Over ongeveer 5 weken zit er een nieuwe tweede kamer die alles waar hier voor gestemd is volledig weer onderuit kan halen. Denk niet dat dit demissionaire kabinet hier binnen 4 weken werk van gaat maken. Dit geeft wel aan hoe de partijen denken als het er echt op aankomt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
WTF?!
Verbod op Antifa is aangenomen?!
SGP VVD BBB JA21 FvD PVVquote:Op donderdag 18 september 2025 22:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Wtf, is de Antifa motie echt aangenomen?
Wie stemden ervoor?
Hellend vlak dit hoor. Potentieel democratisch dieptepuntje.
Blijkbaar stuk voor stuk een gevaar voor de democratie deze partijen.quote:
Jägermeister niveau (voor de oudjes onder ons)quote:Op donderdag 18 september 2025 22:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als hij maar net zou koud is als Ouwehand.
Er zijn over 5 weken (of 6 of 4 of 7, geen idee) inderdaad verkiezingenquote:Op donderdag 18 september 2025 22:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Over ongeveer 5 weken zit er een nieuwe tweede kamer die alles waar hier voor gestemd is volledig weer onderuit kan halen. Denk niet dat dit demissionaire kabinet hier binnen 4 weken werk van gaat maken. Dit geeft wel aan hoe de partijen denken als het er echt op aankomt.
Wie maakt de wetten?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Komt nog bij dat ik niet denk dat de politiek zonder gang naar de rechter zoiets als antifa kan verbieden.
De TK (niet uitputtend overigens)quote:
Trumpiaans rechts heeft de meerderheid dus die zes gekkiepartijen hebben veel macht. Die zullen alles doen om de rechtse dictatuur te bewerkstelligen voor hun hobbykabinetje helemaal ter ziele is.quote:
De datum van Tweede Kamerverkiezingen staat gewoon vast hoor.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn over 5 weken (of 6 of 4 of 7, geen idee) inderdaad verkiezingen
Er dan GEEN nieuw kabinet. Enwelk kabinet dat uiteindelijk wél wordt weet niemand
Zo werkt dat niet, je kunt niet een wet maken die 1 groep die je niet aanstaat verbied. Je moet dan soortgelijke groeperingen gaan verbieden in veel algemenere zin.quote:
Dilan wil nog even duidelijk gemaakt hebben dat er echt niets liberaals meer bij de VVD te vinden is.quote:
Ik heb geen college over staatsrecht nodig hoor.. Maar vriendelijk bedanktquote:Op donderdag 18 september 2025 22:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De datum van Tweede Kamerverkiezingen staat gewoon vast hoor.
De Kamer stemt over de moties en niet het kabinet. Een nieuwe Tweede Kamer kan altijd het oude kabinet sommeren hun moties uit te voeren, wat ook vaak genoeg gebeurd is.
Geef mij die dan ook niet, sowieso is dit niet je privé forum dus laat vooral dat wannebe-mod toontje in algemene zin maar achterwege. Vriendelijk bedankt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb geen college over staatsrecht nodig hoor.. Maar vriendelijk bedankt
Kennelijk ja.. Maar wat mij betreft blijft dit totaal bizar. VVD is wat mij betreft nu écht afgeschreven als "redelijke' partijquote:Op donderdag 18 september 2025 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dilan wil nog even duidelijk gemaakt hebben dat er echt niets liberaals meer bij de VVD te vinden is.
En ze toch erg graag in het rijtje SGP, PVV, JA21, FvD aanschuift.
Nog maar weer eens een bevestiging van de steeds maar rechtser wordende koers die ze zijn ingeslagen :/quote:
Zoals de directeur van de Telderstichting Patrick van Schie al zei: "Liever in een coalitie met SGP dan met D66 want D66 is niet echt liberaal."quote:Op donderdag 18 september 2025 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dilan wil nog even duidelijk gemaakt hebben dat er echt niets liberaals meer bij de VVD te vinden is.
En ze toch erg graag in het rijtje SGP, PVV, JA21, FvD aanschuift.
Nou ja, ik kan nog wel wat organisaties of verenigingen die verboden zijn, met name terroristische organisaties zoals Al Qaida en ISIS.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Op zijn zachtst gezegd bijzonder dat die motie erdoorheen komt.
Je wilt je als politiek toch helemaal niet bemoeien met individuele organisaties.
Hoezeer de SGP tegen de PVV aanschurkt vind ik ook bizar, dit was onder de voorgangers van Stoffer duidelijk niet zo. En dat de partijleider bij de VVD bepaalt of die partij conservatief ultra-rechts is of progressief-liberaal blijkt maar weer.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:49 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, “rechts” Nederland is al langer het padje kwijt…
Weinig klassieke liberalen die warmlopen voor de kadaverdiscipline en 'geweld mag als het moet' tendensen van antifa, gok ik.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
Klassiek liberalen likken hun vingers erbij af hoor.
Antifa is geen organisatie of vereniging.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan nog wel wat organisaties of verenigingen die verboden zijn, met name terroristische organisaties zoals Al Qaida en ISIS.
En ook 'Wet bestuurlijk verbod ondermijnende organisaties'. Daar gaan organisaties die een cultuur van wetteloosheid bevorderen, zoals criminele motorbendes, verboden worden.
(Edit: die laatste is er nog niet door want verworpen door de EK)
Het is echt niet zo uniek.
Het is een gezwel.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Antifa is geen organisatie of vereniging.
Het kan nog alle kanten op qua verkiezingsuitslag maar ik houd er al wel langer rekening mee dat als het zo uitkomt de VVD gewoon weer met de PVV in zee gaatquote:Op donderdag 18 september 2025 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kennelijk ja.. Maar wat mij betreft blijft dit totaal bizar. VVD is wat mij betreft nu écht afgeschreven als "redelijke' partij
Zoals Hamas?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:52 schreef -XOR- het volgende:
Misschien kunnen we genocidesteunende partijen ook verbieden.
BBB schrijft al een motie om MOB te verbieden.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, de deur staat nu wel open. Kunnen we binnenkort ook FDF, XR, de Dolle mina's of de fanclub van Kane gaan verbieden via een Kamermotie.
Of bijvoorbeeld de Israelfappertjes.quote:
als men en meerderheid kan krijgen denk ik het ook, doet FVD ook mee, met een minister van reptielen landquote:Op donderdag 18 september 2025 22:53 schreef vPlien het volgende:
[..]
Het kan nog alle kanten op qua verkiezingsuitslag maar ik houd er al wel langer rekening mee dat als het zo uitkomt de VVD gewoon weer met de PVV in zee gaat
haha, ja... Had je niet goed over nagedacht he.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of bijvoorbeeld de Israelfappertjes.
Diezelfde klassiek liberalen die kosten wat het kost de structurele gewelddadigheden - zeg maar genocide - van een bevriende natie niet hard durven te veroordelen inderdaad.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weinig klassieke liberalen die warmlopen voor de kadaverdiscipline en 'geweld mag als het moet' tendensen van antifa, gok ik.
Waarover, simpele?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
haha, ja... Had je niet goed over nagedacht he.
Zucht... Ja, Mutant... Israël.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Diezelfde klassiek liberalen die kosten wat het kost de structurele gewelddadigheden - zeg maar genocide - van een bevriende natie niet hard durven te veroordelen inderdaad.
Yeah, de IND zit er ook gewoon bovenop en rapporteert steeds dat ze zich over extreem links nog niet zo enorm druk maken maar over extreem rechts welquote:Op donderdag 18 september 2025 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
Een motie om extreemrechts te verbieden wordt natuurlijk afgewezen door deze rechtse Tweede Kamer.
Er is genoeg gebeurd in Nederland qua bedreiging, intimidatie, bijeenkomsten verstoren die je kunt indelen als extreemrechts. Meer dan extreemlinkse bedreiging, intimidatie, en bijeenkomsten verstoren.
Er werd ooit een kamerlid bedreigt met : "Uw tijd komt nog wel, er komen tribunalen”
Wie deed dat ook al weer.?
Antifa is niet per definitie gewelddadig of überhaupt in één groep te vangen.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gewelddadig Antifa krijgt een motie aan de broek en het is het einde van de democratie?
Zullen we neo-Nazi's ook gewoon gaan zien als betrokken burgers met een opinie?
Clown world.
Misschien had ik het beter moeten verwoorden, maar het gaat mij dan om organisaties die zich gewoon aan de wet houden.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan nog wel wat organisaties of verenigingen die verboden zijn, met name terroristische organisaties zoals Al Qaida en ISIS.
En ook 'Wet bestuurlijk verbod ondermijnende organisaties'. Daar gaan organisaties die een cultuur van wetteloosheid bevorderen, zoals criminele motorbendes, verboden worden.
(Edit: die laatste is er nog niet door want verworpen door de EK)
Het is echt niet zo uniek.
Nee. Aangezien dat geen moer met Antifa van doen heeft.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Antifa is niet per definitie gewelddadig of überhaupt in één groep te vangen.
Het is letterlijk iedereen die strijdt tegen extreem rechts en fascisme.
Zo staat de deur dus open om links monddood te maken.
Een demonstratie tegen een eventueel PVV - VvD - JA21 kabinet zou op die gronden kunnen worden verboden.
Zie je het hellende vlak?
Ik ben tegen geweld, maar genocide is nog wel acceptabel.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zucht... Ja, Mutant... Israël.
Oh? Vreemde redenering. Maar you do you.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben tegen geweld, maar genocide is nog wel acceptabel.
Antifa is geen organisatie.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:54 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd of ze straks in deze lijst komen:
https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/organisaties
Ben ook benieuwd hoe ze antifa en aanhangers gaan definiëren.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Antifa is geen organisatie.
Misschien eens lezen.
Zonder dat vette ben ik ook een antifa.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een demonstratie tegen een eventueel PVV - VvD - JA21 kabinet zou op die gronden kunnen worden verboden.
Dat kan je niet definiëren. Of je moet iedereen die zich actief tegen fascisme en racisme keert eronder gaan scharen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd hoe ze antifa en aanhangers gaan definiëren.
Gaan we echt deze kaart weer inzetten ja?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan je niet definiëren. Of je moet iedereen die zich actief tegen fascisme en racisme keert eronder gaan scharen.
Dat laatste zou nog in lijn zijn met de klassiek liberale koers.
Wat is er, ben je bang dat je in je eigen mes bent gelopen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaan we echt deze kaart weer inzetten ja?
Iedereen mag strijden waar tegen ze willen strijden, zolang dat geweldloos en op democratische wijze gebeurd wat mij betreft. Ook tegen marxisme en extreem links wat mij betreft. Ik heb het sowieso niet zo op de extremen.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee. Aangezien dat geen moer met Antifa van doen heeft.
Strijden tegen extreem links en marxisme, wat vind je daarvan?
De motie van de Vos, Wilders en van de Plasquote:Op donderdag 18 september 2025 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd hoe ze antifa en aanhangers gaan definiëren.
Antifa als één organisatie bestaat niet. Dus de regering kan de motie niet uitvoeren.quote:Overwegende dat ook in ons land Antifa-cellen actief zijn,
die politici bedreigen, bijeenkomsten verstoren, studenten
en journalisten intimideren en er niet voor terugdeinzen
om geweld te gebruiken,
Verzoekt de regering om Antifa ook in Nederland als
terroristische organisatie aan te merken,
Nee, totaal niet, en ben ook wel benieuwd waar je dat vandaan denkt te halen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er, ben je bang dat je in je eigen mes bent gelopen?
Wat ik dus al zei. Bron: Nu.nlquote:Ook Kamer wil Antifa als terroristische organisatie bestempelen
In navolging van de Amerikaanse president Donald Trump heeft een meerderheid van de Kamer ook voor een motie van FvD gestemd waarin wordt opgeroepen om protestbeweging Antifa als terroristische organisatie aan te merken. Naast FvD stemden ook SGP, VVD, BBB, JA21 en PVV voor die motie.
Schoof ontraadde de motie en gaf aan dat het bestempelen van een organisatie als "terroristisch" aan de rechter is. "Toevoeging door u aan de VN-sanctielijst vergt een zorgvuldig proces'. De kans is dan ook groot dat er nu niks met de motie wordt gedaan.
Antifa is er niet voor Jan Boerenlul de kleinburger.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Antifa zou wellicht op meer sympathie kunnen rekenen van Jan Boerenlul als ze niet alles en de keukengoot bestempelden als Hitler 2.0.
Suggestie.
De SGP heeft deze richting eigenlijk al wat jaren terug ingezet. Maar het is nu wel erg opzichtig…quote:Op donderdag 18 september 2025 22:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoezeer de SGP tegen de PVV aanschurkt vind ik ook bizar, dit was onder de voorgangers van Stoffer duidelijk niet zo. En dat de partijleider bij de VVD bepaalt of die partij conservatief ultra-rechts is of progressief-liberaal blijkt maar weer.
Juist wel.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Antifa is er niet voor Jan Boerenlul de kleinburger.
Wie gaat de kogel vangen?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:49 schreef V. het volgende:
Dit is het begin van het einde.
De FUCKING verCharlieKirkisering van Nederland.
Wat slecht.
Nee, de kleinburger mag vooral alles bekostigen, ook het activitisisch geleuter van hobbyclubs en de al dan niet bijkomende aangerichte activistische schade.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Antifa is er niet voor Jan Boerenlul de kleinburger.
Toch typisch hoe ze hier de rechter niet nodig hebben.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat ik dus al zei. Bron: Nu.nl
Geeft wel aan hoe de genoemde partijen zijn, gelukkig laten ze zich nogal kennen voor de verkiezingen ditmaal en niet erna.
Uiteindelijk kunnen ze niets met die motie. Helemaal niets.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch typisch hoe ze hier de rechter niet nodig hebben.
Maar bij Gaza wel
nou, wat is daar mis mee??quote:Op donderdag 18 september 2025 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toe maar... Bedoel je Esther Ouwehand? Etiketteer je haar tot extremist ?
een volgende stap is alle radicale linkse mensen labiel verklaren.
In zijn strijd tegen progressieve gedachten is blijkbaar alles toegestaan…quote:Op donderdag 18 september 2025 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Noem eens wat van mijn conservatieve gedachten.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In zijn strijd tegen progressieve gedachten is blijkbaar alles toegestaan…
Nou toch echt sinds Van der Staaij weg is, die sprak zich nooit zo uit en stond bijna een soort van boven de partijen. Dat leverde ze respect op van alle kanten, dat raken ze nu van bepaalde kanten zeker weten kwijt. En voor een partij van die grootte heeft dat niet altijd voordelen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De SGP heeft deze richting eigenlijk al wat jaren terug ingezet. Maar het is nu wel erg opzichtig…
SGP en PVV hebben elkaar gevonden in hun gezamenlijke Israel-kontenlikkerij.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hoezeer de SGP tegen de PVV aanschurkt vind ik ook bizar, dit was onder de voorgangers van Stoffer duidelijk niet zo.
Het heeft meer te maken met de aantrekkingskracht van FvD, Tate en Trump op de bible belt incels.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou toch echt sinds Van der Staaij weg is, die sprak zich nooit zo uit en stond bijna een soort van boven de partijen. Dat leverde ze respect op van alle kanten, dat raken ze nu van bepaalde kanten zeker weten kwijt. En voor een partij van die grootte heeft dat niet altijd voordelen.
Mooi, dan naai ik die op mijn bomberjack.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
Maar even voor mij..als je hiermee rondloopt kun je een onderzoek gaan verwachten?
[ afbeelding ]
Precies. Gristenen. Dat is het probleem.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het heeft meer te maken met de aantrekkingskracht van FvD, Tate en Trump op de bible belt incels.
Heel veel mis. Het is onzin. Arrogantquote:Op donderdag 18 september 2025 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou, wat is daar mis mee??
Als het aan FvD, SGP, BBB, VVD en PVV ligt wel ja.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
Maar even voor mij..als je hiermee rondloopt kun je een onderzoek gaan verwachten?
[ afbeelding ]
Nou ja, een zekere synthese en ook concurrentiestrijd tussen PVV en SGP (en ook even FvD) is er al langer in een aantal typische SGP-gemeenten. Van der Staaij kon het wellicht nog wat meer verbloemen…quote:Op donderdag 18 september 2025 23:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou toch echt sinds Van der Staaij weg is, die sprak zich nooit zo uit en stond bijna een soort van boven de partijen. Dat leverde ze respect op van alle kanten, dat raken ze nu van bepaalde kanten zeker weten kwijt. En voor een partij van die grootte heeft dat niet altijd voordelen.
Lekkere burgelijke ongehoorzaamheidquote:Op donderdag 18 september 2025 23:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mooi, dan naai ik die op mijn bomberjack.
quote:Op donderdag 18 september 2025 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als het aan FvD, SGP, BBB, VVD en PVV ligt wel ja.
Want fascisme is wat we moeten willen schijnbaar.
https://forum.fok.nl/user/history/396730quote:Op donderdag 18 september 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat van mijn conservatieve gedachten.
Eentje volstaat.
Sowieso vinden die partijen het natuurlijk maar vervelend als je tegen uiterst rechts bent en het ook als zodanig benoemt…quote:Op donderdag 18 september 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Daar ga je geen conservatieve gedachten vinden.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
https://forum.fok.nl/user/history/396730
Omdat ik een verklaring zocht voor de MAGAficering van SGP in de MAGAficering van hun achterban. Me dunkt dat het dan over biblebelt christenen gaat.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Armoede argument, waarom dan? Niemand is hier onnozel.
Nou ja, als ze de meerderheid hebben is het wel democratisch toch?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso vinden die partijen het natuurlijk maar vervelend als je tegen uiterst rechts bent en het ook als zodanig benoemt…
Als ze dat kunnen verbieden, zullen ze het zeker niet laten…
Wat voor probleem hebben Gristenen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies. Gristenen. Dat is het probleem.
Je vraagt je af wat de volgende gaat zijn. XR?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind dit serieus een doodenge tendens. Nog geen 24 uur na de VS.
En de VVD heeft definitief afgedaan als 'normale' of 'redelijke' partij.
Mooi toch, kan het sinds Piri in de vergaarbak met PvdA-GL.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind dit serieus een doodenge tendens. Nog geen 24 uur na de VS.
En de VVD heeft definitief afgedaan als 'normale' of 'redelijke' partij.
Ik zal wel weer verweten worden een les staatsinrichting te geven, maar ook als meerderheid kun je geen dingen ondernemen die tegen de grondwet zijn. In de huidige grondwet staat bijvoorbeeld ook dat je geen democratisch onomkeerbare beslissingen kunt nemen. En natuurlijk kun je de grondwet veranderen, maar daarvoor is een 2/3e meerderheid nodig in beide kamers.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, als ze de meerderheid hebben is het wel democratisch toch?
Wie de kogel past, neme hem in.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wie gaat de kogel vangen?
Daar verschillen we dan van mening.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Iedereen mag strijden waar tegen ze willen strijden, zolang dat geweldloos en op democratische wijze gebeurd wat mij betreft. Ook tegen marxisme en extreem links wat mij betreft. Ik heb het sowieso niet zo op de extremen.
Ik ben meer van het verbindende midden (iets links ervan).
Maar tegenwoordig is het debat zo verhard, vervuild geraakt en het overton window dusdanig opgeschoven dat je in mijn positie tegenwoordig schijnbaar al radicaal links bent (GroenLinks - PvdA).
Nou, ik kan je vertellen, er is echt niks radicaals aan hoor.
Heritage foundation en dergelijke geven vrij flink aan zulke clubs. Daarbij zal het ergens ook wel aanspreken politieke invloed gebruiken in naam van het geloof.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat ik een verklaring zocht voor de MAGAficering van SGP in de MAGAficering van hun achterban. Me dunkt dat het dan over biblebelt christenen gaat.
Jij denkt dat het volgende kabinet al deze aangenomen moties opnieuw in stemming gaat brengen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zal wel weer verweten worden een les staatsinrichting te geven, maar ook als meerderheid kun je geen dingen ondernemen die tegen de grondwet zijn. In de huidige grondwet staat bijvoorbeeld ook dat je geen democratisch onomkeerbare beslissingen kunt nemen. En natuurlijk kun je de grondwet veranderen, maar daarvoor is een 2/3e meerderheid nodig in beide kamers.
Dat is tenminste nog een echte organisatie.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat de volgende gaat zijn. XR?
Nopequote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Sinds wanneer brengt een kabinet moties in stemming? Dat doet de Tweede Kamer. Of die dat doen met alle moties: nee dat denk ik niet, maar ik denk wel dat ze deze, waarbij tijdens de stemming in de plenaire zaal ongelooflijk veel tumult en verbazing over was, wel zullen blokkeren als een nieuw of nog oud kabinet er wel iets mee gaat doen. Wel afhankelijk van de samenstelling van die nieuwe Tweede Kamer natuurlijk.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat het volgende kabinet al deze aangenomen moties opnieuw in stemming gaat brengen?
Vroeger liepen we allemaal met een PLO sjaaltje om, wisten wij veel dat we verkrachtende, liegende en moordende moslims steunden, vroeger waren we een beetje wereldvreemd en naïef.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
Crisis, om even net als Timmermans even oude herinneringen op te halen. Ik liep als 14-jarige met een afbeelding op mijn shirt van Che Guevara rond, manoman, wist maar een ding..die man stond voor vrijheid..
Een groepsverkrachting is ook democratisch.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, totdat je Che's dagboek leest en ziet wat die man van zwarte mensen en homo's vond.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
Crisis, om net als Timmermans even oude herinneringen op te halen. Ik liep als 14-jarige met een afbeelding op mijn shirt van Che Guevara rond, manoman, wist maar een ding..die man stond voor vrijheid..
Dat is EXACT waar het om draait inderdaadquote:Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Dit soort dingen klinkt als de eerste stap in de verkeerde richting. Dan straks alle protesten die uit de linkerhoek komen behandelen als een Antifa protest?
Volgens die redenering wel jaquote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een groepsverkrachting is ook democratisch.
Hamas is ook niet altijd maar gewelddadig.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zijn ze dat ja? Nooit geweten..quote:Op donderdag 18 september 2025 23:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Hamas is ook niet altijd maar gewelddadig.
Toch zijn die net zo goed verboden.
En helaas ook al die jeugd die Kirk bewonderden.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, totdat je Che's dagboek leest en ziet wat die man van zwarte mensen en homo's vond.
Ineens super not cool, dat shirt.
liberale democratie is juist het rekening houden met de rechten van minderheden en tegenmacht tegen de macht inbouwen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens die redenering wel ja
Dat lijkt me inderdaad helemaal afhankelijk van de samenstelling van de nieuwe Tweede Kamer.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Sinds wanneer brengt een kabinet moties in stemming? Dat doet de Tweede Kamer. Of die dat doen met alle moties: nee dat denk ik niet, maar ik denk wel dat ze deze, waarbij tijdens de stemming in de plenaire zaal ongelooflijk veel tumult en verbazing over was, wel zullen blokkeren als een nieuw of nog oud kabinet er wel iets mee gaat doen. Wel afhankelijk van de samenstelling van die nieuwe Tweede Kamer natuurlijk.
minderheden... zoals die bible belt gristenen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
liberale democratie is juist het rekening houden met de rechten van minderheden en tegenmacht tegen de macht inbouwen.
Dan gooi ik er ook weer in: idem met Piri en PvdA/GL.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan er niet hard genoeg op hameren hoe verschrikkelijk ongewenst dit is en hoe zeer de VVD heeft afgedaan als "redelijke' partij
Dat was toch al.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef -XOR- het volgende:
Overigens wordt ook de spreidingswet ingetrokken.
Nee, nog niet.quote:
QEDquote:Op donderdag 18 september 2025 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan gooi ik er ook weer in: idem met Piri en PvdA/GL.
Onder Mark Rutte was het een soort D66 voor ondernemers en rijken, nu is het een soort van PVV met Dilan die er wat one liners en onderbuiken in gooit.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan er niet hard genoeg op hameren hoe verschrikkelijk ongewenst dit is en hoe zeer de VVD heeft afgedaan als "redelijke' partij
Dat is ontzéttend dom. Maar komt niet in de buurt van hoe erg deze aangenomen motie ons land uit de democratie en rechtsstaat forceert.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef -XOR- het volgende:
Overigens wordt ook de spreidingswet ingetrokken.
En het EVRM aanpassen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef -XOR- het volgende:
Overigens wordt ook de spreidingswet ingetrokken. Bedankt Eric van der Burg
Nou nee want binnen het land, dat is immers de democratie en niet een willekeurige groep, wil de meerderheid dat niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is ook een populaire denkfout om een democratisch besluit als beter te beoordelen dan hetzelfde besluit zonder democratische grondslag. Het gaat om het besluit. Een groene keukenmachine is niet beter dan een gele keukenmachine.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heel belangrijk om dat NIET te doen inderdaad. Hoe the fuck kom je zelfs maar op dat idee?!quote:Op donderdag 18 september 2025 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En het EVRM aanpassen.
Ook wel een belangrijke.
Veel retorische vragen vandaag...quote:Op donderdag 18 september 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat de volgende gaat zijn. XR?
Is ze goed in. Ze stelt alleen maar vragenquote:
Het is nu een aangenomen motie.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel belangrijk om dat NIET te doen inderdaad. Hoe the fuck kom je zelfs maar op dat idee?!
Waarom denk je dat ik er zo fel op reageer?!quote:Op donderdag 18 september 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nu een aangenomen motie.
Svp niet meer mijn posting wissen als op de persoon aanvallend.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan NL niet alleenquote:Op donderdag 18 september 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Herziening EVRM-verdrag.
Auw.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is ze goed in. Ze stelt alleen maar vragen
Goed, dat was iets té hard, excuus
Dat vond je nog niet toen ze wéér met PVV in zee gingen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maak je toch geen zorgen Whiskers, ik kom vaak bot over maar dat bedoel ik niet zo en dit is niet bedoeld je de les te lezen, maar het kabinet is nog hooguit een maand gebonden aan deze Tweede Kamer en dus feitelijk de moties. Ik kan me niet voorstellen dat die spreidingswet nu ineens ingetrokken wordt. De tendens van wat die rechtse partijen willen is hoogst kwalijk, daarin snap ik je shock, maar het geeft de kiezer wel de tijd en de mogelijkheid dit te zien. En vergeet niet dat er een deel flink teleurgesteld is in zowel de PVV als VVD.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is ontzéttend dom. Maar komt niet in de buurt van hoe erg deze aangenomen motie ons land uit de democratie en rechtsstaat forceert.
Dit is gewoon écht shocking wat mij betreft
Nee. Sorry. Ik schreef dat toe aan Yesilgöz.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat vond je nog niet toen ze wéér met PVV in zee gingen?
Een jaar geleden hier nog mogen lezen dat vdBurg dat echt niet zou accepteren. Toen al om gelachen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef -XOR- het volgende:
Overigens wordt ook de spreidingswet ingetrokken. Bedankt Eric van der Burg
Is Tate niet tegenwoordig een moslim?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het heeft meer te maken met de aantrekkingskracht van FvD, Tate en Trump op de bible belt incels.
Maar hoeveel stemmers zien echt dat soort dingen? Veel mensen zien enkel de one-liners en viral momenten. Woede over asielzoekers overheerst ook bij velen over elk ander punt.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maak je toch geen zorgen Whiskers, ik kom vaak bot over maar dat bedoel ik niet zo en dit is niet bedoeld je de les te lezen, maar het kabinet is nog hooguit een maand gebonden aan deze Tweede Kamer en dus feitelijk de moties. Ik kan me niet voorstellen dat die spreidingswet nu ineens ingetrokken wordt. De tendens van wat die rechtse partijen willen is hoogst kwalijk, daarin snap ik je shock, maar het geeft de kiezer wel de tijd en de mogelijkheid dit te zien. En vergeet niet dat er een deel flink teleurgesteld is in zowel de PVV als VVD.
VVD sluit extreem links toch ook (nog) niet uit als coalitiepartner?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Yesilgöz weer keihard voor de PVV gaat onder het mom dat de kiezer gesproken heeft.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn excuus, ik maakte een fout. VVD is er blijkbaar toch niet in meegegaan.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een jaar geleden hier nog mogen lezen dat vdBurg dat echt niet zou accepteren. Toen al om gelachen.
Waar komt toch dat beeld vandaan dat er VVD'ers zijn die heus wel niet mesjogge zijn, en waarom denken of dachten mensen dat die doorgesnoven Amsterdammer daar een voorbeeld van zou zijn?
Ik maak me zeer zeker wél zorgen nu. En wat mij betreft volkomen terecht ook.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maak je toch geen zorgen Whiskers, ik kom vaak bot over maar dat bedoel ik niet zo en dit is niet bedoeld je de les te lezen, maar het kabinet is nog hooguit een maand gebonden aan deze Tweede Kamer en dus feitelijk de moties. Ik kan me niet voorstellen dat die spreidingswet nu ineens ingetrokken wordt. De tendens van wat die rechtse partijen willen is hoogst kwalijk, daarin snap ik je shock, maar het geeft de kiezer wel de tijd en de mogelijkheid dit te zien. En vergeet niet dat er een deel flink teleurgesteld is in zowel de PVV als VVD.
Vergeet ook niet dat er elke dag 10 duiders van de Telegraaf aanschuiven bij 6 verschillende talkshows om te zeggen dat het allemaal de schuld is van Frans Timmermans.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar hoeveel stemmers zien echt dat soort dingen? Veel mensen zien enkel de one-liners en viral momenten. Woede over asielzoekers overheerst ook bij velen over elk ander punt.
Net zo moslim als sommige "moslims" in Nederland. Stoer doen over wijven neuken, super materialistisch over dure kleren en auto's. Maar bij andere zaken gaan ze de purist uithangen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Is Tate niet tegenwoordig een moslim?
Er gaan debatten op televisie plaatsvinden, met fractievoorzitters die dit hebben gezien en gaan uitmelken om nog maar niet te spreken over de presentatoren die die debatten leiden en de politiek gaan duiden. De campagne moet nog beginnen, maar je hebt wel gelijk dat een deel van de kiezers op de stoere praatjes afgaat ja.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar hoeveel stemmers zien echt dat soort dingen? Veel mensen zien enkel de one-liners en viral momenten. Woede over asielzoekers overheerst ook bij velen over elk ander punt.
Nou ja zeg, wonderbaarlijk. Dan heb ik voorlopig niks gezegd.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mijn excuus, ik maakte een fout. VVD is er blijkbaar toch niet in meegegaan.
Nee hoor, dat is niet om Timmermans, hij is door heel veel mensen het voorbeeld geworden van op links fluweel zittend politieke oude roestige politiek.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er elke dag 10 duiders van de Telegraaf aanschuiven bij 6 verschillende talkshows om te zeggen dat het allemaal de schuld is van Frans Timmermans.
Ja, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
minderheden... zoals die bible belt gristenen?
Is Geert Wilders dat dan niet net zo goed op rechts?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet om Timmermans, hij is door heel veel mensen het voorbeeld geworden van op links fluweel zittend politieke oude roestige politiek.
Dilan zal er slecht van slapen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ze willen al niet met midden-links PvdA/GL. Uiteraard sluiten ze extreem links uit.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
VVD sluit extreem links toch ook (nog) niet uit als coalitiepartner?
Ja, zie mijn punt over talkshows.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet om Timmermans, hij is door heel veel mensen het voorbeeld geworden van op links fluweel zittend politieke oude roestige politiek.
Ja maar, Wilders spreekt de onderbuik aan, altijd de schuld schuiven op vreemdelingen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Is Geert Wilders dat dan niet net zo goed op rechts?
Nee, dat is JOUW meningquote:Op donderdag 18 september 2025 23:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat mensen nog enigszins verdiepen waar ze op stemmen. Doet mij denken aan die verhalen van ouderen in de VS die op Trump gestemd hebben en nu zorgpakketten kwijt raken die hun ineens honderden al dan niet duizenden dollar kosten per maand. Waarom zou je daarvoor stemmen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Er gaan debatten op televisie plaatsvinden, met fractievoorzitters die dit hebben gezien en gaan uitmelken om nog maar niet te spreken over de presentatoren die die debatten leiden en de politiek gaan duiden. De campagne moet nog beginnen, maar je hebt wel gelijk dat een deel van de kiezers op de stoere praatjes afgaat ja.
Oke dat kan, snap ik zelfs wel, want ik vind de tendens ook wel zorgwekkend, maar ik had me pas zorgen gemaakt als dit een nieuw gekozen Tweede Kamer was aan het begin van hun parlementaire periode. Dit is een stuiptrekking van een hele enge Tweede Kamer die bijna uitgespeeld is.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik maak me zeer zeker wél zorgen nu. En wat mij betreft volkomen terecht ook.
Ik verwijs maar weer naar je UI.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Schoof met zijn betoog tegen polarisatie.
Zijn kabinet, laten we de oppositie criminaliseren
Haat?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:58 schreef Momo het volgende:
Wat dat betreft is de haat op Timmermans en Kaag wel goed gespeeld dat ze elitair zouden zijn door kamp Wilders. Al vind ik Timmermans eigenlijk niet zo een goede kandidaat als ik hem in actie zie.
En maar huilen dat het hem zo is tegengevallen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben geen expert over de VS, maar de domheid die ik daar heb gehoord van zwarte Amerikanen en Latino's die op Trump gingen stemmen omdat het een man was terwijl ze wisten dat wat ie zou doen in hun nadeel was daar kan ik niet bij. Hier viert het populisme ook hoogtij, maar dat zie ik hier nog niet gebeuren. En je hebt hier gelukkig meer dan 2 partijen van betekenis.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat mensen nog enigszins verdiepen waar ze op stemmen. Doet mij denken aan die verhalen van ouderen in de VS die op Trump gestemd hebben en nu zorgpakketten kwijt raken die hun ineens honderden al dan niet duizenden dollar kosten per maand. Waarom zou je daarvoor stemmen?
Heeft Schoof het wel eens over eencelligen en amoebes gehad?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
En maar huilen dat het hem zo is tegengevallen.
Meningen verschillenquote:Op donderdag 18 september 2025 23:58 schreef Momo het volgende:
Wat dat betreft is de haat op Timmermans en Kaag wel goed gespeeld dat ze elitair zouden zijn door kamp Wilders. Al vind ik Timmermans eigenlijk niet zo een goede kandidaat als ik hem in actie zie.
Nee, wat dat betreft doet Bontenbal het beter. Maar ja, ook weer zo'n nietszeggende zwabber.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:58 schreef Momo het volgende:
Dat mag hoor, liever dan haat.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Haat?
Ik ben het gewoon fundamenteel oneens met die lieden. Mag dat?
Eens, alleen vind ik het wel zorgwekkend dat naar mijn idee de tendens in de samenleving totaal niet gekeerd is. En als dat in de verkiezingen weer tot uitdrukking komt dan krijgen we nog een rondje van de zaakquote:Op donderdag 18 september 2025 23:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Oke dat kan, snap ik zelfs wel, want ik vind de tendens ook wel zorgwekkend, maar ik had me pas zorgen gemaakt als dit een nieuw gekozen Tweede Kamer was aan het begin van hun parlementaire periode. Dit is een stuiptrekking van een hele enge Tweede Kamer die bijna uitgespeeld is.
Ja, dat klinkt wel typisch iets wat indruk zal maken in de bible belt.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Net zo moslim als sommige "moslims" in Nederland. Stoer doen over wijven neuken, super materialistisch over dure kleren en auto's. Maar bij andere zaken gaan ze de purist uithangen.
Timmermans zijn machtswellust komt gewoon zijn navel uit, die zou zijn moeder nog wel verkopen voor het premierschap van Nederland, dat is niet zo'n gewenste eigenschap.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:58 schreef Momo het volgende:
Wat een arrogantie.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ben geen expert over de VS, maar de domheid die ik daar heb gehoord van zwarte Amerikanen en Latino's die op Trump gingen stemmen omdat het een man was terwijl ze wisten dat wat ie zou doen in hun nadeel was daar kan ik niet bij. Hier viert het populisme ook hoogtij, maar dat zie ik hier nog niet gebeuren. En je hebt hier gelukkig meer dan 2 partijen van betekenis.
Mwah, het kabinet zelf ontraadde de motie met de toelichting dat zoiets aan de rechter is. Het waren de coalitiepartijen die het eigen kabinet de middelvinger gaven.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja je hebt inderdaad een zeer beperkt arsenaal.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik verwijs maar weer naar je UI.
Eens.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:58 schreef Momo het volgende:
Whut?!quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Timmermans zijn machtswellust komt gewoon zijn navel uit, die zou zijn moeder nog wel verkopen voor het premierschap van Nederland, dat is niet zo'n gewenste eigenschap.
Misschien moet ik het herformuleren: het oneens zijn met politici, ook linkse, is niet automatisch haat.quote:
Okquote:Op donderdag 18 september 2025 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor MIJ was dit het 'turning point'. Ik ga me beraden op mijn toekomst. Alle aspecten.
Niks mis met onenigheid, dat maakt iedereen scherp, alleen onenigheid geeft pas succes als het doel gemeenschappelijk is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien moet ik het herformuleren: het oneens zijn met politici, ook linkse, is niet automatisch haat.
Heb je problemen met polarisatie, misschien daar eens mee stoppen.
Je maakt je eigen argumenten over tolerantie, diversiteit, inclusie en respect enerzijds, en je waarschuwingen tegen het gevaar van gewelddadig ondemocratisch en fascistisch rechts vooral zelf onschadelijk door een knuppel als heilige op te voeren die een man in de rug heeft geschoten en vermoord.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja je hebt inderdaad een zeer beperkt arsenaal.
Door op deze manier tegengeluid proberen monddood te maken lok je precies het sentiment uit dat gezien de rechtsstaat wordt afgebroken mensen dan zelf maar recht moeten maken wat krom is.
Ik vind Timmermans nu eindelijk eens goed in vorm, helaas zijn er mensen die hem gewoon niet mogen om wie hij is, deels komt dat door rechts geframe dat een Pavlov reactie heeft veroorzaakt. Als mijn zijn naam hoort dan denkt men aan elitair, greendeal, Europa, plucheplakker, woke, links, extreemlinks, iemand die NL wil uitleveren aan allochtonen. Rechts spint daar garen bij, die hebben in hem een soort demon gevonden en Timmermans? Die gaat er waardig mee om, hij heeft het puur over de inhoud, maar kan als het moet die jij-bakken van Wilders aan. Niet veel PvdA leiders gingen hem voor. En ik hoop dat kiezers daar doorheen prikken en naar hem luisteren en niet enkel het beeld zien dat anderen over hem hebben geschapen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:58 schreef Momo het volgende:
Maar Timmermans en Kaag hebben genoeg haat gehad. Hoeft niemand te ontkennen. Wilders krijgt ook veel haat zelf natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien moet ik het herformuleren: het oneens zijn met politici, ook linkse, is niet automatisch haat.
Heb je problemen met polarisatie, misschien daar eens mee stoppen.
Heb je je maansteen ook geraadpleegd?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niks mis met onenigheid, dat maakt iedereen scherp, alleen onenigheid geeft pas succes als het doel gemeenschappelijk is.
In de huidige wereld doen we niet aan subtiel. Het is vijf voor twaalf en we moeten de wereld redden van de afgrond.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Haat?
Ik ben het gewoon fundamenteel oneens met die lieden. Mag dat?
Hoe bedoel je precies? (Ik neem tenminste aan dat je niet een fervent VVD stemmer bent die nu een andere partij gaat uitkiezenquote:Op donderdag 18 september 2025 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor MIJ was dit het 'turning point'. Ik ga me beraden op mijn toekomst. Alle aspecten.
Helemaal mee eens, alleen de man moet ook zien dat ie geen rolmodel meer is. Het lijkt alsof ie die zelfkennis mist.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind Timmermans nu eindelijk eens goed in vorm, helaas zijn er mensen die hem gewoon niet mogen om wie hij is, deels komt dat door rechts geframe dat een Pavlov reactie heeft veroorzaakt. Als mijn zijn naam hoort dan denkt men aan elitair, greendeal, Europa, plucheplakker, woke, links, extreemlinks, iemand die NL wil uitleveren aan allochtonen. Rechts spint daar garen bij, die hebben in hem een soort demon gevonden en Timmermans? Die gaat er waardig mee om, hij heeft het puur over de inhoud, maar kan als het moet die jij-bakken van Wilders aan. Niet veel PvdA leiders gingen hem voor. En ik hoop dat kiezers daar doorheen prikken en naar hem luisteren en niet enkel het beeld zien dat anderen over hem hebben geschapen.
Wilders krijgt haat vanuit criminelen in de samenleving, waarvoor hij wordt beveiligd. Timmermans krijgt ook haat van Wilders zelf, die hem zo af en toe op zijn persoon en zelfs uiterlijk aanpakt. Tuurlijk pakt Timmermans Wilders ook hard aan, maar wel als partijleider en niet als mens.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar Timmermans en Kaag hebben genoeg haat gehad. Hoeft niemand te ontkennen. Wilders krijgt ook veel haat zelf natuurlijk.
Hoezo moet ik daar mee stoppen, pas ik enkel in een doosje links of rechts?
En zo denken anderen bij Wilders, Eerdmans en Yesilgoz acuut aan de herleving van Nazi-Duitsland, fascisme, deportaties, concentratiekampen, Gestapo, apartheid en militaire junta's. Over demonisering gesproken: lees gerust alle epistels over bovenstaande figuren hier nog eens terug.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind Timmermans nu eindelijk eens goed in vorm, helaas zijn er mensen die hem gewoon niet mogen om wie hij is, deels komt dat door rechts geframe dat een Pavlov reactie heeft veroorzaakt. Als mijn zijn naam hoort dan denkt men aan elitair, greendeal, Europa, plucheplakker, woke, links, extreemlinks, iemand die NL wil uitleveren aan allochtonen. Rechts spint daar garen bij, die hebben in hem een soort demon gevonden en Timmermans? Die gaat er waardig mee om, hij heeft het puur over de inhoud, maar kan als het moet die jij-bakken van Wilders aan. Niet veel PvdA leiders gingen hem voor. En ik hoop dat kiezers daar doorheen prikken en naar hem luisteren en niet enkel het beeld zien dat anderen over hem hebben geschapen.
Dat ik ga denken aan mogelijkheden tot emigratie. En dat ik wellicht mijn relatie beëindig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:06 schreef vPlien het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? (Ik neem tenminste aan dat je niet een fervent VVD stemmer bent die nu een andere partij gaat uitkiezen)
Dat kan ik mij heel goed voorstellen, welke middenpartij heeft er nog een beetje zin in?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo denken anderen bij Wilders, Eerdmans en Yesilgoz acuut aan de herleving van Nazi-Duitsland. Over demonisering gesproken: lees gerust alle epistels over bovenstaande figuren hier nog eens terug.
Is het zo moeilijk te zien dat de achterlijke superlatieven aan beide zijden spelen en juist DAAROM er geen eind gaat komen aan die polarisering?
- En, terzijde, ik voor het eerst in mijn leven CDA moet stemmen?
Wat voor oplossingen zie jij voor het tegengaan van polarisatie?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo denken anderen bij Wilders, Eerdmans en Yesilgoz acuut aan de herleving van Nazi-Duitsland. Over demonisering gesproken: lees gerust alle epistels over bovenstaande figuren hier nog eens terug.
Is het zo moeilijk te zien dat de achterlijke superlatieven aan beide zijden spelen en juist DAAROM er geen eind gaat komen aan die polarisering?
- En, terzijde, ik voor het eerst in mijn leven CDA moet stemmen?
Want je relatie heeft andere (rechtste) denkbeelden? Waar zou je heen willen gaan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ik ga denken aan mogelijkheden tot emigratie. En dat ik wellicht mijn relatie beëindig.
Uhm...quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:09 schreef vPlien het volgende:
[..]
Wat voor oplossingen zie jij voor het tegengaan van polarisatie?
Dat ie zou denken dat ie dat is dat is jouw interpretatie. Volgens mij beseft ie ten volle malen dat ie dat niet is en wist ie dat ie een wespennest zou instappen toen ie naar de landelijke politiek terugkeerde. Maar hij heeft zich gecommitteerd aan een missie die overigens ook bestaat uit een geheel maken van 2 partijen. En hij weet best dat ie niet geliefd is, maar hij laat zich er niet door uit het veld slaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, alleen de man moet ook zien dat ie geen rolmodel meer is. Het lijkt alsof ie die zelfkennis mist.
Nee hoor. Dat heb ik je al 11 keer uitgelegd. Jij maakt je hele gelul over humanisme onschadelijk door te doen alsof de slachtoffers van een moordzuchtig systeem dat maar moeten ondergaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je maakt je eigen argumenten over tolerantie, diversiteit, inclusie en respect enerzijds, en je waarschuwingen tegen het gevaar van gewelddadig ondemocratisch en fascistisch rechts vooral zelf onschadelijk door een knuppel als heilige op te voeren die een man in de rug heeft geschoten en vermoord.
Moet je voor de lol eens de laatste twee topics teruglezen. Hilarisch genoeg ben jij de enige die meermaals over nazi's begint.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm...
Misschien eens stoppen enkel nog te kunnen denken in óf Nazi óf Communist?
Is dat een idee?
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:12 schreef Firuze60 het volgende:
Ik denk dat ik weer eens strategisch ga stemmen. Hielp eerder ook geen zak, maar goed.
Niet persé rechtser, nee. Helemaal niet zelfs. Wel minder geneigd op te staan voor democratie en rechtsstaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Want je relatie heeft andere (rechtste) denkbeelden? Waar zou je heen willen gaan?
Dit klinkt erg aanlokkelijk ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet persé rechtser, nee. Helemaal niet zelfs. Wel minder geneigd op te staan voor democratie en rechtsstaat.
Zuid-Europa. Op het platteland.
Ja en ik dan weer op Pvda/groenlinks.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...
Ik beweer dat niet, ik ben het.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat heb ik je al 11 keer uitgelegd. Jij maakt je hele gelul over humanisme onschadelijk door te doen alsof de slachtoffers van een moordzuchtig systeem dat maar moeten ondergaan.
Je laat je hypocrisie elke keer prachtig zien door je zo op te winden om het veel kleinere links extremisme. Terwijl je veel begrip hebt voor nog extremere rechtse lui. PVV is kneiterrechts en racistisch maar voor die stemmers heb je veel meer respect dan PvdA/GL. Ook al beweer je links te zijn. Toch is volgens jou niemand anders links, alle linksen in de kamer zijn volgens jou al extreem en radicaal.
Wat is er strategisch aan een CDA stem? En dan bedoel ik: welke partij zou je dumpen voor het CDA? De ChristenUnie? NSC? Al het andere zit toch vrij ver af van het CDA-programma...quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...
Goede vraagquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er strategisch aan een CDA stem?
Ik heb het liefst een middenkabinet. Nouja en een links-centrum kabinet is ook niet echt reëel met de peilingen nu.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er strategisch aan een CDA stem?
Vind je het heel raar dat ik dit heel raar vindquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet persé rechtser, nee. Helemaal niet zelfs. Wel minder geneigd op te staan voor democratie en rechtsstaat.
Zuid-Europa. Op het platteland.
Jaquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je het heel raar dat ik dit heel raar vind
Je identiteit zó ontlenen aan politiek...
Hmm dat is een goed punt, had ik in de consternatie nog niet eens bij stil gestaan, dit geeft ook weer de valsheid en gehaaidheid van Yesilgöz aan. Ik kan me ook voorstellen dat de VVD dit ook niet echt tof vindt, hun ministers die straks gewoon weer op de lijst staan als te kiezen leden vinden dat mogelijkerwijs ook niet echt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:14 schreef -XOR- het volgende:
Toch blijft het vreemd. LidewijTegenDemocratie dient een motie in, die wordt ontraden door het kabinet, dan zet vervolgens een de fractieleider van een coalitiepartij haar handtekening onder de motie, en stemt de hele coalitie voor het door het eigen kabinet afgeraden motie, terwijl de meerderheid van de oppositie tegen stemt.
En blijkbaar vindt iedereen dat volkomen normaal.
Ah ja makes sense, mijn partner benoemt dat ook wel eens als uiterste optie alleen vraag ik me dan altijd af van waarheen nou echt zin zou hebben. Het lijkt namelijk alsof dezelfde wind door heel Europa(/de wereld?) waait, de huidige tijdsgeest doet me een beetje denken aan de periode van het Ancien Regime en hoe Nederland toen koos om een koningshuis te nemen. Oef relatie misschien beëindigen klinkt niet fijnquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ik ga denken aan mogelijkheden tot emigratie. En dat ik wellicht mijn relatie beëindig.
Nou, voor zijn achterban is het Antifa probleem ineens opgelost. Thierry wil zo graag herkenning van Trump en co. Net als dat hij toen als een fanboy met Tate ging zitten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
Kijk eens even wie hij allemaal tagt. Trots als een pauw die Thierry.
[ x ]
De VVD heeft gewoon vóór gestemd he? Collectief..quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm dat is een goed punt, had ik in de consternatie nog niet eens bij stil gestaan, dit geeft ook weer de valsheid en gehaaidheid van Yesilgöz aan. Ik kan me ook voorstellen dat de VVD dit ook niet echt tof vindt, hun ministers die straks gewoon weer op de lijst staan als te kiezen leden vinden dat mogelijkerwijs ook niet echt.
Dus dan stem je op het CDA zodat er makkelijker een rechts kabinet kan worden gevormd?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het liefst een middenkabinet. Nouja en een links-centrum kabinet is ook niet echt reëel met de peilingen nu.
Ja. Het heeft wel iets triests om die mensen te gaan taggen, alsof ie een stempel van de meester wil.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou, voor zijn achterban is het Antifa probleem ineens opgelost. Thierry wil zo graag herkenning van Trump en co. Net als dat hij toen als een fanboy met Tate ging zitten.
Ja je bent inderdaad iemand die geen enkel benul heeft van geschiedenis of politiek. Carte blanche voor extreem linksquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik beweer dat niet, ik ben het.
Dat ik niet meedein met de klimaatdoempredikers en selectief verontwaardigde pro-Palestina meute die de linkse partijen gekaapt hebben verandert niets aan mijn linkse standpunten. Integendeel.
Verder heb ik geen 'begrip' voor extreem-rechts; ik geef aan dat extreem-links in alles net zo radicaal, walgelijk en gevaarlijk is. Alleen: extreem-links heeft sinds 1945 hier een carte blanche gekregen als 'de goede partij', en het wordt eens tijd daar mee op te houden. Al was het maar om verafgoding van in de rug schietende moordenaars een halt toe te roepen.
Helemaal primaquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm...
Misschien eens stoppen enkel nog te kunnen denken in óf Nazi óf Communist?
Is dat een idee?
Dankquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:20 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ah ja makes sense, mijn partner benoemt dat ook wel eens als uiterste optie alleen vraag ik me dan altijd af van waarheen nou echt zin zou hebben. Het lijkt namelijk alsof dezelfde wind door heel Europa(/de wereld?) waait, de huidige tijdsgeest doet me een beetje denken aan de periode van het Ancien Regime en hoe Nederland toen koos om een koningshuis te nemen. Oef relatie misschien beëindigen klinkt niet fijnVeel sterkte en wijsheid toegewenst, dat is lastige shit om mee te dealen
griezelig bijna.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het heeft wel iets triests om die mensen te gaan taggen, alsof ie een stempel van de meester wil.
Dat is de reden dat ik het CDA te riskant vind, die partij plakt toch altijd tegen de VVD aan, meer dan aan de PvdA-GL zelfs toen ze nog alleen PvdA waren. Kans is groot dat het CDA zich laat gijzelen door de VVD, daarom ben ik nu voor een zo grootst mogelijke PvdA-GL.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Of, gewoon eens luisteren naar wat mensen echt schrijven, denken en zeggen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:22 schreef vPlien het volgende:
[..]
Helemaal primaIk heb geen moeite met in meer denken dan alleen Nazi of Communist. Maar nu komt je argument een beetje over alsof je zegt de oplossing voor niet meer polariseren is niet meer polariseren
Ja, ik zou denk ik qua programma op Volt stemmen, maar die gaan 2-3 zetels krijgen. D66 of PvdA/GL is tactisch gezien wel beter qua niet over rechts gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus dan stem je op het CDA zodat er makkelijker een rechts kabinet kan worden gevormd?
Als je een middenkabinet wil en je vreest dat de linkervleugel te klein wordt, dan is het juist strategisch om op een grote linkse partij te stemmen zodat die makkelijker in een middencoalitie kan komen. Als je naar het CDA gaat met je stem, dan stel je hun in staat om over de grotere rechterflank te gaan en dus juist geen middenkabinet te vormen.
Ik ook nu. Alhoewel ik Timmermans echt niet de ideale fractievoorzitter vind. Maar goed, de rest is nog beroerder.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik het CDA te riskant vind, die partij plakt toch altijd tegen de VVD aan, meer dan aan de PvdA-GL zelfs toen ze nog alleen PvdA waren. Kans is groot dat het CDA zich laat gijzelen door de VVD, daarom ben ik nu voor een zo grootst mogelijke PvdA-GL.
Dat idee heb ik ook. Doet me ook denken aan de podcast docuserie van NU.nl een tijdje terug over Timmermans, dat gaf best een goed inkijkje in hoe hij erin staat en naar dit soort dingen kijkt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat ie zou denken dat ie dat is dat is jouw interpretatie. Volgens mij beseft ie ten volle malen dat ie dat niet is en wist ie dat ie een wespennest zou instappen toen ie naar de landelijke politiek terugkeerde. Maar hij heeft zich gecommitteerd aan een missie die overigens ook bestaat uit een geheel maken van 2 partijen. En hij weet best dat ie niet geliefd is, maar hij laat zich er niet door uit het veld slaan.
Hij liet me denken aan Bontebal die ook aan gaf dat zijn partij gewoon voor dingen staat en daar kun je je in vinden of niet. Maargoed dit is dan weer mijn interpretatie.
Is Antifa eigenlijk een big deal in NL, of worden op deze manier straks Extinction Rebellion etc ook op dit lijstje gerommeld? Ik heb ‘t niet gezien, maar ‘t ging allemaal nogal rommelig en raar begreep ik?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
Kijk eens even wie hij allemaal tagt. Trots als een pauw die Thierry.
[ x ]
XR is geen terroristische organisatie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is Antifa eigenlijk een big deal in NL, of worden op deze manier straks Extinction Rebellion etc ook op dit lijstje gerommeld? Ik heb ‘t niet gezien, maar ‘t ging allemaal nogal rommelig en raar begreep ik?
Pas maar op wat je op SM plet, de lange armen van Trump gaan hier ook tellen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is Antifa eigenlijk een big deal in NL, of worden op deze manier straks Extinction Rebellion etc ook op dit lijstje gerommeld? Ik heb ‘t niet gezien, maar ‘t ging allemaal nogal rommelig en raar begreep ik?
CDA wil niet met PVV in een kabinet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
XR was de eerste organisatie die in me opkwam. Ik weet niet zo goed wat Antifa (in NL) tegenwoordig nog doet en waarom ‘t nodig was (behalve Trump blij maken)quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
XR is geen terroristische organisatie.
Het is een leuke hobbyclub voor mensen met teveel vrije tijd en iets te veel narcisme.
Laat ze lekker. Leuke beelden ook altijd.
Ik ken die structuur van Antifa niet. Maar ze zijn ook actief in NL.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er is GEEN structuur..quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken die structuur van Antifa niet. Maar ze zijn ook actief in NL.
https://www.parool.nl/ams(...)bekladding~bd85c9ce/
We zijn nu wel wereldnieuws geworden.
[ x ]
Oef ja, een spandoek. Arme Thierry kan dan niet in zijn zen-zone aan z’n lavendel snuiven. Nu snap ik ‘tquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken die structuur van Antifa niet. Maar ze zijn ook actief in NL.
https://www.parool.nl/ams(...)bekladding~bd85c9ce/
We zijn nu wel wereldnieuws geworden.
[ x ]
quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oef ja, een spandoek. Arme Thierry kan dan niet in zijn zen-zone aan z’n lavendel snuiven. Nu snap ik ‘t
Ik dacht altijd dat Antifa net als Anonymous was, grotendeels individuele acties vanuit een bepaald gedachtegoed. Snap niet zo goed hoe je daar een terreurorganisatie van maakt.quote:
Ook Antifa moet je lekker laten gaan..quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
XR was de eerste organisatie die in me opkwam. Ik weet niet zo goed wat Antifa (in NL) tegenwoordig nog doet en waarom ‘t nodig was (behalve Trump blij maken)
Oh ja. En het is ook geen organisatie.quote:
Is ook. Kan ook niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Antifa net als Anonymous was, grotendeels individuele acties vanuit een bepaald gedachtegoed. Snap niet zo goed hoe je daar een terreurorganisatie van maakt.
Antifa is een beweging inderdaad.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. En het is ook geen organisatie.
Misschien kunnen we het beter een beweging noemen? Of een netwerk?
quote:Antifa is a left-wing anti-fascist and anti-racist political movement in the United States. It consists of a highly decentralized array of autonomous groups that use nonviolent direct action, or violence to achieve their aims.
(...)
During the first Trump administration, the term antifa became "a conservative catch-all" term as Donald Trump, administration officials, Trump base supporters, and right-wing commentators applied the label to all sorts of left-leaning or liberal protest actions.
Individuenquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. En het is ook geen organisatie.
Misschien kunnen we het beter een beweging noemen? Of een netwerk?
Net als dat tiepje dat de zuid-amerikaanse rimboe in dook met haar rebellen voor de vrijheid. Niet meer te vinden online nu even.quote:
Whut?! WTF heeft Tanja hiermee van doen dan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Net als dat tiepje dat de zuid-amerikaanse rimboe in dook met haar rebellen voor de vrijheid. Niet meer te vinden online nu even.
Oh ja, die, nou, die ging toch ook mee in een beweging?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Whut?! WTF heeft Tanja hiermee van doen dan?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh ja, die, nou, die ging toch ook mee in een beweging?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:00 schreef -XOR- het volgende:
Dikke kans dat dit vooral gebruikt gaat worden om GroenLinks als terroristische organisatie te kunnen labelen en daarmee PvdA/GL te kunnen verbieden en Timmermans in de cel te gooien.
Gewoon opdoeken dat GL/PvdA.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:00 schreef -XOR- het volgende:
Dikke kans dat dit vooral gebruikt gaat worden om GroenLinks als terroristische organisatie te kunnen labelen en daarmee PvdA/GL te kunnen verbieden en Timmermans in de cel te gooien.
quote:‘We zijn geen organisatie’, zegt antifascist Peter Storm (56). Ik spreek hem in oktober 2017 tijdens een anarchistische boekenbeurs in Amsterdam. Onder activisten is hij bekend door zijn blog Ravotr,* waarop hij verslag doet van demonstraties of artikelen plaatst over maatschappelijke ontwikkelingen. ‘Ons hoofdkantoor bellen is onmogelijk. Dat is er simpelweg niet.’ Je kunt eerder spreken van lokale cellen die elkaar ondersteunen, zegt hij.
quote:Antifa gebruikt dit gebrek aan eenduidigheid ook om het justitie en tegenstanders moeilijk te maken. Zo is nooit opgehelderd of het de Antifa-beweging was die huishield in Hamburg, tijdens de G20-top. Waar de één die lezing bevestigt, liet een ander weten te twijfelen aan de achtergrond van de personen.
[..]
Hoe krijgt Antifa dan de benodigde mensen op de been?
Per actie wordt met wie zich heeft aangemeld bekeken wat er precies moet gebeuren, zegt Obed Brinkman (44). Hij is verbonden aan AFA-Noord, een groep antifascisten die vooral actief is in Groningen en Friesland.
Leiders zijn er volgens hem niet. Besluiten worden genomen op basis van consensus. ‘Als iemand bezwaar blijft houden tegen een plan, wordt het afgeblazen. We willen de minderheid niet de wil van de meerderheid opleggen.’
quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:00 schreef -XOR- het volgende:
Na de verkiezingen gaan ze bij de VVD Yesilgoz de nek om draaien als fractieleider. Dan is het maar net wie de opvolger wordt of de PVV een optie is. Als Brekelmans of Karremans wordt dan is dat een voortzetting van de huidige lijn en dan gaan ze gewoon samen met de PVV.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Yesilgöz weer keihard voor de PVV gaat onder het mom dat de kiezer gesproken heeft.
De eerste stap pas? Dan heb je al een tijdje geen krant gelezen of tv gekeken.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Dit soort dingen klinkt als de eerste stap in de verkeerde richting. Dan straks alle protesten die uit de linkerhoek komen behandelen als een Antifa protest?
Ik vind dit altijd zulke loze verklaringen van politieke partijen, er wordt voor gekozen om een volksvertegenwoordigingspartij op te richten, mensen stemmen op deze partij. Worden er door de verkiezingen winnaars gekozen - volgens de wet moeten zij een coalitie vormen en middels een samensmelting van politieke standpunten een regeerakkoord opstellen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:38 schreef Elan het volgende:
[..]
CDA wil niet met PVV in een kabinet.
quote:‘We zijn geen organisatie’, zegt antifascist Peter Storm (56).
Hier kon je op wachten. Naar het grote voorbeeld in de VS.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Maar zonder gekheid, de verdachtmakingen zijn al begonnen:
[ x ]
Tja, dat hangt af van in hoeverre je inperking van de vrijheid van meningsuiting ok vindt. Democratie is voor mij meer dan een keer een meerderheid ergens voor of tegen. Daar hoort een hele rechtsstaat bij.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Eh, nee.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat helemaal niets in de wet over het vormen van een coalitie, laat staan over winnaars. Sterker nog de VVD heeft bij de vorige verkiezingen 10 zetels verloren, die hadden volgens jou betoog helemaal niet mee mogen doen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zulke loze verklaringen van politieke partijen, er wordt voor gekozen om een volksvertegenwoordigingspartij op te richten, mensen stemmen op deze partij. Worden er door de verkiezingen winnaars gekozen - volgens de wet moeten zij een coalitie vormen en middels een samensmelting van politieke standpunten een regeerakkoord opstellen.
Maar als er op voorbaat wordt geroepen 'ik wil niet met een partij samen' dan verloochen je de stemmen van de mensen die op de betreffende politieke partij hebben gestemd. Terwijl men zelf deel uitmaakt van een partij die aan volksvertegenwoordiging doet.
Hypocrisie ten top.
Je fantasie sloeg weer flink op hol gisternacht.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik beweer dat niet, ik ben het.
Dat ik niet meedein met de klimaatdoempredikers en selectief verontwaardigde pro-Palestina meute die de linkse partijen gekaapt hebben verandert niets aan mijn linkse standpunten. Integendeel.
Verder heb ik geen 'begrip' voor extreem-rechts; ik geef aan dat extreem-links in alles net zo radicaal, walgelijk en gevaarlijk is. Alleen: extreem-links heeft sinds 1945 hier een carte blanche gekregen als 'de goede partij', en het wordt eens tijd daar mee op te houden. Al was het maar om verafgoding van in de rug schietende moordenaars een halt toe te roepen.
Want daar is de 2e kamer voor bedoeld ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:20 schreef Zorro het volgende:
Ik lees hier dat het Antifa-verbod erdoor is.
Heerlijk. Gewoon om te zieken
Maar het meest typisch is wel dat ik het hier lees. En alleen hier. Verder zwijgt ieder medium in alle talen hierover![]()
Overigens haalt deze kwiebus meteen zijn eigen opmerking in dezelfde zin onderuit door over "we" te spreken:
[..]
Het is toch juist goed dat de stemmers op voorhand weten waar ze aan toe zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zulke loze verklaringen van politieke partijen, er wordt voor gekozen om een volksvertegenwoordigingspartij op te richten, mensen stemmen op deze partij. Worden er door de verkiezingen winnaars gekozen - volgens de wet moeten zij een coalitie vormen en middels een samensmelting van politieke standpunten een regeerakkoord opstellen.
Maar als er op voorbaat wordt geroepen 'ik wil niet met een partij samen' dan verloochen je de stemmen van de mensen die op de betreffende politieke partij hebben gestemd. Terwijl men zelf deel uitmaakt van een partij die aan volksvertegenwoordiging doet.
Hypocrisie ten top.
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik het daarom leuk vind.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want daar is de 2e kamer voor bedoeld ja.
De radicale aanhang van uiterst rechts vindt net in elk geval erg tof. Dus missie geslaagd…quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want daar is de 2e kamer voor bedoeld ja.
Ja, leuk man. Zo lichtzinnig omgaan met wetgeving en besluitvorming.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik het daarom leuk vind.
Net alsof het zo belangrijk is, na de verkiezingen is dat toch gauw genoeg weer van tafel.
Ik geloof er iig niks van dat het lang standhoudt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, leuk man. Zo lichtzinnig omgaan met wetgeving en besluitvorming.
Je weet niet hoe lang het nog duurt voordat er een nieuw kabinet zit of dat er hierna wellicht een knetterrechts kabinet volgt. Dus geen enkele garantie dat dit weer van tafel gaat, of hoe het precies ingevuld gaat worden.
Kun je mij erop wijzen in welke wet dit staat ? Ik ben het tijdens mijn studie Rechtsgeleerdheid bij het vak Staatsrecht niet tegengekomen. Kennelijk weet jij meer. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Hypocrisie ten top.
Tja, het is uit de categorie van die types die rassenrellen stiekem ook wel mooi vinden…quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, leuk man. Zo lichtzinnig omgaan met wetgeving en besluitvorming.
Je weet niet hoe lang het nog duurt voordat er een nieuw kabinet zit of dat er hierna wellicht een knetterrechts kabinet volgt. Dus geen enkele garantie dat dit weer van tafel gaat, of hoe het precies ingevuld gaat worden.
Je vindt de steun aan deze motie door de VVD al niet eens een uitglijder meer?quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:39 schreef nostra het volgende:
Maar goed, op de peilingen zullen de APB geen invloed hebben.
Geen grote uitglijders en kumbaya constructief.
Dat ging over de loondoorbetaling bij ziekte voor MKB-ers. Het 2e jaar loondoorbetaling door de werkgever schrappen (en de overheid laten opvangen).quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:41 schreef nostra het volgende:
Zelfs een (erg goede) motie Dijk-Yesilgoz. 😘
De praktische implicaties zullen wel vrij beperkt zijn inderdaad. Maar dat is niet het deel waar je bezorgd over zou moeten zijn. Je ziet de eerste verdedigers van 'de meerderheid mag de minderheid best beperkingen opleggen, zo werkt democratie' nu al komen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik het daarom leuk vind.
Net alsof het zo belangrijk is, na de verkiezingen is dat toch gauw genoeg weer van tafel.
Dat is toch ook zo? Los van mee eens of niet, als de meerderheid iets wil dan gebeurt het, zo is het altijd geweest. Behalve bij grondwet waar je wat meer nodig hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De praktische implicaties zullen wel vrij beperkt zijn inderdaad. Maar dat is niet het deel waar je bezorgd over zou moeten zijn. Je ziet de eerste verdedigers van 'de meerderheid mag de minderheid best beperkingen opleggen, zo werkt democratie' nu al komen.
In de Verenigde Staten dachten ze ook dat het zo'n vaart niet zou lopen...quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De praktische implicaties zullen wel vrij beperkt zijn inderdaad. Maar dat is niet het deel waar je bezorgd over zou moeten zijn. Je ziet de eerste verdedigers van 'de meerderheid mag de minderheid best beperkingen opleggen, zo werkt democratie' nu al komen.
Dat er een meerderheid bestaat voor een besluit betekent nog niet dat je dat besluit ook moet nemen. De taak van een volksvertegenwoordiging is namelijk om ieders belangen te beschermen, dus ook die van minderheden. Vergeet niet: iedereen behoort wel tot een of andere minderheid.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Los van mee eens of niet, als de meerderheid iets wil dan gebeurt het, zo is het altijd geweest. Behalve bij grondwet waar je wat meer nodig hebt.
Bovendien is er dan vaak ook nog de eerste kamer waar ook een meerderheid moet zijn
Dit is precies de gedachte waardoor het mis gaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Los van mee eens of niet, als de meerderheid iets wil dan gebeurt het, zo is het altijd geweest. Behalve bij grondwet waar je wat meer nodig hebt.
ik dacht dat dat zo was, sorryquote:Op vrijdag 19 september 2025 07:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kun je mij erop wijzen in welke wet dit staat ? Ik ben het tijdens mijn studie Rechtsgeleerdheid bij het vak Staatsrecht niet tegengekomen. Kennelijk weet jij meer. Ben benieuwd.
De fascistische heilstaat komt snel dichterbij. Uiteraard met de hulp van de politie die altijd iedereen elke vorm van demonstratierecht bij voorbaat ontzegt terwijl dat telkens tegen de wet blijkt te zijn. Ze staan te trappelen.quote:"Uit het niets werd ik weggevoerd door drie agenten", dat zegt Goeloed Baroud uit Lelystad. Het gebeurde vorige week dinsdag toen koning Willem-Alexander en koningin Máxima een rondleiding kregen bij De Kubus in Lelystad. Goeloed droeg een hoofddoek en om haar schouders droeg ze de Palestijnse vlag. Mogelijk was dat de reden om haar weg te halen uit het publiek. Een hoogleraar bestuursrecht zegt over het incident dat het nooit had mogen gebeuren.
"Geen herrie schoppen hè?", is wat één van die agenten tegen haar zei. Ze vertelt de agenten van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB) dat ze helemaal niet van plan was om iets te zeggen of om iets te doen. "Ik heb tegen ze gezegd dat ik 1 meter 60 ben en 50 kilo weeg, wat is hier aan de hand?"
Ja maar die dingen staan in de grondwet. Ik mag toch aannemen dat dat voorrang heeft.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is precies de gedachte waardoor het mis gaat.
Er zijn aantal grondbeginselen die je met elkaar moet blijven verdedigen. Vrijheid van godsdienst. Vrijheid van meningsuiting. Iedereen wordt gelijk behandeld. Enzovoorts.
Je hoeft nu enkel een blik op VS werpen om te zien hoe gierend uit de hand het kan lopen. Ik mag hopen dat wat daar gebeurt niet perse jouw goedkeuring kan krijgen...
De VS is ons voorland.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja maar die dingen staan in de grondwet. Ik mag toch aannemen dat dat voorrang heeft.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat Bontenbal met Wilders in zee gaat, dat gaat gewoon net zo min gebeuren als dat Timmermans dat doen. De kans is echt niet groter bij Bontenbal.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat precies de reden is dat ik niet op CDA stem.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hoeft echt niet bang te zijn dat Bontenbal met Wilders in zee gaat, dat gaat gewoon net zo min gebeuren als dat Timmermans dat doen. De kans is echt niet groter bij Bontenbal.
Er bestaan geen 'winnaars' en 'verliezers' bij verkiezingen, er zijn 150 volksvertegenwoordigers die een zetel krijgen. Het is geen voetbalwedstrijd. En voor een coalitie moet je dan 76 zetels of meer achter je krijgen, of daar dan de grotere partijen bij zitten doet er niet toe.quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Hypocrisie ten top.
Oh, steunden die de antifa-motie joh, dat is voor de VVD wel matig ja. Wel één zonder verdere implicaties, maar toch.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je vindt de steun aan deze motie door de VVD al niet eens een uitglijder meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |