abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218839407
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
12 september:
quote:
22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk

De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.

Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.

De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.

De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.

De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.

Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.

De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.

Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.

Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.

Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218839409
Ach Erika.
#superniger2020
pi_218839410
Wel moedig hier zo te staan.
pi_218839419
Ik vind dat altijd wel knap. Dat je zo een speech kunt geven. Als weduwe op zo'n grote uitvaart.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218839420
Indrukwekkende sfeer, mooie speech van Vance. Nu is het wachten tot Trump aan het woord komt.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_218839424
Trump, man van pure liefde en familie.
pi_218839433
" Charlie didn't suffer" dat hoop ik dan maar... op de beelden zag het er heel anders uit.
pi_218839435
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 23:58 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat altijd wel knap. Dat je zo een speech kunt geven. Als weduwe op zo'n grote uitvaart.
Beetje Amerikaan krijgt daar training voor op school, zouden ze hier ook moeten doen.

Die Erica moet alleen niet tig keer naar de hemel kijken elke zin, das zo nep.
pi_218839437
Lijkt wel een tik, of ze is blind.
pi_218839438
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 23:59 schreef Sanvi het volgende:
Trump, man van pure liefde en familie.
Zou E. Jean Carroll er ook zo over denken?
pi_218839466
twitter
#superniger2020
pi_218839467
Volgens mij kijken we naar de eerste vrouwelijke president van de VS.
pi_218839470
Huilen in de VS is tegenwoordig al een tissue op je ogen drukken. Waar zijn de tranen?
pi_218839471
Mooie speech, maar wel wat te veel religieus gepraat.
pi_218839478
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Domrechts wil geen vrouwelijke president.
pi_218839486
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Mooie speech, maar wel wat te veel religieus gepraat.
Ff tegenover een miljoen publiek zeggen, elf dagen na de moord op je man, dat je het snapt en de dader vergeeft.
pi_218839487
Duurt te lang.
pi_218839490
Nu snel Trump, anders kap ik er mee en ga ik een fapje leggen.
pi_218839493
Trump nu.
#superniger2020
pi_218839494
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:23 schreef Sanvi het volgende:
Duurt te lang.
Nee hoor, ze herorganiseren nu de complete politiek in de VS.

Ben benieuwd naar de tegenreactie van de Democraten. Rechts heeft zijn Koninklijke familie en gevolg.
pi_218839498
Ik verwacht een uitermate verbindende speech van deze koning-GOD. Liefde, familie en vergevingsgezindheid.
pi_218839500
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:28 schreef Sanvi het volgende:
Ik verwacht een uitermate verbindende speech van deze koning-GOD. Liefde, familie en vergevingsgezindheid.
Ja, genoeg troonopvolgers op rechts. Benieuwd naar de reactie van links.
pi_218839517
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee hoor, ze herorganiseren nu de complete politiek in de VS.

Ben benieuwd naar de tegenreactie van de Democraten. Rechts heeft zijn Koninklijke familie en gevolg.
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, genoeg troonopvolgers op rechts. Benieuwd naar de reactie van links.
Waarom zou er een reactie moeten komen?

Die vele troonopvolgers kan nog wel eens een probleem worden trouwens. De huidige koning staat iedereen achter omdat ze anders neergesabeld worden, geen garantie dat de opvolging zonder slag of stoot gaat.
pi_218839546
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 00:36 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
[..]
Waarom zou er een reactie moeten komen?

Die vele troonopvolgers kan nog wel eens een probleem worden trouwens. De huidige koning staat iedereen achter omdat ze anders neergesabeld worden, geen garantie dat de opvolging zonder slag of stoot gaat.
Een reactie als in een georganiseerde groep op links. Alleen niemand is daar perfect genoeg omdat het allemaal mensen zijn.

Er is geen gezamenlijke missie meer op links. Democraten durven niemand meer naar voren te duwen omdat iedereen mens is. En hun visie is na jaren in hun gezicht ontploft. Op links mag niemand fouten maken of gemaakt hebben. Dus is er niemand.
pi_218839591
Echte Gentleman is Trump en die vrouw is best ok....
pi_218839677
Prachtige dienst. Kippenvel. Amerika is waarlijk nog het enige land in het Westen met potentie de verworven rijkdom en vrijheden van de afgelopen eeuw te kunnen behouden, beschermen en vermenigvuldigen. Ondanks alles wat er daar mis gaat zijn ze het enige land nog wat redding kan brengen voor het vervallen Westen, de enige hoop.
pi_218839689
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat was niet waar Kirk voor stond. Vrouwen moeten zich juist onderdanig opstellen en kindertjes opvoeden.
pi_218839845
Wat een aanstellerig gedweep in dit topic :r
Robert Moog died for our synths
  maandag 22 september 2025 @ 07:44:51 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218840073
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 00:11 schreef superniger het volgende:
[ x ]
Geen geweld :').
Zij heeft de ontwikkelingen in Haag gemist :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218840088
Ik vind sommige foto's heel mooi. Deze ook. Heeft niks met mijn politieke voorkeuren te maken.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 22 september 2025 @ 08:04:01 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840144
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 01:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Echte Gentleman is Trump en die vrouw is best ok....
Heeft hij haar al bij de pussy gegrabd?
Huilen dan.
pi_218840184
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 03:59 schreef Eagles89 het volgende:
Prachtige dienst. Kippenvel. Amerika is waarlijk nog het enige land in het Westen met potentie de verworven rijkdom en vrijheden van de afgelopen eeuw te kunnen behouden, beschermen en vermenigvuldigen. Ondanks alles wat er daar mis gaat zijn ze het enige land nog wat redding kan brengen voor het vervallen Westen, de enige hoop.
Niet helemaal mee eens, er zijn ook in Centraal en Oost-Europa nog genoeg landen die hun cultuur beschermen.
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2025 07:44 schreef Falco het volgende:

[..]
Geen geweld :').
Zij heeft de ontwikkelingen in Haag gemist :')
Ah, en wat hebben een groep Nederlandse voetbalhooligans die overgaan tot rellen en vandalisme te maken met een eerbetoon voor Charlie Kirk?
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tragisch dat je zelfs zulke momenten moet aangrijpen voor zulke rare opmerkingen. Dat zegt veel over hoe diep de haat zit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 22 september 2025 @ 08:10:11 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840189
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat hebben de Nederlandse voetbalhooligans die overgaan tot rellen en vandalisme te maken met een eerbetoon voor Charlie Kirk?
[..]
Tragisch dat je zelfs zulke momenten moet aangrijpen voor zulke rare opmerkingen. Dat zegt veel over hoe diep de haat zit.
Is niet mijn opmerking hè :') .
Huilen dan.
pi_218840216
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 03:59 schreef Eagles89 het volgende:
Prachtige dienst. Kippenvel. Amerika is waarlijk nog het enige land in het Westen met potentie de verworven rijkdom en vrijheden van de afgelopen eeuw te kunnen behouden, beschermen en vermenigvuldigen.
:D

Rijkdom voor de miniscule groep aller aller aller rijksten ja _O-

En welke vrijheden? Zowel binnen links als rechts zijn de schreeuwlelijkerds en/of machtshebbers daar elke onwelgevallige mening aan het cancellen en/of verbieden.
Krekker is de bom!
pi_218840218
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is niet mijn opmerking hè :') .
Afgaande op jouw post wel. Net zoals je het blijkbaar nodig vond om deze post:
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 06:57 schreef Gehenna het volgende:
Wat een aanstellerig gedweep in dit topic :r
Een duimpje te geven, wat naast jou ook wordt gedaan door drie andere geestverwanten.

Jammer dat de antipathie voor de politieke tegenstander zo diep zit dat er zelfs over een eerbetoon voor een doodgeschoten influencer zulke respectloze opmerkingen moeten worden gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 22 september 2025 @ 08:18:21 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840239
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Een duimpje te geven, wat naast jou ook wordt gedaan door drie andere geestverwanten.

Jammer dat de antipathie voor de politieke tegenstander zo diep zit dat er zelfs over een eerbetoon voor een doodgeschoten influencer zulke respectloze opmerkingen moeten worden gemaakt.
Het is wat meid.
Huilen dan.
pi_218840248
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Beetje Amerikaan krijgt daar training voor op school, zouden ze hier ook moeten doen.

Die Erica moet alleen niet tig keer naar de hemel kijken elke zin, das zo nep.
Ze moet even wat acteerlessen nemen, die opkomst was zo nep met die dramatische muziek
pi_218840254
Ik heb niet gekeken. Kan iemand een samenvatting in twee zinnen geven?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218840274
Ik zie dat de 'je moet alles kunnen zeggen'-brigade weer heel druk is met vinden dat je sommige dingen echt niet kunt zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218840280
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Helemaal eens. De vrouw van Charlie riep op voor vergeving en liefde. Daarna kwam iemand die zich uitsprak voor haat.
pi_218840282
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 08:19 schreef recursief het volgende:
Jezus redt.
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2025 @ 08:21:54 #42
842 Zorro
Z
pi_218840283
Ik proef behoorlijk wat angst in de reacties van de Kirk-tegenstanders groep.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218840289
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 08:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jezus redt.
Die van Robert Long of die van Slayer?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218840291
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2025 08:21 schreef Zorro het volgende:
Ik proef behoorlijk wat angst in de reacties van de Kirk-tegenstanders groep.
Lijkt me terecht. De president heeft zich weer uitgesproken dat hij niet het beste voor heeft voor groot deel van het volk.
  maandag 22 september 2025 @ 08:24:50 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218840299
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 07:52 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind sommige foto's heel mooi. Deze ook. Heeft niks met mijn politieke voorkeuren te maken.

[ afbeelding ]
Wat een kitsch. Maar goed voor de bankrekeningen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 22 september 2025 @ 08:26:15 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840306
quote:
Volledig over the top Amerikaans evenement in het kader van het martelaarschap van Kirk vol goedkope politieke en religieuze retoriek.
Huilen dan.
  maandag 22 september 2025 @ 08:27:17 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840313
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 08:20 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zie dat de 'je moet alles kunnen zeggen'-brigade weer heel druk is met vinden dat je sommige dingen echt niet kunt zeggen.

Ik zou deze reactie een duimpje willen geven maar dat durf ik niet meer :@.
Huilen dan.
pi_218840320
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 04:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat was niet waar Kirk voor stond. Vrouwen moeten zich juist onderdanig opstellen en kindertjes opvoeden.
Tot dat blijkt dat ze getrouwd was met de nieuwe Messias en ze vrijgesteld is van alle huwelijkse verplichtingen door de moord op haar man.
pi_218840321
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 08:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jezus redt.
Ah de evangelicals. Dat verbaast me niks.
pi_218840323
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volledig over the top Amerikaans evenement in het kader van het martelaarschap van Kirk vol goedkope politieke en religieuze retoriek.
Ook niet verrassend.
pi_218840357
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 08:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
:D

Rijkdom voor de miniscule groep aller aller aller rijksten ja _O-

En welke vrijheden? Zowel binnen links als rechts zijn de schreeuwlelijkerds en/of machtshebbers daar elke onwelgevallige mening aan het cancellen en/of verbieden.
Jij denkt dat slechts een kleine groep mensen in de VS rijk is en de rest niet? Tja, het ligt er natuurlijk aan wat je interpreteert als 'rijk', maar als we kijken naar het financiële plaatje ligt het inkomen in de VS over het stukken hoger dan in Nederland.
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is wat meid.
Dat is het zeker.

Het blijft bijzonder om te aanschouwen dat in de contreien waar men klaagt over 'haat', men met afstand zelf het meest hatelijk is en de meest verwerpelijke dingen vindt over alles en iedereen zegt waarvan men politiek gezien mee van mening verschilt. Het lijkt mij vermoeiend om altijd maar met zoveel wrok en rancune rond te lopen, daar wordt je geen beter mens van.

Maar ja, dat krijg je helaas al snel als je wereldbeeld bestaat uit nihilisme, cultureel en moreel relativisme gecombineerd met intersectionele identiteitspolitiek waardoor de conclusie is dat het leven betekenisloos is en alleen draait om het individu. De wereld wordt op die manier niets meer dan een simpele stammenstrijd tussen vermeende 'onderdrukkers' en 'onderdrukten'.
pi_218840360
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
Maar ja, dat krijg je helaas al snel als je wereldbeeld bestaat uit nihilisme, cultureel en moreel relativisme gecombineerd met intersectionele indetiteitspolitiek waardoor de conclusie is dat het leven betekenisloos is en alleen draait om het individu. De wereld wordt op die manier niets meer dan een simpele stammenstrijd tussen vermeende 'onderdrukkers' en 'onderdrukten'.
Zelfkennis siert de mens, zullen we maar zeggen.
pi_218840448
quote:

Maar ja, dat krijg je helaas al snel als je wereldbeeld bestaat uit nihilisme, cultureel en moreel relativisme gecombineerd met intersectionele identiteitspolitiek waardoor de conclusie is dat het leven betekenisloos is en alleen draait om het individu. De wereld wordt op die manier niets meer dan een simpele stammenstrijd tussen vermeende 'onderdrukkers' en 'onderdrukten'.
Je bent 'contreien' vergeten.
  maandag 22 september 2025 @ 08:46:22 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840455
quote:

[..]
Dat is het zeker.

Het blijft bijzonder om te aanschouwen dat in de contreien waar men klaagt over 'haat', men met afstand zelf het meest hatelijk is en de meest verwerpelijke dingen vindt over alles en iedereen zegt waarvan men politiek gezien mee van mening verschilt. Het lijkt mij vermoeiend om altijd maar met zoveel wrok en rancune rond te lopen, daar wordt je geen beter mens van.

Pas je op? Die projector van je begint te roken...
Huilen dan.
pi_218840460
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zou deze reactie een duimpje willen geven maar dat durf ik niet meer :@.
Je krijgt van mij wel een duimpje pop :*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218840463
quote:

[..]
Jij denkt dat slechts een kleine groep mensen in de VS rijk is en de rest niet? Tja, het ligt er natuurlijk aan wat je interpreteert als 'rijk', maar als we kijken naar het financiële plaatje ligt het inkomen in de VS over het stukken hoger dan in Nederland.
[..]

De Gini index coefficient voor Nederland is 25,7. Voor Amerika is ie 41,8.

Die Gini index is een maat voor de inkomensongelijkheid in een land. Hoe hoger deze index, hoe meer ongelijkheid. Een index van 41,8 betekent dat er een hele flinke ongelijkheid is. Er zijn maar een paar landen met een Gini coefficient boven de 50.

Zie ook: https://www.cia.gov/the-w(...)on-of-family-income/
pi_218840469
Ik kijk met genoegen uit naar het gedraai over de verbindende woorden die Trump over zijn politieke opponenten te zeggen had bij dit event.

[ Bericht 19% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-09-2025 09:11:43 ]
pi_218840594
quote:
Turning point usa start nu. Dit is enkel het begin.
pi_218840830
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 09:12 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Turning point usa start nu. Dit is enkel het begin.
Het begin van wat?
  maandag 22 september 2025 @ 09:39:52 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840843
Het begin van meer van hetzelfde.
Huilen dan.
pi_218840849
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 08:50 schreef recursief het volgende:

[..]
De Gini index coefficient voor Nederland is 25,7. Voor Amerika is ie 41,8.

Die Gini index is een maat voor de inkomensongelijkheid in een land. Hoe hoger deze index, hoe meer ongelijkheid. Een index van 41,8 betekent dat er een hele flinke ongelijkheid is. Er zijn maar een paar landen met een Gini coefficient boven de 50.

Zie ook: https://www.cia.gov/the-w(...)on-of-family-income/
Inkomensongelijkheid zegt niet alles, je kunt een relatief arm land hebben dat toch vrij gelijk is. Zo hebben bijvoorbeeld Wit-Rusland en Kirgizië hebben een lagere gini-coëfficiënt dan Nederland.
pi_218840862
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inkomensongelijkheid zegt niet alles, je kunt een relatief arm land hebben dat toch vrij gelijk is. Zo hebben bijvoorbeeld Wit-Rusland en Kirgizië hebben een lagere gini-coëfficiënt dan Nederland.
Maar het ging over ongelijkheid. Daar reageerde je op.
pi_218840875
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 09:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar het ging over ongelijkheid. Daar reageerde je op.
Nee, het ging over vrijheden en rijkdom. Zie post #26 en #31. Jij begint zelf over ongelijkheid. De VS kent over het algemeen een hoger inkomen dan Nederland. En ja, er is natuurlijk een kleine groep die het erg zwaar heeft door een gebrek aan goed functionerend sociaal vangnet, maar dat doet niets af aan de rest van de samenleving.
pi_218840954
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 09:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het ging over vrijheden en rijkdom. Zie post #26 en #31. Jij begint zelf over ongelijkheid.
uhuh ik reageerde hierop. Jouw woorden. Weet je nog?
quote:

[..]
Jij denkt dat slechts een kleine groep mensen in de VS rijk is en de rest niet?
pi_218840959
Maar goed, armoede:
pi_218841024
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 09:52 schreef recursief het volgende:
Maar goed, armoede:
[ afbeelding ]
Dat is volgens deze gegevens slechts 3.5% meer dan Nederland en zelfs lager dan in het VK, Spanje of Italië. Nota bene een alom geroemd land als Zweden wordt op 16% geschat. Wat je dus met met die 18% probeert aan te geven blijft onduidelijk.
pi_218841090
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 09:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is volgens deze gegevens slechts 3.5% meer dan Nederland en zelfs lager dan in het VK, Spanje of Italië. Nota bene Zweden wordt op 16% geschat. Wat je dus met met die 18% probeert aan te geven blijft onduidelijk.
Dat bijna 1 op de 5 Amerikanen in armoede leeft. Dat het in het VK nog erger is doet daar niks aan af. En ja, in Nederland leven ook veel mensen onder de armoedegrens.Nog altijd een kwart minder (relatief) en niet zo zichtbaar als in Amerika, omdat er in Nederland een redelijk goed vangnet is. In Amerika ben je echt de pineut als je je zorgverzekering niet kan betalen. Dat accepteren veel Amerikanen ook, gek genoeg. Ze geloven immers in een competitief systeem, en zijn dol op winnaars. Maar er zijn alleen winnaars als er ook verliezers zijn,
pi_218841113
Overigens is het voor de grote groep Amerikanen die net boven de armoedegrens leeft ook geen vetpot.
pi_218841376
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 09:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat bijna 1 op de 5 Amerikanen in armoede leeft. Dat het in het VK nog erger is doet daar niks aan af. En ja, in Nederland leven ook veel mensen onder de armoedegrens.Nog altijd een kwart minder (relatief) en niet zo zichtbaar als in Amerika, omdat er in Nederland een redelijk goed vangnet is. In Amerika ben je echt de pineut als je je zorgverzekering niet kan betalen. Dat accepteren veel Amerikanen ook, gek genoeg. Ze geloven immers in een competitief systeem, en zijn dol op winnaars. Maar er zijn alleen winnaars als er ook verliezers zijn,
Volgens de Amerikaanse Census (bron) betreft het 37 miljoen mensen, kortom, iets meer dan 10%. En ja, je zult altijd en overal (vermeende) armoede hebben. In Westerse landen valt dat over het algemeen erg mee.
pi_218841393
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 09:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het begin van wat?
pi_218841399
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:36 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ah, liefde vanuit die hoek. Dat zou inderdaad mooi zijn. Helaas kwam de president daarna aan het woord die daar korte metten mee maakte en aangaf zijn politieke opponenten te haten.
pi_218841470
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ah liefde.

Gelukkig zijn we met the Don en zijn Maga cult dan bij het juiste adres
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 22 september 2025 @ 10:50:55 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218841514
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Liefde:

Bekijk deze YouTube-video

"I hate my opponents, and I don't want the best for them."
Huilen dan.
pi_218841594
Een andere theorie, niet Israël zit erachter maar jezuïeten
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_218841598
LOL, die wou ik net plaatsen. Veel liefde vanuit het MAGA-kamp.
pi_218841636
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 10:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ah, liefde vanuit die hoek. Dat zou inderdaad mooi zijn. Helaas kwam de president daarna aan het woord die daar korte metten mee maakte en aangaf zijn politieke opponenten te haten.
Gôh. Dat had ik na 10 jaar tegenwerking niet verwacht.
pi_218841651
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:06 schreef Nober het volgende:

[..]
tegenwerking.
Oh hij ook al ja?

“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218841780
quote:

[..]
pi_218841793
Jullie reacties bevestigen het nog even, dankjewel.
pi_218842580
Na die herdenking met zoveel opkomst en "lovende" woorden, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het daar in de VS wel eens flink uit de hand kan lopen....

En daarbij;
Ja, sneu voor zijn vrouw, maar die deed toch wel een knap staaltje overacting zeg...
:')
pi_218842694
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:39 schreef Toine51 het volgende:
Na die herdenking met zoveel opkomst en "lovende" woorden, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het daar in de VS wel eens flink uit de hand kan lopen....

En daarbij;
Ja, sneu voor zijn vrouw, maar die deed toch wel een knap staaltje overacting zeg...
:')
Ik kan jouw posts steeds meer waarderen tov vroeger
  Moderator maandag 22 september 2025 @ 12:55:15 #82
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218842761
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Liefde:

Het moreel kompas van de Kirks beter dan Trump zelf 🤣
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218842769
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Daar is dan ook maar erg weinig voor nodig :P
pi_218843234
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet helemaal mee eens, er zijn ook in Centraal en Oost-Europa nog genoeg landen die hun cultuur beschermen.
[..]
Ah, en wat hebben een groep Nederlandse voetbalhooligans die overgaan tot rellen en vandalisme te maken met een eerbetoon voor Charlie Kirk?
[..]
Helemaal gelijk. Alleen ik zie Oost Europa niet als het klassieke Westen. Dat zijn grofweg alle landen in Europa direct na WO2 ten westen van de Berlijnse muur. De landen onder Soviet bewind hebben niet de welvaart meegemaakt die het Westen wél heeft gehad. En waardoor ze als volgevreten dronken atheistische varkens de afgrond aan het indonderen zijn.
pi_218843243
quote:

[..]
Als je de context eventjes netjes post zie je dat het grappig bedoeld was en zo kwam het ook over. Maar uiteraard kennen we de linkse media om het weer negatief te spinnen. Maar mensen openen massaal hun ogen, ze zijn helemaal klaar met de verdraaiing en leugens van de activistisch linkse media.
  Moderator maandag 22 september 2025 @ 14:15:27 #86
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218843260
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 14:12 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als je de context eventjes netjes post zie je dat het grappig bedoeld was en zo kwam het ook over. Maar uiteraard kennen we de linkse media om het weer negatief te spinnen. Maar mensen openen massaal hun ogen, ze zijn helemaal klaar met de verdraaiing en leugens van de activistisch linkse media.
Het kwam voor jou zo over, maar misschien was het niet grappig bedoeld, misschien wel. Is moeilijk te zeggen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218843442
Volgevreten dronken atheïstische varkens. _O_ _O-

Dit forum LEEFT.
pi_218843701
quote:

[..]
JOUW OGEN ZIJN GEOPEND.

Gr.gr. Jomanda

#wakker
pi_218843945
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 00:11 schreef superniger het volgende:
[ x ]
Die heeft duidelijk het nieuws uit Nederland gemist.
pi_218843948
quote:

[..]
En rechtse media verdraaien niet of nauwelijks denk jij?
Krekker is de bom!
pi_218844262
Serieus discussiëren met dat soort trolletjes met hun IQ in hun naam is verspilde moeite.
pi_218844329
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:43 schreef Monolith het volgende:
Serieus discussiëren met dat soort trolletjes met hun IQ in hun naam is verspilde moeite.
Mensen constateren vaak zaken die deels waar zijn, maar verbinden er vaak ook hele apartr conclusies aan en/of ze vullen allerlei zaken zelf in op basis van de dikke duim.

Wat betreft is er wel degelijk bias, soms bewust aangestuurd, soms omdat men simpelweg een keus moet maken qua selectie/aandacht.

In sommige gevallen gaat men echter ren stuk verder en verdraait men zaken bewust. Ik zie dit vooral heel sterk bij Fox, maar ook de linkse media doet hier waarschijnlijk tot op zekere hoogte aan mee, vermoed ik.

Wat alleen wel jammer is, is dat eenzijdige geroep dat 1 kant zooo super fout is, terwijl we in werkelijkheid van alle kanten beinvloed en misleid worden.

Iemand die vooral 1 kant volgt (hetzij links, hetzij rechts) kan hierdoor een nog vertekender beeld hebben dan iemand die niet specifiek 1 zijde of 1 of enkele platforms volgt. En hoe minder sociale contacten hoe meer men puur en alleen on een eigen bubbel leeft. Even heel simpel en kort door de bocht gezegd.
Krekker is de bom!
pi_218844539
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 16:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En rechtse media verdraaien niet of nauwelijks denk jij?
Zowel links als rechts doet hier aan mee. Zelfde als in verschillende topics, links is goed en rechts is fout of andersom. Er is geen middenweg kennelijk. Vermoeiend soms
pi_218844568
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 17:30 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Zowel links als rechts doet hier aan mee. Zelfde als in verschillende topics, links is goed en rechts is fout of andersom. Er is geen middenweg kennelijk. Vermoeiend soms
Ik snap ook niet waarom iemand geen verbetering aan alle kanten zou willen.

In mijn beleving is Fox een stuk meer de werkelijkheid aan het verdraaien dan bijvoorbeeld CNN, maar wellicht ligt dit ook aan bias aan mijn zijde en ik geloof absoluut niet dat CNN niks verdraait en/of niet selectief bezig is.

Ik ga daarom met alle plezier een discussie aan over hoe we een objectievere media zouden kunnen nastreven, zowel links als rechts.
Krekker is de bom!
pi_218844594
quote:

[..]
Daarom, they killed the only nice guy who wanted to talk to them.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218844619
quote:
15s.gif Op maandag 22 september 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nice guy niet echt, ik zou zeggen omgekeerd. Maar dat is totaal niet relevant en geen reden ook vermoord te worden.

Hij ging het debat aan ipv alleen maar onliners op internet te gooien, iets wat ik alleen maar kan respecteren. En het is schandalig en te ziek voor woorden dat hij daarom/daardoor vermoord is.
Krekker is de bom!
pi_218844620
quote:
15s.gif Op maandag 22 september 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
They?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218844627
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
They?
Scherp opgemerkt. Apart om te spreken van "they" inderdaad.
Krekker is de bom!
pi_218844654
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
They?
Opvallend veel linkse studenten tweetten al dat hij die dag vermoord zou gaan worden, het was geen plannetje van een eenling
pi_218844730
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 17:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Opvallend veel linkse studenten tweetten al dat hij die dag vermoord zou gaan worden, het was geen plannetje van een eenling
Laat eens opvallend veel Twitter berichten zien...

En leg ook uit waarom iemand die plannen heeft de moord zou aankondigen..
pi_218844761
BNW is een ander subforum. Ook al past die conspiracy shit wel bij de rechtse vleugel die nu regeert
pi_218844774
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 17:30 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Trump in de politiek speelt daar ook een grote rol in. Kijk maar naar alle talkshows en de meeste media. Wanneer je dat op de voet volgt dan weet je precies welk artikel van welke media vandaan komt.

Het is een beetje Goebbels on steroids. En er zijn genoeg gekken aan beide kanten die stemmen in hun hoofd hebben (waar de talkshows/media een megafoon van maken).

Het hele media landschap in Amerika is naar de vaantjes. En dan heb je ook nog Pallywood er even tussendoor die fans zieltjes probeert te winnen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218844801
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Laat eens opvallend veel Twitter berichten zien...

En leg ook uit waarom iemand die plannen heeft de moord zou aankondigen..
Ik ga niet alles voorkauwen, ik ben niet je vmbo leraar.
pi_218844812
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik ga niet alles voorkauwen, ik ben niet je vmbo leraar.
Kortom, je lult maar wat in de ruimte.
pi_218844830
quote:

[..]
Bijzonder, want Trump kan absoluut niet tegen tegenwerking.

Daar is geen 10 jaar voor nodig om dat te constateren.
  maandag 22 september 2025 @ 18:22:58 #106
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218844864
quote:

[..]
Maar Obama werd bijvoorbeeld niet continu tegengewerkt door de Republikeinen? Waarbij ze zelfs zo ver gingen dat ze bleven inzoomen op de geboorteakte.

Dat altijd maar verschuilen achter "dit keer is het fout gedrag ok want hunnie..."

Zo kan iedereen dus continu het eigen fout gedrag rechtvaardigen wat dus ook aan de lopende band gebeurt met alle negatieve gevolgen van dien.
Krekker is de bom!
  maandag 22 september 2025 @ 18:30:37 #107
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218844911

Weet niet of al gepost.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218845109
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:04 schreef Isdatzo het volgende:
Trump is bijna 80, of zo. Ik denk dat hij allang blij is dat hij nog recht kan pissen zonder hulp, laat staan dat hij op "die" manier achter vrouwen aanzit. Maar die vrouw kwam sterk over vond ik, miljoenen kerels in de rij voor haar, die is volgend jaar niet meer alleen.
pi_218845136
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Maar Obama werd bijvoorbeeld niet continu tegengewerkt door de Republikeinen? Waarbij ze zelfs zo ver gingen dat ze bleven inzoomen op de geboorteakte.

Dat altijd maar verschuilen achter "dit keer is het fout gedrag ok want hunnie..."

Zo kan iedereen dus continu het eigen fout gedrag rechtvaardigen wat dus ook aan de lopende band gebeurt met alle negatieve gevolgen van dien.
Iedereen die nu niet blij is met Trump was heel erg blij toen Obama de verkiezingen won omdat ie zwart is, kennelijk zijn die mensen heel racistisch. Vredesprijs ook meteen toegekend en dat terwijl die nog helemaal niks bereikt had.

Obama had het heel zwaar inderdaad.
pi_218845187
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:

Weet niet of al gepost.
Refererend naar afbeelding, er wordt inmiddels beweerd dat er een bloedzak onder z'n kraag links zit en dat hij nog leeft :')

https://rumble.com/v6z5jj(...)-full-breakdown.html

Ik geloof eerder dat de dader onschuldig is en de opdracht kreeg om naar het dak te gaan. Er is nergens een geweer te zien in de beelden waar hij op staat.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_218845266
Men beweert dat hij geen pijn voelde, maar het ziet er echt ongelooflijk pijnlijk uit als ik de beelden zo bekijk, vraag mij af of hij meteen out ging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 september 2025 @ 19:34:12 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218845402
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Iedereen die nu niet blij is met Trump was heel erg blij toen Obama de verkiezingen won omdat ie zwart is, kennelijk zijn die mensen heel racistisch.
Ik snap echt niet wat je hier probeert te zeggen. Kun je dit toelichten?

En is het niet logisch dat er mensen zijn die wel blij waren met Obama en niet blij met Trump? Net zoals dat er ook mensen niet blij waren met Obama en wel blij met Trump?

En 'de verkiezingen won omdat hij zwart is?? Leg uit...

quote:
Vredesprijs ook meteen toegekend en dat terwijl die nog helemaal niks bereikt had.
Vredesprijs vond ik overdreven maar heeft 0 relevantie

quote:
Ik had het nergens over wel/niet zwaar hebben ik had het over tegengewerkt worden door de Republikeinen.
Krekker is de bom!
pi_218845461
Waarom zou je nog een parlement hebben of states rights, als je moet tekenen bij het kruisje om el presidente te steunen? Het hele idee is juist dat je de macht verdeeld hebt.
pi_218845662
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:09 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Refererend naar afbeelding, er wordt inmiddels beweerd dat er een bloedzak onder z'n kraag links zit en dat hij nog leeft :')

https://rumble.com/v6z5jj(...)-full-breakdown.html

Ik geloof eerder dat de dader onschuldig is en de opdracht kreeg om naar het dak te gaan. Er is nergens een geweer te zien in de beelden waar hij op staat.
BNW is verderop hè.
pi_218845693
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 18:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Obama was tenminste een echte kerel, en geen zwakkeling als Trump.
  maandag 22 september 2025 @ 19:57:41 #116
319979 Fok-it
All is well
pi_218845785
twitter
pi_218845800
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
BNW is verderop hè.
Ja maar deze is niet serieus te nemen
pi_218846216
Wat een walgelijk staaltje over acting van die weduwe. Werd er gewoon naar van...
  Moderator maandag 22 september 2025 @ 21:35:23 #119
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218846717
Hoezo kan je de dader vergeven als weduwe snap ik niet echt
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218846746
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 21:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
"Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen!"
  maandag 22 september 2025 @ 21:51:53 #121
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218846864
Zelfingenomen lulhannes die zich liet toejuichen om zijn gelijk van apartheid te laten bevestigen.
pi_218846935
quote:
Tja, zij is een diepreligieuze Christelijke vrouw net zoals Kirk zelf ook het Christendom altijd voorop zette in zijn leven.
quote:
In the Bible, Jesus made forgiveness central to faith, teaching it is a requirement for receiving God's own forgiveness and a condition for a right relationship with God and others. He emphasized endless, unconditional forgiveness—exemplified by his "seventy times seven" command and his own words from the cross, "Father, forgive them". Jesus also showed that forgiveness is connected to God's mercy and grace, highlighting it as a way to overcome evil and live a life of love and peace.

Teachings on Forgiveness

The Lord's Prayer: Jesus included the command to forgive in his model prayer, saying, "Forgive us our trespasses as we forgive those who trespass against us".
"Seventy Times Seven": When asked by Peter how many times to forgive, Jesus responded with a symbolic "seventy times seven," indicating endless, or as often as needed, forgiveness, not a literal number.
The Parable of the Unforgiving Servant: Jesus told this parable to illustrate the connection between receiving and giving forgiveness. A servant who was forgiven a massive debt by his master then refused to forgive a small debt owed by another servant, leading to his harsh judgment.
From the Cross: Jesus's most famous act of forgiveness was his prayer for his executioners: "Father, forgive them, for they do not know what they are doing" (Luke 23:34).

Bron: Google Gemini
Vooral dit laatste kan wel een rol spelen aangezien veel Amerikaanse conservatieven Kirk als een martelaar zien.
pi_218847011
quote:
Dat heeft ze verteld: Jezus vergaf ook dus moet ze dat doen zodat ze in de hemel terechtkomt waar ze weer samen kan zijn met Charlie.
pi_218847429
quote:
Doet ze ook niet. Ze zegt het hoogstens.
Conscience do cost.
pi_218847499
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 17:36 schreef KreKkeR het volgende:

Ik ga daarom met alle plezier een discussie aan over hoe we een objectievere media zouden kunnen nastreven, zowel links als rechts.
Dat gaat niet.
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:10:07 #126
319979 Fok-it
All is well
pi_218847952
quote:
Dat doet ze ook niet. Het is 1 groot Republikeins mediacircus waarin die woorden perfect zijn uitgekozen
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:15:20 #127
319979 Fok-it
All is well
pi_218847969
Het leek eerder alsof Trump zijn derde termijn had binnengehaald dan dat er daadwerkelijk iemand werd herdacht

Eerder nogal ziek dat je je daar als weduwe voor leent.
pi_218847975
quote:
Vergeven is een manier om verder te kunnen leven en niet vast te blijven zitten in verdriet en woede. Gewoon een intelligente reactie van haar. Jammer dat veel mensen dan weer gaan zeiken dat het een act is.
pi_218848012
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat doet ze ook niet. Het is 1 groot Republikeins mediacircus waarin die woorden perfect zijn uitgekozen
Dat deed ze wel voor een miljoenenpubliek. Omdat haar man juist met de dader in gesprek wilde.

Het was zeker een circus, maar geen rellen en geen onrust. Een week geleden niet en ook nu niet en volgende week ook niet.

En de reden:
Omdat elk mens zich geliefd en gehoord wil voelen.

Blijkbaar best eng bij onze jonge generatie, want jij moet mij respecteren en anders expose ik je met je haat, en cancellen wij je als groep. Nou zo hard zijn ze tegenwoordig.

Maar die generatie is slim en maar is geen groep. Heeft gescheiden ouders, moet elke week een ander masker opzetten bij de bonus mama en de nieuwe papa. Die generatie heeft geen gelukkig gezin als basis, waar onze overheid vanuit gaat, nog steeds en altijd, zelfs bij de ggz.

Haar toespraak was juist goed bedacht, iets teveel tranen voor een Nederlandse maar de boodschap was goed.

Ik heb vriendinnen met transgenderkinderen in ons geliefde Rotterdam, ik woon in een dorp vol sgp mensen die drie keer op zondag naar de kerk gaan. En ik vind het allemaal geweldige mensen.

En ik hoop net als Erica dat ze allemaal gelukkig zijn.
pi_218848023
Niet kunnen vergeven en vast blijven zitten in haat maakt je uiteindelijk kapot. Een voorbeeld daarvan is de moeder van een van de slachtoffers van Ted Bundy, die haar hele leven gebukt is gegaan onder woede en verdriet omdat ze Bundy nooit kon vergeven en volledig kapot ging door haat.

Daar tegenover staat iemand als Terry Caffey, zijn hele gezin, vrouw en twee zonen werden vermoord en toch koos hij ervoor de daders te vergeven. Dat was de enige manier voor hem om door te kunnen gaan met leven.

Imo is het een ontzettend intelligente reactie van de weduwe, dat ze de dader nu al kan vergeven. Dat getuigt van kracht en wijsheid.
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:37:18 #131
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218848031
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:15 schreef Fok-it het volgende:
Het leek eerder alsof Trump zijn derde termijn had binnengehaald dan dat er daadwerkelijk iemand werd herdacht

Hoe intens verzuurd kun je zijn :')

De tandjes hey.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218848045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:34 schreef -Deluzion- het volgende:
Niet kunnen vergeven en vast blijven zitten in haat maakt je uiteindelijk kapot. Een voorbeeld daarvan is de moeder van een van de slachtoffers van Ted Bundy, die haar hele leven gebukt is gegaan onder woede en verdriet omdat ze Bundy nooit kon vergeven en volledig kapot ging door haat.

Daar tegenover staat iemand als Terry Caffey, zijn hele gezin, vrouw en twee zonen werden vermoord en toch koos hij ervoor de daders te vergeven. Dat was de enige manier voor hem om door te kunnen gaan met leven.

Imo is het een ontzettend intelligente reactie van de weduwe, dat ze de dader nu al kan vergeven. Dat getuigt van kracht en wijsheid.
Dit, want het gerecht staat al aan haar zijde. Ik denk dat zij ook de enige is die hem uiteindelijk geen doodstraf kan gaan geven.

Ik verwacht ook een intelligente reactie van Tyler. Want hij zal wel een goede reden gehad hebben om Charlie te vermoorden.

Hij moest dood want hij was tegen ons is niveautje iq 60. En dat had de dader niet.

Erica is heel intelligent om dit zo met haar groep te doen.
Leg het maar uit, ik heb het je al vergeven. Dus wat is je verhaal?
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:47:47 #133
319979 Fok-it
All is well
pi_218848047
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat deed ze wel voor een miljoenenpubliek. Omdat haar man juist met de dader in gesprek wilde.

Het was zeker een circus, maar geen rellen en geen onrust. Een week geleden niet en ook nu niet en volgende week ook niet.

En de reden:
Omdat elk mens zich geliefd en gehoord wil voelen.

Blijkbaar best eng bij onze jonge generatie, want jij moet mij respecteren en anders expose ik je met je haat, en cancellen wij je als groep. Nou zo hard zijn ze tegenwoordig.

Maar die generatie is slim en maar is geen groep. Heeft gescheiden ouders, moet elke week een ander masker opzetten bij de bonus mama en de nieuwe papa. Die generatie heeft geen gelukkig gezin als basis, waar onze overheid vanuit gaat, nog steeds en altijd, zelfs bij de ggz.

Haar toespraak was juist goed bedacht, iets teveel tranen voor een Nederlandse maar de boodschap was goed.

Ik heb vriendinnen met transgenderkinderen in ons geliefde Rotterdam, ik woon in een dorp vol sgp mensen die drie keer op zondag naar de kerk gaan. En ik vind het allemaal geweldige mensen.

En ik hoop net als Erica dat ze allemaal gelukkig zijn.
Echt geen idee wat je allemaal aan het bazelen bent
pi_218848053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoe intens verzuurd kun je zijn :')

De tandjes hey.
Never go full psycho.
pi_218848056
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Echt geen idee wat je allemaal aan het bazelen bent
Nee snap ik, daar ben je te dom/ alleen / boos/ teleurgesteld voor, vul zelf maar in.
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:58:00 #136
319979 Fok-it
All is well
pi_218848058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee snap ik, daar ben je te dom/ alleen / boos/ teleurgesteld voor, vul zelf maar in.
Het is wel pittig om aan jouw intelligentie te tippen moet ik zeggen, dus laten we dom invullen.
pi_218848065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is wel pittig om aan jouw intelligentie te tippen moet ik zeggen, dus laten we dom invullen.
Zeker, en nu de hamvraag: ben je gelukkig?
  dinsdag 23 september 2025 @ 01:05:13 #138
319979 Fok-it
All is well
pi_218848070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zeker, en nu de hamvraag: ben je gelukkig?
Nee want ik ben dom
pi_218848085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee want ik ben dom
Ja blijkbaar, er zijn namelijk meerdere onderzoeken naar gedaan. Zoals een andere user hier al postte.

Vergeven en accepteren is de manier.
pi_218848091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee want ik ben dom
En ja je bent een beetje dom om mensen die anders/conservatiever dan jij neer te zetten als dom rechts.
En dat vergeven we je.

Doe er ook wat mee.
pi_218848101
En on topic, na de woorden van Erica gaat Tyler niet de doodstraf krijgen.

Erica gaat niet Pilatus zijn. Ja hij schoot haar man dood, maar nooit dat zij nu de doodstraf gaat eisen voor de moord op haar man.
pi_218848108
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:

Erica gaat niet Pilatus zijn. Ja hij schoot haar man dood, maar nooit dat zij nu de doodstraf gaat eisen voor de moord op haar man.
Dat is niet hoe dat werkt.
pi_218848198
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 22:47 schreef ems. het volgende:

[..]
Doet ze ook niet. Ze zegt het hoogstens.
Fijn dat we op Fok iemand uit de intieme kring van Kirk hebben zitten. En helemaal mooi dat die persoon ons ook de waarheid wilt vertellen en het niet alleen voor zichzelf wilt houden. Wat een eer.
pi_218848591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 01:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is niet hoe dat werkt.
Kan wel, familie van Shannan Watts vroeg om niet de doodstraf te eisen tegen Chris Watts. Andersom zal lastiger worden, familie slachtoffer gaat er niet doorheen drukken dat de doodstraf wordt geëist.
pi_218848608
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Iedereen die nu niet blij is met Trump was heel erg blij toen Obama de verkiezingen won omdat ie zwart is, kennelijk zijn die mensen heel racistisch. Vredesprijs ook meteen toegekend en dat terwijl die nog helemaal niks bereikt had.

Allemaal irrelevante shit mbt tegenwerking in de interne vs politiek.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:23:09 #146
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218848609
quote:

Dat is tegen haar geloof - dat is de reden! Gevoelsmatig zou ze dat wel willen denk ik maar vanuit haar geloofsovertuigingen moet je iemand vergeven en dat doet ze dan ook
"Hoka Hey!"
pi_218848615
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:57 schreef Fok-it het volgende:
[ x ]
Mijn god hoe Amerikaans wil je het hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218848622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:23 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat is tegen haar geloof - dat is de reden! Gevoelsmatig zou ze dat wel willen denk ik maar vanuit haar geloofsovertuigingen moet je iemand vergeven en dat doet ze dan ook
Dat hoeft helemaal niet. Dit is vooral mooi als je iemand een martelaar wil maken.

De bijbel kent gewoon de doodstraf (met en zonder vergiffenis). En is zeker bij de prairie taliban populair.
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:31:11 #149
287741 matspontius
pi_218848629
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet. Dit is vooral mooi als je iemand een martelaar wil maken.

De bijbel kent gewoon de doodstraf (met en zonder vergiffenis). En is zeker bij de prairie taliban populair.
Kent ja maar vergiffenis is een groot goed in de Bijbel!
"Hoka Hey!"
pi_218848689
quote:

Hoezo kan een nabestaande de strafeis bepalen?

Dat is hier niet zo, en in Amerika ook niet.
pi_218848842
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo kan een nabestaande de strafeis bepalen?

Dat is hier niet zo, en in Amerika ook niet.
Als nabestaande heb je in Nederland het spreekrecht en dat kan weldegelijk invloed hebben op de strafmaat.

In de VS kent men dat ook. Hell, er is zelfs een slachtoffer van moord geweest die gebruik heeft mogen maken van het spreekrecht (via AI).
  Redactie Frontpage dinsdag 23 september 2025 @ 09:02:02 #152
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_218848867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 00:15 schreef Fok-it het volgende:

Dat is de enige reden van het bestaan van tradwifes: bloeden voor het conservatisme.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_218848919
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als nabestaande heb je in Nederland het spreekrecht en dat kan weldegelijk invloed hebben op de strafmaat.

In de VS kent men dat ook. Hell, er is zelfs een slachtoffer van moord geweest die gebruik heeft mogen maken van het spreekrecht (via AI).
In de vs moet je gewoon een goede advocaat hebben. Dat veranderd de strafmaat of vrijspraak het meest.
pi_218848928
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In de vs moet je gewoon een goede advocaat hebben. Dat veranderd de strafmaat of vrijspraak het meest.
Dat lijkt mij vrij universeel. Maar we hadden het over de strafmaat vanuit slachtoffer/nabestaande ipv dader.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 september 2025 @ 09:21:32 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_218848978
quote:

[..]

Only in the USA :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_218849061
TOUR
twitter

https://x.com/TPUSA/status/1970187456185278978

twitter

https://x.com/realDailyWire/status/1970267874213101948

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Only in the USA :')
Omdat het vermoorde slachtoffer niet meer kon spreken?

[ Bericht 38% gewijzigd door Nober op 23-09-2025 09:41:43 ]
pi_218849231
De beelden van zondag maken des te meer duidelijk dat we hier te maken hebben met een sekte, een "movement" die er op uit is om het land steeds verder te polariseren. Trump en MAGA is een gevaar voor de democratie en orde in de VS. Ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen, maar de VS kunnen we voorlopig wel afschrijven als lichtend voorbeeld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218849328
Dus ... al motieven bekend?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 september 2025 @ 10:20:34 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218849332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
maar de VS kunnen we voorlopig wel afschrijven als lichtend voorbeeld.
Kunnen we al heel lang.
Huilen dan.
pi_218849347
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Liefde:

Liefde is op een soort grote herdenkingsmis je tegenstanders voor rotte vis uitmaken en oproepen tot geweld tegen je politieke tegenstanders.
pi_218849600
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kunnen we al heel lang.
Mee eens, maar het is inmiddels in een stroomversnelling geraakt. Als je nu kijkt naar de presidentschappen van W. Bush en Obama (en ook de tegenstanders tijdens de verkiezingen), is er toch wel erg veel veranderd in de laatste 8-10 jaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218849633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Liefde is op een soort grote herdenkingsmis je tegenstanders voor rotte vis uitmaken en oproepen tot geweld tegen je politieke tegenstanders.
@epicbeardman hoe kijk jij als pro-Trump man naar iets als bovenstaande? Ik snap best dat er her en der wat framing bij zit hoor, maar je kan toch niet gaan ontkennen dat Trump al ontzettend veel vage uitspraken heeft gedaan (om over acties nog maar te zwijgen)?

Je gaat toch niet op de uitvaart van je vriend (want dat was Kirk als we Trump mogen geloven) praten over hoe erg je je 'vijanden' haat en dat je niks goeds voor ze wil? :')
pi_218850017
quote:

[..]

Maar invloed kunnen hebben op is wat anders dan de doodstraf eisen.
De strafeis ligt bij het openbaar ministerie, niet bij een nabestaande.
pi_218850037
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je komt erg emotioneel over, in het filmpje van 1 minuut 50 heeft hij het maar een luttele 15 seconden over dat hij zijn "tegenstanders" haat, hij roept nergens op tot geweld of noemt iemand rotte vis.

Als je al zo getriggerd raakt over die 15 seconden, is dat soms ook een reden om Trump te liquideren? Vindt je het gek dat Trump ze haat? hij moet elk moment van de dag voor zijn leven vrezen. Dat is wel te zien aan deze liquidatie van Kirk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:17 schreef Solispolar het volgende:

[..]
@:epicbeardman hoe kijk jij als pro-Trump man naar iets als bovenstaande? Ik snap best dat er her en der wat framing bij zit hoor, maar je kan toch niet gaan ontkennen dat Trump al ontzettend veel vage uitspraken heeft gedaan (om over acties nog maar te zwijgen)?

Je gaat toch niet op de uitvaart van je vriend (want dat was Kirk als we Trump mogen geloven) praten over hoe erg je je 'vijanden' haat en dat je niks goeds voor ze wil? :')
Het is één en al geframe, maar Trump blijft Trump, en iedereen weet hoe hij communiceert. Met zijn kenmerkende stijl lokt hij bewust "negatieve" aandacht uit van de mainstream media. Wat de MSM echter niet lijkt te begrijpen, is dat negatieve aandacht niet bestaat, aandacht is simpelweg aandacht.

Sinds Trump in 2014/15 aankondigde dat hij voor president zou gaan, krijgt hij vrijwel uitsluitend negatieve aandacht. Toch werkt dit geframede beeld van Trump als Hitler, dictator, fascist of welk koosnaampje ze hem ook geven, blijkbaar niet. De Democraten zijn zo gefocust op het bestrijden van Trump dat ze vergeten dat ze zelf een partij hebben en over drie jaar met sterke kandidaten moeten komen.

Wat kan Trump nu nog schaden? Hij heeft een vrijbrief om de komende 3,5 jaar president te blijven, ongeacht wat de Democraten roepen of van hem denken. Zijn achterban wacht nog steeds op de beloofde arrestaties van figuren als Obama, Hillary en Schiff, en ga zo maar door.

Trump speelt altijd een bluffgame, waarbij hij van muggen olifanten maakt. Dat is precies waarom zoveel mensen gek op hem zijn, we verwachten dat hij zo praat.
In plaats van je te richten op Trump, kun je je beter afvragen waarom prominente Democraten zoals Omar Ilhan, AOC en anderen zo giftig overkomen op de moord van Kirk.

Dat Trump dit podium gebruikt was te verwachten, hij kende Charlie natuurlijk persoonlijk en het zou raar zijn als Trump hier afwezig zou zijn.

Punt blijft, feit dat er nu weer moeilijk wordt gedaan over "Trump" zijn speech daar, zegt genoeg hoe fragiel de koppies zijn aan de andere kant. De reacties van prominente democraten/liberalen na de moord zijn natuurlijk vele malen erger.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218850061
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:08 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je komt erg emotioneel over, in het filmpje van 1 minuut 50 heeft hij het maar een luttele 15 seconden over dat hij zijn "tegenstanders" haat, hij roept nergens op tot geweld of noemt iemand rotte vis.

Als je al zo getriggerd raakt over die 15 seconden, is dat soms ook een reden om Trump te liquideren? Vindt je het gek dat Trump ze haat? hij moet elk moment van de dag voor zijn leven vrezen. Dat is wel te zien aan deze liquidatie van Kirk.
[..]
Het is één en al geframe, maar Trump blijft Trump, en iedereen weet hoe hij communiceert. Met zijn kenmerkende stijl lokt hij bewust "negatieve" aandacht uit van de mainstream media. Wat de MSM echter niet lijkt te begrijpen, is dat negatieve aandacht niet bestaat, aandacht is simpelweg aandacht.

Sinds Trump in 2014/15 aankondigde dat hij voor president zou gaan, krijgt hij vrijwel uitsluitend negatieve aandacht. Toch werkt dit geframede beeld van Trump als Hitler, dictator, fascist of welk koosnaampje ze hem ook geven, blijkbaar niet. De Democraten zijn zo gefocust op het bestrijden van Trump dat ze vergeten dat ze zelf een partij hebben en over drie jaar met sterke kandidaten moeten komen.

Wat kan Trump nu nog schaden? Hij heeft een vrijbrief om de komende 3,5 jaar president te blijven, ongeacht wat de Democraten roepen of van hem denken. Zijn achterban wacht nog steeds op de beloofde arrestaties van figuren als Obama, Hillary en Schiff, en ga zo maar door.

Trump speelt altijd een bluffgame, waarbij hij van muggen olifanten maakt. Dat is precies waarom zoveel mensen gek op hem zijn, we verwachten dat hij zo praat.
In plaats van je te richten op Trump, kun je je beter afvragen waarom prominente Democraten zoals Omar Ilhan, AOC en anderen zo giftig overkomen op de moord van Kirk.

Dat Trump dit podium gebruikt was te verwachten, hij kende Charlie natuurlijk persoonlijk en het zou raar zijn als Trump hier afwezig zou zijn.

Punt blijft, feit dat er nu weer moeilijk wordt gedaan over "Trump" zijn speech daar, zegt genoeg hoe fragiel de koppies zijn aan de andere kant. De reacties van prominente democraten/liberalen na de moord zijn natuurlijk vele malen erger.
Noem er eens wat, want ik vrees voor je dat al deze mensen nogal afkeurend hebben gereageerd op de moord op Kurk.
pi_218850076
epicbeardmangenot beste genot.
pi_218850102
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Noem er eens wat, want ik vrees voor je dat al deze mensen nogal afkeurend hebben gereageerd op de moord op Kurk.
twitter

Het beste wat de democraten hebben, the squad _O-
pi_218850124
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[ x ]
Ze schijt zo te zien op de uitspraken van Kirk en dat mag gewoon natuurlijk. Wat er zo schokkend is ontgaat me, maar kennelijk bestaat de "Fuck your feelings!1!"-crowd gewoon uit extreem slappe sneeuwvlokjes.
pi_218850127
quote:

[..]
[ x ]

Haha dat is een beetje de joker van dat hele congres toch? Die haat alles en iedereen in de US.
pi_218850155
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:33 schreef Nober het volgende:
TOUR
[ x ]
https://x.com/TPUSA/status/1970187456185278978

[ x ]
https://x.com/realDailyWire/status/1970267874213101948
[..]
Omdat het vermoorde slachtoffer niet meer kon spreken?
Verkopen ze ook merchandise, zoals bij die memorial service paar dagen geleden :')
pi_218850177
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:20 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Verkopen ze ook merchandise, zoals bij die memorial service paar dagen geleden :')
Klaag ze aan als het je niet bevalt.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:24:54 #172
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218850191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:11 schreef Sanvi het volgende:
epicbeardmangenot beste genot.
Hij heeft wel gelijk in de zin van dat negatieve aandacht ook aandacht is en we in Nederland heel graag onze volledige aandacht aan de VS schenken.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218850194
quote:

[..]
[ x ]

Ja, dat past niet in Maga-land.

Maar die video onderbouwt je stellingname niet.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:29:00 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_218850218
Ik blijf het toch fascinerend vinden hoe types als Epic, Ali, Nober en noem ze maar op `The squad' _O_ telkens maar weer met 1 specifiek extreem individu komen en dat omvormen tot de norm. Heel bijzonder allemaal
pi_218850243
quote:

[..]

[..]

EmOtIe :')
pi_218850257
quote:

[..]
Je komt erg emotioneel over,
Dat doet hij niet.

quote:
in het filmpje van 1 minuut 50 heeft hij het maar een luttele 15 seconden over dat hij zijn "tegenstanders" haat, hij roept nergens op tot geweld of noemt iemand rotte vis.
Nee, dat doet hij op alle andere momenten.

Maar wel fijn dat hij nu heeft toegegeven waarom.

quote:
Als je al zo getriggerd raakt over die 15 seconden, is dat soms ook een reden om Trump te liquideren?
Je verzint de gekste vragen.

quote:
Vindt je het gek dat Trump ze haat?
Ja, waarom haat Trump alles en iedereen die tegen hem is?

Het is sowieso allesbehalve presidentieel.

Een president hoort er voor alle Amerikanen te zijn en niet voor alleen degenen die zijn tenen kussen, terwijl de rest door hem gehaat wordt

quote:
hij moet elk moment van de dag voor zijn leven vrezen.
Elke Amerikaanse president moet dat.

quote:
Dat is wel te zien aan deze liquidatie van Kirk.
[..]
Nee.

quote:
Het is één en al geframe, maar Trump blijft Trump, en iedereen weet hoe hij communiceert.
Dan is het geen frame.
Dit is hoe Trump is.
En jij verdedigt dat.

quote:
Met zijn kenmerkende stijl lokt hij bewust "negatieve" aandacht uit van de mainstream media. Wat de MSM echter niet lijkt te begrijpen, is dat negatieve aandacht niet bestaat, aandacht is simpelweg aandacht.
En dat tijdens een afscheidsceremonie...

quote:
Weet je door wie Trump de Amerikaanse Hitler werd genoemd?

Door JD Vance.

En Trump geeft zelf negatieve aandacht, met zijn Newscum, crooked Hillary, crooked biden, jacht maken op Obama, etc....

Die nou niet alsof hij een heilige is.

Kijk hoe hij afgelopen week nog fulmineerde over David Letterman. Terwijl hij zo'n 30 x te gast is geweest in diens talkshow.

quote:

Een hoop bladiebla.

Feit is dat je tevergeefs de uitspraak van Trump probeert goed te praten...

Het zou je aan het denken moeten zetten.
pi_218850268
quote:
A California district attorney on Monday said that there is “circumstantial evidence” indicating that a former lobbyist accused of shooting at ABC’s affiliate station in Sacramento was “politically motivated,” and possibly spurred by the network’s recent suspension of Jimmy Kimmel’s late-night show.

The evidence includes a book critical of President Donald Trump and a note expressing animus toward three of Trump’s top law-enforcement officials, Sacramento DA Thien Ho told NBC News on Monday.

That note also mentioned “Epstein,” an apparent reference to the notorious sex offender Jeffrey Epstein.

The suspect, Anibal Hernandez Santana, faces both state and federal charges for Friday afternoon’s shooting at KXTV ABC10.

“He chose a very particular target, and with the notes that he left behind and the target in place and the recent dismissal of the Jimmy Kimmel show, I think there’s circumstantial evidence there to show that this was a politically motivated crime by this individual,” Ho told NBC.

“He drove up to the scene, got out on foot, fired at the building, at the ABC news station, got back in his vehicle, and left the scene, where we later arrested him at his residence.”
The attack, captured on surveillance video, occurred two days after the Disney
subsidiary ABC suspended Kimmel after comments he made about the killing of conservative activist Charlie Kirk.
twitter

Dit is natuurlijk waarom ABC Jimmie Kimmel weer heeft geïnstalleerd, voor eigen veiligheid van medewerkers ABC.
pi_218850269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:29 schreef Fok-it het volgende:
Ik blijf het toch fascinerend vinden hoe types als Epic, Ali, Nober en noem ze maar op `The squad' _O_ telkens maar weer met 1 specifiek extreem individu komen en dat omvormen tot de norm. Heel bijzonder allemaal
Ten opzichte van de extreme denkbeelden die het trio de afgelopen jaren op Fok heeft geventileerd is Trump gematigd rechts.
pi_218850299
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:35 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[ x ]

Dit is natuurlijk waarom ABC Jimmie Kimmel weer heeft geïnstalleerd, voor eigen veiligheid van medewerkers ABC.
Ja, want de dader kan zo weer toeslaan..

Ooh, wacht....
pi_218850314
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:34 schreef Wantie het volgende:

Een hoop bladiebla.

Dat heb je inderdaad goed zelf verwoord, wat een post, denk je dat ik op een reactie van een 5 jarige ga reageren? :*
pi_218850339
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat heb je inderdaad goed zelf verwoord, wat een post, denk je dat ik op een reactie van een 5 jarige ga reageren? :*
Uitgaande dat je mij bedoelt: dat heb je dan bij deze gedaan.
pi_218850399
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hij heeft wel gelijk in de zin van dat negatieve aandacht ook aandacht is en we in Nederland heel graag onze volledige aandacht aan de VS schenken.
Oh was DAT wat hij zei in zoveel woorden?
Dat viel me niet zo snel op. Mijn weledelgemeende excuses dus!
pi_218850405
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uitgaande dat je mij bedoelt: dat heb je dan bij deze gedaan.
Maar je hele rant hierboven is dus een reden waarom Kirk doodgeschoten mocht worden of Trump? waanzinnig.
Wanneer komt er een keer een reactie vanuit de anti-Trumpers waar ze zeggen dat het extreem is dat iemand dood moest om zijn mening. In al deze 29 threads nog niet gezien.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:50:48 #184
503714 SebbeSwensje
pi_218850420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:49 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Oh was DAT wat hij zei in zoveel woorden?
Dat viel me niet zo snel op. Mijn weledelgemeende excuses dus!
Wel het enige relevante wat ik er zo tussenuit kon pikken.
Appears.
pi_218850431
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wel het enige relevante wat ik er zo tussenuit kon pikken.
Het is maar wat je ziet of wilt zien, denk ik dan.
pi_218850438
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:49 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar je hele rant hierboven is dus een reden waarom Kirk doodgeschoten mocht worden of Trump?
Wie zegt dat Kirk doodgeschoten mocht worden? Of Trump?

Over hoge emotie gesproken.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:53:07 #187
503714 SebbeSwensje
pi_218850442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:51 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Het is maar wat je ziet of wilt zien, denk ik dan.
FOK! is een prima graadmeter wat dat betreft.
Appears.
pi_218850456
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
FOK! is een prima graadmeter wat dat betreft.
Nou, dan is het maar goed dat jij hier vertoeft, toch?

_O_ *O*
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:59:00 #189
503714 SebbeSwensje
pi_218850501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:55 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Nou, dan is het maar goed dat jij hier vertoeft, toch?

_O_ *O*
Altijd weer een feestje :D maar vertel eens. Wat vind jij er nou allemaal van? Heftig zo dat allemaal in Amerika en met Sjarlie Kurk hè?
Appears.
pi_218850655
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Altijd weer een feestje :D maar vertel eens. Wat vind jij er nou allemaal van? Heftig zo dat allemaal in Amerika en met Sjarlie Kurk hè?
Inderdaad wel heftig, zeker die polarisatie tussen 'links' en 'rechts' (sic), wat dat ook moge wezen. Mensen die elkaar het licht in de ogen niet (meer) gunnen. Maar goed, dat doet het land en dat doen zijn inwoners zichzelf ook aan. Al dan niet gesteund door de (sociale) media die weer een dubieuze rol spelen.
En uiteraard ook vanwege de mensen die nu het land besturen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:08:58 #191
503714 SebbeSwensje
pi_218850709
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:04 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Inderdaad wel heftig, zeker die polarisatie tussen 'links' en 'rechts' (sic), wat dat ook moge wezen. Mensen die elkaar het licht in de ogen niet (meer) gunnen. Maar goed, dat doet het land en dat doen zijn inwoners zichzelf ook aan. Al dan niet gesteund door de (sociale) media die weer een dubieuze rol spelen.
En uiteraard ook vanwege de mensen die nu het land besturen.
Het zijn wat dat betreft rare tijden!
Appears.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:10:18 #192
319979 Fok-it
All is well
pi_218850716
De terechte observatie van Epic over obsessie met Trump door de jaren heen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 21:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
creepy biden is dan misschien nog de enige.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:57 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Ja? wil je niet liever je Opa Biden? die aan kleine kinderen zit.
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:28 schreef epicbeardman het volgende:
Trump gaat sowieso winnen tegen de dementerende aanrander Biden.

Heerlijk!
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 01:35 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Heerlijk hé die media stilte omtrent crackbaby Biden, volgende week gaat Biden pakkie krijgen tijdens debat over dit zaakje.
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:15 schreef epicbeardman het volgende:
Komt omdat ze die seniele pedo van een Joe Biden hebben geïnstalleerd in het Witte Huis, net zoals hij samen met Obama voor *kuch* revoluties zorgde met Arabische lentes destijds.

Landen weten dat Amerika op haar zwakst is! veel oorlog de aankomende 4 jaar.

Zorgt voor onstabiele aandelen markt die klootzak, veel inflatie. Bah Biden, walgelijke man.
quote:
15s.gif Op zondag 14 november 2021 16:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

WTF ENGE CREEP PEDO, en al die Biden fanaten hier wegkijken naar dit soort enge gedrag! Ziek, het maakt alle pro-Biden mensen medeplichtig! Youtube verwijderd zelfs dit soort filmpjes om Biden te beschermen, sicko world. Sicko democraten die dit toelaten. Ware aard komt naar boven van democraten.

Stel je voor dat Trump dit keer op keer deed!

#viesmad
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:48 schreef epicbeardman het volgende:
Nagellak, emo kleren, vast een biden stemmer.
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2024 00:47 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

[x]https://twitter.com/TheBabylonBee/status/1799159079060791717[/x]

De enige die zeven kleuren stront schijt is Biden, ten eerste omdat hij een incontinente seniele gek is en ten tweede omdat hij lijkt te verliezen van een convicted felon.

Het hele team van hem loopt met zakken pampers rond voor als hij weer poepje of plasje heeft laten lopen.
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Bush/Obama/Biden allemaal oorlogsgeile gekken die de oorlogsindustrie aanbleven wakkeren, met Hilldog had je al helemaal gekke dingen meegemaakt. Gelukkig is dat nooit gebeurd. Trump zou eigenlijk afscheid moeten nemen van de GOP, zijn eigen MAGA movement beginnen en alle RINO's irrelevant maken.
pi_218850818
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feed me feed me!!!
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:25:26 #194
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218850824
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Maar Kirk vergelijken met een Duitse mooiboy uit de jaren 30 gaat te ver :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218850857
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:52 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Wie zegt dat Kirk doodgeschoten mocht worden? Of Trump?

Over hoge emotie gesproken.
Nouja iedereen die hier Kirks moordenaar probeert te verdedigen blijft maar hameren over "woorden" die gezegd worden vanuit Trump of wie dan ook. Ik trek daar de conclusie uit, dat iedereen die maar blijft whataboutismen "maar Trump zei dit" "maar epicbeardman zei dat" een soort van goedpraten is om tot geweld of zelfs moorden over te gaan.

Er blijft hier gewezen worden naar de ander, alsof Trump of Kirk de echte aanstichters zijn? Door telkens te benadrukken dat hun 'woorden/meningen' onacceptabel zijn, lijkt het er hier op dat de anti-Drumpfers impliciet suggereren dat Kirk zijn dood verdiende.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:33:12 #196
319979 Fok-it
All is well
pi_218850869
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:30 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Door telkens te benadrukken dat hun 'woorden/meningen' onacceptabel zijn, lijkt het er hier op dat de anti-Drumpfers impliciet suggereren dat Kirk zijn dood verdiende.
Wat een achterlijke redenatie lol.
pi_218850879
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:49 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar je hele rant hierboven is dus een reden waarom Kirk doodgeschoten mocht worden of Trump?
Dat is hoe je het wilt framen?

quote:
waanzinnig.
Inderdaad, maar met jou een gewone dinsdagmiddag.

quote:
Wanneer komt er een keer een reactie vanuit de anti-Trumpers waar ze zeggen dat het extreem is dat iemand dood moest om zijn mening. In al deze 29 threads nog niet gezien.
Niemand is daartoe verplicht hè.

Maar je bent zelf nogal emotioneel merk ik.
Die opmerking van je was dus een zelfreflectie?
pi_218850884
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, echt hè.
pi_218850907
quote:

[..]
Nouja iedereen die hier Kirks moordenaar probeert te verdedigen
Letterlijk niemand hier probeert Tyler te verdedigen.

quote:
blijft maar hameren over "woorden" die gezegd worden vanuit Trump of wie dan ook. Ik trek daar de conclusie uit, dat iedereen die maar blijft whataboutismen "maar Trump zei dit" "maar epicbeardman zei dat" een soort van goedpraten is om tot geweld of zelfs moorden over te gaan.

Er blijft hier gewezen worden naar de ander, alsof Trump of Kirk de echte aanstichters zijn? Door telkens te benadrukken dat hun 'woorden/meningen' onacceptabel zijn, lijkt het er hier op dat de anti-Drumpfers impliciet suggereren dat Kirk zijn dood verdiende.
Je raakt verblind door je emoties lijkt het.

Kritiek hebben over Trump zijn houding tijdens de herdenking wil absoluut niet zeggen dat mensen Trump dood willen of de moord op Charlie gerechtvaardigd vinden.

Dat zijn totaal losstaande zaken.
pi_218851000
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarom? als bijvoorbeeld Timmerfrans vermoord zou worden door een PVV'er. En dan continue wordt geroepen door PVV'ers van, ja had hij maar niet dingen moeten zeggen over de boeren.

Dat is gewoon goedpraten van geweld.
  dinsdag 23 september 2025 @ 13:55:13 #201
319979 Fok-it
All is well
pi_218851006
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:53 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
ja had hij maar niet dingen moeten zeggen over de boeren. .
Maar dit wordt niet gezegd over Kirk. Jij verdraait het naar je eigen interpretatie
pi_218851007
quote:
Nog even los van dat er geen enkele bron voor deze bewering wordt gegeven...

'Het inkomen' zegt natuurlijk helemaal niets over hoe deze verdeeld is. Iets met een klok en een klepel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alloch87 op 23-09-2025 14:21:01 ]
  Forum Admin dinsdag 23 september 2025 @ 13:56:30 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218851016
quote:

[..]
Nouja iedereen die hier Kirks moordenaar probeert te verdedigen blijft maar hameren over "woorden" die gezegd worden vanuit Trump of wie dan ook. Ik trek daar de conclusie uit, dat iedereen die maar blijft whataboutismen "maar Trump zei dit" "maar epicbeardman zei dat" een soort van goedpraten is om tot geweld of zelfs moorden over te gaan.

Daar redeneer je naar toe omdat anders je hele kaartenhuis in elkaar stort.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218851029
quote:

[..]
pi_218851169
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Letterlijk niemand hier probeert Tyler te verdedigen.
[..]
Je raakt verblind door je emoties lijkt het.

Kritiek hebben over Trump zijn houding tijdens de herdenking wil absoluut niet zeggen dat mensen Trump dood willen of de moord op Charlie gerechtvaardigd vinden.

Dat zijn totaal losstaande zaken.
Nu gaat het in eens weer over kritiek over de houding van Trump, terwijl het enige wat hij zegt is dat hij zijn tegenstanders haat, iets wat Kirk niet deed.

Als jij in je oor wordt geschoten (inb4 was een republikein > BNW) en daarna ook nog terwijl je een potje golf speelt beschoten wordt. Daarna Kirk vermoord wordt. Kan ik mij voorstellen dat je wat haat ontwikkelt.

En waarom zou ik emoties hebben? (wie maakt er 3 wall of tekst posts binnen 5minuten)
Kirk's moord heeft hem tot martelaar verheven, de volgende verkiezingen zal de laffe moord natuurlijk worden uitgemolken. De democraten gooien hen eigen glazen in door zich te lieren en stelselmatige brainwashing toe te passen op hen onstabiele achterban, ze creëren psychos zoals Tyler die labiel genoeg zijn om over te gaan tot moord.

Wellicht moeten de instanties in Nederland ook maar eens overwegen om Trump Derangement Syndrome een officiële psychotische aandoening te noemen.

Maar Trump buuhuu. :')
  Forum Admin dinsdag 23 september 2025 @ 14:18:00 #206
pi_218851197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nu gaat het in eens weer over kritiek over de houding van Trump, terwijl het enige wat hij zegt is dat hij zijn tegenstanders haat, iets wat Kirk niet deed.

Als jij in je oor wordt geschoten (inb4 was een republikein > BNW) en daarna ook nog terwijl je een potje golf speelt beschoten wordt. Daarna Kirk vermoord wordt. Kan ik mij voorstellen dat je wat haat ontwikkelt.

En waarom zou ik emoties hebben? (wie maakt er 3 wall of tekst posts binnen 5minuten)
Kirk's moord heeft hem tot martelaar verheven, de volgende verkiezingen zal de laffe moord natuurlijk worden uitgemolken. De democraten gooien hen eigen glazen in door zich te lieren en stelselmatige brainwashing toe te passen op hen onstabiele achterban, ze creëren psychos zoals Tyler die labiel genoeg zijn om over te gaan tot moord.

Wellicht moeten de instanties in Nederland ook maar eens overwegen om Trump Derangement Syndrome een officiële psychotische aandoening te noemen.

Een hoop geschreeuw en als afsluiter ja maar de libs en tds

_O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218851201
quote:
Het is één en al geframe, maar Trump blijft Trump, en iedereen weet hoe hij communiceert.
Als dit je argument is... :')

Dit blijft toch wel het ultieme zwaktebod.
pi_218851202
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dit wordt niet gezegd over Kirk. Jij verdraait het naar je eigen interpretatie
Dat komt misschien omdat je net in het topic komt kijken, er zijn genoeg posts verwijderd hier. Ik meen mij ook te herinneren dat er gehuild werd over free speech en dat mensen of democraten werden ontslagen omdat ze de dood van Kirk vierden.

De moordenaar zelf had zelfs geappt naar zijn furry lover dat hij Kirk zijn "hatespeech" niet meer kon toelaten en daarom over was gegaan.

De democraten waren zo irrelevant dat al hen teksten geen impact hebben op republikeinen, de MAGA's lachen om hen rare mensen en uitspraken.
  Forum Admin dinsdag 23 september 2025 @ 14:20:23 #209
pi_218851216
Ik kijk elke avond onder mijn bed on te checken of er geen democraten zitten.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:22:07 #210
319979 Fok-it
All is well
pi_218851223
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:18 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat komt misschien omdat je net in het topic komt kijken
Vanaf het begin las ik mee.

In de eerste paar comments van deel 1 waren er een paar debielen die meteen verwijderd zijn.

En je kan gewoon zeggen dat bepaalde denkbeelden en uitspraken van Kirk kunnen aanzetten tot. Daar zeg je niks verkeerds mee. Dan kun je alsnog afschuw hebben voor het feit dat hij vermoord is.

Daarmee zeg je ook niet dat hij het niet mocht zeggen, alleen dat je het er niet mee eens bent.

Net als dat Trump mag zeggen dat hij zijn tegenstanders haat. Het maakt hem een totaal niet naar verbinding zoekende, dictatoriale totaaldebiel maar hij mag het wel zeggen
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:23:46 #211
503714 SebbeSwensje
pi_218851230
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kijk elke avond onder mijn bed on te checken of er geen democraten zitten.
Ik kan tegelijkertijd met je meekijken dus ben op tijd verdwenen.
Appears.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:45:28 #212
287741 matspontius
pi_218851371
Lekker niveautje weer hier ^O^
"Hoka Hey!"
pi_218851447
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:53 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom? als bijvoorbeeld Timmerfrans vermoord zou worden door een PVV'er. En dan continue wordt geroepen door PVV'ers van, ja had hij maar niet dingen moeten zeggen over de boeren.

Dat is gewoon goedpraten van geweld.
Stel dat hij vermoord zou worden, ga je hem dan weer Timmermans noemen en alleen maar goeie dingen over hem zeggen?
pi_218851449
Ik denk dat het mogelijk is dat huidige verdachte een opdracht kreeg om naar het dak te gaan, een opdracht op de cia manier middels mindcontrol, zodat ze een zondebok hebben. Dat schot vereist een professional en dat wapen is nergens te bekennen op de beelden opweg naar het dak.

Ze hebben 33 uur gezocht, dat nr heeft het vrijmetselaars stempel of approval.
  dinsdag 23 september 2025 @ 14:54:50 #215
319979 Fok-it
All is well
pi_218851450
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:45 schreef matspontius het volgende:
Lekker niveautje weer hier ^O^
Nou he, doe maar niet zo inhoudelijk voor intellectuele matsje
pi_218851492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:18 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat komt misschien omdat je net in het topic komt kijken, er zijn genoeg posts verwijderd hier. Ik meen mij ook te herinneren dat er gehuild werd over free speech en dat mensen of democraten werden ontslagen omdat ze de dood van Kirk vierden.

De moordenaar zelf had zelfs geappt naar zijn furry lover dat hij Kirk zijn "hatespeech" niet meer kon toelaten en daarom over was gegaan.

De democraten waren zo irrelevant dat al hen teksten geen impact hebben op republikeinen, de MAGA's lachen om hen rare mensen en uitspraken.
Ja, dat was best wel lachen; dat Maga jacht ging maken op elke onwelgevallige mening over de moord op Charlie en diens levens kapot wilden maken.

En ondertussen zogenaamd groot voorstander zijn van de vrijheid van meningsuiting.
pi_218851739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
En daar mag kennelijk geen kritiek op zijn...

quote:
Nee, dat kan ik mij niet voorstellen.

Maar ik ben ook niet iemand die een hele groep verantwoordelijk houdt voor de daad van 1 persoon.

Jij kennelijk wel: inb4 was een republikein > BNW

quote:
En waarom zou ik emoties hebben?
Die heeft ieder mens.

quote:
(wie maakt er 3 wall of tekst posts binnen 5minuten)
Ik kan snel typen.

quote:
Kirk's moord heeft hem tot martelaar verheven, de volgende verkiezingen zal de laffe moord natuurlijk worden uitgemolken.
Klopt, dat zagen we meteen na de moord.

Het wordt volledig uitgemolken voor eigen gewin.

quote:
De democraten gooien hen eigen glazen in door zich te lieren en stelselmatige brainwashing toe te passen op hen onstabiele achterban, ze creëren psychos zoals Tyler die labiel genoeg zijn om over te gaan tot moord.

Weer allemaal bladiebla...
pi_218851848
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar invloed kunnen hebben op is wat anders dan de doodstraf eisen.
De strafeis ligt bij het openbaar ministerie, niet bij een nabestaande.
Ik had gehoopt dat jij best begrepen had dat niemand bedoelde te zeggen dat zijn weduwe dat kan opleggen aan het OM. Context...
pi_218851853
quote:

[..]
[ x ]

Ik hoorde recent dat dat mens getrouwd is met haar broer om een verblijfsvergunning te krijgen. Zou mij niet verbazen als ze daar problemen mee gaat krijgen als dat verhaal klopt.
pi_218851929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoorde recent dat dat mens getrouwd is met haar broer om een verblijfsvergunning te krijgen. Zou mij niet verbazen als ze daar problemen mee gaat krijgen als dat verhaal klopt.
Dat is wel de meme die rondgaat.
pi_218852689
Minder tylenol slikken mensen, komt goed.
pi_218853014
quote:

[..]
Ik zet dan ook even het aluhoedje op, want Elon heeft de INSERT INTO query gevonden dus?
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:27:55 #223
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218853056
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Ik zet dan ook even het aluhoedje op, want Elon heeft de INSERT INTO query gevonden dus?
twitter heeft voor de tweets een nosql db
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218853090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vanaf het begin las ik mee.

In de eerste paar comments van deel 1 waren er een paar debielen die meteen verwijderd zijn.

En je kan gewoon zeggen dat bepaalde denkbeelden en uitspraken van Kirk kunnen aanzetten tot. Daar zeg je niks verkeerds mee. Dan kun je alsnog afschuw hebben voor het feit dat hij vermoord is.

Daarmee zeg je ook niet dat hij het niet mocht zeggen, alleen dat je het er niet mee eens bent.

Net als dat Trump mag zeggen dat hij zijn tegenstanders haat. Het maakt hem een totaal niet naar verbinding zoekende, dictatoriale totaaldebiel maar hij mag het wel zeggen
Alleen dit is niet waar. Je kunt het dus zeggen, maar het is een leugen. Wat aanzet tot haat is de hele tijd mensen voor fascist of nazi uitmaken waarmee je een gevoel van dreiging opwekt bij anderen ten aanzien van mensen.

Wat Kirk deed was bijvoorbeeld het standpunt innemen dat abortus slecht is of mensen niet van geslacht kunnen veranderen, daar kun je het niet mee eens zijn, maar het is geen haat en in het laatste geval zelfs feitelijk.
pi_218853183
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alleen dit is niet waar. Je kunt het dus zeggen, maar het is een leugen. Wat aanzet tot haat is de hele tijd mensen voor fascist of nazi uitmaken waarmee je een gevoel van dreiging opwekt bij anderen ten aanzien van mensen.

Wat Kirk deed was bijvoorbeeld het standpunt innemen dat abortus slecht is of mensen niet van geslacht kunnen veranderen, daar kun je het niet mee eens zijn, maar het is geen haat en in het laatste geval zelfs feitelijk.
Dat laatste is natuurlijk geen eerlijke representatie van waar Kirk bekend mee is geworden. Zijn hele verdienmodel was gebaseerd op polarisatie. Met goedkope drogredenen en slimme edits kon hij de schijn geven jonge progressievelingen verbaal schaakmat te zetten zodat conservatievelingen konden zeggen; 'haha kijk eens hoe dom zij zijn en hoe slim wij zijn!' Dat is het uitbuiten van een tweedeling in de samenleving en daarmee direct en indirect aanzetten tot haat bij mensen die daar gevoelig voor zijn.
pi_218853201
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:45 schreef Intint het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk geen eerlijke representatie van waar Kirk bekend mee is geworden. Zijn hele verdienmodel was gebaseerd op polarisatie. Met goedkope drogredenen en slimme edits kon hij de schijn geven jonge progressievelingen verbaal schaakmat te zetten zodat conservatievelingen konden zeggen; 'haha kijk eens hoe dom zij zijn en hoe slim wij zijn!' Dat is het uitbuiten van een tweedeling in de samenleving en daarmee direct en indirect aanzetten tot haat bij mensen die daar gevoelig voor zijn.
Deze dood laat trouwens wel goed zien wie er nogal gevoelig zijn voor complottheorietjes.
pi_218853206
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Deze dood laat trouwens wel goed zien wie er nogal gevoelig zijn voor complottheorietjes.
Vertel. En wat heeft dat met mijn post te maken voor de rest?
pi_218853232
Een laffe moord, die omschrijving komen we nogaleens tegen bij de berichtgeving rond Charlie Kirk.

Een vreemde uitdrukking. Alsof iets betitelen als moord niet een voldoende diskwalificerende omschrijving is.
Bij gebruik van kwalificaties als ‘bruut’, ‘wreed’ en dergelijke kan ik me nog iets voorstellen: je vermoordt dan iemand bijvoorbeeld door het zo langzaam en pijnlijk mogelijk te doen, je martelt iemand tot de dood, bijvoorbeeld. Dan zou de kwalificatie: sadistische moord, accuraat zijn.

Maar een laffe moord?
Wat is het nut van een dergelijke kwalificatie? Maakt dat de moord extra erg? Zijn er gradaties in moord, waardoor de ene moord erger is dan de andere, anders dan in het geval van de sadistische moordenaar?
En kan er dan ook iets bestaan als een dappere moord?

Ik vind het maar raar, iets betitelen als ‘laffe’ moord. Ik zou haast gaan denken dat het een retorisch dingetje is om de gemoederen nog iets meer op te zwepen. Om de dader nog iets meer te diskwalificeren.
Alsof het niet voldoende is om te stellen dat Tyler Robinson een moordenaar is die vond dat hij zowel de rol van rechter als van executeur op zich mocht nemen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218853248

Pop star Pink deletes Instagram comment mocking Charlie Kirk's funeral
pi_218853266
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:53 schreef OllieA het volgende:
Een laffe moord, die omschrijving komen we nogaleens tegen bij de berichtgeving rond Charlie Kirk.

Een vreemde uitdrukking. Alsof iets betitelen als moord niet een voldoende diskwalificerende omschrijving is.
Bij gebruik van kwalificaties als ‘bruut’, ‘wreed’ en dergelijke kan ik me nog iets voorstellen: je vermoordt dan iemand bijvoorbeeld door het zo langzaam en pijnlijk mogelijk te doen, je martelt iemand tot de dood, bijvoorbeeld. Dan zou de kwalificatie: sadistische moord, accuraat zijn.

Maar een laffe moord?
Wat is het nut van een dergelijke kwalificatie? Maakt dat de moord extra erg? Zijn er gradaties in moord, waardoor de ene moord erger is dan de andere, anders dan in het geval van de sadistische moordenaar?

Ik vind het maar raar, iets betitelen als ‘laffe’ moord. Ik zou haast gaan denken dat het een retorisch dingetje is om de gemoederen nog iets meer op te zwepen. Om de dader nog iets meer te diskwalificeren.
Alsof het niet voldoende is om te stellen dat Tyler Robinson een moordenaar is die vond dat hij zowel de rol van rechter als van executeur op zich mocht nemen.
Het is een laffe moord, omdat deze heimelijk is gepleegd, vanaf een grote afstand. De confrontatie met Charlie is daarmee vermeden, wat het een laffe daad maakt.
pi_218853288
quote:

Maar een laffe moord?

En dan kun je je ook afvragen wat een niet-laffe moord is, want dat zou dan ook moeten bestaan als er zoiets bestaat als een laffe moord.
pi_218853471
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een laffe moord, omdat deze heimelijk is gepleegd, vanaf een grote afstand. De confrontatie met Charlie is daarmee vermeden, wat het een laffe daad maakt.
Dus als hij, als een soort Hulk het podium was opgestormd en Kirk met zijn blote handen had doodgeslagen, was het geen laffe moord? Toch wel dapper ergens? Ik zie het niet.

Dan zou je ook kunnen zeggen dat Robinson wel lef had, omdat de kans dat hij vroeger of later gepakt zou worden toch wel zeer groot was.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218853483
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus elke moord met een geweer is eigenlijk laf?
pi_218853509
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 19:01 schreef Intint het volgende:

[..]
En dan kun je je ook afvragen wat een niet-laffe moord is, want dat zou dan ook moeten bestaan als er zoiets bestaat als een laffe moord.
Als je gezin ernstig bedreigd wordt of mishandeld, je zoekt de dader op en slaat hem dood dan vind ik dat zeker een niet-laffe moord. Als iemands mening je gewoon niet aan staat en je schiet hem nietsvermoedend van een afstandje neer dan vind ik dat een uiterst laffe moord.
pi_218853869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 19:28 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus elke moord met een geweer is eigenlijk laf?
Iedereen heeft daar zijn eigen mening over.
Met een geweer schieten hoeft natuurlijk niet heimelijk te gebeuren.
pi_218853886
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2025 19:26 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dus als hij, als een soort Hulk het podium was opgestormd en Kirk met zijn blote handen had doodgeslagen, was het geen laffe moord? Toch wel dapper ergens? Ik zie het niet.

Dan zou je ook kunnen zeggen dat Robinson wel lef had, omdat de kans dat hij vroeger of later gepakt zou worden toch wel zeer groot was.
Een dappere moord is dat sowieso niet.

Een brute moord wellicht?
pi_218854113
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:56 schreef epicbeardman het volgende:

Zo rollen de radical left lunatics.

twitter

https://x.com/RoarShar6064/status/1969062611611164926
pi_218854372
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:56 schreef epicbeardman het volgende:

Het benoemen dat een Stephen Miller nogal ophitsende/haatdragende speech had, en dat die van trump meer op een rally leek dan op een eerbetoon, dat wordt door deze dames als 'ziek' en 'demonisch' gezien.

ok, facts hurt their feelings, dus, stelletje wereldvreemde snowflakes dat het zijn :')

edit: Het hele punt over pink, is dat ze 'iets' op de socials zou hebben gezegd, daar leveren ze geen bewijs voor. 'allegedly' en het is sowieso al weg. Nou wat een wereldnieuws, godver _O- Ze willen wel heel graag hun extreem lange tenen uitrollen

[ Bericht 6% gewijzigd door Gehenna op 23-09-2025 21:04:34 ]
pi_218854392
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 20:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Zo rollen de radical left lunatics.

[ x ]
https://x.com/RoarShar6064/status/1969062611611164926
Tja en de radical right lunatics moesten lachen om de kanker diagnose van Biden. Je punt is dat radicalen radicaal zijn neem ik aan?
pi_218854394
Vrijheid van meningsuiting, niets mis mee. Dacht dat Trump en zijn achterban daar zo'n fan van waren.
pi_218854613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 20:56 schreef Sanvi het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, niets mis mee. Dacht dat Trump en zijn achterban daar zo'n fan van waren.
Maga is gewoon BNW in het kwadraat.
pi_218854658
quote:

Maar een laffe moord?

Mand
pi_218854911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 20:56 schreef Intint het volgende:

[..]
Tja en de radical right lunatics moesten lachen om de kanker diagnose van Biden. Je punt is dat radicalen radicaal zijn neem ik aan?
Lachen of dansen op iemands graf die doodgeschoten is terwijl je een beroemde artiest bent is exact hetzelfde inderdaad.
pi_218854944
Jezebel nog meer extreemlinkse gekken.

quote:
“Why do this vile thing to a young couple?”

@megynkelly reveals that Erika Kirk was shaken by Jezebel's article about placing a curse on Charlie Kirk.
twitter

https://x.com/MegynKellyShow/status/1970579672883752997
pi_218855065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 22:33 schreef Nober het volgende:
Jezebel nog meer extreemlinkse gekken.
[..]
[ x ]
https://x.com/MegynKellyShow/status/1970579672883752997
Ok dit is het verhaal:
quote:
Jezebel has pulled down a story from its website with the headline, “We Paid Some Etsy Witches to Curse Charlie Kirk.” The publication said it did so “on the recommendation of our lawyers” after Kirk, a prominent MAGA influencer, was shot and killed Sept. 10 while speaking at an event at a Utah university.
Tja, Een stom/grappig bedoeld stukje, 2 dagen voor z'n aanslag. En die wordt dan ingetrokken, want ja timing en smaak.

Maar je moet wel echt zwakzinnig zijn om te geloven in vloeken van 'etsy heksen' :')

Megyn Kelly praat er dus 1 uur en 43 minuten over in haar podcast _O- :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')