abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217979636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Lekker plukken op een scootmobiel. ;)
Sommige denken nog steeds dat er veel weldoorvoede individuen met geen lichamelijk gebrek in de bijstand zitten.
pi_217979808
Lekker mensen met een arbeidsbeperking pesten en het leven nog meer onmogelijk maken.

Hadden ze maar niet ziek of gehandicapt moeten zijn.

Met enig fatsoen in je lijf kun je al jaren niet meer terecht bij de VVD.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 18 juni 2025 @ 19:59:11 #83
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217979862
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Lekker mensen met een arbeidsbeperking pesten en het leven nog meer onmogelijk maken.

Schoolpleinpolitiek in het groot.
pi_217980057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan weet ik dus ook donders goed hoe ik daar op moet reageren.
Met mensen een rad voor de ogen draaien? Hier lijkt mij dat niet de juiste manier.
pi_217980226
We komen nooit van die kut Rutte af he. Zelfs in de Navo bepaalt ie nog de uitgaven in Nederland. Fuck de VVD.
pi_217980336
Ik had gedacht dat VVD voor Veel Vrije Dagen stond, blijkbaar had ik het mis.
pi_217980411
quote:

Die mensen moet je uiteraard ontzien maar een aanzienlijk deel van de bijstandsgerechtigden is nep-vluchteling.

De helft van de statushouders zit in de bijstand dus daar valt nog flink wat te halen.
pi_217980480
quote:

Daarom horen arbeidsongeschikten niet in de bijstand wat mij betreft, maar in een andere (lees: hogere) uitkeringen. Bijstand hoort een minimaal vangnet te zijn voor hen die wel kunnen werken, maar dat niet doen.
pi_217980539
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:16 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Daarom horen arbeidsongeschikten niet in de bijstand wat mij betreft, maar in een andere (lees: hogere) uitkeringen. Bijstand hoort een minimaal vangnet te zijn voor hen die wel kunnen werken, maar dat niet doen.
Mee eens, maar de PvdA en de VVD hebben tijdens kabinet Rutte II juist gezorgd dat talloze mensen die voorheen recht hadden op Wajong of WIA tegenwoordig in de bijstand terecht komen.

Dan zou het sociale stelsel weer uitgebreid moeten worden en dat zie ik ook niet snel gebeuren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217980567
Dilan is goed bezig.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_217981360
Uit de NAVO stappen, nog een veel beter idee.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 18 juni 2025 @ 23:55:17 #92
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217981536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet iets om mensen in de bijstand verplicht het leger in de sturen, prima kanonnenvlees voor de frontlinie.
Liever bejaarden dan.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_217981567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:02 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet iets om mensen in de bijstand verplicht het leger in de sturen, prima kanonnenvlees voor de frontlinie.
Ofwel, werken OF vechten voor je geld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217981952
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:29 schreef nostra het volgende:
Dilan is goed bezig.
Dilan mag tot de verkiezingen aan een stuk door zo hard mogelijk roeptoeteren, zodat de aandacht afgeleid wordt van het feit dat de VVD al 15 jaar in de regering zit en dus van alles had kunnen doen aan de problemen waar nu over geroeptoeterd wordt.

Na de verkiezingen gaan de VVD en Pvda-GL samen in de coalitie (waarschijnlijk met het CDA) en stapt Dilan op (waarschijnlijk opgevolgd door Sophie Hermans) en gaat het bedrijfsleven in.
pi_217981998
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Drie kanten. Kun je ze niet naar het front sturen?
gehandicapten naar het front sturen, daar schiet je wat mee op ja :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_217982110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:06 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dilan mag tot de verkiezingen aan een stuk door zo hard mogelijk roeptoeteren, zodat de aandacht afgeleid wordt van het feit dat de VVD al 15 jaar in de regering zit en dus van alles had kunnen doen aan de problemen waar nu over geroeptoeterd wordt.

Na de verkiezingen gaan de VVD en Pvda-GL samen in de coalitie (waarschijnlijk met het CDA) en stapt Dilan op (waarschijnlijk opgevolgd door Sophie Hermans) en gaat het bedrijfsleven in.
'Ik ben Sophie' wordt nooit fractievoorzitter.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_217982307
Die 3,5% kunnen we niet verantwoord uitgeven, zal niet lang volgehouden worden en Trump eist volgende week gewoon weer wat anders. Enorme kapitaalvernietiging en Europa is niet veiliger voor de Rus. Voor snel opbouwen zou het opschorten van de Europese aanbestedingsregels en stikstof hel meer helpen dan 1000 miljard.
pi_217982336
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:12 schreef mschol het volgende:

[..]
gehandicapten naar het front sturen, daar schiet je wat mee op ja :')
McNamara's Morons 2.0
pi_217982371
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:30 schreef nostra het volgende:

[..]
'Ik ben Sophie' wordt nooit fractievoorzitter.
Euh… dat is ze al geweest…
pi_217982427
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Euh… dat is ze al geweest…
Voor even en niet bepaald een doorslaand succes, om het stokje snel aan Dilan over te dragen. Ik zie het omgekeerde echt niet gebeuren, noch vanuit bestuur, boch vanuit leden.
pi_217982437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Die 3,5% kunnen we niet verantwoord uitgeven, zal niet lang volgehouden worden en Trump eist volgende week gewoon weer wat anders. Enorme kapitaalvernietiging en Europa is niet veiliger voor de Rus. Voor snel opbouwen zou het opschorten van de Europese aanbestedingsregels en stikstof hel meer helpen dan 1000 miljard.
Het 'grappige' is dat Trump zei landen niet te verdedigen die niet aan de norm voldoen. De landen die direct naast Rusland liggen geven juist veruit het meeste uit dus hen zou hij dan wel moeten helpen.

Tis natuurlijk allemaal dom geblaat van hem.
pi_217982452
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor even en niet bepaald een doorslaand succes, om het stokje snel aan Dilan over te dragen. Ik zie het omgekeerde echt niet gebeuren, noch vanuit bestuur, boch vanuit leden.
Dijkhoff is al bezig e.e.a. te masseren.
pi_217982463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dijkhoff is al bezig e.e.a. te masseren.
Dijkhoff moet vooral eens keuzes maken en niet maar blijven hangen in loze proefballonnetjes.
pi_217982530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:03 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die mensen moet je uiteraard ontzien maar een aanzienlijk deel van de bijstandsgerechtigden is nep-vluchteling.

De helft van de statushouders zit in de bijstand dus daar valt nog flink wat te halen.
En toch, we hebben nu 18 ipv 15 miljoen mensen en tegelijkertijd zitten er minder mensen in de bijstand en WW dan toen we nog met (minder dan) 15 miljoen mensen waren.

Dus het beeld dat je hebt is misschien toch wel vertekend.

pi_217983699
Aantal werklozen is historisch redelijk laag, dit gaat weer nergens over.
pi_217983748
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Dijkhoff moet vooral eens keuzes maken en niet maar blijven hangen in loze proefballonnetjes.
Dijkhoff geeft elke keer wanneer hij gevraagd wordt hetzelfde antwoord, dat is toch een duidelijke keuze maken?
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:30:26 #107
65846 Bocaj
47th President.
pi_217983805
Mwah, als de bijstand teveel is (met ook alle toeslagen) dan kan daar best naar gekeken worden.
Laat het Nibud dat doen of een ander onafhankelijk identiteit.

Als ik soms hoor wat gezinnen vooral krijgen dan kan dat best scheve ogen opwekken als alleenverdiener die net overal buiten de (toeslagen of andere voordeeltjes) boot valt. :Y
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:32:24 #108
65846 Bocaj
47th President.
pi_217983834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoveel zal er niet te halen zijn voor de defensie industrie wat sowieso klauwen met klauwen kost.
Met een paar miljoen begin je nix. Je koopt er nog niet eens een tank voor! :D
pi_217984125
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
De navo gaat 4x zoveel uitgeven als alle andere landen van de wereld samen..
Het lijkt wel dat niemand in de top van de NAVO-landen meer kan rekenen. Ze roepen maar wat getallen. Rutte is nog het ergst.
pi_217984179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dijkhoff geeft elke keer wanneer hij gevraagd wordt hetzelfde antwoord, dat is toch een duidelijke keuze maken?
Nou ja, het was de man van demonstratieverboden, snoeihard law and order in probleemwijken, kernenergie, was de populist onder de VVD'ers en daar trots op, lreeg continu kritiek op zijn harde stijl, kwam met een manifest waar nooit meer iets mee is gedaan en nu moet het ineens via de genuanceerde middenweg. En dan niet via de politiek, maar via een obscure beweging met Jutta Leerdam en Frank Lammers.
pi_217984544
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, het was de man van demonstratieverboden, snoeihard law and order in probleemwijken, kernenergie, was de populist onder de VVD'ers en daar trots op, lreeg continu kritiek op zijn harde stijl, kwam met een manifest waar nooit meer iets mee is gedaan en nu moet het ineens via de genuanceerde middenweg.
De dingen die je zegt zijn zeker waar. Dijkhof was de man van alle dingen die je noemt en tegelijk was Dijkhof ook altijd duidelijk dat je niet moet samenwerken met partijen die de rechters wantrouwen en niks met de grondwet hebben.
pi_217984554
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik ken genoeg bijstandstrekkers die gewoon gezond en fit zijn en prima kunnen werken, sterker nog ik zie ze regelmatig wel plaatjes posten dat ze gewoon aan het bijklussen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217984592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ken genoeg bijstandstrekkers die gewoon gezond en fit zijn en prima kunnen werken, sterker nog ik zie ze regelmatig wel plaatjes posten dat ze gewoon aan het bijklussen zijn.
Hoe weet je dat ze bijstandsgerechtigd zijn?
pi_217984594
En het mooiste nog, er dreigt helemaal geen oorlog in Europa :')

Maar lekker laten ophitsen door de wapenindustrie en hun carrière slaafjes in de politiek. Die 2% is meer dan zat.

Oorlog is vooral een digitale aangelegenheid geworden, en dat zal alleen maar toenemen, maar blijf vooral investeren in ouderwetse oorlogsvoering met bemande 'oversized' tanks, vliegtuigen etc.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 13:01:40 #115
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217984595
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jeetje.

Ik heb een hele pittige mening over dit soort mensen en je zou ze helemaal uit mogen kleden, maar dat is gerommel in de marge.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217984602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe weet je dat ze bijstandsgerechtigd zijn?
Omdat ze me dat zelf verteld hebben.
pi_217984608
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Cockwhale het volgende:
En het mooiste nog, er dreigt helemaal geen oorlog in Europa :')

Maar lekker laten ophitsen door de wapenindustrie en hun carrière slaafjes in de politiek. Die 2% is meer dan zat.

Oorlog is vooral een digitale aangelegenheid geworden, en dat zal alleen maar toenemen, maar blijf vooral investeren in ouderwetse oorlogsvoering met bemande 'oversized' tanks, vliegtuigen etc.
Als ik zie dat we als Europa nog niet eens een land ter grootte van Frankrijk fatsoenlijk van wapens kunnen voorzien, dan is het wel triest gesteld.

En volgens mij is er toch ook echt wel duidelijk dat er ook echt geïnvesteerd moet worden in drones, anti-drone en AI.
pi_217984612
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat ze me dat zelf verteld hebben.
Zozo.

En om hoeveel mensen gaat dat? Wat voor klussen doen ze? En hoeveel uren zijn dat in de maand?
pi_217984618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zozo.

En om hoeveel mensen gaat dat? Wat voor klussen doen ze? En hoeveel uren zijn dat in de maand?
Toch wel een handje vol, oppassen, pizzas bezorgen, glazenwasser, etc.
pi_217984628
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Toch wel een handje vol, oppassen, pizzas bezorgen, glazenwasser, etc.
Je bent op de hoogte van meerdere gevallen van bijstandsfraude maar vindt het wel prima op zich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')