1 Dat is nooit vastgesteld.quote:
Hoeveel mensen hebben medische behandeling gekregen?quote:Op donderdag 4 september 2025 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tweede scenario krijgen eventuele overlevenden een nekschot, eerste scenario medische behandeling
Are...are you having a stroke, mate?quote:Op donderdag 4 september 2025 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tweede scenario krijgen eventuele overlevenden een nekschot, eerste scenario medische behandeling
Even wachten tot de persoon die je dood wil zich buiten nationale wateren bevindt. Dan is ie vogelvrij.quote:Op donderdag 4 september 2025 16:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een drugsdealer bent. Mag ik nu jouw huis bombarderen met iedereen erin?
Lijkt me niet, maar soit.
Denk 0 maar je schuift met de doelpalenquote:Op donderdag 4 september 2025 17:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben medische behandeling gekregen?
Nee er zijn gewoon regels zoals gezegd, het is niet het wilde waterige westen oidquote:Op donderdag 4 september 2025 17:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Even wachten tot de persoon die je dood wil zich buiten nationale wateren bevindt. Dan is ie vogelvrij.
Het is geen doodstrafquote:Op donderdag 4 september 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
1 Dat is nooit vastgesteld.
2 Zelfs al smokkelden ze drugs hoe is de doodstraf daar een redelijke straf voor?
3 Je hebt geen idee of er mensen opzaten die met het geweer op hun kind het hoofd gedwongen zijn.
En dan heb je nog moeite met afkeuring. Ik geef je daarom een negatieve persoonlijke beoordeling. Je gaat veel te makkelijk om met mensen hun leven.
"Burgerscchip" van wat vermogende Venezolanen die tijdens een pleziervaart weigeren te stoppen voor een Amerikaans marineschip. Vast geen drugsmokkelaars.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee dat is juist de schalieolie in de VS waarbij men moet fracken.
Verder natuurlijk weer een bizarre actie om zomaar in territoriale wateren een burger schip te torpederen en dan te roepen dat het drugscriminelen waren.
Wanneer een andere natie een Amerikaans burgerschip in territoriale wateren torpedeert wordt er meteen over terroristische acties gerept.
Neuh ik stel enkel vast dat jij bijzonder stellig in je ontkenning was, maar je scenario meer aansluit op een executie en je helemaal niet zo zeker bent.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk 0 maar je schuift met de doelpalen
Ik verwees naar:quote:
Semantische discussie of het de doodstraf, executie of wat anders is vind ik niet eens zo heel boeiend. Welke noemer je ook aan deze actie geeft, enige afkeuring is op zijn plaats.quote:Op donderdag 4 september 2025 17:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Of ik het ok vind weet ik niet, heb ik niet genoeg informatie voor maar het is sowieso geen exexutie en wat het met dat bizarre voorbeeld van jou te maken heeft is dan weer beyond me
Maar soit
Nee het is 100% geen standrechtelijke executie en ook geen doodstraf en ook uberhaupt geen straf, daar ben ik nu net zo stellig in als vanochtend want je hebt geen enkel argument gepresentewrd om me daaraan te doen twijfelenquote:Op donderdag 4 september 2025 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Neuh ik stel enkel vast dat jij bijzonder stellig in je ontkenning was, maar je scenario meer aansluit op een executie en je helemaal niet zo zeker bent.
Ligt een beetje aan de situatiequote:Op donderdag 4 september 2025 18:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik verwees naar:
[..]
Semantische discussie of het de doodstraf, executie of wat anders is vind ik niet eens zo heel boeiend. Welke noemer je ook aan deze actie geeft, enige afkeuring is op zijn plaats.
Jawel, dat is het wel.quote:
De vergelijkingen zijn in jouw ogen bizar, omdat je niet wilt inzien dat wat de VS hier doet gewoon crimineel is.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee het is 100% geen standrechtelijke executie en ook geen doodstraf en ook uberhaupt geen straf, daar ben ik nu net zo stellig in als vanochtend want je hebt geen enkel argument gepresentewrd om me daaraan te doen twijfelen
Probeerde je niet eens
Of het wel of niet volgens de regels is weet ik niet, dat moet blijken maar dat zei ik al voordat jullie hier met zijn allen met bizarre vergelijken begonnen te strooien
Omdat ze kant noch wal rakenquote:Op donderdag 4 september 2025 21:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jawel, dat is het wel.
[..]
De vergelijkingen zijn in jouw ogen bizar,
Ik weet het simpelweg nietquote:omdat je niet wilt inzien dat wat de VS hier doet gewoon crimineel is.
Prima, dan noemen we het een liquidatie in het criminele circuit. Past ook veel beter bij de dader ervan, dus die geef ik je.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik weet het simpelweg niet
Wat ik wel weet is dat hier geen sprake is van een executie en er geen sprake is van een doodstraf
Toon maar aanquote:Op donderdag 4 september 2025 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja klopt ja. Daarom keur ik hem af.
Nu zit je strohalmen te graaienquote:Op donderdag 4 september 2025 21:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Prima, dan noemen we het een liquidatie in het criminele circuit. Past ook veel beter bij de dader ervan, dus die geef ik je.
Nee hoor, je wil het graag goed benoemt zien worden en ik kan daar op een gekke dag ergens in de verte wel begrip voor opbrengen. Vandaar dat ik het probeer te verwoorden op een manier die recht doet aan de situatie.quote:
Liquidatie klopt net zo goed nietquote:Op donderdag 4 september 2025 21:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nee hoor, je wil het graag goed benoemt zien worden en ik kan daar op een gekke dag ergens in de verte wel begrip voor opbrengen. Vandaar dat ik het probeer te verwoorden op een manier die recht doet aan de situatie.
https://www.bonaire.nu/ni(...)kkelaars-bij-curacaoquote:Defensie
Drie vermisten na marine-actie tegen smokkelaars bij Curaçao
Ellen Breel
5 juni 2024
Afbeelding
WILLEMSTAD - Een anti-drugsoperatie van het Nederlandse marineschip Zr. Ms. Groningen veranderde op 4 juni 2024 in een zoekactie naar drie vermiste personen. De drie raakten vermist nadat hun snelle boot, een zogenaamde go-fast, explodeerde en zonk in de Caribische Zee nabij de ABC-eilanden.
Ad
In de vroege ochtend van 4 juni ontving Zr. Ms. Groningen een melding van een verdachte go-fast in internationale wateren. Twee snelle interceptievaartuigen (FRISC’s) werden ingezet om de boot te onderscheppen. Tijdens deze actie voelden bemanningsleden van een van de FRISC’s zich genoodzaakt om uit zelfverdediging te schieten. Dit veroorzaakte een explosie op de go-fast, waarna de boot zonk en de drie opvarenden vermist raakten.
Zr. Ms. Groningen startte direct een Search and Rescue (SAR) operatie om de vermiste personen te vinden. Deze zoektocht wordt ondersteund door Zr. Ms. Pelikaan, een Amerikaanse helikopter van de US Coast Guard, en een SAR-helikopter en cutter van de Kustwacht Caribisch Gebied. Later op de dag nam de kustwachtcutter Jaguar de zoekactie over van Zr. Ms. Groningen.
Zr.Ms Groningen is het stationsschip in het Caribisch gebied en wordt onder meer ingezet voor anti-drugsoperaties. De Koninklijke Marechaussee onderzoekt nu de toedracht van het incident.
Waar haal jij die informatie vandaan en welke bedreiging vormt een speedbootje tegen het arsenaal wat er tegenover hem staat? Ben jij ook voor op scherp schieten als er een keer bonje ontstaat tussen 2 demonstrerende menigten?quote:Op donderdag 4 september 2025 21:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Liquidatie klopt net zo goed niet
De opvarenden waren het doel niet, het drugsbootje was het doel
Grappig hoe jij hogere verwachtingen van mij hebt, dan een overheid wanneer ze 11 man in een boot kapotschieten.quote:
Niet volgens het internationaal rechtquote:Op donderdag 4 september 2025 21:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waar haal jij die informatie vandaan en welke bedreiging vormt een speedbootje tegen het arsenaal wat er tegenover hem staat? Ben jij ook voor op scherp schieten als er een keer bonje ontstaat tussen 2 demonstrerende menigten?
Als je een speedboot wil uitschakelen en je accepteert daarbij 11 slachtoffers als collateral damage, terwijl een speedboot op geen enkele manier een bedreiging vormt, ben je gewoon een crimineel. Niets meer en niets minder.
Ik ben niet met die overheid in gesprek en ik heb er sowieso nog geen waardeoordeel over gegeven dus zo heel grappig kan het niet zijnquote:Op donderdag 4 september 2025 21:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Grappig hoe jij hogere verwachtingen van mij hebt, dan een overheid wanneer ze 11 man in een boot kapotschieten.
Slaap zacht.
Op basis hiervan onduidelijk, maar er is uit zelfverdediging geschoten. Dat impliceert een aanval vanuit de gofast. Hoe heeft het bootje in deze casus de aanval geopend?quote:Op donderdag 4 september 2025 21:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://www.bonaire.nu/ni(...)kkelaars-bij-curacao
Moord?
Toon dat maar even aan dan. Ik denk niet dat het internationaal recht het toestaat om op (voor zover bekend) ongewapende burgers te schieten met grof geschut om hierbij een onschadelijk kutbootje te kunnen vernietigen.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet volgens het internationaal recht
Ja dag, jij eerstquote:Op donderdag 4 september 2025 21:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Toon dat maar even aan dan. Ik denk niet dat het internationaal recht het toestaat om op (voor zover bekend) ongewapende burgers te schieten met grof geschut om hierbij een onschadelijk kutbootje te kunnen vernietigen.
Ik laat me graag verrassen.
Staat er niet, waarom maakt dat hier ineens wat uit?quote:Op donderdag 4 september 2025 21:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Op basis hiervan onduidelijk, maar er is uit zelfverdediging geschoten. Dat impliceert een aanval vanuit de gofast. Hoe heeft het bootje in deze casus de aanval geopend?
Ik eerst wat? Jou verrassen? Je draagt net een voorbeeld aan, wat op geen enkele manier te vergelijken valt met deze surgical strike. In jouw voorbeeld is er geschoten in zelfverdediging en kan bijvoorbeeld de tank zijn geraakt oid. Deze actie was er doelbewust op gericht om niets heel te laten van het zooitje.quote:
Eerst aantonen dat het per definitie crimineel isquote:Op donderdag 4 september 2025 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik eerst wat? Jou verrassen? Je draagt net een voorbeeld aan, wat op geen enkele manier te vergelijken valt met deze surgical strike. In jouw voorbeeld is er geschoten in zelfverdediging en kan bijvoorbeeld de tank zijn geraakt oid. Deze actie was er doelbewust op gericht om niets heel te laten van het zooitje.
Denk je dat de yanks nog zijn gaan zoeken naar de 11 opvarenden? Daar ligt jouw antwoord.
Ja dahaag, je werd gewoon belachelijk gemaakt om die ronduit bespottelijke opvatting die je hier tentoon hebt gesteld. Niemand van ons was serieus mbt jouw veiligheid, dus maak je maar geen zorgen.quote:Op donderdag 4 september 2025 22:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerst aantonen dat het per definitie crimineel is
Want dan is het dat in dot voorbeeld natuurlijk ook, apart dat als ik zeg dat ik meer informatie nodig hem om te oordelen ik over mijn schouder moet kijken en mijn huis gebombardeert moet worden en jij in een vergelijkbaar geval om meer informatie vraagt
Wat is er bespottelijk aan ik weet het niet met de beschikbare informatie?quote:Op donderdag 4 september 2025 22:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja dahaag, je werd gewoon belachelijk gemaakt om die ronduit bespottelijke opvatting die je hier tentoon hebt gesteld. Niemand van ons was serieus mbt jouw veiligheid, dus maak je maar geen zorgen.
Ongewapende mensen op een bootje zonder enig dreigingsniveau willen "uitschakelen" dmv dit soort wapentuig is inderdaad crimineel. Alsof je een gezin thuis gemaskerd overvalt met een vuurwapen, ze vastbindt, een kind alvast overhoop knalt en dan verwacht dat ze de code van de kluis overhandigen. Hadden ze maar geen kluis moeten hebben.
Weet je zeker dat @:bansheeboy jouw kloon niet is?
Prachtig dit. Jij roept gewoon heel hard "NEE" en besluit dat verder ook niet te beargumenteren. Ik snap ook wel dat zo'n beschuldiging geen stand gaat houden voor een krijgsraad, maar jij lijkt het behoorlijk prima te vinden. Dat stoot men hier tegen het borst.quote:Op donderdag 4 september 2025 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat is er bespottelijk aan ik weet het niet met de beschikbare informatie?
Enige wat ik zeg is dat dit geen standrechtelijke executie
Jij weet het allemaal beter maar weigert iets te beargumenteren
We werken er naartoe. Rome is ook niet in 1 dag vernietigd.quote:Op donderdag 4 september 2025 23:23 schreef AchJa het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat het ondertussen al een genocide genoemd zou worden of volgt dat nog in een eventueel volgend deel?
Jij roept heel hard nee en je weigert het verder toe te lichtenquote:Op donderdag 4 september 2025 23:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Prachtig dit. Jij roept gewoon heel hard "NEE" en besluit dat verder ook niet te beargumenteren. Ik snap ook wel dat zo'n beschuldiging geen stand gaat houden voor een krijgsraad, maar jij lijkt het behoorlijk prima te vinden. Dat stoot men hier tegen het borst.
Hier zie ik graag een verwijzing van. Alsnog zijn we daarna doorgegaan op die semantische tour en hebben we geconcludeerd dat er wel degelijk sprake is van discutabel handelen, wat we niet weg kunnen schoffelen onder het mom van "wir haben nicht gewußt".quote:Op donderdag 4 september 2025 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij roept heel hard nee en je weigert het verder toe te lichten
Ik zeg enkel dat de definitie niet klopt, en aangegeven waarom het niet klopt, verder geen ja of nee gezegd
Nu is het ja, daarnet was het neequote:Op donderdag 4 september 2025 23:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hier zie ik graag een verwijzing van. Alsnog zijn we daarna doorgegaan op die semantische tour en hebben we geconcludeerd dat er wel degelijk sprake is van discutabel handelen, wat we niet weg kunnen schoffelen onder het mom van "wir haben nicht gewußt".
Ik zie je vooral heel veel ja roepen, waar mensen met verstand van gevolg heel veel nee roepen.
Hard roepen door propaganda poppetjes en de goed geïndoctrineerde rechts populisten geloven het meteen zoals we hier meerderen dit als een feit zien presenteren.quote:Op vrijdag 5 september 2025 05:57 schreef MisterFox het volgende:
Hoe wisten ze zo zeker dat er drugs aanwezig was?
Een klein beetje van allebei denk ik. Wat vind jij ervan?quote:Op vrijdag 5 september 2025 06:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nu is het ja, daarnet was het nee
Wat is het?
quote:Venezuelan military aircraft fly near US warship in 'provocative move', Pentagon says
WASHINGTON, Sept 4 (Reuters) - Two Venezuelan F-16 fighter jets flew over a U.S. Navy destroyer in the Caribbean on Thursday, a U.S. official told Reuters, triggering a stern U.S. warning to Venezuela against interfering in intensifying U.S. military operations in the Caribbean.
The incident, which the Pentagon said occurred in international waters, further raises tensions just two days after a U.S. strike killed 11 people aboard a vessel from Venezuela that President Donald Trump said was carrying illegal narcotics.
Legal experts have raised questions about the attack, despite the Trump administration arguments that it has the authority to strike alleged members of criminal gang Tren de Aragua trafficking drugs to the United States after Washington designated it terrorist organization earlier this year.
In a terse statement confirming only the broad outlines of the incident, the Pentagon equated Venezuelan President Nicolas Maduro's government to a narco-trafficking cartel, allegations Caracas denies. Trump has accused Maduro of running Tren de Aragua.
"Today, two Maduro regime military aircraft flew near a U.S. Navy vessel in international waters," the Pentagon said in a statement, calling it a "highly provocative move."
"The cartel running Venezuela is strongly advised not to pursue any further effort to obstruct, deter or interfere with counter-narcotics and counter-terror operations carried out by the U.S. military."
Venezuela's Communications Ministry did not immediately respond to a request for comment.
A U.S. official, speaking on condition of anonymity, said the Venezuelan military aircraft were F-16s and that they flew over the USS Jason Dunham.
The Dunham is one of at least seven U.S. warships deployed to the Caribbean, carrying more than 4,500 sailors and Marines, in a military buildup that has drawn concern from Caracas.
U.S. Marines and sailors from the 22nd Marine Expeditionary Unit have also been carrying out amphibious training and flight operations in southern Puerto Rico.
Trump's decision to blow up a suspected drug vessel passing through the Caribbean, instead of seizing the vessel and apprehending its crew, is highly unusual and evokes memories of the U.S. fight against militant groups like al Qaeda.
U.S. Defense Secretary Pete Hegseth defended the strike in comments to reporters earlier on Thursday and vowed such activities would continue, citing the threat that illegal narcotics pose to public health in the United States.
"The poisoning of the American people is over," Hegseth said.
Rep. Ilhan Omar, a Democrat from Minnesota, condemned what she called Trump's "lawless" actions in the southern Caribbean.
"Congress has not declared war on Venezuela, or Tren de Aragua, and the mere designation of a group as a terrorist organization does not give any President carte blanche to ignore Congress's clear Constitutional authority on matters of war and peace," Omar said in a statement.
Schattig dat de VS dat dan ineens wel provocatief vindt. Dat werkt bij hun ook echt alleen maar één kant uit.quote:
Helemaal niet zo bijzonder dat die "bepaalde hoek" dit veroordeeld. Als we besluiten dat rechts conservatisme ook zorgt voor een disfunctionele samenleving zul je die "bepaalde hoek" dankbaar zijn dat we niet zomaar op alles en iedereen gaan schieten waarvan we "bepaalde" vermoedens hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
Uitstekende actie dit. Bijzonder ook dat dit vanuit een bepaalde hoek wordt veroordeeld, er valt alleen maar te concluderen dat men daar drugsgebruik en handel wil aanpakken, vandaar ook dat in dergelijke kringen het dogma nog wel eens wil zijn dat drugs juist gelegaliseerd zou moeten worden. De realiteit is natuurlijk dat je dan een totaal disfunctionele samenleving krijgt. Drugsgebruik en vooral drugshandel moeten hard worden aangepakt, de Amerikanen laten hier zien hoe je dat doet.
Niets is echter minder waar, rechts en conservatief zorgt voor orde en structuur in een samenleving.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Helemaal niet zo bijzonder dat die "bepaalde hoek" dit veroordeeld. Als we besluiten dat rechts conservatisme ook zorgt voor een disfunctionele samenleving zul je die "bepaalde hoek" dankbaar zijn dat we niet zomaar op alles en iedereen gaan schieten waarvan we "bepaalde" vermoedens hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |