Ik heb melding gemaakt, maar kennelijk maakt dat niet zoveel indruk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, dus je bent op de hoogte van fraude maar vindt het wel prima op zich.
Vond het al een sterk verhaal, het wordt er niet beter op.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb melding gemaakt, maar kennelijk maakt dat niet zoveel indruk.
Nee hoor, het gaat hier ook nog eens om personen waar ik een tyfushekel aan heb, een alleenstaande bijstandsmoeder die wat bijklust voor een beter bestaan heb ik geen moeite mee.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vond het al een sterk verhaal, het wordt er niet beter op.
Het treurige is alleen dat je jouw eigen ervaringen gaat extrapoleren op een hele groep.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat hier ook nog eens om personen waar ik een tyfushekel aan heb, een alleenstaande bijstandsmoeder die wat bijklust voor een beter bestaan heb ik geen moeite mee.
Ik ben van mening dat werken moet lonen, bijstand zou altijd een tijdelijke maatregel moeten zijn, echter de opvatting is vaak: Ja het heeft geen zin om een baan met minimum loon te nemen....quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het treurige is alleen dat je jouw eigen ervaringen gaat extrapoleren op een hele groep.
De werkloosheidpercentage is historisch laag. Er zullen altijd uitvreters zijn, maar het is ook niet alsof bijstand + toeslagen een vetpot is. Het is gewoon het minimale.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat werken moet lonen, bijstand zou altijd een tijdelijke maatregel moeten zijn, echter de opvatting is vaak: Ja het heeft geen zin om een baan met minimum loon te nemen....
Ik geloof er echt geen zak van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch wel een handje vol, oppassen, pizzas bezorgen, glazenwasser, etc.
Voor velen is de Bijstand echter geen tijdelijk vangnet, aangezien veruit het merendeel kampt met een arbeidshandicap.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat werken moet lonen, bijstand zou altijd een tijdelijke maatregel moeten zijn, echter de opvatting is vaak: Ja het heeft geen zin om een baan met minimum loon te nemen....
Hoe is dit een argument tegen het feit dat de helft van de statushouders in de bijstand zitten?quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch, we hebben nu 18 ipv 15 miljoen mensen en tegelijkertijd zitten er minder mensen in de bijstand en WW dan toen we nog met (minder dan) 15 miljoen mensen waren.
Dus het beeld dat je hebt is misschien toch wel vertekend.
[ afbeelding ]
Tijd voor hogere bedrijfsbelastingen dus. Dat paradijs voor postbussen kan je nu wel op je buik schrijven vvd. Ga daar maar eens een put graven ipv alles door jan modaal te laten betalen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:08 schreef Nober het volgende:
Er is meer nodig om aan de 31 miljard te komen.
[ x ]
https://x.com/JosTeunissen2/status/1935669604828741862
Prima plan. Het moet ergens van betaald worden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:22 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.leidschdagbla(...)etalen/72353357.html
[..]
De aap komt uit de mouw
Benieuwd hoeveel de VVD hier uit wil graaienNext stop gehandicaptenzorg, onderwijs en gezondheidszorg.
En verder hebben Europese landen de VS helemaal niet nodig als we aan 3.5+1.5 gaan voldoen (soort van Catch-22?).quote:‘Onverenigbaar met wereldbeeld’
De norm is bovendien ‘onverenigbaar met onze verzorgingsstaat en onze visie op de wereld’, voegt de premier daaraan toe. De 5 procent halen zou alleen mogelijk zijn door ‘de belastingen voor de middenklasse te verhogen, de publieke voorzieningen te verminderen en de klimaattransitie te vertragen’. Waar andere landen wellicht bereid zijn ‘die offers’ te brengen, kiest Spanje er ‘als soevereine bondgenoot voor dat niet te doen
Jij wilt graag in een land wonen met het niveau van het voormalig Oostblok ofzo? Hongarije, Roemenië, dat soort landen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Prima plan. Het moet ergens van betaald worden.
Nee, ik wil leven in een land dat zijn verdediging serieus neemt. Ik ben rechts dus van mij mag het allemaal betaald worden van de sociale uitkeringen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij wilt graag in een land wonen met het niveau van het voormalig Oostblok ofzo? Hongarije, Roemenië, dat soort landen?
Nou, gezien je quote mogen ze het wat jou betreft ook halen bij zorg en onderwijs, dus daarom vraag ik of je graag wilt dat we als land zakken naar landen van dat niveau?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:43 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, ik wil leven in een land dat zijn verdediging serieus neemt. Ik ben rechts dus van mij mag het allemaal betaald worden van de sociale uitkeringen.
Dan moeten arbeidsongeschikten niet meer in de bijstand geduwd worden. Dat wordt echter wel gedaan want dat is goedkoper.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je toch voor zorgen dat de bovenklasse van de samenleving zich niet mengt met de onderklasse. Zodat je door het ravotten en trainen dat de jeugd dan kan doen, een land krijgt vol met jongere krachtpatsers. Een betere verdediging kan men toch niet bedenken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:43 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, ik wil leven in een land dat zijn verdediging serieus neemt. Ik ben rechts dus van mij mag het allemaal betaald worden van de sociale uitkeringen.
Solidariteit gaat ook verder dan etniciteit of nationaliteit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Solidariteit gaat verder dan alleen de verzorgingsstaat.
Het heeft niet te maken met zich superieur voelen t.o.v arme sloebers maar wel met welke waarde je levert aan je land. Arme sloebers geven bijna niks maar vragen wel van alles en nog wat. En de betekenisvolle belastingbetaler trekt weer zuchtend zijn portemonnee. Maar gelukkig is er nog de VVD die paal en perk wil stellen aan klaploperij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
Solidariteit is natuurlijk heel goed, maar alleen met mensen die het verdienen. Dus geen arme paupers, die zelf hun broekriem niet op kunnen houden![]()
Ik vraag me altijd af of mensen die zo denken dan graag tussen de daklozen heen willen laveren, zodat ze zich superieur kunnen voelen?
Als je zijn compagnon hoort over populisme, communicatie en stemgedrag dan is het toch ook niet raar dat Dijkhoff wat anders gaat denken?quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het was de man van demonstratieverboden, snoeihard law and order in probleemwijken, kernenergie, was de populist onder de VVD'ers en daar trots op, lreeg continu kritiek op zijn harde stijl, kwam met een manifest waar nooit meer iets mee is gedaan en nu moet het ineens via de genuanceerde middenweg. En dan niet via de politiek, maar via een obscure beweging met Jutta Leerdam en Frank Lammers.
Dijkhoff wil er eerst en vooral wel voor zorgen dat rijke mensen altijd en overal in het voordeel zijn ten opzichte van minder rijke mensen. Dus ik zou eerst een kritisch naar mijn bankrekening kijken voordat ik op hem zou stemmen. (Ik zou dat zelf natuurlijk niet doen, ik stem gewoon op Volt, de partij met het beste sociale beleid en ook voor een sterke EU, waar tegenwoordig al onze goede wetten vandaan komen sinds Timmermans daar weg is.)quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je zijn compagnon hoort over populisme, communicatie en stemgedrag dan is het toch ook niet raar dat Dijkhoff wat anders gaat denken?
Geen wezenlijk ander gedachtengoed dan Yesilgöz, maar dan wat gezelliger verkocht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dijkhoff wil er eerst en vooral wel voor zorgen dat rijke mensen altijd en overal in het voordeel zijn ten opzichte van minder rijke mensen. Dus ik zou eerst een kritisch naar mijn bankrekening kijken voordat ik op hem zou stemmen.
Met zijn compagnon bedoel je dan Yesilgoz? Die zit inderdaad anders in de wedstrijd, er is alleen allang geen sprake meer van compagnon of mede-beleidsbepaler. Dijkhoff heeft nu wat weg van de pensionado die op maandag nog koffie komt drinken en vertellen hoe dingen anders moeten. Op het congres heb ik hem ook niet gehoord, hij heeft zelf de handdoek in de ring gegooid, er ligt niet één concreet voorstel; kortom: wat moet je hiermee?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je zijn compagnon hoort over populisme, communicatie en stemgedrag dan is het toch ook niet raar dat Dijkhoff wat anders gaat denken?
Ik bedoel Bas Erlings.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dijkhoff wil er eerst en vooral wel voor zorgen dat rijke mensen altijd en overal in het voordeel zijn ten opzichte van minder rijke mensen. Dus ik zou eerst een kritisch naar mijn bankrekening kijken voordat ik op hem zou stemmen. (Ik zou dat zelf natuurlijk niet doen, ik stem gewoon op Volt, de partij met het beste sociale beleid en ook voor een sterke EU, waar tegenwoordig al onze goede wetten vandaan komen sinds Timmermans daar weg is.)
Ja, dan kom je toch weer snel terecht op een WW van maximaal 2 maanden en "vrijwillige" euthanasie als je geen geld meer hebt om in je levensonderhoud te voorzien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het heeft niet te maken met zich superieur voelen t.o.v arme sloebers maar wel met welke waarde je levert aan je land. Arme sloebers geven bijna niks maar vragen wel van alles en nog wat. En de betekenisvolle belastingbetaler trekt weer zuchtend zijn portemonnee. Maar gelukkig is er nog de VVD die paal en perk wil stellen aan klaploperij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |