abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217922736
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het blijft bijzonder hoe jij dag in dag uit loopt te fulmineren tegen alles en iedereen die ook maar ietsjepietsje kritiek op Musk heeft...

Nu is het kennelijk een schande om een youtube video aan te klikken :')
Laat hem maar. Het is een beroepsdeformatie om zo op dingen te reageren en hij zit nog in de ontkennende fase van de teloorgang van Musk en Tesla.
pi_217922737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik heb je al eerder gezegd dat ik het enorm sneu vind om je tijd te besteden aan negativiteit.
Nou, stop daar dan mee.
Je hoeft niet als een Don Quichot Musk te beschermen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217922781
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Laat hem maar. Het is een beroepsdeformatie om zo op dingen te reageren en hij zit nog in de ontkennende fase van de teloorgang van Musk en Tesla.
Het wil anders maar niet lukken met die teloorgang. Het aandeel staat al weer bijna op het dubbele van toen deze reeks begon en de teloorgang voorspeld werd.
pi_217922794
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, stop daar dan mee.
Je hoeft niet als een Don Quichot Musk te beschermen.
Het is geen bescherming van Musk (alsof jij enige invloed hebt...). Het is gewoon leuk om te zien dat jij al ruim een half jaar van de leg bent omdat Amerikanen niet zo dom waren om iemand te kiezen die nog minder geschikt was als POTUS dan Trump.
pi_217922854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die ene auto waar niemand in zit en waar een andere Tesla achteraan reed, was volgens Tesla een test en ook als zodanig aangemeld bij het bestuur van Austin. Het was verbazend omdat het niet de Robotaxi Robocab Cybercab Cybertaxi was die ze hadden geïntroduceerd tijdens "We, Robot" en omdat er wel een stuur in zit. Volgens Musk was die auto zo van de band gerold.

Daarnaast had hij een hele discussie waarbij hij aangaf dat het nieuwe AI model 4 of 4,5 keer zoveel parameters had en ze wat problemen hadden ondervonden om die, met nog enigszins acceptabele prestaties, in de bestaande computers te lepelen. Vandaar het uitstel. Hij zegt wel, dat dat nieuwe model in alle bestaande auto's kan gaan draaien.

Zo'n model schaalt minimaal gelijk op met het aantal parameters, al naar gelang hoe je dat telt, en de prestaties kelderen gigantisch als niet alles tegelijkertijd in het geheugen zit. Dit model heeft dus ruim vier keer zoveel RAM-geheugen nodig als het vorige model (ook meer overige opslag en een veel krachtigere GPU), wat natuurlijk de nodige vraagtekens oproept. Dus ik ga er van uit, dat het waarschijnlijk wel een model is wat zo van de lopende band rolt, maar dan zeer waarschijnlijk wel met een nieuwe en krachtigere computer.

De nieuwe bumpercamera was ook een complicatie, maar ik weet niet wat dat te maken heeft met dat nieuwe model.
Nou, ze gaan met Model Y in Austin rijden.
Het is in feite Waymo zonder LiDAR geworden.
Ik denk dat Musk nu wel iets moet doen, na al sinds 2019 beloven dat er een jaar later wel een miljoen robottaxi's zullen rondrijden.
En anno 2025 rijdt er nog geen een.
En nu dan een alternatief als test, volgens het concept van de concurrent die al 5 jaar met succes inmiddels meer dan 10 miljoen ritten heeft afgelegd.

Tesla zijt beurswaarde is gebaseerd op de belofte als tech bedrijf.
Daarom de hype rond FSD, robottaxi en de Optimus.

Maar uiteindelijk zal Musk toch moeten leveren.
pi_217922879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is geen bescherming van Musk (alsof jij enige invloed hebt...). Het is gewoon leuk om te zien dat jij al ruim een half jaar van de leg bent omdat Amerikanen niet zo dom waren om iemand te kiezen die nog minder geschikt was als POTUS dan Trump.
Ja, dat is het rookgordijn dat je steeds probeert op te hangen.
Alsof het mij ook maar enigszins raakt wie de president van de VS is.
Ik heb er totaal geen invloed op, en het heeft geen invloed op mijn leven.

Voor een rechtspopulist als jou moet het vreselijk zijn dat die stroming er een complete puinhoop van maakt.
Totale incompetentie.
pi_217922884
Laagstaande zon gaat vrees ik toch wel een probleem worden voor FSD.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217922902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het wil anders maar niet lukken met die teloorgang. Het aandeel staat al weer bijna op het dubbele van toen deze reeks begon en de teloorgang voorspeld werd.
Ja/nee, dat staat er los van. De aandelenkoers heeft geen directe relatie met de prestaties van het bedrijf. Zolang Tesla niet failliet gaat, kan het de hoogste beurswaarde hebben van alle bedrijven ter wereld, ongeacht of en hoeveel winst ze maken. Het gaat er maar om of en hoe Musk het nieuws kan verkopen en hoeveel de mensen die de dip kopen denken dat de prijs nog omhoog kan. Ik denk dat ze ondertussen allemaal in een ritme zitten.

En dat zie je dan ook. De dingen die ze tegenwoordig doen zijn niet meer erg opmerkelijk, het grootste verschil is dat de concurrentie niet alles hyped op de sociale media, waarna miljoenen mensen dat weer doorlinken. Zolang dat mechanisme in stand blijft, gaat de prijs omhoog, iedere keer als Musk weer met wat nieuws komt. Dat andere bedrijven dat ook doen of hebben, weten maar weinig mensen.

Het zijn ook niet de mensen die weten hoe het allemaal werkt en ze kijken ook niet al te kritisch of de dingen die hij een paar jaar geleden allemaal beloofd heeft, ook gebeurd zijn, als ze dat al interessant vinden. Via de sociale media, de zoekmachines en YouTube zitten ze allemaal in een bubbel waarin ze alleen de dingen voorgeschoteld krijgen die lijken op de dingen waar ze in het verleden op geklikt en/of gereageerd hebben, of waar ze het langste naar hebben zitten kijken of luisteren. In hun ervaring komt Musk dus de hele tijd met steeds betere en grootsere dingen, de vele missers krijgen ze niet voorgeschoteld. Zo heeft iedereen hun eigen wereldbeeld, dat continu opnieuw bevestigd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door SymbolicFrank op 12-06-2025 19:16:41 ]
pi_217922916
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is het rookgordijn dat je steeds probeert op te hangen.
Alsof het mij ook maar enigszins raakt wie de president van de VS is.
Ik heb er totaal geen invloed op, en het heeft geen invloed op mijn leven.

Voor een rechtspopulist als jou moet het vreselijk zijn dat die stroming er een complete puinhoop van maakt.
Totale incompetentie.
Ik ben helaas voor jou geen rechtspopulist.
pi_217922952
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben helaas voor jou geen rechtspopulist.
_O-
pi_217922959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja/nee, dat staat er los van. De aandelenkoers heeft geen directe relatie met de prestaties van het bedrijf. Zolang Tesla niet failliet gaat, kan het de hoogste beurswaarde hebben van alle bedrijven ter wereld, ongeacht of en hoeveel winst ze maken. Het gaat er maar om of en hoe Musk het nieuws kan verkopen en hoeveel de mensen die de dip kopen denken dat de prijs nog omhoog kan. Ik denk dat ze ondertussen allemaal in een ritme zitten.

En dat zie je dan ook. De dingen die ze tegenwoordig doen zijn niet meer erg opmerkelijk, het grootste verschil is dat de concurrentie niet alles hyped op de sociale media, waarna miljoenen mensen dat weer doorlinken. Zolang dat mechanisme in stand blijft, gaat de prijs omhoog, iedere keer als Musk weer met wat nieuws komt. Dat andere bedrijven dat ook doen of hebben, weten maar weinig mensen.

Het zijn ook niet de mensen die weten hoe het allemaal werkt en ze kijken ook niet al te kritisch of de dingen die hij een paar jaar geleden allemaal beloofd heeft, ook heeft waargemaakt, als ze dat al interessant vinden. Via de sociale media, de zoekmachines en YouTube zitten ze allemaal in een bubbel waarin ze alleen de dingen voorgeschoteld krijgen die lijken op de dingen waar ze in het verleden op geklikt en/of gereageerd hebben, of waar ze het langste naar hebben zitten kijken of luisteren. In hun ervaring komt Musk dus de hele tijd met steeds betere en grootsere dingen, de vele missers krijgen ze niet voorgeschoteld. Zo heeft iedereen hun eigen wereldbeeld, dat continu opnieuw bevestigd wordt.
Hoe weet jij waar Tesla momenteel staat? Want ermee rijden doe je niet...

Ik wel en Tesla is nog steeds de beste EV. En AP het beste op dat gebied, zelfs de uitgeklede versie. FSD Supervised is ongelofelijk goed in de VS.

Dus ja, op basis van wat oordeel jij eigenlijk?
pi_217922964
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
_O-
Ik snap dat het voor een extreem linkse wappie zo kan overkomen...
pi_217922981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik wel en Tesla is nog steeds de beste EV. En AP het beste op dat gebied, zelfs de uitgeklede versie. FSD Supervised is ongelofelijk goed in de VS.

Tesla heeft met AutoPilot en FSD best wel wat problemen, Zembla diepte dat onlangs al heel goed uit.
Het is logisch dat Tesla dat onder de mat probeert te vegen maar de feiten liggen op tafel.

pi_217922982
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap dat het voor een extreem linkse wappie zo kan overkomen...
Ja, dan moet je wel fel terug reageren :W
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 12 juni 2025 @ 19:18:12 #290
485843 crew  Jippie
pi_217922994
Geveegd

pi_217923020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tesla heeft met AutoPilot en FSD best wel wat problemen, Zembla diepte dat onlangs al heel goed uit.
Het is logisch dat Tesla dat onder de mat probeert te vegen maar de feiten liggen op tafel.

Feiten... _O-

Man, wat een slecht onderbouwde verhaal met oude koeien was dat zeg.

Hele verhalen over hoe gevaarlijk AP wel niet is en het ongeval waarmee ze komen is van een Tesla die AP niet aan had staan...
pi_217923130
twitter

Machtig prachtig
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217923140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, Tesla heeft geweigerd er op te reageren.

Ik vind zelf de technologie voor autonoom rijden reuze interessant, en ik verwacht dat dit in de toekomst zeker gaat gebeuren.
Maar de weg er naartoe heeft enkele bedenkelijke hoofdstukken.
pi_217923161
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Machtig prachtig
Oh, laat ze het daar maar testen in het chaotische Italiaanse verkeer.
Ik ga daar voorlopig toch niet de weg op. :7
pi_217923178
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik vind zelf de technologie voor autonoom rijden reuze interessant, en ik verwacht dat dit in de toekomst zeker gaat gebeuren.
Ja, het is heel interessant.

Maar je moet ook open staan voor kritiek, er zijn nog wel serieuze problemen.

De reden dat ik niet terug ga in Tesla is niet alleen Musk z'n politieke uitstapje maar ook het feit dat de lancering van FSD, terwijl dat nog niet af is, grote risico's voor het aandeel betekent.

Bij "level 2" autonomie is dat wel op te vangen door de bestuurder maar "level 4/5" is wel serieus andere koffie.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 19:32:23 #296
236264 crew  capricia
pi_217923179
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Machtig prachtig
Netjes hoor. O+
Dit zijn de goede tests. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217923226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De techniek en de waargemaakt beloftes.

[ Bericht 33% gewijzigd door SymbolicFrank op 12-06-2025 19:44:32 ]
pi_217923279
Als je weer eens dagje naar kantoor gaat zie je hoeveel Tesla's je wel niet tegenkomt, of ik let er op tegenwoordig. Soms wil ik ze groeten met de Elon groet maar dan denk ik, nah dat is ook weer beetje plagen. :P

En ik denk oprecht dat van 90% van de Tesla rijders niet eens doorheeft wat er allemaal heeft plaatsgevonden online met Elon. Mensen hebben levens.

Ik beschouw de hetze nog steeds hetzelfde als dat heel het internet dacht(lees: projecteerde) dat Kamala zou gaan winnen, inclusief journalisten. Die laatsten wisten natuurlijk beter en probeerde door te laten lijken dat iedereen op Kamala zou stemmen en niet op Trump, daardoor ook twijfelaars zouden gaan voor Kamala.

Zo is er eventjes een hetze geweest, waar er een soort van brainwashing plaatsvond op het internet omtrent Elon. Velen zijn er gevoelig voor maar als je de gemiddelde Tesla bestuurder hierom zou vragen zeggen ze? huh waar heb je het over, ik heb een Tesla omdat het een goede en betrouwbare auto is.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217923315
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zoals meer dingen, is de eerste 80% zo gepiept, ben je met de volgende 15% heel lang bezig en zijn die laatste 5% problematisch. Iedere keer als je 1 van die laatste bugs of probleemgevallen hebt verholpen, krijg je er weer nieuwe voor in de plaats.

Ik denk dat je een auto alleen veilig zelf kan laten rijden binnen duidelijke begrenzingen en als ze het allemaal doen. Dus een aparte weg voor zelfrijdende auto's en een andere weg voor al het overige verkeer. Net zoals bus/tramlijnen. En dan ligt OV natuurlijk meer voor de hand.
pi_217923358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:40 schreef epicbeardman het volgende:
Als je weer eens dagje naar kantoor gaat zie je hoeveel Tesla's je wel niet tegenkomt, of ik let er op tegenwoordig. Soms wil ik ze groeten met de Elon groet maar dan denk ik, nah dat is ook weer beetje plagen. :P

En ik denk oprecht dat van 90% van de Tesla rijders niet eens doorheeft wat er allemaal heeft plaatsgevonden online met Elon. Mensen hebben levens.

Ik beschouw de hetze nog steeds hetzelfde als dat heel het internet dacht dat Kamala zou gaan winnen, inclusief journalisten. Die laatsten wisten natuurlijk beter en probeerde door te laten lijken dat iedereen op Kamala zou stemmen en niet op Trump, daardoor ook mee zouden gaan met stemmen op Kamala.

Zo is er eventjes een hetze geweest, waar er een soort van brainwashing plaatsvond op het internet omtrent Elon. Velen zijn er gevoelig voor maar als je de gemiddelde Tesla bestuurder hierom zou vragen zeggen ze? huh waar heb je het over, ik heb een Tesla omdat het een goede en betrouwbare auto is.
Gek genoeg bij ons op het werk helemaal niet.

Hier in de wijk staan er weer heel veel.
Allemaal leasebakken denk ik.
Je ziet ze nooit bij een laadplaal.

Tesla is van exclusief gemeengoed geworden.
Zou mooi zijn als ze wat meer modellen uit brengen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')