abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218668686
quote:
Trump: elf doden bij Amerikaanse aanval op drugsboot bij Venezuela

Amerikaanse strijdkrachten hebben een schip beschoten dat volgens president Trump uit Venezuela kwam en was volgeladen met drugs. Bij de aanval zijn elf mensen gedood, schrijft Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. In een video van de aanval, die online is gezet, is te zien hoe de kleine motorboot van een afstand onder vuur wordt genomen en vlam vat.

De aanval zou zijn gericht tegen de Venezolaanse drugsbende Tren de Aragua. Die is door Amerika aangemerkt als terreurorganisatie. Trump claimt in zijn bericht dat de groep onder controle staat van president Maduro en verantwoordelijk is voor onder meer drugshandel en moordpartijen, ook in de VS.

Waar de Amerikaanse aanval precies was, is niet duidelijk. Zowel Trump als minister Rubio van Buitenlandse Zaken houdt dat vaag. Rubio zegt alleen dat het in het zuidelijk deel van de Cariben was.

In augustus stuurde Amerika marineschepen richting Venezuela om de dreiging van Latijns-Amerikaanse drugskartels te bestrijden. President Maduro, die door de VS als grote drugshandelaar wordt gezien, noemde de Amerikaanse aanwezigheid in de regio de grootste bedreiging voor het Zuid-Amerikaanse continent in honderd jaar.
quote:
"Staan voor grootste militaire dreiging in 100 jaar": waarom liggen er Amerikaanse oorlogsschepen voor kust van Venezuela?

"We staan voor de grootste militaire dreiging in 100 jaar." Daarvoor waarschuwt de Venezolaanse president Nicolás Maduro, nu de Amerikaanse president Donald Trump een volledig bewapende vloot naar de kust van Venezuela heeft gestuurd én een premie van 50 miljoen dollar op het hoofd van Maduro heeft gezet. Wat is er aan de hand?
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Venezuela lopen al weken op nadat Washington een aanzienlijke maritieme aanwezigheid heeft opgebouwd in de wateren rond Venezuela, in de Caraïbische Zee.

De Amerikaanse regering stuurde al zeker 7 oorlogsschepen, waarvan er zeker 5 raketten aan boord hebben die ook doelen op land kunnen raken. In totaal zijn er ook 4.500 manschappen aan boord én er zou ook een aanvalsonderzeeër gestuurd zijn.

Volgens de regering-Trump dienen de oorlogsschepen om internationale drugshandel en terrorisme te bestrijden.

Aanval op drugssmokkelschip
De Amerikaanse militaire aanwezigheid heeft al meteen iets opgeleverd. Vandaag kondigde Donald Trump op een persconferentie aan dat de VS een drugssmokkelschip heeft aangevallen in de Caraïbische zee dat vertrokken was vanuit Venezuela.

Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio voegt daar op X aan toe dat het gaat om een "dodelijke aanval", gericht op een "narco-terroristische organisatie".

Venezolaans president Nicolás Maduro is niet blij met de Amerikaanse aanwezigheid voor zijn kust. Hij verklaarde gisteren dat Venezuela geconfronteerd wordt met "de grootste militaire dreiging in 100 jaar".

Hij waarschuwde dat zijn regering klaarstaat om de republiek in staat van verdediging te verklaren, mocht er sprake zijn van een aanval

Troebele relatie
De relatie tussen de VS en Venezuela is al langer vertroebeld. De VS legt al decennia zware economische sancties op aan Venezuela en wil al sinds Chávez een regimewissel in het land. Die sancties hebben sterk bijgedragen aan de economische malaise in het land.

Tussen Trump en Maduro botert het al evenmin. Zo noemde de Amerikaanse president Maduro al meermaals een drugsbaron. Volgens hem zou de Venezolaanse president geholpen hebben om tonnen cocaïne via Venezuela te smokkelen naar de VS, in samenwerking met het drugskartel Cartel de los Soles en Colombiaanse guerrillagroepen zoals de FARC.

De VS erkent Maduro ook niet als legitiem president van Venezuela en belooft een premie van 50 miljoen dollar voor informatie die leidt tot zijn arrestatie.
Bekijk deze YouTube-video
pi_218668701
Ah, nu zijn we ook al pro-drugscriminelen, omdat Drumpff het doet.

Als ie morgen zuurstof aanprijst lopen die types overmorgen met een plastic zak over het hoofd :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218668707
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:48 schreef HeatWave het volgende:

Als ie morgen zuurstof aanprijst lopen die types overmorgen met een plastic zak over het hoofd :').
Wie is 'we' in deze?
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 14:50:19 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218668708
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:48 schreef HeatWave het volgende:

Dit zegt niemand, je begint er zelf over.. in de fipo zelfs. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218668712
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit zegt niemand, je begint er zelf over.. in de fipo zelfs :P
True, al zag ik wel een PI B-).
Get woke, go broke!
  woensdag 3 september 2025 @ 14:50:59 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218668713
haha lol zie ze aan flarden gaan dan
pi_218668721
quote:
6s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
True, al zag ik wel een PI B-).
Dat was omdat het er "maar elf" waren B-)
  woensdag 3 september 2025 @ 14:51:38 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218668722
Venezuela beschikt over veel olie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218668725
quote:
6s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat was omdat het er "maar elf" waren
OK, my bad, I stand corrected :7.
Get woke, go broke!
pi_218668732
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:51 schreef MissButterflyy het volgende:
de VS ook.

Al snap ik je punt, maar de 'gewone burger' merkt daar volgens mij ook niet veel van.
pi_218668754
Overigens: Wel premium
twitter
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 14:56:54 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218668759
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Als ik me niet vergis is dat olie die duur is om te winnen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 september 2025 @ 14:59:01 #13
438527 MissButterflyy
pi_218668779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
de VS ook.

Al snap ik je punt, maar de 'gewone burger' merkt daar volgens mij ook niet veel van.
Nee, het is een teringbende daar en die Maduro een dictator, zou er niet rouwig om zijn als die wordt verdreven.
Maar ben benieuwd waarom Trump juist van dat land een mogelijk nacro schip aanvalt.
Zouden er uit Mexico niet veel grotere ladingen drugs aankomen?
  woensdag 3 september 2025 @ 15:00:07 #14
438527 MissButterflyy
pi_218668781
Venezuela bezit de grootste bewezen oliereserves ter wereld, goed voor een aanzienlijk deel van de wereldwijde reserves. De olie die Venezuela produceert is echter relatief zwaar, wat speciale verwerkingsmethoden vereist. Ondanks deze rijkdom is de olieproductie en de economie van Venezuela de laatste jaren zwaar getroffen door een combinatie van factoren, waaronder zwakke marktomstandigheden, onvoldoende financiering van de industrie, en de politieke en economische instabiliteit van het land.
pi_218668787
Welk wapen hebben ze hiervoor gebruikt?
pi_218668875
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:01 schreef RotatoR het volgende:
Welk wapen hebben ze hiervoor gebruikt?
de Kalhasjnikov denk ik
pi_218668921
Play stupid games, win stupid prices.

Van mij mogen ze rammen op die idiote drugsbendes. Hebben toch geen respect voor leven, zo blijkt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218668956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee dat is juist de schalieolie in de VS waarbij men moet fracken.

Verder natuurlijk weer een bizarre actie om zomaar in territoriale wateren een burger schip te torpederen en dan te roepen dat het drugscriminelen waren.

Wanneer een andere natie een Amerikaans burgerschip in territoriale wateren torpedeert wordt er meteen over terroristische acties gerept.
  woensdag 3 september 2025 @ 15:35:29 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218668985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:27 schreef Red_85 het volgende:
Play stupid games, win stupid prices.

Van mij mogen ze rammen op die idiote drugsbendes. Hebben toch geen respect voor leven, zo blijkt.
I see what you did there.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 3 september 2025 @ 15:36:21 #20
503714 SebbeSwensje
pi_218668988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verder natuurlijk weer een bizarre actie om zomaar in territoriale wateren een burger schip te torpederen en dan te roepen dat het drugscriminelen waren.

Wanneer een andere natie een Amerikaans burgerschip in territoriale wateren torpedeert wordt er meteen over terroristische acties gerept.
Voor Amerikanen gelden andere regels dan voor ons stervelingen.
Appears.
  woensdag 3 september 2025 @ 15:45:30 #21
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218669073
Indien het inderdaad bendeleden waren: mooi
pi_218669087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is dikke visceuze, hoog zwavelhoudende olie die 1st verdunt moet worden om het te kunnen verwerken. Lang niet elke raffinaderij kan dat verwerken. Daarnaast is de olie infrasructuur decennia lang verwaarloost. Die olie zit voorlopig nog wel even onder de grond.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218669449
Een boot in internationale wateren naar de tering schieten met iedereen aan boord is ok want "war on drugs", zonder ook maar enige poging tot onderschepping?

Mag ik nu ook mijn buurman opblazen nadat ik hem een drugsdealer heb genoemd?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 3 september 2025 @ 16:44:24 #24
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218669455
Dit is gewoon brute moord zonder enige vorm van veroordeling
Want het wetboek ken ik ook
pi_218669475
quote:
15s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:43 schreef Barbusse het volgende:
Een boot in internationale wateren naar de tering schieten met iedereen aan boord is ok want "war on drugs", zonder ook maar enige poging tot onderschepping?

Alleen als je Amerikaan bent en je grote fascistische leider je daar opdracht toe geeft dan moet je dit doen. Ordnung must sein.
pi_218669495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Alleen als je Amerikaan bent en je grote fascistische leider je daar opdracht toe geeft dan moet je dit doen. Ordnung must sein.
Oh ;( *legt handgranaat weer terug in nachtkastje..

Maarre...als dit daadwerkelijk narco's waren, die gaan natuurlijk andere manieren bedenken, èn terugslaan. Echt een constructieve actie dit heur.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218669506
Deze gasten gaan helemaal niets meer doen, bedenken of terugslaan, da's zo'n beetje het idee van deze actie :').
Get woke, go broke!
pi_218669523
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, het is een teringbende daar en die Maduro een dictator, zou er niet rouwig om zijn als die wordt verdreven.
Maar ben benieuwd waarom Trump juist van dat land een mogelijk nacro schip aanvalt.
Cocaïne komt voornamelijk uit landen zoals Venezuela, Colombia etc. Mexico is meer een doorvoerhaven en met het sluiten van de grens is die route een stuk moeilijker te bewandelen.
pi_218669544
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:53 schreef HeatWave het volgende:
Deze gasten gaan helemaal niets meer doen, bedenken of terugslaan, da's zo'n beetje het idee van deze actie :').
Bovendien staat deze bende op de terreurlijst dus dan lijkt mij zo’n actie geoorloofd. Ik snap niet dat mensen überhaupt moeite hebben dat dit soort vuil hardhandig word uitgeschakeld.
pi_218669546
Dat onze populistische rechtsen die normaliter altijd een heel grote mond over wetten en rechten waar iedereen zich aan zou moeten houden hebben tegenwoordig blijkbaar weinig meer met het internationaal recht hebben is wel weer erg hypocriet. :')

Zoals ai zegt:

Een aanval door een kuststaat binnen de eigen territoriale wateren valt onder de rechtsmacht van die staat en is in principe toegestaan indien het een binnenlandse wet overtreedt, maar een aanval op de volle zee buiten deze zone is in strijd met het internationaal recht.
pi_218669553
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bovendien staat deze bende op de terreurlijst dus dan lijkt mij zo’n actie geoorloofd. Ik snap niet dat mensen überhaupt moeite hebben dat dit soort vuil hardhandig word uitgeschakeld.
Want Drumpffffff :(.
Get woke, go broke!
pi_218669561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:58 schreef Basp1 het volgende:
Dat onze populistische rechtsen die normaliter altijd een heel grote mond over wetten en rechten waar iedereen zich aan zou moeten houden hebben tegenwoordig blijkbaar weinig meer met het internationaal recht hebben is wel weer erg hypocriet. :')

Zoals ai zegt:

Een aanval door een kuststaat binnen de eigen territoriale wateren valt onder de rechtsmacht van die staat en is in principe toegestaan indien het een binnenlandse wet overtreedt, maar een aanval op de volle zee buiten deze zone is in strijd met het internationaal recht.
En het staat niet eens vast dat het om drugsdealers ging :') Ja, volgens trump en co. Wat het niet echt betrouwbaar maakt.
pi_218669594
Dat zijn geen halve maatregelen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218669621
quote:

Of zaten ze al een uur achter die schuit aan?
  woensdag 3 september 2025 @ 17:11:57 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218669639
Het leger inzetten tegen drugshandel is een goede zaak.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218669670
Mensen waarvan je denkt dat het criminelen zijn zomaar executeren vind ik wederom een kutidee.
pi_218669674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of zaten ze al een uur achter die schuit aan?
Van Reuters:

quote:
In the naval force are warships, including USS San Antonio, USS Iwo Jima, and USS Fort Lauderdale. Some can carry aerial assets like helicopters while others can also deploy Tomahawk cruise missiles.
No way in hell dat een schip in San Antonio class een bootje als dat niet kan onderscheppen:

Boats & landing craft carried
Two LCACs (air cushion); OR
One LCU (conventional)

Aircraft carried
Four MH-60S Seahawk (Knighthawk) helicopters or two MV-22 tilt rotor aircraft may be launched or recovered simultaneously.

Was gewoon een standrechterlijke executie. Niks meer.
pi_218669707
quote:

[..]
Nederland heeft ook terreur lijsten. Wil je echt dat de grens tussen jou vanuit het niets executeren, en je gezin morgen weer zien enkel een geheime bureaucraat met een quotum dat hij moet halen is?
pi_218669715
twitter

Same vibe hier opeens :7.
Get woke, go broke!
pi_218669723
Gewoon drugsbendes omschrijven als terroristen en je kan weer onder het mom van terrorismebestrijding een oliestaat aan je wil onderwerpen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218669753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:11 schreef BlaZ het volgende:
Het leger inzetten tegen drugshandel is een goede zaak.
Dit an sich natuurlijk wel, maar waarom vooral op deze manier in Venezuela?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218669774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik gok omdat er nogal wat drugs uit dat land kwam, ze dat onderzocht hebben en nu 1 heel schip hebben aangevallen.

Maar omdat Trump was het een totaal willekeurige aanval op, vrijwel zeker onschuldige mensen, door militairen die helemaal zonder bewijs klakkeloos uitvoeren wat Trump helemaal alleen, op eigen houtje bedacht heeft.

Want Trump.
Get woke, go broke!
  woensdag 3 september 2025 @ 17:27:57 #43
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218669790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarschijnlijk om Venezuela te intimideren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218669796
Trump :r
pi_218669822
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik gok omdat er nogal wat drugs uit dat land kwam, ze dat onderzocht hebben en nu 1 heel schip hebben aangevallen.

Maar omdat Trump was het een totaal willekeurige aanval op, vrijwel zeker onschuldige mensen, door militairen die helemaal zonder bewijs klakkeloos uitvoeren wat Trump helemaal alleen, op eigen houtje bedacht heeft.

Want Trump.
Veruit de meeste drugs in de VS komt uit Mexico, of via Mexico het land binnen.
pi_218669840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Veruit de meeste drugs in de VS komt uit Mexico, of via Mexico het land binnen.
Oh nee, dan hoef je andere lekken niet meer te dichten.

Kijk, ook ik weet het fijne er uiteraard niet van, maar het begint hier allemaal weer behoorlijk naar TDS te stinken B-).
Get woke, go broke!
pi_218669842
quote:

[..]
Het winnen van de visceuze hoog zwavelhoudende aardolie in Venezuala is ook niet goedkoop, vooral omdat men de benodigde aardolie infrastructuur ernstig heeft verwaarloost de laatste decennia. Wat niet langer door de pijpen kan gaat nu per tankwagentjes over de "weg".

quote:
The Single Biggest Threat To Venezuela's Future
The difficulty associated with obtaining the required amount of investment is exacerbated by Venezuela’s high breakeven costs, especially compared to other countries in Latin America. According to the Natural Resource Governance Institute, Venezuela’s breakeven prices average $41.97 to $56.06 per barrel of crude oil produced depending on the oil field being exploited. Such high breakeven costs make it difficult to attract the required capital from foreign energy companies to rebuild Venezuela’s shattered oil industry even after Maduro and his socialist regime is ousted from power. Regime change in Venezuela, and the end of two decades of socialist rule
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218669875
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zeker weten, maar Mexico is een wespennest met veel onbegaanbaar terrein. Je zal daar boots on the ground moeten hebben wil je die kartels succesvol bestrijden en dat gaat een soort tweede Afghanistan voor ze worden, een militaire operatie die jaren kan duren, veel slachtoffers zal kennen aan beide kanten, en uiteindelijk een onbevredigend resultaat. Daarnaast wonen er in de VS ook miljoenen Mexicanen die zich op dat moment ook wel eens zouden kunnen gaar roeren en heb je ook nog eens een hoop ellende binnen je eigen grenzen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218669902
Hopelijk laat Venezuela ons nu even met rust.
pi_218669907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:33 schreef Hathor het volgende:
Zeker weten, maar Mexico is een wespennest met veel onbegaanbaar terrein. Je zal daar boots on the ground moeten hebben wil je die kartels succesvol bestrijden en dat gaat een soort tweede Afghanistan voor ze worden, een militaire operatie die jaren kan duren, veel slachtoffers zal kennen aan beide kanten, en uiteindelijk een onbevredigend resultaat. Daarnaast wonen er in de VS ook miljoenen Mexicanen die zich op dat moment ook wel eens zouden kunnen gaar roeren en heb je ook nog eens een hoop ellende binnen je eigen grenzen.
Met dit soort acties verdwijnt de Venezolaanse aanvoer toch ook niet? Je zou even goed zo nu en dan wat Mexicaanse narco-brouwerijen en paleisjes onder vuur kunnen nemen.
pi_218669934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:37 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Met dit soort acties verdwijnt de Venezolaanse aanvoer toch ook niet? Je zou even goed zo nu en dan wat Mexicaanse narco-brouwerijen en paleisjes onder vuur kunnen nemen.
Dat hebben ze in Colombia ook gedaan, airstrikes op plantages en fabriekjes maar dat heeft de productie nauwelijks kunnen stoppen.
  woensdag 3 september 2025 @ 17:43:01 #52
438527 MissButterflyy
pi_218669952
The war on drugs is nog nooit gewonnen op deze manier.
Beter pakken de Amerikanen het intern aan, hoe komt het dat zo veel mensen verslaafd raken aan drugs, op straat belanden en zo ongelukkig zijn?
Maar goed, dat is te sociaal beleid.
  woensdag 3 september 2025 @ 17:48:31 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670000
Boten kapotschieten, nota bene in internationale wateren, en achteraf roepen dat het drugscriminelen zijn... ja helemaal prima joh 8)7 .

Als er een direct gevaar is omdat ze op je schieten, ok, maar kom op zeg. Schurkenstaat gonna schurk.
Huilen dan.
pi_218670004
Aanpak illegale migranten, arme illegale migranten!
Aanpak zware criminaliteit/gangs in grote steden door het leger, arme criminelen/gangmembers!
Aanpak aanvoer van (denk fent) drugs,arme drugsdealers!

Zware overlast, doden en onveiligheid door bovenstaande groepen, komt door racisme en uiteraard TRUMP!!!!

We zijn het oneens denk ik :').
Get woke, go broke!
  woensdag 3 september 2025 @ 17:49:53 #55
438527 MissButterflyy
pi_218670011
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:49 schreef HeatWave het volgende:
Aanpak zware criminaliteit/gangs in grote steden door het leger, arme criminelen/gangmembers!

Zware overlast, doden en onveiligheid door bovenstaande groepen, komt door racisme en uiteraard TRUMP!!!!

Ik heb geen idee tegen wie je het hebt hoor.
pi_218670023
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat hoeft toch ook niet? :).
Get woke, go broke!
  woensdag 3 september 2025 @ 17:53:18 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:49 schreef HeatWave het volgende:

Jaaaaa precies! Gewoon alles en iedereen afknallen zonder enige vorm van proces BAM BAM BAM TRUMP STRONK!!!!
Huilen dan.
pi_218670036
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
HeatWave schreeuwt tegen windmolens en een verdwaalde treurwilg. Alles wat hij zegt in de post waar je op reageert is een aanname.
pi_218670039
quote:
9s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jaaaaa precies! Gewoon alles en iedereen afknallen zonder enige vorm van proces of gevoel voor proportionaliteit BAM BAM BAM TRUMP STRONK!!!!
Nee, alleen de groepen die ik beschreef net, illegalen, criminelen en drugsdealers :).
Get woke, go broke!
pi_218670044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]
HeatWave schreeuwt tegen windmolens en een verdwaalde treurwilg. Alles wat hij zegt in de post waar je op reageert is een aanname.
Gelukkig kom jij niet constant met persoonlijke aanvallen, dat maakt jou beter O+.
Get woke, go broke!
pi_218670060
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gelukkig kom jij niet constant met persoonlijke aanvallen, dat maakt jou beter O+.
Slechts een reactie. Nothing more. Remember how you barged in into a topic accusing me of enjoying hamas cheering and Jewish people dying? Good times.
  woensdag 3 september 2025 @ 17:58:08 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670062
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, alleen de groepen die ik beschreef net, illegalen, criminelen en drugsdealers :).
Ah ja, en wie bepaalt precies of je een illegaal, crimineel, drugsdealer, of onschuldige burger bent? En moet de agent ook maar meteen de beul zijn en het 'vonnis' ten uitvoer brengen door mensen standrechtelijk te executeren?

Vertel me als-je-blieft 🥺🥺🥺 dat je hiermee "de beschaving" beschermt.
Huilen dan.
pi_218670072
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ah ja, en wie bepaalt precies of je een illegaal, crimineel, drugsdealer, of onschuldige burger bent? En moet de agent ook maar meteen de beul zijn en het 'vonnis' ten uitvoer brengen door mensen standrechtelijk te executeren?

Vertel me als-je-blieft 🥺🥺🥺 dat je hiermee "de beschaving" beschermt.
Sommige mensen denken dat Judge Dredd en Punisher de goede mensen zijn.
pi_218670073
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Slechts een reactie. Nothing more. Remember how you barged in into a topic accusing me of enjoying hamas cheering and Jewish people dying? Good times.
Nee, een persoonlijke aanval, die het topic doet onstporen. En so what? Nu neem je het weer op voor drugscriminelen, dus ik had vast een punt B-).

Klaar nu?
Get woke, go broke!
pi_218670080
quote:

[..]
Bovendien staat deze bende op de terreurlijst dus dan lijkt mij zo’n actie geoorloofd.
Ah dus als China, India of Rusland gewoon op x zou zeggen dat de VS een terreurstaat geworden is omdat ze het internationaal recht niet meer respecteren is elke bizarre actie van zulke soort landen tegen de VS ook meteen gerechtvaardigd. :')
  woensdag 3 september 2025 @ 18:02:28 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah dus als China, India of Rusland gewoon op x zou zeggen dat de VS een terreurstaat geworden is omdat ze het internationaal recht niet meer respecteren is elke bizarre actie van zulke soort landen tegen de VS ook meteen gerechtvaardigd. :')
Ze zouden nog een punt hebben ook.
Huilen dan.
pi_218670096
quote:
4s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, een persoonlijke aanval, die het topic doet onstporen. En so what? Nu neem je het weer op voor drugscriminelen, dus ik had vast een punt B-).

Klaar nu?
Het staat nergens vast dat het om criminelen gaat. Zoals gezegd; trumpie en co zijn gewoon geen betrouwbare bronnen. Never were. Never will be.
pi_218670101
quote:

[..]
Daar komt het wel op neer.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:06:44 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het staat nergens vast dat het om criminelen gaat. Zoals gezegd; trumpie en co zijn gewoon geen betrouwbare bronnen. Never were. Never will be.
Denk dat ze met de Epstein files onderweg waren.
Huilen dan.
pi_218670120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:40 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat hebben ze in Colombia ook gedaan, airstrikes op plantages en fabriekjes maar dat heeft de productie nauwelijks kunnen stoppen.
Dat is niet het punt, maar hiermee ga je wel goed in op een ander (eerder) punt.
pi_218670121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, want Trump heeft dit allemaal eigenhandig opgezet, onderzocht, eigen spionage gedaan en nu zonder enig overleg is hij in een marineschip gesprongen en heeft voor de lol een plezierjacht vol kinderen, puppies en zielige weesjes kapotgeschoten.

Maar mijn posts zijn aannames.

Als Obama het had gedaan vond je het de mooiste actie ooit :'). Ja, dat is een aanname :).
Get woke, go broke!
pi_218670128
quote:

[..]
Waarom neem je het op voor dit soort figuren? Dit doet mij zoveel denken aan de tijd in AMV toen MS-13 werd verdedigd. Doe even normaal man.
pi_218670138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, want Trump heeft dit allemaal eigenhandig opgezet, onderzocht, eigen spionage gedaan en nu zonder enig overleg is hij in een marineschip gesprongen en heeft voor de lol een plezierjacht vol kinderen, puppies en zielige weesjes kapotgeschoten.

Maar mijn posts zijn aannames.

Als Obama het had gedaan vond je het de mooiste actie ooit :'). Ja, dat is een aanname :).
Protip: als je alleen maar hyperbolische bullshit wilt posten, doe het niet.
pi_218670143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Protip: als je alleen maar hyperbolische bullshit wilt posten, doe het niet.
Protip. als je denkt dat je moet modden, doe het niet.

En nog 1, als je geen topics wil verneuken, doe het dan ook niet.
Get woke, go broke!
  woensdag 3 september 2025 @ 18:10:45 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670149
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom neem je het op voor dit soort figuren? Dit doet mij zoveel denken aan de tijd in AMV toen MS-13 werd verdedigd. Doe even normaal man.
Niemand neemt het op voor "dit soort figuren". Men heeft daarentegen een probleem met het afknallen van mensen zonder dat daar ook maar enige vorm van waarheidsvinding of proces bij komt kijken. Dat is heel wat anders hè slimmerik.
Huilen dan.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:10:53 #76
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218670150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Het ene illegale bestijden met het andere illegale: moord.

Toch vind ik dit niet zo erg als als wat Trump hierover zegt ook de waarheid was.
pi_218670160
quote:

[..]
Niemand verdedigde MS-13 daar. Echt niemand.
pi_218670162
Na jaren van wegkijken worden kartels en drugs weer als vanouds aangepakt.
Ja dat is even schrikken
Vakman pur sang
  woensdag 3 september 2025 @ 18:12:58 #79
503714 SebbeSwensje
pi_218670168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Want Trump.
Die eerste gok is net zo wild als de 2e.
Appears.
pi_218670195
De wereld wijsmaken dat je een schip aan flarden hebt geschoten en dan laten de beelden een piepklein motorbootje zien. :{
pi_218670209
quote:

[..]
Waarom geloof jij toch deze snel door te prikken amerikaanse propaganda en vertrouw deze fascistische regering met hun bewezen leugens keer op keer op hun blauwe ogen en blonde haren..

Is Venezuela Flooding the U.S. With Drugs? Here’s What to Know.

..

Venezuela’s role in the drug trade is overstated, experts say.
..
Fentanyl is almost entirely produced in Mexico with chemicals imported from China, according to the U.S. Drug Enforcement Administration
pi_218670228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Niemand verdedigde MS-13 daar. Echt niemand.
Bullshit man, het halve topic was in rep en roer dat Trump het gore lef had om deze MS-13 beesten te noemen. We moesten ze vooral niet dehumaniseren, zo diep ging de rabbit hole.
En nu weer, een boot van een gevaarlijke bende die notabene op een terreurlijst staat word uitgeschakeld en de usual suspects zijn er weer om hun beklag te doen.
pi_218670251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom geloof jij toch deze snel door te prikken amerikaanse propaganda en vertrouw deze fascistische regering met hun bewezen leugens keer op keer op hun blauwe ogen en blonde haren..

Is Venezuela Flooding the U.S. With Drugs? Here’s What to Know.

..

Venezuela’s role in the drug trade is overstated, experts say.
..
Fentanyl is almost entirely produced in Mexico with chemicals imported from China, according to the U.S. Drug Enforcement Administration
Ik geloof gerust dat die boot vol met drugs zat en het bemand werd met leden van Tren de Aragua. De vraag is eerder waarom heb jij zoveel moeite met het feit dat dit soort figuren effectief worden uitgeschakeld?
  woensdag 3 september 2025 @ 18:22:19 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670262
Lekker mensen afknallen en de meest leugenachtige president aller tijden zegt 'just trust me bro' en alle Trumpsimps staan aan hun slurfje te gieren _O_
Huilen dan.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:23:51 #85
503714 SebbeSwensje
pi_218670280
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik geloof gerust dat die boot vol met drugs zat en het bemand werd met leden van Tren de Aragua. De vraag is eerder waarom heb jij zoveel moeite met het feit dat dit soort figuren effectief worden uitgeschakeld?
Ik geloof zelfs dat de duivel en sinterklaas aan boord waren!
Appears.
pi_218670286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu weer, een boot van een gevaarlijke bende die notabene op een terreurlijst staat word uitgeschakeld en de usual suspects zijn er weer om hun beklag te doen.
En de andere types van de hijs de autoritaire leiders op het schild en praat hun leugens na zijn er als de hazen bij om mensen woorden in de mond te leggen en het bizarre fascitische beleid om mensen zonder proces standrechtelijk te laten executeren te normaliseren. Doe normaal man.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:27:10 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En de andere types van de hijs de autoritaire leiders op het schild en praat hun leugens na zijn er als de hazen bij om mensen woorden in de mond te leggen en het bizarre fascitische beleid om mensen zonder proces standrechtelijk te laten executeren te normaliseren. Doe normaal man.
Jama alsdat oboema het had gedaan had dan hadden we jouwn niet gehoors!!!
Huilen dan.
pi_218670317
quote:

[..]
Toen Isis bezig was in Syrië vond je toen ook dat die mensen gearresteerd en berecht moesten worden?
pi_218670318
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En de aarde plat is .

Misschien gaan we nog wel een fotoshop plaatje krijgen waarop op een bootje de drugs opgestapeld lagen en op het bootje de vlaggen van al die criminele organisaties wapperen. Dan is het echt overtuigend bewijs voor de goed geïndoctrineerde magapaai populisten. :D
pi_218670330
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nou dan was het helemaal een goede zaak, ik heb al een pleurishekel aan Sinterklaas en als de duivel aan boord zat dan verdient Trump wel zeker de Nobelprijs en een plaats aan de rechterzijde van God.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:30:14 #91
503714 SebbeSwensje
pi_218670339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En de aarde plat is .

Misschien gaan we nog wel een fotoshop plaatje krijgen waarop op een bootje de drugs opgestapeld lagen en op het bootje de vlaggen van al die criminele organisaties wapperen. Dan is het echt overtuigend bewijs voor de goed geïndoctrineerde magapaai populisten. :D
Ik zie het zo voor me ja _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nou dan was het helemaal een goede zaak, ik heb al een pleurishekel aan Sinterklaas en als de duivel aan boord zat dan verdient Trump wel zeker de Nobelprijs en een plaats aan de rechterzijde van God.
Nou, dan hebben we dat ook weer opgelost.
Appears.
pi_218670428
Hmmm, Trump is ook een crimineel. Is dit een vrijbrief?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 18:43:00 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218670438
quote:

[..]
Dit is geen standrechtelijke exexutie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:43:59 #94
438527 MissButterflyy
pi_218670447
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:15 schreef Hiddendoe het volgende:
De wereld wijsmaken dat je een schip aan flarden hebt geschoten en dan laten de beelden een piepklein motorbootje zien. :{
Heb de beelden niet gezien, maar hahaha :')
pi_218670480
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Denk dat ze met de Epstein files onderweg waren.
:D
pi_218670507
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Effectief dus. Deze sukkels bungelen waarschijnlijk ergens onderaan de hiërarchie en de grote criminelen zitten goed beveiligd in hun villa's/landhuizen en die trekken nu een nieuw blikje matroosjes open.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:57:15 #97
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218670533
quote:

Play stupid games, win stupid prizes.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:58:00 #98
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218670536
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker mensen afknallen en de meest leugenachtige president aller tijden zegt 'just trust me bro' en alle Trumpsimps staan aan hun slurfje te gieren _O_
Je doet alsof dit iets nieuws is, maar het is al decennia de Amerikaanse aanpak.

Onder Obama en Biden zijn er ook aardig wat "vijanden" gedood met drone-aanvallen in Pakistan, Somalië en veel meer andere landen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218670593
Ach, dat soort snelle boten geeft alleen maar overlast. Het zijn sowieso aso figuren die daar mee willen varen. Van mij mogen ze die wereldwijd wel afknallen zonder verder proces. Net als BMW rijders, met of zonder petje.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218670784
quote:

[..]
Bullshit man, het halve topic was in rep en roer dat Trump het gore lef had om deze MS-13 beesten te noemen. We moesten ze vooral niet dehumaniseren, zo diep ging de rabbit hole.
Wederom volledige leugens, want daar drijf je op, plus weer een aanname.
pi_218670808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:16 schreef Barbusse het volgende:

Van Reuters:

No way in hell dat een schip in San Antonio class een bootje als dat niet kan onderscheppen:
Dat weerlegt mijn opmerking niet.

quote:
Was gewoon een standrechterlijke executie. Niks meer.
Nee hoor.
pi_218670828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:57 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Play stupid games, win stupid prizes.
Ok.

Dus je vind het ok dat ik mijn buurman dood maak?
pi_218670845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Nee hoor.
Kun je dat uitleggen? Want ik zie legio redenen om als marineschip niet tot dit soort acties over te gaan.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:39:45 #104
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218670852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ok.

Is jouw buurman toevallig de extreemlinkse fascist Maduro die het Nederlandse volk wil vergiftigen met illegale harddrugs?
  woensdag 3 september 2025 @ 19:40:05 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218670856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ok.

Is 'ie WOKE?
Huilen dan.
pi_218670959
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Is jouw buurman toevallig de extreemlinkse fascist Maduro die het Nederlandse volk wil vergiftigen met illegale harddrugs?
Nee, jij bent mijn buurman. Drugsdealer.
pi_218671027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Effectief dus. Deze sukkels bungelen waarschijnlijk ergens onderaan de hiërarchie en de grote criminelen zitten goed beveiligd in hun villa's/landhuizen en die trekken nu een nieuw blikje matroosjes open.
Soldaten moeten het altijd ontgelden terwijl de generaal veilig zit. Zo werkt het helaas.
pi_218671153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Nee hoor.
Jawel. Prove me otherwise.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:07:48 #109
438527 MissButterflyy
pi_218671163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Soldaten moeten het altijd ontgelden terwijl de generaal veilig zit. Zo werkt het helaas.
Onzin. Dan was Taghi nooit gepakt. Of Holleeder.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 20:08:14 #110
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218671172
Ze konden dat bootje toch onderscheppen en die elf arresteren?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 3 september 2025 @ 20:09:09 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671179
Zou mooi zijn als er straks een democraat in het Witte Huis zit en dan MAGA uitroepen tot terroristische organisatie en dan alle rechtsen afknallen. :7
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:10:45 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218671191
Het is hier wel weer gezellig sinds de redelijke, fatsoenlijke, aan de goeie kant staande, beschaafde mensen erbij zijn gekomen, het respect, de vriendelijke koosnaampjes, de niet rare vergelijkingen met masturberen,de wens om rechtsen allemaal af te knallen, wat moeten we blij zijn met deze heldere, verlichtte geesten, deze lichtende voorbeelden voor ons allemaal.

Bedankt O+.
Get woke, go broke!
pi_218671192
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin. Dan was Taghi nooit gepakt. Of Holleeder.
Voordat je daar komt zijn er al heel wat kleinere mensen opgepakt. Je hebt namelijk getuigenissen nodig om de structuur van zo’n organisatie in kaart te brengen.
Onderzoek werkt altijd van beneden naar boven toe, onderaan de ladder loop je immers het meeste risico. Hoe hoger je op de ladder zit hoe minder je op straat bezig bent.
pi_218671222
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:10 schreef HeatWave het volgende:
Het is hier wel weer gezellig sinds de redelijke, fatsoenlijke, aan de goeie kant staande, beschaafde mensen erbij zijn gekomen, het respect, de vriendelijke koosnaampjes, de niet rare vergelijkingen met masturberen,de wens om rechtsen allemaal af te knallen, wat moeten we blij zijn met deze heldere, verlichtte geesten, deze lichtende voorbeelden voor ons allemaal.

Bedankt O+.
En dat allemaal omdat ze boos zijn dat die dekselse Trump dit heeft gedaan.
De haat voor Trump zit dieper dan de haat voor een bende die zich bezig houd met drugs en vrouwenhandel en hun hand er niet voor omdraaien om onschuldige mensen op de meest brute manieren te vermoorden.
Het is TDS in optima forma.
pi_218671257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:09 schreef -XOR- het volgende:
Zou mooi zijn als er straks een democraat in het Witte Huis zit en dan MAGA uitroepen tot terroristische organisatie en dan alle rechtsen afknallen. :7
Ja IkuH SNap NiEt Dat IEManT TeRRorIstiS TuiCH Wil VERdediGen.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:17:46 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671264
Ah, ik zie het al. Mensen weten al precies wie er in dat bootje zaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218671522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit is effectiever :7
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 20:42:33 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218671530
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Met een drone?

Onze marine schiet ook wel eens op die figuren
https://nos.nl/artikel/23(...)schiet-op-drugsboten

https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)e-zee-zrms-groningen
  woensdag 3 september 2025 @ 20:44:59 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Met een drone?

quote:
Omdat de drie opvarenden niet reageerden op waarschuwingsschoten, stopte de marine hun boot door op de buitenboordmotoren te schieten.
Ik heb op de kermis bij de schietkraam ook wel eens een teddybeer gewonnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 20:49:49 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218671605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Ik heb op de kermis bij de schietkraam ook wel eens een teddybeer gewonnen.
Geen idee welk punt je probeert te maken maar gefeliciteerd ... heb je het wel aan je vriendinnetje gegeven?
  woensdag 3 september 2025 @ 20:51:12 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee welk punt je probeert te maken maar gefeliciteerd ... heb je het wel aan je vriendinnetje gegeven?
Dan zou ik er nog een keertje over na denken als ik jou was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 20:53:19 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218671637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan zou ik er nog een keertje over na denken als ik jou was.
Je kan het ook gewoon uitleggen met argumenten
  woensdag 3 september 2025 @ 20:55:37 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je kan het ook gewoon uitleggen met argumenten
Je ziet niet in dat schieten om een bootje te annihileren net iets anders is dan schieten om een bootje tot stoppen te dwingen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 21:00:56 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218671694
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je ziet niet in dat schieten om een bootje te annihileren net iets anders is dan schieten om een bootje tot stoppen te dwingen?
Nogmaals ... met een drone?

Als je met een hellfire op die motor schiet is het gewoon klaar met de opvarenden

Daarnaast is er geen verschil, het 1 is dodelijk geweld (zie onderste voorbeeld) en het ander is het ook

Is voor de legaliteit van dit deze actie helemaal niet relevant
  woensdag 3 september 2025 @ 21:01:51 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nogmaals ... met een drone?

Als je met een hellfire op die motor schiet is het gewoon klaar met de opvarenden

Daarnaast is er geen verschil, het 1 is dodelijk geweld (zie onderste voorbeeld) en het ander is het ook

Is voor de legaliteit van dit deze actie helemaal niet relevant
Nee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 21:13:52 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218671794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee.
Jawel is in beide gevallen gewoon gericht schieten, of daar doden bik vallen boeit letterlijk niemand

Enige vraag is of er recht of reden voor was
  woensdag 3 september 2025 @ 21:24:37 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jawel is in beide gevallen gewoon gericht schieten, of daar doden bik vallen boeit letterlijk niemand

Bij de twee Nederlandse acties was het met beleid schieten in de eigen territoriale wateren om drugsboten te onderscheppen waar per ongeluk een dode bij viel. De Amerikaanse actie was gewoon gericht om die boot met alle opvarenden te vernietigen, vermoedelijk in Venezuelaanse territoriale wateren en onuitgenodigd. Beter stond er in Venezuela iemand met een rocket launcher om het Amerikaantje uit de lucht te schieten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218671963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bij de twee Nederlandse acties was het met beleid schieten in de eigen territoriale wateren om drugsboten te onderscheppen waar per ongeluk een dode bij viel. De Amerikaanse actie was gewoon gericht om die boot met alle opvarenden te vernietigen, vermoedelijk in Venezuelaanse territoriale wateren en onuitgenodigd. Beter stond er in Venezuela iemand met een rocket launcher om het Amerikaantje uit de lucht te schieten.
Lekker marxistisch dit. Kameraad Maduro approves.
pi_218671973
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Met een drone?

Dat is toch niet te vergelijken met wat de Amerikanen hier weer presteren?
pi_218671981
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hoe?
  woensdag 3 september 2025 @ 21:34:14 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218671997
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Interesseert me geen reet. Ik heb zo'n grafhekel aan Amerikaanse militairen dat zelfs als ik een tweedewereldoorlogfilm zie ik altijd hoop dat de Nazis winnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218672035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Interesseert me geen reet. Ik heb zo'n grafhekel aan Amerikaanse militairen dat zelfs als ik een tweedewereldoorlogfilm zie ik altijd hoop dat de Nazis winnen.
Klinkt niet gezond.
  woensdag 3 september 2025 @ 21:41:34 #133
438527 MissButterflyy
pi_218672058
quote:

[..]
Ik ben wel blij dat ik geen Duits praat nu hoor.
  woensdag 3 september 2025 @ 21:53:22 #134
21467 franske19
Hit the deck!
pi_218672168
Je hebt al die schepen in de regio om dit soort bootjes te onderscheppen en dan ga je er een raket op afschieten omdat je het vermoeden hebt dat het drugssmokkelaars zijn. Echt bizar. Die smokkelaars zijn overigens ook vaak arme vissers en andere zeelieden waarvan familieleden gegijzeld worden gehouden zodat ze meewerken met dit soort drugstransporten.
pi_218672246
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En het staat niet eens vast dat het om drugsdealers ging :') Ja, volgens trump en co. Wat het niet echt betrouwbaar maakt.
quote:
80s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:21 schreef Akathisia het volgende:
Gewoon drugsbendes omschrijven als terroristen en je kan weer onder het mom van terrorismebestrijding een oliestaat aan je wil onderwerpen.
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:48 schreef Isdatzo het volgende:
Boten kapotschieten, nota bene in internationale wateren, en achteraf roepen dat het drugscriminelen zijn... ja helemaal prima joh 8)7 .

Als er een direct gevaar is omdat ze op je schieten, ok, maar kom op zeg. Schurkenstaat gonna schurk.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
Ah, ik zie het al. Mensen weten al precies wie er in dat bootje zaten.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tja. Mensen vermoorden om publieke browniepoints te scoren bij zijn enorme achterban (de Trump-administratie is er trots op dit aan de buitenwereld te tonen). Het valt nog mee dat het 'maar' om elf mensen gaat. Amerikaanse presidenten hebben een traditie van het nemen van veel meer levens onder het mom van massavernietigingswapens, terrorismebestrijding, bescherming van burgers en mensenrechten, nationale veiligheid, preventieve oorlog, verspreiding van democratie en tal van andere excuses. Daar voeg ik vandaag voorzichtig war on drugs aan toe.

quote:
Een Mao Zedongachtige cultus van de Grote Leider. Krijgen we ooit een MAGA Culturele Revolutie en een Trumpistische variant van de Rode Gardisten, een soort 'MAGA Gardisten'? Een moderne profeet. Wanneer gaat de Trump-administratie de cultus institutionaliseren als nieuwe religieuze beweging? Enorm veel geld in het spel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 03-09-2025 22:29:02 ]
pi_218672612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Neem aan dat ze wel Intel hebben dat daar echt kartelleden inzaten.
Zoniet was het een onbezonnen actie.

Volgens mij worden we hier wel heel soft en kunnen we niks meer verdedigen, want zielig.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 00:05:53 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218672862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zie ik er in beide gevallen niet bijstaan

Caribische zee
pi_218673156
Gewoon doen! We zoeken er later wel de wettelijke bevoegdheid bij.

Trump Administration Says Boat Strike Is Start of Campaign Against Venezuelan Cartels

The defense secretary and President Trump said a small boat was carrying drugs but offered little evidence and few details.

quote:
Congress has not authorized any armed conflict against Tren de Aragua or Venezuela, and several legal experts said they were unaware of any precedent for claiming that a country could invoke self-defense as a basis to target drug trafficking suspects with lethal force.

The Trump administration has deemed several gangs and drug cartels to be terrorist organizations, including Tren de Aragua, and Mr. Rubio earlier maintained that this meant the government could use military force against them. But as a matter of law, that is inaccurate: Such designations allow the government to sanction such groups, including by freezing their assets, but do not authorize combat activity against them.

Congress in 2001 authorized the use of military force against Al Qaeda and its Taliban hosts in Afghanistan, and the executive branch under administrations of both parties has stretched that law to justify warfare against related groups of Sunni Islamist militants elsewhere in the world.

But that law does not authorize war against unrelated groups that the executive branch has chosen to label as "terrorists."

"Tren de Aragua is not a military organization in the same way that ISIS or Al Qaeda or Al Shabab is," said Brian Finucane, a former State Department lawyer and specialist in the law of war. "The previous designation of Tren de Aragua as a 'foreign terrorist organization' does not itself provide the authority for using military force."

Two Defense Department officials also said on Wednesday that they did not see how the 2001 war authorization could be used to justify military action against drug cartels in the Caribbean.

A third official said that for now there were no plans to go much further than Mr. Hegseth's comments on Wednesday to explain details of the operation, which several U.S. officials described as the first in a planned series in the coming weeks.

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 04-09-2025 06:48:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218673270
quote:

[..]
Nazi's are gonna Nazi.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218673578
quote:

[..]
Als je je hele bek vol met tattoos laat zetten zie je er sowieso niet meer 'humaan' uit. Het zijn qua uiterlijk en gedrag dus inderdaad gewoon beesten.
  donderdag 4 september 2025 @ 08:52:48 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218673615
Prima actie. Zou Europa ook moeten doen met al die coke onderzeeers
  donderdag 4 september 2025 @ 09:00:12 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218673664
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dat allemaal omdat ze boos zijn dat die dekselse Trump dit heeft gedaan.
De haat voor Trump zit dieper dan de haat voor een bende die zich bezig houd met drugs en vrouwenhandel en hun hand er niet voor omdraaien om onschuldige mensen op de meest brute manieren te vermoorden.
Het is TDS in optima forma.
Dit dus
  donderdag 4 september 2025 @ 09:19:18 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218673814
Nee hoor.
Huilen dan.
  donderdag 4 september 2025 @ 09:40:16 #144
503714 SebbeSwensje
pi_218673985
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
Nee hoor.
Jawel, we zijn betrapt! Ze hebben door dat we schendingen van het recht en buitenproportionele executies alleen maar gebruiken om Trump te bashen. SHUT IT DOWN!
Appears.
pi_218675883
Sowieso welk smokkel organisatie gaan met 11 personen op een snelle boot zitten daar had je er minstens 8 van thuis kunnen laten en dan 640 kilo meer smokkelwaar meenemen. Zou het niet gewoon een immigranten bootje zijn wat men heeft laten zinken.
pi_218675900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Prima actie. Zou Europa ook moeten doen met al die coke onderzeeers
En iedereen die kennissen heeft die maar een keer cocaïne gebruikt hebben die moeten deze kennissen ook maar meteen executeren omdat dit de vraag creëerde. :')
  donderdag 4 september 2025 @ 13:21:19 #147
503714 SebbeSwensje
pi_218676630
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En iedereen die kennissen heeft die maar een keer cocaïne gebruikt hebben die moeten deze kennissen ook maar meteen executeren omdat dit de vraag creëerde. :')
Die user gaat daar gewoon bevestigend op reageren hoor.
Appears.
pi_218676726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Sowieso welk smokkel organisatie gaan met 11 personen op een snelle boot zitten daar had je er minstens 8 van thuis kunnen laten en dan 640 kilo meer smokkelwaar meenemen. Zou het niet gewoon een immigranten bootje zijn wat men heeft laten zinken.
Dat zou me niks verbazen. Gaan we nu zeker nooit achterkomen natuurlijk. Mogen we trumpie en bourbon barrel Hegseth op hun blauwe ogen geloven dat het drugscriminelen betrof.
  donderdag 4 september 2025 @ 14:18:33 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218676921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kijk, een dopehead
  donderdag 4 september 2025 @ 14:22:14 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218676952
Amerikanen schieten ergens aan de andere kant van de wereld een paar criminelen dood en als je dat niet heel erg erg vindt omdat zielige drugsdealers moet je nu al door 3(!) verschillende fijne fatsoenlijke mensen ook maar kapot geschoten worden, want zo rolt de progressieveling.

Dat woont naast je, stemt, heeft invloed op anderen, claimt fatsoen en beschaafdheid en noemt jou extreem.
Get woke, go broke!
  donderdag 4 september 2025 @ 14:38:24 #151
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218677042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:22 schreef HeatWave het volgende:
Amerikanen schieten ergens aan de andere kant van de wereld een paar criminelen dood en als je dat niet heel erg erg vindt omdat zielige drugsdealers moet je nu al door 3(!) verschillende fijne fatsoenlijke mensen ook maar kapot geschoten worden, want zo rolt de progressieveling.

Dat woont naast je, stemt, heeft invloed op anderen, claimt fatsoen en beschaafdheid en noemt jou extreem.
Och meid toch!
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 14:40:10 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218677057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Zou het niet gewoon een immigranten bootje zijn wat men heeft laten zinken.
_O-
  donderdag 4 september 2025 @ 14:40:37 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218677060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:38 schreef Perox het volgende:

[..]
Och meid toch!
Ik ben een man, maar ook dat onderscheid is voor progressieven allang niet meer helder blijkbaar :').
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 14:42:02 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218677074
Online is dat sws lastig
pi_218677098
quote:
6s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik ben een man, maar ook dat onderscheid is voor progressieven allang niet meer helder blijkbaar :').
Dat constante Karen gedrag van je maakt het wat moeilijk ja :@
  donderdag 4 september 2025 @ 14:46:41 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218677116
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:22 schreef HeatWave het volgende:

Ja precies dat! Of die drie verschrikkelijk nare progressievelingen houden jou gewoon een spiegeltje voor...
Huilen dan.
  donderdag 4 september 2025 @ 14:47:53 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218677133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat constante Karen gedrag van je maakt het wat moeilijk ja :@
Ach, we doen er nog een extra persoonlijke aanval achteraan, puur en alleen om mijn gelijk te bewijzen, das wel weer schappelijk van je O+.

Nu ik je toch spreek, leuk dat je eerst jankt over mijn aannames om vervolgens een zooi posts vol eigen aannames van jouw kant te posten, het is wel, apart om te zien :).
Get woke, go broke!
  donderdag 4 september 2025 @ 14:48:35 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218677135
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja precies dat! Of die drie verschrikkelijk nare progressievelingen houden jou gewoon een spiegeltje voor...
Dat bedoel ik idd, die arrogantie terwijl je 100% aan de verkeerde kant staat, het is zo mooi O+.
Get woke, go broke!
  donderdag 4 september 2025 @ 14:49:14 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218677142
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat bedoel ik idd, die arrogantie terwijl je 100% aan de verkeerde kant staat, het is zo mooi O+.
Spiegeltje spiegeltje.
Huilen dan.
  donderdag 4 september 2025 @ 14:50:51 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218677155
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Spiegeltje spiegeltje.
Een spiegel van mensen die opkomen voor criminelen en je bij oneens zijn willen afknallen, dat is wat waard zeg, echt :').
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 14:51:14 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218677157
Net of je een stel blinden tegen elkaar ziet autoracen hier
  donderdag 4 september 2025 @ 14:51:29 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218677161
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:50 schreef HeatWave het volgende:
mensen die opkomen voor criminelen en je bij oneens zijn willen afknallen
Huh jeetje heftig! Wie zijn die mensen dan?
Huilen dan.
pi_218677163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ach, we doen er nog een extra persoonlijke aanval achteraan, puur en alleen om mijn gelijk te bewijzen, das wel weer schappelijk van je O+.

Nu ik je toch spreek, leuk dat je eerst jankt over mijn aannames om vervolgens een zooi posts vol eigen aannames van jouw kant te posten, het is wel, apart om te zien :).
Als je een constatering als een persoonlijke aanval ziet begrijp ik wel dat je continue het gevoel hebt onder vuur te liggen. Ik benijd je niet ;(
  donderdag 4 september 2025 @ 14:53:02 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218677169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als je een constatering als een persoonlijke aanval ziet begrijp ik wel dat je continue het gevoel hebt onder vuur te liggen. Ik benijd je niet ;(
Ja, een Karen is een constatering :').

Het is wellicht een aanname, iets waar je zooooo tegen was :').
Get woke, go broke!
  donderdag 4 september 2025 @ 14:53:56 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218677175
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:53 schreef HeatWave het volgende:
Ja, een Karen is een constatering .
Dat lijkt me wel ja. Zelfs Stevie Wonder ziet dat jij in dit topic als een Karen tekeergaat.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 14:54:47 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218677181
Hij is niet de enige
pi_218677344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk, een dopehead
De persoonlijke aanval van rechts conservatieven daar leest onze altijd kritische hittegolf natuurlijk overheen. :s)

Alleen maar om niet op de totaal gebrekkig logica van onze conservatieven in te hoeven gaan waarbij internationaal recht gewoon met voeten getreden wordt door een boot zomaar aan te vallen..

Als deze gebrekkige logica van wetten overtreden wordt door getrokken schieten deze conservatieven in een stuip.
pi_218677377
quote:

[..]
Een spiegel van mensen die opkomen voor criminelen en je bij oneens zijn willen afknallen, dat is wat waard zeg, echt :').
Opkomen om de rechtstaat waarin we ons bevinden in stand te proberen houden.

Een crimineel is pas een crimineel als deze door de wetgevende macht veroordeeld is, niet na wat gegil van wat Amerikaanse fascisten.

Gebrekkige logica gebruiken om zulk beleid te normaliseren dat is idd weinig waard en makkelijk door te prikken.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 15:54:09 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218677619
Maar ze zijn niet veroordeeld, ze zijn tegen een rakat aangelopen tijdens hun werkzaamheden
pi_218677669
quote:

[..]
Ik vind het heel bijzonder hoe een wappie van extreme angst voor de overheid een verkiezing later opeens voor standrechtelijke executies van niet veroordeelde burgers is geworden.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 16:04:43 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218677694
Maar dit is geen standrechtelijke executie
  donderdag 4 september 2025 @ 16:12:17 #172
503714 SebbeSwensje
pi_218677736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:54 schreef sp3c het volgende:
Maar ze zijn niet veroordeeld, ze zijn tegen een rakat aangelopen tijdens hun werkzaamheden
Welke werkzaamheden? En hoe staat dit in verhouding tot een krijgsmacht die oorlogshandelingen uitvoert?
Appears.
pi_218677748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Opkomen om de rechtstaat waarin we ons bevinden in stand te proberen houden.
Dit is niet de rechtsstaat waarin we ons bevinden en sowieso is er niet zoveel rechtsstaat in Nederland als je zou begrijpen wat de rechtsstaat inhoudt. Het internationaal recht kwalificeert niet als rechtsstaat.

quote:
Een crimineel is pas een crimineel als deze door de wetgevende macht veroordeeld is, niet na wat gegil van wat Amerikaanse fascisten.

Gebrekkige logica gebruiken om zulk beleid te normaliseren dat is idd weinig waard en makkelijk door te prikken.
Dit is geen kwestie van strafrechtspleging, dat is iets wat binnen een rechtsorde plaatsvindt. Mensen en hun acties die die rechtsorde bedreigen zijn bijvoorbeeld buitenlandse strijdkrachten en terroristen, daar gelden andere regels voor. Je gaat ook niet vijandige soldaten een voor een berechten.

Dat dit een gerechtvaardigde uitzondering op de rechtsorde is lijkt me wat te ver opgerekt, maar in het algemeen heb je natuurlijk wel drugsbendes die feitelijk een oorlogvoerende partij vormen in bijvoorbeeld Mexico of een paar jaar geleden in El Salvador. Dan is het gewoon vechten ipv strafrechtspleging. Piraten moet je ook gewoon kelderen bijvoorbeeld, ze willen vangen om te berechten is een zwakte die ze kunnen uitbuiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 16:29:12 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218677852
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Welke werkzaamheden? En hoe staat dit in verhouding tot een krijgsmacht die oorlogshandelingen uitvoert?
Drugs de VS in smokkelen blijlbaar

Daar kleven risico's aan
  donderdag 4 september 2025 @ 16:45:29 #175
503714 SebbeSwensje
pi_218678018
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Daar kleven risico's aan
Blijkbaar. Jij hebt mijn hond om het leven gebracht en daar zul je ook de consequenties voor moeten dragen.
Appears.
pi_218678042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Daar kleven risico's aan
Ik denk dat jij een drugsdealer bent. Mag ik nu jouw huis bombarderen met iedereen erin?

Lijkt me niet, maar soit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 04-09-2025 16:59:38 ]
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:06:31 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678193
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Blijkbaar. Jij hebt mijn hond om het leven gebracht en daar zul je ook de consequenties voor moeten dragen.
Als ik je hond dood probeer te trappen snap ik prima dat jij daar een vinnige mening over hebt

quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk dat jij een drugsdealer bent. Mag ik nu jouw huis bombarderen met iedereen erin?

Als ik drugs sta te dealen snap ik prima dat de politie me op komt pakken en dat se rechter er dan in vinnige mening over heeft
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:06:56 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678199
Welk punt proberen jullie in godsnaam te maken met deze idiote vergelijkingen?
pi_218678205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:04 schreef sp3c het volgende:
Maar dit is geen standrechtelijke executie
Vooralsnog zijn dit mensen op een boot geweest, die zijn gedood op basis van een vermoeden, zonder dat er iemand in gevaar was op dat moment. Als je een beter woord dan executie hebt dan hoor ik het graag.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:08:22 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vooralsnog zijn dit mensen op een boot geweest, die zijn gedood op basis van een vermoeden, zonder dat er iemand in gevaar was op dat moment. Als je een beter woord dan executie hebt dan hoor ik het graag.
Uitgeschakeld (8>

Srandrechtelijke executie is echt wat anders
pi_218678264
quote:
88s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Uitgeschakeld (8>

Srandrechtelijke executie is echt wat anders
Hoe?
pi_218678273
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:06 schreef sp3c het volgende:
Welk punt proberen jullie in godsnaam te maken met deze idiote vergelijkingen?
Nou, dit dus:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe mensen dit ok vinden is beyond me.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:15:43 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe?
Te beginnen gaat er standrecht aan vooraf
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:17:17 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nou, dit dus:
[..]
Of ik het ok vind weet ik niet, heb ik niet genoeg informatie voor maar het is sowieso geen exexutie en wat het met dat bizarre voorbeeld van jou te maken heeft is dan weer beyond me

Maar soit
pi_218678295
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nou, dit dus:
[..]
Ze denken allemaal dat de geheime bureaucraat met een kill quotum en 0 mogelijke consequenties hun nooit op een moordlijst zet. Veel mensen zijn egoïstisch.
pi_218678309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Te beginnen gaat er standrecht aan vooraf
Daar hoeft de gedode niet bij aanwezig te zijn. Reken er maar op dat deze dure en politiek gevoelige raket niet zomaar door een pax afgeschoten is.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:20:45 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze denken allemaal dat de geheime bureaucraat met een kill quotum en 0 mogelijke consequenties hun nooit op een moordlijst zet. Veel mensen zijn egoïstisch.
Veel mensen leggen hun discussiepartners graag woorden in de mons als de argumenten niet helemaal sterk genoeg zijn voor de discissie in kwestie

Veel mensen kletsen maar wat
pi_218678324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Of ik het ok vind weet ik niet, heb ik niet genoeg informatie voor maar het is sowieso geen exexutie en wat het met dat bizarre voorbeeld van jou te maken heeft is dan weer beyond me

Maar soit
Ik begrijp dat mijn vermoeden dat je een drugsdealer bent niet voldoende is om jouw huis te bombarderen, maar het vermoeden dat de inzittenden van een bootje in internationale wateren deugsdealers zijn wel? Zonder enige rechtsgang, zonder enige juridische uitspraak? Weet je zeker dat dit de heuvel is waarop je wilt sterven?
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:22:27 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daar hoeft de gedode niet bij aanwezig te zijn. Reken er maar op dat deze dure en politiek gevoelige raket niet zomaar door een pax afgeschoten is.
Stop die boot koste wat kost is niet hetzelfde als alle 11 de opvarenden zijn schulsig, ga ze doodmaken
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:24:42 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik begrijp dat mijn vermoeden dat je een drugsdealer bent niet voldoende is om jouw huis te bombarderen, maar het vermoeden dat de inzittenden van een bootje in internationale wateren deugsdealers zijn wel? Zonder enige rechtsgang, zonder enige juridische uitspraak? Weet je zeker dat dit de heuvel is waarop je wilt sterven?
Zijn gewoon regels voor, als je kunt aantonen dat die niet gevolgs zijn kunnen we erover in discussie

Internationale wateren zijn niet wetteloos
pi_218678364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zijn gewoon regels voor, als je kunt aantonen dat die niet gevolgs zijn kunnen we erover in discussie

Internationale wateren zijn niet wetteloos
Dat is dus precies het punt.
  donderdag 4 september 2025 @ 17:26:40 #192
503714 SebbeSwensje
pi_218678370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als ik je hond dood probeer te trappen snap ik prima dat jij daar een vinnige mening over hebt
[..]
Als ik drugs sta te dealen snap ik prima dat de politie me op komt pakken en dat se rechter er dan in vinnige mening over heeft
Ja, dat heb jij dus gedaan. Ik zou maar goed over je schouder blijven kijken.
Appears.
pi_218678386
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Veel mensen leggen hun discussiepartners graag woorden in de mons als de argumenten niet helemaal sterk genoeg zijn voor de discissie in kwestie

Veel mensen kletsen maar wat
Ja hekel daaraan.

Stop er dan gewoon mee.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:30:23 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678390
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ja, dat heb jij dus gedaan. Ik zou maar goed over je schouder blijven kijken.
Net als drugssmokkelaars?
  donderdag 4 september 2025 @ 17:31:05 #195
503714 SebbeSwensje
pi_218678395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
"Drugssmokkelaars"
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:31:08 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja hekel daaraan.

Stop er dan gewoon mee.
Doe ik nooit

Probeer gewoon de discussie te voeren pls
pi_218678397
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Stop die boot koste wat kost is niet hetzelfde als alle 11 de opvarenden zijn schulsig, ga ze doodmaken
Welk verschil hadden we gezien tussen je twee scenarios?
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:31:28 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678398
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
"Drugssmokkelaars"
Vermeende drugssmokkelaars, prima
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 17:32:33 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk verschil hadden we gezien tussen je twee scenarios?
Tweede scenario krijgen eventuele overlevenden een nekschot, eerste scenario medische behandeling
  donderdag 4 september 2025 @ 17:33:26 #200
503714 SebbeSwensje
pi_218678416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vermeende drugssmokkelaars, prima
Aaah kijk, daar gaan we al. Welke kant gaan we op als we vermeende criminelen maar gewoon op deze manier gaan uitschakelen? Zou ik dit dan kunnen misbruiken door jou af te schilderen als vermeende crimineel waarna je dan een bom op je huis krijgt?
Appears.
pi_218678435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
1 Dat is nooit vastgesteld.
2 Zelfs al smokkelden ze drugs hoe is de doodstraf daar een redelijke straf voor?
3 Je hebt geen idee of er mensen opzaten die met het geweer op hun kind het hoofd gedwongen zijn.

En dan heb je nog moeite met afkeuring. Ik geef je daarom een negatieve persoonlijke beoordeling. Je gaat veel te makkelijk om met mensen hun leven.
pi_218678462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Tweede scenario krijgen eventuele overlevenden een nekschot, eerste scenario medische behandeling
Hoeveel mensen hebben medische behandeling gekregen?
pi_218678487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Are...are you having a stroke, mate? :{
pi_218678591
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Even wachten tot de persoon die je dood wil zich buiten nationale wateren bevindt. Dan is ie vogelvrij.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 18:04:34 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel mensen hebben medische behandeling gekregen?
Denk 0 maar je schuift met de doelpalen
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 18:05:52 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Even wachten tot de persoon die je dood wil zich buiten nationale wateren bevindt. Dan is ie vogelvrij.
Nee er zijn gewoon regels zoals gezegd, het is niet het wilde waterige westen oid
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 18:06:28 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
1 Dat is nooit vastgesteld.
2 Zelfs al smokkelden ze drugs hoe is de doodstraf daar een redelijke straf voor?
3 Je hebt geen idee of er mensen opzaten die met het geweer op hun kind het hoofd gedwongen zijn.

En dan heb je nog moeite met afkeuring. Ik geef je daarom een negatieve persoonlijke beoordeling. Je gaat veel te makkelijk om met mensen hun leven.
Het is geen doodstraf
pi_218678744
quote:

[..]

"Burgerscchip" van wat vermogende Venezolanen die tijdens een pleziervaart weigeren te stoppen voor een Amerikaans marineschip. Vast geen drugsmokkelaars.
pi_218678845
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk 0 maar je schuift met de doelpalen
Neuh ik stel enkel vast dat jij bijzonder stellig in je ontkenning was, maar je scenario meer aansluit op een executie en je helemaal niet zo zeker bent.
pi_218678883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is geen doodstraf
Ik verwees naar:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

Maar soit
Semantische discussie of het de doodstraf, executie of wat anders is vind ik niet eens zo heel boeiend. Welke noemer je ook aan deze actie geeft, enige afkeuring is op zijn plaats.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 18:26:43 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678894
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Neuh ik stel enkel vast dat jij bijzonder stellig in je ontkenning was, maar je scenario meer aansluit op een executie en je helemaal niet zo zeker bent.
Nee het is 100% geen standrechtelijke executie en ook geen doodstraf en ook uberhaupt geen straf, daar ben ik nu net zo stellig in als vanochtend want je hebt geen enkel argument gepresentewrd om me daaraan te doen twijfelen

Probeerde je niet eens

Of het wel of niet volgens de regels is weet ik niet, dat moet blijken maar dat zei ik al voordat jullie hier met zijn allen met bizarre vergelijken begonnen te strooien
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 18:27:14 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218678900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik verwees naar:
[..]
Semantische discussie of het de doodstraf, executie of wat anders is vind ik niet eens zo heel boeiend. Welke noemer je ook aan deze actie geeft, enige afkeuring is op zijn plaats.
Ligt een beetje aan de situatie
pi_218679573
Doodstraf defacto zonder tussenkomst van een rechter. Zonder wettelijke grondslag en totaal buiten alle proporties tov de overige wetten in het land.

Soort semi oorlogsmisdaad.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 20:15:00 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218679954
Er bestaat niet zoiets als een semi oorlogsmisdaad
pi_218679992
:')
pi_218680929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ligt een beetje aan de situatie
Ja klopt ja. Daarom keur ik hem af.
  donderdag 4 september 2025 @ 21:25:46 #217
503714 SebbeSwensje
pi_218680979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is geen doodstraf
Jawel, dat is het wel.
quote:
88s.gif Op donderdag 4 september 2025 18:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee het is 100% geen standrechtelijke executie en ook geen doodstraf en ook uberhaupt geen straf, daar ben ik nu net zo stellig in als vanochtend want je hebt geen enkel argument gepresentewrd om me daaraan te doen twijfelen

Probeerde je niet eens

Of het wel of niet volgens de regels is weet ik niet, dat moet blijken maar dat zei ik al voordat jullie hier met zijn allen met bizarre vergelijken begonnen te strooien
De vergelijkingen zijn in jouw ogen bizar, omdat je niet wilt inzien dat wat de VS hier doet gewoon crimineel is.
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:37:49 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681172
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Jawel, dat is het wel.
[..]
De vergelijkingen zijn in jouw ogen bizar,
Omdat ze kant noch wal raken

quote:
omdat je niet wilt inzien dat wat de VS hier doet gewoon crimineel is.
Ik weet het simpelweg niet

Wat ik wel weet is dat hier geen sprake is van een executie en er geen sprake is van een doodstraf
  donderdag 4 september 2025 @ 21:39:01 #219
503714 SebbeSwensje
pi_218681188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik weet het simpelweg niet

Wat ik wel weet is dat hier geen sprake is van een executie en er geen sprake is van een doodstraf
Prima, dan noemen we het een liquidatie in het criminele circuit. Past ook veel beter bij de dader ervan, dus die geef ik je.
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:39:18 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja klopt ja. Daarom keur ik hem af.
Toon maar aan ^O^
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:40:09 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681200
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:39 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Prima, dan noemen we het een liquidatie in het criminele circuit. Past ook veel beter bij de dader ervan, dus die geef ik je.
Nu zit je strohalmen te graaien
  donderdag 4 september 2025 @ 21:41:32 #222
503714 SebbeSwensje
pi_218681210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nu zit je strohalmen te graaien
Nee hoor, je wil het graag goed benoemt zien worden en ik kan daar op een gekke dag ergens in de verte wel begrip voor opbrengen. Vandaar dat ik het probeer te verwoorden op een manier die recht doet aan de situatie.
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:43:01 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681227
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:41 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nee hoor, je wil het graag goed benoemt zien worden en ik kan daar op een gekke dag ergens in de verte wel begrip voor opbrengen. Vandaar dat ik het probeer te verwoorden op een manier die recht doet aan de situatie.
Liquidatie klopt net zo goed niet

De opvarenden waren het doel niet, het drugsbootje was het doel
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:44:18 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681243
quote:
Defensie
Drie vermisten na marine-actie tegen smokkelaars bij Curaçao
Ellen Breel
5 juni 2024
Afbeelding
WILLEMSTAD - Een anti-drugsoperatie van het Nederlandse marineschip Zr. Ms. Groningen veranderde op 4 juni 2024 in een zoekactie naar drie vermiste personen. De drie raakten vermist nadat hun snelle boot, een zogenaamde go-fast, explodeerde en zonk in de Caribische Zee nabij de ABC-eilanden.

Ad
In de vroege ochtend van 4 juni ontving Zr. Ms. Groningen een melding van een verdachte go-fast in internationale wateren. Twee snelle interceptievaartuigen (FRISC’s) werden ingezet om de boot te onderscheppen. Tijdens deze actie voelden bemanningsleden van een van de FRISC’s zich genoodzaakt om uit zelfverdediging te schieten. Dit veroorzaakte een explosie op de go-fast, waarna de boot zonk en de drie opvarenden vermist raakten.

Zr. Ms. Groningen startte direct een Search and Rescue (SAR) operatie om de vermiste personen te vinden. Deze zoektocht wordt ondersteund door Zr. Ms. Pelikaan, een Amerikaanse helikopter van de US Coast Guard, en een SAR-helikopter en cutter van de Kustwacht Caribisch Gebied. Later op de dag nam de kustwachtcutter Jaguar de zoekactie over van Zr. Ms. Groningen.

Zr.Ms Groningen is het stationsschip in het Caribisch gebied en wordt onder meer ingezet voor anti-drugsoperaties. De Koninklijke Marechaussee onderzoekt nu de toedracht van het incident.
https://www.bonaire.nu/ni(...)kkelaars-bij-curacao

Moord?
  donderdag 4 september 2025 @ 21:45:33 #225
503714 SebbeSwensje
pi_218681261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Liquidatie klopt net zo goed niet

De opvarenden waren het doel niet, het drugsbootje was het doel
Waar haal jij die informatie vandaan en welke bedreiging vormt een speedbootje tegen het arsenaal wat er tegenover hem staat? Ben jij ook voor op scherp schieten als er een keer bonje ontstaat tussen 2 demonstrerende menigten?
Als je een speedboot wil uitschakelen en je accepteert daarbij 11 slachtoffers als collateral damage, terwijl een speedboot op geen enkele manier een bedreiging vormt, ben je gewoon een crimineel. Niets meer en niets minder.
Appears.
pi_218681274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Toon maar aan ^O^
Grappig hoe jij hogere verwachtingen van mij hebt, dan een overheid wanneer ze 11 man in een boot kapotschieten.

Slaap zacht.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:46:35 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681279
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Waar haal jij die informatie vandaan en welke bedreiging vormt een speedbootje tegen het arsenaal wat er tegenover hem staat? Ben jij ook voor op scherp schieten als er een keer bonje ontstaat tussen 2 demonstrerende menigten?
Als je een speedboot wil uitschakelen en je accepteert daarbij 11 slachtoffers als collateral damage, terwijl een speedboot op geen enkele manier een bedreiging vormt, ben je gewoon een crimineel. Niets meer en niets minder.
Niet volgens het internationaal recht
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:47:48 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grappig hoe jij hogere verwachtingen van mij hebt, dan een overheid wanneer ze 11 man in een boot kapotschieten.

Slaap zacht.
Ik ben niet met die overheid in gesprek en ik heb er sowieso nog geen waardeoordeel over gegeven dus zo heel grappig kan het niet zijn
  donderdag 4 september 2025 @ 21:48:32 #229
503714 SebbeSwensje
pi_218681307
quote:
Op basis hiervan onduidelijk, maar er is uit zelfverdediging geschoten. Dat impliceert een aanval vanuit de gofast. Hoe heeft het bootje in deze casus de aanval geopend?
Appears.
  donderdag 4 september 2025 @ 21:50:13 #230
503714 SebbeSwensje
pi_218681327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet volgens het internationaal recht
Toon dat maar even aan dan. Ik denk niet dat het internationaal recht het toestaat om op (voor zover bekend) ongewapende burgers te schieten met grof geschut om hierbij een onschadelijk kutbootje te kunnen vernietigen.

Ik laat me graag verrassen.
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:56:17 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681422
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Toon dat maar even aan dan. Ik denk niet dat het internationaal recht het toestaat om op (voor zover bekend) ongewapende burgers te schieten met grof geschut om hierbij een onschadelijk kutbootje te kunnen vernietigen.

Ik laat me graag verrassen.
Ja dag, jij eerst :{w
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 21:56:57 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218681435
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Op basis hiervan onduidelijk, maar er is uit zelfverdediging geschoten. Dat impliceert een aanval vanuit de gofast. Hoe heeft het bootje in deze casus de aanval geopend?
Staat er niet, waarom maakt dat hier ineens wat uit?
  donderdag 4 september 2025 @ 21:59:38 #233
503714 SebbeSwensje
pi_218681474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dag, jij eerst :{w
Ik eerst wat? Jou verrassen? Je draagt net een voorbeeld aan, wat op geen enkele manier te vergelijken valt met deze surgical strike. In jouw voorbeeld is er geschoten in zelfverdediging en kan bijvoorbeeld de tank zijn geraakt oid. Deze actie was er doelbewust op gericht om niets heel te laten van het zooitje.

Denk je dat de yanks nog zijn gaan zoeken naar de 11 opvarenden? Daar ligt jouw antwoord.
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 22:45:24 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218682174
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik eerst wat? Jou verrassen? Je draagt net een voorbeeld aan, wat op geen enkele manier te vergelijken valt met deze surgical strike. In jouw voorbeeld is er geschoten in zelfverdediging en kan bijvoorbeeld de tank zijn geraakt oid. Deze actie was er doelbewust op gericht om niets heel te laten van het zooitje.

Denk je dat de yanks nog zijn gaan zoeken naar de 11 opvarenden? Daar ligt jouw antwoord.
Eerst aantonen dat het per definitie crimineel is

Want dan is het dat in dot voorbeeld natuurlijk ook, apart dat als ik zeg dat ik meer informatie nodig hem om te oordelen ik over mijn schouder moet kijken en mijn huis gebombardeert moet worden en jij in een vergelijkbaar geval om meer informatie vraagt
  donderdag 4 september 2025 @ 22:58:13 #235
503714 SebbeSwensje
pi_218682275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eerst aantonen dat het per definitie crimineel is

Want dan is het dat in dot voorbeeld natuurlijk ook, apart dat als ik zeg dat ik meer informatie nodig hem om te oordelen ik over mijn schouder moet kijken en mijn huis gebombardeert moet worden en jij in een vergelijkbaar geval om meer informatie vraagt
Ja dahaag, je werd gewoon belachelijk gemaakt om die ronduit bespottelijke opvatting die je hier tentoon hebt gesteld. Niemand van ons was serieus mbt jouw veiligheid, dus maak je maar geen zorgen.

Ongewapende mensen op een bootje zonder enig dreigingsniveau willen "uitschakelen" dmv dit soort wapentuig is inderdaad crimineel. Alsof je een gezin thuis gemaskerd overvalt met een vuurwapen, ze vastbindt, een kind alvast overhoop knalt en dan verwacht dat ze de code van de kluis overhandigen. Hadden ze maar geen kluis moeten hebben.

Weet je zeker dat @BansheeBoy jouw kloon niet is?
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 23:13:49 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218682380
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ja dahaag, je werd gewoon belachelijk gemaakt om die ronduit bespottelijke opvatting die je hier tentoon hebt gesteld. Niemand van ons was serieus mbt jouw veiligheid, dus maak je maar geen zorgen.

Ongewapende mensen op een bootje zonder enig dreigingsniveau willen "uitschakelen" dmv dit soort wapentuig is inderdaad crimineel. Alsof je een gezin thuis gemaskerd overvalt met een vuurwapen, ze vastbindt, een kind alvast overhoop knalt en dan verwacht dat ze de code van de kluis overhandigen. Hadden ze maar geen kluis moeten hebben.

Weet je zeker dat @:bansheeboy jouw kloon niet is?
Wat is er bespottelijk aan ik weet het niet met de beschikbare informatie?

Enige wat ik zeg is dat dit geen standrechtelijke executie

Jij weet het allemaal beter maar weigert iets te beargumenteren _O-
  donderdag 4 september 2025 @ 23:27:45 #238
503714 SebbeSwensje
pi_218682430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat is er bespottelijk aan ik weet het niet met de beschikbare informatie?

Enige wat ik zeg is dat dit geen standrechtelijke executie

Jij weet het allemaal beter maar weigert iets te beargumenteren _O-
Prachtig dit. Jij roept gewoon heel hard "NEE" en besluit dat verder ook niet te beargumenteren. Ik snap ook wel dat zo'n beschuldiging geen stand gaat houden voor een krijgsraad, maar jij lijkt het behoorlijk prima te vinden. Dat stoot men hier tegen het borst.
Appears.
  donderdag 4 september 2025 @ 23:29:14 #239
503714 SebbeSwensje
pi_218682436
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:23 schreef AchJa het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat het ondertussen al een genocide genoemd zou worden of volgt dat nog in een eventueel volgend deel?
We werken er naartoe. Rome is ook niet in 1 dag vernietigd.
Appears.
  Moderator donderdag 4 september 2025 @ 23:49:01 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218682523
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Prachtig dit. Jij roept gewoon heel hard "NEE" en besluit dat verder ook niet te beargumenteren. Ik snap ook wel dat zo'n beschuldiging geen stand gaat houden voor een krijgsraad, maar jij lijkt het behoorlijk prima te vinden. Dat stoot men hier tegen het borst.
Jij roept heel hard nee en je weigert het verder toe te lichten

Ik zeg enkel dat de definitie niet klopt, en aangegeven waarom het niet klopt, verder geen ja of nee gezegd
  donderdag 4 september 2025 @ 23:53:09 #241
503714 SebbeSwensje
pi_218682531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jij roept heel hard nee en je weigert het verder toe te lichten

Ik zeg enkel dat de definitie niet klopt, en aangegeven waarom het niet klopt, verder geen ja of nee gezegd
Hier zie ik graag een verwijzing van. Alsnog zijn we daarna doorgegaan op die semantische tour en hebben we geconcludeerd dat er wel degelijk sprake is van discutabel handelen, wat we niet weg kunnen schoffelen onder het mom van "wir haben nicht gewußt".
Ik zie je vooral heel veel ja roepen, waar mensen met verstand van gevolg heel veel nee roepen.
Appears.
  vrijdag 5 september 2025 @ 05:57:09 #242
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218682883
Hoe wisten ze zo zeker dat er drugs aanwezig was?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 06:22:00 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218682909
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hier zie ik graag een verwijzing van. Alsnog zijn we daarna doorgegaan op die semantische tour en hebben we geconcludeerd dat er wel degelijk sprake is van discutabel handelen, wat we niet weg kunnen schoffelen onder het mom van "wir haben nicht gewußt".
Ik zie je vooral heel veel ja roepen, waar mensen met verstand van gevolg heel veel nee roepen.
Nu is het ja, daarnet was het nee

Wat is het?
pi_218682943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 05:57 schreef MisterFox het volgende:
Hoe wisten ze zo zeker dat er drugs aanwezig was?
Hard roepen door propaganda poppetjes en de goed geïndoctrineerde rechts populisten geloven het meteen zoals we hier meerderen dit als een feit zien presenteren. :')
  vrijdag 5 september 2025 @ 09:39:27 #245
503714 SebbeSwensje
pi_218684280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 06:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nu is het ja, daarnet was het nee

Wat is het?
Een klein beetje van allebei denk ik. Wat vind jij ervan?
Appears.
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 11:36:05 #246
8781 crew  Frutsel
pi_218685465
quote:
Venezuelan military aircraft fly near US warship in 'provocative move', Pentagon says

WASHINGTON, Sept 4 (Reuters) - Two Venezuelan F-16 fighter jets flew over a U.S. Navy destroyer in the Caribbean on Thursday, a U.S. official told Reuters, triggering a stern U.S. warning to Venezuela against interfering in intensifying U.S. military operations in the Caribbean.
The incident, which the Pentagon said occurred in international waters, further raises tensions just two days after a U.S. strike killed 11 people aboard a vessel from Venezuela that President Donald Trump said was carrying illegal narcotics.

Legal experts have raised questions about the attack, despite the Trump administration arguments that it has the authority to strike alleged members of criminal gang Tren de Aragua trafficking drugs to the United States after Washington designated it terrorist organization earlier this year.
In a terse statement confirming only the broad outlines of the incident, the Pentagon equated Venezuelan President Nicolas Maduro's government to a narco-trafficking cartel, allegations Caracas denies. Trump has accused Maduro of running Tren de Aragua.
"Today, two Maduro regime military aircraft flew near a U.S. Navy vessel in international waters," the Pentagon said in a statement, calling it a "highly provocative move."

"The cartel running Venezuela is strongly advised not to pursue any further effort to obstruct, deter or interfere with counter-narcotics and counter-terror operations carried out by the U.S. military."
Venezuela's Communications Ministry did not immediately respond to a request for comment.

A U.S. official, speaking on condition of anonymity, said the Venezuelan military aircraft were F-16s and that they flew over the USS Jason Dunham.

The Dunham is one of at least seven U.S. warships deployed to the Caribbean, carrying more than 4,500 sailors and Marines, in a military buildup that has drawn concern from Caracas.

U.S. Marines and sailors from the 22nd Marine Expeditionary Unit have also been carrying out amphibious training and flight operations in southern Puerto Rico.

Trump's decision to blow up a suspected drug vessel passing through the Caribbean, instead of seizing the vessel and apprehending its crew, is highly unusual and evokes memories of the U.S. fight against militant groups like al Qaeda.

U.S. Defense Secretary Pete Hegseth defended the strike in comments to reporters earlier on Thursday and vowed such activities would continue, citing the threat that illegal narcotics pose to public health in the United States.
"The poisoning of the American people is over," Hegseth said.
Rep. Ilhan Omar, a Democrat from Minnesota, condemned what she called Trump's "lawless" actions in the southern Caribbean.
"Congress has not declared war on Venezuela, or Tren de Aragua, and the mere designation of a group as a terrorist organization does not give any President carte blanche to ignore Congress's clear Constitutional authority on matters of war and peace," Omar said in a statement.

pi_218686262
Uitstekende actie dit. Bijzonder ook dat dit vanuit een bepaalde hoek wordt veroordeeld, er valt alleen maar te concluderen dat men daar drugsgebruik en handel wil aanpakken, vandaar ook dat in dergelijke kringen het dogma nog wel eens wil zijn dat drugs juist gelegaliseerd zou moeten worden. De realiteit is natuurlijk dat je dan een totaal disfunctionele samenleving krijgt. Drugsgebruik en vooral drugshandel moeten hard worden aangepakt, de Amerikanen laten hier zien hoe je dat doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:15:00 #248
503714 SebbeSwensje
pi_218686289
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 11:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Schattig dat de VS dat dan ineens wel provocatief vindt. Dat werkt bij hun ook echt alleen maar één kant uit.
Appears.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:17:24 #249
503714 SebbeSwensje
pi_218686319
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
Uitstekende actie dit. Bijzonder ook dat dit vanuit een bepaalde hoek wordt veroordeeld, er valt alleen maar te concluderen dat men daar drugsgebruik en handel wil aanpakken, vandaar ook dat in dergelijke kringen het dogma nog wel eens wil zijn dat drugs juist gelegaliseerd zou moeten worden. De realiteit is natuurlijk dat je dan een totaal disfunctionele samenleving krijgt. Drugsgebruik en vooral drugshandel moeten hard worden aangepakt, de Amerikanen laten hier zien hoe je dat doet.
Helemaal niet zo bijzonder dat die "bepaalde hoek" dit veroordeeld. Als we besluiten dat rechts conservatisme ook zorgt voor een disfunctionele samenleving zul je die "bepaalde hoek" dankbaar zijn dat we niet zomaar op alles en iedereen gaan schieten waarvan we "bepaalde" vermoedens hebben.
Appears.
pi_218686425
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:17 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Helemaal niet zo bijzonder dat die "bepaalde hoek" dit veroordeeld. Als we besluiten dat rechts conservatisme ook zorgt voor een disfunctionele samenleving zul je die "bepaalde hoek" dankbaar zijn dat we niet zomaar op alles en iedereen gaan schieten waarvan we "bepaalde" vermoedens hebben.
Niets is echter minder waar, rechts en conservatief zorgt voor orde en structuur in een samenleving.

Daarnaast zullen de Amerikanen waarschijnlijk wel meer dan een vermoeden hebben gehad, maar met zekerheid hebben geweten dat dit drugssmokkelaars betrof. Waarom zou je zulke mensen vervolgens gaan verdedigen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:31:14 #251
503714 SebbeSwensje
pi_218686453
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niets is echter minder waar, rechts en conservatief zorgt voor orde en structuur in een samenleving.

Daarnaast zullen de Amerikanen waarschijnlijk wel meer dan een vermoeden hebben gehad, maar met zekerheid hebben geweten dat dit drugssmokkelaars betrof. Waarom zou je zulke mensen vervolgens gaan verdedigen?
Dat is jouw mening ja, maar absoluut geen vaststaand gegeven.
En je zegt het goed ja, jij vermoedt. Niets meer en niets minder.
Appears.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:33:26 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686468
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En dat geldt net zo keihard voor jou, maar toch heb jij op de een of andere manier op basis van "vermoedens" (TDS) wel al het hele topic gelijk en weet je het weer beter :').
Get woke, go broke!
pi_218686478
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nee hoor, zoals aangegeven: de Amerikanen gaan niet zomaar een boot opblazen, dat doen men omdat die wordt gebruikt door drugsmokkelaars. Wellicht helpt het om te onderbouwen waarom jij denkt dat dit geen drugssmokkelaars zouden zijn?
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:36:25 #254
503714 SebbeSwensje
pi_218686494
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dat geldt net zo keihard voor jou, maar toch heb jij op de een of andere manier op basis van "vermoedens" (TDS) wel al het hele topic gelijk en weet je het weer beter :').
Bullshit. Ik weet ook niet of er wel of geen drugs aanwezig waren op die boot, maar dat doet er wmb niet zoveel toe. Het is allereerst al een buitenproportionele actie om dat bootje met 11 man zo naar de maan te schieten als er al drugs aan boord waren. Dat het gissen blijft en niet bewezen kan worden (bootje is immers in miljoen stukjes) maakt het des te erger. Snap je wel waarom mensen hier tegen zijn, of wil je gewoon dom doen?
Appears.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:37:04 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218686500
quote:
Precies dit dus. En iedereen die er wat van zegt neemt het op voor criminelen!!!!!
Huilen dan.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:38:08 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686509
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:36 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Bullshit. Ik weet ook niet of er wel of geen drugs aanwezig waren op die boot, maar dat doet er wmb niet zoveel toe. Het is allereerst al een buitenproportionele actie om dat bootje met 11 man zo naar de maan te schieten als er al drugs aan boord waren. Dat het gissen blijft en niet bewezen kan worden (bootje is immers in miljoen stukjes) maakt het des te erger. Snap je wel waarom mensen hier tegen zijn, of wil je gewoon dom doen?
Ik snap het prima, jij alleen niet :).

Dit doen landen al decennia, dagelijks, maar nu is het erg, want: DRUMPF!!!!!!

Het is glashelder hoor, al vanaf post 1 :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:39:01 #257
503714 SebbeSwensje
pi_218686515
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, zoals aangegeven: de Amerikanen gaan niet zomaar een boot opblazen, dat doen men omdat die wordt gebruikt door drugsmokkelaars. Wellicht helpt het om te onderbouwen waarom jij denkt dat dit geen drugssmokkelaars zouden zijn?
Dat hoef ik niet te onderbouwen, want dat is irrelevant. Verder is jouw blinde vertrouwen in de Amerikanen erg schattig, maar bijzonder naïef.
Appears.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:39:31 #258
503714 SebbeSwensje
pi_218686517
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik snap het prima, jij alleen niet :).

Het is glashelder hoor, al vanaf post 1 :).
Oke, je wil dom doen dus. Prima, maar mij niet meer quoten.
Appears.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:42:27 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218686543
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
LOL, Amerikanen geloven in hun war on stuff.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:43:44 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686553
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:39 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Oke, je wil dom doen dus. Prima, maar mij niet meer quoten.
GFY :W.

Je doet een uitspraak over vermoedens terwijl je zelf niets en dan ook helemaal niets meer dan dat hebt En toch claim je arrogant je gelijk.

Mijn gelijk is na te lezen, overal is het "trump is niet te vertrouwen, trump dit en dat" :).

En dan het vertrouwen in Amerikanen naief noemen, terwijl je blijkbaar blind vertrouwen hebt in criminelen, dat is pas dom, en typisch.

Wat een topic, arme drugsdealers!!!!
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 13:44:24 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686561
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies dit dus. En iedereen die er wat van zegt neemt het op voor criminelen!!!!!
Je snapt dat jouw argumentatie net zo zwak is toch?
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 13:45:28 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686573
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je doet een uitspraak over vermoedens terwijl je zelf niets en dan ook helemaal niets meer dan dat hebt En toch claim je arrogant je gelijk.

Mijn gelijk is na te lezen, overal is het "trump is niet te vertrouwen, trump dit en dat" :).

En dan het vertrouwen in Amerikanen naief noemen, terwijl je blijkbaar blind vertrouwen hebt in criminelen, dat is pas dom, en typisch.

Smokkelaars, niet dealers

Heel andere beestje
pi_218686574
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Tja, binnen progressieve en linkse contreien heerst er bij sommigen een tendens dat er nooit maar dan ook nooit iets positiefs kan en mag worden gezegd over de politieke tegenstander. Alles wat de politieke tegenstander doet moet per definitie worden afgekraakt, bespot en bekritiseerd ook dat al betreft het goed beleid. Daarnaast wordt elke vijand van de politieke tegenstander gezien als een (potentiële) bondgenoot.

Alleen dit simplistische en tribale wereldbeeld resulteert in een realiteit waar men het op een gegeven het staat op te nemen voor bijvoorbeeld illegale of criminele migranten, (terroristische) moslimfundamentalisten of in dit geval dus drugssmokkelaars.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:46:08 #264
503714 SebbeSwensje
pi_218686579
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Appears.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:46:19 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218686581
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:46:20 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Smokkelaars, niet dealers

Heel andere beestje
Fair, al maakt het niet heel veel uit denk ik ;).
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:47:00 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686589
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:46 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En als kers op de taart de belediging, wat is het toch elke keer een 100% score met jullie, genieton O+.
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 13:47:29 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686593
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, binnen progressieve en linkse contreien heerst er bij sommigen een tendens dat er nooit maar dan ook nooit iets positiefs kan en mag worden gezegd over de politieke tegenstander. Alles wat de politieke tegenstander doet moet per definitie worden afgekraakt, bespot en bekritiseerd ook dat al betreft het goed beleid. Daarnaast wordt elke vijand van de politieke tegenstander gezien als een (potentiële) bondgenoot.

Alleen dit simplistische en tribale wereldbeeld resulteert in een realiteit waar men het op een gegeven het staat op te nemen voor bijvoorbeeld illegale of criminele migranten, (terroristische) moslimfundamentalisten of in dit geval dus drugssmokkelaars.
Kun je niet gewoon een keer ontopic blijven?

Je stokpaardjes staan er morgen ook nog wel
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 13:48:20 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686601
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Fair, al maakt het niet heel veel uit denk ik ;).
Natuurlijk maakt dat wel uit

Drugssmokkel is een transnationale misdaad
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:49:28 #270
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686612
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit

Drugssmokkel is een transnationale misdaad
Ja ok, dealer, smokkelaar, "crimineel" hou ik het op ok? ).
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 13:51:04 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686632
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja ok, dealer, smokkelaar, "crimineel" hou ik het op ok? ).
Crimineel ben je pas na veroordeling, dan mag je er sowieso geen hellfire raket meer op schieten

Drugssmokkelaars
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:51:18 #272
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218686634
Was beter geweest als ze gewoon Trump hadden afgeknald voor het plegen van een staatsgreep.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:51:47 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Crimineel ben je pas na veroordeling, dan mag je er sowieso geen hellfire raket op schieteb

Drugssmokkelaars
Best hoor.
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:51:54 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218686638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je snapt dat jouw argumentatie net zo zwak is toch?
Nou, nee niet echt.

Ik begrijp dat als er een direct gevaar is voor mensen dat je ze uitschakelt. Prima, maar daar lijkt hier geen sprake van te zijn. Zou een mooie boel worden als iedereen maar ondersteboven geschoten wordt bij het vermoeden een crimineel te zijn.

De laatste keer dat ik keek is dat niet hoe het er in een democratische rechtstaat aan toe gaat.
Huilen dan.
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:52:14 #275
438527 MissButterflyy
pi_218686641
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:52:41 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218686650
Lijkt, kan, zou kunnen, ik weet het niet maar wat ik wel weet, JIJ zit er naast, ik heb gelijk!

Laat ook maar :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:54:12 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218686665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:52 schreef HeatWave het volgende:
Lijkt, kan, zou kunnen, ik weet het niet maar wat ik wel weet, JIJ zit er naast, ik heb gelijk!

FFS :').
Dat is in elk geval niet bijzonder aannemelijk gemaakt hè slimmerik. Ik ga af op de informatie die op dit moment beschikbaar is, en jij verzint er allemaal dingen bij zodat het in je straatje past.

Prima hoor, lekker zelf weten.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 13:56:52 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686681
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, nee niet echt.

Ik begrijp dat als er een direct gevaar is voor mensen dat je ze uitschakelt. Prima, maar daar lijkt hier geen sprake van te zijn. Zou een mooie boel worden als iedereen maar ondersteboven geschoten wordt bij het vermoeden een crimineel te zijn.

De laatste keer dat ik keek is dat niet hoe het er in een democratische rechtstaat aan toe gaat.
Ja nou echt wel

Aan de ene kant zeg je dat mensen die het hier mee eens zijn trumpsimps zijn die aan het slurfje hebben staan gieren en dat haal je dan aan om je te beklagen over het idee dat mensen die het er niet mee eens zijn gelijk criminelen zouden steunen :')

Het is twee kanten van dezelfde munt

Jij doet net zo matig als die vogels waar je tegen ageert alleen was jij wat eerder en jullie verkloten er ieder topic mee met zijn allen

Ja, nou echt wel
  vrijdag 5 september 2025 @ 13:58:36 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218686697
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja nou echt wel

Aan de ene kant zeg je dat mensen die het hier mee eens zijn trumpsimps zijn die aan het slurfje hebben staan gieren en dat haal je dan aan om je te beklagen over het idee dat mensen die het er niet mee eens zijn gelijk criminelen zouden steunen :')

Het is twee kanten van dezelfde munt

Jij doet net zo matig als die vogels waar je tegen ageert alleen was jij wat eerder en jullie verkloten er ieder topic mee met zijn allen

Ja, nou echt wel
Oh zo. Ja dat klopt. Alleen beklaag ik me niet echt, ik drijf er de spot mee.

Was trouwens ook niet eerder maar goed, maakt niet uit verder.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 14:01:52 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686716
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh zo. Ja dat klopt. Alleen beklaag ik me niet echt, ik drijf er de spot mee.

Was trouwens ook niet eerder maar goed, maakt niet uit verder.
Ow dan is het goed man :')
pi_218686718
Bizarre actie, ongeacht of er drugscriminelen aan boord waren. Onderweg naar de VS? Nou, volgen die hap, oplaaien en voor de rechter brengen.

Maar goed, wellicht wil Trump regime change. US is gonna US. Kennelijk is Trump een beetje aan het vergeten dat een van zijn belangrijkste beloftes was om oorlogen op te lossen.

Gaat ook al de verkeerde kant op met Oekraïne, want als ik lees dat Trump vind dat de EU maar meer sancties moet gaan opleggen is dat gewoon de handen er vanaf trekken en draait het maar om 1 dingen: wat kunnen we doen waar we het meeste aan kunnen verdienen.

Het stemt allemaal weer behoorlijk negatief.
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 14:02:49 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686726
Je weet dat het oekraine topic weer open is toch?
  vrijdag 5 september 2025 @ 14:05:00 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218686753
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 14:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow dan is het goed man :')
Vind je?
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 14:11:19 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218686812
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2025 14:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vind je?
Nee natuurlijk niet, wmb mogen jullie allemaal stoppen met deze idioterie maar je eigen idioterie quoten om je te beklagen over exaxt dezelfde idioterie in het andere kamp is wel exht next level idioterie hoor

Dan weet ik niet zo snel een leuk grapje te bedenken
pi_218686822
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 14:02 schreef sp3c het volgende:
Je weet dat het oekraine topic weer open is toch?
Ja. Maar ik hou niet zo van topics vol met figuren die mensen met een andere mening het liefst in een bootje zetten en dat met Trump bellen dat het drugscriminelen zijn. ;)

Maar serieus: het gaat mij om het geheel. Wat hier is gebeurt is onderdeel van hoe Trump invulling geeft aan zijn presidentschap. En het bevalt mij niet zo.
pi_218691329
twitter
pi_218691590
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:55 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
En dan nog willen die Noren hem geen Nobelprijs geven. Wat raar toch!

Dit gaat wel kut worden: de ABC eilanden liggen vlak voor de kust daar, die gaan hier echt wel wat van merken als het los gaat.
pi_218691625
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 13:38 schreef HeatWave het volgende:

Zo zo dagelijks drugsboten die andere landen zonder vorm van proces torpederen en dat blijft jarenlang uit de media. Kun je ons eens wat gemiste nieuws links over deze illegalen acties van andere landen in internationale wateren geven. ^O^
pi_218692586
twitter
pi_218692779
Prima commentaar

Bekijk deze YouTube-video
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:06:21 #291
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218692817
Greta Thunberg mag wel oppassen volgende keer als ze met haar entourage naar Gaza gaat om haar steun voor een terreurstaat uit te spreken.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:08:29 #292
438527 MissButterflyy
pi_218692824
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:09:02 #293
438527 MissButterflyy
pi_218692827
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:06 schreef damsco het volgende:
Greta Thunberg mag wel oppassen volgende keer als ze met haar entourage naar Gaza gaat om haar steun voor een terreurstaat uit te spreken.
Kun je dat niet in het topic over Gaza bespreken?
Ik zie echt nul verband.
pi_218692996
Excuus als dit eerder voorbij is gekomen.

Het is toch op zijn minst opmerkelijk als je in een relatief klein bootje drugs gaat smokkelen dat je de kostbare ruimte besteed aan mensen.
pi_218694087
Bij Nieuwsuur zat gisteren iemand (een Latijns Amerika kenner) hierover. Zo goed als zeker dat het daadwerkelijk drugssmokkelaars waren. Komen uit plaatsje wat een smokelaarsnest is. Lokale journalisten bevestigen het na onderzoek. Men liet ook foto's zien van de vermisten/doden. Schenen 3 boten te zijn waarvan twee wel Trinidad bereikten.

Eigenlijk is een 'go fast' (zo'n snelle speedboot) in die wateren met een groepje mannen en wat pakketten aan boord, die eventueel niet willen stoppen en/of schieten en/of gauw spullen overboord gooien altijd een drugssmokkelboot.

Maduro beweert dat de video van beschieten boot gemaakt is door AI lol.
pi_218694107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:35 schreef stalybridge het volgende:
Excuus als dit eerder voorbij is gekomen.

Het is toch op zijn minst opmerkelijk als je in een relatief klein bootje drugs gaat smokkelen dat je de kostbare ruimte besteed aan mensen.
Is inderdaad vreemd, meestal max drie. Wellicht deden ze een combo met mensensmokkel.
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:43:31 #297
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218694516
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kun je dat niet in het topic over Gaza bespreken?
Ik zie echt nul verband.
Even wat verder denken lieverd
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:12:36 #298
503714 SebbeSwensje
pi_218695277
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hoe gaan wij de Caribische eilanden eigenlijk beschermen, helpen en verdedigen als shit daar echt losbarst? Ik heb daar serieus nog niemand over gehoord.
Appears.
pi_218695453
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hoe gaan wij de Caribische eilanden eigenlijk beschermen, helpen en verdedigen als shit daar echt losbarst? Ik heb daar serieus nog niemand over gehoord.
Wij kunnen weinig in dat geval. Ik verwacht wel dat de VS dan optreedt.
pi_218695494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:41 schreef 3rr0r het volgende:
Bij Nieuwsuur zat gisteren iemand (een Latijns Amerika kenner) hierover. Zo goed als zeker dat het daadwerkelijk drugssmokkelaars waren. Komen uit plaatsje wat een smokelaarsnest is. Lokale journalisten bevestigen het na onderzoek.

Het zullen vast drugssmokkelaars zijn geweest.

Maar ook die hebben gewoon recht op een eerlijk proces. Zelfs die klootzak die misschien wel/misschien niet uit Nigeria komt heeft daar recht op.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:19:34 #301
503714 SebbeSwensje
pi_218696161
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wij kunnen weinig in dat geval. Ik verwacht wel dat de VS dan optreedt.
Ik bedoel juist dat we ons grondgebied moeten gaan verdedigen tegen wat de VS van plan is aan te gaan richten. Niet alleen qua nevenschade, maar ook zaken als vluchtelingenstromen en dergelijke. We willen absoluut niet afhankelijk zijn van de VS hierin.

Samenwerken met Frankrijk en het VK lijkt me wenselijk.
Appears.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')