abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218808242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:58 schreef Momo het volgende:
Wat dat betreft is de haat op Timmermans en Kaag wel goed gespeeld dat ze elitair zouden zijn door kamp Wilders. Al vind ik Timmermans eigenlijk niet zo een goede kandidaat als ik hem in actie zie.
Haat?

Ik ben het gewoon fundamenteel oneens met die lieden. Mag dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 september 2025 @ 23:59:34 #177
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218808245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Schoof met zijn betoog tegen polarisatie.
Zijn kabinet, laten we de oppositie criminaliseren :')
En maar huilen dat het hem zo is tegengevallen.
Antifa
pi_218808246
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat mensen nog enigszins verdiepen waar ze op stemmen. Doet mij denken aan die verhalen van ouderen in de VS die op Trump gestemd hebben en nu zorgpakketten kwijt raken die hun ineens honderden al dan niet duizenden dollar kosten per maand. Waarom zou je daarvoor stemmen?
Ik ben geen expert over de VS, maar de domheid die ik daar heb gehoord van zwarte Amerikanen en Latino's die op Trump gingen stemmen omdat het een man was terwijl ze wisten dat wat ie zou doen in hun nadeel was daar kan ik niet bij. Hier viert het populisme ook hoogtij, maar dat zie ik hier nog niet gebeuren. En je hebt hier gelukkig meer dan 2 partijen van betekenis.
Een heer met stijl
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:00:09 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218808247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
En maar huilen dat het hem zo is tegengevallen.
Heeft Schoof het wel eens over eencelligen en amoebes gehad?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:00:14 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218808248
quote:
Wat dat betreft is de haat op Timmermans en Kaag wel goed gespeeld dat ze elitair zouden zijn door kamp Wilders. Al vind ik Timmermans eigenlijk niet zo een goede kandidaat als ik hem in actie zie.
Meningen verschillen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218808250
quote:
Nee, wat dat betreft doet Bontenbal het beter. Maar ja, ook weer zo'n nietszeggende zwabber.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 19-09-2025 00:02:48 ]
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:00:32 #182
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218808251
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Haat?

Dat mag hoor, liever dan haat.
pi_218808252
quote:
3s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Oke dat kan, snap ik zelfs wel, want ik vind de tendens ook wel zorgwekkend, maar ik had me pas zorgen gemaakt als dit een nieuw gekozen Tweede Kamer was aan het begin van hun parlementaire periode. Dit is een stuiptrekking van een hele enge Tweede Kamer die bijna uitgespeeld is.
Eens, alleen vind ik het wel zorgwekkend dat naar mijn idee de tendens in de samenleving totaal niet gekeerd is. En als dat in de verkiezingen weer tot uitdrukking komt dan krijgen we nog een rondje van de zaak
pi_218808253
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Net zo moslim als sommige "moslims" in Nederland. Stoer doen over wijven neuken, super materialistisch over dure kleren en auto's. Maar bij andere zaken gaan ze de purist uithangen.
Ja, dat klinkt wel typisch iets wat indruk zal maken in de bible belt.

Wel grappig dat die dan niet gezien worden als echte moslims. Scheelt in elk geval in de cijfers.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218808254
quote:
Timmermans zijn machtswellust komt gewoon zijn navel uit, die zou zijn moeder nog wel verkopen voor het premierschap van Nederland, dat is niet zo'n gewenste eigenschap.
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:01:12 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218808256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik ben geen expert over de VS, maar de domheid die ik daar heb gehoord van zwarte Amerikanen en Latino's die op Trump gingen stemmen omdat het een man was terwijl ze wisten dat wat ie zou doen in hun nadeel was daar kan ik niet bij. Hier viert het populisme ook hoogtij, maar dat zie ik hier nog niet gebeuren. En je hebt hier gelukkig meer dan 2 partijen van betekenis.
Wat een arrogantie.

Als je leest waarom bepaalde zwarten en Hispanics op Trump stemden, dan ligt dat meer aan religieuze en culturele - en zeer conservatieve - denkbeelden dan aan hun kennelijke domheid.

Legio Hispanics stemden Trump omdat ze wegens hun achtergrond een bedreiging zagen in het links van Biden en Harris. Terecht? Geen idee. Een iets fundamentelere reden om daarop te stemmen dan domheid? Ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:01:18 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218808257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Schoof met zijn betoog tegen polarisatie.
Zijn kabinet, laten we de oppositie criminaliseren :')
Mwah, het kabinet zelf ontraadde de motie met de toelichting dat zoiets aan de rechter is. Het waren de coalitiepartijen die het eigen kabinet de middelvinger gaven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218808258
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik verwijs maar weer naar je UI.
Ja je hebt inderdaad een zeer beperkt arsenaal.

Door op deze manier tegengeluid proberen monddood te maken lok je precies het sentiment uit dat gezien de rechtsstaat wordt afgebroken mensen dan zelf maar recht moeten maken wat krom is.
pi_218808261
quote:
Eens.
GL-Pvda lijkt ook wat weg te zakken in de peilingen. En als de VVD weglekt naar JA21, dan kan het wel eens een lastige formatie worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:02:01 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218808262
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Timmermans zijn machtswellust komt gewoon zijn navel uit, die zou zijn moeder nog wel verkopen voor het premierschap van Nederland, dat is niet zo'n gewenste eigenschap.
Whut?!
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:02:11 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218808263
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat mag hoor, liever dan haat.
Misschien moet ik het herformuleren: het oneens zijn met politici, ook linkse, is niet automatisch haat.

Heb je problemen met polarisatie, misschien daar eens mee stoppen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218808264
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor MIJ was dit het 'turning point'. Ik ga me beraden op mijn toekomst. Alle aspecten.
Ok
pi_218808266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien moet ik het herformuleren: het oneens zijn met politici, ook linkse, is niet automatisch haat.

Niks mis met onenigheid, dat maakt iedereen scherp, alleen onenigheid geeft pas succes als het doel gemeenschappelijk is.
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:04:57 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218808267
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja je hebt inderdaad een zeer beperkt arsenaal.

Door op deze manier tegengeluid proberen monddood te maken lok je precies het sentiment uit dat gezien de rechtsstaat wordt afgebroken mensen dan zelf maar recht moeten maken wat krom is.
Je maakt je eigen argumenten over tolerantie, diversiteit, inclusie en respect enerzijds, en je waarschuwingen tegen het gevaar van gewelddadig ondemocratisch en fascistisch rechts vooral zelf onschadelijk door een knuppel als heilige op te voeren die een man in de rug heeft geschoten en vermoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218808268
quote:
Ik vind Timmermans nu eindelijk eens goed in vorm, helaas zijn er mensen die hem gewoon niet mogen om wie hij is, deels komt dat door rechts geframe dat een Pavlov reactie heeft veroorzaakt. Als mijn zijn naam hoort dan denkt men aan elitair, greendeal, Europa, plucheplakker, woke, links, extreemlinks, iemand die NL wil uitleveren aan allochtonen. Rechts spint daar garen bij, die hebben in hem een soort demon gevonden en Timmermans? Die gaat er waardig mee om, hij heeft het puur over de inhoud, maar kan als het moet die jij-bakken van Wilders aan. Niet veel PvdA leiders gingen hem voor. En ik hoop dat kiezers daar doorheen prikken en naar hem luisteren en niet enkel het beeld zien dat anderen over hem hebben geschapen.
Een heer met stijl
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:05:15 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218808269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar Timmermans en Kaag hebben genoeg haat gehad. Hoeft niemand te ontkennen. Wilders krijgt ook veel haat zelf natuurlijk.

Hoezo moet ik daar mee stoppen, pas ik enkel in een doosje links of rechts?
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:05:42 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218808270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niks mis met onenigheid, dat maakt iedereen scherp, alleen onenigheid geeft pas succes als het doel gemeenschappelijk is.
Heb je je maansteen ook geraadpleegd?
Wat een bullshit..
pi_218808271
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Haat?

In de huidige wereld doen we niet aan subtiel. Het is vijf voor twaalf en we moeten de wereld redden van de afgrond.
pi_218808273
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor MIJ was dit het 'turning point'. Ik ga me beraden op mijn toekomst. Alle aspecten.
Hoe bedoel je precies? (Ik neem tenminste aan dat je niet een fervent VVD stemmer bent die nu een andere partij gaat uitkiezen :P)
pi_218808275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik vind Timmermans nu eindelijk eens goed in vorm, helaas zijn er mensen die hem gewoon niet mogen om wie hij is, deels komt dat door rechts geframe dat een Pavlov reactie heeft veroorzaakt. Als mijn zijn naam hoort dan denkt men aan elitair, greendeal, Europa, plucheplakker, woke, links, extreemlinks, iemand die NL wil uitleveren aan allochtonen. Rechts spint daar garen bij, die hebben in hem een soort demon gevonden en Timmermans? Die gaat er waardig mee om, hij heeft het puur over de inhoud, maar kan als het moet die jij-bakken van Wilders aan. Niet veel PvdA leiders gingen hem voor. En ik hoop dat kiezers daar doorheen prikken en naar hem luisteren en niet enkel het beeld zien dat anderen over hem hebben geschapen.
Helemaal mee eens, alleen de man moet ook zien dat ie geen rolmodel meer is. Het lijkt alsof ie die zelfkennis mist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')