Dan hoeft Maxima iig geen extra luchtverfrissers bij de Aldi te halen, want hij schijnt nogal onfris te ruiken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:09 schreef LiptonLemon het volgende:
Als het echt escaleert gaat de logeer partij tussen Willie en Donny vanavond niet door 😒
Oei ik zie vooral een getergde man. Hij had natuurlijk even de grote man uit willen hangen bij de NAVO-top die met een knip op de vingers even vrede tussen Isral en Iran had gesticht.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:29 schreef Ali_boo het volgende:
Israel dropped the biggest load I have ever seen
[ x ]
Aldus iemand die heeft zich volledig heeft laten leiden door propaganda van o.a. Al Jazeera. Dit moet dus wel projectie zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee je zit in een fabeltjesfuik waarin de wereld zwart wit is en jij toevallig aan de witte kant staat.
Leuk inderdaad dat een linkse politicus in Isral er ook een mening over heeft gevormd. Zij zijn decennialang aan de macht geweest, wat niets aan vreedzame oplossingen heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Gilad Kariv, een lid van de Isralische oppositie in een direct oog tot oog betoog naar Netanyahu zo'n 11 weken geleden.
"You [Netanyahu] are responsible for the greatest disaster to the Jewish people since the holocaust"
Daar werken beschuldigingen naar Netanyahu met wegwuiven als antisemitisme totaal niet.
Nu is het wachten op onze enige echte eigen Leontien 😱quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:37 schreef Perrin het volgende:
Politiek is show business. En wat een show krijgen we.
Eerst even met Iran afspreken waar precies.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuk inderdaad dat een linkse politicus in Isral er ook een mening over heeft gevormd. Zij zijn decennialang aan de macht geweest, wat niets aan vreedzame oplossingen heeft opgeleverd.
Netanyahu is geen linkse politicus.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuk inderdaad dat een linkse politicus in Isral er ook een mening over heeft gevormd. Zij zijn decennialang aan de macht geweest, wat niets aan vreedzame oplossingen heeft opgeleverd.
Nee, zo ziet een democratie er uit, politici die elkaar keihard bekritiseren, daar kunnen ze in Isral wel wat van en de haat jegens Netanyahu vanuit linkse partijen in Isral is groot.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
'Voor deze man' is zoiets roepen vergelijkbaar met hetgeen wat Hitler deed goedpraten door sneren naar links te geven.
Ik had het over de uitspraak die werd gedaan over Netanyahu en die kwam wel van een linkse politicus.quote:
Of je zoekt even naar een wappie in het Isralische parlement die jouw standpunten kracht bij zet.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Gilad Kariv, een lid van de Isralische oppositie in een direct oog tot oog betoog naar Netanyahu zo'n 11 weken geleden.
"You [Netanyahu] are responsible for the greatest disaster to the Jewish people since the holocaust"
Daar werken beschuldigingen naar Netanyahu met wegwuiven als antisemitisme totaal niet.
Ik heb net gegoogled op Gilad Kariv maar ik zie geen controverses verschijnen waardoor je hem als een wappie kwalificeert.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of je zoekt even naar een wappie in het Isralische parlement die jouw standpunten kracht bij zet.
Of het daar nu sterker van wordt.
Dat is niet zo moeilijk hoor. Heel veel mensen in Israel houden Netanyahu uiteindelijk verantwoordelijk. Hoef je zeker geen wappie voor te zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of je zoekt even naar een wappie in het Isralische parlement die jouw standpunten kracht bij zet.
Of het daar nu sterker van wordt.
Bron?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan hoeft Maxima iig geen extra luchtverfrissers bij de Aldi te halen, want hij schijnt nogal onfris te ruiken.
Hij is immers premier, dus de eind verantwoordelijke is hij sowieso.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:00 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk hoor. Heel veel mensen in Israel houden Netanyahu uiteindelijk verantwoordelijk. Hoef je zeker geen wappie voor te zijn.
Meid toch.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een ongelofelijke kleuterklas zijn we toch terechtgekomen met zn allen. En ik merk dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Vrienden en familie, maar ook collega’s, iedereen en alles zn moeder moet hier maar weer een mening over hebben, en de pro pallywood gekkies schreeuwen bij de koffie automaat altijd het hardst, volledig als een schaap slachtoffers geworden van de door de activistisch linkse NPO en DPG media.
Ik ben Midden Oosten moe, wat een klote sfeer is er overal in de samenleving ook ontstaan ook, en daar houd ik die tumor van de activistische media en al die elkenlange avondje talkshows, maar ook hardnekkige accounts op social media het meest voor verantwoordelijk. Laat ze het daar toch lekker uitzoeken met zn allen, bah.
Dit is humor. 5D chess!!!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een ongelofelijke kleuterklas zijn we toch terechtgekomen met zn allen. En ik merk dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Vrienden en familie, maar ook collega’s, iedereen en alles zn moeder moet hier maar weer een mening over hebben, en de pro pallywood gekkies schreeuwen bij de koffie automaat altijd het hardst, volledig als een schaap slachtoffers geworden van de door de activistisch linkse NPO en DPG media.
Ik ben Midden Oosten moe, wat een klote sfeer is er overal in de samenleving ook ontstaan ook, en daar houd ik die tumor van de activistische media en al die elkenlange avondje talkshows, maar ook hardnekkige accounts op social media het meest voor verantwoordelijk. Laat ze het daar toch lekker uitzoeken met zn allen, bah.
Waarom vind je het humor?quote:
Deden ze lelijk tegen je?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef Eagles89 het volgende:
De activistisch linkse NPO met alleen nog maar rechtse talkshows.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef Eagles89 het volgende:
Hmm. Naar mijn bescheiden mening laat Trump nu vooral zien dat hij a) geen plan had en heeft en b)dat hij niet in controle is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trump is heerlijk bezig. Prima orde op zaken aan het stellen en slaat hele heldere taal uit. Eindelijk wat kritiek op Isral vanuit zijn kant.
Ah, geen inhoudelijke reactie dus.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, geen inhoudelijke reactie dus.
Voorbeelden van deze rechtse talkshows?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De activistisch linkse NPO met alleen nog maar rechtse talkshows.
Een plan hebben past niet echt bij Trump. Ik vind het wel goed dat hij zijn eigen "vriendje" tot de orde durft te roepen in zijn proces van bemiddeling.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm. Naar mijn bescheiden mening laat Trump nu vooral zien dat hij a) geen plan had en heeft en b)dat hij niet in controle is.
De VVD is een activistisch linkse partij natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De activistisch linkse NPO met alleen nog maar rechtse talkshows.
WNL zou een meer rechtse omroep moeten zijn al valt dat in de praktijk erg mee. VVD is ook maar een centrumrechts en geen uitgesproken rechtse partij.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:17 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
De VVD is een activistisch linkse partij natuurlijk.
Sla de tv-gids eens open zou ik zeggen. Goedemorgen Nederland, Goedenavond Nederland, WNL op Zondag, Ongehoord Nieuws, Cafe Kockelmann (de minst rechtse van deze voorbeelden maar alsnog want WNL). Om over Vandaag Inside en Nieuws van de Dag op de commercilen maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voorbeelden van deze rechtse talkshows?
Precies, en mee eens.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het downblenden zal imo in Iran zeker van toepassing zijn om op die wijze toezichthouders letterlijk een loer voor ogen te kunnen draaien. Er is flink meer toezicht op verrijken (als angstfocus) maar minder tot niet op downblenden dat juist bedoeld is om immers niet toegestane hoeveelheden te verwijderen.
Downblending (verarmen) is simpel gezegd, het tegenovergesteld van verrijken. Beiden kunnen bedoeld zijn om misbruikt te worden.
Ipv dat men raffineert gaat met het eerder geraffineerde materiaal, gecontroleerd verdunnen (en zo toezichthouders daarin knollen voor aardappels verkopen). Later kan men relatief eenvoudig, die (schone) verdunning weer ongedaan maken.
De truc is door opgelegde regels exact te volgen, de intentie daarvan (naar keuze op een later moment) te kunnen ontlopen. Een beetje als auto's mogen maken & verkopen die ruim sneller kunnen rijden dan wettelijk is toegestaan.
Verrijkt uranium degraderen met behulp van neutronen: een ander kernwapen. Het is in dit topic waarschijnlijk geen wenselijke discussie, maar daar zijn in de jaren 50 interessante onderzoeken in geweest.quote:Kweetniet of waar je precies (of wat) gezegd hebt, U235 degraderen tot iets anders, minder nuttigs, gebeurd alleen in een kerncentrale.
Je wijst dus naar programma's van 2 van de 11 omroepen bij de NPO en begint vervolgens over commercile zenders. Dit weet je eerdere standpunt dus niet te onderbouwen waarin je stelde dat de NPO 'alleen nog maar' rechtse talkshows zou hebben. Logisch ook wel, want dat klopt natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Sla de tv-gids eens open zou ik zeggen. Goedemorgen Nederland, Goedenavond Nederland, WNL op Zondag, Ongehoord Nieuws, Cafe Kockelmann (de minst rechtse van deze voorbeelden maar alsnog want WNL). Om over Vandaag Inside en Nieuws van de Dag op de commercilen maar te zwijgen.
Alleen Buitenhof is niet rechts.
En dat is waarom hij er zo over door blijft zagen.quote:
Ik denk dat het wel eens zo kan zijn dat Trump op eigen initiatief een wapenstilstand uitgeroepen heeft om beide beide partijen enigszins te dwingen zich er aan te committeren. Ze hadden er nog niet heel veel zin in. Trump zijn tweet zorgde voor verwarringquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm. Naar mijn bescheiden mening laat Trump nu vooral zien dat hij a) geen plan had en heeft en b)dat hij niet in controle is.
Het is van Isral gewoon niet handig om zo te reageren op dat ene raketje van Iran. Laat lekker gaan, is toch uit de lucht geschoten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel eens zo kan zijn dat Trump op eigen initiatief een wapenstilstand uitgeroepen heeft om beide beide partijen enigszins te dwingen zich er aan te committeren. Ze hadden er nog niet heel veel zin in. Trump zijn tweet zorgde voor verwarring
Hebben beide partijen niet reeds bevestigd?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel eens zo kan zijn dat Trump op eigen initiatief een wapenstilstand uitgeroepen heeft om beide beide partijen enigszins te dwingen zich er aan te committeren. Ze hadden er nog niet heel veel zin in. Trump zijn tweet zorgde voor verwarring
Misschien moet hij proberen een overeenkomst te hebben met beide partijen voordat hij zegt dat te hebben. Nu lijkt hij maar wat te roepen telkens. Dat hij Netanyahu tot orde durft te roepen zegt me nu niet zoveel gezien hij zelf betrokken is geraakt is dat ook lijfsbehoud. Als dat niet zo was zou ik het inderdaad verbazend diplomatiek voor hem vinden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een plan hebben past niet echt bij Trump. Ik vind het wel goed dat hij zijn eigen "vriendje" tot de orde durft te roepen in zijn proces van bemiddeling.
Dit raketje?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is van Isral gewoon niet handig om zo te reageren op dat ene raketje van Iran. Laat lekker gaan, is toch uit de lucht geschoten.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je wijst dus naar programma's van 2 van de 11 omroepen bij de NPO en begint vervolgens over commercile zenders. Dit weet je eerdere standpunt dus niet te onderbouwen waarin je stelde dat de NPO 'alleen nog maar' rechtse talkshows zou hebben. Logisch ook wel, want dat klopt natuurlijk niet.
Neequote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit raketje?
[ x ]
https://x.com/EYakoby/status/1937356520754414014
Nee, dat was eerder op de ochtend al in Be'er Sheva.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit raketje?
[ x ]
Haha, ja dat zou je verwachten. Maar teveel EU landen zijn door deze domme oorlog juist weer richting Israel bijgedraaid. Islamofobie is a hell of a drug. Spanje was wel fel, die willen direct de associatie-overenkomst opschorten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:36 schreef Joppiez het volgende:
Zoals verwacht wil Isral geen vrede. Misschien tijd om de diplomatieke druk vanuit de EU wat op te voeren. Dat land is een beetje op hol geslagen en moet even afkoelen.
Kolere wat een klap.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit raketje?
[ x ]
Islamofobiequote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Haha, ja dat zou je verwachten. Maar teveel EU landen zijn door deze domme oorlog juist weer richting Israel bijgedraaid. Islamofobie is a hell of a drug. Spanje was wel fel, die willen direct de associatie-overenkomst opschorten.
Israel heeft sowieso geen boodschap aan de EU.
Zolang die ayatollah nog niet naar allah geschoten is moet het doorgaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:39 schreef Nexum het volgende:
Zolang Netanyahu niet berecht wordt en vastgezet wordt gaat deze oorlog gewoon lekker door. Volgende week hervat hij het gewoon weer. Israliers zouden eens in opstand moeten komen. Ook zij worden onderdrukt door dit regime.
Is dat nog elders bevestigd?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit raketje?
[ x ]
Isral is hier niet het probleem, dat is het Iraanse regime en diens proxies.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:39 schreef Nexum het volgende:
Zolang Netanyahu niet berecht wordt en vastgezet wordt gaat deze oorlog gewoon lekker door. Volgende week hervat hij het gewoon weer. Israliers zouden eens in opstand moeten komen. Ook zij worden onderdrukt door dit regime.
Pas nadat het staakt het vuren inging. Verwarring alom. Zie bijvoorbeeld CBS news waar voor Isral het staakt het vuren later inging dan Iranquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hebben beide partijen niet reeds bevestigd?
Neuh niet echt maar blijf dat maar geloven.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral is hier niet het probleem, dat is het Iraanse regime en diens proxies.
Dat was voor het bestand in ging. Lekker gewerkt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit raketje?
[ x ]
Ah, een legitiem land dat al decennialang wordt aangevallen door vanuit Iran aangestuurde, bewapende en gefinancierde Islamitische terreurbewegingen en jij probeert doodleuk te ontkennen dat zij het probleem zijn. Je moet maar durven.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
Neuh niet echt maar blijf dat maar geloven.
Jij ziet alles zwart wit zonder nuance. Dat is je grootste probleem.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, een legitiem land dat al decennialang wordt aangevallen door vanuit Iran aangestuurde, bewapende en gefinancierde Islamitische terreurbewegingen en jij probeert doodleuk te ontkennen dat zij het probleem niet zijn. Je moet maar durven.
Ik denk dat er niemand op de wereld is die dit anders ziet. Behalve wat ekte MAGA-cultisten waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik bekijk dit conflict juist aan de hand van (historische) feiten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:47 schreef Nexum het volgende:
[..]
Jij ziet alles zwart wit zonder nuance. Dat is je grootste probleem.
Oude pijn? Mossad hielp de CIA in 1953 bij het opzetten en trainen van SAVAK, de geheime dienst van de Shah. Voor veel Iranirs later ht symbool van Westerse onderdrukking.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral is hier niet het probleem, dat is het Iraanse regime en diens proxies.
Hij heeft heel veel mensen in Israel wijsgemaakt dat hij het slachtoffer is van een zogenaamde “deep state” die bestaat uit o.a. hooggeplaatste personen uit de inlichtingendiensten, het leger en het hooggerechtshof. En dat hun de schuld dragen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is immers premier, dus de eind verantwoordelijke is hij sowieso.
Nee je bekijkt dit vanuit het wereldbeeld dat Isral het recht heeft om iedereen die ook maar enigzins een bedreiging vormt voor het volledig bezitten van de Levant mag uitmoorden vanwege de Holocaust. Dat is de enige reden. Je bent zelf niet eens Joods. Doe me een lol.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik bekijk dit conflict juist aan de hand van (historische) feiten.
Maar dit gaat helaas niet voor iedereen op. Velen bekijken dit conflict namelijk op basis van emotie en zodra er wat huilende Palestijnen, Libanezen of Iranirs in beeld worden gebracht na een bombardement, gaan helaas al snel feiten het raam uit en wordt er op basis van de onderbuik geconcludeerd dat Isral wel het probleem moet zijn. Dit is echter niet hoe het werkt.
Gewoon populisme 101. Wel de lusten van de macht willen hebben, niet de lasten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:52 schreef oblo het volgende:
[..]
Hij heeft heel veel mensen in Israel wijsgemaakt dat hij het slachtoffer is van een zogenaamde “deep state” die bestaat uit o.a. hooggeplaatste personen uit de inlichtingendiensten, het leger en het hooggerechtshof. En dat hun de schuld dragen.
En het trieste is dat ie die complottheorie 1 op 1 heeft overgenomen van Trump.
https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
Je vult in voor mij hoe ik de dingen zou bekijken en dat klopt niet. Daarnaast is er van de claims die jij maakt over wat er zou gebeuren in de Levant, helmaal geen sprake.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:55 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee je bekijkt dit vanuit het wereldbeeld dat Isral het recht heeft om iedereen die ook maar enigzins een bedreiging vormt voor het volledig bezitten van de Levant mag uitmoorden vanwege de Holocaust. Dat is de enige reden. Je bent zelf niet eens Joods. Doe me een lol.
Yep. Hoewel in context zeker relevant om zaken beter te positioneren, zal het voor anderen wat (te) technisch worden om er een zinnige mening over te hebben. Samengevat zijn er idd meer - onontgonnen - manieren om andere cq gevaarlijke(r) wapens te maken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:25 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Precies, en mee eens.
[..]
Verrijkt uranium degraderen met behulp van neutronen: een ander kernwapen. Het is in dit topic waarschijnlijk geen wenselijke discussie, maar daar zijn in de jaren 50 interessante onderzoeken in geweest.
Zoiets als: totaal wapenembargo Isral en foei roepen tegen Iran dat ze daarmee vrij baan hebben ?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:36 schreef Joppiez het volgende:
Zoals verwacht wil Isral geen vrede. Misschien tijd om de diplomatieke druk vanuit de EU wat op te voeren. Dat land is een beetje op hol geslagen en moet even afkoelen.
Saoedi-Arabi wil geen vrede want hoe meer oorlog hoe meer olie afgenomen wordt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:01 schreef klaasweetalles het volgende:
Netanyahu wil helemaal geen vrede want dan is zijn verdienmodel waarom kiezers op hem gestemd hebben helemaal weg...
Een gedeelte van de Isralische bevolking is net zo knettergek als Netanyahu
Misschien een beetje onbekend, maar er is al een wapenembargo voor Iran.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:07 schreef Vallon het volgende:
Zoiets als: totaal wapenembargo Isral en foei roepen tegen Iran dat ze daarmee vrij baan hebben ?
Dan moeten we dit (historisch) feit toch ook meenemen?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik bekijk dit conflict juist aan de hand van (historische) feiten.
Ik doe dat dus ook alleen als anderen er wl over beginnen gaan mn nekharen inmiddels recht overeind staan. Het is allemaal zo ongelofelijk opgehitst in de media en op sociale media. En ik kan de woorden “zionist”, “complot” en “genocide” ook niet meer horen. De hele samenleving lijdt er inmiddels onder, zelfs op het vliegveld en op het treinstation wordt je met die debielen geconfronteerd. En dan de hele tijd die radio die als een soort Noord Koreaanse luidspreker ieder uur de “verschrikkelijke” doden en gewonden en “schandalige” gebeurtenissen in je oren tettert. Je kunt ook geen TV of radio zender meer aanzetten tegenwoordig en gewoon ff dat gezeik niet aan je oren te horen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deden ze lelijk tegen je?
Ik praat met collega's trouwens expres nooit over politiek. We houden het liever gezellig. Met familie ook alleen bij hoge uitzondering.
Als Iran weg is gevallen is SA de absolute grootmacht in die regio, zowel economisch als militair. En kunnen ze hun olie met ng meer interesse verkopen, want China haalt het nu nog vooral uit Iran.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Saoedi-Arabi wil geen vrede want hoe meer oorlog hoe meer olie afgenomen wordt.
Nee hoor, want je maakt dit veel groter dan het is. De invloed van de Mossad is hier nihil geweest, Isral was toen ook nog maar net opgericht. De vijandigheid van het religieuze regime dat drie decennia later aan de macht kwam is simpelweg op basis van anti-Westerse, moslimfundamentalistische en antisemitische overtuigingen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:16 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dan moeten we dit (historisch) feit toch ook meenemen?
SAVAK werd berucht om foltering, censuur en politiestaat-praktijken in Iran. De Isralische inbreng (samen met de CIA) in 1953 maakte die repressie efficinter.
In de Iraanse revolutionaire propaganda gold vervolgens "Zionisten = SAVAK = onderdrukking", waardoor Isral na de val van de sjah meteen een hoofdvijand was.
Pak daar het beroemde Iraanse grondwetsartikel (152) uit 1979 bij:
"The foreign policy of the Islamic Republic of Iran is based upon the rejection of all forms of domination, both the exertion of it and submission to it, the preservation of the independence of the country in all respects and its territorial integrity, the defence of the rights of all Muslims, non-alignment with respect to the hegemonist superpowers, and the maintenance of mutually peaceful relations with all non-belligerent States."
Wellicht natuurlijk bekend dat Iran daar geen enkele boodschap aan heeft omdat zij zelf genoeg aanvalswapens kan produceren en kan verkrijgen om daarmee o.a. Isral te bedreigen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:10 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Misschien een beetje onbekend, maar er is al een wapenembargo voor Iran.
Als persoon die democratisch gevestigde regering van een soeverein land vertegenwoordigd, is dat hoogst twijfelachtig. Ja, formeel heb je misschien gelijk en in de praktijk is de baas van weet ik veel niet verantwoordelijk te stellen dat iemand wildplast en al helemaal niet als dat onderdeel is van nood breekt wet.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is immers premier, dus de eind verantwoordelijke is hij sowieso.
Turkije is veel machtiger dan SA. Vooral militairquote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als Iran weg is gevallen is SA de absolute grootmacht in die regio, zowel economisch als militair. En kunnen ze hun olie met ng meer interesse verkopen, want China haalt het nu nog vooral uit Iran.
Dan maar te laat vertrekken - zo lijkt het nu - om niet op tijd bij het voorgerecht te hoeven zijn en zo de walk of shfame langs de tafels te kunnen ontlopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oei ik zie vooral een getergde man. Hij had natuurlijk even de grote man uit willen hangen bij de NAVO-top die met een knip op de vingers even vrede tussen Isral en Iran had gesticht.
Ik denk dat je de Isralische wapenindustrie behoorlijk onderschat.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wellicht natuurlijk bekend dat Iran daar geen enkele boodschap aan heeft omdat zij zelf genoeg aanvalswapens kan produceren en kan verkrijgen om daarmee o.a. Isral te bedreigen.
Isral zonder bronnen daarentegen is volstrekt afhankelijk van anderen en in het bijzonder USA haar biedt.
Dan als EU de poot daarin dwarszetten is ook daarmee de USA in al die verbanden wegtrappen.
Ik vermoed dat de EU dan kan rekenen op een koude ker(st)mis die Putin c.s. wel graag ziet zitten.
Niet nihil, en ik ben het met je eens dat het slechts een ondersteunende rol was, maar het was wel heel zichtbaar voor Iran.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, want je maakt dit veel groter dan het is. De invloed van de Mossad is hier nihil geweest, Isral was toen ook nog maar net opgericht. De vijandigheid van het religieuze regime dat drie decennia later aan de macht kwam is simpelweg op basis van anti-Westerse, moslimfundamentalistische en antisemitische overtuigingen.
waarom zou er meer olie afname zijn door oorlog?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Saoedi-Arabi wil geen vrede want hoe meer oorlog hoe meer olie afgenomen wordt.
Het "Islamic" en vooral "rights of all Muslims" hier is al te zien als haar grondwettelijke rechtvaardiging om anderen, die dingen anders beleven, te zien als verwerpelijk. Met die "rights of all muslims" zullen b..v. de soennieten of "vreedzame" moslims, een andere intepretatie hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:16 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dan moeten we dit (historisch) feit toch ook meenemen?
SAVAK werd berucht om foltering, censuur en politiestaat-praktijken in Iran. De Isralische inbreng (samen met de CIA) in 1953 maakte die repressie efficinter.
In de Iraanse revolutionaire propaganda gold vervolgens "Zionisten = SAVAK = onderdrukking", waardoor Isral na de val van de sjah meteen een hoofdvijand was.
Pak daar het beroemde Iraanse grondwetsartikel (152) uit 1979 bij:
"The foreign policy of the Islamic Republic of Iran is based upon the rejection of all forms of domination, both the exertion of it and submission to it, the preservation of the independence of the country in all respects and its territorial integrity, the defence of the rights of all Muslims, non-alignment with respect to the hegemonist superpowers, and the maintenance of mutually peaceful relations with all non-belligerent States."
Bovendien is Netanyahu gezocht in eigen land en heeft hij zichzelf mede daarom goed verankerd in de macht.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:55 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee je bekijkt dit vanuit het wereldbeeld dat Isral het recht heeft om iedereen die ook maar enigzins een bedreiging vormt voor het volledig bezitten van de Levant mag uitmoorden vanwege de Holocaust. Dat is de enige reden. Je bent zelf niet eens Joods. Doe me een lol.
Jezus te paardquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Lol, geen verloren berichten zo
[ afbeelding ]
Ik twijfel of dit wel echt de woorden van Rutte zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Yep, het had ze meer gesierd als ze all people hadden opgeschreven i.p.v. all Muslims. Maar wel begrijpelijk, in die zin dat het toen een islamitisch regime was dat aan de macht kwam natuurlijk, en dat regime is toen flink in het zadel geholpen dankzij de onvrede met het regime daarvoor, wat o.a. te maken heeft gehad met de buitenlandse inmenging (VS) en de rol van SAVAK.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het "Islamic" en vooral "rights of all Muslims" hier is al te zien als haar grondwettelijke rechtvaardiging om anderen, die dingen anders beleven, te zien als verwerpelijk. Met die "rights of all muslims" zullen b..v. de soennieten of "vreedzame" moslims, een andere intepretatie hebben.
Rutte weet precies bij wie hij in zijn reet moet kruipenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik twijfel of dit wel echt de woorden van Rutte zijn.
OF
Rutte laat hier zien hoe je Trump het beste kan bespelen.
5D zelfbevlekking jaquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:05 schreef Eagles89 het volgende:
5D schaak van the Don wordt onderkend door sec. Gen. Van de Navo:
[ x ]
Anders denken, dat doe ik zeker niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Isralische wapenindustrie behoorlijk onderschat.
TeflonMark en Willy bespelen die kleuter heerlijk zoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hahaha wat een billenlikker die Rutte. Ik snap het wel, dit is hoe je Trump moet bespelen, maar het blijft genant.
Het is ronduit ongemakkelijk kersen eten als die vuist doorstoot tot in de dunnedarm.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Maxima is about to take one for the team...quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is ronduit ongemakkelijk kersen eten als die vuist doorstoot tot in de dunnedarm.
Vanavond zal Maxima zeggen dat Trump zo een knappe man is.
Ik maak 'm verder af... daarom ook slapen in het Paleis.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maxima is about to take one for the team...
ik stel me deze scene voor van south park, maar dan Met Rutte die als Trump moet gaan pratenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hahaha wat een billenlikker die Rutte. Ik snap het wel, dit is hoe je Trump moet bespelen, maar het blijft genant.
Dit is wel een heerlijk potje inspelen op Trump's ego van Rutte hoor, doet 'ie netjes en zeker weten dat Trump er volle bak in gelooftquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Dit allemaal om de VS in de NAVO te houden en ervoor te zorgen dat hij niet valt over die "3,5% + 1,5%" constructie en de houding van Spanje.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
TeflonMark en Willy bespelen die kleuter heerlijk zo
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:05 schreef Eagles89 het volgende:
5D schaak van the Don wordt onderkend door sec. Gen. Van de Navo:
[ x ]
Ik vind het wel komisch eigenlijk. Trump wordt hier enorm geplayed door Rutte en hij heeft het niet eens door.quote:
Hoeveel aandoenlijke presidenten zoals Trump heeft de wereld eigenlijk ooit gekend? Ik bedoel, hoe uniek is dit?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het wel komisch eigenlijk. Trump wordt hier enorm geplayed door Rutte en hij heeft het niet eens door.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ik stel me deze scene voor van south park, maar dan Met Rutte die als Trump moet gaan praten
Bekijk deze YouTube-video
Zo mooi dit.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Hoop dat Markie wel zijn mond afveegt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Dat bedoel ik met aandoenlijk! Hij smijt alles op tafel als een peuter die zijn tekening toont.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo mooi dit.
Dat je zo kinderachtig moet schrijven naar Trump. En dat die daar dan trots op is.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant doen wij dit uit een positie van zwakte en krijgt hij nu gewoon zijn zin. De manier waarop is extreem kinderachtig maar hij wint wel. De negatieve gevolgen voor de VS (een Europa dat minder afhankelijk is van de VS) gaan zijn opvolgers pas last van hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het wel komisch eigenlijk. Trump wordt hier enorm geplayed door Rutte en hij heeft het niet eens door.
Grok zegt ook dat het echt is:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
OF
Netanyahooooo deed het laatst ook heel aardig, na die aanval op Fordoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
OF
Geweldig inderdaad. Onze Trumpfluisteraar.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo mooi dit.
Dat je zo kinderachtig moet schrijven naar Trump. En dat die daar dan trots op is.
ik geloof niet dat trump zo populair is bij andere NAVO landen...quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geweldig inderdaad. Onze Trumpfluisteraar.
Volgende crisis weer een kans.quote:
Rutte is juist heel goed in wat hij doet. Het is niet mals wat hij doet: de VS erbij houden en zorgen dat Europese landen vl meer gaan dokken. Ik geef het je te doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik geloof niet dat trump zo populair is bij andere NAVO landen...
dit zullen ze ook wel zien
rutte heeft zijn eigen geloofwaardigheid denk ik wel verloren...tis klaar met hem na deze periode
Nee dit is hoe je diplomatiek met Trump om moet gaan. Het is een patriottische narcist, door zijn afkomst in de watten gelegd en zichzelf altijd als haantje de voorste op nummer n zet. Trump is volgens Trump als enige de beste en alles en iedereen staat onder hem. Zowel Rutte als het Koningshuis snappen dat. Laat hem door zijn positie nu de machtigste man ter wereld zijn en je snapt de beweegreden achter dit 'geslijm' ook.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rutte is duidelijk geen Harvard materiaal. Is dit niet een mooi baantje voor jou Klaas?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
rutte heeft zijn eigen geloofwaardigheid denk ik wel verloren...tis klaar met hem na deze periode
Hoezo heeft Rutte zijn geloofwaardigheid verloren? Echt letterlijk iedereen op die hele NAVO-top, van Erdogan tot Trudeau, weet exact wat Rutte hier doet. Nou ja, letterlijk iedereen op n man na.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je hebt niet gezien op wie je reageert?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo heeft Rutte zijn geloofwaardigheid verloren? Echt letterlijk iedereen op die hele NAVO-top, van Erdogan tot Trudeau, weet exact wat Rutte hier doet. Nou ja, letterlijk iedereen op n man na.
Trudeau, doet die ineens weer mee?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo heeft Rutte zijn geloofwaardigheid verloren? Echt letterlijk iedereen op die hele NAVO-top, van Erdogan tot Trudeau, weet exact wat Rutte hier doet. Nou ja, letterlijk iedereen op n man na.
Wie wil dat dan ook?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rutte is juist heel goed in wat hij doet. Het is niet mals wat hij doet: de VS erbij houden en zorgen dat Europese landen vl meer gaan dokken. Ik geef het je te doen.
Over 15.000 jaar hebben we het nog steeds over The Orange Dealmaker That Saved the World.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie wil dat dan ook?
En het zal maar helemaal fout gaan, je naam voor eeuwig gekoppeld aan WW3.
Denk eerder dat die Rutte te kakken zet met dat geslijm, die had ws niet verwacht dat Trump dat bericht online zou gooienquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, Donnie houdt ervan als je bij hem slijmt. Hij is gewoon als een kindje zo blij.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:43 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Denk eerder dat die Rutte te kakken zet met dat geslijm, die had ws niet verwacht dat Trump dat bericht online zou gooien
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met aandoenlijk! Hij smijt alles op tafel als een peuter die zijn tekening toont.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is 5D schaak wat we nog nooit hebben gezien.
Het kan ook nog zo zijn dat hij het wel door heeft maar kickt op het feit dat die persoon blijkbaar een onderdanige biatch is die hem zo probeert te slijmen. Kiss my feet!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is een verwende loser van heb ik jou daar. Die knaker kan niet eens schaken. Sterker nog een potje dammen tegen een kind van 12 zou hij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid snoeihard verliezen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER.
Ook dat heerlijke all caps elke keer van zn berichten. Het is puur genieten.
Hij trollt de hele wereld en zn moeder, en iedereen luistert naar hem, de media, de grootste machthebbers, en het gepeupel op Fok. Iedereen in de van van n persoon die wat kleuterachtige berichtjes de wereld in stuurt. Dit is 5D schaak wat we nog nooit hebben gezien. Het is een oprechte eindbaas.
Het was ook voor of na Trump's "what the fuck are they [Israel en Iran] doing?" uitspraak, waarmee hij al vredesduif af is (nadat ie zelf blind meebombardeerde zonder het Amerikaanse congres te raadplegen)quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rutte als eckte Machiavellian begrijpt gewoon hoe je Donnie moet bespelen.
Het is idd gnant dat het zo moet. Het zou zoveel fijner zijn als we niet voor onze defensie vrijwel volledig afhankelijk zouden zijn van Amerika en Trump gewoon de waarheid konden vertellen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant doen wij dit uit een positie van zwakte en krijgt hij nu gewoon zijn zin. De manier waarop is extreem kinderachtig maar hij wint wel. De negatieve gevolgen voor de VS (een Europa dat minder afhankelijk is van de VS) gaan zijn opvolgers pas last van hebben.
Ik heb een moslim als teamleider, dus denk dat je al kan gokken welke verhalen bij mij op het werk de ronde gaanquote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef Eagles89 het volgende:
Dit advies had je beter een jaar geleden meegegeven aan de Democratenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Wil je van zo iemand af kun je hem het beste negeren.
Nee, dit is meer iets voor kontenlikkersquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:52 schreef damsco het volgende:
[..]
Rutte is duidelijk geen Harvard materiaal. Is dit niet een mooi baantje voor jou Klaas?
Rutte is klaar na zijn termijn, er zijn heel wat landen tegen die defensie verhoging en nu doet hij ook nog is dit soort achterlijke uitspraken terwijl trump gehaat is in heel de wereld met zijn tarieven oorlog, die europa mogelijk nog hard gaat raken de komende maandenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij niet helemaal door hebt hoe diplomatie werkt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Rutte is klaar na zijn termijn, er zijn heel wat landen tegen die defensie verhoging en nu doet hij ook nog is dit soort achterlijke uitspraken terwijl trump gehaat is in heel de wereld met zijn tarieven oorlog, die europa mogelijk nog hard gaat raken de komende maanden
Heel goed dat jij dat het woord diplomatie naar voren brengt want dat wilde ik al eerder posten over Ruttequote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij niet helemaal door hebt hoe diplomatie werkt.
Er zal vast ook wel eens een dwaas zijn geweest die dit na de val van het Romeinse Rijk heeft geroepen.quote:
Met stroop vang je vliegen, my dear.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Rutte is klaar na zijn termijn, er zijn heel wat landen tegen die defensie verhoging en nu doet hij ook nog is dit soort achterlijke uitspraken terwijl trump gehaat is in heel de wereld met zijn tarieven oorlog, die europa mogelijk nog hard gaat raken de komende maanden
Ik sla die vliegen liever gewoon dood.....quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Met stroop vang je vliegen, my dear.
Zelfs Iran snapt prima wat Rutte hier deed.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Heel goed dat jij dat het woord diplomatie naar voren brengt want dat wilde ik al eerder posten over Rutte
Een goede Diplomaat gedraagt zich neutraal
Wat hij letterlijk zegt in zijn berichten dat trump het fantastische heeft gedaan tegen Iran
Wat moet Iran nu over Rutte denken als NAVO top man?
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelfs Iran snapt prima wat Rutte hier deed.
Christus hij baft Trump hier evenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:21 schreef oblo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit Iran bij de NAVO?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat moet Iran nu over Rutte denken als NAVO top man?
Het is helemaal niet relevant of Iran bij de NAVO zit. De NAVO bestaat volgens mij uit 32 landenquote:
Het lijkt er dus wmb op (als eerder in een mogelijk analyse vermoed) dat de installaties zelf niet onherstelbaar zijn beschadigd en kennelijk dus ook niet in werking waren tijdens het ontploffen van die dikke bommen.quote:bron: cnn Early assessment suggests US strikes didn't destroy Iran's nuclear sites
Ik stel nogmaals vast dat jij niet weet wat diplomatie is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant of Iran bij de NAVO zit. De NAVO bestaat volgens mij uit 32 landen
Het gaat om die uitspraken die Rutte doet omtrent een land in de wereld wat een gevaar is voor zichzelf en voor anderen landen
Rutte moet heel goed uitkijken als hoogste baas van de NAVO wat hij zegt en schrijft want dit komt allemaal door in de rest van de wereld
Rutte is gewoon geen diplomaat..
Rutte was in de Nederlandse politiek al een leugenaar maar dat kon hij ongestraft doen.
In deze functie waar hij nu in zit moet hij gewoon beter uitkijken wat hij zegt en doet
Die gasten uit Iran zijn geen lieverdjes op dat gebied, voordat Rutte het zelf beseft moet hij straks met 20 beveiligingsmensen om zich heen gaan lopen
Ik denk dat jij niet weet wat diplomatie is gosertjequote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik stel nogmaals vast dat jij niet weet wat diplomatie is.
Er is een manier om met narcisten als Trump om te gaan en dat is in zijn kont kruipen.
Daarbij is diplomatie en politiek ook een groot toneelspel en dat speelt Rutte als geen ander.
Irak...je bent echt een Klaasweetniksquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet weet wat diplomatie is gosertje
Diplomatie = politiek voeren via overleg in plaats van confrontatie.
In deze heeft Rutte de confrontatie van Irak met de verenigde staten goed gepraat door middel van op social media de bombardementen van de VS goed te keuren.
en nu doei
Rutte heeft dit niet op social media gezet h. Just so you know.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet weet wat diplomatie is gosertje
Diplomatie = politiek voeren via overleg in plaats van confrontatie.
In deze heeft Rutte de confrontatie van Irak met de verenigde staten goed gepraat door middel van op social media de bombardementen van de VS goed te keuren.
en nu doei
Maar voor het paaien hoor je iets terug te krijgen. Wat sleept Rutte er dan uit om Trump telkens af te zuigen en overal gelijk in te geven. Een yes-man zijn kan werkelijk iedereen daarvoor hoeven we Rutte niet te prijzen. Ik bedoel ik zie al meerdere figuren in dit topic die ook alles wat Trump doet toejuichen, ik geloof toch niet dat mensen in die fok!ers groot diplomaten in de dop zien. Vind het best bijzonder dat media doen alsof Rutte Trump zo bespeelt, dan denk ik dat Netanyahu en Putin dat oneindig vl beter doen die krijgen namelijk dingen bij Trump gedaan, Rutte niet die gedraagt zich meer als Marco Rubio.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik stel nogmaals vast dat jij niet weet wat diplomatie is.
Er is een manier om met narcisten als Trump om te gaan en dat is in zijn kont kruipen.
Daarbij is diplomatie en politiek ook een groot toneelspel en dat speelt Rutte als geen ander.
Misschien de volgende keer toch maar wat langer doorgaan met bombarderen en aansturen op 'regime change'quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:16 schreef Aether het volgende:
Tehran will restore its nuclear program, Iranian atomic chief vows
https://www.timesofisrael(...)n-atomic-chief-vows/
Wat heeft Putin bij Trump voor elkaar gekregen? En wat heeft Netanyahu bij Trump voor elkaar gekregen? Dat hij Iran laat bombarderen had hij zonder Netanyahu ook wel gedaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar voor het paaien hoor je iets terug te krijgen. Wat sleept Rutte er dan uit om Trump telkens af te zuigen en overal gelijk in te geven. Een yes-man zijn kan werkelijk iedereen daarvoor hoeven we Rutte niet te prijzen. Ik bedoel ik zie al meerdere figuren in dit topic die ook alles wat Trump doet toejuichen, ik geloof toch niet dat mensen in die fok!ers groot diplomaten in de dop zien. Vind het best bijzonder dat media doen alsof Rutte Trump zo bespeelt, dan denk ik dat Netanyahu en Putin dat oneindig vl beter doen die krijgen namelijk dingen bij Trump gedaan, Rutte niet die gedraagt zich meer als Marco Rubio.
Netanyahu heeft voor elkaar gekregen dat Trump bombardementen uitvoerde die hij zelf niet kon doen. Netanyahu heeft Trump steun uit laten spreken voor een plan om Gaza etnisch te zuiveren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat heeft Putin bij Trump voor elkaar gekregen? En wat heeft Netanyahu bij Trump voor elkaar gekregen? Dat hij Iran laat bombarderen had hij zonder Netanyahu ook wel gedaan.
Rutte heeft ons naar Amerika's wensen toebewogen wat wij daarmee opschieten is me compleet onduidelijk. Europa zou ook zonder Rutte wel voor een re-arm achtig idee zijn. Of Amerika een toevoeging is voor de NAVO zo lang ze Trump aan het hoofd hebben is compleet onduidelijk. Zo'n gok met Iran is niet in het voordeel van de rest van de NAVO. Trumps opstelling met Rusland - Oekraine is in het nadeel van Europa en Oekraine. Close blijven met Amerika heeft niet direct voordelen. Het kan ook makkelijk zorgen dat slappe Europese leiders zichzelf toch weer wijs gaan maken dat we best Amerika's vriend kunnen zijn als we telkens maar diep genoeg buigen zoals Rutte. Ja Trump, amen Trump, bedankt Trump.quote:Het valt moeilijk in te schatten maar Rutte heeft Trump en NAVO in ieder geval bij elkaar gebracht. Zonder Rutte hadden we nog maar moeten zien of Trump nog bij de NAVO had gezeten. En in die rol is niet alleen Trump van belang maar ook alle andere leden van de NAVO. Daar zien we dan in het nieuws weinig van want dat boeit de hele wereld een stuk minder.
Hij kan vlot praten ja maar als je alleen maar dingen weg geeft heb je daar weinig aan. Zeggen dat hij het geweldig doet zonder dat je enig resultaat daarvan kan noemen maakt je niet echt geloowaardiger. Netanyahu en Putin hebben wel duidelijke resultaten geboekt, dat was niet door altijd met Trump mee te gaan. Altijd meegaan in de hoop dat Trump wederkerig is, is nogal naief.quote:Overigens denk ik dat er bijzonder weinig Fokkers zijn die zich in woord en geschrift zo kunnen uiten als Rutte. Die man heeft ontegenzeglijk een bepaalde gave. Je kunt er dan van zijn of hem vervloeken om die gave maar het ontkennen maakt je niet echt geloofwaardiger.
Hoe kortzichtig kan een mens zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waarom zou er meer olie afname zijn door oorlog?
Sterker nog als IraN die verbinding blokkeert dan is er juist een groot probleem met olie
Bovendien de wereld is niet afhankelijk van saudi
maar je draait er omheen met je israeli vlag
Israel wil blijkbaar overal alleen maar oorlog mee
En hun terreur proxies zullen ze ook herstellen. Israel kan maar beter doorgaan nu dat Iran zwak is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:16 schreef Aether het volgende:
Tehran will restore its nuclear program, Iranian atomic chief vows
https://www.timesofisrael(...)n-atomic-chief-vows/
Die had ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben een nieuwe complottheorie?
[ x ]
Laat ik het zo zeggen, JFK was geen fan van de Isralirsquote:
Zijn lieve vadertje was dan ook een volbloed Nazi.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, JFK was geen fan van de Isralirs
Niet alleen de vader, zoonlief was vol lof over Adolfquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zijn lieve vadertje was dan ook een volbloed Nazi.
"As a race they stink, they spoil everything they touch."
Greene hoort dan ook in een psychiatrische inrichting te zitten, niet in een parlement.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben een nieuwe complottheorie?
[ x ]
Eens. Die pannenkoek in Iran ook trouwens.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bommen gooien is niet nodig. Waar ik wel voor ben is regime change. Bibi is een crimineel die achter de tralies thuis hoort
Ze moeten iets meer Woke worden in Iran. Dat als iemand " Dood aan Amerika". (Of israel) roept, dat dan andere mensen zeggen: he dat gaat veel te ver.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja Iran doet niets anders dan dat continu roepen. Isral is er daadwerkelijk mee bezig in Gaza.
Voor mijn part is een genocide op 1 van de 3 partijen daar meer dan acceptabel als daarna het gekut voor eens en voor altijd opgelost is.
Misschien is het maar goed dat ik niet de POTUS ben.![]()
Ok dat is misschien wel een beter idee dan genocide en atoombommen en alles.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze moeten iets meer Woke worden in Iran. Dat als iemand " Dood aan Amerika". (Of israel) roept, dat dan andere mensen zeggen: he dat gaat veel te ver.
Dan is het probleem opgelost.
Rutte vertegenwoordigt hele andere partijen dan Putin en Netanyahu (in mindere mate) doen. Die laatste twee zijn partijen met slagkracht en een zekere militaire soevereiniteit, de overige Westerse landen binnen NAVO zijn -ironisch genoeg- hersenloos zonder de Amerikanen en dus Trump. Rutte koopt tijd, en doet dat omdat er voorlopig geen alternatief is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar voor het paaien hoor je iets terug te krijgen. Wat sleept Rutte er dan uit om Trump telkens af te zuigen en overal gelijk in te geven. Een yes-man zijn kan werkelijk iedereen daarvoor hoeven we Rutte niet te prijzen. Ik bedoel ik zie al meerdere figuren in dit topic die ook alles wat Trump doet toejuichen, ik geloof toch niet dat mensen in die fok!ers groot diplomaten in de dop zien. Vind het best bijzonder dat media doen alsof Rutte Trump zo bespeelt, dan denk ik dat Netanyahu en Putin dat oneindig vl beter doen die krijgen namelijk dingen bij Trump gedaan, Rutte niet die gedraagt zich meer als Marco Rubio.
Vraag me toch echt oprecht af wat ze nou bereikt hebben....quote:
CNN zei dat het nucleaire programma hooguit een paar maand achteruit was geschoten. Schade in Fordo e.d. is totaal niet significant naar het schijnt. Wat een victorie... Oja, en ze wouden regime change, maar dat is ook niet gelukt.quote:
Nou, dat is voor iedereen wel duidelijk. Dit is een blunder van wereldformaat.quote:Op woensdag 25 juni 2025 05:55 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Vraag me toch echt oprecht af wat ze nou bereikt hebben....
Vertel.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, dat is voor iedereen wel duidelijk. Dit is een blunder van wereldformaat.
knettergekquote:
Hij moet snel en ander conflict zoeken anders is het zo verkiezingen en celletje...quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:05 schreef TLC het volgende:
Een dag geen oorlog is een dag niet geleefd denkt netanyahu
De complete vernietiging van de bunkers lijkt helemaal niet zo te zijn. Kans op regimechange 0,0 en het nucleaire materiaal mogelijk al lang en breed pleite.quote:
De wens is de vader van de gedachte.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, dat is voor iedereen wel duidelijk. Dit is een blunder van wereldformaat.
Er zijn gewoon satellietbeelden die duidelijk laten zien dat de verscheidene nucleaire installaties flink gebombardeerd zijn. Om dan te concluderen dat er 'amper schade' zou zijn is nogal vreemd.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De complete vernietiging van de bunkers lijkt helemaal niet zo te zijn. Kans op regimechange 0,0 en het nucleaire materiaal mogelijk al lang en breed pleite.
Lekker gewerkt weer.
Natanz en Fordow lijken in puin te liggen. Esfahan bovengrond ook, ondergronds waarschijnlijk niet:quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn toch opmerkelijke claims van sommige media. Het de Iraanse nucleaire installaties zijn grondig gebombardeerd, dat er dan amper schade zou zijn is lastig te geloven. Dat Iran het verrijkt uranium ergens anders heeft geplaatst valt wel te geloven.
N12 kwam gisteren met het bericht dat de Mossad hier ook van op te hoogte is, maar het een te groot risico voor de omgeving was om de uranium te bombarderen, die schijnbaar vanuit Fordow bovengronds was gehaald.
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
het verplaatsen van uranium is helemaal niet zo simpelquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn toch opmerkelijke claims van sommige media. Het de Iraanse nucleaire installaties zijn grondig gebombardeerd, dat er dan amper schade zou zijn is lastig te geloven. Dat Iran het verrijkt uranium ergens anders heeft geplaatst valt wel te geloven.
N12 kwam gisteren met het bericht dat de Mossad hier ook van op te hoogte is, maar het een te groot risico voor de omgeving was om de uranium te bombarderen, die schijnbaar vanuit Fordow bovengronds was gehaald.
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hoe zouden ze dat gedaan hebben zonder dat op satelietbeelden niet zichtbaar zijn geweest
Deze heeft ie vast bij het ontbijt aan Willem Alexander laten zien, die vervolgens ongemakkelijk grinnikte.quote:
Amalia vindt het wel leuk.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze heeft ie vast bij het ontbijt aan Willem Alexander laten zien, die vervolgens ongemakkelijk grinnikte.
H een rijtje vrachtwagens.quote:
De vraag is natuurlijk wannneer deze foto's zijn gemaaktquote:
2 dagen voor de aanval.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wannneer deze foto's zijn gemaakt
Ze kwamen vast dingen brengen om in het veilige Fordow te verstoppen. Toch?quote:
Waar staat precies in mijn post ‘amper schade’?quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn gewoon satellietbeelden die duidelijk laten zien dat de verscheidene nucleaire installaties flink gebombardeerd zijn. Om dan te concluderen dat er 'amper schade' zou zijn is nogal vreemd.
Daarnaast was regime change nooit een doel. Fantastisch als dit zou gebeuren, maar dat kan alleen via een grondoffensief en dat gaan zowel de VS als Isral niet doen. Tot dan moet het vanuit de Iranirs zelf komen.
Dit kan moeilijk een transport met het weghalen van het uranium zijn want dan hadden alle satelietbeelden op tilt geslagen door de stralingsmetingenquote:
https://www.axios.com/202(...)nge-israel-war-trumpquote:Netanyahu openly stated on Fox News on Sunday that the war could bring regime change to Iran. Then on Monday, he contended that killing Khamenei could "end the war."
"It's not going to escalate the conflict, it's going to end the conflict," Netanyahu told ABC News. He stressed Israel will do "what it needs to do."
In a press conference with Israeli reporters on Monday, Netanyahu reiterated that message. "This is a very weak regime that now understands how weak it is... we could see many changes in Iran," he said.
Precies, maar de centrifuges staan dus voornamelijk bij de installatie in Natanz. Het IAEA concludeerde eerder al dat deze installatie op zijn minst flink beschadigd zouden zijn, als niet vernietigd. Daarom is het wat vreemd dat sommige media dan concluderen dat deze zelfs grotendeels intact zouden zien. Zie bijvoorbeeld de NOS:quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natanz en Fordow lijken in puin te liggen. Esfahan bovengrond ook, ondergronds waarschijnlijk niet.
Iran trekt zich schijnbaar nu ook terug uit de samenwerking met de IAEA, dat is daarmee een voorbode voor nog een ronde van bombardementen in de toekomst als de boodschap nog altijd niet duidelijk is.quote:De andere anonieme bron stelt dat de centrifuges, waarmee het uranium wordt verrijkt, nog grotendeels intact zijn. De huidige inschatting van de onderzoekers is dat het atoomprogramma slechts enkele maanden is vertraagd.
Bron
Populistische praatjes. De VS zullen wel gezegd hebben dat Isral dit echt alleen moeten opknappen en dat ze hiermee niet komen helpen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:54 schreef Buitendam het volgende:
En wat betreft regime change. Bibi op Fox News zondagavond:
[..]
https://www.axios.com/202(...)nge-israel-war-trump
Maar goed, laten we wel wezen, niemand kan met grote zekerheid stellen waar het Iraanse kernwapenprogramma stond en waar het nu staat. Ik zie in dit topic vooral suggesties die in lijn liggen met de gewenste uitkomsten worden geaccepteerd en het tegendeel wordt verworpen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natanz en Fordow lijken in puin te liggen. Esfahan bovengrond ook, ondergronds waarschijnlijk niet:
[ x ]
Je weet niet echt hoe satellietbeelden of straling werken?quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit kan moeilijk een transport met het weghalen van het uranium zijn want dan hadden alle satelietbeelden op tilt geslagen door de stralingsmetingen
Mocht het wel die spullen zijn geweest dan hadden ze die vrachtwagens gewoon kunnen volgen enzovoorts. Conclusie het materiaal is niet weggehaald.
Wat voor iemand gewenst is, verschilt nogal.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar goed, laten we wel wezen, niemand kan met grote zekerheid stellen waar het Iraanse kernwapenprogramma stond en waar het nu staat. Ik zie in dit topic vooral suggesties die in lijn liggen met de gewenste uitkomsten worden geaccepteerd en het tegendeel wordt verworpen.
Je verbaast je daarover?quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je weet niet echt hoe satellietbeelden of straling werken?
Het heeft vooral met het blind voor- of tegenstander zijn van het militaire ingrijpen te maken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voor iemand gewenst is, verschilt nogal.
Sommigen hopen vermoedelijk op een zo ongeschonden mogelijk Iraans kernwapenprogramma.
Dat is nieuws voor mij, heb je daar wat leesvoer over toevallig?quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:48 schreef Buitendam het volgende:
En het wrange is dat je met het pact tussen Obama en Iran een goed toezicht had op waar ze stonden. Die had gewoon een 24-uurs monitoring afgedwongen? En toen kwam dat ongekende genie wat er nu zit die begon te scheuren en ben je alle toezicht en informatie kwijt? het is toch ook van een onbeschrijfelijk amateurisme wat dat figuur laat zien. Grote God nog aan toe
https://obamawhitehouse.a(...)you_need_to_know.pdfquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat is nieuws voor mij, heb je daar wat leesvoer over toevallig?
Monitoring of niet, ze weten heus wel waar Iran mee bezig is. En Iran heeft nu toch ook aan dat kernwapen zitten bouwen? Alsof ze dat anders niet hadden gedaan.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:48 schreef Buitendam het volgende:
En het wrange is dat je met het pact tussen Obama en Iran een goed toezicht had op waar ze stonden. Die had gewoon een 24-uurs monitoring afgedwongen? En toen kwam dat ongekende genie wat er nu zit die begon te scheuren en ben je alle toezicht en informatie kwijt? het is toch ook van een onbeschrijfelijk amateurisme wat dat figuur laat zien. Grote God nog aan toe
Meer gevalletje dat de briljante "deescalatie geniusses" die toen in het witte huis zaten (dat waren precies dezelfde die onder biden dachten de OEK-RUS oorlog wel tot een goed einde te kunnen brengen door het te micromanagen) gewoon iets te veel van hun eigen farts gesnoven hadden, dus.quote:Limitations and Practical Realities
The inspections were extensive, and U.S. officials at the time (including Secretary of Energy Ernest Moniz and Secretary of State John Kerry) stated that the agreement allowed for the most intrusive inspection regime ever negotiated.
However, the process was not instantaneous or “snap” inspections in every case. For undeclared sites, if Iran denied access, a dispute resolution process would be triggered, potentially delaying access.
Critics argued that this delay could allow Iran to hide evidence. Supporters countered that the nature of nuclear activities (e.g., uranium traces) made hiding them difficult, even over several weeks.
Iran did deny or delay access to certain sites during the JCPOA period (2015–2018), but not in a way that outright violated the deal, at least according to the International Atomic Energy Agency (IAEA) and U.S. intelligence assessments at the time.
Deze meneer moet even zijn autocorrect aanpassen bij destroyed.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natanz en Fordow lijken in puin te liggen. Esfahan bovengrond ook, ondergronds waarschijnlijk niet:
[ x ]
quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je weet niet echt hoe satellietbeelden of straling werken?
quote:Wie gebruikt dit soort satellieten?
IAEA (Internationaal Atoomenergieagentschap) gebruikt commercile satellietbeelden voor toezicht op nucleaire installaties.
Militaire inlichtingendiensten van landen zoals de VS, Rusland, Isral en China gebruiken ook sensoren en gespecialiseerde satellieten om nucleaire activiteiten op te sporen.
Het is toch gewoon simpelweg extreem stompzinnig om eenzijdig een deal te doorscheuren terwijl je op alle fronten op de eerste rij zit qua informatie. Je wist letterlijk precies wat ze deden en daarna ben je ze gewoon kwijtgeraakt tot het punt dat je er maar een paar bommen op flikkert?quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Monitoring of niet, ze weten heus wel waar Iran mee bezig is. En Iran heeft nu toch ook aan dat kernwapen zitten bouwen? Alsof ze dat anders niet hadden gedaan.
Alles wat trump doet is korte termijn politiekquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is toch gewoon simpelweg extreem stompzinnig om eenzijdig een deal te doorscheuren terwijl je op alle fronten op de eerste rij zit qua informatie. Je wist letterlijk precies wat ze deden en daarna ben je ze gewoon kwijtgeraakt tot het punt dat je er maar een paar bommen op flikkert?
trump heeft een nieuw toetsenbord nodigquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:24 schreef Ali_boo het volgende:
TRUMP IS VAN MENING DAT DIE HET FANTASTISCH HEEFT GEDAAN
[ x ]
Ik vind het altijd zo hilarisch. De 'boosaardig' media die allemaal leugens verspreid.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:24 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dat stuk gaat vast over Erdogan.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:36 schreef Aether het volgende:
Theodor Holman weg bij Het Parool, nieuwe columnist neemt het op voor: Iran
https://www.geenstijl.nl/(...)emt-het-op-voor-iran
[ afbeelding ]
De beste heeft uiteraard een Vredesprijs ontvangen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:42 schreef theunderdog het volgende:
Jij bent een terrorist! nee jij bent een terrorist! nee jij!
Wat maakt het uit? het gaat erom wie de beste terrorist is. Zodat hij kan bepalen wie de daadwerkelijke terrorist is
Het zijn vooral anonieme bronnen die dat rapport zouden hebben ingezien en daar is Donnie de Tellsellmarketeer nog veel bozer over natuurlijk. Want alles wat hij doet is a priori geweldig en een succes en het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat informatie die het tegendeel zou aantonen naar buiten komt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:31 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo hilarisch. De 'boosaardig' media die allemaal leugens verspreid.Maar het is gewoon een report van zijn eigen intelligentie diensten.
Geopolitiek is cynisch. Zoals ik bovenstaand al aangeef. Maar ik zou Nila Ibrahimi niet als een terrorist willen classificeren.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:45 schreef Aether het volgende:
[..]
De beste heeft uiteraard een Vredesprijs ontvangen.
Yes eindelijk is die Holman weg. Schoon schip maken met al die goed praters van apartheid en genocide.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:36 schreef Aether het volgende:
Theodor Holman weg bij Het Parool, nieuwe columnist neemt het op voor: Iran
https://www.geenstijl.nl/(...)emt-het-op-voor-iran
[ afbeelding ]
Dat mooie (en vooral dure) leger moet natuurlijk wel zijn geld opbrengen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn vooral anonieme bronnen die dat rapport zouden hebben ingezien en daar is Donnie de Tellsellmarketeer nog veel bozer over natuurlijk. Want alles wat hij doet is a priori geweldig en een succes en het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat informatie die het tegendeel zou aantonen naar buiten komt.
Als er daadwerkelijk een gedegen rapport van de DIA ligt dat laat zien dat de schade aan het Iraanse kernwapenprogramma beperkt zou zijn, dan lijkt me dat relevante informatie voor niet alleen het congres maar ook de Amerikaanse bevolking, want Trump is natuurlijk mooi door Netanyahu een conflict ingesleurd dat misschien nog maar het begin is van een veel bredere of langdurigere campagne.
Het startschot voor de 12daagse oorlog 2.0.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ah, het vingerwijzen is begonnen.
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het startschot voor de 12daagse oorlog 2.0.
Nou je denkt dat Iran zich anders netjes aan de regels had gehouden? En dat ze dan geen kernwapen hadden proberen te maken?quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is toch gewoon simpelweg extreem stompzinnig om eenzijdig een deal te doorscheuren terwijl je op alle fronten op de eerste rij zit qua informatie. Je wist letterlijk precies wat ze deden en daarna ben je ze gewoon kwijtgeraakt tot het punt dat je er maar een paar bommen op flikkert?
Dat is speculeren. Wat niet speculeren is is dat je tot 2018 een deal had waarbij je ze verrassend goed in de gaten kon houden. Men kon veel monitoren en doormeten. Zo grondig zelfs dat de Amerikaanse inlichtingendiensten 3 maanden geleden nog tot de conclusie kwam dat ze geen reden hadden om aan te nemen dat de situatie substantieel anders en gevaarlijker zou zijn. Het is gewoon een oerstomme beslissing geweest om dat ding te verscheuren, maar zo kennen we die padvinder in het Witte Huis weer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou je denkt dat Iran zich anders netjes aan de regels had gehouden? En dat ze dan geen kernwapen hadden proberen te maken?
Het is een narcist. Natuurlijk vindt-ie dat. En de rest van de wereld is matig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:24 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
DOnald Trump en klaasweetalles is het beste wat deze planeet te bieden heeft op dit moment.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:57 schreef damsco het volgende:
Wat zijn we allemaal gezegend dat we in de tijd van Donald J Trump mogen leven en samen met hem op deze aarde mogen rondlopen
Ik kan dit beamen. Je bent mijn favoriete user.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
DOnald Trump en klaasweetalles is het beste wat deze planeet te bieden heeft op dit moment.![]()
Lekker geloofwaardig. Dus de partijen die dit het liefst als waarheid willen zien claimen dit zonder enig bewijs daarvoor te tonen. Vervolgens geloven mensen die het graag willen geloven het meteen. Want wat boeit bewijs als je geloof hebt.quote:
ik vind dit net zo geloofwaardig als de claims dat er niets beschadigd is en Iran volgende week weer vrolijk verder gaat met het verrijken van uranium.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lekker geloofwaardig. Dus de partijen die dit het liefst als waarheid willen zien claimen dit zonder enig bewijs daarvoor te tonen. Vervolgens geloven mensen die het graag willen geloven het meteen. Want wat boeit bewijs als je geloof hebt.
Ja precies, er zal zeker wat beschadigd zijn. De bommen en impact daarvan is niet gelogen. Maar zo'n berichtje van de veiligheidsdienst dat alle doelen zijn behaald, tja als het de AIVD was zou ik er nog wat aan hechten maar die buitenlandse diensten mwah.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dit net zo geloofwaardig als de claims dat er niets beschadigd is en Iran volgende week weer vrolijk verder gaat met het verrijken van uranium.
De waarheid zal een beetje in het midden liggen, tot we meer weten over een maand of 6 of zo.
Het is Trump: als ze niet op hun knien om een deal komen vragen, zijn ze nog niet genoeg onder druk gezet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja precies, er zal zeker wat beschadigd zijn. De bommen en impact daarvan is niet gelogen. Maar zo'n berichtje van de veiligheidsdienst dat alle doelen zijn behaald, tja als het de AIVD was zou ik er nog wat aan hechten maar die buitenlandse diensten mwah.
nou die Iraanse kerngeleerden zullen best wel erg dood zijnquote:Op woensdag 25 juni 2025 18:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dit net zo geloofwaardig als de claims dat er niets beschadigd is en Iran volgende week weer vrolijk verder gaat met het verrijken van uranium.
De waarheid zal een beetje in het midden liggen, tot we meer weten over een maand of 6 of zo.
Maakt het iets uit wat ze zeggen?quote:Op woensdag 25 juni 2025 21:26 schreef capricia het volgende:
Iran laat toch helemaal geen inspecties toe?
We weten niets.
Iran kan gewoon zeggen 'alles is kapot' en ondertussen verder gaan.
Of kan dat niet?
Het Queers for Palestine effect.quote:Op woensdag 25 juni 2025 21:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Jeetje, daarnet iemand op een ander forum gelezen die probeert te gaslighten dat Amerikaanse vrouwen het even zwaar of zelfs zwaarder hebben (wat betreft rechten) ten op zichte van Iraanse vrouwen![]()
Hoe krijg je het ook uit je toetsenbord
Het begint echt de vijand van mijn vijand is mijn vriend aan het worden.
Ja man want de veiligheidsdiensten van een land komen als vluchtelingen binnen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 21:37 schreef Alpha0 het volgende:
Iran zet dus dit soort criminele groeperingen in om sabotages en aanslagen te plegen in het Westen:
Sanctioning the Foxtrot Network
Misschien moeten we nog harder "jij bent welkom in mijn land" zingen.
De Foxtrot leden wel natuurlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja man want de veiligheidsdiensten van een land komen als vluchtelingen binnen.
Die hebben natuurlijk ook allemaal een visitekaartje waarop dat staat.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Staat immers in hun paspoort en je kunt het ook zien aan hun wenkbrauwen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kan je dat uitsluiten?quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |