abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 september 2025 @ 12:55:09 #226
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218831780
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit land is niet failliet, de politiek is failliet. Maar dat is eigenlijk ook niks nieuws. De ondergang is tijdens Rutte al ingezet.
Kan wel zijn, maar het volk kiest wat er in de kamer komt. Na al die schandalen wilden wij toch nog VVD, want "HET GELD EN DE BEDRIJVEN EN LINKS HAAT DAT ALLEMAAL". Toen ging het ineens over buitenlanders en moesten we alsnog naar de VVD en de PVV, "WANT LINKS ZET DE GRENZEN WAGENWIJD OPEN EN WIL DE NEDERLANDER OMVOLKEN". Ik heb geen greintje medelijden met rechtsminnend Nederland.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 september 2025 @ 13:03:45 #227
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218831898
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Elsje was een beetje naïef en dacht dat extreem-rechts de vredelievende kant was. Ze is nu wel even heel hard met haar neus op de feiten gedrukt :')
Zo praat je niet over deze lieverd
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_218831909
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Kan wel zijn, maar het volk kiest wat er in de kamer komt. Na al die schandalen wilden wij toch nog VVD, want "HET GELD EN DE BEDRIJVEN EN LINKS HAAT DAT ALLEMAAL". Toen ging het ineens over buitenlanders en moesten we alsnog naar de VVD en de PVV, "WANT LINKS ZET DE GRENZEN WAGENWIJD OPEN EN WIL DE NEDERLANDER OMVOLKEN". Ik heb geen greintje medelijden met rechtsminnend Nederland.
Dat sommigen in links en progressieve contreien de oneindige instroom van migranten maar wat graag willen faciliteiten is dan ook een feit. Daar hoeven geen rare complottheorieën zoals 'omvolking' voor te worden omarmd.

Maar je moet je als Nederlandse burger wel eens goed afvragen of mensen die actief de Nederlandse (en Westerse) cultuur willen afbraken en veranderen en bijvoorbeeld graag 100 a 200 nieuwe asielzoekerscentra wil laten bouwen, (zoals men bij GroenLinks–PvdA afgelopen week opperde in de Tweede Kamer) wat natuurlijk tot meer migranten gaat leiden.

En dit is niet om te zeggen dat rechts het de afgelopen jaren goed heeft gedaan, in tegendeel zelfs, maar wel dat de schade onder links en progressief bewind nog veel groter zou zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218832050
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik denk dat er nog een hele hoop schandalen tussen zitten. Jij richt je nu op het laatste jaar maar we hebben nog een paar schandalen en crisissen tussen Rutte I en Schoof I.
  zondag 21 september 2025 @ 13:12:17 #230
503714 SebbeSwensje
pi_218832096
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat sommigen in links en progressieve contreien de oneindige instroom van migranten maar wat graag willen faciliteiten is dan ook een feit. Daar hoeven geen rare complottheorieën zoals 'omvolking' voor te worden omarmd.

Maar je moet je als Nederlandse burger wel eens goed afvragen of mensen die actief de Nederlandse (en Westerse) cultuur willen afbraken en veranderen en bijvoorbeeld graag 100 a 200 nieuwe asielzoekerscentra wil laten bouwen, (zoals men bij GroenLinks–PvdA afgelopen week opperde in de Tweede Kamer) wat natuurlijk tot meer migranten gaat leiden.

En dit is niet om te zeggen dat rechts het de afgelopen jaren goed heeft gedaan, in tegendeel zelfs, maar wel dat de schade onder links en progressief bewind nog veel groter zou zijn.
Jij zit gewoon weer de waarheid te verdraaien waardoor het voor jou allemaal goed uitkomt. Het idee van 100 tot 200 nieuwe AZC's was met het idee om dit heel kleinschalig en dus behapbaar te houden. Volgens mij maar een man of 50 als uiterste max. Een beetje de spreidingswet, maar dan anders.
De meeste schade in dit land is berokkend door rechts en de rechtse kabinetten van de afgelopen 15-20 jaar. Niets meer en niets minder.
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 13:13:38 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218832131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]

Voordat we verder gaan met deze mensen verdedigen. Dit zijn de types die je verdedigt omdat je zo boos bent op moslims vanwege hun antisemitisme.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat is Appie. Een moslim.
Idd, Haagse Appie...

twitter
  zondag 21 september 2025 @ 13:14:19 #232
503714 SebbeSwensje
pi_218832148
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat er nog een hele hoop schandalen tussen zitten. Jij richt je nu op het laatste jaar maar we hebben nog een paar schandalen en crisissen tussen Rutte I en Schoof I.
Nee, dat was juist exact wat ik bedoelde. Hoevaak is de VVD afgerekend op gebrek aan integriteit na al die vallende Ruttes? Never nooit, omdat het Nederlandse volk te dom is om zijn eigen reet te krabben.
Appears.
pi_218832150
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je bent goed met cijfers maar vergeet altijd bewust de context erachter te noemen.

Maar je zou eens kunnen kijken waar die migranten vandaan komen en gewoon het eerlijkere verhaal kunnen vertellen.

De helft van de migranten bestaat uit arbeidsmigranten. En die zijn keihard nodig want wij Nederlanders willen bepaald werk zelf niet eens meer doen.
pi_218832180
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is het frame dat die zeer rechtse partijen graag neerzetten ja. Links is ook boos, dus dat is hetzelfde! Als je er langer dan 5 seconden over nadenkt slaat dat nergens op natuurlijk. Wilders zegt: rechters zijn linkse D66 rechters en het is allemaal vreselijk oneerlijk als ik weer eens minder minder heb geroepen. Alles links van de VVD zegt: zo spreek je niet over rechters, doe normaal. Gevaar voor de rechtsstaat deze man. Wie polariseert er dan?

De man noemt complete bevolkingsgroepen een gevaar voor de samenleving en als er dan iemand zegt dat hij daardoor zelf het probleem is wederom het bovenstaande riedeltje.
:')

Hou toch op man met je rechtse frames. Zowel PVV/GL-PVDA roepen al meer dan een jaar dat zodra de ander aan de macht komt het land is verloren en zwepen de emoties lekker op, alsof er hier 1 partij aan de macht is. Als de linkse wappies weer eens rellen en de boel slopen dan is rechts over de zeik en visa versa.

Roepen ze dezelfde dingen? Nee. Zwepen ze beide de emoties flink op? Ja.
  zondag 21 september 2025 @ 13:16:22 #235
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218832201
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Elsje was een beetje naïef en dacht dat extreem-rechts de vredelievende kant was. Ze is nu wel even heel hard met haar neus op de feiten gedrukt :')
Boeiend, als ze maar geil is.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 21 september 2025 @ 13:18:06 #236
503714 SebbeSwensje
pi_218832239
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Boeiend, als ze maar geil is.
Liever jij dan ik.
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 13:18:27 #237
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218832246
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Idd, Haagse Appie...

[ x ]
Prima geïntegreerd in de volksbuurt zo te zien. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 21 september 2025 @ 13:20:24 #238
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218832287
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Liever jij dan ik.
Hangt ervan af hoeveel bier ik op heb.
pi_218832331
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Jij zit gewoon weer de waarheid te verdraaien waardoor het voor jou allemaal goed uitkomt. Het idee van 100 tot 200 nieuwe AZC's was met het idee om dit heel kleinschalig en dus behapbaar te houden. Volgens mij maar een man of 50 als uiterste max. Een beetje de spreidingswet, maar dan anders.
De meeste schade in dit land is berokkend door rechts en de rechte kabinetten van de afgelopen 15-20 jaar. Niets meer en niets minder.
Nee hoor, overal 'kleine' AZCs oprichten zorgt natuurlijk voor problemen op veel meer plekken, bovendien zullen zulke locaties ongetwijfeld worden opgebreid op een gegeven moment.

De realiteit is dan helaas ook dat met zulk er veel meer mensen binnen zullen komen, veel meer mensen statushouder zullen (Nederland heeft één van de hoogste percentages in Europa als het gaat om het toekennen van een verblijfsvergunning) en veel meer omwonenden hinder ondervinden van overlast.

Er moeten niet meer locaties komen, er moeten minder kansarme gelukszoekers uit derdewereldlanden worden toegelaten tot Nederland. Die mensen weer je dus bij de grens, Nederland is niet verantwoordelijk voor het welzijn van mensen uit landen op 3500km afstand.

We zien echter dat bij progressieve en linkse partijen met de instroom maar wat graag wil faciliteren en de culturen die naar Nederland komen als een 'verrijking' ziet.

En dit mag natuurlijk best hè, dit is een standpunt dat je kunt innemen. Maar wees daar dan ook eerlijk over. 'Wij vinden de komst van migranten helemaal geen probleem, we zien hun komst als een culturele verrijking voor Nederland en wij voelen ons verantwoordelijk voor hun situatie in de landen van herkomst'.

Dat zou eerlijk zijn, maar omdat men weet dat dit ook electorale zelfmoord zou zijn, wordt er nu eerst gezegd de migratie te willen verminderen maar tegelijkertijd beleid uitgestippeld om de migratie te faciliteren. A zeggen, B doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218832347
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nee, dat was juist exact wat ik bedoelde. Hoevaak is de VVD afgerekend op gebrek aan integriteit na al die vallende Ruttes? Never nooit, omdat het Nederlandse volk te dom is om zijn eigen reet te krabben.
Ja ik fair enough, maar was het ook niet een beetje (veel) een gebrek aan een goed alternatief?
  zondag 21 september 2025 @ 13:29:10 #241
503714 SebbeSwensje
pi_218832457
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hangt ervan af hoeveel bier ik op heb.
Pas als ik in een soort spacecoma lig waarbij ik wel geil ben en dus een stijve heb, maar niet meer meedraai met de werkelijkheid.
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, overal 'kleine' AZCs oprichten zorgt natuurlijk voor problemen op veel meer plekken, bovendien zullen zulke locaties ongetwijfeld worden opgebreid op een gegeven moment.

De realiteit is dan helaas ook dat met zulk er veel meer mensen binnen zullen komen, veel meer mensen statushouder zullen (Nederland heeft één van de hoogste percentages in Europa als het gaat om het toekennen van een verblijfsvergunning) en veel meer omwonenden hinder ondervinden van overlast.

Er moeten niet meer locaties komen, er moeten minder kansarme gelukszoekers uit derdewereldlanden worden toegelaten tot Nederland. Die mensen weer je dus bij de grens, Nederland is niet verantwoordelijk voor het welzijn van mensen uit landen op 3500km afstand.

We zien echter dat bij progressieve en linkse partijen met de instroom maar wat graag wil faciliteren en de culturen die naar Nederland komen als een 'verrijking' ziet.

En dit mag natuurlijk best hè, dit is een standpunt dat je kunt innemen. Maar wees daar dan ook eerlijk over. 'Wij vinden de komst van migranten helemaal geen probleem, we zien hun komst als een culturele verrijking voor Nederland en wij voelen ons verantwoordelijk voor hun situatie in de landen van herkomst'.

Dat zou eerlijk zijn, maar omdat men weet dat dit ook electorale zelfmoord zou zijn, wordt er nu eerst gezegd de migratie te willen verminderen maar tegelijkertijd beleid uitgestippeld om de migratie te faciliteren. A zeggen, B doen.
Het zijn allemaal mooie praatjes, maar wat ga je nu daadwerkelijk doen? Is er uitgezocht wat mogelijk is binnen wat we kunnen en willen? Is er nagedacht over welke gevolgen dit kan hebben op de lange termijn?

Nee, helemaal niets van dat alles. Er wordt geschreeuwd dat de grenzen dicht moeten en dat we maar een 1 of andere Duterte-achtige beweging moeten oprichten. Wat ben ik blij dat er nog mensen zijn die wél snappen waar je als maatschappij naartoe gaat als je bepaalde groepen vogelvrij gaat verklaren.
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja ik fair enough, maar was het ook niet een beetje (veel) een gebrek aan een goed alternatief?
Genoeg alternatief, maar je moet het dan wel zoeken waar jij het eigenlijk op voorhand niet zoeken wil.
Appears.
pi_218832556
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het zijn allemaal mooie praatjes, maar wat ga je nu daadwerkelijk doen? Is er uitgezocht wat mogelijk is binnen wat we kunnen en willen? Is er nagedacht over welke gevolgen dit kan hebben op de lange termijn?

Nee, helemaal niets van dat alles. Er wordt geschreeuwd dat de grenzen dicht moeten en dat we maar een 1 of andere Dutarte-achtige beweging moeten oprichten. Wat ben ik blij dat er nog mensen zijn die wél snappen waar je als maatschappij naartoe gaat als je bepaalde groepen vogelvrij gaat verklaren.
Volgens mij heeft niemand geprobeerd om mensen die wet overschrijdend gedrag vertonen 'vogelvrij' te verklaren. Het verder faciliteren van migratie is echter geen oplossing, maar toch proberen sommige linkse en progressieve partijen dit.

Wellicht is het handig jezelf eens af te vragen wat voor een Nederland jij over 50 jaar graag zou zijn? Een Nederland waar steeds meer mensen Arabisch spreken, afhankelijk zijn van de verzorgingsstaat, met meer criminaliteit, vijandigheid jegens vrouwen, homo's en andere groepen en met Islam als de dominante religieuze stroming?

Dan moet je vooral maar op een partij als GroenLinks–PvdA stemmen. Want het beleid waar zij meer aan komen zetten, zal tot zulke uitkomsten gaan leiden op de lange termen.
pi_218832564
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Genoeg alternatief, maar je moet het dan wel zoeken waar jij het eigenlijk op voorhand niet zoeken wil.
Als je rechts georiënteerd bent ga je niet op links stemmen en vice versa. Bij alle partijprogramma’s valt wel iets op te merken wat je niet bevalt maar het feit dat er massaal gestemd wordt op partijen de hij programma op een A4-tje zegt genoeg wmb.
pi_218832612
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij heeft niemand geprobeerd om mensen die wet overschrijdend gedrag vertonen 'vogelvrij' te verklaren. Het verder faciliteren van migratie is echter geen oplossing, maar toch proberen sommige linkse en progressieve partijen dit.

Wellicht is het handig jezelf eens af te vragen wat voor een Nederland jij over 50 jaar graag zou zijn? Een Nederland waar steeds meer mensen Arabisch spreken, afhankelijk zijn van de verzorgingsstaat, met meer criminaliteit, vijandigheid jegens vrouwen, homo's en andere groepen en met Islam als de dominante religieuze stroming?

Dan moet je vooral maar op een partij als GroenLinks–PvdA stemmen. Want het beleid waar zij meer aan komen zetten, zal tot zulke uitkomsten gaan leiden op de lange termen.
Het is ondertussen wel duidelijk in welke contreien jij je begeeft.
pi_218832618
quote:

[..]

Waar moet je dan bij zijn? GL/PvdA kun je het me oneens zijn maar ze willen wel iets uitvoerbaars realiseren. PVV had een onderbouwde noodwet maar besloot die niet in te zetten en het probleem is blijkbaar groter dan ooit.
  zondag 21 september 2025 @ 13:40:40 #246
503714 SebbeSwensje
pi_218832630
quote:

[..]

Volgens mij zou jij je die vraag zelf eens moeten stellen. De SP was de eerste die na de beëindiging van de 2e wereldoorlog tegen de massa influx van goedkope arbeidsmigranten was. Zij snapten dat die mensen niet meer zo makkelijk weggaan als ze hier eenmaal een leven hebben opgebouwd en links, zoals links is, snapt dan dat ze een verantwoordelijkheid voor die mensen hebben.
Het waren mensen op rechts die weer zsm economisch operationeel wilden zijn. We moesten onze belangen immers behartigen!

Ik zal de schuld nooit bij links leggen :)
Appears.
  zondag 21 september 2025 @ 13:50:35 #247
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218832789
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]

Voordat we verder gaan met deze mensen verdedigen. Dit zijn de types die je verdedigt omdat je zo boos bent op moslims vanwege hun antisemitisme.
moest hier wel om lachen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 21 september 2025 @ 13:53:32 #248
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218832835
Iemand een tldr? Wtf is er gebeurd?
pi_218832877
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Volgens mij zou jij je die vraag zelf eens moeten stellen. De SP was de eerste die na de beëindiging van de 2e wereldoorlog tegen de massa influx van goedkope arbeidsmigranten was. Zij snapten dat die mensen niet meer zo makkelijk weggaan als ze hier eenmaal een leven hebben opgebouwd en links, zoals links is, snapt dan dat ze een verantwoordelijkheid voor die mensen hebben.
Het waren mensen op rechts die weer zsm economisch operationeel wilden zijn. We moesten onze belangen immers behartigen!

Ik zal de schuld nooit bij links leggen :)
Leuk hoor, maar wat doet dat ertoe gezien het feit dat we naar de toekomst moeten kijken? HowardRoarke heeft gelijk, met PvdA/GL aan het roer zal er helemaal niets gedaan worden om de immigratie te stoppen. Sterker nog men is helaas een groot voorstander van omvolking replacement migration om de verzorgingsstaat overeind te houden.
  zondag 21 september 2025 @ 13:57:27 #250
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218832889
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:53 schreef xzaz het volgende:
Iemand een tldr? Wtf is er gebeurd?
Een feestje van rechts extremisten liep een beetje uit de hand, maar het is de schuld van links zoals gewoonlijk. :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')