Ook gewoon een mooie zaak om te doen en inderdaad weer publiciteit voor zijn kantoorquote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Roethof komt alleen maar aanwaaien omdat dit een zaak is met veel publiciteit.
Als strafrechtadvocaat sta je bij dit soort zaken altijd wel in de schijnwerpers. Er zijn ook niet veel mensen die zo sterk in hun schoenen staan dat ze dit werk kunnen en willen doen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima, verdedig die kleine overvaller maar joh.quote:
Spong, Plasman, Van den Akker, Knoops, Kuijpers, Boumanjal, Diekstra, Knoester, Shukrula...quote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Had een fatbike, eveneens geen medelijden mee.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prima, verdedig die kleine overvaller maar joh.
Zo'n straatrat een jongetje noemen.
0 respect voor het echte slachtoffer, die gvd een pistool op z'n hoofd kreeg.
Bij vuurgevaarlijke daders moet de agent in kwestie de overweging maken of hij op de benen richt of torso.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:21 schreef SmartVision het volgende:
In de rug geschoten. Dat lijkt me toch een minpunt voor de politie in dit geval.
je hebt niet alleen te maken met de veiligheid van de agent zelf, maar ook van de omstandersquote:Op donderdag 25 september 2025 10:21 schreef SmartVision het volgende:
In de rug geschoten. Dat lijkt me toch een minpunt voor de politie in dit geval.
Was ook het eerste wat ik dacht maar hij is weggerend na meerdere waarschuwingen met een wapen in zijn handen dus hoeveel keuze heb je dan nog als agent?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:21 schreef SmartVision het volgende:
Je zit mis, want ik lees toch echt op die gofund page:quote:Op donderdag 25 september 2025 10:27 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Bij vuurgevaarlijke daders moet de agent in kwestie de overweging maken of hij op de benen richt of torso.
In dit geval waren de benen te gevaarlijk voor omstanders omdat benen aanzienlijk lastiger zijn te raken. en in dit geval was die knul gewapend met een doorgeladen wapen. Dan is de keus heel snel gemaakt. Gericht uitschakelen voordat er onschuldige slachtoffers te betreuren zijn.
quote:Hij was een lieve, rustige en loyale jongen. Zijn zachte karakter maakte hem bijzonder voor iedereen die hem kende.
Dat had ik gelezen inderdaad. Het was zo'n lieve schat dat ie een enkelbandje droeg, een strafblad had waar je U tegen zegt, een vuurwapen droeg en niet bang was deze te gebruiken. Als ze hadden gezegd dat ie nog zijn schoentje zette voor Sinterklaas zou ik het meteen geloven....quote:Op donderdag 25 september 2025 10:29 schreef Feola het volgende:
[..]
Je zit mis, want ik lees toch echt op die gofund page:
[..]
Zulke advocaten komen vaak in beeld omdat het ook gewoon de beste zijn.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enkelband ook ja?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:33 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat had ik gelezen inderdaad. Het was zo'n lieve schat dat ie een enkelbandje droeg, een strafblad had waar je U tegen zegt, een vuurwapen droeg en niet bang was deze te gebruiken. Als ze hadden gezegd dat ie nog zijn schoentje zette voor Sinterklaas zou ik het meteen geloven....
Ja, heel vervelend die advocaten. Beter mensen zonder verdediging voor de rechter zetten.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Spong, Plasman, Van den Akker, Knoops, Kuijpers, Boumanjal, Diekstra, Knoester, Shukrula...
Zo rollen advocaten.
Voor wat ik heb begrepen wel, is eerder in de reeks benoemd. Weet niet meer exact welk deel.quote:
Maar ook echt he ? De schaamteloosheid. Ook die zalvende woorden op de Gofundme zijn om van te kotsen. Weerzinwekkend hoe al die zogenaamde weldoeners voorbij gaan aan wat voor een ordinaire crimineel dat jong was.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Ama het volgende:
Toch bijzonder hoe de dader ineens het slachtoffer is geworden en het echte slachtoffer er niet meer toe doet.
We geven tegenwoordig ook een stille tocht voor een neergeschoten overvaller.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:40 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Maar ook echt he ? De schaamteloosheid. Ook die zalvende woorden op de Gofundme zijn om van te kotsen. Weerzinwekkend hoe al die zogenaamde weldoeners voorbij gaan aan wat voor een ordinaire crimineel dat jong was.
Het nieuwe normaal.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Ama het volgende:
Toch bijzonder hoe de dader ineens het slachtoffer is geworden en het echte slachtoffer er niet meer toe doet.
Naar aanleiding van dat onderzoek kan er wel of niet vervolgd worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:44 schreef Saekerhett het volgende:
Als agent word je soms toch helemaal krankzinnig in dit land? Wanneer mag je wel of niet schieten? Wanneer is jouw split second risicoanalyse goed? Je stopt een crimineel en voorkomt mogelijk meerdere onschuldige slachtoffers als zo’n idioot besluit om zich heen te gaan schieten.
Dat de rijksrecherche onderzoek doet, prima. Maar je kan je toch niet voorstellen dat die agent vervolgd gaat worden omdat die moeder aangifte gaat doen omdat haar mislukte, criminele en vuurwapengevaarlijke zoon van haar is doodgeschoten?
Die kant wil justitie wel op.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, heel vervelend die advocaten. Beter mensen zonder verdediging voor de rechter zetten.
Of nee, beter nog: gewoon zonder proces veroordelen!!!
Ook een erg Amerikaans aandoende ontwikkeling. Hedidntdonuttin! He a sweet boy! (terwijl de sweet boy die nooit een vlieg kwaad deed schietend en stelend op beeld staat...)quote:
Je zou er toch bijna heen gaan om op een pan te gaan staan trommelenquote:Op donderdag 25 september 2025 10:42 schreef Ama het volgende:
[..]
We geven tegenwoordig ook een stille tocht voor een neergeschoten overvaller.
En daar wordt de boel al naar het extreme getrokken.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:15 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Jij gaat er altijd blind van uit dat justitie en politie altijd 100% correct is?
Misschien wel maar als mijn vermoeden juist is, vind ik het een duivelse gang van zaken.quote:Wat jij en ik er persoonlijk van vinden in deze zaak doet er uiteindelijk niet toe.
Als "slachtoffer" wil je als moeder wel weten of de agent correct gehandeld heeft. En dan zet je iemand als Roethof in, die alle mogelijkheden afgaat waarom de agent eventueel niet correct gehandeld zou hebben. Voor de buitenwereld mag het misschien gluiperig over komen, maar het hoort er allemaal bij
Dat snap ik, alleen ik kan het me gewoon niet voorstellen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dat onderzoek kan er wel of niet vervolgd worden.
Wat kan je je niet voorstellen?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen ik kan het me gewoon niet voorstellen.
De agent in kwestie zal ook wel beroerde weken voor de boeg hebben met die onzekerheid, eventuele bedreigingen als ze zijn naam weten etc.
Terwijl die agent gewoon een held is.
Een held noemen is dan weer overdreven.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen ik kan het me gewoon niet voorstellen.
De agent in kwestie zal ook wel beroerde weken voor de boeg hebben met die onzekerheid, eventuele bedreigingen als ze zijn naam weten etc.
Terwijl die agent gewoon een held is.
Eensquote:Op donderdag 25 september 2025 10:52 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Een held noemen is dan weer overdreven.
"ik heb geen medelijden met een kind die een pistool tegen zijn hoofd kreeg. Want ik vind zijn fiets stom"quote:Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Had een fatbike, eveneens geen medelijden mee.
Volgens mij is deze inzameling voor zijn familie. Kijk, ik snap dat je het onsmakelijk vind, dat mag. Maar ik ben bang dat het binnen de regels is.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik dacht dat je bij go fund geen donaties voor criminelen mag openen.
Ben benieuwd of het erop blijft staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |