abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217979261
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:27 schreef halfway het volgende:

[..]
Oh morgen toch maar eens vragen aan wie ik leiding geef dan :+
Doe dat.
Je wil er vast wel een uitkeringsgerechtigde voor in de plaats.
blablablabla
pi_217979302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Best een betrouwbare bron, iets met wij van
wc-eend. Overigens zie ik extra banen niet per se als iets positiefs, we krijgen de huidige vacatures al amper gevuld.
pi_217979320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:
Met bezuinigen op bijstand snijdt het mes wel aan twee kanten. Het levert niet alleen geld op omdat je minder betaalt, maar ook omdat mensen in de bijstand gaan werken en belasting betalen b
Of ze gaan of überhaupt kunnen werken is nog maar de vraag. En och dan krijgen ze wat meer subsidie. Nog meer ellende bij het korten.
  woensdag 18 juni 2025 @ 18:57:52 #79
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217979332
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:08 schreef Nexum het volgende:
Als je nog meer gaat bezuinigen op zaken zoals dit en de zorg kun je net zo goed elke oudere boven de 67 meteen een spuitje geven. Veel snellere oplossing en bespaart een hoop ellende. Chapeau hoor VVD!
Ze zou mensen die weinig/niks opleveren eigenlijk het liefst massaal verzuipen, maar dat kan ze natuurlijk niet zeggen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 19:25:58 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217979568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt zelf in de politiek gezeten, dus je weet donders goed dat dit de normale gang van zaken is.
Dan weet ik dus ook donders goed hoe ik daar op moet reageren.
pi_217979636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Lekker plukken op een scootmobiel. ;)
Sommige denken nog steeds dat er veel weldoorvoede individuen met geen lichamelijk gebrek in de bijstand zitten.
pi_217979808
Lekker mensen met een arbeidsbeperking pesten en het leven nog meer onmogelijk maken.

Hadden ze maar niet ziek of gehandicapt moeten zijn.

Met enig fatsoen in je lijf kun je al jaren niet meer terecht bij de VVD.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 18 juni 2025 @ 19:59:11 #83
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217979862
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Lekker mensen met een arbeidsbeperking pesten en het leven nog meer onmogelijk maken.

Schoolpleinpolitiek in het groot.
pi_217980057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan weet ik dus ook donders goed hoe ik daar op moet reageren.
Met mensen een rad voor de ogen draaien? Hier lijkt mij dat niet de juiste manier.
pi_217980226
We komen nooit van die kut Rutte af he. Zelfs in de Navo bepaalt ie nog de uitgaven in Nederland. Fuck de VVD.
pi_217980336
Ik had gedacht dat VVD voor Veel Vrije Dagen stond, blijkbaar had ik het mis.
pi_217980411
quote:

Die mensen moet je uiteraard ontzien maar een aanzienlijk deel van de bijstandsgerechtigden is nep-vluchteling.

De helft van de statushouders zit in de bijstand dus daar valt nog flink wat te halen.
pi_217980480
quote:

Daarom horen arbeidsongeschikten niet in de bijstand wat mij betreft, maar in een andere (lees: hogere) uitkeringen. Bijstand hoort een minimaal vangnet te zijn voor hen die wel kunnen werken, maar dat niet doen.
pi_217980539
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:16 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Daarom horen arbeidsongeschikten niet in de bijstand wat mij betreft, maar in een andere (lees: hogere) uitkeringen. Bijstand hoort een minimaal vangnet te zijn voor hen die wel kunnen werken, maar dat niet doen.
Mee eens, maar de PvdA en de VVD hebben tijdens kabinet Rutte II juist gezorgd dat talloze mensen die voorheen recht hadden op Wajong of WIA tegenwoordig in de bijstand terecht komen.

Dan zou het sociale stelsel weer uitgebreid moeten worden en dat zie ik ook niet snel gebeuren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217980567
Dilan is goed bezig.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_217981360
Uit de NAVO stappen, nog een veel beter idee.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 18 juni 2025 @ 23:55:17 #92
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217981536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet iets om mensen in de bijstand verplicht het leger in de sturen, prima kanonnenvlees voor de frontlinie.
Liever bejaarden dan.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_217981567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet iets om mensen in de bijstand verplicht het leger in de sturen, prima kanonnenvlees voor de frontlinie.
Ofwel, werken OF vechten voor je geld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217981952
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:29 schreef nostra het volgende:
Dilan is goed bezig.
Dilan mag tot de verkiezingen aan een stuk door zo hard mogelijk roeptoeteren, zodat de aandacht afgeleid wordt van het feit dat de VVD al 15 jaar in de regering zit en dus van alles had kunnen doen aan de problemen waar nu over geroeptoeterd wordt.

Na de verkiezingen gaan de VVD en Pvda-GL samen in de coalitie (waarschijnlijk met het CDA) en stapt Dilan op (waarschijnlijk opgevolgd door Sophie Hermans) en gaat het bedrijfsleven in.
pi_217981998
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Drie kanten. Kun je ze niet naar het front sturen?
gehandicapten naar het front sturen, daar schiet je wat mee op ja :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_217982110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:06 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dilan mag tot de verkiezingen aan een stuk door zo hard mogelijk roeptoeteren, zodat de aandacht afgeleid wordt van het feit dat de VVD al 15 jaar in de regering zit en dus van alles had kunnen doen aan de problemen waar nu over geroeptoeterd wordt.

Na de verkiezingen gaan de VVD en Pvda-GL samen in de coalitie (waarschijnlijk met het CDA) en stapt Dilan op (waarschijnlijk opgevolgd door Sophie Hermans) en gaat het bedrijfsleven in.
'Ik ben Sophie' wordt nooit fractievoorzitter.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_217982307
Die 3,5% kunnen we niet verantwoord uitgeven, zal niet lang volgehouden worden en Trump eist volgende week gewoon weer wat anders. Enorme kapitaalvernietiging en Europa is niet veiliger voor de Rus. Voor snel opbouwen zou het opschorten van de Europese aanbestedingsregels en stikstof hel meer helpen dan 1000 miljard.
pi_217982336
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:12 schreef mschol het volgende:

[..]
gehandicapten naar het front sturen, daar schiet je wat mee op ja :')
McNamara's Morons 2.0
pi_217982371
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:30 schreef nostra het volgende:

[..]
'Ik ben Sophie' wordt nooit fractievoorzitter.
Euh… dat is ze al geweest…
pi_217982427
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Euh… dat is ze al geweest…
Voor even en niet bepaald een doorslaand succes, om het stokje snel aan Dilan over te dragen. Ik zie het omgekeerde echt niet gebeuren, noch vanuit bestuur, boch vanuit leden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')