Je vraagt je af wat de volgende gaat zijn. XR?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind dit serieus een doodenge tendens. Nog geen 24 uur na de VS.
En de VVD heeft definitief afgedaan als 'normale' of 'redelijke' partij.
Mooi toch, kan het sinds Piri in de vergaarbak met PvdA-GL.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind dit serieus een doodenge tendens. Nog geen 24 uur na de VS.
En de VVD heeft definitief afgedaan als 'normale' of 'redelijke' partij.
Ik zal wel weer verweten worden een les staatsinrichting te geven, maar ook als meerderheid kun je geen dingen ondernemen die tegen de grondwet zijn. In de huidige grondwet staat bijvoorbeeld ook dat je geen democratisch onomkeerbare beslissingen kunt nemen. En natuurlijk kun je de grondwet veranderen, maar daarvoor is een 2/3e meerderheid nodig in beide kamers.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, als ze de meerderheid hebben is het wel democratisch toch?
Wie de kogel past, neme hem in.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wie gaat de kogel vangen?
Daar verschillen we dan van mening.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Iedereen mag strijden waar tegen ze willen strijden, zolang dat geweldloos en op democratische wijze gebeurd wat mij betreft. Ook tegen marxisme en extreem links wat mij betreft. Ik heb het sowieso niet zo op de extremen.
Ik ben meer van het verbindende midden (iets links ervan).
Maar tegenwoordig is het debat zo verhard, vervuild geraakt en het overton window dusdanig opgeschoven dat je in mijn positie tegenwoordig schijnbaar al radicaal links bent (GroenLinks - PvdA).
Nou, ik kan je vertellen, er is echt niks radicaals aan hoor.
Heritage foundation en dergelijke geven vrij flink aan zulke clubs. Daarbij zal het ergens ook wel aanspreken politieke invloed gebruiken in naam van het geloof.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat ik een verklaring zocht voor de MAGAficering van SGP in de MAGAficering van hun achterban. Me dunkt dat het dan over biblebelt christenen gaat.
Jij denkt dat het volgende kabinet al deze aangenomen moties opnieuw in stemming gaat brengen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zal wel weer verweten worden een les staatsinrichting te geven, maar ook als meerderheid kun je geen dingen ondernemen die tegen de grondwet zijn. In de huidige grondwet staat bijvoorbeeld ook dat je geen democratisch onomkeerbare beslissingen kunt nemen. En natuurlijk kun je de grondwet veranderen, maar daarvoor is een 2/3e meerderheid nodig in beide kamers.
Dat is tenminste nog een echte organisatie.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat de volgende gaat zijn. XR?
Nopequote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Sinds wanneer brengt een kabinet moties in stemming? Dat doet de Tweede Kamer. Of die dat doen met alle moties: nee dat denk ik niet, maar ik denk wel dat ze deze, waarbij tijdens de stemming in de plenaire zaal ongelooflijk veel tumult en verbazing over was, wel zullen blokkeren als een nieuw of nog oud kabinet er wel iets mee gaat doen. Wel afhankelijk van de samenstelling van die nieuwe Tweede Kamer natuurlijk.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat het volgende kabinet al deze aangenomen moties opnieuw in stemming gaat brengen?
Vroeger liepen we allemaal met een PLO sjaaltje om, wisten wij veel dat we verkrachtende, liegende en moordende moslims steunden, vroeger waren we een beetje wereldvreemd en naïef.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
Crisis, om even net als Timmermans even oude herinneringen op te halen. Ik liep als 14-jarige met een afbeelding op mijn shirt van Che Guevara rond, manoman, wist maar een ding..die man stond voor vrijheid..
Een groepsverkrachting is ook democratisch.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, totdat je Che's dagboek leest en ziet wat die man van zwarte mensen en homo's vond.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
Crisis, om net als Timmermans even oude herinneringen op te halen. Ik liep als 14-jarige met een afbeelding op mijn shirt van Che Guevara rond, manoman, wist maar een ding..die man stond voor vrijheid..
Dat is EXACT waar het om draait inderdaadquote:Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Dit soort dingen klinkt als de eerste stap in de verkeerde richting. Dan straks alle protesten die uit de linkerhoek komen behandelen als een Antifa protest?
Volgens die redenering wel jaquote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een groepsverkrachting is ook democratisch.
Hamas is ook niet altijd maar gewelddadig.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Antifa is niet per definitie gewelddadig of überhaupt in één groep te vangen.
Zijn ze dat ja? Nooit geweten..quote:Op donderdag 18 september 2025 23:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Hamas is ook niet altijd maar gewelddadig.
Toch zijn die net zo goed verboden.
En helaas ook al die jeugd die Kirk bewonderden.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, totdat je Che's dagboek leest en ziet wat die man van zwarte mensen en homo's vond.
Ineens super not cool, dat shirt.
liberale democratie is juist het rekening houden met de rechten van minderheden en tegenmacht tegen de macht inbouwen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens die redenering wel ja
Dat lijkt me inderdaad helemaal afhankelijk van de samenstelling van de nieuwe Tweede Kamer.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Sinds wanneer brengt een kabinet moties in stemming? Dat doet de Tweede Kamer. Of die dat doen met alle moties: nee dat denk ik niet, maar ik denk wel dat ze deze, waarbij tijdens de stemming in de plenaire zaal ongelooflijk veel tumult en verbazing over was, wel zullen blokkeren als een nieuw of nog oud kabinet er wel iets mee gaat doen. Wel afhankelijk van de samenstelling van die nieuwe Tweede Kamer natuurlijk.
minderheden... zoals die bible belt gristenen?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
liberale democratie is juist het rekening houden met de rechten van minderheden en tegenmacht tegen de macht inbouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |