abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 19 mei 2025 @ 22:09:29 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217693380

[Afbeelding: @MadMaster]
[OP-tekst: @Fred_B]

2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.

Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: "Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel, hè."

Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.

Radio 2 Top 2000: Editie 2024

Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.

Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, Steve Harley, Melanie en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.

Wat mag ik allemaal niet missen?

A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur).
B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3.
C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3.
D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1.
E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis.
F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits.
G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.

Stemmen
Dit jaar stemmen we allemaal op Gorki-Mia.

De stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?

Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:

- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik
- @DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
- Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig; @Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden: Klik

Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 10 december 12.30 uur checken via staatieindetop2000.nl

Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2024, inclusief statistieken

De FOK! 2000:
Wie weet is er weer een vredelievende vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen

Presentatie:

00.00 – 02.00 uur Desiree van der Heiden
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Jasper de Vries
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jeroen van Inkel

Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Meeluisteren:
Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties

Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

Terugluisteren kan via ziggo.

De Top 2000 in beeld

NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.

NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000

Historie van de Radio 2 Top 2000

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000

De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)

Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( :')!), kun je vast wel ergens vinden.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen

Topicreeks: Top 2000 Editie 2001
Topicreeks: Top 2000 Editie 2002
Topicreeks: Top 2000 Editie 2003
Topicreeks: Top 2000 Editie 2004
Topicreeks: Top 2000 Editie 2005
Topicreeks: Top 2000 Editie 2006
Topicreeks: Top 2000 Editie 2007
Topicreeks: Top 2000 Editie 2008
Topicreeks: Top 2000 Editie 2009
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010
Topicreeks: Top 2000 Editie 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021
Topicreeks: Top 2000 Editie 2022
Topicreeks: Top 2000 Editie 2023

De lijst door de jaren heen:

@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst - NIEUW en geactualiseerd 2024
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2024 - NIEUW en geactualiseerd 2024
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 mei 2025 @ 22:48:43 #2
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217693671
Even weer een inhaalslag!

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2650 Melissa Etheridge - Like The Way I Do: Ik heb eerlijk gezegd zo even het exacte verschil tussen live-versie en albumversie niet paraat, maar vermoed dat ik beide versies in ieder geval wel in het linkerrijtje zou zetten.
2643 Katrina & the Waves - Love Shine a Light: Ah ja, het ESF. Al even naar de haat-liefde-verhouding die ik ermee heb gerefereerd van het weekend. Dit nummer zit evenwel beslist aan de 'liefde'-kant van het verhaal. Toen Katrina & the Waves het ESF wonnen was ik nog te jong om de finale live op tv te kijken, maar ik herinner me nog wel dat het liedje overal te horen was en vond het toen al een mooi liedje. Wel een prettige jeugdherinnering. Het duurde nog een paar jaar langer tot ik wél de finale live zag, maar dat was dan weer net die editie die opgeschrikt werd door de vuurwerkramp.
2626 Clannad - Theme from Harry's Game: Ah, de Keltische talen. Ooit werden ze over heel het Europese continent gesproken, nu bijna alleen nog in een paar achtergestelde boerendorpjes op de Britse eilanden. Triest, want ze zijn zo prachtig en ondoorgrondelijk. Zowel dit origineel als de cover van Chicane vind ik prachtig, ik weet oprecht niet welke ik beter vind, dat beslist ik volgende maand wel als ik weer een nieuwe top 1000 maak.
2620 Anouk - Places to Go: De synth is inderdaad heel fijn. Het refrein vind ik wel minder mooi dan de coupletten en dat voorkomt dat-ie bij mij doorstoot naar de allerhoogste regionen, maar 2620 is wel te laag naar mijn smaak.
2602 HAEVN - Where The Heart Is: Al even besproken afgelopen winter in de nieuwkomersanalyse. HAEVN is wel echt een goede act, ook live; vorig jaar op Lowlands kwamen ze zondagochtend (oké, begin van de middag) in de Bravo aantreden met een heus gospelkoor, dat werkte echt bizar goed. Dit nummer is niet degene die ik het vaakst opzet, maar niettemin heel tof dat ze de Lijst der Lijsten hebben bereikt.
2598 Mumford & Sons – Babel: Even getwijfeld of ik deze zou noemen, omdat ik het toch wel zonde vind dat veel mooiere nummers van dit album het grote publiek niet echt hebben gehaald. Ik denk dan met name aan Broken Crown en Below My Feet. Maar alsnog zou het nummer Babel wel een stukje hoger eindigen hier.
2590 Survivor - Eye of the Tiger: Ik probeer de juiste woorden te vinden om deze plaat te omschrijven, maar ik denk dat 'episch' het dichtst in de buurt komt.
2585 Dido - Life for Rent: Heerlijk, die melancholieke klanken van de stem van Dido. De tekst is wel wat lastig te doorgronden, zeker die driedubbele ontkenning in 'it's not as if I mind
that your heart ain't exactly breaking'.
2576 Elvis Presley - Cant Help Falling in Love with You: Dat ik Elvis nog eens in het 'hoger'-lijstje zou plaatsen! Denk wel dat ik dit zijn mooiste en meest tijdloze vind, weliswaar traag maar ook prachtig gedragen.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2640 ABBA - Honey Honey: Weinig diepgang, beetje lijzige zang, voorzichtige neiging tot hoempapa. Een van de minste van ABBA wat mij betreft.
2638 Bert Kaempfert - Afrikaan Beat: Nee hè. Nu duurt het weer 3 dagen voor ik hem uit mijn hoofd heb, je wordt bedankt. Nou ja, je moet hem toch ergens ranken. Ik zou hem zelf evenwel een stuk lager ranken, net iets boven deuntjes als Chump Change.
2623 Ritchie Valens – Donna: Oef, dit is inderdaad wel heel oubollig. Ik doe mijn best om e.e.a in de context van de tijdgeest te zien en kan in dat kader een Little Richard van een blok eerder nog wel waarderen, maar dit toch een heel stuk minder.
2622 Acda & De Munnik - Als Je Bij Me Weggaat: Ik heb de tekst niet bijzonder aandachtig geluisterd, maar vind het stemgebruik in dit nummer echt niet mooi en muzikaal is het ook wat aan de eentonige kant. Dat zijn twee problemen die ik wel vaker heb bij hun werk, maar zeker niet bij ál hun werk, want ik ben bijvoorbeeld wel fan van de Herman-trilogie.
2583 Racoon - Tijd verliezen: Inderdaad minder kwalijk dan hun andere Nederlandstalige werk, maar nog steeds niet echt iets wat ik snel uit eigen vrije wil zou opzetten.
2580 Gene Pitney – Mecca: Ik vind dat pseudo-Arabische een matige gimmick en bovendien de zang niet mooi. Kende hem niet, maar niet echt een verrijking wat mij betreft.
2579 Bruce Springsteen - Brilliant Disguise: Ik begin Bruce heel langzaam maar zeker iets meer te waarderen, maar deze vind ik toch wel te slaapverwekkend. Als ik dit hoor begrijp ik weer iets beter waarom mensen hem overschat en te vaak genoteerd vinden.
  Redactie Sport woensdag 21 mei 2025 @ 21:21:11 #3
pi_217711696
Ja, we mogen weer.

2575 Stealers Wheel - Late Again

Dit nummer, geproduceerd door het illustere duo Leibner/Stoller, werd pas een hit nadat Stuck in the middle with you een aardige hit werd. Ik vind die plaat een lekkere groove hebben, dit zeurt iets meer, al zitten er ook wel mooie passages in. Van 1999 tot 2017 stond dit in de lijst, met positie 674 in 2000 als hoogste notering.

2574 Robert Palmer - Best of Both Worlds

Het soulvolle Best of Both Worlds is de eerste hit van Robert Palmer in Nederland en heeft een lekkere groove, zonder echt extreem spannend te zijn. Ook zijn plaat met de meeste Top 2000-noteringen, in 1999 en van 2001 tot 2014. Nooit bij de bovenste 1000, dat lukte hem met zes verschillende nummers sowieso niet. Ik kan jullie vast vertellen dat dat bij het laatste nummer in dit lijstje wel gaat gebeuren.

2573 The Shadows - Guitar Tango

Het liedje van The Shadows, maar nu in een tex-mex en tangojasje. Nouja, eigenlijk is het omgekeerd, dit lied in tangostijl is door de heren in een Shadows-jasje gegoten. Daardoor is het in het oeuvre van de heren uniek genoeg. Sowieso is die sound van The Shadows altijd wel lekker, al blijft het vaak een beetje een tussendoortje. Van 2000 tot 2008 stonden ze in de lijst, met plek 1428 als hoogste Top 2000-notering in 2001.

SPOILER: 2572-2551
pi_217712663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
2555 Aphrodite's Child - It's Five O'Clock
Valt het jullie ook op dat het vaak vijf uur is in liedjes? In Griekenland, in Parijs, in Amsterdam. Het is nooit eens half zes.

Maar iets heel anders. Zijn er eigenlijk bands/artiesten met (laten we zeggen) 3+-noteringen, die in het geheel nog niet voorbij gekomen zijn? En omgekeerd, zijn er bands/artiesten met 3+ die we al uitgezwaaid hebben? 4 Youtubers op een bankje tellen niet mee als band natuurlijk, anders hadden ze wel Bandzitters geheten.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport woensdag 21 mei 2025 @ 23:24:37 #5
pi_217712726
Pff, dat zijn er denk ik aan beide kanten best wat. Maar de enige 10+ die nog niet geweest is, is volgens mijn statistieken Nirvana. En alleen Hazes en Borsato zijn al uitgezwaaid volgens mij
pi_217715655
Morgen de altijd groen van de jaren 70 op radio 5. Dan gaan we voor t eerst zien hoe groot de Rob de Nijs-bonus voor de Evergreenlijst aan het eind van het jaar gaat worden. Bij Radio 2 viel het me nog enigszins mee in de Koninklijke 500 maar bij Radio Veronica stond ie heel hoog in de toplijst vd jaren 70. Maar als Rob de Nijs ergens publiek vindt, is het wel bij radio 5
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_217715893
Waarschijnlijk drie Robbie's in de Top10 dan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_217716972
Ik moest hier eigenlijk wel om lachen.
SPOILER
pi_217716995
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:08 schreef Tussle266 het volgende:
SPOILER
Jeetje, wat voor ellende staat daar dan wél in als dit het allemaal niet gehaald heeft
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_217717020
Natural vind ik echt een vreselijke plaat van Imagine Dragons. Vooral dat schreeuwerige refrein kan ik niet uitstaan.
  donderdag 22 mei 2025 @ 16:37:53 #11
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217717214
;( ;( UITZWAAI-ALARM :'( :'(

SPOILER
72 favorieten over.

2560 Rufus Wainwright - Going to a Town: Er zijn eigenlijk best veel liedjes waarin er geklaagd wordt over Amerika hè? Ze zijn ook allemaal weer heerlijk actueel. David Bowie heeft een heel lekkere, Razorlight natuurlijk, en een wat onbekendere die bij mij favoriet is is Made An America van The Fever 333. Maar ook deze mag er zeer zeker zijn. De wat zeurderige stem van Rufus past hier prima bij.
2559 Mr. Mister - Broken Wings: De bridge is inderdaad mooi, maar beslist niet het enige mooie stukje wat mij betreft. Eigenlijk zit ik er vanaf de eerste noten al lekker in, het instrumentgebruik is divers en congruent en de zangstem heeft meer dan genoeg cachet om het de hele 6 minuten lang (langer dan ik me eigenlijk gerealiseerd had) interessant genoeg te houden.
2553 Gotye feat. Kimbra - Somebody That I Used To Know: Yes, deze is toch maar mooi een stuk hoger gekomen in de Mex-lijst dan ik gedacht had. Ik houd trouwens wel mijn hart vast, want er is momenteel een afschuwelijke ‘cover’ van dit nummer actief in de hitlijsten. Dat wil zeggen: ze hebben de melodielijn gegapt en er andere vocalen overheen geplakt die echt heel lelijk en eentonig zijn. Met een beetje pech hebben we daar straks in de laatste week van het jaar last van. Aan de andere kant: met een beetje geluk stijgt dit nummer van Gotye daardoor ook indirect een paar honderd plekjes.

2575 Stealers Wheel - Late Again: Begint heel traag en voor mijn gevoel klopt er iets niet aan het ritme. Blijft ook daarna wat aan de saaie kant.
2567 Imagine Dragons – Natural: Ik kan me goed vinden in de analyse dat er enorme kwaliteitsverschillen zitten in het werk van Imagine Dragons. Mijn favoriete artiest zullen ze nooit worden, al waren ze op Sziget 2023 beter dan ik dacht en hebben ze echt wel een aantal goed luisterbare platen. Voor mij valt Natural evenwel in dezelfde categorie als Thunder, en die hebben we toch al 2000 nummers geleden besproken.
2562 Bananarama – Venus: In deze analyse kan ik me iets minder vinden, ik vind dit nogal een overbodige cover. Wel een iets andere sound dan het origineel en toch vind ik het weinig onderscheidend. Stomme bandnaam ook trouwens, al heeft dat niet zoveel met het liedje zelf te maken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 mei 2025 @ 18:45:02 #12
426493 crew  PippenScottie
pi_217718390
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:14 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Valt het jullie ook op dat het vaak vijf uur is in liedjes? In Griekenland, in Parijs, in Amsterdam. Het is nooit eens half zes.
[Chorus: Wesly Bronkhorst, Donnie & Wesly Bronkhorst]
Het is ergens half zes
Doe mij een drankje
Weet je wat?
Geef mij die fles
Vanavond gaan we even spacen
Laat me leven
En als je mij ziet, neem een shot, shot, shot
Het is ergens half zes
Doe mij een drankje
Weet je wat?
Geef mij die fles
Laat me leven
My friends all drive horses
pi_217718459
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:45 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
[Chorus: Wesly Bronkhorst, Donnie & Wesly Bronkhorst]
Het is ergens half zes
Doe mij een drankje
Weet je wat?
Geef mij die fles
Laat me leven
Het is ergens half zes
Doe mij een drankje
Weet je wat?
Geef mij die fles
Laat me leven
Nu ben ik aan het overwegen om er een ChatGPT-tje tegenaan te gooien. Wel benieuwd hoe nauwkeurig je de klok rond kan in de popmuziek. Zou elke minuut van de dag ooit ergens genoemd zijn in een liedje?
  donderdag 22 mei 2025 @ 19:02:52 #14
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217718520
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:53 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Nu ben ik aan het overwegen om er een ChatGPT-tje tegenaan te gooien. Wel benieuwd hoe nauwkeurig je de klok rond kan in de popmuziek. Zou elke minuut van de dag ooit ergens genoemd zijn in een liedje?
Het is ook best vaak 4 uur in de ochtend, en het begint dan net licht te worden.
pi_217721487
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:02 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Het is ook best vaak 4 uur in de ochtend, en het begint dan net licht te worden.
Het is twee uur 's nachts
We liggen op bed.
Guus is een nachtbraker
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:03:23 #16
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217722951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:08 schreef Tussle266 het volgende:
SPOILER
Staat er veel van bij de bovenste 165 jaren 70-noteringen van week 53?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 08:07:44 #17
pi_217722975
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Alleen Lou en Chicago staan daar of hebben daar wel eens gestaan
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:26:21 #18
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217723056
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Nee dat is natuurlijk zo, maar het was wel grappig, zo’n mailtje. 1 lied in het laatste uur en de rest zet je zelf maar lekker in een playlist. Met vriendelijke middelvinger, Bert en Bert
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:26:56 #19
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217723062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Alleen Lou en Chicago staan daar of hebben daar wel eens gestaan
En aangezien er nog wat radio 5 koffietafelmuzak bij moet, kan de verbazing toch niet echt groot zijn
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:27:29 #20
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217723063
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:26 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Nee dat is natuurlijk zo, maar het was wel grappig, zo’n mailtje. 1 lied in het laatste uur en de rest zet je zelf maar lekker in een playlist. Met vriendelijke middelvinger, Bert en Bert
Ahh, het contrast bedoelde je
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 08:28:51 #21
pi_217723068
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
En aangezien er nog wat radio 5 koffietafelmuzak bij moet, kan de verbazing toch niet echt groot zijn
Ellen had gekund. De rest staat volgens mij niet eens in de Evergreen Top 1000. Volgens mij staan ze daar allemaal in op die ABBA's na wellicht.

Overigens wordt Halo of Flies dus nog steeds gecanceld door Radio 5.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:30:21 #22
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217723076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ahh, het contrast bedoelde je
Week 53 liederen als Do It again en Walking on the moon staan zelden of nooit in deze Evergreen, dus wat dat betreft is het niet raar. Wel Piet en z’n maten.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:31:54 #23
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217723087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ellen had gekund. De rest staat volgens mij niet eens in de Evergreen Top 1000. Volgens mij staan ze daar allemaal in op die ABBA's na wellicht.

Overigens wordt Halo of Flies dus nog steeds gecanceld door Radio 5.
TYA stond er ook niet bij, ondanks belofte. Ik had stille hoop dat ze de n00bie theorie van 1971 aanhingen, maar helaas.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:32:39 #24
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217723094
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:31 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
TYA stond er ook niet bij, ondanks belofte. Ik had stille hoop dat ze de n00bie theorie van 1971 aanhingen, maar helaas.
Die wilde je juist in de 60s lijst toch? Of had je nog eens gemaild?
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 08:32:44 #25
pi_217723095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:31 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik blijf strijden voor gerechtigheid voor die twee nummertjes. Zouden makkelijk de lijst halen mits keuzelijst.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:35:08 #26
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217723109
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Die wilde je juist in de 60s lijst toch? Of had je nog eens gemaild?
Toen beloofden ze hem, maar maakten ze het niet waar. Dus hoopte ik op dat 1971-complot, maar complottheorieën geloven is zelden succesvol.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:36:58 #27
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217723123
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:35 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Toen beloofden ze hem, maar maakten ze het niet waar. Dus hoopte ik op dat 1971-complot, maar complottheorieën geloven is zelden succesvol.
Die beloftes worden vaak pas 10 jaar later waargemaakt en kun je wachten tot de vliegen rond je hoofd zoemen
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:39:00 #28
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217723134
Voor TYA kan dat betekenen dat we die dit jaar in het geheel niet gaan horen. Die stond in week 53 flink op de tocht in 2024 en als die niet naar R5 degradeert is hij mogelijk na 10 jaar eindelijk thuis aangekomen.
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 08:41:28 #29
pi_217723147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:39 schreef Tussle266 het volgende:
Voor TYA kan dat betekenen dat we die dit jaar in het geheel niet gaan horen. Die stond in week 53 flink op de tocht in 2024 en als die niet naar R5 degradeert is hij mogelijk na 10 jaar eindelijk thuis aangekomen.
Die ligt daar al een paar jaar aan de beademing en overleeft steeds, dus dat hoeft nog niets te betekenen. Al had ik hem afgelopen editie ook gemist, want ik schakelde in bij nummer 1901 ofzo.
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 23:13:09 #30
pi_217731100
2550 The Young Rascals - Groovin'

The Rascals moeten we niet verwarren met de band van Miles Kane, die later solo en samen met Alex Turner geregeld de alternatieve radiokanalen wist te terroriseren, maar dit is een Amerikaanse garagegroep die hier ineens een soulplaat uitbracht. Overigens heetten ze indertijd dus The Young Rascals, later lieten ze 'Young' weg. Best mooi, juist omdat het nummer zo 'uitgekleed' is. Van 1999 tot 2002 stond het in de lijst.

2549 ZZ en de Maskers - Ik heb genoeg van jou

Een lekker ouderwets lied van Bob Bouber om aan te geven dat hij er wel klaar mee is. Zelden klonk een nummer zo gedateerd en flauwig, maar toch zo vermakelijk. Toch totaal anders dan die andere, dat is meer pseudo-Shadows. Dit is niet instrumentaal en klinkt ook niet echt naar die typische Shadows-sound die La Comparsa wel heeft. Van 1999 tot 2008 in de lijst, met altijd noteringen tussen plek 1100 en 1500, behalve in 2000. Toen was het lied even niet aanwezig.

2548 Michael Bublé - Feeling Good

De bigbandversie van Feeling Good die ik stiekem wel heel lekker vind. Deze versie geeft echt dat protserige bigband-gevoel, alsof het zo uit een scene in een James Bond-film wegkomt. Ik vind dit ook wel wat hij het beste kan, het is dan ook de laatste keer dat we hem tegenkomen. Ook het enige lied dat hij nog in de Top 2000 heeft: Sinds 2005 al aanwezig en in 2014 op de hoogste notering van 591. De afgelopen editie stond het lied op plek 1769.

SPOILER: 2547-2526
  zaterdag 24 mei 2025 @ 00:03:27 #31
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217731362
James Taylor heeft met meerdere zangeressen een relatie gehad, maar Carole was er daar weer niet 1 van
  Redactie Sport zaterdag 24 mei 2025 @ 07:57:48 #32
pi_217732390
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
James Taylor heeft met meerdere zangeressen een relatie gehad, maar Carole was er daar weer niet 1 van
Ik dacht van wel, maar blijkbaar is mijn RTL Boulevard-radar niet goed aangezet dan.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 08:07:14 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217732454
quote:
Toch totaal anders dan die andere, dat is meer pseudo-Shadows. Dit is niet instrumentaal en klinkt ook niet echt naar die typische Shadows-sound die La Comparsa wel heeft.
Ik hoor hem duidelijk.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:16:57 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217734103
quote:
Mogelijk de beste zanger die Kayak heeft gehad, maar niet die met het beste Engels, de uitspraak van Ruthless stoort me een beetje
+1
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:15:48 #35
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217734642
Van dat lied van Bryan Adams kan ik wel met zekerheid stellen dat ik hem nooit hoor, ook niet als het op een schappelijke tijd is. Wel verbazingwekkend dat het nazi-lijflied van Gigi (al kan hij daar zelf bar weinig aan doen) zo hoog is geëindigd. Dat vind ik wel één van de lastigst te begrijpen liederen aller tijden.
pi_217736380
Jeetje, Californication nu al. Die zou bij mij wel zo'n 2000 plekken hoger staan. En ik heb nog wel leuke herinneringen aan 'I Am A Rock' dankzij het programma De Regenjas van Harry Vermeegen. _O_

En ken je echt maar één nummer van Mai Tai? Female Intuition en met name History zijn volgens mij ook wel redelijk bekend.
  Redactie Sport zaterdag 24 mei 2025 @ 15:18:21 #37
pi_217736520
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:06 schreef Chiappucci het volgende:
Jeetje, Californication nu al. Die zou bij mij wel zo'n 2000 plekken hoger staan. En ik heb nog wel leuke herinneringen aan 'I Am A Rock' dankzij het programma De Regenjas van Harry Vermeegen. _O_

En ken je echt maar één nummer van Mai Tai? Female Intuition en met name History zijn volgens mij ook wel redelijk bekend.
History ken ik wel nu je het zegt ja
  zaterdag 24 mei 2025 @ 15:29:28 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217736647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:15 schreef Tussle266 het volgende:
Van dat lied van Bryan Adams kan ik wel met zekerheid stellen dat ik hem nooit hoor, ook niet als het op een schappelijke tijd is. Wel verbazingwekkend dat het nazi-lijflied van Gigi (al kan hij daar zelf bar weinig aan doen) zo hoog is geëindigd. Dat vind ik wel één van de lastigst te begrijpen liederen aller tijden.
De mensen die dat leuk vinden zijn grotendeels dezelfden die iets met happy hardcore hebben. Hoewel ik het een stuk beter vind dan de gemiddelde happy hardcore-track, maar toch. Het zit met name dicht bij de Party Animals/Flamman & Abraxas-nummers.

Het is iig behoorlijk catchy.
  zondag 25 mei 2025 @ 22:36:35 #39
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217753519

SPOILER
71 favorieten over.

2542 De Jeugd van Tegenwoordig – Sterrenstof: Ik moest even dubbelchecken of we geen dubbel uitzwaai-alarm hebben in dit blokje, maar nee, deze staat hier net buiten de bovenste 100. Als je door zou tellen ergens rond de 120, schat ik. Een beetje teveel airplay op festivals enzo, daardoor heel iets weggezakt hier, maar het nummer zit muzikaal en tekstueel uitmuntend in elkaar, en laat zien dat de heren echt wel taalvirtuozen zijn.
2538 Red Hot Chili Peppers – Californication: Oef, we zitten met RHCP héél ver uit elkaar merk ik wel. Eerst moest Snow het al ontgelden en nu komt deze ook al verrassend vroeg langs. Ik vind dat veel van hun nummers goed klinken, maar soms ook de neiging hebben wat op elkaar te lijken, dus dan is een meer unieke sound wel extra fijn.
2537 The Script - No Good in Goodbye: Was The Script nog niet uitgespeeld? Dat valt me dan nog weer mee eigenlijk. Ik vind hun nummers met wat meer rapinvloeden iets fijner, maar deze mag er ook zijn. Trouwens, hij heeft zeker in de intro inderdaad veel weg van Ordinary World, dat valt me nu pas voor het eerst op.
2532 Bryan Adams - Summer of '69: Ter verdediging van Bryan Adams, hij was zelf nog een kind in '69 toch? In ieder geval een heerlijke klassieker die een beetje vroeg komt naar mijn smaak.
2530 Kayak - Ruthless queen: Ik begrijp wat je bedoelt met de rare uitspraak met het woord 'ruthless', maar volgens mij ligt het niet zozeer aan slecht Engels, maar aan de Guus Meeuwis-ziekte: het metrum klopt niet. Het metrum vereist op de plek van 'ruthless' een jambe, terwijl 'ruthless' een trochee is. Ja, ik moest even de literatuur in duiken om te checken of ik die termen niet per ongeluk had omgewisseld, ik begin hier ook veel te veel tijd aan te besteden, net als Mex zelf. Anyway, ondanks dit ene smetje is het een heerlijk nummer dat een fijne sfeer creëert en mooi opbouwt naar een climax bij elk refrein.
2527 Gigi D'Agostino - L'amour toujours: Veel bespreekgevalletjes in dit blok, maar eindelijk zijn we bij het uitzwaai-alarm aanbeland. Nummer 41 hier, Tussle vindt dat niet leuk. Muziek is emotie, muziek is herinnering, en de associatie die deze eurodance-klassieker oproept met gezelligheid op schoolkamp en met mijn neven en nichten in de vakanties wordt slechts overtroffen door die van Komodo. Maar die heeft de lijst tot mijn grote verdriet nooit gehaald.

2549 ZZ en de Maskers - Ik heb genoeg van jou: Nooit van gehoord, wel even geluisterd. Het tango-achtige melodietje, de dissonante akkoorden en ongebruikelijke ritmes maken het wel origineel, eerlijk is eerlijk. Maar origineel is niet per se hetzelfde als goed.
2548 Michael Bublé - Feeling Good: Het nummer is al wel vaker besproken, eigenlijk vind ik geen van de drie versies echt interessant. Zelfs die van Muse niet, sterker nog, ik denk dat ik die slechter vind, al is het een beetje lood om oud ijzer. Bublé stroomt sowieso niet echt over van de inspiratie als je het mij vraagt; er heeft zeker erger in de lijst gestaan, maar rond zaagmans is me iets teveel eer.
2547 Harry Styles - Treat People with Kindness: Drie op een rij, jawel. Als dit een officieel uitgezonden muzieklijst was was dit een mooi moment voor een plaspauze. Ik heb weinig met Harry Styles, zijn eerste paar hits waren nog wel prima maar daarna werd het me allemaal wat te gelikt en inhoudsloos. Het koortje vind ik ook niet mooi.
2540 Eddie Cochran - Three Steps to Heaven: Inhoudsloos kon het blijkbaar vroeger ook. Inderdaad een heel simplistische tekst waar ook destijds onmogelijk meer dan tien minuten aan besteed kan zijn.
  zondag 25 mei 2025 @ 22:41:23 #40
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217753567
SPOILER
Kleine bonus bij Ruthless Queen: hierboven een thesaurus voor het woord 'ruthless'. Beste bandleden van Kayak, jullie liedje had 'Severe Queen' moeten heten, het enige woord met twee lettergrepen in deze lijst dat wél in het metrum past. Graag gedaan.

('Killer Queen' was grappig geweest maar werkt ook niet helemaal, en had een zekere andere band niet zo leuk gevonden - maar ons weer een leuke 'origineel van...'-grap opgeleverd!)
  Redactie Sport zondag 25 mei 2025 @ 22:57:29 #41
pi_217753715
The Script uitzwaaien mag je toch minimaal tot september mee wachten. ;)
  zondag 25 mei 2025 @ 23:00:18 #42
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217753731
Overigens: op 1 juni begin ik weer te werken aan mijn nieuwe top 1000 (van alle nummers, dus niet alleen Top 2000-nummers), maar ik heb besloten voor de vergelijking met Mex toch de oude geschoonde lijst aan te houden, stuk minder gedoe en hij zal nog wel redelijk kloppen.
  Redactie Sport zondag 25 mei 2025 @ 23:03:06 #43
pi_217753749
En je kunt meteen door, nu hopelijk zonder blunders of kritische noten!

2525 Chris Stapleton - Cold

Stapleton hoorde Nutini met Iron Sky en dacht: Dat kan ik ook. Net iets trager en vooral minder urgent, maar wel met hetzelfde randje en een vergelijkbare opbouw. Geen gekke poging en best een mooi nummer, maar het heeft voor mij iets te veel dat 'slappe aftreksel van Iron Sky'-gevoel voor een echte topnotering. In de Top 2000 staat het lied sinds 2021 genoteerd. Afgelopen editie op plek 1598 was de beste notering.

2524 Total Touch - Somebody Else's Lover

De meest succesvolle single voor de tandem Trijntje/Tjeerd aka Total Touch, met de strijkerpartij alsof je je in een Turkse hammam waant. Op het ESF had dit zonder twijfel gescoord, maar daar deed Trijntje alleen mee met een stuk minder materiaal. Gewoon een lekker nummer, al predik ik zelf liever voor Touch me There. In 2001 stond dit er voor het eerst in en dat bleef zo tot 2006. Ook in 2008 was er een eenmalige deelname.

2523 Guns 'n Roses - Knockin' on Heavens Door

Waarschijnlijk de bekendste versie van dit Dylan-nummer door deze Amerikaanse hardrockband. Niet een band waar ik altijd warm van word, al hebben ze een paar hele puike nummers. Maar dit is toch wel een aardige versie van dit nummer op Use Your Illusion II. Wel met die typische overacting van Axl, achja. In 2001 binnen op plek 100 en daarna tot en met 2013 zo'n beetje in de laatste ochtend of nacht te horen. Daarna een aantal jaar op 30 december, al was het lied van 2018 tot 2022 weer goed voor de laatste nacht. Maar vorig jaar stond ie weer op plek 301 en vorige editie ineens op 441, leg maar uit.

SPOILER: 2522-2501
pi_217753831
Vrij veel rommel deze keer, zeker als je kijkt wat er al is langsgekomen. Deze Frank en Gene zou ik wel hoger zetten. En misschien als de veel leukere NOS-tune van Radio Tour de France er ooit inkomt, die dan ook.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 26 mei 2025 @ 07:52:06 #45
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217755079
Als je goed luistert naar de "forever"s net voor het refrein bij Keep On Loving You, hoor je dat Kevin Cronin makkelijk bij Kinderen Voor Kinderen had kunnen zingen.
  maandag 26 mei 2025 @ 08:49:47 #46
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217755491
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
ik vind het nummer niet zo passen bij de stem van Madonna
Dit zou wel eens waar kunnen zijn.
pi_217757821
Ach Lady Of The Night en Keep On Loving You. Die zouden top 100 scoren in een ranking van mij. Maar als tegenwicht komt nog steeds ook veel matigheid langs
The script for tears
pi_217758064
Inderdaad een hoop matigheid, op dat ene-liedje-waarvan-ik-niet-mag-zeggen-wat-ik-ervan-vind na.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217758068
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 07:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je goed luistert naar de "forever"s net voor het refrein bij Keep On Loving You, hoor je dat Kevin Cronin makkelijk bij Kinderen Voor Kinderen had kunnen zingen.
Hij heeft die vrrreselijke rrrr wél!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  maandag 26 mei 2025 @ 17:05:03 #50
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217760148

2524 Total Touch - Somebody Else's Lover: Ik ben niet de grootste Trijntje-fan, maar eerlijk is eerlijk, deze zit echt wel prima in elkaar. Waarschijnlijk wel haar meesterwerk. De muzikale omlijsting helpt.
2518 Rag 'n' Bone Man – Human: Deze deden ze ook een keer met The Passion herinner ik me, wel een van de meer geslaagde wat mij betreft, al blijft het origineel wel beter natuurlijk.
2517 Linkin Park - What I've Done: Ik behoor absoluut tot de groep mensen die er geen genoeg van kan krijgen. Helemaal in mijn straatje. Ook de recente comeback juich ik van harte toe, al ben ik wel extreem salty dat ik het concert ga missen omdat ik precies die week voor werk in het buitenland zit, zucht.
2513 Rob de Nijs - Malle Babbe: Deze vond ik al leuk toen ik heel klein was, al kan dat komen doordat het woord ‘kont’ er zo prominent in voor komt. Als tiener en volwassene leer je dan de volledige betekenis van de tekst en blijkt hij nog steeds goed in elkaar te zitten. Voor elke leeftijd wat wils.

2520 The Dave Clark Five - Bits and Pieces: Nogmaals, ik probeer echt om nummers in de context van de tijdgeest te zien, maar dit komt echt wel over alsof ze na een minuut door hun inspiratie heen waren en zomaar wat gingen aanknoeien. Zelfs de titel impliceert dat nota bene. Zelfs 25 jaar geleden moeten er toch wel 2000 betere nummers zijn geweest?
2514 Conny Vandenbos - Een roosje, mn roosje: Waar ik Sjakie van de Hoek nog wel tekstueel solide en origineel vind, en daardoor prima te pruimen, is dit gewoon slap gezemel, sorry not sorry.
2512 Anneke Grönloh - Brandend Zand: Heeft tekstueel wel wat meer inhoud dan bovenstaande, maar muzikaal en vocaal is het minstens zo zemelig en gedateerd.
2503 VanVelzen - Baby Get Higher: Toch ook een wat modernere in het ‘lager’-lijstje. Grappig dat je het hebt over 3FM, terwijl ik bij dit nummer alleen maar kan denken ‘Q is good for youuuu’. In ieder geval is-ie helemaal platgedraaid op, laten we zeggen, bijna alle radiostations die er maar bestaan. En als het nummer toch al niet heel onderscheidend is werkt het dan al snel op de zenuwen.
2502 Quincy Jones - Chump Change: Oh. Huh. Ik zou zweren dat we die allang gehad hadden. Ik heb geloof ik al 3 of 4 keer laatdunkend gezegd ‘dit is weer zo’n deuntje net als Chump Change’, daarmee bedoelend dat het niet echt slécht is, maar ook gevoelsmatig niet echt telt als een volledig nummer. Meer achtergrondmuziek of iets dergelijks, voor in zo’n gestandaardiseerde Spotify-playlist ‘voor als je je Flippo-albums aan het uitmesten bent’ ofzo. Al zou ik ook dan liever mijn eigen playlists aanzetten. Verder sluit ik me aan bij de visie van Fred_B dat ik heel wat liever Rein van den Broek hoor.
2501 Caro Emerald - Liquid Lunch: Alweer drie op een rij, net als in vorig blokje. Extra plaspauze voor de mensen met een blaasontsteking ofzo. Caro Emerald heeft de onfortuinlijke neiging om nummers te schrijven die opbouwen naar helemaal niets – je hoort een rustig, wat gezapig coupletje en hoopt dan op een knallend refrein, maar er gebeurt gewoon geen ruk. Een beetje als een Touretappe die wordt geneutraliseerd.
  Redactie Sport maandag 26 mei 2025 @ 18:02:10 #51
pi_217760616
De alternatieve realiteit waarin Q werkelijk 'Good for you' is, die heb ik nooit geaccepteerd.
  maandag 26 mei 2025 @ 19:16:56 #52
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217761422
Ik kom er net achter dat Miles Davis vandaag jarig zou zijn. Die is nog niet geweest toch? Dat doet me weer op een vraag komen, krijgen we eigenlijk nog veel eenlingen in de bovenste helft?
  Redactie Sport maandag 26 mei 2025 @ 20:14:28 #53
pi_217762021
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
Ik kom er net achter dat Miles Davis vandaag jarig zou zijn. Die is nog niet geweest toch? Dat doet me weer op een vraag komen, krijgen we eigenlijk nog veel eenlingen in de bovenste helft?
In het laatste blokje zitten er al 4. :D
pi_217762085
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk dat ik er iig één weet! ( O+ )
  maandag 26 mei 2025 @ 20:36:00 #55
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217762318
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Spannend tot het eind, een soort Telstar - Den Bosch. Telstar hadden we wel al gehad he? Die is het dus alvast niet.
  maandag 26 mei 2025 @ 22:37:32 #56
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217763480
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:48 schreef DecoAoreste het volgende:

2620 Anouk - Places to Go: De synth is inderdaad heel fijn. Het refrein vind ik wel minder mooi dan de coupletten en dat voorkomt dat-ie bij mij doorstoot naar de allerhoogste regionen, maar 2620 is wel te laag naar mijn smaak.
Even een kleine rectificatie: ik heb deze nog een aantal keer geluisterd en hij begint serieus op me te groeien. Low-key een van de beste van Anouk die tot nu toe behoorlijk onder de radar is gebleven (in ieder geval bij mij). Ik zet hem op mijn shortlist, nog net op de valreep voor 1 juni.
pi_217767207
Anak graag terug in de top 2000 nu de aanleiding er is
  dinsdag 27 mei 2025 @ 14:53:39 #58
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217768096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 13:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
Anak graag terug in de top 2000 nu de aanleiding er is
Het antwoord is tegenwoordig bijna altijd: Evergreen.

Wel is afgelopen week Sukiyaki die eigenlijk niet Sukiyaki heet gedraaid. Maar daar had Freddie dan weer weinig aan.

Wel echt iets wat bij dat klassieke pre-2014 Top 2000-gevoel hoort, Anak.
pi_217769443
Dat wordt een hoop suzan en freek in de top 2000 dit jaar
  Redactie Sport dinsdag 27 mei 2025 @ 16:39:25 #60
pi_217769454
Blauwe Dag op 1 dus komende editie.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:55:48 #61
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217769775
Naar man, geen grappen, dus even serieus: Dermot Capaldi blijft dan ook nog een jaartje bovenin hangen?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:59:23 #62
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217769836
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:55 schreef Tussle266 het volgende:
Naar man, geen grappen, dus even serieus: Dermot Capaldi blijft dan ook nog een jaartje bovenin hangen?
Hoezo dat? Wat is de link?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:00:36 #63
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217769866
Dit gun je niemand dus ook Freek niet. Verschrikkelijk.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:00:46 #64
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217769870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Hoezo dat? Wat is de link?
Die is daar toch terechtgekomen door iemand die nagenoeg even oud was en hetzelfde overkwam?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:03:52 #65
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217769932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:00 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Die is daar toch terechtgekomen door iemand die nagenoeg even oud was en hetzelfde overkwam?
Het lijkt me nu ook weer niet het in beton gegoten kankervolkslied tot in einde der dagen, maar misschien nog een jaartje slipstream
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:05:03 #66
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217769956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Het lijkt me nu ook weer niet het in beton gegoten kankervolkslied tot in einde der dagen, maar misschien nog een jaartje slipstream
Mijn gedachtegang was dat die stemmers dat 365 dagen later ongetwijfeld nog niet vergeten waren?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:05:23 #67
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_217769962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:00 schreef peaceman het volgende:
Wat erg, zo’n lot gun je inderdaad niemand en op zo’n jonge leeftijd is het al helemaal de hel.

Dit doet me inderdaad ook denken aan het verhaal van Eva Hermans-Kroot. Is vermoedelijk enorm veel pech, kan me niet voorstellen dat het bij Freek een vermijdbare oorzaak had
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport dinsdag 27 mei 2025 @ 17:09:34 #68
pi_217770052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:00 schreef peaceman het volgende:
Dat spreekt voor zich natuurlijk.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 18:03:40 #69
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_217770854
Wow, ik hoor het pas nu net, ondanks alle grappen over S&F ieder jaar is dit vreselijk
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Sport dinsdag 27 mei 2025 @ 19:32:44 #70
pi_217771868
Even het nieuws laten inwerken, maar nu weer door met een blokje klassiekers:

2500 Elvis Presley - Return to sender

Nummertje uit de film van de koning zelf: Girls! Girls! Girls! Zijn brieven komen niet aan bij zijn vriendin, met wie hij ruzie heeft. Nouja, ze komen wel aan, maar zij stuurt ze dus terug. Best een lekker nummer, zeker wel een van de leukere nummertjes van Elvis. In 2020 kwam deze binnen en sindsdien is dit een vaste waarde in de lijst.

2499 Queen - We Will Rock You

Iconisch kunnen we dit nummer wel noemen, dat ritme herkent iedereen, dan weet je meteen over welk nummer het gaat. Ik laat me daarbij graag helpen door memes over Will Smith en Chris Rock, dat blijft toch een vermakelijke toevalligheid. Echte stadionrock, simpel maar effectief ritme, een meezinger, en aan het eind doet Brian nog even... een pingeltje op de gitaar. Maar ja, het is ook allemaal een beetje effectbejag. Met alle plussen en minnen staat het hier, maar in de Top 2000 zelf scoort het ieder jaar prima. In de eerste editie op 293 maar de jaren erna geregeld in de laatste nacht of zelfs ochtend, behalve in 2007. Raar jaar was dat, sommige platen maakten toen echt een vrije val en dit ook: Stond ineens op 516. Daarna was het een 30-december plaat, tot die film, die voor dit nummer een jaar later nog succesvoller bleek, toen stond dit nummer op 137, 3 plaatsen hoger dan de notering in 2018. Maar inmiddels is 30 december weer het eindstation.

2498 Anita Meyer - Why Tell Me, Why

Ver na de discohype ineens een flinke hit voor Anita met deze dansvloerkraker. Opvallend: Disco was al niet meer zo populair en Anita was ook al een tijd minder populair, maar deze was raak. Een tekst die problemen aan de kaak probeerde te stellen, een dansbaar geluid met een mooi rustig begin gevolgd door heerlijke kitsch - het kwam allemaal precies uit. En het wordt alleen maar populairder, zo'n foute uur-classic die ieder jaar weer meer mensen inpakt. In de beginjaren eigenlijk altijd goed voor 29 december, maar vanaf 2012 een paar moeilijke jaren met dieptepunt 2015 toen Anita al de eerste helft moest komen opdraven. Maar sindsdien stijgt de plaat zo'n beetje elk jaar en staat inmiddels op plek 469.

SPOILER: 2497-2476
pi_217772177
Oei, daar zit toch wel veel muziek bij die je geregeld op een feestje hoort.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 mei 2025 @ 20:05:48 #72
pi_217772326
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:55 schreef BillDauterive het volgende:
Oei, daar zit toch wel veel muziek bij die je geregeld op een feestje hoort.
Con te partiro en Papa?
pi_217772435
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:05 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Con te partiro en Papa?
Bij de eerste klanken zet @BillDauterive al de polonaise in :Y
pi_217772442
Maar wel eens verder. Hier staat opeens verrassend veel leuks tussen dat veel hoger hoort.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:16:42 #75
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217772493
quote:

[..]
Con te partiro en Papa?
Als Bill cake krijgt, is het feest
pi_217772577
quote:

[..]
Con te partiro en Papa?
Bijna goed :D
En niets mis met cake. Behalve als het om de band gaat :@
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:29:09 #77
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217772667
Ik kan me in de noteringen van de meeste 'klassiekers' in dit blokje eigenlijk prima vinden. Slechts een paar bespreekgevalletjes:

2494 Eros Ramazzotti - Se bastasse una canzone: Ook de enigszins flauwige, maar stiekem ook wel weer geinig gevonden parodie over pizza kan deze voor mij niet verpesten. Weinig mannelijke zangers hebben zo'n heerlijke zangstem als Eros, en hier komt die wederom uitstekend naar voren.
2493 America - A Horse with No Name: Heerlijk, die wild west vibes. Roept associaties op met Grand Theft Auto en ook met Breaking Bad, allebei entertainment-franchises over criminaliteit die zich afspelen in het westen van de VS, en die hier erg tot de verbeelding spreken.
2479 Keane - Somewhere Only We Know: Keane is echt zo'n zeldzame artiest met geen enkel minder nummer, in ieder geval niet in Top 2000-land. Ik denk serieus dat ik ze allemaal bij de bovenste 500 zou zetten. Alleen Is It Any Wonder is een twijfelgevalletje.

2489 Anouk & Douwe Bob - Hold Me: Vanmorgen was ik nog bezig om Anouk op te hemelen, nu wordt er een plaat van haar besproken die ik toch een stukje minder vind. Ook weer niet echt slecht, maar wel net aan de saaie kant voor deze regionen.
2476 Robbie Williams & Pet Shop Boys - She's Madonna: Inderdaad een wat oppervlakkige tekst, gezongen door een artiest die ik toch al vaak weinig aan vind. Geen wonder dat-ie hier belandt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 mei 2025 @ 21:16:35 #78
pi_217773209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:22 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Bijna goed :D
En niets mis met cake. Behalve als het om de band gaat :@
Ik hou wel van korte rokjes en lange jassen.

Deze Mexi drop heeft wel een hoog karaoke in de gay bar meets boomer uitvaart gehalte
  dinsdag 27 mei 2025 @ 21:55:57 #79
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217773777
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Robbie het logisch vindt
Dit was het niet helemaal toch? Mevrouw Robbie van destijds was toch eerst mevrouw Ritchie en zij werd gedumpt omdat Madonna meneer Ritchie wel zag zitten en nou ja, meneer Ritchie was betoverd want het was Madonna? En Madonna was vervolgens wel weer klaar met meneer Ritchie toen ze van Robbie zelf hoorde dat dit niet verzonnen was?

Daarnaast, hoe kan High Hopes nou hier staan? Ik denk dat zelfs in het allereerste blokje nog wel een liedje te vinden was dat beter is dan dit gejengel.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:17:50 #80
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217774016
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:55 schreef Tussle266 het volgende:

Daarnaast, hoe kan High Hopes nou hier staan? Ik denk dat zelfs in het allereerste blokje nog wel een liedje te vinden was dat beter is dan dit gejengel.
David's Song O+

Da's wel ook de enige.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:21:53 #81
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217774081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:17 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
David's Song O+

Da's wel ook de enige.
Ik heb nog even teruggelezen, ik was iets te enthousiast inderdaad.
  Redactie Sport dinsdag 27 mei 2025 @ 22:29:10 #82
pi_217774197
Aangezien ik hem vandaag besprak: Verwachten we nog een indirecte bonus voor Papa, aangezien Suus & Freek die hebben gedaan bij DBZ, gecombineerd met het wrange onderwerp?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:37:24 #83
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217774287
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Aangezien ik hem vandaag besprak: Verwachten we nog een indirecte bonus voor Papa, aangezien Suus & Freek die hebben gedaan bij DBZ, gecombineerd met het wrange onderwerp?
Die zie ik wel in beide versies hoog eindigen. Het probleem met Freek is de recency bias, lijkt me. Elke boer op een 78 toerenplaat kan het halen. Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe iets dit nog kan toppen dit jaar, tenzij we er nu om loten wie Chris Martin gaat doodschieten.
  woensdag 28 mei 2025 @ 06:56:50 #84
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217775114
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:37 schreef Tussle266 het volgende:

[..]tenzij we er nu om loten wie Chris Martin gaat doodschieten.
Coltplay of Glocks?
pi_217776201
quote:
Veel Vlaamse en Nederlandse radiostations draaien woensdagochtend rond 10.00 uur het nummer ‘Lichtje Branden’ van Suzan & Freek. Ook fans roepen massaal op het nummer te streamen. Met het lied willen de fans en de zenders het duo steunen. De twee maakten dinsdag bekend dat Freek (32) ongeneeslijk ziek is.
  woensdag 28 mei 2025 @ 09:46:56 #86
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217776205
Wilde net posten dat we die wel kunnen opschrijven voor 31 december
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:57:27 #87
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217777220
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:37 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Die zie ik wel in beide versies hoog eindigen. Het probleem met Freek is de recency bias, lijkt me. Elke boer op een 78 toerenplaat kan het halen. Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe iets dit nog kan toppen dit jaar, tenzij we er nu om loten wie Chris Martin gaat doodschieten.
Het jaar is nog lang. Maar dit gaat wel impact hebben op de lijst uiteraard. Kan er ook wel mee leven hoor.
Rini dankjewel.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:39:14 #88
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217777654
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Het jaar is nog lang.
Andere bonussen dan DAB's (soundtracks, tiktoks, dode misdaadverslaggevers of soapacteurs) die nog zouden komen zijn sowieso niet groter, want 1 liedje. En als het om een DAB gaat, dan moet het om een hedendaagse superster gaan die heel tragisch om het leven komt, Ed Sheeran die van een keukentrapje in zijn appartement in Mozambique valt en zijn nek breekt of zo.

Als bijvoorbeeld een Knopfler of een Henley nu zou overlijden, dan kunnen de platen die heel hoog staan wel moeiteloos voor Suus en Freek eindigen en dat doen ze waarschijnlijk toch al (een nummer 1 zit er voor de Achterhoekers sowieso niet in dit jaar, ook niet met dit nieuws), maar in de breedte gaan zij geen grotere sprong maken.

Voor Suus en Freek gaat dat denk ik anders zijn: er staan er nog 8 op de keuzelijst die er in 2024 niet in stonden en er borrelen er nu al 2 op die daar nog niet eens stonden. Kijk daarbij ook wat alleen al ziekte melden deed voor Rob de Nijs in 2020 of voor de Earring en Doe Maar in 2021. En als de bakvissen die massaal last van Liam Payne hadden al een liedje zonder keuzelijstoptie in de lijst konden koppen vorig jaar (om over dat Astronomy-liedje een jaar eerder nog maar te zwijgen, daar was alleen klas havo 3Q van noem eens een middelbare school uit Hilversum voor nodig), dan kunnen de VVA hooligans er lachend een hele stemlijst vol doorheen duwen.

Het zal ongetwijfeld anders lopen, maar ik breng graag het goede nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tussle266 op 28-05-2025 14:03:38 (2020, 2002 zou wel onnodig lijden zijn) ]
pi_217778345
De hoogste stond vorig jaar 'maar' rond 600, terwijl de jaren ervoor er steevast meerdere in de top 500 stonden. Er gaan er vast een aantal naar de top 100 toe, met eigenlijk Lichtje Branden nu als enige kanshebber voor de top 10.

Schrijf ze allemaal maar op:
Honderd Keer (RE)
Kwijt (RE)
Onderweg Naar Later (RE)
Weg Van Jou (RE)
Deze Is Voor Mij
Nooit Meer Regen
Slapeloosheid
Verleden Tijd
Batterij (Zonder keuzelijst)
Ken Je Dat Gevoel (Zonder keuzelijst)
Lichtje Branden (Zonder keuzelijst)
Papa (mogelijk met / zonder keuzelijst)
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_217778987
Ach Lichtje Branden voor Dermot Kennedy, lood om oud ijzer. Tis wat t is als t zo gaat zijn.
pi_217780035
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blauwe Dag op 1 dus komende editie.
Niet Rob de Nijs?
pi_217780743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:22 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Niet Rob de Nijs?
Die is te vroeg gaan hemelen
pi_217781222
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:56 schreef Cassa95 het volgende:
De hoogste stond vorig jaar 'maar' rond 600, terwijl de jaren ervoor er steevast meerdere in de top 500 stonden. Er gaan er vast een aantal naar de top 100 toe, met eigenlijk Lichtje Branden nu als enige kanshebber voor de top 10.

Schrijf ze allemaal maar op:
Honderd Keer (RE)
Kwijt (RE)
Onderweg Naar Later (RE)
Weg Van Jou (RE)
Deze Is Voor Mij
Nooit Meer Regen
Slapeloosheid
Verleden Tijd
Batterij (Zonder keuzelijst)
Ken Je Dat Gevoel (Zonder keuzelijst)
Lichtje Branden (Zonder keuzelijst)
Papa (mogelijk met / zonder keuzelijst)
De top 13 van dit jaar, ik vind het prima!
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2025 @ 20:11:36 #94
pi_217781424
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:49 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
De top 13 van dit jaar, ik vind het prima!
Goed idee, en dan BohRhap op 14. Kan de radio mooi om kwart voor 11 uit.
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2025 @ 20:17:26 #95
pi_217781479
Nog eentje en dan zijn we halverwege, jeetje. Ik had ergens wel verwacht dat ik er een keer klaar mee zou zijn, maar op een gegeven moment ben je bij nummer 3600 en dan denk je 'fuck it, nu ga ik ze ook echt ALLEMAAL doen'. Dusja, zie hier.

2475 B.B. King - Ain't Nobody Home

Cover van dit nummer van Howard Tate die vooral bekend is door een Levi's-reclame kort na samenwerking met U2. Wel een lekker dik aangezette soulplaat, die van 2007 tot 2015 alleen in 2008 en 2013 aanwezig was. De dodenbonus was echter beperkt en dus was het na 2015 voorbij voor de bluesgitarist met zijn Lucille, die hier niet het belangrijkste onderdeel van de plaat omvat..

2474 Van Dik Hout - Laat het los

Weer een stukje oprechte emotie van Martin Buitenhuis, die echt wel mooie teksten heeft, maar ze vaak zelf niet goed kan zingen. Dit is wel beter gezongen dan die vorige twee, al vind ik het lied minder mooi dan Meer dan een ander. Maar het luistert wel prettiger en zodoende toch wat hoger. In 2009 binnen op 1357, een jaar later weer weg. Daarna van 2011 tot 2016 een vaste waarde.

2473 The Rolling Stones - Miss You

Uit de tijd dat de Stones zich door disco liet inspireren, en daardoor wellicht ook geen fan favourite. Maar ja, wel een plaat die lekker doorloopt en ruimte tot improviseren geeft. Maar ook voor mij is het niet de beste. Sinds 2000 staat dit in de lijst, toen nog op 597. Maar verval is zeer beperkt voor dit lied, nog altijd op 1058 genoteerd.

SPOILER: 2472-2451
pi_217781549
Niet zo’n aansprekende serie als de vorige nu. Het meeste staat hier gevoelsmatig wel goed. Of misschien 500 plaatsen lager, omdat er al het nodige beters is geweest.

Het origineel van 2470 is overigens als vanzelfsprekend van Derksen en Jansma.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217781965
Tja, die van Toto staat hier wat mij betreft veel te hoog, tussen allemaal best aardige nummers.

Is Steve Lukather dood ofzo?
pi_217782073
En wat betreft When you walk in the room: dat schreef ze in '63, dus vóórdat ze met the Beatles toerde en vóór ze in Engeland woonde
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2025 @ 21:22:46 #99
pi_217782253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
En wat betreft When you walk in the room: dat schreef ze in '63, dus vóórdat ze met the Beatles toerde en vóór ze in Engeland woonde
Ja, dat meen ik ook ooit ergens gelezen te hebben ja, maar ik vind het toch opvallend veel van die hele sound weg hebben.
  woensdag 28 mei 2025 @ 22:54:17 #100
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217783311
Tekst van de pina colada song wordt hier wel wat tekort gedaan. Rupert kon leuke verhaaltjes schrijven, dat zagen we al bij The Buoys.
pi_217787195
Lekker nummer juist wel High Hopes for a lemon. Maar hier sowieso een zwak voor Panic! At The Disco
The script for tears
  donderdag 29 mei 2025 @ 15:36:31 #102
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217788309
Stukje Penny's Guide to Teen-Age Charm and Popularity.

Ik ben echt benieuwd welke nu uiteindelijk straks de cut halen op 1 december.
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:54:53 #103
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217790435
Niet het spannendste blokje, maar toch een paar bespreekgevallen gevonden.

2467 J.J. Cale – Cocaine: Het is toch dat riffje waardoor dit nummer eruit springt in deze batch. Genialiteit door eenvoud. Veel te iconisch om in de middenmoot te belanden, als je het mij vraagt.
2459 Toto - Stop Loving You: Een van de eersten die ik leerde kennen van Toto. Niet eens per se hun allerbeste werk, maar wel een band van wie vrijwel alles wel behoorlijk hoog zou eindigen hier. Sowieso wel een van mijn favoriete bands van vorige eeuw.
2454 Dotan – Home: Ooit nog live gezien op Eurosonic Noorderslag. Een live-optreden helpt bij mij meestal wel om de waardering een stukje hoger te krijgen, tenzij het echt heel slecht is, maar dat was-ie niet. Wel een beetje een one-hit wonder. Een beetje boel, eigenlijk.

2465 Muse - Feeling Good: Hoeveel lager durf ik je niet te zeggen. Ik heb wel eens heel harde woorden geuit over deze versie van deze plaat, en waarschijnlijk zou ik hem al heel vroeg voorbij laten komen als dit mijn lijst was. Anderszins kan ik ook niet ontkennen dat ik hem misschien hier prima vond staan als Muse me verder koud liet. Maar het is zo zonde, Origin of Symmetry zou een zoveel sterker album zijn – misschien wel het allerbeste aller tijden – als niet ineens deze willekeurige en niet bijster imposante cover erop opdook als voorlaatste nummer. Waarom ze daarvoor gekozen hebben zal ik nooit begrijpen.
2463 Jackie Wilson - Reet petite: Oh bah hier was ik het bestaan een beetje van vergeten. Zo heel af en toe kwam deze in mijn ouderlijk huis nog wel eens langs, en ik vond hem als kind al irritant. De titel helpt inderdaad niet.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:00:59 #104
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217799943
Karton gaat een of ander lijstje van een dag doen op Kink volgende week waarvoor je nu kan stemmen. Op die stemlijst staan ook 5 liedjes van de boyband van Knoflook. Als we die lijn doortrekken kunnen we de top 2000 in oktober horen en in week 53 op skivakantie.
  Redactie Sport vrijdag 30 mei 2025 @ 23:05:47 #105
pi_217802568
Jawel allen, we zijn OP DE HELFT!

2450 Shocking Blue - Mighty Joe

Mighty Joe was hier een hit (en nog nummer 1 ook, in tegenstelling tot Venus) toen Venus een groot succes werd aan de andere kant van de oceaan. De ranking leert dat ik dit dus beter vind dan Venus en dat komt toch wel door de lekkere, een beetje CCR-achtige riff gecombineerd met het stemgeluid van Mariska Veres. In de Top 2000 was het succes beperkter, plek 1851 in 2000 en verder niet aanwezig.

2449 Gilbert O'Sullivan - Get Down

Een wat vlotter nummertje van Gilbert, die dus ook eens een lekker vrolijk nummertje maakt. Hij behandelt zijn vrouw als een hond. Ja, is dit niet erg woke of gewoon seksuele vrijheid? U bepaalt. In de Top 2000 op 1531 in 1999, en in 2001 terug met een mooie plek 970.

2448 Fat Mattress - Magic Forest

Neil Landon was basgitarist in de Jimi Hendrix Experience, maar wilde ook eens voor eigen kansen gaan. Dat werd Fat Mattress, dat een klein hitje scoorde met dit Magic Forest. Als je de jaren zestig in 1 nummer kunt vangen dan is dit nog best een aardige, alleen de echt vreemde psychedelische taferelen blijven een beetje uit. In 2000 stond dit op plek 1181, maar verder zijn we dit vergeten. Niet heel vreemd, al is het best een lekker nummer en noteer ik het dus hier.

SPOILER: 2447-2426
  vrijdag 30 mei 2025 @ 23:30:33 #106
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217802723
Is die Jon Bon poging nu de hoogste op de stapel van Chris?
  Redactie Sport zaterdag 31 mei 2025 @ 00:10:25 #107
pi_217802858
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 23:30 schreef Tussle266 het volgende:
Is die Jon Bon poging nu de hoogste op de stapel van Chris?
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest X
pi_217803297
Een update zonder kleine/grote persoonlijke favorieten. Ook wel een keer leuk
The script for tears
  zaterdag 31 mei 2025 @ 08:40:56 #109
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217803480
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 00:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest X
Ja, zo zie ik het ook wel. Ik vond Cold een paar blokjes terug prima op die plek staan. Dat zou voor mij denk ik de hoogste zijn, maar dan omdat deze wat lager zou staan. Ik ben er sowieso nog niet uit wat ik van die golf van fop-country van dit moment vind. Ik denk dat ik Morgan Wallen net iets boven de rest zet, maar die hebben we nog niet in de lijst, misschien dit jaar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 mei 2025 @ 11:45:33 #110
pi_217805535
Ik had ooit ruzie met een quizmaster over Copcabana. Het antwoord op de vraag waar die club stond was volgens hem Havana.
Daar was ik het niet mee eens, want de club lag ten noorden van Havana. New York om precies te zijn.

Maar hij bleef op zijn strepen staan. Stomme Fidel dat het was :(
  zaterdag 31 mei 2025 @ 21:25:41 #111
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217811875

SPOILER
70 van mijn 100 favorieten halen de bovenste helft bij Mex! Toch ruim meer dan de helft, dus onze muzieksmaak is ruimschoots beter compatibel dan als je volledig willekeurig zou loten. Dat doet me ergens toch wel goed. Denk ik.

2445 Taylor Swift - I Knew You Were Trouble: Mensen die dit conceptueel een goed nummer vinden, maar niet zo zijn van de mainstream popliedjes: probeer eens de We Came As Romans-versie! Laatstgenoemde versie is bij mij favoriet, maar ook het origineel van Taylor Swift is stiekem wel erg lekker.
2443 Black - Wonderful Life: In de intro wordt meteen de melancholieke toon gezet voor de rest van het nummer, prachtige plaat blijft dit toch. Sowieso bij de bovenste 500 hier.
2439 Queen - Who Wants to Live Forever: Queen is tot nu toe bij mij behoorlijk ontsnapt aan de beide bespreeklijstjes, volgens mij heb ik nog geen enkele keer commentaar erop gegeven. In algemene zin was Freddy Mercury natuurlijk een fantastische artiest én entertainer, tot de allerlaatste snik levend voor de muzikale legende die hij zou achterlaten. Tegelijk is het altijd een beetje krom als één artiest zó enorm gehypet wordt dat heel veel kleinere, maar ook geweldige artiesten daardoor weggedrukt worden in de Top 2000. Queen is daarin natuurlijk de grootste boosdoener, en niet al hun platen zijn even indrukwekkend. Daarom ook geen commentaar op het feit dat er al een aantal langs zijn geweest. Deze, daarentegen, blijft wel episch, zeker in het licht van Freddy Mercury's naderende einde.
2432 Scorpions - Wind of Change: Het dertigste uitzwaai-alarm als we precies op de helft zijn! Wind of Change leunt bij mij wel echt sterk op de tekst. Iedere keer als ik de zinsnede 'where the children of tomorrow share their dreams' hoor krijg ik wel een beetje kippenvel. Ik ben van begin jaren '90, dus die 'children of tomorrow', daar behoor ik toe. En ja alles is nu niet meer zo rooskleurig als toen met al dat gedoe in Oekraïne enzo, maar het historisch besef blijft.
2428 Keane - Everybody's Changing: Keane is heel recent nog besproken, maar mijn twee favorieten van ze staan gelukkig nog fier overeind. Over de volgorde lijken we het toch aardig eens dus.

2440 Aphrodite's Child - I Want To Live: Oef. Het was echt even zoeken naar platen die ik minder vind, want al met al is dit blokje wel echt erg lekker voor iets wat middenmoot heet. Maar deze zou hier toch wel een stukje lager eindigen, inderdaad vanwege het niet zo fraaie stemgeluid.
2433 Labi Siffre - It Must Be Love: Heh, nooit gerealiseerd dat het origineel hiervan van Labi Siffre is. Something Inside So Strong moeten we nog bespreken volgens mij? Weet niet hoe hoog die gaat eindigen maar die werd bij ons thuis veelvuldig gedraaid vroeger. Met dat in het achterhoofd vind ik deze in verhouding relatief mager.
pi_217811966
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die de 2007-notering van niet-klaverjassende Paul een enorm niemendalletje vind, die eigenlijk bij de onderste 500 thuishoort?

Voor de rest weinig bijzonders. Sommige zou ik iets hoger plaatsen, sommige iets lager, maar niets schokkends.
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 00:02:00 #113
pi_217813798
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 21:31 schreef Fred_B het volgende:
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die de 2007-notering van niet-klaverjassende Paul een enorm niemendalletje vind, die eigenlijk bij de onderste 500 thuishoort?

Voor de rest weinig bijzonders. Sommige zou ik iets hoger plaatsen, sommige iets lager, maar niets schokkends.
Snap ik wel, ik vind hem wel leuk maar toen ik het weer eens opzette dacht ik ook wel “er zal vast wel iemand zijn die dit echt kut vindt”

In die zin niet verbaasd.
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 09:05:54 #114
pi_217814826
Nou, eens zien wat er dan wél in de bovenste helft staat.

2425 Shania Twain - Man! I Feel Like a Woman!

Ja, we zijn halverwege en dat is te merken, vanaf nu krijgen we alleen nog maar TOPPLATEN. Nouja, of beter gezegd - ik denk dat we nog wel zo'n 500-1000 nummers krijgen die echt prima zijn, maar nog geen wow-factor hebben of die echt leuke delen maar ook echt matige delen hebben. Dit vind ik een beetje in categorie 2: Het is wat flauwige vrijgevochten-meisjespop, maar het is wel echt een fantastische hook. Van 2001 tot 2010 stond dit in de Top 2000, met plek 602 in 2002 als hoogste notering. In 2023 keerde het nummer ineens eenmalig terug, wellicht door het succes met Anne-Marie dat de zangeres weer op de kaart zette.

2424 Boney M. - Ma Baker

Mamamama. Een nummertje over de beruchte crimineel Kate Barker, verbasterd naar Ma Baker. In typische Boney M-stijl, een beetje camp, maar toch lekker dansbaar. Ik vind alles wat niet Rivers of Babylon is toch wel gewoon lekker, al moet je dat niet te hard roepen. In de eerste 10 jaar in de lijst en in 2012 eenmalig teruggekeerd.

2423 The Drifters - Save the last dance for me

Met dit nummer van Mort Shuman en Doc Pomus heb ik wat meer moeite dan ik zou willen door de ultieme zouteloze cover: Die van Pietje Veerboot en zijn matrozen. The Drifters hadden het origineel en dat is toch wel een fraaie in de categorie 'ouwe soulgroepen'. Mooie strijkers, net gezongen. Ja, klinkt niet als nieuw, etc etc. Maar wel gewoon een mooi oud plaatje, van 1999 tot 2008 in de lijst, behalve een random afwezigheid in 2002. Ter compensatie staat het op 2003 dan weer op 993.

SPOILER: 2422-2401
  zondag 1 juni 2025 @ 09:12:37 #115
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217814860
Ma Baker, die vond ik circa 11-jarige muziekluisteraar zo leuk. Heel veel oldies stonden er destijds niet op, maar deze dan weer wel.

Vermoedelijk werd het ervaren als een soort van exotische jaren 70-versie van eurodance, of zo. Bij Foxy - Get off was hetzelfde het geval. Wat jaren later kreeg Sash! door dat er inderdaad vrij makkelijk zo'n nummer van te maken was.

pi_217815893
Best leuke dingen deze keer, al zit er wel het nodige tussen dat ondertussen wat ouderwets klinkt. En niet alleen omdat het daadwerkelijk oud is, want die van Shania vind ik bijvoorbeeld ook al behoorlijk gedateerd klinken. Het helpt in haar geval ook niet mee dat Man I Feel Like A Woman de overgang inluidde van een leuk eigen geluid naar nogal commerciële meuk als I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.

Hozier is denk ik de beste. Hoewel die inderdaad iets meer airplay heeft gekregen dan leuk zou zijn, hoort die wel bij de bovenste 2000.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:03:59 #117
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217815990
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.
*rilt*
  zondag 1 juni 2025 @ 11:10:04 #118
37150 livelink
pi_217816087
Hozier zou ik zeker hoger plaatsen. Spargo en Red Box vind ik erg leuk, maar dat is lastig te plaatsen voor mij.
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 11:43:51 #119
pi_217816602
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
Best leuke dingen deze keer, al zit er wel het nodige tussen dat ondertussen wat ouderwets klinkt. En niet alleen omdat het daadwerkelijk oud is, want die van Shania vind ik bijvoorbeeld ook al behoorlijk gedateerd klinken. Het helpt in haar geval ook niet mee dat Man I Feel Like A Woman de overgang inluidde van een leuk eigen geluid naar nogal commerciële meuk als I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.

Hozier is denk ik de beste. Hoewel die inderdaad iets meer airplay heeft gekregen dan leuk zou zijn, hoort die wel bij de bovenste 2000.
Dat zou nu echt geen hit meer zijn nee. Red Box idem
pi_217816618
Into The Mystic wel het absolute prijsnummer van deze laatste worp wat mij betreft. Vast stemnummer van mij
The script for tears
  zondag 1 juni 2025 @ 12:38:28 #121
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817361
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Into The Mystic wel het absolute prijsnummer van deze laatste worp wat mij betreft. Vast stemnummer van mij
Ook van Prins Bernhard destijds.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:41:17 #122
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817407
Geen echte favoriet voor mij dit keer. Ik denk dat timmerman inderdaad een beter beroep was dan Motown-artiest in de jaren 60. Tegenwoordig trouwens ook weer, als je naar de salarissen kijkt. Hoe dan ook, doe dus Four Tops maar. Ik ben ooit nog eens naar Four Tops en Temptations in de HMH geweest. Dat was een concert met stoelen over de volledige oppervlakte en 15 lallende twintigers achterin.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:43:40 #123
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217817449
AC/DC moet het in dit geval hebben van de riff, want de doedelzak zit niet in de Top 2000 genoteerde versie
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 12:45:04 #124
pi_217817480
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
AC/DC moet het in dit geval hebben van de riff, want de doedelzak zit niet in de Top 2000 genoteerde versie
Oh serieus? Dan staat ie minimaal 300 plaatsen te hoog
  zondag 1 juni 2025 @ 12:47:07 #125
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217817525
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oh serieus? Dan staat ie minimaal 300 plaatsen te hoog
Ik had t ook pas bij de laatste editie door, zat op de doedelzak te wachten, maar toen was ie opeens af
  zondag 1 juni 2025 @ 12:49:33 #126
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817563
Lichtje Branden is overigens deze week Topsong. Normaal gesproken komen die Topsongs (op een enkele uitzondering na) uit het lopende jaar en komen ze dus niet op de keuzelijst, maar ik durf wel te stellen dat dat voor deze anders gaat zijn.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:51:20 #127
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217817596
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:
Lichtje Branden is overigens deze week Topsong. Normaal gesproken komen die Topsongs (op een enkele uitzondering na) uit het lopende jaar en komen ze dus niet op de keuzelijst, maar ik durf wel te stellen dat dat voor deze anders gaat zijn.
Maakt weinig uit, die horen we sowieso op 31 december
  zondag 1 juni 2025 @ 13:07:23 #128
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817821
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Maakt weinig uit, die horen we sowieso op 31 december
Jawel, maar dat neemt niet weg dat het wel nog wat gemakkelijker wordt gemaakt.
pi_217817931
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:
Zou Harry dit jaar meeprofiteren met een zoekbonus in de stemtool voor Schijn 'n lichtje op mij?
The script for tears
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 13:30:27 #130
pi_217817940
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Zou Harry dit jaar meeprofiteren met een zoekbonus in de stemtool voor Schijn 'n lichtje op mij?
Ik vrees er wel voor.
  zondag 1 juni 2025 @ 13:47:05 #131
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217818071
De keuzes met licht in de titel op de keuzelijst:
SPOILER
De laatste zou net zo hard zijn als kiezen voor Onderweg naar later...
  zondag 1 juni 2025 @ 14:24:38 #132
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_217818532
For America heb ik altijd een heerlijk cultnummer gevonden. Apart, origineel, maar toch erg aanstekelijk. En brengt je meteen in de fijne 80's sferen.

Verder kan ik de nummers van Carly Simon, Elton John, Boney M en Spargo hier ook wel waarderen.
  zondag 1 juni 2025 @ 15:12:31 #133
37150 livelink
pi_217819031
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat zou nu echt geen hit meer zijn nee. Red Box idem
Denk je dat Hozier nu geen hit meer zou zijn? Of bedoel je een ander nummer?
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 15:50:39 #134
pi_217819666
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:12 schreef livelink het volgende:

[..]
Denk je dat Hozier nu geen hit meer zou zijn? Of bedoel je een ander nummer?
Shania
  zondag 1 juni 2025 @ 16:02:34 #135
37150 livelink
pi_217819857
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Shania
Ah, ik begreep het al niet
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 17:46:21 #136
pi_217821664
Hozier zou nu nog steeds relevant zijn en ook nog altijd wel een hit.
pi_217829308
Pa belle amie nu op Veronica. Die mag met een eredivisiebonus wat mij betreft direct weer terugkeren in de lijst der lijsten
The script for tears
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juni 2025 @ 15:18:05 #138
pi_217829468
Ik had vandaag een paar pre-pubers in de auto. Zo kwam ik er achter dat zij Radio 538 luisteren en dat deze zender een top 1000 van de nineties heeft deze week. En die is stiekem best leuk
  maandag 2 juni 2025 @ 15:57:11 #139
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217829770
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
Ik had vandaag een paar pre-pubers in de auto. Zo kwam ik er achter dat zij Radio 538 luisteren en dat deze zender een top 1000 van de nineties heeft deze week. En die is stiekem best leuk
Lijstje gekeken, enigszins verrast. Zou 538 bijvoorbeeld ooit Concrete Blonde buiten deze lijst gedraaid hebben, destijds of tegenwoordig? Gelukkig wel ook Gordon en Hazes voor de balans.
pi_217839052
Er gaat daar sws veel fout, want voor het eerst in jaren worden sommige R Kelly nummers weer gedraaid op de landelijke radio (4x in de lijst) en voor het eerst in een half jaar P Diddy nummers (met I'll Be Missing You zelfs op 12...)
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:57:22 #141
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217839657
Ik ben wel benieuwd wie van de twee jullie ellendiger vinden: P. Kelly of R. Diddy. Muzikaal gezien dan, want menselijk kan je ze allebei beter een tijdje in een oranje overall laten rondslenteren...

Dus P of R?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:02:07 #142
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217839700
Ik zal natuurlijk zelf eerst even met de billen bloot gaan: van P zijn er wel 3 die ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen, maar dan moet het wel een serieus pistool zijn. Van R kan ik echt niets noemen wat ik vrijwillig de volle 2.53 uit zou luisteren.
pi_217839725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:43 schreef Cassa95 het volgende:
Er gaat daar sws veel fout, want voor het eerst in jaren worden sommige R Kelly nummers weer gedraaid op de landelijke radio (4x in de lijst) en voor het eerst in een half jaar P Diddy nummers (met I'll Be Missing You zelfs op 12...)
I’ll Be Missing You is ook wel echt peak 538 als het om de 90s gaat.
  Redactie Sport dinsdag 3 juni 2025 @ 16:23:33 #144
pi_217839890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:02 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zal natuurlijk zelf eerst even met de billen bloot gaan: van P zijn er wel 3 die ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen, maar dan moet het wel een serieus pistool zijn. Van R kan ik echt niets noemen wat ik vrijwillig de volle 2.53 uit zou luisteren.
Ik vind Ignition stiekem nog wel een aardig nummer :@
  Redactie Sport dinsdag 3 juni 2025 @ 16:29:24 #145
pi_217839937
Sommige mensen zingen niet de hele tijd uit en trekken vroegtijdig de stekker eruit, maar ik zal strijden tot het bittere eind.

2400 Jay-Z ft. Alicia Keys - Empire State of Mind

Concrete jungle wet dream tomato! Het onofficiële volkslied van de grote appel door Jay en Alicia. Ik vind dit wel de versie, zo'n slappe versie met Alicia op piano en zang doet me niet zoveel. Niet dat ik Jay een geweldige rapper vind, maar dit heeft wel alles wat een goeie popsong nodig heeft. Ja, en Top 2000-technisch valt er ook van alles te zeggen. Pas in 2015 binnen en na een jaar op 328 flink gezakt door de aanwezigheid van eerder benoemde Part 2. Sinds 2020 is die weg en staat het nummer weer op 30 december. Afgelopen editie zelfs op 295, hoger dan ooit.

2399 Danny Vera - Pressure Makes Diamonds

Een van de twee opvolgers van Roller Coaster en na het succes van die song was het logisch dat er ook wat andere nummers in de Top 2000 zouden komen. Daarvan was dit een van de leukere toevoegingen, al is het wel de zoveelste song in dat typische 6/8 ritme, al doet hij er nog wel iets leuks mee. Kwam in 2021 binnen op 851 en inmiddels staat het lied op 1471.

2398 Anouk - Modern World

Ja, de soulversie van Anouk in een van haar beste vormen - met kritiek op de huidige maatschappij. Die kritiek heeft ze tegenwoordig ook nog steeds, maar die is minder welgevallen dan deze. Dit, ja, wel. Ook bij mij wel, al is het ook weer geen topfavoriet. Maar wel een lekker nummer, ondanks dat ik het wat vaak heb gehoord indertijd. Van 2009 tot 2016 stond het lied in de lijst, om in 2019 en 2020 nog 2x terug te keren.
SPOILER: 2397-2376
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:21:33 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217840428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie van de twee jullie ellendiger vinden: P. Kelly of R. Diddy. Muzikaal gezien dan, want menselijk kan je ze allebei beter een tijdje in een oranje overall laten rondslenteren...

Dus P of R?
pi_217840622
Niet zo’n heel spectaculaire serie deze keer. Er zijn er een paar die ik best een plekje in de Top 2000 gun, laten we zeggen rond de 1948e plaats. Maar eigenlijk niets wat ik echt zou missen.

En Let’s Twist Again vind ik wel leuker dan The Twist. Maar dat komt misschien ook doordat we die eerste op een veel gedraaid cassettebandje hadden.
  woensdag 4 juni 2025 @ 12:54:05 #148
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217847054
Tim heeft gisteren Lazarus van Porcupine Tree gedraaid. Wie van jullie ging daar nou ook alweer van door het lint?
pi_217847982
Plek 185 is wellicht wat hoog voor 'Overcome', maar 2379 vind ik dan weer erg laag, zeker gezien de positieve beschrijving die je erbij geeft. Vind het een van de betere popsongs uit de moderne tijd. Daarbij vergeleken klinkt een nummer als 'Tallahassee Lassie' voor mij echt enorm gedateerd.
  Redactie Sport woensdag 4 juni 2025 @ 18:51:13 #150
pi_217850171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:21 schreef Chiappucci het volgende:
Plek 185 is wellicht wat hoog voor 'Overcome', maar 2379 vind ik dan weer erg laag, zeker gezien de positieve beschrijving die je erbij geeft. Vind het een van de betere popsongs uit de moderne tijd. Daarbij vergeleken klinkt een nummer als 'Tallahassee Lassie' voor mij echt enorm gedateerd.
Ja, ik vind die solo dus wel echt heel goed, maar de rest.. is niet mijn Nothing But Thieves. Vaak speelt bij zulke bands mee dat ik gewoon het gevoel heb dat ze beter kunnen. Zo eentje komt er over 2 blokjes ook, ik denk dat die bij een random andere band waar ik niks van had gekend met exact hetzelfde liedje minimaal 500-1000 plekken hoger had kunnen staan. Maar hij heeft een soort bitter smaakje in mijn mond gekregen.
  Redactie Sport woensdag 4 juni 2025 @ 18:55:46 #151
pi_217850219
Waarbij het misschien ook de moeite waard is om te zeggen dat we nog 500-600 nummers weg zijn van nummers waarbij ik al slechts beperkt kritisch zal kunnen zijn, dus zo ver zitten we daar niet eens van verwijderd.
  donderdag 5 juni 2025 @ 08:00:45 #152
284871 DarkSonic2
#Sommigemensenlettenechtnietop
pi_217854562
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 12:54 schreef Tussle266 het volgende:
Tim heeft gisteren Lazarus van Porcupine Tree gedraaid. Wie van jullie ging daar nou ook alweer van door het lint?
@DecoAoreste wellicht? Al vind ik het ook een heel mooi nummer.
Hier schreef Tim86 het volgende:
HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 08:07:35 #153
pi_217854578
Voor de ochtendploeg deze keer.

2375 The Common Linnets - Love Goes On

Door het Songfestivalsucces kwamen ook de andere nummers van de Common Linnets meer in de belangstelling. Het was ook in die periode dat de plaat van de band uitkwam, met Ilse en Waylon. Ja, toen nog wel, dit was nog voor het gerommel. Maar ja, hier heeft Ilse ook al wel een meer prominente rol, het is allemaal niet zo gek dat het zo liep. Dit was in ieder geval verder het meest succesvolle liedje en haalde dus ook de Top 2000. Verder is dit absoluut geen nodige Top 2000-notering, maar wel op zich een mooi liedje. In 2014 en 2015 rond plek 1300, daarna was het weer op.

2374 Orleans - Dance With Me

Bij die vorige van Orleans, die met de Bearforce 1-albumcover, dacht ik dat het echt totaal vergeten was. Dit deuntje klinkt een stuk bekender, al komt dat wellicht ook omdat het makkelijk in het gehoor ligt. Maar daardoor luistert het wel lekker weg. Misschien is een plaats in de bovenste helft wat hoog, maar ik word wel vrolijk van de samenzang. In 1999 en 2001 stond Orleans in de Top 2000.

2373 Bill Haley & His Comets - Rock Around the Clock

Als ik een lijstje met essentiële platen zou maken, zou dit mogelijk de eerste naoorlogse plaat zijn die ik er in gooi (al vermoed ik dat Unforgettable het ook wel zou redden). Dit is toch wel een van de meest herkenbare vroege geluiden uit de rock-'n-roll en een inspiratie voor velen. Maar dit is een lijstje met de 4851 Top 2000-noteringen in volgorde van hoe leuk ik ze vind en dan scoort dit een stukje lager. Te vlak, te veilig om een echte topper te zijn. Maar ik wil de relevantie van deze plaat niet ontkennen. In 1999 stond dit dan ook op 239, een begrijpelijke notering. Maar uiteindelijk was het Top 2000-leven van deze plaat slechts tot 2011 daar, vooral na een vrije val in 2009 werd het lastig om de plaat te behouden.

SPOILER: 2372-2351

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 05-06-2025 15:14:25 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 08:22:16 #154
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217854670
We komen nu wel in het deel van de liederen die ik zelf op zou kunnen zetten.
  donderdag 5 juni 2025 @ 08:52:52 #155
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217854888
Scott English heeft echt weinig te maken met Scott Walker hoor, behalve dat ze beiden dood zijn

ok,en de 1e 3 letters van hun achternaam dan

[ Bericht 22% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 05-06-2025 09:00:04 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:05:27 #156
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217854963
Unpopular opinion: ik denk dat voor mij U2 en BLØF de fijnste nummer hebben in deze batch
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:09:41 #157
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217854991
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Unpopular opinion: ik denk dat voor mij U2 en BLØF de fijnste nummer hebben in deze batch
Die van FU2 is in dit geval ook één van de liederen die ik zelf ook op zou kunnen zetten, dus dat vind ik niet heel gek.
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:14:03 #158
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217855023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:09 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Die van FU2 is in dit geval ook één van de liederen die ik zelf ook op zou kunnen zetten, dus dat vind ik niet heel gek.
Heerlijke melancholische feel heeft 'ie wel
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 09:27:50 #159
pi_217855141
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 08:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Scott English heeft echt weinig te maken met Scott Walker hoor, behalve dat ze beiden dood zijn

ok,en de 1e 3 letters van hun achternaam dan
Oh, oeps _O- Stukje slaapdronken. Scott Engel is dat natuurlijk.
Nouja, verklaart waarom het niet bepaald hetzelfde klinkt.
pi_217855166
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat mij betreft staat The Needle and The Damage Done daar met een lichtjaar voorsprong voor
The script for tears
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:33:35 #161
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217855183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:30 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Wat mij betreft staat The Needle and The Damage Done daar met een lichtjaar voorsprong voor
Niet mijn favo Dinosaur Sr.
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:34:16 #162
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217855187
Smack my bitch up: de tussenstukken en de rest van het nummer passen niet echt bij elkaar. En die tekst is voor mezelf niet zo hard nodig.

Wat er aan instrumentale versies te vinden is, zijn helaas geen officiële, maar AI-versies met licht verneukte muziek.

donderdag 5 juni 2025 @ 11:27:57 #163
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217856005
Eigenlijk is 'een frisse morgen in Parijs, gewoon m'n business' wel een prima eerste zin. Bijna net zo goed als 'ik kon 's morgens nooit opstaan want de wekker liep nooit af'.
pi_217856320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:27 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk is 'een frisse morgen in Parijs, gewoon m'n business' wel een prima eerste zin. Bijna net zo goed als 'ik kon 's morgens nooit opstaan want de wekker liep nooit af'.
"Ik zie de meest mooie Française op d'r bung hoge hakken" is dan weer een vreselijke tweede zin.
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:10:32 #165
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217857303
Momenteel een beetje druk met de eigen lijstjes, dus ik ga er wat vluchtiger doorheen dan de afgelopen tijd. Toch even een update met natuurlijk weer een:

SPOILER
69 favorieten over.

Nummers in de afgelopen 3 blokjes die ik hoger zou plaatsen:

2425 Shania Twain - Man! I Feel Like a Woman!: Werd helemaal platgedraaid vroeger op de basisschool bij mij, alle meiden wilden daar een dansje op doen. Gezien ik niet tot de doelgroep behoor vond ik dit destijds een beetje irritant, maar inmiddels kan ik deze plaat toch wel erg waarderen. Miste al een paar keer op een haar na mijn top 1000.
2416 Elton John - Circle of Life: Ik deel Mex zijn weerstand tegenover nummers die al te heftig leunen op het zijn van een soundtrack of themasong – het Pokemon-effect, zeg maar – maar het werk van Elton John voor de Lion King zit wel dusdanig goed in elkaar dat het er een uitzondering op vormt.
2411 Toto – Pamela: Toto zit bij mij vrijwel altijd wel goed, zoals laatst al eens gezegd.
2396 Chris de Burgh - The lady in red: Hier thuis was In A Country Churchyard altijd favoriet van Chris de Burgh, maar dit was natuurlijk de grote hit. En die mag er absoluut ook zijn.
2379 Nothing But Thieves – Overcome: Inderdaad wat te hoog in de Top 2000, maar hier weer net wat te laag.
2371 Melanie - Ruby Tuesday: Dit was ook al héél vroeg in mijn jeugd een van mijn favorieten; het origineel van de Stones leerde ik pas vele jaren later kennen. In dat soort gevallen ‘voelt’ de versie die je als eerste kende vaak meer als het origineel, ook als dat niet zo is. Afgelopen jaar geen re-entry met dodenbonus, erg jammer.
2357 BLØF - Aan de kust: Een van de beste van de Zeeuwen wat mij betreft. Ze zijn berucht om hun onnavolgbare teksten, maar hier vind ik het nog wel goed te volgen en zelfs een voorzichtige neiging tot poëtisch.

Nummers in de afgelopen 3 blokjes die ik lager zou plaatsen:

2417 The Rolling Stones - Beast of Burden: Ik noemde de Stones hierboven al even toen Melanie ter sprake kwam. Dat ze in de jaren ’60 een revolutionaire sound hadden zal allemaal best, maar ik vind de eeuwigheidswaarde ervan erg beperkt als je het vergelijkt met de vele decennia aan verfijndere rock die hierna nog zijn gekomen. Of ook vergeleken met generatiegenoten The Beatles, met wie ze altijd in 1 adem genoemd worden. We naderen nu langzaam de regionen waar je ze bij mij niet of nauwelijks meer terug zou zien, dus geen wonder dat deze nu opduikt in dit lijstje.
2409 The Chiffons - He's so fine: Over moderne muziek hoor ik mensen nog wel eens zeggen dat het ‘overgeproduceerd’ is. Ik denk dat ik dit dan ‘ondergeproduceerd’ zou noemen.
2405 Sheila & Black Devotion - Singin' in the rain: Een lelijke cover van een oubollig nummer, met afstand de slechtste van dit blok wat mij betreft.
2397 The Beatles - All You Need Is Love: Oh, ja, tsja. Heb ik net iets positiefs gezegd over The Beatles, zet ik ze alsnog in dit rijtje. Bij deze speelt het themasong-effect wel weer een rol, en ook los daarvan vind ik het wel een van de mindere van ze, het refrein is wat aan de eentonige kant.
2384 Paolo Conte - Gli impermeabili: Italiaanse zang kan waanzinnig mooi zijn, zie Eros of zie de helft van de Italiaanse ESF-inzendingen, maar Paolo Conte vind ik niet veel aan. De stem is wel heel erg zwaar en het zit vaak tegen parlando aan, met bovendien een muzikale omlijsting die soms wat op de zenuwen werkt.
2383 Gerard Cox - 1948 (Toen was geluk heel gewoon): Vrij mager nederpopliedje waar ik niet bijzonder veel mee kan.
2363 Kenny B – Parijs: Als we Claude Polderstromae noemen, is dit dan Protopolderstromae? Hoe het ook zij, deze vind ik zelf eerlijk gezegd wel een stuk minder, het mist net dat stukje catchiness en dan wordt het al snel een beetje flauwig.
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:11:47 #166
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217857311
Nog steeds geen Little Talks, Promises Of No Man's Land of Moth To A Flame. Die houden het echt al véél langer vol dan ik dacht.
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:15:58 #167
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217857352
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2025 08:00 schreef DarkSonic2 het volgende:

[..]
@:DecoAoreste wellicht? Al vind ik het ook een heel mooi nummer.
Porcupine Tree is de afgelopen jaren in rap tempo aan het uitgroeien tot een van mijn favoriete bands idd. Dus als ze Lazarus ineens random draaien op radio 2 juich ik dat uiteraard enorm toe _O_

Zouden ze dan dit jaar het aantal noteringen kunnen verdubbelen? Wie weet...
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 14:40:38 #168
pi_217857592
Ter info: Toen ik Claude live zag coverde hij dus ook protopolderstromae!
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:40:46 #169
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217857595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Zouden ze dan dit jaar het aantal noteringen kunnen verdubbelen? Wie weet...
Dit wordt dus de grote vraag. Ik heb zo weinig te doen in het leven dat ik alle tijd had om het bij te houden. Ben nu vooral benieuwd wat aan het einde van het jaar de cut haalt en wat niet. Van de 500+ die tot nu toe tot de 'kanshebbers' behoren is wel een substantieel deel terug te vinden in persoonlijke lijstjes die ik van jullie heb gehoord.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 14:41:59 #170
pi_217857608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:11 schreef DecoAoreste het volgende:
Nog steeds geen Little Talks, Promises Of No Man's Land of Moth To A Flame. Die houden het echt al véél langer vol dan ik dacht.
Ik zou eerder vrezen voor Meat Loaf de komende tijd ;) En de popliedjes van de alt bandjes.
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:54:54 #171
284871 DarkSonic2
pi_217857736
Ik ben vooral benieuwd wanneer Starless langskomt. Voor mij wel 1 van de meest opmerkelijke noteringen (van de nummers die ik ken die erin hebben gestaan) En ik hoorde laatst St. Elmo's Fire op Radio 2, die heeft er maar 2x in gestaan. Volgens mij is die ook nog niet besproken.
HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:05:19 #172
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217857853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik zou eerder vrezen voor Meat Loaf de komende tijd ;) En de popliedjes van de alt bandjes.
Oh ja, For Crying Out Loud had ik ook al wel verwacht, ik kan me voorstellen dat je die ontzettend kitsch vindt. Die andere twee van Meat Loaf hebben wel dusdanige eeuwigheidswaarde dat ik ze nog niet meteen verwacht, al zou het me ook weer niet héél erg verbazen als ze in de komende blokjes opduiken.

Ook wel benieuwd welke je bedoelt met 'popliedjes van altbandjes', maar vertel het nog maar niet meteen :P
pi_217857988
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:54 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wanneer Starless langskomt. Voor mij wel 1 van de meest opmerkelijke noteringen (van de nummers die ik ken die erin hebben gestaan) En ik hoorde laatst St. Elmo's Fire op Radio 2, die heeft er maar 2x in gestaan. Volgens mij is die ook nog niet besproken.
Het mag best tot 31 december duren dat Starless langskomt
The script for tears
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:19:00 #174
pi_217858013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:17 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Het mag best tot 31 december duren dat Starless langskomt
31 oktober in dat geval.

Al zou ik vast minder foutjes maken als ik het 31 december maak, zeker nu we middenin de verhuizing zitten heb ik wat minder tijd.
pi_217858021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Was de ABBA orgel + panfluit van Arcade Fire ook alweer langsgeweest al?
The script for tears
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:21:20 #176
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217858054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ter info: Toen ik Claude live zag coverde hij dus ook protopolderstromae!
Het was vast iets anders, maar in een ander leven was dit een raadsel waarvan het antwoord Concert At Sea was.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:21:26 #177
pi_217858055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:19 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Was de ABBA orgel + panfluit van Arcade Fire ook alweer langsgeweest al?
In tegenstelling tot velen vind ik dat wel gewoon echt een leuk nummer. Zeker als je ziet wat voor matigheid ze tegenwoordig uitbrengen.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:22:22 #178
pi_217858072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:21 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het was vast iets anders, maar in een ander leven was dit een raadsel waarvan het antwoord Concert At Sea was.
Appelpop. Hier ga ik geen geld voor betalen hoor.
Al staat hij ook op Pinkpop en op een onvermijdelijk matige zaterdag zal ik ook weer getuige zijn van zijn crap, manmanman.
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:23:11 #179
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217858087
quote:
9s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Appelpop. Hier ga ik geen geld voor betalen hoor.
Al staat hij ook op Pinkpop en op een onvermijdelijk matige zaterdag zal ik ook weer getuige zijn van zijn crap, manmanman.
Over wie hebben we het nu? Ken, Stromae of ChatGPT?
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:23:26 #180
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217858090
quote:
9s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
31 oktober in dat geval.

Al zou ik vast minder foutjes maken als ik het 31 december maak, zeker nu we middenin de verhuizing zitten heb ik wat minder tijd.
Verhuizen is een bitch, sterkte. Ik dacht ook dat je eerder in het jaar al zou verhuizen, maar die dingen zitten sowieso altijd tegen hè ;(
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:23:44 #181
pi_217858097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:23 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Over wie hebben we het nu? Ken, Stromae of ChatGPT?
Claude.
pi_217858106
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
In tegenstelling tot velen vind ik dat wel gewoon echt een leuk nummer. Zeker als je ziet wat voor matigheid ze tegenwoordig uitbrengen.
Ooh helemaal eens hoor. Zou hier ook top 500 halen. Was de eerste waar ik aan moest denken bij de beschrijving "popliedjes van alternatieve bandjes".
The script for tears
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:24:48 #183
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217858111
Bij Appelpop dacht ik aan Katja, maar dat was Appelsap. Al die festivals ook, met de helft red je het ook wel, zelfs zonder Katja en Claude.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:25:20 #184
pi_217858118
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:23 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Verhuizen is een bitch, sterkte. Ik dacht ook dat je eerder in het jaar al zou verhuizen, maar die dingen zitten sowieso altijd tegen hè ;(
Ja daarom houd ik het nu ook even op 4 per week en dat is al best wat werk :D En een beetje vooruit werken.

Vanaf juli verwacht ik wel dat ik er weer even 5 per week doe, anders halen we mijn persoonlijke deadline van 31 oktober niet :D
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:25:56 #185
pi_217858124
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Ooh helemaal eens hoor. Zou hier ook top 500 halen. Was de eerste waar ik aan moest denken bij de beschrijving "popliedjes van alternatieve bandjes".
Nja die staat niet in zijn top 100 toch?
pi_217858153
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ohja das waar ook. Dat ging over de top 100 van Deco
The script for tears
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:30:15 #187
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217858188
Nog even een zijsprong: dit weekend is ook de Album2daagse, he, ze claimen altijd verzoekjes te doen, dus wie weet ligt er nog wat om van de vloer te rapen. Vorig jaar was het de Taylor2daagse. Die dit jaar (buiten de verzamelde werken die we al in de lijst hebben) welgeteld 0 keer is gedraaid tot nu toe.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:32:09 #188
pi_217858211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:30 schreef Tussle266 het volgende:
Nog even een zijsprong: dit weekend is ook de Album2daagse, he, ze claimen altijd verzoekjes te doen, dus wie weet ligt er nog wat om van de vloer te rapen. Vorig jaar was het de Taylor2daagse. Die dit jaar (buiten de verzamelde werken die we al in de lijst hebben) welgeteld 0 keer is gedraaid tot nu toe.
Ja, wat mist er nog van Taytay he?
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:34:12 #189
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217858233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, wat mist er nog van Taytay he?
Ja niets, maar dat hield ze de afgelopen 3 jaar ook niet tegen, toen kwamen er wel gewoon albumtracks en zo voorbij. Vind het op zich wel opvallend dat daar een rem op is gezet toch?
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:36:25 #190
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217858257
Die dat er over twee weken iets met de Post komt zal er wel bij komen dit jaar trouwens. Die stond er nog niet want die was van '24. Maar verder.
pi_217858333
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:36 schreef Tussle266 het volgende:
Die dat er over twee weken iets met de Post komt zal er wel bij komen dit jaar trouwens. Die stond er nog niet want die was van '24. Maar verder.
Los van dat het dozijn TayTays bij mij er al lang en breed doorheen gejaagd zou zijn is Fortnight wel echt een broddelwerk. Niet te hopen dus

Edit: ooh dat dozijn was zelfs al oud nieuws uit 2023 natuurlijk
The script for tears
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2025 @ 15:50:39 #192
pi_217858378
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Los van dat het dozijn TayTays bij mij er al lang en breed doorheen gejaagd zou zijn is Fortnight wel echt een broddelwerk. Niet te hopen dus

De positie van Taylor is wel een van de meer controversiële dingen in mijn lijstje denk ik, ja.
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:54:47 #193
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217858419
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Er zijn inmiddels liedjes over Scheveningen, over wie goed doet en met Kenny maar dan niet Kenny's Version, bij gekomen inderdaad.
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:37:13 #194
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217858777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ben even in de war over welk nummer dit nu gaat. :D
  donderdag 5 juni 2025 @ 17:27:48 #195
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217859139
Dat krijgt je ervan als je een forum wilt omtoveren tot cryptogram
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2025 @ 08:33:52 #196
pi_217872725
Hier is het wel gewoon duidelijk om welke 25 nummers het gaat. Pick your poison, zou ik zeggen.

2350 Guys n Dolls - There's a whole lot of loving

Het Britse duo Grant & Forsyth, dat ook een echtpaar was, kennen we vooral van hun ietwat foute countrynummers en als graag geziene gasten bij de Toppers. Maar voor dit nummertje heb ik wel een zwak. Verklaar het maar, het is best foute zeikmuziek die bij anderen wellicht de notering had verdubbeld, maar ik heb hier toch wel een zwak voor. Voor dit soort muziek op zich ook wel mooie vocalen, dat helpt wellicht. In 2001 stond dit op 1883, daar bleef het bij.

2349 Counting Crows - Accidentally in Love

De groene sloopkogel, The Green Machine. Mighty Mike. Zo mochten ze Mike Myers allemaal wel noemen in zijn rol als stemacteur van Shrek, de oger die inmiddels op huwelijksreis ging met zijn Fiona. In Shrek 2 ontmoet Shrek ook de ouders van Fiona en het belangrijkste nummer in de soundtrack is dit nummer van Counting Crows, een keer een vrolijk nummer van de band. Dat is niet gebruikelijk, meestal zijn die nummers van de kraaien toch wat stemmiger. Is het omdat het een outlier dat ik dit wel een leuke popsong vind? Of is het groene gevaar gewoon vermakelijk? Al moet ik eerlijk zijn - deel 1 heb ik misschien wel een miljoen keer gezien, bij deel 2 beperkt het zich tot een keer of 2 maximaal. Het lied was populairder, getuige noteringen in de Top 2000 van 2009 tot en met 2023, maar de afgelopen editie viel voorlopig het doek na al 7 jaar bij de onderste 300.

2348 Shawn Mendes - Mercy

Heb wat mededogen met Shawn, het is immers zijn laatste aanwezigheid. Misschien wat minder vlot dan There's Nothing Holding Me Back, maar dit is wel zo'n popliedje wat lekker aangezet is met Dotan-trommels en door dat en de instrumentkeuze krijgt het toch een randje. Van 2016 tot 2018 was het lied goed voor een Top 2000-notering.

SPOILER: 2347-2326
pi_217873336
Tja,weinig aan te merken op dit blokje. Allemaal aardige liedjes, die wat mij betreft best in de top 2000 zouden mogen, maar ik zou ze niet missen als ze er niet in staan.
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2025 @ 09:36:34 #198
pi_217873367
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:33 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Tja,weinig aan te merken op dit blokje. Allemaal aardige liedjes, die wat mij betreft best in de top 2000 zouden mogen, maar ik zou ze niet missen als ze er niet in staan.
Ik vermoed dat we over een paar blokjes wel weer een niveautje omhoog gaan. Al is dat saaie stuk zo rond plek 3500 wel ver achter ons als je dit soort blokjes ziet, dat stuk was eigenlijk vervelender dan de onderste 300, daar kon je tenminste nog een beetje om lachen.
pi_217873425
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vermoed dat we over een paar blokjes wel weer een niveautje omhoog gaan. Al is dat saaie stuk zo rond plek 3500 wel ver achter ons als je dit soort blokjes ziet, dat stuk was eigenlijk vervelender dan de onderste 300, daar kon je tenminste nog een beetje om lachen.
Ik heb overigens diep respect voor de moeite die je hierin stopt. Ik was allang afgehaakt ;)
  zaterdag 7 juni 2025 @ 09:40:34 #200
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217873443
Een beetje een radiohitjesblok hier. Ik overwoog serieus om Shawn de beste te vinden.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 09:50:25 #201
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217873574
De Taylorvrije zone is doorbroken.
pi_217873582
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Eigenlijk is dit voor de ranking wel zo’n beetje het saaiste stuk. Liedjes die niet echt slecht zijn, maar meestal zo weinig aansprekend dat ik ze geen seconde zou missen als ze niet in de lijst zouden staan.

Precies 1000 plekken lager was het misschien niet beter, maar was er nog weleens ruimte voor wat meer originaliteit en guilty pleasures.

quote:
3350 Robbie Williams - Morning Sun
3349 JJ Cale - Cajun Moon
3348 Thin Lizzy - Whiskey in the Jar
3347 Billy Joel - The Longest Time
3346 Peter & Gordon - True love ways
3345 José Feliciano - Che Sara
3344 The Monkees - A little bit me, a little bit you
3343 The Cats - Lea
3342 Eagles - I Can't Tell You Why
3341 Wally Tax - Let's dance
3340 Billy J. Kramer with The Dakotas - Bad to Me
3339 Cyndi Lauper - Girls Just Want to Have Fun
3338 Boney M. - Sunny
3337 Jeannie Riley - Harper Valley P.T.A.
3336 Kenny Rogers - The Gambler
3335 Shania Twain - You're Still the One
3334 The Monkees - I'm a Believer
3333 Eric Clapton - Tears in Heaven
3332 Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U
3331 Goldie - Making Up Again
3330 Neil Diamond - Song Sung Blue
3329 Blondie - The Tide Is High
3328 Londonbeat - I've Been Thinking About You
3327 Labelle - Lady Marmalade
3326 Harry Klorkestein - O, o, Den Haag
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2025 @ 09:55:17 #203
pi_217873668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Eigenlijk is dit voor de ranking wel zo’n beetje het saaiste stuk. Liedjes die niet echt slecht zijn, maar meestal zo weinig aansprekend dat ik ze geen seconde zou missen als ze niet in de lijst zouden staan.

Precies 1000 plekken lager was het misschien niet beter, maar was er nog weleens ruimte voor wat meer originaliteit en guilty pleasures.
[..]

Ja, kan me wel voorstellen dat dit voor de meelezer nog steeds hetzelfde aanvoelt, zeker als het een blokje met weinig klassieke platen is.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:23:49 #204
284871 DarkSonic2
pi_217874801
Science of Fear is een FIFA-klassieker _O_ Sweet Disposition zat of zit nog in een reclame, ik weet niet meer welke. Maar dat nummer weet nog aardig stand te houden.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:48:51 #205
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217875084
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:23 schreef DarkSonic2 het volgende:
Science of Fear is een FIFA-klassieker _O_ Sweet Disposition zat of zit nog in een reclame, ik weet niet meer welke. Maar dat nummer weet nog aardig stand te houden.
Remixen spelen daarin een grote rol. Vorig jaar was er nog een behoorlijk succesvolle. Mogelijk is dat sowieso de drijvende kracht achter dat nummer, het is net zo Werchter als het Sensation is.
pi_217875447
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:48 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Remixen spelen daarin een grote rol. Vorig jaar was er nog een behoorlijk succesvolle. Mogelijk is dat sowieso de drijvende kracht achter dat nummer, het is net zo Werchter als het Sensation is.
Ik denk altijd aan Zooey/Summer bij dat nummer O+ zorgt ook voor een positieve vibe
The script for tears
  zaterdag 7 juni 2025 @ 14:44:18 #207
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217876626
Welke lijst hebben jullie het over eigenlijk?
Where law ends, tyrrany begins.
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2025 @ 17:38:17 #208
pi_217877836
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:44 schreef Gunner het volgende:
Welke lijst hebben jullie het over eigenlijk?
Ik heb alle 4851 Top 2000-deelnemers gerangschikt als een soort project om ook de oude en minder bekende Top 2000-nummers eens beter te leren kennen en daarna vond ik het leuk om ze te gaan reviewen. En aangezien het Top 2000-gerelateerd is doe ik dat hier, om een beetje leven in het topic te houden.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 20:02:07 #209
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217878857
Ik vond het eigenlijk wel een heel lekker blokje. Paar subtoppers en eigenlijk niets wat ik lager dan 3000 zou zetten.

2337 Kodaline - All I Want: Kodaline valt een beetje in dezelfde categorie als HAEVN voor mij: heel erg tof, lekker relaxt en net de juiste dosis poppy, ook meermaals live gezien allebei, maar ik ben het niet helemaal eens met welke nummers van ze de Top 2000 halen en, vooral, welke niet. Niettemin is dit een alleraardigst plaatje dat hier misschien rond de 1500 zou eindigen. Maar in vredesnaam, Top 2000-stemmers, luister nou eens naar Honest of Follow Your Fire. Zoveel fijner.
2336 Danny Vera - Roller Coaster: Hipster-alarm incoming: Danny Vera kende ik al voordat hij bekend werd bij het grote publiek. In aanloop naar Bevrijdingsfestival Groningen 2019 had ik net dit nummer voor het eerst gehoord, vond hem erg tof, en vlak daarna explodeerde zijn populariteit gigantisch. Ik begrijp wel dat de onbenullig hoge positie in de Top 2000 wat irritatie oplevert bij mensen – het gevoel van 'wat doet dit ineens tussen mijn oude vertrouwde Bohemian Rhapsody en Hotel California in' – maar als je daar een klein beetje doorheen kijkt is het echt gewoon een heel sterke, oprechte en gevoelige plaat. Van mij mag hij best heel iets wegzakken maar hij misstaat zeker niet op 31 december.
2335 The Temper Trap - Sweet Disposition: Drie op een rij, jawel! Alleraardigst blokje, met ook 2333 nog in de buurt (zie hieronder). Inderdaad een beetje een allemansvriend, maar ik ben zelf qua genre ook niet extreem eenkennig, vind ik zelf.
2333 Bill Medley & Jennifer Warnes - (I've Had) The Time of My Life: Ik herinner me dat we een heleboel matige duetten in de kelder van Mex zijn lijst zijn tegengekomen. Laat die artiesten maar eens goed opletten: dit is hoe je een goed duet doet. De stemmen werken echt perfect bij elkaar en klinken ook in 2025 nog kraakhelder.
2328 Céline Dion - It's All Coming Back to Me Now: Nog geen Meat Loaf in dit blokje, ondanks de waarschuwing, maar dit is bijna 'close enough'! De Meat Loaf & Marion Raven-versie stond ook op het album Bat out of Hell 3, net na Blind as a Bat waar ik eerder al eens naar refereerde. Ook uitgevoerd door Celine Dion werkt dit echter prima en uiteindelijk is dat ook de verdienste van Steinman.

2348 Shawn Mendes – Mercy: Van mijn kant helaas geen mededogen voor Shawn Mendes. Hij heeft wel ergere platen en ik kan me op zich aardig vinden in de visie dat dit de minst erge is, maar het linkerrijtje vind ik wel erg ambitieus.
2345 Stevie Wonder - Happy Birthday: Van deze vind ik het refrein niet mooi. Het instrumentgebruik op de achtergrond heeft iets irritants, en de zang is op zich prima maar volgt het ritme niet helemaal. Dat kan soms iets heel artistieks hebben maar in dit geval vind ik het slordig klinken. Voor de rest vind ik Stevie Wonder wel prima dus waarschijnlijk is dit een van de weinige keren dat ik iets in dit rijtje zet van hem.
2334 Kensington - What Lies Ahead: Hè. Deze als hoogste van Kensington? Die volg ik niet, sorry. En dan bedoel ik niet het liedje Sorry. Ik vind hem juist vrij saai en heel erg de zoveelste uitvoering van 'het liedje van'. Op zich leuk dat ze toch nog even opduiken in het linkerrijtje, maar ik luister toch nog liever een keertje extra naar All For Nothing.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 22:55:41 #210
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217881170
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 20:02 schreef DecoAoreste het volgende:
ik luister toch nog liever een keertje extra naar All For Nothing.
Er staat een F te veel.
pi_217881557
quote:
Op zich leuk dat ze toch nog even opduiken in het linkerrijtje, maar ik luister toch nog liever een keertje extra naar All For Nothing.
Team St.Helena hier. Dat sporadische als ze een keer wat buiten hun veilige kader kleuren beviel me prima
  zondag 8 juni 2025 @ 11:22:10 #212
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217883863
Album2daagse is best oke tot nu toe. Ben best geneigd wat dingen aan te vragen die ze dan kunnen negeren.
pi_217883933
Ik ben alleen tevreden als Vessel voorbijkomt (Car Radio + House Of Gold). Vooral die eerste blijf ik één van de grootste omissies vinden
  zondag 8 juni 2025 @ 11:46:49 #214
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217884102
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:29 schreef Cassa95 het volgende:
Ik ben alleen tevreden als Vessel voorbijkomt (Car Radio + House Of Gold). Vooral die eerste blijf ik één van de grootste omissies vinden
Oh das wel een goeie. Ik dacht vooral aan artiesten waar er maar eentje van in de Top 2000 staat. Maar Car Radio is ook wel heel aanlokkelijk.
  zondag 8 juni 2025 @ 12:03:28 #215
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217884221
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:22 schreef Tussle266 het volgende:
Album2daagse is best oke tot nu toe. Ben best geneigd wat dingen aan te vragen die ze dan kunnen negeren.
Waar kun je dingen aanvragen? Misschien nog eens een extra poging wagen voor Origin of Symmetry (New Born + Citizen Erased)
  zondag 8 juni 2025 @ 12:09:29 #216
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217884257
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:03 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Waar kun je dingen aanvragen? Misschien nog eens een extra poging wagen voor Origin of Symmetry (New Born + Citizen Erased)
Via de app. Maar op de app moet je dan ook weer inloggen. De Tour de France winnen vergt minder inspanning.
  zondag 8 juni 2025 @ 12:39:08 #217
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217884480
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:09 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Via de app. Maar op de app moet je dan ook weer inloggen. De Tour de France winnen vergt minder inspanning.
Ah ik heb hem al. In maart had ik het via die route ook al eens geprobeerd. De aanhouder wint, hoop ik!
  zondag 8 juni 2025 @ 12:54:30 #218
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217884568
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ah ik heb hem al. In maart had ik het via die route ook al eens geprobeerd. De aanhouder wint, hoop ik!
Als je kijkt wat er tot nu toe voorbij is gekomen vind ik jouw keuze best kansrijk.
  zondag 8 juni 2025 @ 13:19:52 #219
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217884847
Random Access Memories komt langs, nice. Geen Contact helaas, maar die is misschien ook wel heel apart voor de doorsnee radioluisteraar.
pi_217884914
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:19 schreef DecoAoreste het volgende:
Random Access Memories komt langs, nice. Geen Contact helaas, maar die is misschien ook wel heel apart voor de doorsnee radioluisteraar.
Aah jammer. Wat was de albumtrack die werd gekozen? Van RAM zijn juist ietwat obscuurdere albumtracks als Touch, Giorgio By Moroder en inderdaad Contact de prijsnummers die het wat mij betreft één van de beste albums ooit maakt
The script for tears
  zondag 8 juni 2025 @ 13:30:03 #221
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217884932
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Aah jammer. Wat was de albumtrack die werd gekozen? Van RAM zijn juist ietwat obscuurdere albumtracks als Touch, Giorgio By Moroder en inderdaad Contact de prijsnummers die het wat mij betreft één van de beste albums ooit maakt
Instant Crush.
  zondag 8 juni 2025 @ 13:31:21 #222
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217884939
Instant Crush is wel wat vaker voorbijgekomen dit jaar. En die reclamebonus, die Gijs Hakkuh ook al aanhaalt, maakt dat het best wel een klein keuzelijstkansje heeft.
pi_217884960
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:30 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Instant Crush.
Ooh nou toch ook een mooie keuze die met een autoreclamebonus, mits opgenomen in de keuzelijst, een miniem kansje zou maken om tot de lijst door te dringen
The script for tears
  Redactie Sport zondag 8 juni 2025 @ 22:31:39 #224
pi_217889971
Nu ook nog.. ongeveer 25 singles. Nouja, misschien niet helemaal, maar vast meer dan 20!

2325 Take That - Back for Good

De grootste hit van Take That, die hier thuis vaak wordt meegezongen als 'houd je bek voorgoed'. Gary Barlow was de grote man achter dit succes. In de Top 2000 deed het in de eerste 13 jaar geregeld mee: 1999-2000, 2002-2003, 2007 en 2009-2011. In 1999 was plek 856 de hoogste notering.

2324 Bread - Everything I Own

De softrock van Bread heb ik al een aantal keer een stukje lager gehad, maar deze heeft de pracht van If met het hebben van net wat meer energie van Guitar Man. If is best mooi, maar gewoon te saai voor woorden, en Guitar Man heeft dat toffe gitaarloopje, maar is verder niet zo'n bijzonder nummer. Dit is een beetje The best of both worlds, al blijft het softrock van Bread, dus veel meer dan deze positie zit er ook weer niet in. In 2004 op 1958.

2323 Rammstein - Radio

De Rammstein met de leukste synthesizerpingeltjes, die van de eerste minuut op zich nog wel een feestje maken. Maar daarna vind ik het gewoon het liedje van Rammstein, maar dan met niet zo interessant gitaarwerk. Hardheid om maar een hard nummer te hebben. Ik vind dat wel vaker bij de Duitsers, er zit iets in wat het nummer interessant maakt, maar voor mij komt dat op de verkeerde manier naar buiten. Misschien betekent dat gewoon dat ik geen echte liefhebber ben. Achja, je kunt niet alles leuk vinden en er zijn hele volksstammen wel groot fan. Tegelijkertijd staat het wel gewoon in de bovenste helft van dit lijstje en komen de Duitsers ook nog wel een paar keer langs. In 2023 binnen op 1016, afgelopen editie net iets lager: 1067.

SPOILER: 2322-2301
  maandag 9 juni 2025 @ 08:38:27 #225
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217891163
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van 1999 tot 20215 stond het lied in de lijst
Dit zal NPO2 geruststellen.

Maar het zegt ook wel veel dat dit het enige is wat hierover te zeggen valt. Ik zei het bij het vorige blokje ook al, voor mij voelt dit echt als het radiomuziek deel. Niet heel vervelend, niet heel bijzonder. Het is niet te hopen dat dit weer zo'n blok van 1000 nummers wordt, zoals het vorige deel.
pi_217891255
Als dit echt twee uurtjes uit de Top 2000 waren, zou ik op een gegeven moment wel even wat anders gaan doen, want dit is toch wel erg veel inwisselbare (zeik)muziek. Soms, zoals bijvoorbeeld La Mer of Als Je Wint, wel in een mooie versie overigens, maar niets waar ik naar zou uitkijken.
  Redactie Sport maandag 9 juni 2025 @ 09:15:54 #227
pi_217891354
1000 nummers is wat veel, maar ik denk dat het nog wel 200-300 nummers aanhoudt. Daarna zitten we wel bij de echt goede platen.

En ja, 2015 dus.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:28:33 #228
37150 livelink
pi_217891428
Hide in your shell O+

Daar zou ik wel vrolijk van worden als die gedraaid werd.
pi_217891684
Stiekem zitten er in deze laatste update een paar noteringen die moeiteloos top 1000 kunnen meedraaien. Ik noem een Walking In Memphis, een La Mer en vooral een Hide In Your Shell en een Crimson & Clover.
Valt me van die laatste trouwens mee dat het origineel van Hanson nooit de lijst heeft gehaald
The script for tears
  maandag 9 juni 2025 @ 12:27:02 #230
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217892653
Hadden we een tijdje geen stemplaten gehad, hebben we er nu weer een te pakken met Walking in Memphis.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juni 2025 @ 12:33:15 #231
pi_217892696
Ik ga Spooky’s Day Off weer eens draaien. Fijn, vergeten, liedje
  maandag 9 juni 2025 @ 12:36:13 #232
37150 livelink
pi_217892716
Mijn eerste kennismaking met Supertramp was hun album Live In Paris. Dus voor Supertramp geldt voor mij dat ik hun nummers live beter vind dan de albumversies. Heb dat album net weer eens opgezet.
pi_217892804
Ja,Crimson and Clover doet wel een beetje pijn, nu al.
Ook Walking in Memphis zou ik wel iets hoger zetten.
  maandag 9 juni 2025 @ 13:51:59 #234
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217893299
Lounge Act is wel mijn album2daagse highlight tot nu toe hoor. Zal wel niks opleveren, maar gelukkig hebben we dan de foto’s nog.
  maandag 9 juni 2025 @ 15:23:00 #235
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217894040
Zucht. Muse is vannacht langs geweest, maar met het verkeerde album. Ik geef het op.
  maandag 9 juni 2025 @ 17:50:30 #236
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217895246
Man man man, gisteren Instant Crush, vandaag Digital Love. Maar in december ongetwijfeld die met de technisch directeur van de tasjesvereniging. De rots in de branding komt zo een paar uurtjes doen, ik verwacht er nog wel wat van.
  maandag 9 juni 2025 @ 21:59:10 #237
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217897681
Nog 2 uurtjes Tim en dan is dit ook weer erdoorheen. Nog even wat goed nieuws, Gijs Hakkuh heeft er nog snel even twee keer borsatan doorheen gejaagd.
pi_217897732
Sly stone overleden ;(
Er heerst nu rouw in huize okkie
  maandag 9 juni 2025 @ 22:38:36 #239
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217898068
Ik denk dat qua toevoegingen aan de keuzelijst mbt deze dagen Brain Damage/Eclipse wel een goeie kans maakt.
Die heeft er ook een hoesje bij op de site.
En dat is dan ook een zekere binnenkomer denk ik.
pi_217899104
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat qua toevoegingen aan de keuzelijst mbt deze dagen Brain Damage/Eclipse wel een goeie kans maakt.
Die heeft er ook een hoesje bij op de site.
En dat is dan ook een zekere binnenkomer denk ik.
Op zich een prima nummer, maar wel weer een toevoeging van een albumtrack van een artiest die er al veel instaat.
Dan zie ik liever een DAB voor Sly Stone, al zal dat wel weer tegenvallen....
  dinsdag 10 juni 2025 @ 09:02:56 #241
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217899335
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 08:17 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Dan zie ik liever een DAB voor Sly Stone, al zal dat wel weer tegenvallen....
6800 opties op de keuzelijst (het zijn er 12, stukje Soul Night bias), dus dat zal ongetwijfeld nergens toe leiden.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:09:49 #242
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217900201
De albumtweedaagse bracht niet helemaal wat we gehoopt hadden, dus gaan we maar weer naar de orde van de dag. We hebben nog een achterstallig stukje lijst van Mex, niet het allerspannendste blokje maar wel weer een:

SPOILER
68 favorieten over. Ik weet niet helemaal of dit nu viel onder 'popliedjes van alt-bandjes'? Anyway..

2314 Green Day - 21 Guns: Ik ben niet eens de grootste Green Day-fan grappig genoeg, dat zou je misschien wel denken als je ze driemaal in mijn geschoonde top-100 ziet staan. Eigenlijk luister ik vooral de grote hits, en daar valt deze zeker onder, een prachtige melancholieke plaat die in de eerste plaats over oorlog schijnt te gaan, maar ook in algemene zin heel mooi een gevoel van wanhoop weet te verwoorden.
2306 Acda en De Munnik - Het regent zonnestralen: Opnieuw artiesten die ik zeker niet altijd briljant vind, maar niets dan respect voor de Herman-trilogie, een poëtisch verhaal met een heleboel onverwachte wendingen dat zich uitstekend leent voor de stijl van Acda en de Munnik.

2321 Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately: Zo’n gesproken intro voelt voor mij vaak een beetje te gimmicky, en daarna is het eigenlijk een vrij standaard popliedje zonder al te veel speciaals.
2320 Hermans Hermits - There's a kind of hush: Niks kwalijks aan, maar wel eentje die je na 5 minuten weer vergeten bent, en we naderen qua positionering wel een beetje de regionen waar dat eigenlijk niet meer goed te praten is.
2315 Swinging Soul Machine - Spooky's Day Off: Tsja, als iets volledig instrumentaal is dan ligt er op het gebruik van die desbetreffende instrumenten wel wat extra druk om vernieuwend en onderscheidend te zijn. En dat is het eigenlijk niet echt.
  Redactie Sport dinsdag 10 juni 2025 @ 19:01:47 #243
pi_217904361
2300 Jack Johnson - Sitting, Waiting, Wishing

Wat is dit eigenlijk een lekker nummertje. En dan zitten we pas bij 2300, dus dan zijn er gewoon nog 2299 beter, moet je nagaan. Maar dit is wel de ultieme soundtrack om op je handdoekje op een onbewoond eiland te liggen. Heerlijk, maar het heeft ook wel weer iets te veel de Jack Johnson-kabbel. Maar in die hele Jack Johnson-kabbel hoor ik wel echt het liefste dit. Van 2009 tot 2016 stond dit in de lijst.

2299 Maggie MacNeal - Terug naar de kust

En dan dit. Hier heb ik ook geregeld best hoog over opgegeven, omdat het tweede deel wel echt goed is. Dit is geschreven door dichter Theun de Winter in een promotie van Nederlandstalige muziek rondom de Boekenweek in 1976, waardoor Sjoukje Smit maar eens in het Nederlands zingt. En dat maakt meteen het beste MacNeal-nummer, met die fantastische strijkers die het inkomende gevaar fantastisch neerzetten in het 'Oh hoe kom ik hier vandaan'-stukje. De rest is oké, een stuk minder, maar nog steeds gewoon prima. Opnieuw geeft het feit dat dit 'slechts' op 2299 staat toch wel aan hoeveel echt goede platen er stiekem toch in de Top 2000 hebben gestaan. Deze heeft het voor een relatief oubollig lied nog lang volgehouden: In 2000 op 471 als hoogste voor de plaat die er tot en met 2020 elk jaar in stond.

2298 Wally Tax - Miss Wonderful

Lekkere 'riff'. 'Lick'. 'Loopje'. Volgens Eric Corton moet je toch gewoon een van die eerste twee woorden gebruiken, dat klinkt beter. Echt wel een fijn gitaargeluid in dit nummer van Wally Tax, de ex-Outsider - ofwel nu een échte Outsider, die zijn eerste solosingle uitbracht en als soloartiest beperkt succes had. In 2000-2001, 2004-2006 den 2008-2010 in de lijst, altijd in het onderste kwart.

SPOILER: 2297-2276
  dinsdag 10 juni 2025 @ 20:09:14 #244
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217904882
Guy en Thomas krijgen volgens mij de langste review tot nu toe. Over deze kunnen we nog wel een uur doorgaan. Had ik al eens verteld dat ik een CD-R-ettje had met een bootleg van Alive 2007 en dat die dus net anders was dan Alive 2007 en dat ik daar nog altijd de mist mee in ga als hij eens op StuBru erop komt?

Hoe dan ook 2x veel woorden voor inderdaad niet het beste nummer. Gisteren lag er een kansje. Het werd Digital Love.
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:12:33 #245
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217914338
Van 53 naar 10 is wel haalbaar, zelfs met een paar Freekobstakels.
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2025 @ 19:15:55 #246
pi_217914370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:12 schreef Tussle266 het volgende:
11, Lichtje Branden op 10.
pi_217914376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:12 schreef Tussle266 het volgende:
Teveel (bijna)dabs man. En het is pas juni
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:33:48 #248
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217914487
God only knows and good vibrations in de top 10 graag.
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2025 @ 19:44:37 #249
pi_217914640
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:33 schreef peaceman het volgende:
God only knows and good vibrations in de top 10 graag.
We zien jou eind november bij de Evergreen?
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:47:33 #250
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217914671
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
We zien jou eind november bij de Evergreen?
Zien? Fokkers laten zich niet zien.
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:50:13 #251
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217914705
quote:
Is ook een reden dat alternative uit 2007-2008 bij mij nogal topzwaar is, en dan vooral de minder bekende nummers. Ik keek zoveel dat ik echt alles leerde kennen. Als je als artiest in die tijd wat uitbracht, heb je vaak een streepje voor.
Ik hoop nog op een inhaalslag qua mid/late 00's-muziek, via een nu nog onbekende bron waarmee ik raakvlakken heb. Het helpt niet dat de muziek inmiddels een leeftijd heeft waarop hij wat minder op de radio komt (ook op wat alternatievere zenders).

Wat er dan wel op heeft gestaan rond 2007? Best veel óude muziek. Oud in de zin van 'ruim voor m'n tijd'. Qua wat er wel aan recente muziek op stond geven deze (2005-2007) en deze (2008-2014) Spotify-lijsten een idee.

En de ontbrekende staan hier ergens, inclusief uitklapbare lappen tekst: https://www.audioxy.nl/04.html#2005

De klik met hedendaagse muziek is anno nu wat beter, als ik de TikTok-hoek en de Top 40 negeer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 11-06-2025 20:10:27 ]
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:52:17 #252
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217914726
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:16 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Teveel (bijna)dabs man. En het is pas juni
Populariteit in de breedte is ook een factor he. God Only Know trekt meer twintigers dan Davy Klaassen met zijn trompet.
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2025 @ 19:54:17 #253
pi_217914745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:52 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Populariteit in de breedte is ook een factor he. God Only Know trekt meer twintigers dan Davy Klaassen met zijn trompet.
Dat is volgens mij wel een bierklassieker. Maar ik verwacht niet dat die massaal op Open Einde zullen stemmen nee
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2025 @ 20:08:33 #254
pi_217914893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:50 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik hoop nog op een inhaalslag qua mid/late 00's-muziek, via een nu nog onbekende bron waarmee ik raakvlakken heb. Het helpt niet dat de muziek inmiddels een leeftijd heeft waarop hij wat minder op de radio komt (ook op wat alternatievere zenders).

Wat er dan wel op heeft gestaan rond 2007? Best veel óude muziek. Oud in de zin van 'ruim voor m'n tijd'. Qua wat er wel aan recente muziek op stond geven deze Spotify-lijsten een idee:
2005-2007
2008-2014

En de ontbrekende staan hier ergens, vanaf het blauwgroene blok: https://www.audioxy.nl/04.html

De klik met hedendaagse muziek is anno nu wat beter, als ik de TikTok-hoek en de Top 40 negeer.
Een greep:
SPOILER
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:12:25 #255
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217914948
De Ting Tings behoren tot het rijtje artiesten die m'n vinger richting zapknop trekken, maar toch bedankt. :)
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2025 @ 20:16:40 #256
pi_217914990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:12 schreef Eightyone het volgende:
De Ting Tings behoren tot het rijtje artiesten die m'n vinger richting zapknop trekken, maar toch bedankt. :)
Ja die vocalen kunnen storend werken. Al is Great DJ muzikaal 10x beter dan die 2 hitjes.

Ik zie wel een paar nummertjes die ik ook herken uit die tijd. Disco Lies, Omen en Rockferry, bijvoorbeeld. Maar mijn smaak was wel vrij London Calling indertijd.
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:21:04 #257
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217915042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja die vocalen kunnen storend werken. Al is Great DJ muzikaal 10x beter dan die 2 hitjes.
Veel van die zangeressen hadden zo'n kirrend/kinderlijk/zeurderig toontje. Het was mode, maar het is altijd meer iets voor anderen geweest.

Gek genoeg zijn er van Asteroids Galaxy Tour wel nummers tot m'n playlists doorgedrongen. Misschien hadden die liedjes toch een vreemd soort x-factor, waardoor ik die kinderstem op de koop toe nam.
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2025 @ 20:22:35 #258
pi_217915060
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Veel van die zangeressen hadden zo'n kirrend/kinderlijk/zeurderig toontje. Het was mode, maar het is altijd meer iets voor anderen geweest.

Gek genoeg zijn er van Asteroids Galaxy Tour wel nummers tot m'n playlists doorgedrongen. Misschien hadden die liedjes toch een vreemd soort x-factor, waardoor ik die kinderstem op de koop toe nam.
De Tones and I of the times is dat. Maar Heart Attack is wel een feestnummer.
Maar liever gewoon de strakke muziek van de Blood Red Shoes, die net als de Asteroids elk jaar wel 3 shows in Nederland hebben. Geen idee waarom, eigenlijk.
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:18:59 #259
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217915591
Bij Kubus & BangBang blijf ik iig hangen. *lijst is in Spotify geïmporteerd; een van de dingen waar ChatGPT wel goed voor is*
pi_217915665
God only knows gaat wel een stukje stijgen ;(
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:28:48 #261
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217915673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Geen moeite mee.
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:34:07 #262
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_217915748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Is sowieso top 5 materiaal.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_217916070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:28 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Geen moeite mee.
Zeker niet! Mag in de top 10 en daar blijven inderdaad :Y
pi_217916173
Het wordt dringen dit jaar met al die dodenbonussen -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 11 juni 2025 @ 22:54:16 #265
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_217916366
RIP Brian :{
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 11 juni 2025 @ 23:04:18 #266
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_217916425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt dringen dit jaar met al die dodenbonussen -O-
Ik denk dat Suzan en Freek dit gaan winnen. Ook als Freek de stemweek nog haalt zouden ze best wel top 3 gaan halen...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_217917645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:04 schreef Bomenverzameling het volgende:

[..]
Ik denk dat Suzan en Freek dit gaan winnen. Ook als Freek de stemweek nog haalt zouden ze best wel top 3 gaan halen...
Ik vind het zielig voor Freek, én voor Nederland ;(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juni 2025 @ 08:45:24 #268
pi_217917901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:12 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik vind het zielig voor Freek, én voor Nederland ;(
Ik heb hier geen enkele onderbouwing voor, maar ik denk dat mensen die Susan en Freek kunnen waarderen al stemlijstjes met 15 Susan en Freek liedjes opsturen en dat er niet veel ruimte is voor een ZAB
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:56:58 #269
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217917976
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:45 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik heb hier geen enkele onderbouwing voor, maar ik denk dat mensen die Susan en Freek kunnen waarderen al stemlijstjes met 15 Susan en Freek liedjes opsturen en dat er niet veel ruimte is voor een ZAB
Het is toch vaak zo dat dit soort bonussen veel verder gaan dan de hooligans? Daarom hebben we tegenwoordig toch ook bonussen voor allerlei lui die niets met muziek te maken hebben? Van El Diego tot de middelbare school in Hilversum, tot een bijna vergelijkbare Freeksituatie vorig jaar? Lijstjesfans doen niet aan hypes en artieststalkers stemmen toch wel 35x dezelfde. Maar juist die groep casual stemmers (volgens mij per definitie de grootste groep ieder jaar), heeft die hypeinvloed.
pi_217918014
Juist die casual S&F-stemmers, net als de Dermot-stemmers, is een groep die hun lijstje verder vult met nummers als Fix You, Soldier On of Oceaan (die vorig jaar allemaal al significant stegen). Dat maakt de kans op Coldplay op 1 dus vooral groter.
  Redactie Sport donderdag 12 juni 2025 @ 09:22:07 #271
pi_217918163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:02 schreef Cassa95 het volgende:
Juist die casual S&F-stemmers, net als de Dermot-stemmers, is een groep die hun lijstje verder vult met nummers als Fix You, Soldier On of Oceaan (die vorig jaar allemaal al significant stegen). Dat maakt de kans op Coldplay op 1 dus vooral groter.
Het leek er wel op dat het vooral de hoge noteringen van dat soort acts er door wisten te winnen, alles wat onder de 100 staat verloor juist plekken tegenover de alternative en 80s muziek.

Bovendien vraag ik me af of er een nieuw stempubliek komt, of dat het stempubliek een beetje overlapt met de Dermot-stemmers.
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:24:25 #272
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217918178
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bovendien vraag ik me af of er een nieuw stempubliek komt, of dat het stempubliek een beetje overlapt met de Dermot-stemmers.
Maar die Dermot-stemmers waren wel met veel. Die hebben best een plekje vrij voor Suus en Freek, lijkt me. Suus en Freek waren vorig jaar juist een beetje de dupe, leek het.
  Redactie Sport donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:42 #273
pi_217918195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:24 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Maar die Dermot-stemmers waren wel met veel. Die hebben best een plekje vrij voor Suus en Freek, lijkt me. Suus en Freek waren vorig jaar juist een beetje de dupe, leek het.
Ja dat die gaan stijgen is ook een open deur natuurlijk. Ik verwwacht gewoon dat het liedje van Dermot wordt ingewisseld voor een van de liedjes van Suus en Freek bij die mensen, met misschien nog 1 of 2 extra liedjes van ze erbij. Of ze behouden Dermot nog en wisselen een van die andere 35 in. Of, ook niet onwaarschijnlijk, ze hadden er geen 35 en kunnen er dus gewoon een paar van die twee bij smijten.
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:28:51 #274
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217918219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja dat die gaan stijgen is ook een open deur natuurlijk. Ik verwwacht gewoon dat het liedje van Dermot wordt ingewisseld voor een van de liedjes van Suus en Freek bij die mensen, met misschien nog 1 of 2 extra liedjes van ze erbij. Of ze behouden Dermot nog en wisselen een van die andere 35 in. Of, ook niet onwaarschijnlijk, ze hadden er geen 35 en kunnen er dus gewoon een paar van die twee bij smijten.
Oh zo. Ja dat denk ik ook.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:43:54 #275
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217918762
Na een klein half jaar analyseren heb ik wel wat kleine indicaties waarom sommige liederen wel de keuzelijst halen en sommige niet. Enkele factoren:

- Sommige platen die gedraaid worden, zijn verzoekjes en stonden dus niet gepland ('lang niet gehoord'-spelletjes e.d.)
- Sommige komen niet uit het systeem maar uit de binnenzak van de DJ (met name Eddy Afkeur heeft hier een handje van)
- Sommige zijn gewoon ronduit verkeerd gekoppeld in het systeem (Over en Over van Robby Valentine wordt consequent gekoppeld aan onze gepleisterde vriend uit Missouri en in recente dagen wordt Little by Little van Lisa Lois volgens de playlist ineens 4x per dag gedraaid, maar dat is natuurlijk gewoon die van de Lidl-huisband met nieuwe Amerikaan)
  Redactie Sport donderdag 12 juni 2025 @ 23:03:50 #276
pi_217925570
Er is al een halve dag niets gezegd, dus tijd voor een latenight blokje.

2275 Survivor - Burning Heart

Survivor had al eens succes met de Rocky soundtrack en deze plaat over de koude oorlog werd voor de vierde Rocky-film gebruikt, waarin het ook tussen boksers uit Rusland en Amerika ging. Best een lekker nummer met een open geluid, al is het wel weer een typisch AOR-geluid in de plaat. In 2000 kwam het lied op 1484.

2274 Prince & The Revolution - Kiss

Vorig blokje twee keer KISS, nu 1x Kiss. We hebben de versie van Tom Jones al gehad, maar nu de versie van de schrijver zelf, al hielp een van de funkbands op zijn label, Mazarati, behoorlijk mee om het nummer vorm te geven. Prince gaat zo lekker los op deze funkplaat, dat schreeuwen is zo lekker. Nadat de cover van Tom Jones de eenmalige deelname in 1999 had stond de plaat in 2000 in geen enkele versie in de lijst, maar daarna stond het origineel er altijd in, behalve in 2005. Opvallend, in 2004 stond het lied nog op 957. Ik vermoed een misser. Daarna stond het nummer een tijdlang lager, maar vanaf 2012 weer meestal rond zaagmans. En uiteraard nog wat hoger na de dood van de zanger, 721 in 2016.

2273 Van Dik Hout - Stil in mij

Een van de meest populaire Nederlandstalige nummers van Martin Buitenhuis en zijn kornuiten. In dit geval is het ook wel gewoon een degelijke nederpopsong, met een deun die ook van de andere grote namen had kunnen zijn. Ik noem een De Dijk, BLØF of Acda en de Munnik, daar sluit dit nummer naadloos op aan. Het is het eerste hitje van de groep geweest en ik vind het ook wel een lekkere meezinger. Van 1999 tot 2017 was het een vaste waarde in de Top 100, met plek 35 in 2004 als hoogste notering. De laatste jaren zit een plek in de top 100 er niet meer in. Afgelopen editie op 137.

SPOILER: 2272-2251
  vrijdag 13 juni 2025 @ 06:56:21 #277
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217926425
Wat hoor ik nou, is Dua Lipa verloofd?! :( DAT WORDEN GEEN GIFJES DIT JAAR! :(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 13 juni 2025 @ 08:32:35 #278
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217927342
Hyponotize past perfect in hetzelfde rijtje als eigenlijk alle andere hiphopplaten in de lijst (op King Kunta en Rapper's Delight na), het zijn hiphophits voor niet hiphopliefhebbers. Dat is niet echt iets genrespecifieks, maar volgens mij is hiphop wel het genre binnen allertijdenlijstjes waar dat het sterkst naar voren komt.

Hypnotize kwam ook direct vanaf het keuzelijstprivilege de lijst in. De andere opties voor onze grote man waren Mo'Money Mo'Problems (maar die is weg om dat D. Pippy op de credit stond) en Big Poppa. Die laatste is van deze 3 het best, maar in werkelijkheid zijn er wel 6 of 7 betere te vinden, alleen al op Ready to Die.
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2025 @ 08:37:17 #279
pi_217927395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:32 schreef Tussle266 het volgende:
Hyponotize past perfect in hetzelfde rijtje als eigenlijk alle andere hiphopplaten in de lijst (op King Kunta en Rapper's Delight na), het zijn hiphophits voor niet hiphopliefhebbers. Dat is niet echt iets genrespecifieks, maar volgens mij is hiphop wel het genre binnen allertijdenlijstjes waar dat het sterkst naar voren komt.

Hypnotize kwam ook direct vanaf het keuzelijstprivilege de lijst in. De andere opties voor onze grote man waren Mo'Money Mo'Problems (maar die is weg om dat D. Pippy op de credit stond) en Big Poppa. Die laatste is van deze 3 het best, maar in werkelijkheid zijn er wel 6 of 7 betere te vinden, alleen al op Ready to Die.
Verder hebben we überhaupt enkel die slimme, die andere slimme (met titel), die Palestinasympathisant en die met een brief voor z’n moeder toch?

Oh, en dan dat duo en trio (of kwartet) uit Amsterdam, natuurlijk. Verder hebben we die hardcore punk-band die steeds op andere nummers doen alsof ze rappers zijn, maar volgens de Top 2000 is het wat mij betreft geen hiphop.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 08:40:28 #280
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217927422
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Verder hebben we überhaupt enkel die slimme, die andere slimme (met titel), die Palestinasympathisant en die met een brief voor z’n moeder toch?

Oh, en dan dat duo en trio (of kwartet) uit Amsterdam, natuurlijk
Die met die brief voor zijn moeder heeft er ook nog een over de favoriete staat van Trump en er zijn ook nog een paar rondspringende Meixcanen uit die staat. Dat zijn volgens mij de meest ultieme voorbeelden. Wat dat betreft is het bijna vreemd dat die andere Mexicanen, uit alweer die staat, het nooit gehaald hebben.
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2025 @ 08:44:24 #281
pi_217927452
Oh ja dat stadionliedje nog. En natuurlijk onze Stevie Wonder-liefhebber, die staat na die slimme nog het hoogst van allemaal.

Maar inderdaad lijken me dat niet de nummers die bij de rapliefhebbers goed scoren.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 08:50:05 #282
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_217927497
Heroes & Villains terug in de lijst zou wel genot zijn. Brian's meesterwerk O+
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2025 @ 08:53:08 #283
pi_217927521
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:50 schreef SonicVolcano het volgende:
Heroes & Villains terug in de lijst zou wel genot zijn. Brian's meesterwerk O+
Ik zou maar rekenen op maximaal een terugkeer van Tears in the Morning. En dan zit het mee.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:35:09 #284
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217927787
90's lijst maar eens misbruiken voor een Malieveldhiphoplijstje. 25 is wel haalbaar.
pi_217928099
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Oh, en dan dat duo en trio (of kwartet) uit Amsterdam, natuurlijk. Verder hebben we die hardcore punk-band die steeds op andere nummers doen alsof ze rappers zijn, maar volgens de Top 2000 is het wat mij betreft geen hiphop.
Nooit geweten dat André Hazes onder de hiphop valt....
pi_217928368
In tegenstelling tot Mexicanobakker vind ik dat hoge geschreeuw van Prince in Kiss echt oervervelend. Meestal een reden om de radio op een andere zender te zetten.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 11:04:02 #287
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217928624
Ik had eigenlijk moeten werken, maar ik heb nu dus ontdekt dat je bijvoorbeeld ook gewoon op What They Do kan stemmen. Best een profetisch liedje met de kennis van nu. Fijn dat die uit de 90's komt, want die gaat er dan dus mooi op.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:45:33 #288
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217929380
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:28 schreef Chiappucci het volgende:
In tegenstelling tot Mexicanobakker vind ik dat hoge geschreeuw van Prince in Kiss echt oervervelend. Meestal een reden om de radio op een andere zender te zetten.
Dit! By far het minste nummer van Prince imho.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:47:19 #289
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217929392
En van Under the boardwalk heb ik de versie van de Tom Tom Club nog op 12" :)
pi_217929615
K
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:04 schreef Tussle266 het volgende:
Ik had eigenlijk moeten werken, maar ik heb nu dus ontdekt dat je bijvoorbeeld ook gewoon op What They Do kan stemmen. Best een profetisch liedje met de kennis van nu. Fijn dat die uit de 90's komt, want die gaat er dan dus mooi op.
kunnen we weer stemmen voor een lijstje?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 13:32:47 #291
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217929694
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
K
[..]
kunnen we weer stemmen voor een lijstje?
Ik leef in mijn eigen wereldje, best gezellig en helemaal niet eenzaam. Nooit doen wat anderen doen.
  Redactie Sport zaterdag 14 juni 2025 @ 22:18:11 #292
pi_217946613
2250 Chuck Berry - Come On

Chuck Berry doet een leuke poging om het publiek wat op te zwepen en daarmee maakt hij in ieder geval zijn meest onderscheidende nummer met Martha Berry als achtergrondzangeres. Het was zijn laatste single voor zijn grote statusverlies door te rommelen met een meisje van 14. R Kelly en Sean Combs worden er voor gecanceld, maar bij Chuck B zijn we het allemaal weer vergeten. In 2000 op 1926 en een jaar later op 1995.

2249 John Travolta - Sandy

Speciaal voor de filmversie van Grease werd dit lied geschreven. Danny is hier de man van de dubbele agenda: Hij wil eigenlijk dat Sandy even de liefde parkeert totdat hij klaar is met de motorbende op school. Wat een naïeve verwachting, maar het zorgt wel voor een ballad waar ik wel echt een zwak voor heb. Dat Whyaiaiai is ook gewoon heerlijk. In 2000 en 2001 stond de plaat in de lijst.

2248 Genesis - I Can't Dance

Radiomuziek van Phil en co, die lekker op theekopjes aan het rammen zijn of wat het ook moge zijn om een leuk drumgeluid eruit te krijgen. Ik vind het voor een poprockliedje best origineel, maar ik snap ook wel weer dat het 80s Genesis fans stoort - het is nogal een leeg, hol geluid op de gehele plaat en er gebeurt ook weer niet bijzonder veel. Maar ik vind de basis die er staat wel lekker, zelfs met de stem van Phil is het allemaal gewoon prima. Van 2001 tot 2019 stond het in de lijst, met 693 als hoogste.

SPOILER: 2247-2226
  zaterdag 14 juni 2025 @ 22:30:31 #293
37150 livelink
pi_217946832
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
2250 Chuck Berry - Come On

Chuck Berry doet een leuke poging om het publiek wat op te zwepen en daarmee maakt hij in ieder geval zijn meest onderscheidende nummer met Martha Berry als achtergrondzangeres. Het was zijn laatste single voor zijn grote statusverlies door te rommelen met een meisje van 14. R Kelly en Sean Combs worden er voor gecanceld, maar bij Chuck B zijn we het allemaal weer vergeten. In 2000 op 1926 en een jaar later op 1995.

2249 John Travolta - Sandy

Speciaal voor de filmversie van Grease werd dit lied geschreven. Danny is hier de man van de dubbele agenda: Hij wil eigenlijk dat Sandy even de liefde parkeert totdat hij klaar is met de motorbende op school. Wat een naïeve verwachting, maar het zorgt wel voor een ballad waar ik wel echt een zwak voor heb. Dat Whyaiaiai is ook gewoon heerlijk. In 2000 en 2001 stond de plaat in de lijst.

2248 Genesis - I Can't Dance

Radiomuziek van Phil en co, die lekker op theekopjes aan het rammen zijn of wat het ook moge zijn om een leuk drumgeluid eruit te krijgen. Ik vind het voor een poprockliedje best origineel, maar ik snap ook wel weer dat het 80s Genesis fans stoort - het is nogal een leeg, hol geluid op de gehele plaat en er gebeurt ook weer niet bijzonder veel. Maar ik vind de basis die er staat wel lekker, zelfs met de stem van Phil is het allemaal gewoon prima. Van 2001 tot 2019 stond het in de lijst, met 693 als hoogste.

SPOILER: 2247-2226
Alleen Third World is een nummer dat ik nog wel eens wil draaien in dit lijstje. En vooruit, Ramses Shaffy hoort ook zeker in deze regionen. Alle andere nummers heb ik niks mee.
  zondag 15 juni 2025 @ 14:04:10 #294
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_217952112
Van dit blokje vind ik eigenlijk alleen Land Of Confusion echt te laag staan.

En verder kwam ik er door de notering van Katie Melua achter dat zij in 2007 met zes (!) nummers in de Top 2000 stond. Moeder gods :o
pi_217952212
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:04 schreef Chiappucci het volgende:
Van dit blokje vind ik eigenlijk alleen Land Of Confusion echt te laag staan.

En verder kwam ik er door de notering van Katie Melua achter dat zij in 2007 met zes (!) nummers in de Top 2000 stond. Moeder gods :o
Ja, toen vonden we het nog héél vreemd dat een nieuw nummer in de top 25 binnenkwam...

En Cliff heet er dus 2x ingestaan met the Young ones ;)
  zondag 15 juni 2025 @ 15:11:47 #296
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217952649
quote:
...het is nogal een leeg, hol geluid op de gehele plaat
Ik ervaar het als een soort van funky.

Geen woord dat ik in de regel met Phil Collins associeer, dat niet.
  zondag 15 juni 2025 @ 16:01:38 #297
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217953135
Ik vind het best jammer dat Don & Ad weggesaneerd zijn. De lijst zou een betere plek zijn als er 1 of 2 in stonden. Zelfs als het dat jaren 80 liedje zou zijn waar iedereen de confettikanonnen voor afschiet.
pi_217953416
Vrij veel middelmaat inderdaad. We zijn sowieso in de regionen van artiesten waar ik niets mee heb, als Ilse DeLange en Prince, dat helpt niet mee.

Ik denk dat ik Hot Chocolate - So You Win Again de beste van deze serie vind. Als een aangename melodie die een goede sfeer neerzet.
  zondag 15 juni 2025 @ 18:42:57 #299
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217954421
So You Win Again is ook prima te neuriën als je weer eens ergens goed mee weg komt.
pi_217957673
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ja, toen vonden we het nog héél vreemd dat een nieuw nummer in de top 25 binnenkwam...

En Cliff heet er dus 2x ingestaan met the Young ones ;)
Nee, Met Living Doll, waaronder één keer met the Young Ones (als in de acteurs uit de gelijknamige serie.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_217957727
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 22:20 schreef Ferdo het volgende:

[..]
Nee, Met Living Doll, waaronder één keer met the Young Ones (als in de acteurs uit de gelijknamige serie.
én met het liedje the Young Ones, uit de gelijknamige film ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')