Ik heb nog even teruggelezen, ik was iets te enthousiast inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:17 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
David's Song
Da's wel ook de enige.
Die zie ik wel in beide versies hoog eindigen. Het probleem met Freek is de recency bias, lijkt me. Elke boer op een 78 toerenplaat kan het halen. Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe iets dit nog kan toppen dit jaar, tenzij we er nu om loten wie Chris Martin gaat doodschieten.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Aangezien ik hem vandaag besprak: Verwachten we nog een indirecte bonus voor Papa, aangezien Suus & Freek die hebben gedaan bij DBZ, gecombineerd met het wrange onderwerp?
Coltplay of Glocks?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:37 schreef Tussle266 het volgende:
[..]tenzij we er nu om loten wie Chris Martin gaat doodschieten.
quote:Veel Vlaamse en Nederlandse radiostations draaien woensdagochtend rond 10.00 uur het nummer ‘Lichtje Branden’ van Suzan & Freek. Ook fans roepen massaal op het nummer te streamen. Met het lied willen de fans en de zenders het duo steunen. De twee maakten dinsdag bekend dat Freek (32) ongeneeslijk ziek is.
Het jaar is nog lang. Maar dit gaat wel impact hebben op de lijst uiteraard. Kan er ook wel mee leven hoor.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:37 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die zie ik wel in beide versies hoog eindigen. Het probleem met Freek is de recency bias, lijkt me. Elke boer op een 78 toerenplaat kan het halen. Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe iets dit nog kan toppen dit jaar, tenzij we er nu om loten wie Chris Martin gaat doodschieten.
Andere bonussen dan DAB's (soundtracks, tiktoks, dode misdaadverslaggevers of soapacteurs) die nog zouden komen zijn sowieso niet groter, want 1 liedje. En als het om een DAB gaat, dan moet het om een hedendaagse superster gaan die heel tragisch om het leven komt, Ed Sheeran die van een keukentrapje in zijn appartement in Mozambique valt en zijn nek breekt of zo.quote:
Niet Rob de Nijs?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blauwe Dag op 1 dus komende editie.
De top 13 van dit jaar, ik vind het prima!quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:56 schreef Cassa95 het volgende:
De hoogste stond vorig jaar 'maar' rond 600, terwijl de jaren ervoor er steevast meerdere in de top 500 stonden. Er gaan er vast een aantal naar de top 100 toe, met eigenlijk Lichtje Branden nu als enige kanshebber voor de top 10.
Schrijf ze allemaal maar op:
Honderd Keer (RE)
Kwijt (RE)
Onderweg Naar Later (RE)
Weg Van Jou (RE)
Deze Is Voor Mij
Nooit Meer Regen
Slapeloosheid
Verleden Tijd
Batterij (Zonder keuzelijst)
Ken Je Dat Gevoel (Zonder keuzelijst)
Lichtje Branden (Zonder keuzelijst)
Papa (mogelijk met / zonder keuzelijst)
Goed idee, en dan BohRhap op 14. Kan de radio mooi om kwart voor 11 uit.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:49 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De top 13 van dit jaar, ik vind het prima!
SPOILER: 2472-2451Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ja, dat meen ik ook ooit ergens gelezen te hebben ja, maar ik vind het toch opvallend veel van die hele sound weg hebben.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
En wat betreft When you walk in the room: dat schreef ze in '63, dus vóórdat ze met the Beatles toerde en vóór ze in Engeland woonde
SPOILER: 2447-2426Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest Xquote:Op vrijdag 30 mei 2025 23:30 schreef Tussle266 het volgende:
Is die Jon Bon poging nu de hoogste op de stapel van Chris?
Ja, zo zie ik het ook wel. Ik vond Cold een paar blokjes terug prima op die plek staan. Dat zou voor mij denk ik de hoogste zijn, maar dan omdat deze wat lager zou staan. Ik ben er sowieso nog niet uit wat ik van die golf van fop-country van dit moment vind. Ik denk dat ik Morgan Wallen net iets boven de rest zet, maar die hebben we nog niet in de lijst, misschien dit jaar.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 00:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest X
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.70 van mijn 100 favorieten halen de bovenste helft bij Mex! Toch ruim meer dan de helft, dus onze muzieksmaak is ruimschoots beter compatibel dan als je volledig willekeurig zou loten. Dat doet me ergens toch wel goed. Denk ik.
Nummers die ik hoger zou plaatsen:
2445 Taylor Swift - I Knew You Were Trouble: Mensen die dit conceptueel een goed nummer vinden, maar niet zo zijn van de mainstream popliedjes: probeer eens de We Came As Romans-versie! Laatstgenoemde versie is bij mij favoriet, maar ook het origineel van Taylor Swift is stiekem wel erg lekker.
2443 Black - Wonderful Life: In de intro wordt meteen de melancholieke toon gezet voor de rest van het nummer, prachtige plaat blijft dit toch. Sowieso bij de bovenste 500 hier.
2439 Queen - Who Wants to Live Forever: Queen is tot nu toe bij mij behoorlijk ontsnapt aan de beide bespreeklijstjes, volgens mij heb ik nog geen enkele keer commentaar erop gegeven. In algemene zin was Freddy Mercury natuurlijk een fantastische artiest én entertainer, tot de allerlaatste snik levend voor de muzikale legende die hij zou achterlaten. Tegelijk is het altijd een beetje krom als één artiest zó enorm gehypet wordt dat heel veel kleinere, maar ook geweldige artiesten daardoor weggedrukt worden in de Top 2000. Queen is daarin natuurlijk de grootste boosdoener, en niet al hun platen zijn even indrukwekkend. Daarom ook geen commentaar op het feit dat er al een aantal langs zijn geweest. Deze, daarentegen, blijft wel episch, zeker in het licht van Freddy Mercury's naderende einde.
2432 Scorpions - Wind of Change: Het dertigste uitzwaai-alarm als we precies op de helft zijn! Wind of Change leunt bij mij wel echt sterk op de tekst. Iedere keer als ik de zinsnede 'where the children of tomorrow share their dreams' hoor krijg ik wel een beetje kippenvel. Ik ben van begin jaren '90, dus die 'children of tomorrow', daar behoor ik toe. En ja alles is nu niet meer zo rooskleurig als toen met al dat gedoe in Oekraïne enzo, maar het historisch besef blijft.
2428 Keane - Everybody's Changing: Keane is heel recent nog besproken, maar mijn twee favorieten van ze staan gelukkig nog fier overeind. Over de volgorde lijken we het toch aardig eens dus.
Nummers die ik lager zou plaatsen:
2440 Aphrodite's Child - I Want To Live: Oef. Het was echt even zoeken naar platen die ik minder vind, want al met al is dit blokje wel echt erg lekker voor iets wat middenmoot heet. Maar deze zou hier toch wel een stukje lager eindigen, inderdaad vanwege het niet zo fraaie stemgeluid.
2433 Labi Siffre - It Must Be Love: Heh, nooit gerealiseerd dat het origineel hiervan van Labi Siffre is. Something Inside So Strong moeten we nog bespreken volgens mij? Weet niet hoe hoog die gaat eindigen maar die werd bij ons thuis veelvuldig gedraaid vroeger. Met dat in het achterhoofd vind ik deze in verhouding relatief mager.
Snap ik wel, ik vind hem wel leuk maar toen ik het weer eens opzette dacht ik ook wel “er zal vast wel iemand zijn die dit echt kut vindt”quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:31 schreef Fred_B het volgende:
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die de 2007-notering van niet-klaverjassende Paul een enorm niemendalletje vind, die eigenlijk bij de onderste 500 thuishoort?
Voor de rest weinig bijzonders. Sommige zou ik iets hoger plaatsen, sommige iets lager, maar niets schokkends.
SPOILER: 2422-2401Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
*rilt*quote:Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.
Dat zou nu echt geen hit meer zijn nee. Red Box idemquote:Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
Best leuke dingen deze keer, al zit er wel het nodige tussen dat ondertussen wat ouderwets klinkt. En niet alleen omdat het daadwerkelijk oud is, want die van Shania vind ik bijvoorbeeld ook al behoorlijk gedateerd klinken. Het helpt in haar geval ook niet mee dat Man I Feel Like A Woman de overgang inluidde van een leuk eigen geluid naar nogal commerciële meuk als I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.
Hozier is denk ik de beste. Hoewel die inderdaad iets meer airplay heeft gekregen dan leuk zou zijn, hoort die wel bij de bovenste 2000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |