erg vreemd dat de overheid niet eerder ingegrepen heeft, ze wisten duidelijk dat er hommeles op komst wasquote:Op zondag 21 september 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Links probeert dit inderdaad flink uit te melken, maar dat mag hoor. Er was ook genoeg reden tot ophef natuurlijk want wat er gisteren is gebeurd is ook gewoon schandalig en had veel eerder hard met de wapenstok moeten worden bestreden.

Dit is dan wel weer een typisch staaltje projectie.quote:Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doen jullie toch ook altijd als er weer eens wat 'jongeren' met broccolikapsel en fatbike ergens voor problemen zorgen?
Of denk aan die rellen in Amsterdam eind vorig jaar, of de rellen na de WK-wedstrijden van Marokko, allemaal 'rotte appels' moeten we dan weer horen uit de progressieve en linkse hoek, waar men natuurlijk meteen paraat staan om voor hun geliefkoosde minderheidsgroep (mensen met een migratieachtergrond (uit Islamitische landen)) in de bres te springen.
Dus waarom zou dat principe nu niet opgaan?

Ik heb de rellen van gisteren inmiddels al meermaals afgekeurd en zelfs gezegd dat wat mij betreft de politie veel harder had moeten optreden. Ik ben namelijk consequent, iets dat velen helaas niet zijn zodra het om rellen uit een andere hoek gaat. Dan komen de excuses en gejammer over vermeend politiegeweld.quote:Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat er elders ook zat tuig is, is dit geen probleem?

Dus je begrijpt het nu ook echt? Je gaat dus de volgende keren niet weer terugvallen op de welbekende stokpaardjes?quote:Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doen jullie toch ook altijd als er weer eens wat 'jongeren' met broccolikapsel en fatbike ergens voor problemen zorgen?
Of denk aan die rellen in Amsterdam eind vorig jaar, of de rellen na de WK-wedstrijden van Marokko, allemaal 'rotte appels' moeten we dan weer horen uit de progressieve en linkse hoek, waar men natuurlijk meteen paraat staan om voor hun geliefkoosde minderheidsgroep (mensen met een migratieachtergrond (uit Islamitische landen)) in de bres te springen.
Dus waarom zou dat principe nu niet opgaan?

Welke stokpaardjes?quote:Op zondag 21 september 2025 10:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus je begrijpt het nu ook echt? Je gaat dus de volgende keren niet weer terugvallen op de welbekende stokpaardjes?
Nee, dit zijn dus feiten. Je laat op mooie wijze zien dat je deze twee concepten niet helemaal helder hebt. Net zoals je dus al weinig lijkt te begrijpen van welke kant in Europa het meest gewelddadig is.quote:Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer een typisch staaltje projectie.

Idd. die 80% verpest het voor de 20% nette lui.quote:Op zondag 21 september 2025 10:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Precies.
Met grote groepen zitten er altijd wel een paar rotte appels tussen daar kan je niet omheen.

Mijn punt is dus dat juist die laisser faire tactiek leidt tot verdere verharding. Mensen komen er mee weg. Elke keer weer. (Maar deze zaterdag dus eindelijk eens niet)quote:Op zondag 21 september 2025 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook doen, er zijn 30 mensen gearresteerd en er zullen er meer volgen.
Misschien komen er nog een paar voorbij in opsporing verzocht binnenkort. Staan ze voor lul voor heel NL.
Denk dat je niet zal voorkomen dat er altijd een paar mensen onopgemerkt wegglippen. Maar ben zelf niet zo voor keihard politiegeweld. Dat escaleert vaak alleen maar verder en zorgt voor verdere verharding.

Over hoe de negatieve wanen van de dag heel gebruikelijk zijn in de 'linkse en progressieve contreien'.quote:Op zondag 21 september 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke stokpaardjes?
[..]
Nee, dit zijn dus feiten. Je laat op mooie wijze zien dat je deze twee concepten niet helemaal helder hebt. Net zoals je dus al weinig lijkt te begrijpen van welke kant in Europa het meest gewelddadig is.

Nee hoor, dit zet juist grenzen. De politie (en ME) moet gewoon hard optreden als er sprake is van vandalisme of geweld ongeacht van welke groep dit afkomstig is.quote:Op zondag 21 september 2025 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook doen, er zijn 30 mensen gearresteerd en er zullen er meer volgen.
Misschien komen er nog een paar voorbij in opsporing verzocht binnenkort. Staan ze voor lul voor heel NL.
Denk dat je niet zal voorkomen dat er altijd een paar mensen onopgemerkt wegglippen. Maar ben zelf niet zo voor keihard politiegeweld. Dat escaleert vaak alleen maar verder en zorgt voor verdere verharding.

"Escalatiemanagement" is vaak een duur woord voor bestuurlijke lafheid.quote:Op zondag 21 september 2025 11:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat juist die laisser faire tactiek leidt tot verdere verharding. Mensen komen er mee weg. Elke keer weer. (Maar deze zaterdag dus eindelijk eens niet)
Naar mijn mening zit er tussen deze laisser faire en een politiestaat nog veel ruimte.

En je doet het weer. Links wordt weer als een grote groep over 1 kam geschoren. Er zijn massa's linkse mensen die helemaal niets hebben met geweld en intimidaties van radicaal links en keuren het ook af. Maar in jouw simplistische brein is het weer allemaal hetzelfde LINKS.quote:Op zondag 21 september 2025 10:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, links zal altijd proberen te doen alsof iedereen aan hun kant heilig is en min of meer iedereen aan de rechterkant zoals het groepje voetbalhooligans dat we gisteren hebben gezien. Dat is ook zo mooi aan rechts, daar heeft men geen probleem om te erkennen dat er ook aan hun kant tuig zit. Links zal dat echter nooit doen.
[..]

Op zich heeft de gemeente Den Haag zeer ruime ervaring met demonstraties. Ze zullen in het algemeen wel terughoudend zijn met ingrijpen.quote:Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
erg vreemd dat de overheid niet eerder ingegrepen heeft, ze wisten duidelijk dat er hommeles op komst was

Precies. Mensen zijn vaak net kleine kinderen; ze moeten nog veel leren met betrekking tot hun omgangsvormen.quote:Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
"Escalatiemanagement" is vaak een duur woord voor bestuurlijke lafheid.

Het gewelddadige gedrag van uiterst rechts ontkennen staat je niet goed.quote:Op zondag 21 september 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb de rellen van gisteren inmiddels al meermaals afgekeurd en zelfs gezegd dat wat mij betreft de politie veel harder had moeten optreden. Ik ben namelijk consequent, iets dat velen helaas niet zijn zodra het om rellen uit een andere hoek gaat. Dan komen de excuses en gejammer over vermeend politiegeweld.
Jij claimde echter dat rechts voor een groot deel gewelddadig is, die tendens zouden we dan toch ook binnen Europa moeten zien. Niets is echter minder waar, wat ook jouw claim nogal twijfelachtig maakt.

Ik zeg dan ook niet dat iedereen die links is iets met geweld of intimidaties heeft, integendeel. Maar het afkeuren hiervan als het uit de eigen kring komt blijkt helaas soms lastig.quote:Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En je doet het weer. Links wordt weer als een grote groep over 1 kam geschoren. Er zijn massa's linkse mensen die helemaal niets hebben met geweld en intimidaties van radicaal links en keuren het ook af. Maar in jouw simplistische brein is het weer allemaal hetzelfde LINKS.

Vrij typisch inderdaad.quote:Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En je doet het weer. Links wordt weer als een grote groep over 1 kam geschoren. Er zijn massa's linkse mensen die helemaal niets hebben met geweld en intimidaties van radicaal links en keuren het ook af. Maar in jouw simplistische brein is het weer allemaal hetzelfde LINKS.

Hooligans, je zegt het zelf al.quote:Op zondag 21 september 2025 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
1.500 hooligans noem jij een paar rotte appels haha.

Je bent inmiddels aan het raaskallen. Ik heb geweld van gisteren meermaals afgekeurd.quote:Op zondag 21 september 2025 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het gewelddadige gedrag van uiterst rechts ontkennen staat je niet goed.

Niet bepaald onbekend als stoottroepen van uiterst rechts…quote:Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hooligans, je zegt het zelf al.

Feit is dat sinds het jaar 2000 er in Europa en de VS al ruim 200 doden door extreem-rechts en 4 doden door extreem-links (Charlie Kirk meegerekend) te betreuren zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke stokpaardjes?
[..]
Nee, dit zijn dus feiten. Je laat op mooie wijze zien dat je deze twee concepten niet helemaal helder hebt. Net zoals je dus al weinig lijkt te begrijpen van welke kant in Europa het meest gewelddadig is.

Maar je doet nog steeds of het een incidentje is en niet typerend voor uiterst rechts…quote:Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent inmiddels aan het raaskallen. Ik heb geweld van gisteren meermaals afgekeurd.

Het is een complot!quote:Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
erg vreemd dat de overheid niet eerder ingegrepen heeft, ze wisten duidelijk dat er hommeles op komst was

Dit is zo hallucinantquote:Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat iedereen die links is iets met geweld of intimidaties heeft, integendeel. Maar het afkeuren hiervan als het uit de eigen kring komt blijkt helaas soms lastig.
En dat hebben we nota bene deze week nog kunnen zien door alle ophef die er kwam doordat antifa (een extreemlinkse groepering die bekend staat om intimidatie, haat, vandalisme en geweld) officieel als terreurorganisatie werd gecategoriseerd in verscheidene landen.
Dit wist te leiden tot allerlei geklaag en gejammer, wat toch raar is als er daadwerkelijk zoveel draagvlak is voor het afkeuren van deze zaken aan de linkerkant van het politieke spectrum? De realiteit is dan ook dat dit vaak gevoelig ligt omdat een net iets te groot deel bereid is het op te nemen voor hun radicale geestverwanten.
 .
.

Zwak.quote:Op zondag 21 september 2025 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. die 80% verpest het voor de 20% nette lui.

Ik verwijt hen ervan een laissez-faire houding aan te nemen, met als doel de PVV in het licht van de naderende verkiezingen in een kwaad daglicht te plaatsen.quote:Op zondag 21 september 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op zich heeft de gemeente Den Haag zeer ruime ervaring met demonstraties. Ze zullen in het algemeen wel terughoudend zijn met ingrijpen.

Onderbouw je claims eerst maar eens met bronnen, zoals ik ook deed. En van een genocide is zoals we weten geen sprake.quote:Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Feit is dat sinds het jaar 2000 er in Europa en de VS al ruim 200 doden door extreem-rechts en 4 doden door extreem-links (Charlie Kirk meegerekend) te betreuren zijn.
Feit is dat linkse demonstraties zeer zelden op geweld uitlopen en al helemaal niet geweld van de categorie die we gisteren gezien hebben.
Feit is dat de situatie van gisteren perfect past in een patroon wat zeker niet uniek is, maar het afgelopen decennium rechts-extremisten tijdens Corona, tijdens de boerenprotesten en vergelijkbaar actief geweld tegen agenten niet schuwen op een schaal die nooit voorkomt aan de linkse kant.
Feit is dat ook normaal rechts walgt van de genocide door Israel en dat alleen extremisten de structurele moord op de bevolking in Gaza goedkeuren of zelfs toejuichen.
Dus ja, feiten, best lastig.

Doorgaans nogal extreem rechtse lui ja, maar dat wist je al.quote:Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hooligans, je zegt het zelf al.

Dat soort complotdenken mag natuurlijk.quote:Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Ik verwijt hen ervan een laissez-faire houding aan te nemen, met als doel de PVV in het licht van de naderende verkiezingen in een kwaad daglicht te plaatsen.

Laffe sukkels met dat geblur. Antifa toont tenminste wel hun ongekamde blauw gekleurde kapsels en pukkelgezichten.quote:

Ik begrijp niet hoe jij bij het idee komt dat links dergelijk geweld niet zou afkeuren als het vanuit hun hoek zou komen. Dat is echt jouw verknipte wereldbeeld dat links het grote kwaad is plus dat iedereen hier zijn hele leven leidt en hun volledige gedrag bepaald wordt door de politieke ideologie die ze volgen.quote:Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat iedereen die links is iets met geweld of intimidaties heeft, integendeel. Maar het afkeuren hiervan als het uit de eigen kring komt blijkt helaas soms lastig.

Nee, die leeghoofden gooien helemaal zelf hun eigen glazen in.quote:Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Ik verwijt hen ervan een laissez-faire houding aan te nemen, met als doel de PVV in het licht van de naderende verkiezingen in een kwaad daglicht te plaatsen.

Gezien de spandoeken: Den Haag (ADO), Breda (NAC), Kerkrade (Roda JC), Alkmaar (AZ), Tilburg (Willem II), Nijmegen (NEC), Helmond (Helmond Sport), Waalwijk (RKC), Doetinchem (De Graafschap). Behoorlijke coalitie dus, van meer de kleinere clubs in Nederland.quote:

Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 21 september 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gezien de spandoeken: Den Haag (ADO), Breda (NAC), Kerkrade (Roda JC), Alkmaar (AZ), Tilburg (Willem II), Nijmegen (NEC), Helmond (Helmond Sport), Waalwijk (RKC), Doetinchem (De Graafschap). Behoorlijke coalitie dus, van meer de kleinere clubs in Nederland.

Antifa staat juist bekend om de zwarte kledij en gezichtsbedekking om anoniem te blijven.quote:Op zondag 21 september 2025 11:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Laffe sukkels met dat geblur. Antifa toont tenminste wel hun ongekamde blauw gekleurde kapsels en pukkelgezichten.

Feyenoord, Ajax en Twente waren er ook gewoon en dat is vrij uniekquote:Op zondag 21 september 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gezien de spandoeken: Den Haag (ADO), Breda (NAC), Kerkrade (Roda JC), Alkmaar (AZ), Tilburg (Willem II), Nijmegen (NEC), Helmond (Helmond Sport), Waalwijk (RKC), Doetinchem (De Graafschap). Behoorlijke coalitie dus, van meer de kleinere clubs in Nederland.

Ik keur het toch af?quote:Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet bepaald onbekend als stoottroepen van uiterst rechts…

Dit tweet geeft juist aan dat Twente en Ajax niet welkom waren?quote:Op zondag 21 september 2025 11:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord, Ajax en Twente waren er ook gewoon en dat is vrij uniek
Feyenoord en ADO met de grootste groepen, maar die hebben het dan ook geïnitieerd en trokken al samen op tijdens coronarellen.

Hoe hard kan je iets ontkennen zeg.quote:Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Feit is dat sinds het jaar 2000 er in Europa en de VS al ruim 200 doden door extreem-rechts en 4 doden door extreem-links (Charlie Kirk meegerekend) te betreuren zijn.
Feit is dat linkse demonstraties zeer zelden op geweld uitlopen en al helemaal niet geweld van de categorie die we gisteren gezien hebben.
Feit is dat de situatie van gisteren perfect past in een patroon wat zeker niet uniek is, maar het afgelopen decennium rechts-extremisten tijdens Corona, tijdens de boerenprotesten en vergelijkbaar actief geweld tegen agenten niet schuwen op een schaal die nooit voorkomt aan de linkse kant.
Feit is dat ook normaal rechts walgt van de genocide door Israel en dat alleen extremisten de structurele moord op de bevolking in Gaza goedkeuren of zelfs toejuichen.
Dus ja, feiten, best lastig.

Zeker.quote:Op zondag 21 september 2025 10:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Altijd vervelend als een kleine groep het verpest voor de rest. Je zou bijna denken dat je zo ook naar de problematiek met allochtone jongeren en asielzoekers moet kijken.

Oh dan tweet ik zo even dat dat onjuist isquote:Op zondag 21 september 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit tweet geeft juist aan dat Twente en Ajax niet welkom waren?

Waren afvaardigingen van nog veel meer clubs aanwezig, groot en klein.quote:Op zondag 21 september 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

Ze hoeft niet per se leugenachtig te zijn, ze kan ook gewoon naïef of niet zo slim zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 11:19 schreef Caland het volgende:
Overigens wist Els Rechts echt van niets
[ afbeelding ]

Doorgaans mensen die leven om te rellen, maar dat wist je al.quote:Op zondag 21 september 2025 11:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Doorgaans nogal extreem rechtse lui ja, maar dat wist je al.

Het één sluit het ander niet uitquote:Op zondag 21 september 2025 11:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Doorgaans mensen die leven om te rellen, maar dat wist je al.

Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar waarom wil jij steeds andere dingen erbij slepen in een topic over geweld vanuit uiterst rechtse hoek?quote:Op zondag 21 september 2025 11:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik keur het toch af?
Wat vind jij van de linkse raddraaiers? En niet alleen XR he Pro Pali rellen, Antifa rellen ook meerekenen.
Dat is al met al een veel grotere groep die landelijk verspreid zijn.

Dat vult elkaar dan ook prima aan.quote:Op zondag 21 september 2025 11:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]

Jan 6 taferelen.quote:Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Falco het volgende:
Denk dat Wilders overigens nog wel even achter zijn oren moet krabben. Tijdens de APB riep hij met opgeheven stem "Geven we ons land definitief weg aan Afrikanen, Arabieren en criminele allochtonen of worden we weer de baas in eigen land. Kiezen we er voor om in het linksliberale moeras verder te zinken of vechten we eindelijk terug?"
Een aansporing tot geweld wil ik dit nog niet noemen, maar het sluit wel opvallend goed aan wat gisteren is gebeurd.

Vandaar dat ze hooligans heten zoals ik al zei.quote:Op zondag 21 september 2025 11:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]

Zodat we toch weer de indruk kunnen wekken dat mensen op de rechterflank uitsluitend fatsoenlijk geluid laten horen en alle mensen op de linkerflank anarchistische en geweldadige wappies zijn die het liefst alle bedrijvigheid en rijkdom het land uit willen jagen.quote:Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar waarom wil jij steeds andere dingen erbij slepen in een topic over geweld vanuit uiterst rechtse hoek?

Kortom, je vind het goed dat antifa als terreurbeweging is gecategoriseerd?quote:Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar waarom wil jij steeds andere dingen erbij slepen in een topic over geweld vanuit uiterst rechtse hoek?

In Zwolle was 'ie er anders heel duidelijk over. Pure opruiing.quote:Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Falco het volgende:
Denk dat Wilders overigens nog wel even achter zijn oren moet krabben. Tijdens de APB riep hij met opgeheven stem "Geven we ons land definitief weg aan Afrikanen, Arabieren en criminele allochtonen of worden we weer de baas in eigen land. Kiezen we er voor om in het linksliberale moeras verder te zinken of vechten we eindelijk terug?"
Een aansporing tot geweld wil ik dit nog niet noemen, maar het sluit wel opvallend goed aan wat gisteren is gebeurd.

Wat moet het heerlijk zijn om zo simpel en onwetend te denken.quote:Op zondag 21 september 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je vind het goed dat antifa als terreurbeweging is gecategoriseerd?

Ik sta er ook absoluut niet achter.quote:

Je draait het precies om.quote:Op zondag 21 september 2025 11:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zodat we toch weer de indruk kunnen wekken dat mensen op de rechterflank uitsluitend fatsoenlijk geluid laten horen en alle mensen op de linkerflank anarchistische en geweldadige wappies zijn die het liefst alle bedrijvigheid en rijkdom het land uit willen jagen.
Snap dat dan.

En probeer nu eens te onderbouwen wat je 'simpel' en 'onwetend' aan deze logische vraag denkt te vinden? ..quote:Op zondag 21 september 2025 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat moet het heerlijk zijn om zo simpel en onwetend te denken.

Een ding is duidelijk: de kans dat dit gaat gebeuren is na gisteren kleiner geworden.quote:Op zondag 21 september 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

Mooi dan zijn we er.quote:Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]

Zo kun je ook precies naar radicaal rechts kijken beste HR.quote:Op zondag 21 september 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het precies om.
Dit is het narratief dat we juist binnen progressieve en linkse contreien merkbaar is. De eigen kant zijn de fatsoenlijke en moreel verheven mensen, de andere kant de onbeschaafde racisten/fascisten voor wie geweld een tweede natuur is.

Die heb je overal links en rechts. Nu is het bij rechts fout gegaan.quote:Op zondag 21 september 2025 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat vult elkaar dan ook prima aan.

Mooi voorbeeld weer van de zin die je quotequote:Op zondag 21 september 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
 . Maar ik vond het een nogal vreemde motie omdat dit gericht was op een club die nogal marginaal is. En gister bewees ook maar weer dat zo’n eenzijdige benadering vrij idioot is…
. Maar ik vond het een nogal vreemde motie omdat dit gericht was op een club die nogal marginaal is. En gister bewees ook maar weer dat zo’n eenzijdige benadering vrij idioot is…

Er is iets mis met deze jongenquote:

Ja klopt.quote:Op zondag 21 september 2025 11:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vandaar dat ze hooligans heten zoals ik al zei.

Wat mij betreft pakken ze de voetbalclubs die dit soort lui faciliteren en koesteren ook hard aan.quote:Op zondag 21 september 2025 11:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Mooi dan zijn we er.
Ik ben ook tegen iedere vorm van geweld, haal het links en rechts weg en we zitten op 1 lijn.
Alle mensen die geweld gebruiken in welke vorm dan ook goed aanpakken, en dan ook echt alle mensen.

Waarom waren ze dan op die demo in hemelsnaam???quote:Op zondag 21 september 2025 11:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja klopt.
Maar wat heeft dat met rechts te maken. Deze mensen waren daar niet voor die demo.

De splinter zien in de ander z'n oog, dat is waar je vooral heel erg druk mee bent.quote:Op zondag 21 september 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het precies om.
Dit is het narratief dat we juist binnen progressieve en linkse contreien merkbaar is. De eigen kant zijn de fatsoenlijke en moreel verheven mensen, de andere kant de onbeschaafde racisten/fascisten voor wie geweld een tweede natuur is.

Voetbalclubs zitten al jaar en dag met die harde kern figuren in hun maag.quote:Op zondag 21 september 2025 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat mij betreft pakken ze de voetbalclubs die dit soort lui faciliteren en koesteren ook hard aan.

Het is natuurlijk niet zo dat ze willekeurig een demonstratie hebben uitgekozen. Dat hele kansloze uiterst rechts/anti woke ideologie wordt daar ook gewoon gedeeld.quote:Op zondag 21 september 2025 11:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja klopt.
Maar wat heeft dat met rechts te maken. Deze mensen waren daar niet voor die demo.

Gaat nooit gebeuren uit angst. Bij diverse BVO's hebben voetbalbesturen en (lokale) politici nauwe banden met de harde kern.quote:Op zondag 21 september 2025 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat mij betreft pakken ze de voetbalclubs die dit soort lui faciliteren en koesteren ook hard aan.

Puur toeval, jeweettog.quote:Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom waren ze dan op die demo in hemelsnaam???
Jezus, wat is dit voor dom gelul.

Tja alle betaalde voetbalclubs op de terreurlijst is een altijd goed actiequote:Op zondag 21 september 2025 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]

Zo georganiseerd als dit is volgens mij wel iets typisch rechts. Linkse hooligans zijn een vrij zeldzaam verschijnsel. In Duitsland heb je nog St. Pauli maar volgens mij zie je iets dergelijks in Nederland niet.quote:Op zondag 21 september 2025 11:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die heb je overal links en rechts. Nu is het bij rechts fout gegaan.
En ik walg van het gedrag wat er gisteren te zien was.

Maar ze treden nooit echt consequent op…quote:Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Voetbalclubs zitten al jaar en dag met die harde kern figuren in hun maag.
Daar ben ik ook bang voor…quote:Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren uit angst. Bij diverse BVO's hebben voetbalbesturen en (lokale) politici nauwe banden met de harde kern.

Ook iets te simpel, er is simpelweg gewoon altijd aanwas. Je zal ook hier weer zien dat de mensen die gepakt worden veelal first offenders zijnquote:Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren uit angst. Bij diverse BVO's hebben voetbalbesturen en (lokale) politici nauwe banden met de harde kern.

Tuurlijk is er veel roulatie bij die harde kern. Maar het instituut en de cultuur van die harde kern is er jarenlang.quote:Op zondag 21 september 2025 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook iets te simpel, er is simpelweg gewoon altijd aanwas. Je zal ook hier weer zien dat de mensen die gepakt worden veelal first offenders zijn

Een groot deel van dit tuig heeft een stadion verbod.quote:Op zondag 21 september 2025 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]

Omdat de combinatie van ergens bij willen horen en geweld voor jonge onderontwikkelde mannen altijd aantrekkelijk zal blijvenquote:Op zondag 21 september 2025 11:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Tuurlijk is er veel roulatie bij die harde kern. Maar het instituut en de cultuur van die harde kern is er jarenlang.

Om te rellen.quote:Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom waren ze dan op die demo in hemelsnaam???
Jezus, wat is dit voor dom gelul.

Welnee.quote:Op zondag 21 september 2025 11:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een groot deel van dit tuig heeft een stadion verbod.

Vroeger deed je die lui in het leger en dan konden ze ergens in een loopgraaf sneuvelen. Was je ook van ze af.quote:Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de combinatie van ergens bij willen horen en geweld voor jonge onderontwikkelde mannen altijd aantrekkelijk zal blijven

Zag er zelfs een paar 40 plussers tussen zitten.quote:Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de combinatie van ergens bij willen horen en geweld voor jonge onderontwikkelde mannen altijd aantrekkelijk zal blijven

Zeker. Maar om dan een wekelijks potje rellen voor ze te organiseren gaat ook wat verquote:Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
 .
.

Rekruteren in het leger, matroos op een VOC-schip, genoeg opties. Je moet die lui wat te doen geven. Dat was historisch altijd de oplossing.quote:Op zondag 21 september 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker. Maar om dan een wekelijks potje rellen voor ze te organiseren gaat ook wat ver.

Er blijven altijd wel wat sneue mensen erin hangen ja, wel een absolute minderheid.quote:Op zondag 21 september 2025 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zag er zelfs een paar 40 plussers tussen zitten.

Celtic, Livorno, Vallecano, Barcelona, Athletic er zijn er nog wel meer ...quote:Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zo georganiseerd als dit is volgens mij wel iets typisch rechts. Linkse hooligans zijn een vrij zeldzaam verschijnsel. In Duitsland heb je nog St. Pauli maar volgens mij zie je iets dergelijks in Nederland niet.

Geen idee wat er in om gaat ik blijf er ver van weg.quote:Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat ze willekeurig een demonstratie hebben uitgekozen. Dat hele kansloze uiterst rechts/anti woke ideologie wordt daar ook gewoon gedeeld.
 en de bak in.
 en de bak in.

En het tegenstribbelen begint, dat dacht ik al.quote:Op zondag 21 september 2025 11:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld weer van de zin die je quote. Maar ik vond het een nogal vreemde motie omdat dit gericht was op een club die nogal marginaal is. En gister bewees ook maar weer dat zo’n eenzijdige benadering vrij idioot is…

Rechts Hooligans.quote:Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zo georganiseerd als dit is volgens mij wel iets typisch rechts. Linkse hooligans zijn een vrij zeldzaam verschijnsel. In Duitsland heb je nog St. Pauli maar volgens mij zie je iets dergelijks in Nederland niet.

Dat zijn dan tenminste wel daadwerkelijk organisatiesquote:Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja alle betaalde voetbalclubs op de terreurlijst is een altijd goed actie

BenderGodquote:Op zondag 21 september 2025 11:53 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Bender brengt dat extreem rechtse tuig allemaal goed in beeld want Bender is 1 van hun....

Ook nog eens in 4K. SCOOOOOOOOOOOP. @Noberquote:Op zondag 21 september 2025 11:53 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Bender brengt dat extreem rechtse tuig allemaal goed in beeld want Bender is 1 van hun....

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |