Behalve TS dan. Die TT ookquote:Op donderdag 5 juni 2025 22:59 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb nog niemand gezien die nu weer juicht voor mafklapper Musk.
Andere mafklappers?quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:59 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom niet? hij is namelijk "tegen" de grootste vijand aller tijden nu, het is niet voor niets druk in eens met allemaal mensen die hier normaal niet komen om te "gloaten" over wat Elon allemaal zegt over Trump.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:59 schreef Zwoerd het volgende:
De een sluit de ander niet uit, als ik Tesla rijder zou zijn, zou ik een sticker plakken "I bought before Elon and Donald went bitchfighting" waarna ik zo snel mogelijk op zoek zou gaan naar een echte benzine auto.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom niet? hij is namelijk "tegen" de grootste vijand aller tijden nu, het is niet voor niets druk in eens met allemaal mensen die hier normaal niet komen om te "gloaten" over wat Elon allemaal zegt over Trump.
Zal niet lang duren als Elon doorgaat dat de dems weer lovend over hem gaan praten. Misschien Wantie zelfs wel.
Het jeukt nu al bij velen om Elon's goddelijke platform te bezoeken en zijn profiel met F5 te spammen. Als ik zou zoeken op Reddit weet ik zeker dat vele haters nu alweer omgeslagen zijn. Alsof de software in hen koppies herschreven wordt.
Tyf op met deze AI-gegenereerde tyfusmeukquote:Op donderdag 5 juni 2025 22:54 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Elon is tof againbyebye sticker.
Als je ooit een tesla hebt gehad hoor je gewoon op de brandstapel, engnek.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De een sluit de ander niet uit, als ik Tesla rijder zou zijn, zou ik een sticker plakken "I bought before Elon and Donald went bitchfighting" waarna ik zo snel mogelijk op zoek zou gaan naar een echte benzine auto.
Ik moet binnenmonds kotsen als ik het interieur van een Tesla zie, zouden ze toch iets beter hun best moeten doenquote:Op donderdag 5 juni 2025 23:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je ooit een tesla hebt gehad hoor je gewoon op de brandstapel, engnek.
Chuck Schumer niet gezien? Onder andere…quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:59 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom zou iemand terug in de tijd willen? Jij gaat jouw Miele wasmachine toch ook niet inruilen voor een wasbord?quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De een sluit de ander niet uit, als ik Tesla rijder zou zijn, zou ik een sticker plakken "I bought before Elon and Donald went bitchfighting" waarna ik zo snel mogelijk op zoek zou gaan naar een echte benzine auto.
En bij Miele wasmachine doel je natuurlijk op de prachtige Tesla, en een wasbord elke andere auto in 2025? Cope much lolquote:Op donderdag 5 juni 2025 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand terug in de tijd willen? Jij gaat jouw Miele wasmachine toch ook niet inruilen voor een wasbord?
Nee, van een BEV terug naar een ouderwetse auto.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:
[..]
En bij Miele wasmachine doel je natuurlijk op de prachtige Tesla, en een wasbord elke andere auto in 2025? Cope much lol
Nou, je komt wel met een overdreven stap.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 00:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, van een BEV terug naar een ouderwetse auto.
Als je hybrides als benzine auto’s telt, wat jij ten onrechte doet. Zo niet verkopen BEV’s ongeveer 2x zo goed.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 00:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, je komt wel met een overdreven stap.
Nog altijd worden er meer auto's op benzine verkocht dan BEV's.
Oh, excuses, ik dacht dat die op benzine reden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 00:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je hybrides als benzine auto’s telt, wat jij ten onrechte doet.
Nou, verras me: welke voordelen heeft een BEV?quote:Zo niet verkopen BEV’s ongeveer 2x zo goed.
Eea heeft gewoon alles te maken met geld.
Je hebt rijdt zelf een BEV zeg je, dus tenzij je een hele domme keuze hebt gemaakt (Dacia Spring ofzo) zul je ook vast gemerkt hebben dat een BEV heel veel voordelen heeft tov een benzine.
Dus je hebt echt een Dacia Spring? Hahahahahaha! Cheapass!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 00:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, excuses, ik dacht dat die op benzine reden.
My bad.
Die rijden op waterstof?
[..]
Nou, verras me: welke voordelen heeft een BEV?
Mijn ervaring is dat hij qua brandstof goedkoper is per kilometer.
Verder zou ik het niet weten.
Het is een gloednieuwe auto, dus onder garantie etc.
Voordat hij serieus geld gaat kosten qua onderhoud is hij alweer weg.
Nadeel is de beperkte actieradius in combinatie met lange laadtijd, in vergelijking met benzine auto's.
En wat betreft hybride auto's: de meeste kopen die vooral omdat ze die 2 nadelen niet willen hebben. Daarom kiezen ze voor benzine. En dat hij hybride is nemen ze op de koop toe.
Als hybride niet bestond hadden ze voor benzine gekozen, ipv EV.
Leuk rookgordijn om niet te hoeven benoemen in zijn algemeenheid waarom BEV rijden zoveel beter is dan benzine.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 00:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je hebt echt een Dacia Spring? Hahahahahaha! Cheapass!
Jij plaatst ze bij de BEV's.quote:Hybrides rijden afwisselend op brandstof en elektriciteit. Het is dus vrij stupide om ze dan in te delen bij benzine auto’s. En dat doen normaal denkende mensen dan ook niet.
Wat een vergelijkingquote:Op donderdag 5 juni 2025 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand terug in de tijd willen? Jij gaat jouw Miele wasmachine toch ook niet inruilen voor een wasbord?
Nee, ik plaats hybrides niet bij BEV’s, het is een aparte categorie. En hybrides zijn populair omdat ze goedkoper te krijgen zijn en hoe goedkoper de aanschaf, hoe gemakkelijker je ze in grote getalen kan afzetten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 02:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk rookgordijn om niet te hoeven benoemen in zijn algemeenheid waarom BEV rijden zoveel beter is dan benzine.
Geef daar eens gewoon antwoord op.
[..]
Jij plaatst ze bij de BEV's.
Verder mis je de context.
Waarom kiest iemand voor hybride ipv BEV?
Omdat benzine voordelen kent boven electrisch.
Het is niet het verschil tussen de handwas en Miele.
Die komen 'gloaten' omdat dit schouwspel zeer voorspelbaar was wanneer twee narcisten met grote ego's samenwerken. Het verandert helemaal niets aan de verpeste reputatie van Musk die hem niet alleen zit in het steunen van Trump. Dus stop maar met deze act.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom niet? hij is namelijk "tegen" de grootste vijand aller tijden nu, het is niet voor niets druk in eens met allemaal mensen die hier normaal niet komen om te "gloaten" over wat Elon allemaal zegt over Trump.
Zal niet lang duren als Elon doorgaat dat de dems weer lovend over hem gaan praten. Misschien Wantie zelfs wel.
Het jeukt nu al bij velen om Elon's goddelijke platform te bezoeken en zijn profiel met F5 te spammen. Als ik zou zoeken op Reddit weet ik zeker dat vele haters nu alweer omgeslagen zijn. Alsof de software in hen koppies herschreven wordt.
Nee ik vind het grappig dat ze elkaar aanvallen en dat extreem rechts voor lul staat. Geen haar op mijn hoofd dat erover denkt iets bij deze man te kopen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Met ‘pork’ worden de kadootjes bedoeld die in de wet zitten om stemmen te vergaren.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 09:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Elon is trouwens boos dat Trump niet genoeg zieke mensen dood laat gaan zonder gezondheidszorg. Niet bepaald iets waar de gemiddelde linkse persoon warme gevoelens bij krijgt.
Ja goede definitie van pork, maar je negeert maanden aan uitspraken van Elon zoals deze:quote:Op vrijdag 6 juni 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Met ‘pork’ worden de kadootjes bedoeld die in de wet zitten om stemmen te vergaren.
Precies dat maakt de Amerikaanse politiek zo verziekt. Iedereen is bought and paid for en de sponsors verwachten het geld wat ze betaald hebben in veelvoud terug.
Allemaal op te hoesten door de belastingbetaler. Zouden ze daarmee stoppen, dan kan ook de VS een fatsoenlijke gezondheidszorg hebben.
Dat is ook te kort door de bocht. Pork is vaak ook bedoeld voor de kiezer in een bepaald district of in een bepaalde staat. Als een bepaalde industrie zorgt voor veel werkgelegenheid in een staat of district zal een afgevaardigde of een senator vaak meer geneigd zijn voordeeltjes voor die industrie in een bill proberen te krijgen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Met ‘pork’ worden de kadootjes bedoeld die in de wet zitten om stemmen te vergaren.
Precies dat maakt de Amerikaanse politiek zo verziekt. Iedereen is bought and paid for en de sponsors verwachten het geld wat ze betaald hebben in veelvoud terug.
Allemaal op te hoesten door de belastingbetaler. Zouden ze daarmee stoppen, dan kan ook de VS een fatsoenlijke gezondheidszorg hebben.
Jij legt het negatief uit. Weet je nog dat Hugo 5 miljard kwijt was aan Corona uitgaven? In de VS ging het om honderden miljarden die gestolen zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja goede definitie van pork, maar je negeert maanden aan uitspraken van Elon zoals deze:
Bekijk deze YouTube-video
Nee, Musk is gewoon een echte autist en volledig rechtlijnig. Daarom is hij ook absoluut ongeschikt voor de politiek.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:01 schreef Jippie het volgende:
Het zou mij ook niets verbazen als Musk de ruzie forceert om de aandelen / verkopen Tesla op te krikken.
Trump als zakenman zal dit begrijpen
Ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook te kort door de bocht. Pork is vaak ook bedoeld voor de kiezer in een bepaald district of in een bepaalde staat. Als een bepaalde industrie zorgt voor veel werkgelegenheid in een staat of district zal een afgevaardigde of een senator vaak meer geneigd zijn voordeeltjes voor die industrie in een bill proberen te krijgen.
Musk heeft nog nooit ook maar een seconde aan het belang van iemand anders gedacht behalve dan om er zijn voordeel mee te doen. Hij ziet geen geld om arme mensen in leven te houden, hij ziet geld dat ze beter aan hem kunnen besteden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook.
Maar ik blijf erbij dat de politieke structuur in de VS institutioneel corrupt is. Je kan alleen maar gekozen worden als je heel veel geld uitgeeft. En dat geld krijg je van mensen die daar iets terug voor willen. Dat maakt dat je 1 of enkele broodheren aan het dienen bent, in plaats van het algemeen belang voorop te zetten.
Allemaal voordelen die ik kan beamen, maar niet het verschil tussen een wasbord en een Miele.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 08:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik plaats hybrides niet bij BEV’s, het is een aparte categorie. En hybrides zijn populair omdat ze goedkoper te krijgen zijn en hoe goedkoper de aanschaf, hoe gemakkelijker je ze in grote getalen kan afzetten.
En elektrisch rijdt stiller. Je hebt (als je geen Dacia of vergelijkbare brol gekocht hebt) voldoende vermogen die heel efficiënt te gebruiken is. BEV’s gaan minder vaak stuk. BEV’s hebben veel minder onderhoud nodig (al is Tesla kennelijk het enige merk dat zijn klanten niet oplicht met onnodige beurtjes). Je bent veel minder tijd kwijt aan laden dan aan tanken over een geheel jaar gemeten (laden op bestemming kost immers geen tijd). Enz.
Jij moet een eigen topic openen: de dagelijkse verzinsels van een miskend genie!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 12:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk heeft nog nooit ook maar een seconde aan het belang van iemand anders gedacht behalve dan om er zijn voordeel mee te doen. Hij ziet geen geld om arme mensen in leven te houden, hij ziet geld dat ze beter aan hem kunnen besteden.
Dat was misschien een tikje overdreven.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal voordelen die ik kan beamen, maar niet het verschil tussen een wasbord en een Miele.
Dat is teveel eer voor Musk.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij moet een eigen topic openen: de dagelijkse verzinsels van een miskend genie!
Die twee zijn maanden dikke mik, ik geloof niet dat dit zo ineens omslaat. Of Trump heeft Musk grandioos voorgelogen, dan kan ik mij dat wél voorstellenquote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, Musk is gewoon een echte autist en volledig rechtlijnig. Daarom is hij ook absoluut ongeschikt voor de politiek.
Trump heeft handig gebruik gemaakt van Musk, en andersom ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Die twee zijn maanden dikke mik, ik geloof niet dat dit zo ineens omslaat. Of Trump heeft Musk grandioos voorgelogen, dan kan ik mij dat wél voorstellen
Daar hoef je geen autist voor te zijn.
Denk dat het voornamelijk erin zit dat Elon doorheeft dat hij niets voor elkaar krijgt en zijn ego dit niet kan handelen. Of het is juist een poging om te zien wie nu Trump steunt in de Bill of Elon.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Die twee zijn maanden dikke mik, ik geloof niet dat dit zo ineens omslaat. Of Trump heeft Musk grandioos voorgelogen, dan kan ik mij dat wél voorstellen
Doge heeft echter niets gedaan aan federal cuts.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Denk dat het voornamelijk erin zit dat Elon doorheeft dat hij niets voor elkaar krijgt en zijn ego dit niet kan handelen. Of het is juist een poging om te zien wie nu Trump steunt in de Bill of Elon.
Deze is ook wel interessant, gaat over Reagan era en iemand (Stockman van de tweet hieronder) hetzelfde probeerde als DOGE.
The Education of Elon Musk
The Reagan administration offers a cautionary tale about cost-cutting zeal crashing up against the reality of how government works.
[ x ]
Kortom; Elon zit een doomerfase waarin hij tot realisatie komt dat alles zo vast zit als bewapend beton.
Musk is een uitstekende verkoper. (Of misschien beter gezegd: oplichter, want hij komt zijn beloftes meestal niet na.) Maar hij is daardoor wel heel goed in het binnenhalen van investeringen en subsidies. Daar is hij zo groot mee geworden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verzinsel 2 vandaag.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk is een uitstekende verkoper. (Of misschien beter gezegd: oplichter, want hij komt zijn beloftes meestal niet na.) Maar hij is daardoor wel heel goed in het binnenhalen van investeringen en subsidies. Daar is hij zo groot mee geworden.
Als hij zich puur bezig zou houden met het financieren en sturen van zijn bedrijven, dan was iedereen tevreden. Maar hij wil de geschiedenisboeken in als de beste, rijkste en vooral slimste mens ooit. Dankzij alle kontlikkers die hij om zich heen heeft verzameld, denkt hij ook dat hij dat echt is. En zodra hij zich met het technisch/inhoudelijke aspect gaat bemoeien, dan gaat het fout. Daar heeft hij geen kaas van gegeten. Vooral als hij daar over op gaat scheppen.
Tesla doet erg geheimzinnig over hun nieuwe mijlpaal die deze maand uitgerold zou worden.quote:Tesla probeert te verhinderen dat de stad Austin, Texas, openbare documenten aan Reuters verstrekt die te maken hebben met de op handen zijnde introductie van zelfrijdende robotaxi’s door de fabrikant van elektrische voertuigen (EV’s) in de stad deze maand.
Het persbureau diende in februari een verzoek in om inzage te krijgen in de communicatie tussen Tesla en ambtenaren van Austin over de voorbije twee jaar. Het verzoek volgde op de aankondiging van CEO Elon Musk in januari dat Tesla robotaxi’s die tegen betaling rijden op openbare wegen in Austin zou gaan inzetten
[...]
Over de plannen van Tesla in Austin is nog weinig bekend. Het bedrijf heeft aangekondigd aanvankelijk tussen de 10 en 20 volledig zelfrijdende robotaxi’s in geografisch beperkte gebieden van Austin te willen inzetten, zonder deze gebieden openbaar te maken.
In een reactie op Tesla’s brief op 23 april schreef een
Ik zou wel eens een dag in jouw hoofd mee willen lopen. Lijkt me heel interessant.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik ben geen dem.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waar zouden ze anders vandaan moeten komen? In Berlijn maken ze alleen de MY en uit de VS komt alleen nog maar de MS/X (en zelfs die worden voorlopig niet meer verscheept denk ik, want er komt een update aan).quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:55 schreef epicbeardman het volgende:
Eerste week Juni
Tesla Model Y 177 nieuwe kenteken registraties.
[ afbeelding ]
Tesla Model 3 101 nieuwe kenteken registraties.
[ afbeelding ]
Als ze zo doorgaan komen ze ongeveer op 1100/1200 nieuwe Tesla's geleverd aan klanten.
Mensen die in November preordered hebben wachten af en toe zelfs nog op levering.
En blijkbaar komen de Model 3's uit China.
Best lachu, je argument tegen Chinese auto's was dat die hierheen verscheept moeten worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:55 schreef epicbeardman het volgende:
Eerste week Juni
Tesla Model Y 177 nieuwe kenteken registraties.
[ afbeelding ]
Tesla Model 3 101 nieuwe kenteken registraties.
[ afbeelding ]
Als ze zo doorgaan komen ze ongeveer op 1100/1200 nieuwe Tesla's geleverd aan klanten.
Mensen die in November preordered hebben wachten af en toe zelfs nog op levering.
En blijkbaar komen de Model 3's uit China.
Naja las het op tweakers, wist ik ook niet en lijkt mij ook niet dat dit de gewenste situatie is. Weet wel dat ze fabriek in berlijn aan het uitbreiden zijn dus zal toekomstig wel mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best lachu, je argument tegen Chinese auto's was dat die hierheen verscheept moeten worden.
Blijkt de Model 3 uit China te komen![]()
Anyway, mooie cijfers.
Hopelijk houdt Tesla deze trend vast.
Na de uitbreiding gaat Berlijn ook de Model 3 maken idd.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Naja las het op tweakers, wist ik ook niet en lijkt mij ook niet dat dit de gewenste situatie is. Weet wel dat ze fabriek in berlijn aan het uitbreiden zijn dus zal toekomstig wel mogelijk zijn.
En nee, ook voor Tesla vind ik het niet echt done om voertuigen in China te maken en dan naar Europa te verschepen.
Allemaal Musk fans natuurlijk.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:33 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Nou ze zijn ook niet zo'n fan van Waymo in LA zo te zien.
Het is nu meer de bevolking tegen de regering geworden dan Trump vs. Musk. Maar misschien is het voor de betogers allemaal 1 pot nat: elektrisch, zelfrijdend: slecht!quote:
Nou, dan ga jij dat toch ook doen? Begin met 10.000 euro, over 5 jaar heb je 3 mio. En dan kun je met pensioen als je een beetje rustig aan doet.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hun geld verdienen, puur door met aandelen Tesla te speculeren. Dat zullen er waarschijnlijk best veel zijn. Wachten totdat de koers weer geklapt is is, kopen, wachten tot hij weer omhoog is gevlogen, verkopen. Je moet er wel continu bovenop blijven zitten, maar dan lijkt een rendement van zo'n 10% per maand me wel haalbaar.
Antifa en ander extreem links gespuis vindt Musk nog altijd een eikel, want iemand die succesvol is, is per definitie een klootzak, zeker als die ook nog hetero, niet trans, man en blank is…quote:
Ik heb nog 800 Euro op mijn spaarrekening staan voor onverwachte gebeurtenissen. Dat is eigenlijk al te weinig. Dus ik heb geen idee hoe ik aan 10.000 Euro zou kunnen komen.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, dan ga jij dat toch ook doen? Begin met 10.000 euro, over 5 jaar heb je 3 mio. En dan kun je met pensioen als je een beetje rustig aan doet.
Na 5 jaar is dat 250.000. Na 7 jaar bijna 2,5 mio.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb nog 800 Euro op mijn spaarrekening staan voor onverwachte gebeurtenissen. Dat is eigenlijk al te weinig. Dus ik heb geen idee hoe ik aan 10.000 Euro zou kunnen komen.
Ik heb zo in het verleden al wel eens vaker zitten kijken naar zulke dingen, maar zonder geld doe je niet veel.
De uitdaging is niet enorm in de geldstress te komen. We zijn niet allemaal zo rijk als jij.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Na 5 jaar is dat 250.000. Na 7 jaar bijna 2,5 mio.
De uitdaging is maand na maand 10% winst maken.
Gewoon lenen. Als je 10% per maand maakt, is dat beetje rente dat de kredietboer vraagt natuurlijk verwaarloosbaar.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb nog 800 Euro op mijn spaarrekening staan voor onverwachte gebeurtenissen. Dat is eigenlijk al te weinig. Dus ik heb geen idee hoe ik aan 10.000 Euro zou kunnen komen.
Ik heb zo in het verleden al wel eens vaker zitten kijken naar zulke dingen, maar zonder geld doe je niet veel.
Ja, en dan bij het eerste foutje onder een brug eindigen. Nee, bedankt.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon lenen. Als je 10% per maand maakt, is dat beetje rente dat de kredietboer vraagt natuurlijk verwaarloosbaar.
Jij zei toch dat 10% per maand makkelijk haalbaar zou moeten zijn?quote:Op zondag 8 juni 2025 14:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en dan bij het eerste foutje onder een brug eindigen. Nee, bedankt.
Nee, ik zei dat me dat wel haalbaar zou lijken. Gewoon, gezien de fluctuaties. Als je van investeren je beroep maakt.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij zei toch dat 10% per maand makkelijk haalbaar zou moeten zijn?
Als jij maand op maand 10% winst maakt, dan kom je natuurlijk niet in geldstress.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De uitdaging is niet enorm in de geldstress te komen. We zijn niet allemaal zo rijk als jij.
Dat maak jij er weer van. Ik was er benieuwd naar of veel mensen daar hun geld mee verdienen. De rest is projectie.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij maand op maand 10% winst maakt, dan kom je natuurlijk niet in geldstress.
Mijn punt is dan ook dat jouw stelling dat het (mits je er bovenop zit) eenvoudig is om maand op maand 10% te verdienen talk the talk is. En we zien dat walk the walk ineens wel een probleem is.
Ja, het kan. Juiste momenten kopen en verkopen. Dan hoef je niet veel meer te doen gezien de fluctuaties. Ik ben op tijd ingestapt bij Rheinmetall.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat me dat wel haalbaar zou lijken. Gewoon, gezien de fluctuaties. Als je van investeren je beroep maakt.
Er zijn twee mensen die het onafhankelijk van elkaar anders lezen dan jij nu zegt het bedoeld te hebben.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat maak jij er weer van. Ik was er benieuwd naar of veel mensen daar hun geld mee verdienen. De rest is projectie.
Dat ze allebei niet kunnen lezen? Ja, dat dacht ik al. Of toch niet zonder de intentie er van geweld aan te doen.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn twee mensen die het onafhankelijk van elkaar anders lezen dan jij nu zegt het bedoeld te hebben.
You do the math.
Als jij "de hele wereld is gek behalve ik" theorie aan wil hangen, ook prima.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat ze allebei niet kunnen lezen? Ja, dat dacht ik al. Of toch niet zonder de intentie er van geweld aan te doen.
Toch bijzonder dat Tesla rijders de noodzaak voelen zich te verantwoorden voor hun keuze.quote:
Hier ga ik het mee oneens zijn. Het was jouw vak om dingen zo te interpreteren en voor te stellen, dat ze jouw cliënt in een goed daglicht zetten en tegelijkertijd de andere partij zwart maakten. Daar hou ik ook steeds meer rekening mee.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij "de hele wereld is gek behalve ik" theorie aan wil hangen, ook prima.
De gehele context (veel mensen zullen hier wel hun geld mee verdienen = uitspreken van de verwachting dat het lucratief is) en ook de laatste zin (mits je er bovenop zit verwacht ik een ROI van 10% per maand) laten eigenlijk helemaal niet zoveel ruimte voor een andere conclusie dan wij trokken.
Het verdomme mijn vak geweest om heel precies te ontleden wat iemand zegt/schrijft.
Maar goed, jij geeft jouw ongelijk nooit toe, dus ik had dit net zo goed tegen mijn Tesla kunnen zeggen. Binnenkort heeft dat misschien nog wel zin overigens, want Grok wordt toegevoegd aan Tesla's!
Ik heb tientallen, zo niet ruim 100, berichten in de pers gelezen over Tesla rijders die stickers plakken over Elon. In de praktijk heb ik welgeteld 1 Tesla zien rijden met zo'n sticker (en de bestuurder zag er ook uit als zo'n droeftoeter die daadwerkelijk meent hier iets anders mee te zeggen dan 'ik ben een enorme simp').quote:Op zondag 8 juni 2025 15:10 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat Tesla rijders de noodzaak voelen zich te verantwoorden voor hun keuze.
Koop dan gewoon een sticker met "Ik heb niks met auto's, dus een batterij op wielen volstaat".
Natuurlijk ga je het ermee oneens zijn.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hier ga ik het mee oneens zijn. Het was jouw vak om dingen zo te interpreteren en voor te stellen, dat ze jouw cliënt in een goed daglicht zetten en tegelijkertijd de andere partij zwart maakten. Daar hou ik ook steeds meer rekening mee.
Ik ook niet.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk ga je het ermee oneens zijn.
Verder snap je denk ik heel weinig van het vak van advocaat. De andere partij zwartmaken helpt niet. Dat moet je vooral aan de andere partij overlaten. Rechters zijn over het algemeen namelijk niet zo simpel om de tuin te leiden.
Nou, voor iemand die niet makkelijk om de tuin te leiden is ga je wel erg vaak mee met de onzin berichten van Wantie over FSD ongevallen.quote:
Ik ben er niet op uit om jou een loer te draaien. Ik post hier voor mijn plezier. En ik vind het leuk om dingen uit te zoeken en uit te leggen. Ik post ook dingen die positief zijn voor Tesla en (in steeds mindere mate) voor Musk. Ere wie ere toekomt.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, voor iemand die niet makkelijk om de tuin te leiden is ga je wel erg vaak mee met de onzin berichten van Wantie over FSD ongevallen.
Maar snap je nu echt niet dat ik ook in dezen eerst jou jezelf 'zwart' heb laten lopen maken? Want toen ik schreef dat je het dan maar gewoon moet doen, omdat je dan eenvoudig rijk kan worden was jouw bezwaar dat je geen geld daarvoor hebt. Het was immers niet de uitdaging om maand op maand 10% te verdienen waar jij een probleem mee zou hebben, het was puur dat jij niet genoeg beginkapitaal zou hebben...
Allemaal zelf gezegd, allemaal hierboven terug te lezen.
Wat maakt Musk een oplichter dan? Want dat zijn sterke woorden en zonder bewijs is het zelf een misdrijf om iemand uit te maken voor een oplichter.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben er niet op uit om jou een loer te draaien. Ik post hier voor mijn plezier. En ik vind het leuk om dingen uit te zoeken en uit te leggen. Ik post ook dingen die positief zijn voor Tesla en (in steeds mindere mate) voor Musk. Ere wie ere toekomt.
Met oplichters heb ik niks, dus Musk scoort steeds minder punten. En Musk is, voor zover ik weet, geen cliënt van je, dus je hoeft hem ook niet te verdedigen, of de mensen die niet positief over hem zijn aan te vallen. Maar we weten ondertussen wat we op dat punt aan je hebben
Klopt, het heeft niets met Musk of Waymo te maken. Dit zijn protesten tegen het harde optreden van ICE.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is nu meer de bevolking tegen de regering geworden dan Trump vs. Musk. Maar misschien is het voor de betogers allemaal 1 pot nat: elektrisch, zelfrijdend: slecht!
quote:Op zondag 8 juni 2025 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat maakt Musk een oplichter dan? Want dat zijn sterke woorden en zonder bewijs is het zelf een misdrijf om iemand uit te maken voor een oplichter.
Dus ik zie de bewijzen daarvan graag tegemoet. En nee, het verkopen van een FSD pakket met functionaliteiten die in de toekomst pas komen voldoet totaal niet aan het begrip oplichting.
Ah, dus je hebt hem wel als cliënt? Of je zou dat graag willen? En je gaat er nu strikt op toezien dat we hier geen onvriendelijke dingen over hem zeggen?quote:Op zondag 8 juni 2025 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat maakt Musk een oplichter dan? Want dat zijn sterke woorden en zonder bewijs is het zelf een misdrijf om iemand uit te maken voor een oplichter.
Dus ik zie de bewijzen daarvan graag tegemoet. En nee, het verkopen van een FSD pakket met functionaliteiten die in de toekomst pas komen voldoet totaal niet aan het begrip oplichting.
Het zijn vooral beroepsprovocateurs die wat mij betreft allemaal achter slot en grendel mogen.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, het heeft niets met Musk of Waymo te maken. Dit zijn protesten tegen het harde optreden van ICE.
Dus wederom een onwaarheid van jou. Mooi!quote:Op zondag 8 juni 2025 16:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dus je hebt hem wel als cliënt? Of je zou dat graag willen? En je gaat er nu strikt op toezien dat we hier geen onvriendelijke dingen over hem zeggen?
Een lijstje maken is vrij nutteloos, als je het meteen afdoet als onzin en vergeet.
Maak me wakker als hij op Mars staat.
Word jij betaald door die gast om zijn pik zo te slobberen of is dit compleet vrijwilligerswerk?quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah, je bent al een lijstje aan het maken om me aan te klagen wegens smaad?quote:Op zondag 8 juni 2025 16:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus wederom een onwaarheid van jou. Mooi!
Haha! Nee.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je bent al een lijstje aan het maken om me aan te klagen wegens smaad?
Wat ga je doen? Een rechtszaak beginnen?quote:Op zondag 8 juni 2025 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Smaad heeft niets meer met kritiek te maken. En voor de goede orde (bizar hoe weinig sommigen snappen van ons rechtssysteem): ik kan alleen maar aangifte doen. Het is het OM die al dan niet vervolgd.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat ga je doen? Een rechtszaak beginnen?
Scientology heeft ook zo'n strategie mbt mensen die openlijk kritiek leveren op hun organisatie.
In die zin in de cult of musk natuurlijk wel een soort cult/religie met een pervers mannetje aan de bovenkant die constant onverdedigbare dingen zegt en doet om vervolgens aggressief verdedigd te worden door de cultleden. En als er geen verdediging is, dan maar in de aanval.
Ah. Fatsoen.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Smaad heeft niets meer met kritiek te maken. En voor de goede orde (bizar hoe weinig sommigen snappen van ons rechtssysteem): ik kan alleen maar aangifte doen. Het is het OM die al dan niet vervolgd.
En nee, ik ga geen aangifte doen. Ik vind gewoon dat een beetje fatsoen geen kwaad kan.
Je mag van mij gewoon vinden dat Musk een lul is.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. Fatsoen.
Zou het denk je fair zijn om Musk het soort fatsoen te gunnen wat hij anderen gunt? Want er is veel veel meer grond voor de beschuldiging aan hem met dat hij schuldig is aan fraude en oplichting met zijn pump en dump schemes dan bijvoorbeeld hoe Musk zelf in juni 2018 een duiker in thailand beschuldigende dat hij pedofiel was. of in september datzelfde jaar dat Unsworth "kinderen neukte" of in 2023 dat Ben Brody een rechts-extremistische bendelid is (waar de rechtszaak nu nog over loopt) of in 2025 waar hij claimde dat Trump in de Epstein files te vinden is en het daarom aan het achterhouden is...
Dus... die man.. die die dingen heeft gedaan bij anderen... wil jij nu dat wij hier (ondanks dat hij het nooit zal lezen) gaan behandelen met fluwelen handschoentjes? Hij verdient nu ineens fatsoen als er legitieme vragen te stellen zijn over zijn modus operandi?
Interessant.
maar je mag van jou dus niet claimen dat hij een oplichter is. ookal heeft musk zelf erger geflikt bij anderen en is er gegronde discussie te voeren over hij praktijken.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag van mij gewoon vinden dat Musk een lul is.
Nee, je mag dat best vinden, maar dan moet je het ook onderbouwen.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
maar je mag van jou dus niet claimen dat hij een oplichter is. ookal heeft musk zelf erger geflikt bij anderen en is er gegronde discussie te voeren over hij praktijken.
zum kotzen wel dat je zo selectief bent in oehh.. bescherm die man.. ALLES SMAAD EN LASTER WAT JULLIE ROEPEN.
Wat een mind-job
er is op dit forum inmiddels genoeg inhoud gegeven over dat wat musk de afgelopen 10 jaar allemaal beloofd en niet gedaan heeft (systematisch) een vorm van fraude en oplichting is.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je mag dat best vinden, maar dan moet je het ook onderbouwen.
En ik heb vaak zat kritiek als Musk domme uitspraken doet, zoals bv met de fittie van een paar dagen terug. Dus je lult maar een eind uit je nek.
Je komt over als een gefrustreerd ventje.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
er is op dit forum inmiddels genoeg inhoud gegeven over dat wat musk de afgelopen 10 jaar allemaal beloofd en niet gedaan heeft (systematisch) een vorm van fraude en oplichting is.
het is klaar met jouw concern-trolling over smaad en laster. basta.
Musk is een oplichter pur sang. de meest succesvolle oplichter in de wereld. een kampioen.
ga maar aangifte doen, laarsen likker
Bron?quote:Op zondag 8 juni 2025 18:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je mag dat best vinden, maar dan moet je het ook onderbouwen.
Tja, welcome to America.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:46 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Wat een figuur, je zal maar zo emotioneel kinderachtig dat je zo tekeergaat als volwassen vent.
Volgens mij is er geen Waymo auto meer over na gisteravond, al die antifa/boze anti-Trumpers gingen de Waymo auto's summonen zodat de auto naar de rellen kwamen en konden ze daar de Waymo auto's in de fik steken.quote:
Ja, Tesla's slopen is tegenwoordig heel normaal, daar kijkt niemand meer van op. Dat is geen nieuws. Een Waymo wel, dat gebeurt niet zo vaak.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen Waymo auto meer over na gisteravond, al die antifa/boze anti-Trumpers gingen de Waymo auto's summonen zodat de auto naar de rellen kwamen en konden ze daar de Waymo auto's in de fik steken.
Altijd zo vol met geweld die democraten, is het een keer niet een Tesla bekrassen of mensen intimideren dan moeten ze hele wagenparken van Waymo in de fik steken.
[ x ]
Altijd zo veel woede.
Denk jij echt dat iedereen op de wereld in een politiek kamp zit? dat iedereen zijn indentiteit en gedrag wordt bepaald door de kant van het politiek spectrum waar deze in zou zitten?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
.
Altijd zo vol met geweld die democraten, is
Nee hoor, maar die 90 miljoen Amerikanen die niet hebben gestemd zie je hier ook niet steden terroriseren. Als types zoals HasanAbi live zijn vanuit dit soort gebieden moet je eigenlijk al genoeg weten.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Denk jij echt dat iedereen op de wereld in een politiek kamp zit? dat iedereen zijn indentiteit en gedrag wordt bepaald door de kant van het politiek spectrum waar deze in zou zitten?
Dat weet jij nietquote:Op maandag 9 juni 2025 14:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee hoor, maar die 90 miljoen Amerikanen die niet hebben gestemd zie je hier ook niet steden terroriseren.
En jij wel zeker, nee het zijn allemaal Texaaanse republikeinen die daar aan het rellen zijn om de ICE invallenquote:
Nee dat lijkt mij sterk. Mijn gevoel zegt dat dit vooral mensen zijn die zich niet zo veel met politiek bezighouden.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En jij wel zeker, nee het zijn allemaal Texaaanse republikeinen die daar aan het rellen zijn om de ICE invallen![]()
Huh? dit is precies wat wij ook ten tijde van de vredevolle protesten zagen paar jaar geleden van BLM/Antifa waar steden in de fik vlogen, ondernemers hen panden, in de schulden kwamen kwijt raakten en ga zo maar door.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee dat lijkt mij sterk. Mijn gevoel zegt dat dit vooral mensen zijn die zich niet zo veel met politiek bezighouden.
En die stemmen op Kamalaquote:Op maandag 9 juni 2025 14:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Huh? dit is precies wat wij ook ten tijde van de vredevolle protesten zagen paar jaar geleden van BLM/Antifa waar steden in de fik vlogen, ondernemers hen panden, in de schulden kwamen kwijt raakten en ga zo maar door.
We zien het hier ook terug in Nederland, dezelfde types, de "anti-extremisten" noemen ze zichzelf, ondertussen belegeren ze hier universiteiten of kraken ze panden. Het zijn juist de mensen die de politiek te serieus nemen. Ze kunnen alleen geweld gebruiken, dreigen, slopen.
De Tesla fabrieken zag je het bij in Duitsland, de Tesla's die het moesten ontgelden, hakenkruizen op Tesla panden in Nederland. En allemaal politiek gedreven.
Die mensen in Cali wel ja als ik dit voor jou moet uitleggen.quote:
Het lijkt mij dat Antifa redelijk politiek gemotiveerd is. En die bebaarde loser die maar doorgaat over nazi’s, zonder kennelijk iets te weten van het Nationaal Socialisme, lijkt mij ook duidelijk politiek gemotiveerd.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee dat lijkt mij sterk. Mijn gevoel zegt dat dit vooral mensen zijn die zich niet zo veel met politiek bezighouden.
D66 extreem linksquote:Op maandag 9 juni 2025 14:45 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Die mensen in Cali wel ja als ik dit voor jou moet uitleggen.
De mensen hier in NL die zelfde figuren zijn GL/D66 en andere extreem linkse partijen.
Jij weet net zo goed dat jij het hartstikke mooi had gevonden als i.p.v. de Waymo's het Teslacabs waren geweest, dan zat iedereen hier deze terroristen aan te juichen. Nu keur je het ook niet af dat je geliefde Waymo auto's door dems worden gesloopt.
Hoezo, zo werkt dat tegenwoordig toch?quote:
Bij jou kennelijk.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoezo, zo werkt dat tegenwoordig toch?
Ik vind VVD zelfs links terwijl jij wellicht D66 als rechts beschouwt.. Die Jan van de Paternotte is precies diegene die extreem links steunde ten tijde van corona tijdperk bijvoorbeeld. Dat zegt genoeg.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij jou kennelijk.
Niet in de grote mensen wereld.
Ik vind de VVD een vliegtuig...quote:
Nee, D66 is een centrum progressieve partij.quote:terwijl jij wellicht D66 als rechts beschouwt..
Wat exact heeft hij gesteund volgens jou?quote:Die Jan van de Paternotte is precies diegene die extreem links steunde ten tijde van corona tijdperk
. het is dus vooral je persoonlijke frustratie aan het woord.quote:)
Rutte was net zo'n kwakzalver, is altijd een marionet vanuit EU/WEF/Bilderberg gebleken, rechts lullen links vullen. VVD heeft nog maar paar rechtse standpunten, die ze vaak niet eens kunnen handhaven.
PVV is ook niets hoor daar niet van, zeker omdat daar ook mensen worden omgekocht door de EU lobby. Voor je het weet is Agema van anti vaccinatie plicht 360graden gedraaid en krijgt ze miljoenen binnen via louche bedrijfjes die weer gesponsord worden door de farmaceutische industrie en andere industrieën.
Nee de NL politiek interesseert mij gewoon niet zo veel omdat ik toch weinig impact er van ondervind, het enige wat ik wil is minder belastingen en Nederland ook echt Nederland houden, maar dat lijkt zolang Nederland in de EU blijft niet realistisch.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind de VVD een vliegtuig...
[..]
Nee, D66 is een centrum progressieve partij.
Jij noemt dat extreem links.
Dat mag natuurlijk, maar dat is enkel jouw mening.
Geen feit.
[..]
Wat exact heeft hij gesteund volgens jou?
Verder is 1 persoon geen partij (Wilders uitgezonderd).
[..]
. het is dus vooral je persoonlijke frustratie aan het woord.
Tja, je posts stralen frustratie uit.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee de NL politiek interesseert mij gewoon niet zo veel omdat ik toch weinig impact er van ondervind, het enige wat ik wil is minder belastingen en Nederland ook echt Nederland houden, maar dat lijkt zolang Nederland in de EU blijft niet realistisch.
Over 20 jaar ken je Nederland niet meer of Europa. Dan is het Eurafrika. Tegen die tijd ben ik gelukkig al zelf met vervroegd pensioen (op 56ste oid) en zit ik lekker op Tenerife of ander Canarisch Eiland. (ja huehue is ook EU, maar deze eilanden leven van toerisme en zetten vrijwel alle asielzoekers naar vaste land)
Kijk ik heb de lekkerste baan die er is en verdien ook nog een goed, op juiste tijdstip zelf appartement kunnen kopen die bijna verdriedubbeld is qua prijs. Loon blijft natuurlijk ook stijgen plus sowieso nog baangarantie tot aan 2035 i.v.m. doelen die mijn werkgever heeft op lange termijn en vergrijzing binnen het vak.
Er is dan ook geen partij waarin ik mij echt kan vinden, wellicht toch FvD. Daarom zie je mij ook nooit in NL pol topics, heb een prima leven en iedereen die in Nederland iets wil opbouwen door te werken is hier welkom. Knappe expats natuurlijk ook. Maar mensen die hier komen omdat ze op TikTok hebben gelezen dat je hier 3500 netto per maand kan krijgen met 3 kinderen in de bijstand niet. Nederlandse cultuur gaat uiteindelijk verdwijnen, waar de blanke Hollander de minderheid is. Hoe we hier zijn terecht gekomen in het Tesla topic is weer een ander verhaal.
USA politiek is nog amusementvol en elke dag feestje, betere film krijg je denk ik niet. Of serie.
Waarom je continue frustratie er bij haalt zal wel iets van projectie zijn, zeker nu er nog maar 1 rijdende Waymo auto over is.![]()
[ x ]
Ja hoor, maar mijn doel is ook juist om te bouwen daar als investering, huisjes opknappen om te verhuren weer aan locals. Samen met mijn broer en paar vrienden. De spanjaarden klagen zelf wel wat begrijpelijk is, de canarische eilanden moet ook af van het massa toerisme en moet alleen mensen toestaan die willen investeren in het eiland. Op idealista staan genoeg bouwvallen waar de spanjaarden zelf ook niet eens wat mee trachten te proberen.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je posts stralen frustratie uit.
Zoals je sneer mbt de Waymo Taxis.
Ach, Canarische Eilanden.
Waar de Canarias demonstreren tegen al die buitenlanders die hun eilanden aan het overnemen zijn, met onder andere een huizencrisis als gevolg.
Komt je bekend voor?
quote:Google funneled millions into fighting border enforcement.
Funded the ACLU.
Backed DACA.
Protested ICE.
Now their Waymo robotaxis are getting torched by the very chaos they financed.
You paid for the invasion, and now you're watching it burn.
Daar ga je de mist in, ik ben geen Waymo fan.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja hoor, maar mijn doel is ook juist om te bouwen daar als investering, huisjes opknappen om te verhuren weer aan locals. Samen met mijn broer en paar vrienden. De spanjaarden klagen zelf wel wat begrijpelijk is, de canarische eilanden moet ook af van het massa toerisme en moet alleen mensen toestaan die willen investeren in het eiland. Op idealista staan genoeg bouwvallen waar de spanjaarden zelf ook niet eens wat mee trachten te proberen.
En het is geen sneer, het is een beetje plagen, ik ken je namelijk als een Waymo fan. Dit bevorderd Waymo's ontwikkeling natuurlijk niet. Hoe kijk jij tegen deze rellen aan van de anti-Trumpers?
https://x.com/realpeteyb123/status/1931897704705396753
[..]
Vale!quote:Op maandag 9 juni 2025 17:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar ga je de mist in, ik ben geen Waymo fan.
En relschoppers die auto's affikken hebben geen invloed op de ontwikkeling van die auto's.
Verder zie ik je graag bij Pol voor de rellen.
Als je maar extreem rechts genoeg bent, vind je alles extreem links. Zelfs partijen die andere mensen extreem rechts vinden. Dan wordt je ook meteen kwaad als iemand verwacht dat je iets moet doen of inleveren "omdat we hier met zijn allen samen moeten leven". Zij misschien, maar jij toch zeker niet! Jij bent er alleen voor jezelf!quote:Op maandag 9 juni 2025 16:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik vind VVD zelfs links terwijl jij wellicht D66 als rechts beschouwt.. Die Jan van de Paternotte is precies diegene die extreem links steunde ten tijde van corona tijdperk bijvoorbeeld. Dat zegt genoeg.![]()
Rutte was net zo'n kwakzalver, is altijd een marionet vanuit EU/WEF/Bilderberg gebleken, rechts lullen links vullen. VVD heeft nog maar paar rechtse standpunten, die ze vaak niet eens kunnen handhaven.
PVV is ook niets hoor daar niet van, zeker omdat daar ook mensen worden omgekocht door de EU lobby. Voor je het weet is Agema van anti vaccinatie plicht 360graden gedraaid en krijgt ze miljoenen binnen via louche bedrijfjes die weer gesponsord worden door de farmaceutische industrie en andere industrieën.
DEN HAAG (ANP) - De VVD sluit een coalitie met GroenLinks-PvdA niet uit. Dat heeft VVD-prominent Henk Kamp gezegd in WNL Op Zondag.zeg dan gewoon dat je links bent VVD.
Maar alles is extreem rechts tegenwoordig. Als je de waarheid verteld of iets andere mening hebt wordt je ook vaak beticht van extreem rechts te zijn. Iedereen is Hilter en fascist, ga zo maar door.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je maar extreem rechts genoeg bent, vind je alles extreem links. Zelfs partijen die andere mensen extreem rechts vinden. Dan wordt je ook meteen kwaad als iemand verwacht dat je iets moet doen of inleveren "omdat we hier met zijn allen samen moeten leven". Zij misschien, maar jij toch zeker niet! Jij bent er alleen voor jezelf!
Zijn punt is dus precies andersom... Ontgaat jou dat echt?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je maar extreem rechts genoeg bent, vind je alles extreem links. Zelfs partijen die andere mensen extreem rechts vinden. Dan wordt je ook meteen kwaad als iemand verwacht dat je iets moet doen of inleveren "omdat we hier met zijn allen samen moeten leven". Zij misschien, maar jij toch zeker niet! Jij bent er alleen voor jezelf!
Net was D66 nog extreem links.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar alles is extreem rechts tegenwoordig.
Nee, daar is meer voor nodig.quote:Als je de waarheid verteld of iets andere mening hebt wordt je ook vaak beticht van extreem rechts te zijn. Iedereen is Hilter en fascist, ga zo maar door.
Tja, Elon steunt openlijk extreem rechts en probeert de politiek in Europees landen te beïnvloeden.quote:Het is zo vaak geroepen ondertussen dat zelfs iemand voor Hilter uitmaken niets meer betekent. Zoals Elon dat ook nog genoemd wordt.
Ben jij zijn advocaat?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn punt is dus precies andersom... Ontgaat jou dat echt?
Nee. Ik heb een hekel aan mensen die opzettelijk dom uit de hoek komen.quote:
Nee, niet iedereen. Maar jij wel. Je voelt je aangesproken.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar alles is extreem rechts tegenwoordig. Als je de waarheid verteld of iets andere mening hebt wordt je ook vaak beticht van extreem rechts te zijn. Iedereen is Hilter en fascist, ga zo maar door.
Het is zo vaak geroepen ondertussen dat zelfs iemand voor Hilter uitmaken niets meer betekent. Zoals Elon dat ook nog genoemd wordt.
Nee, mij niet. Maar hem wel. En jou ook.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn punt is dus precies andersom... Ontgaat jou dat echt?
Nee, je hebt een hekel aan mensen die beweren slimmer te zijn dan jij. Zo slim als Musk ben je natuurlijk niet, maar je staat wel op de tweede plaats en je hebt er een grafhekel aan als anderen dat niet onderkennen!quote:Op maandag 9 juni 2025 22:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb een hekel aan mensen die opzettelijk dom uit de hoek komen.
Verklaart ook meteen waarom ik zo vaak op jou reageer.
Nouja als je met asielcijfers + influx criminaliteit gaat strooien ben je al snel een nazi. Er is ook helemaal niets extreem rechts aan Musk, die stempel wordt hem gegeven door de extreem linksen om hem te "schaden"quote:Op maandag 9 juni 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen. Maar jij wel. Je voelt je aangesproken.
Het valt je allemaal wat zwaar, is het niet?quote:Op maandag 9 juni 2025 22:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, je hebt een hekel aan mensen die beweren slimmer te zijn dan jij. Zo slim als Musk ben je natuurlijk niet, maar je staat wel op de tweede plaats en je hebt er een grafhekel aan als anderen dat niet onderkennen!
Laten we eens kijken. Als ik zeg dat ik slim ben, post jij hoeveel berichtjes om even flink te schoppen dat ik maar een domme lul ben, omdat ik mezelf zo slim vind?quote:Op maandag 9 juni 2025 22:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het valt je allemaal wat zwaar, is het niet?
De enige hier die beweert bijzonder slim te zijn ben jij. Nou ja, de laatste tijd niet meer, maar dat zal wel te maken hebben met dat je je neus wat dat betreft wel heel vaak heb gestoten.
Ah, Musk is naast het grootste genie ooit ook de liefdadigheid zelve. Vandaar dat hij het budget voor de meeste liefdadigheid van de VS heeft opgeheven. Het is hem alleen (nog) niet gelukt om dat geld via subsidies of opdrachten over te hevelen naar hemzelf. Dat Trump het nu gewoon aan alle rijken geeft en niet alleen aan hem, vond hij duidelijk totaal onacceptabel.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nouja als je met asielcijfers + influx criminaliteit gaat strooien ben je al snel een nazi. Er is ook helemaal niets extreem rechts aan Musk, die stempel wordt hem gegeven door de extreem linksen om hem te "schaden"
Hij heeft zo veel bedrijven die helemaal niet naar kleur kijkt maar naar classificatie. Alleen omdat hij het andere geluid steunt in Duitsland en dit door "nieuws" of gekleurde inlichtingendiensten wordt bestempeld als extreem rechts is dit natuurlijk helemaal niet de realiteit. Maarja alles wordt uit verband getrokken tegenwoordig.
Musk zorgt er voor dat meer dan 160,000 FTE brood op de plank krijgen, ongeacht welke kleur,geloof of etniciteit. Wat een Hitler zeg.
Nee, als jij beweert zeer slim te zijn, dan houd ik jouw posts tegen het licht en blijk je gewoon dat totaal niet waar te maken. Daar wijs ik je dan op. Vooral omdat je het heel erg koppelt aan een zeer misplaatste grootheidswaanzin… Daarmee wek je allesbehalve sympathie bij mij op.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Laten we eens kijken. Als ik zeg dat ik slim ben, post jij hoeveel berichtjes om even flink te schoppen dat ik maar een domme lul ben, omdat ik mezelf zo slim vind?
Je gaat op tilt als iemand vind dat hij of zij slimmer is dan jij. Onacceptabel!
Dit is echt wederom een verzinsel van jouw kant. De afgelopen dagen is van meerdere kanten duidelijk gemaakt dat Musk in het geheel nooit heeft gevraagd om bevoordeling.quote:Op maandag 9 juni 2025 23:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, Musk is naast het grootste genie ooit ook de liefdadigheid zelve. Vandaar dat hij het budget voor de meeste liefdadigheid van de VS heeft opgeheven. Het is hem alleen (nog) niet gelukt om dat geld via subsidies of opdrachten over te hevelen naar hemzelf. Dat Trump het nu gewoon aan alle rijken geeft en niet alleen aan hem, vond hij duidelijk totaal onacceptabel.
Hij heeft dat geld vrijgemaakt, dus het is zijn geld! Wat denkt die stomme Trump wel niet? Is dat nu een beloning? Fuck him!
Fair enough. De hoeveelheid aandacht die de media eraan gegeven heeft staat inderdaad niet in verhouding tot het aantal Tesla's dat ik met zo'n sticker heb zien rijden.quote:Op zondag 8 juni 2025 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb tientallen, zo niet ruim 100, berichten in de pers gelezen over Tesla rijders die stickers plakken over Elon. In de praktijk heb ik welgeteld 1 Tesla zien rijden met zo'n sticker (en de bestuurder zag er ook uit als zo'n droeftoeter die daadwerkelijk meent hier iets anders mee te zeggen dan 'ik ben een enorme simp').
Verder heb ik heel veel met auto's en rijd ik als DD een Tesla. Dezelfde auto als Jay Leno als daily driver heeft gekocht enkele jaren terug.
Niet een ander geluid, maar extreem rechts.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nouja als je met asielcijfers + influx criminaliteit gaat strooien ben je al snel een nazi. Er is ook helemaal niets extreem rechts aan Musk, die stempel wordt hem gegeven door de extreem linksen om hem te "schaden"
Hij heeft zo veel bedrijven die helemaal niet naar kleur kijkt maar naar classificatie. Alleen omdat hij het andere geluid steunt in Duitsland en dit door "nieuws" of gekleurde inlichtingendiensten wordt bestempeld als extreem rechts is dit natuurlijk helemaal niet de realiteit. Maarja alles wordt uit verband getrokken tegenwoordig.
Musk zorgt er voor dat meer dan 160,000 FTE brood op de plank krijgen, ongeacht welke kleur,geloof of etniciteit. Wat een Hitler zeg.
Musk is een hele grote vriend van poetin en dat is voor mij gevaarlijk genoegquote:Op maandag 9 juni 2025 22:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alleen als je extreem links bent kun je serieus denken dat Musk extreem rechte is.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 06:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet een ander geluid, maar extreem rechts.
Bevriend met Poetin? Bron?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 06:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een hele grote vriend van poetin en dat is voor mij gevaarlijk genoeg
Op zich was Hitler ook wel goed voor de werkgelegenheid in Duitsland.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als je extreem rechts bent, vind je Musk heel gematigd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 07:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen als je extreem links bent kun je serieus denken dat Musk extreem rechte is.
Tsja, als jij het zegt…quote:Op dinsdag 10 juni 2025 08:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je extreem rechts bent, vind je Musk heel gematigd.
We hebben hier wat deelnemers die er op toezien dat er alleen positieve dingen gepost worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
af en toe kom ik in dit topic kijken of er nog iets boeiends gepost wordt, maar het is nog steeds proberen te winnen van elkaar / het laatste woord proberen te hebben.
Jammer.
Bedankt voor het bevestigen van het punt dat ik maak.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We hebben hier wat deelnemers die er op toezien dat er alleen positieve dingen gepost worden.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van het punt dat ik maak.
Als Wantie het doet is het al slaapverwekkend, als jij dit soort flauwe opmerkingen maakt is het te sneu voor woorden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van het punt dat ik maak.
Nou, laten we dan eens afwachten wat ze in Austin gaan laten zien. En eventueel nog de impact van het gebeuren in de VS op Tesla en SpaceX.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als Wantie het doet is het al slaapverwekkend, als jij dit soort flauwe opmerkingen maakt is het te sneu voor woorden.
Ik post wel Tesla nieuws en stats hoor, maar toegegeven gaat het af en toe helemaal nergens meer over.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
af en toe kom ik in dit topic kijken of er nog iets boeiends gepost wordt, maar het is nog steeds proberen te winnen van elkaar / het laatste woord proberen te hebben.
Jammer.
Het aftellen is begonnenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik post wel Tesla nieuws en stats hoor, maar toegegeven gaat het af en toe helemaal nergens meer over.
De optimus discussie was leuker en naar mars gaan.
Over 2 dagen de Cybercab release als we het mogen geloven tho!
EV zijn juist veel minder kwetsbaar als het gaat om in de hens vliegen. Als het zover is, dan is het wel weer lastiger om de kettingreactie te stoppen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Booming business: schepen bouwen om auto's te transporteren. Die blijven maar in brand vliegen. (Niet Tesla-specifiek, elektrische auto's zijn blijkbaar nogal kwetsbaar.)
Wat heeft Errol nou weer met Tesla te maken? Overigens: ook niet bevriend met Poetin. Misschien dat Errol dat graag zou willen, maar dat verandert er niets aan.quote:
Er is nooit beweerd dat Musk bevriend is met Poetin.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat heeft Errol nou weer met Tesla te maken? Overigens: ook niet bevriend met Poetin. Misschien dat Errol dat graag zou willen, maar dat verandert er niets aan.
Ja, dat je net doet alsof je mijn reactie niet begrijpt had ik wel verwacht.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Man, inhoudelijk heb je niets anders naar voren gebracht dan misinformatie en verder speel je vrijwel iedere dag op de man en tussendoor klaag je dat ik het doe terwijl ik dan gewoon reageer op wat je hebt gezegd.
Kleuter.
Ps: ik heb meermaals gezegd dat ik de posts van hem zie als over the top reacties waar sommigen keer op keer een rode waas van krijgen. Grappig om te zien. Meer niet.
En dat weet je best. Maar je liegt nogal graag.
Ik denk, dat het vooral een kwestie is dat ze bij slecht weer kunnen gaan schuiven en er overal obstakels zijn. En inderdaad, als er 1 in brand vliegt, is het meteen een probleem. Dat trekt de brandblusinstallatie niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
EV zijn juist veel minder kwetsbaar als het gaat om in de hens vliegen. Als het zover is, dan is het wel weer lastiger om de kettingreactie te stoppen.
Jeuh, tesla kan dingetjes sorteren!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het hoofd van Optimus stopt, wegens "persoonlijke redenen".
Ze kunnen wel iets, maar je moet ze niet naast de competitie zetten. Maar inderdaad, humanoïde zijn vooral leuke PR en niet heel praktisch.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jeuh, tesla kan dingetjes sorteren!
Ondertussen elk postsorteercentrum, al sinds tien jaren:
Een humanoid robot moeten inzetten voor taken waarvoor ze helemaal niet geschikt zijn, daar zou ik ook moedeloos van worden. Dingetjes sorteren of opstapelen is daar een van.
Uh-huh...quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is nooit beweerd dat Musk bevriend is met Poetin.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 06:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een hele grote vriend van poetin
Wat zijn de cijfers dan? Hoeveel branden zijn er per maand? Hoevaak was dat 10 jaar geleden? Hoeveel daarvan zijn begonnen met een BEV?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik denk, dat het vooral een kwestie is dat ze bij slecht weer kunnen gaan schuiven en er overal obstakels zijn. En inderdaad, als er 1 in brand vliegt, is het meteen een probleem. Dat trekt de brandblusinstallatie niet.
Ze zullen daar wel wat op moeten verzinnen, want het is tegenwoordig regelmatig prijs.
Beetje hetzelfde als met de Fremantle. Overal in de media werd gewezen naar de EV's aan boord. Toen bleek dat het geen EV was, was het geen nieuws meer.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:40 schreef Digi2 het volgende:
Media Blames 3000 Car Ship FIre on EVs With Zero Proof!
Ja, ze moeten bij de Optimus het beeld versnellenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze kunnen wel iets, maar je moet ze niet naast de competitie zetten. Maar inderdaad, humanoïde zijn vooral leuke PR en niet heel praktisch.
Bevriend: goede vrienden zijn met iemand.quote:
Hoevaak wissel jij je banden?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ze moeten bij de Optimus het beeld versnellen![]()
Vooralsnog kun je beter een robot inzetten die ontworpen is voor een specifieke taak.
Jij begint als een kleuter in te hakken op een reactie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bevriend: goede vrienden zijn met iemand.
Maar goed, geconfronteerd met dat je weer eens de plank compleet mis hebt geslagen ga je gewoon door met nieuwe definities.
Echt, rot op met je kleutergedrag.
Goh, wie zou die hele haat campagne gestart zijn tegen Elon Musk.. de olie industrie die als de dood is voor Elon's goddelijke innovaties en groene energie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:40 schreef Digi2 het volgende:
Mja, wordt Tesla hier genoemd?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goh, wie zou die hele haat campagne gestart zijn tegen Elon Musk.. de olie industrie die als de dood is voor Elon's goddelijke innovaties en groene energie.
Het ergste is dan dat mensen er nog intrappen ook.
Ah, ja, volgens onze favoriete elektrische messias lulde iedereen maar uit hun nek. Statistisch gezien komen EV branden maar zelden voor, dus het was geen EV. En er waren helemaal geen EVs aan boord, het waren allemaal hybrides. Blijkbaar zonder accu's. En het vuur was ontstaan door een onbekende oorzaak, maar dus geen EV.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:40 schreef Digi2 het volgende:
Ja, mensen zoals jij en @VEM2012quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goh, wie zou die hele haat campagne gestart zijn tegen Elon Musk.. de olie industrie die als de dood is voor Elon's goddelijke innovaties en groene energie.
Het ergste is dan dat mensen er nog intrappen ook.
Het enige wat hij zegt is dat er nog geen bewijs is geleverd dat de oorzaak van de brand werd veroorzaakt door EV's of hybrids.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ja, volgens onze favoriete elektrische messias lulde iedereen maar uit hun nek. Statistisch gezien komen EV branden maar zelden voor, dus het was geen EV. En er waren helemaal geen EVs aan boord, het waren allemaal hybrides. Blijkbaar zonder accu's. En het vuur was ontstaan door een onbekende oorzaak, maar dus geen EV.
Hij veegt even van tafel dat een Lithium-accu brand, ongeacht hoe die accu in brand is geraakt is vrijwel niet te blussen, zeker niet aan boord van een schip. Einde oefening.
Maar wat weet ik er nu van? Ik ben ook maar een leek. Laten we het eens aan een expert vragen:
Die heb ik ook opgezocht om mijn info te controleren. Ik lul niet zomaar wat uit mijn nek. Maar ik ga geen YouTube video posten als ik het kan voorkomen, want daar kijkt toch niemand naar.
En dat beantwoord ook de vraag wat tegenwoordig de grootste oorzaak is van zinkende schepen.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het enige wat hij zegt is dat er nog geen bewijs is geleverd dat de oorzaak van de brand werd veroorzaakt door EV's of hybrids.
Er kunnen vele oorzaken van een brand zijn, zomaar aannemen dat het door EV's of hybrids komen zonder enig bewijs is tegen de beginselen van de meeste westerse rechtsorden. Omkering van bewijslast lijkt me hier niet van toepassing.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]![]()
De oorzaak. En waarom is dat ding gezonken?
![]()
Dit soort dingen irriteren me wel.
Ok. Dus, als het heel normaal is dat brandstofauto's regelmatig in brand raken op zo'n schip, waarom zinken ze dan sinds er elektrische auto's tussen staan? Heeft dat er misschien mee te maken dat je zo'n brand niet kan blussen en dat de andere EV's in de buurt dan ook in de fik gaan, waardoor het vuur zelfs niet meer uit gaat als je het schip laat zinken? Pas als de accu's opgebrand zijn?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er kunnen vele oorzaken van een brand zijn, zomaar aannemen dat het door EV's of hybrids komen zonder enig bewijs is tegen de beginselen van de meeste westerse rechtsorden. Omkering van bewijslast lijkt me hier niet van toepassing.
Een brand kan ook andere oorzaken hebben dan bij de lading zelf. Ik wacht liever af tot er bewijs wordt geleverd dan voorbarige conclusies te trekken.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Dus, als het heel normaal is dat brandstofauto's regelmatig in brand raken op zo'n schip, waarom zinken ze dan sinds er elektrische auto's tussen staan? Heeft dat er misschien mee te maken dat je zo'n brand niet kan blussen en dat de andere EV's in de buurt dan ook in de fik gaan, waardoor het vuur zelfs niet meer uit gaat als je het schip laat zinken? Pas als de accu's opgebrand zijn?
Ik begrijp al helemaal niet waarom ik deze post zit te typen, je bent gewoon aan het trollen en hebt dat filmpje helemaal niet bekeken, want je weet al hoe het in elkaar zit.
Ja, en als het toch iets met de accu van een EV te maken zou kunnen hebben, wacht je nog even wat langer tot er weer iemand komt die dat van tafel veegt. En dan geloof je die.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een brand kan ook andere oorzaken hebben dan bij de lading zelf. Ik wacht liever af tot er bewijs wordt geleverd dan voorbarige conclusies te trekken.
Een verzekeraar zal de oorzaak graag boven tafel willen hebben. Als er bewijs boven tafel komt dat aan de criteria van de betrokken rechtsorde voldoet zal ik dat respecteren, zoals te doen gebruikelijk. Wat mensen beweren is wat anders dan bewijsvoering.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en als het toch iets met de accu van een EV te maken zou kunnen hebben, wacht je nog even wat langer tot er weer iemand komt die dat van tafel veegt. En dan geloof je die.
Whatever. Ik ben er klaar mee.
Het is de zoveelste duidelijke verzinsel die jij verdedigt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij begint als een kleuter in te hakken op een reactie.
Door die zo letterlijk mogelijk te nemen.
Alsof we hier voor de rechtbank staan of iets dergelijks.
En er staat niet 'goede vrienden zijn met iemand '.
Dus jij gebruikt banden die voor verschillende taken ingezet kunnen worden, in plaats van banden die voor een specifieke taak zijn ontworpen.quote:
Precies.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het enige wat hij zegt is dat er nog geen bewijs is geleverd dat de oorzaak van de brand werd veroorzaakt door EV's of hybrids.
Ik heb je een paar vragen gesteld. Waarom beantwoord je die niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Dus, als het heel normaal is dat brandstofauto's regelmatig in brand raken op zo'n schip, waarom zinken ze dan sinds er elektrische auto's tussen staan? Heeft dat er misschien mee te maken dat je zo'n brand niet kan blussen en dat de andere EV's in de buurt dan ook in de fik gaan, waardoor het vuur zelfs niet meer uit gaat als je het schip laat zinken? Pas als de accu's opgebrand zijn?
Ik begrijp al helemaal niet waarom ik deze post zit te typen, je bent gewoon aan het trollen en hebt dat filmpje helemaal niet bekeken, want je weet al hoe het in elkaar zit.
Hebben robots banden?quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt banden die voor verschillende taken ingezet kunnen worden, in plaats van banden die voor een specifieke taak zijn ontworpen.
Maar met robots snap je dat niet.
Ach, de ‘ik doe maar weer of ik dom ben’ routine weer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 06:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hebben robots banden?
Het wordt steeds gekker hier...
Er zinken juist steeds minder zeeschepen. Wel een beetje bij de feiten blijven.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Dus, als het heel normaal is dat brandstofauto's regelmatig in brand raken op zo'n schip, waarom zinken ze dan sinds er elektrische auto's tussen staan?
Er is helemaal geen discussie. Dit is niet meer dan het laatste woord willen hebben. Even los van dat deze topicreeks (want dat is het later geworden) ook nooit gestart is om het daadwerkelijk objectief over Tesla te hebben.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ga elkaar maar lekker pb- en om de discussie uit te vechten.
Dat is een domme vergelijking, en dat snap je zelf ook wel. De meeste mensen gebruiken hun auto maar voor een ding, en dat kan prima met een set banden. Als je al per se een vergelijking met de auto zou willen maken, dan zou je kunnen vragen of je dezelfde auto gebruikt om een snelweg te asfalteren, om een akker om te ploegen, om winkels te bevoorraden, om over een golfbaan te rijden en om naar je werk te rijden. Ik denk dat ik daarop het antwoord wel weet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt banden die voor verschillende taken ingezet kunnen worden, in plaats van banden die voor een specifieke taak zijn ontworpen.
Maar met robots snap je dat niet.
Ik had het over de oorzaak, niet het aantal.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er zinken juist steeds minder zeeschepen. Wel een beetje bij de feiten blijven.
[ afbeelding ]
https://commercial.allian(...)ping-Review-2022.pdf
Dan moet je niet schrijven dat zeeschepen nu ineens zinken sinds ze elektrische auto's vervoeren. Want dat is dus niet zo. Daarvoor zonken ze helaas ook al. En het is zelfs minder geworden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik had het over de oorzaak, niet het aantal.
Ik had het over schepen die auto's vervoeren, zoals je ook had kunnen lezen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan moet je niet schrijven dat zeeschepen nu ineens zinken sinds ze elektrische auto's vervoeren. Want dat is dus niet zo. Daarvoor zonken ze helaas ook al. En het is zelfs minder geworden.
Maar vroeger toen er nog nauwelijks elektrische auto's verstuurd werden, toen zonken er ook al een boel zeeschepen, zelfs meer dan nu. Dus heel hard roepen dat het de schuld moet zijn van de elektrische auto's is voor mij te kort door de bocht. Helemaal nu steeds meer auto's (vooral die uit China) LFP accu's gebruiken, die nog veel minder brandgevaarlijk zijn dan de vroegere Li-ion accu's.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik had het over schepen die auto's vervoeren, zoals je ook had kunnen lezen.
quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:27 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar vroeger toen er nog nauwelijks elektrische auto's verstuurd werden, toen zonken er ook al een boel zeeschepen, zelfs meer dan nu. Dus heel hard roepen dat het de schuld moet zijn van de elektrische auto's is voor mij te kort door de bocht. Helemaal nu steeds meer auto's (vooral die uit China) LFP accu's gebruiken, die nog veel minder brandgevaarlijk zijn dan de vroegere Li-ion accu's.
Het is nog steeds "nieuws" als er een schip met auto's begint te branden, omdat elektrische auto's "nieuw" zijn. Maar helaas brandt er de hele tijd wel ergens een schip. Bijvoorbeeld deze twee verongelukte schepen hebben het Nederlandse nieuws niet gehaald.
https://www.thehindu.com/(...)/article69681759.ece
https://www.euronews.com/(...)chemical-cargo-sinks
quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zo zie je maar weer dat het posten van een video die alles onderbouwt en alle vragen beantwoordt geen enkel nut heeft, want niemand gaat er naar kijken.
Waar in die video is dan precies het moment dat ze bewijzen dat deze brand door de EV's is ontstaan? Want dat heb ik dan even gemist.quote:
Wees niet bang, je auto is geen bom die afgaat als je tegen een paaltje aan rijd. Hij vliegt hoogstens in brand.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waar in die video is dan precies het moment dat ze bewijzen dat deze brand door de EV's is ontstaan? Want dat heb ik dan even gemist.
Heb je wel eens een brandende normale auto geprobeerd te blussen? Het is gewoon uiterst selectief van jou om te doen alsof enkel elektrische auto's kunnen branden. Normale auto's zitten ook vol met uiterst brandbaar spul, en als je die bumper aan bumper in een zeeschip parkeert, dan kan je een uitslaande brand net zo goed niet blussen. Dat is dus eerder een nadeel van volgepropte zeeschepen en moet je dus niet aanvoeren als nadeel van elektrische auto's.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wees niet bang, je auto is geen bom die afgaat als je tegen een paaltje aan rijd. Hij vliegt hoogstens in brand.
Is iedereen hier extreem selectief over of ben ik nou gek? Ok, nog eens voor jullie:
* Het is heel moeilijk te achterhalen waar een brand op een schip door ontstaat, het is meestal alleen mogelijk om te bepalen waar hij begonnen is.
* Daar je brandende accu's niet kan blussen en dat veel hitte produceert, is de kans dat het overslaat, zeker in een afgesloten ruimte, aanzienlijk.
* Als je geen hele batterij blusschepen in de buurt hebt om alles koud te houden, moet je gewoon zorgen dat je zo snel mogelijk van boord komt, want dan gaat hij naar de kelder.
Heel selectief, dus. Laat maar.quote:Op woensdag 11 juni 2025 10:02 schreef knoopie het volgende:
[..]
Heb je wel eens een brandende normale auto geprobeerd te blussen? Het is gewoon uiterst selectief van jou om te doen alsof enkel elektrische auto's kunnen branden. Normale auto's zitten ook vol met uiterst brandbaar spul, en als je die bumper aan bumper in een zeeschip parkeert, dan kan je een uitslaande brand net zo goed niet blussen. Dat is dus eerder een nadeel van volgepropte zeeschepen en moet je dus niet aanvoeren als nadeel van elektrische auto's.
En ik heb je ook al laten zien dat de berichtgeving daarin selectief is. Nergens op NOS een bericht over die brandende schepen in de buurt van India. Waarschijnlijk niet interessant genoeg, omdat het enkel over containers gaat en niet over auto's?
Je mist het punt. Wantie meent dat een robot die specifiek voor 1 taak is ontwikkeld altijd beter is dan de spreekwoordelijke ‘swiss army knife’ robot.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is een domme vergelijking, en dat snap je zelf ook wel. De meeste mensen gebruiken hun auto maar voor een ding, en dat kan prima met een set banden. Als je al per se een vergelijking met de auto zou willen maken, dan zou je kunnen vragen of je dezelfde auto gebruikt om een snelweg te asfalteren, om een akker om te ploegen, om winkels te bevoorraden, om over een golfbaan te rijden en om naar je werk te rijden. Ik denk dat ik daarop het antwoord wel weet.
De optimus robot zie je in het filmpje batterijen uit de ene tray in de andere tray sorteren in een slakkentempo. Als je het vergelijkt met een installatie die daadwerkelijk voor sorteren bedoeld is, dan is het hemeltergend langzaam. Net zoals die optimus robot helemaal niet geschikt is om in een magazijn producten heen en weer te brengen. Daarvoor is elke robot met wielen die onder de pallets kan grijpen veel sneller en efficiënter. Net zo goed is optimus helemaal niet geschikt om in te zetten als lasrobot (niet hittebestendig), of verfspuitrobot (armen niet lang genoeg), of als montagerobot (niet sterk genoeg om bijvoorbeeld een autodeur te tillen). En dat zijn over het algemeen principiële nadelen die je niet weg kan innoveren. Een robot die vast staat aan de bodem kan veel zwaardere dingen tillen zonder om te kieperen, dus is veel geschikter voor een productielijn. Een robot met wielen die onder de pallet zit kan optimaal onder het zwaartepunt tillen.
Dit zijn allemaal taken waarvoor een mens helemaal niet gemaakt is. Dus logischerwijze is een humanoid robot daar ook helemaal niet de optimale vorm voor. En het grote voordeel van robots/automatisering is juist dat het mogelijk is om voor elke specifieke taak een optimale robot te maken. Dat nu weer proberen om te draaien, is compleet onlogisch in de meeste situaties. De enige plek waar humanoid robots (eventueel) een toegevoegde waarde kunnen hebben, is een omgeving die voor mensen gemaakt is en die je liever niet aan de robots wil aanpassen. Dus een woning bijvoorbeeld. In een magazijn of productie-omgeving waar het per definitie al mensonvriendelijk is, is het veel logischer om de robots aan te passen aan de omgeving.
Het antwoord op deze vraag ben ik ook heel benieuwd naar.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waar in die video is dan precies het moment dat ze bewijzen dat deze brand door de EV's is ontstaan? Want dat heb ik dan even gemist.
Volgens mij heeft Wantie nergens "altijd" gezegd. Tot nu toe zijn al die dingen die de Tesla Optimus doet in de demofilmpjes juist voorbeelden van dingen waarin andere robots wel veel beter zijn. Kratjes vullen met perfect gelijkmatige objecten en van de ene naar de andere kant brengen in een slakkentempo heeft geen toegevoegde waarde. Ik heb productielijnen ontwikkeld voor nieuwe producten, en dat kan je zelfs puur mechanisch oplossen. Daar is zo een dure langzame robot ontzettend overkill. Sterker nog, in de praktijk gebeurt er nog heel veel met de hand, omdat zelfs die simpele voorrichtingen in productielanden nog duurder zijn dan de werknemers. Zolang de mensen in India en Mexico 2000 USD per jaar verdienen, heeft die robot in de productie/logistiek geen schijn van kans.quote:Op woensdag 11 juni 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mist het punt. Wantie meent dat een robot die specifiek voor 1 taak is ontwikkeld altijd beter is dan de spreekwoordelijke ‘swiss army knife’ robot.
En dat kan zo zijn, maar is geen gegeven. Een robot die meerdere taken kan uitvoeren kan wel eens veel handiger blijken te zijn.
Klopt, ik zei 'vooralsnog'.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:54 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Wantie nergens "altijd" gezegd.
Nee, hij schreef niet altijd, maar zijn opmerking was algemeen bedoeld. Dat is minder nadrukkelijk, maar dat is niet zo relevant.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:54 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Wantie nergens "altijd" gezegd. Tot nu toe zijn al die dingen die de Tesla Optimus doet in de demofilmpjes juist voorbeelden van dingen waarin andere robots wel veel beter zijn. Kratjes vullen met perfect gelijkmatige objecten en van de ene naar de andere kant brengen in een slakkentempo heeft geen toegevoegde waarde. Ik heb productielijnen ontwikkeld voor nieuwe producten, en dat kan je zelfs puur mechanisch oplossen. Daar is zo een dure langzame robot ontzettend overkill. Sterker nog, in de praktijk gebeurt er nog heel veel met de hand, omdat zelfs die simpele voorrichtingen in productielanden nog duurder zijn dan de werknemers. Zolang de mensen in India en Mexico 2000 USD per jaar verdienen, heeft die robot in de productie/logistiek geen schijn van kans.
En als die optimus robot zo ontzettend handig zou zijn bij andere activiteiten, dan ben ik wel benieuwd waarom ze geen demo-filmpjes maken waarin die robot die nuttige activiteiten uitvoert. Kan jij een concreet voorbeeld geven van een activiteit wat die Optimus robot beter zou kunnen dan een speciaal voor die taak ontworpen robot?
Wat wil Optimus dan gaan worden? Want "Zwitsers zakmes" klinkt heel leuk, maar dat gebruik ik enkel in het geval dat ik geen echt gereedschap beschikbaar heb.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hij schreef niet altijd, maar zijn opmerking was algemeen bedoeld. Dat is minder nadrukkelijk, maar dat is niet zo relevant.
Verder zien we wel waar Optimus naartoe gaat. Mijn punt is simpelweg dat als je Optimus af wil serveren op basis van dat een specifieke robot beter is in een specifieke taak, dat je dan het punt mist van wat Optimus wil gaan worden.
Geen idee wat de mogelijkheden zullen zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat wil Optimus dan gaan worden? Want "Zwitsers zakmes" klinkt heel leuk, maar dat gebruik ik enkel in het geval dat ik geen echt gereedschap beschikbaar heb.
Waarvoor is Optimus gedacht, en waarom laten ze Optimus niet die taken doen in die mooie demo-filmpjes?
Dat is nogal een aanname. Technology push werkt maar af en toe.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee wat de mogelijkheden zullen zijn.
Ik denk zelfs dat mijn vrouw het niet weet, die weet alleen dat ze er een wil als ze te koop zijn.
Zodra Optimus daadwerkelijk op de markt kom ga ik daar wel eens verder naar kijken. Ik reageerde simpelweg op de argumentatie die naar mijn nimmer bescheiden mening niet klopt.
Of Optimus een succes gaat worden, geen idee. Maar ik heb zelf nog gelachen om het idee elektrisch te gaan rijden. En toen ik een P800 van Sony Ericsson had (een van de vroege smartphones) vonden mensen in mijn omgeving dat ook een raar ding, volledig onnodig en zelfs onhandig. In vergelijking met de iPhone van nu was het ook een heel onhandig ding en kon je er ook heel weinig mee.
Zo zal dat met Optimus ook wel gaan. De eerste versie zal meer haters dan liefhebbers kennen. En dat is misschien nog wel terecht ook. Maar zonder die eerste versie...
Dat komt doordat je allerlei aannames doet en daar op in hakt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hij schreef niet altijd, maar zijn opmerking was algemeen bedoeld. Dat is minder nadrukkelijk, maar dat is niet zo relevant.
Verder zien we wel waar Optimus naartoe gaat. Mijn punt is simpelweg dat als je Optimus af wil serveren op basis van dat een specifieke robot beter is in een specifieke taak, dat je dan het punt mist van wat Optimus wil gaan worden.
Je leest niet goed wat er staat. Ik schrijf nota bene letterlijk dat ik geen idee heb of het een succes gaat worden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:03 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is nogal een aanname. Technology push werkt maar af en toe.
Het kan net zo goed in dezelfde richting gaan als laserdisc, google glass/ apple vision pro, metaverse, juicezero, 3d televisies, hoverboards, segway/hoverboards, theranos, hyperloop, bowery, 23andme, betamax, humane AI, dyson zone, etc...
Kennelijk vind je het belangrijk om op de man te spelen… want je had natuurlijk ook gewoon inhoudelijk kunnen reageren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt doordat je allerlei aannames doet en daar op in hakt.
Anderen hebben er al inhoudelijk op gereageerd.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk vind je het belangrijk om op de man te spelen… want je had natuurlijk ook gewoon inhoudelijk kunnen reageren.
quote:Verscheidene Chinese staatsautofabrikanten hebben beloofd om de betalingstermijnen aan hun toeleveranciers te standaardiseren op 60 dagen, nadat de autoriteiten hun bezorgdheid hadden geuit over supply chain-financiering.
De Chinese autoriteiten hebben in maart nieuwe regels uitgevaardigd om kleine en middelgrote ondernemingen te beschermen. Deze regels bepalen dat rekeningen binnen 60 dagen betaald moeten worden en dat grote bedrijven kleinere bedrijven niet mogen dwingen om niet-contante betalingen, zoals promessen, te accepteren of deze methoden te gebruiken om betalingen uit te stellen. De regelgeving treedt in juni in werking.
Supply chain-financiering is gebruikelijk in de auto-industrie. BYD Co., het bestverkochte automerk van China, gebruikt een systeem van promessen genaamd Dilian (in het Engels Dilink) als betalingsmiddel voor zijn toeleveranciers. Deze promessen kunnen op een later moment worden verzilverd. Het platform had tot mei 2023, de laatste keer dat BYD hierover informatie bekendmaakte, voor 400 miljard yuan (ongeveer 55,7 miljard dollar) aan promessen uitgegeven.
BYD deed er in 2023 gemiddeld 275 dagen over om leveranciers te betalen, blijkt uit gegevens die door Bloomberg zijn verzameld.
Chinese autofabrikanten, die verwikkeld zijn in een binnenlandse prijzenoorlog, zoeken naar goedkopere componenten en stellen betalingen aan leveranciers met maanden uit - vaak via het gebruik van promessen - wat neerkomt op een vorm van quasi-schuldfinanciering. Toezichthouders, waaronder het Ministerie van Industrie en Informatietechnologie, spraken vorige week met de leidinggevenden van grote fabrikanten van elektrische voertuigen over zorgen dat de prijzenoorlog onhoudbaar dreigt te worden en over de problematiek van supply chain-financiering.
Een rapport van accountantsadviesbureau GMT Research schat dat de werkelijke nettoschuld van BYD dichter bij de 323 miljard yuan ligt, vergeleken met de 27,7 miljard yuan die in de boeken staat per eind juni 2024. Dit verschil is voornamelijk te wijten aan het uitstellen van betalingen aan leveranciers en andere vormen van gerelateerde financiering.
https://archive.fo/OT6Ww#selection-1523.0-1534.0
Achteraan in de rij aansluiten. Er wachten eerst hier nog heel veel mensen op de overheid.quote:Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Musk wacht op de Nederlandse overheid?
De RDW zijn grote fans en erg flexibel. Die hebben ook alle modellen goedgekeurd voor de EU markt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Alexander vergelijkt appels met peren:quote:Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Maar zitten die bedrijven ook daadwerkelijk in financiële problemen, of hebben ze tot nu toe enkel altijd optimaal gebruik gemaakt van de ruimte die ze kregen? Alle (grote) bedrijven waar ik mee/voor gewerkt heb, hebben altijd de rekeningen pas betaald op de allerlaatste dag. Puur omdat het best een verschil maakt in rente en liquiditeit bij die bedragen. Dus an sich is daar niks vreemds aan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:20 schreef Peppert het volgende:
Tal van Chinese autofabrikanten hebben deze week beloofd om hun leveranciers binnen 60 dagen te betalen. De leveranciers klaagden steen en been dat ze maanden moesten wachten voordat ze over de brug kwamen met het geld. Afgelopen maart werden nieuwe regels aangenomen door de Chinese autoriteiten dat openstaande rekeningen binnen 60 dagen moeten worden voldaan. Die nieuwe regels traden deze maand in werking. Ze doen het niet uit de liefde van hun hart maar worden in feite gedwongen door de overheid om binnen twee maanden hun rekening af te lossen. Het is ook een overheidsingrijpen omdat MKB-bedrijven vrij machteloos staan om hun rechten af te dwingen tegen de miljardenbedrijven. Daarnaast is een extreem zieke prijzenoorlog ontstaan op de Chinese markt voor auto's waar EV-fabrikanten elkaar helemaal naar de tering concurreren op prijs wat volgens sommige geluiden kan zorgen voor liquiditeitsproblemen.
[..]
[ x ]
Ja. Is al een tijdje bekend. Verwachting was mei.quote:Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wederom loop je onzin te verkondigen. Men wacht op de toelating van FSD supervised.quote:Op donderdag 12 juni 2025 05:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alexander vergelijkt appels met peren:
In Austin rijden nog geen robot taxis, en dat gaat Tesla binnenkort heel voorzichtig doen met een handvol wagens die een beperkt worden in hun rijgebied door geofencing en supervised door teleoperators.
En ondertussen roept Musk op om wetgeving aan te passen, zodat zijn bèta software wordt toegelaten als unsupervised FSD in Europa.
Dat gaan we nu merken…quote:Op donderdag 12 juni 2025 07:12 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar zitten die bedrijven ook daadwerkelijk in financiële problemen, of hebben ze tot nu toe enkel altijd optimaal gebruik gemaakt van de ruimte die ze kregen? Alle (grote) bedrijven waar ik mee/voor gewerkt heb, hebben altijd de rekeningen pas betaald op de allerlaatste dag. Puur omdat het best een verschil maakt in rente en liquiditeit bij die bedragen. Dus an sich is daar niks vreemds aan.
Alexander verkoopt onzin.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wederom loop je onzin te verkondigen. Men wacht op de toelating van FSD supervised.
Is uitgesteld naar 22 juni.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik post wel Tesla nieuws en stats hoor, maar toegegeven gaat het af en toe helemaal nergens meer over.
De optimus discussie was leuker en naar mars gaan.
Over 2 dagen de Cybercab release als we het mogen geloven tho!
Die voorzichtigheid is mooi.quote:We zijn extreem paranoïde wat betreft de veiligheid, dus de datum kan nog verschuiven," aldus Musk in een bericht op X als antwoord op een vraag over de publieke robotaxi-ritten, die Tesla eerst in Austin, Texas wil lanceren.
Musk voegde eraan toe dat vanaf 28 juni Tesla-voertuigen zichzelf naar het huis van een klant zullen rijden, direct vanaf het einde van de productielijn in de fabriek.
Een succesvolle lancering van de robotaxi is cruciaal voor Tesla nu de verkoop van elektrische auto's onder druk staat door toenemende concurrentie en afwijzing van Musk's uitgesproken rechtse politieke standpunten in Europa. Ook zijn recente samenwerking met de Amerikaanse president Donald Trump, waarmee hij inmiddels overhoop ligt, zorgde voor commotie.
Musk beloofde een betaalde robotaxi-service in Austin te beginnen, met ongeveer 10 tot 20 van zijn Model Y SUV's, die in een beperkt gebied en onder toezicht van mensen op afstand zullen opereren
Welke opmerking van Alexander precies? Want ik lees alleen maar dat hij het een beetje idioot vindt dat auto lane change in Zweden (en de rest van de EU overigens) alleen mag nadat de bestuurder heeft bevestigd dat er van baan gewisseld mag worden. Dat heeft in de EU overigens voor 2010 gewoon gewerkt zonder problemen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:37 schreef Wantie het volgende:
Die voorzichtigheid is mooi.
Daarom slaat die opmerking van Alexander als een tang op een varken.
FSD moet zich eerst goed bewijzen voordat deze mag worden toegelaten.
Anders krijgen we hetzelfde fiasco als met Autopilot, waarbij er dodelijke ongevallen gebeuren omdat de bestuurder toch unsupervised gaat rijden.
Ah, je leest de helft.quote:Op donderdag 12 juni 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke opmerking van Alexander precies? Want ik lees alleen maar dat hij het een beetje idioot vindt dat auto lane change in Zweden (en de rest van de EU overigens) alleen mag nadat de bestuurder heeft bevestigd dat er van baan gewisseld mag worden. Dat heeft in de EU overigens voor 2010 gewoon gewerkt zonder problemen.
Musk is al snel boos op de overheid als die hem niet toestaan om op de "go fast and break things" manier (net zoals met Starship), zijn zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Het kan natuurlijk ook een smoesje zijn, omdat de Elon-tijd een stuk langer duurt dan verwacht. Het is natuurlijk ook wel heel praktisch om veiligheid en vergunningen mee te nemen als een onderdeel van de ontwikkeltijd en het niet meteen aan klanten proberen te verkopen als het compileert uit de fabriek rolt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 05:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alexander vergelijkt appels met peren:
In Austin rijden nog geen robot taxis, en dat gaat Tesla binnenkort heel voorzichtig doen met een handvol wagens die een beperkt worden in hun rijgebied door geofencing en supervised door teleoperators.
En ondertussen roept Musk op om wetgeving aan te passen, zodat zijn bèta software wordt toegelaten als unsupervised FSD in Europa.
Ah, je reageert weer als een kleuter.quote:
Leuk verzonnen weer.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk is al snel boos op de overheid als die hem niet toestaan om op de "go fast and break things" manier (net zoals met Starship), zijn zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Het kan natuurlijk ook een smoesje zijn, omdat de Elon-tijd een stuk langer duurt dan verwacht. Het is natuurlijk ook wel heel praktisch om veiligheid en vergunningen mee te nemen als een onderdeel van de ontwikkeltijd en het niet meteen aan klanten proberen te verkopen als het compileert uit de fabriek rolt.
Fijn, hoe jij de sfeer hier weet te behouden...quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, je reageert weer als een kleuter.
Ja, en dat vetgedrukte liet je buiten beschouwing.quote:Wat hier is gepost is zijn opmerking: It's ridiculous how they have Robotaxis in Austin without ANY driver, yet my Tesla here in Sweden is not even allowed to change lanes on the highway without me confirming with the turn signal
)
Dus Musk zinspeelde slechts dat het om FSD zonder toezicht ging? Door het te Xitteren tussen de berichten over Cybertaxi, in de context dat de regering weer eens moeilijk deed over de vergunningen buiten Austin en/of Texas? En ze komen alleen in Texas uit de fabriek naar de mensen thuis rijden? Niet ook hier zodra de RDW de toestemming geeft, want dan moet er alsnog een bestuurder in zitten?quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk verzonnen weer.
De praktijk is dat het framework UN171 op basis waarvan FSD supervised toegelaten kan worden er al ligt, maar met name het VK en Zweden blokkeren de gehele adaptatie daarvan.
Nederland staat het echter vrij om alsnog FSD supervised voor Nederland goed te keuren.
Klopt, ik ben blij dat bepaalde overheden terughoudend zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk is al snel boos op de overheid als die hem niet toestaan om op de "go fast and break things" manier (net zoals met Starship), zijn zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Het kan natuurlijk ook een smoesje zijn, omdat de Elon-tijd een stuk langer duurt dan verwacht. Het is natuurlijk ook wel heel praktisch om veiligheid en vergunningen mee te nemen als een onderdeel van de ontwikkeltijd en het niet meteen aan klanten proberen te verkopen als het compileert uit de fabriek rolt.
Ah, je bent weer eens verkeerd geïnformeerd. Er staat nota bene een foto bij van een zelfrijdende robotaxi...quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Fijn, hoe jij de sfeer hier weet te behouden...
[..]
Ja, en dat vetgedrukte liet je buiten beschouwing.
Er rijden momenteel geen zelfrijdende Taxis in Austin.
En als dat op de 22e doorgaat, dan is dat heel voorzichtig met een tiental auto's, binnen een afgebakend gebied, met teleoperators die alles op afstand in de gaten houden.
Dus zijn opmerking raakt kant noch wal.
De vraag van Alexander ging over auto lane change. Helemaal niet over FSD unsupervised. Musk zinspeelde dan ook niet op iets anders. Dat maak jij ervan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus Musk zinspeelde slechts dat het om FSD zonder toezicht ging? Door het te Xitteren tussen de berichten over Cybertaxi, in de context dat de regering weer eens moeilijk deed over de vergunningen buiten Austin en/of Texas? En ze komen alleen in Texas uit de fabriek naar de mensen thuis rijden? Niet ook hier zodra de RDW de toestemming geeft, want dan moet er alsnog een bestuurder in zitten?
Ik bedoel, dat laat ik ook al doorschemeren, maar ik heb het hierbij nog even wat uitgebreider opgeschreven.
Wat zegt dat?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, je bent weer eens verkeerd geïnformeerd. Er staat nota bene een foto bij van een zelfrijdende robotaxi...
Hier heb je bewegend beeld.
Dat maak jij ervan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vraag van Alexander ging over auto lane change.
Mooie clickbait titel weer, triggert jou dat om direct aan te klikken?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:29 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen klagen Franse Tesla rijders Musk aan wegens imagoschade...
Gaan die domme lullen ook Cory Booker aanklagen? O nee, dat is een democraat, dus dan is exact dezelfde beweging natuurlijk volkomen onschuldig!quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:29 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen klagen Franse Tesla rijders Musk aan wegens imagoschade...
De vraag stellen is hem beantwoorden...quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mooie clickbait titel weer, triggert jou dat om direct aan te klikken?
Want Cory Booker is CEO van Tesla?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gaan die domme lullen ook Cory Booker aanklagen? O nee, dat is een democraat, dus dan is exact dezelfde beweging natuurlijk volkomen onschuldig!
![]()
![]()
Nee, ik zag het artikel zelf al eerder langskomen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mooie clickbait titel weer, triggert jou dat om direct aan te klikken?
Jij weet dus niet hoe YouTube werkt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden...
De grootste vraag is echter: zit Wantie nou de hele dag op YouTube te speuren naar negativiteit over Tesla zodat hij weer wat te shitposten heeft? Of krijgt hij dat automatisch binnen via ELU (Extreme Left United)?
O, je kan alleen een nazi groet doen als je CEO van Tesla bent? Of blijkt uit het feit dat ineens de groep die wat Elon deed overduidelijk een nazi groet vond en nu het een onschuldige armbeweging vindt dat het hele idee dat Elon als extreem rechts wordt geframed precies dat is: een volslagen idiote frame.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Want Cory Booker is CEO van Tesla?
O, nou ga je nog doen alsof je iets weet van algoritmes? Dat begint toch echt met dat je zelf bent gaan klikken op negatieve posts over Tesla...quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij weet dus niet hoe YouTube werkt.
Geen verrassing overigens.
Je reactie is dom. Ik zal uitleggen waarom.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, je kan alleen een nazi groet doen als je CEO van Tesla bent? Of blijkt uit het feit dat ineens de groep die wat Elon deed overduidelijk een nazi groet vond en nu het een onschuldige armbeweging vindt dat het hele idee dat Elon als extreem rechts wordt geframed precies dat is: een volslagen idiote frame.
Het is een kansloze zaak.
Ik mag aannemen dat jij ook wel inziet dat het juridisch volstrekt onzinnig is. Om meerdere redenen overigens.
En wat beweerde je net nog?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, nou ga je nog doen alsof je iets weet van algoritmes? Dat begint toch echt met dat je zelf bent gaan klikken op negatieve posts over Tesla...
Sorry, maar heb jij veel proceservaring?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je reactie is dom. Ik zal uitleggen waarom.
Tesla wordt aangeklaagd in Frankrijk vanwege de veronderstelde imagoschade door een nazi-groet van de CEO van Tesla.
Die CEO is Elon Musk.
Jij komt met een willekeurig ander persoon die niet CEO is van Tesla en daarmee dus ook geen imagoschade doet aan Tesla.
Het zou wel imagoschade kunnen brengen aan de Amerikaanse democraten maar daar hebben Franse Tesla eigenaren niets mee van doen.
Dat jij duidelijk aan het speuren bent of bent geweest naar negatieve verhalen over Tesla om te shitposten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat beweerde je net nog?
Over kleuter gedrag gesproken.
Terwijl je vervolgens gehaast opmerkt dat je ook wel weet dat het algoritme die videos presenteert.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jij duidelijk aan het speuren bent of bent geweest naar negatieve verhalen over Tesla om te shitposten.
!
Maar alleen als je eerder al daarop hebt gezocht. Dat is de crux.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Terwijl je vervolgens gehaast opmerkt dat je ook wel weet dat het algoritme die videos presenteert.
Kortom, kleuter gedrag.
Daar gaat het toch niet om?quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar heb jij veel proceservaring?
Je beschuldigt mij van dom te reageren, maar ook als ik je de relevantie uitleg in Jip en Janneke taal, dan nog beklijft het niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om?
Jij komt met "ja maar die democraat doet ook een nazigroet, klagen ze die ook aan?"
Het gaat om de nazigroet van de CEO van Tesla.
Niet om de nazigroet van een random iemand die niets met Tesla te maken heeft.
Wat hebben Franse klanten nu te maken met een politicus in de US? Het gaat om de CEO van Tesla en het zijn eigenaren van een Tesla. Dat is relevant.
Wat kruip je daar weer vaag onderuit door ineens te beginnen over of ik proceservaring heb.
Dat is heel niet het punt van de discussie die je zelf start.
Of die rechtszaak verder kans maakt weet ik ook niet. Maar dat was het punt niet.
Maar wat heeft dat whataboutism over Cory Booker te maken met die rechtszaak tegen Tesla?quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je beschuldigt mij van dom te reageren, maar ook als ik je de relevantie uitleg in Jip en Janneke taal, dan nog beklijft het niet.
Misschien dat je gewoon niet hebt gelezen wat ik schreef, dus ik herhaal maar:
Dus ja, dat Cory Booker zijn beweging, die volledig gelijk was aan die van Musk, wordt goedgepraat door dezelfde malloten die Musk beschuldigen van extreem rechts gedachtengoed is een uitstekende manier om aan te tonen dat niet Musk het probleem is, maar de hetze die de media heeft gevoerd omdat hij nu eenmaal een kandidaat steunde waar zij geen voorstander van waren.
Dit schreef je, daar reageerde ik op.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gaan die domme lullen ook Cory Booker aanklagen? O nee, dat is een democraat, dus dan is exact dezelfde beweging natuurlijk volkomen onschuldig!
![]()
![]()
Die ene auto waar niemand in zit en waar een andere Tesla achteraan reed, was volgens Tesla een test en ook als zodanig aangemeld bij het bestuur van Austin. Het was verbazend omdat het niet de Robotaxi Robocab Cybercab Cybertaxi was die ze hadden geïntroduceerd tijdens "We, Robot" en omdat er wel een stuur in zit. Volgens Musk was die auto zo van de band gerold.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat zegt dat?
Niets.
Echt totaal niets.
Nog los van het feit dat je niet weet of de auto daadwerkelijk volledig autonoom rijdt, en het feit dat dit bij Autopilot in scène was gezet, wat je nog hebt goed gepraat met je vergelijking met wasmiddel reclame.
Het zit je kennelijk nogal dwars dat ik de hypocrisie van links aan de kaak stel.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat whataboutism over Cory Booker te maken met die rechtszaak tegen Tesla?
[..]
Dit schreef je, daar reageerde ik op.
Waarom zouden die Franse Tesla-bezitters een Amerikaanse politicus moeten aanklagen?
Hij is niet de CEO van Tesla.
Blijven ontkennen dat je weer zonder enige kennis van zaken liep te ranten...quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat zegt dat?
Niets.
Echt totaal niets.
Nog los van het feit dat je niet weet of de auto daadwerkelijk volledig autonoom rijdt, en het feit dat dit bij Autopilot in scène was gezet, wat je nog hebt goed gepraat met je vergelijking met wasmiddel reclame.
Ah, je weet dus niet hoe dat werkt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar alleen als je eerder al daarop hebt gezocht. Dat is de crux.
Ik snap dat jij daar vies van bent.quote:Je bent nu een beetje de gozer die in zijn Insta feed alleen maar halfnaakte vrouwen aantreft om vervolgens tegen zijn vrouw net te doen alsof hij daar niet naar kijkt.
Ah, je hebt eindelijk zelfkennis.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Blijven ontkennen dat je weer zonder enige kennis van zaken liep te ranten...
Ik weet prima hoe het werkt en het is wat al te dol om te beweren dat jij helemaal niet op de video's hebt geklikt, terwijl je ze nota bene hier plaatst...quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, je weet dus niet hoe dat werkt.
Nee, je hoeft niet expliciet op youtube te zoeken daarvoor.
En het is ook niet zo dat je een negatieve video over een bepaald onderwerp moet hebben opgezocht of aangeklikt om daar meer van te zien.
[..]
Ik snap dat jij daar vies van bent.
Het blijft bijzonder hoe jij dag in dag uit loopt te fulmineren tegen alles en iedereen die ook maar ietsjepietsje kritiek op Musk heeft...quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe het werkt en het is wat al te dol om te beweren dat jij helemaal niet op de video's hebt geklikt, terwijl je ze nota bene hier plaatst...
Je staat gewoon naast een brandend huis met een jerrycan en een handvol lucifers (kenners weten...) en dan nog probeer je te ontkennen.
Grappig, dat wel.
Nee, ik heb je al eerder gezegd dat ik het enorm sneu vind om je tijd te besteden aan negativiteit. Zoals gezegd: ik heb ook niets met Dacia's, maar als ik dag in dag uit negatieve berichten ga posten over Dacia's, dan ga ik toch mijzelf laten opnemen...quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder hoe jij dag in dag uit loopt te fulmineren tegen alles en iedereen die ook maar ietsjepietsje kritiek op Musk heeft...
Nu is het kennelijk een schande om een youtube video aan te klikken
Laat hem maar. Het is een beroepsdeformatie om zo op dingen te reageren en hij zit nog in de ontkennende fase van de teloorgang van Musk en Tesla.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder hoe jij dag in dag uit loopt te fulmineren tegen alles en iedereen die ook maar ietsjepietsje kritiek op Musk heeft...
Nu is het kennelijk een schande om een youtube video aan te klikken
Nou, stop daar dan mee.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb je al eerder gezegd dat ik het enorm sneu vind om je tijd te besteden aan negativiteit.
Het wil anders maar niet lukken met die teloorgang. Het aandeel staat al weer bijna op het dubbele van toen deze reeks begon en de teloorgang voorspeld werd.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Laat hem maar. Het is een beroepsdeformatie om zo op dingen te reageren en hij zit nog in de ontkennende fase van de teloorgang van Musk en Tesla.
Het is geen bescherming van Musk (alsof jij enige invloed hebt...). Het is gewoon leuk om te zien dat jij al ruim een half jaar van de leg bent omdat Amerikanen niet zo dom waren om iemand te kiezen die nog minder geschikt was als POTUS dan Trump.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, stop daar dan mee.
Je hoeft niet als een Don Quichot Musk te beschermen.
Nou, ze gaan met Model Y in Austin rijden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die ene auto waar niemand in zit en waar een andere Tesla achteraan reed, was volgens Tesla een test en ook als zodanig aangemeld bij het bestuur van Austin. Het was verbazend omdat het niet de Robotaxi Robocab Cybercab Cybertaxi was die ze hadden geïntroduceerd tijdens "We, Robot" en omdat er wel een stuur in zit. Volgens Musk was die auto zo van de band gerold.
Daarnaast had hij een hele discussie waarbij hij aangaf dat het nieuwe AI model 4 of 4,5 keer zoveel parameters had en ze wat problemen hadden ondervonden om die, met nog enigszins acceptabele prestaties, in de bestaande computers te lepelen. Vandaar het uitstel. Hij zegt wel, dat dat nieuwe model in alle bestaande auto's kan gaan draaien.
Zo'n model schaalt minimaal gelijk op met het aantal parameters, al naar gelang hoe je dat telt, en de prestaties kelderen gigantisch als niet alles tegelijkertijd in het geheugen zit. Dit model heeft dus ruim vier keer zoveel RAM-geheugen nodig als het vorige model (ook meer overige opslag en een veel krachtigere GPU), wat natuurlijk de nodige vraagtekens oproept. Dus ik ga er van uit, dat het waarschijnlijk wel een model is wat zo van de lopende band rolt, maar dan zeer waarschijnlijk wel met een nieuwe en krachtigere computer.
De nieuwe bumpercamera was ook een complicatie, maar ik weet niet wat dat te maken heeft met dat nieuwe model.
Ja, dat is het rookgordijn dat je steeds probeert op te hangen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is geen bescherming van Musk (alsof jij enige invloed hebt...). Het is gewoon leuk om te zien dat jij al ruim een half jaar van de leg bent omdat Amerikanen niet zo dom waren om iemand te kiezen die nog minder geschikt was als POTUS dan Trump.
Ja/nee, dat staat er los van. De aandelenkoers heeft geen directe relatie met de prestaties van het bedrijf. Zolang Tesla niet failliet gaat, kan het de hoogste beurswaarde hebben van alle bedrijven ter wereld, ongeacht of en hoeveel winst ze maken. Het gaat er maar om of en hoe Musk het nieuws kan verkopen en hoeveel de mensen die de dip kopen denken dat de prijs nog omhoog kan. Ik denk dat ze ondertussen allemaal in een ritme zitten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het wil anders maar niet lukken met die teloorgang. Het aandeel staat al weer bijna op het dubbele van toen deze reeks begon en de teloorgang voorspeld werd.
Ik ben helaas voor jou geen rechtspopulist.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is het rookgordijn dat je steeds probeert op te hangen.
Alsof het mij ook maar enigszins raakt wie de president van de VS is.
Ik heb er totaal geen invloed op, en het heeft geen invloed op mijn leven.
Voor een rechtspopulist als jou moet het vreselijk zijn dat die stroming er een complete puinhoop van maakt.
Totale incompetentie.
quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben helaas voor jou geen rechtspopulist.
Hoe weet jij waar Tesla momenteel staat? Want ermee rijden doe je niet...quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja/nee, dat staat er los van. De aandelenkoers heeft geen directe relatie met de prestaties van het bedrijf. Zolang Tesla niet failliet gaat, kan het de hoogste beurswaarde hebben van alle bedrijven ter wereld, ongeacht of en hoeveel winst ze maken. Het gaat er maar om of en hoe Musk het nieuws kan verkopen en hoeveel de mensen die de dip kopen denken dat de prijs nog omhoog kan. Ik denk dat ze ondertussen allemaal in een ritme zitten.
En dat zie je dan ook. De dingen die ze tegenwoordig doen zijn niet meer erg opmerkelijk, het grootste verschil is dat de concurrentie niet alles hyped op de sociale media, waarna miljoenen mensen dat weer doorlinken. Zolang dat mechanisme in stand blijft, gaat de prijs omhoog, iedere keer als Musk weer met wat nieuws komt. Dat andere bedrijven dat ook doen of hebben, weten maar weinig mensen.
Het zijn ook niet de mensen die weten hoe het allemaal werkt en ze kijken ook niet al te kritisch of de dingen die hij een paar jaar geleden allemaal beloofd heeft, ook heeft waargemaakt, als ze dat al interessant vinden. Via de sociale media, de zoekmachines en YouTube zitten ze allemaal in een bubbel waarin ze alleen de dingen voorgeschoteld krijgen die lijken op de dingen waar ze in het verleden op geklikt en/of gereageerd hebben, of waar ze het langste naar hebben zitten kijken of luisteren. In hun ervaring komt Musk dus de hele tijd met steeds betere en grootsere dingen, de vele missers krijgen ze niet voorgeschoteld. Zo heeft iedereen hun eigen wereldbeeld, dat continu opnieuw bevestigd wordt.
Tesla heeft met AutoPilot en FSD best wel wat problemen, Zembla diepte dat onlangs al heel goed uit.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe weet jij waar Tesla momenteel staat? Want ermee rijden doe je niet...
Ik wel en Tesla is nog steeds de beste EV. En AP het beste op dat gebied, zelfs de uitgeklede versie. FSD Supervised is ongelofelijk goed in de VS.
Dus ja, op basis van wat oordeel jij eigenlijk?
Ja, dan moet je wel fel terug reagerenquote:Op donderdag 12 juni 2025 19:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap dat het voor een extreem linkse wappie zo kan overkomen...
Feiten...quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla heeft met AutoPilot en FSD best wel wat problemen, Zembla diepte dat onlangs al heel goed uit.
Het is logisch dat Tesla dat onder de mat probeert te vegen maar de feiten liggen op tafel.
Ja, Tesla heeft geweigerd er op te reageren.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla heeft met AutoPilot en FSD best wel wat problemen, Zembla diepte dat onlangs al heel goed uit.
Het is logisch dat Tesla dat onder de mat probeert te vegen maar de feiten liggen op tafel.
Oh, laat ze het daar maar testen in het chaotische Italiaanse verkeer.quote:
Ja, het is heel interessant.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Tesla heeft geweigerd er op te reageren.
Ik vind zelf de technologie voor autonoom rijden reuze interessant, en ik verwacht dat dit in de toekomst zeker gaat gebeuren.
Maar de weg er naartoe heeft enkele bedenkelijke hoofdstukken.
Netjes hoor.quote:
De techniek en de waargemaakt beloftes.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe weet jij waar Tesla momenteel staat? Want ermee rijden doe je niet...
Ik wel en Tesla is nog steeds de beste EV. En AP het beste op dat gebied, zelfs de uitgeklede versie. FSD Supervised is ongelofelijk goed in de VS.
Dus ja, op basis van wat oordeel jij eigenlijk?
Zoals meer dingen, is de eerste 80% zo gepiept, ben je met de volgende 15% heel lang bezig en zijn die laatste 5% problematisch. Iedere keer als je 1 van die laatste bugs of probleemgevallen hebt verholpen, krijg je er weer nieuwe voor in de plaats.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind zelf de technologie voor autonoom rijden reuze interessant, en ik verwacht dat dit in de toekomst zeker gaat gebeuren.
Gek genoeg bij ons op het werk helemaal niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:40 schreef epicbeardman het volgende:
Als je weer eens dagje naar kantoor gaat zie je hoeveel Tesla's je wel niet tegenkomt, of ik let er op tegenwoordig. Soms wil ik ze groeten met de Elon groet maar dan denk ik, nah dat is ook weer beetje plagen.
En ik denk oprecht dat van 90% van de Tesla rijders niet eens doorheeft wat er allemaal heeft plaatsgevonden online met Elon. Mensen hebben levens.
Ik beschouw de hetze nog steeds hetzelfde als dat heel het internet dacht dat Kamala zou gaan winnen, inclusief journalisten. Die laatsten wisten natuurlijk beter en probeerde door te laten lijken dat iedereen op Kamala zou stemmen en niet op Trump, daardoor ook mee zouden gaan met stemmen op Kamala.
Zo is er eventjes een hetze geweest, waar er een soort van brainwashing plaatsvond op het internet omtrent Elon. Velen zijn er gevoelig voor maar als je de gemiddelde Tesla bestuurder hierom zou vragen zeggen ze? huh waar heb je het over, ik heb een Tesla omdat het een goede en betrouwbare auto is.
Wat is volgens jou dan bedenkelijk? De manier waarop sommige bestuurders ermee omgaan, ok... dat heb je vaak zat verteld. Maar helaas geldt nu eenmaal voor auto's dat ze ook misbruikt kunnen worden. Weinig anders dan een bestuurder die 100 km/u in de bebouwde kom rijdt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |