Oh dat is ook tof zeg.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit snap ik wel.
We hebben keer uitvaart gewerkt op de verjaadag van W, met de zelfde voornaam en volgens mij ook dezelfde leeftijd.
Maar tosti, dus +1quote:Op zondag 8 juni 2025 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is nu al een dag waarbij elk klusje door onvoorziene zaken 3 keer zo lang duurt.
We zijn net een kwartier bezig geweest om de stekker van het tostiapparaat uit een beugel van dat apparaat te krijgen. Geen idee hoe het zo raar is komen zitten, is ook nooit eerder gebeurd in de 15+ jaar dat we het hebben.
quote:Op zondag 8 juni 2025 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
+2 zelfs want Ottolenghi tuna melt met harissa
Raarrrrrrquote:Op zondag 8 juni 2025 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is nu al een dag waarbij elk klusje door onvoorziene zaken 3 keer zo lang duurt.
We zijn net een kwartier bezig geweest om de stekker van het tostiapparaat uit een beugel van dat apparaat te krijgen. Geen idee hoe het zo raar is komen zitten, is ook nooit eerder gebeurd in de 15+ jaar dat we het hebben.
Heb je bij de 2e sokken gekeken?quote:Op zondag 8 juni 2025 14:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Raarrrrrr
Gisteren liet ik de bak van de airfryer uit mijn poezelige handjes denderen op de grond en nu is er een beschermkapje van het handvat weg.
Nérgens te vinden![]()
Net zo lang trappen tot ze het lekker gaan vinden en dan nog een half uur door gaanquote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Blues het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)erukt-onbegrijpelijk
WTF![]()
quote:
Hoop dat ze er nu ook camera’s ophangenquote:Op zondag 8 juni 2025 14:52 schreef Blues het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)erukt-onbegrijpelijk
WTF![]()
Nee.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Net zo lang trappen tot ze het lekker gaan vinden en dan nog een half uur door gaan
Ping heeft echt vieze pindasaus. Sowieso geen beste cafetaria.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit te wachten op friet bij de snackbar. Ondertussen staat er een of ander EO programma op waarbij iemand echt kneitervals en hard ‘zingt’. Had op zich niet gehoeven![]()
Vandaag iets langer gegamed dan ik had geplandzeg maar een uur of… 6ish achter elkaar. (Voor de kenners: Moss op de VR
) achja, ook wel eens lekker.
Vanavond even de kledingkast uitzoeken. Zien wat ik morgen in de stad nog moet halen voordat we op vakantie gaan. (Ik haat winkelen in de stad)
God is vast toondoofquote:Op zondag 8 juni 2025 20:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit te wachten op friet bij de snackbar. Ondertussen staat er een of ander EO programma op waarbij iemand echt kneitervals en hard ‘zingt’. Had op zich niet gehoeven![]()
Vandaag iets langer gegamed dan ik had geplandzeg maar een uur of… 6ish achter elkaar. (Voor de kenners: Moss op de VR
) achja, ook wel eens lekker.
Vanavond even de kledingkast uitzoeken. Zien wat ik morgen in de stad nog moet halen voordat we op vakantie gaan. (Ik haat winkelen in de stad)
Dat zijn geen leuke geintjes. Piep deed dit afgelopen week ook. Ik dacht dat ze in een hoekje was gekropen om te sterven. Ik zoeken en zoeken, ineens stond ze achter me.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppff een half uur gezocht naar Elin. Alle kast open, achter de boeken, onder het bed en dat allemaal tig keer. Met snoepjes gerammeld, niets. En zo groot is mijn huis nou ook weer niet.
Zit die …kat in de keukenkast die ik al een paar keer open had gemaakt. Daar zit ze nooit
Ochquote:Op zondag 8 juni 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn geen leuke geintjes. Piep deed dit afgelopen week ook. Ik dacht dat ze in een hoekje was gekropen om te sterven. Ik zoeken en zoeken, ineens stond ze achter me.
We hebben vanmiddag besloten dat we het einde in gang gaan zetten deze week
Ik verheug me nu al op het advies van iemand uit deze SCquote:Op zondag 8 juni 2025 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme, blancheer jij tuinbonen voor je ze invriest? Bij kapucijners en erwten doe ik dat niet, ik twijfel.
quote:Op zondag 8 juni 2025 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ochwat triest. Je weet dat het eraan zit te komen maar altijd te snel.
Dacht hier hetzelfde, ze is al een paar dagen weer wat minder, durfde ook nauwelijks onder het bed te kijken. Maar toen ze weer in zicht was ging ze weer fanatiek achter het lampje aan.
Dank jullie. Het is tijd helaas. Gelukkig hebben we er al een tijdje aan kunnen wennen. Maar het is hartverscheurend. Ze is echt onderdeel van ons gezin.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op het advies van iemand uit deze SC![]()
Sterkte met de kat.
Omgquote:Op zondag 8 juni 2025 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed. Gestommel in de keuken. Heeft Piep een muis in haar bek. Deze kat taalde daar toen ze fit was al niet naar. Ligt de hele dag te slapen, kotst 3 keer per dag, verliest steeds haar evenwicht. En nu perst ze haar laatste beetje instinct er gewoon nog even uit en doet een bommetje op een muis![]()
Maar goed, ze had die muis dus in haar bek. En snapte de rest niet. Ze liet maar niet los. We zijn minutenlang bezig geweest. Stonden we daar, tranen over de wangen van de lach. J met die kat in zijn handen, ik proberend die muis uit haar bek te krijgen en foto's te makenUiteindelijk is het gelukt, bij de achterdeur. De muis rende zo naar buiten, waar hij ook nog even een stukje mijn broekspijp in ging.
Deze vergeten we nooit meer
quote:Op zondag 8 juni 2025 22:37 schreef derLudolf het volgende:
Die muis had je natuurlijk op sterk water moeten zetten, als laatste souvenir
Ik bestel nooit pindasaus, dus geen idee. Voor friet vind ik ze prima. Dat halen we toch al niet met het idee dat we echt culinair hoogstaand gaan etenquote:Op zondag 8 juni 2025 20:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ping heeft echt vieze pindasaus. Sowieso geen beste cafetaria.
Nog drie dagen werkenquote:Op zondag 8 juni 2025 21:00 schreef Blues het volgende:
[..]
God is vast toondoof
waar en wanneer lekker op vak
Zaaaaligquote:Op zondag 8 juni 2025 23:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nog drie dagen werken![]()
Picosgebergte in Spanje. Hoewel we de route nog wat moeten uitstippelen. Maar goed, tentje in de auto en gaaaaan. We zien wel hoe het loopt, waar we uitkomen en waar het een beetje lekker weer is.
We noemen geen namen, gaan niemand @-taggen en herhalen vooral niet dat het om tuinbonen gaatquote:Op zondag 8 juni 2025 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op het advies van iemand uit deze SC![]()
Alles op noemenswaardige hoogte in de Picos heeft nog sneeuw op het moment, dus ook de hoger gelegen campings zullen nog dicht zijn. De fokker die hier van de week was, had zijn partner in de bergen gedropt en we kregen fotos die er uit zagen alsof ze van de sociedad de la nieve waren.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nog drie dagen werken![]()
Picosgebergte in Spanje. Hoewel we de route nog wat moeten uitstippelen. Maar goed, tentje in de auto en gaaaaan. We zien wel hoe het loopt, waar we uitkomen en waar het een beetje lekker weer is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
In een katoenen doek?quote:Op maandag 9 juni 2025 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Piep doet het nog. We hadden half verwacht dat die muis van gisteren naar laatste strijd was.
Morgenmiddag ga ik de dierenarts bellen. Afspraak liefst voor volgende week maandag. Straks zoeken we een mooi plekje voor haar uit in de tuin. Maar waar doe je een lijk eigenlijk in?
Straks maar weer verder met de buitenkeuken en moestuin. Eerst een beetje huishouden.
In een rieten koffer kan misschien. Iets van natuurlijk materiaal.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Piep doet het nog. We hadden half verwacht dat die muis van gisteren naar laatste strijd was.
Morgenmiddag ga ik de dierenarts bellen. Afspraak liefst voor volgende week maandag. Straks zoeken we een mooi plekje voor haar uit in de tuin. Maar waar doe je een lijk eigenlijk in?
Straks maar weer verder met de buitenkeuken en moestuin. Eerst een beetje huishouden.
Heel passend ja. Pieps plekjequote:Op maandag 9 juni 2025 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bedenk net dat we het linnen kussenhoesje van de stoel waar ze al een paar maanden de hele dag op ligt kunnen gebruiken. Sinds ze het laatst had ondergebraakt en het hoesje na de was op een andere stoel terecht kwam, zocht ze het daar weer op. Ik denk dat dat wel passend is.
Dat is een mooiequote:Op maandag 9 juni 2025 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bedenk net dat we het linnen kussenhoesje van de stoel waar ze al een paar maanden de hele dag op ligt kunnen gebruiken. Sinds ze het laatst had ondergebraakt en het hoesje na de was op een andere stoel terecht kwam, zocht ze het daar weer op. Ik denk dat dat wel passend is.
quote:Op maandag 9 juni 2025 00:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh.. we hebben ern pakjes saga![]()
Chef was sporttas in NL vergeten. Dinsdag opgestuurd.. post NL zegt dan 2-3 dagen. Woensdag bericht dat pakketje "de grens gepasseerd" is.. waar, geen idee.
Van woensdag tot vanmorgen is pakketje op een onbestemde lokatie.
Vanmiddag bericht dat pakket is aangekomen in... Jönköping,Zweden.
Benieuwd wanneer het daadwerkelijk aankomt
Das knap, verkeerde land ook nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had vorig jaar klein pakje naar aus gestuurd.
In de postnl app zie je nog steeds alleen; in land van bestemming aangekomen... weet nog steeds niet (door de summiere briefwisseling) of dat pakje nou al ooit is aangekomen.
(Inmiddels is aussiekleinzoonP er allang uitgegroeid)
En bezorgservice? Picnic/AH laten komen!quote:Op maandag 9 juni 2025 07:40 schreef AnneX het volgende:
Ha…pakjes naar buiten Nederland. De aangekondigde 2-3 dagen waren mooi op tijd voor Kerstmis.
Dat werden 5-6 weken. En het was al óp het eiland.
Is er iemand, die goeie ervaringen heeft. Met de Vinted pakjes misschien?
Vandaag Kastelendag! En het kan wel eens droog blijven.
Er staan 3 dingen op het programma. Eens kijken hoe het gaat.
Bed verschonen - jaja- stoelyoga en havermout preppen. Oh en vier: boodschappen. Heel veel.
Denk zo teruglezend: het worden 2 expedities: bed en boodschappen.
Morgen is er weer een dag.
Xena ligt in de tuin onder de sering/vlinderstruik opgerold in haar hamam doek waar ze graag op lag tijdens leven en die ik ook meenam naar d.a. met de euthanasie.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Check. 👍🏼 ah komt woensdag as. tussen 10-14:00 uur.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:08 schreef Blues het volgende:
[..]
En bezorgservice? Picnic/AH laten komen!
Wij zijn echt fan, het is zo fijn, geen trappen op met veel tassen, geen rare bewegingen maken en lang staan/slenteren in de supermarkt
Pinda´s?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Check. 👍🏼 ah komt woensdag as. tussen 10-14:00 uur.
De laatste keer was vorig jaar julij.😎
Andere kleine (lichte) dingen morgen bij de buurtsuper Spar kopen. Ook belangrijk.
De aeg kan héél vèel. En ik gebruik alleen de katoen droog functie 😉 voor handdoeken, linnengoed en ondergoed.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, het hangspul van de zomer/winter kleding omgepakt. Planken lukt nu niet meer. Dat komt van de week wel.
De zak met kleding om weg te doen is nu vol. Ook maar een paar nette pumps op marktplaats gezet. Nooit gedragen en dat gaat ook niet meer gebeuren.
Van de week ook maar eens de "opfris" functie van de wasdroger uitproberen. Heeft één van jullie die functie ook? Kan je dan alle kleuren bij elkaar doen?
Hier hangt nu ook van alles buiten. Maar ik zag opeens die functie op de droger dus misschien maar eens gebruiken.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
De aeg kan héél vèel. En ik gebruik alleen de katoen droog functie 😉 voor handdoeken, linnengoed en ondergoed.
De opfrisfunctie is max 1 kg. Truien en 1 x gedragen blouses hangen een nacht of dag bij het open raam. Ook om te drogen als het niet in de droger gaat.
Pé en Rinus zingen er vaak over en een van beide heeft ook van shirtje aan van de Sparquote:Op maandag 9 juni 2025 16:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die klassieker ken ik niet. 🙃
Tis buiten aangenamer dan binnen.
Piep is vanaf 6 weken bij ons, dat is bijna 17 jaar geleden. We hebben dit huis volgende maand 9 jaar.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:20 schreef sigme het volgende:
voor @:lucky_strike, @:j_flip & Piep
Was Piep al bij jullie voordat het huidige huis betrokken werd? Ja he?
quote:Het lam heeft hele dunne poep, vanaf dag 3 ofzo. Daarmee krijgt ie te weinig voedingsstoffen binnen. We hebben 'm bijgevoerd en de veearts erbij gehad, anti-bioticakuur + pijnstiller + multivitamine, maar het helpt niet.
Hij blijft in de groei vreselijk achter en kan niet (meer) helemaal goed meekomen met de kudde en inmiddels staat ie ook met bolle rug (= beroerd).
marcel.de in F&F / Het Moestuintopic #32 Genoeg geregend nu!quote:Op maandag 9 juni 2025 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien heb je het gemist maar ik jad nog gevraagd of jij tuinbonen blancheert voor je invriest.
Die heeft toch een filmpje met Liesje over dit onderwerp? En een kerstverhaal?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:39 schreef flipsen het volgende:
Ik vraag me toch af waar die Dr. blijft, dit topic schreeuwt intussen om zijn aandacht
Dat klinkt als een geweldige camping!quote:Op maandag 9 juni 2025 21:36 schreef sigme het volgende:
Ik heb nooit tuinbonen ingevroren, maar ik zou kiezen voor blancheren. Juist met tuinbonen (wel). In het moestuintopic was er een eentje (m) die enorm veel tuinbonen kweekte en invroor. Ik zal even kijken of ik diens naam kan terugvinden.
Mooitje was niet mee, het was een heel fijn nachtje bij mijn tante op haar kampeerplaats in het bos. Echt fantastisch magische plek. Een oud landgoed waar al 100 jaar gekampeerd wordt, door vaste kampeerders op vast grote "plaatsen". Als voorzieningen: poephokjes & grondwaterhandpompen, dat is alles. In november moeten alle dingen die aan mensen doen denken worden opgeruimd en half maart mogen de mensen dan weer terugkomen. Allemaal einzelgängers verenigd.
Ik heb er een nachtje geslapen en liefste en Mooitje kwamen vanmiddag en hebben er ook een paar uurtjes doorgebracht en toen met z'n allen weer terug.
Piep heeft dus 8 jaar met jullie ergens anders gewoond. Hoe woonden jullie toen eigenlijk? En hoe kwam Piep tot jullie?quote:Het lam heeft hele dunne poep, vanaf dag 3 ofzo. Daarmee krijgt ie te weinig voedingsstoffen binnen. We hebben 'm bijgevoerd en de veearts erbij gehad, anti-bioticakuur + pijnstiller + multivitamine, maar het helpt niet.
Hij blijft in de groei vreselijk achter en kan niet (meer) helemaal goed meekomen met de kudde en inmiddels staat ie ook met bolle rug (= beroerd).
Kwamen net thuis en toen was er ook weer veel muziek en geschreeuw bij de buren. Toen we vroegen of het zachter kon kregen we alleen een grote bekquote:Op maandag 9 juni 2025 14:06 schreef Sarabi het volgende:
tja ik kan alleen maar beamen dat het hopeloos is.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |