abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218031262

13 juni 2025: Israël start 'Operation Rising Lion'
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisiemunitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

14-15 juni: Escalatie en burgerslachtoffers
De strijd escaleerde: Iran vuurde 270 raketten en drones af, 14 doden in Isral; Isralische aanvallen in Iran doodden 224 mensen en verwondden er 1.200. Doelen waren o.a. een raffinaderij in Haifa en woonwijken in Iran.

16 juni: Aanval op Iraanse staatstelevisie
Isral trof de Iraanse staatsomroep tijdens een live-uitzending waardoor communicatie uitviel en een medewerker omkwam. Ook werden Quds Force-centra geraakt; vier functionarissen gedood.

16 juni: G7-top en reacties
De G7 steunde Israls recht op zelfverdediging maar riep op tot terughoudendheid. De Britse premier Starmer pleitte voor diplomatie, de Duitse bondskanselier Merz prees Israls acties. VN en China veroordeelden de aanvallen als schending van soevereiniteit.

17 juni: Aanvallen op Esfahan
Isral bestookte militaire doelen in Esfahan, waaronder raketinstallaties en een IRGC-kazerne. Khamenei dreigde Amerikaanse belangen aan te vallen bij inmenging.

18 juni: Trump en VS-troepen
Trump riep dat hij de Iraanse luchtmacht onder controle had en eiste overgave. De VS stuurde o.a. de USS Nimitz en mobiliseert de luchtmacht.

19-21 juni: Aanvallen over en weer
Iran vuurde raketten op Haifa, 45 gewonden. Isral bombardeerde Teheran en zuid-Iran, richtte zich op wapenfabrieken. Isralisch leger waarschuwde voor een lange oorlog.

22 juni: De VS dropt bommen op Fordow, Natanz, Isfahan

23 juni: Trump reageert op Medvedev

Tijdlijn van de aanloop naar dit conflict:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Isral en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Isral.
• Isral voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Isral begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syri.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Isral intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Isral en bondgenoten.

2021-nu
• Isral voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syri en Irak op Isralische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218031274
Israel dropped the biggest load I have ever seen

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218031300
twitter
pi_218031302
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:09 schreef LiptonLemon het volgende:
Als het echt escaleert gaat de logeer partij tussen Willie en Donny vanavond niet door 😒
Dan hoeft Maxima iig geen extra luchtverfrissers bij de Aldi te halen, want hij schijnt nogal onfris te ruiken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218031314
Trump is weer wakker geworden met de stash van Elon
Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 13:34:40 #6
54593 crew  Olga
Cheese
pi_218031320
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:32 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
gelukkig, nummer gevonden
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:35:21 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218031325
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:29 schreef Ali_boo het volgende:
Israel dropped the biggest load I have ever seen

[ x ]
Oei ik zie vooral een getergde man. Hij had natuurlijk even de grote man uit willen hangen bij de NAVO-top die met een knip op de vingers even vrede tussen Isral en Iran had gesticht. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218031327
Gilad Kariv, een lid van de Isralische oppositie in een direct oog tot oog betoog naar Netanyahu zo'n 11 weken geleden.

"You [Netanyahu] are responsible for the greatest disaster to the Jewish people since the holocaust"

Daar werken beschuldigingen naar Netanyahu met wegwuiven als antisemitisme totaal niet.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:36:55 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee je zit in een fabeltjesfuik waarin de wereld zwart wit is en jij toevallig aan de witte kant staat.
Aldus iemand die heeft zich volledig heeft laten leiden door propaganda van o.a. Al Jazeera. Dit moet dus wel projectie zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:37:12 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218031338
Politiek is show business. En wat een show krijgen we.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218031346
Omg laat het ophouden :') :') :')

twitter
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:38:16 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031349
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Gilad Kariv, een lid van de Isralische oppositie in een direct oog tot oog betoog naar Netanyahu zo'n 11 weken geleden.

"You [Netanyahu] are responsible for the greatest disaster to the Jewish people since the holocaust"

Daar werken beschuldigingen naar Netanyahu met wegwuiven als antisemitisme totaal niet.
Leuk inderdaad dat een linkse politicus in Isral er ook een mening over heeft gevormd. Zij zijn decennialang aan de macht geweest, wat niets aan vreedzame oplossingen heeft opgeleverd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218031369
Trump houdt 2 ruzinde kinderen uit elkaar.
pi_218031375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:37 schreef Perrin het volgende:
Politiek is show business. En wat een show krijgen we.
Nu is het wachten op onze enige echte eigen Leontien 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 juni 2025 @ 13:44:18 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_218031403
quote:
83s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:37 schreef Ali_boo het volgende:
Omg laat het ophouden :') :') :')

[ x ]
Eerst even met Iran afspreken waar precies.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218031414
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuk inderdaad dat een linkse politicus in Isral er ook een mening over heeft gevormd. Zij zijn decennialang aan de macht geweest, wat niets aan vreedzame oplossingen heeft opgeleverd.

'Voor deze man' is zoiets roepen vergelijkbaar met hetgeen wat Hitler deed goedpraten door sneren naar links te geven.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:47:35 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218031432
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Netanyahu is geen linkse politicus.

Yitzhak Rabin van de arbeidspartij was samen met Arafat het dichtst bij vrede, maar we weten allemaal vanuit welke richting de kogel kwam...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:48:47 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031445
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

'Voor deze man' is zoiets roepen vergelijkbaar met hetgeen wat Hitler deed goedpraten door sneren naar links te geven.
Nee, zo ziet een democratie er uit, politici die elkaar keihard bekritiseren, daar kunnen ze in Isral wel wat van en de haat jegens Netanyahu vanuit linkse partijen in Isral is groot.
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:47 schreef Falco het volgende:

[..]
Netanyahu is geen linkse politicus.
Ik had het over de uitspraak die werd gedaan over Netanyahu en die kwam wel van een linkse politicus.
pi_218031467
|:(

twitter
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:52:03 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218031470
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef Beathoven het volgende:

Of je zoekt even naar een wappie in het Isralische parlement die jouw standpunten kracht bij zet.

Of het daar nu sterker van wordt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 13:56:12 #21
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_218031483
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Of je zoekt even naar een wappie in het Isralische parlement die jouw standpunten kracht bij zet.

Ik heb net gegoogled op Gilad Kariv maar ik zie geen controverses verschijnen waardoor je hem als een wappie kwalificeert.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_218031516
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk hoor. Heel veel mensen in Israel houden Netanyahu uiteindelijk verantwoordelijk. Hoef je zeker geen wappie voor te zijn.
pi_218031552
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dan hoeft Maxima iig geen extra luchtverfrissers bij de Aldi te halen, want hij schijnt nogal onfris te ruiken.
Bron? :+
pi_218031578
Wat een ongelofelijke kleuterklas zijn we toch terechtgekomen met zn allen. En ik merk dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Vrienden en familie, maar ook collega’s, iedereen en alles zn moeder moet hier maar weer een mening over hebben, en de pro pallywood gekkies schreeuwen bij de koffie automaat altijd het hardst, volledig als een schaap slachtoffers geworden van de door de activistisch linkse NPO en DPG media.
Ik ben Midden Oosten moe, wat een klote sfeer is er overal in de samenleving ook ontstaan ook, en daar houd ik die tumor van de activistische media en al die elkenlange avondje talkshows, maar ook hardnekkige accounts op social media het meest voor verantwoordelijk. Laat ze het daar toch lekker uitzoeken met zn allen, bah.
pi_218031583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat is niet zo moeilijk hoor. Heel veel mensen in Israel houden Netanyahu uiteindelijk verantwoordelijk. Hoef je zeker geen wappie voor te zijn.
Hij is immers premier, dus de eind verantwoordelijke is hij sowieso.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218031588
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een ongelofelijke kleuterklas zijn we toch terechtgekomen met zn allen. En ik merk dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Vrienden en familie, maar ook collega’s, iedereen en alles zn moeder moet hier maar weer een mening over hebben, en de pro pallywood gekkies schreeuwen bij de koffie automaat altijd het hardst, volledig als een schaap slachtoffers geworden van de door de activistisch linkse NPO en DPG media.
Ik ben Midden Oosten moe, wat een klote sfeer is er overal in de samenleving ook ontstaan ook, en daar houd ik die tumor van de activistische media en al die elkenlange avondje talkshows, maar ook hardnekkige accounts op social media het meest voor verantwoordelijk. Laat ze het daar toch lekker uitzoeken met zn allen, bah.
Meid toch.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:12:05 #27
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218031590
quote:
Dit is humor. 5D chess!!!
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 14:12:38 #28
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218031594
Trump is heerlijk bezig. Prima orde op zaken aan het stellen en slaat hele heldere taal uit. Eindelijk wat kritiek op Isral vanuit zijn kant.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:12:59 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031595
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit is humor.
Waarom vind je het humor?
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:13:15 #30
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218031597
Uitkomstverkenning

Netanyahu / Isral
Vertrouwen in diplomatie: Laag – ziet praten als middel om militaire winst vast te klikken.
“Goed genoeg” eindresultaat: Iran langdurig gedegradeerd + strenge controles; recht op snelle vergelding bij schending.

Trump / VS
Vertrouwen in diplomatie: Middel-hoog – diplomatie kan staatsmanschap en geopolitieke winst opleveren, maar hij houdt de regime-change-kaart achter de hand.
“Goed genoeg” eindresultaat: Ceasefire dat Trumps rol heroseert + onderhandelingsproces richting deal (of val) dat China buitenspel zet.

Khamenei / Iran
Vertrouwen in diplomatie: Pragmatisch – praat als het sancties verlicht en slagkracht spaart.
“Goed genoeg” eindresultaat: Regime veilig, nucleaire expertise intact, sanctiedruk omlaag, VS/Isral houden afstand.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:13:29 #31
38496 Perrin
pi_218031599
quote:
Deden ze lelijk tegen je?

Ik praat met collega's trouwens expres nooit over politiek. We houden het liever gezellig. Met familie ook alleen bij hoge uitzondering.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:13:34 #32
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218031601
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom vind je het humor?
Daarom.
pi_218031608
Het is toch wat h jongens, die bezuinigingen op de GGZ?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 14:14:33 #34
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218031609
quote:
De activistisch linkse NPO met alleen nog maar rechtse talkshows.
pi_218031610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trump is heerlijk bezig. Prima orde op zaken aan het stellen en slaat hele heldere taal uit. Eindelijk wat kritiek op Isral vanuit zijn kant.
Hmm. Naar mijn bescheiden mening laat Trump nu vooral zien dat hij a) geen plan had en heeft en b)dat hij niet in controle is.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:15:01 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Daarom.
Ah, geen inhoudelijke reactie dus.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:15:36 #37
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218031620
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, geen inhoudelijke reactie dus.
Klopt.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:15:51 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031621
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Voorbeelden van deze rechtse talkshows?
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 14:17:45 #39
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218031638
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hmm. Naar mijn bescheiden mening laat Trump nu vooral zien dat hij a) geen plan had en heeft en b)dat hij niet in controle is.
Een plan hebben past niet echt bij Trump. Ik vind het wel goed dat hij zijn eigen "vriendje" tot de orde durft te roepen in zijn proces van bemiddeling.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 14:17:49 #40
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_218031639
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]
De VVD is een activistisch linkse partij natuurlijk.

Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:18:48 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:17 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
De VVD is een activistisch linkse partij natuurlijk.

WNL zou een meer rechtse omroep moeten zijn al valt dat in de praktijk erg mee. VVD is ook maar een centrumrechts en geen uitgesproken rechtse partij.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:21:17 #42
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218031671
Handig om weer even (liefst permanent) te kappen met links/rechts/voor/tegen/anti/pro/etc. en terug te keren naar de inhoud?

Of dient dit topic een ander doel?
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 14:21:26 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218031674
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voorbeelden van deze rechtse talkshows?
Sla de tv-gids eens open zou ik zeggen. Goedemorgen Nederland, Goedenavond Nederland, WNL op Zondag, Ongehoord Nieuws, Cafe Kockelmann (de minst rechtse van deze voorbeelden maar alsnog want WNL). Om over Vandaag Inside en Nieuws van de Dag op de commercilen maar te zwijgen.

Alleen Buitenhof is niet rechts.
pi_218031712
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het downblenden zal imo in Iran zeker van toepassing zijn om op die wijze toezichthouders letterlijk een loer voor ogen te kunnen draaien. Er is flink meer toezicht op verrijken (als angstfocus) maar minder tot niet op downblenden dat juist bedoeld is om immers niet toegestane hoeveelheden te verwijderen.

Downblending (verarmen) is simpel gezegd, het tegenovergesteld van verrijken. Beiden kunnen bedoeld zijn om misbruikt te worden.
Ipv dat men raffineert gaat met het eerder geraffineerde materiaal, gecontroleerd verdunnen (en zo toezichthouders daarin knollen voor aardappels verkopen). Later kan men relatief eenvoudig, die (schone) verdunning weer ongedaan maken.

De truc is door opgelegde regels exact te volgen, de intentie daarvan (naar keuze op een later moment) te kunnen ontlopen. Een beetje als auto's mogen maken & verkopen die ruim sneller kunnen rijden dan wettelijk is toegestaan.
Precies, en mee eens.

quote:
Kweetniet of waar je precies (of wat) gezegd hebt, U235 degraderen tot iets anders, minder nuttigs, gebeurd alleen in een kerncentrale.
Verrijkt uranium degraderen met behulp van neutronen: een ander kernwapen. Het is in dit topic waarschijnlijk geen wenselijke discussie, maar daar zijn in de jaren 50 interessante onderzoeken in geweest.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:28:44 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031720
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:21 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Sla de tv-gids eens open zou ik zeggen. Goedemorgen Nederland, Goedenavond Nederland, WNL op Zondag, Ongehoord Nieuws, Cafe Kockelmann (de minst rechtse van deze voorbeelden maar alsnog want WNL). Om over Vandaag Inside en Nieuws van de Dag op de commercilen maar te zwijgen.

Alleen Buitenhof is niet rechts.
Je wijst dus naar programma's van 2 van de 11 omroepen bij de NPO en begint vervolgens over commercile zenders. Dit weet je eerdere standpunt dus niet te onderbouwen waarin je stelde dat de NPO 'alleen nog maar' rechtse talkshows zou hebben. Logisch ook wel, want dat klopt natuurlijk niet.
pi_218031722
_O-

twitter
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:30:16 #47
38496 Perrin
pi_218031731
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:29 schreef Ali_boo het volgende:
_O-

[ x ]
En dat is waarom hij er zo over door blijft zagen.
pi_218031746
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel eens zo kan zijn dat Trump op eigen initiatief een wapenstilstand uitgeroepen heeft om beide beide partijen enigszins te dwingen zich er aan te committeren. Ze hadden er nog niet heel veel zin in. Trump zijn tweet zorgde voor verwarring
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:34:06 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031754
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel eens zo kan zijn dat Trump op eigen initiatief een wapenstilstand uitgeroepen heeft om beide beide partijen enigszins te dwingen zich er aan te committeren. Ze hadden er nog niet heel veel zin in. Trump zijn tweet zorgde voor verwarring
Het is van Isral gewoon niet handig om zo te reageren op dat ene raketje van Iran. Laat lekker gaan, is toch uit de lucht geschoten.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:34:48 #50
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218031755
quote:

[..]
Hebben beide partijen niet reeds bevestigd?
pi_218031756
Lol wat een klucht.
pi_218031764
Hij wil die nobelprijs hebben ook
pi_218031765
Zoals verwacht wil Isral geen vrede. Misschien tijd om de diplomatieke druk vanuit de EU wat op te voeren. Dat land is een beetje op hol geslagen en moet even afkoelen.
pi_218031769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Een plan hebben past niet echt bij Trump. Ik vind het wel goed dat hij zijn eigen "vriendje" tot de orde durft te roepen in zijn proces van bemiddeling.
Misschien moet hij proberen een overeenkomst te hebben met beide partijen voordat hij zegt dat te hebben. Nu lijkt hij maar wat te roepen telkens. Dat hij Netanyahu tot orde durft te roepen zegt me nu niet zoveel gezien hij zelf betrokken is geraakt is dat ook lijfsbehoud. Als dat niet zo was zou ik het inderdaad verbazend diplomatiek voor hem vinden.
De man is denk ik de slechtse onderhandelaar in de politiek die ik heb gezien, het enige wat hij telkens doet is meteen opgeven. Met Noord-Korea heeft hij enkel dingen weggegeven in onderhandelingen, in Afghanistan heeft hij het hele land weggegeven, met Oekraine gaf hij ook meteen de Russen ongeveer alles wat ze konden verwachten. Hij zal denk ik ook verreweg de domste zijn aan elke onderhandelingstafel waar hij plaats neemt daarbij weet hij waarschijnlijk meestal van geen situatie het fijne hij heeft fameus een hekel aan briefings.
pi_218031774
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is van Isral gewoon niet handig om zo te reageren op dat ene raketje van Iran. Laat lekker gaan, is toch uit de lucht geschoten.
Dit raketje?

twitter

https://x.com/EYakoby/status/1937356520754414014
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 14:37:37 #56
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218031780
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je wijst dus naar programma's van 2 van de 11 omroepen bij de NPO en begint vervolgens over commercile zenders. Dit weet je eerdere standpunt dus niet te onderbouwen waarin je stelde dat de NPO 'alleen nog maar' rechtse talkshows zou hebben. Logisch ook wel, want dat klopt natuurlijk niet.
:')! Ik noem letterlijk de best bekeken talkshows, ik kan er ook niks aan doen dat bijna alle talkshows van WNL zijn tegenwoordig.
pi_218031787
Gelachen om die reactie van trump

Weet hij zelf wel wat hij aan het doen is
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218031788
quote:
Nee
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:38:22 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031789
quote:
Nee, dat was eerder op de ochtend al in Be'er Sheva.
pi_218031796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:36 schreef Joppiez het volgende:
Zoals verwacht wil Isral geen vrede. Misschien tijd om de diplomatieke druk vanuit de EU wat op te voeren. Dat land is een beetje op hol geslagen en moet even afkoelen.
Haha, ja dat zou je verwachten. Maar teveel EU landen zijn door deze domme oorlog juist weer richting Israel bijgedraaid. Islamofobie is a hell of a drug. Spanje was wel fel, die willen direct de associatie-overenkomst opschorten.
Israel heeft sowieso geen boodschap aan de EU.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:39:12 #61
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218031798
quote:
Kolere wat een klap.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:39:19 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Haha, ja dat zou je verwachten. Maar teveel EU landen zijn door deze domme oorlog juist weer richting Israel bijgedraaid. Islamofobie is a hell of a drug. Spanje was wel fel, die willen direct de associatie-overenkomst opschorten.
Israel heeft sowieso geen boodschap aan de EU.
Islamofobie :')_!

We zien vooral dat binnen bepaalde kringen Islamofilie een groot probleem is.
pi_218031804
Zolang Netanyahu niet berecht wordt en vastgezet wordt gaat deze oorlog gewoon lekker door. Volgende week hervat hij het gewoon weer. Israliers zouden eens in opstand moeten komen. Ook zij worden onderdrukt door dit regime.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218031814
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:39 schreef Nexum het volgende:
Zolang Netanyahu niet berecht wordt en vastgezet wordt gaat deze oorlog gewoon lekker door. Volgende week hervat hij het gewoon weer. Israliers zouden eens in opstand moeten komen. Ook zij worden onderdrukt door dit regime.
Zolang die ayatollah nog niet naar allah geschoten is moet het doorgaan.

Optyfen met die middeleeuwse ondermensen. Beter voor iedereen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:41:28 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218031818
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:41:52 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031821
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:39 schreef Nexum het volgende:
Isral is hier niet het probleem, dat is het Iraanse regime en diens proxies.
pi_218031836
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:34 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hebben beide partijen niet reeds bevestigd?
Pas nadat het staakt het vuren inging. Verwarring alom. Zie bijvoorbeeld CBS news waar voor Isral het staakt het vuren later inging dan Iran

twitter
pi_218031842
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Neuh niet echt maar blijf dat maar geloven. :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218031843
quote:
Dat was voor het bestand in ging. Lekker gewerkt.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:45:16 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031851
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:44 schreef Nexum het volgende:

[..]
Neuh niet echt maar blijf dat maar geloven. :P
Ah, een legitiem land dat al decennialang wordt aangevallen door vanuit Iran aangestuurde, bewapende en gefinancierde Islamitische terreurbewegingen en jij probeert doodleuk te ontkennen dat zij het probleem zijn. Je moet maar durven.
pi_218031889
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, een legitiem land dat al decennialang wordt aangevallen door vanuit Iran aangestuurde, bewapende en gefinancierde Islamitische terreurbewegingen en jij probeert doodleuk te ontkennen dat zij het probleem niet zijn. Je moet maar durven.
Jij ziet alles zwart wit zonder nuance. Dat is je grootste probleem.
pi_218031923
quote:

[..]
Ik denk dat er niemand op de wereld is die dit anders ziet. Behalve wat ekte MAGA-cultisten waarschijnlijk.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:52:44 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218031949
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:47 schreef Nexum het volgende:

[..]
Jij ziet alles zwart wit zonder nuance. Dat is je grootste probleem.
Ik bekijk dit conflict juist aan de hand van (historische) feiten.

Maar dit gaat helaas niet voor iedereen op. Velen bekijken dit conflict namelijk op basis van emotie en zodra er wat huilende Palestijnen, Libanezen of Iranirs in beeld worden gebracht na een bombardement, gaan helaas al snel feiten het raam uit en wordt er op basis van de onderbuik geconcludeerd dat Isral wel het probleem moet zijn. Dit is echter niet hoe het werkt.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:52:44 #74
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218031950
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oude pijn? Mossad hielp de CIA in 1953 bij het opzetten en trainen van SAVAK, de geheime dienst van de Shah. Voor veel Iranirs later ht symbool van Westerse onderdrukking.

Maar goed, dat is al zo lang geleden, mogen ze ook best een keertje loslaten natuurlijk. Alsof ze sinds 1979 zelf zulke lieverdjes zijn.
pi_218031954
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij heeft heel veel mensen in Israel wijsgemaakt dat hij het slachtoffer is van een zogenaamde “deep state” die bestaat uit o.a. hooggeplaatste personen uit de inlichtingendiensten, het leger en het hooggerechtshof. En dat hun de schuld dragen.

En het trieste is dat ie die complottheorie 1 op 1 heeft overgenomen van Trump.

https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
pi_218031974
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Maar dit gaat helaas niet voor iedereen op. Velen bekijken dit conflict namelijk op basis van emotie en zodra er wat huilende Palestijnen, Libanezen of Iranirs in beeld worden gebracht na een bombardement, gaan helaas al snel feiten het raam uit en wordt er op basis van de onderbuik geconcludeerd dat Isral wel het probleem moet zijn. Dit is echter niet hoe het werkt.
Nee je bekijkt dit vanuit het wereldbeeld dat Isral het recht heeft om iedereen die ook maar enigzins een bedreiging vormt voor het volledig bezitten van de Levant mag uitmoorden vanwege de Holocaust. Dat is de enige reden. Je bent zelf niet eens Joods. Doe me een lol.
pi_218031982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:52 schreef oblo het volgende:

[..]
Hij heeft heel veel mensen in Israel wijsgemaakt dat hij het slachtoffer is van een zogenaamde “deep state” die bestaat uit o.a. hooggeplaatste personen uit de inlichtingendiensten, het leger en het hooggerechtshof. En dat hun de schuld dragen.

En het trieste is dat ie die complottheorie 1 op 1 heeft overgenomen van Trump.

https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
Gewoon populisme 101. Wel de lusten van de macht willen hebben, niet de lasten.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:00:10 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218032018
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:55 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nee je bekijkt dit vanuit het wereldbeeld dat Isral het recht heeft om iedereen die ook maar enigzins een bedreiging vormt voor het volledig bezitten van de Levant mag uitmoorden vanwege de Holocaust. Dat is de enige reden. Je bent zelf niet eens Joods. Doe me een lol.
Je vult in voor mij hoe ik de dingen zou bekijken en dat klopt niet. Daarnaast is er van de claims die jij maakt over wat er zou gebeuren in de Levant, helmaal geen sprake.
pi_218032026
Netanyahu wil helemaal geen vrede want dan is zijn verdienmodel waarom kiezers op hem gestemd hebben helemaal weg...

Een gedeelte van de Isralische bevolking is net zo knettergek als Netanyahu
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:01:38 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218032030
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:25 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Precies, en mee eens.
[..]
Verrijkt uranium degraderen met behulp van neutronen: een ander kernwapen. Het is in dit topic waarschijnlijk geen wenselijke discussie, maar daar zijn in de jaren 50 interessante onderzoeken in geweest.
Yep. Hoewel in context zeker relevant om zaken beter te positioneren, zal het voor anderen wat (te) technisch worden om er een zinnige mening over te hebben. Samengevat zijn er idd meer - onontgonnen - manieren om andere cq gevaarlijke(r) wapens te maken.

Nu denk ik dat Iran vooralsnog uit is op bekend "materiaal" dat vervolgens toepasbaar is voor het doel dat door te verkopen of door haar beschikbare raketten kan worden afgevuurd. Ronduit absurd zijn de overtuigde meningen elders dat Iran een 'recht' zou hebben om uranium te verrijken.
Iran met deze activiteiten, heeft niets goeds voor ogen met de wereld (die zo door haar bedreigd kan worden).

Ik moet er niet aan denken dat een Iran de beschikking krijgt over grotere hoeveelheden en laat staan 90% verrijkt uranium.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:07:10 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218032086
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:36 schreef Joppiez het volgende:
Zoiets als: totaal wapenembargo Isral en foei roepen tegen Iran dat ze daarmee vrij baan hebben ?

Kern is dat Trump boos is omdat hij het niet kan hebben dat er niet naar hem wordt geluisterd en hij eenzijdig besloten had dat zijn vrede geen navolging krijgt. Net als in Oekrane ontstaat vrede niet omdat iemand daarbuiten daartoe opdracht geeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 24-06-2025 15:22:26 ]
pi_218032089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:01 schreef klaasweetalles het volgende:
Netanyahu wil helemaal geen vrede want dan is zijn verdienmodel waarom kiezers op hem gestemd hebben helemaal weg...

Een gedeelte van de Isralische bevolking is net zo knettergek als Netanyahu
Saoedi-Arabi wil geen vrede want hoe meer oorlog hoe meer olie afgenomen wordt.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:10:46 #84
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218032125
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:07 schreef Vallon het volgende:
Zoiets als: totaal wapenembargo Isral en foei roepen tegen Iran dat ze daarmee vrij baan hebben ?

Misschien een beetje onbekend, maar er is al een wapenembargo voor Iran.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:16:33 #85
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218032172
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan moeten we dit (historisch) feit toch ook meenemen?

SAVAK werd berucht om foltering, censuur en politiestaat-praktijken in Iran. De Isralische inbreng (samen met de CIA) in 1953 maakte die repressie efficinter.

In de Iraanse revolutionaire propaganda gold vervolgens "Zionisten = SAVAK = onderdrukking", waardoor Isral na de val van de sjah meteen een hoofdvijand was.

Pak daar het beroemde Iraanse grondwetsartikel (152) uit 1979 bij:

"The foreign policy of the Islamic Republic of Iran is based upon the rejection of all forms of domination, both the exertion of it and submission to it, the preservation of the independence of the country in all respects and its territorial integrity, the defence of the rights of all Muslims, non-alignment with respect to the hegemonist superpowers, and the maintenance of mutually peaceful relations with all non-belligerent States."
pi_218032204
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deden ze lelijk tegen je?

Ik praat met collega's trouwens expres nooit over politiek. We houden het liever gezellig. Met familie ook alleen bij hoge uitzondering.
Ik doe dat dus ook alleen als anderen er wl over beginnen gaan mn nekharen inmiddels recht overeind staan. Het is allemaal zo ongelofelijk opgehitst in de media en op sociale media. En ik kan de woorden “zionist”, “complot” en “genocide” ook niet meer horen. De hele samenleving lijdt er inmiddels onder, zelfs op het vliegveld en op het treinstation wordt je met die debielen geconfronteerd. En dan de hele tijd die radio die als een soort Noord Koreaanse luidspreker ieder uur de “verschrikkelijke” doden en gewonden en “schandalige” gebeurtenissen in je oren tettert. Je kunt ook geen TV of radio zender meer aanzetten tegenwoordig en gewoon ff dat gezeik niet aan je oren te horen.

Zo, dat ben ik kwijt, jullie mogen weer verder hier met de discussie :)
pi_218032219
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Als Iran weg is gevallen is SA de absolute grootmacht in die regio, zowel economisch als militair. En kunnen ze hun olie met ng meer interesse verkopen, want China haalt het nu nog vooral uit Iran.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:23:59 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218032234
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:16 schreef Hallulama het volgende:

[..]

SAVAK werd berucht om foltering, censuur en politiestaat-praktijken in Iran. De Isralische inbreng (samen met de CIA) in 1953 maakte die repressie efficinter.

In de Iraanse revolutionaire propaganda gold vervolgens "Zionisten = SAVAK = onderdrukking", waardoor Isral na de val van de sjah meteen een hoofdvijand was.

"The foreign policy of the Islamic Republic of Iran is based upon the rejection of all forms of domination, both the exertion of it and submission to it, the preservation of the independence of the country in all respects and its territorial integrity, the defence of the rights of all Muslims, non-alignment with respect to the hegemonist superpowers, and the maintenance of mutually peaceful relations with all non-belligerent States."
Nee hoor, want je maakt dit veel groter dan het is. De invloed van de Mossad is hier nihil geweest, Isral was toen ook nog maar net opgericht. De vijandigheid van het religieuze regime dat drie decennia later aan de macht kwam is simpelweg op basis van anti-Westerse, moslimfundamentalistische en antisemitische overtuigingen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:27:17 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218032262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:10 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Misschien een beetje onbekend, maar er is al een wapenembargo voor Iran.
Wellicht natuurlijk bekend dat Iran daar geen enkele boodschap aan heeft omdat zij zelf genoeg aanvalswapens kan produceren en kan verkrijgen om daarmee o.a. Isral te bedreigen.

Isral zonder bronnen daarentegen is volstrekt afhankelijk van anderen en in het bijzonder USA haar biedt.
Dan als EU de poot daarin dwarszetten is ook daarmee de USA in al die verbanden wegtrappen.
Ik vermoed dat de EU dan kan rekenen op een koude ker(st)mis die Putin c.s. wel graag ziet zitten.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:36:43 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218032338
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als persoon die democratisch gevestigde regering van een soeverein land vertegenwoordigd, is dat hoogst twijfelachtig. Ja, formeel heb je misschien gelijk en in de praktijk is de baas van weet ik veel niet verantwoordelijk te stellen dat iemand wildplast en al helemaal niet als dat onderdeel is van nood breekt wet.

Natuurlijk is het prettig om iets dat wordt verafschuwd een naam te geven zodat men op persoonlijke wijze zich kan ontladen door iemand te gaan beschimpen, foto's te vertrappen of pijltjes op af te gooien.

Itt andere autocraten is er in Isral nog steeds sprake van een in meerderheid gevormde coalitie die door een parlement wordt gecontroleerd en gebonden is aan haar rechtstaat. Dat anderen het anders zien is dan een mening die Isral soeverein in overweging, mag negeren.
pi_218032408
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:22 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als Iran weg is gevallen is SA de absolute grootmacht in die regio, zowel economisch als militair. En kunnen ze hun olie met ng meer interesse verkopen, want China haalt het nu nog vooral uit Iran.
Turkije is veel machtiger dan SA. Vooral militair
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:43:15 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218032410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Oei ik zie vooral een getergde man. Hij had natuurlijk even de grote man uit willen hangen bij de NAVO-top die met een knip op de vingers even vrede tussen Isral en Iran had gesticht. :')
Dan maar te laat vertrekken - zo lijkt het nu - om niet op tijd bij het voorgerecht te hoeven zijn en zo de walk of shfame langs de tafels te kunnen ontlopen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:45:07 #93
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218032422
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:27 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wellicht natuurlijk bekend dat Iran daar geen enkele boodschap aan heeft omdat zij zelf genoeg aanvalswapens kan produceren en kan verkrijgen om daarmee o.a. Isral te bedreigen.

Isral zonder bronnen daarentegen is volstrekt afhankelijk van anderen en in het bijzonder USA haar biedt.
Dan als EU de poot daarin dwarszetten is ook daarmee de USA in al die verbanden wegtrappen.
Ik vermoed dat de EU dan kan rekenen op een koude ker(st)mis die Putin c.s. wel graag ziet zitten.
Ik denk dat je de Isralische wapenindustrie behoorlijk onderschat.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:47:38 #94
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218032446
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, want je maakt dit veel groter dan het is. De invloed van de Mossad is hier nihil geweest, Isral was toen ook nog maar net opgericht. De vijandigheid van het religieuze regime dat drie decennia later aan de macht kwam is simpelweg op basis van anti-Westerse, moslimfundamentalistische en antisemitische overtuigingen.
Niet nihil, en ik ben het met je eens dat het slechts een ondersteunende rol was, maar het was wel heel zichtbaar voor Iran.

Isralische trainers en apparatuur waren fysiek aanwezig in SAVAK-gebouwen, en dat bleef hangen in het geheugen van de (toen jonge) Iraanse revolutionairen. Echter, de CIA speelde natuurlijk (zoals altijd) de hoofdrol.

De VS heeft overigens publiekelijk "spijt" betuigd voor de coup van 1953 in Iran (Madeleine Albright in 2000), maar nooit formeel excuses aangeboden.

Hoe dan ook, o.a. vandaar dus Little Satan and Great Satan?
pi_218032447
Trump _O-

Lekker alles regelen via social media
pi_218032525
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:07 schreef HSG het volgende:

[..]
waarom zou er meer olie afname zijn door oorlog?

Sterker nog als IraN die verbinding blokkeert dan is er juist een groot probleem met olie

Bovendien de wereld is niet afhankelijk van saudi

maar je draait er omheen met je israeli vlag

Israel wil blijkbaar overal alleen maar oorlog mee
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:59:18 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218032553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:16 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het "Islamic" en vooral "rights of all Muslims" hier is al te zien als haar grondwettelijke rechtvaardiging om anderen, die dingen anders beleven, te zien als verwerpelijk. Met die "rights of all muslims" zullen b..v. de soennieten of "vreedzame" moslims, een andere intepretatie hebben.
pi_218032565
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:55 schreef Nexum het volgende:

[..]
Bovendien is Netanyahu gezocht in eigen land en heeft hij zichzelf mede daarom goed verankerd in de macht.

Als je de bulldozer over mensenlevens in Gaza haalt, je jezelf in een constante staat van oorlog zet en ondertussen vooral met een niet te behalen expansiedrang van een enkel clubje bezig wil, dan zit je moeilijk.

Er is ook geen enkel vermogen om een 'groot Isral' ook maar een dag overeind te houden) Ze schieten elkaar daar in het parlement al net niet de tent uit.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 16:00:35 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218032566
twitter

Lol, geen verloren berichten zo

pi_218032574

hij heeft het voor de 2e keer geregeld _O_

nu is het weer afwachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')