Even het nieuws laten inwerken, maar nu weer door met een blokje klassiekers:
2500 Elvis Presley - Return to senderNummertje uit de film van de koning zelf: Girls! Girls! Girls! Zijn brieven komen niet aan bij zijn vriendin, met wie hij ruzie heeft. Nouja, ze komen wel aan, maar zij stuurt ze dus terug. Best een lekker nummer, zeker wel een van de leukere nummertjes van Elvis. In 2020 kwam deze binnen en sindsdien is dit een vaste waarde in de lijst.
2499 Queen - We Will Rock YouIconisch kunnen we dit nummer wel noemen, dat ritme herkent iedereen, dan weet je meteen over welk nummer het gaat. Ik laat me daarbij graag helpen door memes over Will Smith en Chris Rock, dat blijft toch een vermakelijke toevalligheid. Echte stadionrock, simpel maar effectief ritme, een meezinger, en aan het eind doet Brian nog even... een pingeltje op de gitaar. Maar ja, het is ook allemaal een beetje effectbejag. Met alle plussen en minnen staat het hier, maar in de Top 2000 zelf scoort het ieder jaar prima. In de eerste editie op 293 maar de jaren erna geregeld in de laatste nacht of zelfs ochtend, behalve in 2007. Raar jaar was dat, sommige platen maakten toen echt een vrije val en dit ook: Stond ineens op 516. Daarna was het een 30-december plaat, tot die film, die voor dit nummer een jaar later nog succesvoller bleek, toen stond dit nummer op 137, 3 plaatsen hoger dan de notering in 2018. Maar inmiddels is 30 december weer het eindstation.
2498 Anita Meyer - Why Tell Me, WhyVer na de discohype ineens een flinke hit voor Anita met deze dansvloerkraker. Opvallend: Disco was al niet meer zo populair en Anita was ook al een tijd minder populair, maar deze was raak. Een tekst die problemen aan de kaak probeerde te stellen, een dansbaar geluid met een mooi rustig begin gevolgd door heerlijke kitsch - het kwam allemaal precies uit. En het wordt alleen maar populairder, zo'n foute uur-classic die ieder jaar weer meer mensen inpakt. In de beginjaren eigenlijk altijd goed voor 29 december, maar vanaf 2012 een paar moeilijke jaren met dieptepunt 2015 toen Anita al de eerste helft moest komen opdraven. Maar sindsdien stijgt de plaat zo'n beetje elk jaar en staat inmiddels op plek 469.
SPOILER: 2497-2476
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]