zo naief over deze kruimeldiefquote:Op woensdag 24 september 2025 19:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als het een gewone 15 jarige brave scholier zou zijn geweest waarschijnlijk niet nee.
Maar in dit geval is het niet onwaarschijnlijk dat meneer ondanks zijn jonge leeftijd al een flinke rits misdrijven (overvallen, drugs) op zijn naam heeft staan, en dus al flink verdiend heeft.
Partij coke uit een container halen bijvoorbeeld verdien je al gauw duizenden euro's per persoon voor.
Zijn vaak jonge gastjes.
En status is alles in die wereld, als je nep spullen draagt, lig je eruit.
Dus ja, ik denk wel dat dat echt is ja.
Gezien bijvoorbeeld de omvangrijke handel in neppe Rolexen en dergelijke zal dat wel meevallen.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En status is alles in die wereld, als je nep spullen draagt, lig je eruit.
Tuurlijk.. draagt volgens jou zware, echte gouden kettingen maar moet iemand beroven voor een fatbike van een paar honderd euroquote:Op woensdag 24 september 2025 19:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als het een gewone 15 jarige brave scholier zou zijn geweest waarschijnlijk niet nee.
Maar in dit geval is het niet onwaarschijnlijk dat meneer ondanks zijn jonge leeftijd al een flinke rits misdrijven (overvallen, drugs) op zijn naam heeft staan, en dus al flink verdiend heeft.
Partij coke uit een container halen bijvoorbeeld verdien je al gauw duizenden euro's per persoon voor.
Zijn vaak jonge gastjes.
En status is alles in die wereld, als je nep
Tspullen draagt, lig je eruit.
Dus ja, ik denk wel dat dat echt is ja.
eerlijk gerolen voor een fatbike!!!quote:Op woensdag 24 september 2025 20:31 schreef over_hedge het volgende:
0.1%kans dat die ketting in die tik tok echt goud is. Hoog uit een goud laagje er over heen. Heb je de goudprijs wel eens gezien
Hij werd in zijn rug geschoten omdat die met zijn dikke lijf op dat hekje lag.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:30 schreef theunderdog het volgende:
Ik moet toch nog maar zien wat hier uitkomt. Moeder van deze jongen heeft een advocaat in handen genomen. Jongen was gewapend, maar werd in de rug geschoten.
Ik ben benieuwd.
We gaan het zien. De rechter zou zomaar eens anders kunnen besluiten.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij werd in zijn rug geschoten omdat die met zijn dikke lijf op dat hekje lag.
Vol inzetten op het gebrek aan opvoeding, hij woonde bij Duschi die naar eigen zeggen erg druk was om de buurt te redden.
Als Roethof je advocaat is dat weet je sowieso al dat iemand niet deugt.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:24 schreef Kamelenteen het volgende:
En jawel hoor. Roethof staat de moeder van het dode joch bij.
Hoezo?quote:Op woensdag 24 september 2025 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als Roethof je advocaat is dat weet je sowieso al dat iemand niet deugt.
Dan laat hij Nederlanders en onze politie in de steek.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We gaan het zien. De rechter zou zomaar eens anders kunnen besluiten.
Het is nogal een bijzondere man, hij had ook Jos B. verdedigd.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Hoezo?Oprechte vraag want ik ben niet zo bekend met die advocaten.
Ik wilde net schrijven dat Roethof niet echt een sympathiek overkomen had in die zaak van Jos B.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is nogal een bijzondere man, hij had ook Jos B. verdedigd.
Hij is vilein.
Het is een advocaat en die doet zijn werk. Ik zou het ook niet kunnen.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is nogal een bijzondere man, hij had ook Jos B. verdedigd.
Hij is vilein.
Dat vind ik ook altijd een beetje een flutreden want hij was niet verplicht om advocaat te worden ofzo?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is een advocaat en die doet zijn werk. Ik zou het ook niet kunnen.
Omdat het een gladjakker eersteklas is die de meest verschrikkelijke personen verdedigd heeft?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Wees blij dat ze er zijn. Iedereen heeft recht op verdediging.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd een beetje een flutreden want hij was niet verplicht om advocaat te worden ofzo?
Je hoeft er geen ? achter te zetten als ik al een vraag stel. Ik zei toch al dat ik gewoon niet zo bekend was met hem. Kan toch.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:27 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Omdat het een gladjakker eersteklas is die de meest verschrikkelijke personen verdedigd heeft?
Dit laat wel duidelijk zien om wat voor familie het gaat. In plaats van je rot te schamen over je gebrek aan opvoedende kwaliteiten aangifte durven doen tegen een agent die het juiste doet en de wereld verlost heeft van een stuk ongedierte.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:30 schreef theunderdog het volgende:
Ik moet toch nog maar zien wat hier uitkomt. Moeder van deze jongen heeft een advocaat in handen genomen. Jongen was gewapend, maar werd in de rug geschoten.
Ik ben benieuwd.
quote:Op donderdag 25 september 2025 00:14 schreef monkyyy het volgende:
Heeft de vader ook een reactie gegeven?
Heeft moeder verder nog wat gezegd of alleen dat het een lieve jongen was en ze gerechtigheid (geld) wil?quote:Op woensdag 24 september 2025 22:30 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben benieuwd.
Triest maar ik denk dat die nooit actief betrokken was bij de opvoeding van zijn zoon.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:14 schreef monkyyy het volgende:
Je verzint het ter plekke. Jij weet het niet en niemand weet het hier.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Triest maar ik denk dat die nooit actief betrokken was bij de opvoeding van zijn zoon.
Edit:
Verwekker, laten we hem zo maar noemen. En moeder? Woont ze überhaupt in Nederland of zit ze gezellig in Curaçao? Met haar nieuwe gezin?
Ik vul dat inderdaad in, hoop dat ze van de toeslagen ook ff meekijken.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Je verzint het ter plekke. Jij weet het niet en niemand weet het hier.
quote:Op donderdag 25 september 2025 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vul dat inderdaad in, hoop dat ze van de toeslagen ook ff meekijken.
Volgens mijquote:
Volgens mij is zn eerste leugen al een feit. De moeder die op Curacao woont die hem benaderd heeft. Ik geloof er geen snars van..quote:
Volgens mij woont ze in Curacao en heeft ze dr kind naar Nederland gestuurd voor een betere toekomst.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Triest maar ik denk dat die nooit actief betrokken was bij de opvoeding van zijn zoon.
Edit:
Verwekker, laten we hem zo maar noemen. En moeder? Woont ze überhaupt in Nederland of zit ze gezellig in Curaçao? Met haar nieuwe gezin?
Want?quote:
Yep, dat kennen we van de Bijlmerramp. Officieel weinig doden maar vanuit Curaçao en Suriname veel berichten dat er meer doden waren. Die woonden er illegaal.quote:Op donderdag 25 september 2025 01:39 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Volgens mij woont ze in Curacao en heeft ze dr kind naar Nederland gestuurd voor een betere toekomst.
quote:Op maandag 22 september 2025 03:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Begint met R en eindigt op oethof?
Hoe hij Jos B goed zat te praten op tv en z'n daden bagatelliseerde op tv is echt niet oke.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou hij was aardig op weg dan, jammer dat z'n carrière door een knullig bedrijfsongeval ten einde is gekomen.quote:Op donderdag 25 september 2025 01:39 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Volgens mij woont ze in Curacao en heeft ze dr kind naar Nederland gestuurd voor een betere toekomst.
Doe normaal man.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:19 schreef matthijst het volgende:
Volgens Roethof „lijkt het er heel sterk op dat het jongetje een fiets gestolen heeft met geweld en dat hij een wapen bij zich had. Is dat gegeven voldoende om als zo’n jongetje in paniek wegrent hem in de rug te schieten”.
Stuk stront. Die Roethof.
En ja. Het is z’n werk. Maar zo’n agent doet ook z’n werk.
Je mag je mening toch wel geven over iemand. Afgaande op de media optredens van die kerel snap ik die mening welquote:
Dat sowieso, maar deze egotripper is wel erg vol van zichzelf.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Wees blij dat ze er zijn. Iedereen heeft recht op verdediging.
Die zit ws ergens in de gevangenisquote:Op donderdag 25 september 2025 00:14 schreef monkyyy het volgende:
het is wel een probleem, als die advocaten zich onethisch gedragen. de rol van de advocaat zou moeten zijn te controleren dat de verdachte eerlijk behandeld wordt.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:27 schreef Harmankardon het volgende:
De advocaten doen gewoon hun werk, zolang rechters dat ook doen is er geen probleem.
Wat een onzin zeg.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
het is wel een probleem, als die advocaten zich onethisch gedragen. de rol van de advocaat zou moeten zijn te controleren dat de verdachte eerlijk behandeld wordt.
Nee een advocaat moet zich in het beste belang van een client inzetten, en ja daarbij moet hij zich aan de regels houden die voor advocaten gelden.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
het is wel een probleem, als die advocaten zich onethisch gedragen. de rol van de advocaat zou moeten zijn te controleren dat de verdachte eerlijk behandeld wordt.
quote:
Nouja aan dat werk is onverhoopt een einde gekomen. En een vrouw die haar hele leven niet heeft omgekeken naar haar zoon, komt nu pas in actie. dat ze haast heeft is begrijpelijk, alle details die uitlekken zijn niet in haar voordeel.quote:Jerryson (15) werkte in pleeggezin juist aan zijn toekomst: 'Iedereen verdient een kans om vooruit te komen'
Gelukkig was hij niet "verkaast" dat zou pas echt erg zijn.quote:
Ook weer veelzeggend mocht dat kloppen.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze weet waarschijnlijk niet wie dat is.
Maar goed, die rechtszaak is gewoon een poging om haar kop in het zand te steken en weigering haar eigen schuld in deze te erkennen.
Als zijn moeder aanwezig was geweest en jerrycan niet bij zijn oma had hoeven wonen dan had hij misschien niet met een pistool in zijn klauwen rondgelopen.
Mensen die daadwerkelijk aan hun toekomst werken gaan niet met een (nep)wapen op zak een fatbike stelen.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
[..]
Nouja aan dat werk is onverhoopt een einde gekomen. En een vrouw die haar hele leven niet heeft omgekeken naar haar zoon, komt nu pas in actie. dat ze haast heeft is begrijpelijk, alle details die uitlekken zijn niet in haar voordeel.
Dit is echt niet haar eigen idee geweest. Die rat van een Roethof zal haar benaderd hebben en een fikse schadevergoeding hebben voorgehoudenquote:Op donderdag 25 september 2025 08:08 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder verhaal toch wel, moeder is dus structureel afwezig in het leven van haar kind (?), die is vervolgens op het verkeerde pad geraakt en komt om het leven in een confrontatie met de politie, waarbij hij op heterdaad is betrapt van diefstal en ook nog even doodleuk de politie bedreigd met een vuurwapen. Als je dan aangifte gaat doen heb je totaal geen zelfreflectie, helaas iets dat we wel vaker zien bij niet-Westerse migranten.
[..]
Ook weer veelzeggend mocht dat kloppen.
[..]
Mensen die daadwerkelijk aan hun toekomst werken gaan niet met een (nep)wapen op zak een fatbike stelen.
Daar horen we waarschijnlijk niets meer over, het echte slachtoffer is immers de dader.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:22 schreef DrDentz het volgende:
Hoe is het met de jongen die het wapen tegen zn hoofd kreeg en die zn fatbike af moest staan?
De inzameling bedelarij die je wist dat zou komen.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Is er al een go fund me voor de begrafenis?
quote:Op donderdag 25 september 2025 08:20 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De inzameling bedelarij die je wist dat zou komen.
Voor de familie en nabestaanden van de doodgeschoten Jerryson (15) uit Gouda is een crowdfundingsactie opgezet. De organisator wil 7000 euro ophalen ‘voor een waardig afscheid, en om te helpen met de kosten van een advocaat’.
Jongen was niet ingeschreven bij moeder op de uitvaartverzekering? Laat me raden, moeder heeft geen uitvaartverzekering?quote:Op donderdag 25 september 2025 08:20 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Voor de familie en nabestaanden van de doodgeschoten Jerryson (15) uit Gouda is een crowdfundingsactie opgezet. De organisator wil 7000 euro ophalen ‘voor een waardig afscheid, en om te helpen met de kosten van een advocaat’.
Als Roethof iemand benadert om juridisch bij te staan, dan weet je ook gewoon meteen dat die partij dus moreel fout zit.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit is echt niet haar eigen idee geweest. Die rat van een Roethof zal haar benaderd hebben en een fikse schadevergoeding hebben voorgehouden
Jerryson kwam als baby bij zijn pleegmoeder terecht [bron; PZC] dus nee, er zal niks geregeld zijn, zoals vaak bij dit soort lui.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jongen was niet ingeschreven bij moeder op de uitvaartverzekering? Laat me raden, moeder heeft geen uitvaartverzekering?
De bingokaart is weer vol, ding ding ding, we gaan door voor de koelkast.
Uit disrespect zou je eigenlijk 1 cent moeten overmakenquote:Op donderdag 25 september 2025 08:20 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Op Instagram. Ik zie dat nieuwssites geen [bewust?] geen link erbij zetten wat ze vaak wél doen. Het is dan ook van de zotte dat er geld bij elkaar gebedeld word voor deze mafklapper.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:38 schreef roos94 het volgende:
waar is die crowdfundings actie dan, op gofundme staat niks, in de artikelen die erover schrijven staat geen linkje en op google vind ik ook niets?
Zelfs die ene cent is nog teveel. Tenzij je het nog kan terugboeken.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uit disrespect zou je eigenlijk 1 cent moeten overmaken
Ze zouden aangifte tegen die moeder moeten doen voor wat ze de straat op heeft gestuurd.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:47 schreef Gibson88 het volgende:
Stukje gemist maar wat een verrassingMoeders doet aangifte en heeft Roethof (
) als advocaat. Dit toneelstuk begint behoorlijk droevig te worden.
Hij heeft toch al justice gekregen.....quote:Op donderdag 25 september 2025 08:59 schreef roos94 het volgende:
ok gevonden
https://www.gofundme.com/(...)utm_source=linktr.ee
Ik denk dat het omgekeerd is.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:54 schreef deedeetee het volgende:
Moeder heeft dus een advocaat van kwade zaken in de arm genomen. Nou dat hadden we al verwacht nietwaar ?
Nou ze kunnen haar wel verantwoordelijk houden en de kosten op haar verhalen. Haar zoon was immers 15 en daarmee in het Nederlands recht handelingsonbekwaam en daarmee is de moeder verantwoordelijk voor het handelen van haar zoon.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:56 schreef rival het volgende:
[..]
Ze zouden aangifte tegen die moeder moeten doen voor wat ze de straat op heeft gestuurd.
Lijkt me ook. Die moeder kan Roethoef helemaal niet betalen. En hij heeft weer een mooie PR zaak..quote:Op donderdag 25 september 2025 09:02 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Ik denk dat het omgekeerd is.
De advocaat van kwade zaken heeft mevrouw opgebeld en flink bewerkt, terwijl ze het afgrijselijkste dat een moeder kan overkomen, het verlies van haar kind, nog probeert te verwerken.
Jeetje, ootje heeft een coming out met deze zaak.quote:Op donderdag 25 september 2025 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Want?
Vanuit Suriname en onze eilanden pleuren ze de menselijke ellende toch naar Nederland. Logisch toch?
Zelfs Joran van der Sloot pleurden ze hier neer in Arnhem. Bij de Bijlmer waren ze ook niet zeker of ze wisten wie of wat er precies in die flats woonden.
Die gozer die vorig jaar drie onschuldige mannen neerstak was er ook zo een.
Doe nu niet of je onnozel bent. Zo gaat dat al vanaf 1990.
Maar ook echt. Massive what the actual fuckquote:
En ook juridisch gewoon een interessante zaakquote:Op donderdag 25 september 2025 09:03 schreef mitt het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Die moeder kan Roethoef helemaal niet betalen. En hij heeft weer een mooie PR zaak..
Ook dat inderdaad. Meneer wilde weer 's op televisie komen. Maar goed, hij is advocaat en doet waarvoor hij geleerd heeft.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:03 schreef mitt het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Die moeder kan Roethoef helemaal niet betalen. En hij heeft weer een mooie PR zaak..
Ik zat ook even zo van wtf.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:18 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Maar ook echt. Massive what the actual fuck
Ik ben gewoon verbijsterd dat mensen die uit hun vinger / over hun lippen durven te krijgen.
Dit gaat de linkse partijen toch een enorme hoeveelheid stemmen kosten, eerst de pro-Pallie houding en nu al die sympathie met een crimineel? Niet van verstokte linkse mensen, maar van zwevers, waarvan er zoveel zijn de laatste decennia?quote:Op donderdag 25 september 2025 09:29 schreef UitStraling het volgende:
Allemaal even links stemmen zodat lieve arme jongens zoals Jerry nooit meer door de gemene politie worden afgeschoten.
Omdat er een paar verknipte gemeenteraadsleden een paar tientjes doneren?quote:Op donderdag 25 september 2025 09:34 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Dit gaat de linkse partijen toch een enorme hoeveelheid stemmen kosten, eerst de pro-Pallie houding en nu al die sympathie met een crimineel? Niet van verstokte linkse mensen, maar van zwevers, waarvan er zoveel zijn de laatste decennia?
En daar begint de bagatellisatie alquote:Op donderdag 25 september 2025 09:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat er een paar verknipte gemeenteraadsleden een paar tientjes doneren?
Is gewoon voor geld, een schadevergoeding of schikking.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze weet waarschijnlijk niet wie dat is.
Maar goed, die rechtszaak is gewoon een poging om haar kop in het zand te steken en weigering haar eigen schuld in deze te erkennen.
Als zijn moeder aanwezig was geweest en jerrycan niet bij zijn oma had hoeven wonen dan had hij misschien niet met een pistool in zijn klauwen rondgelopen.
Van wat? Ik vind het ook bijzondere mensen maar als je denkt dat dit zetels kost dan ben je behoorlijk in de war.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:36 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
En daar begint de bagatellisatie al
Kan het Openbaar Ministerie die biologische "moeder" niet aanklagen?quote:Op donderdag 25 september 2025 09:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is gewoon voor geld, een schadevergoeding of schikking.
Bron: ADquote:De Rijksrecherche onderzoekt het incident. Roethoef wil niet wachten op het resultaat van het onderzoek. „Wachten tot de sporen weg zijn? Wachten tot getuigen vergeten zijn wat er gebeurd is? Waarom wachten? Ik ben niet zo afwachtend en moeder gelukkig ook niet. Met wachten bereik je niets.”
quote:
quote:Jerryson was zowel levendig als geliefd binnen zijn vriendengroep. Zijn avontuurlijkheid en aanstekelijke humor waren voor velen een bron van vreugde. In een TikTok-video, die zijn glimlach en vriendelijkheid prachtig vastlegde, herinneren zijn vrienden hem met melancholie.
https://sterrenblad.nl/he(...)n-15-jarige-jerryson
quote:
We zullen zien, maar aan je felle reactie te zien heb ik ergens toch een gevoelige snaar geraakt.quote:Ik vind het ook bijzondere mensen maar als je denkt dat dit zetels kost dan ben je behoorlijk in de war.
Ik blijf erbij dat deze moeder op sleeptouw wordt genomen door een duivelse advocaat; iemand die na de dood daadwerkelijk in de diepste niveau van de hel terechtkomt, als er zoiets had bestaan.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is gewoon voor geld, een schadevergoeding of schikking.
Moeders ziet gewoon een verdienmodel al zal er altijd worden uitgezocht of er proportioneel is gehandeld.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:42 schreef UitStraling het volgende:
Wanprestatie als broedzeug, eerst zo'n stuk stront op de wereld zetten, er niet naar omkijken en vervolgens gaan bedelen vanuit het oerwoud.
Ik vind hier wat van.
Uiteindelijk heeft ook iedere verdachte in Nederland recht op een verdediging, en het is juist goed dat uitgezocht wordt hoe dit juridisch inelkaar steekt. Roethof zal alle mogelijke opties af gaan, waarmee hij de rechtsgang controleert, zodat er uiteindelijk een juiste uitspraak volgt.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:45 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat deze moeder op sleeptouw wordt genomen door een duivelse advocaat; iemand die na de dood daadwerkelijk in de diepste niveau van de hel terechtkomt, als er zoiets had bestaan.
Dit is geen verdediging.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:59 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft ook iedere verdachte in Nederland recht op een verdediging,
Dit gebeurt al. Heb je reden om te twijfelen aan het interne onderzoek?quote:en het is juist goed dat uitgezocht wordt hoe dit juridisch inelkaar steekt. Roethof zal alle mogelijke opties af gaan, waarmee hij de rechtsgang controleert, zodat er uiteindelijk een juiste uitspraak volgt.
quote:Uit de statements tot nu toe gooien ze het er vooral op dat hij zou zijn neergeschoten omdat ie de fiets had gejat.
Maar hij was al een aantal malen gemaand te stoppen en luisterde niet naar de politie.
De agent die schoot moest in een split second een beslissing maken op het moment dat ie een persoon met een vuurwapen een vol restaurant in ziet rennen, met alle mogelijke nare gevolgen.
Ik denk (hoop) dat dat uiteindelijk zwaarder weegt, maar we gaan het meemaken.
Het lijkt me opzich logisch dat nabestaanden daarin geen afwachtende houding aannemen, genoeg voorbeelden ook in Nederland waarbij dat soort processen nogal stroperig of amateuristisch verlopen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Moet moeders niet eerst het onderzoek afwachten dat sowieso altijd volgt als een agent (dodelijk) geschoten heeft?
Jij gaat er altijd blind van uit dat justitie en politie altijd 100% correct is?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:07 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Dit gebeurt al. Heb je reden om te twijfelen aan het interne onderzoek?
[..]
Roethof komt alleen maar aanwaaien omdat dit een zaak is met veel publiciteit.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:15 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Jij gaat er altijd blind van uit dat justitie en politie altijd 100% correct is?
Wat jij en ik er persoonlijk van vinden in deze zaak doet er uiteindelijk niet toe.
Als "slachtoffer" wil je als moeder wel weten of de agent correct gehandeld heeft. En dan zet je iemand als Roethof in, die alle mogelijkheden afgaat waarom de agent eventueel niet correct gehandeld zou hebben. Voor de buitenwereld mag het misschien gluiperig over komen, maar het hoort er allemaal bij
Ook gewoon een mooie zaak om te doen en inderdaad weer publiciteit voor zijn kantoorquote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Roethof komt alleen maar aanwaaien omdat dit een zaak is met veel publiciteit.
Als strafrechtadvocaat sta je bij dit soort zaken altijd wel in de schijnwerpers. Er zijn ook niet veel mensen die zo sterk in hun schoenen staan dat ze dit werk kunnen en willen doen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima, verdedig die kleine overvaller maar joh.quote:
Spong, Plasman, Van den Akker, Knoops, Kuijpers, Boumanjal, Diekstra, Knoester, Shukrula...quote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Had een fatbike, eveneens geen medelijden mee.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prima, verdedig die kleine overvaller maar joh.
Zo'n straatrat een jongetje noemen.
0 respect voor het echte slachtoffer, die gvd een pistool op z'n hoofd kreeg.
Bij vuurgevaarlijke daders moet de agent in kwestie de overweging maken of hij op de benen richt of torso.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:21 schreef SmartVision het volgende:
In de rug geschoten. Dat lijkt me toch een minpunt voor de politie in dit geval.
je hebt niet alleen te maken met de veiligheid van de agent zelf, maar ook van de omstandersquote:Op donderdag 25 september 2025 10:21 schreef SmartVision het volgende:
In de rug geschoten. Dat lijkt me toch een minpunt voor de politie in dit geval.
Was ook het eerste wat ik dacht maar hij is weggerend na meerdere waarschuwingen met een wapen in zijn handen dus hoeveel keuze heb je dan nog als agent?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:21 schreef SmartVision het volgende:
Je zit mis, want ik lees toch echt op die gofund page:quote:Op donderdag 25 september 2025 10:27 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Bij vuurgevaarlijke daders moet de agent in kwestie de overweging maken of hij op de benen richt of torso.
In dit geval waren de benen te gevaarlijk voor omstanders omdat benen aanzienlijk lastiger zijn te raken. en in dit geval was die knul gewapend met een doorgeladen wapen. Dan is de keus heel snel gemaakt. Gericht uitschakelen voordat er onschuldige slachtoffers te betreuren zijn.
quote:Hij was een lieve, rustige en loyale jongen. Zijn zachte karakter maakte hem bijzonder voor iedereen die hem kende.
Dat had ik gelezen inderdaad. Het was zo'n lieve schat dat ie een enkelbandje droeg, een strafblad had waar je U tegen zegt, een vuurwapen droeg en niet bang was deze te gebruiken. Als ze hadden gezegd dat ie nog zijn schoentje zette voor Sinterklaas zou ik het meteen geloven....quote:Op donderdag 25 september 2025 10:29 schreef Feola het volgende:
[..]
Je zit mis, want ik lees toch echt op die gofund page:
[..]
Zulke advocaten komen vaak in beeld omdat het ook gewoon de beste zijn.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enkelband ook ja?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:33 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat had ik gelezen inderdaad. Het was zo'n lieve schat dat ie een enkelbandje droeg, een strafblad had waar je U tegen zegt, een vuurwapen droeg en niet bang was deze te gebruiken. Als ze hadden gezegd dat ie nog zijn schoentje zette voor Sinterklaas zou ik het meteen geloven....
Ja, heel vervelend die advocaten. Beter mensen zonder verdediging voor de rechter zetten.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Spong, Plasman, Van den Akker, Knoops, Kuijpers, Boumanjal, Diekstra, Knoester, Shukrula...
Zo rollen advocaten.
Voor wat ik heb begrepen wel, is eerder in de reeks benoemd. Weet niet meer exact welk deel.quote:
Maar ook echt he ? De schaamteloosheid. Ook die zalvende woorden op de Gofundme zijn om van te kotsen. Weerzinwekkend hoe al die zogenaamde weldoeners voorbij gaan aan wat voor een ordinaire crimineel dat jong was.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Ama het volgende:
Toch bijzonder hoe de dader ineens het slachtoffer is geworden en het echte slachtoffer er niet meer toe doet.
We geven tegenwoordig ook een stille tocht voor een neergeschoten overvaller.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:40 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Maar ook echt he ? De schaamteloosheid. Ook die zalvende woorden op de Gofundme zijn om van te kotsen. Weerzinwekkend hoe al die zogenaamde weldoeners voorbij gaan aan wat voor een ordinaire crimineel dat jong was.
Het nieuwe normaal.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Ama het volgende:
Toch bijzonder hoe de dader ineens het slachtoffer is geworden en het echte slachtoffer er niet meer toe doet.
Naar aanleiding van dat onderzoek kan er wel of niet vervolgd worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:44 schreef Saekerhett het volgende:
Als agent word je soms toch helemaal krankzinnig in dit land? Wanneer mag je wel of niet schieten? Wanneer is jouw split second risicoanalyse goed? Je stopt een crimineel en voorkomt mogelijk meerdere onschuldige slachtoffers als zo’n idioot besluit om zich heen te gaan schieten.
Dat de rijksrecherche onderzoek doet, prima. Maar je kan je toch niet voorstellen dat die agent vervolgd gaat worden omdat die moeder aangifte gaat doen omdat haar mislukte, criminele en vuurwapengevaarlijke zoon van haar is doodgeschoten?
Die kant wil justitie wel op.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, heel vervelend die advocaten. Beter mensen zonder verdediging voor de rechter zetten.
Of nee, beter nog: gewoon zonder proces veroordelen!!!
Ook een erg Amerikaans aandoende ontwikkeling. Hedidntdonuttin! He a sweet boy! (terwijl de sweet boy die nooit een vlieg kwaad deed schietend en stelend op beeld staat...)quote:
Je zou er toch bijna heen gaan om op een pan te gaan staan trommelenquote:Op donderdag 25 september 2025 10:42 schreef Ama het volgende:
[..]
We geven tegenwoordig ook een stille tocht voor een neergeschoten overvaller.
En daar wordt de boel al naar het extreme getrokken.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:15 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Jij gaat er altijd blind van uit dat justitie en politie altijd 100% correct is?
Misschien wel maar als mijn vermoeden juist is, vind ik het een duivelse gang van zaken.quote:Wat jij en ik er persoonlijk van vinden in deze zaak doet er uiteindelijk niet toe.
Als "slachtoffer" wil je als moeder wel weten of de agent correct gehandeld heeft. En dan zet je iemand als Roethof in, die alle mogelijkheden afgaat waarom de agent eventueel niet correct gehandeld zou hebben. Voor de buitenwereld mag het misschien gluiperig over komen, maar het hoort er allemaal bij
Dat snap ik, alleen ik kan het me gewoon niet voorstellen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dat onderzoek kan er wel of niet vervolgd worden.
Wat kan je je niet voorstellen?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen ik kan het me gewoon niet voorstellen.
De agent in kwestie zal ook wel beroerde weken voor de boeg hebben met die onzekerheid, eventuele bedreigingen als ze zijn naam weten etc.
Terwijl die agent gewoon een held is.
Een held noemen is dan weer overdreven.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen ik kan het me gewoon niet voorstellen.
De agent in kwestie zal ook wel beroerde weken voor de boeg hebben met die onzekerheid, eventuele bedreigingen als ze zijn naam weten etc.
Terwijl die agent gewoon een held is.
Eensquote:Op donderdag 25 september 2025 10:52 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Een held noemen is dan weer overdreven.
"ik heb geen medelijden met een kind die een pistool tegen zijn hoofd kreeg. Want ik vind zijn fiets stom"quote:Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Had een fatbike, eveneens geen medelijden mee.
Volgens mij is deze inzameling voor zijn familie. Kijk, ik snap dat je het onsmakelijk vind, dat mag. Maar ik ben bang dat het binnen de regels is.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik dacht dat je bij go fund geen donaties voor criminelen mag openen.
Ben benieuwd of het erop blijft staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |