abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218828404
twitter

twitter

Morgen is het zover, dan staat de demonstratie van Els_Rechts op het program te Den Haag. Jullie kennen Els wellicht wel in de hoedanigheid van groupie van Geert Wilders en een mentaal ietwat instabiel meisje die op X vaak nogal hoog in haar emotie zit

Het is een demonstratie voor Nederland en eigenlijk tegen alles wat niet Nederlands is (vrij in te vullen)

twitter

Het programma

Naast de standaard demonstratiewappies hebben ook al diverse hooligangroeperingen toegezegd te komen, spektakel gegarandeerd dus :)

Volg het hier.
pi_218828407
quote:
Ook wel handig om te melden dat AFA niet hetzelfde is als Antifa.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218828410
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:14 schreef TheVulture het volgende: Els probeert het toch nog maar een keer in de schoenen van Antifa te schuiven lees ik net :')
Favoriete frame van rechts he. We hebben ook al bijna 50 jaar geen linkse regering gehad, toch is elk probleem in dit land de schuld van links. Hier zullen ook wel weer een hoop mensen met open ogen in trappen.
pi_218828423
quote:
Dat is geen antifa, en antifa heeft ook geen 'groepen'. Die website die ze erbij haalde was ook nep, want antifa heeft geen website.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218828425
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:33 schreef Shotty het volgende:

[..]
Favoriete frame van rechts he. We hebben ook al bijna 50 jaar geen linkse regering gehad, toch is elk probleem in dit land de schuld van links. Hier zullen ook wel weer een hoop mensen met open ogen in trappen.
En niemand kan ze aanwijzen natuurlijk. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat is geen antifa, en antifa heeft ook geen 'groepen'. Die website die ze erbij haalde was ook nep, want antifa heeft geen website.
Zo naef, zo gullible. Die mensen krijgen de hele dag zooi in hun social media feed en slikken alles zo makkelijk. Te treurig voor woorden. En ze slopen Nederland op deze manier. We hadden het prima, maar nee, alles moest stuk onder de VVD in verschillende samenstellingen, aangemoedigd door extreme partijen als PVV, FVD en straks ook JA 'wij gaan de overheid redden' 21 hossen we de VS achterna :{
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218828438
Iemand op X dacht dat Halsema verantwoordelijk was voor het regelen van de politie inzet :')
pi_218828448
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
[..]
Zo naef, zo gullible. Die mensen krijgen de hele dag zooi in hun social media feed en slikken alles zo makkelijk. Te treurig voor woorden. En ze slopen Nederland op deze manier. We hadden het prima, maar nee, alles moest stuk onder de VVD in verschillende samenstellingen, aangemoedigd door extreme partijen als PVV, FVD en straks ook JA 'wij gaan de overheid redden' 21 hossen we de VS achterna :{
en maar boos zijn dat de zorg zo duur is geworden, dat hun kinderen geen huis kunnen vinden, of dat ze nog maar een jaar WW kunnen krijgen bijvoorbeeld. Terwijl het gros dit beleid zelf al 25 jaar faciliteert door rechts te stemmen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218828449
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hij zegt inderdaad niet dat mensen moeten gaan rellen, maar doet er wel alles aan om de emoties hoog te houden waardoor mensen makkelijker D66 in de fik willen zetten.
En linksom horen we al meer dan een jaar over de afbraak van de rechtstaat, de massademonstraties die komen zodra het PVV kabinet er zit. #nietmijnpremier. Ondertussen is het kabinet al 2x gevallen en nog geen massadeportaties gezien. Beide flanken drijven al sinds de laatste verkiezingen de emoties hoog op en niet alleen in de politiek.

Maar goed, niets voor niets dat de koning, namens het kabinet, heeft gezegd dat men in de politiek ook maar wat minder moeten polariseren want het is inderdaad wachten tot de eerste randdebiel iets ergers doet dan rellen. Desondanks denk ik dat de hooligans zonder Wilders of de verkiezingen ook waren gaan rellen.
pi_218828467
De grote vraag van vandaag is natuurlijk wie de neuk Els nu weer is, tot voor vandaag had ik nog nooit van dat viswijf gehoord
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 21 september 2025 @ 00:15:41 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218828517
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:54 schreef TLC het volgende:
De grote vraag van vandaag is natuurlijk wie de neuk Els nu weer is, tot voor vandaag had ik nog nooit van dat viswijf gehoord
Ik ben nog steeds niet genteresseerd in Els.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 21 september 2025 @ 01:54:42 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218828630
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
[..]
Ook een hoeveelheid aan Hitlergroeten gezien. Daarnaast zie ik mensen zeggen dat die hooligans het verstierd hebben en alleen om het rellen kwamen. Dat terwijl extreemrechts en hooligans bijzonder goed samengaat en je zag ze ook op die bewonersavonden met AZC's als thema. Ook bekend van de hit: 'Dr moet een pie-mel in', het strijdlied voor een goed beargumenteerde discussie.

'Wij willen gehoord worden' - Ja, gast, met jou 18 miljoen andere mensen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 21 september 2025 @ 01:57:58 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218828642
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:47 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
En linksom horen we al meer dan een jaar over de afbraak van de rechtstaat, de massademonstraties die komen zodra het PVV kabinet er zit. #nietmijnpremier. Ondertussen is het kabinet al 2x gevallen en nog geen massadeportaties gezien.
Dat komt omdat het plan is om het op de Amerika-manier te doen. Een enkele man die alles even gaat beslissen, zich overal mee gaat bemoeien en alle controlerende machten opzij zet. Hij was nog niet eens MP en begon meteen te eisen dat er een crisis zou worden uitgeroepen zodat rechtstaat vanaf dag 1 opzij gezet zou worden.

Een man die kan doen wat hij wil, zolang hij maar 'de straten schoonveegt', hoe maakt niet uit. Zo rollen we niet in Nederland.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218828873
Het is inmiddels uit het collectieve geheugen gewist, maar er was een tijd dat Geert Wilders opperde dat de politie met scherp moest kunnen schieten op jongeren van Marokkaanse komaf.

Niet zo vreemd natuurlijk dat een soortgelijke reactie uitblijft wanneer de eigen achterban verantwoordelijk is voor de “onlusten”. Het wordt er echter niet minder wrang op.

quote:
Schieten met scherp

Door Geert Wilders

29 mei 2007

Mijn vorige column, waarin ik pleitte voor het herstel van de Nederlandse cultuur, was velen van u uit het hart gegrepen. Opkomen voor onze culturele normen en waarden betekent ook deze beschermen tegen lieden die deze willen beschadigen.

Vorige week dinsdag was er bij de ‘vriendschappelijke’ jeugdinterland Nederland-Marokko in Tilburg weer een fraai staaltje multiculturele minachting te bewonderen. Na afloop van de wedstrijd bestormden honderden jonge Marokkanen het veld, belaagden stewards, sloopten het stadion en vervolgden hun roof- en vernielingstocht elders in de stad. Zie ook de artikelen op depers.nl en nieuws.nl.

Aan het begin van de avond al lieten deze ‘kansenjongeren’ hun afkeer zien van alles wat Nederlands is, middels een oorverdovend fluitconcert tijdens het Nederlandse volkslied. Ook het constant uitjouwen van Oranje-speler Ismal Aisati, een jongen van Marokkaanse afkomst die wl voor Nederland koos, was ronduit treurig.

Dit alles was echter geen aanleiding voor de organisatie het oefenduel voortijdig af te gelasten. Dat het vervolgens compleet uit de hand liep had een kind nog kunnen zien aankomen, maar PvdA-burgemeester Vreeman bleef verbijsterd achter tussen de kapotgeslagen stoeltjes en gewonde stewards. Achteraf zei hij tijdens de wedstrijd wel “iets van wrok jegens Nederland” geproefd te hebben.

Onmiddellijk na de veldslag werd de ‘politiek-correcte’ multiculti- propagandamachine in gang gezet. “Het is toch vooral chauvinisme. Een uiting van vreugde of frustratie”, aldus Henk Groenevelt van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme, die er ook nog op wees dat Marokkaanse fans nou eenmaal uitbundiger reageren: “Ze reageren heel emotioneel, ook bij voetbal. En als ze de kans krijgen, lopen ze in hun enthousiasme het veld op”.

Dat de jongeren vlijmscherpe stukken kunststof van kapotgeslagen stoeltjes als frisbees naar stewards smeten, is dus gewoon een uiting van vaderlandsliefde, gn poging tot zware mishandeling c.q. doodslag!

Uiteraard probeerde de publieke omroep deze kwestie stilletjes onder het multiculturele tapijt te vegen. Bij het NOS Journaal zijn de multiculturalistische waanideen nog altijd sterker dan het plichtbesef dat miljoenen euro’s aan belastinggeld een objectieve berichtgeving verdienen. Dus volgde een item met vergoelijkende reacties van ‘deskundigen’, zoals technisch directeur van voetbalclub VVV, Mohammed Allach, ook van Marokkaanse afkomst. Hij meent dat het wangedrag van de relschoppers een “duidelijk politiek statement” was. “Deze jongeren voelen zich niet geaccepteerd, niet vrij, achtergesteld en gesoleerd in buurten en op scholen.”
Alle geldverslindende vlinderreizen, gesubsidieerde jeugdhonken, en andere knuffelprojecten ten spijt; deze groep is niet te helpen. Dat was voor iedereen met gezond verstand allang duidelijk.

En dan over de rol van de politie. Die besloot op te treden tegen de relschoppers buiten het stadion; de verantwoordelijkheid voor de orde binnen het stadion lag namelijk bij de KNVB. Daarom lieten zij de (ongewapende) stewards aan hun lot over. Ik wil voorstellen dat de politie in stadions voortaan altijd aanwezig is. Een politiewoordvoerder zei dat een aantal agenten tijdens de wedstrijd in Tilburg het stadion uiteindelijk toch was binnengegaan, maar “niet herkenbaar, want dan gooi je olie op het vuur.” Dit soort krankzinnige redeneringen zijn ongetwijfeld het resultaat van belachelijke multiculti-projecten zoals de cultuurstages die Nederlandse agenten volgden in Marokko. Doel hiervan is dat agenten de Marokkaanse reljeugd beter leren begrijpen en daardoor de problemen die deze straatterroristen veroorzaken beter kunnen oplossen.

Nuttiger voor de Nederlandse samenleving was geweest als ze van hun Marokkaanse collega-agenten hadden geleerd hoe men daar in Marokko de orde handhaaft. Hoe de Marokkaanse politie rellen de kop in drukt. Criminele jongeren krijgen daar wat ze verdienen: langdurige gevangenisstraf.

Politieagenten hoeven helemaal geen ‘begrip’ of ontzag te hebben voor deze hondsbrutale Marokkaanse criminelen. Ze hoeven enkel begrip te hebben voor de Nederlandse wet. Agenten moeten weer ‘ordehandhavers’ kunnen zijn in plaats van ingezet te worden als multiculturele welzijnswerkers. Daarom stel ik voor in de wet vast te leggen dat de burgemeester – of desnoods de minister van Binnenlandse Zaken – in het kader van de handhaving van de openbare orde de politie opdracht moet kunnen geven om bij ernstige rellen met scherp te schieten. Hieraan voorafgaand moet er eerst een duidelijke waarschuwing gegeven worden, daarna een waarschuwingsschot en vervolgens dient de politie relschoppers uit te schakelen middels een schot bij voorkeur in het been. Het onomwonden wettelijk vastleggen dat bij het volgen van deze procedure de politie straffeloos is, zal aarzeling bij agenten om relschoppers hard aan te pakken wegnemen en de relschoppers effectief bestrijden. Het maakt overigens geen verschil of de relschoppers bestaan uit voetbalhooligans (Marokkaans of niet), krakers, antiglobalisten of ander verwerpelijk tuig.
https://www.pvv.nl/index.(...)lders-geenstijl.html
pi_218828921
quote:

[..]
En linksom horen we al meer dan een jaar over de afbraak van de rechtstaat, de massademonstraties die komen zodra het PVV kabinet er zit. #nietmijnpremier. Ondertussen is het kabinet al 2x gevallen en nog geen massadeportaties gezien. Beide flanken drijven al sinds de laatste verkiezingen de emoties hoog op en niet alleen in de politiek.

Dit is het frame dat die zeer rechtse partijen graag neerzetten ja. Links is ook boos, dus dat is hetzelfde! Als je er langer dan 5 seconden over nadenkt slaat dat nergens op natuurlijk. Wilders zegt: rechters zijn linkse D66 rechters en het is allemaal vreselijk oneerlijk als ik weer eens minder minder heb geroepen. Alles links van de VVD zegt: zo spreek je niet over rechters, doe normaal. Gevaar voor de rechtsstaat deze man. Wie polariseert er dan?

De man noemt complete bevolkingsgroepen een gevaar voor de samenleving en als er dan iemand zegt dat hij daardoor zelf het probleem is wederom het bovenstaande riedeltje.
pi_218828922
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 00:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds niet genteresseerd in Els.
Maar je hebt wel van haar gehoord.
  zondag 21 september 2025 @ 07:07:45 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218828925
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 16:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wordt ook tijd om voetbalhooligans veel harder aan te pakken, veel te vaak zijn daar ongeregeldheden mee. Wat die hier berhaupt komen doen blijft onduidelijk.
Ik weet niet of je wel eens in een voetbalstadion bent geweest, maar die gemiddelde ‘voetbalsupporter’ zit vaak in de door jou geliefde rechtste contreien.

Ik durf wel te stellen dat 90+% van de hooligans naar de rechterkant van het politieke spectrum neigt.
pi_218828934
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 07:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik weet niet of je wel eens in een voetbalstadion bent geweest, maar die gemiddelde ‘voetbalsupporter’ zit vaak in de door jou geliefde rechtste contreien.

Ik durf wel te stellen dat 90+% van de hooligans naar de rechterkant van het politieke spectrum neigt.
Je kan veel negatieve dingen over Howard zeggen, het is echt een gekkie met weinig achting voor andermans leven, maar deze "sieg heil" menigte tegen de "kankerjoden" zal hij niet achter staan.
  zondag 21 september 2025 @ 07:16:44 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218828937
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je kan veel negatieve dingen over Howard zeggen, het is echt een gekkie met weinig achting voor andermans leven, maar deze "sieg heil" menigte tegen de "kankerjoden" zal hij niet achter staan.
Dat geloof ik zeker, maar normaal als er iets gebeurt weet hij altijd feilloos te duiden dat dit vaker voorkomt in ‘linkse contreien’. Nu doet hij alsof zijn neus bloedt en wordt de koppeling met rechts niet gemaakt.
pi_218828940
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 07:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat geloof ik zeker, maar normaal als er iets gebeurt weet hij altijd feilloos te duiden dat dit vaker voorkomt in ‘linkse contreien’. Nu doet hij alsof zijn neus bloedt en wordt de koppeling met rechts niet gemaakt.
Ja eens.
pi_218828947
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Maar het is wel een user met een ongezonde obsessie voor alles wat 'links progressief' is. Misschien kan dit een beetje een realitycheck zijn, dat mensen niet slecht omdat ze links zijn (of rechts), maar dat je gewoon een hoop debielen hebt die links of rechts kunnen zijn.

Maar ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren, in zijn ogen hoort het geweld van gisteren bij links en gebeurt het slechts bij zeer hoge uitzondering een keer bij rechts.
Цой жив
pi_218828956
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 07:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Maar het is wel een user met een ongezonde obsessie voor alles wat 'links progressief' is. Misschien kan dit een beetje een realitycheck zijn, dat mensen niet slecht omdat ze links zijn (of rechts), maar dat je gewoon een hoop debielen hebt die links of rechts kunnen zijn.

Maar ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren, in zijn ogen hoort het geweld van gisteren bij links en gebeurt het slechts bij zeer hoge uitzondering een keer bij rechts.
De desinformatie campagne is gisteren al begonnen. Over een week is het vooral antifa dat hier gereld heeft hoor jongens. Echt waar!

Ik ben bedreven in de oude kunst van fysionomie en tussen al die net iets te verlopen Schultenbru koppies heb ik weinig linkse vegan jongens kunnen ontwaren. Maar twijfel zaaien voor niet zo slimme mensen die daar graag voor open staan is voldoende.
  zondag 21 september 2025 @ 07:43:31 #22
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218828997
quote:

[..]

Maar goed, niets voor niets dat de koning, namens het kabinet, heeft gezegd dat men in de politiek ook maar wat minder moeten polariseren want het is inderdaad wachten tot de eerste randdebiel iets ergers doet dan rellen. Desondanks denk ik dat de hooligans zonder Wilders of de verkiezingen ook waren gaan rellen.
Maar de programmas van de PVV en JA21 staan dan ook vol met ideen om de rechtstaat te verzwakken
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218829027
In ieder geval wel knap dat de politie gister meteen 30 man gepakt heeft.

Tijdens de rellen in Scheveningen lieten ze zich kort en klein slaan en duurde het slechts een paar weken voor de eerste opgepakt werd.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 21 september 2025 @ 08:10:20 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218829042
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De desinformatie campagne is gisteren al begonnen. Over een week is het vooral antifa dat hier gereld heeft hoor jongens. Echt waar!

Ik ben bedreven in de oude kunst van fysionomie en tussen al die net iets te verlopen Schultenbru koppies heb ik weinig linkse vegan jongens kunnen ontwaren. Maar twijfel zaaien voor niet zo slimme mensen die daar graag voor open staan is voldoende.
quote:
Ook initiatiefneemster Els Rechts zegt het geweld af te keuren. "Wat hier is gebeurd, is niet te begrijpen", schreef ze na afloop op X. Ze zei dat ze het protest "nooit had georganiseerd" als ze had geweten dat het zo uit de hand zou lopen.

Later stelde ze in een livestream op X dat de extreemlinkse organisatie Antifa mogelijk een rol heeft gespeeld bij het geweld. Volgens politiechef Krukkert zijn daar geen aanwijzingen voor.
https://nos.nl/artikel/25(...)d-geweld-in-den-haag
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218829060
Ik wist wel dat het een voorop gezet plan was. Fijn zo'n corrupte overheid.

Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  zondag 21 september 2025 @ 08:20:56 #26
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218829063
Even wat foto’s van Antifa leden van een aantal jaren geleden. Toen het nog wel een echte organisatie was.

pi_218829091
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:20 schreef mcmlxiv het volgende:
Even wat foto’s van Antifa leden van een aantal jaren geleden. Toen het nog wel een echte organisatie was.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ah het Antifa van Churchill;

Churchill was wary of communist Jews and strongly supported Zionism. He described Jews as "the most formidable and the most remarkable race", whose "first loyalty will always be towards [Jews]".[23][15]

Churchill described the Arabs as a "lower manifestation" than the Jews, whom he viewed as a "higher grade race" compared to the "great hordes of Islam".[60] He referred to Palestinians as "barbaric hordes who ate little but camel dung".[61]

Claims were made that during World War II, Churchill prioritised the stockpiling of food for Britain over feeding Indian subjects during the Bengal famine of 1943,[34][35] against the pleas made by Secretary of State for India, Leo Amery and the Viceroy of India, Lord Linlithgow, but eventually eased the famine by directing shipments of grains to India from Australia.[36][37] The famine resulted in the death of up to three million Indians, which Shashi Tharoor and Madhusree Mukerjee have blamed on Churchill's response.[38]

Churchill advocated against native self-rule in Africa, America, Australia and India, believing that the British Empire promoted and maintained the welfare of those who lived in the colonies; he insisted that "our responsibility to the native races remains a real one".[8][9]

"I do not admit ... for instance, that a great wrong has been done to the Red Indians of America or the black people of Australia. I do not admit that a wrong has been done to these people by the fact that a stronger race, a higher-grade race, a more worldly wise race to put it that way, has come in and taken their place."[2]

De realiteit is dat de mensen die tegen de nazis hebben gevochten vele malen racistischer en nationalistischer waren dan de 'extremistische' rechtsgeaarden op dit moment zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 21 september 2025 @ 08:28:47 #28
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218829092
Ik heb behoorlijk wat gemist zie ik. Staat Mevr. Rechts al op de terreurlijst?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 21 september 2025 @ 08:29:51 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218829095
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:19 schreef Viesdik het volgende:
Ik wist wel dat het een voorop gezet plan was. Fijn zo'n corrupte overheid.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is je punt? Wat is voorop gezet plan in deze?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 21 september 2025 @ 08:32:21 #30
403588 mcmlxiv
pi_218829107
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 08:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]

Churchill was wary of communist Jews and strongly supported Zionism. He described Jews as "the most formidable and the most remarkable race", whose "first loyalty will always be towards [Jews]".[23][15]

Churchill described the Arabs as a "lower manifestation" than the Jews, whom he viewed as a "higher grade race" compared to the "great hordes of Islam".[60] He referred to Palestinians as "barbaric hordes who ate little but camel dung".[61]

Claims were made that during World War II, Churchill prioritised the stockpiling of food for Britain over feeding Indian subjects during the Bengal famine of 1943,[34][35] against the pleas made by Secretary of State for India, Leo Amery and the Viceroy of India, Lord Linlithgow, but eventually eased the famine by directing shipments of grains to India from Australia.[36][37] The famine resulted in the death of up to three million Indians, which Shashi Tharoor and Madhusree Mukerjee have blamed on Churchill's response.[38]

He was angered in autumn 1930 by the Labour government's decision to grant dominion status to India.[18] He argued that it would hasten calls for full independence from the British Empire.[19]

Churchill advocated against native self-rule in Africa, America, Australia and India, believing that the British Empire promoted and maintained the welfare of those who lived in the colonies; he insisted that "our responsibility to the native races remains a real one".[8][9]

"I do not admit ... for instance, that a great wrong has been done to the Red Indians of America or the black people of Australia. I do not admit that a wrong has been done to these people by the fact that a stronger race, a higher-grade race, a more worldly wise race to put it that way, has come in and taken their place."[2]
Ik begrijp dat je zwaar teleurgesteld bent in de uitkomst indertijd. Gelukkig voor jou lijkt ronde twee n aangebroken. Doe je best kerel.
pi_218829126
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je zwaar teleurgesteld bent in de uitkomst indertijd. Gelukkig voor jou lijkt ronde twee n aangebroken. Doe je best kerel.
Ik ben vooral teleurgesteld in een user die wil doen alsof Antifa de nazi's heeft verslagen, terwijl we racistische nationalisten dankbaar moeten zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218829132
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:54 schreef TLC het volgende:
Mensen die geen Roddelpraat kijken missen een hoop.
  zondag 21 september 2025 @ 08:39:55 #33
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218829135
Zet al dat tuig - van overal - eens op een of ander eiland en laat het ze daar uitvechten. Een battle royale.

Maakt De Mol er nog een tv-format van; iedereen blij.

Maar was AFA er cht niet gisteren? Wat een gemiste kans.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218829136
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb behoorlijk wat gemist zie ik. Staat Mevr. Rechts al op de terreurlijst?
Nee, zat ook in het complot van NOS, Politie en D'66. :+
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218829152
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 07:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen van gisteren (en ook de agressieve pro pallie's) voornamelijk vrij simpel zijn en zich vervelen.

De meeste mensen die iets in groepsverband willen doen gaan sporten, boeken groepsreizen of gaan met een groep naar een concert. Andere mensen kiezen dan weer voor dit groepsgevoel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218829161
Het was meer tokkiebuurtfest gisteren
pi_218829243
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 08:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]

De realiteit is dat de mensen die tegen de nazis hebben gevochten vele malen racistischer en nationalistischer waren dan de 'extremistische' rechtsgeaarden op dit moment zijn.
Jouw “realiteit” is jouw bedenksel. Ga eens een paar goede geschiedenisboeken lezen.
Tot ongeveer 1950 was iedereen in Europa racistisch, rechts, links en in het midden. In jeugdboeken wordt ongegeneerd en liefhebbend gesproken van “zwartjes”. Europeanen kregen het racisme met de kinderboeken ingegoten. Niet met haat overigens, maar met het idee dat blanken van nature superieur waren. Lees “De Katjangs” van Schuijl maar eens, of “De strijd om het goudschip” van Willy van der Heide. Vooral die laatste is achteloos hyper racistisch.
De “rechtsgeaarden” van dit moment moet je vergelijken met de andere mensen van dit moment. En die zijn niet per definitie links omdat ze niet 100% rechts zijn. Als je niet al te intelligent bent wil je graag een simpel wereldbeeld: links of rechts, hoog of laag, wit of zwart, maar muziek kent vele noten en akkoorden, en de wereld miljarden kleurschakeringen..
pi_218829302
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Jouw “realiteit” is jouw bedenksel. Ga eens een paar goede geschiedenisboeken lezen.
Tot ongeveer 1950 was iedereen in Europa racistisch, rechts, links en in het midden. In jeugdboeken wordt ongegeneerd en liefhebbend gesproken van “zwartjes”. Europeanen kregen het racisme met de kinderboeken ingegoten. Niet met haat overigens, maar met het idee dat blanken van nature superieur waren. Lees “De Katjangs” van Schuijl maar eens, of “De strijd om het goudschip” van Willy van der Heide. Vooral die laatste is achteloos hyper racistisch.
De “rechtsgeaarden” van dit moment moet je vergelijken met de andere mensen van dit moment. En die zijn niet per definitie links omdat ze niet 100% rechts zijn. Als je niet al te intelligent bent wil je graag een simpel wereldbeeld: links of rechts, hoog of laag, wit of zwart, maar muziek kent vele noten en akkoorden, en de wereld miljarden kleurschakeringen..
quote:
En die zijn niet per definitie links omdat ze niet 100% rechts zijn.
Ik zie niet waar k het reduceer tot links versus rechts. Dat doe ik namelijk niet met de vergelijking tussen het gangbare denken van toen, en het denken van wat mensen nu als extremistisch rechts omschrijven. Volgens mij bevestig je vooral mijn kanttekening en zou je met je beklag over zwart-wit-denken vooral moeten inhaken op het simplisme van degene die Churchill aan Antifa poogt gelijk te schakelen (dat is immers waar ik op inhaak) terwijl er voor Churchill, en ieder andere partij in die tijd heel andere motieven waren om het gevecht aan te gaan met de nazi's, dan een al dan niet gedeelde weerzin jegens fascisme.

[ Bericht 11% gewijzigd door Akathisia op 21-09-2025 09:27:07 ]
pi_218829396
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:39 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Mensen die geen Roddelpraat kijken missen een hoop.
Ben benieuwd of het volgende week nog in de aflevering benoemd wordt. Ze moest ook een keer keihard janken. Wat een shock moet het zijn om ineens je demonstratie gekaapt zien worden door hooligans. _O-

Klein arm meisje. _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218829538
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ben benieuwd of het volgende week nog in de aflevering benoemd wordt. Ze moest ook een keer keihard janken. Wat een shock moet het zijn om ineens je demonstratie gekaapt zien worden door hooligans. _O-

Klein arm meisje. _O-
Dit was wel enigszins te verwachten. Althans, dat er hooligans aanwezig zouden zijn was wel bekend. Daar was geen inside information uit dat wereldje voor nodig. Op social media werd al opgeroepen om de onderlinge strijdbijl voor een dagje te begraven. Nogmaals, dat is behoorlijk uniek in Nederland en zegt in mijn ogen ook wel iets over hoe erg het broeit.

Zelfs labiele Els voelde een beetje nattigheid aangezien ze daags voor de demonstratie nog expliciet opriep om geen geweld te gebruiken. Els is gewoon een naef, overmoedig en volgens mij niet al te snugger mens. Als fatsoenlijk rechts moet je dit niet als uithangbord willen.
pi_218829628
Helaas was Elsfest geen Oktoberfest waar ze aan lange tafels met bierpullen in hun handen vreedzaam luisteren naar wat er op het podium gezegd wordt :P

Els heeft het een beetje te hoog in haar bolletje gehad denk ik. Denken dat mensen naar haar zouden luisteren wanneer ze keer op keer vertelde dat iedereen vreedzaam moet demonstreren.
  zondag 21 september 2025 @ 09:43:17 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218829659
Wij kunnen nu in ieder geval zeggen dat we onze eigen AliExpress versie van 6 januari hebben _O_
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 september 2025 @ 09:47:27 #43
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218829675
Allen hier welkom trouwens voor deze schat
ONZ / Els_rechts fantopic
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_218829694
twitter

ElsGodin
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218829758
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jammer joh, maar de geallieerden waren geen antifascisten, daar zaten ook behoorlijk twijfelachtige landen en leiders bij.

En de bewegingen van die tijd die zich wl als antifascistisch zagen waren natuurlijk ook helemaal niet te vergelijken met de bewegingen die je nu hebt, bestaande uit mafklappers die hun eigen geslacht niet eens weten en de aanval inzetten op Joden vermomd onder allerlei eufemismes'. Een groter contrast is niet denkbaar met vroegere tijden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218829774
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dom rechts dus
Overigens komt deze club nu ook op de terreurlijst ?
Dan zul je eerst een concrete naam en beweging moeten aanwijzen. Als we de berichten moeten geloven bestonden deze relschoppers uit hooligans van verscheidene voetbalclubs. Moeten we nu die voetbalclubs als terreurbewegingen gaan wegzetten of hoe zie je dat voor je?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 september 2025 @ 10:05:03 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218829817
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:47 schreef TLC het volgende:
Het was meer tokkiebuurtfest gisteren
Die groep overlapt natuurlijk wel volledig met uiterst rechts.
pi_218829820
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zul je eerst een concrete naam en beweging moeten aanwijzen. Als we de berichten moeten geloven bestonden deze relschoppers uit hooligans van verscheidene voetbalclubs. Moeten we nu die voetbalclubs als terreurbewegingen gaan wegzetten of hoe zie je dat voor je?
Bij Antifa is dat toch ook vrij onduidelijk, wie hoort daar bij?
  zondag 21 september 2025 @ 10:07:45 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218829826
  zondag 21 september 2025 @ 10:08:16 #51
182233 thedeedster
pi_218829829
Uiteindelijk is handhaving gewoon het belangrijkste; pak overtreders op en pak ze aan.

Zolang de mensen met hun misdragingen wegkomen zoeken ze steeds verder de grens op.

En dan maakt die vermoeiende Links-Rechts discussie uiteindelijk geen reet meer uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218829834
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die groep overlapt natuurlijk wel volledig met uiterst rechts.
terwijl links juist zou moeten opkomen voor de gewone werkmensch
pi_218829839
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat laatste kan sowieso geen kwaad. Zeker als het keer op keer een broeinest blijkt van uiterst rechts geweld.
Maar verder is de groep die zich gister misdroeg toch niet minder concreet aan te wijzen dan antifa?
  zondag 21 september 2025 @ 10:10:21 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218829853
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:08 schreef thedeedster het volgende:
Uiteindelijk is handhaving gewoon het belangrijkste; pak overtreders op en pak ze aan.

Zolang de mensen met hun misdragingen wegkomen zoeken ze steeds verder de grens op.

En dan maakt die vermoeiende Links-Rechts discussie uiteindelijk geen reet meer uit.
Ik las alweer een burgemeester die 'Nederland onwaardig' en dat soort obligate teksten bezigde. Allemaal slap gelul voor de bhne vooral weer.
pi_218829858
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:08 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Die groep is al veel langer succesvol gekaapt door uiterst rechts. Dat ze daarmee direct tegen hun eigen belang ingaan dringt echter niet zo door _O-
pi_218829859
Ik vind het ergens wel cult dat NOS teletekst haar consequent Els Rechts blijft noemen zonder aanhalingstekens of wat dan ook, alsof dat gewoon de voornaam en achternaam is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218829863
quote:

[..]
Wat we vooral kunnen zien uit de materialen van vroeger is dat men het niet schuwde om allerlei stereotypes op te tuigen, soms zeker racistisch, maar vaak genoeg ook niet maar slechts een hyperbool over een cultuur.

Op talloze plekken ter wereld wordt dit gewoon nog gedaan, maar in het Westen is er specifiek in de links en progressieve contreien een stroming gekomen die zich schaamt over het Westen en het verleden, hier zelfs een antipathie jegens voelt en daarom niet meer hard over andere culturen en volkeren niet meer durft te oordelen. Kortom: cultureel relativisme. Men ziet de Westerse cultuur en samenleving niet langer als superieur, maar elke cultuur is slechts 'anders'.

En als ik dan bijvoorbeeld zeg dat ik een gemiddelde niet-Westerse cultuur achterlijk vind vanwege bepaalde normen, waarden of de daaruit voortvloeiende gedragingen. Dan wordt dat als 'racistisch' gezien. Maar dit heeft niets met racisme te maken, het is een waardeoordeel over de cultuur.
pi_218829866
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik las alweer een burgemeester die 'Nederland onwaardig' en dat soort obligate teksten bezigde. Allemaal slap gelul voor de bhne vooral weer.
Inderdaad. Dit soort demonstraties van fascisten moet je gewoon veel harder uit elkaar knuppelen.
pi_218829872
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die groep is al veel langer succesvol gekaapt door uiterst rechts. Dat ze daarmee direct tegen hun eigen belang ingaan dringt echter niet zo door _O-
dus beiden falen?

[ Bericht 0% gewijzigd door zeetheefje op 21-09-2025 10:18:22 ]
pi_218829880
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:08 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Helaas veracht men deze groep tegenwoordig en komt liever op voor moslims, migranten en mensen met genderdysforie.
pi_218829894
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas veracht men deze groep tegenwoordig en komt liever op voor moslims, migranten en mensen met genderdysforie.
Jij bewondert relschoppers wel?
  zondag 21 september 2025 @ 10:16:59 #62
438527 MissButterflyy
pi_218829929
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:08 schreef thedeedster het volgende:

Dat gaan ze ook doen, er zijn 30 mensen gearresteerd en er zullen er meer volgen.
Misschien komen er nog een paar voorbij in opsporing verzocht binnenkort. Staan ze voor lul voor heel NL.
Denk dat je niet zal voorkomen dat er altijd een paar mensen onopgemerkt wegglippen. Maar ben zelf niet zo voor keihard politiegeweld. Dat escaleert vaak alleen maar verder en zorgt voor verdere verharding.
pi_218829931
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is onwaarschijnlijk dat deze groep is gebaat bij meer migratie, meer ruimte voor de Islam, meer aanpassingen aan de Nederlandse cultuur en voorrang in de sociale huur voor statushouders (om maar even een paar dingen op te noemen).

Deze groep haalt juist veel identiteit uit de eigen cultuur en ziet veel van wat links wil als een aanval op die cultuur, dit weegt voor hen zwaarder dan financieel-economische aspecten tijdens het stemmen.
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijzonder dat je dit uit die post weet te halen, dat staat er namelijk niet. Wellicht deze nog eens rustig lezen, het is nota bene slechts n zin. Het is knap dat je daar dan vervolgens iets heel anders uit weet te halen.
  zondag 21 september 2025 @ 10:18:11 #64
438527 MissButterflyy
pi_218829936
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is ‘men’? Hou op met in hokjes te denken en alleen maar online ‘meningen’ te lezen. Dat is niet de echte wereld.
  zondag 21 september 2025 @ 10:19:28 #65
403588 mcmlxiv
pi_218829946
Het is best bizar om op nogal wat plaatsen te lezen hoe "Romeos" en "Antifa" toch echt de echte schuldige is aan het dom-rechtse geweld van gisteren. Alles om te voorkomen dat Hans/Howard en Ingrid eens een keer in de spiegel gaan kijken naar wat er nou echt gebeurd.

Hooligans, soevereinen, MC's, radicale boeren. Dom/Extreem-rechts heeft stormtroepen genoeg om onder de juiste leiding er een teringzooi van te maken. Tienduizenden extremisten staan klaar om wanneer het even uitkomt geweld te plegen. Eigenlijk wisten we dat al, gisteren was slechts de zoveelste bevestiging.

Maar XR dan? Tja, geen enkele XR demonstratie is in geweld uitgelopen, geen enkele XR demonstrant is gewelddadig tot op de dag van vandaag. Volstrekte bullshit om daar wat voor vergelijking dan ook mee te maken. Ook de Palestina/Gaza-protesten van het afgelopen jaar gaan te vaak over de schreef wat mij betreft, maar de extreme gewelddadigheid van de dom-rechtse stormtroepers blijft toch echt het exclusieve terein van de dom-rechtse stormtroepers.

Is hier een oplossing voor? Lastig denk ik. Er zijn nogal wat geradicaliseerde mislukkelingen die niet kunnen meekomen in de maatschappij en die daarvoor een schuldige, een vijand nodig hebben. Zoveel eenvoudiger om een asielzoeker de schuld te geven van de eigen shit dan te kijken naar jezelf. Dus de onrust zal nog wel een poosje blijven.
pi_218829953
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is onwaarschijnlijk dat deze groep is gebaat bij meer migratie, meer ruimte voor de Islam, meer aanpassingen aan de Nederlandse cultuur en voorrang in de sociale huur voor statushouders (om maar even een paar dingen op te noemen).

Deze groep haalt juist veel identiteit uit de eigen cultuur en ziet veel van wat links wil als een aanval op die cultuur, dit weegt voor hen zwaarder dan financieel-economische aspecten tijdens het stemmen.
[..]
Bijzonder dat je dit uit die post weet te halen, dat staat er namelijk niet. Wellicht deze nog eens rustig lezen, het is nota bene slechts n zin. Het is knap dat je daar dan vervolgens iets heel anders uit weet te halen.
Draai er vooral lekker weer omheen…

Uiterst rechts koos gister gewoon heel bewust voor geweld. Dat is waar het om gaat en wat je steeds probeert goed te praten of af te zwakken.
pi_218829965
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Uiterst rechts koos gister gewoon heel bewust voor geweld. Dat is waar het om gaat en wat je steeds probeert goed te praten of af te zwakken.
Ik heb het geweld vanaf moment n veroordeeld. Dus dit argument gaat al meteen niet op.

Wat we vooral zien is dat jij om de inhoud van mijn post heen probeert te draaien, je stelde dat deze groep tegen hun belangen stemt, maar jouw inschatting van die belangen is totaal verkeerd.
  zondag 21 september 2025 @ 10:23:34 #68
438527 MissButterflyy
pi_218829974
quote:

[..]

Dat was natuurlijk vooral een groep rotte appels en lang niet iedereen, maar het is duidelijk dat men niet onder controle had wat de demonstranten allemaal deden.
De organisatie had dit natuurlijk ook niet gewild h.
pi_218829978
Die relschoppers he, wat zouden die eigenlijk stemmen?
pi_218829979
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is best bizar om op nogal wat plaatsen te lezen hoe "Romeos" en "Antifa" toch echt de echte schuldige is aan het dom-rechtse geweld van gisteren. Alles om te voorkomen dat Hans/Howard en Ingrid eens een keer in de spiegel gaan kijken naar wat er nou echt gebeurd.

Hooligans, soevereinen, MC's, radicale boeren. Dom/Extreem-rechts heeft stormtroepen genoeg om onder de juiste leiding er een teringzooi van te maken. Tienduizenden extremisten staan klaar om wanneer het even uitkomt geweld te plegen. Eigenlijk wisten we dat al, gisteren was slechts de zoveelste bevestiging.

Maar XR dan? Tja, geen enkele XR demonstratie is in geweld uitgelopen, geen enkele XR demonstrant is gewelddadig tot op de dag van vandaag. Volstrekte bullshit om daar wat voor vergelijking dan ook mee te maken. Ook de Palestina/Gaza-protesten van het afgelopen jaar gaan te vaak over de schreef wat mij betreft, maar de extreme gewelddadigheid van de dom-rechtse stormtroepers blijft toch echt het exclusieve terein van de dom-rechtse stormtroepers.

Is hier een oplossing voor? Lastig denk ik. Er zijn nogal wat geradicaliseerde mislukkelingen die niet kunnen meekomen in de maatschappij en die daarvoor een schuldige, een vijand nodig hebben. Zoveel eenvoudiger om een asielzoeker de schuld te geven van de eigen shit dan te kijken naar jezelf. Dus de onrust zal nog wel een poosje blijven.
Hmm.

En op welke manier zijn deze mensen precies 'mislukt' dan en op welk vlak kan men niet meekomen in de maatschappij?
  zondag 21 september 2025 @ 10:24:53 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218829983
quote:

[..]

Dat Elstinction Rechtsbellion heeft toch veel sympathie bij radicaal rechts.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218829984
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:24 schreef recursief het volgende:
Die relschoppers he, wat zouden die eigenlijk stemmen?
Ik denk PVV en FvD.
  zondag 21 september 2025 @ 10:26:01 #73
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218829994
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat was natuurlijk vooral een groep rotte appels en lang niet iedereen, maar het is duidelijk dat men niet onder controle had wat de demonstranten allemaal deden.
Nouououou... bij de genterviewde 'vreedzame' demonstranten dook opvallend vaak het citaat op: "...maar ik begrijp het wel" -O-
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 21 september 2025 @ 10:27:19 #74
438527 MissButterflyy
pi_218830005
quote:
18s.gif Op zondag 21 september 2025 10:26 schreef V. het volgende:

[..]
Nouououou... bij de genterviewde 'vreedzame' demonstranten dook opvallend vaak het citaat op: "...maar ik begrijp het wel" -O-
Ik heb die interviews niet gezien.
pi_218830006
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
ik denk dat er gewoon een copingsmechanisme gaande is omwille van de moord op charlie kirk
'zie je wel, rechts is even erg!'
pi_218830009
quote:

[..]
Je weet als organisatie gewoon prima dat een fors deel van de aanhang van uiterst rechts zeer gewelddadig is.
Als je zoiets organiseert is gewelddadig gedrag gewoon gegarandeerd.
  zondag 21 september 2025 @ 10:29:28 #77
438527 MissButterflyy
pi_218830023
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je weet als organisatie gewoon prima dat een fors deel van de aanhang van uiterst rechts zeer gewelddadig is.
Nee hoor, hier was pasgeleden nog een vreedzame demonstratie tegen een AZC.
pi_218830027
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:27 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
ik denk dat er gewoon een copingsmechanisme gaande is omwille van de moord op charlie kirk
Links probeert dit inderdaad flink uit te melken, maar dat mag hoor. Er was ook genoeg reden tot ophef natuurlijk want wat er gisteren is gebeurd is ook gewoon schandalig en had veel eerder hard met de wapenstok moeten worden bestreden.
quote:

[..]
Dit is natuurlijk gewoon projectie.
pi_218830049
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk PVV en FvD.
2 zetels in totaal?
Of waren er niet zo veel gisteren?

Hoeveel beroepshuilerts, gekkies, snelwegblokkeerders en univernielers zal gl-pvda/d66 hebben? En dat omgerekend naar zetels?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218830056
quote:

[..]
Ik denk PVV en FvD.
Als ze al stemmen.
pi_218830068
quote:

[..]
Valt wel mee.
Hier in de buurt zelden iets uit de hand zien lopen als er weer een vlaggenmanifestatie was in het centrum.

Anders hoor en zie je het wel snel in de media.
1947-2016
pi_218830069
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, denk dat wanneer je de draadjes van de UvA rellen erbij zou pakken dat je voldoende bewondering zult tegenkomen.

Een normaal mens zou voor geen van beide rellen bewondering hebben (of het nou voor of tegen zijn/haar 'team' is).
pi_218830074
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Als ze al stemmen.
Als ze al weten hoe ze een potlood moeten vasthouden.
1947-2016
  zondag 21 september 2025 @ 10:34:55 #84
503714 SebbeSwensje
pi_218830077
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:27 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Precies. Hoe halen ze het in hun hoofd om het te hebben over interne aangelegenheden als er aan de andere kant van de wereld ook iets is waar we ons boos over kunnen maken?
Appears.
pi_218830087
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Als ze al stemmen.
Dat kan ook. En ik durf ook nog wel te zeggen dat afgaande op de videos er ook figuren aanwezig waren die waarschijnlijk geen problemen zouden hebben met de NVU. Er zat helaas echt onguur uitschot tussen.
pi_218830092
quote:

[..]
Ik denk PVV en FvD.
Is wel imago schade voor de PVV.
Er hebben natuurlijk niet louter blanke mannen met veel testosteron en weinig intellect zoals we die gisteren actie zagen op die partij gestemd, maar voornamelijk hardwerkende, bezorgde burgers die een ander beleid willen.
En die willen niet met dat gajes in verband gebracht worden.
pi_218830102
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:19 schreef mcmlxiv het volgende:

Wel grappig dat alleen XR er steeds bij gehaald word.
Zo onschuldig zijn ze overigens niet. Ze veroorzaken genoeg ellende met hun actes en vallen wel degelijk mensen aan met o.a. hun boterzuur.

Maar de agressieve Pro Pali en Antifa troepen noem je niet, dat komt niet zo goed uit he.
Hele groepen mensen Joden te grazen willen nemen, ach ja dat is zo vredelievend.

Links heeft er rotvolk tussen zitten die meerdere keren per week ellende veroorzaken, maar dat blijven jullie maar ontkennen.
Bij rechts is het nu een x fout gegaan en oooowwww dat is zoooooveeel erger.

Nou om mij pakken ze al het tuig van gisteren aan, en ik hoop dat ze dat bij links dan ook gaan doen.
pi_218830128
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Precies. Hoe halen ze het in hun hoofd on het te hebben over interne aangelegenheden als er aan de andere kant van de wereld ook iets is waar we ons boos over kunnen maken?
RIP Kirk, vrede zij met hem.
pi_218830131
quote:

[..]
Altijd vervelend als een kleine groep het verpest voor de rest. Je zou bijna denken dat je zo ook naar de problematiek met allochtone jongeren en asielzoekers moet kijken.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 21 september 2025 @ 10:42:15 #90
503714 SebbeSwensje
pi_218830153
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:40 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
RIP Kirk, vrede zij met hem.
Wie?
Appears.
pi_218830163
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk gewoon projectie.
Neuh, het is gewoon het benoemen van de feiten.
pi_218830176
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wel grappig dat alleen XR er steeds bij gehaald word.
Zo onschuldig zijn ze overigens niet. Ze veroorzaken genoeg ellende met hun actes en vallen wel degelijk mensen aan met o.a. hun boterzuur.

Maar de agressieve Pro Pali en Antifa troepen noem je niet, dat komt niet zo goed uit he.
Hele groepen mensen Joden te grazen willen nemen, ach ja dat is zo vredelievend.

Links heeft er rotvolk tussen zitten die meerdere keren per week ellende veroorzaken, maar dat blijven jullie maar ontkennen.
Bij rechts is het nu een x fout gegaan en oooowwww dat is zoooooveeel erger.

Nou om mij pakken ze al het tuig van gisteren aan, en ik hoop dat ze dat bij links dan ook gaan doen.
Tja, links zal altijd proberen te doen alsof iedereen aan hun kant heilig is en min of meer iedereen aan de rechterkant zoals het groepje voetbalhooligans dat we gisteren hebben gezien. Dat is ook zo mooi aan rechts, daar heeft men geen probleem om te erkennen dat er ook aan hun kant tuig zit. Links zal dat echter nooit doen.
quote:
3s.gif Op zondag 21 september 2025 10:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Altijd vervelend als een kleine groep het verpest voor de rest. Je zou bijna denken dat je zo ook naar de problematiek met allochtone jongeren en asielzoekers moet kijken.
Helaas is het statistisch aantoonbaar dat problemen met die groep veel breder zitten en niet slechts en klein deel betreffen. Als een kleine 25% van de bevolking schuldig is voor meer dan de helft van alle criminaliteit, gaat er iets mis. En als we die groep gaan doorselecteren op mensen met specifiek een niet-Westerse migratieachtergrond wordt het contrast nog zorgwekkender.
pi_218830180
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:42 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wie?
een groot profeet, uitstekend redenaar, mensenzoon
pi_218830196
quote:

[..]
Met dat verschil dat de ene problematiek wat meer recent is en vooral voor normale burgers verkeerd kan aflopen.
  zondag 21 september 2025 @ 10:47:09 #95
503714 SebbeSwensje
pi_218830206
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, links zal altijd proberen te doen alsof iedereen aan hun kant heilig is en min of meer iedereen aan de rechterkant zoals het groepje voetbalhooligans dat we gisteren hebben gezien. Dat is ook zo mooi aan rechts, daar heeft men geen probleem om te erkennen dat er ook aan hun kant tuig zit. Links zal dat echter nooit doen.
[..]
Helaas is het statistisch aantoonbaar dat problemen met die groep veel breder zitten en niet slechts en klein deel betreffen. Als een kleine 25% van de bevolking schuldig is voor meer dan de helft van alle criminaliteit, gaat er iets mis. En als we die groep gaan doorselecteren op mensen met specifiek een niet-Westerse migratieachtergrond wordt het contrast nog zorgwekkender.
Ik associeer me gewoon niet met dergelijk volk, net als dat jij weinig op zult hebben met die raddraaiers van gisteren.
Appears.
pi_218830219
quote:
Precies.

Met grote groepen zitten er altijd wel een paar rotte appels tussen daar kan je niet omheen.
pi_218830223
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Neuh, het is gewoon het benoemen van de feiten.
Hmm. En hoe verklaar jij uitkomsten als deze dan? Als rechts volgens jou hartstikke gewelddadig is, zijn deze cijfers op zijn minst vreemd te noemen, vind je ook niet?

Bron
pi_218830242
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Precies.

Met grote groepen zitten er altijd wel een paar rotte appels tussen daar kan je niet omheen.
1.500 hooligans noem jij een paar rotte appels haha.
pi_218830273
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. En hoe verklaar jij uitkomsten als deze dan? Als rechts volgens jou hartstikke gewelddadig is, zijn deze cijfers op zijn minst vreemd te noemen, vind je ook niet?

[ afbeelding ]

Bron
Omdat er elders ook zat tuig is, is dit geen probleem?
pi_218830277
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dit doen jullie toch ook altijd als er weer eens wat 'jongeren' met broccolikapsel en fatbike ergens voor problemen zorgen?

Of denk aan die rellen in Amsterdam eind vorig jaar, of de rellen na de WK-wedstrijden van Marokko, allemaal 'rotte appels' moeten we dan weer horen uit de progressieve en linkse hoek, waar men natuurlijk meteen paraat staan om voor hun geliefkoosde minderheidsgroep (mensen met een migratieachtergrond (uit Islamitische landen)) in de bres te springen.

Dus waarom zou dat principe nu niet opgaan?
pi_218830284
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Links probeert dit inderdaad flink uit te melken, maar dat mag hoor. Er was ook genoeg reden tot ophef natuurlijk want wat er gisteren is gebeurd is ook gewoon schandalig en had veel eerder hard met de wapenstok moeten worden bestreden.

erg vreemd dat de overheid niet eerder ingegrepen heeft, ze wisten duidelijk dat er hommeles op komst was
pi_218830286
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit doen jullie toch ook altijd als er weer eens wat 'jongeren' met broccolikapsel en fatbike ergens voor problemen zorgen?

Of denk aan die rellen in Amsterdam eind vorig jaar, of de rellen na de WK-wedstrijden van Marokko, allemaal 'rotte appels' moeten we dan weer horen uit de progressieve en linkse hoek, waar men natuurlijk meteen paraat staan om voor hun geliefkoosde minderheidsgroep (mensen met een migratieachtergrond (uit Islamitische landen)) in de bres te springen.

Dit is dan wel weer een typisch staaltje projectie.
pi_218830309
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat er elders ook zat tuig is, is dit geen probleem?
Ik heb de rellen van gisteren inmiddels al meermaals afgekeurd en zelfs gezegd dat wat mij betreft de politie veel harder had moeten optreden. Ik ben namelijk consequent, iets dat velen helaas niet zijn zodra het om rellen uit een andere hoek gaat. Dan komen de excuses en gejammer over vermeend politiegeweld.

Jij claimde echter dat rechts voor een groot deel gewelddadig is, die tendens zouden we dan toch ook binnen Europa moeten zien. Niets is echter minder waar, wat ook jouw claim nogal twijfelachtig maakt.
  zondag 21 september 2025 @ 10:58:43 #104
503714 SebbeSwensje
pi_218830314
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dus je begrijpt het nu ook echt? Je gaat dus de volgende keren niet weer terugvallen op de welbekende stokpaardjes?
Appears.
pi_218830318
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dus je begrijpt het nu ook echt? Je gaat dus de volgende keren niet weer terugvallen op de welbekende stokpaardjes?
Welke stokpaardjes?
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is dan wel weer een typisch staaltje projectie.
Nee, dit zijn dus feiten. Je laat op mooie wijze zien dat je deze twee concepten niet helemaal helder hebt. Net zoals je dus al weinig lijkt te begrijpen van welke kant in Europa het meest gewelddadig is.
  zondag 21 september 2025 @ 11:01:40 #106
38496 Perrin
pi_218830333
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Precies.

Idd. die 80% verpest het voor de 20% nette lui.
  zondag 21 september 2025 @ 11:01:55 #107
182233 thedeedster
pi_218830336
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat gaan ze ook doen, er zijn 30 mensen gearresteerd en er zullen er meer volgen.
Misschien komen er nog een paar voorbij in opsporing verzocht binnenkort. Staan ze voor lul voor heel NL.
Denk dat je niet zal voorkomen dat er altijd een paar mensen onopgemerkt wegglippen. Maar ben zelf niet zo voor keihard politiegeweld. Dat escaleert vaak alleen maar verder en zorgt voor verdere verharding.
Mijn punt is dus dat juist die laisser faire tactiek leidt tot verdere verharding. Mensen komen er mee weg. Elke keer weer. (Maar deze zaterdag dus eindelijk eens niet)

Naar mijn mening zit er tussen deze laisser faire en een politiestaat nog veel ruimte. :)
  zondag 21 september 2025 @ 11:03:23 #108
503714 SebbeSwensje
pi_218830347
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke stokpaardjes?
[..]
Nee, dit zijn dus feiten. Je laat op mooie wijze zien dat je deze twee concepten niet helemaal helder hebt. Net zoals je dus al weinig lijkt te begrijpen van welke kant in Europa het meest gewelddadig is.
Over hoe de negatieve wanen van de dag heel gebruikelijk zijn in de 'linkse en progressieve contreien'.
Appears.
pi_218830358
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor, dit zet juist grenzen. De politie (en ME) moet gewoon hard optreden als er sprake is van vandalisme of geweld ongeacht van welke groep dit afkomstig is.

Het moet meteen worden aangetoond dat dit volstrekt ontoelaatbaar is binnen een samenleving en groepen die zich verlagen tot dit gedrag moeten die worden 'begrepen' maar worden bestreden met de wapenstok, arrestatie en flinke straffen. Zo ook het tuig van gisteren.
  zondag 21 september 2025 @ 11:04:52 #110
38496 Perrin
pi_218830359
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mijn punt is dus dat juist die laisser faire tactiek leidt tot verdere verharding. Mensen komen er mee weg. Elke keer weer. (Maar deze zaterdag dus eindelijk eens niet)

Naar mijn mening zit er tussen deze laisser faire en een politiestaat nog veel ruimte. :)
"Escalatiemanagement" is vaak een duur woord voor bestuurlijke lafheid.
pi_218830360
quote:

[..]
[..]

En je doet het weer. Links wordt weer als een grote groep over 1 kam geschoren. Er zijn massa's linkse mensen die helemaal niets hebben met geweld en intimidaties van radicaal links en keuren het ook af. Maar in jouw simplistische brein is het weer allemaal hetzelfde LINKS.
Цой жив
pi_218830396
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
erg vreemd dat de overheid niet eerder ingegrepen heeft, ze wisten duidelijk dat er hommeles op komst was
Op zich heeft de gemeente Den Haag zeer ruime ervaring met demonstraties. Ze zullen in het algemeen wel terughoudend zijn met ingrijpen.
  zondag 21 september 2025 @ 11:08:50 #113
182233 thedeedster
pi_218830405
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
"Escalatiemanagement" is vaak een duur woord voor bestuurlijke lafheid.
Precies. Mensen zijn vaak net kleine kinderen; ze moeten nog veel leren met betrekking tot hun omgangsvormen.

Gewoon normaal doen mensen.
pi_218830413
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb de rellen van gisteren inmiddels al meermaals afgekeurd en zelfs gezegd dat wat mij betreft de politie veel harder had moeten optreden. Ik ben namelijk consequent, iets dat velen helaas niet zijn zodra het om rellen uit een andere hoek gaat. Dan komen de excuses en gejammer over vermeend politiegeweld.

Jij claimde echter dat rechts voor een groot deel gewelddadig is, die tendens zouden we dan toch ook binnen Europa moeten zien. Niets is echter minder waar, wat ook jouw claim nogal twijfelachtig maakt.
Het gewelddadige gedrag van uiterst rechts ontkennen staat je niet goed.
pi_218830421
quote:
13s.gif Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En je doet het weer. Links wordt weer als een grote groep over 1 kam geschoren. Er zijn massa's linkse mensen die helemaal niets hebben met geweld en intimidaties van radicaal links en keuren het ook af. Maar in jouw simplistische brein is het weer allemaal hetzelfde LINKS.
Ik zeg dan ook niet dat iedereen die links is iets met geweld of intimidaties heeft, integendeel. Maar het afkeuren hiervan als het uit de eigen kring komt blijkt helaas soms lastig.

En dat hebben we nota bene deze week nog kunnen zien door alle ophef die er kwam doordat antifa (een extreemlinkse groepering die bekend staat om intimidatie, haat, vandalisme en geweld) officieel als terreurorganisatie werd gecategoriseerd in verscheidene landen.

Dit wist te leiden tot allerlei geklaag en gejammer, wat toch raar is als er daadwerkelijk zoveel draagvlak is voor het afkeuren van deze zaken aan de linkerkant van het politieke spectrum? De realiteit is dan ook dat dit vaak gevoelig ligt omdat een net iets te groot deel bereid is het op te nemen voor hun radicale geestverwanten.
pi_218830424
quote:
13s.gif Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Vrij typisch inderdaad.
pi_218830425
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hooligans, je zegt het zelf al.
pi_218830431
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het gewelddadige gedrag van uiterst rechts ontkennen staat je niet goed.
Je bent inmiddels aan het raaskallen. Ik heb geweld van gisteren meermaals afgekeurd.
pi_218830434
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Niet bepaald onbekend als stoottroepen van uiterst rechts…
  zondag 21 september 2025 @ 11:11:05 #120
403588 mcmlxiv
pi_218830435
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke stokpaardjes?
[..]
Feit is dat sinds het jaar 2000 er in Europa en de VS al ruim 200 doden door extreem-rechts en 4 doden door extreem-links (Charlie Kirk meegerekend) te betreuren zijn.

Feit is dat linkse demonstraties zeer zelden op geweld uitlopen en al helemaal niet geweld van de categorie die we gisteren gezien hebben.

Feit is dat de situatie van gisteren perfect past in een patroon wat zeker niet uniek is, maar het afgelopen decennium rechts-extremisten tijdens Corona, tijdens de boerenprotesten en vergelijkbaar actief geweld tegen agenten niet schuwen op een schaal die nooit voorkomt aan de linkse kant.

Feit is dat ook normaal rechts walgt van de genocide door Israel en dat alleen extremisten de structurele moord op de bevolking in Gaza goedkeuren of zelfs toejuichen.

Dus ja, feiten, best lastig.
pi_218830468
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bent inmiddels aan het raaskallen. Ik heb geweld van gisteren meermaals afgekeurd.
Maar je doet nog steeds of het een incidentje is en niet typerend voor uiterst rechts…
pi_218830470
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Het is een complot! :')
  zondag 21 september 2025 @ 11:12:14 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218830480
twitter

Ajax en Twente niet welkom
  zondag 21 september 2025 @ 11:12:36 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830488
quote:

[..]
Ik zeg dan ook niet dat iedereen die links is iets met geweld of intimidaties heeft, integendeel. Maar het afkeuren hiervan als het uit de eigen kring komt blijkt helaas soms lastig.

En dat hebben we nota bene deze week nog kunnen zien door alle ophef die er kwam doordat antifa (een extreemlinkse groepering die bekend staat om intimidatie, haat, vandalisme en geweld) officieel als terreurorganisatie werd gecategoriseerd in verscheidene landen.

Dit wist te leiden tot allerlei geklaag en gejammer, wat toch raar is als er daadwerkelijk zoveel draagvlak is voor het afkeuren van deze zaken aan de linkerkant van het politieke spectrum? De realiteit is dan ook dat dit vaak gevoelig ligt omdat een net iets te groot deel bereid is het op te nemen voor hun radicale geestverwanten.
Dit is zo hallucinant :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218830494
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. die 80% verpest het voor de 20% nette lui.
Zwak. :O
pi_218830499
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op zich heeft de gemeente Den Haag zeer ruime ervaring met demonstraties. Ze zullen in het algemeen wel terughoudend zijn met ingrijpen.
Ik verwijt hen ervan een laissez-faire houding aan te nemen, met als doel de PVV in het licht van de naderende verkiezingen in een kwaad daglicht te plaatsen.
pi_218830503
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Feit is dat sinds het jaar 2000 er in Europa en de VS al ruim 200 doden door extreem-rechts en 4 doden door extreem-links (Charlie Kirk meegerekend) te betreuren zijn.

Feit is dat linkse demonstraties zeer zelden op geweld uitlopen en al helemaal niet geweld van de categorie die we gisteren gezien hebben.

Feit is dat de situatie van gisteren perfect past in een patroon wat zeker niet uniek is, maar het afgelopen decennium rechts-extremisten tijdens Corona, tijdens de boerenprotesten en vergelijkbaar actief geweld tegen agenten niet schuwen op een schaal die nooit voorkomt aan de linkse kant.

Feit is dat ook normaal rechts walgt van de genocide door Israel en dat alleen extremisten de structurele moord op de bevolking in Gaza goedkeuren of zelfs toejuichen.

Onderbouw je claims eerst maar eens met bronnen, zoals ik ook deed. En van een genocide is zoals we weten geen sprake.
pi_218830515
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het is een complot! :')
uiteraard!
  zondag 21 september 2025 @ 11:14:17 #129
503714 SebbeSwensje
pi_218830523
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:12 schreef Falco het volgende:

[..]
Dit is zo hallucinant :').
Akkoord :D
Appears.
pi_218830525
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Doorgaans nogal extreem rechtse lui ja, maar dat wist je al.
pi_218830531
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Ik verwijt hen ervan een laissez-faire houding aan te nemen, met als doel de PVV in het licht van de naderende verkiezingen in een kwaad daglicht te plaatsen.
Dat soort complotdenken mag natuurlijk.
  zondag 21 september 2025 @ 11:14:53 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830539
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 11:12 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Laffe sukkels met dat geblur. Antifa toont tenminste wel hun ongekamde blauw gekleurde kapsels en pukkelgezichten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218830541
quote:

[..]

Ik begrijp niet hoe jij bij het idee komt dat links dergelijk geweld niet zou afkeuren als het vanuit hun hoek zou komen. Dat is echt jouw verknipte wereldbeeld dat links het grote kwaad is plus dat iedereen hier zijn hele leven leidt en hun volledige gedrag bepaald wordt door de politieke ideologie die ze volgen.
Цой жив
pi_218830562
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Nee, die leeghoofden gooien helemaal zelf hun eigen glazen in.
pi_218830578
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 11:12 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Gezien de spandoeken: Den Haag (ADO), Breda (NAC), Kerkrade (Roda JC), Alkmaar (AZ), Tilburg (Willem II), Nijmegen (NEC), Helmond (Helmond Sport), Waalwijk (RKC), Doetinchem (De Graafschap). Behoorlijke coalitie dus, van meer de kleinere clubs in Nederland.
pi_218830610
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gezien de spandoeken: Den Haag (ADO), Breda (NAC), Kerkrade (Roda JC), Alkmaar (AZ), Tilburg (Willem II), Nijmegen (NEC), Helmond (Helmond Sport), Waalwijk (RKC), Doetinchem (De Graafschap). Behoorlijke coalitie dus, van meer de kleinere clubs in Nederland.
Bekijk deze YouTube-video

@Caland
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_218830614
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:14 schreef Falco het volgende:

[..]
Laffe sukkels met dat geblur. Antifa toont tenminste wel hun ongekamde blauw gekleurde kapsels en pukkelgezichten.
Antifa staat juist bekend om de zwarte kledij en gezichtsbedekking om anoniem te blijven.
  zondag 21 september 2025 @ 11:18:20 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830616
quote:

[..]
Feyenoord, Ajax en Twente waren er ook gewoon en dat is vrij uniek

Feyenoord en ADO met de grootste groepen, maar die hebben het dan ook genitieerd en trokken al samen op tijdens coronarellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830622
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niet bepaald onbekend als stoottroepen van uiterst rechts…
Ik keur het toch af?

Wat vind jij van de linkse raddraaiers? En niet alleen XR he Pro Pali rellen, Antifa rellen ook meerekenen.
Dat is al met al een veel grotere groep die landelijk verspreid zijn.
  zondag 21 september 2025 @ 11:19:02 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830626
Overigens wist Els Rechts echt van niets

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830634
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Feyenoord, Ajax en Twente waren er ook gewoon en dat is vrij uniek

Feyenoord en ADO met de grootste groepen, maar die hebben het dan ook genitieerd en trokken al samen op tijdens coronarellen.
Dit tweet geeft juist aan dat Twente en Ajax niet welkom waren?
pi_218830658
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hoe hard kan je iets ontkennen zeg. _O- _O- _O-
  zondag 21 september 2025 @ 11:20:34 #143
438527 MissButterflyy
pi_218830665
quote:

[..]
Zeker.
  zondag 21 september 2025 @ 11:20:46 #144
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830671
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit tweet geeft juist aan dat Twente en Ajax niet welkom waren?
Oh dan tweet ik zo even dat dat onjuist is
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830672
quote:

[..]
Waren afvaardigingen van nog veel meer clubs aanwezig, groot en klein.
  zondag 21 september 2025 @ 11:20:49 #146
38496 Perrin
pi_218830674
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:19 schreef Caland het volgende:
Overigens wist Els Rechts echt van niets

[ afbeelding ]
Ze hoeft niet per se leugenachtig te zijn, ze kan ook gewoon naef of niet zo slim zijn.
pi_218830698
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Doorgaans nogal extreem rechtse lui ja, maar dat wist je al.
Doorgaans mensen die leven om te rellen, maar dat wist je al.
  zondag 21 september 2025 @ 11:23:22 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830710
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het n sluit het ander niet uit
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:23:26 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830711
Denk dat Wilders overigens nog wel even achter zijn oren moet krabben. Tijdens de APB riep hij met opgeheven stem "Geven we ons land definitief weg aan Afrikanen, Arabieren en criminele allochtonen of worden we weer de baas in eigen land. Kiezen we er voor om in het linksliberale moeras verder te zinken of vechten we eindelijk terug?"

Een aansporing tot geweld wil ik dit nog niet noemen, maar het sluit wel opvallend goed aan wat gisteren is gebeurd.
pi_218830713
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik keur het toch af?

Wat vind jij van de linkse raddraaiers? En niet alleen XR he Pro Pali rellen, Antifa rellen ook meerekenen.
Dat is al met al een veel grotere groep die landelijk verspreid zijn.
Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar waarom wil jij steeds andere dingen erbij slepen in een topic over geweld vanuit uiterst rechtse hoek?
pi_218830734
quote:

[..]
Dat vult elkaar dan ook prima aan.
  zondag 21 september 2025 @ 11:25:04 #152
38496 Perrin
pi_218830739
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Falco het volgende:
Denk dat Wilders overigens nog wel even achter zijn oren moet krabben. Tijdens de APB riep hij met opgeheven stem "Geven we ons land definitief weg aan Afrikanen, Arabieren en criminele allochtonen of worden we weer de baas in eigen land. Kiezen we er voor om in het linksliberale moeras verder te zinken of vechten we eindelijk terug?"

Een aansporing tot geweld wil ik dit nog niet noemen, maar het sluit wel opvallend goed aan wat gisteren is gebeurd.
Jan 6 taferelen.
pi_218830754
quote:

[..]
Vandaar dat ze hooligans heten zoals ik al zei.
  zondag 21 september 2025 @ 11:25:50 #154
503714 SebbeSwensje
pi_218830758
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar waarom wil jij steeds andere dingen erbij slepen in een topic over geweld vanuit uiterst rechtse hoek?
Zodat we toch weer de indruk kunnen wekken dat mensen op de rechterflank uitsluitend fatsoenlijk geluid laten horen en alle mensen op de linkerflank anarchistische en geweldadige wappies zijn die het liefst alle bedrijvigheid en rijkdom het land uit willen jagen.

Snap dat dan.
Appears.
pi_218830768
quote:

[..]
Kortom, je vind het goed dat antifa als terreurbeweging is gecategoriseerd?
pi_218830774
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Falco het volgende:

In Zwolle was 'ie er anders heel duidelijk over. Pure opruiing.
  zondag 21 september 2025 @ 11:27:37 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830783
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn om zo simpel en onwetend te denken.
pi_218830785
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Het n sluit het ander niet uit
Ik sta er ook absoluut niet achter.
Ik walg van dat gedrag.

Als ik de filmpjes bekijk waren ze vanaf het eerste moment al bezig om te rellen, het ging ze totaal niet om die demo.
pi_218830786
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 11:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zodat we toch weer de indruk kunnen wekken dat mensen op de rechterflank uitsluitend fatsoenlijk geluid laten horen en alle mensen op de linkerflank anarchistische en geweldadige wappies zijn die het liefst alle bedrijvigheid en rijkdom het land uit willen jagen.

Snap dat dan.
Je draait het precies om.

Dit is het narratief dat we juist binnen progressieve en linkse contreien merkbaar is. De eigen kant zijn de fatsoenlijke en moreel verheven mensen, de andere kant de onbeschaafde racisten/fascisten voor wie geweld een tweede natuur is.
pi_218830792
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:27 schreef Falco het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn om zo simpel en onwetend te denken.
En probeer nu eens te onderbouwen wat je 'simpel' en 'onwetend' aan deze logische vraag denkt te vinden? ..
  zondag 21 september 2025 @ 11:30:04 #161
438527 MissButterflyy
pi_218830796
quote:

[..]
Een ding is duidelijk: de kans dat dit gaat gebeuren is na gisteren kleiner geworden.
Want dan kunnen we nog allerlei groepen toevoegen die ook zo kunnen worden bestempeld.
Of moeten we alleen de rotte appels in die groepen zo aanwijzen?
pi_218830806
quote:

[..]
Mooi dan zijn we er.
Ik ben ook tegen iedere vorm van geweld, haal het links en rechts weg en we zitten op 1 lijn. ^O^
Alle mensen die geweld gebruiken in welke vorm dan ook goed aanpakken, en dan ook echt alle mensen. :)
  zondag 21 september 2025 @ 11:31:59 #163
438527 MissButterflyy
pi_218830809
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit is het narratief dat we juist binnen progressieve en linkse contreien merkbaar is. De eigen kant zijn de fatsoenlijke en moreel verheven mensen, de andere kant de onbeschaafde racisten/fascisten voor wie geweld een tweede natuur is.
Zo kun je ook precies naar radicaal rechts kijken beste HR.
Hou nou maar op met je kruistocht, we weten je mening nou wel. Het is maar een mening, zoals er miljoenen zijn. Kappen nu met te doen alsof je het ware woord verkondigd.
  zondag 21 september 2025 @ 11:32:50 #164
403588 mcmlxiv
  zondag 21 september 2025 @ 11:32:53 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830815
twitter

Wij sijn Nedurland _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830819
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vult elkaar dan ook prima aan.
Die heb je overal links en rechts. Nu is het bij rechts fout gegaan.
En ik walg van het gedrag wat er gisteren te zien was.
pi_218830823
quote:

[..]
Mooi voorbeeld weer van de zin die je quote :D. Maar ik vond het een nogal vreemde motie omdat dit gericht was op een club die nogal marginaal is. En gister bewees ook maar weer dat zo’n eenzijdige benadering vrij idioot is…
  zondag 21 september 2025 @ 11:34:29 #168
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830837
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:32 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Wij sijn Nedurland _O_
Er is iets mis met deze jongen :')
pi_218830843
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Vandaar dat ze hooligans heten zoals ik al zei.
Ja klopt.

Maar wat heeft dat met rechts te maken. Deze mensen waren daar niet voor die demo.
pi_218830852
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Mooi dan zijn we er.
Ik ben ook tegen iedere vorm van geweld, haal het links en rechts weg en we zitten op 1 lijn. ^O^
Alle mensen die geweld gebruiken in welke vorm dan ook goed aanpakken, en dan ook echt alle mensen. :)
Wat mij betreft pakken ze de voetbalclubs die dit soort lui faciliteren en koesteren ook hard aan.
  zondag 21 september 2025 @ 11:36:21 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830864
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt.

Maar wat heeft dat met rechts te maken. Deze mensen waren daar niet voor die demo.
Waarom waren ze dan op die demo in hemelsnaam???

Jezus, wat is dit voor dom gelul.
  zondag 21 september 2025 @ 11:36:28 #172
503714 SebbeSwensje
pi_218830865
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De splinter zien in de ander z'n oog, dat is waar je vooral heel erg druk mee bent.
Appears.
pi_218830866
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat mij betreft pakken ze de voetbalclubs die dit soort lui faciliteren en koesteren ook hard aan.
Voetbalclubs zitten al jaar en dag met die harde kern figuren in hun maag.
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:00 #174
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830880
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt.

Het is natuurlijk niet zo dat ze willekeurig een demonstratie hebben uitgekozen. Dat hele kansloze uiterst rechts/anti woke ideologie wordt daar ook gewoon gedeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:05 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830882
quote:

[..]
Gaat nooit gebeuren uit angst. Bij diverse BVO's hebben voetbalbesturen en (lokale) politici nauwe banden met de harde kern.
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:07 #176
38496 Perrin
pi_218830883
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Puur toeval, jeweettog.
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:12 #177
403588 mcmlxiv
pi_218830886
quote:

[..]
Tja alle betaalde voetbalclubs op de terreurlijst is een altijd goed actie
pi_218830887
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die heb je overal links en rechts. Nu is het bij rechts fout gegaan.
En ik walg van het gedrag wat er gisteren te zien was.
Zo georganiseerd als dit is volgens mij wel iets typisch rechts. Linkse hooligans zijn een vrij zeldzaam verschijnsel. In Duitsland heb je nog St. Pauli maar volgens mij zie je iets dergelijks in Nederland niet.
pi_218830902
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Voetbalclubs zitten al jaar en dag met die harde kern figuren in hun maag.
Maar ze treden nooit echt consequent op…
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Falco het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren uit angst. Bij diverse BVO's hebben voetbalbesturen en (lokale) politici nauwe banden met de harde kern.
Daar ben ik ook bang voor…
  zondag 21 september 2025 @ 11:40:28 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830931
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Falco het volgende:

[..]
Ook iets te simpel, er is simpelweg gewoon altijd aanwas. Je zal ook hier weer zien dat de mensen die gepakt worden veelal first offenders zijn
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:42:05 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830958
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook iets te simpel, er is simpelweg gewoon altijd aanwas. Je zal ook hier weer zien dat de mensen die gepakt worden veelal first offenders zijn
Tuurlijk is er veel roulatie bij die harde kern. Maar het instituut en de cultuur van die harde kern is er jarenlang.
pi_218830965
quote:

[..]
Een groot deel van dit tuig heeft een stadion verbod.
Ik denk dat ze een groot deel via gezicht herkenning er wel uit kunnen halen. Die zijn al bekend bij politie.
  zondag 21 september 2025 @ 11:43:04 #183
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830973
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:42 schreef Falco het volgende:

[..]
Tuurlijk is er veel roulatie bij die harde kern. Maar het instituut en de cultuur van die harde kern is er jarenlang.
Omdat de combinatie van ergens bij willen horen en geweld voor jonge onderontwikkelde mannen altijd aantrekkelijk zal blijven
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830975
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Om te rellen.
  zondag 21 september 2025 @ 11:43:23 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830977
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Een groot deel van dit tuig heeft een stadion verbod.
Welnee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:43:48 #186
38496 Perrin
pi_218830984
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Omdat de combinatie van ergens bij willen horen en geweld voor jonge onderontwikkelde mannen altijd aantrekkelijk zal blijven
Vroeger deed je die lui in het leger en dan konden ze ergens in een loopgraaf sneuvelen. Was je ook van ze af.
pi_218830989
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Om te rellen.
Op uitnodiging van de organisatie…
  zondag 21 september 2025 @ 11:44:58 #188
438527 MissButterflyy
pi_218830993
quote:

[..]
Zag er zelfs een paar 40 plussers tussen zitten. :')
pi_218830994
quote:

[..]
Zeker. Maar om dan een wekelijks potje rellen voor ze te organiseren gaat ook wat ver :P.
  zondag 21 september 2025 @ 11:46:28 #190
38496 Perrin
pi_218831007
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker. Maar om dan een wekelijks potje rellen voor ze te organiseren gaat ook wat ver :P.
Rekruteren in het leger, matroos op een VOC-schip, genoeg opties. Je moet die lui wat te doen geven. Dat was historisch altijd de oplossing.
  zondag 21 september 2025 @ 11:46:36 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831008
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zag er zelfs een paar 40 plussers tussen zitten. :')
Er blijven altijd wel wat sneue mensen erin hangen ja, wel een absolute minderheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218831021
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo georganiseerd als dit is volgens mij wel iets typisch rechts. Linkse hooligans zijn een vrij zeldzaam verschijnsel. In Duitsland heb je nog St. Pauli maar volgens mij zie je iets dergelijks in Nederland niet.
Celtic, Livorno, Vallecano, Barcelona, Athletic er zijn er nog wel meer ...
pi_218831029
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet zo dat ze willekeurig een demonstratie hebben uitgekozen. Dat hele kansloze uiterst rechts/anti woke ideologie wordt daar ook gewoon gedeeld.
Geen idee wat er in om gaat ik blijf er ver van weg.

Wat ik ervan begrepen heb ik dat ze op de vuist wouden met Antifa en anders politie. Antifa durfde niet en toen werd het politie.

Van de politie en overige hulpdiensten blijf je af. Om mij allemaal :R en de bak in.
pi_218831042
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld weer van de zin die je quote :D. Maar ik vond het een nogal vreemde motie omdat dit gericht was op een club die nogal marginaal is. En gister bewees ook maar weer dat zo’n eenzijdige benadering vrij idioot is…
En het tegenstribbelen begint, dat dacht ik al.

Je bent dus tegen alle vormen van geweld, maar een simpele erkenning dat het dan dus goed is dat antifa als terreurgroepering wordt gecategoriseerd, gaat niet. Tja, dat zet toch enkele vraagtekens bij de claim die maakte.

En zo marginaal is Antifa niet, het is een groot netwerk in talloze landen, vaak betrokken bij intimidatie, geweld en vandalisme.
pi_218831049
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Rechts Hooligans.

Links XR, Antifa, Pro Pali groepen. en die zijn toch echt wel georganiseerd. Die verzorgen zelfs eten en drinken ehbo etc.
pi_218831059
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja alle betaalde voetbalclubs op de terreurlijst is een altijd goed actie
Dat zijn dan tenminste wel daadwerkelijk organisaties :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218831062

Bender brengt dat extreem rechtse tuig allemaal goed in beeld want Bender is 1 van hun....
  zondag 21 september 2025 @ 11:53:45 #198
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831067
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:53 schreef SurpriseGirl het volgende:

Bender brengt dat extreem rechtse tuig allemaal goed in beeld want Bender is 1 van hun....
BenderGod _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218831069
quote:

[..]
Welnee.
Jezeker.
pi_218831071
quote:

Ook nog eens in 4K. SCOOOOOOOOOOOP. @Nober
  zondag 21 september 2025 @ 11:54:25 #201
503714 SebbeSwensje
pi_218831074
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En het tegenstribbelen begint, dat dacht ik al.

Je bent dus tegen alle vormen van geweld, maar een simpele erkenning dat het dan dus goed is dat antifa als terreurgroepering wordt gecategoriseerd, gaat niet. Tja, dat zet toch enkele vraagtekens bij de claim die maakte.

En zo marginaal is Antifa niet, het is een groot netwerk in talloze landen, vaak betrokken bij intimidatie, geweld en vandalisme.
Het is nogal wat om iemand als terrorist weg te zetten, daar moet je in mijn boekje toch echt behoorlijk wat voor op je geweten hebben. Weet je wel welke rechten je verliest als je verdacht wordt van terreur? Daar moet je gewoon niet lichtzinnig mee omgaan en dat doen ze nu in navolging van die achterlijke en bespottelijke VS wel.

Zeer slechte zaak, ik zou hooligans ook niet als terroristen bestempelen.
Appears.
pi_218831076
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op uitnodiging van de organisatie…
Ik begreep dat ze zichzelf hadden uitgenodigd.
  zondag 21 september 2025 @ 11:57:25 #203
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831096
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jezeker.
Veelal gastjes van 20, die moeten hun eerste SVtje nog krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 september 2025 @ 11:58:44 #204
80791 crew  Paul
pi_218831112
Hopelijk gaat het goed met mn lieverd en blijft ze sterk. Keep strong schat
pi_218831113
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Veelal gastjes van 20, die moeten hun eerste SVtje nog krijgen.
En die kunnen geen stadionverbod krijgen omdat??????
  zondag 21 september 2025 @ 11:59:40 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831120
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En die kunnen geen stadionverbod krijgen omdat??????
Dat gaan ze ook wel krijgen, ooit. Maar net doen alsof dit allemaal al bekenden zijn van de politie en een stadionverbod hebben is nogal debiel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218831135
Het belachelijke was dat die politie auto in de fik stond en Els de volgende spreker aankondigde in die video van Bender ongelofelijk wat een mongool die ELs

minuut 14 in de video....zelfs bender vind dat nogal vreemd
pi_218831144
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vroeger deed je die lui in het leger en dan konden ze ergens in een loopgraaf sneuvelen. Was je ook van ze af.
Ze werden ook veelal op de vaart gezet door hun vader als matroos. Er zijn er behoorlijk wat verzopen.
  zondag 21 september 2025 @ 12:03:41 #209
38496 Perrin
pi_218831149
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ze werden ook veelal op de vaart gezet door hun vader als matroos. Er zijn er behoorlijk wat verzopen.
Idd, geef ze wat omhanden.
pi_218831152
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat gaan ze ook wel krijgen, ooit. Maar net doen alsof dit allemaal al bekenden zijn van de politie en een stadionverbod hebben is nogal debiel.
Ik zei een GROOT DEEL NIET ALLEMAAL.
Hoe es op woorden te verdraaien joh.

En ja ook een snuiter van 20 die zich misdraagt in een stadion krijgt gewoon een verbod.
Net zoals ze ook gewoon een boete krijgen als ze door rood licht fietsen.
pi_218831167
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:54 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het is nogal wat om iemand als terrorist weg te zetten, daar moet je in mijn boekje toch echt behoorlijk wat voor op je geweten hebben. Weet je wel welke rechten je verliest als je verdacht wordt van terreur? Daar moet je gewoon niet lichtzinnig mee omgaan en dat doen ze nu in navolging van die achterlijke en bespottelijke VS wel.

Zeer slechte zaak, ik zou hooligans ook niet als terroristen bestempelen.
Symboolpolitiek, niet meer, niet minder. Alleen willen sommigen dat niet inzien, ondanks herhaaldelijke uitleg.

Trump riep het in zijn eerste termijn al, niks van gekomen. Juridisch namelijk niet te doen. Hij roept het nu weer en politiek Nederland papegaait er achter aan. Wat willen ze doen dan, iemand die blauwe haren heeft als antifa en derhalve als terrorist bestempelen? Succes bij de rechter.

Tuig is tuig, en als zodanig worden van beide kanten relschoppers opgepakt. Daar zijn al wetten voor en die worden gewoon gehandhaafd. Daar veranderd zo'n nietszeggende motie verder niks aan.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zondag 21 september 2025 @ 12:12:33 #212
503714 SebbeSwensje
pi_218831266
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:01 schreef SurpriseGirl het volgende:
Het belachelijke was dat die politie auto in de fik stond en Els de volgende spreker aankondigde in die video van Bender ongelofelijk wat een mongool die ELs

minuut 14 in de video....zelfs bender vind dat nogal vreemd
"Bro, sorry dat ik het zeg hoor, maar Els hou ff je bek dicht!" _O- Bender is leuk.
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 12:17:44 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831311
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
"Bro, sorry dat ik het zeg hoor, maar Els hou ff je bek dicht!" _O- Bender is leuk.
Wel bijzonder hoe hij zich toch vaak in of dichtbij die groepen kan begeven. Eerder al bij dat Maccabi-tuig, nu weer bij deze bezorgde burgers.

En dat met zo’n piepstem.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218831348
Wat een dom volk, ze staan we lekker duidelijk op beeld
  zondag 21 september 2025 @ 12:32:41 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218831448
quote:

Het is allemaal weer bijzonder
  zondag 21 september 2025 @ 12:34:15 #216
503714 SebbeSwensje
pi_218831459
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:04 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Symboolpolitiek, niet meer, niet minder. Alleen willen sommigen dat niet inzien, ondanks herhaaldelijke uitleg.

Trump riep het in zijn eerste termijn al, niks van gekomen. Juridisch namelijk niet te doen. Hij roept het nu weer en politiek Nederland papegaait er achter aan. Wat willen ze doen dan, iemand die blauwe haren heeft als antifa en derhalve als terrorist bestempelen? Succes bij de rechter.

Tuig is tuig, en als zodanig worden van beide kanten relschoppers opgepakt. Daar zijn al wetten voor en die worden gewoon gehandhaafd. Daar veranderd zo'n nietszeggende motie verder niks aan.
Het is vooral beschamend voor politiek Nederland inderdaad dat ze hier als schaapjes achteraan huppelen. De VS roept spring en de Nederlander vraagt "hoe hoog?". Dat er momenteel een troepenmacht aan de grens van onze territoriale wateren ligt die mogelijk een enorme ravage en verschillende stromingen gaat veroorzaken heb ik nog geen enkele van die zogenaamde beleidsbepalers over gehoord.

Dit land is gewoon failliet.
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 12:34:45 #217
503714 SebbeSwensje
pi_218831462
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Wel bijzonder hoe hij zich toch vaak in of dichtbij die groepen kan begeven. Eerder al bij dat Maccabi-tuig, nu weer bij deze bezorgde burgers.

En dat met zo’n piepstem.
Juist daarom denk ik, zowel links als rechts kan met hem weglopen ondanks dat hij wel duidelijk zelf op de rechterflank zit.
Appears.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2025 @ 12:35:31 #218
862 Arcee
Look closer
pi_218831473
Een OP nog van vrijdag is geen nieuwswaardige OP voor dit live-topic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 21 september 2025 @ 12:39:01 #219
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218831545
Ik vind ook dat die voetbalclubs op de terreurlijst moeten. Dat legt de weg open om nog veel meer op de terreurlijst te plaatsen maar daar kijken we binnenkort wel naar dat is nu niet relevant.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 21 september 2025 @ 12:41:19 #220
503714 SebbeSwensje
pi_218831607
quote:
16s.gif Op zondag 21 september 2025 12:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind ook dat die voetbalclubs op de terreurlijst moeten. Dat legt de weg open om nog veel meer op de terreurlijst te plaatsen maar daar kijken we binnenkort wel naar dat is nu niet relevant.
Kijk, jij snapt het.
Appears.
pi_218831677
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

Dit land is gewoon failliet.
Dit land is niet failliet, de politiek is failliet. Maar dat is eigenlijk ook niks nieuws. De ondergang is tijdens Rutte al ingezet.
pi_218831708
Selectieve verontwaardiging betreuren we zeer.

twitter

https://x.com/widtvoet/status/1969700386224128362
  zondag 21 september 2025 @ 12:49:52 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831719
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:48 schreef Nober het volgende:
Selectieve verontwaardiging betreuren we zeer.

[ x ]
https://x.com/widtvoet/status/1969700386224128362
Dat politiek scoren gebeurt toch altijd bij dit soort voorvallen? Zie de relletjes in Scheveningen, moord op n of ander verknipt gristengekkie in de VS etc.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218831729
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:58 schreef Paul het volgende:
Hopelijk gaat het goed met mn lieverd en blijft ze sterk. Keep strong schat
Elsje was een beetje naef en dacht dat extreem-rechts de vredelievende kant was. Ze is nu wel even heel hard met haar neus op de feiten gedrukt :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218831765
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat politiek scoren gebeurt toch altijd bij dit soort voorvallen? Zie de relletjes in Scheveningen, moord op n of ander verknipt gristengekkie in de VS etc.
LOL
  zondag 21 september 2025 @ 12:55:09 #226
503714 SebbeSwensje
pi_218831780
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit land is niet failliet, de politiek is failliet. Maar dat is eigenlijk ook niks nieuws. De ondergang is tijdens Rutte al ingezet.
Kan wel zijn, maar het volk kiest wat er in de kamer komt. Na al die schandalen wilden wij toch nog VVD, want "HET GELD EN DE BEDRIJVEN EN LINKS HAAT DAT ALLEMAAL". Toen ging het ineens over buitenlanders en moesten we alsnog naar de VVD en de PVV, "WANT LINKS ZET DE GRENZEN WAGENWIJD OPEN EN WIL DE NEDERLANDER OMVOLKEN". Ik heb geen greintje medelijden met rechtsminnend Nederland.
Appears.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 september 2025 @ 13:03:45 #227
80791 crew  Paul
pi_218831898
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Elsje was een beetje naef en dacht dat extreem-rechts de vredelievende kant was. Ze is nu wel even heel hard met haar neus op de feiten gedrukt :')
Zo praat je niet over deze lieverd
pi_218831909
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Kan wel zijn, maar het volk kiest wat er in de kamer komt. Na al die schandalen wilden wij toch nog VVD, want "HET GELD EN DE BEDRIJVEN EN LINKS HAAT DAT ALLEMAAL". Toen ging het ineens over buitenlanders en moesten we alsnog naar de VVD en de PVV, "WANT LINKS ZET DE GRENZEN WAGENWIJD OPEN EN WIL DE NEDERLANDER OMVOLKEN". Ik heb geen greintje medelijden met rechtsminnend Nederland.
Dat sommigen in links en progressieve contreien de oneindige instroom van migranten maar wat graag willen faciliteiten is dan ook een feit. Daar hoeven geen rare complottheorien zoals 'omvolking' voor te worden omarmd.

Maar je moet je als Nederlandse burger wel eens goed afvragen of mensen die actief de Nederlandse (en Westerse) cultuur willen afbraken en veranderen en bijvoorbeeld graag 100 a 200 nieuwe asielzoekerscentra wil laten bouwen, (zoals men bij GroenLinks–PvdA afgelopen week opperde in de Tweede Kamer) wat natuurlijk tot meer migranten gaat leiden.

En dit is niet om te zeggen dat rechts het de afgelopen jaren goed heeft gedaan, in tegendeel zelfs, maar wel dat de schade onder links en progressief bewind nog veel groter zou zijn.
pi_218832050
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik denk dat er nog een hele hoop schandalen tussen zitten. Jij richt je nu op het laatste jaar maar we hebben nog een paar schandalen en crisissen tussen Rutte I en Schoof I.
  zondag 21 september 2025 @ 13:12:17 #230
503714 SebbeSwensje
pi_218832096
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat sommigen in links en progressieve contreien de oneindige instroom van migranten maar wat graag willen faciliteiten is dan ook een feit. Daar hoeven geen rare complottheorien zoals 'omvolking' voor te worden omarmd.

Maar je moet je als Nederlandse burger wel eens goed afvragen of mensen die actief de Nederlandse (en Westerse) cultuur willen afbraken en veranderen en bijvoorbeeld graag 100 a 200 nieuwe asielzoekerscentra wil laten bouwen, (zoals men bij GroenLinks–PvdA afgelopen week opperde in de Tweede Kamer) wat natuurlijk tot meer migranten gaat leiden.

En dit is niet om te zeggen dat rechts het de afgelopen jaren goed heeft gedaan, in tegendeel zelfs, maar wel dat de schade onder links en progressief bewind nog veel groter zou zijn.
Jij zit gewoon weer de waarheid te verdraaien waardoor het voor jou allemaal goed uitkomt. Het idee van 100 tot 200 nieuwe AZC's was met het idee om dit heel kleinschalig en dus behapbaar te houden. Volgens mij maar een man of 50 als uiterste max. Een beetje de spreidingswet, maar dan anders.
De meeste schade in dit land is berokkend door rechts en de rechtse kabinetten van de afgelopen 15-20 jaar. Niets meer en niets minder.
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 13:13:38 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218832131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]

Voordat we verder gaan met deze mensen verdedigen. Dit zijn de types die je verdedigt omdat je zo boos bent op moslims vanwege hun antisemitisme.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat is Appie. Een moslim.
Idd, Haagse Appie...

twitter
  zondag 21 september 2025 @ 13:14:19 #232
503714 SebbeSwensje
pi_218832148
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat er nog een hele hoop schandalen tussen zitten. Jij richt je nu op het laatste jaar maar we hebben nog een paar schandalen en crisissen tussen Rutte I en Schoof I.
Nee, dat was juist exact wat ik bedoelde. Hoevaak is de VVD afgerekend op gebrek aan integriteit na al die vallende Ruttes? Never nooit, omdat het Nederlandse volk te dom is om zijn eigen reet te krabben.
Appears.
pi_218832150
quote:

[..]

Je bent goed met cijfers maar vergeet altijd bewust de context erachter te noemen.

Maar je zou eens kunnen kijken waar die migranten vandaan komen en gewoon het eerlijkere verhaal kunnen vertellen.

De helft van de migranten bestaat uit arbeidsmigranten. En die zijn keihard nodig want wij Nederlanders willen bepaald werk zelf niet eens meer doen.
pi_218832180
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is het frame dat die zeer rechtse partijen graag neerzetten ja. Links is ook boos, dus dat is hetzelfde! Als je er langer dan 5 seconden over nadenkt slaat dat nergens op natuurlijk. Wilders zegt: rechters zijn linkse D66 rechters en het is allemaal vreselijk oneerlijk als ik weer eens minder minder heb geroepen. Alles links van de VVD zegt: zo spreek je niet over rechters, doe normaal. Gevaar voor de rechtsstaat deze man. Wie polariseert er dan?

De man noemt complete bevolkingsgroepen een gevaar voor de samenleving en als er dan iemand zegt dat hij daardoor zelf het probleem is wederom het bovenstaande riedeltje.
:')

Hou toch op man met je rechtse frames. Zowel PVV/GL-PVDA roepen al meer dan een jaar dat zodra de ander aan de macht komt het land is verloren en zwepen de emoties lekker op, alsof er hier 1 partij aan de macht is. Als de linkse wappies weer eens rellen en de boel slopen dan is rechts over de zeik en visa versa.

Roepen ze dezelfde dingen? Nee. Zwepen ze beide de emoties flink op? Ja.
pi_218832201
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Boeiend, als ze maar geil is.
  zondag 21 september 2025 @ 13:18:06 #236
503714 SebbeSwensje
pi_218832239
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Boeiend, als ze maar geil is.
Liever jij dan ik.
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 13:18:27 #237
438527 MissButterflyy
pi_218832246
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Idd, Haagse Appie...

[ x ]
Prima gentegreerd in de volksbuurt zo te zien. :')
pi_218832287
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Liever jij dan ik.
Hangt ervan af hoeveel bier ik op heb.
pi_218832331
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Jij zit gewoon weer de waarheid te verdraaien waardoor het voor jou allemaal goed uitkomt. Het idee van 100 tot 200 nieuwe AZC's was met het idee om dit heel kleinschalig en dus behapbaar te houden. Volgens mij maar een man of 50 als uiterste max. Een beetje de spreidingswet, maar dan anders.
De meeste schade in dit land is berokkend door rechts en de rechte kabinetten van de afgelopen 15-20 jaar. Niets meer en niets minder.
Nee hoor, overal 'kleine' AZCs oprichten zorgt natuurlijk voor problemen op veel meer plekken, bovendien zullen zulke locaties ongetwijfeld worden opgebreid op een gegeven moment.

De realiteit is dan helaas ook dat met zulk er veel meer mensen binnen zullen komen, veel meer mensen statushouder zullen (Nederland heeft n van de hoogste percentages in Europa als het gaat om het toekennen van een verblijfsvergunning) en veel meer omwonenden hinder ondervinden van overlast.

Er moeten niet meer locaties komen, er moeten minder kansarme gelukszoekers uit derdewereldlanden worden toegelaten tot Nederland. Die mensen weer je dus bij de grens, Nederland is niet verantwoordelijk voor het welzijn van mensen uit landen op 3500km afstand.

We zien echter dat bij progressieve en linkse partijen met de instroom maar wat graag wil faciliteren en de culturen die naar Nederland komen als een 'verrijking' ziet.

En dit mag natuurlijk best h, dit is een standpunt dat je kunt innemen. Maar wees daar dan ook eerlijk over. 'Wij vinden de komst van migranten helemaal geen probleem, we zien hun komst als een culturele verrijking voor Nederland en wij voelen ons verantwoordelijk voor hun situatie in de landen van herkomst'.

Dat zou eerlijk zijn, maar omdat men weet dat dit ook electorale zelfmoord zou zijn, wordt er nu eerst gezegd de migratie te willen verminderen maar tegelijkertijd beleid uitgestippeld om de migratie te faciliteren. A zeggen, B doen.
pi_218832347
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nee, dat was juist exact wat ik bedoelde. Hoevaak is de VVD afgerekend op gebrek aan integriteit na al die vallende Ruttes? Never nooit, omdat het Nederlandse volk te dom is om zijn eigen reet te krabben.
Ja ik fair enough, maar was het ook niet een beetje (veel) een gebrek aan een goed alternatief?
  zondag 21 september 2025 @ 13:29:10 #241
503714 SebbeSwensje
pi_218832457
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hangt ervan af hoeveel bier ik op heb.
Pas als ik in een soort spacecoma lig waarbij ik wel geil ben en dus een stijve heb, maar niet meer meedraai met de werkelijkheid.
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, overal 'kleine' AZCs oprichten zorgt natuurlijk voor problemen op veel meer plekken, bovendien zullen zulke locaties ongetwijfeld worden opgebreid op een gegeven moment.

De realiteit is dan helaas ook dat met zulk er veel meer mensen binnen zullen komen, veel meer mensen statushouder zullen (Nederland heeft n van de hoogste percentages in Europa als het gaat om het toekennen van een verblijfsvergunning) en veel meer omwonenden hinder ondervinden van overlast.

Er moeten niet meer locaties komen, er moeten minder kansarme gelukszoekers uit derdewereldlanden worden toegelaten tot Nederland. Die mensen weer je dus bij de grens, Nederland is niet verantwoordelijk voor het welzijn van mensen uit landen op 3500km afstand.

We zien echter dat bij progressieve en linkse partijen met de instroom maar wat graag wil faciliteren en de culturen die naar Nederland komen als een 'verrijking' ziet.

En dit mag natuurlijk best h, dit is een standpunt dat je kunt innemen. Maar wees daar dan ook eerlijk over. 'Wij vinden de komst van migranten helemaal geen probleem, we zien hun komst als een culturele verrijking voor Nederland en wij voelen ons verantwoordelijk voor hun situatie in de landen van herkomst'.

Dat zou eerlijk zijn, maar omdat men weet dat dit ook electorale zelfmoord zou zijn, wordt er nu eerst gezegd de migratie te willen verminderen maar tegelijkertijd beleid uitgestippeld om de migratie te faciliteren. A zeggen, B doen.
Het zijn allemaal mooie praatjes, maar wat ga je nu daadwerkelijk doen? Is er uitgezocht wat mogelijk is binnen wat we kunnen en willen? Is er nagedacht over welke gevolgen dit kan hebben op de lange termijn?

Nee, helemaal niets van dat alles. Er wordt geschreeuwd dat de grenzen dicht moeten en dat we maar een 1 of andere Duterte-achtige beweging moeten oprichten. Wat ben ik blij dat er nog mensen zijn die wl snappen waar je als maatschappij naartoe gaat als je bepaalde groepen vogelvrij gaat verklaren.
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja ik fair enough, maar was het ook niet een beetje (veel) een gebrek aan een goed alternatief?
Genoeg alternatief, maar je moet het dan wel zoeken waar jij het eigenlijk op voorhand niet zoeken wil.
Appears.
pi_218832556
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het zijn allemaal mooie praatjes, maar wat ga je nu daadwerkelijk doen? Is er uitgezocht wat mogelijk is binnen wat we kunnen en willen? Is er nagedacht over welke gevolgen dit kan hebben op de lange termijn?

Nee, helemaal niets van dat alles. Er wordt geschreeuwd dat de grenzen dicht moeten en dat we maar een 1 of andere Dutarte-achtige beweging moeten oprichten. Wat ben ik blij dat er nog mensen zijn die wl snappen waar je als maatschappij naartoe gaat als je bepaalde groepen vogelvrij gaat verklaren.
Volgens mij heeft niemand geprobeerd om mensen die wet overschrijdend gedrag vertonen 'vogelvrij' te verklaren. Het verder faciliteren van migratie is echter geen oplossing, maar toch proberen sommige linkse en progressieve partijen dit.

Wellicht is het handig jezelf eens af te vragen wat voor een Nederland jij over 50 jaar graag zou zijn? Een Nederland waar steeds meer mensen Arabisch spreken, afhankelijk zijn van de verzorgingsstaat, met meer criminaliteit, vijandigheid jegens vrouwen, homo's en andere groepen en met Islam als de dominante religieuze stroming?

Dan moet je vooral maar op een partij als GroenLinks–PvdA stemmen. Want het beleid waar zij meer aan komen zetten, zal tot zulke uitkomsten gaan leiden op de lange termen.
pi_218832564
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Genoeg alternatief, maar je moet het dan wel zoeken waar jij het eigenlijk op voorhand niet zoeken wil.
Als je rechts georinteerd bent ga je niet op links stemmen en vice versa. Bij alle partijprogramma’s valt wel iets op te merken wat je niet bevalt maar het feit dat er massaal gestemd wordt op partijen de hij programma op een A4-tje zegt genoeg wmb.
pi_218832612
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij heeft niemand geprobeerd om mensen die wet overschrijdend gedrag vertonen 'vogelvrij' te verklaren. Het verder faciliteren van migratie is echter geen oplossing, maar toch proberen sommige linkse en progressieve partijen dit.

Wellicht is het handig jezelf eens af te vragen wat voor een Nederland jij over 50 jaar graag zou zijn? Een Nederland waar steeds meer mensen Arabisch spreken, afhankelijk zijn van de verzorgingsstaat, met meer criminaliteit, vijandigheid jegens vrouwen, homo's en andere groepen en met Islam als de dominante religieuze stroming?

Dan moet je vooral maar op een partij als GroenLinks–PvdA stemmen. Want het beleid waar zij meer aan komen zetten, zal tot zulke uitkomsten gaan leiden op de lange termen.
Het is ondertussen wel duidelijk in welke contreien jij je begeeft.
pi_218832618
quote:

[..]

Waar moet je dan bij zijn? GL/PvdA kun je het me oneens zijn maar ze willen wel iets uitvoerbaars realiseren. PVV had een onderbouwde noodwet maar besloot die niet in te zetten en het probleem is blijkbaar groter dan ooit.
  zondag 21 september 2025 @ 13:40:40 #246
503714 SebbeSwensje
pi_218832630
quote:

[..]

Volgens mij zou jij je die vraag zelf eens moeten stellen. De SP was de eerste die na de beindiging van de 2e wereldoorlog tegen de massa influx van goedkope arbeidsmigranten was. Zij snapten dat die mensen niet meer zo makkelijk weggaan als ze hier eenmaal een leven hebben opgebouwd en links, zoals links is, snapt dan dat ze een verantwoordelijkheid voor die mensen hebben.
Het waren mensen op rechts die weer zsm economisch operationeel wilden zijn. We moesten onze belangen immers behartigen!

Ik zal de schuld nooit bij links leggen :)
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 13:50:35 #247
459912 FlippingCoin
pi_218832789
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]

Voordat we verder gaan met deze mensen verdedigen. Dit zijn de types die je verdedigt omdat je zo boos bent op moslims vanwege hun antisemitisme.
moest hier wel om lachen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 21 september 2025 @ 13:53:32 #248
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218832835
Iemand een tldr? Wtf is er gebeurd?
pi_218832877
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Volgens mij zou jij je die vraag zelf eens moeten stellen. De SP was de eerste die na de beindiging van de 2e wereldoorlog tegen de massa influx van goedkope arbeidsmigranten was. Zij snapten dat die mensen niet meer zo makkelijk weggaan als ze hier eenmaal een leven hebben opgebouwd en links, zoals links is, snapt dan dat ze een verantwoordelijkheid voor die mensen hebben.
Het waren mensen op rechts die weer zsm economisch operationeel wilden zijn. We moesten onze belangen immers behartigen!

Ik zal de schuld nooit bij links leggen :)
Leuk hoor, maar wat doet dat ertoe gezien het feit dat we naar de toekomst moeten kijken? HowardRoarke heeft gelijk, met PvdA/GL aan het roer zal er helemaal niets gedaan worden om de immigratie te stoppen. Sterker nog men is helaas een groot voorstander van omvolking replacement migration om de verzorgingsstaat overeind te houden.
pi_218832889
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:53 schreef xzaz het volgende:
Een feestje van rechts extremisten liep een beetje uit de hand, maar het is de schuld van links zoals gewoonlijk. :O
  zondag 21 september 2025 @ 13:58:43 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218832910
quote:
1500 Hollandse Trump-wannabe's deden een Madurodamversie van 6 januari 2021.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 13:59:16 #252
503714 SebbeSwensje
pi_218832923
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Leuk hoor, maar wat doet dat ertoe gezien het feit dat we naar de toekomst moeten kijken? HowardRoarke heeft gelijk, met PvdA/GL aan het roer zal er helemaal niets gedaan worden om de immigratie te stoppen. Sterker nog men is helaas een groot voorstander van omvolking replacement migration om de verzorgingsstaat overeind te houden.
Niemand ziet hier graag een meerderheid van allochtone afkomst (al dan niet van 3e, 4e, 5e origine) dat lijkt me een gezonde discussie om te voeren. Desondanks verwijt jij nu een partij dat ze iets doen waar ze nooit verantwoordelijkheid voor hebben gedragen.

Ik vind dat oprecht een hele gekke mening om te hebben.
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 14:00:11 #253
459912 FlippingCoin
pi_218832939
quote:
een marrokaanse bekende man deed een hitlergroet naast een uitgebrande politiewagen
pi_218832943
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is ondertussen wel duidelijk in welke contreien jij je begeeft.
Nou, ik ben erg benieuwd welke contreien je denkt dat dit zijn ...
  zondag 21 september 2025 @ 14:01:34 #255
403588 mcmlxiv
pi_218832968
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een feestje van rechts extremisten liep een beetje uit de hand, maar het is de schuld van links zoals gewoonlijk. :O
Ja maar ze willen ons allemaal omvolken en dan onze kinderen tegen de Russen laten vechten. Begrijp dat dan!
  zondag 21 september 2025 @ 14:02:22 #256
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218832982
quote:
Rechts naef meisje organiseert demonstratie tegen asielbeleid, daar kwamen alleen maar rechtsgekkies, wappies en rechtse voetbalhooligans op af. Voetbalhooligans slopen Den Haag. Einde.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218832989
quote:

[..]
Dat is sinds de jaren 60 al politiek beleid, ook onder rechts.

Nog los even van dat we dat in Nederland helemaal niet op gaan lossen. Ook de PVV niet, dat hebben we al kunnen zien met debieltje Faber.

We zullen daarvoor toch echt bij Europa moeten zijn maar helaas is de PVV ook voor veel minder Europese bemoeienis.
pi_218832992
quote:

[..]
Je weet toch hoe het werkt in een democratie? Als links aan de macht komt heeft de meerderheid links beleid bepaalt. En de kans is op dit moment 51 procent dat links de verkiezingen gaat winnen. Het is zelfs hoger maar eerst zien dan geloven.
  zondag 21 september 2025 @ 14:02:52 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218832994
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Niemand ziet hier graag een meerderheid van allochtone afkomst (al dan niet van 3e, 4e, 5e origine) dat lijkt me een gezonde discussie om te voeren. Desondanks verwijt jij nu een partij dat ze iets doen waar ze nooit verantwoordelijkheid voor hebben gedragen.

Ik vind dat oprecht een hele gekke mening om te hebben.
Mijn probleem met de meeste linkse partijen op dit moment is niet hun mening over zaken - klimaat, immigratie, integratie - maar dat de wijze waarop fatsoenlijk daarover gediscussieerd kan worden al jaren moeizamer verloopt. Men kan toch niet ontkennen dat er een aanzienlijk betonbunker-mentaliteit heerst daar, waar kritische geluiden al heel snel weggeveegd worden als 'onderbuik' en 'racisme'.

Dat is dubbel erg, want voorheen was linkse politiek - zie inderdaad de vroege SP - gefundeerd op debat, discussie en dialoog.

Er zit een politiek correcte verstarring die enkel nog meer gaat leiden tot onvrede onder mensen die wel heel snel in bepaalde hokjes worden gestopt wanneer ze kritische vragen stellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 14:03:18 #260
503714 SebbeSwensje
pi_218833003
quote:
16s.gif Op zondag 21 september 2025 14:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
een marrokaanse bekende man deed een hitlergroet naast een uitgebrande politiewagen
Hij deed iets slechts, dus dan is het een Nederlander. Als hij verwaarloosde kittens had gered zou hij in het nieuws komen als Marokkaan.
Appears.
pi_218833030
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn probleem met de meeste linkse partijen op dit moment is niet hun mening over zaken - klimaat, immigratie, integratie - maar dat de wijze waarop fatsoenlijk daarover gediscussieerd kan worden al jaren moeizamer verloopt. Men kan toch niet ontkennen dat er een aanzienlijk betonbunker-mentaliteit heerst daar, waar kritische geluiden al heel snel weggeveegd worden als 'onderbuik' en 'racisme'.

Dat is dubbel erg, want voorheen was linkse politiek - zie inderdaad de vroege SP - gefundeerd op debat, discussie en dialoog.

Er zit een politiek correcte verstarring die enkel nog meer gaat leiden tot onvrede onder mensen die wel heel snel in bepaalde hokjes worden gestopt wanneer ze kritische vragen stellen.
Ik denk juist andersom. Dat hebben we de afgelopen 2 jaar kunnen zien. Maar ik heb altijd dat rechts met oogkleppen naar de politiek kijkt en alleen hun eigen standpunten voor ogen heeft.
  zondag 21 september 2025 @ 14:04:36 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218833034
quote:

[..]
Is geen Marokkaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 14:05:12 #263
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218833043
Mm ok.
  zondag 21 september 2025 @ 14:08:17 #264
459912 FlippingCoin
pi_218833110
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 14:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Is geen Marokkaan.
wat dan wel?
  zondag 21 september 2025 @ 14:08:35 #265
503714 SebbeSwensje
pi_218833117
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb hier niets tegen in te brengen en ook niets op aan te vullen, maar leg de nadruk hier graag nog maar eens op.
Appears.
pi_218833139
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is sinds de jaren 60 al politiek beleid, ook onder rechts.

Nog los even van dat we dat in Nederland helemaal niet op gaan lossen. Ook de PVV niet, dat hebben we al kunnen zien met debieltje Faber.

We zullen daarvoor toch echt bij Europa moeten zijn maar helaas is de PVV ook voor veel minder Europese bemoeienis.
Dit probleem gaat niet Europees opgelost worden omdat ook de bureaucraten in Brussel geloven in replacement migration. Er is maar n oplossing en dat is het verlaten van de EU.
Als je er toch voor kiest om in de EU te blijven dan moet Nederland accepteren dat er een constante stroom van immigranten binnen blijft komen uit landen waar wij hoogst waarschijnlijk niets mee delen.
  zondag 21 september 2025 @ 14:12:56 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218833180
quote:
16s.gif Op zondag 21 september 2025 14:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
wat dan wel?
Appie Sieg Heil is een halve Albanir
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218833232
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit probleem gaat niet Europees opgelost worden omdat ook de bureaucraten in Brussel geloven in replacement migration. Er is maar n oplossing en dat is het verlaten van de EU.
Als je er toch voor kiest om in de EU te blijven dan moet Nederland accepteren dat er een constante stroom van immigranten binnen blijft komen uit landen waar wij hoogst waarschijnlijk niets mee delen.
In bijna heel europa is het probleem dat de bevolking snel vergrijst en dat is toevallig in de landen die de meeste asielzoekers opvangen.

Maar in die landen zien we ook rechts in opkomst komen. En ook voor Europa kunnen we gewoon democratisch stemmen.

Uit de EU stappen zou wel echt dom zijn.
  zondag 21 september 2025 @ 14:15:33 #269
459912 FlippingCoin
pi_218833241
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 14:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Appie Sieg Heil is een halve Albanir
oh

bijna hetzelfde
pi_218833313
Echt alles wijst erop dat er van opzet sprake is vanuit de overheid.

En dan is 1+1 2.
Van de hersenloze hooligans die zich laten opjutten door Romeo's.

twitter
pi_218833322
Wat vind jij @Hyaenidae?
pi_218833329
Wel goed dat Fransje Timmermans nu ook inziet dat het allemaal aan migratie ligt. Zonder migratie hadden we deze ellende niet, schijnt het.
Het ligt aan de instanties zelf
  zondag 21 september 2025 @ 14:21:30 #273
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218833350
quote:

[..]
Was uiteraard niet de enige die Heil Hitler liep te scanderen, getuige zn filmpjes.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  zondag 21 september 2025 @ 14:23:43 #274
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218833400
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoop dat je sarcastisch bent.
Zeker niet. In deze tijd van polarisatie een boel gekken dat elkaar in de armen sluit, hartverwarmend.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 21 september 2025 @ 14:24:05 #275
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218833404
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoop dat je sarcastisch bent.
Het wordt tijd dat de sheeple hun ogen openen voor het wereldwijde complot van Hillary "Antifa Antichrist" Clinton
  zondag 21 september 2025 @ 14:24:58 #276
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218833421
quote:
16s.gif Op zondag 21 september 2025 14:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
wat dan wel?
Zo te zien een extreemrechtse man Henk
  zondag 21 september 2025 @ 14:26:21 #277
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218833450
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:19 schreef Viesdik het volgende:

En dan is 1+1 2.

[ x ]
Altijd de schuld van een ander.

Van die types die tot aan treintransporten nog zouden ontkennen dat hun politieke kleur slecht is.
  zondag 21 september 2025 @ 14:27:13 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218833465
quote:

En dan is 1+1 2.

[ x ]
Superjan _O-

Gekker dan gek
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218833550
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Zeker niet. In deze tijd van polarisatie een boel gekken dat elkaar in de armen sluit, hartverwarmend.
Zolang de duivel regeert is alles een complot.
  zondag 21 september 2025 @ 14:33:56 #280
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218833583
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:53 schreef Caland het volgende:

[..]
BenderGod _O_
Dit laat wel zien wat de retoriek van Wilders etc doet. Deze mensen praten letterlijk in zijn tweets.

"Onze eigen mensen legge te verrotten in het verzorgingshuis, gaan ze miljoenen miljarden naar asielzoekers sturen. Onze eigen mensen kennen niet eens een woning krijgen, die gaan allemaal naar statushouders".

Maar nee, dit zijn geen rechtse stemmers hoor, apolitiek
  zondag 21 september 2025 @ 14:35:56 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218833619
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:33 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dit laat wel zien wat de retoriek van Wilders etc doet. Deze mensen praten letterlijk in zijn tweets.

"Onze eigen mensen legge te verrotten in het verzorgingshuis, gaan ze miljoenen miljarden naar asielzoekers sturen. Onze eigen mensen kennen niet eens een woning krijgen, die gaan allemaal naar statushouders".

Maar nee, dit zijn geen rechtse stemmers hoor, apolitiek
Alles om maar net te doen alsof deze mensen er alleen waren om maar wat te rellen en net zo goed bij de huishoudbeurs hadden kunnen opduiken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 14:38:49 #282
459912 FlippingCoin
pi_218833692
Ik hoop trouwens dat ze alle gemaakte kosten + een boete verhalen op de daders. Zal wel weer niet…
  zondag 21 september 2025 @ 14:39:13 #283
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218833700
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 14:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Alles om maar net te doen alsof deze mensen er alleen waren om maar wat te rellen en net zo goed bij de huishoudbeurs hadden kunnen opduiken.
Weer een nette rechtse manifestatie verstierd door apolitieke hooligans die nou net hier op afkwamen.

Vooral niet toegeven dat je gedachtengoed deelt met deze sturmgruppen
pi_218833775
quote:
Wat vind jij @:hyaenidae?
Wat is elsfest dan weer voor dom evenement
pindazakje
  zondag 21 september 2025 @ 14:44:12 #285
459912 FlippingCoin
pi_218833781
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Weer een nette rechtse manifestatie verstierd door apolitieke hooligans die nou net hier op afkwamen.

Als je gedachtegoed deelt met sturmgruppen, dan ben je zelf ook een nazi wil je zeggen?
  zondag 21 september 2025 @ 15:25:25 #286
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218834454
Els dacht dat "Dutch Hooligan Scene" een groepje bezorgde moeders was denk ik.

pi_218834471
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

https://www.reddit.com/r/(...)_feitjes_op_een_rij/

Ze wist dat die hooligans zouden komen en reageerde met "tot morgen!!".
"Pools are perfect for holding water"
pi_218834595
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:25 schreef Mikeytt het volgende:

[ afbeelding ]
De Dutch Hooligans zijn een vrij vredelievende beweging. Tuurlijk, ze maken zich zorgen om de immigratie, maar van geweld gruwelen ze.

Tot Antifa zich ermee ging bemoeien dan.
  zondag 21 september 2025 @ 15:36:46 #289
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218834625
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:25 schreef Mikeytt het volgende:

[ afbeelding ]
_O- :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218834801
Nederland is idd failliet: iedere dag B&B vol liefde op tv met zelfs een heuse aftertalk, je wenst het zelfs de russen niet toe :'( :{ ;( o|O
pi_218835271
En Els had het nog zo gezegd! "Geen bommetje!"
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218835318
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:15 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
:')

Hou toch op man met je rechtse frames. Zowel PVV/GL-PVDA roepen al meer dan een jaar dat zodra de ander aan de macht komt het land is verloren en zwepen de emoties lekker op, alsof er hier 1 partij aan de macht is. Als de linkse wappies weer eens rellen en de boel slopen dan is rechts over de zeik en visa versa.

Roepen ze dezelfde dingen? Nee. Zwepen ze beide de emoties flink op? Ja.
Oh dan heb je vast een quote van Timmermans dat het land verloren is.
  zondag 21 september 2025 @ 16:26:52 #293
503714 SebbeSwensje
pi_218835484
quote:

En dan is 1+1 2.

[ x ]
Vanuit deze overheid is dat niet ondenkbaar.
Appears.
pi_218835654
https://www.rtl.nl/boulev(...)emonstratie-den-haag

Danny Ghosen was voor documentaire bij demonstratie in Den Haag

Programmamaker Danny Ghosen was zaterdagmiddag aanwezig bij de demonstratie in Den Haag die uitmondde in rellen. Ghosen was bezig met filmen voor zijn Videoland-documentaire Danny en de Asielzoekers, bevestigt RTL na berichtgeving van De Gelderlander.

Volgens De Gelderlander is Ghosen tijdens de demonstratie "verbaal belaagd". Een demonstrant zou hem hebben uitgemaakt voor "vuile kankerjood". Op vragen over wat er precies is gebeurd, gaat RTL niet in.

De organisatie PersVeilig meldde zaterdagavond dat zes journalisten gewond zijn geraakt door toedoen van de demonstranten. Ook de politie meldde zondag "enkele" gewonde journalisten.

De demonstranten protesteerden zaterdag op het Malieveld in Den Haag tegen het asielbeleid van het kabinet. Een deel van hen wilde de A12 bezetten. Volgens de politie volgden "golven van geweld" tegen "de politie, journalisten en de omgeving". Zeker vier agenten raakten gewond. De politie heeft 37 mensen aangehouden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218835687
quote:

[..]

Van die oneindige instroom van migranten is, zo laten de statistieken zien, maar een klein deel asielzoeker. De meeste migranten zijn arbeidsmigraten, en die hebben we gewoon keihard nodig. We hebben een tekort op de arbeidsmarkt, en de autochtone bevolking krimpt al jaren. En de autochtone Nederlander heeft ook geen zin om tomaten te plukken, asperges te steken of in het distributiecentrum van bol.com te werken.

Die afbraak van de Nederlandse/Westerse cultuur (over welke cultuur hebben we het hier trouwens? Delftsblauw? Klompen? Molens? Het Wilhelmus kunnen meezingen?) valt ook reuze mee. De islamisering die ons 20 jaar geleden door Pim Fortuyn werd beloofd komt niet echt van de grond. In 2005 was 5% moslim, nu, in 2025, 6%. Daar komt ook nog eens bij dat in de gehele samenleving onder jongeren zichtbaar is dat ze conservatiever worden. Vanuit (extreem)rechts hoek wordt altijd gewaarschuwd dat die moslims onze waarden niet delen en dat ze afwijzend staan tegenover gelijke rechten voor vrouwen, LHBTQ etc. Terwijl diezelfde (extreem)rechtse rakkers toch ook bepaald geen fan zijn van dergelijke zaken en deze als "woke" terzijde schuiven.

Zo'n Els Rechts is in feite gewoon een Nederlandse versie van een moslim-extremist. Gelooft in een achterlijk sprookjesboek, in traditionele man/vrouw rolverdelingen en genderideologien. Het enige verschil is dat ze haar gedachtegoed rechtvaardigt adhv de Bijbel ipv de Koran.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 21 september 2025 @ 16:51:22 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218835987
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Van die oneindige instroom van migranten is, zo laten de statistieken zien, maar een klein deel asielzoeker. De meeste migranten zijn arbeidsmigraten, en die hebben we gewoon keihard nodig. We hebben een tekort op de arbeidsmarkt, en de autochtone bevolking krimpt al jaren. En de autochtone Nederlander heeft ook geen zin om tomaten te plukken, asperges te steken of in het distributiecentrum van bol.com te werken.

Die afbraak van de Nederlandse/Westerse cultuur (over welke cultuur hebben we het hier trouwens? Delftsblauw? Klompen? Molens? Het Wilhelmus kunnen meezingen?) valt ook reuze mee. De islamisering die ons 20 jaar geleden door Pim Fortuyn werd beloofd komt niet echt van de grond. In 2005 was 5% moslim, nu, in 2025, 6%. Daar komt ook nog eens bij dat in de gehele samenleving onder jongeren zichtbaar is dat ze conservatiever worden. Vanuit (extreem)rechts hoek wordt altijd gewaarschuwd dat die moslims onze waarden niet delen en dat ze afwijzend staan tegenover gelijke rechten voor vrouwen, LHBTQ etc. Terwijl diezelfde (extreem)rechtse rakkers toch ook bepaald geen fan zijn van dergelijke zaken en deze als "woke" terzijde schuiven.

Zo'n Els Rechts is in feite gewoon een Nederlandse versie van een moslim-extremist. Gelooft in een achterlijk sprookjesboek, in traditionele man/vrouw rolverdelingen en genderideologien. Het enige verschil is dat ze haar gedachtegoed rechtvaardigt adhv de Bijbel ipv de Koran.
Dat aandeel asielzoekers (helemaal met nareizigers en kinderen) is aanzienlijk. En welke uitspraken van Fortuyn doel je precies over?

We zitten nu ook nog maar twee decennia na de aanslag op hem, inmiddels is van de scholieren tussen de 15-18 jaar op de Nederlandse scholen al 15% moslims waarmee de Islam ook meteen de grootste religieuze groep vormt.

En dit zien we ook wel degelijk terug in het dagelijks leven. Er zijn inmiddels honderden moskeen in Nederland, meer dan de helft van alle nieuwe basisscholen in 2026 zal Islamitisch zijn en iftars op het werk zijn inmiddels geen uitzondering meer.

De komende decennia, als de laatste volledig autochtone generaties richting hun einde zullen gaan zal de demografische verandering wat dit betreft steeds meer zichtbaar worden. Of dacht jij nu echt dat je een oneindige influx van migranten uit Islamitische landen kunt hebben, die ook nog eens familie hierheen kunnen halen en meer kinderen krijgen dan autochtonen, maar dat het percentage moslims altijd 5% zou blijven? Dan zit je mis.

Nederland zit zelfs nu (gezien de cijfers bij de scholieren tussen de 15 en 18 jaar) al op het hoogste scenario van Islmaisering dat werd uitgetekend in een onderzoek van Pew Research een aantal jaar geleden.
pi_218836021
quote:
Traumatisch nog wel :').

Zulk tuig mogen ze verder ook gewoon het land uitzetten wij mij betreft.
  zondag 21 september 2025 @ 16:54:25 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218836030
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Traumatisch nog wel :').

Zulk tuig mogen ze verder ook gewoon het land uitzetten wij mij betreft.
Waar moet je ze heen uitzetten als het Hollanders zijn?
  zondag 21 september 2025 @ 16:55:00 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218836037
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 14:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Is geen Marokkaan.
Appie Den Haag is van Marokkaanse afkomst. Daar geboren ook.
pi_218836067
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Waar moet je ze heen uitzetten als het Hollanders zijn?
Tja, goede vraag, dat gaat natuurlijk niet. Maar dit tuig ben je liever kwijt dan rijk, dan mag duidelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')