Irak...je bent echt een Klaasweetniksquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet weet wat diplomatie is gosertje
Diplomatie = politiek voeren via overleg in plaats van confrontatie.
In deze heeft Rutte de confrontatie van Irak met de verenigde staten goed gepraat door middel van op social media de bombardementen van de VS goed te keuren.
en nu doei
Rutte heeft dit niet op social media gezet hè. Just so you know.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet weet wat diplomatie is gosertje
Diplomatie = politiek voeren via overleg in plaats van confrontatie.
In deze heeft Rutte de confrontatie van Irak met de verenigde staten goed gepraat door middel van op social media de bombardementen van de VS goed te keuren.
en nu doei
Maar voor het paaien hoor je iets terug te krijgen. Wat sleept Rutte er dan uit om Trump telkens af te zuigen en overal gelijk in te geven. Een yes-man zijn kan werkelijk iedereen daarvoor hoeven we Rutte niet te prijzen. Ik bedoel ik zie al meerdere figuren in dit topic die ook alles wat Trump doet toejuichen, ik geloof toch niet dat mensen in die fok!ers groot diplomaten in de dop zien. Vind het best bijzonder dat media doen alsof Rutte Trump zo bespeelt, dan denk ik dat Netanyahu en Putin dat oneindig véél beter doen die krijgen namelijk dingen bij Trump gedaan, Rutte niet die gedraagt zich meer als Marco Rubio.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik stel nogmaals vast dat jij niet weet wat diplomatie is.
Er is een manier om met narcisten als Trump om te gaan en dat is in zijn kont kruipen.
Daarbij is diplomatie en politiek ook een groot toneelspel en dat speelt Rutte als geen ander.
Misschien de volgende keer toch maar wat langer doorgaan met bombarderen en aansturen op 'regime change'quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:16 schreef Aether het volgende:
Tehran will restore its nuclear program, Iranian atomic chief vows
https://www.timesofisrael(...)n-atomic-chief-vows/
Wat heeft Putin bij Trump voor elkaar gekregen? En wat heeft Netanyahu bij Trump voor elkaar gekregen? Dat hij Iran laat bombarderen had hij zonder Netanyahu ook wel gedaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar voor het paaien hoor je iets terug te krijgen. Wat sleept Rutte er dan uit om Trump telkens af te zuigen en overal gelijk in te geven. Een yes-man zijn kan werkelijk iedereen daarvoor hoeven we Rutte niet te prijzen. Ik bedoel ik zie al meerdere figuren in dit topic die ook alles wat Trump doet toejuichen, ik geloof toch niet dat mensen in die fok!ers groot diplomaten in de dop zien. Vind het best bijzonder dat media doen alsof Rutte Trump zo bespeelt, dan denk ik dat Netanyahu en Putin dat oneindig véél beter doen die krijgen namelijk dingen bij Trump gedaan, Rutte niet die gedraagt zich meer als Marco Rubio.
Netanyahu heeft voor elkaar gekregen dat Trump bombardementen uitvoerde die hij zelf niet kon doen. Netanyahu heeft Trump steun uit laten spreken voor een plan om Gaza etnisch te zuiveren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat heeft Putin bij Trump voor elkaar gekregen? En wat heeft Netanyahu bij Trump voor elkaar gekregen? Dat hij Iran laat bombarderen had hij zonder Netanyahu ook wel gedaan.
Rutte heeft ons naar Amerika's wensen toebewogen wat wij daarmee opschieten is me compleet onduidelijk. Europa zou ook zonder Rutte wel voor een re-arm achtig idee zijn. Of Amerika een toevoeging is voor de NAVO zo lang ze Trump aan het hoofd hebben is compleet onduidelijk. Zo'n gok met Iran is niet in het voordeel van de rest van de NAVO. Trumps opstelling met Rusland - Oekraine is in het nadeel van Europa en Oekraine. Close blijven met Amerika heeft niet direct voordelen. Het kan ook makkelijk zorgen dat slappe Europese leiders zichzelf toch weer wijs gaan maken dat we best Amerika's vriend kunnen zijn als we telkens maar diep genoeg buigen zoals Rutte. Ja Trump, amen Trump, bedankt Trump.quote:Het valt moeilijk in te schatten maar Rutte heeft Trump en NAVO in ieder geval bij elkaar gebracht. Zonder Rutte hadden we nog maar moeten zien of Trump nog bij de NAVO had gezeten. En in die rol is niet alleen Trump van belang maar ook alle andere leden van de NAVO. Daar zien we dan in het nieuws weinig van want dat boeit de hele wereld een stuk minder.
Hij kan vlot praten ja maar als je alleen maar dingen weg geeft heb je daar weinig aan. Zeggen dat hij het geweldig doet zonder dat je enig resultaat daarvan kan noemen maakt je niet echt geloowaardiger. Netanyahu en Putin hebben wel duidelijke resultaten geboekt, dat was niet door altijd met Trump mee te gaan. Altijd meegaan in de hoop dat Trump wederkerig is, is nogal naief.quote:Overigens denk ik dat er bijzonder weinig Fokkers zijn die zich in woord en geschrift zo kunnen uiten als Rutte. Die man heeft ontegenzeglijk een bepaalde gave. Je kunt er dan van zijn of hem vervloeken om die gave maar het ontkennen maakt je niet echt geloofwaardiger.
Hoe kortzichtig kan een mens zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waarom zou er meer olie afname zijn door oorlog?
Sterker nog als IraN die verbinding blokkeert dan is er juist een groot probleem met olie
Bovendien de wereld is niet afhankelijk van saudi
maar je draait er omheen met je israeli vlag
Israel wil blijkbaar overal alleen maar oorlog mee
En hun terreur proxies zullen ze ook herstellen. Israel kan maar beter doorgaan nu dat Iran zwak is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:16 schreef Aether het volgende:
Tehran will restore its nuclear program, Iranian atomic chief vows
https://www.timesofisrael(...)n-atomic-chief-vows/
Die had ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben een nieuwe complottheorie?
[ x ]
Laat ik het zo zeggen, JFK was geen fan van de Israëliërsquote:
Zijn lieve vadertje was dan ook een volbloed Nazi.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, JFK was geen fan van de Israëliërs
Niet alleen de vader, zoonlief was vol lof over Adolfquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zijn lieve vadertje was dan ook een volbloed Nazi.
"As a race they stink, they spoil everything they touch."
Greene hoort dan ook in een psychiatrische inrichting te zitten, niet in een parlement.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:08 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben een nieuwe complottheorie?
[ x ]
Eens. Die pannenkoek in Iran ook trouwens.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bommen gooien is niet nodig. Waar ik wel voor ben is regime change. Bibi is een crimineel die achter de tralies thuis hoort
Ze moeten iets meer Woke worden in Iran. Dat als iemand " Dood aan Amerika". (Of israel) roept, dat dan andere mensen zeggen: he dat gaat veel te ver.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja Iran doet niets anders dan dat continu roepen. Israël is er daadwerkelijk mee bezig in Gaza.
Voor mijn part is een genocide op 1 van de 3 partijen daar meer dan acceptabel als daarna het gekut voor eens en voor altijd opgelost is.
Misschien is het maar goed dat ik niet de POTUS ben.![]()
Ok dat is misschien wel een beter idee dan genocide en atoombommen en alles.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze moeten iets meer Woke worden in Iran. Dat als iemand " Dood aan Amerika". (Of israel) roept, dat dan andere mensen zeggen: he dat gaat veel te ver.
Dan is het probleem opgelost.
Rutte vertegenwoordigt hele andere partijen dan Putin en Netanyahu (in mindere mate) doen. Die laatste twee zijn partijen met slagkracht en een zekere militaire soevereiniteit, de overige Westerse landen binnen NAVO zijn -ironisch genoeg- hersenloos zonder de Amerikanen en dus Trump. Rutte koopt tijd, en doet dat omdat er voorlopig geen alternatief is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar voor het paaien hoor je iets terug te krijgen. Wat sleept Rutte er dan uit om Trump telkens af te zuigen en overal gelijk in te geven. Een yes-man zijn kan werkelijk iedereen daarvoor hoeven we Rutte niet te prijzen. Ik bedoel ik zie al meerdere figuren in dit topic die ook alles wat Trump doet toejuichen, ik geloof toch niet dat mensen in die fok!ers groot diplomaten in de dop zien. Vind het best bijzonder dat media doen alsof Rutte Trump zo bespeelt, dan denk ik dat Netanyahu en Putin dat oneindig véél beter doen die krijgen namelijk dingen bij Trump gedaan, Rutte niet die gedraagt zich meer als Marco Rubio.
Vraag me toch echt oprecht af wat ze nou bereikt hebben....quote:
CNN zei dat het nucleaire programma hooguit een paar maand achteruit was geschoten. Schade in Fordo e.d. is totaal niet significant naar het schijnt. Wat een victorie... Oja, en ze wouden regime change, maar dat is ook niet gelukt.quote:
Nou, dat is voor iedereen wel duidelijk. Dit is een blunder van wereldformaat.quote:Op woensdag 25 juni 2025 05:55 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Vraag me toch echt oprecht af wat ze nou bereikt hebben....
Vertel.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, dat is voor iedereen wel duidelijk. Dit is een blunder van wereldformaat.
knettergekquote:
Hij moet snel en ander conflict zoeken anders is het zo verkiezingen en celletje...quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:05 schreef TLC het volgende:
Een dag geen oorlog is een dag niet geleefd denkt netanyahu
De complete vernietiging van de bunkers lijkt helemaal niet zo te zijn. Kans op regimechange 0,0 en het nucleaire materiaal mogelijk al lang en breed pleite.quote:
De wens is de vader van de gedachte.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, dat is voor iedereen wel duidelijk. Dit is een blunder van wereldformaat.
Er zijn gewoon satellietbeelden die duidelijk laten zien dat de verscheidene nucleaire installaties flink gebombardeerd zijn. Om dan te concluderen dat er 'amper schade' zou zijn is nogal vreemd.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De complete vernietiging van de bunkers lijkt helemaal niet zo te zijn. Kans op regimechange 0,0 en het nucleaire materiaal mogelijk al lang en breed pleite.
Lekker gewerkt weer.
Natanz en Fordow lijken in puin te liggen. Esfahan bovengrond ook, ondergronds waarschijnlijk niet:quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn toch opmerkelijke claims van sommige media. Het de Iraanse nucleaire installaties zijn grondig gebombardeerd, dat er dan amper schade zou zijn is lastig te geloven. Dat Iran het verrijkt uranium ergens anders heeft geplaatst valt wel te geloven.
N12 kwam gisteren met het bericht dat de Mossad hier ook van op te hoogte is, maar het een te groot risico voor de omgeving was om de uranium te bombarderen, die schijnbaar vanuit Fordow bovengronds was gehaald.
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
het verplaatsen van uranium is helemaal niet zo simpelquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn toch opmerkelijke claims van sommige media. Het de Iraanse nucleaire installaties zijn grondig gebombardeerd, dat er dan amper schade zou zijn is lastig te geloven. Dat Iran het verrijkt uranium ergens anders heeft geplaatst valt wel te geloven.
N12 kwam gisteren met het bericht dat de Mossad hier ook van op te hoogte is, maar het een te groot risico voor de omgeving was om de uranium te bombarderen, die schijnbaar vanuit Fordow bovengronds was gehaald.
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hoe zouden ze dat gedaan hebben zonder dat op satelietbeelden niet zichtbaar zijn geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |