De aap komt uit de mouwquote:VVD kijkt naar bijstand om defensie-uitgaven te betalen
De VVD kijkt naar de bijstand om de hogere defensie-uitgaven te betalen die nodig zijn om de nieuwe NAVO-norm te halen. Dat heeft partijleider Dilan Yeşilgöz dinsdag gezegd. „Wij vinden dat werken echt meer moet lonen. En dat betekent dat je daarvoor bijvoorbeeld de bijstandsuitkeringen anders zou moeten inrichten.”
Op de NAVO-top van volgende week ligt een nieuwe norm voor van 3,5 procent van het bbp. Om dat percentage te halen, moet Nederland volgens het kabinet minstens 16 tot 19 miljard euro per jaar extra in Defensie steken. De WW-uitkeringen en de bijstand kosten dit jaar samen ongeveer 11 miljard.
GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans wil juist niet bezuinigen op zorg, onderwijs of de verzorgingsstaat. Hij denkt onder meer aan een „solidariteitsbijdrage” van de allerrijksten. Yeşilgöz wil eerst naar de overheid kijken. „We hebben een enorm stelsel met elkaar opgericht, een overheid die zich bemoeit met alles in uw leven. Dat kan echt een stuk minder.”
De navo gaat 4x zoveel uitgeven als alle andere landen van de wereld samen..quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, 20 miljard extra uitgeven, dat zal toch ergens vandaan moeten komen. Het is gewoon 5% meer dan we nu uitgeven.
Natuurlijk willen we niet bezuinigen op zorg, sociale zekerheid, onderwijs, gemeentes (daar is de kaasschaaf al in het vlees bezig) en justitie.
Overig is iets van 20%. Dus alleen daar het geld ophalen, dat is ook niet realistisch.
Eigenlijk moet je gewoon heel simpel constateren dat de zogenaamde 'dreiging' niet zodanig is dat je 5% van je bbp uit moet geven. Als iedereen gewoon de 2% haalt, dan is het al lastig zat om het geld zinvol uit te geven.
Je bedoeld 100% meer?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, 20 miljard extra uitgeven, dat zal toch ergens vandaan moeten komen. Het is gewoon 5% meer dan we nu uitgeven.
Ik zou graag zien dat GroenLinks-PvdA eens daadwerkelijk solidair is met de Nederlandse burgers: heeft men bijvoorbeeld al een plan gemaakt voor het afremmen van de migratie en Islamisering en stopt men eens met plannen maken om de goed verdienende burgers kapot te belasten om dat geld vervolgens te verkwisten aan onzinnige en utopische klimaatonzin?quote:
Dit is er al, maar jij wil het partijprogramma natuurlijk niet lezen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, ik wacht maar even op meer details van deze plannen, want de VVD heeft de verzorgingsstaat natuurlijk al behoorlijk uit weten te kleden.
[..]
Ik zou graag zien dat GroenLinks-PvdA eens daadwerkelijk solidair is met de Nederlandse burgers: heeft men bijvoorbeeld al een plan gemaakt voor het afremmen van de migratie
Klimaatuitgaven bekostigen vanuit burgers? Waar heb je dat gelezen? Past namelijk niet bij hun plannen, wat trouwens gewoon is doorberekend. De burgers gaan er met hun plannen juist fors op vooruit.quote:en Islamisering en stopt men eens met plannen maken om de goed verdienende burgers kapot te belasten om dat geld vervolgens te verkwisten aan onzinnige en utopische klimaatonzin?
Drie kanten. Kun je ze niet naar het front sturen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
Met bezuinigen op bijstand snijdt het mes wel aan twee kanten. Het levert niet alleen geld op omdat je minder betaalt, maar ook omdat mensen in de bijstand gaan werken en belasting betalen b
Alles wordt door de werkgevers geautomatiseerd, zodat de werkgevers geen kritische werknemers in loondienst hoeven te nemen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:35 schreef augurk2025 het volgende:
Bijstand afschaffen, die luie flikkers gaan maar werken
Je moet wel de ppp meenemen. Maar naar de 5% zie ik ook niet zitten. En ik roep al 25 jaar dat er meer geld naar defensie moet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De navo gaat 4x zoveel uitgeven als alle andere landen van de wereld samen..
Beetje overdreven en dan snap je ook wel dat de Navo door andere landen niet als defensieve organisatie wordt gezien (temeer omdat onder leiding van de VS ook meermaals landen zijn aangevallen).quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over de totale uitgaven van Nederland.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je bedoeld 100% meer?we geven in 2025 totaal 22mld uit, 1,84% van het BBP. Om op 3,5% van het bbp uit te komen, moeten we op 43,6mld zitten (met het bbp van volgend jaar), of 62,3mld in totaal met de 1,5% aan infrastructuur en cyber security.
Letterlijk alles wordt betaald via vermogensbelastingen. Terwijl er al geen reel rendement meer te maken valt door inflatie en vrh.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is er al, maar jij wil het partijprogramma natuurlijk niet lezen.
[..]
Klimaatuitgaven bekostigen vanuit burgers? Waar heb je dat gelezen? Past namelijk niet bij hun plannen, wat trouwens gewoon is doorberekend. De burgers gaan er met hun plannen juist fors op vooruit.
[ afbeelding ]
Met een extra belasting op vermogen en winst van 26,3 miljard ben je die extra inkomsten na enkele jaren gegarandeerd kwijt vanwege het verhuizen van bedrijven naar het buitenland.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Klimaatuitgaven bekostigen vanuit burgers? Waar heb je dat gelezen? Past namelijk niet bij hun plannen, wat trouwens gewoon is doorberekend. De burgers gaan er met hun plannen juist fors op vooruit.
[ afbeelding ]
Hoe kan het dat GLPvdA meer uitgeeft dan de VVD, minder belastingen ophaalt en desondanks de overheidsschuld naar beneden gaat?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat de meesten om wat voor reden dan ook niet eens geschikt zijn als kanonnenvoer...quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet iets om mensen in de bijstand verplicht het leger in de sturen, prima kanonnenvlees voor de frontlinie.
Hoho... vooralsnog wordt er wel een bepaalde draai aan de woorden gegeven die er niet noodzakelijk uit volgt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:05 schreef Hexagon het volgende:
Ochjee er moeten weer stemmen getrokken worden van treurige kleinburgers die afgunstig zijn naar mensen in de bijstand.
Ik kan er niet eens meer kwaad om worden. We leven in cynische tijden. Arme jeugd, arme toekomst.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:40 schreef Elan het volgende:
Mensen die nu in De Bijstand zitten zijn allang niet meer de uitvreters of typetjes van 25 jaar terug ten tijde van Probleemwijken.
Werkeloosheid is dusdanig laag en er is al zoveel aan beknibbeld dat als er niet iets fundamenteel mis is met je je allang en breed aan de bak bent.
Maar laten we vooral weer aan de onderkant van de samenleving gaan snijden, alsof daar de meeste winst te behalen valt.
Het zijn er 400.000, het kan haast niet zijn dat ze allen ongeschikt zijn voor alles. Misschien is het wat om 10 jaar militaire dienst voor asielzoekers verplicht te stellen voordat ze de Nederlandse nationaliteit kunnen bemachtigen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten om wat voor reden dan ook niet eens geschikt zijn als kanonnenvoer...
Misschien moet Dilan dan wat duidelijker zijn. Nu is het vaagtaal waar je alles bij kan bedenken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoho... vooralsnog wordt er wel een bepaalde draai aan de woorden gegeven die er niet noodzakelijk uit volgt.
"Anders inrichten" gecombineerd met de bredere context van "geld ophalen voor defensie", dan is het toch ook wel heel erg voor de hand liggend dat er dan vanuit gegaan wordt dat je op die uitgavenpost wil bezuinigen (al dan niet iets eufemistischer verpakt).quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet Dilan dan wat duidelijker zijn. Nu is het vaagtaal waar je alles bij kan bedenken.
Nee. Je moet het gewoon ergens van betalen. Dat is alles.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:05 schreef Hexagon het volgende:
Ochjee er moeten weer stemmen getrokken worden van treurige kleinburgers die afgunstig zijn naar mensen in de bijstand.
Er zitten talloze mensen in de bijstand die daar helemaal niet in thuis horen omdat ze ziek of anderzijds (deels) arbeidsongeschikt zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten om wat voor reden dan ook niet eens geschikt zijn als kanonnenvoer...
En het hilarische is dat een VVD wel voor talloze cadeautjes aan het bedrijfsleven is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:27 schreef Cruzinats het volgende:
Misselijk dit, en Dilan weet dat dit soort uitspraken het goed doen bij de domliberale achterban die als tweeverdieners krom liggen om hun rijtjeshuis in de vinexwijk te kunnen bekostigen.
Dat valt tegen. Een heel groot deel in de bijstand is (deels) arbeidsongeschikt met een enorme afstand tot de arbeidsmarkt. Die vinden niet makkelijk werk en veel werkgevers zitten er niet op te wachten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
Met bezuinigen op bijstand snijdt het mes wel aan twee kanten. Het levert niet alleen geld op omdat je minder betaalt, maar ook omdat mensen in de bijstand gaan werken en belasting betalen b
Multinationals. Als kleine ondernemer heb je aan de VVD ook niet zo gek veel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het hilarische is dat een VVD wel voor talloze cadeautjes aan het bedrijfsleven is.
Correct. Beetje het BBB verhaal die er ook alleen maar voor de grote jongens is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Multinationals. Als kleine ondernemer heb je aan de VVD ook niet zo gek veel.
Mimimiiii GL-PVDA deelt niet mijn migratiestandpunt, dus heb ik besloten dat ze niet solidair zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, ik wacht maar even op meer details van deze plannen, want de VVD heeft de verzorgingsstaat natuurlijk al behoorlijk uit weten te kleden.
[..]
Ik zou graag zien dat GroenLinks-PvdA eens daadwerkelijk solidair is met de Nederlandse burgers: heeft men bijvoorbeeld al een plan gemaakt voor het afremmen van de migratie en Islamisering en stopt men eens met plannen maken om de goed verdienende burgers kapot te belasten om dat geld vervolgens te verkwisten aan onzinnige en utopische klimaatonzin?
Solidariteit gaat verder dan alleen de verzorgingsstaat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Mimimiiii GL-PVDA deelt niet mijn migratiestandpunt, dus heb ik besloten dat ze niet solidair zijn.
Wat een achterlijke post. Alweer.
Gezondheidszorg wordt al op bezuinigd. Ben 21 jaar onder controle geweest van een cardioloog vanwege mijn kunsthartklep, in principe om de 2 jaar, maar soms ook vaker (bij klachten) en nu ineens krijg ik te horen dat de huisarts alle controles, inclusief 'medicatie voorschrijven' gaat overnemen. En dit heb ik al van meer mensen gehoord, ook op andere gezondheidsgebieden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:22 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.leidschdagbla(...)etalen/72353357.html
[..]
De aap komt uit de mouw
Benieuwd hoeveel de VVD hier uit wil graaienNext stop gehandicaptenzorg, onderwijs en gezondheidszorg.
Jij hebt dus liever dat bijstandsgerechtigden onder hun niveau gaan werken en elkaar kapot beconcurreren?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
Toch hebben ze het zo weten te spelen dat de gewone Nederlander denkt dat de vvd r er voor hun is..quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Multinationals. Als kleine ondernemer heb je aan de VVD ook niet zo gek veel.
Lijkt mij duidelijk waar je het snel weg kunt halen.quote:In de tabel geeft Van de Beek weer dat in de periode van 2010 tot en met 2019 196 miljard euro is uitgegeven aan immigratie. Ondanks dat het geen actuele cijfers zijn, klopt de uitspraak van Wilders nog steeds, meent Van de Beek. “Ja, uiteraard, de netto fiscale kosten van immigratie belopen over de afgelopen 10 jaar ruim 20 miljard euro per jaar uitgedrukt in euro’s van 2016 en uitgedrukt in euro’s van 2023 (hiermee doelt Van de Beek op de inflatiecorrectie, red.) zou dat waarschijnlijk zo rond de 25 miljard per jaar zijn. En dat is dan exclusief de ongetwijfeld aanzienlijke kosten voor immigratie uit Oekraïne”, schrijft hij in een uitgebreid document aan ons.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:40 schreef Elan het volgende:
Mensen die nu in De Bijstand zitten zijn allang niet meer de uitvreters of typetjes van 25 jaar terug ten tijde van Probleemwijken.
Natuurlijk, maar om dat ten koste van de aller armsten te gaan doen is een keuze natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Je moet het gewoon ergens van betalen. Dat is alles.
Zo te zien ben je in 2007 blijven hangen met je stokpaardje want Polen hier werken allang niet meer in de tuinbouw.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:14 schreef Zorro het volgende:
VVD
Laat veel van die uitkeringstrekkers maar in de tuinbouw gaan werken. Kunnen al die import-Polen weg. Lossen we meteen een deel van die immigratie op.
Win-win
Doe eerst eens wat aan de importtsunami.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw
Benieuwd hoeveel de VVD hier uit wil graaienNext stop gehandicaptenzorg, onderwijs en gezondheidszorg.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:05 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Zeer gevaarlijke ontwikkeling dit
quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:40 schreef Elan het volgende:
Werkeloosheid is dusdanig laag en er is al zoveel aan beknibbeld dat als er niet iets fundamenteel mis is met je je allang en breed aan de bak bent.
Maar laten we vooral weer aan de onderkant van de samenleving gaan snijden, alsof daar de meeste winst te behalen valt.
Elk jaar. Zonder stoppen. En natuurlijk wordt dat betaald uit zorg, verzorgingstaat, onderwijs, daar zit het gros van de uitgaven. De rest is peanuts zowat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
Lekker plukken op een scootmobiel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:14 schreef Zorro het volgende:
VVD
Laat veel van die uitkeringstrekkers maar in de tuinbouw gaan werken. Kunnen al die import-Polen weg. Lossen we meteen een deel van die immigratie op.
Win-win
196 miljard is veel geld, maar we krijgen er ook veel voor terugquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Lijkt mij duidelijk waar je het snel weg kunt halen.
De derde wereld in je achtertuin in combinatie met klimaatsverandering en je hoeft in principe nooit meer op vakantie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
196 miljard is veel geld, maar we krijgen er ook veel voor terug
Waarmee de kans dat PVV-stemmers nu op de VVD gaan stemmen meteen een stuk kleiner wordt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw
Verdorie, dan zal ik die Polen hier eens gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo te zien ben je in 2007 blijven hangen met je stokpaardje want Polen hier werken allang niet meer in de tuinbouw.
Vraag me af of jij in staat bent een Pool een Oekraïner een Bulgaar en een Roemeen te onderscheiden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Verdorie, dan zal ik die Polen hier eens gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.
Zo komt dit topic toch nog van pas.
Oh morgen toch maar eens vragen aan wie ik leiding geef danquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo te zien ben je in 2007 blijven hangen met je stokpaardje want Polen hier werken allang niet meer in de tuinbouw.
Ik trap die lamzakken linea recta terug naar de voedselbank.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:14 schreef Zorro het volgende:
VVD
Win-win
Je hebt zelf in de politiek gezeten, dus je weet donders goed dat dit de normale gang van zaken is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet Dilan dan wat duidelijker zijn. Nu is het vaagtaal waar je alles bij kan bedenken.
Spot on!quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:00 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Elk jaar. Zonder stoppen. En natuurlijk wordt dat betaald uit zorg, verzorgingstaat, onderwijs, daar zit het gros van de uitgaven. De rest is peanuts zowat.
En dan krijg je weer verontwaardiging omdat de kaartjes van theater duurder worden om een half miljard te besparen. Mensen zijn altijd voor dit soort beleid, behalve als ze erachter komen wat het gaat kosten.
Doe dat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Oh morgen toch maar eens vragen aan wie ik leiding geef dan
Best een betrouwbare bron, iets met wij vanquote:
Of ze gaan of überhaupt kunnen werken is nog maar de vraag. En och dan krijgen ze wat meer subsidie. Nog meer ellende bij het korten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
Ze zou mensen die weinig/niks opleveren eigenlijk het liefst massaal verzuipen, maar dat kan ze natuurlijk niet zeggen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:08 schreef Nexum het volgende:
Als je nog meer gaat bezuinigen op zaken zoals dit en de zorg kun je net zo goed elke oudere boven de 67 meteen een spuitje geven. Veel snellere oplossing en bespaart een hoop ellende. Chapeau hoor VVD!
Dan weet ik dus ook donders goed hoe ik daar op moet reageren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt zelf in de politiek gezeten, dus je weet donders goed dat dit de normale gang van zaken is.
Sommige denken nog steeds dat er veel weldoorvoede individuen met geen lichamelijk gebrek in de bijstand zitten.quote:
Schoolpleinpolitiek in het groot.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Lekker mensen met een arbeidsbeperking pesten en het leven nog meer onmogelijk maken.
Hadden ze maar niet ziek of gehandicapt moeten zijn.
Met enig fatsoen in je lijf kun je al jaren niet meer terecht bij de VVD.
Met mensen een rad voor de ogen draaien? Hier lijkt mij dat niet de juiste manier.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan weet ik dus ook donders goed hoe ik daar op moet reageren.
Die mensen moet je uiteraard ontzien maar een aanzienlijk deel van de bijstandsgerechtigden is nep-vluchteling.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Lekker mensen met een arbeidsbeperking pesten en het leven nog meer onmogelijk maken.
Daarom horen arbeidsongeschikten niet in de bijstand wat mij betreft, maar in een andere (lees: hogere) uitkeringen. Bijstand hoort een minimaal vangnet te zijn voor hen die wel kunnen werken, maar dat niet doen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Mee eens, maar de PvdA en de VVD hebben tijdens kabinet Rutte II juist gezorgd dat talloze mensen die voorheen recht hadden op Wajong of WIA tegenwoordig in de bijstand terecht komen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:16 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Daarom horen arbeidsongeschikten niet in de bijstand wat mij betreft, maar in een andere (lees: hogere) uitkeringen. Bijstand hoort een minimaal vangnet te zijn voor hen die wel kunnen werken, maar dat niet doen.
Liever bejaarden dan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet iets om mensen in de bijstand verplicht het leger in de sturen, prima kanonnenvlees voor de frontlinie.
Ofwel, werken OF vechten voor je geld.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
Dilan mag tot de verkiezingen aan een stuk door zo hard mogelijk roeptoeteren, zodat de aandacht afgeleid wordt van het feit dat de VVD al 15 jaar in de regering zit en dus van alles had kunnen doen aan de problemen waar nu over geroeptoeterd wordt.quote:
gehandicapten naar het front sturen, daar schiet je wat mee op jaquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Drie kanten. Kun je ze niet naar het front sturen?
'Ik ben Sophie' wordt nooit fractievoorzitter.quote:Op donderdag 19 juni 2025 07:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dilan mag tot de verkiezingen aan een stuk door zo hard mogelijk roeptoeteren, zodat de aandacht afgeleid wordt van het feit dat de VVD al 15 jaar in de regering zit en dus van alles had kunnen doen aan de problemen waar nu over geroeptoeterd wordt.
Na de verkiezingen gaan de VVD en Pvda-GL samen in de coalitie (waarschijnlijk met het CDA) en stapt Dilan op (waarschijnlijk opgevolgd door Sophie Hermans) en gaat het bedrijfsleven in.
McNamara's Morons 2.0quote:Op donderdag 19 juni 2025 07:12 schreef mschol het volgende:
[..]
gehandicapten naar het front sturen, daar schiet je wat mee op ja
Euh… dat is ze al geweest…quote:Op donderdag 19 juni 2025 07:30 schreef nostra het volgende:
[..]
'Ik ben Sophie' wordt nooit fractievoorzitter.
Voor even en niet bepaald een doorslaand succes, om het stokje snel aan Dilan over te dragen. Ik zie het omgekeerde echt niet gebeuren, noch vanuit bestuur, boch vanuit leden.quote:
Het 'grappige' is dat Trump zei landen niet te verdedigen die niet aan de norm voldoen. De landen die direct naast Rusland liggen geven juist veruit het meeste uit dus hen zou hij dan wel moeten helpen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Die 3,5% kunnen we niet verantwoord uitgeven, zal niet lang volgehouden worden en Trump eist volgende week gewoon weer wat anders. Enorme kapitaalvernietiging en Europa is niet veiliger voor de Rus. Voor snel opbouwen zou het opschorten van de Europese aanbestedingsregels en stikstof hel meer helpen dan 1000 miljard.
Dijkhoff is al bezig e.e.a. te masseren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor even en niet bepaald een doorslaand succes, om het stokje snel aan Dilan over te dragen. Ik zie het omgekeerde echt niet gebeuren, noch vanuit bestuur, boch vanuit leden.
Dijkhoff moet vooral eens keuzes maken en niet maar blijven hangen in loze proefballonnetjes.quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dijkhoff is al bezig e.e.a. te masseren.
En toch, we hebben nu 18 ipv 15 miljoen mensen en tegelijkertijd zitten er minder mensen in de bijstand en WW dan toen we nog met (minder dan) 15 miljoen mensen waren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die mensen moet je uiteraard ontzien maar een aanzienlijk deel van de bijstandsgerechtigden is nep-vluchteling.
De helft van de statushouders zit in de bijstand dus daar valt nog flink wat te halen.
Dijkhoff geeft elke keer wanneer hij gevraagd wordt hetzelfde antwoord, dat is toch een duidelijke keuze maken?quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dijkhoff moet vooral eens keuzes maken en niet maar blijven hangen in loze proefballonnetjes.
Zoveel zal er niet te halen zijn voor de defensie industrie wat sowieso klauwen met klauwen kost.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Aantal werklozen is historisch redelijk laag, dit gaat weer nergens over.
Het lijkt wel dat niemand in de top van de NAVO-landen meer kan rekenen. Ze roepen maar wat getallen. Rutte is nog het ergst.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, het was de man van demonstratieverboden, snoeihard law and order in probleemwijken, kernenergie, was de populist onder de VVD'ers en daar trots op, lreeg continu kritiek op zijn harde stijl, kwam met een manifest waar nooit meer iets mee is gedaan en nu moet het ineens via de genuanceerde middenweg. En dan niet via de politiek, maar via een obscure beweging met Jutta Leerdam en Frank Lammers.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dijkhoff geeft elke keer wanneer hij gevraagd wordt hetzelfde antwoord, dat is toch een duidelijke keuze maken?
De dingen die je zegt zijn zeker waar. Dijkhof was de man van alle dingen die je noemt en tegelijk was Dijkhof ook altijd duidelijk dat je niet moet samenwerken met partijen die de rechters wantrouwen en niks met de grondwet hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het was de man van demonstratieverboden, snoeihard law and order in probleemwijken, kernenergie, was de populist onder de VVD'ers en daar trots op, lreeg continu kritiek op zijn harde stijl, kwam met een manifest waar nooit meer iets mee is gedaan en nu moet het ineens via de genuanceerde middenweg.
Ik ken genoeg bijstandstrekkers die gewoon gezond en fit zijn en prima kunnen werken, sterker nog ik zie ze regelmatig wel plaatjes posten dat ze gewoon aan het bijklussen zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Aantal werklozen is historisch redelijk laag, dit gaat weer nergens over.
Hoe weet je dat ze bijstandsgerechtigd zijn?quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken genoeg bijstandstrekkers die gewoon gezond en fit zijn en prima kunnen werken, sterker nog ik zie ze regelmatig wel plaatjes posten dat ze gewoon aan het bijklussen zijn.
Jeetje.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken genoeg bijstandstrekkers die gewoon gezond en fit zijn en prima kunnen werken, sterker nog ik zie ze regelmatig wel plaatjes posten dat ze gewoon aan het bijklussen zijn.
Omdat ze me dat zelf verteld hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze bijstandsgerechtigd zijn?
Als ik zie dat we als Europa nog niet eens een land ter grootte van Frankrijk fatsoenlijk van wapens kunnen voorzien, dan is het wel triest gesteld.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Cockwhale het volgende:
En het mooiste nog, er dreigt helemaal geen oorlog in Europa
Maar lekker laten ophitsen door de wapenindustrie en hun carrière slaafjes in de politiek. Die 2% is meer dan zat.
Oorlog is vooral een digitale aangelegenheid geworden, en dat zal alleen maar toenemen, maar blijf vooral investeren in ouderwetse oorlogsvoering met bemande 'oversized' tanks, vliegtuigen etc.
Zozo.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat ze me dat zelf verteld hebben.
Toch wel een handje vol, oppassen, pizzas bezorgen, glazenwasser, etc.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zozo.
En om hoeveel mensen gaat dat? Wat voor klussen doen ze? En hoeveel uren zijn dat in de maand?
Je bent op de hoogte van meerdere gevallen van bijstandsfraude maar vindt het wel prima op zich.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch wel een handje vol, oppassen, pizzas bezorgen, glazenwasser, etc.
Ik heb melding gemaakt, maar kennelijk maakt dat niet zoveel indruk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, dus je bent op de hoogte van fraude maar vindt het wel prima op zich.
Vond het al een sterk verhaal, het wordt er niet beter op.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb melding gemaakt, maar kennelijk maakt dat niet zoveel indruk.
Nee hoor, het gaat hier ook nog eens om personen waar ik een tyfushekel aan heb, een alleenstaande bijstandsmoeder die wat bijklust voor een beter bestaan heb ik geen moeite mee.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vond het al een sterk verhaal, het wordt er niet beter op.
Het treurige is alleen dat je jouw eigen ervaringen gaat extrapoleren op een hele groep.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat hier ook nog eens om personen waar ik een tyfushekel aan heb, een alleenstaande bijstandsmoeder die wat bijklust voor een beter bestaan heb ik geen moeite mee.
Ik ben van mening dat werken moet lonen, bijstand zou altijd een tijdelijke maatregel moeten zijn, echter de opvatting is vaak: Ja het heeft geen zin om een baan met minimum loon te nemen....quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het treurige is alleen dat je jouw eigen ervaringen gaat extrapoleren op een hele groep.
De werkloosheidpercentage is historisch laag. Er zullen altijd uitvreters zijn, maar het is ook niet alsof bijstand + toeslagen een vetpot is. Het is gewoon het minimale.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat werken moet lonen, bijstand zou altijd een tijdelijke maatregel moeten zijn, echter de opvatting is vaak: Ja het heeft geen zin om een baan met minimum loon te nemen....
Ik geloof er echt geen zak van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch wel een handje vol, oppassen, pizzas bezorgen, glazenwasser, etc.
Voor velen is de Bijstand echter geen tijdelijk vangnet, aangezien veruit het merendeel kampt met een arbeidshandicap.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat werken moet lonen, bijstand zou altijd een tijdelijke maatregel moeten zijn, echter de opvatting is vaak: Ja het heeft geen zin om een baan met minimum loon te nemen....
Hoe is dit een argument tegen het feit dat de helft van de statushouders in de bijstand zitten?quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch, we hebben nu 18 ipv 15 miljoen mensen en tegelijkertijd zitten er minder mensen in de bijstand en WW dan toen we nog met (minder dan) 15 miljoen mensen waren.
Dus het beeld dat je hebt is misschien toch wel vertekend.
[ afbeelding ]
Tijd voor hogere bedrijfsbelastingen dus. Dat paradijs voor postbussen kan je nu wel op je buik schrijven vvd. Ga daar maar eens een put graven ipv alles door jan modaal te laten betalen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:08 schreef Nober het volgende:
Er is meer nodig om aan de 31 miljard te komen.
[ x ]
https://x.com/JosTeunissen2/status/1935669604828741862
Prima plan. Het moet ergens van betaald worden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw
En verder hebben Europese landen de VS helemaal niet nodig als we aan 3.5+1.5 gaan voldoen (soort van Catch-22?).quote:‘Onverenigbaar met wereldbeeld’
De norm is bovendien ‘onverenigbaar met onze verzorgingsstaat en onze visie op de wereld’, voegt de premier daaraan toe. De 5 procent halen zou alleen mogelijk zijn door ‘de belastingen voor de middenklasse te verhogen, de publieke voorzieningen te verminderen en de klimaattransitie te vertragen’. Waar andere landen wellicht bereid zijn ‘die offers’ te brengen, kiest Spanje er ‘als soevereine bondgenoot voor dat niet te doen
Jij wilt graag in een land wonen met het niveau van het voormalig Oostblok ofzo? Hongarije, Roemenië, dat soort landen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Prima plan. Het moet ergens van betaald worden.
Nee, ik wil leven in een land dat zijn verdediging serieus neemt. Ik ben rechts dus van mij mag het allemaal betaald worden van de sociale uitkeringen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij wilt graag in een land wonen met het niveau van het voormalig Oostblok ofzo? Hongarije, Roemenië, dat soort landen?
Nou, gezien je quote mogen ze het wat jou betreft ook halen bij zorg en onderwijs, dus daarom vraag ik of je graag wilt dat we als land zakken naar landen van dat niveau?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:43 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, ik wil leven in een land dat zijn verdediging serieus neemt. Ik ben rechts dus van mij mag het allemaal betaald worden van de sociale uitkeringen.
Dan moeten arbeidsongeschikten niet meer in de bijstand geduwd worden. Dat wordt echter wel gedaan want dat is goedkoper.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je toch voor zorgen dat de bovenklasse van de samenleving zich niet mengt met de onderklasse. Zodat je door het ravotten en trainen dat de jeugd dan kan doen, een land krijgt vol met jongere krachtpatsers. Een betere verdediging kan men toch niet bedenken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:43 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, ik wil leven in een land dat zijn verdediging serieus neemt. Ik ben rechts dus van mij mag het allemaal betaald worden van de sociale uitkeringen.
Solidariteit gaat ook verder dan etniciteit of nationaliteit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Solidariteit gaat verder dan alleen de verzorgingsstaat.
Het heeft niet te maken met zich superieur voelen t.o.v arme sloebers maar wel met welke waarde je levert aan je land. Arme sloebers geven bijna niks maar vragen wel van alles en nog wat. En de betekenisvolle belastingbetaler trekt weer zuchtend zijn portemonnee. Maar gelukkig is er nog de VVD die paal en perk wil stellen aan klaploperij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
Solidariteit is natuurlijk heel goed, maar alleen met mensen die het verdienen. Dus geen arme paupers, die zelf hun broekriem niet op kunnen houden![]()
Ik vraag me altijd af of mensen die zo denken dan graag tussen de daklozen heen willen laveren, zodat ze zich superieur kunnen voelen?
Als je zijn compagnon hoort over populisme, communicatie en stemgedrag dan is het toch ook niet raar dat Dijkhoff wat anders gaat denken?quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het was de man van demonstratieverboden, snoeihard law and order in probleemwijken, kernenergie, was de populist onder de VVD'ers en daar trots op, lreeg continu kritiek op zijn harde stijl, kwam met een manifest waar nooit meer iets mee is gedaan en nu moet het ineens via de genuanceerde middenweg. En dan niet via de politiek, maar via een obscure beweging met Jutta Leerdam en Frank Lammers.
Dijkhoff wil er eerst en vooral wel voor zorgen dat rijke mensen altijd en overal in het voordeel zijn ten opzichte van minder rijke mensen. Dus ik zou eerst een kritisch naar mijn bankrekening kijken voordat ik op hem zou stemmen. (Ik zou dat zelf natuurlijk niet doen, ik stem gewoon op Volt, de partij met het beste sociale beleid en ook voor een sterke EU, waar tegenwoordig al onze goede wetten vandaan komen sinds Timmermans daar weg is.)quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je zijn compagnon hoort over populisme, communicatie en stemgedrag dan is het toch ook niet raar dat Dijkhoff wat anders gaat denken?
Geen wezenlijk ander gedachtengoed dan Yesilgöz, maar dan wat gezelliger verkocht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dijkhoff wil er eerst en vooral wel voor zorgen dat rijke mensen altijd en overal in het voordeel zijn ten opzichte van minder rijke mensen. Dus ik zou eerst een kritisch naar mijn bankrekening kijken voordat ik op hem zou stemmen.
Met zijn compagnon bedoel je dan Yesilgoz? Die zit inderdaad anders in de wedstrijd, er is alleen allang geen sprake meer van compagnon of mede-beleidsbepaler. Dijkhoff heeft nu wat weg van de pensionado die op maandag nog koffie komt drinken en vertellen hoe dingen anders moeten. Op het congres heb ik hem ook niet gehoord, hij heeft zelf de handdoek in de ring gegooid, er ligt niet één concreet voorstel; kortom: wat moet je hiermee?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je zijn compagnon hoort over populisme, communicatie en stemgedrag dan is het toch ook niet raar dat Dijkhoff wat anders gaat denken?
Ik bedoel Bas Erlings.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dijkhoff wil er eerst en vooral wel voor zorgen dat rijke mensen altijd en overal in het voordeel zijn ten opzichte van minder rijke mensen. Dus ik zou eerst een kritisch naar mijn bankrekening kijken voordat ik op hem zou stemmen. (Ik zou dat zelf natuurlijk niet doen, ik stem gewoon op Volt, de partij met het beste sociale beleid en ook voor een sterke EU, waar tegenwoordig al onze goede wetten vandaan komen sinds Timmermans daar weg is.)
Ja, dan kom je toch weer snel terecht op een WW van maximaal 2 maanden en "vrijwillige" euthanasie als je geen geld meer hebt om in je levensonderhoud te voorzien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het heeft niet te maken met zich superieur voelen t.o.v arme sloebers maar wel met welke waarde je levert aan je land. Arme sloebers geven bijna niks maar vragen wel van alles en nog wat. En de betekenisvolle belastingbetaler trekt weer zuchtend zijn portemonnee. Maar gelukkig is er nog de VVD die paal en perk wil stellen aan klaploperij.
Als je Kylian Mbappé kan kopen en zijn salaris kan betalen, dan kan je ook aan de beoogde nieuwe Navo-norm komen.quote:Sanchez zegt dat Spanje zich niet kan committeren aan een bepaald percentage. Volgens de premier zou zo'n investering alleen maar mogelijk zijn door de belastingen voor de middenklasse te verhogen, de publieke voorzieningen te verminderen en de klimaattransitie te vertragen.
Dus die Kylian Mbappé is dan verreweg de rijkste man ter wereld? Of hoeveel zou je er daar van kunnen betalen van 5% van het Spaanse BNP? Ik wist ook niet, dat de regering daar de voetbalclubs betaalt.quote:
Als ik allemaal high end spullen ga kopen, Dyson, ieder jaar nieuwste iPhone, nieuwste kleding, terrasje hier terrasje daar, vakantie, dure schoenen etc. 15000 per jaar zeg maar. En dan klaag ik dat een huis 300 000 euro kost. Iemand zegt tegen mij vervolgens: 'die spullen kosten geld he, wat je allemaal daar draagt en wat je allemaal uitgeeft(zie social media post die je deelt, stoer hoor)'.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus die Kylian Mbappé is dan verreweg de rijkste man ter wereld? Of hoeveel zou je er daar van kunnen betalen van 5% van het Spaanse BNP? Ik wist ook niet, dat de regering daar de voetbalclubs betaalt.
We moeten dus solidair zijn met groepen asocialen die de eenlingen/individuen bestelen en intimideren of erger?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Van socialisme worden we allemaal armer.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw
Je voegt twee aparte onderwerpen samen, Hele slechte trucquote:heeft partijleider Dilan Yeşilgöz dinsdag gezegd. „
Wij vinden dat werken echt meer moet lonen. En dat betekent dat je daarvoor bijvoorbeeld de bijstandsuitkeringen anders zou moeten inrichten.”
werken moet lonen , maar zet dan de belasting van de eerste 25.000 euro arbeidsinkomen op 0,0 %quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een vermoeiend, simplistisch frame dat de VVD erop uit is om de armen te pakken en de rijken en/of het bedrijfsleven maar moeten dokken. Melk de productieven in de samenleving vooral nog meer uit: ze zullen vertrekken en er zal minder belasting kunnen worden geïnd. Bovendien heeft de VVD gelijk dat werken moet lonen. Prima voorstel dus om te bezuinigen op de bijstand. Van socialisme worden we allemaal armer.
quote:
quote:
quote:
quote:
daarom al die groepen op 70 % van het minimumloon in een basisinkomenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:44 schreef Kowloon het volgende:
Wat een grenzeloze ondeskundigheid in dit topic. Door de strikte toelatingsregels tot Wajong en WIA zijn er inmiddels tienduizenden mensen die een beroep moeten doen op Bijstand terwijl zij in werkelijkheid grotendeels of volledig arbeidsongeschikt zijn. Daar zal eerst iets aan moeten worden gedaan! Zie daarvoor bijvoorbeeld ook de rapportages van de commissie OCTAS.
Om een voorbeeld te geven: Via een verzekeringsarts bij het UWV weet ik dat er regelmatig mensen met de ziekte van Duchenne voor de Wajong worden afgewezen, en dus aangewezen zijn op Bijstand. Puur omdat zij op hun 23ste nog een theoretische vorm van arbeidsvermogen hebben. Let wel, mensen met de ziekte van Duchenne hebben een ernstige spierziekte en een levensverwachting van 30 tot 35 jaar.
Nog een voorbeeld: Mensen met een lager inkomen hebben een grotere kans om in de Bijstand te belanden dan mensen met een hoger inkomen. Terwijl zij exact dezelfde ernstige aandoening kunnen hebben. Ook in deze groep gaat het om mensen die nog enkel een theoretische vorm van arbeidsvermogen hebben, maar die in werkelijkheid echt te ziek zijn om te werken. Enkel omdat zij een laag inkomen hadden komen zij niet in aanmerking voor WIA.
Om man en paard te noemen. Onder andere onderstaande users hebben echt geen flauw benul waar ze het over hebben. Het is ronduit beschamend hoeveel arbeidsongeschikten Nederland in de Bijstand dumpt. Los dat eerst op!
[..]
[..]
[..]
[..]
Ben je uit BNW ontsnapt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Als ik allemaal high end spullen ga kopen, Dyson, ieder jaar nieuwste iPhone, nieuwste kleding, terrasje hier terrasje daar, vakantie, dure schoenen etc. 15000 per jaar zeg maar. En dan klaag ik dat een huis 300 000 euro kost. Iemand zegt tegen mij vervolgens: 'die spullen kosten geld he, wat je allemaal daar draagt en wat je allemaal uitgeeft(zie social media post die je deelt, stoer hoor)'.
En dan zeg ik: 'hoeveel procent zijn nou deze spullen en dingen die ik in een heel jaar doe van 3 ton'.
personen die Mbappé betalen, dat zijn Spanjaarden, merendeels i.i.g. Voor wie is die 5% Navo? Ter bescherming van Spanje. Wordt Spanje niet bedreigd? Mogen ze uit de Navo stappen? Geen idee.
Als daarmee het hele keuringscircus bij het UWV afgeschaft kan worden zou dat inderdaad zeer aan te bevelen zijn. Kunnen de verzekeringsartsen mooi in de gezondheidszorg aan de slag, als ze inmiddels niet met pensioen zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
daarom al die groepen op 70 % van het minimumloon in een basisinkomen
hoeveel landen zijn bereid om die 5% te betalen? 31 van de 32quote:
Gek genoeg dreigen al die rijken en bedrijven altijd met weggaan, maar dat doen ze zelden. Hoogstens het hoofdkantoor, met honderd boekhouders. Want ze verdienen hier al geld als water.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een vermoeiend, simplistisch frame dat de VVD erop uit is om de armen te pakken en de rijken en/of het bedrijfsleven maar moeten dokken. Melk de productieven in de samenleving vooral nog meer uit: ze zullen vertrekken en er zal minder belasting kunnen worden geïnd. Bovendien heeft de VVD gelijk dat werken moet lonen. Prima voorstel dus om te bezuinigen op de bijstand. Van socialisme worden we allemaal armer.
Aan jou dan ook de vraag; hoe loont jouw werk beter door een bezuiniging op de bijstand?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, daar zouden we wel wat aan moeten doen, maar zolang de meerderheid rechts blijft stemmen, gaan we fijn verder met het sociale vangnet afbreken, die mensen verplichten onderdak bij familie of vrienden te vinden en voor hun eten naar de voedselbank te gaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:44 schreef Kowloon het volgende:
Wat een grenzeloze ondeskundigheid in dit topic. Door de strikte toelatingsregels tot Wajong en WIA zijn er inmiddels tienduizenden mensen die een beroep moeten doen op Bijstand terwijl zij in werkelijkheid grotendeels of volledig arbeidsongeschikt zijn. Daar zal eerst iets aan moeten worden gedaan! Zie daarvoor bijvoorbeeld ook de rapportages van de commissie OCTAS.
Om een voorbeeld te geven: Via een verzekeringsarts bij het UWV weet ik dat er regelmatig mensen met de ziekte van Duchenne voor de Wajong worden afgewezen, en dus aangewezen zijn op Bijstand. Puur omdat zij op hun 23ste nog een theoretische vorm van arbeidsvermogen hebben. Let wel, mensen met de ziekte van Duchenne hebben een ernstige spierziekte en een levensverwachting van 30 tot 35 jaar.
Nog een voorbeeld: Mensen met een lager inkomen hebben een grotere kans om in de Bijstand te belanden dan mensen met een hoger inkomen. Terwijl zij exact dezelfde ernstige aandoening kunnen hebben. Ook in deze groep gaat het om mensen die nog enkel een theoretische vorm van arbeidsvermogen hebben, maar die in werkelijkheid echt te ziek zijn om te werken. Enkel omdat zij een laag inkomen hadden komen zij niet in aanmerking voor WIA.
Om man en paard te noemen. Onder andere onderstaande users hebben echt geen flauw benul waar ze het over hebben. Het is ronduit beschamend hoeveel arbeidsongeschikten Nederland in de Bijstand dumpt. Los dat eerst op!
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, dan kun je de uitkeringen bevriezen en de toeslagen en subsidies verminderen of zelfs afschaffen door het minimumloon te verhogen. Eigenlijk zoals nu via de arbeidskorting ook al gebeurt. De werkkampen laten daarna niet lang op zich wachten, want met al die daklozen overal op straat lijkt het hier anders net een derdewereldland.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:25 schreef Harvest89 het volgende:
Wat ik me trouwens kan herinneren uit hun programma is dat ze de hoogte van de bijstand willen loskoppelen van het minimumloon, en wil koppelen aan infaltie.
Nee, los eerst de klaploperij in de bijstand op. Alleen de VVD heeft daar oog voor.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:44 schreef Kowloon het volgende:
k zijn om te werken. Enkel omdat zij een laag inkomen hadden komen zij niet in aanmerking voor WIA.
[..]
[..]
[..]
[..]
De armen mogen in het leger. Die zoeken nu een heleboel mensen. Kunnen ze zich eindelijk eens nuttig maken voor het land.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:46 schreef Cattivo het volgende:
VVD: liever een raket in de lucht dan een maaltijd op tafel bij de armen.
Misschien hopen ze daar dat (mede door hen in het nauw gedreven) mensen zelf een touw grijpen, maar middel X op zoek gaan, enzovoort.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daar zouden we wel wat aan moeten doen, maar zolang de meerderheid rechts blijft stemmen, gaan we fijn verder met het sociale vangnet afbreken, die mensen verplichten onderdak bij familie of vrienden te vinden en voor hun eten naar de voedselbank te gaan.
En de VVD zag dat het goed was. Volgende agendapunt: eufemistische manieren verzinnen om die onproductieve burgers vervroegd "af te laten vloeien".
Het is inderdaad bizar dat bij de VVD en haar achterban nog altijd dat waanidee leeft dat bijstand vol luie uitvreters zit…quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
is dat niet zo dan ??quote:Op zaterdag 21 juni 2025 07:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is inderdaad bizar dat bij de VVD en haar achterban nog altijd dat waanidee leeft dat bijstand vol luie uitvreters zit…
dat is niet op te lossen dat roept men al 100 jaarquote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:52 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, los eerst de klaploperij in de bijstand op. Alleen de VVD heeft daar oog voor.
bedenk wel dat consumenten ook een functie hebben in de samenleving en dat wordt steeds belangrijker naarmate AI meer banen gaat overnemenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:25 schreef Harvest89 het volgende:
Wat ik me trouwens kan herinneren uit hun programma is dat ze de hoogte van de bijstand willen loskoppelen van het minimumloon, en wil koppelen aan infaltie.
Ga ergens anders trollen man.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De armen mogen in het leger. Die zoeken nu een heleboel mensen. Kunnen ze zich eindelijk eens nuttig maken voor het land.
Hoe heb jij je nuttig gemaakt voor dit land?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De armen mogen in het leger. Die zoeken nu een heleboel mensen. Kunnen ze zich eindelijk eens nuttig maken voor het land.
Ja en jou mogen ze inzetten als kanonnen voerquote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
30 jaar wanbeleid van rechtse kabinetten. Nu is er stront aan de knikker en mogen de bijstandstrekkers er voor bloeden?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Er zal ook amper iemand in de bijstand zitten waar defensie iets aan heeft. Als je om allerlei redenen al ongeschikt bent voor een reguliere baan, dan zitten ze bij defensie na de eerste ochtend al in de ziektewet (voor de enkeling die in staat zal zijn de psychologische test te doorstaan).quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
30 jaar wanbeleid van rechtse kabinetten. Nu is er stront aan de knikker en mogen de bijstandstrekkers er voor bloeden?
Bij wie VVD-ers dan weer kind aan huis zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is dat niet zo dan ??
veel thuiswerksters en dealers die toch een officiële bron van inkomsten moeten kenbaar maken
De armen moeten dus onderbetaald hun vijanden gaan beschermen tegen het anderstalige kwaad?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ook de armen dienen hun vaderland wat te geven ipv alleen maar te nemen. Wat is daar raars aan? Immers de Russen kijken niet of je arm bent of niet, in hun ogen ben je een decadente Westerling die vernietigd moet worden. Voor de Russen is iedereen in het Westen gelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:47 schreef torentje het volgende:
[..]
De armen moeten dus onderbetaald hun vijanden gaan beschermen tegen het anderstalige kwaad?
Nou ja, ze mogen zich ook eens nuttig maken voor het land.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
30 jaar wanbeleid van rechtse kabinetten. Nu is er stront aan de knikker en mogen de bijstandstrekkers er voor bloeden?
Hoe heb jij je nuttig gemaakt voor dit land?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nou ja, ze mogen zich ook eens nuttig maken voor het land.
Ik heb meer belasting afgedragen dan de meesten in dit land. Dat weet ik wel zeker. Rechtsen werken hard en dragen veel belasting af. Linksen vinden weer uitkeringen belangrijker dan betaalde banen en zijn blij als er weer een bedrijf failliet gaat. Gelukkig is er nog de VVD die deze linkse gekkigheid tegen wil gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe heb jij je nuttig gemaakt voor dit land?
Het zal je verbazen, met je onderontwikkelde, egoïstische trollenbrein, maar vrijwel iedereen maakt zich nuttig voor dit land.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nou ja, ze mogen zich ook eens nuttig maken voor het land.
Meer geld naar defensie kan makkelijk worden betaald door het verlagen van uitkeringen, ontwikkelingsgeld en zorgkosten. De onzinnige plannen van pvda-gl om het bedrijfsleven te laten bloeden zal nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, met je onderontwikkelde, egoïstische trollenbrein, maar vrijwel iedereen maakt zich nuttig voor dit land.
Al is het in de rol van vader of moeder, vriend of vriendin, mantelzorger, bewogen buurtgenoot enzovoort.
Fijn voor je dan zul je ook wel flink verdiend hebben, maar voor de rest is je wereldbeeld asociaal en domquote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb meer belasting afgedragen dan de meesten in dit land. Dat weet ik wel zeker. Rechtsen werken hard en dragen veel belasting af. Linksen vinden weer uitkeringen belangrijker dan betaalde banen en zijn blij als er weer een bedrijf failliet gaat. Gelukkig is er nog de VVD die deze linkse gekkigheid tegen wil gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |