abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218839407
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
12 september:
quote:
22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk

De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.

Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.

De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.

De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.

De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.

Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.

De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.

Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.

Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.

Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218839409
Ach Erika.
#superniger2020
pi_218839410
Wel moedig hier zo te staan.
pi_218839419
Ik vind dat altijd wel knap. Dat je zo een speech kunt geven. Als weduwe op zo'n grote uitvaart.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218839420
Indrukwekkende sfeer, mooie speech van Vance. Nu is het wachten tot Trump aan het woord komt.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_218839424
Trump, man van pure liefde en familie.
pi_218839433
" Charlie didn't suffer" dat hoop ik dan maar... op de beelden zag het er heel anders uit.
pi_218839435
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 23:58 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat altijd wel knap. Dat je zo een speech kunt geven. Als weduwe op zo'n grote uitvaart.
Beetje Amerikaan krijgt daar training voor op school, zouden ze hier ook moeten doen.

Die Erica moet alleen niet tig keer naar de hemel kijken elke zin, das zo nep.
pi_218839437
Lijkt wel een tik, of ze is blind.
pi_218839438
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 23:59 schreef Sanvi het volgende:
Trump, man van pure liefde en familie.
Zou E. Jean Carroll er ook zo over denken?
pi_218839466
twitter
#superniger2020
pi_218839467
Volgens mij kijken we naar de eerste vrouwelijke president van de VS.
pi_218839470
Huilen in de VS is tegenwoordig al een tissue op je ogen drukken. Waar zijn de tranen?
pi_218839471
Mooie speech, maar wel wat te veel religieus gepraat.
pi_218839478
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Domrechts wil geen vrouwelijke president.
pi_218839486
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Mooie speech, maar wel wat te veel religieus gepraat.
Ff tegenover een miljoen publiek zeggen, elf dagen na de moord op je man, dat je het snapt en de dader vergeeft.
pi_218839487
Duurt te lang.
pi_218839490
Nu snel Trump, anders kap ik er mee en ga ik een fapje leggen.
pi_218839493
Trump nu.
#superniger2020
pi_218839494
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:23 schreef Sanvi het volgende:
Duurt te lang.
Nee hoor, ze herorganiseren nu de complete politiek in de VS.

Ben benieuwd naar de tegenreactie van de Democraten. Rechts heeft zijn Koninklijke familie en gevolg.
pi_218839498
Ik verwacht een uitermate verbindende speech van deze koning-GOD. Liefde, familie en vergevingsgezindheid.
pi_218839500
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:28 schreef Sanvi het volgende:
Ik verwacht een uitermate verbindende speech van deze koning-GOD. Liefde, familie en vergevingsgezindheid.
Ja, genoeg troonopvolgers op rechts. Benieuwd naar de reactie van links.
pi_218839517
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee hoor, ze herorganiseren nu de complete politiek in de VS.

Ben benieuwd naar de tegenreactie van de Democraten. Rechts heeft zijn Koninklijke familie en gevolg.
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, genoeg troonopvolgers op rechts. Benieuwd naar de reactie van links.
Waarom zou er een reactie moeten komen?

Die vele troonopvolgers kan nog wel eens een probleem worden trouwens. De huidige koning staat iedereen achter omdat ze anders neergesabeld worden, geen garantie dat de opvolging zonder slag of stoot gaat.
pi_218839546
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 00:36 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
[..]
Waarom zou er een reactie moeten komen?

Die vele troonopvolgers kan nog wel eens een probleem worden trouwens. De huidige koning staat iedereen achter omdat ze anders neergesabeld worden, geen garantie dat de opvolging zonder slag of stoot gaat.
Een reactie als in een georganiseerde groep op links. Alleen niemand is daar perfect genoeg omdat het allemaal mensen zijn.

Er is geen gezamenlijke missie meer op links. Democraten durven niemand meer naar voren te duwen omdat iedereen mens is. En hun visie is na jaren in hun gezicht ontploft. Op links mag niemand fouten maken of gemaakt hebben. Dus is er niemand.
pi_218839591
Echte Gentleman is Trump en die vrouw is best ok....
pi_218839677
Prachtige dienst. Kippenvel. Amerika is waarlijk nog het enige land in het Westen met potentie de verworven rijkdom en vrijheden van de afgelopen eeuw te kunnen behouden, beschermen en vermenigvuldigen. Ondanks alles wat er daar mis gaat zijn ze het enige land nog wat redding kan brengen voor het vervallen Westen, de enige hoop.
pi_218839689
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat was niet waar Kirk voor stond. Vrouwen moeten zich juist onderdanig opstellen en kindertjes opvoeden.
pi_218839845
Wat een aanstellerig gedweep in dit topic :r
Robert Moog died for our synths
  maandag 22 september 2025 @ 07:44:51 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218840073
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 00:11 schreef superniger het volgende:
[ x ]
Geen geweld :').
Zij heeft de ontwikkelingen in Haag gemist :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218840088
Ik vind sommige foto's heel mooi. Deze ook. Heeft niks met mijn politieke voorkeuren te maken.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 22 september 2025 @ 08:04:01 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840144
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 01:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Echte Gentleman is Trump en die vrouw is best ok....
Heeft hij haar al bij de pussy gegrabd?
Huilen dan.
pi_218840184
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 03:59 schreef Eagles89 het volgende:
Prachtige dienst. Kippenvel. Amerika is waarlijk nog het enige land in het Westen met potentie de verworven rijkdom en vrijheden van de afgelopen eeuw te kunnen behouden, beschermen en vermenigvuldigen. Ondanks alles wat er daar mis gaat zijn ze het enige land nog wat redding kan brengen voor het vervallen Westen, de enige hoop.
Niet helemaal mee eens, er zijn ook in Centraal en Oost-Europa nog genoeg landen die hun cultuur beschermen.
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2025 07:44 schreef Falco het volgende:

[..]
Geen geweld :').
Zij heeft de ontwikkelingen in Haag gemist :')
Ah, en wat hebben een groep Nederlandse voetbalhooligans die overgaan tot rellen en vandalisme te maken met een eerbetoon voor Charlie Kirk?
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heeft hij haar al bij de pussy gegrabd?
Tragisch dat je zelfs zulke momenten moet aangrijpen voor zulke rare opmerkingen. Dat zegt veel over hoe diep de haat zit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 22 september 2025 @ 08:10:11 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840189
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat hebben de Nederlandse voetbalhooligans die overgaan tot rellen en vandalisme te maken met een eerbetoon voor Charlie Kirk?
[..]
Tragisch dat je zelfs zulke momenten moet aangrijpen voor zulke rare opmerkingen. Dat zegt veel over hoe diep de haat zit.
Is niet mijn opmerking hè :') .
Huilen dan.
pi_218840216
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 03:59 schreef Eagles89 het volgende:
Prachtige dienst. Kippenvel. Amerika is waarlijk nog het enige land in het Westen met potentie de verworven rijkdom en vrijheden van de afgelopen eeuw te kunnen behouden, beschermen en vermenigvuldigen.
:D

Rijkdom voor de miniscule groep aller aller aller rijksten ja _O-

En welke vrijheden? Zowel binnen links als rechts zijn de schreeuwlelijkerds en/of machtshebbers daar elke onwelgevallige mening aan het cancellen en/of verbieden.
Krekker is de bom!
pi_218840218
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is niet mijn opmerking hè :') .
Afgaande op jouw post wel. Net zoals je het blijkbaar nodig vond om deze post:
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 06:57 schreef Gehenna het volgende:
Wat een aanstellerig gedweep in dit topic :r
Een duimpje te geven, wat naast jou ook wordt gedaan door drie andere geestverwanten.

Jammer dat de antipathie voor de politieke tegenstander zo diep zit dat er zelfs over een eerbetoon voor een doodgeschoten influencer zulke respectloze opmerkingen moeten worden gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 22 september 2025 @ 08:18:21 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840239
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Een duimpje te geven, wat naast jou ook wordt gedaan door drie andere geestverwanten.

Jammer dat de antipathie voor de politieke tegenstander zo diep zit dat er zelfs over een eerbetoon voor een doodgeschoten influencer zulke respectloze opmerkingen moeten worden gemaakt.
Het is wat meid.
Huilen dan.
pi_218840248
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Beetje Amerikaan krijgt daar training voor op school, zouden ze hier ook moeten doen.

Die Erica moet alleen niet tig keer naar de hemel kijken elke zin, das zo nep.
Ze moet even wat acteerlessen nemen, die opkomst was zo nep met die dramatische muziek
pi_218840254
Ik heb niet gekeken. Kan iemand een samenvatting in twee zinnen geven?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218840274
Ik zie dat de 'je moet alles kunnen zeggen'-brigade weer heel druk is met vinden dat je sommige dingen echt niet kunt zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218840280
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 08:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Helemaal eens. De vrouw van Charlie riep op voor vergeving en liefde. Daarna kwam iemand die zich uitsprak voor haat.
pi_218840282
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 08:19 schreef recursief het volgende:
Jezus redt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2025 @ 08:21:54 #42
842 Zorro
Z
pi_218840283
Ik proef behoorlijk wat angst in de reacties van de Kirk-tegenstanders groep.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218840289
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 08:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jezus redt.
Die van Robert Long of die van Slayer?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218840291
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2025 08:21 schreef Zorro het volgende:
Ik proef behoorlijk wat angst in de reacties van de Kirk-tegenstanders groep.
Lijkt me terecht. De president heeft zich weer uitgesproken dat hij niet het beste voor heeft voor groot deel van het volk.
  maandag 22 september 2025 @ 08:24:50 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218840299
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 07:52 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind sommige foto's heel mooi. Deze ook. Heeft niks met mijn politieke voorkeuren te maken.

[ afbeelding ]
Wat een kitsch. Maar goed voor de bankrekeningen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 22 september 2025 @ 08:26:15 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840306
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 08:19 schreef recursief het volgende:
Volledig over the top Amerikaans evenement in het kader van het martelaarschap van Kirk vol goedkope politieke en religieuze retoriek.
Huilen dan.
  maandag 22 september 2025 @ 08:27:17 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218840313
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 08:20 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zie dat de 'je moet alles kunnen zeggen'-brigade weer heel druk is met vinden dat je sommige dingen echt niet kunt zeggen.

Ik zou deze reactie een duimpje willen geven maar dat durf ik niet meer :@.
Huilen dan.
pi_218840320
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 04:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat was niet waar Kirk voor stond. Vrouwen moeten zich juist onderdanig opstellen en kindertjes opvoeden.
Tot dat blijkt dat ze getrouwd was met de nieuwe Messias en ze vrijgesteld is van alle huwelijkse verplichtingen door de moord op haar man.
pi_218840321
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 08:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jezus redt.
Ah de evangelicals. Dat verbaast me niks.
pi_218840323
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2025 08:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volledig over the top Amerikaans evenement in het kader van het martelaarschap van Kirk vol goedkope politieke en religieuze retoriek.
Ook niet verrassend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')