Wilders krijgt haat vanuit criminelen in de samenleving, waarvoor hij wordt beveiligd. Timmermans krijgt ook haat van Wilders zelf, die hem zo af en toe op zijn persoon en zelfs uiterlijk aanpakt. Tuurlijk pakt Timmermans Wilders ook hard aan, maar wel als partijleider en niet als mens.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar Timmermans en Kaag hebben genoeg haat gehad. Hoeft niemand te ontkennen. Wilders krijgt ook veel haat zelf natuurlijk.
Hoezo moet ik daar mee stoppen, pas ik enkel in een doosje links of rechts?
En zo denken anderen bij Wilders, Eerdmans en Yesilgoz acuut aan de herleving van Nazi-Duitsland, fascisme, deportaties, concentratiekampen, Gestapo, apartheid en militaire junta's. Over demonisering gesproken: lees gerust alle epistels over bovenstaande figuren hier nog eens terug.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind Timmermans nu eindelijk eens goed in vorm, helaas zijn er mensen die hem gewoon niet mogen om wie hij is, deels komt dat door rechts geframe dat een Pavlov reactie heeft veroorzaakt. Als mijn zijn naam hoort dan denkt men aan elitair, greendeal, Europa, plucheplakker, woke, links, extreemlinks, iemand die NL wil uitleveren aan allochtonen. Rechts spint daar garen bij, die hebben in hem een soort demon gevonden en Timmermans? Die gaat er waardig mee om, hij heeft het puur over de inhoud, maar kan als het moet die jij-bakken van Wilders aan. Niet veel PvdA leiders gingen hem voor. En ik hoop dat kiezers daar doorheen prikken en naar hem luisteren en niet enkel het beeld zien dat anderen over hem hebben geschapen.
Dat ik ga denken aan mogelijkheden tot emigratie. En dat ik wellicht mijn relatie beëindig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:06 schreef vPlien het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? (Ik neem tenminste aan dat je niet een fervent VVD stemmer bent die nu een andere partij gaat uitkiezen)
Dat kan ik mij heel goed voorstellen, welke middenpartij heeft er nog een beetje zin in?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo denken anderen bij Wilders, Eerdmans en Yesilgoz acuut aan de herleving van Nazi-Duitsland. Over demonisering gesproken: lees gerust alle epistels over bovenstaande figuren hier nog eens terug.
Is het zo moeilijk te zien dat de achterlijke superlatieven aan beide zijden spelen en juist DAAROM er geen eind gaat komen aan die polarisering?
- En, terzijde, ik voor het eerst in mijn leven CDA moet stemmen?
Wat voor oplossingen zie jij voor het tegengaan van polarisatie?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo denken anderen bij Wilders, Eerdmans en Yesilgoz acuut aan de herleving van Nazi-Duitsland. Over demonisering gesproken: lees gerust alle epistels over bovenstaande figuren hier nog eens terug.
Is het zo moeilijk te zien dat de achterlijke superlatieven aan beide zijden spelen en juist DAAROM er geen eind gaat komen aan die polarisering?
- En, terzijde, ik voor het eerst in mijn leven CDA moet stemmen?
Want je relatie heeft andere (rechtste) denkbeelden? Waar zou je heen willen gaan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ik ga denken aan mogelijkheden tot emigratie. En dat ik wellicht mijn relatie beëindig.
Uhm...quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:09 schreef vPlien het volgende:
[..]
Wat voor oplossingen zie jij voor het tegengaan van polarisatie?
Dat ie zou denken dat ie dat is dat is jouw interpretatie. Volgens mij beseft ie ten volle malen dat ie dat niet is en wist ie dat ie een wespennest zou instappen toen ie naar de landelijke politiek terugkeerde. Maar hij heeft zich gecommitteerd aan een missie die overigens ook bestaat uit een geheel maken van 2 partijen. En hij weet best dat ie niet geliefd is, maar hij laat zich er niet door uit het veld slaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, alleen de man moet ook zien dat ie geen rolmodel meer is. Het lijkt alsof ie die zelfkennis mist.
Nee hoor. Dat heb ik je al 11 keer uitgelegd. Jij maakt je hele gelul over humanisme onschadelijk door te doen alsof de slachtoffers van een moordzuchtig systeem dat maar moeten ondergaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je maakt je eigen argumenten over tolerantie, diversiteit, inclusie en respect enerzijds, en je waarschuwingen tegen het gevaar van gewelddadig ondemocratisch en fascistisch rechts vooral zelf onschadelijk door een knuppel als heilige op te voeren die een man in de rug heeft geschoten en vermoord.
Moet je voor de lol eens de laatste twee topics teruglezen. Hilarisch genoeg ben jij de enige die meermaals over nazi's begint.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm...
Misschien eens stoppen enkel nog te kunnen denken in óf Nazi óf Communist?
Is dat een idee?
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:12 schreef Firuze60 het volgende:
Ik denk dat ik weer eens strategisch ga stemmen. Hielp eerder ook geen zak, maar goed.
Niet persé rechtser, nee. Helemaal niet zelfs. Wel minder geneigd op te staan voor democratie en rechtsstaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Want je relatie heeft andere (rechtste) denkbeelden? Waar zou je heen willen gaan?
Dit klinkt erg aanlokkelijk ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet persé rechtser, nee. Helemaal niet zelfs. Wel minder geneigd op te staan voor democratie en rechtsstaat.
Zuid-Europa. Op het platteland.
Ja en ik dan weer op Pvda/groenlinks.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...
Ik beweer dat niet, ik ben het.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat heb ik je al 11 keer uitgelegd. Jij maakt je hele gelul over humanisme onschadelijk door te doen alsof de slachtoffers van een moordzuchtig systeem dat maar moeten ondergaan.
Je laat je hypocrisie elke keer prachtig zien door je zo op te winden om het veel kleinere links extremisme. Terwijl je veel begrip hebt voor nog extremere rechtse lui. PVV is kneiterrechts en racistisch maar voor die stemmers heb je veel meer respect dan PvdA/GL. Ook al beweer je links te zijn. Toch is volgens jou niemand anders links, alle linksen in de kamer zijn volgens jou al extreem en radicaal.
Wat is er strategisch aan een CDA stem? En dan bedoel ik: welke partij zou je dumpen voor het CDA? De ChristenUnie? NSC? Al het andere zit toch vrij ver af van het CDA-programma...quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...
Goede vraagquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er strategisch aan een CDA stem?
Ik heb het liefst een middenkabinet. Nouja en een links-centrum kabinet is ook niet echt reëel met de peilingen nu.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er strategisch aan een CDA stem?
Vind je het heel raar dat ik dit heel raar vindquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet persé rechtser, nee. Helemaal niet zelfs. Wel minder geneigd op te staan voor democratie en rechtsstaat.
Zuid-Europa. Op het platteland.
Jaquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je het heel raar dat ik dit heel raar vind
Je identiteit zó ontlenen aan politiek...
Hmm dat is een goed punt, had ik in de consternatie nog niet eens bij stil gestaan, dit geeft ook weer de valsheid en gehaaidheid van Yesilgöz aan. Ik kan me ook voorstellen dat de VVD dit ook niet echt tof vindt, hun ministers die straks gewoon weer op de lijst staan als te kiezen leden vinden dat mogelijkerwijs ook niet echt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:14 schreef -XOR- het volgende:
Toch blijft het vreemd. LidewijTegenDemocratie dient een motie in, die wordt ontraden door het kabinet, dan zet vervolgens een de fractieleider van een coalitiepartij haar handtekening onder de motie, en stemt de hele coalitie voor het door het eigen kabinet afgeraden motie, terwijl de meerderheid van de oppositie tegen stemt.
En blijkbaar vindt iedereen dat volkomen normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |