Dat laatste.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik hou niet van zuurkool, maar het zullen wel simpele maaltijden worden ja. Ik at vandaag twee pistoletjes met cottage cheese en tomatentapenade, bij de ab vanmiddag een plak ontbijtkoek, als avondeten wat noodles met beetje sojasaus en zometeen bij de ab wat tomaatjes en halve plak ontbijtkoek. Kijken of ik morgen iéts gezonder kan eten, heb bananen en volkoren soepstengels gevraagd voor bij de antibiotica, brood want op, eieren voor wat extra eiwit zonder zuivel te eten ivm slijm. Ik heb nog groente in vriezer, blikken linzen en tomatenblokjes, in koelkast tempeh en vega kipstukjes, en pasta/noodles, dus opzich wel opties voor avondeten. Ik moet alleen dan wel zin/puf hebben om echt te koken en de noodles koken was voor vanavond genoeg. Morgen proberen warm te lunchen.
Oh, en mezelf vanaf morgen daadwerkelijk ziekgemeld. Vorige week gewoon doorgewerkt, maar nu toch maar even echt rustig aan doen. Heb vrijdag intervisiegroep met stagestudenten, ga morgen vast even navragen of een vd andere docenten die kan overnemen als ik dan nog niet fit genoeg ben om ervoor naar uni te komen. En zo niet en ik ben nog niet fit genoeg, dan maar verplaatsen. Wel stom, want vorige week al verplaatst naar deze ivm treinstaking, maar als het moet dan moet het. Wil er nu wel echt even goed vanaf komen, dus dan zal ik ook daadwerkelijk even voor mezelf moeten zorgen.
Oh ja, jij was die ander met longontsteking. Hoe gaat het nu? Iets meer lucht en conditie hoop ik?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:38 schreef AnneX het volgende:
Beetje langs gescroll’d.
En lees dat vlindertje ook overvallen is door een longontsteking.![]()
Sterkte met herstel en nasleep waarvoor wordt gewaarschuwd door mensen, die het hebben meegemaakt. Zoals fietsie ook. Voor mij was het voor het eerst.
En sterkte voor @:Lucky met Piep alias Atari. 😘
Pietsie beter. Geen middagdutjes meer. Actie betekent wel benauwdheid en op adem komen. Vanmiddag té veel gedaan buiten de deur. Oa. Koelkast schoon en vriezer ontdooid op oude adres. Daarna een afspraak in het volgende dorp.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh ja, jij was die ander met longontsteking. Hoe gaat het nu? Iets meer lucht en conditie hoop ik?
Ik ben met mijn astma wat gevoeliger voor niet-virale longontstekingen, en wat voor mij echt funest is (naast bleekmiddelquote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zijn jouw buren toch fijn. En beterschap natuurlijk.
Ik heb het vaker gezegd maar ik blijf me toch afvragen waarom er tegenwoordig zo veel mensen longontsteking hebben. Ik ken al zo veel mensen, ook van mijn leeftijd.
Ik lees mee en leef mee met jullie hier trouwens maar dingen gaan momenteel een beetje het ene oor in, het andere uit. Ik ben erg verdrietig en bezorgd. De dierenarts zou nog terugbellen over het hier thuis uitvoeren van de euthanasie.
Oh ja…over die airco’s herinner ik mij in jouw situatie. Stom zeg.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben met mijn astma wat gevoeliger voor niet-virale longontstekingen, en wat voor mij echt funest is (naast bleekmiddel) is een slecht onderhoude airco. Bij mijn oudwerkgever kon ik na twee dagen op het kantoor in Amsterdam aan de antibiotica en prednison. Dat is vijf of zes keer gebeurd in anderhalf jaar tijd.
![]()
En sterkte met piep.
Een vriend van mij heeft legionella opgelopen door slecht onderhouden airco. Dat was bijna fataalquote:Op woensdag 11 juni 2025 07:08 schreef Tele6 het volgende:
Hoe zou dat komen @:LeeHarveyOswald met die airco's? Gaan er ergens ziekteverwekkers in zo'n airco zitten?
Slakken ja? Waren het nog kleine plantjes ?quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik had 5 tomatenplanten. Nu nog 3. De slakjes hadden er ook 2.
In het geval van mijn fijne oud-werkgeverquote:Op woensdag 11 juni 2025 07:08 schreef Tele6 het volgende:
Hoe zou dat komen @:LeeHarveyOswald met die airco's? Gaan er ergens ziekteverwekkers in zo'n airco zitten?
Huh slakken bij tomaat? Ze laten bij mij zelfs de basilicum met rust die naast de tomaat staat, zo'n hekel hebben ze er aanquote:Op woensdag 11 juni 2025 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Google eens op havermout en slakken…quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Heb wel eens begrepen dat vogels op de havermout afkomen en dan meteen de slakken meenemen op het menuquote:Op woensdag 11 juni 2025 10:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Google eens op havermout en slakken…
Gister in de ouwe achtertuin bleken de nieuwe plantjes van afgelopen oktober opgegeten door slakken. Zelfs de gerania. Potverdrie.
Ja, de 2 mini's waren hetquote:Op woensdag 11 juni 2025 09:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Slakken ja? Waren het nog kleine plantjes ?
Ahjakkes, ja dan zijn ze denk ik nog niet aromatisch genoeg dat slakken ze vies vinden...quote:
Sterkte, die periode. En erna.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dierenarts gesproken, volgende week donderdag komt de dierenarts aan huis. Tot die tijd proberen we nog wat pijnstilling te geven.
Dank je. Vandaag voel ik me er weer heel nuchter over. Gisteren was ik er kapot van. Dit gaat toch wel gelijk op als met de menselijke sterfgevallen in mijn omgeving qua belevenis.quote:
Hehe zoiets had ik ook toen ik pa's crematie mocht pinnen of overmakenquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je. Vandaag voel ik me er weer heel nuchter over. Gisteren was ik er kapot van. Dit gaat toch wel gelijk op als met de menselijke sterfgevallen in mijn omgeving qua belevenis.
De paravet vroeg nog of ik straks alvast wil komen afrekenen of dat ik het na de daad contant aan de dierenarts mee wil geven. Ik ga nu wel afrekenen, cash meegeven voelt toch als een huurmoord ofzo
Lijkt me dat je juist een huurmoord vooraf betaaldquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je. Vandaag voel ik me er weer heel nuchter over. Gisteren was ik er kapot van. Dit gaat toch wel gelijk op als met de menselijke sterfgevallen in mijn omgeving qua belevenis.
De paravet vroeg nog of ik straks alvast wil komen afrekenen of dat ik het na de daad contant aan de dierenarts mee wil geven. Ik ga nu wel afrekenen, cash meegeven voelt toch als een huurmoord ofzo
Sterkte en sorry, maar om dat laatste moest ik hardop lachenquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |