abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217862279
Beste Tesla-fans en critici,

Laten we duiken in het verhaal van Tesla, een bedrijf dat de autowereld op zijn kop heeft gezet en nog steeds voor vuurwerk zorgt, niet in de laatste plaats door de excentrieke CEO, Elon Musk. Hier is een korte schets van Tesla's historie, wat harde cijfers, de toekomstplannen, en een paar gedachten over de man achter het stuur.

Een Korte Geschiedenis
Tesla werd in 2003 opgericht door Martin Eberhard en Marc Tarpenning, met als missie om elektrische auto's mainstream te maken. In 2004 stapte Elon Musk in met een flinke investering van $6,5 miljoen, wat Tesla's eerste grote financiële boost gaf. Hij nam in 2008 de rol van CEO over, na een roerige periode waarin het bedrijf op de rand van faillissement balanceerde. Onder Musk's leiding groeide Tesla van een nichespeler met de Roadster naar een wereldwijde krachtpatser met iconische modellen zoals de Model S, 3, X, Y en de Cybertruck.

Cijfers die Spreken
Marktkapitalisatie: Tesla's waarde schommelde recent rond de $1 biljoen, hoewel het aandeel sinds december 2024 een daling van ruim 10% zag, mede door Musk's politieke avonturen en een zwakkere vraag in Europa.

Verkoop: In Q1 2025 daalden de leveringen met 13%, de grootste daling in Tesla's geschiedenis. Toch blijft Tesla marktleider in EV's, met 1,8 miljoen voertuigen geleverd in 2024.

Innovatie: Tesla investeert zwaar in Full Self-Driving (FSD) en de Optimus-robot. Musk claimt dat autonomie en robotica de toekomst van het bedrijf zijn, met een geplande robotaxi-lancering in Austin in juni 2025.

Winst: De winst kelderde met 71% in recente cijfers, deels door prijsverlagingen en concurrentie. Toch steeg het aandeel met 58% sinds april 2025, wat optimisme weerspiegelt over Musk's visie.

De Toekomst
Tesla mikt op een revolutie in mobiliteit en technologie:

Robotaxi's: Musk belooft zelfrijdende Model Y's die zonder bestuurder klanten ophalen, met tests die al succesvol zijn in Austin.

Optimus: De humanïde robot van Tesla zou fabriekswerk en meer kunnen transformeren. Nvidia's CEO Jensen Huang noemt dit potentieel een "multi-triljoen dollar industrie".

Betaalbare EV's: Nieuwe, goedkopere modellen staan op de planning om de concurrentie met Chinese EV-makers aan te gaan.

Maar er zijn hobbels: dalende verkopen in Europa, vandalisme tegen Tesla-dealers door Musk's controverses, en zijn betrokkenheid bij Trump's DOGE-initiatief maken investeerders nerveus.

De Gestoorde Genius: Elon Musk
Elon Musk is een fenomeen: briljant, controversieel, en vaak polarizing. Hij runt niet alleen Tesla, maar ook SpaceX, Neuralink, The Boring Company en xAI, terwijl hij tot voor kort Trump adviseerde bij DOGE. Zijn uitspraken, zoals "Ik blijf CEO tenzij ik doodga" op het Qatar Economic Forum, tonen zijn vastberadenheid, maar ook zijn onvoorspelbaarheid. Critici wijzen op zijn politieke uitspraken, vermeende leugens (zoals over Tesla's financiering of gameprestaties), en een managementstijl die werknemers uitperst. Fans zien hem als een visionair die de wereld verandert, met risico's die bijna altijd vruchten afwerpen. Wat vind jij van Musk's rol? Is hij Tesla's grootste troef of een tikkende tijdbom?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217862285

Elon is tof again O+ byebye sticker.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217862349
Ik heb nog niemand gezien die nu weer juicht voor mafklapper Musk.
Цой жив
pi_217862395
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:59 schreef Zwoerd het volgende:
Behalve TS dan. Die TT ook :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217862434
quote:
Andere mafklappers?
  donderdag 5 juni 2025 @ 23:07:55 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217862449
Oooh this is a big one.
pi_217862470
quote:
Waarom niet? hij is namelijk "tegen" de grootste vijand aller tijden nu, het is niet voor niets druk in eens met allemaal mensen die hier normaal niet komen om te "gloaten" over wat Elon allemaal zegt over Trump.
Zal niet lang duren als Elon doorgaat dat de dems weer lovend over hem gaan praten. Misschien Wantie zelfs wel.

Het jeukt nu al bij velen om Elon's goddelijke platform te bezoeken en zijn profiel met F5 te spammen. Als ik zou zoeken op Reddit weet ik zeker dat vele haters nu alweer omgeslagen zijn. Alsof de software in hen koppies herschreven wordt.
  VIVA donderdag 5 juni 2025 @ 23:16:10 #8
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217862528
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:10 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom niet? hij is namelijk "tegen" de grootste vijand aller tijden nu, het is niet voor niets druk in eens met allemaal mensen die hier normaal niet komen om te "gloaten" over wat Elon allemaal zegt over Trump.
Zal niet lang duren als Elon doorgaat dat de dems weer lovend over hem gaan praten. Misschien Wantie zelfs wel.

Het jeukt nu al bij velen om Elon's goddelijke platform te bezoeken en zijn profiel met F5 te spammen. Als ik zou zoeken op Reddit weet ik zeker dat vele haters nu alweer omgeslagen zijn. Alsof de software in hen koppies herschreven wordt.
De een sluit de ander niet uit, als ik Tesla rijder zou zijn, zou ik een sticker plakken "I bought before Elon and Donald went bitchfighting" waarna ik zo snel mogelijk op zoek zou gaan naar een echte benzine auto.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217862587
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:54 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Elon is tof again O+ byebye sticker.
Tyf op met deze AI-gegenereerde tyfusmeuk
pi_217862600
quote:
84s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:16 schreef cosmosis het volgende:

[..]
De een sluit de ander niet uit, als ik Tesla rijder zou zijn, zou ik een sticker plakken "I bought before Elon and Donald went bitchfighting" waarna ik zo snel mogelijk op zoek zou gaan naar een echte benzine auto.
Als je ooit een tesla hebt gehad hoor je gewoon op de brandstapel, engnek.
  VIVA donderdag 5 juni 2025 @ 23:31:39 #11
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217862696
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als je ooit een tesla hebt gehad hoor je gewoon op de brandstapel, engnek.
Ik moet binnenmonds kotsen als ik het interieur van een Tesla zie, zouden ze toch iets beter hun best moeten doen
pi_217862796
quote:
Chuck Schumer niet gezien? Onder andere…
pi_217862816
quote:
84s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:16 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Waarom zou iemand terug in de tijd willen? Jij gaat jouw Miele wasmachine toch ook niet inruilen voor een wasbord?
  VIVA donderdag 5 juni 2025 @ 23:49:28 #14
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217862864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom zou iemand terug in de tijd willen? Jij gaat jouw Miele wasmachine toch ook niet inruilen voor een wasbord?
En bij Miele wasmachine doel je natuurlijk op de prachtige Tesla, en een wasbord elke andere auto in 2025? Cope much lol
pi_217862964
pi_217862967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:

[..]
En bij Miele wasmachine doel je natuurlijk op de prachtige Tesla, en een wasbord elke andere auto in 2025? Cope much lol
Nee, van een BEV terug naar een ouderwetse auto.
pi_217862984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, van een BEV terug naar een ouderwetse auto.
Nou, je komt wel met een overdreven stap.

Nog altijd worden er meer auto's op benzine verkocht dan BEV's.
pi_217863018
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, je komt wel met een overdreven stap.

Nog altijd worden er meer auto's op benzine verkocht dan BEV's.
Als je hybrides als benzine auto’s telt, wat jij ten onrechte doet. Zo niet verkopen BEV’s ongeveer 2x zo goed.

Eea heeft gewoon alles te maken met geld.

Je hebt rijdt zelf een BEV zeg je, dus tenzij je een hele domme keuze hebt gemaakt (Dacia Spring ofzo) zul je ook vast gemerkt hebben dat een BEV heel veel voordelen heeft tov een benzine.
pi_217863080
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je hybrides als benzine auto’s telt, wat jij ten onrechte doet.
Oh, excuses, ik dacht dat die op benzine reden.

My bad.

Die rijden op waterstof?

quote:
Zo niet verkopen BEV’s ongeveer 2x zo goed.

Eea heeft gewoon alles te maken met geld.

Je hebt rijdt zelf een BEV zeg je, dus tenzij je een hele domme keuze hebt gemaakt (Dacia Spring ofzo) zul je ook vast gemerkt hebben dat een BEV heel veel voordelen heeft tov een benzine.
Nou, verras me: welke voordelen heeft een BEV?

Mijn ervaring is dat hij qua brandstof goedkoper is per kilometer.

Verder zou ik het niet weten.
Het is een gloednieuwe auto, dus onder garantie etc.
Voordat hij serieus geld gaat kosten qua onderhoud is hij alweer weg.

Nadeel is de beperkte actieradius in combinatie met lange laadtijd, in vergelijking met benzine auto's.

En wat betreft hybride auto's: de meeste kopen die vooral omdat ze die 2 nadelen niet willen hebben. Daarom kiezen ze voor benzine. En dat hij hybride is nemen ze op de koop toe.
Als hybride niet bestond hadden ze voor benzine gekozen, ipv EV.
pi_217863103
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, excuses, ik dacht dat die op benzine reden.

My bad.

Die rijden op waterstof?
[..]
Nou, verras me: welke voordelen heeft een BEV?

Mijn ervaring is dat hij qua brandstof goedkoper is per kilometer.

Verder zou ik het niet weten.
Het is een gloednieuwe auto, dus onder garantie etc.
Voordat hij serieus geld gaat kosten qua onderhoud is hij alweer weg.

Nadeel is de beperkte actieradius in combinatie met lange laadtijd, in vergelijking met benzine auto's.

En wat betreft hybride auto's: de meeste kopen die vooral omdat ze die 2 nadelen niet willen hebben. Daarom kiezen ze voor benzine. En dat hij hybride is nemen ze op de koop toe.
Als hybride niet bestond hadden ze voor benzine gekozen, ipv EV.
Dus je hebt echt een Dacia Spring? Hahahahahaha! Cheapass! ;)

Hybrides rijden afwisselend op brandstof en elektriciteit. Het is dus vrij stupide om ze dan in te delen bij benzine auto’s. En dat doen normaal denkende mensen dan ook niet.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 00:50:03 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217863132
Dikke kans dat de baas binnenkort in de bak zit wegens bezit van verboden drugs.
pi_217863252
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus je hebt echt een Dacia Spring? Hahahahahaha! Cheapass! ;)
Leuk rookgordijn om niet te hoeven benoemen in zijn algemeenheid waarom BEV rijden zoveel beter is dan benzine.

Geef daar eens gewoon antwoord op.

quote:
Hybrides rijden afwisselend op brandstof en elektriciteit. Het is dus vrij stupide om ze dan in te delen bij benzine auto’s. En dat doen normaal denkende mensen dan ook niet.
Jij plaatst ze bij de BEV's.

Verder mis je de context.

Waarom kiest iemand voor hybride ipv BEV?
Omdat benzine voordelen kent boven electrisch.

Het is niet het verschil tussen de handwas en Miele.
pi_217863670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een vergelijking :')
pi_217863803
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 02:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk rookgordijn om niet te hoeven benoemen in zijn algemeenheid waarom BEV rijden zoveel beter is dan benzine.

Geef daar eens gewoon antwoord op.
[..]
Jij plaatst ze bij de BEV's.

Verder mis je de context.

Waarom kiest iemand voor hybride ipv BEV?
Omdat benzine voordelen kent boven electrisch.

Het is niet het verschil tussen de handwas en Miele.
Nee, ik plaats hybrides niet bij BEV’s, het is een aparte categorie. En hybrides zijn populair omdat ze goedkoper te krijgen zijn en hoe goedkoper de aanschaf, hoe gemakkelijker je ze in grote getalen kan afzetten.

En elektrisch rijdt stiller. Je hebt (als je geen Dacia of vergelijkbare brol gekocht hebt) voldoende vermogen die heel efficiënt te gebruiken is. BEV’s gaan minder vaak stuk. BEV’s hebben veel minder onderhoud nodig (al is Tesla kennelijk het enige merk dat zijn klanten niet oplicht met onnodige beurtjes). Je bent veel minder tijd kwijt aan laden dan aan tanken over een geheel jaar gemeten (laden op bestemming kost immers geen tijd). Enz.
pi_217864126
quote:

[..]

Die komen 'gloaten' omdat dit schouwspel zeer voorspelbaar was wanneer twee narcisten met grote ego's samenwerken. Het verandert helemaal niets aan de verpeste reputatie van Musk die hem niet alleen zit in het steunen van Trump. Dus stop maar met deze act.
pi_217864196
quote:

[..]

Nee ik vind het grappig dat ze elkaar aanvallen en dat extreem rechts voor lul staat. Geen haar op mijn hoofd dat erover denkt iets bij deze man te kopen.
pi_217864222
Elon is trouwens boos dat Trump niet genoeg zieke mensen dood laat gaan zonder gezondheidszorg. Niet bepaald iets waar de gemiddelde linkse persoon warme gevoelens bij krijgt.
pi_217864882
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 09:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Elon is trouwens boos dat Trump niet genoeg zieke mensen dood laat gaan zonder gezondheidszorg. Niet bepaald iets waar de gemiddelde linkse persoon warme gevoelens bij krijgt.
Dat is niet waar. Met ‘pork’ worden de kadootjes bedoeld die in de wet zitten om stemmen te vergaren.

Precies dat maakt de Amerikaanse politiek zo verziekt. Iedereen is bought and paid for en de sponsors verwachten het geld wat ze betaald hebben in veelvoud terug.

Allemaal op te hoesten door de belastingbetaler. Zouden ze daarmee stoppen, dan kan ook de VS een fatsoenlijke gezondheidszorg hebben.
pi_217865022
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Met ‘pork’ worden de kadootjes bedoeld die in de wet zitten om stemmen te vergaren.

Precies dat maakt de Amerikaanse politiek zo verziekt. Iedereen is bought and paid for en de sponsors verwachten het geld wat ze betaald hebben in veelvoud terug.

Allemaal op te hoesten door de belastingbetaler. Zouden ze daarmee stoppen, dan kan ook de VS een fatsoenlijke gezondheidszorg hebben.
Ja goede definitie van pork, maar je negeert maanden aan uitspraken van Elon zoals deze:
Bekijk deze YouTube-video
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 6 juni 2025 @ 11:01:05 #30
485843 crew  Jippie
pi_217865123
Het zou mij ook niets verbazen als Musk de ruzie forceert om de aandelen / verkopen Tesla op te krikken.

Trump als zakenman zal dit begrijpen
pi_217865149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is ook te kort door de bocht. Pork is vaak ook bedoeld voor de kiezer in een bepaald district of in een bepaalde staat. Als een bepaalde industrie zorgt voor veel werkgelegenheid in een staat of district zal een afgevaardigde of een senator vaak meer geneigd zijn voordeeltjes voor die industrie in een bill proberen te krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217865342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja goede definitie van pork, maar je negeert maanden aan uitspraken van Elon zoals deze:
Jij legt het negatief uit. Weet je nog dat Hugo 5 miljard kwijt was aan Corona uitgaven? In de VS ging het om honderden miljarden die gestolen zijn.

Sociale zekerheid kun je niet betaalbaar houden als fraude te gemakkelijk wordt. En in de VS zijn systemen niet aan elkaar gekoppeld. Zo is het daar helemaal niet zo bijzonder als iemand na zijn overlijden gewoon nog maandelijks uitkeringen krijgt...
pi_217865354
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:01 schreef Jippie het volgende:
Het zou mij ook niets verbazen als Musk de ruzie forceert om de aandelen / verkopen Tesla op te krikken.

Trump als zakenman zal dit begrijpen
Nee, Musk is gewoon een echte autist en volledig rechtlijnig. Daarom is hij ook absoluut ongeschikt voor de politiek.
pi_217865396
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is ook te kort door de bocht. Pork is vaak ook bedoeld voor de kiezer in een bepaald district of in een bepaalde staat. Als een bepaalde industrie zorgt voor veel werkgelegenheid in een staat of district zal een afgevaardigde of een senator vaak meer geneigd zijn voordeeltjes voor die industrie in een bill proberen te krijgen.
Ook.

Maar ik blijf erbij dat de politieke structuur in de VS institutioneel corrupt is. Je kan alleen maar gekozen worden als je heel veel geld uitgeeft. En dat geld krijg je van mensen die daar iets terug voor willen. Dat maakt dat je 1 of enkele broodheren aan het dienen bent, in plaats van het algemeen belang voorop te zetten.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 11:43:25 #35
28033 Pek
je moet wat
pi_217865405
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_217865850
Unsold Cybertrucks are overflowing storage lots!
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217865978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook.

Maar ik blijf erbij dat de politieke structuur in de VS institutioneel corrupt is. Je kan alleen maar gekozen worden als je heel veel geld uitgeeft. En dat geld krijg je van mensen die daar iets terug voor willen. Dat maakt dat je 1 of enkele broodheren aan het dienen bent, in plaats van het algemeen belang voorop te zetten.
Musk heeft nog nooit ook maar een seconde aan het belang van iemand anders gedacht behalve dan om er zijn voordeel mee te doen. Hij ziet geen geld om arme mensen in leven te houden, hij ziet geld dat ze beter aan hem kunnen besteden.
pi_217866107
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 08:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik plaats hybrides niet bij BEV’s, het is een aparte categorie. En hybrides zijn populair omdat ze goedkoper te krijgen zijn en hoe goedkoper de aanschaf, hoe gemakkelijker je ze in grote getalen kan afzetten.

En elektrisch rijdt stiller. Je hebt (als je geen Dacia of vergelijkbare brol gekocht hebt) voldoende vermogen die heel efficiënt te gebruiken is. BEV’s gaan minder vaak stuk. BEV’s hebben veel minder onderhoud nodig (al is Tesla kennelijk het enige merk dat zijn klanten niet oplicht met onnodige beurtjes). Je bent veel minder tijd kwijt aan laden dan aan tanken over een geheel jaar gemeten (laden op bestemming kost immers geen tijd). Enz.
Allemaal voordelen die ik kan beamen, maar niet het verschil tussen een wasbord en een Miele.
pi_217866589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 12:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Musk heeft nog nooit ook maar een seconde aan het belang van iemand anders gedacht behalve dan om er zijn voordeel mee te doen. Hij ziet geen geld om arme mensen in leven te houden, hij ziet geld dat ze beter aan hem kunnen besteden.
Jij moet een eigen topic openen: de dagelijkse verzinsels van een miskend genie!
pi_217866595
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 12:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal voordelen die ik kan beamen, maar niet het verschil tussen een wasbord en een Miele.
Dat was misschien een tikje overdreven. :)
pi_217866972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij moet een eigen topic openen: de dagelijkse verzinsels van een miskend genie!
Dat is teveel eer voor Musk.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 6 juni 2025 @ 15:06:22 #42
485843 crew  Jippie
pi_217866987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, Musk is gewoon een echte autist en volledig rechtlijnig. Daarom is hij ook absoluut ongeschikt voor de politiek.
Die twee zijn maanden dikke mik, ik geloof niet dat dit zo ineens omslaat. Of Trump heeft Musk grandioos voorgelogen, dan kan ik mij dat wél voorstellen
Daar hoef je geen autist voor te zijn.
pi_217867066
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Die twee zijn maanden dikke mik, ik geloof niet dat dit zo ineens omslaat. Of Trump heeft Musk grandioos voorgelogen, dan kan ik mij dat wél voorstellen
Trump heeft handig gebruik gemaakt van Musk, en andersom ook.
Maar Trump gaat verder zijn eigen gang, tegen andere belangen van Musk in.
En vervolgens ontstaat er een breuk.

En beide zijn net kleine kinderen, gezien hoe ze al maanden fulmineren op social media.
Wat dat betreft is er niets veranderd. Maar het is nu tegen elkaar gericht.
pi_217867067
quote:

[..]
Denk dat het voornamelijk erin zit dat Elon doorheeft dat hij niets voor elkaar krijgt en zijn ego dit niet kan handelen. Of het is juist een poging om te zien wie nu Trump steunt in de Bill of Elon.

Deze is ook wel interessant, gaat over Reagan era en iemand (Stockman van de tweet hieronder) hetzelfde probeerde als DOGE.

The Education of Elon Musk

The Reagan administration offers a cautionary tale about cost-cutting zeal crashing up against the reality of how government works.

twitter

Kortom; Elon zit een doomerfase waarin hij tot realisatie komt dat alles zo vast zit als bewapend beton.
pi_217867088
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:15 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Denk dat het voornamelijk erin zit dat Elon doorheeft dat hij niets voor elkaar krijgt en zijn ego dit niet kan handelen. Of het is juist een poging om te zien wie nu Trump steunt in de Bill of Elon.

Deze is ook wel interessant, gaat over Reagan era en iemand (Stockman van de tweet hieronder) hetzelfde probeerde als DOGE.

The Education of Elon Musk

The Reagan administration offers a cautionary tale about cost-cutting zeal crashing up against the reality of how government works.

[ x ]

Kortom; Elon zit een doomerfase waarin hij tot realisatie komt dat alles zo vast zit als bewapend beton.
Doge heeft echter niets gedaan aan federal cuts.
Illegaal een overheidsgebouw compleet uitwonen bijvoorbeeld is niet bepaald het toonbeeld van efficiëntie.
pi_217867514
quote:

[..]
Musk is een uitstekende verkoper. (Of misschien beter gezegd: oplichter, want hij komt zijn beloftes meestal niet na.) Maar hij is daardoor wel heel goed in het binnenhalen van investeringen en subsidies. Daar is hij zo groot mee geworden.

Als hij zich puur bezig zou houden met het financieren en sturen van zijn bedrijven, dan was iedereen tevreden. Maar hij wil de geschiedenisboeken in als de beste, rijkste en vooral slimste mens ooit. Dankzij alle kontlikkers die hij om zich heen heeft verzameld, denkt hij ook dat hij dat echt is. En zodra hij zich met het technisch/inhoudelijke aspect gaat bemoeien, dan gaat het fout. Daar heeft hij geen kaas van gegeten. Vooral als hij daar over op gaat scheppen.
pi_217867525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Musk is een uitstekende verkoper. (Of misschien beter gezegd: oplichter, want hij komt zijn beloftes meestal niet na.) Maar hij is daardoor wel heel goed in het binnenhalen van investeringen en subsidies. Daar is hij zo groot mee geworden.

Als hij zich puur bezig zou houden met het financieren en sturen van zijn bedrijven, dan was iedereen tevreden. Maar hij wil de geschiedenisboeken in als de beste, rijkste en vooral slimste mens ooit. Dankzij alle kontlikkers die hij om zich heen heeft verzameld, denkt hij ook dat hij dat echt is. En zodra hij zich met het technisch/inhoudelijke aspect gaat bemoeien, dan gaat het fout. Daar heeft hij geen kaas van gegeten. Vooral als hij daar over op gaat scheppen.
Verzinsel 2 vandaag.

Gaat weer lekker!
pi_217869076
twitter

Tesla lijkt aardig sloom te gaan met hen leveringen, november besteld en nog niet binnen.
pi_217870072
Tesla probeert stad Austin te beletten om documenten over robotaxi-pilot vrij te geven

quote:
Tesla probeert te verhinderen dat de stad Austin, Texas, openbare documenten aan Reuters verstrekt die te maken hebben met de op handen zijnde introductie van zelfrijdende robotaxi’s door de fabrikant van elektrische voertuigen (EV’s) in de stad deze maand.

Het persbureau diende in februari een verzoek in om inzage te krijgen in de communicatie tussen Tesla en ambtenaren van Austin over de voorbije twee jaar. Het verzoek volgde op de aankondiging van CEO Elon Musk in januari dat Tesla robotaxi’s die tegen betaling rijden op openbare wegen in Austin zou gaan inzetten

[...]
Over de plannen van Tesla in Austin is nog weinig bekend. Het bedrijf heeft aangekondigd aanvankelijk tussen de 10 en 20 volledig zelfrijdende robotaxi’s in geografisch beperkte gebieden van Austin te willen inzetten, zonder deze gebieden openbaar te maken.

In een reactie op Tesla’s brief op 23 april schreef een
Tesla doet erg geheimzinnig over hun nieuwe mijlpaal die deze maand uitgerold zou worden.
pi_217870093
quote:

[..]

Ik zou wel eens een dag in jouw hoofd mee willen lopen. Lijkt me heel interessant. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')