abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217916792
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Musk wacht op de Nederlandse overheid?
Achteraan in de rij aansluiten. Er wachten eerst hier nog heel veel mensen op de overheid.
pi_217916801
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Musk wacht op de Nederlandse overheid?
De RDW zijn grote fans en erg flexibel. Die hebben ook alle modellen goedgekeurd voor de EU markt.

En hij heeft daarstraks ge-Xitterd dat ze op zijn vroegst vanaf de 22-ste van start gaan in Austin met zelfrijdende, gangbare modellen (maar ze hebben een heleboel Cybertrucks in opslag, dus wie weet). Dus wel met stuur en pedalen, maar waarschijnlijk ook met een krachtigere computer dan er tot nu toe in zat. En vanaf de 28-ste gaan de auto's zelf vanuit de fabriek naar de kopers rijden. Dus moet de RDW er snel werk van maken. Alhoewel hij er niet bij heeft gezet of ze ook zelfstandig de oversteek uit China kunnen maken.

Of je zelf in kunt of moet grijpen als het fout gaat is nu nog onbekend, maar in Austin zitten er bestuurders op afstand mee te kijken, klaar om in te grijpen. Dat laatste heeft hij niet hardop gezegd of gepost. Het is de bedoeling dat je gelooft, dat die auto's alles zelf doen, net zoals de Optimus "robots" tijdens "We, Robot". Het is dus nog even afwachten of je een EULA moet accorderen voordat je in mag stappen.
pi_217916934
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Musk wacht op de Nederlandse overheid?
Alexander vergelijkt appels met peren:
In Austin rijden nog geen robot taxis, en dat gaat Tesla binnenkort heel voorzichtig doen met een handvol wagens die een beperkt worden in hun rijgebied door geofencing en supervised door teleoperators.

En ondertussen roept Musk op om wetgeving aan te passen, zodat zijn bèta software wordt toegelaten als unsupervised FSD in Europa.
pi_217917312
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:20 schreef Peppert het volgende:
Tal van Chinese autofabrikanten hebben deze week beloofd om hun leveranciers binnen 60 dagen te betalen. De leveranciers klaagden steen en been dat ze maanden moesten wachten voordat ze over de brug kwamen met het geld. Afgelopen maart werden nieuwe regels aangenomen door de Chinese autoriteiten dat openstaande rekeningen binnen 60 dagen moeten worden voldaan. Die nieuwe regels traden deze maand in werking. Ze doen het niet uit de liefde van hun hart maar worden in feite gedwongen door de overheid om binnen twee maanden hun rekening af te lossen. Het is ook een overheidsingrijpen omdat MKB-bedrijven vrij machteloos staan om hun rechten af te dwingen tegen de miljardenbedrijven. Daarnaast is een extreem zieke prijzenoorlog ontstaan op de Chinese markt voor auto's waar EV-fabrikanten elkaar helemaal naar de tering concurreren op prijs wat volgens sommige geluiden kan zorgen voor liquiditeitsproblemen.
[..]
[ x ]
Maar zitten die bedrijven ook daadwerkelijk in financiële problemen, of hebben ze tot nu toe enkel altijd optimaal gebruik gemaakt van de ruimte die ze kregen? Alle (grote) bedrijven waar ik mee/voor gewerkt heb, hebben altijd de rekeningen pas betaald op de allerlaatste dag. Puur omdat het best een verschil maakt in rente en liquiditeit bij die bedragen. Dus an sich is daar niks vreemds aan.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217917634
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Musk wacht op de Nederlandse overheid?
Ja. Is al een tijdje bekend. Verwachting was mei.
pi_217917639
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 05:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alexander vergelijkt appels met peren:
In Austin rijden nog geen robot taxis, en dat gaat Tesla binnenkort heel voorzichtig doen met een handvol wagens die een beperkt worden in hun rijgebied door geofencing en supervised door teleoperators.

En ondertussen roept Musk op om wetgeving aan te passen, zodat zijn bèta software wordt toegelaten als unsupervised FSD in Europa.
Wederom loop je onzin te verkondigen. Men wacht op de toelating van FSD supervised.
pi_217917648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:12 schreef knoopie het volgende:

[..]
Maar zitten die bedrijven ook daadwerkelijk in financiële problemen, of hebben ze tot nu toe enkel altijd optimaal gebruik gemaakt van de ruimte die ze kregen? Alle (grote) bedrijven waar ik mee/voor gewerkt heb, hebben altijd de rekeningen pas betaald op de allerlaatste dag. Puur omdat het best een verschil maakt in rente en liquiditeit bij die bedragen. Dus an sich is daar niks vreemds aan.
Dat gaan we nu merken…
pi_217918640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wederom loop je onzin te verkondigen. Men wacht op de toelating van FSD supervised.
Alexander verkoopt onzin.
pi_217918707
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 11:59 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik post wel Tesla nieuws en stats hoor, maar toegegeven gaat het af en toe helemaal nergens meer over.
De optimus discussie was leuker en naar mars gaan.

Over 2 dagen de Cybercab release als we het mogen geloven tho! _O_
Is uitgesteld naar 22 juni.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-aldus-CEO-Musk.aspx

quote:
We zijn extreem paranoïde wat betreft de veiligheid, dus de datum kan nog verschuiven," aldus Musk in een bericht op X als antwoord op een vraag over de publieke robotaxi-ritten, die Tesla eerst in Austin, Texas wil lanceren.

Musk voegde eraan toe dat vanaf 28 juni Tesla-voertuigen zichzelf naar het huis van een klant zullen rijden, direct vanaf het einde van de productielijn in de fabriek.

Een succesvolle lancering van de robotaxi is cruciaal voor Tesla nu de verkoop van elektrische auto's onder druk staat door toenemende concurrentie en afwijzing van Musk's uitgesproken rechtse politieke standpunten in Europa. Ook zijn recente samenwerking met de Amerikaanse president Donald Trump, waarmee hij inmiddels overhoop ligt, zorgde voor commotie.

Musk beloofde een betaalde robotaxi-service in Austin te beginnen, met ongeveer 10 tot 20 van zijn Model Y SUV's, die in een beperkt gebied en onder toezicht van mensen op afstand zullen opereren
Die voorzichtigheid is mooi.
Daarom slaat die opmerking van Alexander als een tang op een varken.

FSD moet zich eerst goed bewijzen voordat deze mag worden toegelaten.

Anders krijgen we hetzelfde fiasco als met Autopilot, waarbij er dodelijke ongevallen gebeuren omdat de bestuurder toch unsupervised gaat rijden.
pi_217920784
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alexander verkoopt onzin.
O? Wat dan?
pi_217920803
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:37 schreef Wantie het volgende:

Die voorzichtigheid is mooi.
Daarom slaat die opmerking van Alexander als een tang op een varken.

FSD moet zich eerst goed bewijzen voordat deze mag worden toegelaten.

Anders krijgen we hetzelfde fiasco als met Autopilot, waarbij er dodelijke ongevallen gebeuren omdat de bestuurder toch unsupervised gaat rijden.
Welke opmerking van Alexander precies? Want ik lees alleen maar dat hij het een beetje idioot vindt dat auto lane change in Zweden (en de rest van de EU overigens) alleen mag nadat de bestuurder heeft bevestigd dat er van baan gewisseld mag worden. Dat heeft in de EU overigens voor 2010 gewoon gewerkt zonder problemen.
pi_217921036
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke opmerking van Alexander precies? Want ik lees alleen maar dat hij het een beetje idioot vindt dat auto lane change in Zweden (en de rest van de EU overigens) alleen mag nadat de bestuurder heeft bevestigd dat er van baan gewisseld mag worden. Dat heeft in de EU overigens voor 2010 gewoon gewerkt zonder problemen.
Ah, je leest de helft.

Logisch
pi_217921116
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 05:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alexander vergelijkt appels met peren:
In Austin rijden nog geen robot taxis, en dat gaat Tesla binnenkort heel voorzichtig doen met een handvol wagens die een beperkt worden in hun rijgebied door geofencing en supervised door teleoperators.

En ondertussen roept Musk op om wetgeving aan te passen, zodat zijn bèta software wordt toegelaten als unsupervised FSD in Europa.
Musk is al snel boos op de overheid als die hem niet toestaan om op de "go fast and break things" manier (net zoals met Starship), zijn zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Het kan natuurlijk ook een smoesje zijn, omdat de Elon-tijd een stuk langer duurt dan verwacht. Het is natuurlijk ook wel heel praktisch om veiligheid en vergunningen mee te nemen als een onderdeel van de ontwikkeltijd en het niet meteen aan klanten proberen te verkopen als het compileert uit de fabriek rolt.
pi_217921188
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, je leest de helft.

Logisch
Ah, je reageert weer als een kleuter.

Wat hier is gepost is zijn opmerking: It's ridiculous how they have Robotaxis in Austin without ANY driver, yet my Tesla here in Sweden is not even allowed to change lanes on the highway without me confirming with the turn signal

Hij zal ongetwijfeld nog veel meer tweets hebben gemaakt. Ik heb ze niet allemaal gelezen en zelfs als ik ze allemaal gelezen heb is het nog gokken op welke jij doel.

Dus word een keer concreet.

(Waarschijnlijk word je dat niet omdat je nu alleen maar net doet alsof je het over iets heel anders hebt, maar goed)
pi_217921308
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Musk is al snel boos op de overheid als die hem niet toestaan om op de "go fast and break things" manier (net zoals met Starship), zijn zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Het kan natuurlijk ook een smoesje zijn, omdat de Elon-tijd een stuk langer duurt dan verwacht. Het is natuurlijk ook wel heel praktisch om veiligheid en vergunningen mee te nemen als een onderdeel van de ontwikkeltijd en het niet meteen aan klanten proberen te verkopen als het compileert uit de fabriek rolt.
Leuk verzonnen weer.

De praktijk is dat het framework UN171 op basis waarvan FSD supervised toegelaten kan worden er al ligt, maar met name het VK en Zweden blokkeren de gehele adaptatie daarvan.

Nederland staat het echter vrij om alsnog FSD supervised voor Nederland goed te keuren.
pi_217921431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah, je reageert weer als een kleuter.
Fijn, hoe jij de sfeer hier weet te behouden...

quote:
Wat hier is gepost is zijn opmerking: It's ridiculous how they have Robotaxis in Austin without ANY driver, yet my Tesla here in Sweden is not even allowed to change lanes on the highway without me confirming with the turn signal

)
Ja, en dat vetgedrukte liet je buiten beschouwing.

Er rijden momenteel geen zelfrijdende Taxis in Austin.
En als dat op de 22e doorgaat, dan is dat heel voorzichtig met een tiental auto's, binnen een afgebakend gebied, met teleoperators die alles op afstand in de gaten houden.

Dus zijn opmerking raakt kant noch wal.
pi_217921446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leuk verzonnen weer.

De praktijk is dat het framework UN171 op basis waarvan FSD supervised toegelaten kan worden er al ligt, maar met name het VK en Zweden blokkeren de gehele adaptatie daarvan.

Nederland staat het echter vrij om alsnog FSD supervised voor Nederland goed te keuren.
Dus Musk zinspeelde slechts dat het om FSD zonder toezicht ging? Door het te Xitteren tussen de berichten over Cybertaxi, in de context dat de regering weer eens moeilijk deed over de vergunningen buiten Austin en/of Texas? En ze komen alleen in Texas uit de fabriek naar de mensen thuis rijden? Niet ook hier zodra de RDW de toestemming geeft, want dan moet er alsnog een bestuurder in zitten?

Ik bedoel, dat laat ik ook al doorschemeren, maar ik heb het hierbij nog even wat uitgebreider opgeschreven.
pi_217921463
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Musk is al snel boos op de overheid als die hem niet toestaan om op de "go fast and break things" manier (net zoals met Starship), zijn zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Het kan natuurlijk ook een smoesje zijn, omdat de Elon-tijd een stuk langer duurt dan verwacht. Het is natuurlijk ook wel heel praktisch om veiligheid en vergunningen mee te nemen als een onderdeel van de ontwikkeltijd en het niet meteen aan klanten proberen te verkopen als het compileert uit de fabriek rolt.
Klopt, ik ben blij dat bepaalde overheden terughoudend zijn.
Je zou verwachten dat veiligheid voorop staat.
Maar dat is kennelijk niet bij iedereen zo.

Tesla mag reclame maken voor autonoom rijden, en zich vervolgens verschuilen achter de kleine lettertjes als mensen dat te letterlijk nemen en daadwerkelijk autonoom gaan rijden...
pi_217921536
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 15:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Fijn, hoe jij de sfeer hier weet te behouden...
[..]
Ja, en dat vetgedrukte liet je buiten beschouwing.

Er rijden momenteel geen zelfrijdende Taxis in Austin.
En als dat op de 22e doorgaat, dan is dat heel voorzichtig met een tiental auto's, binnen een afgebakend gebied, met teleoperators die alles op afstand in de gaten houden.

Dus zijn opmerking raakt kant noch wal.
Ah, je bent weer eens verkeerd geïnformeerd. Er staat nota bene een foto bij van een zelfrijdende robotaxi...

Hier heb je bewegend beeld.

Bekijk deze YouTube-video

Als je nou direct gewoon antwoord had gegeven, dan was ook duidelijk op welk punt jij dwaalde.
pi_217921555
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus Musk zinspeelde slechts dat het om FSD zonder toezicht ging? Door het te Xitteren tussen de berichten over Cybertaxi, in de context dat de regering weer eens moeilijk deed over de vergunningen buiten Austin en/of Texas? En ze komen alleen in Texas uit de fabriek naar de mensen thuis rijden? Niet ook hier zodra de RDW de toestemming geeft, want dan moet er alsnog een bestuurder in zitten?

Ik bedoel, dat laat ik ook al doorschemeren, maar ik heb het hierbij nog even wat uitgebreider opgeschreven.
De vraag van Alexander ging over auto lane change. Helemaal niet over FSD unsupervised. Musk zinspeelde dan ook niet op iets anders. Dat maak jij ervan.

Tesla heeft in Nederland gevraagd om FSD supervised goed te keuren. That's it.
pi_217921607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah, je bent weer eens verkeerd geïnformeerd. Er staat nota bene een foto bij van een zelfrijdende robotaxi...

Hier heb je bewegend beeld.

Bekijk deze YouTube-video


Wat zegt dat?

Niets.

Echt totaal niets.
Nog los van het feit dat je niet weet of de auto daadwerkelijk volledig autonoom rijdt, en het feit dat dit bij Autopilot in scène was gezet, wat je nog hebt goed gepraat met je vergelijking met wasmiddel reclame.
pi_217921617
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De vraag van Alexander ging over auto lane change.
Dat maak jij ervan.
pi_217921671
Ondertussen klagen Franse Tesla rijders Musk aan wegens imagoschade...

Bekijk deze YouTube-video
pi_217921688
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:29 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen klagen Franse Tesla rijders Musk aan wegens imagoschade...

Bekijk deze YouTube-video
Mooie clickbait titel weer, triggert jou dat om direct aan te klikken?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217921695
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan.
Nee, dat is letterlijk waar hij het over heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')