Oh dat is ook tof zeg.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit snap ik wel.
We hebben keer uitvaart gewerkt op de verjaadag van W, met de zelfde voornaam en volgens mij ook dezelfde leeftijd.
Maar tosti, dus +1quote:Op zondag 8 juni 2025 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is nu al een dag waarbij elk klusje door onvoorziene zaken 3 keer zo lang duurt.
We zijn net een kwartier bezig geweest om de stekker van het tostiapparaat uit een beugel van dat apparaat te krijgen. Geen idee hoe het zo raar is komen zitten, is ook nooit eerder gebeurd in de 15+ jaar dat we het hebben.
quote:Op zondag 8 juni 2025 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
+2 zelfs want Ottolenghi tuna melt met harissa
Raarrrrrrquote:Op zondag 8 juni 2025 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is nu al een dag waarbij elk klusje door onvoorziene zaken 3 keer zo lang duurt.
We zijn net een kwartier bezig geweest om de stekker van het tostiapparaat uit een beugel van dat apparaat te krijgen. Geen idee hoe het zo raar is komen zitten, is ook nooit eerder gebeurd in de 15+ jaar dat we het hebben.
Heb je bij de 2e sokken gekeken?quote:Op zondag 8 juni 2025 14:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Raarrrrrr
Gisteren liet ik de bak van de airfryer uit mijn poezelige handjes denderen op de grond en nu is er een beschermkapje van het handvat weg.
Nérgens te vinden![]()
Net zo lang trappen tot ze het lekker gaan vinden en dan nog een half uur door gaanquote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Blues het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)erukt-onbegrijpelijk
WTF![]()
quote:
Hoop dat ze er nu ook camera’s ophangenquote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Blues het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)erukt-onbegrijpelijk
WTF![]()
Nee.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Net zo lang trappen tot ze het lekker gaan vinden en dan nog een half uur door gaan
Ping heeft echt vieze pindasaus. Sowieso geen beste cafetaria.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit te wachten op friet bij de snackbar. Ondertussen staat er een of ander EO programma op waarbij iemand echt kneitervals en hard ‘zingt’. Had op zich niet gehoeven![]()
Vandaag iets langer gegamed dan ik had geplandzeg maar een uur of… 6ish achter elkaar. (Voor de kenners: Moss op de VR
) achja, ook wel eens lekker.
Vanavond even de kledingkast uitzoeken. Zien wat ik morgen in de stad nog moet halen voordat we op vakantie gaan. (Ik haat winkelen in de stad)
God is vast toondoofquote:Op zondag 8 juni 2025 20:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit te wachten op friet bij de snackbar. Ondertussen staat er een of ander EO programma op waarbij iemand echt kneitervals en hard ‘zingt’. Had op zich niet gehoeven![]()
Vandaag iets langer gegamed dan ik had geplandzeg maar een uur of… 6ish achter elkaar. (Voor de kenners: Moss op de VR
) achja, ook wel eens lekker.
Vanavond even de kledingkast uitzoeken. Zien wat ik morgen in de stad nog moet halen voordat we op vakantie gaan. (Ik haat winkelen in de stad)
Dat zijn geen leuke geintjes. Piep deed dit afgelopen week ook. Ik dacht dat ze in een hoekje was gekropen om te sterven. Ik zoeken en zoeken, ineens stond ze achter me.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppff een half uur gezocht naar Elin. Alle kast open, achter de boeken, onder het bed en dat allemaal tig keer. Met snoepjes gerammeld, niets. En zo groot is mijn huis nou ook weer niet.
Zit die …kat in de keukenkast die ik al een paar keer open had gemaakt. Daar zit ze nooit
Ochquote:Op zondag 8 juni 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn geen leuke geintjes. Piep deed dit afgelopen week ook. Ik dacht dat ze in een hoekje was gekropen om te sterven. Ik zoeken en zoeken, ineens stond ze achter me.
We hebben vanmiddag besloten dat we het einde in gang gaan zetten deze week
Ik verheug me nu al op het advies van iemand uit deze SCquote:Op zondag 8 juni 2025 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme, blancheer jij tuinbonen voor je ze invriest? Bij kapucijners en erwten doe ik dat niet, ik twijfel.
quote:Op zondag 8 juni 2025 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ochwat triest. Je weet dat het eraan zit te komen maar altijd te snel.
Dacht hier hetzelfde, ze is al een paar dagen weer wat minder, durfde ook nauwelijks onder het bed te kijken. Maar toen ze weer in zicht was ging ze weer fanatiek achter het lampje aan.
Dank jullie. Het is tijd helaas. Gelukkig hebben we er al een tijdje aan kunnen wennen. Maar het is hartverscheurend. Ze is echt onderdeel van ons gezin.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op het advies van iemand uit deze SC![]()
Sterkte met de kat.
Omgquote:Op zondag 8 juni 2025 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed. Gestommel in de keuken. Heeft Piep een muis in haar bek. Deze kat taalde daar toen ze fit was al niet naar. Ligt de hele dag te slapen, kotst 3 keer per dag, verliest steeds haar evenwicht. En nu perst ze haar laatste beetje instinct er gewoon nog even uit en doet een bommetje op een muis![]()
Maar goed, ze had die muis dus in haar bek. En snapte de rest niet. Ze liet maar niet los. We zijn minutenlang bezig geweest. Stonden we daar, tranen over de wangen van de lach. J met die kat in zijn handen, ik proberend die muis uit haar bek te krijgen en foto's te makenUiteindelijk is het gelukt, bij de achterdeur. De muis rende zo naar buiten, waar hij ook nog even een stukje mijn broekspijp in ging.
Deze vergeten we nooit meer
quote:Op zondag 8 juni 2025 22:37 schreef derLudolf het volgende:
Die muis had je natuurlijk op sterk water moeten zetten, als laatste souvenir
Ik bestel nooit pindasaus, dus geen idee. Voor friet vind ik ze prima. Dat halen we toch al niet met het idee dat we echt culinair hoogstaand gaan etenquote:Op zondag 8 juni 2025 20:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ping heeft echt vieze pindasaus. Sowieso geen beste cafetaria.
Nog drie dagen werkenquote:Op zondag 8 juni 2025 21:00 schreef Blues het volgende:
[..]
God is vast toondoof
waar en wanneer lekker op vak
Zaaaaligquote:Op zondag 8 juni 2025 23:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nog drie dagen werken![]()
Picosgebergte in Spanje. Hoewel we de route nog wat moeten uitstippelen. Maar goed, tentje in de auto en gaaaaan. We zien wel hoe het loopt, waar we uitkomen en waar het een beetje lekker weer is.
We noemen geen namen, gaan niemand @-taggen en herhalen vooral niet dat het om tuinbonen gaatquote:Op zondag 8 juni 2025 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op het advies van iemand uit deze SC![]()
Alles op noemenswaardige hoogte in de Picos heeft nog sneeuw op het moment, dus ook de hoger gelegen campings zullen nog dicht zijn. De fokker die hier van de week was, had zijn partner in de bergen gedropt en we kregen fotos die er uit zagen alsof ze van de sociedad de la nieve waren.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nog drie dagen werken![]()
Picosgebergte in Spanje. Hoewel we de route nog wat moeten uitstippelen. Maar goed, tentje in de auto en gaaaaan. We zien wel hoe het loopt, waar we uitkomen en waar het een beetje lekker weer is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
In een katoenen doek?quote:Op maandag 9 juni 2025 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Piep doet het nog. We hadden half verwacht dat die muis van gisteren naar laatste strijd was.
Morgenmiddag ga ik de dierenarts bellen. Afspraak liefst voor volgende week maandag. Straks zoeken we een mooi plekje voor haar uit in de tuin. Maar waar doe je een lijk eigenlijk in?
Straks maar weer verder met de buitenkeuken en moestuin. Eerst een beetje huishouden.
In een rieten koffer kan misschien. Iets van natuurlijk materiaal.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Piep doet het nog. We hadden half verwacht dat die muis van gisteren naar laatste strijd was.
Morgenmiddag ga ik de dierenarts bellen. Afspraak liefst voor volgende week maandag. Straks zoeken we een mooi plekje voor haar uit in de tuin. Maar waar doe je een lijk eigenlijk in?
Straks maar weer verder met de buitenkeuken en moestuin. Eerst een beetje huishouden.
Heel passend ja. Pieps plekjequote:Op maandag 9 juni 2025 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bedenk net dat we het linnen kussenhoesje van de stoel waar ze al een paar maanden de hele dag op ligt kunnen gebruiken. Sinds ze het laatst had ondergebraakt en het hoesje na de was op een andere stoel terecht kwam, zocht ze het daar weer op. Ik denk dat dat wel passend is.
Dat is een mooiequote:Op maandag 9 juni 2025 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bedenk net dat we het linnen kussenhoesje van de stoel waar ze al een paar maanden de hele dag op ligt kunnen gebruiken. Sinds ze het laatst had ondergebraakt en het hoesje na de was op een andere stoel terecht kwam, zocht ze het daar weer op. Ik denk dat dat wel passend is.
quote:Op maandag 9 juni 2025 00:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh.. we hebben ern pakjes saga![]()
Chef was sporttas in NL vergeten. Dinsdag opgestuurd.. post NL zegt dan 2-3 dagen. Woensdag bericht dat pakketje "de grens gepasseerd" is.. waar, geen idee.
Van woensdag tot vanmorgen is pakketje op een onbestemde lokatie.
Vanmiddag bericht dat pakket is aangekomen in... Jönköping,Zweden.
Benieuwd wanneer het daadwerkelijk aankomt
Das knap, verkeerde land ook nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had vorig jaar klein pakje naar aus gestuurd.
In de postnl app zie je nog steeds alleen; in land van bestemming aangekomen... weet nog steeds niet (door de summiere briefwisseling) of dat pakje nou al ooit is aangekomen.
(Inmiddels is aussiekleinzoonP er allang uitgegroeid)
En bezorgservice? Picnic/AH laten komen!quote:Op maandag 9 juni 2025 07:40 schreef AnneX het volgende:
Ha…pakjes naar buiten Nederland. De aangekondigde 2-3 dagen waren mooi op tijd voor Kerstmis.
Dat werden 5-6 weken. En het was al óp het eiland.
Is er iemand, die goeie ervaringen heeft. Met de Vinted pakjes misschien?
Vandaag Kastelendag! En het kan wel eens droog blijven.
Er staan 3 dingen op het programma. Eens kijken hoe het gaat.
Bed verschonen - jaja- stoelyoga en havermout preppen. Oh en vier: boodschappen. Heel veel.
Denk zo teruglezend: het worden 2 expedities: bed en boodschappen.
Morgen is er weer een dag.
Xena ligt in de tuin onder de sering/vlinderstruik opgerold in haar hamam doek waar ze graag op lag tijdens leven en die ik ook meenam naar d.a. met de euthanasie.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Check. 👍🏼 ah komt woensdag as. tussen 10-14:00 uur.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:08 schreef Blues het volgende:
[..]
En bezorgservice? Picnic/AH laten komen!
Wij zijn echt fan, het is zo fijn, geen trappen op met veel tassen, geen rare bewegingen maken en lang staan/slenteren in de supermarkt
Pinda´s?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Check. 👍🏼 ah komt woensdag as. tussen 10-14:00 uur.
De laatste keer was vorig jaar julij.😎
Andere kleine (lichte) dingen morgen bij de buurtsuper Spar kopen. Ook belangrijk.
De aeg kan héél vèel. En ik gebruik alleen de katoen droog functie 😉 voor handdoeken, linnengoed en ondergoed.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, het hangspul van de zomer/winter kleding omgepakt. Planken lukt nu niet meer. Dat komt van de week wel.
De zak met kleding om weg te doen is nu vol. Ook maar een paar nette pumps op marktplaats gezet. Nooit gedragen en dat gaat ook niet meer gebeuren.
Van de week ook maar eens de "opfris" functie van de wasdroger uitproberen. Heeft één van jullie die functie ook? Kan je dan alle kleuren bij elkaar doen?
Hier hangt nu ook van alles buiten. Maar ik zag opeens die functie op de droger dus misschien maar eens gebruiken.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
De aeg kan héél vèel. En ik gebruik alleen de katoen droog functie 😉 voor handdoeken, linnengoed en ondergoed.
De opfrisfunctie is max 1 kg. Truien en 1 x gedragen blouses hangen een nacht of dag bij het open raam. Ook om te drogen als het niet in de droger gaat.
Pé en Rinus zingen er vaak over en een van beide heeft ook van shirtje aan van de Sparquote:Op maandag 9 juni 2025 16:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die klassieker ken ik niet. 🙃
Tis buiten aangenamer dan binnen.
Piep is vanaf 6 weken bij ons, dat is bijna 17 jaar geleden. We hebben dit huis volgende maand 9 jaar.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:20 schreef sigme het volgende:
voor @:lucky_strike, @:j_flip & Piep
Was Piep al bij jullie voordat het huidige huis betrokken werd? Ja he?
quote:Het lam heeft hele dunne poep, vanaf dag 3 ofzo. Daarmee krijgt ie te weinig voedingsstoffen binnen. We hebben 'm bijgevoerd en de veearts erbij gehad, anti-bioticakuur + pijnstiller + multivitamine, maar het helpt niet.
Hij blijft in de groei vreselijk achter en kan niet (meer) helemaal goed meekomen met de kudde en inmiddels staat ie ook met bolle rug (= beroerd).
marcel.de in F&F / Het Moestuintopic #32 Genoeg geregend nu!quote:Op maandag 9 juni 2025 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien heb je het gemist maar ik jad nog gevraagd of jij tuinbonen blancheert voor je invriest.
Die heeft toch een filmpje met Liesje over dit onderwerp? En een kerstverhaal?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:39 schreef flipsen het volgende:
Ik vraag me toch af waar die Dr. blijft, dit topic schreeuwt intussen om zijn aandacht
Dat klinkt als een geweldige camping!quote:Op maandag 9 juni 2025 21:36 schreef sigme het volgende:
Ik heb nooit tuinbonen ingevroren, maar ik zou kiezen voor blancheren. Juist met tuinbonen (wel). In het moestuintopic was er een eentje (m) die enorm veel tuinbonen kweekte en invroor. Ik zal even kijken of ik diens naam kan terugvinden.
Mooitje was niet mee, het was een heel fijn nachtje bij mijn tante op haar kampeerplaats in het bos. Echt fantastisch magische plek. Een oud landgoed waar al 100 jaar gekampeerd wordt, door vaste kampeerders op vast grote "plaatsen". Als voorzieningen: poephokjes & grondwaterhandpompen, dat is alles. In november moeten alle dingen die aan mensen doen denken worden opgeruimd en half maart mogen de mensen dan weer terugkomen. Allemaal einzelgängers verenigd.
Ik heb er een nachtje geslapen en liefste en Mooitje kwamen vanmiddag en hebben er ook een paar uurtjes doorgebracht en toen met z'n allen weer terug.
Piep heeft dus 8 jaar met jullie ergens anders gewoond. Hoe woonden jullie toen eigenlijk? En hoe kwam Piep tot jullie?quote:Het lam heeft hele dunne poep, vanaf dag 3 ofzo. Daarmee krijgt ie te weinig voedingsstoffen binnen. We hebben 'm bijgevoerd en de veearts erbij gehad, anti-bioticakuur + pijnstiller + multivitamine, maar het helpt niet.
Hij blijft in de groei vreselijk achter en kan niet (meer) helemaal goed meekomen met de kudde en inmiddels staat ie ook met bolle rug (= beroerd).
Kwamen net thuis en toen was er ook weer veel muziek en geschreeuw bij de buren. Toen we vroegen of het zachter kon kregen we alleen een grote bekquote:Op maandag 9 juni 2025 14:06 schreef Sarabi het volgende:
tja ik kan alleen maar beamen dat het hopeloos is.....
En als je zelf met een grote bek begint?quote:Op maandag 9 juni 2025 22:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kwamen net thuis en toen was er ook weer veel muziek en geschreeuw bij de buren. Toen we vroegen of het zachter kon kregen we alleen een grote bek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het balkon is zomerklaar. Ik was aan het wachten op de portulaca en eindelijk was het te koop.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 9 juni 2025 22:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kwamen net thuis en toen was er ook weer veel muziek en geschreeuw bij de buren. Toen we vroegen of het zachter kon kregen we alleen een grote bek
quote:Op maandag 9 juni 2025 22:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Het balkon is zomerklaar. Ik was aan het wachten op de portulaca en eindelijk was het te koop.Gezellig! En een fijn groen uitzicht ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het balkon is zomerklaar. Ik was aan het wachten op de portulaca en eindelijk was het te koop.![]()
Nog 3/4 jaar dan is het klaar. Dan alleen voor jullie zelf cake bakkenquote:Op maandag 9 juni 2025 22:57 schreef Blues het volgende:
Morgen 2 cakes bakken voor werk as woensdag, want ik was immers jarig op vakantie.
En ik zie beetje tegen werken op
Ik voel me zo goed thuis, geen stress(alleen af en toe van g's ellende maar dat is anders dan werkstress)
Ik moet echt m'n tempo downsizen en pauzes upsizen op werk, daar ligt denk ik ook mijn ding.
Ja! Dat hou ik vastquote:Op maandag 9 juni 2025 23:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog 3/4 jaar dan is het klaar. Dan alleen voor jullie zelf cake bakken
quote:Op maandag 9 juni 2025 22:55 schreef Blues het volgende:
Ataripiep
Xena was bij de d.a. bekend als Sientje. Ze had ons dat horen zeggen tegen haar![]()
Het kan zijn dat wij misschien ook iets minder subtiel waren dan normaalquote:Op maandag 9 juni 2025 22:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En als je zelf met een grote bek begint?Niet vragen naar bevelen?
Netjes vragen heb je lang genoeg gedaan.
Volgens mij kon ik het hier zelfs horenquote:Op zondag 8 juni 2025 23:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Rust. Free your mind festival lijkt gestopt. Twee dagen gedreun en dan woon ik gelukkig een flink eind er vandaan.
Mijn wasmachine heeft een opfrisfunctie. Dan stoomt hij de kleding even. Ik gebruik het ook soms voor kussens en dekentjes en zo. De truc is vooral om de trommel niet te vol te doen. Alles kan bij elkaar.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, het hangspul van de zomer/winter kleding omgepakt. Planken lukt nu niet meer. Dat komt van de week wel.
De zak met kleding om weg te doen is nu vol. Ook maar een paar nette pumps op marktplaats gezet. Nooit gedragen en dat gaat ook niet meer gebeuren.
Van de week ook maar eens de "opfris" functie van de wasdroger uitproberen. Heeft één van jullie die functie ook? Kan je dan alle kleuren bij elkaar doen?
Hadden ze niet die vriendin naar het asiel kunnen doenquote:Dat klinkt als een geweldige camping!quote:
Ach, lammeke toch. Dat klinkt zeker niet goed.
Een goede vriend verhuisde naar het Noorden om te gaan samenwonen en nam zijn ongesteriliseerde binnenpoes mee. Vriendin vond dat katten buiten horen en gooide de kat zo zonder te wennen naar buiten. Binnen no time was ze zwanger. Poes en kittens moesten naar het asiel want mevrouw wilde een hond. Onderweg naar het asiel werd Piep bij ons afgegeven, in onze arbeiderswoning in Dordrecht.
Hadden ze niet die vriendin naar het asiel kunnen doenquote:Op maandag 9 juni 2025 23:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een geweldige camping!
Ach, lammeke toch. Dat klinkt zeker niet goed.
Een goede vriend verhuisde naar het Noorden om te gaan samenwonen en nam zijn ongesteriliseerde binnenpoes mee. Vriendin vond dat katten buiten horen en gooide de kat zo zonder te wennen naar buiten. Binnen no time was ze zwanger. Poes en kittens moesten naar het asiel want mevrouw wilde een hond. Onderweg naar het asiel werd Piep bij ons afgegeven, in onze arbeiderswoning in Dordrecht.
Of Grieks servies werpenquote:Op maandag 9 juni 2025 23:37 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 ik zou zo'n rage room vreselijk vinden, alle onnodige vernieling en zo. Geef mij maar een keer een clinic boksen dan of zo, als je wilt dat ik iets afreageer
Dat vind ik dus zonde van het serviesquote:
Is dat vandaag? Bijna 😇 indien: Van Harte en een X leuke dag 🎂🎊quote:
Gefeliquote:
Nee ben ik niet gaan doen, ik werk al heel lang 3 dagen in de week maandag/woensdag/vrijdag, dus met steeds een dag of een weekend ertussen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 07:08 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues .
Het is ook veel dat je draagt. Zowel op het werk als thuis. (Is er voor jou mogelijkheid om minder te gaan werken? Al wat af te bouwen? Of ben je daar al gaan doen?)
Ik kan overigens ook wel wennen aan vrij zijn, ben toe aan vakantie. Mijn rug ook vrees ikEn dat zonder echte zorgen thuis.
Maar laatste keer (bijna) twee weken vrij was in oktober. Tussendoor wel hier en daar een paar langere weekenden gehad of dagen tussendoor, maar niet echt vakantie.
Goedzo!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:52 schreef borisz het volgende:
Ma dubde nog om het volgende schooljaar af te maken. Maar met beide ooms in gedachten maakte daar snel korte metten mee. 1 januari is ze klaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens bakken en wachten NiB gedaan. Gaat me steeds beter af![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:36 schreef fietsie het volgende:
Ik denk dat ik toch nog eens grondiger moet gaan googelen wat er zoal rondom het geboekte vakantieadres te beleven is, voor ik besluit 2 fietsen mee te gaan slepen. Malle Belgen willen een NL - sticker op de fietsendrager... daar is geen plek voor...
Bron: https://www.anwb.nl/jurid(...)erplichte-nl-stickerquote:Voor reizen buiten Nederland is het noodzakelijk om onderscheidingsteken (NL-sticker) te gebruiken. De sticker moet in dat geval goed zichtbaar zijn. Bij gebruik van een aanhanger moet de sticker goed zichtbaar op de achterzijde van de aanhanger geplakt worden. Een fietsendrager biedt niet altijd de ruimte om de sticker te kunnen plakken. Plak de sticker dan op een zichtbare plek achter op (een karton aan) de fietsendrager of aan (een van) de fiets(en).
Uhuh maar dat is natuurlijk een waardeloze constructie met gedoe... Ik print wel een 3D-printed plat-vlak wat ik ergens aan de drager kan schroeven, met daar de sticker op.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Bron: https://www.anwb.nl/jurid(...)erplichte-nl-sticker
Sorry, ik heb geen fietsendrager voor de auto, ben dus geen ervaringsdeskundige...quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhuh maar dat is natuurlijk een waardeloze constructie met gedoe... Ik print wel een 3D-printed plat-vlak wat ik ergens aan de drager kan schroeven, met daar de sticker op.
Op Printables.com staan bergen Thule-objecten; een er van heeft vast de juiste vorm om om zo'n alu-extrusie profiel te passen waar die drager van geconstrueerd is.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:45 schreef derLudolf het volgende:
Stukje dibond of plaatje staal/aluminium en een paar goede tiewraps?
Mönchengladbachquote:Op maandag 9 juni 2025 23:02 schreef derLudolf het volgende:
Waar ga je naartoe op vakantie @:vlindertje89
Had je wel willen zien van alles slopen uit woede. Het tegenovergestelde van de indruk die ik hier van je heb gekregen door de jaren heenGoed dat je eerlijk hebt aangegeven dat het nietdt voor je is en liever gaat voelen.
Wou je niet naar de dierentuin? Er is gisteren een jong zeeleeuwtje geboren
Ik vergat gister nog op je te reageren. Wat klote zeg dat het alweer zo ver was.. en je alleen een grote bek kreegquote:Op maandag 9 juni 2025 23:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het kan zijn dat wij misschien ook iets minder subtiel waren dan normaal![]()
Maar goed het maakt toch geen verschil.....
Dat is wel lang zonder wat langer achter elkaar vakantie, ja. Wel uitzicht op wat langer achter elkaar vrij?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 07:08 schreef Candaasje het volgende:
Het zou ook niet echt mijn ding zijn nee. Ik heb hier thuis al moeite genoeg met afscheid te nemen van (op zich nog prima) spullen. Laat staan ze echt te gaan slopen.![]()
@:Blues .
Het is ook veel dat je draagt. Zowel op het werk als thuis. (Is er voor jou mogelijkheid om minder te gaan werken? Al wat af te bouwen? Of ben je daar al gaan doen?)
Ik kan overigens ook wel wennen aan vrij zijn, ben toe aan vakantie. Mijn rug ook vrees ikEn dat zonder echte zorgen thuis.
Maar laatste keer (bijna) twee weken vrij was in oktober. Tussendoor wel hier en daar een paar langere weekenden gehad of dagen tussendoor, maar niet echt vakantie.
Inmiddels nog maar 3 dagen en een beetje!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gefeliciteerd @:tele6
En fijne vakantie alvast voor Candaasje. Klinkt heerlijk, zo een beetje op de bonnefooi.
Over 4 dagen werken hebben wij ook 2 weken vakantie. Er staat nog niets op de planning, vanwege Piep hebben we de vakantie verzet. We gaan echter niet alleen maar klussen maar ook lekker dagjes weg. Ik ben ook aan het aftellen.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:26 schreef Blues het volgende:
Dat is 1 (citroen-mascarpone)
Ziet er lekker uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens bakken en wachten NiB gedaan. Gaat me steeds beter af![]()
en fijn dat NiB je steeds beter af gaat zeg!
Toffe foto's zeg!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben weer fotos aan het maken van alle bloemen en bijzondere/leuke plantjes die op mijn berg groeien. Gisteren vleesetende plantjes gespot.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]Inhoudelijk geen verstand van, maar wanneer gaan jullie? En hoe gaat het nu met je, een tijdje na overlijden van je vader en de longontsteking? En hoe gaat het met je moeder?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:36 schreef fietsie het volgende:
Ik denk dat ik toch nog eens grondiger moet gaan googelen wat er zoal rondom het geboekte vakantieadres te beleven is, voor ik besluit 2 fietsen mee te gaan slepen. Malle Belgen willen een NL - sticker op de fietsendrager... daar is geen plek voor...
Speaking of longontsteking.. ik belde vanochtend toch maar even huisarts omdat ik na vorige week me vanaf wo steeds beter te gaan voelen met minder en minder diepe hoest, koorts weg enzo, ik me vanaf vrijdag juist weer slechter ging voelen met meer en diepere hoest, meer snot, weer tegen koorts aan. Kon vanmiddag langskomen, met conclusie waarschijnlijk beginnende longontsteking en een antibioticakuur mee. Streep door hockey vanavond (die had ik zelf ook al wel door, ben wel enigszins realistisch) en waarschijnlijk ook door zondagdie ochtend heb ik laatste antibiotica. Ik wil echt heel graag meedoen, het is onze laatste wedstrijd, het is ook een vet belangrijke wedstrijd, en vorige (ook heel belangrijke) kon ik ook al niet meedoen door toen net ziek
ik was er toen wel vanuit gegaan dat ik iig twee weken later toch echt wel weer fit zou zijn.. mn ouders zouden nu komen kijken ipv vorige, maar die ga ik ook niet een uur laten rijden om me 4x 5 minuten ofzo te zien rennen als ik überhaupt al iets kan. Maar juist door belangrijkheid vd wedstrijd moet ik wel realistisch zijn en kan er beter een fit iemand zeker meespelen dan ik misschien, en als, dan ook geen idee hoeveel enzo. Bleh
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 10-06-2025 16:55:38 ]
plus 10quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:22 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 niet dat ik de beste persoon ben om dit te zeggen (kan er zelf vrij weinig van)... wat ik probeer te doen is de redenen om wel/niet te sporten van elkaar te sorteren:
Dingen die ertoe doen voor hoe het sporten gaat
- Je fitheid
- Wat de dokter heeft gezegd
- Je rol in het team
- Wanneer vraag je invallers
- Hoe cruciaal is jouw bijdrage in de wedstrijd, en hoeveel dagen/weken je ellendig voelen is het je waard (nul is ook een antwoord)
Versus dingen die het extra kut maken om af te zeggen, maar die niets te maken hebben met of je kan spelen
- Dat het een bijzondere wedstrijd is
- Dat je ouders komen
- Dat het seizoen daarna afgelopen is
- Dat je 2 weken geleden ook al niet kon
15 juli, naar Froidchapellequote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Inhoudelijk geen verstand van, maar wanneer gaan jullie? En hoe gaat het nu met je, een tijdje na overlijden van je vader en de longontsteking? En hoe gaat het met je moeder?
Er zijn hobbies genoeg te bedenken met meer dan voldoende beweging; variëteit muss sein!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik overweeg om al m'n sport/beweging plannen voor de komende maand af te zeggen en een andere hobby te zoeken
Top tip: https://trishagurumi.com/micro-crocheting-for-beginners/quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:28 schreef Tele6 het volgende:
Over een andere hobby gesproken, B gaat me een boek cadeau geven met haakpatronen (dieren van Pica Pau) en dan ga ik een big in een zwembroek haken
Dat is echt gekkenwerkquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Top tip: https://trishagurumi.com/micro-crocheting-for-beginners/
Dan kun je je ook niet over de kop haken.
Oh fuck, ik opende de link zonder nadenken en niet in een anoniem venster. Benieuwd wat ik de komende dagen weer voorbij zal zien komen qua advertentiesquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Top tip: https://trishagurumi.com/micro-crocheting-for-beginners/
Dan kun je je ook niet over de kop haken.
Cool! Maar even serieus, mocht je meer van dit soort dingen zoeken, ik kan zo citeren uit een levende fontein van informatie hierover.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is echt gekkenwerk
Deze big ga ik haken:
[ afbeelding ]
Veel meer dan garen zal dat wel niet zijnquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh fuck, ik opende de link zonder nadenken en niet in een anoniem venster. Benieuwd wat ik de komende dagen weer voorbij zal zien komen qua advertenties
Niet mijn ding, zullen we maar zeggen
Oh, ja, ik reken ook op niet spelen en in best case scenario als ik me weer helemaal fit voel max hier en daar een paar minuten, hoor. Ik heb ook meteen in de groep gegooid dat me verstandig lijkt een invaller voor me te regelen. Dus het was geen twijfel over of/hoeveel ik mee moet doen, maar uitleg over waarom ik het heel kut vind dat die laatste wedstrijd nou ook al in het water valt op de manier waarop ik het voor me had gezien (gewoon volle bak meespelend, wat bijdragen, mss lekker goaltje maken, en mn ouders die komen kijken, want die komen vrijwel nooit, 1x per seizoen ofzo en dit was dan dus laatste kans voor dit seizoen).quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:22 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 niet dat ik de beste persoon ben om dit te zeggen (kan er zelf vrij weinig van)... wat ik probeer te doen is de redenen om wel/niet te sporten van elkaar te sorteren:
Dingen die ertoe doen voor hoe het sporten gaat
- Je fitheid
- Wat de dokter heeft gezegd
- Je rol in het team
- Wanneer vraag je invallers
- Hoe cruciaal is jouw bijdrage in de wedstrijd, en hoeveel dagen/weken je ellendig voelen is het je waard (nul is ook een antwoord)
Versus dingen die het extra kut maken om af te zeggen, maar die niets te maken hebben met of je kan spelen
- Dat het een bijzondere wedstrijd is
- Dat je ouders komen
- Dat het seizoen daarna afgelopen is
- Dat je 2 weken geleden ook al niet kon
Loopdingen zijn ook gewoon kutquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
15 juli, naar Froidchapelle
Ik ben nog steeds niet 200% fit, maar dat schijnt te horen bij dubbele longontstekingen; 60+km fietsen gaat alweer dikke prima, loop-dingen (waar ik ook een fundamente hekel aan heb) wat minder. Dus daar werk ik had aan.
Mede reden voor de keuze voor zuid-Belgie als bestemming
Qua overlijden van mijn pa ben ik nog steeds bezig met de belastingdienst, omdat het 2 bedrijfsbeeindigingen betrof als gevolg van zijn heengaan; de complexiteit daarvan (en de ontzettend detaillistische afhandeling) kosten best veel tijd. Maar het lijkt nu eind september te zijn dat ik 1 bedrag mag overmaken en dan moet t klaar zijn voor mijn moeder, mijn broer en mezelf.
Menselijk gezien heeft mijn moeder nog wel veel aandacht nodig, zo af en toe knalt de eenzaamheid erin, of zoals gister een phishing poging die -bijna- lukte, tot ze "wakker werd" en de boel afkapte.
En dat kon ik dan vanmorgen weer gaan checken bij de bank, of dat op tijd was geweest. Naja dikke prima als dat soort klussen nu de mijne zijn.
Dit is de eerste hoor voor mij (zowel recent als in afgelopen jaren, alleen paar jaar geleden keer bronchitis), of bedoel je veel mensen met longontsteking in de SC? Gezellig langskomen kan misschien wel, maar vond het juist leuk dat ze zouden komen kijken. Dat gebeurt maar heel weinig. En ik zie ze ongeveer om de week, als ik naar psych ga combineer ik dat meestal, dus het ging nu juist ook om het kijken, want ze zien doe ik volgende week woensdag alweer (als ik dan weer helemaal beter ben dan, ivm medicatie vader).quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Alweer een tijdje thuis. Spreekuur was niet echt druk, maar een meneer die al 2,5 jaar hier moeten vertellen dat de ind pas in mei 26 naar zijn gezinshereniging gaat kijken (nog geen beslissing neemt) was best lastig)
Jeetje @:vlindertje89 alweer een longontsteking, zijn sommige mensen daar vatbaarder voor dan anderen? Fijn dat je wel meteen medicatie hebt gekregen, maar wat vervelend dat het net op dit moment in de competitie is.
Misschien vinden je ouders het ook wel leuk om gewoon gezellig langs te komen?
Even een beetje pas op de plaats @:tele6 herstellen door niet te forceren, maar niet niets doen (maar dat lukt je toch vast niet).
Gisteren hebben B en ik m'n naaimachine schoongemaakt en geolied. In het kader van hobbies waar ik nu ook mee aan de slag kan. De naaimachine loopt nu nagenoeg geruisloos, wat ik niet had verwacht voor dat apparaat. Blijkbaar kan dat gewoon.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er zijn hobbies genoeg te bedenken met meer dan voldoende beweging; variëteit muss sein!
Die ouderwetse mechanieken zijn soms verbazend eenvoudig heel soepel te krijgen, dat heb je nu eens kunnen ervarenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gisteren hebben B en ik m'n naaimachine schoongemaakt en geolied. In het kader van hobbies waar ik nu ook mee aan de slag kan. De naaimachine loopt nu nagenoeg geruisloos, wat ik niet had verwacht voor dat apparaat. Blijkbaar kan dat gewoon.
@:Kaatje1 waar haal je patronen vandaan om te naaien?
Ik heb dunne denim liggen voor een korte broek, maar heb bedacht dat het geen goed plan is om in het wilde weg wat te doen
Ik denk, ik vertel dit maar in een reactie op jouw bovenstaande grapje, dan kun je vast klaar gaan zitten om grapjes over naaimachines oliën te maken
Belangrijke scharnierplaatsen hebben ook gewoon kleine gaatjes waar je een druppel olie op kan doen, en dan komt de olie precies op de goede plekquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die ouderwetse mechanieken zijn soms verbazend eenvoudig heel soepel te krijgen, dat heb je nu eens kunnen ervaren
Niets mis met een grondige aanpakquote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Belangrijke scharnierplaatsen hebben ook gewoon kleine gaatjes waar je een druppel olie op kan doen, en dan komt de olie precies op de goede plek
En je ziet de olie er vervolgens doorheen vloeien zodat er een klein glimmend randje zit waar metaal metaal raakt.
Niet weinig werk -- de handleiding heeft 3 foto's van de machine met pijlen waar je moet oliën en het zijn iets van 40 pijlen
Dan zou ik er wel een doekje langs halen, je wilt geen vlekken op je mooie stoffenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Sowieso zorgen dat alles grondig in de olie staat voordat je weer gaat naaien?
Ik heb daar een aantal oude handdoeken voorquote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan zou ik er wel een doekje langs halen, je wilt geen vlekken op je mooie stoffen
Wijs, heel wijs.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb daar een aantal oude handdoeken voor![]()
Ook bij het oliën van de fiets nuttig.
Fijn vd kleding!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een mevrouw blij gemaakt met anderhalve vuilniszak met kleding en schoenen. En ik ook blij want hoefde niet iemand te regelen om die zakken weg te brengen.
Jij weet dus dat je de komende tijd vaak zult bbq’en @:blues
Soms zijn dingen anders dan ze lijken. De vrouw in kwestie wilde de foto veilig stellen, niet gappen, blijkt nu.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:59 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues it’s not mehttps://www.gelderlander.(...)zijn-lijst~ac79f478/
Dat klinkt als een quote uit Kerstens, Kamphuys en Van Binsbergen, AKA de Lullo'squote:
Ik denk die in Berlijnquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mönchengladbach
Welke dierentuin is een zeeleeuwtje geboren?
Is heel indrukwekkend om te zien, die kraters van de bruinkool zijn gigantisch. Garzweiler bestaat uit twee delen: Garzweiler I en Garzweiler II. De totale oppervlakte van het dagbouwgebied bedraagt 114 vierkante kilometer en is tot 210 meter diep. De totale inhoud van de Garzweiler-dagbouw bedraagt naar schatting ongeveer 24 kubieke kilometer. Dat is, let wel 5 keer de hoeveelheid water in het IJsselmeer.....quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk die in Berlijn![]()
Bekijk deze YouTube-video
Mönchengladbach, dan zit je vlakbij de bruinkooldagbouw van Garzweiler.
Ik vind het wel fascinerend om te zien, je hebt daar een uitkijkpunt die boven de mijn hangt.
https://www.rwe.com/nachb(...)sichtspunkt-skywalk/
Hahaha dit kende ik nietquote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk die in Berlijn![]()
Bekijk deze YouTube-video
Mönchengladbach, dan zit je vlakbij de bruinkooldagbouw van Garzweiler.
Ik vind het wel fascinerend om te zien, je hebt daar een uitkijkpunt die boven de mijn hangt.
https://www.rwe.com/nachb(...)sichtspunkt-skywalk/
Nee die woont een kleine 185km enkele reis weg , in de praktijk vaak iets meer want ik combineer ritjes vaak met meerdere reisdoelenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:37 schreef Blues het volgende:
Lange nasleep @:fietsie en je vak bestemming ziet er goed uit, moest ff zoeken.
Jouw moeder woont toch niet in de buurt?
Waarom zo moeilijk, er zit toch een kentekenplaat op? Daar kan tocht wel een blauw vlakje met NL bij op?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Op Printables.com staan bergen Thule-objecten; een er van heeft vast de juiste vorm om om zo'n alu-extrusie profiel te passen waar die drager van geconstrueerd is.
En dan is er in cad zo een ovaal plaatje aan te tekenen
Onder wat voor steen heb jij geleefd, mijn PvdA huisgenoten keken elke dag keurig DwdDquote:
Het ligt niet op je route maar ik ja ik zou zeggen, als je toch in de auto zit.quote:Ah, wie weet kom ik er nog in de buurt! Plaatje ziet er wel indrukwekkend uit.
Ik heb nog nooit PvdA gestemd, dus misschien vandaarquote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onder wat voor steen heb jij geleefd, mijn PvdA huisgenoten keken elke dag keurig DwdD
[..]
Het ligt niet op je route maar ik ja ik zou zeggen, als je toch in de auto zit.
Als je vanuit zuidelijke richting komt gaat de (nieuw aangelegde en verplaatste) Autobahn tussen twee kraters door. Ik reed toen net m'n niet geupdate navigatie daar langs paar jaar terug. Dan rij je met 130 oid door het terrein zo gerekend.
Excuses voor helemaal los gaan op iets wat wrs niet in interessegebied is, maar over Landalparken en zwemparadijsen in die omgeving niets te vertellen
Omdat de ANBW heel expliciet vermeldt dat de sticker ovaal moet en niet op het nummerbord mag voor BE en FR.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk, er zit toch een kentekenplaat op? Daar kan tocht wel een blauw vlakje met NL bij op?
Er staat nergens hoe groot de stikker moet zijn. En zal waarschijnlijk samen met de kentekenplaat op de foto leesbaar dienen te zijn.
Coolquote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:48 schreef Sarabi het volgende:
Hier is het een relatief rustige week. Alleen zaterdag naar Hoofddorp voor een klein bierfestival dat in het teken staan van mentale gezondheid. Een bevriende brouwer die hier zelf last van heeft gaat een wandeling langs belangrijke punten in zijn leven maken en eindigt dan op het festival.
Goed dat je het zegt. Ik had zondag in mn hoofdquote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:48 schreef Sarabi het volgende:
Hier is het een relatief rustige week. Alleen zaterdag naar Hoofddorp voor een klein bierfestival dat in het teken staan van mentale gezondheid. Een bevriende brouwer die hier zelf last van heeft gaat een wandeling langs belangrijke punten in zijn leven maken en eindigt dan op het festival. Waar ook het bier gelanceerd wordt voor het goede doel. Ben benieuwd of ik nog ga janken, want ik kan er slecht tegen als anderen emotioneel worden. Maar goed, dat is natuurlijk niet een slecht iets.
En ga je die dan enorm toppen en in bedwang houden? Want in mijn ervaring gaan 3 planten in mijn kas van 3x2 meter gewoon 1 massieve massa takken en bladeren vormen in de 3 weken dat ik niet thuis ben, gevolgd door de 2 weken dat ik met de motor op pad benquote:
Wat zijn jouw buren toch fijn. En beterschap natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Tof @:fietsie!
Ik heb snoeptomaatjes. Wel door iemand anders geplant en geplukt en door mij in de supermarkt gekocht.. telt dat ook?![]()
Buurvrouw appte net met het vriendelijke verzoek een boodschappenlijstje door te geven zodat ze spullen voor me mee kan nemen bij haar boodschappenronde morgensuper fijn. Niet dat ik veel eetlust heb, maar wel handig om iets te blijven eten, dus heb inderdaad maar een klein lijstje gestuurd. Voordeel is dat ik in elk geval 3x per dag wat moet eten nu bij de antibiotica, heb ik iig 3x wat binnen
. Nou ja, als die gaat werken komt vast ook de eetlust weer terug.
Ik hou niet van zuurkool, maar het zullen wel simpele maaltijden worden ja. Ik at vandaag twee pistoletjes met cottage cheese en tomatentapenade, bij de ab vanmiddag een plak ontbijtkoek, als avondeten wat noodles met beetje sojasaus en zometeen bij de ab wat tomaatjes en halve plak ontbijtkoek. Kijken of ik morgen iéts gezonder kan eten, heb bananen en volkoren soepstengels gevraagd voor bij de antibiotica, brood want op, eieren voor wat extra eiwit zonder zuivel te eten ivm slijm. Ik heb nog groente in vriezer, blikken linzen en tomatenblokjes, in koelkast tempeh en vega kipstukjes, en pasta/noodles, dus opzich wel opties voor avondeten. Ik moet alleen dan wel zin/puf hebben om echt te koken en de noodles koken was voor vanavond genoeg. Morgen proberen warm te lunchen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:16 schreef fietsie het volgende:
Ja zijn van die dagen dat je eigenlijk gewoon een beetje moet blijven eten tegen je zin in. Puur omdat verstandig.
Ik at tijdens mn longontsteking en de AB + Prednison heel veel kant-en-klaar zuurkool-met-spek en zuurkool-met-ananas.
Hier staan 2 vleestomaten en 1 italiaanse pruimtomaat.
En dan 2 aubergines, en een komkomkomkomkwammer.
Ik heb geen kas dus ze hebben op zich best wat ruimte. Op een meter of 2.20 top ik ze. Ik wekelijks dief ik, bind ik op en verwijder te veel blad.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
En ga je die dan enorm toppen en in bedwang houden? Want in mijn ervaring gaan 3 planten in mijn kas van 3x2 meter gewoon 1 massieve massa takken en bladeren vormen in de 3 weken dat ik niet thuis ben, gevolgd door de 2 weken dat ik met de motor op pad ben
Of heb je ze op een zodanige plek gezet dat ze die hoogte / lengte kwijt kunnen ? Mijn planten waren 2 jaar terug 4 meter lang (ieder)
Ah ja dan kan je er wel zo'n bult kwijt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen kas dus ze hebben op zich best wat ruimte. Op een meter of 2.20 top ik ze. Ik wekelijks dief ik, bind ik op en verwijder te veel blad.
Elke plant heeft een rek van 60cm breed:
[ afbeelding ]
Heel fijn jaquote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zijn jouw buren toch fijn. En beterschap natuurlijk.
Ik heb het vaker gezegd maar ik blijf me toch afvragen waarom er tegenwoordig zo veel mensen longontsteking hebben. Ik ken al zo veel mensen, ook van mijn leeftijd.
Ik lees mee en leef mee met jullie hier trouwens maar dingen gaan momenteel een beetje het ene oor in, het andere uit. Ik ben erg verdrietig en bezorgd. De dierenarts zou nog terugbellen over het hier thuis uitvoeren van de euthanasie.
Dat laatste.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik hou niet van zuurkool, maar het zullen wel simpele maaltijden worden ja. Ik at vandaag twee pistoletjes met cottage cheese en tomatentapenade, bij de ab vanmiddag een plak ontbijtkoek, als avondeten wat noodles met beetje sojasaus en zometeen bij de ab wat tomaatjes en halve plak ontbijtkoek. Kijken of ik morgen iéts gezonder kan eten, heb bananen en volkoren soepstengels gevraagd voor bij de antibiotica, brood want op, eieren voor wat extra eiwit zonder zuivel te eten ivm slijm. Ik heb nog groente in vriezer, blikken linzen en tomatenblokjes, in koelkast tempeh en vega kipstukjes, en pasta/noodles, dus opzich wel opties voor avondeten. Ik moet alleen dan wel zin/puf hebben om echt te koken en de noodles koken was voor vanavond genoeg. Morgen proberen warm te lunchen.
Oh, en mezelf vanaf morgen daadwerkelijk ziekgemeld. Vorige week gewoon doorgewerkt, maar nu toch maar even echt rustig aan doen. Heb vrijdag intervisiegroep met stagestudenten, ga morgen vast even navragen of een vd andere docenten die kan overnemen als ik dan nog niet fit genoeg ben om ervoor naar uni te komen. En zo niet en ik ben nog niet fit genoeg, dan maar verplaatsen. Wel stom, want vorige week al verplaatst naar deze ivm treinstaking, maar als het moet dan moet het. Wil er nu wel echt even goed vanaf komen, dus dan zal ik ook daadwerkelijk even voor mezelf moeten zorgen.
Oh ja, jij was die ander met longontsteking. Hoe gaat het nu? Iets meer lucht en conditie hoop ik?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:38 schreef AnneX het volgende:
Beetje langs gescroll’d.
En lees dat vlindertje ook overvallen is door een longontsteking.![]()
Sterkte met herstel en nasleep waarvoor wordt gewaarschuwd door mensen, die het hebben meegemaakt. Zoals fietsie ook. Voor mij was het voor het eerst.
En sterkte voor @:Lucky met Piep alias Atari. 😘
Pietsie beter. Geen middagdutjes meer. Actie betekent wel benauwdheid en op adem komen. Vanmiddag té veel gedaan buiten de deur. Oa. Koelkast schoon en vriezer ontdooid op oude adres. Daarna een afspraak in het volgende dorp.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh ja, jij was die ander met longontsteking. Hoe gaat het nu? Iets meer lucht en conditie hoop ik?
Ik ben met mijn astma wat gevoeliger voor niet-virale longontstekingen, en wat voor mij echt funest is (naast bleekmiddelquote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zijn jouw buren toch fijn. En beterschap natuurlijk.
Ik heb het vaker gezegd maar ik blijf me toch afvragen waarom er tegenwoordig zo veel mensen longontsteking hebben. Ik ken al zo veel mensen, ook van mijn leeftijd.
Ik lees mee en leef mee met jullie hier trouwens maar dingen gaan momenteel een beetje het ene oor in, het andere uit. Ik ben erg verdrietig en bezorgd. De dierenarts zou nog terugbellen over het hier thuis uitvoeren van de euthanasie.
Oh ja…over die airco’s herinner ik mij in jouw situatie. Stom zeg.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben met mijn astma wat gevoeliger voor niet-virale longontstekingen, en wat voor mij echt funest is (naast bleekmiddel) is een slecht onderhoude airco. Bij mijn oudwerkgever kon ik na twee dagen op het kantoor in Amsterdam aan de antibiotica en prednison. Dat is vijf of zes keer gebeurd in anderhalf jaar tijd.
![]()
En sterkte met piep.
Een vriend van mij heeft legionella opgelopen door slecht onderhouden airco. Dat was bijna fataalquote:Op woensdag 11 juni 2025 07:08 schreef Tele6 het volgende:
Hoe zou dat komen @:LeeHarveyOswald met die airco's? Gaan er ergens ziekteverwekkers in zo'n airco zitten?
Slakken ja? Waren het nog kleine plantjes ?quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik had 5 tomatenplanten. Nu nog 3. De slakjes hadden er ook 2.
In het geval van mijn fijne oud-werkgeverquote:Op woensdag 11 juni 2025 07:08 schreef Tele6 het volgende:
Hoe zou dat komen @:LeeHarveyOswald met die airco's? Gaan er ergens ziekteverwekkers in zo'n airco zitten?
Huh slakken bij tomaat? Ze laten bij mij zelfs de basilicum met rust die naast de tomaat staat, zo'n hekel hebben ze er aanquote:Op woensdag 11 juni 2025 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Google eens op havermout en slakken…quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Heb wel eens begrepen dat vogels op de havermout afkomen en dan meteen de slakken meenemen op het menuquote:Op woensdag 11 juni 2025 10:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Google eens op havermout en slakken…
Gister in de ouwe achtertuin bleken de nieuwe plantjes van afgelopen oktober opgegeten door slakken. Zelfs de gerania. Potverdrie.
Ja, de 2 mini's waren hetquote:Op woensdag 11 juni 2025 09:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Slakken ja? Waren het nog kleine plantjes ?
Ahjakkes, ja dan zijn ze denk ik nog niet aromatisch genoeg dat slakken ze vies vinden...quote:
Sterkte, die periode. En erna.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dierenarts gesproken, volgende week donderdag komt de dierenarts aan huis. Tot die tijd proberen we nog wat pijnstilling te geven.
Dank je. Vandaag voel ik me er weer heel nuchter over. Gisteren was ik er kapot van. Dit gaat toch wel gelijk op als met de menselijke sterfgevallen in mijn omgeving qua belevenis.quote:
Hehe zoiets had ik ook toen ik pa's crematie mocht pinnen of overmakenquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je. Vandaag voel ik me er weer heel nuchter over. Gisteren was ik er kapot van. Dit gaat toch wel gelijk op als met de menselijke sterfgevallen in mijn omgeving qua belevenis.
De paravet vroeg nog of ik straks alvast wil komen afrekenen of dat ik het na de daad contant aan de dierenarts mee wil geven. Ik ga nu wel afrekenen, cash meegeven voelt toch als een huurmoord ofzo
Lijkt me dat je juist een huurmoord vooraf betaaldquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je. Vandaag voel ik me er weer heel nuchter over. Gisteren was ik er kapot van. Dit gaat toch wel gelijk op als met de menselijke sterfgevallen in mijn omgeving qua belevenis.
De paravet vroeg nog of ik straks alvast wil komen afrekenen of dat ik het na de daad contant aan de dierenarts mee wil geven. Ik ga nu wel afrekenen, cash meegeven voelt toch als een huurmoord ofzo
Sterkte en sorry, maar om dat laatste moest ik hardop lachenquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is dat niet te langquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues https://www.gelderlander.(...)ten-kijken~aab4a44c/
Hier zit zo’n aparte maan vaak op het moment suprème achter de bomen, maar camera batterij is opgeladenquote:
Mooi, over een paar uur aan denkenquote:Op woensdag 11 juni 2025 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues https://www.gelderlander.(...)ten-kijken~aab4a44c/
quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Huisgenoot is op een vals plafond boven een trap gaan staan en 2.5 meter naar beneden gevallen. Na drie uur in het ziekenhuis krijgen we haar zo weer mee. Gebutst, maar rug nog heel.
Caramba!quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Huisgenoot is op een vals plafond boven een trap gaan staan en 2.5 meter naar beneden gevallen. Na drie uur in het ziekenhuis krijgen we haar zo weer mee. Gebutst, maar rug nog heel.
Oef wat een schrik, gelukkig dat de rug heel is.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Djeesus…Daar komt huisgenoot goed mee weg!quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Jakkie 😂 en je moet dan wel hun helm hebben/kopen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:00 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex best grappig https://yakkay.com/collections/covers-for-bike-helmets
Ja kutzooiquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lijkt me dat je juist een huurmoord vooraf betaald
Ik dus ook wel eigenlijk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Sterkte en sorry, maar om dat laatste moest ik hardop lachen
We houden het in de gaten en grijpen zeker in als dat nodig is. Liever te vroeg dan te laat. Ik heb nog even pijnstilling gehaald vanavond en dat krijgt ze nu zodat het allemaal draaglijker is.quote:
Ik zag laatst iemand met een konijnenhekm rijden. Ze had nog een goed muziekje op haar oortjes ook en zat swingend op de brommer. Zag er geweldig uit met die enorme oren. Ik heb mijn duim opgestoken bij het stoplicht en kreeg een fistpump terugquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:00 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex best grappig https://yakkay.com/collections/covers-for-bike-helmets
Vrienden van me hebben Muppets op hun helmen. Fozzie bear en Elmoquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand met een konijnenhekm rijden. Ze had nog een goed muziekje op haar oortjes ook en zat swingend op de brommer. Zag er geweldig uit met die enorme oren. Ik heb mijn duim opgestoken bij het stoplicht en kreeg een fistpump terug
Dit was bekend en ook bekend dat het niet was om op te staan. De bedoeling was er een kast overheen te bouwen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef wat een schrik, gelukkig dat de rug heel is.
Nu het huis controleren op meer van dit soort ondingen
Jup, je weet meestal precies waar je niet niet staan. Ik was tijdens het isoleren van de zolder (waarbij ik de vloer van zolder er uit heb gehaald en tegen het materiaal van het slaapkamer plafond keek) ook erg op m'n hoede, maar soms stap je toch net naast een balk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit was bekend en ook bekend dat het niet was om op te staan. De bedoeling was er een kast overheen te bouwen.
Hier zat/zit hij te laag om te zien, achter de huizen van de overburenquote:Op woensdag 11 juni 2025 23:25 schreef Blues het volgende:
Ik zie hier heel geen (aardbeien-) maan, ben ook nog een flink rondje om geweest net
Had wel 2 buuvkatjes die nieuwsgierig meeliepen![]()
Wat heb jij - en ‘wij’ - een hond - als Mooitje - gemist! 🥰quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:35 schreef sigme het volgende:
25x35![]()
![]()
En overal gaar?![]()
Liefste snurkt, ik doe kantoorwerk, Mooitje snurkt.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als MnX terug is van veiligheidstraining in de haven, gaan wij aardbeien halen.
Dat maar niet op de trap fiets.
[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 12-06-2025 09:10:13 ]
Nee, niet op bigregister.nl Via de beroepsvereniging staat volgens mij wel informatie geregistreerd maar ik geloof dat je dat zelf aan moet leveren.quote:Op donderdag 12 juni 2025 06:44 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh. Ik heb geen maan gezien, maar ik lag dan ook ergens rond 21 uur op de bank te tukken![]()
2,5m, dat is nogal een end.Gelukkig dus naar omstandigheden goed afgelopen!
Deze week mag van mijn wel voorbij zijn. Ik fok () me veel te veel op over die k#tmedia met hun eenzijdige berichtgeving en honger naar bloed van de ketens, nu ook over de rug van mijn (ex)collega’s. Dus ik heb voortdurend koppijn. En het gaat niet eens over mijzelf. (Maar wel over heel toffe, goede mensen)
Wat ik me trouwens afvroeg, luitjes met een BIG registratie: staat bij jullie ook jullie precieze (adres) werklocatie geregistreerd en openbaar?
Het is geen heel hoge cake en we hebben hem best lang gebakken, dus hij is keurig gaar gewordenquote:Op donderdag 12 juni 2025 08:35 schreef sigme het volgende:
25x35![]()
![]()
En overal gaar?![]()
Liefste snurkt, ik doe kantoorwerk, Mooitje snurkt.
[ afbeelding ]
Ik vatte het ook op als administratie niet op orde hebben. Volgens mij las ik dat ze namen van websites met diverse registers hebben vergeleken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat vervelend @:Candaasje dat jij er last van hebt op deze manier!
Ik ben inhoudelijk gezien wel benieuwd naar de andere (jouw/jullie) kant van het verhaal, uit oprechte interesse (ik heb graag het héle verhaal voordat ik ergens iets van ga vinden), maar ik snap het heel goed als je er geen zin in hebt om daar helemaal op in te gaan omdat je het juist los probeert te laten.
Ik moet zeggen dat ik zelf op basis van de berichten in de media niet zozeer iets vind van medewerkers die (uitspraak even puur gebaseerd op de berichtgeving, ik zeg niet dat dat per se de waarheid is, maar wel de indruk die nu uit de media komt) dingen doen waartoe ze niet bevoegd zijn, maar meer van klinieken die hun administratie niet op orde hebben / medewerkers verantwoordelijkheden geven die ze niet mogen hebben. Maar ik kan me wel voorstellen dat er ook juist veel mensen zullen zijn die het wél heel erg op de personen zelf zullen betrekken, en dat lijkt me erg naar.
Ik heb gisteren uit nieuwsgierigheid eens gekeken naar dat registratie systeem en ik verbaasde me er ook al over dat je dus inderdaad zo kan zien bij welke praktijk iemand precies werkt met adres en al..
Hopelijk lukte het wel om het fijn klef te laten blijven ? Dat vind ik bij grote baksels altijd lastig; 't wordt zo snel droog langs de randen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is geen heel hoge cake en we hebben hem best lang gebakken, dus hij is keurig gaar geworden
Het is een vegan cake dus best een maf recept. Eigenlijk meer alsof je een gigantische muffin maakt met stukjes appel erin. De appelstukjes werken prima om te voorkomen dat de cake heel droog wordt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hopelijk lukte het wel om het fijn klef te laten blijven ? Dat vind ik bij grote baksels altijd lastig; 't wordt zo snel droog langs de randen.
Nicequote:Op donderdag 12 juni 2025 11:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is een vegan cake dus best een maf recept. Eigenlijk meer alsof je een gigantische muffin maakt met stukjes appel erin. De appelstukjes werken prima om te voorkomen dat de cake heel droog wordt.
Misschien moet je het niet cake noemen. Het is eigenlijk gewoon een 25x35cm muffin
Ah, jij bent ook de sjaak dit jaar. J ook. Er moet een groot feest komen maar van dat plannen komt helemaal niets terecht vooralsnog.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:23 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog beslissen of ik mijn verjaardag vier dit jaar, gezien het feit dat ik 25 word wat natuurlijk een soort van bijzondere verjaardag is, heb ik eigenlijk totaal geen trek in alle poespas.
Ik heb gewoon ook het budget voor zoiets uitgegeven aan een andere auto en een tweede motorfietsquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, jij bent ook de sjaak dit jaar. J ook. Er moet een groot feest komen maar van dat plannen komt helemaal niets terecht vooralsnog.
Zo hallo, je bent nogal wat van plan dan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb gewoon ook het budget voor zoiets uitgegeven aan een andere auto en een tweede motorfiets
quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat heb jij - en ‘wij’ - een hond - als Mooitje - gemist! 🥰
Het kán best: ooit voor buurman een cake gebakken van 50 x 25 cm. opschepper. Moi het was 34 x 24 x5 cm, volgens het briefje ernaast op de foto.😂
Een schone afwasteil vol met beslag. Ên gaar. Of het met vegan anders is?
Wacht, ik zoek de foto. Edit: pfft compleet nu.WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als MnX terug is van veiligheidstraining in de haven, gaan wij aardbeien halen.
Dat maar niet op de trap fiets.@ cAke
Nou ja we kunnen nu af en toe samen rondje rijden, en de vorige auto was een nood-aankoop aangezien ik toen acuut naar mn ouders moest kunnen pendelen meerdere keren per week.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo hallo, je bent nogal wat van plan dan.
Dat is ook een prima optie natuurlijk. Je bent tenslotte niets verplicht que verjaardag vieren. Of gooi weer eens wat lekkers in je pizza-oven. Dat is ook feestelijk genoeg toch? Het hoeft niet veel te kosten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou ja we kunnen nu af en toe samen rondje rijden, en de vorige auto was een nood-aankoop aangezien ik toen acuut naar mn ouders moest kunnen pendelen meerdere keren per week.
Dat is nu klaar.
Dus dat geld is de deur uit, en ik zit eigenlijk meer te denken aan iets echt leuks voor mezelf.
Hier kreeg ik even zo'n evil grijnsje... " @JFlip je krijgt nu een blinddoek om, en de koptelefoon op, en dan start ik de SilentDisco voor de 1e gast arriveert, zodat we een surprise moment kunnen doen. "quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier moet er een BBQ en een DJ en een silent disco en weet ik wat niet komen.
quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier kreeg ik even zo'n evil grijnsje... " @:JFlip je krijgt nu een blinddoek om, en de koptelefoon op, en dan start ik de SilentDisco voor de 1e gast arriveert, zodat we een surprise moment kunnen doen. "
2 uur later...
Koptelefoon af, blinddoek los. "O, iedereen is -net- weg!"
Maar gelukkig ben jij zo evil niet
Wat echt een belachelijke vorm van onderzoeksjournalistiek is. Websites beschouwen als betrouwbare bron van personeelsbestand.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vatte het ook op als administratie niet op orde hebben. Volgens mij las ik dat ze namen van websites met diverse registers hebben vergeleken.
Tja scholen doen er zelf aan mee, schriften en werkboeken worden volgens mij amper meer gebruikt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:26 schreef AnneX het volgende:
Aardbeien dus…De kweker is voorlopig open, ook in het weekend. Aardbeien, kersen en straks ook pruimen.
Gelukkig samen met MnX op tournee, want er waren nog 4 adressen hier en daar.
Nu bekaf in de koelte buiten met een pot thee.
Vanmorgen ook nog ingevallen als ‘fotograaf’. Een jaarlijks groep 7 project over geschiedenis werd afgesloten met een kistje met brieven aan jeugd in de toekomst over 100 jaar.
Die worden bewaard in een kluis onder een brug, naast ons huis.
Vraag van docent: “ kunnen zij dan jullie brieven lezen?”
Antwoorden: “ met een robot…met AI…met ingebouwde lens…”
Ook zag ik wat A4-tjes bij de juf: geschreven in hanenpoten! door groep 7.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |