Je fantasie sloeg weer flink op hol gisternacht.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik beweer dat niet, ik ben het.
Dat ik niet meedein met de klimaatdoempredikers en selectief verontwaardigde pro-Palestina meute die de linkse partijen gekaapt hebben verandert niets aan mijn linkse standpunten. Integendeel.
Verder heb ik geen 'begrip' voor extreem-rechts; ik geef aan dat extreem-links in alles net zo radicaal, walgelijk en gevaarlijk is. Alleen: extreem-links heeft sinds 1945 hier een carte blanche gekregen als 'de goede partij', en het wordt eens tijd daar mee op te houden. Al was het maar om verafgoding van in de rug schietende moordenaars een halt toe te roepen.
Want daar is de 2e kamer voor bedoeld ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:20 schreef Zorro het volgende:
Ik lees hier dat het Antifa-verbod erdoor is.
Heerlijk. Gewoon om te zieken
Maar het meest typisch is wel dat ik het hier lees. En alleen hier. Verder zwijgt ieder medium in alle talen hierover![]()
Overigens haalt deze kwiebus meteen zijn eigen opmerking in dezelfde zin onderuit door over "we" te spreken:
[..]
Het is toch juist goed dat de stemmers op voorhand weten waar ze aan toe zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zulke loze verklaringen van politieke partijen, er wordt voor gekozen om een volksvertegenwoordigingspartij op te richten, mensen stemmen op deze partij. Worden er door de verkiezingen winnaars gekozen - volgens de wet moeten zij een coalitie vormen en middels een samensmelting van politieke standpunten een regeerakkoord opstellen.
Maar als er op voorbaat wordt geroepen 'ik wil niet met een partij samen' dan verloochen je de stemmen van de mensen die op de betreffende politieke partij hebben gestemd. Terwijl men zelf deel uitmaakt van een partij die aan volksvertegenwoordiging doet.
Hypocrisie ten top.
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik het daarom leuk vind.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want daar is de 2e kamer voor bedoeld ja.
De radicale aanhang van uiterst rechts vindt net in elk geval erg tof. Dus missie geslaagd…quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want daar is de 2e kamer voor bedoeld ja.
Ja, leuk man. Zo lichtzinnig omgaan met wetgeving en besluitvorming.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik het daarom leuk vind.
Net alsof het zo belangrijk is, na de verkiezingen is dat toch gauw genoeg weer van tafel.
Ik geloof er iig niks van dat het lang standhoudt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, leuk man. Zo lichtzinnig omgaan met wetgeving en besluitvorming.
Je weet niet hoe lang het nog duurt voordat er een nieuw kabinet zit of dat er hierna wellicht een knetterrechts kabinet volgt. Dus geen enkele garantie dat dit weer van tafel gaat, of hoe het precies ingevuld gaat worden.
Kun je mij erop wijzen in welke wet dit staat ? Ik ben het tijdens mijn studie Rechtsgeleerdheid bij het vak Staatsrecht niet tegengekomen. Kennelijk weet jij meer. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zulke loze verklaringen van politieke partijen, er wordt voor gekozen om een volksvertegenwoordigingspartij op te richten, mensen stemmen op deze partij. Worden er door de verkiezingen winnaars gekozen - volgens de wet moeten zij een coalitie vormen en middels een samensmelting van politieke standpunten een regeerakkoord opstellen.
Maar als er op voorbaat wordt geroepen 'ik wil niet met een partij samen' dan verloochen je de stemmen van de mensen die op de betreffende politieke partij hebben gestemd. Terwijl men zelf deel uitmaakt van een partij die aan volksvertegenwoordiging doet.
Hypocrisie ten top.
Tja, het is uit de categorie van die types die rassenrellen stiekem ook wel mooi vinden…quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, leuk man. Zo lichtzinnig omgaan met wetgeving en besluitvorming.
Je weet niet hoe lang het nog duurt voordat er een nieuw kabinet zit of dat er hierna wellicht een knetterrechts kabinet volgt. Dus geen enkele garantie dat dit weer van tafel gaat, of hoe het precies ingevuld gaat worden.
Je vindt de steun aan deze motie door de VVD al niet eens een uitglijder meer?quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:39 schreef nostra het volgende:
Maar goed, op de peilingen zullen de APB geen invloed hebben.
Geen grote uitglijders en kumbaya constructief.
Dat ging over de loondoorbetaling bij ziekte voor MKB-ers. Het 2e jaar loondoorbetaling door de werkgever schrappen (en de overheid laten opvangen).quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:41 schreef nostra het volgende:
Zelfs een (erg goede) motie Dijk-Yesilgoz. 😘
De praktische implicaties zullen wel vrij beperkt zijn inderdaad. Maar dat is niet het deel waar je bezorgd over zou moeten zijn. Je ziet de eerste verdedigers van 'de meerderheid mag de minderheid best beperkingen opleggen, zo werkt democratie' nu al komen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat ik het daarom leuk vind.
Net alsof het zo belangrijk is, na de verkiezingen is dat toch gauw genoeg weer van tafel.
Dat is toch ook zo? Los van mee eens of niet, als de meerderheid iets wil dan gebeurt het, zo is het altijd geweest. Behalve bij grondwet waar je wat meer nodig hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De praktische implicaties zullen wel vrij beperkt zijn inderdaad. Maar dat is niet het deel waar je bezorgd over zou moeten zijn. Je ziet de eerste verdedigers van 'de meerderheid mag de minderheid best beperkingen opleggen, zo werkt democratie' nu al komen.
In de Verenigde Staten dachten ze ook dat het zo'n vaart niet zou lopen...quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De praktische implicaties zullen wel vrij beperkt zijn inderdaad. Maar dat is niet het deel waar je bezorgd over zou moeten zijn. Je ziet de eerste verdedigers van 'de meerderheid mag de minderheid best beperkingen opleggen, zo werkt democratie' nu al komen.
Dat er een meerderheid bestaat voor een besluit betekent nog niet dat je dat besluit ook moet nemen. De taak van een volksvertegenwoordiging is namelijk om ieders belangen te beschermen, dus ook die van minderheden. Vergeet niet: iedereen behoort wel tot een of andere minderheid.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Los van mee eens of niet, als de meerderheid iets wil dan gebeurt het, zo is het altijd geweest. Behalve bij grondwet waar je wat meer nodig hebt.
Bovendien is er dan vaak ook nog de eerste kamer waar ook een meerderheid moet zijn
Dit is precies de gedachte waardoor het mis gaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Los van mee eens of niet, als de meerderheid iets wil dan gebeurt het, zo is het altijd geweest. Behalve bij grondwet waar je wat meer nodig hebt.
ik dacht dat dat zo was, sorryquote:Op vrijdag 19 september 2025 07:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kun je mij erop wijzen in welke wet dit staat ? Ik ben het tijdens mijn studie Rechtsgeleerdheid bij het vak Staatsrecht niet tegengekomen. Kennelijk weet jij meer. Ben benieuwd.
De fascistische heilstaat komt snel dichterbij. Uiteraard met de hulp van de politie die altijd iedereen elke vorm van demonstratierecht bij voorbaat ontzegt terwijl dat telkens tegen de wet blijkt te zijn. Ze staan te trappelen.quote:"Uit het niets werd ik weggevoerd door drie agenten", dat zegt Goeloed Baroud uit Lelystad. Het gebeurde vorige week dinsdag toen koning Willem-Alexander en koningin Máxima een rondleiding kregen bij De Kubus in Lelystad. Goeloed droeg een hoofddoek en om haar schouders droeg ze de Palestijnse vlag. Mogelijk was dat de reden om haar weg te halen uit het publiek. Een hoogleraar bestuursrecht zegt over het incident dat het nooit had mogen gebeuren.
"Geen herrie schoppen hè?", is wat één van die agenten tegen haar zei. Ze vertelt de agenten van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB) dat ze helemaal niet van plan was om iets te zeggen of om iets te doen. "Ik heb tegen ze gezegd dat ik 1 meter 60 ben en 50 kilo weeg, wat is hier aan de hand?"
Ja maar die dingen staan in de grondwet. Ik mag toch aannemen dat dat voorrang heeft.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is precies de gedachte waardoor het mis gaat.
Er zijn aantal grondbeginselen die je met elkaar moet blijven verdedigen. Vrijheid van godsdienst. Vrijheid van meningsuiting. Iedereen wordt gelijk behandeld. Enzovoorts.
Je hoeft nu enkel een blik op VS werpen om te zien hoe gierend uit de hand het kan lopen. Ik mag hopen dat wat daar gebeurt niet perse jouw goedkeuring kan krijgen...
De VS is ons voorland.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja maar die dingen staan in de grondwet. Ik mag toch aannemen dat dat voorrang heeft.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat Bontenbal met Wilders in zee gaat, dat gaat gewoon net zo min gebeuren als dat Timmermans dat doen. De kans is echt niet groter bij Bontenbal.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...
Wat precies de reden is dat ik niet op CDA stem.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hoeft echt niet bang te zijn dat Bontenbal met Wilders in zee gaat, dat gaat gewoon net zo min gebeuren als dat Timmermans dat doen. De kans is echt niet groter bij Bontenbal.
Er bestaan geen 'winnaars' en 'verliezers' bij verkiezingen, er zijn 150 volksvertegenwoordigers die een zetel krijgen. Het is geen voetbalwedstrijd. En voor een coalitie moet je dan 76 zetels of meer achter je krijgen, of daar dan de grotere partijen bij zitten doet er niet toe.quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Hypocrisie ten top.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |