abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218830284
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Links probeert dit inderdaad flink uit te melken, maar dat mag hoor. Er was ook genoeg reden tot ophef natuurlijk want wat er gisteren is gebeurd is ook gewoon schandalig en had veel eerder hard met de wapenstok moeten worden bestreden.

erg vreemd dat de overheid niet eerder ingegrepen heeft, ze wisten duidelijk dat er hommeles op komst was
pi_218830286
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit doen jullie toch ook altijd als er weer eens wat 'jongeren' met broccolikapsel en fatbike ergens voor problemen zorgen?

Of denk aan die rellen in Amsterdam eind vorig jaar, of de rellen na de WK-wedstrijden van Marokko, allemaal 'rotte appels' moeten we dan weer horen uit de progressieve en linkse hoek, waar men natuurlijk meteen paraat staan om voor hun geliefkoosde minderheidsgroep (mensen met een migratieachtergrond (uit Islamitische landen)) in de bres te springen.

Dus waarom zou dat principe nu niet opgaan?
Dit is dan wel weer een typisch staaltje projectie.
pi_218830309
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat er elders ook zat tuig is, is dit geen probleem?
Ik heb de rellen van gisteren inmiddels al meermaals afgekeurd en zelfs gezegd dat wat mij betreft de politie veel harder had moeten optreden. Ik ben namelijk consequent, iets dat velen helaas niet zijn zodra het om rellen uit een andere hoek gaat. Dan komen de excuses en gejammer over vermeend politiegeweld.

Jij claimde echter dat rechts voor een groot deel gewelddadig is, die tendens zouden we dan toch ook binnen Europa moeten zien. Niets is echter minder waar, wat ook jouw claim nogal twijfelachtig maakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 september 2025 @ 10:58:43 #104
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218830314
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit doen jullie toch ook altijd als er weer eens wat 'jongeren' met broccolikapsel en fatbike ergens voor problemen zorgen?

Of denk aan die rellen in Amsterdam eind vorig jaar, of de rellen na de WK-wedstrijden van Marokko, allemaal 'rotte appels' moeten we dan weer horen uit de progressieve en linkse hoek, waar men natuurlijk meteen paraat staan om voor hun geliefkoosde minderheidsgroep (mensen met een migratieachtergrond (uit Islamitische landen)) in de bres te springen.

Dus waarom zou dat principe nu niet opgaan?
Dus je begrijpt het nu ook echt? Je gaat dus de volgende keren niet weer terugvallen op de welbekende stokpaardjes?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218830318
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dus je begrijpt het nu ook echt? Je gaat dus de volgende keren niet weer terugvallen op de welbekende stokpaardjes?
Welke stokpaardjes?
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is dan wel weer een typisch staaltje projectie.
Nee, dit zijn dus feiten. Je laat op mooie wijze zien dat je deze twee concepten niet helemaal helder hebt. Net zoals je dus al weinig lijkt te begrijpen van welke kant in Europa het meest gewelddadig is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 september 2025 @ 11:01:40 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218830333
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Precies.

Met grote groepen zitten er altijd wel een paar rotte appels tussen daar kan je niet omheen.
Idd. die 80% verpest het voor de 20% nette lui.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 21 september 2025 @ 11:01:55 #107
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218830336
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat gaan ze ook doen, er zijn 30 mensen gearresteerd en er zullen er meer volgen.
Misschien komen er nog een paar voorbij in opsporing verzocht binnenkort. Staan ze voor lul voor heel NL.
Denk dat je niet zal voorkomen dat er altijd een paar mensen onopgemerkt wegglippen. Maar ben zelf niet zo voor keihard politiegeweld. Dat escaleert vaak alleen maar verder en zorgt voor verdere verharding.
Mijn punt is dus dat juist die laisser faire tactiek leidt tot verdere verharding. Mensen komen er mee weg. Elke keer weer. (Maar deze zaterdag dus eindelijk eens niet)

Naar mijn mening zit er tussen deze laisser faire en een politiestaat nog veel ruimte. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 september 2025 @ 11:03:23 #108
503714 SebbeSwensje
pi_218830347
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke stokpaardjes?
[..]
Nee, dit zijn dus feiten. Je laat op mooie wijze zien dat je deze twee concepten niet helemaal helder hebt. Net zoals je dus al weinig lijkt te begrijpen van welke kant in Europa het meest gewelddadig is.
Over hoe de negatieve wanen van de dag heel gebruikelijk zijn in de 'linkse en progressieve contreien'.
Appears.
pi_218830358
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat gaan ze ook doen, er zijn 30 mensen gearresteerd en er zullen er meer volgen.
Misschien komen er nog een paar voorbij in opsporing verzocht binnenkort. Staan ze voor lul voor heel NL.
Denk dat je niet zal voorkomen dat er altijd een paar mensen onopgemerkt wegglippen. Maar ben zelf niet zo voor keihard politiegeweld. Dat escaleert vaak alleen maar verder en zorgt voor verdere verharding.
Nee hoor, dit zet juist grenzen. De politie (en ME) moet gewoon hard optreden als er sprake is van vandalisme of geweld ongeacht van welke groep dit afkomstig is.

Het moet meteen worden aangetoond dat dit volstrekt ontoelaatbaar is binnen een samenleving en groepen die zich verlagen tot dit gedrag moeten die worden 'begrepen' maar worden bestreden met de wapenstok, arrestatie en flinke straffen. Zo ook het tuig van gisteren.
  zondag 21 september 2025 @ 11:04:52 #110
38496 Perrin
pi_218830359
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mijn punt is dus dat juist die laisser faire tactiek leidt tot verdere verharding. Mensen komen er mee weg. Elke keer weer. (Maar deze zaterdag dus eindelijk eens niet)

Naar mijn mening zit er tussen deze laisser faire en een politiestaat nog veel ruimte. :)
"Escalatiemanagement" is vaak een duur woord voor bestuurlijke lafheid.
pi_218830360
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, links zal altijd proberen te doen alsof iedereen aan hun kant heilig is en min of meer iedereen aan de rechterkant zoals het groepje voetbalhooligans dat we gisteren hebben gezien. Dat is ook zo mooi aan rechts, daar heeft men geen probleem om te erkennen dat er ook aan hun kant tuig zit. Links zal dat echter nooit doen.
[..]

En je doet het weer. Links wordt weer als een grote groep over 1 kam geschoren. Er zijn massa's linkse mensen die helemaal niets hebben met geweld en intimidaties van radicaal links en keuren het ook af. Maar in jouw simplistische brein is het weer allemaal hetzelfde LINKS.
Цой жив
pi_218830396
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
erg vreemd dat de overheid niet eerder ingegrepen heeft, ze wisten duidelijk dat er hommeles op komst was
Op zich heeft de gemeente Den Haag zeer ruime ervaring met demonstraties. Ze zullen in het algemeen wel terughoudend zijn met ingrijpen.
  zondag 21 september 2025 @ 11:08:50 #113
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218830405
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
"Escalatiemanagement" is vaak een duur woord voor bestuurlijke lafheid.
Precies. Mensen zijn vaak net kleine kinderen; ze moeten nog veel leren met betrekking tot hun omgangsvormen.

Gewoon normaal doen mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218830413
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb de rellen van gisteren inmiddels al meermaals afgekeurd en zelfs gezegd dat wat mij betreft de politie veel harder had moeten optreden. Ik ben namelijk consequent, iets dat velen helaas niet zijn zodra het om rellen uit een andere hoek gaat. Dan komen de excuses en gejammer over vermeend politiegeweld.

Jij claimde echter dat rechts voor een groot deel gewelddadig is, die tendens zouden we dan toch ook binnen Europa moeten zien. Niets is echter minder waar, wat ook jouw claim nogal twijfelachtig maakt.
Het gewelddadige gedrag van uiterst rechts ontkennen staat je niet goed.
pi_218830421
quote:
13s.gif Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En je doet het weer. Links wordt weer als een grote groep over 1 kam geschoren. Er zijn massa's linkse mensen die helemaal niets hebben met geweld en intimidaties van radicaal links en keuren het ook af. Maar in jouw simplistische brein is het weer allemaal hetzelfde LINKS.
Ik zeg dan ook niet dat iedereen die links is iets met geweld of intimidaties heeft, integendeel. Maar het afkeuren hiervan als het uit de eigen kring komt blijkt helaas soms lastig.

En dat hebben we nota bene deze week nog kunnen zien door alle ophef die er kwam doordat antifa (een extreemlinkse groepering die bekend staat om intimidatie, haat, vandalisme en geweld) officieel als terreurorganisatie werd gecategoriseerd in verscheidene landen.

Dit wist te leiden tot allerlei geklaag en gejammer, wat toch raar is als er daadwerkelijk zoveel draagvlak is voor het afkeuren van deze zaken aan de linkerkant van het politieke spectrum? De realiteit is dan ook dat dit vaak gevoelig ligt omdat een net iets te groot deel bereid is het op te nemen voor hun radicale geestverwanten.
pi_218830424
quote:
13s.gif Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Vrij typisch inderdaad.
pi_218830425
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
1.500 hooligans noem jij een paar rotte appels haha.
Hooligans, je zegt het zelf al.
pi_218830431
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het gewelddadige gedrag van uiterst rechts ontkennen staat je niet goed.
Je bent inmiddels aan het raaskallen. Ik heb geweld van gisteren meermaals afgekeurd.
pi_218830434
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Niet bepaald onbekend als stoottroepen van uiterst rechts…
  zondag 21 september 2025 @ 11:11:05 #120
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218830435
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke stokpaardjes?
[..]
Feit is dat sinds het jaar 2000 er in Europa en de VS al ruim 200 doden door extreem-rechts en 4 doden door extreem-links (Charlie Kirk meegerekend) te betreuren zijn.

Feit is dat linkse demonstraties zeer zelden op geweld uitlopen en al helemaal niet geweld van de categorie die we gisteren gezien hebben.

Feit is dat de situatie van gisteren perfect past in een patroon wat zeker niet uniek is, maar het afgelopen decennium rechts-extremisten tijdens Corona, tijdens de boerenprotesten en vergelijkbaar actief geweld tegen agenten niet schuwen op een schaal die nooit voorkomt aan de linkse kant.

Feit is dat ook normaal rechts walgt van de genocide door Israel en dat alleen extremisten de structurele moord op de bevolking in Gaza goedkeuren of zelfs toejuichen.

Dus ja, feiten, best lastig.
pi_218830468
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bent inmiddels aan het raaskallen. Ik heb geweld van gisteren meermaals afgekeurd.
Maar je doet nog steeds of het een incidentje is en niet typerend voor uiterst rechts…
  zondag 21 september 2025 @ 11:11:49 #122
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218830470
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:55 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Het is een complot! :')
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 21 september 2025 @ 11:12:14 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218830480
twitter

Ajax en Twente niet welkom
  zondag 21 september 2025 @ 11:12:36 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830488
quote:

[..]
Ik zeg dan ook niet dat iedereen die links is iets met geweld of intimidaties heeft, integendeel. Maar het afkeuren hiervan als het uit de eigen kring komt blijkt helaas soms lastig.

En dat hebben we nota bene deze week nog kunnen zien door alle ophef die er kwam doordat antifa (een extreemlinkse groepering die bekend staat om intimidatie, haat, vandalisme en geweld) officieel als terreurorganisatie werd gecategoriseerd in verscheidene landen.

Dit wist te leiden tot allerlei geklaag en gejammer, wat toch raar is als er daadwerkelijk zoveel draagvlak is voor het afkeuren van deze zaken aan de linkerkant van het politieke spectrum? De realiteit is dan ook dat dit vaak gevoelig ligt omdat een net iets te groot deel bereid is het op te nemen voor hun radicale geestverwanten.
Dit is zo hallucinant :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218830494
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. die 80% verpest het voor de 20% nette lui.
Zwak. :O
pi_218830499
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op zich heeft de gemeente Den Haag zeer ruime ervaring met demonstraties. Ze zullen in het algemeen wel terughoudend zijn met ingrijpen.
Ik verwijt hen ervan een laissez-faire houding aan te nemen, met als doel de PVV in het licht van de naderende verkiezingen in een kwaad daglicht te plaatsen.
pi_218830503
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Feit is dat sinds het jaar 2000 er in Europa en de VS al ruim 200 doden door extreem-rechts en 4 doden door extreem-links (Charlie Kirk meegerekend) te betreuren zijn.

Feit is dat linkse demonstraties zeer zelden op geweld uitlopen en al helemaal niet geweld van de categorie die we gisteren gezien hebben.

Feit is dat de situatie van gisteren perfect past in een patroon wat zeker niet uniek is, maar het afgelopen decennium rechts-extremisten tijdens Corona, tijdens de boerenprotesten en vergelijkbaar actief geweld tegen agenten niet schuwen op een schaal die nooit voorkomt aan de linkse kant.

Feit is dat ook normaal rechts walgt van de genocide door Israel en dat alleen extremisten de structurele moord op de bevolking in Gaza goedkeuren of zelfs toejuichen.

Onderbouw je claims eerst maar eens met bronnen, zoals ik ook deed. En van een genocide is zoals we weten geen sprake.
pi_218830515
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het is een complot! :')
uiteraard!
  zondag 21 september 2025 @ 11:14:17 #129
503714 SebbeSwensje
pi_218830523
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:12 schreef Falco het volgende:

[..]
Dit is zo hallucinant :').
Akkoord :D
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 11:14:21 #130
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218830525
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Doorgaans nogal extreem rechtse lui ja, maar dat wist je al.
pi_218830531
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Ik verwijt hen ervan een laissez-faire houding aan te nemen, met als doel de PVV in het licht van de naderende verkiezingen in een kwaad daglicht te plaatsen.
Dat soort complotdenken mag natuurlijk.
  zondag 21 september 2025 @ 11:14:53 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830539
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 11:12 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Laffe sukkels met dat geblur. Antifa toont tenminste wel hun ongekamde blauw gekleurde kapsels en pukkelgezichten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218830541
quote:

[..]

Ik begrijp niet hoe jij bij het idee komt dat links dergelijk geweld niet zou afkeuren als het vanuit hun hoek zou komen. Dat is echt jouw verknipte wereldbeeld dat links het grote kwaad is plus dat iedereen hier zijn hele leven leidt en hun volledige gedrag bepaald wordt door de politieke ideologie die ze volgen.
Цой жив
  zondag 21 september 2025 @ 11:15:53 #134
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218830562
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Nee, die leeghoofden gooien helemaal zelf hun eigen glazen in.
pi_218830578
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 11:12 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Gezien de spandoeken: Den Haag (ADO), Breda (NAC), Kerkrade (Roda JC), Alkmaar (AZ), Tilburg (Willem II), Nijmegen (NEC), Helmond (Helmond Sport), Waalwijk (RKC), Doetinchem (De Graafschap). Behoorlijke coalitie dus, van meer de kleinere clubs in Nederland.
pi_218830610
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gezien de spandoeken: Den Haag (ADO), Breda (NAC), Kerkrade (Roda JC), Alkmaar (AZ), Tilburg (Willem II), Nijmegen (NEC), Helmond (Helmond Sport), Waalwijk (RKC), Doetinchem (De Graafschap). Behoorlijke coalitie dus, van meer de kleinere clubs in Nederland.
Bekijk deze YouTube-video

@Caland
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_218830614
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:14 schreef Falco het volgende:

[..]
Laffe sukkels met dat geblur. Antifa toont tenminste wel hun ongekamde blauw gekleurde kapsels en pukkelgezichten.
Antifa staat juist bekend om de zwarte kledij en gezichtsbedekking om anoniem te blijven.
  zondag 21 september 2025 @ 11:18:20 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830616
quote:

[..]
Feyenoord, Ajax en Twente waren er ook gewoon en dat is vrij uniek

Feyenoord en ADO met de grootste groepen, maar die hebben het dan ook geïnitieerd en trokken al samen op tijdens coronarellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830622
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niet bepaald onbekend als stoottroepen van uiterst rechts…
Ik keur het toch af?

Wat vind jij van de linkse raddraaiers? En niet alleen XR he Pro Pali rellen, Antifa rellen ook meerekenen.
Dat is al met al een veel grotere groep die landelijk verspreid zijn.
  zondag 21 september 2025 @ 11:19:02 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830626
Overigens wist Els Rechts echt van niets

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830634
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Feyenoord, Ajax en Twente waren er ook gewoon en dat is vrij uniek

Feyenoord en ADO met de grootste groepen, maar die hebben het dan ook geïnitieerd en trokken al samen op tijdens coronarellen.
Dit tweet geeft juist aan dat Twente en Ajax niet welkom waren?
pi_218830658
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hoe hard kan je iets ontkennen zeg. _O- _O- _O-
  zondag 21 september 2025 @ 11:20:34 #143
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218830665
quote:
3s.gif Op zondag 21 september 2025 10:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Altijd vervelend als een kleine groep het verpest voor de rest. Je zou bijna denken dat je zo ook naar de problematiek met allochtone jongeren en asielzoekers moet kijken.
Zeker.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 21 september 2025 @ 11:20:46 #144
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830671
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit tweet geeft juist aan dat Twente en Ajax niet welkom waren?
Oh dan tweet ik zo even dat dat onjuist is
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830672
quote:

[..]
Waren afvaardigingen van nog veel meer clubs aanwezig, groot en klein.
  zondag 21 september 2025 @ 11:20:49 #146
38496 Perrin
pi_218830674
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:19 schreef Caland het volgende:
Overigens wist Els Rechts echt van niets

[ afbeelding ]
Ze hoeft niet per se leugenachtig te zijn, ze kan ook gewoon naïef of niet zo slim zijn.
pi_218830698
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Doorgaans nogal extreem rechtse lui ja, maar dat wist je al.
Doorgaans mensen die leven om te rellen, maar dat wist je al.
  zondag 21 september 2025 @ 11:23:22 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830710
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het één sluit het ander niet uit
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:23:26 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830711
Denk dat Wilders overigens nog wel even achter zijn oren moet krabben. Tijdens de APB riep hij met opgeheven stem "Geven we ons land definitief weg aan Afrikanen, Arabieren en criminele allochtonen of worden we weer de baas in eigen land. Kiezen we er voor om in het linksliberale moeras verder te zinken of vechten we eindelijk terug?"

Een aansporing tot geweld wil ik dit nog niet noemen, maar het sluit wel opvallend goed aan wat gisteren is gebeurd.
pi_218830713
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik keur het toch af?

Wat vind jij van de linkse raddraaiers? En niet alleen XR he Pro Pali rellen, Antifa rellen ook meerekenen.
Dat is al met al een veel grotere groep die landelijk verspreid zijn.
Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar waarom wil jij steeds andere dingen erbij slepen in een topic over geweld vanuit uiterst rechtse hoek?
pi_218830734
quote:

[..]
Dat vult elkaar dan ook prima aan.
  zondag 21 september 2025 @ 11:25:04 #152
38496 Perrin
pi_218830739
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Falco het volgende:
Denk dat Wilders overigens nog wel even achter zijn oren moet krabben. Tijdens de APB riep hij met opgeheven stem "Geven we ons land definitief weg aan Afrikanen, Arabieren en criminele allochtonen of worden we weer de baas in eigen land. Kiezen we er voor om in het linksliberale moeras verder te zinken of vechten we eindelijk terug?"

Een aansporing tot geweld wil ik dit nog niet noemen, maar het sluit wel opvallend goed aan wat gisteren is gebeurd.
Jan 6 taferelen.
  zondag 21 september 2025 @ 11:25:31 #153
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218830754
quote:

[..]
Vandaar dat ze hooligans heten zoals ik al zei.
  zondag 21 september 2025 @ 11:25:50 #154
503714 SebbeSwensje
pi_218830758
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar waarom wil jij steeds andere dingen erbij slepen in een topic over geweld vanuit uiterst rechtse hoek?
Zodat we toch weer de indruk kunnen wekken dat mensen op de rechterflank uitsluitend fatsoenlijk geluid laten horen en alle mensen op de linkerflank anarchistische en geweldadige wappies zijn die het liefst alle bedrijvigheid en rijkdom het land uit willen jagen.

Snap dat dan.
Appears.
pi_218830768
quote:

[..]
Kortom, je vind het goed dat antifa als terreurbeweging is gecategoriseerd?
  zondag 21 september 2025 @ 11:26:33 #156
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218830774
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Falco het volgende:

In Zwolle was 'ie er anders heel duidelijk over. Pure opruiing.
  zondag 21 september 2025 @ 11:27:37 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830783
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn om zo simpel en onwetend te denken.
pi_218830785
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Het één sluit het ander niet uit
Ik sta er ook absoluut niet achter.
Ik walg van dat gedrag.

Als ik de filmpjes bekijk waren ze vanaf het eerste moment al bezig om te rellen, het ging ze totaal niet om die demo.
pi_218830786
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 11:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zodat we toch weer de indruk kunnen wekken dat mensen op de rechterflank uitsluitend fatsoenlijk geluid laten horen en alle mensen op de linkerflank anarchistische en geweldadige wappies zijn die het liefst alle bedrijvigheid en rijkdom het land uit willen jagen.

Snap dat dan.
Je draait het precies om.

Dit is het narratief dat we juist binnen progressieve en linkse contreien merkbaar is. De eigen kant zijn de fatsoenlijke en moreel verheven mensen, de andere kant de onbeschaafde racisten/fascisten voor wie geweld een tweede natuur is.
pi_218830792
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:27 schreef Falco het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn om zo simpel en onwetend te denken.
En probeer nu eens te onderbouwen wat je 'simpel' en 'onwetend' aan deze logische vraag denkt te vinden? ..
  zondag 21 september 2025 @ 11:30:04 #161
438527 MissButterflyy
pi_218830796
quote:

[..]
Een ding is duidelijk: de kans dat dit gaat gebeuren is na gisteren kleiner geworden.
Want dan kunnen we nog allerlei groepen toevoegen die ook zo kunnen worden bestempeld.
Of moeten we alleen de rotte appels in die groepen zo aanwijzen?
pi_218830806
quote:

[..]
Mooi dan zijn we er.
Ik ben ook tegen iedere vorm van geweld, haal het links en rechts weg en we zitten op 1 lijn. ^O^
Alle mensen die geweld gebruiken in welke vorm dan ook goed aanpakken, en dan ook echt alle mensen. :)
  zondag 21 september 2025 @ 11:31:59 #163
438527 MissButterflyy
pi_218830809
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit is het narratief dat we juist binnen progressieve en linkse contreien merkbaar is. De eigen kant zijn de fatsoenlijke en moreel verheven mensen, de andere kant de onbeschaafde racisten/fascisten voor wie geweld een tweede natuur is.
Zo kun je ook precies naar radicaal rechts kijken beste HR.
Hou nou maar op met je kruistocht, we weten je mening nou wel. Het is maar een mening, zoals er miljoenen zijn. Kappen nu met te doen alsof je het ware woord verkondigd.
  zondag 21 september 2025 @ 11:32:50 #164
403588 mcmlxiv
  zondag 21 september 2025 @ 11:32:53 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830815
twitter

Wij sijn Nedurland _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830819
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vult elkaar dan ook prima aan.
Die heb je overal links en rechts. Nu is het bij rechts fout gegaan.
En ik walg van het gedrag wat er gisteren te zien was.
pi_218830823
quote:

[..]
Mooi voorbeeld weer van de zin die je quote :D. Maar ik vond het een nogal vreemde motie omdat dit gericht was op een club die nogal marginaal is. En gister bewees ook maar weer dat zo’n eenzijdige benadering vrij idioot is…
  zondag 21 september 2025 @ 11:34:29 #168
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830837
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:32 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Wij sijn Nedurland _O_
Er is iets mis met deze jongen :')
pi_218830843
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Vandaar dat ze hooligans heten zoals ik al zei.
Ja klopt.

Maar wat heeft dat met rechts te maken. Deze mensen waren daar niet voor die demo.
pi_218830852
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Mooi dan zijn we er.
Ik ben ook tegen iedere vorm van geweld, haal het links en rechts weg en we zitten op 1 lijn. ^O^
Alle mensen die geweld gebruiken in welke vorm dan ook goed aanpakken, en dan ook echt alle mensen. :)
Wat mij betreft pakken ze de voetbalclubs die dit soort lui faciliteren en koesteren ook hard aan.
  zondag 21 september 2025 @ 11:36:21 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830864
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt.

Maar wat heeft dat met rechts te maken. Deze mensen waren daar niet voor die demo.
Waarom waren ze dan op die demo in hemelsnaam???

Jezus, wat is dit voor dom gelul.
  zondag 21 september 2025 @ 11:36:28 #172
503714 SebbeSwensje
pi_218830865
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De splinter zien in de ander z'n oog, dat is waar je vooral heel erg druk mee bent.
Appears.
pi_218830866
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat mij betreft pakken ze de voetbalclubs die dit soort lui faciliteren en koesteren ook hard aan.
Voetbalclubs zitten al jaar en dag met die harde kern figuren in hun maag.
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:00 #174
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830880
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt.

Het is natuurlijk niet zo dat ze willekeurig een demonstratie hebben uitgekozen. Dat hele kansloze uiterst rechts/anti woke ideologie wordt daar ook gewoon gedeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:05 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830882
quote:

[..]
Gaat nooit gebeuren uit angst. Bij diverse BVO's hebben voetbalbesturen en (lokale) politici nauwe banden met de harde kern.
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:07 #176
38496 Perrin
pi_218830883
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Puur toeval, jeweettog.
  zondag 21 september 2025 @ 11:38:12 #177
403588 mcmlxiv
pi_218830886
quote:

[..]
Tja alle betaalde voetbalclubs op de terreurlijst is een altijd goed actie
pi_218830887
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die heb je overal links en rechts. Nu is het bij rechts fout gegaan.
En ik walg van het gedrag wat er gisteren te zien was.
Zo georganiseerd als dit is volgens mij wel iets typisch rechts. Linkse hooligans zijn een vrij zeldzaam verschijnsel. In Duitsland heb je nog St. Pauli maar volgens mij zie je iets dergelijks in Nederland niet.
pi_218830902
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Voetbalclubs zitten al jaar en dag met die harde kern figuren in hun maag.
Maar ze treden nooit echt consequent op…
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Falco het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren uit angst. Bij diverse BVO's hebben voetbalbesturen en (lokale) politici nauwe banden met de harde kern.
Daar ben ik ook bang voor…
  zondag 21 september 2025 @ 11:40:28 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830931
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Falco het volgende:

[..]
Ook iets te simpel, er is simpelweg gewoon altijd aanwas. Je zal ook hier weer zien dat de mensen die gepakt worden veelal first offenders zijn
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:42:05 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218830958
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook iets te simpel, er is simpelweg gewoon altijd aanwas. Je zal ook hier weer zien dat de mensen die gepakt worden veelal first offenders zijn
Tuurlijk is er veel roulatie bij die harde kern. Maar het instituut en de cultuur van die harde kern is er jarenlang.
pi_218830965
quote:

[..]
Een groot deel van dit tuig heeft een stadion verbod.
Ik denk dat ze een groot deel via gezicht herkenning er wel uit kunnen halen. Die zijn al bekend bij politie.
  zondag 21 september 2025 @ 11:43:04 #183
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830973
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:42 schreef Falco het volgende:

[..]
Tuurlijk is er veel roulatie bij die harde kern. Maar het instituut en de cultuur van die harde kern is er jarenlang.
Omdat de combinatie van ergens bij willen horen en geweld voor jonge onderontwikkelde mannen altijd aantrekkelijk zal blijven
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218830975
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 11:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Om te rellen.
  zondag 21 september 2025 @ 11:43:23 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218830977
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Een groot deel van dit tuig heeft een stadion verbod.
Welnee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 21 september 2025 @ 11:43:48 #186
38496 Perrin
pi_218830984
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Omdat de combinatie van ergens bij willen horen en geweld voor jonge onderontwikkelde mannen altijd aantrekkelijk zal blijven
Vroeger deed je die lui in het leger en dan konden ze ergens in een loopgraaf sneuvelen. Was je ook van ze af.
pi_218830989
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Om te rellen.
Op uitnodiging van de organisatie…
  zondag 21 september 2025 @ 11:44:58 #188
438527 MissButterflyy
pi_218830993
quote:

[..]
Zag er zelfs een paar 40 plussers tussen zitten. :')
pi_218830994
quote:

[..]
Zeker. Maar om dan een wekelijks potje rellen voor ze te organiseren gaat ook wat ver :P.
  zondag 21 september 2025 @ 11:46:28 #190
38496 Perrin
pi_218831007
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker. Maar om dan een wekelijks potje rellen voor ze te organiseren gaat ook wat ver :P.
Rekruteren in het leger, matroos op een VOC-schip, genoeg opties. Je moet die lui wat te doen geven. Dat was historisch altijd de oplossing.
  zondag 21 september 2025 @ 11:46:36 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831008
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zag er zelfs een paar 40 plussers tussen zitten. :')
Er blijven altijd wel wat sneue mensen erin hangen ja, wel een absolute minderheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218831021
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo georganiseerd als dit is volgens mij wel iets typisch rechts. Linkse hooligans zijn een vrij zeldzaam verschijnsel. In Duitsland heb je nog St. Pauli maar volgens mij zie je iets dergelijks in Nederland niet.
Celtic, Livorno, Vallecano, Barcelona, Athletic er zijn er nog wel meer ...
pi_218831029
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet zo dat ze willekeurig een demonstratie hebben uitgekozen. Dat hele kansloze uiterst rechts/anti woke ideologie wordt daar ook gewoon gedeeld.
Geen idee wat er in om gaat ik blijf er ver van weg.

Wat ik ervan begrepen heb ik dat ze op de vuist wouden met Antifa en anders politie. Antifa durfde niet en toen werd het politie.

Van de politie en overige hulpdiensten blijf je af. Om mij allemaal :R en de bak in.
pi_218831042
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld weer van de zin die je quote :D. Maar ik vond het een nogal vreemde motie omdat dit gericht was op een club die nogal marginaal is. En gister bewees ook maar weer dat zo’n eenzijdige benadering vrij idioot is…
En het tegenstribbelen begint, dat dacht ik al.

Je bent dus tegen alle vormen van geweld, maar een simpele erkenning dat het dan dus goed is dat antifa als terreurgroepering wordt gecategoriseerd, gaat niet. Tja, dat zet toch enkele vraagtekens bij de claim die maakte.

En zo marginaal is Antifa niet, het is een groot netwerk in talloze landen, vaak betrokken bij intimidatie, geweld en vandalisme.
pi_218831049
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Rechts Hooligans.

Links XR, Antifa, Pro Pali groepen. en die zijn toch echt wel georganiseerd. Die verzorgen zelfs eten en drinken ehbo etc.
pi_218831059
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja alle betaalde voetbalclubs op de terreurlijst is een altijd goed actie
Dat zijn dan tenminste wel daadwerkelijk organisaties :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218831062

Bender brengt dat extreem rechtse tuig allemaal goed in beeld want Bender is 1 van hun....
  zondag 21 september 2025 @ 11:53:45 #198
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218831067
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:53 schreef SurpriseGirl het volgende:

Bender brengt dat extreem rechtse tuig allemaal goed in beeld want Bender is 1 van hun....
BenderGod _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218831069
quote:

[..]
Welnee.
Jezeker.
pi_218831071
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:53 schreef SurpriseGirl het volgende:

Ook nog eens in 4K. SCOOOOOOOOOOOP. @Nober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')