Ah ja makes sense, mijn partner benoemt dat ook wel eens als uiterste optie alleen vraag ik me dan altijd af van waarheen nou echt zin zou hebben. Het lijkt namelijk alsof dezelfde wind door heel Europa(/de wereld?) waait, de huidige tijdsgeest doet me een beetje denken aan de periode van het Ancien Regime en hoe Nederland toen koos om een koningshuis te nemen. Oef relatie misschien beëindigen klinkt niet fijnquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ik ga denken aan mogelijkheden tot emigratie. En dat ik wellicht mijn relatie beëindig.
Nou, voor zijn achterban is het Antifa probleem ineens opgelost. Thierry wil zo graag herkenning van Trump en co. Net als dat hij toen als een fanboy met Tate ging zitten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
Kijk eens even wie hij allemaal tagt. Trots als een pauw die Thierry.
[ x ]
De VVD heeft gewoon vóór gestemd he? Collectief..quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm dat is een goed punt, had ik in de consternatie nog niet eens bij stil gestaan, dit geeft ook weer de valsheid en gehaaidheid van Yesilgöz aan. Ik kan me ook voorstellen dat de VVD dit ook niet echt tof vindt, hun ministers die straks gewoon weer op de lijst staan als te kiezen leden vinden dat mogelijkerwijs ook niet echt.
Dus dan stem je op het CDA zodat er makkelijker een rechts kabinet kan worden gevormd?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het liefst een middenkabinet. Nouja en een links-centrum kabinet is ook niet echt reëel met de peilingen nu.
Ja. Het heeft wel iets triests om die mensen te gaan taggen, alsof ie een stempel van de meester wil.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou, voor zijn achterban is het Antifa probleem ineens opgelost. Thierry wil zo graag herkenning van Trump en co. Net als dat hij toen als een fanboy met Tate ging zitten.
Ja je bent inderdaad iemand die geen enkel benul heeft van geschiedenis of politiek. Carte blanche voor extreem linksquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik beweer dat niet, ik ben het.
Dat ik niet meedein met de klimaatdoempredikers en selectief verontwaardigde pro-Palestina meute die de linkse partijen gekaapt hebben verandert niets aan mijn linkse standpunten. Integendeel.
Verder heb ik geen 'begrip' voor extreem-rechts; ik geef aan dat extreem-links in alles net zo radicaal, walgelijk en gevaarlijk is. Alleen: extreem-links heeft sinds 1945 hier een carte blanche gekregen als 'de goede partij', en het wordt eens tijd daar mee op te houden. Al was het maar om verafgoding van in de rug schietende moordenaars een halt toe te roepen.
Helemaal primaquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm...
Misschien eens stoppen enkel nog te kunnen denken in óf Nazi óf Communist?
Is dat een idee?
Dankquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:20 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ah ja makes sense, mijn partner benoemt dat ook wel eens als uiterste optie alleen vraag ik me dan altijd af van waarheen nou echt zin zou hebben. Het lijkt namelijk alsof dezelfde wind door heel Europa(/de wereld?) waait, de huidige tijdsgeest doet me een beetje denken aan de periode van het Ancien Regime en hoe Nederland toen koos om een koningshuis te nemen. Oef relatie misschien beëindigen klinkt niet fijnVeel sterkte en wijsheid toegewenst, dat is lastige shit om mee te dealen
griezelig bijna.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het heeft wel iets triests om die mensen te gaan taggen, alsof ie een stempel van de meester wil.
Dat is de reden dat ik het CDA te riskant vind, die partij plakt toch altijd tegen de VVD aan, meer dan aan de PvdA-GL zelfs toen ze nog alleen PvdA waren. Kans is groot dat het CDA zich laat gijzelen door de VVD, daarom ben ik nu voor een zo grootst mogelijke PvdA-GL.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...
Of, gewoon eens luisteren naar wat mensen echt schrijven, denken en zeggen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:22 schreef vPlien het volgende:
[..]
Helemaal primaIk heb geen moeite met in meer denken dan alleen Nazi of Communist. Maar nu komt je argument een beetje over alsof je zegt de oplossing voor niet meer polariseren is niet meer polariseren
Ja, ik zou denk ik qua programma op Volt stemmen, maar die gaan 2-3 zetels krijgen. D66 of PvdA/GL is tactisch gezien wel beter qua niet over rechts gaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus dan stem je op het CDA zodat er makkelijker een rechts kabinet kan worden gevormd?
Als je een middenkabinet wil en je vreest dat de linkervleugel te klein wordt, dan is het juist strategisch om op een grote linkse partij te stemmen zodat die makkelijker in een middencoalitie kan komen. Als je naar het CDA gaat met je stem, dan stel je hun in staat om over de grotere rechterflank te gaan en dus juist geen middenkabinet te vormen.
Ik ook nu. Alhoewel ik Timmermans echt niet de ideale fractievoorzitter vind. Maar goed, de rest is nog beroerder.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik het CDA te riskant vind, die partij plakt toch altijd tegen de VVD aan, meer dan aan de PvdA-GL zelfs toen ze nog alleen PvdA waren. Kans is groot dat het CDA zich laat gijzelen door de VVD, daarom ben ik nu voor een zo grootst mogelijke PvdA-GL.
Dat idee heb ik ook. Doet me ook denken aan de podcast docuserie van NU.nl een tijdje terug over Timmermans, dat gaf best een goed inkijkje in hoe hij erin staat en naar dit soort dingen kijkt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat ie zou denken dat ie dat is dat is jouw interpretatie. Volgens mij beseft ie ten volle malen dat ie dat niet is en wist ie dat ie een wespennest zou instappen toen ie naar de landelijke politiek terugkeerde. Maar hij heeft zich gecommitteerd aan een missie die overigens ook bestaat uit een geheel maken van 2 partijen. En hij weet best dat ie niet geliefd is, maar hij laat zich er niet door uit het veld slaan.
Hij liet me denken aan Bontebal die ook aan gaf dat zijn partij gewoon voor dingen staat en daar kun je je in vinden of niet. Maargoed dit is dan weer mijn interpretatie.
Is Antifa eigenlijk een big deal in NL, of worden op deze manier straks Extinction Rebellion etc ook op dit lijstje gerommeld? Ik heb ‘t niet gezien, maar ‘t ging allemaal nogal rommelig en raar begreep ik?quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
Kijk eens even wie hij allemaal tagt. Trots als een pauw die Thierry.
[ x ]
XR is geen terroristische organisatie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is Antifa eigenlijk een big deal in NL, of worden op deze manier straks Extinction Rebellion etc ook op dit lijstje gerommeld? Ik heb ‘t niet gezien, maar ‘t ging allemaal nogal rommelig en raar begreep ik?
Pas maar op wat je op SM plet, de lange armen van Trump gaan hier ook tellen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Is Antifa eigenlijk een big deal in NL, of worden op deze manier straks Extinction Rebellion etc ook op dit lijstje gerommeld? Ik heb ‘t niet gezien, maar ‘t ging allemaal nogal rommelig en raar begreep ik?
CDA wil niet met PVV in een kabinet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik overweeg een strategische CDA stem, maarja als je dan een CDA-VVD-JA21-PVV kabinet krijgt...
XR was de eerste organisatie die in me opkwam. Ik weet niet zo goed wat Antifa (in NL) tegenwoordig nog doet en waarom ‘t nodig was (behalve Trump blij maken)quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
XR is geen terroristische organisatie.
Het is een leuke hobbyclub voor mensen met teveel vrije tijd en iets te veel narcisme.
Laat ze lekker. Leuke beelden ook altijd.
Ik ken die structuur van Antifa niet. Maar ze zijn ook actief in NL.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er is GEEN structuur..quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken die structuur van Antifa niet. Maar ze zijn ook actief in NL.
https://www.parool.nl/ams(...)bekladding~bd85c9ce/
We zijn nu wel wereldnieuws geworden.
[ x ]
Oef ja, een spandoek. Arme Thierry kan dan niet in zijn zen-zone aan z’n lavendel snuiven. Nu snap ik ‘tquote:Op vrijdag 19 september 2025 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken die structuur van Antifa niet. Maar ze zijn ook actief in NL.
https://www.parool.nl/ams(...)bekladding~bd85c9ce/
We zijn nu wel wereldnieuws geworden.
[ x ]
quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oef ja, een spandoek. Arme Thierry kan dan niet in zijn zen-zone aan z’n lavendel snuiven. Nu snap ik ‘t
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |