Ik dacht altijd dat Antifa net als Anonymous was, grotendeels individuele acties vanuit een bepaald gedachtegoed. Snap niet zo goed hoe je daar een terreurorganisatie van maakt.quote:
Ook Antifa moet je lekker laten gaan..quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
XR was de eerste organisatie die in me opkwam. Ik weet niet zo goed wat Antifa (in NL) tegenwoordig nog doet en waarom ‘t nodig was (behalve Trump blij maken)
Oh ja. En het is ook geen organisatie.quote:
Is ook. Kan ook niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Antifa net als Anonymous was, grotendeels individuele acties vanuit een bepaald gedachtegoed. Snap niet zo goed hoe je daar een terreurorganisatie van maakt.
Antifa is een beweging inderdaad.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. En het is ook geen organisatie.
Misschien kunnen we het beter een beweging noemen? Of een netwerk?
quote:Antifa is a left-wing anti-fascist and anti-racist political movement in the United States. It consists of a highly decentralized array of autonomous groups that use nonviolent direct action, or violence to achieve their aims.
(...)
During the first Trump administration, the term antifa became "a conservative catch-all" term as Donald Trump, administration officials, Trump base supporters, and right-wing commentators applied the label to all sorts of left-leaning or liberal protest actions.
Individuenquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. En het is ook geen organisatie.
Misschien kunnen we het beter een beweging noemen? Of een netwerk?
Net als dat tiepje dat de zuid-amerikaanse rimboe in dook met haar rebellen voor de vrijheid. Niet meer te vinden online nu even.quote:
Whut?! WTF heeft Tanja hiermee van doen dan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Net als dat tiepje dat de zuid-amerikaanse rimboe in dook met haar rebellen voor de vrijheid. Niet meer te vinden online nu even.
Oh ja, die, nou, die ging toch ook mee in een beweging?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Whut?! WTF heeft Tanja hiermee van doen dan?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh ja, die, nou, die ging toch ook mee in een beweging?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:00 schreef -XOR- het volgende:
Dikke kans dat dit vooral gebruikt gaat worden om GroenLinks als terroristische organisatie te kunnen labelen en daarmee PvdA/GL te kunnen verbieden en Timmermans in de cel te gooien.
Gewoon opdoeken dat GL/PvdA.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:00 schreef -XOR- het volgende:
Dikke kans dat dit vooral gebruikt gaat worden om GroenLinks als terroristische organisatie te kunnen labelen en daarmee PvdA/GL te kunnen verbieden en Timmermans in de cel te gooien.
quote:‘We zijn geen organisatie’, zegt antifascist Peter Storm (56). Ik spreek hem in oktober 2017 tijdens een anarchistische boekenbeurs in Amsterdam. Onder activisten is hij bekend door zijn blog Ravotr,* waarop hij verslag doet van demonstraties of artikelen plaatst over maatschappelijke ontwikkelingen. ‘Ons hoofdkantoor bellen is onmogelijk. Dat is er simpelweg niet.’ Je kunt eerder spreken van lokale cellen die elkaar ondersteunen, zegt hij.
quote:Antifa gebruikt dit gebrek aan eenduidigheid ook om het justitie en tegenstanders moeilijk te maken. Zo is nooit opgehelderd of het de Antifa-beweging was die huishield in Hamburg, tijdens de G20-top. Waar de één die lezing bevestigt, liet een ander weten te twijfelen aan de achtergrond van de personen.
[..]
Hoe krijgt Antifa dan de benodigde mensen op de been?
Per actie wordt met wie zich heeft aangemeld bekeken wat er precies moet gebeuren, zegt Obed Brinkman (44). Hij is verbonden aan AFA-Noord, een groep antifascisten die vooral actief is in Groningen en Friesland.
Leiders zijn er volgens hem niet. Besluiten worden genomen op basis van consensus. ‘Als iemand bezwaar blijft houden tegen een plan, wordt het afgeblazen. We willen de minderheid niet de wil van de meerderheid opleggen.’
quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:00 schreef -XOR- het volgende:
Na de verkiezingen gaan ze bij de VVD Yesilgoz de nek om draaien als fractieleider. Dan is het maar net wie de opvolger wordt of de PVV een optie is. Als Brekelmans of Karremans wordt dan is dat een voortzetting van de huidige lijn en dan gaan ze gewoon samen met de PVV.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Yesilgöz weer keihard voor de PVV gaat onder het mom dat de kiezer gesproken heeft.
De eerste stap pas? Dan heb je al een tijdje geen krant gelezen of tv gekeken.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Dit soort dingen klinkt als de eerste stap in de verkeerde richting. Dan straks alle protesten die uit de linkerhoek komen behandelen als een Antifa protest?
Ik vind dit altijd zulke loze verklaringen van politieke partijen, er wordt voor gekozen om een volksvertegenwoordigingspartij op te richten, mensen stemmen op deze partij. Worden er door de verkiezingen winnaars gekozen - volgens de wet moeten zij een coalitie vormen en middels een samensmelting van politieke standpunten een regeerakkoord opstellen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:38 schreef Elan het volgende:
[..]
CDA wil niet met PVV in een kabinet.
quote:‘We zijn geen organisatie’, zegt antifascist Peter Storm (56).
Hier kon je op wachten. Naar het grote voorbeeld in de VS.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Maar zonder gekheid, de verdachtmakingen zijn al begonnen:
[ x ]
Tja, dat hangt af van in hoeverre je inperking van de vrijheid van meningsuiting ok vindt. Democratie is voor mij meer dan een keer een meerderheid ergens voor of tegen. Daar hoort een hele rechtsstaat bij.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, als ze de meerderheid hebben is het wel democratisch toch?
Eh, nee.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, als ze de meerderheid hebben is het wel democratisch toch?
Er staat helemaal niets in de wet over het vormen van een coalitie, laat staan over winnaars. Sterker nog de VVD heeft bij de vorige verkiezingen 10 zetels verloren, die hadden volgens jou betoog helemaal niet mee mogen doen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 06:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zulke loze verklaringen van politieke partijen, er wordt voor gekozen om een volksvertegenwoordigingspartij op te richten, mensen stemmen op deze partij. Worden er door de verkiezingen winnaars gekozen - volgens de wet moeten zij een coalitie vormen en middels een samensmelting van politieke standpunten een regeerakkoord opstellen.
Maar als er op voorbaat wordt geroepen 'ik wil niet met een partij samen' dan verloochen je de stemmen van de mensen die op de betreffende politieke partij hebben gestemd. Terwijl men zelf deel uitmaakt van een partij die aan volksvertegenwoordiging doet.
Hypocrisie ten top.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |